Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ABN/Amro vuistdiep in Feyenoord

8343643.jpgEn dan hebben we de eindstand voor u van de AEX: de beursindex sloot zojuist op 284,51, een verlies van 0,27 procent. Met dank aan Fortis, waarin vandaag voor het eerst sinds ruim een week weer in kon worden gehandeld. Het aandeel was met een verlies van 77,73 procent in zijn eentje verantwoordelijk voor het omlaag halen van de index. Tegelijkertijd werd bekend dat de naam Fortis ophoudt te bestaan in Nederland. De kans is zelfs groot dat alle Fortis-filialen worden omgetoverd tot ABN/Amro kantoren. Fortis, zo stelt topman Jan van Rutte, roept namelijk nogal wat negativiteit bij mensen op. Valt wel mee joh. Minus 77,73 procent! Bye bye, zwaai zwaai...

Reaguursels

Inloggen

En weer laat GS zien dat ze er echt niet zo veel van snappen. Het zijn aandelen van Fortis Holding in België. Het enige overgebleven deel van het oude Fortis. En dat vertegenwoordigt natuurlijk niet zo veel waarde meer na alle verkopen van bedrijfsonderdelen. Die daling is dus volstrekt betekenisloos voor de NL onderdelen en de NL beurs.

NoahHafra | 15-10-08 | 22:34

Fortis bank slogan 2005-2007 Solid solutions, Flexible partners
Fortis bank slogan 01-2008 - 09-2008 Here today. Where tomorrow?
Fortis bank slogan na 10-2008 Das pech geld weg!!!

Paul Kesrey | 15-10-08 | 14:43

FORTISnietmeer.... ABN/AMROofde-deze-naam-weg

Aapie | 15-10-08 | 11:25

Ambtenaren
Bank
Nederland
Allemaal
Met
Rijks
Ondersteuning
(uit NRC-IK van vorige week)

makkie | 15-10-08 | 10:32

F inanciele
O vermoed
R esulteert
T enslotte
I n
S taatsinterventie

sir_sjeekie_sjon | 15-10-08 | 10:20

Soo, Fortis is de grootste stijger van de ochtend. 18 cent erbij, dat is ruim 15%!
En voor de bezorgde belastingbetalert: Nee, Bos heeft niet deze Fortis aandelen, maar andere Fortis-aandelen. Die worden niet op de beurs verhandeld. Of daarvan de waarde daalt of stijgt, dat weten we niet.

makkie | 15-10-08 | 09:43

Woutert is hard opweg heel NL failliet te verklaren.
250 mln gemeenten etc. 288 mljrd van Bos en co...

tijd om op te rotten naar ver weggistan en af te wachten..

"zonnebril en zwembroek zoekt..."

Prutsert3368 | 15-10-08 | 09:02

Here today, gone tomorrow
.
Fortis says: "Het leven is een curve. Met pieken en met dalen. Waar je je bevindt op deze curve heeft met het ‘lot’ niets te maken; je hebt het helemaal zelf in de hand. Het zijn deze fundamentele waarheden die ten grondslag liggen aan onze nieuwe reclamecampagne." en "Samen de toekomst vormgeven en zekerstellen, dat is de belofte die Fortis uit de nieuwe campagne laat spreken."

Dr.Draaibaar | 15-10-08 | 08:29

@seven | 15-10-08 | 02:12:
Nee, daar is mejuffrouw twain te dom voor. Zelfs de PvdA laat zo'n halve gare trut niet alleen los op het internet. (Hoewel ze vrouwen van hetzelfde kaliber wel minister van apartheid en segregatie laten worden, dus alles is mogelijk...)

koerbagh ® | 15-10-08 | 03:04

overigens ik vind dat het woord crisis te gemakkelijk wordt gebruikt om volledig mandaat te krijgen. de oorzaak van deze crisis ligt in het feit dat regulators en toezichthouders het hebben laten afweten. kan de nederlandse bank niets verweten worden - laat me niet lachen. zijn er al maatregelen genomen zodat het vertrouwen toeneemt: nee. nederland/europa wil makkelijk de schuld bij anderen leggen maar is dit terecht?

ganzo | 15-10-08 | 02:27

ps hoewel.. ik kan me ook een periode herinneren waarin mark twain erg agressief was naar iedereen. Maar wellicht dat dat een drinknacht was?

seven | 15-10-08 | 02:20

koerbagh ® | 15-10-08 | 02:01
Een paar topics eerder, nml het land van 200mrd www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/10/... , heb ik mijn vermoeden uitgesproken dat ze dit vak www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=155... uitoefend, in dienst van PvdA / Wouter Bos . Immers bij elke verhoging van de uitgaven van de staat riep ze dat Bos het geweldig deed. Daarvoor ook al gevraagd of ze direct of indirect belang had bij de pvda, nog geen antwoord gelezen..

seven | 15-10-08 | 02:12

seven | 15-10-08 | 02:00
vanmorgen al gelezen, vind syp geweldig.

ganzo | 15-10-08 | 02:05

@ 00:40:
*ik zie het nu pas.*
"20.000K + 18.000K (nu 100.000K)" m/z 20K, 18K resp. 100K natuurlijk.

@seven | 15-10-08 | 01:52:
In het geval van mt is het verspilde moeite. Ik heb het met die hysterica gehad, maar als jij denkt dat je die ene werkende hersencel van haar kan activeren, dan wens ik je veel succes. Oftewel ("ergo dus", in haar vocabulaire): "sucses!"

koerbagh ® | 15-10-08 | 02:01

ganzo | 15-10-08 | 01:57
Zo gaat dat kennelijk in crisistijd. De macht aan het werk. Niks inspraak, niks democratie, krachtige leiders.. www.elsevier.nl/web/10207345/Nieuws/Ec...

seven | 15-10-08 | 02:00

seven | 15-10-08 | 01:36
wouter bos heeft zonder overleg de garantieregeling op een dag verhoogd van 38.000 naar 100.000 euro. wel makkelijk van wouter als het om geld van iemand anders gaat.

ganzo | 15-10-08 | 01:57

koerbagh ® | 15-10-08 | 01:51
Ach ja, soms doe je een poging om iets te verduidelijken. Maar of het ook aankomt..

seven | 15-10-08 | 01:52

@seven | 15-10-08 | 01:36:
Volgens mark twain komt het uit de rijksbegroting hoor... Je liegt gewoon. Ook al heb je de feiten aan je zijde: je liegt. Wouter Bos haalt het gewoon uit de schatkist.
*zucht*

koerbagh ® | 15-10-08 | 01:51

Rabo botst met Bos over garantieregeling
De Rabobank is hard in botsing gekomen met minister Bos over de Depositogarantieregeling van 100.000 euro. De Rabo wil dat de rekening voor de Nederlandse klanten van Icesave niet volledig bij de Nederlandse bankensector komt.

De banken moeten opdraaien voor verliezen die elders worden gemaakt, dat stellen Bos en DNB. De DNB faciliteert de regeling, de banken betalen. De Rabo gaat niet zondermeer akkoord met de nieuwe en uitgebreide regeling die Bos eerder deze week verkondigde.
www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/com...

seven | 15-10-08 | 01:36

@mark twain | 15-10-08 | 00:48 :
Sorry, tegen zoveel absurde idiotie, aperte domheid en bewijs van een totaal gebrek aan enig meetbaar IQ is geen enkel kruid gewassen. Zelfs niet in campion's moestuin. Weet je wat hersenloze huppelkut? Ik voeg je toe aan het filter dat ik tot nu toe slechts voor van dal heb gereserveerd en je zoekt het maar uit verder.
De groeten.

koerbagh ® | 15-10-08 | 01:33

Weet iemand al of Fortis het sponsorgeld al helemaal gedokt heeft of gaat dat ook per salami-constructie. Want dat hoeven we er niet mee geconfronteerd te worden dat de ABN-Ajax bank het smetteloze Rood-Wit van Zuid bedoezeld. Gewoon een andere kassa zoeken. Misschien is China Shipping iets? Of Het Kruidvat? Die Chinezen hebben geld zat, voetballen lukt nog niet helemaal daar en een satellietcluppie is in Shanghai zo gevonden. Dat gedoe in Ghana levert toch niks op. WinWin sitoewasie!

F. von Zeikhoven | 15-10-08 | 01:24

@ mark twain | 15-10-08 | 00:48 Volgens mij staat de staat niet garant met een gift... Daar zit uw denkfout...

F. von Zeikhoven | 15-10-08 | 01:19

dawg | 15-10-08 | 00:35
Met name welk banken er betroken waren bij het creeéren van deze superbank is redelijk interesant. Dezelfde banken die gered zijn door het imf in brazilie en nu direct steun van bush hebben gekregen.
Maar dat is ook niet echt verwonderlijk aangezien de trilateral commisie door dezelfde personen is opgezet. Wanneer je in Amerika iemand wil worden moet je lid zijn van dit kaart clubje.
Een paar namen om je geintreseerd te krijgen: papa en zoontje bush, clinton cheyney, carter, kissinger, cheyney maar ook een paar namen uit het bedrijfsleven hoofden van banken en verzekeringen
Ook wolfowitz en Zoellick zijn mensen die blijkbaar netjes op tijd hun contributie afdragen.
Op zich is het allemaal niet zo boeiend maar niemand kan mij wijsmaken dat dingen zoals de euro 9/11 irak Afghanistan(pijpleiding) en de huidige financiele omwenteling niet zijn geplanned of minimaal gefaciliteerd.
Kijk bv naar het onstaan van het systeem waarop de hyptheek credit crisis is ontstaan eerst papa bush neemt de eerste stap dan clinton de tweede en baby bush geeft het laatste duwtje. Alle 3 zitten in het zelfde kaartclubje en ook bij alle 3 komt hun Secretary of threasury uit het clubje.
Degene die onder Clinton secretary was is trouwens ook de directeur van citygroup.

repulse | 15-10-08 | 01:18

-weggejorist-

karel Vermeer9986 | 15-10-08 | 00:52

@ koerbagh 00:40

Het is toch echt heus de staat, die nu garant staat. Ik zou er haast bij zeggen, echt
heus waar en ga nu maar lekker slapen. " Dat de staat nu de garantie verruimd
heeft" betekent toch niks meer of minder dat Bos uiteindelijk garant staat.
Of niet soms?" Men kan tien jaar filosofie studeren, een garantie ter voorkoming
van 100% stupiditeit is dat niet.

mark twain | 15-10-08 | 00:48

@mark twain | 15-10-08 | 00:27:
Wat heb jij een wonderbaarlijk slecht geheugen, hysterische trut. Lees eerst de draadjes maar eens terug (inclusief je eigen stupide geraaskal) en dan zul je lezen dat ik dat nooit heb beweerd. Het ging om de garantie van 20.000K + 18.000K (nu 100.000K) spaar- en banktegoeden bij een faillissement waarvan jij beweerde dat die uit de staatsbegroting moeten komen. Dat kwamen ze niet en komen ze nog steeds niet. Ze komen uit het garantiestelsel van DNB, gefinancierd door de aangesloten banken (niet door de DNB zelf). Je kunt het allemaal gewoon lezen op de website van DNB. Dat de staat die wettelijke garantie heeft verruimd en inmiddels garant staat voor de leningen van banken onderling (inclusief dat garantiefonds) doet daar verder niks af. Maar ja, jij kan niks anders dan heel dom uit je nek kakelen. Kip zonder kop.

koerbagh ® | 15-10-08 | 00:40

@ repulse | 15-10-08 | 00:26

Voordat we weer afdalen op de evolutieladder zal olie nog wel even de moeite waard zijn. Denk ik wel. 'k Heb je linkje over de BIS opgeslagen.

dawg | 15-10-08 | 00:35

kneuterzak | 15-10-08 | 00:21
Beproefde methodiek in dat soort gevallen is om helemaal niets te zeggen vanaf het moment dat je doorhebt dat je zo'n malloot aan de lijn hebt. Je kunt je telefoon gewoon naast je op de bank leggen of zo en kijken hoe lang de monoloog duurt. Mijn toptijd is 1 minuut 16 seconden, toen werd opgehangen.

Dat kan beter.

nattebever | 15-10-08 | 00:33

@ kneuterzak 00:24

Moet dit humor voorstellen?

mark twain | 15-10-08 | 00:29

@ koerbagh 00:20

Zou jij hier nog even willen herhalen dat je zei dat de DNB wel alle spaartegoeden
zou garanderen? Zou je ook nog daarbij willen vermelden dat ik zei dat je gestoord was en dat alleen W. Bos dat zou kunnen doen?

mark twain | 15-10-08 | 00:27

dawg | 14-10-08 | 23:42
of gewoon shell lekker inzetten nergens druk over maken en blijven lachen niet de snelste manier maar wel redelijk veilig ten opzichte van wat er nu afspeelt.
Rotschilds zullen hun olie tak niet laten zinken.
Bis is DE bank waar alles om draait rotschilds zijn de baas daar.
www.augustreview.com/index.php?option=...

Raar hé zo'n belangrijke bank met zulke verstrekkende acties en je hoort er nooit wat over.

repulse | 15-10-08 | 00:26

@ mezelf. Het zou mark twain geweest kunnen zijn, die me toen belde , maar ik vermoed dat ie toen nog in de pijp zat om afgescheauten te worden.

kneuterzak | 15-10-08 | 00:24

koerbagh ® | 15-10-08 | 00:20 Ja, gelukkig heb ik kinderen, want om er nou iets mee te doen...

campion | 15-10-08 | 00:23

@ Kneuterzak 00:21

Homburg heeft niks met de termijnmarkt te maken, maar is overigens wel een oplichter.

mark twain | 15-10-08 | 00:23

mark twain | 15-10-08 | 00:20 Ja, zo kun je het ook bekijken, maar dan mogen ze ook afgeschaft.

campion | 15-10-08 | 00:22

@ mark twain 00.14 Beste roman lezert. ik werd zo'n 20 jaar geleden al gebeld deur zo'n termijnmarkt verkopert, hele verhalen met rendementen van 200% en hefbeaum verhalen.
Ik zegt tegen die yup, waarum bel je mijn nog, hij vraagt: hoezeau????
Ik zegt, als je alles zeau goed weet, waarum bel je mijn nog?, toen werd het stil.
Als ik me nie vergis was het een figuur van Homburg ofzeau.

kneuterzak | 15-10-08 | 00:21

@campion 00:13
Het is eigenlijk wel zo fijn dat dat stelletje minkukels zich nu eens nergens mee
bemoeit.

mark twain | 15-10-08 | 00:20

@mark twain | 15-10-08 | 00:14:
Trust me, je kunt sowieso beter in Drenthe zitten dan in Monaco. Weinig landbouwgrond in Monaco en de visserij in de Middellandse zee is ook niks meer.

@campion | 15-10-08 | 00:15 :
The good life. Ja, jij komt elke crisis wel door.
nl.youtube.com/watch?v=VxtQW2EzRUM

koerbagh ® | 15-10-08 | 00:20

@nattebever 00:03

Mag ik je een advies geven.? Als Koerbagh of Cojones A zeggen, moet je B
doen. Kan niet missen.

mark twain | 15-10-08 | 00:18

nattebever | 15-10-08 | 00:03

'k Ben al weer een stapje verder. Fuck die conserven. Hondenfokkerijen gaan het helemaal worden. In laatste instantie heeft een man genoeg aan een mes, een touw en een goede hond.

dawg | 15-10-08 | 00:16

koerbagh ® | 14-10-08 | 23:59 Ik zit goed, ik heb een moestuin. En appelbomen. En wiet.

campion | 15-10-08 | 00:15

@ Koerbagh

Grapjas. Jij gaat mij echt niet wijs maken dat jij verstand hebt van termijnmarkten.
Anders zat je allang in Monaco.Drente is natuurlijk ook wel leuk, maar niet als
je aangewezen bent op een staatsruifridder- uitkering.
Volegens van Gogh is de bittere armoede ook een drentse uitvinding.

mark twain | 15-10-08 | 00:14

CoJoNes | 14-10-08 | 22:02 Helemaal mee eens. Zeker nu blijkt hoeveel extra geld ze eigenlijk hebben rondslingeren.
Ik begrijp trouwens niet waarom de Tweede Kamer niet teruggeroepen wordt van hun herfstreces. Zitten thuis maar een beetje kartonnen vliegenzwammen uit te knippen met de koters terwijl er vragen te stellen zijn, goddomme.

campion | 15-10-08 | 00:13

En regeringspartijen CDA en PvdA maken goede sier met hun kritiek op gemeentes die geld hebben gestald bij risico-banken. De wereld op zijn kop.

spanarchist | 15-10-08 | 00:08

Dus de commodity van de future is methaan uit blik?
Kijk, op deze wijze is het GS abo snel terugverdiend natuurlijk.

HY78. | 15-10-08 | 00:07

Fietsbandenplaksetjes blijven ook altijd nodig. Zeker in het komende doe-het-zelf-tijdperk.

tipo | 15-10-08 | 00:06

dawg | 14-10-08 | 23:51
Niet naar koerbagh luisteren. Termijnmarkten is allemaal ingewikkeld gedoe. Conservenblikken kun je gewoon bij de Aldi kopen, veel makkelijker.

nattebever | 15-10-08 | 00:03

landbouwgrond lijkt me lucratiever en minder risicovol dan de aardappeltermijnmarkt.

tipo | 15-10-08 | 00:02

koerbagh ® | 14-10-08 | 23:46
Hee Koer, toevallig zit ik wel vuistdiep in de conservenblikbusiness, dus wil je wel zo goed zijn mijn objectieve adviezen niet onderuit te halen? Dank.

nattebever | 15-10-08 | 00:01

@daskapitalist | 14-10-08 | 23:52:
Kunstmest, oogstmachines... all things agricultural. Boeren gaat het weer helemaal worden. *Burp*

koerbagh ® | 14-10-08 | 23:59

@koerbagh ® | 14-10-08 | 23:46
dus jij zegt investeren in kruiwagens?

daskapitalist | 14-10-08 | 23:52

koerbagh ® | 14-10-08 | 23:46

Vreten, slapen neuken: dat zijn de fundamentals.

dawg | 14-10-08 | 23:51

Kom net thuis en val midden in de feelgood show bij P & W, een exclusief interview van Bos. Die zal daar wel keihard aangepakt worden voor zijn gebrekkige toezicht, zijn verkeerde inzicht en de miljarden toekomstig belastinggeld waar hij mee speculeert, nietwaar? Of betaalt de verhoging van de bijdrage aan de PO met 50 miljoen, één van de weinige verkiezingsbeloftes waar Bos zich wel aan gehouden heeft, zich weer eens uit en is dit gewoon weer een extra uitzending van de politieke partijen?

spanarchist | 14-10-08 | 23:47

@dawg | 14-10-08 | 23:42 :
Ga meteen naar de bron: Aardappel termijnmarkt en voedermaïs (als je tenminste ook een beetje spek in je stamppot wilt). Wat er ook gebeurt, de mensen zullen willen blijven vreten. Daar hoef je geen beurs-goeroe of visionair voor te zijn.

koerbagh ® | 14-10-08 | 23:46

nattebever | 14-10-08 | 23:31

OK, conserven: die gaan 't worden.

dawg | 14-10-08 | 23:42

Ik geloof niet dat het salaris van Enthoven een probleem is. Wel de producten die Enthoven verkocht heeft en de inschattingsfouten die hij bij de verkoop van zijn bank aan IJsland gemaakt heeft.

tipo | 14-10-08 | 23:35

@myself, thuis in huis. Jawel. Scusi.

nattebever | 14-10-08 | 23:34

CoJoNes | 14-10-08 | 23:11
WouterT heeft thuis de speech van King in huis en hoort dagelijks 30 keer 'I have a dream'.

Dat soort dingen, dat blijft niet zonder gevolgen. Je weet hoe het met King is afgelopen.

nattebever | 14-10-08 | 23:34

dawg | 14-10-08 | 23:16
No worry, ik weet er ook geen zak van en handel op basis van zeer primitieve inzichten. Als de USA-economie in een recessie raakt, raakt dat de hele wereld en kun je misschien het beste conservenblikken gaan kopen. Die subprime-geschiedenis is voor een groot deel reëel, maar, voor wat de koerseffecten betreft, voor een even groot deel een hoax.

Er zijn veel paniekvogels, dat is een deel van het probleem. Een enkel gerucht kan al leiden tot koersdalingen van procenten. 't Gokken is net iets minder wild dan in een casino, zolang je de volslagen imbeciliteit van de mensheid maar tot grondslag van je handelen maakt. Dat uit te leggen, vergt te veel ruimte.

nattebever | 14-10-08 | 23:31

nattebever | 14-10-08 | 22:54

'k Weet nauwelijks iets van beleggen en heb geen aandelen. Maar als ik financials had zou ik niet weten hoe snel ik ze zou moeten dumpen. De problemen op de Amerikaanse subprime markt zijn nog maar net begonnen en als de Amerikaanse economie in een recessie raakt (en dat is zo'n beetje een zekerheid) dan begint het feest op de kredietherverzekeraarsmarkt daar. En die is dan weer minstens 10x zo groot als de subprime markt. En welke Europese banken zitten daar dan weer in ? Dat ze elkaar niet willen lenen is misschien wel heel begrijpelijk.

dawg | 14-10-08 | 23:16

Wouter Bos leest de particuliere spaarder de les over risicovol beleggen.
De Gotspe!

CoJoNes | 14-10-08 | 23:11

nattebever | 14-10-08 | 22:54
Solide onderbouwd advies, en nog gratis ook. ING had ik sinds afgelopen vrijdag al, mijn docente positionering is plaatsvervangend directeur marketing bij NN en ik moet zeggen: ze mag er wezen. Fortis lijkt me ook wel goed, Aegon minste van de drie.
Ik kies zelf voor een meer risicovolle strategie, dus opties kopen en dan minimaal 100% proberen te pakken, daarna omzetten in aandelen, liefst vlak voor het uitkeren van het dividend, wat bij deze financials bijzonder hoog is.

Voltaire | 14-10-08 | 23:10

Fortis, Aegon, ING - kopen die hap. Waarom? Kans op faillissement is zeer gering, dus een koersdaling is niet gelijk een ramp, terwijl koersstijging redelijk snel kan gaan. De lucht is al wel uit de koersen, zit nog wat hysterie in (vandaar de verkopen en nervositeit), maar zodra dat verdwijnt - en dat zal verdwijnen - is je rendement naar verwachting hoger dan het depositoowtje bij een willekeurige bank.

Ik heb een aap ingehuurd die me van advies dient. Niet snel geld willen maken, kopen met eigen middelen, het liefst met gerealiseerde koerswinsten, en de boel rustig een jaar aankijken of verkopen bij vooraf bepaald rendement (20% of meer, ik noem maar wat). Over 't algemeen geldt dat je periodiek vaste hoeveelheden moet opkopen, tenzij je vermoedt dat het bedrijf echt naar de bliksem gaat (zoals bijvoorbeeld in het geval van Fokker). Voor de aarzelaars, aan ING zul je je geen breuk vallen. Is in feite nu De bank.

nattebever | 14-10-08 | 22:54

Beleggen in een klik-fonds lijkt me niets.

CoffeePatch | 14-10-08 | 22:51

QED

CoJoNes | 14-10-08 | 22:49

@Sikkeneur | 14-10-08 | 22:47:
Achterbakse rancuneuze rat !~

koerbagh ® | 14-10-08 | 22:49

*UNKLIK*

koerbagh ® | 14-10-08 | 22:38

Ordinaire scheldpartijen glijden zo van mijn rug, erger meegemaakt om hier nog van onder de indruk te geraken, noch hoe bijna 100% van de reaguurders over mij denkt.
Is hier geen toch geen gezelschapssociëteit, al krijg je die indruk dat er een sfeertje hangt van "ons soort mensen".

Dus tief jij ook maar op met je QED.

*KLIK*

Sikkeneur | 14-10-08 | 22:47

Goeie inverstering bos!

Karelhoudtvanbier | 14-10-08 | 22:46

CoJoNes | 14-10-08 | 22:36
Met KPNQwest loopt je minder risico voor 10 euro heb je al 500 aandelen.

CoffeePatch | 14-10-08 | 22:45

CoJoNes | 14-10-08 | 22:36
Mijn instinct zegt me ook zoiets, ik koop wel een paar calletjes. Thanx.

Voltaire | 14-10-08 | 22:40

Genoeg voor vandaag en dat @2126 totaal geen indruk op mij maakt.
Sikkeneur | 14-10-08 | 22:35

QED
Maakte het wel indruk dan had CoJo @ 21:26 in elk geval ongelijk.

koerbagh ® | 14-10-08 | 22:38

@Voltaire | 14-10-08 | 22:27
Ik weet het niet, je zou toch zeggen dat 1,80 haalbaar moet zijn morgen. Das een plus van 50%.

CoJoNes | 14-10-08 | 22:36

dawg | 14-10-08 | 22:20

De jaren 30 herleven weer als het co jones ligt. The future is ours!

Voltaire | 14-10-08 | 22:27

Het lijkt heel wat op een tegeltje, maar ik zou mijn centen er niet op zetten.

Genoeg voor vandaag en dat @2126 totaal geen indruk op mij maakt.
*KLIK*

Sikkeneur | 14-10-08 | 22:35

@daskapitalist | 22:21
Die zit daar mooi te wezen ;-)

fuckje | 14-10-08 | 22:28

Nog meer reaguurders die nu in Fortis stappen? CoJoNes lijkt me wel de slimste van de aanwezigen, maar ik weet niet of hij serieus is met zijn tip @21:57.

Voltaire | 14-10-08 | 22:27

Big Ern | 14-10-08 | 22:12
O.K. point taken.

jatochnietdan? | 14-10-08 | 22:25

wth doet een jongerius in een programma over geld.

daskapitalist | 14-10-08 | 22:21

CoJoNes | 14-10-08 | 22:02

Tuurlijk en voortaan kopen we alleen nog maar fietsen van Gazelle, auto's van Spijker en ondergoed van Jansen & Tilanus.

Koop Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar!

dawg | 14-10-08 | 22:20

Dus Fortis nam ABN-Amro over maar nu neemt de ABN Fortis over. Lijkt wel een film uit de jaren tachtig met M.J. Fox.

Joost Maghetweten | 14-10-08 | 22:19

Hij is al oud maar klopt voor fortis maar al te goed

Boekhouding van fortis samengevat

There are two sides of the balance sheet,
the left side and the right side
On the left side, there is nothing right,
on the right side, there is nothing left

Ferdinandt | 14-10-08 | 22:18

jatochnietdan? | 14-10-08 | 22:08
Who dares wins.
Ik verwacht nl ook niks.
Alhoewel CoJo en Repulse daar niet moeilijk over doen.
Mocht iemand hier mijn advies willen op mijn terrein, kunnen ze dat ook krijgen hoor, de bijbehorende diensten alleen niet.

Vragen staat je vrij.

Big Ern | 14-10-08 | 22:12

Dow -1
Nasdaq -3,5

CoJoNes | 14-10-08 | 22:11

CoJoNes | 14-10-08 | 22:02
als het geld op een nederlandse bank was gezet stond het nu ook in het buitenland. gedeeltelijk hebben we onze welvaart ook te danken aan onze vrije economie. toetsenbord doet een beetje kut, kom er nog op terug

ganzo | 14-10-08 | 22:09

Big Ern | 14-10-08 | 21:54
Ook ik ben financieel onafhankelijk. Dat ben ik niet geworden door gratis te werken.
U begrijpt dat.

jatochnietdan? | 14-10-08 | 22:08

@CoJoNes | 14-10-08 | 22:04
Met boeven van je boeven. Op zich een begrijpelijke zet. Of het 'vertrouwen in de markt' verorzaakt? nee.

tipo | 14-10-08 | 22:08

Ik hoor het al.
Ik moet dus echt een adviseur in de arm nemen.
Ik heb een goedlopend bedrijfje en ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar geld verdienen werkt verslavend. Zo erg zelfs dat al heb je genoeg, en er niks mee doet, behalve uitgeven, ik de kriebels krijg en misschien maar s in de aandeeltjes ga(met alle risico's van dien, maar goed ik heb geld over wat dat betreft)

Big Ern | 14-10-08 | 22:06

waarom hadden die gemeenten het geld niet gewoon in een staatsobligatie geparkeerd. dan krijg je 3%, wat net genoeg is om de inflatie te bedwingen.

daskapitalist | 14-10-08 | 22:06

CoJoNes | 14-10-08 | 22:02
De verontwaardiging is algemeen maar het mooist uitgesproken door de chef van Rabo Boonstar. 'Goudvast beleggen'!

Einde van de Domheid | 14-10-08 | 22:04

@tipo | 14-10-08 | 22:02
Zeg dat dit een wrange grap van de VK is.

CoJoNes | 14-10-08 | 22:04

Big Ern | 14-10-08 | 21:54
Ligt er aan korte termijn of lange termijn, imo op lange termijn zou ik de olie industrie opzoeken.

repulse | 14-10-08 | 22:03

CoJoNes | 14-10-08 | 21:57
Écht?
Vanmiddag hoorde ik dat Fortis ook nog helemaal kan verdampen, waarna de regering nieuwe aandelen zal uitbrengen. Maar nogmaals, ik heb die klok wel horen luiden, maar de klepel hebben ze verstopt.

Big Ern | 14-10-08 | 22:03

Ik vind het sowieso een grof schandaal dat de Nederlandse staat belastinggeld uitzet bij buitenlandse instellingen. Zou je dat geld niet gebruiken om juist de Nederlandse economie te spekken? Om hier de kredietvoorziening aan bedrijven te faciliteren?
Het rijk financiert buitenlandse banken, ten koste van de Nederlandse en raakt dan ook nog haar geld kwijt. Schandalig.

CoJoNes | 14-10-08 | 22:02

gentle giant | 14-10-08 | 21:54
In elk geval blijkt nu dat gemeenten en provincies behoorlijk veel geld hebben opgepot, maar wel elk jaar de lasten voor de burgers verzwaren.

CoffeePatch | 14-10-08 | 22:00

CoffeePatch | 14-10-08 | 21:47
morgen komt noord holland met de cijfers. ben benieuwd of de noord-zuid lijn nog gefinancierd kan worden.

ganzo | 14-10-08 | 21:57

@Big Ern | 14-10-08 | 21:54
Fortis

CoJoNes | 14-10-08 | 21:57

repulse | 14-10-08 | 21:51
Hmm stom gooi 2 dingen tijdens het typen in de war
Ik bedoelde de 250 miljard gespaard maal de factor 10 die banken mogen rondpompen en niet de 1.3 biljoen maal 10

repulse | 14-10-08 | 21:57

CoJoNes | 14-10-08 | 21:34
1. Die 1 biljoen spaarcentjes stond deze week in de kranten, idem stukken over gevolgen van een omgevallen systeembank. Natuurlijk is dat deels speculatief, omdat het niet gebeurd is of zal gebeuren.
2. AA/For
tis NL zijn steeds in de media als gezond bestempeld en thans volledig in handen van de Nederlandse Staat.
3. Je gaat uit van een doemscenario. Met de maatregelen kan je ook zeggen dat ze juist goed rentmeesterschap hebben getoond, door het bancaire systeem en spaargeld van burgers veilig te stellen. In elk geval zijn heel veel Nederlanders op dit moment zeer content met deze maatregelen, omdat het hun spaarcentjes aangaat.

Jij, noch ik kunnen toekomst kijken, maar als over een aantal jaren blijkt dat de Staat goed heeft gehandeld hoor je niemand meer over de genomen maatregelen door Bos.
Pakt het verkeerd uit zal dat nog decennia doordreunen, maar dat zal de burger vandaag een worst zijn, opportuun als ie is en hoe wreed ook.

Sikkeneur | 14-10-08 | 21:56

En mocht ik nu wél aandelen nemen, wat mij van alle kanten aangeraden wordt, mede vanwege de uitpuilende kluis, welke zal ik dan nemen?
Wie doet mij s ff gratis advies geven, stelletje bollebozen hier?

Big Ern | 14-10-08 | 21:54

@CoffeePatch | 14-10-08 | 21:47, € 100 miljoen Noord Holland, € 30 miljoen grun,
€ 1 Limburg, het topje van de ijsberg.
Nu denk ik wel dat alle particulieren die daar hun geld hebben staan leraren en ambtenaren zijn, dat vind ik dan weer minder verschrikkelijk.

gentle giant | 14-10-08 | 21:54

CoJoNes | 14-10-08 | 21:34
Hmm stel je eens hypothetisch gezien voor dat er de intentie is om een nieuwe munteenheid uit te geven, laten we hem voor de gein amero of zoiets achterlijks noemen. Stel je daarbij voor dat dit in een bijzonder snel tempo zou moeten worden gedaan. Zou jij als je dat zou moeten organiseren ook niet erg graag de infrastructuur van 2 van de grootste banken van nl gecombineerd volledig in eigen beheer hebben?
-
Ik geloof namelijk nog lang niet dat we het einde bereikt hebben, mischien iets te kort door de bocht genomen maar als ik de 1.3biljoen neem die nederlanders in het "rood" staan vermenigvuldig met de factor 10 waarmee banken hun pyramide spelletje mogen spelen vind ik de 280 miljard nog een beetje weinig.
-
Alle gronden voor het stabiliteits pact voor de euro zijn stukgeslagen, de dollar kan ieder moment volledig instorten, zodra de chinezen en russen ze op de markt dumpen. ik denk dat het wachten alleen nog maar is op het moment dat McCain word verkozen.

repulse | 14-10-08 | 21:51

gentle giant | 14-10-08 | 21:34
Gemeenten en provincies zijn zelf verantwoordelijk voor het geld dat bij IJslandse banken is ondergebracht. Maar als het beleid in gevaar komt, kunnen ze bij het Rijk aankloppen voor hulp. Dat heeft staatssecretaris Ank Bijleveld (Binnenlandse Zaken) dinsdag gezegd. www.volkskrant.nl/economie/article1078...

CoffeePatch | 14-10-08 | 21:47

Kijkt er iemand TV.
Zie je het spook ook?

Einde van de Domheid | 14-10-08 | 21:46

Ik ben redelijk financieel onafhankelijk, heb geen aandelen, wel onroerend goed, en een grote stevige kluis. Een accountant heb ik ook niet. Mijn ega doet de boekhouding en ik heb de hele crisis overleefd zonder een centje pijn. Dus het kan wel.

Big Ern | 14-10-08 | 21:46

@Sikkeneur | 14-10-08 | 21:31
ad 1: Is dat zo? Hoe weet je dat?
ad 2: Is dat zo? Hoe weet je dat?
ad 3: Als dat zo is, is het dan verantwoord 'rentmeesterschap' om toekomstige generaties met de kans op zo'n staatsschuld op te zadelen?

CoJoNes | 14-10-08 | 21:34

CoJoNes | 14-10-08 | 21:24

1. Een omgevallen systeem bank als Fortis had andere banken megenomen in een sneeuwbal effect. Met alleen al 1 biljoen spaargeld op de banken krijg je een aardig beeld van de kosten extremo.
2. Die vraag is nu niet te beantwoorden en het gaat niet meer over Fortis SA/NV, maar om AA/Fortis NL die financieel gezond zijn.
3. Dat bedrag is bekend 220 miljard.

Sikkeneur | 14-10-08 | 21:31

Toch denk ik dat dit allemaal niet gezond kan zijn voor de economie.

Even serieus zit ik er toch zwaar over te denken om met mijn jan modaal gespaarde centjes een beetje Fortis te kopen. Paar honderd euro aandelen (in deze staat ben je dan al half-eigenaar) is te missen en misschien, heel misschien...
Kwestie van keihard rondmailen dat er een mega-investeerder is die geld in het zooitje wil pompen, doet er iemand mee?
Mocht het mislukken kan ik op feestjes nog altijd zeggen dat ik een poging heb gedaan om Fortis te redden met een significate kapitaalinjectie.

tochmaarniet | 14-10-08 | 21:30

Vraag me toch af waarom de Nederlandse garantstelling omgeslagen naar aantal inwoners zoveel hoger is dan wel moest zijn dan van de andere landen.
Is dat vanwege het feit dat
[ ] Wij in NL meer zwakke broeders hebben onder de banken dan de buurlanden?
[ ] Het een goede gewoonte is binnen de EU dat NL altijd royaal is met geld?
[ ] JP hiermee benadrukt dat hij de 1e EU-president wil worden?
[ ] Nederland weer eens het goede voorbeeld moet geven?

Frederik Puntdroad | 14-10-08 | 21:30

@Sikkeneur | 14-10-08 | 21:23
Ja, Sik, ik heb een schurfthekel aan achterbakse rancuneuze ratten als jij.

CoJoNes | 14-10-08 | 21:26

Sikkeneur | 14-10-08 | 21:19
Fortis wist dat er in Nederland nog een gekkie henkie rond liep.

CoffeePatch | 14-10-08 | 21:26

abn/amro & feyenoord ze zijn nu wel op hetzelfde niveau

romax | 14-10-08 | 21:25

@CoJoNes | 14-10-08 | 21:20:
Da's het punt een beetje: er zijn zoveel spierinkjes. Hele scholen...

koerbagh ® | 14-10-08 | 21:24

@CoffeePatch | 14-10-08 | 21:21
Heb ik al eens eerder gezegd, er zijn maar 3 vragen die gesteld hoeven worden:
- Wat was er gebeurd als Fortis was omgevallen en wat had dat in extremo gekost?
- Is er een kans dat Fortis niet verkocht kan worden met winst?
- Is er een kans dat de staatsgaranties moeten worden aangesproken en zo ja, wat kan dat kosten?

Iedereen laat zich voor een electoraal karretje spannen, de VVD voorop.

CoJoNes | 14-10-08 | 21:24

CoJoNes | 14-10-08 | 21:15

Gevoelige snaar geraakt?
Hemeltje man, wat laat je je kennen.

Sikkeneur | 14-10-08 | 21:23

CoJoNes | 14-10-08 | 21:18
Gelukkig voor WouterT zijn er geen kamerleden die hierover vragen zullen stellen.

CoffeePatch | 14-10-08 | 21:21

@koerbagh ® | 14-10-08 | 21:19
Komkom, Scheringa is een spierinkje in het geheel.

CoJoNes | 14-10-08 | 21:20

seven | 14-10-08 | 20:53

Het bedrag van BNP klopt redelijk, maar ze waren niet van gekkie henkie bij Fortis toen. Nu heeft BNP voor zo'n beetje het zelfde bedrag het ongezonde Belgische deel van Fortis overgenomen inclusief een belang van X% in BNP voor de Belgische Staat.

Ik krijg de indruk dat je allerlei zaken op een hoop blijft gooien om maar een dramatisch beeld neer te kunnen zetten.

Sikkeneur | 14-10-08 | 21:19

Een van de oorzaken van kredietcrisis doet zich nu op staatsTV2 voor als de grote expert en verdediger van Wouter Bos. Diezelfde man die eerder al Sinterklaas Gerrit Zalm in dienst nam om geloofwaardiger over te komen. Dat maakt zo'n hele uitzending al niet meer au serieux te nemen.

koerbagh ® | 14-10-08 | 21:19

@CoffeePatch | 14-10-08 | 21:13
Ongelooflijk. Zet dat eens af tegen de 80mrd die het nu gekost heeft.

CoJoNes | 14-10-08 | 21:18

@CoJoNes | 14-10-08 | 19:10
Laten we de kwartaalcijfers van Ajax even afwachten. Voor je het weet staat daar een ambtenarenelftal.

tipo | 14-10-08 | 21:17

@Sikkeneur | 14-10-08 | 21:09
Nee, je bent nog veel erger dan dat, Sik. Als je geen argumenten meer hebt, verlaag je je tot insinuerende ad-hominems met de bedoeling te chanteren. "Bek houden, Co, anders doe ik een boekje over je open." Je bent een klootzak, maar goed, daar is in de panelen gelukkig, bij hoge uitzondering, bijna 100% consensus over. Doe vooral je best, bekrompen burgerman.

CoJoNes | 14-10-08 | 21:15

CoJoNes | 14-10-08 | 21:10
Kosten van die deal met BNP Paribas op 29/09/2008 : nog geen 9 miljard
(staatsgarantie op de eerste 6 miljard euro van de gestructureerde kredietportfeuillen en een kapitaalverhoging door de overheid van 2 tot 3 miljard euro).

CoffeePatch | 14-10-08 | 21:13

campion | 14-10-08 | 21:05
WouterT komt toch op voor de zwakste banken in de samenleving.

CoffeePatch | 14-10-08 | 21:10

@CoffeePatch | 14-10-08 | 21:07
Verrek, dat was ik alweer vergeten. Wat een ongelooflijke lamlul is het toch. Wouter Bos heeft bewust een zelfstandig, commercieel Nederlands bedrijf genaaid met als gevolg dat er een bank is genationaliseerd. Er zijn er voor minder opgestapt.

CoJoNes | 14-10-08 | 21:10

CoJoNes | 14-10-08 | 20:59

Ik ben niet verbitterd, noch heb ik leedvermaak of afgunst, mijn beste. Weleens eerder geschreven, ik gun iedereen het beste in de wereld.
Zelf heb nimmer mijn handen op hoeven houden naar wie dan ook, het is allemaal met mijn eigen 'linkse' handjes en brains verdiend.

Dat je mensbeeld is veranderd geloof ik wel en is dagelijks zichtbaar in tegeltjes...

Sikkeneur | 14-10-08 | 21:09

campion | 14-10-08 | 21:05
Maar maar maar we moeten toch het socialistische erfgoed uitdragen? samen zijn we sterk en zo? nu komt er eindelijk eens geld vrij voor mensen die hard werken om zo veel mogenlijk centjes te verdienen en dan kunnen alle principes weer overboord want hun moeten hun eige boontjes doppen. Terwijl als je hier komt en niks doet je het geld wel zo in je schoot geworpen krijgt....

repulse | 14-10-08 | 21:09

seven | 14-10-08 | 20:53
Klopt, ook ING had belangstelling:
"Maar we moesten het bod levendig houden om ook de druk op ING hoog te houden. We moesten tot het einde de biedingen tegen elkaar uitspelen".
trends.be/nl/economie/bedrijven/4-222-...

CoffeePatch | 14-10-08 | 21:07

Andersmans uitkeringen, soepsidies voor oude muziek, consultancywindhandel, falende integrasieprojecten, capuchonnetjes op survival, filebestrijding, alles waar ik aan mee betaal haal ik altijd mijn schouders op. Wat mot dat mot. Maar nu ik geacht wordt de kakkerlakken te sponsoren zeg ik ook eens godverdomme, niet van mijn ZUURVERDIENDE BELASTINGCENTEN.

campion | 14-10-08 | 21:05

Handen heen en weer op elkaar terecht laat komen voor CoJoNes | 14-10-08 | 20:59

Big Ern | 14-10-08 | 21:04

seven | 14-10-08 | 20:44

Je gooit allerlei getallen op een hoop en dekt dat af met een negatief sausje.
Los van de Fortis bedragen, is het leeuwendeel garantiestelling om het bancaire systeem overeind te houden. De staat (kredietwaardig) kan makkelijker en goedkoper geld lenen op de kapitaalmarkt en tegen een hogere rentevergoeding uitlenen aan banken die dat nu niet lukt bij andere banken door onderling wantrouwen.

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:59

@sikkeneur
Daar ben ik blij om, sik. Komt vast omdat je geen winst neemt die je eerst nog moet maken.
En ach, ondanks, of dankzij, een faillissementje in het verleden mag ik ook zeker niet klagen. Werkt soms zeer zuiverend, kan ik je vertellen. Weet wel dat het je mensbeeld volledig veranderd, mensen als jij zijn daar dagelijks een bevestiging van. Linksmensen en belastingambtenaren voeden zich met leedvermaak en afgunst en zijn bijzonder verbitterd als iemand op eigen kracht toch uit de shit kan komen, zonder z'n poot op te hoeven houden bij de staat. Jammer bal.

CoJoNes | 14-10-08 | 20:59

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:47
BNP Paribas, die boden 1,6 Miljard dacht ik voor het hele Fortisconcern toen gingen de Belgen naar de Hollanders en konder daar het 10 voudige voor de helft vangen..

seven | 14-10-08 | 20:53

Dow -3%
Nasdaq -4,5%
Het gaat best lekker met dat plan van Paulson. 'Vertrouwen' was het toch?

CoJoNes | 14-10-08 | 20:48

seven | 14-10-08 | 20:37

Welke bank had er dan in moeten stappen als ze allen met een scheef oog op hun balansen en beurskoers naar elkaar zaten te kijken?

CoJoNes | 14-10-08 | 20:35

Financieel gaat het al jaren goed met mij, hoe zat dat ... Ach, laat ook maar, wordt zo persoonlijk.

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:47

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:32

Wat gaat de overname van Fortis de belastingbetaler kosten?
Veelgestelde vraag | 03-10-2008 | Kredietcrisis

De staat heeft geld geleend op de financiële markten om deze investering te financieren. Over dit extra geleende bedrag moet de staat rente betalen.
Tegenover deze kosten staan de opbrengsten uit de deelneming (dividend, rente en boekwinst op de deelname). De uiteindelijke balans (kost het de belastingbetaler iets of niet) kan pas worden opgemaakt als alles achter de rug is. Aangezien de aangekochte delen gezond zijn, verwacht ik aan het einde van de rit een positief saldo. www.minfin.nl/Actueel/Veelgestelde_vra...

Echter dit was het verhaal toen de stand 4 miljard is, nu deze 288,5 miljard is hoor je niets meer..

seven | 14-10-08 | 20:44

@seven |20:31
Ik weet nu al dat ik me ga ergeren, maar toch ga ik kijken.....

fuckje | 14-10-08 | 20:42

CoJoNes | 14-10-08 | 20:35
Augurkje? Toe maar, neem maar lekker, er is genoeg.

Elisabeth2 | 14-10-08 | 20:42

seven | 14-10-08 | 20:16
Geweldige deal van WouterT.
seven | 14-10-08 | 20:20
Bedankt.

CoffeePatch | 14-10-08 | 20:40

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:32
Als er winst viel te halen was er wel een bank in gestapt denk je niet?

seven | 14-10-08 | 20:37

@Rabarberke | 14-10-08 | 20:32
At your service.
Heb je scenario nog vaak besproken in de kroeg. Was een briljante inschatting.

CoJoNes | 14-10-08 | 20:36

@Sikkeneur | 14-10-08 | 20:32
Zet jij dan het verlies bij verkoop er nog even bij?
Wat is dat voor flauwekul? Je gaat toch niet eventuele winst bij verkoop in een tijd dat het wellicht beter gaat en het bedrijf meer waard is dan nu opvoeren op een balans?
Of het negatief dividend? Als ik jou was, nam ik een goede accountant in de arm en deed ik niet zelf m'n administratie.

CoJoNes | 14-10-08 | 20:35

Mezelf. 20:28
.
Sorry, het is iets minder met Fortis
Niet slaan aub
Hier de juiste cijfers.
.
i37.tinypic.com/abns05.gif
.

ADO-Le-Cent | 14-10-08 | 20:34

Zo, zei ik niet een maandje terug of zo dat straks Fortis van ABN/Amro wordt ipv andersom? Cojones is mijn getuige.

Rabarberke | 14-10-08 | 20:32

seven | 14-10-08 | 20:20

Zet je de inkomsten uit dividend, aflossingsrente en winst uit verkoop (op termijn) er ook even tegenover, zo is het maar een half verhaal..

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:32

@Sheik Yerbouti | 14-10-08 | 20:20 : .... Fortis ?
Ja, ik roep maar wat hoor.

Mazzeltov | 14-10-08 | 20:32

fuckje | 14-10-08 | 19:54
Het is nog erger
Wouter Bos: „We are all socialists now.” pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail....

Gelukkig hebben we een onafhankelijke publieke omroep om de juiste vragen zie seven | 14-10-08 | 19:15 te stellen ipv te slijmen met de vice premier..

seven | 14-10-08 | 20:31

Ze kunnen Fortis ook weer VSB Bank noemen, of Nutsspaarbank. Net zoals vroeger.

Ivoren Toren | 14-10-08 | 20:29

seven | 14-10-08 | 20:20
Ik ben blij dat mensen als jij dr verstand van hebben, dat scheelt mij weer nadenken.

Big Ern | 14-10-08 | 20:23

-weggejorist-

milo | 14-10-08 | 20:21

't is net als met een Olympische Spelen, na een week ben je er moe van....

milo | 14-10-08 | 20:21

Nou, morgen dan maar weer aandelen kopen. Alleen, van wat?

Sheik Yerbouti | 14-10-08 | 20:20

CoffeePatch | 14-10-08 | 20:02
Reken anders even mee
De Nederlandse staat verkrijgt deze aandelen van Fortis. De prijs die moet worden betaald voor deze deelnemingen is € 16,8 miljard; dit bedrag is inmiddels betaald en ontvangen.

Daarnaast werkt de Nederlandse staat mee aan de onmiddellijke aflossing van de kortlopende schuld ten bedrage van maximaal € 34 miljard van FBNH en haar dochterondernemingen aan Fortis Bank S.A./N.V.
~~

Ook is afgesproken dat enkele langlopende leningen ter waarde van maximaal € 16 miljard versneld zullen worden afgelost door FBNH aan Fortis Bank S.A./N.V.http://www.minfin.nl/Actueel/Kamerstukken/2008/10/Staatsdeelnemingen_Fortis_en_ABN_AMRO

seven | 14-10-08 | 20:20

Big Ern | 14-10-08 | 20:12
Mum's the word.

Elisabeth2 | 14-10-08 | 20:19

Wel opvallend veel grote branden de laatste tijd...

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:18

seven | 14-10-08 | 20:08

Ik had ook al gezocht naar die bewuste uitzending en om nu die dvd te gaan kopen van DWHN om een mogelijk lachje van Bos te kunnen zien, dacht het niet.

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:15

Ondertussen de Dow op -1,5% en daar staat Fortis niet genoteerd.

CoJoNes | 14-10-08 | 20:15

Elisabeth2 | 14-10-08 | 20:04
En ik kijk ook altijd het staatsjournaal, maar niet doorvertellen hoor.

Big Ern | 14-10-08 | 20:12

Nog even voor het grote contingent VMBO-ers die hierop reageren. Dit aandeel Fortis heeft niets (meer) te maken met het bedrijf dat Wouter Bos gekocht heeft voor 16,8 miljard euro. Dit aandeel betreft het overgebleven Fortis na de fileeractie van Nederland en België. Hierin zitten nog wat verzekeringsactiviteiten buiten de Benelux (speledingetje van de schoonzoon van Lippens in de exco), een aandeel van 66 % in de slechte kredietportefeuille en de cash die ze van Nederland en België hebben ontvangen. Kortom, afrekenen met de aandeelhouders en opdoeken die failliete boedel. Joris kom er maar in (bij Fortis) zou ik zo zeggen!

IWAB | 14-10-08 | 20:12

@Ramon010
Stop eens met schreeuwen newbie.

liggend_streepje | 14-10-08 | 20:12

@ Ramon010 | 14-10-08 | 20:06

Dikke tattoo van John de Wolf op je reedt ook zeker?

Pa Cartwright | 14-10-08 | 20:11

Elisabeth2 | 14-10-08 | 20:04
Het was geweldig Lisa! Echt een aanrader, en die Amerikanen zijn helemaal zo gek nog niet! Eerste week in de rolstoel gezeten, daarna op de krukkies, en na 3 weken al los lopen en zwemmen enzo. Inmiddels loop ik ook al weer hard, en de chirurg snapt er allemaal niks van. Maw, in één woord geweldig.
Ben zelfs alweer op een klus geweest, weekie op een boorplatform geweest!
Wat een apparaten zijn dat!
Maar goed, lief van je ;)

Ramon010 | 14-10-08 | 20:04
Jij bent zeker een van die stumpers met een feijenoord-rekening?

Big Ern | 14-10-08 | 20:09

Godver, wat een krokodillentranen...

Sikkeneur | 14-10-08 | 20:09

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:47
"Deze grap werd vrijdag bij P&W opgerakeld omdat de makers van Dit was het Nieuws een DVD hebben uitgebracht waarop ook deze fantastische opmerking van Van der Wal staat."
Om het te zien zal je de dvd moeten kopen, immers op uitzendinggemist zijn de afleveringen van dit was het nieuws niet terug te kijken en P&W gaat tot 2 weken terug.. Zaken zijn zaken zullen ze wel denken.. nl.youtube.com/watch?v=nHe_OfhG-7w

seven | 14-10-08 | 20:08

Als de oude club managers blijft zitten bij Fortis, helpen die écht óók en passant ABN-AMRO nog wel even naar de kl*ten, hoor. *mompelt iets over "glas, plas, was" en droomt weer verder*

IWAB | 14-10-08 | 20:06

-weggejorist-

Ramon010 | 14-10-08 | 20:06

neem alles maar over Wouter en kom er achter wat we allemaal al weten.

Baron de laclou | 14-10-08 | 20:05

@ Big Ern | 14-10-08 | 19:58
Heeft met de Nederlandse ondernemersgeest – ja, noem het gerust voc mentaliteit – te maken. Die Fortisaankoop is hiervan natuurlijk een fraai voorbeeld.

Pa Cartwright | 14-10-08 | 20:05

Nou dat het einde fortis wordt, is wel te volgen, met alle leugens van die top,maar dat daar nu opeens, de abn amro wel goedgelovig overkomt,vertrouwd ik niet.
Ik wil er niet verder mee,de ongeloofwaardig zal het compleet zijn,wanneer ze de de voetbalclub in rotterdam gaan sponseren.

opiejopie | 14-10-08 | 20:05

@fuckje | 14-10-08 | 19:54
bos lacht nu nog wel (en met hem p&w / nova), maar in 2009 zal de rekening gepresenteerd worden: torenhoge inflatie en een instortende kapitaalmarkt.

daskapitalist | 14-10-08 | 20:05

Big Ern | 14-10-08 | 19:58
Het is nu toch even stil hier want iedereen kijkt naar het staatsjournaal alhoewel ze dat heftig zullen ontkennen, maar hoe was je vakantie? Ging het goed met het gipspootje?

Elisabeth2 | 14-10-08 | 20:04

-weggejorist en opgerot-

Ramon010 | 14-10-08 | 20:04

seven | 14-10-08 | 19:56
Dat bericht verklaart nog niet de schuld van 50 miljard bij het moederconcern.

CoffeePatch | 14-10-08 | 20:02

Elisabeth2 | 14-10-08 | 19:56
Hmmmz, ik had er nog zo op gehoopt dat na mn vakantie de onderste steen naar boven zou zijn gehaald.

Big Ern | 14-10-08 | 19:58

fuckje | 14-10-08 | 19:54
Wouterrrr kan altijd zó slecht liegen, je ziet t aan zn smoel als ie weer eens de boel staat te bedriegen, bijna net zo slecht als balkenende, die is er ook zo'n ster in.

Big Ern | 14-10-08 | 19:57

Big Ern | 14-10-08 | 19:52
Dat is inderdaad een groot onopgelost vraagstuk.

Elisabeth2 | 14-10-08 | 19:56

Vanavond bij Pauw en Witteman: Wouter Bos.
(citaat P&W teletekst 229 ):
" De Minister van Financiën onpopte zich tijdens de kredietcrisis tot een geweldig crisismanager ".
.
Waarmee de toon weer is gezet.

fuckje | 14-10-08 | 19:54

hmmm kope kope kope kope en dan straks lekker hard lachen als ze straks flink in waarde zijn gestegen.

boerenvla | 14-10-08 | 19:52

Altijd dat gezeur over geld!
Weet iemand nou al s hoe het komt dat de frietsauskuipjes van de MacDonalds hier in 0031 kleiner zijn als die van de zuiderburen?

Big Ern | 14-10-08 | 19:52

@LarryLaffer | 14-10-08 | 18:28

Janmaat is altijd een tijdje van het toneel verdwenen, dus doe maar weer Centrumbank!

Ommezwaai | 14-10-08 | 19:48

Bent u met ons van mening dat het onaanvaarbaar is dat de Nederlandsche bevolking nu al een risico van 288,5 miljard euro draagt in de bancaire crisis? Zo neen, waarom niet?

Lewinsky | 14-10-08 | 19:47

seven | 14-10-08 | 19:27

Ik heb die bewuste uitzending niet gezien en Leon de Winter op zijn blauwe ogen geloven met zijn column?

Oh, wbt veilingmeester Pechtold; die leefde weer even in zijn oude rol met wanneer wordt het 'afslaan' tav de opbodbedragen die door de regering in fondsen werden gestoken.

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:47

Ik wil even melden dat ik over dit onderwerp niets te melden heb!

Fleauxe | 14-10-08 | 19:47

seven | 14-10-08 | 19:36
Hoe is die 50 miljard voor aflossing leningen door de staat van Fortis NL aan Fortis België te verklaren? Een bank met een schuld van 50 miljard?

CoffeePatch | 14-10-08 | 19:46

jammer, een failliete bank past eigenlijk wel bij een failliete club.

daskapitalist | 14-10-08 | 19:44

@ BYO | 14-10-08 | 18:34
Mwha, die RO in AMRO staat voor Rotterdam. Daarnaast wil je nu toch echt niet meer met Fortis op je shirt lopen lijkt me.

darmflora | 14-10-08 | 19:42

@SjimPanzee: Nee dat AEGON is een lekker uithangbord voor Ajax,
[URL]http://www.belegger.nl/koersen.php?page=bgrafiek&naam=AEGON[/URL]

GormSuil | 14-10-08 | 19:40

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:21
Geen idee wat hij deed vanmiddag, praat me eens bij?
Ik weet wel wat hij schreef anderhalve week geleden op z'n log

"Vrijdag liet minister Bos nog weten dat er geen rol voor de Nederlandse staat was weggelegd bij de financiële crisis bij Fortis. Twee dagen laten heeft onze regering vier miljard in de bank geïnvesteerd. Dit was een noodoplossing. En wij steunen het kabinet in deze beslissing. Dat neemt niet weg dat er ook bij ons de nodige vragen zijn gerezen: Waarom is er gekozen voor een bedrag van 4 miljard euro? Waarom een aandeel van 49%? En welke gevolgen heeft deze beslissing voor de Nederlandse belastingbetaler? " pechtold.nl/news/item/fortis/100

En deze week nu we op 288,5 miljard staan namelijk

16,8 miljard aankoop Fortis NL (de helft van Fortis totaal) terwijl fortis totaal op de beurs minder dan de helft waard was.
50 miljard voor aflossing leningen door de staat van Fortis NL aan Fortis België
20 mijard voor algemene garantieregeling
1,7 miljard redding icesavespaarders
200 miljard mega garantstelling interbankaire leningen.

totaal 288,5 miljard.

Slaat hij dit nieuws maar over en begint over gratis schoolboeken van 300 miljoen.. tja.. pechtold.nl/news/item/gratis_schoolboe...

seven | 14-10-08 | 19:36

De Plæbæër | 14-10-08 | 18:29

Ik ook van jou !

Flipse66 | 14-10-08 | 19:35

CoJoNes | 14-10-08 | 19:26

"Typicall"
Kom op zeg, 24/7 reaguren en alle tv-uitzendingen bekijken is maar voor weinigen weggelegd...

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:29

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:23

Te gast bij P&W was onder meer Jan Jaap van der Wal, een stand-up comedian die een paar jaar geleden in een aflevering van het tv-programma Dit was het Nieuws een opmerking over Ayaan Hirsi Ali plaatste waar iedereen in de zaal erg om moest lachen.

Jan Jaap van der Wal had in dat programma opgemerkt: ‘Ayaan, die heeft geen clitoris meer, hè?’ Bij hem aan tafel zaten de Amsterdamse stadsdeelwethouder Fatima Elatik, die het heel grappig vond (kennelijk vinden Marokkaanse vrouwen grappen over weggesneden clitores erg leuk), en Wouter Bos, die proestte van het lachen,
www.elsevier.nl/web/leondewinter/oppor...

seven | 14-10-08 | 19:27

@Sikkeneur | 14-10-08 | 19:23
Typical...

CoJoNes | 14-10-08 | 19:26

Is Wellink al opgerot???

Dundunbanza | 14-10-08 | 19:24

CoJoNes | 14-10-08 | 19:19

Nope!
Weet je zeker dat Bos niet toevallig moest niezen?

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:23

seven | 14-10-08 | 19:15

En als ik dan mannetje Pechtold zie vanmiddag, denk ik; Man, was bij je oude vak gebleven...

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:21

@Sikkeneur | 14-10-08 | 19:12
Ken je die uitzending van 'Dit was het Nieuws' niet, waar JJ 'Schisis' van der Wal de hilarische grap maakt:"Ayaan, die heeft geen clitoris" en dat Wouter het snot in z'n handen proest?
Absoluut klassiekertje en zegt alles over onze grote staatsman Bos.

CoJoNes | 14-10-08 | 19:19

fuckje | 14-10-08 | 19:05

Klopt, de prijs voor welvaart en vette bankrekeningen bij de aandeelhouders.
Als je mij belt voor een bestelling word je doorgeschakeld naar een callcenter in India. KPN sponsort mijn telefoonrekening. Win-win situatie dus...

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:19

Ik stort mijn geld dan nog liever op een ijslandse bank dan dat ik mijn huidige fortis rekening plots omgetoverd zie worden in abn ....

waiter | 14-10-08 | 19:19

@ CoJoNes | 14-10-08 | 19:08
Vandaag bedoel je? Fortis ligt d'r voor 5% in, dus dat maakt 10 punten verschil in de min.

Pa Cartwright | 14-10-08 | 19:18

gentle giant | 14-10-08 | 19:05
Ook in Nederland bleek de democratie de afgelopen weken feitelijk buiten spel te staan en het is de vraag of dat niet gedeeltelijk zo blijft.

Het kabinet-Balkenende, en dan vooral premier Jan Peter Balkenende (CDA) en vice-premier Wouter Bos (PvdA), maakte zonder enige parlementaire controle vooraf verregaande internationale afspraken en stopten tot dusver voor meer dan 250 miljard euro aan inkopen en garanties in de financiële sector waarbij onder meer een derde van de bancaire sector werd overgenomen. www.elsevier.nl/web/10207345/Nieuws/Ec...

Bedankt gentle giant, nu weet ik tenminste dat ik in een staatsgeleide corporatistische dictatuur woon..

seven | 14-10-08 | 19:15

Hopen dat het maar snel vort is.

100%JERZY | 14-10-08 | 19:12

CoJoNes | 14-10-08 | 19:08

"haha, ayaan heeft geen klit' Bos!"
Bewijsje hiervoor of is het gewoon lekker ongefundeerd, tendentieus etc. willen doen?

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:12

CoJoNes | 14-10-08 | 19:10

En maar brullen die mannen.

Maaier | 14-10-08 | 19:11

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:09

O bij Wiegel, die man die het altijd zo goed voor had met de Hard Werkende Nederlander avant la lettre?

Maaier | 14-10-08 | 19:10

@Maaier | 14-10-08 | 19:01
Het mooiste was vorig jaar. Toen werd Feyenoord gesponsord door VW en Ajax door Audi. Nuff said.

CoJoNes | 14-10-08 | 19:10

Maaier | 14-10-08 | 19:03

Ja, die! Fijne man, komt graag bij Wiggelwaggel (voorzitter Zorgverzekeraars Nederland, ingeval toeval toch bestaat) over de vloer...

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:09

Fortis here today..... gone tomorrow..... rip!

ServerGenius | 14-10-08 | 19:08

Wat nou echt boeiende berichtgeving zou zijn, GS, is wat de AEX gedaan zou hebben ZONDER Fortis. Kun je gewoon uitrekenen hoor. Doe verdomme eens wat moeite voor een topic. Lafjes beurs.nl overtikken, dat kunnen ze bij Fok! ook wel.
Gokje? +2%
En dus? Nog 80% te gaan. We liggen op koers. Dankjewel Wouter "haha, ayaan heeft geen klit' Bos!

CoJoNes | 14-10-08 | 19:08

reverse takeover. Wraak op belgie.... Tijd voor een nieuwe nationale feestdag.

sapjes | 14-10-08 | 19:08

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:59
Ik mis het ironieteken.

Elisabeth2 | 14-10-08 | 19:05

@Sikkeneur |18:59
Alles wordt steeds massaler, en onpersoonlijker.
Probeer maar eens een menselijke stem aan de telefoon te krijgen als er iets met je rekening aan de hand is.

fuckje | 14-10-08 | 19:05

Mazzeltov | 14-10-08 | 18:59

"Wel leuk dat we straks meer ABNAMRO kantoren krijgen, ik woon toevallig vlakbij een Fortisbank."
Niet als door de integratie het zelfde AA beleid wordt doorgezet met het sluiten van kantoren.

Sikkeneur | 14-10-08 | 19:04

Jaja, Fortsi foetsi............
en ook al geen UFO's.

vliegende knorrepot | 14-10-08 | 19:04

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:59

Hans Hoogervorst, je bedoelt dezelfde man die nu zo'n glansrol heeft gespeeld als toezichthouder Financiële markten?

Maaier | 14-10-08 | 19:03

Dit maakt de zaak van Peter Paul de Vries natuurlijk wel enigzins duidelijk. Fortis is ontmanteld ivm politieke doeleinden en de aandeelhouder zit met de door de staat leeggeroofde holding.. www.veb.net/beleggen/artikel.php?newsn...

seven | 14-10-08 | 19:03

Dus onze 20 milijard die we in Fortis hebben gepompt is nu ook -77,73 procent waard?

bwahaha | 14-10-08 | 19:02

fuckje | 14-10-08 | 18:50

De Nutsbedrijven moesten geprivatiseerd worden, was belangrijk en kwam, door marktwerking, de consument ten goede (net zoals de zorgverzekering, wie herinnert zich Hansje Hoogervorst nog?) en sponsoren kost geen cent teveel als aftrekpost voor de belasting.

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:59

@Framoes | 14-10-08 | 18:28 : Precies, er is niks mis met ABNAMRO. Is al bijna 30 jaar mijn bank [eerst Amro], ik ben er juist naartoe gegaan omdat ik schijtziek was geworden van die lange wachttijden bij het postkantoor waar je even wat moest regelen en dan kon gaan wachten op zo'n halve zool die voor e.o.a. nieuwe postzegel kwam.
Dat is overigens nog steeds zo, ik mijd ze dan ook zoveel mogelijk.
Wel leuk dat we straks meer ABNAMRO kantoren krijgen, ik woon toevallig vlakbij een Fortisbank.

Mazzeltov | 14-10-08 | 18:59

Maaier | 14-10-08 | 18:50

In mijn optiek ook niet, maar velen zien de AEX als graadmeter voor die economie en hier houd mijn kennis erover op.

*Co belt voor nader uitleg*

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:53

fuckje | 14-10-08 | 18:50

Da's ene ander verhaal, maar als je uitgaat van marktwerking mag de NUON sponsoren wat ze willen. Dat marktwerking in de energiesector voor particulieren je reinste kul is, dat is wat anders.

Maaier | 14-10-08 | 18:51

Mijn Feyenoord in een shirt van die neuzensponsert? NOOIT!

a.n.alvabeet | 14-10-08 | 18:51

@Maaier |18:47
We betalen teveel voor het gas, ivm ondeugdelijke meters, de gasprijs gaat omhoog, gekoppeld aan een gedateerde olieprijs, maar dat geeft niet; als Vitesse maar kan foeballuh.

fuckje | 14-10-08 | 18:50

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:49

Maar dát is toch niet relevant voor de economie?

Maaier | 14-10-08 | 18:50

ViperNL | 14-10-08 | 18:43
Ja duhhh... Natuurlijk! Wie zouden er anders vandaag aandelen gekocht hebben!

adminitor | 14-10-08 | 18:49

Maaier | 14-10-08 | 18:44

De AEX is an sich ook een verhandelbaar fonds en aandeelbezitters hun belegging vandaag met 3% hebben zien dalen.

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:49

Iedereen is vergeten dat Bos verleden week 50 miljard euro liquiditeitssteun heeft gegeven aan Fortis bovenop de 17 miljard voor de aankoop.
Ik denk dat de ABN AMRO ook nog wel tientallen miljarden rotzooi op de balans heeft staan.
Een giftige mix dus dat Fortis en ABN AMRO.
bbbrrrrrrr...................
Niemand mag de balansen en posities van de banken zien.
Gek he ?

mick jagger | 14-10-08 | 18:49

fuckje | 14-10-08 | 18:44

Da's marktwerking he. Je mag dan naar een andere energieleverancier gaan.. Sponsoring is prima, in deze tijden is het op z'n minst 'wrang' te noemen. Maargoed, blijkbaar kunnen ze aan die betalingsverplichtingen wél voldoen.

Maaier | 14-10-08 | 18:47

fuckje | 14-10-08 | 18:44
Ja, ook zoiets. Het betekent dat die bedrijven teveel geld hebben en er is niets wat je eraan kan doen.

Elisabeth2 | 14-10-08 | 18:46

Elisabeth2 | 14-10-08 | 18:42

Bijna niemand kent dan ook de supermarkt van van Buren om de hoek, behalve de omwonenden en die gaan ook gewoon naar de AH voor een gratis bioscoopkaartje of wat er deze week voor lokkertje is.

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:45

@Elisabeth2 |18:42
Helemaal met je eens! Waarom moeten bv energiemaatschappijen noodlijdende voetbalclups sponseren?

fuckje | 14-10-08 | 18:44

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:43

Maar waarom opent iedereen dan met 'de aex is negatief geëindigd"? Dat heeft toch geen enkele nieuwswaarde?

Maaier | 14-10-08 | 18:44

BOEIEND! Zijn de aliens nou godverdomme al geland of wat?!

ViperNL | 14-10-08 | 18:43

Maaier | 14-10-08 | 18:41

Klopt en van dat probleem is de AEX nu af.

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:43

Dat sponseren van voetbal en zeilraces door banken en verzekeringsmaatschappijen (ook de ziektekosten v.m.) is immoreel. Als een Supermarkt dat zou doen kom ik daar principieel niet meer.

Elisabeth2 | 14-10-08 | 18:42

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:39

Dat snap ik nou niet. Iedereen weet dat de AEX vandaag slecht staat louter door Fortis. Dan is die AEX-stand van vandaag toch eigenlijk niet relevant.

Maaier | 14-10-08 | 18:41

En FC Groningen door de lokale voedselbank...

Anyhow: Fortis kan de AEX niet meer met 3% doen dalen!

Sikkeneur | 14-10-08 | 18:39

BYO | 14-10-08 | 18:34

Als Fortis was blijven bestaan, had je dat indirect ook gehad. Boeien, als ze (wij) maar betalen toch?

Maaier | 14-10-08 | 18:38

Ajackx : gesponsord door Liddle.
Feijenoord: gesponsord door Aldi.
Klaar.
Over en uit.

fuckje | 14-10-08 | 18:37

Fortis ---> Fortwas

Bierkameel | 14-10-08 | 18:36

77% "slikt en is even zonder woorden"

Bukoswski | 14-10-08 | 18:36

Heeft NL nou een bank gekocht of heeft een bank NL gekocht?

adminitor | 14-10-08 | 18:36

Dank je nebulous, begreep er al geen hol van hoe een 100% staatsbedrijf nog beurs-genoteerd kon zijn...

De Plæbæër | 14-10-08 | 18:35

Mischien alle aandelen opkopen?? Het was/is toch zo een goede investering???
Krijg zeeziekte door dat gegolf van die koersen. En nu ga ik kijken of mijn boot nog op, in plaats van onder water ligt.

miko | 14-10-08 | 18:35

Alles best maar GËË"N ABN AMRO op me mooie feyenoord shirt! AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH
Wat een paard van troje zeg.

BYO | 14-10-08 | 18:34

Even voor de lulletjes hier die niet opletten: Die 16 miljard is opgegaan aan het deel van Fortis dat veel winst maakte, en niet meer op de beurs genoteerd.

nebulous | 14-10-08 | 18:33

hmm

had die clup uit 020 geen aegon op de borst prijken?

gaat een lekker pot worden dan.. staatsbedrijf tegen terminaaltje

Czar | 14-10-08 | 18:32

oooooh valt mee, houden we nog ruim 22% over...

blijkbaar nog steeds 22% procent te veel.

Telefooncal | 14-10-08 | 18:31

TIP: NU instappen, morgen rijk.

Einde van de Domheid | 14-10-08 | 18:29

Flipse66 | 14-10-08 | 18:16
Nee, jou post komt lekker intelligent over, rukkertjuhhh... :p

De Plæbæër | 14-10-08 | 18:29

@Biff Eagleburger | 14-10-08 | 18:26
Ik vind ze best oke, heb meer problemen met de Postbank gehad.

Framoes | 14-10-08 | 18:28

Verenigde Spaarbank! Back to the nineties, baby!!!

LarryLaffer | 14-10-08 | 18:28

Aangezien het hier om gemeenschaps geld gaat neem ik aan dat alle voetballers van Ajax en Feyenoord binnenkort aan de Balkenende norm gaan voldoen? Zijn er al kamervragen van de SP?

WaarDeWindWaait | 14-10-08 | 18:26

Qua klantvriendlijkheid is de ABN-AMRO toch wel de allegrootste schijtbank, waar ik ooit ben binnen geweest en van mij mogen ze ook doodvallen inclusief iedereen die daar werkt.

Biff Eagleburger | 14-10-08 | 18:26

De Stad en Woudsend weer terug, humor.

gentle giant | 14-10-08 | 18:23

Wat Fortis betreft? Inlijven bij ABN die hap en straks met dikke winst als totaal verkopen! Wordt die fusie toch nog een feit! :-)

Toni_Chocoloni | 14-10-08 | 18:23

Nieuwe naam: FortWAS...

Patrick Bateman | 14-10-08 | 18:21

@Inferi0r | 14-10-08 | 18:09
Op 0 euro koop ik er zeker 10.000. Weet je wat... ik doe gek en neem ze allemaal.

Framoes | 14-10-08 | 18:21

Financieel systeem is hopeloos bankroet. Staatsgaranties doen hier niets aan af.
De pensioenfondsen zijn het volgende slachtoffer.
Wie oren heeft, hore.

metanderewoorden | 14-10-08 | 18:21

@Framoes | 14-10-08 | 18:16
Omdat Fortis eerst claimde "slechts" 5 miljard aan slecht investeringen te hebben, maar uiteindelijk de beerput open ging en bodemloos bleek te zijn.

Framoes | 14-10-08 | 18:19

Gelukkig gaat het over 1 a 2 jaar winst opbrengen.

tipo | 14-10-08 | 18:17

Mensen hebben negatieve associaties bij Fortis? Hoe komt 'ie daar nu bij? Nee, voor de merknaam ABN is dit een opsteker. *not*

rhodamagnetics | 14-10-08 | 18:16

Doe je een foute overname (het moest en zou gebeuren), ben je ineens overgenomen door de bank die je hebt overgenomen.
Volgens mij is de teloorgang van Fortis een paar maanden terug al door een aantal mensen voorspeld. De term salami-berichtgeving (slecht nieuws in plakjes) heb ik meerdere malen voorbij zien komen in financiele columns.

Framoes | 14-10-08 | 18:16

ABN/Amro ???
Kunnen ze niet gewoon iets nieuws verzinnen ??
De Nationale Bos Bank of zo iets ........

Hobbykip | 14-10-08 | 18:16

Wie interesseert zich nog voor zo'n domme sport als voetbal? Rivaliteit over wie wie sponsort boeit al helemaal niet. Dood aan zowel Ajax als Feijenoord!

Flipse66 | 14-10-08 | 18:16

Fortis neemt ABN Amro over, 1 jaar later is Fortis grotendeels ABN Amro geworden... Muhaha, Hollandsche wraak is zoet!
/
Up yours België!

merkava_mk4 | 14-10-08 | 18:15

77% Mmmm.... Bos heeft wel neus voor koopjes van 16 miljard was een geweldige investering...

Janssen | 14-10-08 | 18:15

nu is het tijd om in te stappen, voor een beoogd positief resultaat!

drnld | 14-10-08 | 18:14

Ahhh kudt, tis dat ze net Puma hebben, anders hadden ze ook wel Umbro kunnen nemen

ZeauDemieters | 14-10-08 | 18:13

gedacht :s

De Plæbæër | 14-10-08 | 18:12

En vort is Fortis.

Crusher | 14-10-08 | 18:11

is nou die 20 miljard weg ?? ( ik ben niet zo op de hoogte over hoe dat allemaal werkt )

vicecity | 14-10-08 | 18:11

pff 77% das maar twee kwartjes

Hadikmaareenfiets | 14-10-08 | 18:09

Haha, ik zou me kapot lachen, ondanks dat ik tegen wil en dank medeaandeelhouder ben van wat ooit Fortis was....., ABN/AMRO op de shirts van Feyenoord....., hoezo zwarte humor??? Maar dat het imago van Fortis compleet naar de klote is, is geen hogere marketingwiskunde....

brutus68 | 14-10-08 | 18:09

Die Fortis aandelen wil ik wel straks, vanaf 0 euro weetje dat het een heel liquide bedrijf is.

Inferi0r | 14-10-08 | 18:09

Ze doen maar hoor.

Klisjeemannetje | 14-10-08 | 18:08

De directie van Fortis zal wel een gouden handdruk krijgen, waar een trap onder de reedt meer op z'n plaats is.

Hippocrates | 14-10-08 | 18:07

Wie had dat ooit gedagd, Feijenoord met ABN/AMRO op shirt, whhhahahaahaaa ADOOOO!!!!

De Plæbæër | 14-10-08 | 18:06

Valt me nog mee eigenlijk, dat aandeel is geen fuck meer waard. En die crisis is nog lang niet afgelopen, kijk maar naar de yields op de Amerikaanse government bonds. Als die apparaten straks niet meer verkocht kunnen worden, dán gaat alles pas echt naar de klote!

Mark 9712 | 14-10-08 | 18:06

Nu maar hopen dat Peter van Vossen z'n geld niet van de bank haalt. Dan kenne ze helemaal wel inpakken.

patat - generatie | 14-10-08 | 18:06

Als Wouter het maar niet in zn hoofd haalt om Vlaanderen over te nemen. Ook nogal wat lijken in de kast.

godsammekrake | 14-10-08 | 18:05

Komt mooi uit dat Ajax vanaf dit seizoen een ander sponsort heeft.

sjim panzee | 14-10-08 | 18:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken