Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We gaan weer schedelmeten!

schedelmeten.jpgPiet Grijs kom maar weer uit je grafkist! Rechts-extremistische denkbeelden schieten wortel op het Binnenhof. BiZa Minister Guusje ter Dorst doet vandaag een boekje open over haar ideeën omtrent het etnisch registreren van delinquenten. In Jip & Janneke-taal: Het opschrijven van het woordje: "Marokkaan" wanneer het een tasjesdief van Marokkaanse afkomst betreft. Nu moet u weten dat sinds de jaren 70 het onderzoeken van criminaliteit op andere oorzaken dan sosjale ongeveer gelijk staat aan het met een roestige spijker doodknuppelen van weerloze zeehondjes. Geïnteresseerden staat de affaire Buikhuisen natuurlijk nog helder voor ogen. Maar anno 2008 denkt de PvdA-bewindsvrouw heel anders over etnische vinkjes: "Het registreren wordt altijd in een negatief daglicht gezet en dat is helemaal niet nodig." Neutrale doelgroepanalyse is volgens Ter Dorst voor iedereen beter. Bovendien is Nederland klaar voor een definitief afscheid van het taboe: "Ik weet nog heel goed: ik werkte als onderzoeker bij tandheelkunde in de zeventiger jaren en we signaleerden dat Turkse en Marokkaanse kinderen veel meer gaatjes hadden. Toen hadden wij een vragenlijstje bedacht. Nou, dat mocht niet. Dat was discriminatie, want te veel op één groep gericht. Vreselijk, toch.''

Reaguursels

Inloggen

@iluvatar
*start repliek context1*
Misschien een beetje laat maar ik ken ook drukke dagen op werk. Ik hoop dat je me vergeeft.
*start "repliek" context2*
Heel flauw van jou om mijn eigen interpretatie van "samenvatting" te negeren en gewoon op de letterlijke toer te gaan. Ik vond het wel humor om een samenvatting per zin te geven. Maar nee hoor, jij moest weer de saaie gangbare definitie volgen. Het was toch veel leuker geweest om die akumaai te laten zweten voor de boodschap achter dat web van woorden. Nou, je wordt bedankt hoor, spelbreker!
*einde "repliek" context2*
De enige troost die ik nu nog heb is aldoende gebruik te maken van de mogelijkheid die jij hebt gecreeerd en hetzelfde met jou te doen. Een leuke bijkomstigheid is verder dat we daarmee de context-afhankelijkheid van de betekenis van "van repliek dienen" in een notedop hebben behandeld. Snappez-vous?
*einde repliek context1*

Marks | 19-09-08 | 11:11

om maar niet te spreken van de turkaan en de spanjaardaan

iluvatar | 18-09-08 | 14:05

'T is natuurlijk nog verder te vereenvoudigen:
gewoon standaard in het programma ".......... aan" opnemen,
hoef je alleen nog maar "marokk", "antilli" of "itali" in te vullen.
Helaas kunnen zich zo nu en dan probleempjes voordoen bij "poolaan" of "roemeenaan".

Harrydegraaf | 18-09-08 | 09:30

@marks : oude truuk -> conclusie chargeren, daarmee de discussie vertroebelen, en doorgaan tot de orde van de dag. Kunnen we het niet gewoon houden op het zuiver interpreteren van de gegevens. Als de cijfers inderdaad 9,1 en 3,3 zijn voor werkloosheid onder niet-westerse allochtone respectievelijk autochtone medelanders, is er toch niets mis met concluderen dat daar een factor 2,76 in zit, en dat we wellicht moeten zoeken naar oorzaken. Zodra die oorzaken bekend zijn kun je werken aan oplossingen. Als je de eerste stap al verbiedt cq moreel verwerpt, kun je nooit tot de laatste stap komen. Nog iets om over na te denken : waarom vindt men het zo verwerpelijk om etniciteit te registreren bij criminaliteit etc ? Misschien komt er wel uit dat niet westerse allochtone minder crimineel gedrag vertonen ? Dan zijn we toch voor eens en voor altijd van de discussie af ? Of weten we stiekum de uitslag al, en vinden we dat daar niet te veel ruchtbaarheid aan gegeven moet worden...........

iluvatar | 18-09-08 | 08:01

Maar natuurlijk mijn beste akumaai:
Mening, feit, feit, feit, feit, creatief ingebeeld dialoogje, retorisch voorstel, inpeperen, relevante probleemstelling, feit, aanname, humor, mening, retorisch voorstel met knipoog naar GEB.
Feit, feit, feit, totaal absurde conclusie op basis van raSciale sentimenten, feit, feit, mening, feit, feit, feit, keigoede analogie met poetische knipoog naar de Browning van Hawking, feit, feit, inpeperen, onderzoeksresultaten.
Ik hoop dat ik het wat vatbaarder heb kunnen maken voor je. Althans je kunt je toch niet meer verschuilen achter het excuus dat het voor jou een web van woorden is. De boodschap lijkt me kinderlijk duidelijk.

Marks | 17-09-08 | 17:16


Marks
Kan je het even samenvatten zo lijkt het een kluwe wol waarin u zich steeds verder oprolt nog even en u komt er nooit meer uit.

bijtieakumaai | 17-09-08 | 15:48

knerf | 17-09-08 | 12:02
je mag het laatste woord hebben hoor, mijn ego is niet zo groot.

sjaakdeslinksesul | 17-09-08 | 13:02

Nee dat is waar, je reageert ook op comments die je ego aantasten. SP is trouwens een club voor nare, afgunstige paupers, die de ander (kapitalisme, neoliberalisme, multinationals, bovenmodaal) de schuld geven van hun eigen maatschappelijke falen. Voelde je je daar thuis?

sjaakdeslinksesul | 17-09-08 | 09:51

A. behoor ik tot de middenklasse
B. kan het woord "ander" in je zin nooit op kapitalisme slaan omdat je een persoon bedoelt
C. bewijs je met je foute conclusies je eigen vooroordelen keer op keer wat ook wel weer z'n charmes heeft

knerf | 17-09-08 | 12:02

sjaakdeslinksesul | 17-09-08 | 09:51

Ach, ze waren ook anti-gouvermenteel en voor verspreiding van de welvaart, altijd wel twee linkse stokpaardjes.
Ik voelde me er wel bij thuis, nu niet meer, so what?
Voel jij je thuis bij de GS gelet op je hoeveelheid comments?
Dan heb je daar je partij nu gevonden. En verder is mijn ego niet zo gauw aangetast, mate.

knerf | 17-09-08 | 11:38

Uitstekend idee! Alleen jammer dat het zo slecht uitvoerbaar is. Ik ken Nederlanders die eruit zien als Turken en vice versa. Ja, er zijn blonde Turken met lichte ogen. Op paspoort en geboorteplaats ook al niet. "En waar is je andere paspoort, Ismael Cohen, ik duld geen obstructie van de rechtsgang!" Op naam misschien? Ramdas is makkelijk, maar what about v. Bronckhorst? Mooie zuivere naam maar alleen dat kleurtje he. Echt donker kan je hem niet noemen, blank evenmin. Lastig, Lastig. Seedorf wordt een stuk makkelijker, dat is gewoon een Mofrikaanse naam. Oh nee, die komt dan gewoon in het hokje van de westerse allochtonen... als je hem niet recht in zijn ogen kijkt. En welke etniciteit heb je als 1 van je ouders een halfbloed is. Katja is 3/4 nl, 1/8 Surinaams en 1/8 Chinees. Gewoon niet-westers allochtoon toch? De definitie wordt toch bijgesteld over 1 generatie. Vrij veld op formulier: "weet niet wat precies, maar iig niet zuiver". Desondanks een mooi vertoon van het genetisch feit dat variatie van spijs er lekker uit ziet. Misschien is het een idee om het de in de kraag gegrepene zelf maar in te laten vullen, verplicht, met de hand op de bijbel... of koran als hij/zij een vinkje zet bij moslim ipv christen. Gewoon logisch als je erover nadenkt.
Waarom een uitstekend idee? Recente werkloosheidscijfers: 9,1% onder de niet-westerse allochtonen en 3,3 % onder de autochtonen. Dat komt keihard als 3 keer zo veel aan, dunkt me. Conclusie: alle allochtonen zijn "handjesophouders" en frauderen met hun uitkering, toch? Of kunnen we het ook opvatten als: iedere keer dat je een niet-westerse allochtoon tegenkomt dan is er een kans van 91% dat hij/zij gewoon werkt en iig fiscaal gezien een positieve bijdrage levert aan de Nederlands samenleving. Nope, te moeilijk, rijmt niet met de algemene opinie. Laten we maar liever hardnekkig proberen de self-fulfilling prophecy te vervullen. De link? Noueh, ik denk dat er een correlatie bestaat tussen het werkloosheidspercentage en de criminaliteitscijfers. Dus als je een allochtoon tegenkomt... of vul de prophecy zelf maar in. Ik denk dat er zeker ook een correlatie bestaat tussen het werkloosheidspercentage en de arische, eeh ik bedoel xenofobe drang om Achmed Amhali telefonisch af te poeieren en hem niet in zijn ongewenste gezicht te kunnen zeggen dat hij ongewenst is.
En als je mij tegenkomt dan kun je er van op aan dat de kans vrij groot is dat de kans 90% is dat ik geen crimineel ben en dat de kans 90% is dat ik werk. Ik ben dus ook geen 90-10 poesje van Schrodinger. Dat gaat niet op in macroscopische grote mensen wereld en behandel me dus ook niet zo. Afgezien van de zojuist genoemde positieve bijdrage aan de Nederlandse samenleving wil ik tenslotte met genoegen vermelden dat ik daar bovenop nog eens meewerk aan het drukken van de cijfers huidkanker in de toekomst met mijn beschermende genen-injectie. Het schijnt dat dat een gunstige bijkomstigheid is met die opwarmende aarde.

Marks | 17-09-08 | 11:30

Ik vind dit wel positief eigenlijk. Hoop ook dat het zo gaat gebeuren.

Nifelheim | 17-09-08 | 10:34

knerf | 17-09-08 | 09:05
Nee dat is waar, je reageert ook op comments die je ego aantasten. SP is trouwens een club voor nare, afgunstige paupers, die de ander (kapitalisme, neoliberalisme, multinationals, bovenmodaal) de schuld geven van hun eigen maatschappelijke falen. Voelde je je daar thuis?

sjaakdeslinksesul | 17-09-08 | 09:51

Het is eindelijk tijd dat dit gaat gebeuren. Dan kun je nu meten, jezelf een doel stellen en dat in komende jaren halen. Als nu blijkt dat zeg 75% door allochtonen of 2e generatie allochtonen wordt gepleegd dan kun je er naar streven om die 75% uit te zetten binnen 3 jaar. Dan heb je een meetbaar doel dat je kunt realiseren!

Bezorgde vader | 17-09-08 | 09:31

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 18:43
a. Reageer ik niet op iedere linksige comment
b. heb ik toch voor kort nog SP gestemd
c. Lul je dus uit je nek

knerf | 17-09-08 | 09:05

Alleen de statistieken van de viva zijn belangrijk. De krapte op de markt van de anale penetratie is toch waar het uiteindelijk allemaal om draait?

De Boogie Man | 17-09-08 | 08:58

Mij onderzoeken is een optie. Ik zie er gewoon uit,kom uit een uitstekend milieu,ben geen broedsel van incestieuze copulatie,en heb een normale hoofdomvang. Toch zou ik weinig moeite hebben met een strotje door te snijden of een hoofdje tot een fraaie vlaai te trappen.

Brakovich | 17-09-08 | 00:51

Het lijkt me ook nuttig om te onderzoeken of de kans op crimineel gedrag toeneemt als iemands ouders neef en nicht zijn. Of oom en nichtje.

Hippocrates | 17-09-08 | 00:25

@Dr.Zeldenrust | 16-09-08 | 21:15

Sluit ik mij helemaal bij aan.

Kingeef1975 | 17-09-08 | 00:18

@sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:08
Zondag a.s. ga ik schedels meten bij de tv-gasten van Harry Mens.

Artois Arnhem | 16-09-08 | 23:30

Benoemen is goed, maar daarna ook de DADEN.
Dus een rifaap cq fin cq scooterrover cq cameraman cq busjesloper cq hangjongere cq buurtterrorist: daarna ook vervolgen.
En indien uit onderzoek (vooruit 1x nog soepsidie, ik ben ook de rotste niet) bepaalde groepen die gewoon niet deugen (de bewuste groepen zijn al algemeen bekend) er voor eens en altijd goed afhandelen.
Voorstel na delict het Neerlandsburgerschap (bij meerdere paspoorten) ontnemen en het land uit jorissen.
.
Ik weet ook wel dat bovenstaande stigmatiserend werkt, maar dan werkt er tenminste iets.

De Sjaaq | 16-09-08 | 21:40

Toch wel goed dat men nu eens verder kijkt als alleen nationaliteit.
Veel marokkaanse jongeren staan in de politiesystemen geregistreerd met de NL nationaliteit, waardoor ze er niet uitkomen bij selectie op buitenlandse nationaliteit. Ik weet van een onderzoek eind jaren '90, waarbij werd gekeken naar jongeren tussen de 12 en 25 jaar in relatie tot het hebben gepleegd van misdrijven. Bleek dat dit bij marokkanen ruim 60 (jawel!) procent was, tegen 5 procent van de nederlandse jongeren in die leeftijdsgroep. Dit onderzoek werd verricht in een kleinere stad met redelijk veel turken en marokkanen en werd niet openbaar gemaakt. Waarom laat ik geheel aan uw fantasie over...
-
En dan hoorde ik gisteren op BNR twee marokkaanse HBO studentes uit Ede zeggen: " Het zijn maar een paar jongetjes die overlast veroorzaken. En het is maar een beetje kattekwaad." Dit geeft toch weer feilloos aan hoe men het in die kringen probeert te verdoezelen. Kattekwaad deed ik vroeger ook, belletje lellen en appels uit een boomgaard pikken. Volgens mij zijn bedreigingen, vernielingen, overvallen, inbraken en intimidaties van een andere categorie. Wat ik de volledige moslimgemeenschap kwalijk neem is de lakse manier waarop men met de problemen omgaat. Wat dat betreft heeft Geert een punt als het gaat om het aanpakken (uitzetten) van ouders.

Dr.Zeldenrust | 16-09-08 | 21:15

@ZouteZeeuw,
Ik ken een aantal 'criminelen' en inderdaad,
die zijn minder bang voor wat dan ook.
Gaan zo op de vuist met iemand 2x zo breed dan zijzelf en de politie is slechts lastig, mochten ze toevallig in de buurt zijn.
Als er problemen met deze gasten zijn en je belt de politie duurt het even voordat ze voorrijden,
maar dan wel met 6 tot 8 man...

vander F | 16-09-08 | 20:56

Bigi Bana Boy | 16-09-08 | 16:45
Was ff weg Bigi, maar je hebt helemaal gelijk!

Fimbulvetr | 16-09-08 | 20:42

PvdA is........... BANG!!!!!!!

HeerBommel | 16-09-08 | 20:39

ZouteZeeuw | 16-09-08 | 20:25
Dat criminelen wel degelijk een vrije keus hebben, is mijn punt. En dat de mate van crimineel gedrag vaak ook afhankelijk is van de pakkans en de mogelijke sancties. En niet slechts het gevolg van een gebrek aan kansen. Of een slechte jeugd.

Karel Martel | 16-09-08 | 20:33

Karel Martel | 16-09-08 | 19:49
Goed stuk, thanks. Het is mij alleen niet helder of je nu (en welk) een punt wilt maken?

ZouteZeeuw | 16-09-08 | 20:25

nette linkage, mijnheer Koerbagh. Zal het zo allen eens doornemen.

ZouteZeeuw | 16-09-08 | 20:22

@mezelf @ 19:53:
Wat een boel roze! Dat was toch niet nodig...
Of toch wel...

koerbagh ® | 16-09-08 | 19:57

"maar ik geloof gewoon niet dat criminelen GEBOREN worden. Evenals dat je niet geboren wordt als homofiel, emo, hiphopper of racist."
@Lebowski Achiever | 16-09-08 | 17:14 :

Je geeft dus gewoon toe: het is een geloof. Je hebt er geen enkel bewijs voor. Laat homofilie nu bewezen een aangeboren voorkeur zijn.
www.pnas.org/content/early/2008/06/13/...
www.libertyeducationforum.org/IsItaCho...
Voorlopige studies tonen aan dat hetzelfde geldt voor relioten. Geloven in god is wellicht ook een neurologische afwijking. www.tarunupadhyay.com/2007/02/neurolog...
"Emo" (en dan niet de culturele uiterlijke uiting) of HSP is ook een neurologisch syndroom. cogprints.org/4738/01/Environ.%5FSensi... (PDF)
En er zijn studies die aantonen dat ook criminaliteit in sommige gevallen aangeboren is, dan wel een biologische oorzaak heeft.
www.ncjrs.gov/App/publications/Abstrac...
www.crimetimes.org/99c/w99cp6.htm
www.ncjrs.gov/App/publications/Abstrac...

Dus jij kunt allemaal wel GELOVEN dat het nurture is en geen nature, maar ook dat geloof is waarschijnlijk een neurologische afwijking.
neurologicalcorrelates.com/wordpress/

koerbagh ® | 16-09-08 | 19:53

Goh, het dringt trouwens nu pas tot mij door dat minister Ter Horst PvdA-lid is. Zou er eindelijk een stukje realiteitszin de partij binnensluipen??

ZouteZeeuw | 16-09-08 | 19:29

"In de media ontstond tegen Buikhuisen een hetze die bekend is geworden als de Affaire Buikhuisen. Het weekblad Vrij Nederland (VN) en de VN-columnist Piet Grijs (pseudoniem van Hugo Brandt Corstius) liepen voorop. Volgens VN werden criminaliteit en andere afwijkingen veroorzaakt door de verrotte, kapitalistische maatschappij en/of een autoritaire opvoeding. Dat was niet alleen de opvatting van VN, maar ook de opvatting van de meeste mensen binnen de criminologie en justitie. Onderzoek doen naar individuele, aangeboren ‘afwijkingen’ was in die tijd taboe. Door alle commotie is het onderzoek van Buikhuisen nooit echt van de grond gekomen."
--
nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_Buikhuise...
--
Dank U, GeenStijl. Weer wat geleerd. Het is hier ook weer niet zo achterlijk als men wel eens denkt.
Op dit punt ben ik het echter volstrekt oneens met Buikhuisen:
"Buikhuisen veronderstelde dat zo iemand minder bang zou zijn, minder zou schrikken en daarom misschien eerder geneigd zou zijn tot crimineel gedrag."
Zeer veel misdrijven zijn gepleegd uit een uitvergrote vorm van angst die omslaat in aggressie (wanhoop leidt tot wanhoopsdaad) met alle gevolgen van dien. Als dit dus wettelijk als misdrijf wordt gezien ben je feitelijk een crimineel. Wellicht moeten we crimineel anders gaan definiëren. Ik ben benieuwd hoe GS reaguurders criminelen zien, wat voor hen de definitie is. Nog een voorbeeld: Er wordt bij je ingebroken, je schrikt je rot, je rent de inbreker achterna en net buiten je huis sla je hem in een reflex de schedel in met een enorme gietijzeren kandelaar. Hij overleeft dit niet. Jij wordt vervolgd. Als je dan veroordeelt wordt, ben je in wezen "crimineel".
Reacties??

ZouteZeeuw | 16-09-08 | 19:20

Hey, wordt statistiek weer toegestaan? Ik dacht dat het verboten was sinds de econoom Pareto tot facist benoemd was.
Pareto ontdekte dat 20% van de mensen verantwoordelijk is voor 80% van de <problemen/vermogen/enz>.

datzitzo | 16-09-08 | 19:02

De affaire Buikhuizen is een typisch geval waarin gedegen wetenschappelijk onderzoek werd overschreeuwd door aandachtsgeile moraalridders.
Inmiddels heeft onderzoek aangetoond dat de vroege jaren van een menselijk lichaam bepalend zijn voor de hoeveelheden adrenaline en serotonine in de hersenen. Deze stofjes zijn bepalend in het functioneren van de hersenen. Daaraan KAN een grotere aanleg voor verhoogd agressief maar niet noodzakelijk crimineel uit voort komen.

Fortunate Son | 16-09-08 | 18:58

Ik zet in op 75%

Slomo | 16-09-08 | 18:48

[email protected] Eagleburger 17:11
knerf | 16-09-08 | 18:28
Als jij het niet gespitst zou zijn om op iedere linksige comment met een tegenreactie te komen, zou je ironie misschien wel leren herkennen.

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 18:43

Beetje overbodig. Zonder deliquenten etnisch te registreren weet men ook wel dat er onder allochtonen nogal wat problematiek voorkomt.

cockroach | 16-09-08 | 18:42

Registratie op geloof, afkomst, politieke voorkeur en dat soort dingen is levensgevaarlijk. Evenals een overheid die steeds groter en sterker wordt. Uiteindelijk barst de 'subsidiebubbel' en komen dit soort lijstjes in een heel ander daglicht te staan.

Slomo | 16-09-08 | 18:38

DonQ. | 16-09-08 | 18:20
Voor jou duidelijk, voor anderen misschien niet

knerf | 16-09-08 | 18:28

Zeg knerf, sjaak was wel heel erg duidelijk ironisch en zeer komisch. Zonder jouw duiding was zijn 1e comment me ontgaan, dank daarvoor.

DonQ. | 16-09-08 | 18:20

Catalyst | 16-09-08 | 17:09

Alweer iemand die in de 2e WO is blijven steken.
Wordt het niet tijd om eens een kuurtje te volgen om van je syndroom af te komen?

knerf | 16-09-08 | 18:11

DannyV: Nationaal Socialisme is geen links extremisme noch rechts extremisme. Eigenlijk was de nationaal socialistische partij een soort VVD die met links gebral de sukkels tot zich riep.

openbaarminiserie | 16-09-08 | 18:10

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:48

Het blijkt dat jij zo stom bent om niet te weten dat ironie, op schrift gesteld, vaak niet overkomt.
Iets wat je al op de middelbare school werd geleerd. Maar waarschijnlijk heb jij die niet afgemaakt, dromer.

knerf | 16-09-08 | 18:08

Nationaal socialisme = links extremisme !!!
(de naam zegt het al)

DannyV | 16-09-08 | 18:07

Het belangrijkste is natuurlijk wel dat je iets met die informatie gaat doen!

Rambo666 | 16-09-08 | 17:56

Dus als ik Guus goed begrijp is het commercieel aantrekkelijk binnenkort een fabriek te beginnen waar ze gele sterren vervaardigen.

Mr. van Scorel | 16-09-08 | 17:42

@Pilsvogel, gewoon doen en doorbijten. Nu weten we het al.

DonQ. | 16-09-08 | 17:41

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 17:29
Pecunia, mooi woord. Nickwaardig zelfs

Pilsvogel | 16-09-08 | 17:39

Als Geert Wilders aan de macht was dan zaten deze 'vink-waardige tiepjes' al lang op de trein naar Allochtonië.

Fleauxe | 16-09-08 | 17:30

@Pilsvogel | 16-09-08 | 17:21

Mwa, met wat pecunia richting redactie toe valt er een hoop te sjoemelen.

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 17:29

Het tellen en registreren is vooral bedoeld om de rest van Nederland een loer te draaien. Indien er iets positiefs uitkomt voor de allochtonen zullen wij dit tot aan de dags des oordeels moeten aanhoren. Indien er uitkomt wat wij allemaal al weten (alleen Den Haag blijkbaar niet) zal het geregistreerde wel ergens onder de tafel verdwijnen bij het stapeltje overbodig gebleken uitgaven.

eureka | 16-09-08 | 17:23

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 17:11
Ik vind mijn eigen nick redelijk slecht, ik wilde 'm al veranderen in -out of the box-, maar ja, zo'n baby ernaast is wel kudt. Ook zo'n soort tag

Pilsvogel | 16-09-08 | 17:21

en toch.. zonder te willen discrimineren natuurlijk,
tasjesroof: mocro's,
dronken rijden: polen,
zwart werken: groesbekers.

om er maar eens een paar te benoemen.

van dal | 16-09-08 | 17:20

@Lebowski Achiever | 16-09-08 | 17:18: Wachten op de verlosser?

Fleauxe | 16-09-08 | 17:19

Fleauxe | 16-09-08 | 17:16
ja inderdaad, wat doe je hier nog?

Lebowski Achiever | 16-09-08 | 17:18

De vraag die zich opdringt is: "hoeveel gaatjes heeft Ter Dorst eigenlijk".Alle gaatjes bij elkaar dus, ook die fuckje | 16-09-08 | 16:15 al heeft opgesomd.Overigens is wel weer duidelijk dat linksch Nederland aardig heeft huisgehouden door de jaren heen.

Het zou die walgelijke linkse kliek sieren als er collectief excuus aan Buikhuisen werd aangeboden. Maar ja, het is links dus heeft een slecht geheugen en ontbreekt het aan een ruggegraat.

Kingeef1975 | 16-09-08 | 17:17

Registreren, opsluiten en uitzetten. Hoe moeilijk kan het zijn zeg?

Fleauxe | 16-09-08 | 17:16

Het vroegere links is nu rechts.. Het vroegere rechts zou nu links zijn. Kortom echt links bestaat niet meer.

Klauwpad | 16-09-08 | 17:15

koerbagh ® | 16-09-08 | 16:52
ik kan het niet KEIhard maken, maar ik geloof gewoon niet dat criminelen GEBOREN worden. Evenals dat je niet geboren wordt als homofiel, emo, hiphopper of racist.
We worden WEL geboren met overlevingsdrang, wat misschien een onderhuidse oorzaak is van wat wij crimineel gedrag noemen (wat voor een ander pure survival is). En nee, ik praat hier criminaliteit niet goed, maar vaak stamt het wel uit een kansloze situatie waar men als enige uitweg naar criminaliteit grijpt.

Lebowski Achiever | 16-09-08 | 17:14

Catalyst doet een Piet Grijsje.

Fleauxe | 16-09-08 | 17:14

Zo jij denkt door Catalyst, even in telefoonboek kijken en je hebt al enigzins een idee wie wat en waar, n'est pas? Namen met 'el' enzo.

Multikuli | 16-09-08 | 17:13

@Pilsvogel | 16-09-08 | 17:08
Man man, de ideeën komen naar boven alsof het niets kost. En dan durft die Volkskrantjosti nog te beweren dat wij niet buiten ons straatje kunnen denken.

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 17:11

@sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 17:00 :
Voor de gemiddelde ambtenaar en kantoorklerk wel.

koerbagh ® | 16-09-08 | 17:09

Stomme doos, zeker nog noot van de tweede wereld oorlog gehoord. Enig idee hoeveel mensen er in de tweede wereld oorlog zijn dood gemaakt omdat rotmongolen zoals deze vrouw ALLES in het stadhuis bijhielden. Ze lieten alle lieve gehoorzame burgertjes leuk een kruisje zetten naast welk geloof ze hadden, lekker opschrijven waar ze werken, van wie ze familie zijn, of ze gehandicapt zijn. En toen de duitsers dit ontdekte waren ze dolblij en konden ze de mensen zo uit bed lichten om lekker dood te gassen.

Flikker op, zulke mensen moeten uit de politiek gegooid worden om dit soort suggesties. Hoe dom kun je zijn.

Catalyst | 16-09-08 | 17:09

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 17:02
Achterhaald, moet je altijd dezelfde jas aan. Ik heb bijv. zeker 5 jassen waarmee ik roeleer. Wat dacht je van een hangtag aan het oor. Misschien ook in geel, wel een goede kleur..

Pilsvogel | 16-09-08 | 17:08

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 16:59
Zo'n lekker kort dik worstenvingertje. Ze schijnen 'm te kunnen ploppen zoals de kolonel zijn biertje

Pilsvogel | 16-09-08 | 17:06

De marokkanen worden al in diverse lijstjes geregistreerd:
- in de ww-statistieken
- in de criminaliteit-statistieken
- in de gezondheid-statistieken ( diabetes, reuma, inteelt, psychose, etc.)
- in de VMBO drop out-statistieken
- in de handweiger-statistieken
- in de analfabete bruidimport-statistieken
- in de religie-statistieken ( islam)
- in de vrije vrijdagmiddag-statistieken (moskee-bezoek)
- in de fatwa-statistieken (Ayaan, Theo, Geert, etc)
- in de AIVD-statistieken ( tereurdreiging)
- in de boerka/hoofddoek-statistieken
- in de blijf-van-mijn-huis statistieken
- in de drug runner-statistieken
- in de homo afransel-statistieken
- in de geselecteerde kansen wijken-statistieken
- in de subsidie-statistieken
- in de kinderbijslag-statistieken
- in de jeugdzorg-statistieken
- in de dubbele paspoort-statistieken; etc.
En in al die lijstjes nemen ze een "bijzondere" positie in.
De vraag is dus of het CBS dat gewoon de feiten turft of media die gewoon het dagelijkse nieuws beschrijven, daarmee discriminatie verweten kan worden.
Volgens mij zou juist het weglaten van deze marokkaanse feiten discriminerend zijn.
Want op basis van deze feiten kan Bos cs. zijn miljoenen-nota sturen.
Van de sterkste schouders naar de "geregistreerde" zielige medelanders.

Mr. Bator | 16-09-08 | 17:06

ik ben blond en hij is 21 cm lang. ik voel me niet gediscrimeerd maar juist trots !
dus nadorst, meet 'm even na en schrijf het op.

ploet | 16-09-08 | 17:05

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 16:59
Dat dacht ik eerst ook maar toen vroeg ze kemal om een beetje privacy.

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 17:03

@sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:48
Ja, iets wat je op je jas kan naaien! M'n opa heeft nog wat van die zooi liggen op zolder, gele vierkantjes geloof ik.

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 17:02

@sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 17:00
Jij was toch stratenmaker?

stekelige | 16-09-08 | 17:02

Of is dit weer een poging om wetenschappelijk vast te stellen dat etnisch registreren gelijkstaat aan de onderzoeken van nazi's naar criminele eigenschappen in het uiterlijk?

Einde van de Domheid | 16-09-08 | 17:01

koerbagh ® | 16-09-08 | 16:57
Ja man tis bijna 5 uur! Einde werktijd.

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 17:00

Gewoon naar "Opsporing verzocht" kijken en je weet het.

penis-aqua-rosA | 16-09-08 | 17:00

@Pilsvogel | 16-09-08 | 16:32
Dat van die snor is helemaal niet waar, er zijn ook meer dan genoeg NL vrouwen met een behaarde bovenlip, of van zo'n matje aan de binnenkant van de dijen. Ik moet zeggen dat die Turkse chicks dan wel weer een speciale voorkeur schijnen te hebben om tijdens het pijpen opeens een vinger in je reet te steken.

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 16:59

@Einde van de Domheid | 16-09-08 | 16:54
Borrel...?

stekelige | 16-09-08 | 16:58

@sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:53 :
Ook goedemiddag... Het is al bijna avond hoor. Of word je nu pas wakker?

koerbagh ® | 16-09-08 | 16:57

@van dal | 16-09-08 | 16:52: Dat ellendige artikel moet ook snel geschrapt worden.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:57

Heeft er al iemand gezegd dat etnisch registreren iets anders is als schedelmeten? (Doorlopende wenkbrauwen enzo...)

Einde van de Domheid | 16-09-08 | 16:54

-weggejorist-

Nee dus! | 16-09-08 | 16:54

Als men dan de komende 25 jaar goed registreert zouden er nog best wel eens verrassende dingen uit kunnen rollen. Maar dat zien we dan wel weer.

Gert Wolders | 16-09-08 | 16:53

Onderzoek onderzoek, het is allemaal verspilling van geld. Neem gewoon dit ezelsbruggetje over en je weet de uitkomst al. Elk probleem heeft, net als ee boom, een stam. Surinamers Turken Antillianen Marokkanen. STAM. Kijk, zo eenvoudig kan het zijn.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:53

Ook goedemorgen @ koerbagh ®

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:53

@Bigi Bana Boy | 16-09-08 | 16:45
LOL, een analogie op:
Behind every successfull man, is a woman that made it necessary.

Carpe Noctum | 16-09-08 | 16:52

Goed gezegd Guuske. En nu weer terug naar je fles.

Lets Kuttekrap | 16-09-08 | 16:52

Fleauxe | 16-09-08 | 16:51 ja, ik weet het.. maar daar begeef jij je op glad ijs.
art 1 van de grondwet...

van dal | 16-09-08 | 16:52

@Lebowski Achiever | 16-09-08 | 16:44 :
Dat kun je niet hard maken en juist dát wilde Buikhuisen onderzoeken. Gewoon normaal wetenschappelijk onderzoek om een lacune in de kennis te vullen maar het mocht niet van Piet Grijs en socialistische betweterTs en gelijkhebberTs van de "nurture not nature" kerk. Stel je voor dat er inderdaad een biologische factor in het spel is. Dan kun je het socialisme en alle idealen daaraan verbonden meteen in de prullebak flikkeren. Het ondermijnt de premisse van gelijkheid waar het socialisme het van moet hebben, dus dat mág en kán niet waar zijn, bij voorbaat niet, en het mag dus ook niet onderzocht worden. Een geloof mag niet van zijn basis worden ontdaan van de gelovigen.

koerbagh ® | 16-09-08 | 16:52

Voor de mensen die intresse hebben in de criminaliteitscijfers:
Bijl, R.V. Blom, M., Oudhof, J & Bakker B.M.F. (2006)
Criminaliteit, etniciteit en demografische ontwikkelingen. Justitiele verkenning.
.
Guusje doet net of hier nooit onderzoek naar is gedaan, 2de generatie allochtonen. Het is redelijk eenvoudig: Marokkanen komen het meest voor, daarna Joegoslaven, dan Surinamers, Turken, en Antillianen. Helaas wordt de 3rde generatie tuig aangezien voor volwaardig Nederlander en hier kan de regering weinig aan veranderen. Mocht hier eens echt onderzoek naar gedaan worden dan zal Nederland wakker schrikken. Een kijkje in een willekeurige gevangenis laat ook duidelijk zien bij welke groepen de kanker in de samenleving zit.

Aansteker21 | 16-09-08 | 16:51

En Guusje ? Ach ja, we brallen allemaal wel eens wat wanneer we een slok op hebben, toch ?
Morgenochtend zegt ze: heb ik dat gezegd ???

mick jagger | 16-09-08 | 16:51

@van dal | 16-09-08 | 16:49: Het zou voor hen ook niet gelden, ik dacht meer aan ándere groepen in deze samenleving.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:51

Fleauxe | 16-09-08 | 16:49 mijn kinderen en hun kinderen denken daar heel anders over...

van dal | 16-09-08 | 16:49

Maar misschien was mijn steekproef niet representatief.

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:49

@van dal | 16-09-08 | 16:48: Anders schrijf ik het niet nee, aap.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:49

Fleauxe | 16-09-08 | 16:47 jij wel ja...

van dal | 16-09-08 | 16:48

Heerlijk dat benoemen! Doukle is mijn held. Wat kwam er ook weer na benoemen?

hoepla | 16-09-08 | 16:48

@Biff Eagleburger | 16-09-08 | 16:21
Ik zie wel wat in een taggingsystem, labels op je jaspand ofzo.
@donjon | 16-09-08 | 16:26
@knerf | 16-09-08 | 16:32
@Blauwe Broek | 16-09-08 | 16:38
Schijnt dat negers beter zijn dan blanken in het herkennen van ironie.

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:48

Een fokverbod, daar zie ik wel heil in.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:47

prima! eerste goede idee van de PvdArmoede in járen!

Tam Tam | 16-09-08 | 16:47

Iedere Marokkaan heeft een Marokkaans paspoort en is dus Marokkaan.
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel simpeler.
Volgende topic graag.

mick jagger | 16-09-08 | 16:47

Bigi Bana Boy | 16-09-08 | 16:45 dat gezeur om nieuwe kleren, daar is het mee begonnen, en verder weg willen met vakantie dan de buurvrouw, dat ook. en helemaal niet omdat we een net wat luxere auto willen dan de buurman, helemaal niet.

van dal | 16-09-08 | 16:47

Fimbulvetr | 16-09-08 | 16:41
Precies, want laten we eerlijk wezen diep in ons hart willen wij mannen eigenlijk alleen maar zo veel mogelijk rond neuqen. Wat kan ons de vooruitgang, de economie en de maatschappij schelen als je de hele dag kan bonen ? We hebben dat ons allemaal door die wijven laten aanpraten.

Bigi Bana Boy | 16-09-08 | 16:45

Affaire Buikhuisen is wel ietsjes anders dan simpelweg registreren van etnische achtergrond van criminelen, hoor Brusseltje.
Criminelen worden namelijk niet geboren, maar "gemaakt"/gevormd hoe je het ook wil noemen. Sociale situatie/opvoeding heeft er wel degelijk iets mee te maken.

Lebowski Achiever | 16-09-08 | 16:44

alpha_mannetje | 16-09-08 | 16:43 er zijn anders nogal wat kroegen en slijterijen in doetinchem hoor, vlak dat gezuip van die lui niet uit.

van dal | 16-09-08 | 16:44

We moeten haar toch eens duidelijk maken dat ze van de drank af moet blijven, ze gaat zulke vreemde dingen roepen als ze gezopen heeft......

Karel Kruizenruiker | 16-09-08 | 16:43

@ van dal | 16-09-08 | 16:40
Het doet pas pijn als er een kern van waarheid achter zit...

alpha_mannetje | 16-09-08 | 16:43

@van dal | 16-09-08 | 16:41: Dát soort projecten kunnen wat mij betreft niet genoeg subsidie krijgen. Het heeft een bijzonder groot 'oplossend' karakter.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:42

Dit is anders dan ras registreren.

Niet verkeerd om de afkomst te vermelden dan weten waar de criminelen naar toe gestuurd moeten worden. Dit lijkt meer op een zoethoudertje omdat de instroom van hakbars niet is stop gezet.

solidstate | 16-09-08 | 16:42

Fimbulvetr | 16-09-08 | 16:41 en rechtop lopen, om groter te lijken dan de ander, dat kwam ook in zwang.

van dal | 16-09-08 | 16:42

Wat is er eigenlijk mis met het doodknuppelen van zeehondjes?

Ik ben van mening dat er ook structureel te weinig mensen worden doodgeknuppeld.

*na huis gaat - nieuwe knuppel maakt *

acac | 16-09-08 | 16:42

De PvdA denkt met dit soort halfbakken initiatieven. die niet meer zijn gebakken lucht, natuurlijk een paar zeteltjes terug te winnen. Als je goed leest wat Gussje wil. dan is het weer het gebruikelijke pappen en nathouden, zoveel voorbehouden zitten in haar plan. Stevig doorpakken zal de PvdA nooit doen, we hebben het dan immers over hun achterban. Tuint er niet in!

Houthakkert | 16-09-08 | 16:42

Fleauxe | 16-09-08 | 16:39 jij bent kort van memory.. stuntclubjes natuurlijk.

van dal | 16-09-08 | 16:41

Bigi Bana Boy | 16-09-08 | 16:36
Helemaal mee eens. Dat begon al zo´n 200.000 jaar geleden, gefrustreerd wegens hun kleine pikkie, trokken sommige nerds noordwaarts en bouwde ter compensatie pyramiden, hangende tuinen, vonden het vuur, landbouw, het wiel, zeevaart, boekdruk, buskruit en dat soort onbenulligheden uit. Het is pure pikkenijd!

Fimbulvetr | 16-09-08 | 16:41

en benoemen is helemaal niet discriminerend of stigmatiserend, hier was een doetinchemmer met een slok teveel op tegen iemand aangereden, flinke schade en het kwam in de krant.. er stond o.a. "de dronken doetinchemmer" en er is niemand uit doetinchem geweest die daar aanstoot aan nam, helemaal niemand.

van dal | 16-09-08 | 16:40

@van dal | 16-09-08 | 16:37: Zo ver was ik ook al. De vraag is wat linksmensen als PVDA'ers willen ondernemen tegen deze plagen. Ik denk niet dat ze veel verder zullen komen dan rap-clubjes en islamitisch punniken.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:39

Met mijn supersoaker ook wel eens teveel op 1 groep gericht.. Nat dat ze waren joh!

Pilsvogel | 16-09-08 | 16:38

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:08
Dream on.. dream on.

Blauwe Broek | 16-09-08 | 16:38

Fleauxe | 16-09-08 | 16:32 gewoon vragen wat ze zijn, een marokkaan zal altijd marokkaan zeggen, ook al is ie hier ter lande geboren... en dan vul je marokkaan in, zo makkelijk is dat nou.

van dal | 16-09-08 | 16:37

Het lijkt mij een beetje dubbelop om bij de initialen M. El H. ook nog vermelden dat het een Marokkaan betreft, maar goed...

koerbagh ® | 16-09-08 | 16:37

Raar dat nooit iemand eerder op dat idee is gekomen: een observatie toetsen en indien er een significant verschil is, een causaliteit analyse doen, nadenken over een goede probleem definitie, een gewenste situatie te beschrijven en een actieplan te maken, te monitoren en indien noodzakelijk bij te sturen zodat men van huidige situatie tot gewenste situatie te komen.
Ik dacht dat het altijd goed wetenschappelijk gebruik was om net zo lang politiek correct om de hete brij heen te draaien dat de bevolking aan het ongemak gewend was geraakt of begint te morren over iets anders onbenulligs.

Fimbulvetr | 16-09-08 | 16:37

Technix | 16-09-08 | 16:28
Het werkelijke verhaal is dat men in Afrika, bij gebrek aan materieële welvaart, doorgaans niet over televisie, internet, sportfaciliteiten of ander vermaak beschikte en dus derhalve vertier haalde uit simpele aktiviteiten zoals swaffelen, zeppelinnetjes plassen, vogelbekdiertjes maken en piemolzwaaien. Het spreekt voor zich dat je dit soort aktiviteiten niet straffeloos generatie na generatie kan doen zonder dat er zich evolutionaire ontwikkelingen voordoen die er voor zorgen dat diegene met de meest geschikte (lees grote) piemol het meest succesvol is.
Ik besef dat het een ontnuchterend en lang niet zo gheyl en spannend verhaal is, maar zo is nu eenmaal de waarheid.

Bigi Bana Boy | 16-09-08 | 16:36

Maar goed, moeten jullie vaker doen een strategische moslim inzetten Guusje is helemaal in de war denk niet ze het vanavond laat gaat maken *hips*

Multikuli | 16-09-08 | 16:35


De p van de alla begint elke dag iets on zinnigs te roeptoeteren gisteren wilden ze het geld voor jeugdzorg uitdelen,ze zitten graag in de staatskas te graaien.
Helemaal in paniek die gasten.

bijtieakumaai | 16-09-08 | 16:34

@Aansteker21 | 16-09-08 | 16:30: Grappig dat je dat zegt. De vraag is natuurlijk wat voor conclusies en maatregelen ter Horst gaat nemen indien de cijfers inderdaad zo hoog uitvallen. Vrijwel niets zo valt te vrezen.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:32

Ik ben al jaren benieuwd of Turkse vrouwen idd allemaal een snor hebben. Hiermee gaat mijn droom ein-de-lijk werkelijkheid worden!!! Joehoe

Pilsvogel | 16-09-08 | 16:32

@Aanstekert21:16:30
Ook een aanstaand criminoloog begint nooit de eerste zin met : Ik .

fuckje | 16-09-08 | 16:32

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:08

Wishful thinking, maatje..... Voorlopig wijzen de cijfers anders uit!

knerf | 16-09-08 | 16:32

@ Aansteker21 | 16-09-08 | 16:30
Waarom hoor ik dan constant 6? Laatst zelfs nog een artikel over gelezen... of was dit exclusief vrouwen?

alpha_mannetje | 16-09-08 | 16:32

LOL @Technix | 16-09-08 | 16:28

Carpe Noctum | 16-09-08 | 16:31

Ik studeer criminologie en ben bekend met de misdaad cijfer die verbonden zijn aan etniciteit. Registratie vindt al lange tijd plaats... Wat iedereen al wel weet is ook terug te vinden in de cijfers: Finnen ( marokkanen) komen tot 3 keer zo vaak in aanraking met justitie dan een nederlandse jongen. Er is alleen 1 probleem: de meeste marokkanen worden tegenwoordig geregistreerd als Nederlander omdat ze simpelweg hier geboren zijn, er is al zo'n 10 jaar een vertekening in de cijfer. Waarschijnlijk liggen de cijfers nog schrikbarend hoger dan het nu al is. Conclusie van het verhaal: Guusje ter Horst wil even vlug scoren maar weet dat het niet mogelijk is !

Aansteker21 | 16-09-08 | 16:30

Men begint zo waar bij de PVDA het licht te zien....
Of zou het vanwege de (slechte) resultaten van de peilingen zijn?

knerf | 16-09-08 | 16:30

Hugo Brandt Corstius is trouwens een smerige, achterbakse hetzer, een gore aartsdemagoog en naast Marcel van Dam één van de weerzinwekkendste voortbrengselen van die zo "tolerante" jaren '70. Het feit dat deze rioolrat nog niet ter verantwoording is geroepen voor zijn verbale vergif is een gotspe.

*het weer even kwijt is en opgeruimd te bedde gaat*

vraagstaart | 16-09-08 | 16:30

@Pablo. Dat is common knowledge. Nu ja, voor jou nog maar eens dan.
Er zijn ruwweg twee strategieen om de bevolking op peil te houden:
1. Goed voor je kroost zorgen (Europese strategie)
2. Zoveel mogelijk in het rond neuken (Afrika)

Dit verschil heeft geleid tot twee soorten van natuurlijke selectie:
Ad 1. Toename van de gemiddelde intelligentie;
Ad 2. Toename van de gemiddelde piemolgrootte.

Technix | 16-09-08 | 16:28

Kom op, jongens... wie is er het eerste met een WOII-vergelijking?

De Vrolijke Kaafir© | 16-09-08 | 16:26

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:08
Typisch links gelul.
Eerst de werkelijkheid ontkennen en dan op basis van deze ontkenning conclusies trekken.

donjon | 16-09-08 | 16:26

Het is al heel wat dat er gemeten mag worden, dat is vast een dogma de wereld uit. Het echte feest begint pas bij het interpreteren..

alpha_mannetje | 16-09-08 | 16:24

Ik werkte bij justitie en het viel ons op dat er veel meer Antillianen in het beklaagdenbankje zaten. Maar dat mocht je niet zeggen want dat was discriminatie.

De Ware Vrijheid | 16-09-08 | 16:23

Het grote draaien is begonnen. Straks is het nog het idee van de PvdA om het immigratie probleem te benoemen en hard aan te pakken

peer79 | 16-09-08 | 16:22

waarom is her erg of racistisch om te registreren? als je nix te vrezen hebt is er toch niets aan de hand? en anders noem je het gewoon toeval, net als het percentage marrokanen in gevangenissen. puur toeval. goedzo guusje!

jwww | 16-09-08 | 16:21

@sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:17
Goed idee! Ook gewoon voor op straat enzo.

Biff Eagleburger | 16-09-08 | 16:21

Oja, en waar komt dan het verhaal vandaan dat negerts zo'n grote piemol hebben?

Pablo's ijscocar | 16-09-08 | 16:21

Wat geloofwaardig! Die lui die waaien echt met alle winden mee, ze willen regeren, waarom weten ze ook niet ze weten alleen dat ze het willen.

Multikuli | 16-09-08 | 16:21

Benoemen en gevangenissen bouwen.

Technix | 16-09-08 | 16:20

Ze heette toch Guusje Nadorst, of vergis ik me nu???

Roxie Hart | 16-09-08 | 16:20

Wat kan een mens toch gelukkig worden van linkse mensen die terugkrabbelen van hun multiculturalistische denkbeelden. Héérlijk gewoon.

Fleauxe | 16-09-08 | 16:19

Piet Grijs, blijf vooral in de kist. Het zijn juist die agressieve roeptoeters (geen kernenergie! Geen kritiek op immigratie! Lief zijn voor criminelen!) die het land hebben gegeijzeld en op decennia achterstand hebben gezet. Piet c.s: Jullie zijn diepe kleaudzacqen.

Zeddegeizot | 16-09-08 | 16:19

Stuiptrekkingen van de PvdA, gebeurt wel vaker bij een dood lichaam.

Carpe Noctum | 16-09-08 | 16:18

Brekend Nieuwsch: Guusje vindt het wiel opnieuw uit

Tobi | 16-09-08 | 16:18

En wat kun je met die gegevens? Helemaal nada want op voorhand onderscheid tussen mensen maken is door de wet onmogelijk gemaakt en dat is maar goed ook.

NonVincitNisiVeritas | 16-09-08 | 16:17

AEX | 16-09-08 | 16:09
En wie zegt mij dat jij geen moslim ben? GS, kan de etniciteit, sexuele geaardheid, politieke voorkeur en religie van reaguurders voortaan ook vermeld worden? Wel zo makkelijk als je iemand wil kwetsen.

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:17

Oproep tot een volks(telling)meting?

Mr aarsch | 16-09-08 | 16:17

Goh, de PVDA heeft iets goed te maken?

Fleauxe | 16-09-08 | 16:17

@Brusselmans
Nou niet doen alsof GS nooit roept om 'namen en rugnummers'!

De Canadeesch | 16-09-08 | 16:16

Dit kan ook in het voordeel werken voor de Marokaantjes als blijkt dat niet alles wat gekleurd is ook een Marokaan is maar bijvoorbeeld ook een Algarijn of Tunesier is.

TijnZ | 16-09-08 | 16:15

Guusje ( kan die naam nauwelijks uit het toetsenbord krijgen ) heeft een gaatje in haar hoofd, en een levensgroot gat in haar hand.
Maar goed, de drankrekening kan ze declareren bij Woutert..... zij wel.

fuckje | 16-09-08 | 16:15

Mw. ter Dorst, wat dacht u van gewoon handhaven van de wet? En bij 3x over de schreef lang een werkkamp in bijvoorbeeld? Ongeacht afkomst? Zou dat niet ietsje pietsje beter helpen? Want u weet net als ik wat het resultaat gaat worden van deze registratie; MEER SUBSIDIE!

Rest In Privacy | 16-09-08 | 16:15

@Telegraafhoerrr 16:12

Ooit een Marokkaan met een Chinees uiterlijk gezien of andersom???? Ikkke niet....

brutus68 | 16-09-08 | 16:14

Zodat er in ieder geval geen verwarring bestaat over de culturele achtergrond van Mechmoud El Saidi.

CoJoNes | 16-09-08 | 16:14

Guusje zou eens moeten denken wanneer een Marokkaan/Turk een Marokkaan/Turk is.

Voor de wet is hij/zij een Nederland zodra hij/zij een Nederlands paspoort heeft.

Als er ergens bij justitie een register bij gehouden word waarbij in ogenschouw word genomen waar de OUDERS geboren zijn (1 ouder in het buitenland en je bent allochtoon) geef je mensen slechts het recht om hun veroordeling aan te vechten aan de hand van rechtsongelijkheid. Bovendien hebben de ouders niets gedaan. (behalve tekort gekomen tijdens de opvoeding, maar dat is geen delict).

Volgende stap is het registreren van je vrienden, omgeving waar je bent gekomen etc.. Dat is makkelijk en kan geheel automatisch. (peil gegevens van GSM's gebruiken en het strafbaar maken om geen GSM bij je te hebben.... zie ook strafbaarheid van kloten met kilometerkastje)

paranoia | 16-09-08 | 16:13

Het wordt pas bedenkelijk als er als default een vinkje bij Marokkaan staat in het registratiesysteem. Maar verder, weet iemand waar er pica's staan van Prinsjesdag ?

Bigi Bana Boy | 16-09-08 | 16:13

'free you're mind, and the rest will follow.'
en dan , veel belangrijker:
'DON'T be colorblind, don't be so shallow........... '

and the truth will set you free
:-)

Octavianus | 16-09-08 | 16:13

Het heeft ook geen zin om dat te registreren, hooguit vanuit de opsporing. Dan is het wel handig zo'n omschrijving van marokkaan erbij, zodat je in een keer anderhalf miljard chinezen kunt schrappen.

Telegraafhoerrr | 16-09-08 | 16:12

Ze heeft wel gelijk maar waarschijnlijk een slok op. Morgen denkt ze er weer heeeel anders over, of beter: genuanceerder en minder stigmatiserend.

Dit soort lichtjes leiden ons de afgrond in. De schijnwerpers moeten aan!

NoMinister | 16-09-08 | 16:12

C'est prima als je het mij vraagt

ELP | 16-09-08 | 16:11

Eeehm, dit is toch positief nieuws?

Ik ben er voor hoor. Het grote benoemen is nu echt begonnen!

(PVDA heeft stemmen nodig....)

Neosje | 16-09-08 | 16:10

zo is het ook zinvol om de politieke voorkeur bij te houden van mensen die met drank op rijden. Neutrale doelgroep analyse.

hekkesluiter | 16-09-08 | 16:10

@sjaakdeslinksesul
droom verder

AEX | 16-09-08 | 16:09

Oh oh, Guusje, dat gaat je de kop kosten bij je vriendjes ter linker zijde van ons politieke spectrum

BrigadierBlog | 16-09-08 | 16:09

Ook een (sl)linkse manier om de negatieve aandacht van de prinsjesdag schertsvertoning af te leiden. Er zal een onderzoek worden gedaan naar de wenselijkheid van registratie. Na een tijdje zal blijken dat dit niet wenselijk is ...

deprofeetinjereet | 16-09-08 | 16:09

Komt er dan ook een preventieve executieregeling als de criminaliteit binnen een etnische afkomst boven een bepaald percentage komt?

Groen! | 16-09-08 | 16:09

Die vergelijking van Guusje met "tandkeelkunde" waar ze vroeger werkte slaat echt helemaal nergens op. A. dat is 100 jaar terug B. een beetje appels met peren vergelijken. Verder lijkt het me tamelijk nutteloos, aangezien die cijfers toch wel terugkomen in de statistieken. Beetje populistisch gebral dus.

brutus68 | 16-09-08 | 16:09

Ha! Nu zullen al die rechtse rakkers met hun bek vol tanden staan als blijkt dat al die minderheden net zo crimineel zijn als de Nederlanders zelf!

sjaakdeslinksesul | 16-09-08 | 16:08

PvdA doodsreutel

godsammekrake | 16-09-08 | 16:08

Ze had zeker een glaasje op toen ze hiertoe besloot.

deprofeetinjereet | 16-09-08 | 16:07

53 centimeter.

atoombom | 16-09-08 | 16:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken