Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPS komt met Multiculturele Goednieuwsshow

north_face_jackets.jpgVerstopte de publieke omroep hun morele meninkjes vroeger nog stiekem in hun programma's, tegenwoordig geven ze het ronduit toe als ze een of andere subjectieve boodschap willen overbrengen. Neem nou het nieuwe programma Dichterbij Nederland van de NPS. Nog nooit was de omroep zo openhartig over hun beoogde doel als bij de aankondiging van dit multiculturele goednieuws programma. Want beste kijkers, u gaat keihard geïndoctrineerd worden! "De kijker en de luisteraar zal -zonder dat hij het gevoel heeft dat hier sprake is van een 'verantwoord' minderhedenprogramma- een ander beeld krijgen van het leven in de landen van herkomst." Dus u kijkt naar een verantwoord programma zonder dat u het door heeft! En dat is hard nodig, want er is te weinig positief allochtonennieuws op tv: "Nederland is veelkleuriger dan de meeste media-uitingen -ook die van de publieke omroep- doen vermoeden. En daar moet verandering in komen." Ze zijn er namelijk heus wel, succesvolle Nieuwe Nederlanders, maar je moet ze wel WILLEN zien. En je moet ze positief discrimineren, want multicul-talent komt nou eenmaal niet uit zichzelf bovendrijven. Daarom gaat de NPS ook baantjes uitdelen aan deze toptalentjes. "Dichtbij Nederland wil jonge Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen de kans bieden om ervaring op te doen met het maken van televisie. In feite wordt Dichtbij Nederland een opleidingsinstituut voor allochtone jongeren voor een vak -televisie- waar ze anders alleen maar van kunnen dromen." Nou lieve Turkjes en Marokkaantjes, jullie droom wordt werkelijkheid hoor, de NPS vindt jullie wèl lief. Komt het toch nog goed allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Gedoemd te mislukken, deze poging tot schotelvermindering.
Net als dat leuke multiculti programma op parkeerplaatsen naast de snelwegen naar finland, achteraf bleken ze de grootste moeite gehad te hebben bij het vinden van leuke medelanders.
Vanaf de achtergrond kon je het gesis horen van mannelijke familieleden als je goed luisterde.
Bij voorbaat kansloos.

tiepmiep | 10-09-08 | 13:00

Ach dit is weer makkelijk en goedkoop programma-maken over de rug van medenedelanders. Zwaar gesubsidieerd omdat het zogenaamd aan positieve discriminatie zou doen. Ik zie hier een gejat concept van dat RTL5 programma gepresenteerd door die uitgerangeerde judoka Dennis van der Geest.
Allemaal zielige werkelozen die lui als een varken alleen met een beetje aandacht wel een keer hun handen uit de mouwen willen steken. Lekker met de kop tegen de muur aan blijven bonken mensen...

Cyrus da Virus | 10-09-08 | 06:58

@Parbogirl
@Bigi Bana Boy
Goeie tip Parbogirl, dat is ook wat mij dwars zit. Misschien is het wel nodig dat er wat meer kleur op de Nederlandse TV komt, maar om dat nu weer op deze manier aan te pakken dat zet alleen maar kwaad bloed. Zelfs degenen die dan op zo’n manier aan die baan moeten komen schieten er niets mee op, omdat ze uiteindelijk toch niet voor vol worden aangezien.
En Bigi ik begrijp wel dat je je soms aangesproken voelt. Ik denk dat veel van de ongenuanceerdheid en generaliseringen voortvloeien uit de situatie dat veel mensen lange tijd niet mochten zeggen wat ze dwars zat en nu het er dan uitkomt, ja dan is het wel eens ongenuanceerd.
Zelf vind ik het voor “for the sake of the argument” overigens wel prettig dat men hier wat ongenuanceerd is. Dan weet je ook direct wat iemand dwars zit. Later komt de nuance dan wel weer en soms zie je dan zelfs enig begrip voor elkaars standpunten.

yacoda | 09-09-08 | 22:11

@Mocro-187 | 09-09-08 | 21:06
Ga eens terug naar je skoeter matties jij mocro spamhoer,
of nog beter ga es deaud!

Provocative | 09-09-08 | 22:04

-weggejorist-

Mocro-187 | 09-09-08 | 21:06

Duur belastinggeld, wat in de loop der jaren door allemaal KUDTwetgeving uit onze zakken is geklopt, wordt aangewend voor dure linxe hobbies, 30% loonverhoging voor kabinetsleden enz.
Files worden veelvuldiger en langer, portemonnes raken leger, bevolkingsgroepen kweken onderlinge haat.
Dankjewel 070.
Dankjewel graaiend gristenlinx
Dankjewel Herfkens-mentaliteit

pennestront | 09-09-08 | 20:25

En dat wordt allemaal weer gefinancierd.

Positieve berichten worden met de grootst mogelijke moeite bij elkaar geschraapt om een half uurtje of zoiets vol te krijgen terwijl in de lawine van negatieve berichten, die sowieso al zo veel mogelijk uit de publiciteit gehouden worden, vooral niet gezegd mag worden welke nationaliteit het Tuig heeft.

Bravo hoor, werkt heel goed, doen ze in China ook.

G. Patton | 09-09-08 | 20:18

stijlla | 09-09-08 | 17:01

Wat ik wil zeggen is dat ook zónder Fitna, Nederland in de picture staat bij de Osama's van deze aardkloot. Wel of geen fitna maakt in mijn ogen geen enkel verschil wat betreft de houding die Nederland moet innemen ten opzichte van de dreiging van de haatbaarden in hun grot. Dát is waar het om draait, ten koste van alles en tegen elke prijs voorkómen dat de haatbaarden denken dat ze invloed op je hebben. Ik zie dus niet in waarom Nederland vanwege fitna opeens een andere lijn zou moeten hanteren t.o.v. de haatbaarden. Ik vind Geert het weldegelijk waard om voor te strijden, als je dat zo wil noemen! Hij is godverdomme een volkvertegenwoordiger met een steeds groter wordende aanhang! Dat geneuzeld over geen oplossingen en roept aanslagen op... hij heeft als ongeveer de enige in Den Haag door wat er speelt en ook weldegelijk oplossingen, alleen zijn die een vreemde eens in de bijt in Den Haag.. Als ik moet kiezen tussen Geert en de haatbaarden, dan kies ik overduidelijk voor Geert!

Houthakkert | 09-09-08 | 19:37

"En je moet ze positief discrimineren, want multicul-talent komt nou eenmaal niet uit zichzelf bovendrijven. Daarom gaat de NPS ook baantjes uitdelen aan deze toptalentjes."

Proberen PvdA en GroenLinks al jaren, blijkt niet te werken.

uwesbeki | 09-09-08 | 19:16

-weggejorist-

Ervarings_deskundige | 09-09-08 | 19:01

Ik vind het ook nogal denigrerend naar allochtonen toe, en tegelijkertijd zullen steeds meer blanken zich nu gerechtvaardigd voelen te discrimineren.

Gewinflipt | 09-09-08 | 18:40

Dit soort 100.000-kijkers programma's zijn de laatste stuiptrekkingen van indoctrinerend linx. Ik denk dat het volgende kabinet wetgeving tegen dit soort flagrante onzin uitvaardigt.
Onze meest recente regeringen hebben inmiddels bewerkstelligd dat electoraal NL er binnenkort zal uitzien als een politiek maanlandschap met vele, onbegaanbare kraters. Ontevredenheid, frustratie, onbegrepenheid en wantrouwen in bestuur zullen de overhand hebben. Eigenrichting en anarchisme zullen de kop opsteken.
Onze meest recente regeringen hebben inmiddels een klimaat gecreëerd dat vergelijkbaar is aan dat in het Duitsland van rond 1920.
Bedankt 070.

pennestront | 09-09-08 | 17:59

Ik voel me gediscrimineerd

ze krijgen een baan omdat ze buitenlanders zijn

mdi doe er wat aan

frietgeur | 09-09-08 | 17:41

Taalfout vindt=vind

Parbogirl | 09-09-08 | 17:32

Dat Mutsaert dit artikel geplaatst heeft komt door een tip uit allochtone hoek. dat weet hij zelf waarschijnlijk niet eens. Yours truly. Een gedeelte van het artikel is gebaseerd op tekst die mijn vriend aangeleverd heeft.

Ik als Surinaamse vindt het bizar om door de NPS als zielepoot en kansenmens, whatever te worden neergezet. O ja, wat let allochtonen om de middelbare school en filmacademie te gaan doen, en op die manier programmamaker te worden.

Parbogirl | 09-09-08 | 17:09

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 16:43
Wie vechten wil, zal altijd een tegenstander vinden.

stijlla | 09-09-08 | 17:03

@ houthakkert
tuurlijk: je laten chanteren is geen goed idee. Als het om belangrijke dingen gaat, dat moet je je rug recht houden.
De waarde van die in elkaar geknutselde film was nul. Preken voor eigen parochie. als we dan toch ergens voor moeten strijden, dan liever voor iets dat belangrijk is en niet omdat iedereen zonodig een mening moet hebben over een ander. Geert roept wel aanslagen op, maar heeft geen enkele oplossing om er een te voorkomen. Ik zie de toegevoegde waarde niet. Fitna is geen mensenleven waard.

stijlla | 09-09-08 | 17:01

Houthakkert | 09-09-08 | 16:46'

Nederland moet zich vooral laten chanteren

Houthakkert | 09-09-08 | 16:47

@ Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 16:18

Artikel van Mutsaerts is gericht tegen de NPS, net als mijn kritiek. Dat je wel eens in een nevendiscussie verzeild raakt is onvermijdelijk.

stijlla | 09-09-08 | 16:31

Nederland moet zich vooral chanteren door dat soort berichten... De reden om een aanslag te rechtvaardigen die hebben de aanhangers van de profeet altijd wel; of het nou gaat om een cartoon, een film, een tentoonstelling of een boek! Dombo! Ik zou het ze trouwens erg afraden om hier in Nederland een aanslag te plegen, want ik denk dat het voor hun geloofsgenoten hier in Nederland niet echt een positief effect heeft... Of hebben ze daar geen boodschap aan en zijn het een stelletje egoisten??

Houthakkert | 09-09-08 | 16:46

stijlla | 09-09-08 | 16:31
En iedereen maar denken dat Fitna met een sisser afgelopen is, sterker nog die film alweer vergeten is. Dream on. Aan vergelding wordt gewerkt en het is stilte voor de storm. Ze zijn ons echt niet vergeten in haatbaardenland.

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 16:43

Houthakkert | 09-09-08 | 15:04
yacoda | 09-09-08 | 15:44
Kijk, ik realiseer mij heel erg goed dat het doorgaans inderdaad niet over mij als zodanig gaat maar dat het probleem voornamelijk Mocro's e.d. betreft. Echt aangesproken voel ik mij dan ook meestal niet maar ik maak mij indirekt natuurlijk wel zorgen over de ontwikkelingen in dit land. Ik begrijp de toenemende irritatie onder de Nederlanders heel goed omdat ik die zelf net zo goed voel. Maar uiteindelijk is geen enkele migrant gebaat bij een escalatie. En generalisaties zijn zo verleidelijk .... en ook ik maak ze als ik mij erger aan de misdragingen van allochtonen. Blijft staan dat generalisaties nooit goed zijn omdat je er iedereen mee treft. Ik ga geen jankverhaal ophangen maar wat Mutsaerts hier opschrijft is niet echt prettig om te lezen als normale burger met een migrantenachtergrond. En ook Shalome's epistels zijn, hoewel ze in de kern vaak wel juist zijn, meestal ook niet al te subtiel. En het probleem zit hem wat mij betreft in het benoemen van hele, zo niet alle, groepen migranten als één grote homogene groep die allemaal hetzelfde denken en doen. Daarmee doe je al de migranten die gewoon normaal meedraaien en een normale positieve bijdrage aan dit land leveren geen recht.

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 16:18

Kritiek op allochtonen in het algemeen persoonlijk opvatten is een keuze.

En dat er binnen discussies veel algemeenheden worden gebruikt zonder nuanceringen is bijna discussie eigen. Daar maken veel mensen zich schuldig aan.

Parbogirl | 09-09-08 | 15:49

@ Bigi Bana Boy 11:01
Zit jij jezelf nu niet zieliger te maken dan je bent? Ja er worden mensen over een kam geschoren maar dat overkomt iedere bevolkingsgroep, ook de autochtonen in dit land. Het zijn dan ook niet alleen de allochtonen die erover denken dit land te verlaten. De allochtonenbash-stukjes lijken mij over het algemeen niet over jou te gaan, dus waarom trek je het je zo aan? Ik ken een aantal geïntegreerde allochtonen die zich helemaal niet aangesproken voelen door alle kritische geluiden, sterker nog die zijn het er mee eens.

yacoda | 09-09-08 | 15:44

-weggejorist-

kutjemuf | 09-09-08 | 15:42

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 14:45

Ben het hier voor 100 % met je eens. Shalome had wat meer nuancering moeten aanbrengen. Ik kan me van de andere kant wel voorstellen waarom iemand denkt dat er grote onverschilligheid is binnen bepaalde migrantengemeenschappen, namelijk omdat vooral de Marokkaanse en Turkse gemeenschappen heel erg gesloten zijn; men houdt koste wat kost de medegelovige de hand boven het hoofd en er is een soort code (zal vast wel een Islamitische naam voor zijn) dat je geen kritiek op een andere moslim mag uiten omdat dat de geloofscommune kwaad berokkent.
In het algemeen denk ik swieso dat heel veel kritiek van de reaguurders op 'allochtonen', ook van mij, voornamelijk gericht is op de moslimgemeenschappen ( en dan weer veel meer op de Marokkaanse dan de Turkse), en een stuk minder op bijvoorbeeld de Surinaamse/Antilliaanse gemeenschap, hoewel vooral die laatste groep door kansloze jongeren een slechte naam heeft.

Houthakkert | 09-09-08 | 15:04

Shalome | 09-09-08 | 14:14
Hier scheiden onze wegen zich. Ik weet niet wat jouw persoonlijke geschiedenis is maar ik kan niks met dat radikale zwart/wit denken dat je doet. Kijk ik ben het doorgaans grotendeels met je eens, ook denk jij wellicht van niet, maar jij bent net zo goed geradikaliseerd en geeft ook niet echt blijk van nuance meer.

Hard werken en goedwillendheid zijn inderdaad natuurlijk geen verdienste maar het geeft anderzijds ook geen pas om mensen die over dergelijke eigenschappen bezitten over één kam te scheren met Marokkaanse tuig uit A'dam West. Dàt is mijn punt. Ik en vele andere "migranten" staan daar mijlenver vandaan en ik kan niet begrijpen dat je durft te stellen dat "ze allemaal schijt aan ons hebben, inclusief diegene die een baan hebben". Mij lijkt dat ik een beter inzicht in mijn eigen psyche heb dan jij en ik kan je verzekeren dat ik bepaald niet zo denk en ik ook nauwelijks migranten ken die zo denken. Ook kan ik niks met je statement dat migranten onverschillig en individualistisch zouden zijn. Ik geef als voorbeeld de (thuis)zorg in Amsterdam die voor een groot deel verzorgd wordt door migranten en het is mijn persoonlijke ervaring dat daar mensen tussen zitten die dat mede door een groot gevoel van medemenselijkheid doen (voor het geld hoef je het nml niet te doen). Verder weet jij ook zelf wel dat onverschilligheid en individualisme iets is wat Nederlanders elkaar ook verwijten en dat het dus geen exclusief allochtoon verschijnsel is.

Ik bestrijd niet dat de migratie naar Nederland per saldo een mislukking is geweest en dat er een groot contingent migranten is dat ons (..) inderdaad minacht en misbruikt. Allemaal waar. Wat ik wel met vuur en zwaard bestrijd is dat generaliseren van je. Mijn vader voor mij en ik nu hebben altijd gewerkt, nooit een cent uitkering ontvangen en zijn/waren goede burgers van dit land. En ik kan mij niet voorstellen dat wij nu toevallig de enigen zijn. NL hoeft mij niet dankbaar ze zijn en ik ben daarentegen wel dankbaar voor de kansen die we hier gekregen hebben. Een en ander laat echter onverlet dat ik,
zonder de enorme problemen die er in dit land met migranten zijn te bagatalliseren,
mij niet door jou wegzetten als één van die velen uitvreters.

De problemen zijn er, een hoop van de dingen die je noemt zijn inderdaad waar maar scheer nogmaals niet iedereen over één kam.

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 14:45

Bigibanaboy, het is idd jammer dat allochtonen over 1 kam geschoren worden. Sommige groepen hebben hun slechte naam echt aan zichzelf te danken.

Ik ben zelf terugverhuisd naar de provincie, omdat ik schoon genoeg had van discussies met sommige Marrokkanen, en in mindere mate Turken.

Ik wilde mijn dochter niet naar school laten gaan met kinderen van wie de ouders niet om kunnen gaan met de wetenschap dat mijn dochter het produkt is van een (atheistische) ongehuwde vrouw uit een moslimfamilie en een Nederlandse man. Over tolerantie gesproken. Van mijn kant hoeven sommige groepen dus niet op mijn begrip of solidariteit of whatever te rekenen.

Parbogirl | 09-09-08 | 14:35

Correctie. 'Hardwerkend en goedwillend' wordt aangemerkt als een verdienste van jewelste. Kul. Het is niet eens de normaalste zaak van de wereld om je als immigrant zo op te stellen, het is het minste wat je kunt doen als je wordt opgenomen in een buitengewoon flexibel, genereus en tolerant gastland waar alle zeilen worden bijgezet om zelfs de grootste onderontwikkelde mongool nog van kop tot kont te onderhouden en vooruit proberen te helpen

Shalome | 09-09-08 | 14:14

DAT is de kern van de zaak !!!! Het wordt al als een geweldige prestatie gezien als een klein percentage 'gewoon' meedraait in de maatschapppij !!!

Ook je andere reaguursels, bijvoorbeeld van 12:07 en 12:30 vind ik ijzersterk!

Kudo's voor jou! Je zou colums moeten gaan schrijven!

Houthakkert | 09-09-08 | 14:27

Wat is het nut van deze actie? Zullen we niet gewoon de BESTE mensen uit NL TV laten maken? Als dat toevallig Multiculti's zijn, is dat prima!
De TV is al belabberd genoeg.

WillemWordtWakker | 09-09-08 | 14:25

@ Bigi Bana Boy
Correctie. 'Hardwerkend en goedwillend' wordt aangemerkt als een verdienste van jewelste. Kul. Het is niet eens de normaalste zaak van de wereld om je als immigrant zo op te stellen, het is het minste wat je kunt doen als je wordt opgenomen in een buitengewoon flexibel, genereus en tolerant gastland waar alle zeilen worden bijgezet om zelfs de grootste onderontwikkelde mongool nog van kop tot kont te onderhouden en vooruit proberen te helpen.
De problematiek met de immigranten - of allochtonen, als je wilt - betreft niet die in het oog springende muitende bende marokkanen. Je hebt ook de religieuzen, werkweigeraards, profiteurs, onderdrukkers, aso's, criminelen, achterlijken, analfabeten, onaangepasten, oorlogsmisdadigers, leugenaars, saboteurs. Dan kom je als totaalplaatje wel op een flinke chunk lapzwans-immigranten uit, nietwaar?
.
En wil het er niet bij je in, of begrijp je het gewoon echt niet? Als jouw 'hardwerkende welwillenden' het zo opperbest voorhadden met ons Nederlanders, dan keken ze niet allemaal strak de andere kant op om wat ons hier wordt aangedaan. Als er dezelfde solidariteit in zou zitten als die wij tentoonspreiden naar al die immigranten met wie we au fond geen zak te maken hebben maar die we toch alles bieden, dan waren de problemen niet zo intens. Als er een mentaliteit zou zijn dat ze ons retedankbaar waren voor alle kansen en subsidies en vrijheid en weelde die wij ze in de schoot werpen, dan waren er geen muitende meutes of al die andere allochtonen die hier zo dwarsliggen en het hun Hollandse weldoeners zo zuur mogelijk maken.
Het is alsof de immigranten qua sociale cohesie eeuwen op ons achterlopen. In die compleet onverschillige, individualistische sfeer onder immigranten is het puur en alleen aan de Nederlanders om al die raddraaiers en uitvreters en malloten en haatbaarden en luilakken achter hun vodden te zitten. Ze hebben compleet schijt aan ons, inclusief degenen die een baan hebben.

Shalome | 09-09-08 | 14:14

@houthakkert
We hebben wel mooi Ali B gekregen, hoor.

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 14:11

@bbb
Je hebt voor een heel groot deel gelijk. Echter, waar volgens mij veel autochtonen boos over zijn is dat de Marokkaanse gemeenschap meteen de rijen sluit tegen de buitenwereld en in de slachtofferrol gaat hangen. Voorbeelden: het tassendiefje dat door een dame werd doodgereden: bleek eigenlijk een hele lieve jongen geweest te zijn! Deed geen vlieg kwaad! De jongen die zich een tijd terug doodreed tijdens een politieachtervolging in 020: zo'n goeie jongen! Agent schiet een messentrekker dood op het Mercatorplein: politie ies moordenaar! Agente schiet gekke mocro-messentrekker dood op het bureau aan het Allebéplein: politie ies moordenaars! En vervolgens de buurt wekenlang op stelten zetten... En zo zijn er helaas nog vele voorbeelden te noemen. De gemeenschap moet niet meteen "racisme!" gaan roepen, maar weer eens ouderwetsch hun kinderen opvoeden. Zodat ze niet naar mijn vrouw spugen als ze in de zomer in een rok loopt, zoals in juli gebeurde in de Kinkerstraat.... Zelfreinigend vermogen zou heel fijn zijn!

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 14:10

en ook wil ik het niet doen voorkomen of migratie per saldo positief voor dit land is geweest

Big Bana Boy 09-09-08 | 13:53

@ Big Bana Boy

Lijkt me het understatement van het jaar..
Kun je me één positief element/verrijking/voordeel voor Nederland noemen van de maasale instroom uit Marokko en Oost-Turkije?? En in hoeverre biedt dat tegenwicht aan de negatieve aspecten? Hoe is de balans in jouw ogen tussen positief en negatief?

Houthakkert | 09-09-08 | 14:10

Hoera, STAATSPROPAGANDA TEN TOP. Het word godver steeds gekker. En ik maar 1000,- euro schoolgeld per jaar betalen om die media opleiding te volgen. Wanneer krijg ik een bonus omdat ik Nederlander ben?

Primal | 09-09-08 | 14:07

@ politiek = liegen | 13:20

Welnee. Alleen de familie van de mocro's die geplugd worden; die zeggen dan dat hun rifapen beter zijn dan de Hollanders en dat we niet zonder hen kunnen.
De rest is stikjaloers dat niet zij maar een andere mocro het zover heeft geschopt en vinden dat zij veel getalenteerder zijn.

Shalome | 09-09-08 | 13:58

@Shalome,
Kijk het idiote begint al met het feit dat ik ook met kromme tenen zit te kijken als er weer eens een incident is waar kansenjongeren bij betrokken zijn en dat ik mij inderdaad, hoe onterecht dat ook is, plaatsvervangend schaam en verantwoordelijk voel. Zo ver is het dus al. Ik maak mij zelfs druk om incidenten met mocro's terwijl die "cultuur" mijlenver verwijderd is van mijn leefwereld. Alsof dat op zich al niet erg genoeg is worden allochtonen steeds vaker als groep aangesproken en verantwoordelijk gesteld.
Ik begrijp het vanuit autochtoon perspektief wel maar feit blijft dat het nogal kwetsend en teleurstellend is voor al die allochtonen die het gewoon wel goed doen in NL, om niet te zeggen dat het zelfs alarmerend voor ons is. Ook ik denk aan de toekomst van mijn kinderen en wordt, ondanks alle begrip die ik voor autochtoon Nederland heb, ook niet echt vrolijk van de radikalisering die ik onder de Nederlanders zie en juist omdat alle nuance zoek is. En ik moet zeggen dat je vaak gelijk hebt maar toch ook niet vrij bent van juist die generalisaties die mij de angst om het hart doen slaan soms.
Ik ben de laatste die de problemen wil bagatalliseren en ook wil ik het niet doen voorkomen of migratie per saldo positief voor dit land is geweest maar laten we er voor waken om heel allochtoon Nederland in het verdomhoekje te zetten. Dat hebben een hele hoop hardwerkende en goedwillende migranten niet verdient.

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 13:53

-weggejorist-

poliiek=liegen | 09-09-08 | 13:20

"Dichtbij Nederland wil jonge criminelen, hangjongeren, arbeidsschuwen en rifapen de kans bieden om ervaring op te doen met het maken van televisie. In feite wordt Dichtbij Nederland een opleidingsinstituut voor halvegare jongeren voor een vak -televisie- waar ze anders alleen maar van kunnen dromen."

Wat heerlijk toch, dat stukje intermenselijke betrokkenheid naar de slachtofferTs toe.

nattebever | 09-09-08 | 13:01

"NPS komt met Multiculturele Goednieuwsshow"
Dacht dat die er al was. Heet toch NOS journaal?

Boomschade | 09-09-08 | 13:00

Dichtbij Nederland is een cross over tussen Hart van Nederland, Man Bijt Hond en Urbania. Een nieuwsprogramma gericht op een groot publiek. Zowel nieuwe als oorspronkelijke Nederlanders. Het programma wil laten zien hoe het leven eruit ziet in de landen van herkomst van al die mensen die normaal gesproken in de media voornamelijk als ‘probleem’ worden afgeschilderd. sic

Ik wil me graag aanmelden als programmamaker. Heb 16 jaar ervaring werken nu in zo'n herkomstland en ik heb genoeg insight over leefwijze, politieke opvattingen en problemen en vreugde om een verhelderende blik op dit herkomstland te geven. Waar kan ik beginnen?

klompenmeissie | 09-09-08 | 13:00

@ Doe-eens-rustig | 12:49
Als er ergens lui rondlopen die alles over één kam scheren, zijn het de multiculturalisten wel. Die kijken alleen maar naar het kleurtje van het oppervlak en niet naar de inhoud.

Shalome | 09-09-08 | 12:53

NOS is een beutje rascistisch:
Quote"Nederland is veelkleuriger dan de meeste media-uitingen -ook die van de publieke omroep- doen vermoeden. En daar moet verandering in komen."
Het gaat in de tekst over de zinssnede "Nederland is veelkleuringer". Als men vervolgens dus een "en daar" verwijzing gebruikt, slaat dat op die zinssnede.
Ergo: er wordt geschreven dat aan de veelkleurigheid van Nederland een einde moet komen...... mag je dat zomaar zeggen of schrijven ??

illuvatar | 09-09-08 | 12:51

En in dit licht wijs ik de gelukkige lezer nog even op mijn nick...

Multiflauwekulti | 09-09-08 | 12:50

@BBB
Je comments slaan de spijker weer op z'n kop Bigi. Ook ik erger me aan het gegeneraliseer alhier.

Bigi 4 president!

Doe-eens-rustig | 09-09-08 | 12:49

Brouhaha | 09-09-08 | 12:30
Moehahaha, alsof er geen Nederlanders zijn die stoute dingen doen (ik vat maar vast de mogelijk nog komende comments samen van de wegrottende linkse kerk).

nattebever | 09-09-08 | 12:45

@warme_worst,
wil je wat reaguurders en GS doen nu echt vergelijken met de llinkse agitprop van de publieken? Doe eens een leven halen!

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 12:43

@Brouhaha
Zag je link; kreeg een misselijk gevoel in de maag. Maar je ziet, voorheen klaagden men over negerts, toen over toerken en nu de rifapen. Over een paar jaar is het Balkan-tuig aan de beurt. Zet de sluizen richting Nederland nog maar een tikkie open...

Captain Amsterdam | 09-09-08 | 12:42

warme_worst | 09-09-08 | 12:38
Misschien moet je je nick eens in je reedt stoppen met je domme gelul. Ja, goed heet.

nattebever | 09-09-08 | 12:40

Wat was er ook alweer tegen Doodseskaders?

"Nou nou, nattebeverT, nu plaats je je wel helemaal buiten de discussie hoor, rare randdebiel."

nattebever | 09-09-08 | 12:39

sinds wanneer zijn losse programma's representatief voor "de publieke omroep"? Alsof alles was GS schrijft eigenlijk de indoctrinatie van "webloggers" is. Beetje kort door de bocht hoor, dit.

En, hopsakee! We hobbelen weer met z'n allen achter de mening van een redacteur van GS aan! Is dat minder erg dat een TV programma met een mening?

warme_worst | 09-09-08 | 12:38

@ Brouhaha 12:30
Het is toch niet te geloven.........

Tante Eulalie | 09-09-08 | 12:35

Shalome | 09-09-08 | 12:30
Ik gooi d'r nog even een eurootje in.

nattebever | 09-09-08 | 12:31

Hierrrr alvast even een inenting waardoor je immuun wordt voor linkse agitprop...
.
www.telegraaf.nl/binnenland/1876913/__...
.
Injectie dient eenmaal per week te worden herhaald, of vaker als je toch sympathie ontwikkelt voor de policor-dictatuur waarin wij leven...

Brouhaha | 09-09-08 | 12:30

@ donjon | 12:15
No way dat ik mijn cultuur kapot laat relativeren. Ik heb er voorheen nooit bij stilgestaan, maar met al het vergelijkingsmateriaal dat ons is ogedrongen, besef ik opeens hoeveel meer beschaafd, ontwikkeld, tolerant en vooruitstrevend de Nederlanders zijn.
Ongeacht wat die debielen in de overheid beweren en al helemaal ongeacht wat die nog grotere debielen uit die achterlijke zandbak beweren. Zij mogen trots zijn op hun cultuur? Op wat in godsnaam? Dat ze niet eens een schrift hebben, geen ontwikkeling, een collectieve schijtput achter een braamstruik, vaker geweldsuitbarstingen dan je met je ogen kan knipperen en een primitief clangebeuren dat al duizenden jaren stokstijf stilstaat? Daar moeten ze trots op zijn?
En wij Nederlanders, tolerant, multitalig, gewend aan en open voor alle culturen, een culturele erfenis en florerend cultureel klimaat van heb ik jou, in een prachtig georganiseerd land met sociale cohesie; wij zouden grijs zijn vergeleken met die apen die doodsbenauwd zijn voor alles wat anders is en die met elkaar communiceren via een handjevol keelklanken? My ass.

Shalome | 09-09-08 | 12:30

Shalome | 09-09-08 | 12:21
Om Mulisch (die ik overigens onleesbaar vind) te variëren: We moeten het multiculturele drama vergroten.

Denk dat dat onmogelijk is, gehgehgeh.

nattebever | 09-09-08 | 12:26

Niks om je zorgen over te maken........2 à 3 uitzendingen en ze zijn door hun materiaal heen......

Misschien kunnen ze dan ook even in die uitzendingen belichten waarom ik vuile hoer word genoemd als ik vraag of ze niet in mijn portiek willen blowen en rochelen, waarom mijn man op zijn jas wordt gespuugd als hij hetzelfde vraagt en waarom mijn zoon voor de zelfde vraag in zijn portiek, als hij naar binnen wil in zijn eigen huis als antwoord een mes op zijn keel krijgt. En ik woon niet eens in West, maar in Zuid....... Waarom zijn wij nou toch zo onverdraagzaam geworden?

Tante Eulalie | 09-09-08 | 12:24

@kleurling
gefeliciteerd dat je je bij het weldenkende deel van de natie hebt aangesloten.

De Briemusketier | 09-09-08 | 12:23

@ nattebever | 12:13
Bull's Eye, as usual. *trompet*

Shalome | 09-09-08 | 12:21

kleurling | 09-09-08 | 12:15
Het tekent de lafheid en schijnheiligheid van de NPS om al die groepen bij elkaar te gooien. Als al eerder in dit draadje opgemerkt zijn er in NL genoeg minderheden die prima functioneren. Maar ja, je krijgt het programma natuurlijk niet vol als je het moet hebben van rifapen en aanverwant werkschuw islamitisch tuig.

nattebever | 09-09-08 | 12:19

@donjon
rest je als nederlander niets anders dan zo rechts mogelijk te stemmen.
ga ik ook doen.

De Briemusketier | 09-09-08 | 12:17

TV maken is een vak, da's niet objectief verslaan, da's beelden zoeken zij jouw wereldbeeld. Vermoedt dat de gelukkigen hier idd. over dromen, maar dat hilversumse kliek hier niet in voorkomt...

adminitor | 09-09-08 | 12:17

de nps gelooft blijkbaar nog steeds in de multicultionzin die ze ons door de strot proberen te rammen, maar ik schat dat 90 % van de nederlandse bevolking het nog langer weigert te vreten. daarom komen de pogingen van de nps ook zo potsierlijk over. we doorzien de oplichters inmiddels.

De Briemusketier | 09-09-08 | 12:15

gaap, ik word zo ziek van allochtonenshows waarin het allochtoonzijn centraal staat... het woord komt me sowieso mijn strot uit... aangezien bepaalde mensen waar ik niet bij wil horen zich tegenwoordig al identificeren met het woord allochtoon.
flikker nou eens op met dit soort kutprogramma's die alleen nog maar extra suggereren dat alle surinamers bij een groep zielepieten horen die het niet alleen kunnen redden in de maatschappij.
geen 'steuntjes in de rug' voor wie dan ook aub.

kleurling | 09-09-08 | 12:15

Je kunt nu lijdzaam gaan toezien hoe ze met jóuw geld, jóuw cultuur kapot-relativeren, nadat ze je gedwongen hebben (via belasting) hiervoor geld af te geven.

donjon | 09-09-08 | 12:15

Even crosskopietje.

"Grappig eigenlijk dat er bij dit alles zo'n simpele oplossing is.

Three times = out."

Daar kan dan gelijk bij dat het dan nog verdomd moeilijk wordt om kandidaten te vinden voor dat krankzinnige programma van de NPS, die, zoals iedereen weet, helemaal geen bestaansrecht heeft of zou moeten hebben.

nattebever | 09-09-08 | 12:13

@Shalome | 09-09-08 | 12:07
hulde !

Jokkebrok | 09-09-08 | 12:12

ondermeer het kleedgedrag op het strand van dubai, door vreemdelingen (bloot) kwam aan de orde. welnu met het gedrag van finnen in zandvooort heeft menigeen hier ook moeite, of niet soms.

De Briemusketier | 09-09-08 | 12:10

Dat de PO links is lijkt me nu wel duidelijk. GS wordteen beetje captain obvious door telkens de subjectiviteit van de PO te benoemen. Doe een stap vooruit. Breng ons reaguurders dan een juist wereldbeeld bij door zaken wel te brengen zoals ze zijn. Of trek ten strijde en zet een hervorming van de PO op de politieke agenda.

Maar de reaguurders hier hoef je niet meer te overtuigen.

Nugget | 09-09-08 | 12:09

laatste stuiptrekkingen van de babyboomer-generatie voordat ze zich definitief terugtrekken in hun bijeengegraaide pensioenstulpje in frankrijk.
Hoe zit het eigenlijk met al die Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen. de nps mag wel uitkijken.
Voordat ze het weten krijgen deze mensen een eigen mening ipv de natte multicultidroom van de nps.
zat gisteren wat over Dubai op tv te kijken, dubainezen vinden het niet leuk dat hun land overspoeld wordt door vreemdelingen. heel herkenbaar.

De Briemusketier | 09-09-08 | 12:09

@ Bigi Bana Boy
Alleen die buurtvaders? Laat ik nou net van ontwikkelde Marokkanen horen dat die geen fluit uitvoeren.
Ik hoef je verder ook niet uit te leggen dat het ophoesten van tientallen miljarden al een aanzienlijke verdienste is van de Nederlanders, maar dat dat niet het enige is, he? De Nederlander is wel meer dan alleen geld kwijtgeraakt met de invasie van de barbaren en hoe dat in de praktijk uitpakt of in het dagelijks straatbeeld, hoef ik je niet uit te leggen.
Het voornaamste probleem is gelegen in hetgeen ik je net uitlegde: als er net zoveel solidariteit onder allochtonen bestond naar ons en naar elkaar toe als wij naar hun hebben betoond, waren de problemen niet zo hoog opgelopen. Wie de realiteit onder ogen wil zien, is inmiddels al wijzer geworden. Via al die vermeende integratiestichtingen en blablabla zijn tientallen miljoenen euro's van ons belastinggeld het land uitgesluisd, hetgeen niet het geval zou zijn als er een oprecht solidariteitsprincipe bij allochtonen zou zijn. Is er niet. Kennen ze niet; immers, was dat er wel, dan waren hun landen van herkomst in de eerste plaats al niet van die versnipperde ellende-oorden. Ze hanteren allemaal de 'ieder voor zich'-mentaliteit en het stomme is dat ze juist degenen die zulks niet hanteren (de Nederlander dus) dat voor de voeten werpen. Terwijl alles maar dan ook alles daarop te herleiden is.

Shalome | 09-09-08 | 12:07

Niets bijzonders, is al 30 jaar lang, met onderbreking van Leefbaar, Rotterdams beleid voor politie,ambtenarij e.d.

HeerBommel | 09-09-08 | 12:06

Einde van de Domheid | 09-09-08 | 11:52
Gekkie, wat dacht je van GS?

nattebever | 09-09-08 | 12:00

-s

nattebever | 09-09-08 | 11:58

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 11:48
Point is natuurlijk dat men bij de NPS spreekt over 'allochtonen', alsof daar geen onderscheid in te maken is. Er nog van afgezien dat ik vind dat de NPS geen bestaansrecht heeft, lijkt het me iets verstandigers om dat verhullende gelul over 'allochtonen' te laten varen en gewoon duidelijk aan te geven dat we het gedrag van overwegend islamitische ruifvretende kankerapen meer dan zat zijn.
Dat gebeurt nu, en volkomen terecht dat ook die malle knuffelaars aan de linkerzijde van het *kuch* politieke spectrum op het luik worden getimmerd.

nattebever | 09-09-08 | 11:57

Ik heb een goed idee, je begint gewoon een multiculturele slechtnieuwsshow op internet.

Einde van de Domheid | 09-09-08 | 11:52

Multicul propaganda en positieve discriminatie zaaien meer haat dan alle weggejoriste frustraties.

Urft Oechelboechel | 09-09-08 | 11:51

En wat krijg ik dan voor blank zijn? De rekening?

NPS tief op met je achterlijke discriminatiepraktijken, als allochtonen gewoon eens positieve dingen gaan doen ipv. allen maar negatieve rotzooi uithalen, dan komen ze vanzelf wel positief in het nieuws ongeacht hun ras, huidskleur of afkomst.

Dat schaamteloze voortrekken en banen geven aan mensen omdat ze een kleurtje hebben is heel erg strafbaar. Jullie worden alleen (nog) niet vervolgd omdat justitie en onze overheid doordrenkt is met linkse facistische idioten die jullie discriminatiepraktijken naar de autochtonen toe van harte toejuichen en zelfs aanmoedigen met grote subsidies.

Dit gaat subiet en hard eindigen, en heel snel, mag ik hopen....
NPS bestaat dus gewoon uit betaalde discriminerende rotmensen meer is het niet, wat een schande !

Creaguurder | 09-09-08 | 11:50

Stevie_Ray_Vaughn | 09-09-08 | 11:46
Jij bent toen niet met een motorzaag wat dingen recht gaan zetten? Jammer.

nattebever | 09-09-08 | 11:49

Shalome | 09-09-08 | 11:40
Er zijn wel degelijk allochtonen die zich wél verantwoordelijk voelen (ik noem buurtvaders) en dat is heel mooi maar het blijft vreemd om aangesproken te worden op het gedrag van volstrekte vreemden enkel en alleen op grond van dat je iets met ze deelt of dat nu taal, afkomst, geloof of kleur is. Maar goed, zo zit de mens nu eenmaal in elkaar en ik heb niet de illusie dat te kunnen veranderen (daar hebben we imemrs de NPS voor). Wél breng ik graag in herinnering dat het denken in groepen ipv in individuen tot grote ellende heeft geleid en dat nog steeds doet. Voor wat belasting betalen voor uitvreters, dat lot delen we. Mijn vader voor mij en ik nu hebben al reeds vele tonnen aan belastingen af mogen dragen in al die jaren dus dat lijkt mij wederom geen exclusief probleem voor autochtonen.

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 11:48

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 11:36
Als ik iets onthouden heb van al die felheid tegen de linkse kerk is het idd die vreemde gewaarwording die jij noemt. Me moeten verantwoorden omdat ik wat linksig ben voor zaken waar ik geen reedt mee te maken heb. En mensen een beetje in het gareel houden is nooit verkeerd, of het nu mensen zijn die dezelfde kleur of politieke voorkeur hebben of niet. Bij gebrek aan zweedse band voor die gekken moeten we als samenleving er toch voor zorgen dat ze niet zo krankzinning doen. Maar jij niet specfiek richting een andere suri, dat is vreemd. Goed comment eerder vandaag trouwens naar de redactie die wat doorslaat in alles wat niet wit VVD/PVV-ert en/of gelovig is te bashen ben ik bang. Alles in het kader van de NPS bashen maar ondertussen....

spooky | 09-09-08 | 11:48

Schreef ik nou om 11:03: 'Die NPS, kan daar niet gewoon een fragmentatiebom op? Het liefst tijdens de eerste uitzending?'

Moet te gehaast zijn geweest. Bedoel natuurlijk 72 fragmentatiebommen, dat past qua aantal natuurlijk beter bij die druiven, herstel, maagden.

nattebever | 09-09-08 | 11:47

@MarV

Precies! Dus nu krijgen we weer zon laat in de middag programma waar 'petje' abdul wel kan werken.

Om te huilen dit! NPS, wordt wakker, niemand zit hier op te wachten.
We zijn de grens van begrip al ver voorbij.

In ieder geval ik wel toen een naaste iedere dag aangerand werd door 5 van die Getinte(marrokaanse) petjes in de trein naar school.

Dat moet ik eens proberen! Ik ga meteen de bak in, rechtzaak en alles. Nee die jongens kregen een goed gesprek met een psycholoog op school. Aai over de bol, snoepje erbij.
Doorlopen jongens, niks aan de hand..

Stevie_Ray_Vaughn | 09-09-08 | 11:46

@ Bigi Bana Boy 11:01
Misschien moet je het het wat breder trekken en is het effect van het consequent voortrekken van bepaalde groepen allochtonen dat zolangzamerhand iedereen (ook de autochtonen) zich achtergesteld voelt.

yacoda | 09-09-08 | 11:45

Waarschijnlijk is er in de schepping van de wereld een foutje geslopen. Het is meer dan een cultuur geworden.

Einde van de Domheid | 09-09-08 | 11:43

Shalome | 09-09-08 | 11:35
Je scheert wel alles over één kam. Als er iets is waar dit land behoefte aan heeft, is het nuance, subtiliteit, begrip, mededogen en een heleboel liefde naar de andere mens toe, ook als deze zoals gewoonlijk helemaal in z'n dooie eentje onschuldig in de gevangenis zit en ook nog eens de cipier niet eens kan verstaan. Er moet, om kort te gaan, juist nog veel meer geknuffeld worden. Dan komp het allemaal helemaal goet.

nattebever | 09-09-08 | 11:42

Die NPS blijft bezig, www.elsevier.nl/web/10105465/Nieuws/Cu...

2 jaar geleden ook al druk bezig met multiculturele waanzin, en nu dit weer.
Wellicht weer een leuk platform vanwaar figuren als:
- Jörgen Raymann (van Raymann is dood, uhh bedoel laat)
- Prem Radhakishun (je weet wel die opgeblazen donker bruine pad)
- Khalid Boudou (is dan wel een radio allochtoon maar dat mag de pret niet drukken, de calimero columnist van BNR)

Ach(med) kan nooit lang duren, die mocro's helpen dit uit zichzelf wel om zeep, next!!

kommentatort | 09-09-08 | 11:41

@ Bigi Bana Boy
Ik voel me ook totaal niet verantwoordelijk voor het geteisem dat uit elke windstreek hier komt aankloppen. Toch word ik gedwongen om hun huisvesting, levensonderhoud, opleiding, ziekenzorg en subsidies te betalen. 'Solidariteit' noemt onze regering dat. Het is het soort solidariteit dat ik bij de immigranten nooit bespeur, want die geven altijd aan nergens wat mee te maken te willen hebben.
Dat roept scheve verhoudingen op; Nederlandse belastingbetalers hebben na decennia dokken geen zin meer om nog langer miljarden opzij te schuiven en plaats te maken voor al die lui die geen ziertje solidariteit met elkaar of met ons vertonen. Logisch; eenrichtingsverkeer gaat altijd schuren, uiteindelijk.

Shalome | 09-09-08 | 11:40

@ Coyote | 09-09-08 | 10:41
Dan wordt het 'net vir blankes'. (net betekent 'alleen' in 't Afrikaans)

Willem VanDer Decken | 09-09-08 | 11:38

Jokkebrok | 09-09-08 | 11:08
Het blijft een vreemde gewaarwording om verantwoordelijk te worden gehouden voor het gedrag van je land/ras/soort/geloofsgenoten terwijl je er geen reedt mee te maken hebt. Op een of andere manier werkt dat blijkbaar zo. Wat heb ik te maken met die Suri die een Marokkaantje neersteekt in Slotervaart ? Ik ben verantwoordelijk voor mijn gedrag en dat van mijn kinderen en het lijkt mij vreemd om mij dingen aan te rekenen die volstrekte vreemden doen. Jij wordt ook niet verantwoordelijk voor Willem Holleeder gehouden, en volkomen terecht.
Maar goed, ik geloof dat er best allochtonen zijn die "hun eigen" mensen in het gareel proberen te houden en/of op de geode weg te helpen. Maar het blijft raar.

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 11:36

Wat een tomeloze flauwekul weer van de allochtonenknuffelaars.
Laat eerst de gevangenisinhoud maar een afspiegeling worden van de maatschappij voordat er weer een karrenvracht irritant talentloze mocro's, Turken en negers naar voren wordt geschoven om ons knollen voor citroenen te verkopen.

Shalome | 09-09-08 | 11:35

gebruik aub het woord positieve discriminatie niet meer. Dat is zoo verwarrend. Ik denk dan altijd aan dingen waar ik beter van wordt, ipv die kudtkraagjes en zo.

deuZige | 09-09-08 | 11:33

@MarV | 09-09-08 | 11:28
Precies

increment | 09-09-08 | 11:31

Palm plus heeft het goed gezien. Als je aan de NPS wil verdienen, moet je multiculdada maken.
Dat je daar alleen linksstemmers, grachtengordeldiertjes en raamambtenaren mee bereikt, en dat de rest van Nederland er alleen maar nog misselijker van wordt is beside the point.
Er zijn weer wat propagandamakers van de straat.

Urft Oechelboechel | 09-09-08 | 11:31

@Masturwasbeer | 09-09-08 | 11:26

Dacht ik, goh, goed verhaal, zie ik opeens staan "drink eens wat minder." Toch jammer

Tijl Nachtspiegel | 09-09-08 | 11:30

En waarom wordt dit programma ook niet gericht op bijvoorbeeld Chinezen, Koreanen en Taiwanezen? Daar hebben we er toch ook best veel van in dit land?
Oh ik weet het al, dat is een groep die niemand tot last is en doorgaans keihard werkt voor de kost, en daarom ook nooit negatief in het nieuws is.

MarV | 09-09-08 | 11:28

Ik krijg hier jeuk van. Wat een ergerlijke stagiaire-taal, wat een dromerige kletskoek.
Mens, kijk eens door de hash wolken heen en open godverdoemme je ogen. Drink eens wat minder en kom terug op aarde. Zie dan dat dit soort initiatieven al mislukken sinds de begin jaren 70. Hou toch eens op met het heruitvinden van het wiel met je buitenlander geknuffel. Donder op, we hebben er genoeg van nu. Het devies is werken en niet zeiken. Niks 'hellepe' en 'kansen'. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Niemand en zeker de overheid niet kan daar IETS aan veranderen.

Masturwasbeer | 09-09-08 | 11:26

Jokkebrok | 09-09-08 | 11:08
.
Ik denk dat Bigi dat gaat doen, nadat jij in jouw eigen buurt alle bleekgesmoelde tokkies persoonlijk door de universiteit hebt begeleid, held !

Niet voor Jan | 09-09-08 | 11:25

@helderejan | 09-09-08 | 11:00
Naar mijn mening is er een grote onbalans gaande waar positieve discriminatie de boventoon voert. GS vuurt alleen maar op die onbalans.
Opeens maak je je als blanke modaal verdienende man je overal schuldig aan terwijl je gewoon je werk doet, geluk zoekt en je niet teveel bemoeit met andermans zaken. Als je dan de TV aanzet word je overgoten met positieve disciminatie waarna ik geen hap meer door m'n keel kan krijgen van die 'politiek correcte elite' in dit land. Als je dan hoort wat er gebeurd met je belastingcenten (je staat minstens 50% af aan de staat) dan ga je toch spontaan over je nek! Neem dit bericht nou. Je mag het weten; ik ben van plan te emigreren, want 't klootjesvolk (waar jij deel van uitmaakt met je goedpraterij) in dit land laat toch over zich heenlopen.

increment | 09-09-08 | 11:25

Op Joetjoep staat al genoeg beeldmateriaal gemaakt door Mocro's, dus de NPS word weer eens veel te laat wakker.

Kudtkapper | 09-09-08 | 11:24

Hoogstwaarschijnlijk wordt dit programma weer eens gefinancierd door de EU. Dit uiteraard op aanvraag van de PVDA en zijn kornuiten. Ben weleens benieuwd wat zo'n programma zou kosten, geeft de NPS/NOS daar overigens openheid van zaken in? Dit land is een land van gekken en het vervelende is dat er steeds meer bijkomen. Ajuu, de mazzel.

thorgal | 09-09-08 | 11:23

Wel handig van GS, zo'n programmagids voor de publieken, geen gids meer nodig.

baca | 09-09-08 | 11:23

Ze hebben een promo op de website.
Kan je ook op stemmen < 1 t/m 5 sterren. >

( player.omroep.nl/?aflid=7976594 )

Reaguurders, doe er wat mee.

Dikkepaal | 09-09-08 | 11:22

@deoudererijperevrouw | 09-09-08 | 11:17

Oudste beroep ter wereld heeft de nodige vacatures voor oudere rijpere vrouwen, dus wanhoop niet...

Tijl Nachtspiegel | 09-09-08 | 11:21

Dan mogen ze oudere nederlanders ook wel positief discrimineren want die komen helemaal niet meer aan een goede baan.

deoudererijperevrouw | 09-09-08 | 11:17

@James Lost | 09-09-08 | 10:55

Tijl nachtspiegel keek in het toilet en zei: "Ai, dat ziet er niet goed uit. Maar ik heb het er naar gemaakt."

Tijl Nachtspiegel | 09-09-08 | 11:16

Ik heb thuis een heel mooi schilderijtje waarop een Marokkaans meisje staat met een traan op haar wang.

Dat gebruik ik als dartbord. Verdomde moeilijk om iedere keer die traan te raken.

nattebever | 09-09-08 | 11:15

Als het niet vanzelf bovenkomt drijven zeg ik: Afzinken die hap. Dat tegen de stroom inzwemmen ben ik zat, dit is potverdorie communistisch Rusland niet.

alpha_mannetje | 09-09-08 | 11:15

Laat ze lekker de buurt in trekken met een camera!

Captain Diehard | 09-09-08 | 11:13

De hooivorken moeten uit het vet, dat wordt met de dag duidelijker.

nattebever | 09-09-08 | 11:13

@Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 11:01
ik zou zeggen: betrek het niet op jezelf, het gaat over de NPS (en terecht wat mij betreft) en over de bekende bontkraagjes.

Onderbuik | 09-09-08 | 11:11

NoMinister | 09-09-08 | 11:07
Prima format. Lekker met het bord op schoot kijken.

treo | 09-09-08 | 11:10
Mocrowerpen wordt dah bomb in 2009, ik zweer het je.

nattebever | 09-09-08 | 11:11

Sommige programmas van de staats omroep bieden wel plaats aan jonge Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen. Zo komen deze groepen namelijk veelvuldig aan bod in 'opsporing verzocht'.

Daran | 09-09-08 | 11:10

Ach het zal weer moeten om voldoende allochtonen op TV te krijgen. Zo werd vorig jaar het Zomercarnaval gepromoot en dit jaar de Probamashow. Blijkbaar is het quatum nog niet gelaad en wordt er nog een nieuw concept uitgewerkt. Leuk: het wordt weer eens tijd voor het oud Hollands negerzappen (populair in Groningen)

treo | 09-09-08 | 11:10

helderejan | 09-09-08 | 11:00
Hee Groot Licht, wat is er mis met stemmingmakerij? Wat denk jij nu dat er de afgelopen 20 jaar in NL gebeurd is? It's payback time, laffe anonieme hond! (Ja, ik dacht, een beetje schelden, dat moet kunnen.)

nattebever | 09-09-08 | 11:09

@Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 11:01
Misschien dat jullie zogenaamd hoog opgeleide allochtonen eens een substantiele bijdrage kunnen leveren aan de oplossing van dit probleem ipv. laf te wijken. Aan hoog opgeleide met een lamstraal-mentaliteit heb je ook niet veel... so whats the loss ?

Jokkebrok | 09-09-08 | 11:08

-weggejorist-

widtvoet ® | 09-09-08 | 11:08

RechtZee | 09-09-08 | 11:04
Heb je je bijtring nog in de mond?

Misschien een leuk programma voor John de Mol: 10-25 werkende allochtonen in een fabriek en die ze dan draaiend moeten houden. Camera erbij en een echt kijkje in de multiculti wereld is een feit. Dat wordt lachen en huilen en heeeeeel veel media-exposure.

NoMinister | 09-09-08 | 11:07

MrXabbu | 09-09-08 | 11:00
Dat komt natuurlijk omdat bepaalde groepen allochtonen 'nieuwsmakers' zijn, oelewapper.

nattebever | 09-09-08 | 11:06

MrXabbu | 09-09-08 | 11:00
Men kan ook over het leefgebied en gedrag van het winterkoninkje schrijven maar daar zit nou net géén probleem.

Positieve discriminatie ís discriminatie, voor autochtone Nederlanders.
Beau ter Ham | 09-09-08 | 10:12

JUIST!

Positieve moord bestaat ook niet... oeps... hoe zou links Nederland eigenlijk ECHT denken over de moord op Pim???

NoMinister | 09-09-08 | 11:05

Pilsvogel | 09-09-08 | 10:53
Ik kreeg even vochtige ogen en een brok in de keel.
[email protected] Riest | 09-09-08 | 10:59

Ik krijg een brok in m'n keel van z'n programma, dat werd tijd. NPS HOEZEE

RechtZee | 09-09-08 | 11:04

-weggejorist-

nattebever | 09-09-08 | 11:03

Kunnen we iedereen die niet technisch bezig is bij de NPS niet gewoon een hele grote schop geven? Ze verdienen vast 75k+ en da's dus goedkoop opruimen. Toedeledokie!

Dat is wel zo eerlijk. Zullen ze dus wel niets van begrijpen...

NoMinister | 09-09-08 | 11:03

loerelau | 09-09-08 | 10:58
Nou, dat liegt er niet om.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 11:03

Ja Mutsaers, het is allemaal leuk hoor die allochtonen bash stukjes maar je kunt je inderdaad afvragen of het aardig danwel zinvol is om mensen die gewoon normaal meedraaien in de Nederlandse maatschappij, ik noem ondergetekende, ook even volkomen onterecht onder uit de pan te geven. Want doe je namelijk en het heeft eerder een negatief effekt op de maatschappij dan een goede. Ik zie namelijk om mij heen dat de genoemde groep zich steeds minder gewenst voelt en ik ken een aantal 2e en 3e generatie migranten die zo Nederlands als de pest zijn maar zich toch bezinnen op een vertrek naar een land dat voor hun net zo goed buitenland is. En het wrange is dat het nou net om de groep gaat die wel goed opgeleid en geintergreerd is. Waar je dus mee blijft zitten is met wijken vol kanslozen uitvreters en criminelen.
Ik mag hopen dat dit stukje met name gericht is tegen de indoctrinatie van de NPS en niet zo zeer tegen de genoemde groep want zelfs ik ervaar het als een trap in mijn niet onaanzienelijke zak, en ik kan doorgaans wel het eea hebben van jullie geretardeerden daar op de redaktie.

Bigi Bana Boy | 09-09-08 | 11:01

Van de laatste 7 topics gaan er nu 5 over de allochtonen-problematiek. Bij GS heb je in ieder geval wel duidelijk het gevoel dat er van keiharde indoctrinatie sprake is.

MrXabbu | 09-09-08 | 11:00

-weggejorist-

helderejan | 09-09-08 | 11:00

Pilsvogel | 09-09-08 | 10:53
Ik kreeg even vochtige ogen en een brok in de keel.

Multiculti is NOOIT goed nieuws. Platgooien die handel.

grote haas | 09-09-08 | 10:58

Tijl Uilenspiegel keek in de speigel en zei: "Ze haten me, maar ik heb het er naar gemaakt..."

James Lost | 09-09-08 | 10:55

Prima toch transparante TV. Iedereen zijn smaak en het is helder waar je naar kijkt. Dit is dan niet echt mijn ding. Maar neem city folk van de NPS. Altijd heel goed die portretten van echte mensen. Zondag nog een militair met een post traumatisch stress syndroom. Heel eerlijk over de noodzaak van pillen slikken om zijn stemmingen binnen de perken te houden. Mooie tattoo op zijn rug, gewond maar niet verslagen. Kan GS wel doorgaan met alles afikken van de publieke omroep, vaak terecht. Maar het kind met het badwater weggooien is er ook een gevolg van. Andere kant van het verhaal is als ze niet zo godsgruwelijk geld over de balk gegooid hadden met de US verkiezingen er zo veel meer mooie TV kan zijn als City folk, tegenlicht, zomergasten.... Als dat allemaal weg is dan rest er niks ander als campingzendert kijken en doe ik definitief de TV de deur uit.

spooky | 09-09-08 | 10:53

@James Lastig | 09-09-08 | 10:41
Dat artikel van Pamela Hemelrijk kan niet vaak genoeg worden geciteerd; het is briljant!
.
Het wordt tijd dat we Fox News eens deze kant op gaan halen. Qua rechtsheid volledig "off the scale", maar het zou een aardig tegenwicht vormen voor de propagandamachine van de Linkse Kerk die de NPS/NOS is.
.
Zolang Fox News hier nog niet is, zorg ik ervoor dat ik altijd een paar afleveringen van "Opsporing Verzocht" op de harddisk-recorder paraat heb. Mocht ik, per ongeluk tijdens het zappen, te lang in zo'n pro-multiculti-programma blijven steken en met glazige ogen begeinnen te mompelen "Mocro's zijn goed, een mocro moet..." dan kan ik, als ik weer enigszins bij zinnen ben, altijd even een half afleveringetje opzetten en dan is de hersenspoeling weer ongedaan gemaakt.

Brouhaha | 09-09-08 | 10:53

Doe het andersom: kunnen we die allochtonen niet verplichten naar filmpjes te kijken hoe mooi een puur NL is? Zeeuwsmeisje door het beeld huppelend, zo'n ouwe witte bok voor z'n molen leunend op 'n hark, Een lekkere blonde slet op een opoefiets met opwaaiende rok door Mokum etc. Prachtige Hollandsche beelden.

Pilsvogel | 09-09-08 | 10:53

Het programma wordt om 5 uur uitgezonden. De "hardwerkende Nederlander" staat dan nog in de file.

BroodenSpelen | 09-09-08 | 10:53

@helderejan | 09-09-08 | 10:47
Je bent een typisch voorbeeld van de blinde linkse kliek; steekt liever zn kop in het zand dan de problemen te benoemen en aan te pakken. Droom lekker verder.

increment | 09-09-08 | 10:51

As jij mijn program niet goe vin dan ik steke een mes tussen jouw ribben.

Boomschade | 09-09-08 | 10:50

James Lastig | 09-09-08 | 10:41 Maar waar kan ik heen James? China is me te druk.

Ik heb getwijfeld over België.

Willianus Wortelus | 09-09-08 | 10:50

Het is me niet helemaal duidelijk. Er wordt gesproken over 'nieuwe Nederlanders' en 'oorspronkelijke Nederlanders' en het zou gaan over beeldvorming. Maar het lijkt eentrichtingverkeer. Het is de beeldvorming van de 'oorspronkelijke Nederlander' die kennelijk gecorrigeerd dient te worden. De beeldvorming van de 'nieuwe Nederlander' lijkt geheel buiten de discussie te staan. Vreemd.
Maar dan komt de aap uit de mouw: "Heel concreet: in hoeverre vindt er verkleuring plaats bij de presentatoren." We zijn te wit. We moeten uitburgeren, elke dag een half uur.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 10:50

Ben ik blij dat er nog iets is als internet en sites als Geenstijl.

Lardeerik | 09-09-08 | 10:49

de doelgroep kijkt toch helemaal niet naar den nederlandschen tv?

Onderbuik | 09-09-08 | 10:49

Er stijgt een gejuich op bij de RTL-s. Nog meer programma's bij de publieken weer niemand naar gaat kijken. De autochtonen hebben geen behoefte aan belerende jaren 50 programma's en de allochtonen kijken naar het uitheemse schotelgebeuren. Kortom nog meer belastinggeld spoelt door het putje.

BroodenSpelen | 09-09-08 | 10:49

waarom denkt de staatsomroep dat ik kennis wil nemen van hun (achterlijke)koeltoer?
wat gaan ze voor goed nieuws brengen dan? stenegingen? ophangen van homo's?
vrouwen onderdrukking? onee die onderwerpen komen zeker niet aan bod
ik kijk morgen wel weer lekker naar thread matrix, vind ik een reeler beeld van hun koeltoer weergeven

Snerrie | 09-09-08 | 10:48

-weggejorist-

helderejan | 09-09-08 | 10:47

En WTF is er nu weer verkeerd als iemand a) goede bedoelingen heeft, en b) daar rond voor uitkomt ?! En ga me nou niet vertellen dat het geld kost - onze aanwezigheid in Afghanistan kost ook geld. De JSF kost ook geld. Die snelweg bij Roermond kost ook geld.

Niet voor Jan | 09-09-08 | 10:45

Coyote | 09-09-08 | 10:41
Hoeft niet, als je op een dergelijk station normaal ABN spreekt dan snappen ze het toch niet dus kijken ze ook niet.
Maar toch een idee met potentie.

Dunnepoep | 09-09-08 | 10:45

AHHH indoctrinatie van de media is dus begonnen?

Pierre Lebon | 09-09-08 | 10:44

Zouden er ook dit soort programma's zijn in bijvoorbeeld Canada over Nederlandse migranten? Nee, vast niet, want een Nederlander kan zich overal ter wereld redden... En nu wordt het geld van deze toppers van de wereld kapot gegooid... Belachelijk, ik zag gister een vrouw uit Somalië die hier al 8 jaar woont en gewoon de taal niet beheerst! Respectloze kudt hoer, en dan gaan we daar programma's voor maken?!

Doc Damage | 09-09-08 | 10:44

@ Turbo Ray
ja hoor, ander topic: www.telegraaf.nl/binnenland/1876913/__...
dit is de reden waarom GS vol staat met topics over multiculti.
Misschien goed om voor iedereen het handelen van de overheid en justitie begrijpelijk te maken, dan hoeft die onderbuik niet zo te rommelen.

stijlla | 09-09-08 | 10:42

Kan GeenStijl geen Commercieel TV-station beginnen? En dan iets met "Slegs vir Blanke" oid.. Nou..? Toch..? He..?

Coyote | 09-09-08 | 10:41

@Redactie
Sorry... Ik zie het probleem niet zo.
Hebben jullie ook nog andere topics?

Turbo Ray | 09-09-08 | 10:40

#Superior Bastard | 09-09-08 | 10:26

Helemaal mee eens. Dat is ook de reden dat ik (Surinaamse) mijn Hollandse matti heb aangespoord de tip naar de redactie te sturen die tot dit artikel heeft geleid.

Parbogirl | 09-09-08 | 10:40

Kan interessant zijn voor uuhhh...... nou ja gewoon voor.....

Godverdomme! Holland needs regime change!

Rambo John J | 09-09-08 | 10:36

We worden al enkele decennia geindoctrineerd door de PO, de vraag is niet OF maar wanneer wij opstomen richting het Mediapark en daar de boel kort en klein slaan, zoals in andere landen ook weleens het geval is !
Is wel een hoop beton daar, dus zullen er een paar stevige kranen of bulldozers naartoe moeten.

Mazzeltov | 09-09-08 | 10:35

@Ollie B. Bommel @10:26
Ik wou het graag vredelievend houden, U kent mij ;-)

fuckje | 09-09-08 | 10:33

En jullie maar betalen *proest*

James Lastig | 09-09-08 | 10:33

Als je willens en wetens de boel verstiert, dan krijg je een uitkering, een clubhuis, subsidie voor je rapgroep, wordt je woning geschilderd en mag je met voorrang solliciteren bij de publieke omroep.

uninvited guest | 09-09-08 | 10:33

als er meer dan 3 teglijk aanwezig zijn kunnen ze meteen opgepakt worden......

Joehoe, overheid, doe mijn belastinggeld eens terug geven...

Adriaantjeeeeeuh | 09-09-08 | 10:31

Braak. Stop de geldstroom naar de P.o.

Willem VanDer Decken | 09-09-08 | 10:30

Wat wil je met een e.o. omroepbaas, die kerel wil nog het liefst een boerkaplicht op het omroepterrein instellen.... (en dan het liefst ook voor kleine jongetjes, daar schijnen die gelovigen het ook moeilijk mee te hebben).

koolteer | 09-09-08 | 10:29

Past ook erg goed bij het bericht hieronder, over die mocro's in Ede....

Geiteneuker | 09-09-08 | 10:29

Binnenkort op Marktplaats:

Te koop: kompleete licht en geluid studio alles keinieuw nog man. Vette fillem lampen... statieve met dikke kameraas met lensen en kabels en alles. Supercoole shit. Doe een bod.

Willianus Wortelus | 09-09-08 | 10:28

Kunnen ze ervaring opdoen om de nederlandse cultuur te verrijken met islam 1,2 en3 ,natuurlijk zwaar gesubsidieerd door de maatschappij.
Met op zondag de haatzaai imam en meer mooie culturele hoogstandjes..

*kan niet wachten*(om te vertrekken)

Mr aarsch | 09-09-08 | 10:28

Ommezwaai | 09-09-08 | 10:14
je vergeet Omrop Fryslân nog

preston spears | 09-09-08 | 10:27

fuckje | 09-09-08 | 10:21
moet het niet zijn bommen maken met Samir A?

Ollie B. Bommel | 09-09-08 | 10:26

Als ik een succesvolle nieuwe Nederlander was zou ik gek worden van die badinerende houding van die linkse goedpraters, positieve discriminatie beschouwen als een belediging en mij schamen voor mijn collega nieuwe Nederlanders die het nieuws en daarmee de publieke opinie domineren.

Superior Bastard | 09-09-08 | 10:26

Het is tijd voor een APOS (Alternatieve Publieke Omroep Stichting). ID-tjes iemand?

Meautie | 09-09-08 | 10:25

@Redactie: worden jullie zelf nou ook niet moe van steeds een allochtonen-topic? Doe eens met iets anders komen.

mijn opa | 09-09-08 | 10:25

Ik kijk al jaren geen TV meer. Een krant, internet en een DVD-speler. Meer heb je echt niet nodig.

Ivoren Toren | 09-09-08 | 10:24

Ja hoor, en we gaan maar door met het pamperen van klootzakjes... ik heb liever dat ze zuid-amerikaanse of aziatische schoonheden uitzenden. Die culturen vind je ook in Nederland (en doen het een stuk beter dan het geteisem wat ze hier willen uitzenden)

increment | 09-09-08 | 10:24

Ik heb mijn mocro-fix alweer gehad voor vandaag. Tijd voor koffie.

blinde kip | 09-09-08 | 10:23

"Daarom gaat de NPS ook baantjes uitdelen aan deze toptalentjes."
-
Een functie in het buitenland hoop ik?
Oeh wat zeg ik nou...

Barkruk | 09-09-08 | 10:22

Volgens mij is GS gewoon een ietsiepietsie jaloers dat zij nog steeds geen programma op tv hebben!

De dikke vandaal | 09-09-08 | 10:22

Toch wel fijn dat de NPS ons nog wel liev vindt.

Turrukje | 09-09-08 | 10:21

in Ede zitten nog een paar preau-joetjoeb mocro's
echt wat voor jullie. moeten jullie wel programma's over skoeters maken

Noiseja | 09-09-08 | 10:21

" Ontbijten met Samir A".
" Je eigen kansenwijk creëren". ( hoe schop je autochtonen weg)
" Koken met Mohammed B.".
" Hoe naai je je Burka, met de meiden van Haram".
Zomaar wat nieuwe titels voor programma's, Joop DaalmeijerT, linkse slet!

fuckje | 09-09-08 | 10:21

Wegjorissen dat multik*tprogramma. Er is al positieve discriminatie genoeg. Dit hoeft er niet ook nog bij.

Meautie | 09-09-08 | 10:20

Jammer dat het gelijk wordt uitgezonden met Idols 56, anders had ik misschien nog wel gekeken

ijsklont | 09-09-08 | 10:20

Het multicriminele fascisme gaat keer op keer zijn grenzen te buiten. Misschien wordt het tijd om als uiterste redmiddel, Europa te redden van de ondergang, ondergronds verzet te gaan plegen.

Sendis | 09-09-08 | 10:19

Goh alweer een programma waar ik niet naar ga kijken (maar wel voor betaald heb).

Dunnepoep | 09-09-08 | 10:19

@widtvoet ® 10:16

"Succesvolle Nieuwe Nederlanders zat!" moet dat zijn natuurlijk.

widtvoet ® | 09-09-08 | 10:18

@ Ballenman | 09-09-08 | 10:13
Exact.
Mutsaers wat is nu je punt ??? Je hoeft toch niet te kijken ?
Lijkt me een keer een verademing om eens een Mocro op TV te zien die niet figureert bij "Opsporing verzocht " (licht getinte dader met gedekt kapsel) of die geen ambulances sloopt. Niets mis mee, bij die positieve discriminatie kan je je wenkbrauwen optrekken maar veel slechter dan onze eigen autochtone TV-talenten kan het nauwelijks worden......

J. Trajkovic | 09-09-08 | 10:18

Just my opinion | 09-09-08 | 10:13

Omstreeks deze tijd krijgen we toch altijd een "bonus" in de vorm van een blauwe envelop?
Dit omdat het een voorrecht is om in dit land te wonen....

Ommezwaai | 09-09-08 | 10:18

Nou, daar in Den Haag maken ze anders al heel leuke filmpjes. Prima script. Ik heb bij het bekijken ook helemaal niet het gevoel dat hier sprake is van een verantwoord minderhedenprogramma, dus dat is ook al prima geregeld.

Schoorsteenveger | 09-09-08 | 10:17

de krampachtigheid van de NPS wordt slechts overtroffen door de krampachtigheid van dit stukje.

superjan | 09-09-08 | 10:17

Succesvolle Nederlanders zat! En die walgen doorgaans van een dergelijke kom-knul-verschoon-ik-je-luier-even-voor-je benadering. Wat een hopeloos initiatief. Hoe gek denkt men nu werkelijk dat de kijker is?

widtvoet ® | 09-09-08 | 10:16

-edit jij ook -

plaklul | 09-09-08 | 10:16

Het is niet alleen links en losgezongen, maar het gaat nu ook gewoon vervelen.

waskuip-admiraal | 09-09-08 | 10:15

Kansen bieden aan serieuze burgers van welke komaf ook +1
Multikul aai over de bol pappen en nathouden -1000

Inert | 09-09-08 | 10:14

De staatspropaganda draait op volle toeren. Kunnen we hier geen kabinet over laten vallen?

Hippocrates | 09-09-08 | 10:14

7 euro per wedstrijd toch?.... eredivisie live

Pepijn Goudpalm | 09-09-08 | 10:14

Daar hebben die gastjes Youtube toch voor?

CoJoNes | 09-09-08 | 10:14

@Telegraafhoerrr | 09-09-08 | 10:12
Daar hebben ze iig geen smulbos, taakstraffen en pliesie die bang is voor ze.

Hellsmurfje | 09-09-08 | 10:14

Ze hebben toch genoeg zendtijd?
(Moslimomroep, Osporing Verzocht)

Ommezwaai | 09-09-08 | 10:14

denk dat er op zich niet heel veel mis is met het in beeld brengen van allochtonen die WEL succesvol zijn. geeft voor de nu opgroeiende allochtone jeugd toch wat meer perspectief dan het idee dat ze alleen in de criminaliteit geld kunnen verdienen.
dus ja, wat mij betreft mag dit wel op TV.

(en tuig natuurlijk doodknuppelen... maar niet op TV)

Ballenman | 09-09-08 | 10:13

Ik word echt stront ziek van die positieve discriminatie! Ik krijg toch ook geen bonus omdat ik een braaf werkende Nederlander ben?!

Just my opinion | 09-09-08 | 10:13

Als die lui thuis een fijne cultuur hadden, zaten ze hier niet, toch?

Telegraafhoerrr | 09-09-08 | 10:12

Positieve discriminatie ís discriminatie, voor autochtone Nederlanders.

Beau ter Ham | 09-09-08 | 10:12

Wat een psychologische benadering, NPS

Knul de Behanger® | 09-09-08 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken