achtergrond

Geenstijl

We hebben de fileoplossing!

hahappie.jpgEindelijk, GeenStijl heeft dé oplossing voor ALLE files van Nederland. Je moet gewoon naha-denk-en, dat is alles. Iedereen denkt maar dat er één grote klapper moet komen, een allesomvattend plan. Maar zo werkt dat dus niet. GeenStijl presenteert -samen met haar reaguurders- het 'alomvattende plan van alle kleine plannen'. Als Eurlings ze morgen doorvoert zijn de files gegarandeerd 100% opgelost, of je geld terug. Serieus, geen grap, het gaat werken! De kosten van het 'alomvattende plan van alle kleine plannen' zijn daarnaast verwaarloosbaar en ze zijn beter+leuker dan de huidige plannen, welke dat ook moge zijn. We hebben de oplossingen praktisch gehouden. dus die 'aanhaakrail voor auto's, hoe leuk ook, heeft het niet gehaald. Sommige regels vergen wat nieuwe wetgeving, andere oplossingen kun je direct in de praktijk brengen. Sowieso uitprinten en meenemen voor op de rechterstoel.
Keiharde wetgeving Vrouwen van de snelweg weren tijdens de spits (van 0700 tot 2000 dus). Evenals al die part-timende wijven in hun Seicento's, Ka's en Picanta's. Woensdag- en vrijdagochtend zijn ze er niet ('ik werk 24u per week'), en het verkeer loopt als de dunne schijt na een nacht lang Palm drinken. Met andere woorden: ziehier de veroorzaaksters van alle fileleed. Marktwerking sleepdiensten terugdraaien. Goed netwerk van sleepdiensten en snel slepen met als doel doorstroming in plaats van de goedkoopste. Een soort Fast Pass baan (a la Eurodisney) maken. Vooraf kaartje trekken en daar staat dan een tijd op wanneer je over deze baan mag rijden. Flitspaal op de invoegstrook neerzetten die iedereen flitst die 10km/h per uur onder de snelheid die gereden wordt op de snelweg flist. Gewoon 400euro boete en bij 2x rijbewijs kwijt. Traject cameras welke linkshangers automatisch herkennen, zelfde straf. En ook camera's op plekken waar geritst moet worden. Wat ook een goede is, degene die file veroorzaak aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Creatief met snelweg Net zoals in het buitenland: bij file gewoon met meer auto's naast elkaar rijden dan er rijstroken zijn. De vrachtwagen iets meer naar rechts, de Audi iets meer naar links en er past nog prima een Opel/Citroen o.i.d. tussen. Gewoon de vluchtstrook gebruiken. Doen ze overal. En dat die daar niet voor bedoeld is maakt niet uit. De weg is ook niet bedoeld om vanwege een budget dat op moet elk half jaar opengebroken te worden. Niet onnodig van rijstrook wisselen. Bij stapvoets rijdende file beetje (niet veel dus) afstand laten vallen zodat je niet de hele tijd vanuit stilstand moet optrekken (ook minder gekut met je koppeling). Zodra ze voor je sneller gaan en je geeft gas heb je ze toch in luttele seconden weer ingehaald. Enkele kilometers voor een file een paar naakte vrouwen en mannen langs de weg, bestuurders laten gas los en doorstroming verbetert (niet in combinatie met de tip over de geblindeerde zijruiten). Overal waar mogelijk de vluchtstroken bij de rijbaan betrekken. En wel NU. Nieuwe Inhaal- en invoegregels Minimumsnelheid van 120 op de linkerbaan, max 160. Met groot licht iedereen die te langzaam rijdt naar de rechterbaan 'leiden'. Vrachtwagens verbieden (om elkaar in te halen) Dat zal een heleboel zondagsrijders weerhouden om in de spits te gaan rijden. Als een matrixbord ineens 90 zegt waar normaal 120 is en je ziet eigenlijk helemaal geen reden om langzamer te rijden; negeren die zwik! Verplichten door te rijden tot het einde van de invoegstrook / versmalling. Verbieden om de laatste 1500m in te halen op de invoegsrook / versmalling. De baan 'ernaast' verplichten ruimte te maken voor die niet inhalende auto links naast je. En bij deze handeling is het verboden te remmen, tenzij je anders tegen je voorganger aanzit. Bij ritsen niet METEEN invoegen. Iedereen één iemand voor laten bij ritsen. Om en om dus. Wegen die van de snelweg af komen voorrang geven. Hoe vaak zien we niet dat het stilstaat op de snelweg, omdat de afslag na 50 meter overgaat in een kruispunt met een stoplicht? Laat iedereen eens doorkrijgen dat er op de rechter rijstrook tussen twee vrachtwagens met 200 meter ertussen voldoende ruimte is om en hele tijd netjes 120- op de teller te rijden zodat heel veel anderen er intussen met 140+ gemakkelijk voorbij kunnen. En als je bang bent dat je er bij de volgende inhaalpoging niet meer tussen komt, dan kun je waarschijnlijk ook niet goed genoeg auto rijden, dus dan blijf je maar lekker achter die vrachtwagen. Doe-dingen voor onderweg Consequent rechts rijden bij invoegstrook, bestuurders die met 60 km/h willen invoegen negeren. Nadeel: de komende 2 jaar meer files en hogere verzekeringspremies. Voordeel: op langere termijn beter invoeggedrag, beter doorstroming, dus economisch voordeel. Gebruik de hele fucking invoegstrook en hou ruimte zodat anderen kunnen invoegen. Mensen die bij het 'VANAF hier ritsen' bord gaan stilstaan met de knipper moeten hun rijbewijs inleveren. Het is trouwens ook erg irritant als mensen vol gas tot het einde van de invoegstrook gaan RACEN om daar op de knipper te staan, ze denken dat het inhalen van twee auto's gaat helpen met het sneller thuis komen..

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.