Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We hebben de fileoplossing!

hahappie.jpgEindelijk, GeenStijl heeft dé oplossing voor ALLE files van Nederland. Je moet gewoon naha-denk-en, dat is alles. Iedereen denkt maar dat er één grote klapper moet komen, een allesomvattend plan. Maar zo werkt dat dus niet. GeenStijl presenteert -samen met haar reaguurders- het 'alomvattende plan van alle kleine plannen'. Als Eurlings ze morgen doorvoert zijn de files gegarandeerd 100% opgelost, of je geld terug. Serieus, geen grap, het gaat werken! De kosten van het 'alomvattende plan van alle kleine plannen' zijn daarnaast verwaarloosbaar en ze zijn beter+leuker dan de huidige plannen, welke dat ook moge zijn. We hebben de oplossingen praktisch gehouden. dus die 'aanhaakrail voor auto's, hoe leuk ook, heeft het niet gehaald. Sommige regels vergen wat nieuwe wetgeving, andere oplossingen kun je direct in de praktijk brengen. Sowieso uitprinten en meenemen voor op de rechterstoel. Keiharde wetgeving Vrouwen van de snelweg weren tijdens de spits (van 0700 tot 2000 dus). Evenals al die part-timende wijven in hun Seicento's, Ka's en Picanta's. Woensdag- en vrijdagochtend zijn ze er niet ('ik werk 24u per week'), en het verkeer loopt als de dunne schijt na een nacht lang Palm drinken. Met andere woorden: ziehier de veroorzaaksters van alle fileleed. Marktwerking sleepdiensten terugdraaien. Goed netwerk van sleepdiensten en snel slepen met als doel doorstroming in plaats van de goedkoopste. Een soort Fast Pass baan (a la Eurodisney) maken. Vooraf kaartje trekken en daar staat dan een tijd op wanneer je over deze baan mag rijden. Flitspaal op de invoegstrook neerzetten die iedereen flitst die 10km/h per uur onder de snelheid die gereden wordt op de snelweg flist. Gewoon 400euro boete en bij 2x rijbewijs kwijt. Traject cameras welke linkshangers automatisch herkennen, zelfde straf. En ook camera's op plekken waar geritst moet worden. Wat ook een goede is, degene die file veroorzaak aansprakelijk stellen voor de geleden schade. Creatief met snelweg Net zoals in het buitenland: bij file gewoon met meer auto's naast elkaar rijden dan er rijstroken zijn. De vrachtwagen iets meer naar rechts, de Audi iets meer naar links en er past nog prima een Opel/Citroen o.i.d. tussen. Gewoon de vluchtstrook gebruiken. Doen ze overal. En dat die daar niet voor bedoeld is maakt niet uit. De weg is ook niet bedoeld om vanwege een budget dat op moet elk half jaar opengebroken te worden. Niet onnodig van rijstrook wisselen. Bij stapvoets rijdende file beetje (niet veel dus) afstand laten vallen zodat je niet de hele tijd vanuit stilstand moet optrekken (ook minder gekut met je koppeling). Zodra ze voor je sneller gaan en je geeft gas heb je ze toch in luttele seconden weer ingehaald. Enkele kilometers voor een file een paar naakte vrouwen en mannen langs de weg, bestuurders laten gas los en doorstroming verbetert (niet in combinatie met de tip over de geblindeerde zijruiten). Overal waar mogelijk de vluchtstroken bij de rijbaan betrekken. En wel NU. Nieuwe Inhaal- en invoegregels Minimumsnelheid van 120 op de linkerbaan, max 160. Met groot licht iedereen die te langzaam rijdt naar de rechterbaan 'leiden'. Vrachtwagens verbieden (om elkaar in te halen) Dat zal een heleboel zondagsrijders weerhouden om in de spits te gaan rijden. Als een matrixbord ineens 90 zegt waar normaal 120 is en je ziet eigenlijk helemaal geen reden om langzamer te rijden; negeren die zwik! Verplichten door te rijden tot het einde van de invoegstrook / versmalling. Verbieden om de laatste 1500m in te halen op de invoegsrook / versmalling. De baan 'ernaast' verplichten ruimte te maken voor die niet inhalende auto links naast je. En bij deze handeling is het verboden te remmen, tenzij je anders tegen je voorganger aanzit. Bij ritsen niet METEEN invoegen. Iedereen één iemand voor laten bij ritsen. Om en om dus. Wegen die van de snelweg af komen voorrang geven. Hoe vaak zien we niet dat het stilstaat op de snelweg, omdat de afslag na 50 meter overgaat in een kruispunt met een stoplicht? Laat iedereen eens doorkrijgen dat er op de rechter rijstrook tussen twee vrachtwagens met 200 meter ertussen voldoende ruimte is om en hele tijd netjes 120- op de teller te rijden zodat heel veel anderen er intussen met 140+ gemakkelijk voorbij kunnen. En als je bang bent dat je er bij de volgende inhaalpoging niet meer tussen komt, dan kun je waarschijnlijk ook niet goed genoeg auto rijden, dus dan blijf je maar lekker achter die vrachtwagen. Doe-dingen voor onderweg Consequent rechts rijden bij invoegstrook, bestuurders die met 60 km/h willen invoegen negeren. Nadeel: de komende 2 jaar meer files en hogere verzekeringspremies. Voordeel: op langere termijn beter invoeggedrag, beter doorstroming, dus economisch voordeel. Gebruik de hele fucking invoegstrook en hou ruimte zodat anderen kunnen invoegen. Mensen die bij het 'VANAF hier ritsen' bord gaan stilstaan met de knipper moeten hun rijbewijs inleveren. Het is trouwens ook erg irritant als mensen vol gas tot het einde van de invoegstrook gaan RACEN om daar op de knipper te staan, ze denken dat het inhalen van twee auto's gaat helpen met het sneller thuis komen..

Reaguursels

Inloggen

Files? Weinig last van.
Is een auto-probleem. Als ongeduldige van A naar Beter rijdt ik al jaren motorfiets.

Blijf vooral in de auto zitten en koop niet zoiets:
www.scooter-city.nl/nieuwe-scooters/pi...

Hebben we in no-time een file in de file.

Bo Dreksma | 28-10-08 | 23:04

"Sommige regels vergen wat nieuwe wetgeving"... Waarom? Vrouwen weten heel goed dat ze fout zitten als het gaat om filevorming... Dit is GEEN discriminatie...

Rugnummer | 28-10-08 | 17:37

Tja, als iedereen dat nou eens doet. . . vooral het langzaam rijden straffen. Vanmorgen zat ik ook achter zo'n slome drol. Die houdt alles op en iedereen moet daar weer voorbij, wat filevorming geeft. Bovendien gaan vrachtwagens dan inhalen en een file is gemaakt. Ik zeg +1 voor geenstijl!

Megazand | 28-10-08 | 16:52

invoegstroken verlengen en de eerste 1000m een hek of paaltjes plaatsen zodat zelfs opa Bibber in zijn Tuf-tuf op snelheid is als hij moet invoegen. Dat scheelt de helft van alle files.

Dan nog een enkele reis naar de duinen voor iedereen die remt zonder dat zijn voorganger remt, en je bent de andere helft ook kwijt. Kan prima gecontroleerd worden met camera's.

Johannes den Dopert | 28-10-08 | 14:28

Ja dat kan wel zo zijn, maar de yuppies van tegenwoordig zien Zoetermeer al als een stad dus...

Larissadepissa | 28-10-08 | 13:09

Alle mannen weren van de snelweg. Zij kunnen namelijk maar 1 ding tegelijk. Das niet praktisch en veroorzaakt elke dag weer files. (denk aan kijkersfiles en aan de veroorzakers van de meeste ongelukken etc.)

gewoondelekkerste | 28-10-08 | 12:43

@Larissadepissa
yup: Young URBAN Professional (die wonen dus graag in de stad, niet "buitenaf")

kapotte_stofzuiger | 28-10-08 | 12:08

Ik heb geen zin om alles te lezen hier hoor, maar is het geen idee om al die yuppen die "buitenaf" willen wonen maar wel hun zo belangrijke job's moeten doen fijn te laten betalen voor hun forenzenleventjes?
Gewoon een paar euri per kilometer en dan gaan ze vast wel thuiswerken of gewoon weer in de big city wonen!

Larissadepissa | 28-10-08 | 12:04

Kunnen we ouderen niet verplichten met het OV te reizen? Net als die scholiertjes die met 4-breed op de weg slingeren?

GrantFeeder | 28-10-08 | 10:36

80% van de medeweggebruikers kan geen auto rijden. Slagen voor het rijbewijs was een sadistische speling van het lot.

De oplossing voor het fileprobleem is een jaarlijks terugkerend rijexamen. Dan zijn er niet alleen minder auto's in de file (probleem opgelost), maar in de rest van de verkeersbeleving bovendien geen overige 'ergernissen' meer...

Sisu | 28-10-08 | 10:17

jeemsbont | 27-10-08 | 14:37
He-le-maal eensch. Laatst op de A1, zo'n ruk-bord dat aangaf dat er 5km file was op de A1, maar eronder meldde dat 2 andere A-wegen filevrij waren. Doe maar een gok wat ik kon lezen op dat bord voordat ik er weer onderdoor was. Zet er *&@#*& alleen op dat er file is, gelukkig had ik een bijrijder die -wel- tijd had om dat hele bord te lezen terwijl ik druk was met plotsklapse invoegers van rechts, vervelende linkschrijders (zouden die ook linksch stemmen?) en trage bejaarden.

Toch wel grappig dat het ego van een automobilist toeneemt naarmate het formaat van het voertuig toeneemt en hoe gemakkelijk het vervolgens is om dan op dat ego te staan, immers het voertuig en ego zijn groter.

Prof.Drs.Ing.B | 28-10-08 | 10:14

Zeg stelletje copy-pasters bij GS. Het stukje over de Ka-rijders is van mij. Van mij hoort u. Dus het eerste miljoen voortvloeiend uit dit businessplan is van MIJ>

Spinal Fap | 28-10-08 | 09:33

@ mezelf: of +veel voor de reaguurder die dit heeft geproduceerd!

El Cacho | 28-10-08 | 09:31

"... en het verkeer loopt als de dunne schijt na een nacht lang Palm drinken."

Hulde en +veel! GS (Hoxha) hou dit weer vast

El Cacho | 28-10-08 | 09:28

Jeej, mn comment wordt gepubliceerd op Geenstijl! Krijg ik nu ook een T-shirt? Graag eentje met als text "Ik heb het gemaakt als reaguurder op Geenstijl".

ptrtj | 28-10-08 | 09:20

@Homer J. Simpson

Motorrijders nemen aanzienlijk minder ruimte in tijdens file's. Op de plek van één auto kan je wel vier motoren kwijt. Wanneer het verkeer rijdt nemen motoren wat meer ruimte in. Lekker flexibel hé. Moet je ook eens proberen motorrijden, plezier tijdens je thuis-werk verkeer. Een filetje meer niet zo'n probleem rij er gewoon langs. En sociaal want je helpt mee om de files op te lossen.

halla | 28-10-08 | 08:45

Salum maleikum, No-MAM weggebruikers! Goede ideetjes, maar ik mis nog de optie om jonge mannen (30-) te weren van het asfalt. Scheelt meteen brokken en CO2++++ (met die opgefokte karretjes uit het jaar nul). Ay, al die sterke jonge benen rennend naar de bus of trein...

Ante Cypera | 28-10-08 | 08:39

@Sydough | 27-10-08 | 22:30, dan ga je toch gewoon file rijden op de fiets?

DeRuk2008 | 28-10-08 | 05:07

'vo! De regel van 60 kmh invoegers negeren is sowieso al standaard hier.

Sabbey | 28-10-08 | 01:26

Ik denk dat "vrouwen van de weg af" al 90% van alle problemen covert.

Ro_Bert | 28-10-08 | 00:54

wat een crap topic
Iedereen op eigen baan blijven ook al is dat rechts en wil je met je lease DTi links
en iedereen moet 120 rijden ook tijdens invoegen inhalen verbieden
en klaar weg probleem

Ben_online | 27-10-08 | 23:42

-weggejorist-

EVIL CLOWN | 27-10-08 | 23:24

Ik snap echt niet waarom al die file-zeikers er WEL iedere ochtend, middag en avond gewoon weer in willen staan.... Je kan toch gewoon in de buurt van je werk gaan wonen? Ik fiets al 10 jaar naar mn werk en ik moet er echt niet aan denken om file te rijden in een auto....

Sydough | 27-10-08 | 22:30

@ Ultrakul | 27-10-08 | 20:49

Soepsidies die werken? Oplossing?
Te gek voor woorden?
Ik denk dat je deze heel goed zult vinden: iedereen wordt staatseigendom, en de staat laat iedereen lekker dicht bij huis werken. Prima toch? Gewoon een groot kamp, met bedden in grote rijen. En dan kunnen we meteen ook het broeikaseffect verhelpen, wat dan kunnen we gewoon zeggen dat een aantal mensen dood moeten. En dan komt er een mooie gezellige ruimtes waar geselecteerde mannen en vrouwen kinderen kunnen maken. En dan kunnen we ons ook eindelijk gaan richten op het maken van de robots die in de matrix zitten, die alles perfect regelen voor ons, en ons voortbestaan kunnen garanderen.

koreapassie | 27-10-08 | 21:51

Het is heel simpel. Iedereen die mij ophoudt is een sukkel en iederen die mij wil inhalen een aso.

Als we nu alle sukkel en aso's afbonken is het probleem ook zo opgelost.

Slappehap | 27-10-08 | 21:49

En stoplichten moeten altijd op oranje staan. Werkt goed, echt!

koreapassie | 27-10-08 | 21:42

De oplossing is het voor mensen aantrekkelijker te maken dichter bij het werk te gaan wonen. Hoe, dat is voor ieder verschillend, maar subsidies zouden waarschijnlijk wel helpen. Maar ja, daar denkt de overheid waarschijnlijk anders over.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er mensen zijn die in bijvoorbeeld Breda wonen en in Den Haag werken. Of dichterbij elkaar; in Rotterdam wonen en in Den Haag werken. Dát zou de overheid eens anders moeten bekijken.

Ultrakul | 27-10-08 | 20:49

Elke week een autoloze dag voor de GS redactie zou verrotte veel schelen als ik dit allemaal zo lees...

Dr.Zeldenrust | 27-10-08 | 20:46

Een snelweg is een snelweg. Dus: het aantal op- en afritten onmiddellijk halveren en niet bij ieder willekeurig nieuwbouwplan en toegang naar Achter-Boerenstronk- eradeel maken! Gemeentes dwingen tot een snelle afwikkeling van het verkeer dat van de snelweg komt. (sowieso: een 'doorstroomnorm' instellen voor gemeenten) - Het valt niet uit te leggen dat gaten als Bolsward, Wognum of Best überhaupt toegang tot de snelweg hebben, laat staan dat uit te leggen valt dat er afritten bestaan als 'Best-West' , 'Bolsward Oost' of dat er toegangen komen bij plekken als Abbekerk of Amersfoort-Vathorst.

azoturie | 27-10-08 | 20:38

uhh bedoel: kortste en automobilisten... zit er een beetje doorheen vandaag.

Lauwe pis | 27-10-08 | 20:33

Gewoon weg met het rempedaal! Deïnstalleren en iedereen met de handrem de bocht door... gaan mensen weer een beetje om zich heen kijken. Een bijkomend voordeel, zijn we binnen de korste keren van alle bejaarde rijders af.

Ps. ik rijd zelf motor. Alle automobilisteren die een klein stukje uitwijken, bedankt!

Lauwe pis | 27-10-08 | 20:31

Privatiseren

JensDensen | 27-10-08 | 20:27

-alle files gewoon wegjorissen-

Plekszy-Gladz | 27-10-08 | 20:25

@ Dop | 27-10-08 | 19:46
Veruit de beste autorij-tip wat m'n pa me gaf; is dat een goede chauffeur zo weinig mogelijk remt (HOEFT te remmen). Probeer dat maar eens uit zou ik zeggen!
Gewoon een permaban voor onnodig remmen!!
en @ azoturie | 27-10-08 | 19:45
dat zijn volgens mij niet de mensen die een kick krijgen van zich snel in een auto voortbewegen. Eerder een natte vlek in hun broekies...

Noiseja | 27-10-08 | 19:53

Euh.. weet je wat, remlichten die aangeven hoe hard iemand remt, van groen tot rood.... Weg met het onnodig remmen!!!!!!!!

Dop | 27-10-08 | 19:46

ALLE leidinggevende ambtenaren MORGEN een dienstauto van de zaak, zonder fiscale bijtelling - hoe hoger de rang, hoe dikker de auto. Moet je eens kijken hoe snel het probleem is opgelost....

azoturie | 27-10-08 | 19:45

Hoera! Kheb m'n steentje bijgedragen hierzo!
en lol @ dan kun je waarschijnlijk ook niet goed rijden dus blijf je er maar achter hehe. Als laatste thnx voor 't niet editen van 'die zwik' want die zwik is 'de zwik' ;p

Noiseja | 27-10-08 | 19:34

1) Alle milieufreaks, hippie's en sympathisanten onderbrengen op een nieuwe op te spuiten eiland ergens in de noordzee. Kunnen ze eindelijk een worden met de natuur en lekker de dingen doen waar ze zelf zin in hebben zonder gestoord te worden.
2) Nu is de tijd rijp om op alle snelwegen het aantal rijbanen te verdubbelen, en waar dat niet mogelijk is dubbeldeks te gaan werken.
3) Wettelijke minimumsnelheid invoeren. Verder wordt op ieder stukje snelweg het verkeer in de gaten gehouden door een nog te creëren arbeidssector. Deze kan per segment snelweg de op dat moment geschikte verkeersregel invoeren op de matrixborden. Dus halflege snelweg?-> Germaanse snelheidslimiet toepassen (geen dus). Spitsdrukte tijdens hevige regen? Inhaalverbod en een max. van 100.
4) De helft van bedrijven in de randstad over de rest van Nederland verspreiden? Gaat niet werken (punt 1 ook niet helaas) dus dan maar met flexibele tijden gaan werken, bonussen voor mensen die dichter naar hun werk verhuizen c.q. werk dichter bij huis zoeken en zoveel mogelijk thuiswerken promoten.
5) Treinen kunnen best op 500 meter van elkaar rijden. Dus veel meer treinen inzetten, en verder het gehele NS wagenpark upgraden tot dubbeldeks. Om opstoppingen bij stations te voorkomen veel meer regionale stations tot centraal station upgraden en sowieso veel meer rails creëren in het platte land. Waarom van Zwolle naar Almere via Utrecht of Amsterdam? Of waarom van Arnhem naar Den Haag via Utrecht? Gewoon 1 trein die pas stations na Utrecht bediend en 1 die tot en met Utrecht bediend. Maar goed, jullie begrijpen mijn punt wel.

Het probleem is dat alle genoemde punten geen doorgaan kunnen vinden door onze medelanders van punt 1. Dus blijven we doorsukkelen met marginale doch geldverslindende projectjes, of zelfs achteruitgang boeken onder het mom van milieubescherming.

Gauss | 27-10-08 | 19:31

De ministers zijn net naar Indonesie geweest om de 24uurs files te gaan bekijken in Jakarta. Ze zijn laaiend enthousiast over het benzine verbruik en gaan in Nederland ook de riksja introduceren ze hebben op de terug reis nog wat ezels in Jemen besteld die gaan ook helpen de files te verergeren..

Rang | 27-10-08 | 19:28

Hoxha's extra-verkeersdoden-garantie!

Matthias Reim | 27-10-08 | 19:28

Het plan is geheel in de geest van de site geschreven: ongefundeerd en tendentieus. Een vermakelijk stukje welke een blik geeft in de geest van de schrijver.
Het fileprobleem oplossen is net zoiets als proberen het shopprobleem van vrouwen op te lossen. Een wespennest. Maar goed, de avond is in ieder geval met een glimlach begonnen. Iemand koffie?

Oberst | 27-10-08 | 19:28

Wat ook misschien gaat helpen: milieuterroristen (aka groenlinksstemmers) arresteren en zonder proces vastzetten. Je moet nou eenmaal prioriteiten stellen, en het fileprobleem is een tastbaar, actueel probleem. Het milieuprobleem is daarentegen een sprookje en een uit de hand gelopen religie (dubbelop).

Nietvoordekat | 27-10-08 | 19:25

Of we luisteren naar iemand die er verstand van heeft: www.youtube.com/watch?v=_HTDQWOWJxw

Heeft een volledig plan, klaar voor gebruik. Combinatie met dit plan, en ik voorzie dat we de komende 50 jaar met het (dan inmiddels) nieuwe wegennet kunnen halen.

Nietvoordekat | 27-10-08 | 19:22

@Homer die van Simson... motorrijders nemen alleen dezelfde ruimte in op de weg als het rijdt... als u stilstaat... file dus... ik naast u en... door... u is echt homer..

'woont sinds 1987 in buitenland, waar files nog moeten worden uitgevonden'
'Gaat dus op zoek in woordenboek naar definitie van het woord file'.

mambo43 | 27-10-08 | 18:53

@halla :
Motorrijders helpen gewoon mee aan de vorming van files, ze nemen namelijk NET ZOVEEL ruimte in op de weg als auto's en zorgen bovendien met hun geslalom voor een zeer onrustig, zenuwachtig verkeersbeeld. Dubbel laten betalen dus...

Homer J. Simpson | 27-10-08 | 18:34

Aansluiten, geen gaten laten vallen... Het laten vallen van gaten zorgt voor een achterwaartse harmonicabeweging: File richting Den Haag begint bij Gouda, na twee uut is hij "teruggelopen" naar Bodegraven en 2x zo lang geworden. DOORRIJDEN, GEEN KOPPELING PROBEREN TE SPAREN!! (als je dat wilt moet je buiten de spits gaan rijden.)

Homer J. Simpson | 27-10-08 | 18:32

De enige 'bruikbare' ''oplossingen'' zijn het openstellen van de spitsstroken voor motorrijders, wat mensen hier vergeten is dat ze ook zijn gemaakt voor de hulpdiensten en dus als extra strook in de spits. Verder is een snelheidsverhoging voor vrachtwagens geen slecht idee.

het is verder dom om te denken dat 160 rijden de files gaat oplossen. Heeft te maken met de afstand die je moet houden (en dus ruimtegebruik) om op tijd te kunnen remmen. Bij lagere snelheden kun je dichter op elkaar rijden= meer auto's op zelfde stukje= meer ruimte voor iedereen= minder files bij hoge snelheden komen dus een paar mensen eerder op de plaats van bestemming terwijl anders op het onderliggend wegennet moeten wachten op een plek op de snelweg.. gaat dus niet werken!

En houdt je gewoon aan die matrix borden! die snelheden zijn juist bedoeld om je later bij de file te brengen zodat hij zo'n beetje opgelost is wanneer je er aan komt. en uiteindelijk sneller er door bent, maar mensen zijn te asociaal en denken alleen aan hen zelf. Dat is ook waardoor de oplossingen zoals een filevrije dag van een paar weken terug niet werkt. Mensen denken: de ander doet het maar, dan kan ik mooi door rijden... daar zit het probleem, het gebrek aan de capaciteit om dingen te delen met elkaar...

SilentJay | 27-10-08 | 18:20

Alle motorrijders vrij stellen van accijns en wegenbelasting en toestemming geven om in files gebruik te maken van de vluchtstrook. Wanneer de vluchtstrook eindigt motorrijders voorrang geven bij invoegen. Motorrijders het recht geven om 50% sneller te rijden dan de snelheidsnorm ter plaatse is. Dit is geen probleem want de motorrijder weet dat hij bij een aanrijding de zwakste schakel is. Wanneer een automobilist een aanrijding met een motorrijder veroorzaakt deze verplichten om binnen 24 uur een nieuwe motor ter beschikking te stellen en een vergoeding aan de motorrijder te laten betalen die gelijk is aan 200% van de medische kosten. Wanneer er geen medische kosten zijn doordat er geen letselschade is of doordat de motorrijder overleden is de automobilist verplichten om een avond door te brengen met de Hells Angels en de familieleden van de motorrijder een levenslange vergoeding uitbetalen ten bedrage van 25% van het inkomen van de automobilist. Wanneer de automobilist geen inkomen heeft was er een onnodig gebruik van de weg tijdens de spitstijd. De auto wordt onmiddellijk verbeurt verklaart. De opbrengst van de auto gaat naar de motorrijder of zijn familie. Wanneer er geen familie van de motorrijder is die recht heeft op vergoedingen het te betalen bedrag in een fonds storten waaruit motorrijders jaarlijks een vergoeding ontvangen.

halla | 27-10-08 | 18:02

De enige ECHTE oplossing: meer asfalt!

Mask | 27-10-08 | 17:59

Heel dat invoegen verbieden.

Inferi0r | 27-10-08 | 17:55

Overal een hoge muur tussen de vangrail scheelt zowiezo al 25%, door al die kijkersfiles.
Totdat die muur er is: Mongolen die op de rem staan als er aan de andere kant iets aan de hand is: 400euro boete.

Atheisme.nu | 27-10-08 | 17:51

Alle audi rijders die denken dat de weg van hun is aan de kassa bij de plaatselijke super zetten ... dat scheelt ook wel iets denk ik ... en ik maar denken dat die volvo rijders erg zijn.

SyntaxError | 27-10-08 | 17:45

Alle Audi's af fabriek uitrusten met boordmitrailleurs.

Suzan Cox | 27-10-08 | 17:41

Oh ja, en lastenverlichting voor VEILIGE auto's! Als je een groene auto hebt betaal je minder voor bijtelling en BPM. Als je een krachtige auto hebt mag je lekker bijbetalen.

Maar als je een veilige auto hebt, dan betaal je vaak juist meer. Doorgaans zijn veilige auto's de duurdere auto's. Dus je betaalt al extra voor je veiligheid. Xenon, airbags, kreukelzones, rijgedrag, wegligging, runflats, ABS, DSC...

De overheid doet daar graag een schepje bovenop met BMP en wegenbelasting.

Feitelijk maakt de overheid veilige auto's NOG duurder. Dus Jan Lul rijdt in zijn 2e hands Omega (whahaha) zichzelf de dood in terwijl de gemiddelde GS-reaguurder lekker veilig zit.

So much for priority. Groen = soepsidie. Veilig = pay through the nose.

En zo houdt de overheid de burger in de klem. Want de maximum snelheden blijven laag, want dat is zogenaamd wel zo veilig. En de schijnheilige bermgluiperds van Spee blijven maar flitsen, voor een heerlijk veilig gevoel. Ja, de overheid heeft het beste met ons voor...

GODDOMME GS doe hier ook es wat aan :)

ZDEV | 27-10-08 | 17:38

Auto's korter maken 1 meter er af dat is toch per 1000 auto's 1km minder file.
Hoe korter hoe beter gewoon met zijn 4er naast elkaar in de auto.

Bart1867 | 27-10-08 | 17:36

*Stemt volgende verkiezingen op de lijst Geenstijl*

C. M. Carlier | 27-10-08 | 17:33

Ies simpel: Sloop die f***ing matrixborden boven de weg! Bij het minste of geringste gaan die dingen aan en halen de doorstroming eruit. Er zijn gedeeltes waar ze zelfs aangaan als er een bepaalde hoeveelheid auto's op de uitvoegstrook staan... bezopen!

itiseye | 27-10-08 | 17:23

Ik zeg .... verbod op alle verboden en gas op de tree !!!!

SyntaxError | 27-10-08 | 17:19

Verbod voor alle busjes, vrachtwagens en auto's met minder dan pak 'm beet 110 pk om van de linkerbaan gebruik te maken. Maximum snelheid voor vrachtwagens naar 100 km/h. Kunnen de kneuzen mooi met 100 rechts blijven rijden tussen de trucks zonder de echte reaguurder te hinderen. Oh ja, een algeheel verbod om je met caravan op de snelweg te begeven. Liefst zelfs een algeheel verbod op die kansloze sleurhutten.

Remington.223 | 27-10-08 | 17:17

Als uitbater van vele vrachtwagens zeg ik haal die snelheidsbegrenzers er weer af. Leuk idee, we hebben het geprobeerd maar het werkt niet. Gewoon weer met 120 met het verkeer meerijden, het kan allemaal makkelijk. Per 5 ton 1 assenstel, zodat het een beetje te remmen valt en gaan met die dingen. Wel even de accijns van de diesel halen uiteraard om te compenseren voor het hogere verbruik.

Verder iedereen opnieuw het rijbewijs halen, verplicht alle categorieen, een rallycursus, slipcursus, racelicentie halen enzovoorts. Dan pas de weg op.

Laten we dan ook meteen iedereen maar verplichten om 7-serie / S-klasse / Range Rover (niet ouder als 3 jaar, dan hup door naar Afrika met die dingen) aan te schaffen. Dat kan even meer hebben met een aanrijding en kan je gewoon naar de volgende parkeerplaats rijden om de boel af te handelen.

Gas en gaan.

Vincent Voorvocht | 27-10-08 | 17:14

Er zijn twee andere oplossingen voor files:
- alle riffers terug naar Marokko = rustige fietspaden in grote steden
- variable werktijden + thuiswerken = rustige snelwegen

Kost weinig, of levert zelf op, zonder dat je nieuwe wegen nodig hebt. En als het bespaarde geld op moet, dan koop je wat meer openbaar vervoer op de knelpunten.

Rest In Privacy | 27-10-08 | 17:12

Mischien kan Hoxa mevrouw Blossom Goodchild ervan overtuigen om wat technologie bij de Illuminati te ontfutselen zodat we straks allemaal gezellig in ons eigen vliegende schoteltje kunnen rondsjeezen ... we hebben nog wat van haar te goed geloof ik :)

SyntaxError | 27-10-08 | 17:11

Opels moeten gewoon helemaal verboden worden. Geef de eigenaars twee maanden om een auto te kopen. Na die twee maanden flitspalen aan de snelweg die Opels registreren, elke dag een oplopende boete. Na nog twee maanden gaan de mitrailleurs aan de flitspalen knallen.

Scheelt je toch al weer zo'n 20, 25% aan kansloze leaseyuppen en ook het tuyg-deel wat Opels strakke bakkies vindt.

Justin-Kees | 27-10-08 | 17:03

Nog een hele simpele: op de snelweg iedereen dezelfde snelheid. Vrachtauto's, personenauto's, stoomfietsen... Iedereen 100 of 110.
En niet zeuren over "En ik wil 120", want hoe lang is 't geleden dat je dat daadwerkelijk meer als 500 meter lang écht hebt gereden?

Amazing Tukker | 27-10-08 | 17:01

Als alle vrachtwagens rechtsrijden en er valt een gaatje tussen dan ga ik daar niet in. Ik heb weinig zin om als een vlieg doodgedrukt te worden tussen een vrachtwagen voor en een doordenderende vrachtwagen achter me waarvan de chauffeur met een ranzig boekje op zijn knieën net even met andere dingen bezig was. De rest is briljant en lekker 160 links is nog leuk ook maar ik ga direct rechts als ik die trein vrachtwagens voorbij ben natuurlijk.

Hard rijden is gevaarlijk, snelrijden niet! Hard zegt iets over het niet kunnen controleren, snlehied zegt iets over een regeltje welke opgesteld is in de jaren 70 toen er nog geen hoofdsteunen, gordels, Brommerhelmen waren en EPS, ASR, DHTC enze er nog niet waren. En GVD alle klootzakkken die met miezer regen op hun rem trappen. De afgelopen 2 weken was er herfstvakantie, normaal geen file van Capelle naar Utrecht. Nu minder auto's miezer regen, picasso's en scenics en consorten : FILE 2 weken lang. En nu rijdt alles weer. Ergo toevoegen: PVDA leden die zo graag in het veevervoer willen meteen accoderen. Arbeiders in het OV en mensen die een geld aan een auto willen uitgeven ook honoreren. Dus nogmaals 14% bijtellings autos op de rechterstrook en mooie auto's zijn geen sjonnie camaro wagen met dikke uitlaten en spoilers en lachgas, maar beschaafde mooie auto's zoals daar zijn BMW, Audi, Volvo van na 2000 en veel dure Italianen. Maar niet Frans, Aziatisch, en ook geen Mercedes. Die horen standaard te worden voorzien van blauwe platen.

W.O.D.A.N. | 27-10-08 | 16:56

Wijven sowieso niet en Ka's trouwens ook niet.. (binnen/buiten spits).

Zie hiervoor Saoudi-Arabie, goed voorbeeld!! Leuke straffen voor tuig ook nog.

echt_links | 27-10-08 | 16:54

Mijn oplossing: flikker eens een hoop in- en uitvoegstroken dicht. Gisteren van Den Haag naar Utrecht gereden en zelfs toen stond er een file. Het is echt absurd hoe vaak je daar de snelweg op en af kunt.

Mensen die altijd op 15 minuten van een in- of uitvoegstrook willen wonen moeten dat maar eens afleren en de provinciale wegen leren kennen. De mensen die echt lange afstanden willen maken die kunnen dat ook zonder al die in- en uitvoegende vertragers. Mijn vermoeden is dat het verkeer in de spits daar wel iets meer stil zal staan dan nu, maar liever daar dan op de snelweg.

Vagere_Hein | 27-10-08 | 16:54

Ga gewoon met zn allen tegelijk 120 rijden
Hup file opgelost

geenstijlsteengeil | 27-10-08 | 16:52

Wie heeft dit geschreven zeg... Niet om aan te zien!

Doc Damage | 27-10-08 | 16:48

Heb het niet allemaal gelezen maar gebruik van fietspaden door vrachtwagens kan ook nog. Bij nadering vrachtwagen moeten fietsers dan afstappen en in de berm wachten.

Bertus Bolknak | 27-10-08 | 16:43

Dit moet voortkomen uit een briliante geest, u is niet voor niets professor.

ADHDtje | 27-10-08 | 16:40

in=ik

nobbynobbs | 27-10-08 | 16:35

@natte bever
minder dan 6 cilinders? wat zegt dat? in ben een vrouw namelijk, heb er geen verstand van. Ik rij wel hard maar met hoeveel cilinders ik dat dan doe, geen idee..

nobbynobbs | 27-10-08 | 16:35

Vrachtwagens niet in halen op 2baans wegen of minder + minimale snelheid vrachtwagens = 70, maximale snelheid = 80

Rest klinkt allemaal zwaarlogisch en aanvaardbaar

aangenomen <bam>

Larren | 27-10-08 | 16:20

waarom krijgt de voltallige redactie van GS geen helicopters inclusief een uitzondering op het nachtvliegverbod, dan blijven we van deze gekke ideeen gespaard. Oh ja, da t nachtvliegverbod moet ook even voor de trauma's opgeheven worden, want als die regels doorgezet worden, krijgen ze het een beetje druk.

keinStil | 27-10-08 | 16:19

SyntaxError | 27-10-08 | 16:13

Filmpje is leuk gedaan... :)

ZDEV | 27-10-08 | 16:19

Als iedereen nou net als vroeger eens dichter bij zijn werk ging wonen of dichter bij zijn woning ging werken. Niks bonus geven als je daar voor kiest, gewoon filetax heffen voor mensen die er voor kiezen zich op bepaalde momenten op de weg te begeven voor meer dan een bepaalde afstand.

pdvd | 27-10-08 | 16:15

mereggie | 27-10-08 | 16:10
Is inderdaad irritant aan die bejaarden. Omdat zij alle tijd hebben moet een ander dat ook maar hebben. Ik zou zeggen respectloos en onopgevoed.

jatochnietdan? | 27-10-08 | 16:14

@ZDEV

haha ... gewoon afzagen die handel :)

SyntaxError | 27-10-08 | 16:13

Ring 010 en 020: tijdens de spits alleen maar uitvoegen. Invoegen doe je voor of na de ring. En weer 100 ipv 80.

chroll | 27-10-08 | 16:11

damnit, GS doet es wat aan die embed codes...

ZDEV | 27-10-08 | 16:11

Alle auto's met minder dan 6 cilinders niet voor 10.00 uur de weg op en voor 15.00 er weer af.
Ben je tijdens de spits zo goed als alle wijven kwijt, alsmede de bejaarden en het grootste deel van die blauwe broeken die ook maar een beetje in een opgepimpte Seat rondrijden.

Met andere woorden, Hoxha: Dat had korter gekund.

nattebever | 27-10-08 | 16:10

allemaal op de motor dan? Smaller.. Kleiner... En stoer. Dat dan ook weer.

Ik ben helemaal voor om de bejaarde in de spits te weren.... Zo irritant.. Net als dat ik net in mn lunchpauze even snel een broodje wilde halen bij de bakker, staan er 6 van die bejaarden die godverdegodver de hele dag geen f*ck te doen hebben voor me met een mega-bestelling (en achterlijke vragen.. zo van... 'dat donkervolkoren, wat is daar nou anders aan? Oooh? Wat zit daar dan in? KILL!) waardoor ik pas 20 minuten later met een zielig saucijzenbroodje naar buiten loop en gelijk door heel mn pauze heenben...
Afschieten die debielen!

mereggie | 27-10-08 | 16:10

Met fatsoenlijk invoeg gedrag komen we al een heel eind en samen met de voorkeur om van de snelweg afkomende wegen voorang te verlenen zitten we al goed imo.

Die idioten die hun gas pedaal niet kunnen vinden tijdens het invoegen of die flikkers die geen ruimte geven voor het ritsen bekeuren en hard ook.

Mijn zege heb je.

rabarberblabla | 27-10-08 | 16:10

Vooral ook zondagsrijders in een aston vantage.. van de weg halen.. *oeps ander topic*

wanneer kwamen de files ook alweer?
was toevallig toen de vrouwen massaal het rijbewijs gingen halen en de immigratie op gang kwam.
Ook bejaarden en werklozen weren tijdens de spit.
O ja en alles jonger dan mezelf ook maar rijbewijs afnemen, kunnen we weer rolschaatsen op de snelweg hahaha

Vitayalin | 27-10-08 | 16:06

Ik snap nog steeds niet ... hoe intelectueel velen van jullie ook mogen zijn ... dat je een apparaat van gemiddeld 1250 kg, wat ongeveer 15x zo zwaar is als je zelf bent, nodig hebt om van a naar b te rijzen, alleen maar omdat je op je luie reet wilt blijven zitten?
Nu zeg ik niet dat we allemaal op de fiets moeten gaan zitten maar met een apparaat van
ongeveer 0,2 x je lichaamsgewicht kun je makkelijk 20/30 km in een uur afleggen. Zeg dat jullie gemiddeld 80 km in een uur afleggen, dan is dit 4 x zo snel maar wel met een gewichtstoename van zo'n 830% !!!! Erg inefficient en ipv de wegen groter te maken zou het mischien handiger zijn om een kleiner, vooral smaller vervoersmiddel, te gebruiken voor woon werk verkeer ..... wat een idoot denk je dan .... die zijn er helemaal niet ....
en helaas zijn er die dus ook niet .... erg jammer want het zou mischien een hoop oplossen ...

SyntaxError | 27-10-08 | 16:05

Mad Max

Blue Leader | 27-10-08 | 16:05

Op de voorpagina van de Televaag openen met "Autoloze zondag op maandag" zal ook een hoop schelen want genoeg mensen die geloven wat die krant schrijft. Moet je kijken hoe leeg de A20 dan is.

basset hound | 27-10-08 | 16:04

Vroeger hadden ze het over science-fiction. Die tijd is onderhand nu.
Waarom sjeezen we inmiddels niet op een turbo boosted nitro mobiel door de lucht?
Het is ook de schuld van de techniek, die het uiteindelijk laat afweten.
Zij zitten nog hopeloos vast aan tandwielen, versnellingsbakken, wegligging, etc.
We zijn gedoemd om af te wachten tot de olie-voorraad op is.
Dan zal het wel wat rustiger op de weg worden.

Doorgaans Nooit | 27-10-08 | 16:03

Ik weet een plan dat niet alleen het fileprobleem, maar ook het woonruimtetekort en een groot deel van de criminaliteit oplost. Bovendien lost het het probleem op op die plekken waar het het ergst is: in de grote steden.

DeRuk2008 | 27-10-08 | 16:02

Ik heb de doodsimpele en ultieme oplossing: maximaal 1 auto per huishouden.

Bijstandskoning | 27-10-08 | 16:01

.. en de volgende truttenschudders die standaard achterlijk traag en debiel rijden helemaal een openbare-weg-verbod geven:
- WagonR
- Agila
- Atos
Let maar eens op.. Mensen in die k*tautootjes kunnen STANDAARD niet rijden. Kan je de klok op gelijk zetten. Volgens mij is het een complot. De politie ramt gewoon elke debiel die niet kan rijden in zo'n auto, om het overzicht te houden ofzo.

mereggie | 27-10-08 | 16:00

Ik betaal de volle mep belasting voor mijn leasebak omdat het ondoenlijk is aan te toen dat je er niet meer dan 500km per jaar prive kilometers maakt. Hiermee is voor mij iedere prikkel om minder kilometers te maken verdwenen. Sterker nog, hoe meer kilometrs ik maak, hoe meer Anubis kaartjes em kijkshop-punten ik krijg bij de BP. En daar maak ik ze thuis echt heel erg blij mee. Om dit te compenseren gaat de overheid een systeem van >10 miljard installeren dat om verschillende redenen niet gaat werken. Trek uw conclusie.. ja dit is waanzin
Belastingen dus omlaag!! Dan hoef ik ook veel minder kilometers te maken om rond te komen en kan ik voor minder salaris dichter bij huis gaan werken.
Dus de overheid moet de tering naar de nering zetten. Dan loopt Nederland vanzelf weer soepel.

Slomo | 27-10-08 | 15:57

@ Hoxha



* pinkt traantje weg *

"... Vrouwen van de snelweg weren tijdens de spits (van 0700 tot 2000 dus). Evenals al die part-timende wijven in hun Seicento's, Ka's en Picanta's. Woensdag- en vrijdagochtend zijn ze er niet ('ik werk 24u per week'), en het verkeer loopt als de dunne schijt na een nacht lang Palm drinken. Met andere woorden: ziehier de veroorzaaksters van alle fileleed.... "



Dit stukje heeft me geroerd. Aankomende woensdag zal ik het integraal voorlezen.
Kom ook eens langs op woensdagen, het zal je goed doen.



* twijfelt tussen inlijsten of optegelen *

Tyler-Durden | 27-10-08 | 15:56

O ja, en uiteindelijk gewoon meer wegen aanleggen natuurlijk, de rest is lapmiddel. Files vervuilen meer dan doorstromend verkeer, iedereen wint dus. Argumenteren dat het verkeer toch wel toeneemt en dat meer wegen daarom dweilen is met de kraan open is net zo onzinnig als zeggen dat naar de kapper gaan zinloos is omdat je haar toch wel blijft groeien. Met de huidige brandstofprijzen gaat niemand voor de lol rijden. Anders stond het nu 's nachts ook wel vast.

eightpack | 27-10-08 | 15:55

Verbieden dat vrachtwagens elkaar in halen, als of dat kan tegen de tijd dat die slome logge rot dingen elkaar eindelijk inhalen zijn ze nederland al weer uit. Niet gewoon verbieden maar de eerst de beste gek die dat probeert met zijn vrachtwagen gelijk bij het weg restaurant stenigen tot de dood er op volgt en gewoon laten liggen zodat al die andere hufters kunnen zien hoe stom het is om zo iets te proberen.<br />
<br />
<br />
Anders dan dat lijfstraffen voor mensen die nog steeds denken dat een andere auto inhalen met een snelheids verschil van 10km/u een goed idee is. Gewoon eens flink met de zweep er over en door rijden kreng, of gewoon netjes als die andere sukkel gewoon 120 blijven rijden en niet zeiken.

RatKing | 27-10-08 | 15:55

mooie boel, hoe kom ik dan op mijn werk als ik als vrouw zijnde niet meer in de spits mag rijden? Thuis zitten met de bloedjes van kinderen dan maar? 's ochtens kinderen naar school brengen, uur blijven plakken met de andere moeders op het schoolplein, om 11 uur huis aan kant, koffie leuten met de buuf, kinderen ophalen en weer wegbrengen, boodschappen doen bij plaatselijke super, weer uur blijven klessebessen met willekeurige andere vrouwelijke buurtgenoot, om 4 uur de thee klaar en om 5 uur de aardappels...
Retro is in maar dit is wel erg overdreven 70ties

nobbynobbs | 27-10-08 | 15:54

Verdeel Nederland over 3 tijdzones, zo kan iedereen tussen 8 en 9 op werk aankomen.

Gewoon_Normaal | 27-10-08 | 15:53

Ik zal het blijven roepen: Geef vrachtwagens en alles met aanhanger een eigen baan, apart van de rest. Scheelt een hoop gedoe.

T'o Malaak | 27-10-08 | 15:52

Als toevoeging op de regel om deelname van vrouwen aan het verkeer tussen 7u en 20u te verbieden ook linkshangende en met 100 km/uur linksinvoegende (bestel)busjes van de weg halen...

Zucht | 27-10-08 | 15:51

Ik mis nog een HEEELE belangrijke: De middenberm voorzien van afscherming danwel rijkelijk groen om de kijkers naar die f*cking andere rijbaan geen kans te geven, dat scheel ook al bijna DE HELFT aan files.

Zet die er eens bij HH...

Okkiedepokkie | 27-10-08 | 15:49

@ C. Titulaer | 27-10-08 | 15:37
jaloers? Sorry hoor maar stel nu dat je een consultant bent met een lease beak. Gaan wonen in de plaats waar ik werk? Dan rijdt er om de 4 maanden een grote vrachtwagen door het land om mijn spulletjes steeds te verhuizen. Lease wagen niet accepteren? Heel grappig maar zorg jij er dan even voor dat er voor elke locatie in NL een passende OV verbinding bestaat?

Patsie | 27-10-08 | 15:46

Het grauw schreeuwt om ge- en verboden. Hoe opmerkelijk.

jatochnietdan? | 27-10-08 | 15:45

en niet te vergeten:
celstraf voor veroorzakers van kijkersfiles.
De meest nutteloze files van allemaal.
Als je toch zo graag ellende van ongelukken wilt bekijken ga je maar naar Ogrish.com, rotten.com of aanverwante sites.

Bloedhoest | 27-10-08 | 15:44

Iedereen die op meer dan 20 km van het werk woont moet verplicht verhuizen naar vlak bij het werk. Overtreding van het verbod wordt persoonlijk bestraft door Rita.

Flippo | 27-10-08 | 15:41

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2008/10/zo_doe_je_dat.html

Geen rijafstand verkleinen, thuiswerken, variabele begintijden, verhuispremies of kilometerheffing. Naar Chinees voorbeeld, gewoon bouwen!

Porrello | 27-10-08 | 15:41

-Bejaarden alleen in het weekend op de weg, zij mogen gebruik maken van gratis OV.
-Snelbanen, hier mag je 150km/h rijden (enkel gescheiden baan) minimale lengte 50 km (dus geen op en afrit de eerst 50 km)
-Motoren vrij op de vlucht strook, als er een pliessie auto aan komt kan de motor makkelijk effe in de berm of aan de kant.
-Aantal bussen halveren, zie punt 1. We moeten maar eens af dat iedereen voor zijn plezier in het OV zit, gezellig tussen roof Finnen.
-Net als de HSL of Betuwe lijn 1 snel weg van Oost naar West en Noord naar Zuid met een op/afrit bij iedere grote stad. (Om de 50km)

Als Den Haag het niet kan doen wij het wel ....... Geenstijl denk met u mee deze zomer.

FapMaster | 27-10-08 | 15:39

Meer en betere B-wegen, minder op- en afritten.

Avignon | 27-10-08 | 15:37

Een mensenras creeren dat half zo groot en dun is, is de oplossing voor veel problemen. Smallere auto's, appartementen kunnen gehalveerd worden om woningnood tegen te gaan, betere plekjes met verstoppertje etc etc.

madakantognie?! | 27-10-08 | 15:37

Aan alle FORENSEN die het al helemaal geaccepteerd hebben om iedere dag weer 3 uur slaafs in je karretje te zitten om van/naar je werk te gaan; doe er wat aan! Neem een baan in je dorp of ga in de stad wonen, ook heb je daar geen tuin met trampoline.
Aan alle LEASEBAK rijders; kan wel leuk staan op je arbeidsvoorwaarde zo'n leen-auto maar nadeel is dat je je ook verplicht voelt om 'm te gebruiken. Vergaderingetje hier, bezoekje daar... Laat staan of weiger die LEASEBAK!
En aan bouwvakkers; RECHTSRIJDEN met je Transporter TDI, gvd!

C. Titulaer | 27-10-08 | 15:37

Opelrijders alleen op zondag op de snelweg. En weg is het fileprobleem.

Snorremans | 27-10-08 | 15:36

Of: leasebrikken afschaffen!

citywok | 27-10-08 | 15:36

Hier mijn top!

1) Waar mogelijk overal minimaal 3 banen. Spitsstroken ALTIJD open, en vluchtstrook ook. Meer vluchthavens zodat je bij pech toch veilig staat.

2) Rechterbaan = 100KM/u, middenbaan = 120KM/u. Linkerbaan 120KM/u tot 200KM/u afhankelijk van situatie.

3) Vrachtverkeer en aanhangers verplicht op rechterbaan. Inhaalverbod.

4) Invoegen doe je met 100. Niet meer, niet minder.

5) Houd om de 4 voertuigen een gat van 200 meter voor invoegers.

6) Keep your fucking lane! Rijd je 100: blijf rechts. Rijd je 120: blijf in het midden. Wil je harder, dan rijd je links.

7) Linkerbaan: rijdt iemand harder, gebruik dan de middenbaan om iemand voorbij te laten. Houd je onnodig iemand op: 200 euro boete en 1 strafpunt.

8) Bij meer dan 3 banen: follow the flow. Rechts en daarnaast zijn nog steeds 100 en 120. De andere banen zijn snelle banen met hun eigen snelheid. Rechts inhalen mag op die banen. In de praktijk is de meest linkerbaan de snelste.

9) Wil je toch van baan wisselen? Kijk gvd uit je doppen voordat je richting aangeeft. Pas als het vrij is knipperlicht uit en dan wisselen.

10) Alle part-timers mogen niet in de spits de weg op. Helemaal mee eens.

11) Bij File: wat GeenStijl zegt!

12) Rijd gvd door! Er zijn meer mensen die de snelweg nodig hebben. Hoe eerder jij van de snelweg af bent, hoe meer mensen er nog gebruik van kunnen maken. Op treuzelen staat een boete van 100 euro.

13) Kijk uit je doppen! Elke idioot die met zijn radio kloot, zijn kinderen achterin mept, haar make-up doet, ruziet met zijn bep, of kletst met de buuf, kortom elke sukkel die niet op het verkeer let: rijbewijs afnemen. Hardrijden is ongevaarlijk, tenzij er een onoplettende sukkel over de weg zwabbert.

14) Geef a.u.b. altijd voorrang als je een zwarte BMW 650 ziet. Dank u!

15) Ambtenaren moeten vóór de spits op hun werk zijn en mogen pas na de spits naar huis.

16) Dagjesmensen mogen niet tijdens de spits rijden. Dat geleuter en gekeutel, bah...

Verder zou ik mensen stimuleren om meer flexibel te gaan werken. En dichter bij werk te gaan wonen. En ach ja, meer openbaar vervoer = meer plek voor ons op de snelweg...

ZDEV | 27-10-08 | 15:36

Hoxha, voor al deze file-oplossingen heb je enige vorm van intellect en beschaving nodig en dat is nu precies wat de hedendaagse automobilist ontbeert.

Willianus Wortelus | 27-10-08 | 15:35

SODE | 27-10-08 | 14:38
het zal saai daar worden voor de heteroos.

klompenmeissie | 27-10-08 | 15:34

"Het is trouwens ook erg irritant als mensen vol gas tot het einde van de invoegstrook gaan RACEN om daar op de knipper te staan, ze denken dat het inhalen van twee auto's gaat helpen met het sneller thuis komen.."

Nou, ik doe dat wel altijd... je zult altijd zien dat als je netjes achter die 2 auto's invoegd, er een stel fossielen inzitten die met 1km/h snelheidsverschil alles en iedereen gaan inhalen en links blijven plakken. Dus nee, liever racend naar het einde van de invoegstrook!

Voor de rest... goede ideeën :)

IkVerveelMe | 27-10-08 | 15:34

goh, ben ik toch iets slimmer dan ik dacht, de meeste dingen die daar staan, was ik zelf ook al op gekomen.

oh en Pieter3794, ga jij lekker met 4 man in de auto, maar laat mij met rust, ik heb graag keiharde muziek op (alleen op de snelweg, binnen de bebouwde kom altijd op normaal niveau) en ga dat niet veranderen omdat er opeens mensen mee moeten rijden. tevens ben ik een varken dat de binnenkant van zijn auto niet bepaald netjes laat en ik heb geen behoefte daar verandering in te brengen. Er passen dus geen mensen bij mij achterin.

DualDenz | 27-10-08 | 15:33

Is dit het plan van tante Rita?

reperman | 27-10-08 | 15:33

Een spitsstrook helpt niet bij het vermindering van vertragingen. Het maakt de file alleen korter en helpt om te zorgen dat een file voor een knelpunt niet doorgaat en het voorgaande knooppunt blokkeert zodat er daar nog meer mensen in de file komen te staan.

Plofkonijn | 27-10-08 | 15:33

tipo | 27-10-08 | 15:26
Gut, Engels is te moeilijk? 't Klopt toch echt - en is nog logisch ook. Het heeft meer te maken met tijdelijk bepaalde routes af te sluiten tijdens spitsuren, dan permanent opdoeken, en dat afsluiten dan ook nog 's heel precies gecoordineerd en getimed - dat kan inderdaad wel 's beter opschieten. Een file mag je best zien als een vloeistof die zijn weg zoekt, of data in een netwerk. Zelfde principe.

zak_arme_turf | 27-10-08 | 15:32

GS topics alleen nog voor 9 uur 's ochtends publiceren zodat we geen haast meer hebben om achter ons bureau te kruipen.

blinde kip | 27-10-08 | 15:32

Vrij suf topic, makkelijk scoren.
Hoewel, er zijn nauwelijks punten gemaakt.

azijnseikerT | 27-10-08 | 15:32

Jongens, neem gewoon de trein!

Sailster | 27-10-08 | 15:31

Ik stel voor filevrije tijden te gaan publiceren. Altijd dat negatieve gedoe.

Mr. Eindhoven | 27-10-08 | 15:29

Volvo V70's buiten de spits laten rijden, zodat er alleen nog maar files buiten de spitstijden zullen zijn.

Superior Bastard | 27-10-08 | 15:29

Kan Geenstijl geen politieke partij oprichten? We gaan voor landsheerschap!

randemiel | 27-10-08 | 15:29

@kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 15:26
Dat heb je van mij gehoord. Valsspelert!

blinde kip | 27-10-08 | 15:29

Ik mis de punt 50 op het dak om bejaarden mee van de weg te knallen.

fender05 | 27-10-08 | 15:29

Pim Fortuyn had gelijk toen ie zei dat de files niet op te lossen zijn. Gewoon wat langer blijven liggen 's morgens..... vandaar.... gaap....

Indijana Joons | 27-10-08 | 15:28

Tja.

Volgens mij zet dat allemaal geen zoden aan de dijk.

Is het misschien een optie om van ons negentotvijf-dogma af te raken? Waarom werken we gewoon niet met zijn allen in ploegendiensten? Wie heeft ooit bepaald dat werkdagen per se om half negen 's ochtends moeten beginnen?

Men zou -bijvoorbeeld- kunnen beginnen met een gehele bedrijfstak (noem maar wat) gewoon van 10:00 tot 19:00 te laten werken. Maar ja, dan zit je gelijk met een globale aanpassing van werktijden. Daar knelt de schoen denk ik.

EenZiener | 27-10-08 | 15:28

@quutje | 27-10-08 | 15:12
Jij bent besmet met een ongeneeslijk virus. De beste oplossing: in quarantaine en je niet meer bemoeien met zaken waarvan je meent specialist te zijn.
Ook even doorgeven aan je besmette omgeving en vergeet Koos niet.

stekelige | 27-10-08 | 15:27

Napeauleon | 27-10-08 | 15:20
En jij rijdt niet? Ben je mooi de sjaak.
Maar je zal het alleen moeten opknappen, ik rij altijd zelf met eventuele lif(s)ters als passagiers.

madakantognie?! | 27-10-08 | 15:27

Met een beetje geluk hebben we binnenkort een hele bult werkelozen bij ... zal het ook wel wat rustiger worden.

SyntaxError | 27-10-08 | 15:27

Per kilometer file, 1 zweepslag verdeeld over alle ambtenaren bij Verkeer en Waterstaat. Random natuurlijk.

blinde kip | 27-10-08 | 15:27

Van iedere eigenaar van een groene auto met trekhaak het rijbewijs innemen lijkt me afdoende.

Iko Nal | 27-10-08 | 15:26

@W.O.D.A.N. | 27-10-08 | 15:04
Dank voor de ontheffingssticker. Geen enkel mentaal gezond persoon rijdt vrijwillig in een bordeaux-reaud vehicel.

Jan Shit | 27-10-08 | 15:26

@zak_arme_turf | 27-10-08 | 15:19
Ja, inderdaad! Elke weg waar een file op staat, moet permanent afgesloten worden. Dan is het snel gedaan met die ellende.

tipo | 27-10-08 | 15:26

@vangodlos
hehe... 132 reaguursels later en eindelijk een complimentje.

kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 15:26

Dat blote vrouwen idee is een goede! In Kopenhagen (Denemarken) passen ze dit al weer enige tijd toe! Echt waar!
Check zelf maar! www.youtube.com/watch?v=djHSrj0uvso

vangodlos | 27-10-08 | 15:24

Alleen in de auto moet verboden worden. File-probleem opgelost.

Pieter3794 | 27-10-08 | 15:23

@Bier-Sexueel | 27-10-08 | 15:15
Oh ja, Fleischbaum die laatst dat anti-Wilders/pro-Achmed artikel schreef. Audi past daarbij ja :)

Dr. Pown3rt | 27-10-08 | 15:21

madakantognie?! | 27-10-08 | 15:18

Ik zit met Bigi Bana Boy en Oemfoefoe in de auto, zij rijden om beurten. Wil je meerijden?

Napeauleon | 27-10-08 | 15:20

Ik mis een hele belangrijke maatregel en dat is de Perma Ban die moet gelden voor caravans op de snelweg.
Mensen met zo'n onding rijden toch niet harder dan 80, als ze dat al halen, dus aan de provinciale weg heeft een caravanbezitter(t) meer dan voldoende.

Jan Shit | 27-10-08 | 15:20

Jullie lossen helemaal niets op.

Lying Dutchman | 27-10-08 | 15:19

Ook instellen cq. verbieden:

Plaats een snelheidsmeter bij de rijstrook als er in tegenovergestelde richting een ongeluk heeft plaatsgevonden. Alle rubbernekkende "kijkerts naar de andere rijbaan" een CJIB fanmailje sturen met als standaard bodemtarief € 50,- verhoogd met € 5,- per te langzaam gereden kilometer...

Blonde Libelle mutsen in Fiat Pinda met Trut Trut in de auto. Alleen toegestaan indien voorzien van duur (> € 500,-) autovignet en alleen op zondagochtend buiten de spits.

Grijskijkert | 27-10-08 | 15:19

von sokkenstopfen | 27-10-08 | 15:00

Waarschijnlijk betaald de sociale dienst z'n breedbandverbinding niet langer en zijn we er definitief van verlost. Z'n auto (BMW 7 bj 1983) staat overigens op naam van de plaatselijke dakloze.

Napeauleon | 27-10-08 | 15:19

Ik lach jullie allemaal uit =P
Veel plezier nog in jullie files ...

SyntaxError | 27-10-08 | 15:19

"Bij stapvoets rijdende file beetje (niet veel dus) afstand laten vallen zodat je niet de hele tijd vanuit stilstand moet optrekken": dat is dus belachelijk, zo ontstaan files dus, worden ze alleen maar langer van, zodra het kan: rijden!, en dan niet nog eerst de tomtom goedzetten, ander radiokanaal, of wachten om je koppeling te sparen....

Barkey | 27-10-08 | 15:18

gaat sparen voor een Skycar, voordat totale anarchie omslaat tot een burgeroorlog op de wegen.

Blue Leader | 27-10-08 | 15:18

Medepassagiers moeten de bestuurder om de beurt afzuigen, dat vermindert de stress. Dit geldt ook voor carpoolers.

madakantognie?! | 27-10-08 | 15:18

Als je de lijst met oplossingen bekijkt, dan is er maar één conclusie mogelijk: De meeste files worden door het rijgedrag van de mensen veroorzaakt.
Dat zou dus ook het uitgangspunt moeten zijn bij het (grotendeels) oplossen van dit probleem.

Alleen roept iedereen dan altijd, dat het rijgedrag van de ander het probleem is.

uninvited guest | 27-10-08 | 15:17

Op 2 wielen rijden zodat er meer auto's passen op de weg.
*zich afvraagt wat er in de koffie zat*

blinde kip | 27-10-08 | 15:17

Of gewoon allemaal op de motor.

tiswat | 27-10-08 | 15:17

4 euro voor benzine (of 5); dat is het enige dat helpt. Ik kan het betalen en fuck de rest. De enig werkende en goedkoop en snel in te voeren fileheffing.

Big Bear Hunk | 27-10-08 | 15:16

Linksch Nederland alleen toestaan tussen 10 en 3, linkschmensen werken toch niet en de musea en art-galleries gaan pas na tienen open.
Recht(werkend) Nederland 24/7 voorrang geven.

Captain Orange | 27-10-08 | 15:15

@ Dr. Pown3rt | 27-10-08 | 15:13
Fleischbaum rijdt Audi als ik me niet vergis.

Bier-Sexueel | 27-10-08 | 15:15

@Satan Loves You Too | 27-10-08 | 15:09
hence your nickname...

boerzondertraktor | 27-10-08 | 15:15

Wat doen jullie eigenlijk allemaal op mijn snelweg?

Iko Nal | 27-10-08 | 15:14

@quutje
Doe eens aantekeningen nalezen van laatste managementcursus: "out-of-the-box denken" heet dat.

kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 15:14

Goed idee om hier met voorstellen te komen! Vraag me alleen af waarom dat grijze muizen merk audi altijd zo opgehemeld word door GeenStijl :S

Dr. Pown3rt | 27-10-08 | 15:13

Als verkeersmanagement specialist zeg ik hulde voor de aangedragen oplossingen. Alleen de plannen "creatief met snelweg" slaan totaal nergens op.

quutje | 27-10-08 | 15:12

Ach, we stoppen in Nederland liever 80 miljoen euro in een verzopen onderwijs systeem, met als resultaat een nog slechter systeem dan er al was. Kan dat?Ik ben lang geleden bewust uit het HBO weggegaan, omdat ik mijn eigen kinderen niet naar de HEAO Amsterdam zou willen laten gaan. Dan moet je er ook niet aan willen verdienen. Dit was mijn tweede principiele besluit in mijn leven.
Mijn eerste principiele besluit was om te erkennen dat god en ziel niet bestaan en dat als god wel zou bestaan, ik die klootzak een nekschot zou geven.

Satan Loves You Too | 27-10-08 | 15:09

Neiwmad wil toch dat de file's echt worden opgelost? Het enige prive-momentje op de dag voor velen? Straks ben je al om zes uur thuis...

Gezellig! | 27-10-08 | 15:08

"Vrouwen van de snelweg weren tijdens de spits"

Yuk een Groenlinks oplossing. Geen files doe je door auto's te weren van de snelweg. Dat is dus geen oplossing. Wel een oplossing is wegen verbreden. En dan niet alleen snelwegen, maar ook afritten en straten door de steden. Andere oplossing is goed openbaar vervoer, waar OVERAL te komen is in korte tijd. Bijvoorbeeld door vertienvoudiging van het spoowegnet.

sk!llz | 27-10-08 | 15:08

@ von sokkenstopfen | 27-10-08 | 15:00
+1 voor iemand de les lezen die nog niets gezegd heeft.
ROFLOL

Bier-Sexueel | 27-10-08 | 15:07

heb het uitgeprint en ga het als handboek gebruiken

boerzondertraktor | 27-10-08 | 15:07

Goed stuk en er moeten nog een paar regels bij. Mensen die invalide karretjes rijden en dus niet de volle wegen belasting betalen moeten rechts. Net zoals alle MPV''s en bedrijfs wagentjes als Combo's, Inca's Kangoo's ed want die nemen het zicht af. Verder Citroen, Renault, alles uit azie en Opel en Ford verplicht op de rechterbaan en bij 3 of 4 banen mogen ze tussen de vrachtwagens uit op de 2e baan rijden. Daarnaast iedereen ongeacht welk merk, die een bedeauxrode autorijd eventueel aangevuld met een trekhaak, ook rechts. Dus alleen de Uberklasse op de linkerbaan. Iedereen die minder hard rijdt dan de maximumsnelheid bekeuren en dus max is minumumsnelheid.
En iedereen die Opel, Citroen, Ford, Aziatisch, Renault of een bordeauxrode auto rijdt en daar NIET zelf voor gekozen heeft. Oftewel Getronics en 'hij stond er al' krijgen een ontheffins sticker!

W.O.D.A.N. | 27-10-08 | 15:04

... en Cramers subsidieparadijs moet een meltdown krijgen, capituleren, crashen en met winst verkocht worden aan China...

tipo | 27-10-08 | 15:04

En zet 's morgens direct om 5:30 uur die wisselstrook op de A1 open. En niet - zoals vanmorgen - pas om 8:30, wanneer er al 8 km. file staat.

uninvited guest | 27-10-08 | 15:04

VERDOMD! Alle vrouwen van de weg (alle mannen trouwens ook).

wil van reem-talma | 27-10-08 | 15:04

Vanwege een grote rij bij de koffieautomaat nog een idee: Iedereen die wil wonen waar die werkt en gaat huren, voorrang geven. Zet uitkeringsgerechtigden maar in Twente of in de Limburgse grotten neer. Is nog sociaal ook want wij verdienen zo nog makkelijker de uitkeringen bijelkaar.

blinde kip | 27-10-08 | 15:03

Gewoon er voor zorgen dat een ander in de file staat! Ga op een slimme plek wonen! Heerlijk om op te staan met de filemeldingen op de radio, en lekker op je fietsje naar je werk te touren toch?

Brimstich | 27-10-08 | 15:01

Zo is het Claude Jacque. En wat ik nog vergeten was: oude autotjes zijn symphatiek, maar ze maken het reserveren van een vluchtstrook voor pechgevallen noodzakelijk. Vandaar alle pechgevoelige (lees: oud of Frans/Engels/Italiaans) auto's een spitsverbod opleggen en de vluchtstrook bij file standaard openstellen voor alle verkeer. Als er toch langzaam wordt gereden is een vluchtstrook immers volstrekt overbodig.

eightpack | 27-10-08 | 15:01

Moet er ook nog wat gebeuren aan die cruisecontrols waarbij je moet remmen om hem eraf te halen eigenlijk...

Zeveraar | 27-10-08 | 15:01

Dat je uit het zuiden aan komt rijden en bij de Kennedytunnel denkt: Leuk een file, dat is lang geleden. Kent u dat gevoel?

jatochnietdan? | 27-10-08 | 15:01

Ik tuf elke dag met hoogst mogelijke snelheid op linker baan tussen Rotterdam en Utrecht. Wanneer mogelijk met zo'n 170 km/u, veelal echter met veel lagere snelheid. Voor mensen die harder willen en kunnen ga ik netjes aan de kant. Aan mij zal het dus niet liggen. Helaas zijn er inderdaad tal van mongeaulen die vrolijk links blijven rijden met zo'n 100 km/u terwijl half Nederland noodgedwongen rechts moet passeren wanneer ze wat eerder thuis willen zijn... move bitch... get out tha way...!

Kotsende lama | 27-10-08 | 15:00

"Mensen die bij het 'VANAF hier ritsen' bord gaan stilstaan met de knipper moeten hun rijbewijs inleveren. Het is trouwens ook erg irritant als mensen vol gas tot het einde van de invoegstrook gaan RACEN om daar op de knipper te staan, ze denken dat het inhalen van twee auto's gaat helpen met het sneller thuis komen.."

Top dat mijn stukkie het gehaald heeft, komt voort uit dagelijks terugkerende frustraties!

Obi | 27-10-08 | 15:00

@ bijstandskoning
je hebt nog niet gereageerd, en dat is maar goed ook want jij moet gewoon je bek houden omdat je gewoon geen auto kunt bezitten met die armieterige uitkering van je. Voor jou is het beste dat je een gemeente gaat zoeken
waar de schilleboer met de bakfiets nog langs de deur komt en je daar een lift van kunt krijgen.

von sokkenstopfen | 27-10-08 | 15:00

Ik vrees dat je tegen de cie. gelijke behandeling aan gaat lopen met het verbod op vrouwen in de spits. Kun je beter die sjokeladebruine kansenbestuurders weren die zo graag van die keelsnij gebaren maken, wanneer ik er dwars langsga...

RobbieG | 27-10-08 | 14:59

Files verbieden.

Superior Bastard | 27-10-08 | 14:59

Meer asfalt voor extra banen en om snelwegen af te maken zoals bij Nijmegen. Groenlinkserts die protesteren omdat hun leuke boshuisje in waarde zal dalen het zelfde lot laten ondergaan als het petjesvolk.
*nu echt koffie haalt*

blinde kip | 27-10-08 | 14:58

mibo | 27-10-08 | 14:52

Afdrukken, uitdraaien óf printen.... jarenlang geroepen maar inmiddels is het zo dat wanneer genoeg mensen een fout kopiëren, het een jaar later inj de Van Dale staat. Zo ook uitprinten en enigste (niet bedoeld als mooiste maar als enige)

Denk ik vaak over na als ik in de file sta. Zou ik voor geen goud willen missen.

Napeauleon | 27-10-08 | 14:57

Alle treinrails asfalteren, van alle perrons parkeerplaatsen/mcdrives maken en ATB- en 4WD- mogen door tuinen en weilanden in een rechte lijn naar hun doel toerijden.
.
Klaar.
.
Maar dat zal wel weer te logisch zijn.

tipo | 27-10-08 | 14:57

De Sjaaq | 27-10-08 | 14:51
Ja het werkt. "Er zijn momenteel geen files. Laatst bijgewerkt: 14:54"

seven | 27-10-08 | 14:57

HUH. als iedereeen nou eens thuis ging werken.
Ja ook de vakkenvullers van alberthein... als je dan uit elke wijk 1 vakkenvuller neemt die thuiswerkt ga ik bij mijn buurjongen boodschappen doen.

DonSpecial | 27-10-08 | 14:56

Het grootste probleem is dat mensen te ver van hun werk wonen. Kortom mensen die binnen 10 kilometer van hun werk wonen krijgen een tax-cut.

Kees Kernraket | 27-10-08 | 14:56

Leuke plannetjes allemaal
Ik geloof het wanneer het voltooid is en geen moment eerder

Tobi | 27-10-08 | 14:56

Tss tssk wat een gedoe dat kan toch veeeel simpeler mensen. Wat nodig is, dat is het aanwijzen van een zgn zwart schaap, en wie valt er qua aanwezigheid het meest op op de snelweg? Prfecies de vrachtauto! Ze reijden allemaal inde weg, gebdragen zich allemaal a-professioneel en veroorzaken verschrikkelijke ongelukken. Als ze niet omvallen dan knallen ze wel ergens achterop een file.
Wat gaan we dus doen: afschaffen die vrachtauto's. Allemaal verbieden. Ja nee niet boehoe wij zijn belangrijk en hoe komen de spulletjes anders in de winkel nou haha dat kan veel mooier. Kost wat maar dan heb je ook wat. Denk nou s aan zo'n mooi buizenpost dinges zoals bij de bank voordat die failliet was. Ja! Precies dat is het! We maken een landelijk dekkend onbemand metro netwerk. Komt containertje van de boot, hup barcode erop en presto ding staat in tietjerkstradeel. Of whereever. Locale distributie in busjes ofzo. Of riksja's. Zoek het uit.
Dan is de weg verder weeer gewoon van ons. En al die truckers die ztten we in in de off-shore. Anders lopen ze hier zo in de weg.

Roland | 27-10-08 | 14:56

f*ck deze onzin en leg verdomme 16-baanswegen aan zeker op A12 zul je zien dat ik van Rotterdam binnen 20 min in Utrecht sta. Zeker makkelijk invoegen.
4 banen voor 160 2 voor de vrachtwagens en 2 om in te voegen. Kunnen die gasten die in de bak zitten mooi aanleggen, ipv de hele dag beetje film 1 en 2 kijken.

Rechtsetterbakje | 27-10-08 | 14:55

Alle C-, E S-Klasses, BMW's en SUV's aan de kant houden?.

bolknak | 27-10-08 | 14:55

Ik ga voor een stimulering van motorrijden. Dus bijvoorbeeld geen wegenbelasting en misschien nog wat andere mooie belastingvoordelen, een soort kleine kilometervergoeding bijvoorbeeld of minder belasting betalen bij aanschaf. Meer motoren = minder file

quadtuning | 27-10-08 | 14:54

Onderscheid maken tussen productieve en niet-productieve mensen, de laatste mogen niet meer in de spits rijden.
De nog-niet-productieve mens (studenten etc), de niet-productieve mens (ambtenaren en overige uitkeringsgerechtigden) en niet-meer-productieve mens (gepensioneerden), reizen maar met het openbaar vervoer.

CoffeePatch | 27-10-08 | 14:54

Ook zouden kantoren waar meer dan 100 man werkt verplicht moeten worden om hun werknemers met eigen busjes heen en weer te pendelen, want het slaat gewoon nergens op dat die allemaal met de eigen auto naar het werk komen.

von sokkenstopfen | 27-10-08 | 14:54

Iemand zij het al gewoon verdieping op die snelweg , kost veel maar dan is het wel afgelopen

verderf | 27-10-08 | 14:54

Iedereen met petjes op, uit de auto sleuren en standrechtelijk executeren. Ruimt lekker op. Na de koffie kom ik nieuwe suggesties.

blinde kip | 27-10-08 | 14:54

De spitsstroken die er al liggen ook echt gebruiken met de normale snelheid.
En al die beroepsboeroepers negeren.. Jarenlang een strook leeg laten liggen door onzinnige procedures, dat is NL kennelijk.
" Op de A1 tussen Hoevelaken en Barneveld stonden regelmatig files, vooral tijdens de avondspits. Om dit probleem tegen te gaan is in 2005 een spitsstrook aangelegd. De spitsstrook is op 8 april 2008 opengesteld voor verkeer, toen bleek dat een uitspraak van de Raad van State uit 2004 daar de mogelijkheid toe bood. De wettelijke procedure moet nog wel worden afgerond." www.rijkswaterstaat.nl/projecten/a/a1/...

seven | 27-10-08 | 14:54

qua geloofwaardigheid kan gs dit plan zo bij TON inleveren...

Kerby | 27-10-08 | 14:53

Ik woon gewoon tegenover mijn werk, straat oversteken en ik ben er. Lukt meestal wel in een minuutje.
*Doet niks van fileprobleem snappen*

Bier-Sexueel | 27-10-08 | 14:53

Gewoon de leeftijdgrens verhogen naar 24 voordat je je rijbewijs mag halen.
Scheelt weer wat brokkenpiloten en files.

zzztje | 27-10-08 | 14:53

@Claude Jacque | 27-10-08 | 14:43

Ga daar dan eens bij wonen ;)
(woonwagentje bijvoorbeeld)

Gijsie | 27-10-08 | 14:53

@blinde kip
*forward tips naar MijnStijl

kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 14:52

Uitprinten? Wat zijn we weer contaminerend bezig...

mibo | 27-10-08 | 14:52

Voor sommige verkeersovertredingen als onnodig links rijden, met zeer lage snelheid invoegen en ritserts geen ruimte geven mag best lijfstraffen worden ge(her)introduceerd.

Meneer | 27-10-08 | 14:51

Er moet op zijn minst een "spits geschiktheids test" voor vrouwen komen want ik heb spits rijbevoegdheid nodig (althans 's ochtends want 's avonds rij ik na de spits). Ik erger me, als vrouw, ook kapot aan de extreem traag inhalende parttimers want ik moet wel gewoon elke ochtend naar mijn werk. Verder ben ik met eerder commentaar over het ontbreken van bejaarden eens want die zijn minstens net zo erg.

Olive | 27-10-08 | 14:51

Ho! Rho'd Barth had dus echt een paar goede voorstellen.

sjaakdeslinksesul | 27-10-08 | 14:51

Een loterij: iedere 1000 automobilist doodknuppelen (vrachtwagenchauffeurs tellen dubbel).

Je zult zien dat er plotseling minder mensen rijden - en veel mensen die zo "ontzettend graag" auto rijden plotseling niet meer op de weg te vinden zijn.

acac | 27-10-08 | 14:50

Op de ene dag rijden auto's met even nummers, op de andere dag die met onevennummers. Zij die niet mogen rijden vanwege hun nummer kunnen dan meerijden met mensen die wel mogen rijden van wege hun nummer;
Buitenlands vrachtverkeer mag alleen tussen 00.00 en 05.00 uur rijden;
Toeristen mogen alleen nog maar langs toeristische routes rijden;
Spookrijden moet kunnen als blijkt dat het tegenovergesteld verkeer qua aantal beduidend minder is dan de verkeersstroom waar aanvankelijk in werd gereden;
Bruggen worden dichtgelast in de zomer. Zeilen kun je ook in de winter!

Hyppo Kriet | 27-10-08 | 14:50

Verbied Skoda's, Suzuki's en Toyota's die kleiner zijn dan een RAV4, dan hoeft niemand meer geforceerd naar de linkerbaan bij een stoplicht, als er zo'n traaaaaaaaage rijder voor je staat.

CoJoNes | 27-10-08 | 14:50

Die brugwachter op de A9 vastbinden op zijn bed. Mag van mij ook een hoer bij, als 'ie die brug maar een keertje dicht laat zitten. 90% van de files waar ik insta begint daar nl.

Napeauleon | 27-10-08 | 14:50

Bedoelde je misschien: Vrachtwagens verbieden (om elkaar) in te halen?

loerelau | 27-10-08 | 14:50

*fietst vanmiddag over de snelweg naar huis*

DonQ. | 27-10-08 | 14:50

Promoot thuiswerken!! Laat managers sturen op oplevering in plaats van aanwezigheid van personeel. Werken tussen 09:00 en 17:00 is uit, werken wanneer het uitkomt is in.
Managers worden op deze manier tevens nog eens uitgedaagd zichzelf een af te vragen wat dat volk nou de hele dag uitvreet in plaats van op de zaak een beetje geenstijl te zitten F5-en.

Ik word als consultant verwacht dat ik bij een klant ga zitten, een documentje ga schrijven en om 17:00 weer huiswaarts keer. In feite slaat dat echt nergens op.

Zucht... ik ga weer eens wat doen.

Mosselprikker | 27-10-08 | 14:48

@Eightpack, idd.. mensen die ongelukken veroorzaken direct van de weg en rijbewijs inleveren. Ook de vrouwen die meestal in geval van een ongeluk vooroprijden oppakken. Tevens alle vrouwen verbieden om in te halen en verplichten op de rechterbaan te blijven. Vrouwen hebben om de één of andere reden niet door dat als iemand op de linkerbaan twee keer zo hard rijdt dan hun Daihatsu, ze beter 1 seconden kunnen wachten om in te halen omdat er anders ongelukken ontstaan of minsten een file doordat al het verkeer op de linkerbaan plots moet remmen.

Claude Jacque | 27-10-08 | 14:48

stoplicht=verkeerslicht

Meneer | 27-10-08 | 14:47

Maar de mensen die MijnStijl lezen, komen deze adviezen dus niet tegen.

blinde kip | 27-10-08 | 14:47

nog een extra puntje: haal 90% van de verkeersborden, reclames en info weg. Nu is er zoveel shit om te lezen, wat afleidt en dus ongelukken veroorzaakt, en voor een aantal mensen ontstaat er een tunneleffect.

WillemWordtWakker | 27-10-08 | 14:47

Gewoon mensen met een auto rijbewijs van boven de 21 en het bewijs 3 jaar of langer in bezit hebben toestaan om een 125cc motorfiets te mogen rijden.
Dat is zuiniger in brandstof gebruik dus goed voor het milieu en ze passen overal tussendoor dus zouden deze mensen sneller op plaats van bestemming zijn.
Er zijn diverse landen die dit toe staan maar 0031 vind dat het niet kan.

Baldrick | 27-10-08 | 14:46

kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 14:41

Nee... Béétje Bullshit. Aan de hand van het aantal woorden is overigens wel te herleiden hoe lang Hoxha in de file stond vanmorgen, ik schat een half uurtje.

Hoxha?

Napeauleon | 27-10-08 | 14:46

Alle GS lezers verbieden de weg op te gaan anders dan in het weekeinde. Fileprobleem in 1 keer opgelost.

Flippo | 27-10-08 | 14:46

"Vrouwen van de snelweg weren tijdens de spits (...)."
Een 'beetje' discriminatie wordt niet geschuwd?

buzz fuzz | 27-10-08 | 14:45

alle onnodige linksplakkers een boete van 1500,- geven is de beste oplossing om van het file probleem af te komen. Daarnaast moeten alle idioten die bang zijn om vlot over de bruggen te rijden die over de grote rivieren lopen hun rijbewijs afgepakt worden, want die veroorzaken elke dag weer voor onnodige opstoppingen. Verder moeten alle bejaardenmobielen en trutteschudders met een motorinhoud van minder dan 1500cc verboden worden om nog langer in te halen.

von sokkenstopfen | 27-10-08 | 14:45

Iedereen van milieudefensie verbieden auto te rijden of gewoon executeren

Telegraafhoerrr | 27-10-08 | 14:45

@~Johan, Dat is wel erg dom geconcludeerd. Ik rij dagelijks naar andere plaatsen. Ik ken niemand die op die lokaties moeten zijn en bij mij in de buurt wonen.

Claude Jacque | 27-10-08 | 14:43

Iedereen die in de spits een ongeluk veroorzaakt 10 jaar rijbewijs afnemen. Spitsverbod voor niet-werkenden. Onnodig remmen beboeten. Bij ongelukken onmiddellijk opzijduwen/wegtakelen van autowrakken, wellicht een Chinook-helicopter hiervoor uitrusten? Geen belemmerende techinsche onderzoeken tijdens de spits. Kijkers naar de andere rijbaan die een gat groter dan 10m met hun voorganger laten vallen levenslang rijbewijs afnemen. Mensen die de laatste 10 jaar bij meer dan 3 ongelukken betrokken zijn geweest (eigen schuld of niet) spitsverbod opleggen.

eightpack | 27-10-08 | 14:43

Weenie. Heb geloof ik toch gewoon wat meer asfalt op strategische plekken.

Niet voor Jan | 27-10-08 | 14:42

@Napeauleon 14:38
Weet je wel hoe serieus er over die tips zijn nagedacht? Diverse bronnen geraadpleegd, buitenland studies, college verkeerspsychologie gevolgd. Volgens u alleen maar "bullshit"?
*drukt op !

kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 14:41

Is er ook nog een plan om alle drempels te verbieden? Eerst reed men over karresporen vol met kuilen en heuvels en daarna was er asfalt en de echte weg was geboren. Tot het moment dat iemand bedacht dat je daar met behulp van drempels en plantenbakken ook weer een karrespoor van kon maken.

seven | 27-10-08 | 14:41

Onzin. Verbiedt alleen-rijders tijdens de spits. Gedwongen samenrijden met collega's, buren etc. Dat halveert de filles echt.

~Johan | 27-10-08 | 14:40

Goep plan, maar laat het tijdelijk zijn. Als onze fijne overheid ophoud met banken kopen en het geld wat de automobilist betaalt aan accijnzen, btw, bpm en andere belastingen uit gaat geven aan wegen kan het budget voor wegenaanleg ver-9-voudigd worden (berekening ANWB ergens begin dit jaar). Dan hoeven we alleen nog maar alle miljeu-activisten naar Iran te deporteren en dan hebben we over 2 jaar in het hele land 18-baans snelwegen. In de Randstad (het enige gebied wat écht wel een beetje vol is) dubbeldekswegen.

Vogelbeest | 27-10-08 | 14:40

Kijk. en al die oude dametjes en andere profiteurs en zo die absoluut niet deelnemen aan het arbeidsproces mogen gewoon niet voor 10 uur de weg niet op.

Claude Jacque | 27-10-08 | 14:40

Er is maar een remedie en dat is ToN stemmen. Rita gaat het namelijk oplossen.

Bigi Bana Boy | 27-10-08 | 14:39

Waar staan de files? Als de snelwegen van drie naar twee banen overgaan. A1, A4, en vast nog een heleboel andere wegen...... Meteen doortrekken die 3 banen!

Guusje Nadorst | 27-10-08 | 14:39

Hoxha gaat nog eens de nieuwe Camieltje Eurlings worden...

Genverbrander | 27-10-08 | 14:39

@ klompenmeissie | 27-10-08 | 14:36
Klopt, want je mág de weg dus niet op....

SODE | 27-10-08 | 14:38

36 ipv 40 uur, en 9 uur per dag werken. Hoef je maar 4 dagen per week naar kantoor... scheelt toch al snel 20% van alle full-timers op de weg!

kort door de bocht | 27-10-08 | 14:38

Iedere ochtend om 8:30 op alle radiostations:
"Ik tel tot drie en óp drie gaan we állemaal 150 rijden"

Voor de rest, beetje lang. Beetje onzinnig ook. Beetje bullshit ook.

OV is nu gratis (www.nu.nl/news/1807909/50/Kloonsoftware_OV-ch...), dus iedereen moet op z'n minst de noodzaak van het aan-de-file-deelnemen aannemelijk kunnen maken

Napeauleon | 27-10-08 | 14:38

Ik zeg gas, dus een minimumsnelheid van 160 de bakjes of de mensen die dit niet kunnen trekken op de provinciale wegen laten rijden.

joyriders | 27-10-08 | 14:38

iedereen met 4 wiel aandrijving / SUV, deze ook als zodanig daarvoor bedoeld gebruiken: met zijn allen naast de snelweg door grasvelden!

abbi | 27-10-08 | 14:38

gewoon al die hufterige audi's van de weg afschieten, is het file probleem ook opgelost

pinkindian | 27-10-08 | 14:38

zo ken ik er nog wel één.. al die brabo bouwvakkers lekker in Rotterdam of andere plaats waar ze werken ook te laten wonen.. is het je wel eens opgevallen hoe rustig het op de weg is in de bouwvak?

Claude Jacque | 27-10-08 | 14:37

zo! daar is over nagedacht!

Reutel | 27-10-08 | 14:37

en hoe zit het met bejaarden?

eendrukopdeknop | 27-10-08 | 14:37

Matrix borden zowieso verwijderen, als er miks te ,melden valt staam daar nutteloze teksten op die alleen maar af leiden.
En als er wel wat te melden valt is dat juist de schuld van die stomme borden.
Staan soms midden in de nacht op een praktisch lege A2 op 90, zonder enige wegwerkzaamheden of iets dergekijks.

jeemsbont | 27-10-08 | 14:37

franse en koreanen weren van de weg.. die fransen makelij meurt ook nog eens!

krijgdetering | 27-10-08 | 14:37

Strak plan.

Isser | 27-10-08 | 14:37

Ik ben het er niet mee eens om de 90 km/h te negeren als je geen reden ziet, mensen hebben geen oneindig zicht en kunnen dus niet zien dat 500 meter verder het verkeer langzamer rijdt. Als je dan de matrixborden negeert kom je te hard aanrijden om zonder te remmen niet op het verkeer voor je te knallen. En remmen zorgt er weer voor dat achterliggende auto's moeten remmen, wat leidt tot file.

Sanius | 27-10-08 | 14:37

ik flirt niet voor 7.00 en na 20.00 uur op de weg!

klompenmeissie | 27-10-08 | 14:36

amen

Pizzapunt | 27-10-08 | 14:36

Die eerste alleen zal al veel goeds doen

Hedva | 27-10-08 | 14:36

En ohja.. De rechten van de scheepvaart tijdens de spits aan banden leggen!!
Dat scheelt extra drukte (in steden), files en een hoop ergenis als de brug weereens openstaat..

HaanzonderkoP | 27-10-08 | 14:36

Alleen de blinde bejaarde er nog uit!
65+ hier met dat rijbewijs!

Blokjes | 27-10-08 | 14:36

Aantal invoegstroken verminderen schijnt ook te helpen. En een verdieping bovenop de snelweg ook wel.

Willem VanDer Decken | 27-10-08 | 14:36

Waarom mijn oplossing (het standrechtelijk executeren van iedereen die met 91 kph een vrachtwagen inhaalt die 90 kph rijdt) er niet bijstaat is mij een raadsel.

Superior Bastard | 27-10-08 | 14:36

Stond je vandaag in de file, Hoxha?

bl0wkonijn | 27-10-08 | 14:35

Simplistische en in simulaties foutief gebleken schijnoplossingen, professor! Negeert de werkelijke oorzaak van file's, namelijk te veel mensen die op dezelfde plek willen zijn op dezelfde tijd. Zoek de oplossingen dus liever in het wijzigen van deze drie parameters (aantal mensen, plek, tijd).

Zeurders | 27-10-08 | 14:34

Als ik die lap tekst hierboven heb doorgespit zijn alle files alweer opgelost. Weinig zin dus.

patat - generatie | 27-10-08 | 14:34

Tieten

Groundkeeper Willy | 27-10-08 | 14:33

Jee, het lag zo voor de hand. Klaar. Opgelost. Niks meer aan doen !

reddingo | 27-10-08 | 14:33

ik mis de 70+ slechtziende oudjes in dit verhaal...
verder wel ok!

Curse of the Scorpio | 27-10-08 | 14:33

en ook bij "Doe-dingen voor onderweg"
NAW bij redactie bekend, doe dat 'I love GS t-shirt' eens toekomen.

kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 14:33

Er mankeert maar 1 ding aan dit plan. Je hebt met stronteigenwijze NL'ers te maken. Die weten het allemaal beter dan anderen.

Pieter Bas | 27-10-08 | 14:33

Alle vrachtwagens inruilen voor flinke stationcars dan maar?

HaanzonderkoP | 27-10-08 | 14:33

1e link doet u niet!

Innocenti | 27-10-08 | 14:33

-weggejorist-

Indijana Joons | 27-10-08 | 14:30

Met stip op 1 bij creatieve oplossingen.
*glundert van trots

kapotte_stofzuiger | 27-10-08 | 14:30

Ik bedoel: vrachtwagenchauffeurs die elkaar gaan inhalen chemisch castreren.

En nu is het genoeg! | 27-10-08 | 14:29

+verbieden dat vrachtwagens elkaar gaan inhalen

En nu is het genoeg! | 27-10-08 | 14:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken