Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet wankelt

Daahaag, we zullen je mihissen...Goedemorgen, lekker geslapen? Uw geliefde regering in ieder geval niet. Wel de plas, maar nog niet het glas zeg maar. Pas vanochtend rond zes uur kwam het spoeddebat over Ayaan Hirsi Vul-ins naturalisatie tot een einde. En terwijl de hoofdrolspelers even plat gaan voor een hazenslaapje, praten we u bij. Want u lag er over te dromen, D66 maakte ze waar. Zo eist de kleinste regeringsfractie dat Rita Verdonk opstapt, anders blaast Vieze Loes hoogstpersoonlijk het kabinet op. Dat betekent dat we vandaag maar liefst drie uitzwaaikansen hebben. De eerste optie: de VVD schopt Verdonk de laan uit en tijdens de eerstvolgende verkiezingen vreet de Groep Wilders/Pastors/Verdonk de VVD leeg. De tweede optie: het kabinet valt dankzij het eentweetje Loesewies/Femke. Vervroegde verkiezingen en al die ellende die daar bij komt kijken. De laatste optie: Balkenende wenst D66 de tiefus en regeert lekker verder zonder iniemienie 66. Kortom, uitzwaaidag!

Reaguursels

Inloggen

Weg met die niet-Heerschende Ali hoer..

r0bert | 30-06-06 | 10:37

Heeft u ook zo'n rare fantasie als viezelous voor het microfoontje staat met haar wijsvingertje op haar duim op en neer beweegt?

gaat het een beetje? | 29-06-06 | 15:38

Ik mag toch echt wel lijen dat die hypocriete zakkenvullers nou eens met z'n allen op de bek gaan... maar ja wat dan weer? Komt er een Wouter bovendrijven die net als zijn grote voorbeeld eerst een kwartje snoept en daarna bij een multinational zijn eigen toekomst zeker stelt?
Hoeveel geduld moet ik nog hebben? Hoeveel beledigingen moet ik nog pikken van dat haagse rattennest? Wanneer gaat het eens anders?
Illusies, illusies...

winshots | 29-06-06 | 13:42

optiefen die Verdonk. Dat mens maakt fout na fout na fout, lijkt continu in overtreding en komt er belachelijk genoeg nog telkens mee weg ook. Ze lijkt wel het 'Israelletje' van het kabinet te worden zo!

looprekje | 29-06-06 | 13:03

Jammer voor Alexander Pechtold wordt hij toch nog genaaid :(

Adam Smurry | 29-06-06 | 13:00

rita heeft gelijk

zakje pinda´s | 29-06-06 | 12:58

D66 zal er waarschijnlijk - na het vallen van dit kabinet vol prehistorische mensen - met de stemmen van CDA en VVD vandoor gaan. Opheffen dus dit kabinet! :-)

WillemIII | 29-06-06 | 12:49

Loesewies zal het wel allemaal niet bedoelt hebben... even laten zien dat we er nog zijn (het zal wel zo'n beetje de laatste stuiptrekking zijn van D66)
guttegut wat zijn we weer dapper.... Loesje even je excuses aanbieden, dan kunnen we snel gaan bbq-en en het zomer reces inluiden... is voor iedereen trouwens beter, als het hele Haagse zooitje met vakantie gaat, kunnen ze ook geen gekke dingen doen.

Karel Kruizenruiker | 29-06-06 | 12:44

Koekje van eigen deeg smaak lekkerder. Hmmmm!

Xtra | 29-06-06 | 12:39

f.castro 29-06-06 @ 11:51
LOL! Krullebollenpartij! Haha

LibertasSimplex | 29-06-06 | 12:22

@bottehond, neen, in hondejaren al over de 200, menselijk gezien over de 30, maar wat is er vreemd aan het feit dat ik me zeker de laatste vier jaar een beetje verweest voel in eigen land, zo bekrompen, zo navelstaarderig en xenofoob...
@MAXIMO, als het nu valt vier jaar en inderdaad, wat mij aangaat vijf jaar te lang...

bubka | 29-06-06 | 12:07

zal vast wel gezellig worden die barbeque volgende week.

ganzo | 29-06-06 | 12:06

Jammer voor Bruins: had ie bijna wachtgeld gehad....

Kees-D | 29-06-06 | 12:04

@bubka
Met Balk 1 zitten ze onderhand daar al 5 jaar.

MAXIMO | 29-06-06 | 12:02

Iemand ook een vette kabelstoring in 020?

Tuig | 29-06-06 | 12:02

bubka 29-06-06 @ 11:50

Dude... jij hebt echt een heel twisted wereldbeeld. Hoe oud ben jij eigenlijk (gokt op begin 20) ?

bottehond | 29-06-06 | 12:01

@ beetjejammer 29-06-06 @ 10:40

Ik zou het ook niet meer weten met al die leugens van al die illegale en asiel zoekers.

Ned. moet opgeschoont worden! Het nederlands elftal moet weer uit nederlands bloed bestaan!!

@ Femke en Bos ga is deud!

Ewoud | 29-06-06 | 12:00

bubka 29-06-06 @ 11:50

toen was er geen kabinet in nederland. Wel enkele in Engeland, maar die konden niets, behalve door Wilhelmina geschoffeerd worden.

Maaier | 29-06-06 | 11:56

@daskapitalist, hangt bij jou de vlag al uit?

Lintworm | 29-06-06 | 11:54

Eindelijk!!! Maar niet juichen voor de beer geschoten is, want met de krullebollenpartij kan het natuurlijk nog alle kanten op. Straks zeggen ze weer dat ze de PvdA aan het uittesten waren, stelletje Fariseërs dat D66.

f.castro | 29-06-06 | 11:51

Zou het dan toch nog zo zijn dat ik dit jaar met opgeheven hoofd naar het buitenland op vakantie kan gaan, zo van "ja, wij hadden een hele foute regering, maar die hebben we wel laten vallen"
Helaas ben ik bang dat ook nu d66 niet het lef heeft om het dikverdiende nekschot toe te dienen. Een troost, zelfs zo'n rechts kabinet mag maar vier jaar blijven zitten, behalve dan in 40-45

bubka | 29-06-06 | 11:50

Het zal wel weer met een sisser aflopen. Ach, en de coalitie staat nog op een meerderheid in de peilingen...

Vieze Louche heeft niets te verliezen, dat had ze al van Alexander... dus zij is nu het schip
D'66 aan het zinken laten brengen om het straks te verlaten...

chloorhexidine | 29-06-06 | 11:49

er is trouwens nog helemaal geen veteranendag nieuws op nieuwnieuws. zucht.

daskapitalist | 29-06-06 | 11:48

Wel een leuke zet van Loesewies: Alexander weet het nu ook: wrath has no fury but a woman scorned...

winshots | 29-06-06 | 11:46

@dask

ik heb betrouwbare info van pritt stift

Baron von Proxy | 29-06-06 | 11:43

NOS Teletext in de Code Geel Stylo!!!

Tuig | 29-06-06 | 11:42

@Baron von Proxy
heb je je tin-foiled hat afgezet?

daskapitalist | 29-06-06 | 11:35

Ik ga maar eens een BV oprichten volgens oud Somalisch recht. Kijken hoe dat uitpakt bij de fiscus. Moet toch een belastingvoordeel uit te halen zijn. Er schijnt een lage vennootschapsbelasting te zijn in Somalie. Als Somalisch recht zo'n belangrijke rol in NL speelt, kan de fiscus daar niet meer omheen.

Zouden ze in Somalie wel kunnen schrijven? Zijn er geschreven wetten? Is er in Somalie overal hetzelfde recht? Sharia?

lijn5 | 29-06-06 | 11:35

@ bottehond 29-06-06 @ 11:06

Tuurlijk joh, een quote van El Rita zelf gebruiken die bij hoog en laag loopt te beweren dat ze d'r werk echt wel goed doet (zoals altijd) en dan zeggen dat ik me laat brainwashen :p

En ook voor het beoordelen van de zg. schrijnende gevallen hebben ze gewoon een richtlijn, hoor. Dat wil echt niet zeggen dat ze daar dan wel zelf over heeft nagedacht. De meeste van die gevallen zijn ook redelijk voor de hand liggend. Waar Verdonk keer op keer in de problemen komt, is wanneer gevallen in het grijze gebied liggen. Dan is zij niet in staat om daar een politieke overweging in te maken en een acceptabele oplossing te zoeken (gevalletje Pasic komt zo in me op. Daar had ze gelijk v.w.b. het feit dat het kind onjuist had gehandeld. De manier waarop ze vervolgens verder handelt is echter zeer kortzichtig en getuigt niet van het vermogen om een redelijke oplossing te kunnen/willen zoeken. Kan ze nog zo heel erg gelijk hebben, maar daar heeft natuurlijk helemaal niemand iets aan in zo'n geval)

beetjejammer | 29-06-06 | 11:34

@DannyV: je bedoelt dat D66 eindelijk eens ruggengraat lijkt te gaan tonen? Het zou pas slap zijn geweest als ze tegen de motie stemden.

sammy de moraalridde | 29-06-06 | 11:33

*breaking news*
Verdonk stapt op.

Baron von Proxy | 29-06-06 | 11:31

De VVD heeft een container met boter op hun hoofd,die wisten dat Ayaan Anaaltje de boel had belazerd,nu zielig doen dat een min.met ballen Rita haar reisdocumentje had afgenomen,en nu al tweedekamerleden roepen moord&doodslag te gillen,want Ayaantje is onrecht aangedaan?HOEZOO,deze Ayaan heeft schijt gehad aan onze democratische spelregels,heeft in onze tyd boeken geschreven,films gemaakt,lezingen all over the world gegeven,van onze belastingcenten,plus door haar haatdragende teksten naar de moslims toe moeten we dat zelfde Ayaan Anaal ook nog eens dag en nacht beveiligen,Ben ik nou zo gek,Of zijn hun nou zo slim?

googledaddy | 29-06-06 | 11:28

D66 draait echt wel bij... CDA moet van JPB (=Remkes) dit accepteren en goedkeuren... VVD zegt niets... Verdonk weg, plas, glas, was...

winshots | 29-06-06 | 11:28

Typisch weer zo'n kl*te D66 streek. Leren ze het dan nooit ???
Mooie manier om je te 'profileren'. Ik heb het helemaal gehad
met deze partij, er nooit op gestemd maar de voordeel van
twijfel zullen ze bij mij nooit meer krijgen. Wat een ruggraatloze
losers .....

DannyV | 29-06-06 | 11:23

bottehond 29-06-06 @ 11:10
Wijvenstreken: Ayaan (want dat zou iig heur naam zijn):"Rita, doe het nou, kuurtje schimmelzalf, want ik kan je zeau echt niet meer beffen." Rita:"Vies lui negerinnetje, je mog willen dat je een klit had. Als ik niks meer aan jouw kop heb, dan moet het jou de kop maar kosten." Ayaan:"Dat zullen we nog wel eens zien, Verstonk."

LibertasSimplex | 29-06-06 | 11:20

Hans Anders 29-06-06 @ 10:18

"Verdonk is wellicht niet goed geinformeerd geweest door haar ambtenaren maar zij heeft netjes naar de kamer haar mening geventileerd."

Dat heet nou politieke verantwoordelijkheid.

Verdonk zou gewoon af moeten treden. Haar eigen diensten, zoals uit haar eigen feitenrelaas blijkt, wisten al van de naamkwestie Ayaan. Terwijl zij in de kamer keihard heeft zitten beweren dat ze van niks wist. Schandalig. Niemand kan Verdonk nu toch nog serieus nemen, als bewindsvrouw die de waarheid zou moeten vertellen en met eer en geweten handelt. (dan heb ik het niet over haar beleid, waar ik het ook niet mee eens ben, maar dat is iets anders). Ik ben wel benieuwd of D66 echt doorzet.

Maaier | 29-06-06 | 11:17

Hans Anders 29-06-06 @ 11:01

Merkwaardig dat je daar op komt. Mijn teef (gezegend met een mooie mix van common-sense, empathisch vermogen en vrouwelijke intuïtie) stelde vanmorgen dat dit hele gedonder eauk het gevolg is van "wijvenstreken" ... ze meent zelfs dat vrouwen grosso modo ongeschikt zijn voor de politiek, omdat ze zich verliezen in emoties, details en afgunst. Just her two cents, natuurlijk...

bottehond | 29-06-06 | 11:10

Tsja, Verdonk is nooit verder gekomen dan het mechanisch uitvoeren van de regels volgens de meest strikte interpretatie

beetjejammer 29-06-06 @ 10:40

Hoe kom je daar nou toch bij.... Wat jij daar zegt is pure beeldvorming. Hoe kom je aan dat beeld? Nou...?
*
Voorjou: Een quote uit de speech voor de Raad vaoor Europa, in januari
Quote:
"Gedurende de hele voorbereidingsfase van de terugkeer is het de uitgeprocedeerde asielzoeker toegestaan om nieuwe feiten naar voren te brengen om zijn of haar specifieke situatie onder de aandacht te brengen. Vaak belanden deze dossiers op mijn bureau en op grond van mijn discretionaire bevoegdheid heb ik in individuele gevallen op humanitaire gronden verblijfsvergunningen verleend. Ik heb zelfs vaker gebruik gemaakt van mijn discretionaire bevoegdheid dan al mijn voorgangers (inmiddels circa 700 keer). "

www.justitie.nl/pers/speeches/archief/...

Je maakt je er veel en veel te gemakkelijk van af. Ga goffedomme eens zelf nadenken en laat je niet zeau hersenspoelen door de politiek correcte (meest linkse) media.... Als je mee wilt doen met de grote jongens en meisjes zul je met iets beters moeten aankomen dan dit hol geblaat. Met achting en excuses voor mijn vliegende tackel op je achillespezen. Dat dan weer wel.

bottehond | 29-06-06 | 11:06

@Hans Anders 29-06-06 @ 10:18

Mijn moeder was inderdaad aanwezig in huis, dat moet ook wel met 11 kinderen en 6 man huis/tuinpersoneel.

Huilebalken om iets af te dwingen werd inderdaad niet toegelaten, ook niet bij mijn zusters. Vrouwen zoals mijn zusters hebben in een echte beslissingsfunctie perfect gefunctioneerd, ook in mannenbolwerken zoals het grote bedrijfsleven maar huilebalken zoals Femke, Loesewies en Ayaan zouden volgens mijn moeder beslist naar een Zwitsers opvoedingskamp voor karakterloze vrouwen gestuurd zijn.

Voor Rita zou zij bewondering gehad hebben, voor de huilebalken alleen maar minachting. Helaas kan ik haar niet meer om een mening vragen.

Hans Anders | 29-06-06 | 11:01

Overigens hoor ik net op radio 3 dat het 11 uur is (ELF UUR!!) dat is nieuws...

Sjakie Snel | 29-06-06 | 11:00

Ik denk dat D66 elektoraal beter af is door nu op te stappen dan te blijven zitten. Alexander P. en Mark Rutte kunnen dan schoon de piste in. De economiche opleving is er dus CDA en VVD kunnen ook hun riedeltje afdraaien over het heilzame kabinetsbeleid. Ook voor het CDA is Tante Rita een potentieel bedrijfsrisico, omdat ze Balkenende steeds weer in de problemen brengt. De vraag is alleen wie de stekker eruit trekt. Ik gok D66 die hebben de grootste belangen, want ook Pechtold loopt het risico meegesleurd te worden in de val van Rita.

Starf*cker | 29-06-06 | 10:53

De Nederlandse politiek is aan het imploderen. Verwarring alom. Politici vliegen elkaar aan. Hoezo... 0031 verdeeld tot op het bot... waarover? ... over wie het primaat krijgt in 0031... de (smeulende resten) van de polikorsekte en hun monsterverbond met het estalblishment..., of de rechtgestaarde Nederlanders nemen het roer weer over voor een wederopbouw.... I said it before: GS is de thermometer in de aars van de samenleving....

bottehond | 29-06-06 | 10:53

ik vond wel dat ze de broek aan had. hield?

hans39 | 29-06-06 | 10:49

D66 pleegt harriekirie.

harriedeparrie | 29-06-06 | 10:46

dit was zo'n beetje het debat:
Van Beek: "Ik begrijp heel goed waarom u die verklaring nodig had, maar ik heb nog een vraag. De op een na laatste zin van de verklaring luidt: Het gaat hier echter om feiten die de minister niet bekend konden zijn en ik heb er volledig begrip voor dat zij heeft gehandeld zoals zij heeft gedaan. Die zin lijkt mij niet nodig voor de volledige besluitvorming. Ware het denkbaar geweest om die verklaring tot stand te brengen zonder dat er deze zin in stond?"

Minister Balkenende: "Dat zou denkbaar zijn geweest. Dit was echter een verklaring waarmee ook de minister voor V en I moest kunnen leven. Daarover is in het overleg met de bewindslieden gesproken. Die verklaring is voorgelegd aan de advocaat en dat heeft geleid tot een verandering. Ook daarover is normaal gesproken. Essentieel is de correctie van het beeld van de Zembla-uitzending en het verhaal van het willen gebruiken van de naam Hirsi Ali."

Goed gedaan Van Beek van de VVD!

daskapitalist | 29-06-06 | 10:44

@Starf*cker,
ik denk dat Jan Peter daar de stok had waarmee hij de hond wou slaan. Vandaag in het overleg komt Rita daar op terug, accepteert het niet, houdt haar rug recht, stapt uit het Kabinet, de andere VVD-bewindspersonen spreken af dat ze haar graag wilden houden, Van Baalen gaat naar de Majesteit, Rita schurkt aan bij Pastors, en zo is alles in de kiem gesmoord.

fuckje | 29-06-06 | 10:42

Tsja, Verdonk is nooit verder gekomen dan het mechanisch uitvoeren van de regels volgens de meest strikte interpretatie, zonder dat ze daarbij ooit blijk heeft gegeven van een inhoudelijke visie. In dit geval blijkt dan dat de gevolgen van het alszodanig uitvoeren van de regels ongewenste effecten heeft. In plaats van te onderkennen dat er hier ongenuanceerd is gehandeld en een bestuurlijke verantwoorde oplossing te bedenken, is er nu een hele vage juridische constructie bedacht, die dan ook nog eens gekoppeld is aan de afpersbrief van AHA, om Verdonk er mee weg te laten komen terwijl ze wel kan blijven zeggen dat ze "eigenlijk gelijk had" en dat ze dit "ook niet had kunnen weten".
Zeker na de eerdere drama's, waar Verdonk ook al geen werkelijke verantwoordelijkheid heeft genomen voor haar departement, maar zich consequent verchuilt achter het feit dat ze dingen "niet wist".
Als minister ben je verantwoordelijk. Als je niet de juiste informatie hebt, dan is dat in principale te wijten aan het feit dat je je niet goed hebt ingewerkt in het dossier en dus de juiste vragen niet hebt gesteld of het juiste onderzoek hebt laten doen.
Ik ben er intussen doodziek van dat Verdonk de hele tijd maar met haar handen omhoog staat te beweren dat zij er ook nix aan kan doen...
Als ze nog een beetje eergevoel had gehad, dan was ze gisteren uit zichzelf al opgestapt (hoewel ik het ook niet erg vindt als ze ten afscheid het ele kabinet even onderuit schopt, maar D66 zal wel weer gaan draaikonten)

beetjejammer | 29-06-06 | 10:40

nou .. ben om 23:30 gaan pitten want de meeste dingen waren toen al gezegd .. anyway als je graag een cursus zwartmaken voor politici wilde meemaken had je gisteren moeten kijken .. hoxa je bent toch niet tot 06"00 wakker gebleven mag hopen ? damn !

Draaitafel Demagoog | 29-06-06 | 10:37

Ik geloofer niks van. D66 'draait' vast wel weer 'bij'. Slappe hap.

Manto | 29-06-06 | 10:36

D66 is de "huurmoordenaar" van de nederlandse politiek. Oftewel, geregisseerd Verdonk lozen.

doskabouter | 29-06-06 | 10:36

@Starf*cker 29-06-06 @ 10:25
wilders was kritisch over verdonk en AHA, hij wist natuurlijk ook dat in al debatten met verdonk er politiek natuurlijk weinig valt te halen, daarom heeft hij zich een beetje op de achtergrond gehouden.

daskapitalist | 29-06-06 | 10:34

Gezien de wel heel duidelijk halfbakken 'verzachting' van Balkenendes woorden, vermoed ik dat Balkenende idd heeft besloten de minister's handelen van die eis van verklaring niet te willen verdedigen. Verdonk gaat eruit moeten.

LibertasSimplex | 29-06-06 | 10:33

@Starf*cker: Ik denk niet dat Balkenende met opzet Verdonk voor lul zette. Zij heeft zichzelf en het kabinet het echter zo moeilijk gemaakt dat het onmogelijk is om je eruit te kletsen met een consistent verhaal. En krijg je dus uitglijers.

sammy de moraalridde | 29-06-06 | 10:31

Starf*cker 29-06-06 @ 10:25
slip of his slimey tongue, zijn struikeling was te onnozel om vooropgezet te zijn

badabingbitch | 29-06-06 | 10:31

@Starf*cker 29-06-06 @ 10:25

Complottheorieen zijn altijd leuk om te lezen, maar meestal is er gewoon sprake van incompetentie, onachtzaamheid en desintresse.

Baron von Proxy | 29-06-06 | 10:31

@LibertasSimplex 29-06-06 @ 10:18: als die onbenulligheden in eerste instantie niet waren aangekaart zou er helemaal geen sprake zijn geweest van een 'eleminatie', welke naar mijn mening overigens niet geschiedde op basis van oneigenlijke beslissingen maar op basis van beleid in combinatie met oneigenlijke informatie van linkse ambtenaren.

zakje pinda´s | 29-06-06 | 10:30

De analyse is ingewikkeld. Veel VVD-ers willen wel van Verdonk af, maar zien het als een potentieel risico dat ze aanschurkt tegen Eerdmans en Pastors. Verrassend genoeg was Geert W zeer kritisch over Verdonk. D66 is een kamikaze-club die nu weliswaar Verdonk afserveert maar weet dat de LPF geen moeite zal hebben het restant te gedogen. Eventueel de SGP. Balkenende wil nog geen crisis, omdat hij nog niet hard genoeg inloopt op de PvdA en Wouter Bos ziet liever een blunderende minister nog een jaar het kabinet Balkenende belachelijk maken en last but not least is Gerrit Zalm klaar met Rita verdonk. De vraag is alleen of Mark Rutte nu al een crisis en verkiezingen wil. Kortom: onvoorspelbare krachten aan het werk in Den Haag. Maar de vraag blijft me boeien waarom Balkenende zo nadrukkelijk Verdonk voor lul zette door zijn opmerking dat 'de minister moestkunnen leven met de overeekomst'. Ik weet het echt niet.

Starf*cker | 29-06-06 | 10:25

Heb 2 vragen ipv een comentaar, kan iemand me helpen?
Ik las net het Parool van gisteren, per vandaag zou Rutte fractievoorzitter worden. Is het al bekend of Rutte of Verbeek dit probleem gaat oplossen? Ook las ik dat bij stemming Bibi de Vries en Van Aartsen tegen zouden stemmen, hebben ze dat nu wel of niet gedaan?

spooky | 29-06-06 | 10:25

@Hans Anders 29-06-06 @ 10:18
dominante moeder Hans?

badabingbitch | 29-06-06 | 10:23

Hans Anders 29-06-06 @ 10:18
Dus wellicht volgens jouw beredenering kan Verdonk beter ook achter het aanrecht gaan staan als zij niet durft op te komen voor zichzelf en voor de regels die zij moet uitvoeren. Zij is de lafste van alle vier door niet haar beleid uit te voeren!

DaPaJa | 29-06-06 | 10:22

@zakje pinda @ 10:13
Er moet iemand zijn die de ministers controleert en toeziet op het naleven van de regels.
En gezien deze minister aan de lopende band fouten blijkt te maken is dat niet geheel (understatement) onterecht.

MAXIMO | 29-06-06 | 10:20

kneuterzak 29-06-06 @ 10:14

Dank je wel ;)

Echter de CDA en VVD heeft dit samengesteld , meer kan je er echt niet van maken denk ik .

Marley | 29-06-06 | 10:18

@ zakje pinda's 10:13 : Dus als de kamer eindelijk haar werk eens zou doen, en een bestuurder naar huis stuurt die een lid van die controlerende, wetgevende kamer door middel van oneigenlijke beslissingen helemaal zelf heeft geelimineerd, vind je dat onbenullig apengedrag? Zal wel.

LibertasSimplex | 29-06-06 | 10:18

Als die vage asielzoekers eruit, D66 erachteraan en lekker verder.
Wat een gedoe om niks, en dat zo'n klein shit partijtje zo'n heisa kan maken.

Tremor | 29-06-06 | 10:18

Deze wanvertoning (15 mei en 29 juni 2006) bewijst maar weer dat vrouwen die om politieke redenen zich opmaken achter het aanrecht horen. Zelden was zo duidelijk dat Femke, Loesewies en Ayaan ongeschikt zijn als politica en de beide eersten als lijsttrekker. Alle drie komma-neukten het gebeuren, precies zoals je je moet verweren tegen een vrouwelijke parkeerwacht als je iets te laat bent met wegrijden van een parkeervak omdat je niet kan invoegen in een langsrijdende verkeersstroom, met als rechtvaardiging "u had toch iets eerder terug kunnen komen" alsof haar werk het centrum van de wereld is. Een gelijkwaardige kul redenering was er bij die 3 mutsen.

Verdonk is wellicht niet goed geinformeerd geweest door haar ambtenaren maar zij heeft netjes naar de kamer haar mening geventileerd. Het antecedentenonderzoek bij aanmelding van AHA bij de kamer is door de AIVD slordig uitgevoerd, Zalm heeft het resultaat niet politiek beoordeelt maar menselijk en Verdonk kreeg het opeens op haar bord, waardoor zij in een politieke spagaat zat.

Helaas heeft Verdonk haar poot op 15 mei niet stijf gehouden en gezegd dat als jullie willen dat de wetten van NL verkracht moeten worden, dien dan een wetswijziging in en anders houden jullie je tot de feiten: mijn vriendin heeft gelogen over haar vluchtverhaal, over haar naam en over haar leeftijd en daarom is zij onterecht Nederlandse geworden. Ik heb haar 6 weken de tijd gegeven om hierop te reageren. Iedere andere motie zal ik niet uitvoeren, immers er zijn tientallen anderen om dezelfde redenen afgewezen voor naturalisatie. Ik verwacht dus van u twee dingen: Een wetsvoorstel of een motie van afkeuring en ik ga nu naar huis want ik wordt misselijk van dit zwakzinnig gewauwel.

Helaas heeft zij dat niet gezegd, helaas heeft zij het momentum voorbij laten gaan om de kiezer zich uit te laten spreken over deze zwakzinnige vertoning, om aan de islamiet te vertellen dat de PvdAllochtonen eigenlijk de PvdAchterbaksen is om aan de multiculturaliteit verafschuwende kiezer te vragen wat hij/zij daarvan vindt.

Als er ooit bewezen is dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, dan is dat vanmorgen wel bewezen maar ook is bewezen dat veel asielzoekers zich gedragen als eksters, ze stelen je juwelen en schijten op je wasgoed.

Hans Anders | 29-06-06 | 10:18

Ik hoop wel dat er snel uitsluitsel komt. Kan ik eindelijk weer aan sex denken. Dat wil geweaun niet met Rita in beeld. Brrr.

LibertasSimplex | 29-06-06 | 10:14

Marley 29-06-06 @ 09:49
Perfekt verwoord.
Bakellende, normen en waarden huh

kneuterzak | 29-06-06 | 10:14

LibertasSimplex 29-06-06 @ 10:06: oneensch. ze heeft haar bevoegdheden gebruikt om haar beleid ten uitvoer te brengen en te verdedigen. al die aapjes die hun bevoegdheden gebruiken om het kabinet van hun werk af te houden over onbenulligheden, die maken misbruik van hun macht.

zakje pinda´s | 29-06-06 | 10:13

Verdonk had in eerste instantie al moeten vasthouden aan haar mening, maar omdat ze der zinnen had gezet op het lijsttrekkersschap van de VVD, kon ze destijds niet vasthouden aan haar standpunten. Nu krijgt ze de rekening gepresenteerd voor haar gedraai. Als ze destijds had vastgehouden en was weggestuurd had ze met opgeheven hoofd kunnen weggaan, nu is ze haar geloofwaardigheid compleet kwijt en wordt ze door het merendeel van de mensen uitgekotst!

DaPaJa | 29-06-06 | 10:11

Ik heb zo het vermoeden dat het kabinet de LPF vraagt om de rest van de termijn aan te vullen, als die D66'ers hun poot stijf houden.

Mazzeltov | 29-06-06 | 10:10

"De tweede optie: het kabinet valt dankzij het eentweetje Loesewies/Femke."
Meneer Hoxha is altijd zo stil hier dus deze zal 'ie vast wel net willen uitleggen. Deze 'optie' slaat nergens op.
Of de één (Verdonk) sodemietert op en het kabinet blijft bestaan, of de ander (D66) tieft op en het kabinet valt of wordt een minderheidskabinet. En als mogelijke derde optie wordt alles in den minne geschikt.
Zeg het maar Hox, of zoek werk wat je begrijpt.

drivebyposter | 29-06-06 | 10:07

@zakje pinda's 9:57 : de beslissingen van Verdonk zijn op de momenten dat ze genomen werden de verkeerde gebleken. Zelfs de momenten waren fout. Dat is gewoon gebleken. Ze heeft haar bevoegdheden gebruikt voor andere doelen dan waarvoor ze gegeven zijn. En dat is misbruik van macht.

LibertasSimplex | 29-06-06 | 10:06

@De Intrigant 29-06-06 @ 09:53
rouvoet kwam op mij consistent en geloofwaardig over, man van de rede (ook al snap ik uberhaupt niet dat een politieke partij nowadays nog op religieuze grondvesten kan bouwen)

badabingbitch | 29-06-06 | 10:01

Optie 3,optyfen met die idoten van de Draaikonten 66..... zolang er maar geen nieuwe verkiezingen komen, stel je voor dat wouter bos er met de vruchten van dit kabinet vandoor gaat... laat dat begrotingstekort maar weer oplopen!

Behangdelul | 29-06-06 | 10:01

Klein 29-06-06 @ 09:53
Nee joh, rechts vult ook hun eigen zakken hoor...

Sweep | 29-06-06 | 09:59

@commentaarderer 29-06-06 @ 09:35: al haar zogenaamde fouten zijn gebaseerd op valse informatie. de beslissingen van verdonk waren op de momenten dat ze genomen werden de enige juiste.

zakje pinda´s | 29-06-06 | 09:57

Hirshi is net als die o zeau getalenteerde voetballert (neen niet Kalou) waarvoor alles moet wijken en denkt dat de wereld om hem (of haar in deze) draait.

Uiteindelijk blijkt alle effort voor niets, de voetballert heeft jarenlang te horen gekregen hoe bijzonder hij wel niet is en is gaan geloven in zijn eigen grootheid. Presteren echter homaar, nul effectiviteit, nix bereikt want bij het eerste beetje tegengas is hij van streek geraakt en vluchtgedrag gaan vertonen, zijn kluppie in vertwijfeling achter latend.

De PVDA zal met terugwerkende kracht, de dag prijzen dat AHA verstapte naar de VVD om daar knuffelallochtoon te worden. De VVD heeft een trojaans paard in huis gehad en zal dit weten ook.

Verdonk als VVD politica mag hopen dat haar achterban niets een stammenstrijd begint waarbij haar juttekop zal sneven.

AHA is inmiddel met een nieuwe missieve bezig, het laten imploderen van de republikijnse partij is de UA of A. IK schat in dat wij voor het eind van dit jaar
de eerste tekenen hiervan gaan waarnemen.

AHa= rupsjenooitgenoeg ze vreet zich vol en blaast zichzelf op, heelaas verwaxh tik geen mooie vlinder aan het eind van de rit.

style.councillor | 29-06-06 | 09:56

Zelfs MAXIMO @09:47 begint nu zinnige taal uit te slaan, het moet niet veel gekker worden..

Lekker Belangrijk© | 29-06-06 | 09:55

WTF, ik ben gaan slapen omdat het 1 groot toneel stuk zou zijn volgens jullie! Hele kabinet uit elkaar geblazen en dat heb ik nu allemaal gemist

SWtjah | 29-06-06 | 09:54

Ach voorlopig zie ik een voordeel: Kabinet valt -> Linkse (zakkenvullers) komen aan de macht-> land gaat naar de klote. Door dit fenomeen zakken de koersen van aandelen waardoor ze lekker goedkoop worden en over een jaar als alles weer bij het oude is kan ik ze voor dubbele verkopen. Alleen hier dan nog geen rekening mee gehouden met de belasting verhogingen die er aan komen als links aande macht komt. Daar ik werk moet ik gestraft worden.

Klein | 29-06-06 | 09:53

@commentaarderer 29-06-06 @ 09:35
Zeggen dat ze niet anders kon, en later zeggen dat dat niet zo was.
Zeggen dat ze grondig onderzoek deed, terwijl ze later zei dat dat niet zo was.

En toen moest ze van wie hoe dan ook met een paspoort terugkomen?
En is het paspoort nu geldig zonder de wet veranderd te hebben?
Kan het eigenlijk weer ingenomen worden?
Maar hebben we dan niet weer een groot probleem van al die regeltjes die niet meer geldig zijn omdat er een non_Nederlandse in de kamer zat.
?

VVD heeft het land naar de klote geholpen. Ze hebben geen been meer om op te staan en advocaten kunnen weer smullen van staatsvergoedingen.
Echt iedereen is in dit geval schuldig geworden toen de sneeuwbal eenmaal ging rollen.
Ik geloof echt geen enkele politicus meer in dit verhaal.
Zels Rouvoet niet.

De Intrigant | 29-06-06 | 09:53

@ Marley, is vanmiddag om 13:30 ook goed? Of is het ietsie pietsie te vroeg?

Xtra | 29-06-06 | 09:53

@DaPaJa
Ik moet het nog uitzoeken, eigenlijk wil ik de staat hier geen cent voor geven. Maandag vraag ik een advocaat of er uberhaupt andere mogelijkheden zijn dan schikken.

je therapeut | 29-06-06 | 09:52

@ZI
Heel vaak, maar dan kom ik meestal geen groepen mensen tegen die allemaal een irrelevant en ondoordacht meninkje hebben. Gelukkig.
@Roberto Fransisco
Wat is SBS6?

Isnatuurlijkookzo | 29-06-06 | 09:51

LB, ff handje klap en alles komt weer goed. Storm in een glas. zonder de plas en alles bleef zoals het was: zakken vullen en vriendjes politiek.

Sweep | 29-06-06 | 09:51

@je therapeut 29-06-06 @ 09:47
heb je al uitgezocht wat voor straf erop staat? Misschien toch beter om van te voren te schikken, anders heb je een strafblad.

DaPaJa | 29-06-06 | 09:50

@lijn5 9:43 : Da's waar. Het is wel heel lief van Verdonk dat ze alvast voor Ali de woorden had ingevuld. Dat was natuurlijk ook juridisch noodzakelijk. Ze wilde natuurlijk gewoon helpen. Eerlijk. Rechtdoorzee hoor. Lief geweaun.

LibertasSimplex | 29-06-06 | 09:49

@DaPaJa
Maar ik zal em es even scannen ja als ik een scannert kan vinden :)
Hij hangt al aan de muur in een mooi lijstje :)

je therapeut | 29-06-06 | 09:49

Bakvanelende was ook op de hoogte van de smerige vieze politieke deal die Verdonk maakte en zeker over de excuses die AHA moest doen . Dan kwam er vannacht heerlijk uit bij Petertje . Hij versprak zich door te zeggen "Verdonk moest er ook mee kunnen leven " Wat een heerlijk moment was dat ....... ik als ex CDA stemmer heb echt genoten van deze show waar zelf Zalm voor moest opdraven . Ook trouwens wel erghhh vreemd dat Rutte en Zalm er niet waren , ze wisten dus dat het een vieze brei zou worden en wilden zich er verre van houden.

VVD accepteerd geen opstappen van Verdonk en het CDA grotendeels ook niet , woorden als "samen uit samen thuis "worden gedaan vanuit de VVD . Ze bedoelen dus eigenlijk samen de zaak bedriegen en samen gewoon vol houden dat ze niet de zaak hebben bedrogen . We wisten al veel langer dat dit kabinet niet deugde en veel onwaarheden naar buiten bracht om maar te kunnen aanblijven . Bakvanelende is trouwens ook geen minister meer waardig , hij wist het al die tijd dat er een politieke deal was gesloten om Verdonk toch aan te laten blijven , hij heeft het al die tijd ontkent en glashard gelogen tegen de kamer en de bevolking . Dat was vannacht ook glashelder.
Vraag mij nu af hoe die man die toch al niet voor vol meer wordt aangezien kan aanblijven met dit kabinet ????????????????

Maar wie weet wat voor trucjes nog uit de doos worden getoverd door de regering om toch aan te kunnen blijven ondanks dat de steun van het volk al heel lang weg is , over geloofwaardigheid hoeven wij natuurlijk niet te spreken.
Wel is duidelijk geworden dat ze proberen om iedereen voor de gek te houden dit om hun eigenbelang te dienen .

Hoe wil Nederland nu nog verder met zo'n regering in Den Haag ??? CDA en VVD stap er aub uit , het vertrouwen is laag en wordt nog lager in jullie . Dit komt het vertrouwen van de burgers niet ten goede als jullie aanblijven .
Opstappen die handel en wel direct vanmiddag om 14:00 en geen minuut langer .

Marley | 29-06-06 | 09:49

Joltcan, hoezo? Krijgen ze hun overuren betaald dan? Nu weet ik waarom het zo laaat werd gisteren! Het is echt niet te geloven..... (geintje)

Xtra | 29-06-06 | 09:48

@DaPaJa
Heel serieus, ik werd uit de metro gehaald door een bataljon (aspirant) agenten die al klaarstonden om iedereen met z'n voeten op de bank een boete te geven. Erg makkelijk om mij te pakken want ik sliep. Eerste boete 25 euries, niet betaald, de herrinnering was 35 euries. Ook niet betaald en toen nooit meer wat van gehoord, tot eergisteren dus. Briefje van Arrondisimentsparket, ik wist niet eens wat t was toen ik moest tekenen voor de envelop. Maar dagvaarding dus.

je therapeut | 29-06-06 | 09:47

ZI @ 09:18
Wat ik denk is dat als het D66 lukt om Verdonk naar huis te sturen zij hun positie automatisch versterken. Zoals het er al een tijdje uitzag ligt D66 op sterven na dood en zo een daad zou sympathie opwekken onder een groot gedeelte van de bevolking (=zetels).

MAXIMO | 29-06-06 | 09:47

bravo femke, bravo andré (politieke chantage idd), looserpoes wat ben je toch een frigide mormoon, maar ook jij bravo! en nu opgesodemieterd met dat loenzende fascistische afschrikwekkende gedrocht, eindelijk! zelfs theo zal dankbaar de cactus op zijn grafkist kussen
en hirsi, je bent een schrijnend voorbeeld van "ich habe nichts gewusst aber alles verschwiegen", intellectueel veilig in the bush sky de wereld scrapen, je bent het theo en ons als getuigen meer dan verschuldigd nu de mensrechtelijke barricaden op te gaan, laat het zien, laat ons horen.

badabingbitch | 29-06-06 | 09:46

Whatever... D'66 zal vanmiddag wel weer es van mening veranderen.

Ishamael back again | 29-06-06 | 09:46

Teeering!!! 1346 reaguraties in het vorige tuppik, wat is er gebeurd? Heeft VieseLouseWies vannacht lopen strippen of zeau?

Lekker Belangrijk© | 29-06-06 | 09:46

Kunnen we tot de beslissing valt eventjes stoppen met belasting te betalen? Dan kunnen de haagse fuckups het dit maal eens op eigen kosten uitvechten.

Joltcan | 29-06-06 | 09:45

Verdonk/Wilders/Pastors....

Pimplistich verbond.

laardepul | 29-06-06 | 09:44

Isnatuurlijkookzo 29-06-06 @ 09:39
Moet je voor de lol eens in het publiek gaan zitten bij een SBS6 uitzending.

Roberto Fransisco | 29-06-06 | 09:44

De brief van Ali was door Verdonk geschreven omdat namelijk het overgrote deel van de Somaliers analfabeet is. Dat was dus erg aardig van Verdonk.

lijn5 | 29-06-06 | 09:43

Feuer Frei 29-06-06 @ 09:41
Met een zeteltje of 50 heb je niet de meerderheid... Weinig kans dus op een kabinet met VVD / CDA.
Ik vraag me af of al één van die dertig kamerleden heeft gereaguurd op GS.

DaPaJa | 29-06-06 | 09:43

@ ESER2005 29-06-06 @ 09:36
Dat is nou precies de hele strekking van het verhaal!!! HULDE!!!
Die AHA is een huigelachtige, media geyle trol die alleen de politiek in wilde om haar eigen puntjes aan het licht te brengen. Nix volksvertegenwoordiging; puur eigenbelang! Schande! Achterbaks! Ach, u heeft zelf de termen gehoord die gebruikt zijn.

glyce | 29-06-06 | 09:43

He stelletje Hoeren op het Binnenhof,moeten jullie geen land besturen of zo?
Ga eens lekker iets nuttigs doen van ons belastinggeld!

Yammie | 29-06-06 | 09:43

Balkelul wil hoe dan ook zijn tijd uitzitten. Dat kabinetje van hem valt niet.

MiRRoRMaN | 29-06-06 | 09:42

@commentaarderer en Roberto
Ook mee eens maar er is ook nog zoiets als "oorzaak en gevolg"/ "kip en het ei"
Daar mag je niet aan voorbijgaan.

pooface | 29-06-06 | 09:42

Optie 3 dan maar, D66 lekker de tyfus... Vieze Loes voorop... tering wijf

Lachende Scheerkwast | 29-06-06 | 09:42

strijd voor mensenrechten??? Ook GELOGEN natuurlijk; wie gelooft dat nog? Strijd om eigen EGO en AANZIEN jou je bedoelen! Zucht.
Het zal niet lang duren voordat ze daar in Amerika ook bonje gaat krijgen. Hoop dan wel dat het even goed afloopt als nu. Hoop, hooooop!

Xtra | 29-06-06 | 09:41

Brinkheurst laat Vieze Loes het vuile werk opknappen. Hij wou de stekker er toch uit ? Jammer voor hem dan D66 niet meer terugkomt in de regering. Ze mogen hopen dat ze in de kamer blijven. Mijn scenario: dikke middelvinger van Rita, Gerrit en De Balk naar Loes en Femke, vervroegde verkiezingen, VVD en CDA samen verder in volgend kabinet.

Feuer Frei | 29-06-06 | 09:41

@Isnatuurlijkookzo
Kom je wel eens buiten dan?

ZI | 29-06-06 | 09:40

@ESER2005 9:36 : Dat was geen brief van Ali, toch? Dat is nou net het punt. Is een brief van Verdonk, die Ali MOEST ondertekenen. Dat is nu gebleken hoor, da's niet 1 of ander links argumentje of zeau, ies feit! Heb je het wel gevolgd?

LibertasSimplex | 29-06-06 | 09:40

je therapeut 29-06-06 @ 09:30
Serieus??? Misschien iets voor de dump, die dagvaarding van jou. Je zou eens moeten checken of t nie al verjaard is.

DaPaJa | 29-06-06 | 09:40

@ nl0raf 29-06-06 @ 09:33
En, heb je ook Belgisch/Duits bereik????

glyce | 29-06-06 | 09:39

Wauw, nooit zo veel mensen bij elkaar gezien die er helemaal niets van begrijpen.

Isnatuurlijkookzo | 29-06-06 | 09:39

Als je als minister crises rond die gegevens van Congolese asielzoekers, Kalou, Taida BrEeZ4h Pasic en uitgebrande uitzetcentra weet te overleven, dan lijkt het mij heel erg sterk een klein machtsduelletje met Hirsi Dinges je de kop kost. Verdonk is een overlever en net een kakkerlak. Je kunt de kop er wel afhakken, dood gaat ze niet. IJdele hoop voor de anti-Verdonkclub, dit crisisje gaat haar niet nekken. Ik hoop alleen dat ze nu eens beseft dat een keer je ongelijk toegeven niet direct betekent dat je niet daadkrachtig bent.

ZI | 29-06-06 | 09:36

Tering wat een stelletje hypokrieten. Hirsi loog en is dus nooit Nederlander geweest. Verdonk doet wat ze moet doen en gooit haar de kamer uit. Vervolgens vinden een stelletje collegas dat zielig en dwingen Rita om dat ongedaan te maken. Uiteraard kan ze helemaal niets maar dan ook niets doen. Maar dat wordt dus wel afgedwongen. Komt er dan een mooie brief van Ali waarin duidelijk staat dat ze gelogen heeft maar ook weer niet, is het enige waar over gedebateerd wordt het feit dat ze excuses aanbiedt in plaats van de belachelijke reden dat in Somalie elke achternaam te pas en te onpas mag gebruiken (niemand die dat geloofd, maar ach) en dat terwijl Hirsi ALLE reden heeft om haar excuses aan te bieden, en niet alleen aan Rita Verdonk, maar aan al haar collegas, de hele VVD (en voor mijn part de PvdA), en niet te vergeten aan al haar collega paspoortzoekers die niet zo´n bijzondere behandeling krijgen. Schande allemaal

ESER2005 | 29-06-06 | 09:36

Roberto Fransisco 29-06-06 @ 09:31
Oja, en dood aan de staats TV

nl0raf | 29-06-06 | 09:35

welke fouten heeft verdonk ook alweer gemaakt die aanleiding geven tot aftreden?

@zakje pinda´s 29-06-06 @ 09:31

Zeggen dat ze niet anders kon, en later zeggen dat dat niet zo was.
Zeggen dat ze grondig onderzoek deed, terwijl ze later zei dat dat niet zo was.
Zeggen dat ze geen fouten heeft gemaakt. maar later weer wel, en toen weer niet, en later weer wel.
Zeggen dat die brief juridisch noodzakelijk was, maar dat is niet zo.

Kortom, haar geloofwaardigheid is zoek. Draaikonterij en vasthouden aan t pluche.

commentaarderer | 29-06-06 | 09:35

Zie je wel de politiek is intressanter dan voetbal

Suspension Goose | 29-06-06 | 09:35

Prima timing ook van D66. Heel Nederland staat in de startblokken om op vakantie te gaan. Kabinet valt ? Boeieeee ! Is het gas uit lieverd ? Let's go !

Dirrek | 29-06-06 | 09:34

glyce 29-06-06 @ 09:20
sluit ik mij bij aan.
Dood aan de staatsradio

nl0raf | 29-06-06 | 09:33

@commentaarderer 9:18u : verschrikkelijk raak, en volledig mee eens. Verdonk heeft afgedwongen dat ze maar voor zichzelf moet beginnen, zodat ze fijn met haar eigen matties mag verder patsproleten.

LibertasSimplex | 29-06-06 | 09:32

Momenteel staat D66 op 3 zetels kan ook 2 of 4 zijn !! dat betekend dat het kabinet niet mag vallen want de meerderheid staat wel achter de minister.
Waarom willen er altijd zoveel mensen dat het kabinet valt daar snap ik niks van. Er komt echt niet iets beters voor terug.

Maar goed doe maar een bruin biertje bij het ontbijt, daar wordt je oud mee.

Proost

Veldwebel | 29-06-06 | 09:31

commentaarderer 29-06-06 @ 09:18
Dat ben ik met u eens .... maar als volkomen buitenstaander blijf ik het vreemd vinden dat een programma als Zembla helemaal afreist naar Somalie om daar niet opnamens te maken van misstanden in het land, maar over de afkomst van een bepaald kamerlid. Niet zo maar een kamerlid, maar een kamerlid dat opkomt voor de rechten van vrouwen in de islam. Zembla besteedt zendtijd aan iets onbenulligs als de achternaam van een kamerlid; Als Zembla een documentaire kan maken, had Zembla ook kunnen achterhalen dat die achternaam juridisch gezien geen leugen was. Wat waren de daadwerkelijke bedoelingen van Zembla? Is Zembla het niet eens met Verdonk, of (en dat is erger) wilde Zembla AHA het land uit hebben omdat ze haar strijd voor mensenrechten niet kon goedkeuren?

Roberto Fransisco | 29-06-06 | 09:31

Laurens Jan zal Vieze Lous wel even tot de orde roepen en haar meedelen dat ze beter met zijn dochtert - Prinses Petra - gan gaan tea-en in Brussel ofzeau.

Arme Lous afgeserveerd als fractieleidert en nu ook via de Dittrich route uit de politiek gewipt.

D'66 = D 0,66 geworden, niemand is hier rauwig om, bye bye zwaai zwaai

style.councillor | 29-06-06 | 09:31

welke fouten heeft verdonk ook alweer gemaakt die aanleiding geven tot aftreden?

zakje pinda´s | 29-06-06 | 09:31

Ik heb net een dagvaarding gehad, omdat ik 2 jaar geleden nadat ik een nacht gewerkt had als nachtportier, nogal moe was in de metro naar Amstelveen. Ik heb namelijk de openbare orde/ rust/ veiligheid/ voortgang van zaken belemert/had kunnen bellemeren/ DOORDAT BOVENSTAANDE VERDACHTE ZIJN VOET(EN) op tegenoverstaande bank had geplaatst....

En hoe is Verdonk ook al weer keihard aangepakt?
Ik ben echt de liefste jongen in de wereld, maar ik krijg toch echt zin om een baksteen door een lukraak raam te gooien zodat een dagvaarding tereecht zou zijn.

je therapeut | 29-06-06 | 09:30

ik ben voor optie 3..... geitewollensokken kut d66 moet niet zeiken...... aa=yaan heeft t aan dr zelf te danken, verdonk heeft gewoon dr werk gedaan...

joost57 | 29-06-06 | 09:30

Grappig dat je als nep vluchtelinge, oorspronkelijk uit Somalia, door eigen media geilheid het zo weet te spelen dat onze hoop in bange dagen (regering) nu hevig aan de 'onderhandelings' diaree is

Grappig ook dat de 2 uber vulva's van neederland, Verdonk en Netel Smit Kroes aan de basis van dit debakel staan.

Applaus Hirshi! Je bent een slimme meid, en andere slimme mensen in neederland (ik reken mijzelf daartoe) hadden het allang door, Neederland is te klein voor je, de bakermat van alle media geilheid en aandacht is natuurlijk de US of A. Ik vraag me nu alleen af, wanneer had je deze weg al uitgestippeld, '98, 2000, net na de dood van je ... ehm vriend de weledele heer in postuum v. Gogh. Het maakt ook allemaal niet meer uit, we zullen alles wel lezen in je nu snel uit te komen (auto-)biografie, uitkomend in 66 talen

Neederland is op dit moment een faeces staat, Mijn dank is daarom groot, als je ons naast een goed boek voor op de leestafel ook nog een nieuwe regering geeft!


de Japanner | 29-06-06 | 09:28

Hehe, eindelijk die lelijke trol weg.
Heeft Vieze L. ook meer tijd *fapper de fap fap*.

Gripzz | 29-06-06 | 09:28

Volgens mij gaat er gewoon niets gebeuren. D66 draait wel bij, omdat Brinkheurst het pluche niet op wil geven.

Geen enkele minister van dit kabinet neemt verantwoordelijkheid en waaien als windvanen met alle winden mee. Het pluche is belangrijker, dan een consistent en geloofwaardig optreden.

Wouter en Femke moeten ook niet zo janken. Zij willen nu het pluche al, maar zullen nog even tot volgend jaar moeten wachten.

Fat Bastard | 29-06-06 | 09:27

blueeyes 29-06-06 @ 09:21
Zag je haar dan niet zwaaien met haar NL paspoort op tv? Dat is het enigste wat telt voor zulke opportunisten.

independ | 29-06-06 | 09:26

Nou jah. Hopen dat Verdonk UITGEZET wordt...

bwahaha | 29-06-06 | 09:25

@ blueeyes 29-06-06 @ 09:21
Nou, daar heb je een punt zeg!

glyce | 29-06-06 | 09:23

De stekker kan er beter nog niet uitgetrokken worden, willen we op GS kunnen stemmen bij de volgende verkiezingen. Ik neem namelijk aan dat GS wel mee wil doen met de volgende verkiezingen, ik hoop er een beetje op...

DaPaJa | 29-06-06 | 09:23

... Woeste Lies... Moehahahaha!
Jones Crusher for President!

ZwartGat | 29-06-06 | 09:22

Het wordt tijd dat er eens geregeerd wordt in plaats van oeverloos zeuren over de nare toon van ouwe beslissingen.

Jan Passant | 29-06-06 | 09:22

Ayaan hisrhi smeerkees heeft weer met leugens de haagse politiek op stelten gezet. Is ze het Nederlanderschap wel waard.???

blueeyes | 29-06-06 | 09:21

@ Beregoed

Moeten ze wel de juiste gok nemen, anders springen ze het raam uit. Die Chinezen, dan dus, als het ware

Als je er voor gaat zitten (zoals in mei) gebeurt er echt de hele nacht niets. Nu denk je dat het een ritueel dansje is gaan ze echt ruzie maken.
Vieze Loes kan u echt niet meer terug, tenzij ze ventje P met terugwerkende kracht een oor aan wil naaien. "goh, Pechtolt gefeliciteerd met je overwinning. Lijststrekker van een politieke partij, zei je? Welke politieke partij?. Chef lege dozen bedoel je, mwahahahahaha" of zoiets

haasje over | 29-06-06 | 09:21

@redactie
Hoop doet leven...

da wizard | 29-06-06 | 09:21

corvanderlaak @ "de dochter van Hirsi, die de zoon is van Magan, de zoon van Isse etc etc." als je het rijtje helemaal afmaakt kom je uiteindelijk bij LUCY terecht de missing link!

Yammie | 29-06-06 | 09:20

Weet je wat nog het ergste van de hele kwestie is; dat ik nu gedwongen naar de belgische radio zit te luisteren. Heb echt geen zit in al dat linkse gezwam. GATVER. Gelukkig heb ik goed ontvangst van StuBru!

glyce | 29-06-06 | 09:20

-edit: doe eens even je comment teruglezen voor je hem plaatst-

blueeyes | 29-06-06 | 09:20

doet u mij ook maar een nummertje 3 met extra pindasaus...

ed.. | 29-06-06 | 09:18

pooface.

volgens mij draai je het lekker om. De eerste dolkstoottheorie al weer in de maak.

De brief waar het allemaal om draait is niet op Ayaans initiatief geschreven tenslotte. Zij wilde door met haar leven, als Nederlander in de VS. Daar is niks mis mee.
-
Verdonk brengt weer vooral zichzelf in de problemen. Dan kan iedereen wel roepen dat het links is maar dan wordt steeds weer vergeten dat met alleen PvdA, GL, SP en desnoods D66 een minister niet hoeft uitgezwaaid of op de vingers getikt hoeft te worden.
-
Steeds naar anderen wijzen en nooit eens kritisch zelfonderzoek doen. Blijven weigeren in te zien dat er fouten gemaakt zijn. Wel de confrontatie zoeken maar nooit samenbrengen (en laten we niet vergeten dat ze ook verantwoordelijk is voor Integratie...) Als Verdonk valt heeft ze dat vooral aan zichzelf te wijten. Iedereen belast met immigratie heeft het zwaar (ik herinner me een bomaanslag op Kosto (PvdA ja) maar zelden komen ze eens per kwartaal in het nieuws door slecht functioneren.
Dat lukt alleen Rita.
-
Laat haar maar met Pastors gaan schreeuwen en roepen hoe het wel moet. Laat de VVD maar uiteenvallen in een proletenpartij en een groep Liberalen. Want dat is de uiteindelijke kern van het probleem. Rita is geen liberaal. en daardoor verliest ze de steun van die mensen die nog wel weten wat het Liberale gedachtengoed inhoudt. En dat is niet: Ik wel vrij, maar jij niet.

commentaarderer | 29-06-06 | 09:18

@MAXIMO
Ruggengraat? Rustig rustig, even afwachten. D66 is heel goed in het doen van ferme uitspraken, en nog beter in ze daarna weer terugnemen. Beetje zoals GroenLinks. Heel hard je afkeuring uitschreeuwen, dan de minister aan het woord laten en dan verzanden in een gesprekje over pietluttige details. Maar goed, ik ben benieuwd of D66 nu wel de kloten heeft om te doen wat ze zeggen. Het zou hun eerste daadkrachtige optreden zijn, en direct het graven van hun eigen graf.

ZI | 29-06-06 | 09:18

@independ 29-06-06 @ 09:12
Daar zeg je wat. Rita moet het gezeik onderhand spuugzat zijn.

pooface | 29-06-06 | 09:18

@Wouter Z 29-06-06 @ 09:14
Ja, net als in de Uruzqan kwestie. We stemmen met tegenzin voor.

Crapule | 29-06-06 | 09:17


Goh, politiek is net als chinees halen; Mag ik eenmaal nummer 3 van u, a.u.b. Wat kan het leven toch lekker makkelijk zijn!

prestodegekste | 29-06-06 | 09:16

Bye Bye Zwaai Zwaai !!! Alvasst.
Het schijnt dat de Chinesen zeet geintrresseerd zijn in de kabinetcrisis. De gokkantoren draaien goede zaken in China. Er kan gegokt worden wie er uitgegooid wordt, zoals in het artikel hierboven aangegeven. Maarm isschien wordt het werd op zijn D66tigs gesust en neemt D66 weer de schuld op zich en zakt D66 naar nog 1 zeteltje volgende keer.

Beregoed | 29-06-06 | 09:16

oh mijn neukende allah (mgl) wat zijn het toch een stelletje kleuters. anders laten ze de serieuze kabinetsleden gewoon een keer hun werk doen..

zakje pinda´s | 29-06-06 | 09:15

Voorstel voor naamswijziging:
Vieze Loes = Woeste Lies (alleen als ze niet weer door de bocht gaat natuurlijk)

jones crusher | 29-06-06 | 09:15

Wankelt kabinet

LifeCatcher | 29-06-06 | 09:14

d66 pot en groenlinks pot en pvda homo opzouten!!!

v.h.z.de kerk uit | 29-06-06 | 09:14

Mijn optie: D66 schrikt van haar ferme woorden en zegt dat Verdonk toch niet hoeft op te stappen, ze zijn niet boos maar verdrietig.

Wouter Z | 29-06-06 | 09:14

@ed: Da's lekker.... daar ga je met je actualiteit!

ZwartGat | 29-06-06 | 09:12

De Intrigant 29-06-06 @ 08:57
Ach, waarom heb je Maurice nodig als elck Weldenckendt Mensch kan bevroeten wat den toekomst brengen zal.

Roberto Fransisco | 29-06-06 | 09:12

Waar zijn al die AHA adepten nu gebleven? Ik heb altijd al geweten dat AHA een egoïstische muts was. Eerst lieg ze er vrolijk op los en nu ze weet dat de US interesse in haar heeft, heeft ze NL niet meer nodig om economisch er zelf beter van te worden. Waardoor ze eerst een verklaring tekent en daarna in het publiek openlijk haar afkeur ervan kenbaar maakt. Haar naam en geboortedatum veranderen heeft niks met opa te maken maar wel voor de asielprocedure. Ik vind dat deze leugen nog te vergeven valt, maar dat ze van een NIET gevaarlijk land naar NL kwam geeft haar geen enkel recht op een politiek asiel (lees een NL paspoort). Dus Rita had daar aandacht aan besteed, was je deze afgang gespaard gebleven. Of is Rita zelf van plan om het kabinet te laten vallen?

independ | 29-06-06 | 09:12

1e optie is onwerkelijk, 2e optie geniet mijn voorkeur en de 3e optie zal het jammer genoeg worden.
Hoe dan ook; D66 laat eindelijk eens ruggegraat zien.
Zou dat nou komen door de nieuwe leiding?

MAXIMO | 29-06-06 | 09:11

Ze hadden Ali gebruikt om dingen te laten zeggen die ze niet ZELF durfden te zeggen. Dus, moest hoe dan ook IETS tegenover staan; paspoort holandaise. Nu zitten ze met de gebakken peren. En Ali maar stiekum glimlachen daar in het grote Amerika; "iek heb nu mijn paspOrt en iek ga dOr met mijn lefen, ben nie boos;" zei ze.
Lig in een deuk. Ha!

Xtra | 29-06-06 | 09:11

Als we de linkse media moeten geloven staat het kabinet elke dag op klappen. Laten we even samenvatten;

1: Ayaan heeft gelogen; niet alleen over haar naam maar ook over haar geboortedatum.
2: Daardoor heeft ze hoe dan ook geen recht op een paspoort, hoe je het ook wendt of keert.
3: Verdonk geeft haar, onder zware druk van de kamer (laten we daar vooral eerlijk over zijn), toch een paspoort. Via een of andere vage weg kan het toch.
4: Logisch lijkt me dat Verdonk voor zo'n actie ook wat terug wil. Gek he, dat daar afspraken over gemaakt worden?
5: D66 is een club debielen.
7: Femke en Wouter kunnen niet wachten tot het kabinet valt om een fijne PvdA/GroenLinks orgie te starten.

Afijn, wat mij betreft gebeurt er helemaal nix. Zoals meneer Vis vanmorgen op Radio 1 al zei; Die motie van afkeur is verworpen en dus is daarmee eigenlijk de kous af. Doorregeren zeg ik, net als Vis. Maar als ik moet kiezen; optie 3. D66 ga nou eindelijk eens deaud.

glyce | 29-06-06 | 09:11

Het wordt een mooie dag vandaag. Lekker weer en in oktober gaan we stemmen. Dat wordt een leuk links kabinet als kado met kerst.

BozeMan | 29-06-06 | 09:10

Ik erger me nu dood aan Ayaan want ze kijkt er zo hypocriet bij; lacht zich helemaal gek want ze heeft gewoon haar zin gekregen en laat een horde ruziende ministers achter. Parallel met de Kalou affaire?

pooface | 29-06-06 | 09:10

Politiek houdt toch in dat je een land bestuurd? Niet dat je urenlange debatten hebt over je collega's of erger nog, over afgeknalde mussen!? Plaatsvervangende schaamte voor dit kabinet. Hoe kijkt het buitenland tegen deze poppenkast aan? Ik zou me dood lachen!

creatyfuslijer | 29-06-06 | 09:09

HongkongTfoeï 29-06-06 @ 08:58
Marco zat inderdaad met zijn hoofd in die buurt. Of hij sliep is niet bekend.

Roberto Fransisco | 29-06-06 | 09:09

De Weldenkende Menschen weten iedere dag wel iets moreel verantwoords te bedenken waarom Verdonk moet opstappen.
Redenen waarom ze juist moet blijven zitten.

Jan Passant | 29-06-06 | 09:01

LibertasSimplex 29-06-06 @ 08:45:
"Weg met die proleterige KudtVerdonk."
Je haalt me de woorden uit de mond. Optiefen met die krankzinnig geworden cipier.

ShimoKura | 29-06-06 | 09:00

Hallo mevrouw Verdonk,
waar brengt u ons naar toe?
Naar Fabeltjesland?
Eh ja, naar Fabeltjesland.
En leest u ons dan voor uit de Fabeltjeskrant?
Ja ja, uit de Fabeltjeskrant.
.
Want daarin staat precies vermeld,
hoe het met de kamer is gesteld.
Echt waar?
Echt waar!
Echt waar meneer de Uil?
Hm hm.
.
Want ministers zijn precies als mensen.
Met dezelfde mensenwensen.
En dezelfde mensenstreken.
Dat komt allemaal in de krant:
van Fabeltjesland, van Fabeltjesland!

Achtertuyn | 29-06-06 | 09:00

@makkie
scoren!!!

Goed stukje

LifeCatcher | 29-06-06 | 08:59

tot 6 uur sochtends !?!? is dat al die tijd live uitgezonden!? is marco pastors bij paul witteman op schoot in slaap gevallen ?

HongkongTfoeï | 29-06-06 | 08:58

@Roberto Fransisco,
Lijst Lazrak is net Kortjakje.

fuckje | 29-06-06 | 08:58

Ondertussen lacht Ayaan, de dochter van Hirsi, die de zoon is van Magan, de zoon van Isse, de zoon van Guleid, die de zoon was van Ali, die de zoon was van Wai’ays, die de zoon was van Muhammad, van Ali, van Umar, van het geslacht Osman, de zoon van Mahamud zich rot in New York.

corvanderlaak | 29-06-06 | 08:58

@Roberto Fransisco 29-06-06 @ 08:56
Dank je. Is Maurice ziek vandaag?

De Intrigant | 29-06-06 | 08:57

Maxime vond dat er slecht is gespeeld, maar is blij met het resultaat.

Rechtsback Hirsi Ali speelt de bal met een kort tikje breed op centrale verdediger Verdonk. De tegenpartij jaagt, en spits Zembla sprint op Verdonk af. Verdonk raakt in paniek en schiet de bal met een snelle omhaal hard weg. De bal vliegt op eigen doel af, maar doelverdediger tweede kamer, die ver voor zijn doel stond, weet de bal nog aan te raken. Hirsi Ali raakte bij deze actie van Verdonk ernstig geblesseerd en moet het veld verlaten.
De bal rolt intussen langzaam richting het doel. De keeper ligt uitgeschakeld op de grond. De enige die de bal nog kan stoppen is Verdonk. Zij staat echter te glunderen van het mooie schot van haar. De keeper smeekt haar de bal te stoppen. Uiteindelijk gaat ze naar de bal toe, maar vlak voor deze over de doellijn dreigt te rollen roept ze naar de zijlijn: Hirsi, zeg dat het je eigen schuld is; als je de bal niet naar mij had gespeeld, had ik niet op eigen doel geschoten! Pas als de geblesseerde linksback dat toegeeft, schiet de centrale verdediger de bal nog net op tijd langs het doel. Corner.

Maxime Verhagen. Als u coach was van dit elftal, zou u blij zijn met het resultaat? Zou u misschien iemand wisselen?

makkie | 29-06-06 | 08:57

Als Verdonk weg moet, richt ze samen met Pastors/Wilders de Partij voor de Vrijheid en Democratie op die bij verkiezingen circa 15 zetels zal krijgen. De VVD schuift meer op richting PvdA en zal op circa 25 zetels uitkomen. CDA wint het meest en komt uit op 39 zetels en de PvdA zal door gebrek aan leiderschap en duidelijkheid op niet meer dan 35 zetels uitkomen. D'66 2 zetels, Groen Links 8 en SP op 14 zetels. SGP 2, CU 5 en Lijst Lazrak komt op 6 zetels en PvD op 1.

Roberto Fransisco | 29-06-06 | 08:56

Zou Balkenende dit nog trekken nu na zn eerlijke statement zn coke op bleek te zijn?

LibertasSimplex | 29-06-06 | 08:55

"D66-fractievoorzitter Lousewies van der Laan zegde het vertrouwen in de minister op en eiste haar vertrek. Maar haar partij is niet uit op een kabinetscrisis, verzekerde Van der Laan."

Geweldig, het Grote Draaien is reeds begonnen!:)

Aussie | 29-06-06 | 08:54

@Zwart Gat
FotoFuck? die staat allang aangekondigt in de spits (inclusief tekst...) gaat over wacko jacko die weer naar Europa komt.. ipv dat GS een beetje actueel blijft met de FFF moeten ze dit nu voor de deadline van de drukker aan gaan bepalen..

ed.. | 29-06-06 | 08:53

Als D66 nu inderdaad de poot stijf houdt dan krijgen ze mijn stem bij de verkiezingen. Als echte liberaal neem ik de VVD al tijden niet meer serieus.

Misschien kunnen we het land beter opheffen en laten fuseren met Luxemburg o.i.d. Je durft toch goedverdoeme in het buitenland niet meer met droge ogen te zeggen dan je Nederlander bent.

Professor Plons | 29-06-06 | 08:53

Hirshi had gearesteerd moeten worden en zalm ook om zijn medeplichtigheid een illegale in de tweede kamer te instaleren. Verdonk heeft wetten gemanipuleerd en overtreden!! Ook zij moet gedagvaard worden en vast gezet.
Hrshi heeft op tv heel nederland recht in zijn gezicht gezegd dat ze ons geneuqt heeft en gelogen en wij voorover gebogen. En nu kan mevrouwtje in haar eentje ons heel kabinet laten craschen. Dat krijg je ervan, ze heeft wel laten zien hoe de kamergoorheid in den haag makkelijk te manipuleren is. Ze heeft ze als het ware op hun eigen slijm laten stikken, petje af!!! maar nu het moraal van het verhaal: waarom ome willem??????

LifeCatcher | 29-06-06 | 08:52

vlunk coked een beetje over...

soy | 29-06-06 | 08:51

Klinkt als terrorisme..

yiNXs | 29-06-06 | 08:51

Het hele kabinet is verrot. Hup, ga met vakantie en kom na reces niet meer terug. Wij zijn ZWAAR teleurgesteld in onze "bestuurders."

Xtra | 29-06-06 | 08:50

Een Viezelouse die 'blaast'????? Geyl.......... *kwak*

Prof. Dr. Paardekuth | 29-06-06 | 08:46

@Achtertuyn 8:35 : aldus Geert Wilders, die dat stukje machtsmisbruik van Verdonk geen aanleiding vindt om haar weg te bonjouren. Net zo'n draaikont met mooie woorden dus. Bah. Vrindjes van vrindjes.
Weg met die proleterige KudtVerdonk. Ze verneukt de rechtsstaat, en iedereen laat haar gewoon haar gang gaan. D66: de tyfus als je haar niet wegkrijgt nu, en anders ook de tyfus.
Goeiemorgen trouwens.

LibertasSimplex | 29-06-06 | 08:45

-weggejorist-

vlunk | 29-06-06 | 08:44

Ik stel voor dat we het reageren even schorsen voor 15 minuten, nee wacht, 30 minuten. Oh, op verzoek van D66 schorsen we het reageren nog eens 15 minuten.

Erry H. | 29-06-06 | 08:44

Het is en blijft een grote poppenkast van een stel grote ego's bij elkaar. Viezeloes heeft natuurlijk Alexandorrr voor het blok willen zetten en kereltje Pechtold moet nu z'n pootje stijf houden omdat D'66 anders z'n laatste procentje geloofwaardigheid verliest. Slim gedaan van de oppositie net nu de regering in de peilingen aan 't stijgen was.

Aussie | 29-06-06 | 08:44

Deze natie staat aan de rand van de afgrond, maar wat doet den Haag?
Lingo spelen en elkaar de punten misgunnen over ruggen heen van het gepeupel. Als je mijn debiele buurman op een ministerspost zet, zou er geen haan naar kraaien.
Ga *&* eens regeren en breng orde in dit kudtland! Mag lijen dat dit kleuterkabinet keihard op het smoel lazerstraalt.

Deense Postbode | 29-06-06 | 08:44

@vlunk: Get a life!

ZwartGat | 29-06-06 | 08:44

@vlunk
Doe nou niet, je verliest het altijd. Principieel doen doe je maar op je werk. En nu weer ontopic.

ZI | 29-06-06 | 08:43

@fuckje 29-06-06 @ 08:40
je hebt er verstand van! Waarom begin je geen parenclub?

pooface | 29-06-06 | 08:42

-weggejorist-

vlunk | 29-06-06 | 08:42

nou D666 staat weer eens op de kaart, bij de volgende verkiezing zal deze vervelende partij toch nauwelijks meedoen. Dat neemt niet weg dat Verdonk een stomme fout heeft gemaakt om achter Ali aan te gaan.

rawg! | 29-06-06 | 08:42

Is dit nu bijltjesdag?

braadlap | 29-06-06 | 08:42

Ik maak dan ook geen ruzie met ZI..

G-unite | 29-06-06 | 08:42

... heaur ik daar een FeauteauF*ck aankeaumen..?

ZwartGat | 29-06-06 | 08:42

@ZI
Bullshit

vlunk | 29-06-06 | 08:41

@Traag 29-06-06 @ 08:39
.
"Als het land er nog maar ligt als we terugkomen" :-)

Achtertuyn | 29-06-06 | 08:41

[email protected] 29-06-06 @ 08:23
Je zit in de verkeerde topic te bashen :-)
Maar goed, ik denk dat het D66 om wat zeteltjeswinst te doen is omdat ze beseffen dat ze niets te zoeken hebben in dit kabinet.
Iedereen wist dat al maar eindelijk ook bij hen alsnog het besef.
Als ze nu niet doorzetten wordt het helemaal exit met D66.
Het kabinet gaat gewoon door waar ze gebleven waren.
Regeren zonder D66.

De Intrigant | 29-06-06 | 08:41

@vlunk
Speltip 17. Maak nooit ruzie met een bezitter van een edit-knop

ZI | 29-06-06 | 08:41

In ieder geval zal het niet meer goedkomen tussen Geert en Rita.
Als Marco voor Rita kiest staat Geert alleen, versplintering op rechts, jammer!

fuckje | 29-06-06 | 08:40

@g-unite
ben je helemaal gek geworden of zeau?

vlunk | 29-06-06 | 08:40

@vergruizer3
De GS-redactie gijzelt hierna alle Oranjes en gaat voor wereldheerschappij.

Mr.D. | 29-06-06 | 08:40

en nu al m'n vorige commentaren terugeditten graag

vlunk | 29-06-06 | 08:39

... zwieren, zwaaien, kontje draaien...

ZwartGat | 29-06-06 | 08:39

Zou mooi zijn als het kabinet valt, volgens Youp krijgen we dan een mooie zomer.

Traag | 29-06-06 | 08:39

@g-unite
machtsmisbruiker

vlunk | 29-06-06 | 08:38

Nee, D 66 zal deze keer niet draaien. Draaien ze niet dan krijgen ze volgend jaar mijn stem. Een betere verkiezingsstunt hadden ze niet kunnen bedenken, chapeau!

Xtra | 29-06-06 | 08:37

-weggejorist-

vlunk | 29-06-06 | 08:37

-weggejorist-

vlunk | 29-06-06 | 08:36

"De kwestie Hirsi Ali wordt een steeds beschamender vertoning, een politiek spel van leugens en bedrog en politieke manipulatie. Er wordt gelogen over een naam, maar die leugen wordt met een Somalisch wetboek in de hand achteraf goedgepraat. Er wordt gelogen over een geboortedatum maar dat wordt ineens als zijnde onbelangrijk onder het tapijt geveegd. Er wordt onder druk een schuldbekentenis ondertekend om het gezicht te redden van een zwabberende minister en de tegenprestatie is dat het Nederlands paspoort mag worden behouden. Tegelijkertijd zegt de een dat de ander overal de schuld van is en zegt die ander dat die een nog veel moet bijleren in de politiek. En dan zijn er nog andere ministers die naar nu blijkt wel degelijk van de eerdere leugens hebben geweten maar er niets mee hebben gedaan omdat ze dachten dat het allemaal niet zo’n vaart zou lopen. Het is een genante vertoning die – inderdaad collega Bos – een bananenrepubliek niet zou misstaan."
.
Geert Wilders

Achtertuyn | 29-06-06 | 08:35

@g-unite
slaap zelf gewoon verder zoals je altijd al doet, tenzij je denkt een keer lollig te kunnen wezen.
-edit heb geen humor -

vlunk | 29-06-06 | 08:35

Ongezien de typhus voor D'66! Zijn ze trouwens al bijgedraaid?

Aussie | 29-06-06 | 08:34

-edit nee -

vlunk | 29-06-06 | 08:33

Pechtold *joehoe, zwaait* ziet in dat er maar 1 manier is om zijn zwalkende clubje te redden... en dat is; voor de allereerste keer sinds '66 eens een keer zijn poot stijf te houden en daadkrachtig te zijn. Ik gok dat ze voor 12 uur vanmiddag weer lekker meedoen. (of toch niet, misschien.. euh, soms wel toch morgen dan, maar wel zeker, toch? je w33t t0g soms)

Lord Carib | 29-06-06 | 08:33

@g-unite 08:29
want?
heb je zelf zinvollere commentaren denk je?

vlunk | 29-06-06 | 08:32

Dan is al die metamorfose voor niet geweest!
Make-up
Nieuwe kleding
Afslanking
Meer lachen etc.
Zef nooit nooit. Heeft ze nu wel geleerd!

Xtra | 29-06-06 | 08:32

@dask
lees het weblog van die ongelofeloze zeikzak Weisglas eens voor de gein. Die man is de openbare domheid zelve.

vlunk | 29-06-06 | 08:31

@G-unite 29-06-06 @ 08:29

ok, JIJ was die ene stem die d'66 nog had...

vergruizer3 | 29-06-06 | 08:31

Waarom hoor je D66 nu wel, en als het over echte politieke beslissingen gaat die gemaakt moeten worden niet...

Hakbarrr | 29-06-06 | 08:30

-edit ga slapen man-

vlunk | 29-06-06 | 08:29

D66: Veel woorden, geen daden.

Crapule | 29-06-06 | 08:29

dat kruisverhoor van weisglas was mooi! of hoe verbeek balkenende tackelde in het doen van die uitspraak over die politieke deal met verdonk, geniaaaal!!

daskapitalist | 29-06-06 | 08:29

Als D'66 nu bakzeilt haalt stem ik noooooooit meer op ze..

G-unite | 29-06-06 | 08:29

@Zure prak, borderline was het toch?

..zapper | 29-06-06 | 08:29

Mooi man. Lekker kordaat Verdonk. Moehaha.

Traag | 29-06-06 | 08:28

Gaat Viezelous nou precies doen wat ze pechthold verwijt? Namelijk draaikonten. Alexander, grijp eens in jongen, leg die bitch aan de ketting.

ErachterKijkerd | 29-06-06 | 08:28

Gottegottegot, D66.. Straks krabbelen ze weer terug. En Helsema staat natuurlijk ook weer vooraan.. Moe word je er van.

BrainShake | 29-06-06 | 08:28

Dit vraagt om een stijlloze poll.

jaco | 29-06-06 | 08:27

D'66 zegt het vertrouwen in Verdonk op.
De Nederlandse bevolking heeft, gezien de peilingen, het vertrouwen in D'66 al lang opgezegd.

janmaat | 29-06-06 | 08:27

als verdonk nu nog blijft zitten zal ik me toch langzaamaan gedwongen voelen haar eens een persoonlijk bezoekje te brengen.

vlunk | 29-06-06 | 08:27

Optie 5:
De koningin stuurt beide kamers naar huis en besluit het besturen van dit land dan maar zelf te doen in plaats van het over te laten aan een club incompetente one-issue malloten.

vergruizer3 | 29-06-06 | 08:26

Duurde wel lang voor een 'spoed' debat.

watkijkikoptv | 29-06-06 | 08:26

De vijfde optie. Verdonk blijft zitten en D66 blijft in het kabinet, en begint een draaiverhaal over dualisme.

ShimoKura | 29-06-06 | 08:26

Maar Viezeloes heeft weer aandacht en daar gaat het toch om.

Zure prak | 29-06-06 | 08:26

Als D66 kabinet opblaast dan is het voorgoed tot ziens D66.
Maar laat ze maar blazen, dat kaartenhuis valt toch voor de volgende verkiezingen.

..zapper | 29-06-06 | 08:25

D66 zal het kabinet zeker/misschien/niet/oftochwel (doorhalen wat uiteindelijk van toepassing zal zijn) laten vallen wanneer Verdonk blijft zitten.

Achtertuyn | 29-06-06 | 08:25

Waarom besteden we nog aandacht aan dat stelletje haagse leugenaars?

Geile Haas | 29-06-06 | 08:24

@redactie
u stapt geheel over ons aller "narcistje" Weisglas heen.

vlunk | 29-06-06 | 08:24

Ik ga voor het 1-tweetje. Een andere optie is er niet met dit circus.

Lintworm | 29-06-06 | 08:23

D66 ga es deaud

Baklap | 29-06-06 | 08:23

[email protected]
ben je een jurist?
dat is wel de weg van de minste weerstand hè, dat snap zelfs jij toch nog wel?
Iedereen die een academische studie mag gaan doen op grond van vooropleiding, kiest voor rechten op grond van twee redenen:
1. snel zakken vullen met het juridisch taalkundig juiste beweren van wat de klant ook maar wil.
2. geen zin om ook maar enige aanspraak te hoeven doen op gezond verstand en toch een academische graad halen.

vlunk | 29-06-06 | 08:23

De allerlaatste optie: D66 draait weer bij.. goedemorgen GS

-edit: uiteraard, dat is D66. Maar die bewaren we voor later. IK WIL ZWAAIEN! groetjes hoxha-

verbatim | 29-06-06 | 08:23

Ah, wat lief.

count von ziegenpuss | 29-06-06 | 08:21

D66 weer: "Wat stampen we lekker he." Opheffen die club.

N=1 | 29-06-06 | 08:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken