Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boerkaverbod op ALLE scholen van Nederland

sgkool.jpgHoe snel kan Ella Vogelaar van standpunt veranderen? Nog maar een half jaar geleden was de minister van schotelantennes fel tegen een boerka-verbod. Juridisch onhaalbaar en ernstig stigmatiserend. Bovendien, hoeveel vrouwen lopen er nou in zo'n tent? Kennelijk heeft ze even met haar collega Plasterk van onderwijs rondgekeken in haar eigen prachtwijken, want nu ligt er het kabinetsvoorstel om ALLE boerkas op en rondom het lagere schoolplein te verbieden. En Ella Vogelaar stemde er gewillig mee in. Het verbod geldt volgend jaar voor het personeel, de ouders, leerlingen en iedereen die een voet op het schoolplein zet. Afgelopen dus met dat Afghaanse pinguïnpak. 'Als je leerplichtige kinderen naar school stuurt, dan moeten ze in een omgeving komen waar je elkaar in de ogen kunt kijken', vindt minister Plasterk van Onderwijs. Buiten de schoolmuren geldt het verbod niet. Daar hebben we het niet meer over integratie, emancipatie, gelijkheid van man en vrouw, sekse en godsdienst...

Reaguursels

Inloggen

@SODE | 08-09-08 | 17:47
Wie gaat er dan ook op fuckantie naar die achterlijke gebieden? Hou het geld dan liever in ons eigen Europa, in Frankrijk kan het ook warm worden en daar wonen ook genoeg Marokkanen en Algerijnen, net Noord afrika dus.

Benman | 10-09-08 | 12:35

Het enige waar de Linkschmensch goed in is ...... parasiteren.

Sidi Tammentis | 10-09-08 | 01:56

@ mark twain | 08-09-08 | 23:38
Bos is ook een gereformeerde sukkel. En dan ook nog eens een die zijn draai nooit gevonden heeft, en nog altijd niet weet hoe hij zijn innerlijke wezen moet verenigen met zijn achtergrond. Daardoor stuurloos en ook wel 'draaikont'.
Neemt niet weg dat hij misschien als bestuurder beter zou zijn geweest dan nono Balkedinges, die nergens iets van lijkt te begrijpen. Zou die man wel eens over 20 jaar geïnterviewd willen zien: "Had u dan niets door, toen?"

fietser | 09-09-08 | 17:42

Nonnes | 08-09-08 | 21:39
En toch wringt m daar de schoen (hoge hak?)! Dit zou geen verbod moeten zijn uit religieuze maar uit menselijke overweging.

fietser | 09-09-08 | 17:40

@Zoor | 09-09-08 | 16:51
Tip: als je wilt dat het gelezen wordt moet je het even een paar topics hoger zetten. Het gaat over de Islam, dus bij GS is het in elk topic ontopic, da's makkelijk.

Nonnes | 09-09-08 | 17:35

Ik lees allemaal dingen over criminele marokkaantjes, en dat soort dingen.
Praat alstublieft niet over de islam!! Je hebt het in dit geval over een paar pubertjes die denken stoer te zijn en alles kunnen maken.Die geen ene moer weten over de islam,jammer.
Ik geloof er echt in dat je zulk slecht gedrag van ''moslim''jongeren kunt voorkomen door je kinderen naar de moskee te sturen voor islamitische lessen.
--
Kacang of degene die het had over dat de islam geen paradijs is voor de vrouwen en dat de islam geen respect heeft voor de vrouwen.
Ik vind het echt triest,praat alstublieft niet over hetgeen waar jij niets van weet!
De islam heeft hartstikke veel respect voor de vrouwen,de vrouwen zijn hartstikke belangrijk in de islam!! In de koran ,een heilig boek van de moslims,staat een heel stuk over maria,de moeder van Jezus. Een moslimman hoort zijn vrouw goed te behandelen!
In plaats van onnozele dingen te zeggen over de islam,waarom vraag je niet aan een moslima op je werk of gewoon op straat hoe zij in het leven staat,hoe het geloof haar leven beïnvloed.
Je hebt het nu over de islam,(maagd het huwelijk in enzo) ik neem aan dat je ook heel weinig of niets weet over de christendom?

Respect, pff ik zou eerst maar eens uitzoeken wat respect is,want van jou kan ik niet zeggen dat je respect toont.

Zoor | 09-09-08 | 16:51

Wat een achterlijke reacties..

Hoeveel vrouwen lopen er nou met een burka rond? 10? 15? in héél nederland?
En even voor de duidelijkheid,,een niqaab bedekt alles behalve de ogen en een burka bedekt alles inclusief de ogen.

Maar wat kan het jou schelen wat een ander draagt,leef en laat leven.
Je komt misschien maar 1 keer iemand tegen met een niqaab/burka.
Als een burkadraagster langsloopt, en dan?? Niets toch,goh iemand die zich ''anders'' kleedt.Nou en.

Een beter milieu begint bij jezelf.

Zoor | 09-09-08 | 16:25

Ik ben uit esthetisch oogpunt voor een boerkaplicht voor minister Vogelaar.

cy | 09-09-08 | 13:49

@mark twain | 08-09-08 | 23:38
Bos was een betere premier geweest. (Maar dat was Cohen toch geworden, niet Bos) En ik denk ook dat hij een goede minister van financien is. Maar toch had hij beter fractievoorzitter kunnen blijven. Het was duidelijk dat het zo alleen maar bergafwaarts kon gaan.

Nonnes | 09-09-08 | 11:00

Een lerares in burka kan best wel geil zijn, vooral wanneer zij er niets onder draagt.

Harrydegraaf | 09-09-08 | 09:17

terecht, niets is zo vrouwonvriendelijk als een boerka.

Swaffelkip | 09-09-08 | 09:16

Is er nog iemand voor een boerka-plicht? Gewoon voor de duidelijkheid van wie wat is.

ziekebroeder | 09-09-08 | 07:29

@ Canis Spurcus | 09-09-08 | 04:03
Ho eens even, doe niet zo fucky tegen Sinterklaas doen ja!

Houtbar | 09-09-08 | 05:06

Geen idee hoelang dit draadje al suddert, maar kopvodden, bivakmutsen en mijters draag je maar lekker thuis of in Islamistan, crimistan of kerkiestan.

Dood aan de onzin en leugens van godsdiensten, lang leve het atheïsme.

Canis Spurcus | 09-09-08 | 04:03

Help... mijn vrouw draagt boerka.

Help... mijn man draagt boerkita.

Aldee | 09-09-08 | 03:43

.. in dit land weet je ook totaal niet waar je aan toe bent..

photto | 09-09-08 | 02:19

HRFKNS met een boerka, daar ben ik eigenlijk wel voor.

Alliekwallie | 09-09-08 | 00:05

@ Nonnes 23:29

Oke. Misschien zijn dat er wel meer dan ik denk. Bij de laatste verkiezingen heb ik
tevergeefs getracht om om al mij kennissen en vrienden er van te overtuigen dat zij niet op de SP moesten stemmen, want anders zouden we wederom met die man met dat speeltuinverstand worden opgescheept. Het resultaat is bekend.
Al die SP stemmers hebben gekregen wat zij wilden. Lekker is dat.
Ik weet 100% zeker dat Bos een veel betere premier geweest zou zijn als onze huidige Formule 1 fan. Maar goed, Nederland heeft liever een gereformeerde sukkel als CEO.

mark twain | 08-09-08 | 23:38

Jammer om te zien dat veel mensen precies doen wat dit kabinet wil,juichen om dit verbod.
Nogmaals,symboolpolitiek,trap er niet in,we zitten NIET te wachten op een oplossing voor niet bestaande problemen!

Los daarvan,kledingkeuze,hoe extreem of absurd dan ook,hoort in een fatsoenlijk land volkomen vrij te zijn.

captainobvious | 08-09-08 | 23:34

@mark twain | 08-09-08 | 23:24
Nee, daar doel ik juist niet op. Met het potentieel doel ik op alle anderen die zijn weggehold en nu ontevreden ronddolen. De rest van je verhaal: mee eens.

Nonnes | 08-09-08 | 23:29

@ Nonnes 23:19

Leuk. Zo ben ik het bijvoorbeeld altijd met mezelf eens, maar lang niet altijd met mijn nick.

mark twain | 08-09-08 | 23:26

@ Nonnes 23:17

Dat geloof ik helemaal niks van. En ik vermoed waar ji op doelt, maar die mensen
horen niet bij deze partij en deze partij zou daar uitdrukkelijk afstand van moeten nemen. De PvdA dient zich te hervormen en wel naar het Zweedse model.
Dat betekent wel een verzorgingstaat, maar dan wel plichten voor de burgers en niet alleen een oor leggen naar het gezeik.

mark twain | 08-09-08 | 23:24

@mark twain | 08-09-08 | 23:17
Eens? Dat is dan wel weer leuk. Is dat al eerder voorgekomen in je GShistorie?

Nonnes | 08-09-08 | 23:19

Wat ik heulemaal vergeet in me betoog is: ooit was er slechts energie, daarna materie, en sinds 'n paar jaaar is er: de gedachte. Da's pas evolutie mensen.
Dat die gedachte over het algemeen niet verder gaat dan "ik wil neuke" of "ik wil een Mc Donalds burger".... euuuhhh.... tsjaa.

de doed | 08-09-08 | 23:17

@ Nonnes 23:12

Mee eens.

mark twain | 08-09-08 | 23:17

@mark twain | 08-09-08 | 23:11
Twain, ze hebben toch echt in potentie de grootste achterban. Maar het is allemaal jammer en helaas.

Nonnes | 08-09-08 | 23:17

@Nonnes | 08-09-08 | 22:57
Wat een nodeloos gefundeerde, weinig tendentieuze opmerking. Ga eens kijken of het VKforum wat voor je is.

Nonnes | 08-09-08 | 23:12

Geldt dat ook voor Afghaanse vrouwen, dat zijn toch de goodies....?

laardepul | 08-09-08 | 23:12

@ Nonnes 22:57

De PvdA. In beginsel toch eigenlijk de enige serieuze politieke partij in Nederland.
Zo jammer. Bos, de enige politicus, die er eigenlijk met kop en schouders
boven uit zou moeten steken. Zo jammer. Mevrouw Vogelaar; helaas.

mark twain | 08-09-08 | 23:11

Even hard als het Communisme te worden bestreden dat is.

vander F | 08-09-08 | 23:05

@Liggend_streepje 22:41
Nee, natuurlijk willen "gelovigen" daar niet aan, die hebben (theoretisch gezien) veel te veel te verliezen. 72 uiterst neukbare maagden zie ik ook wel zitten, een eeuwig leven in het hiernamaals ook, maar ik denk dat 't er niet van komt. Soit. Van de andere kant; vandaag tuurde ik eens in m'n vijver en zeg een laatste bloeiend vergeetmijnietje. Yep, zo'n blauw ding. Ik dacht "wat is het toch mooi, zo'n simpele perfectie". Nou, misschien is 't geschept (kudo's to you whoever you are), misschien is 't gewoon vanzelf ontstaan. Who cares?

de doed | 08-09-08 | 23:00

@ZouteZeeuw | 08-09-08 | 22:55
Ben toch benieuwd: is er al een boerkanees gesignaleerd op hogeschool of universiteit? Want dat lijkt me wel reden voor een feestje.

Nonnes | 08-09-08 | 22:57

Geldt ook niet op HBO, Uni enz. Zodat het weer een typisch Nederlands slappe was maatregel is. Zoals alles in dit land slap en lafjes is.

ZouteZeeuw | 08-09-08 | 22:55

In die zin dient de politieke Islam te worden bevochten.

vander F | 08-09-08 | 22:55

Boerkadraagsters zijn de nieuwe spleetogen

oab | 08-09-08 | 22:54

@BozeMan | 08-09-08 | 22:46 ,
het is ooit zwaar bevochten (feit) en het al altijd vechten blijven.(mening)

vander F | 08-09-08 | 22:53

@vander F | 08-09-08 | 22:43
Eensch...

liggend_streepje | 08-09-08 | 22:53

Ik wil nergens van die enge wijven tegen in zo'n wigwam tegen komen!
Zijn het wel wijven!???? Já dat weten je ook niet!
Aanpassen of vertrekken met je rotzooi!
Naar je ouwe moer in verweggiestan!
DOEI !!

Budha | 08-09-08 | 22:53

@vander F | 08-09-08 | 22:43
Ook dat is een menig die telt. Of je het er mee eens bent is een andere discussie.

BozeMan | 08-09-08 | 22:46

was ella vogelaar niet van de.., OJA pvda

henkdekanarie | 08-09-08 | 22:44

@BozeMan | 08-09-08 | 22:39 ,
zei die de vrijheid van meningsuiting afwijzen en bedreigen, dienen te worden bestreden.

Net al zij, die de democratie afwijzen, ook zij moeten worden bestreden,
met alle macht.

vander F | 08-09-08 | 22:43

@de doed
Leven is spontaan ontstaan alleen "gelovigen" willen dit maar niet begrijpen. Mijn punt is dat dit wat wij nu ervaren het bestaan van een schepping niet per definitie uit sluit. In de zin dat de big bang ook verklaring behoeft. En daarnaast de nu nog theoretische braan werelden. Food for thought... Maar laten we ons vooral verdiepen in onze kleinzerige verschillen. Dat doet ons als menselijk ras uiteindelijk goed?

liggend_streepje | 08-09-08 | 22:41

PS: Vrijheid van meeningsuiting is een groot goed hier in Nederland. Maar NIET voor andersdenkenen.

BozeMan | 08-09-08 | 22:39

Stel je voor. Een vrouw heeft al 23 jaar een burka aan. Heeft dus al tijden geen lekker zonnetje op haar gezicht gehad, weinig daglicht op haar benen, en geen bruin tintje op haar armen. Haar decollete is spierwit.

Ze hoeft zichzelf niet te scheren omdat toch niemand het ziet. Ze hoeft geen snor weg te halen. En haar haren zien er uit als touw.

HOE ZIET zoiets eruit? WIL je dat wel zien zonder burka?

BozeMan | 08-09-08 | 22:38

't is een begin.

watergeus | 08-09-08 | 22:32

Zou die domme Vogelaars toch slimmer zijn dan we denken en hebben uitgerekend dat er meer electoraat zit onder antiboerkaas dan onder boerkaas en haatbaarden?
Bang om te gaan solliciteren binnenkort, Ella?

pennestront | 08-09-08 | 22:25

ja alles uit behalve het ligt

achaius | 08-09-08 | 22:23

@liggend_streepje 22:02
Als je teruggaat naar het gaatje zijn er twee mogelijkheden: A) "leven" is spontaan ontstaan of B) "geschept". Wetenschappelijk bewijs voor theorie A of B zullen we nooit kunnen vinden, alleen filosofen kunnen er een antwoord op bedenken.
Als ik effe de regel "de simpelste oplossing is meestal de juiste" hanteer is antwoord A dus juist. Toch?

de doed | 08-09-08 | 22:12

Ja, je moet toch wat doen aan het kiezersverlies.
Jammer dat ze het niet echt menen.

stinkdiertje | 08-09-08 | 22:11

eindelijk.
voorstander van snorverbod

uitkering trekker | 08-09-08 | 22:03

@Sikkeneur | 08-09-08 | 21:51
Ik ga daar volledig in mee. Freudiaans geloof in God speelt wel degelijk een rol in de menselijke psyche en een godsbeeld. Net zoals ik "heilig" geloof in evolutie, de oerknal, en spookverschijningen, is voor alles vaak een natuurkundige of psychologische verklaring te vinden. Maar als we uiteindelijk bij de kern komen, en dan niet het simplistische 7 dagen Adam en Eva verhaal, dan blijf ik redelijk overtuigd van een schepper. Intelligent design verwerp ik trouwens.

liggend_streepje | 08-09-08 | 22:02

@Sikkeneur 21:51
Nou, U had de nonnetjes dan nog, ik had slechts de broeders *zucht*
Maar wat vindt U van de stelling dat mensen in een god geloven om a) een ander de eindverantwoordelijkheid toe te kunnen schuiven en b) hun eigen zielige dasein te kunnen prolongeren middels the life after? Mensen vinden zichzelf immers ZO belangrijk dat het conecpt van simpelweg afsterven er niet in wil...
Sterkte met Uw linkerhand overigens.

de doed | 08-09-08 | 22:00

Het geschreven stukje moest staan bij: Het gaat om de buitenlanders

fleurtje | 08-09-08 | 21:57

fleurtje | 08-09-08 | 21:53

Jeetje Fleurtje... vooral je laatste 2 zinnetjes doen 't 'm, hoor!

Sikkeneur | 08-09-08 | 21:57

Maak er wandelende wildplakzuilen van.

Lets Kuttekrap | 08-09-08 | 21:56

98 procent van de gevangen in de jeugdgevangenis in Sassenheim zijn Marokkanen en Antillianen.Tasjesrovers, inbrekers, loverboys en en drugsrunners.Deze jongens zijn onverbetelijk.Praatgroepen? ze luisteren ernaar tot ze buiten staan, en gaan vrolijk verder in de criminaliteit.Ze kiezen allemaal voor het snelle geld.
De gevangenis straf moet de regering opleggen,met de waarschuwing erbij,dat bij het volgende vergrijp de familie met de dader de koffers kan pakken.Dit kan niet volgens de wet??? Een verandering is zo aangebracht,er komen bij elk kabinet wel 1000 nieuwe regeltjes bij.Maar waar je ballen voor nodig hebt durft [bijna]niemand iets te doen.Dit heeft niets te maken met discriminatie,maar met het redden van Nederland.Normen en Waarden ofzoiets

fleurtje | 08-09-08 | 21:53

Was er niet al zoiets,
Ja ik heb het: Identificatieplicht....
Hoe kan je een mens identificeren met een burka?
Niet dus..
Af dat ding dus, niet alleen in en om scholen maar in en om heel nederland.

ragnark | 08-09-08 | 21:51

liggend_streepje | 08-09-08 | 21:14

Dank.
Bij mij was het precies andersom. Rooms-Katholiek opgevoed, bij de nonnetjes op school gezeten en mijn linkshandigheid onder stimulans van de meetlat ingewisseld voor rechts leren schrijven e.d., zelfs ter communie gegaan.
De ommekeer kwam bij mij op de middelbare school met vrijzinnige, links geörienteerde docenten. De discussies in de leslokalen en het lezen van o.a. filosofische boeken usw, hoewel veel van mijn vrienden (desondanks) toch bleven geloven in een God en nu nog steeds te kerke gaan.

Het geloven in een God (goden) is m.i. voortgekomen uit een oerangst voor de dood en een verklaring te willen geven voor de zin van die andere oerdrift:(over)leven.
Ik ben daar te 'nuchter' voor (geworden).

Sikkeneur | 08-09-08 | 21:51

hup, hup, hup vogelaar. Alle vertrouwen in je!

hoteldebotel | 08-09-08 | 21:50

@Badeendje | 08-09-08 | 21:27
My point exactly...
*spreekwoordelijke buiging maakt*

liggend_streepje | 08-09-08 | 21:45

@liggend_streepje | 08-09-08 | 21:22
Scheer jij nu slisfinnen en boerkadragers over 1 kam?
Als we nu eens tongamputatie verplichten voor slisfinnen... Dat is ook een soort symptoombestrijding.

Nonnes | 08-09-08 | 21:43

Eindelijk eens goed nieuws. Ik heb alleen op Schiphol wel eens iemand met een Boerka gezien. Ik vond het wel een eng gezicht. Alsof je dan even extra alert moet zijn. Dat soort kostuums hoort niet in dit land. Weg met dat tuig! Ik hoor elke dag niks anders dan ellende rondom 'criminele marokkaantjes'. Wat een schattig verkleinwoordje. Alsof het allemaal wel meevalt. Hopelijk gaat rechts een behoorlijke inhaalslag maken en komt er weer orde in dit land.
Nog effe terugkomend over dat bericht over die sissers (dat smerige tuig dat meiden toesist met zinnen als 'heee schatje, lekker ding, hoer etc.). Ik ben ook wel eens uitgesist op die manier. Terwijl mijn vriend erlangs liep. Die riep dat ze hun bek moesten houden. Dat liep gelukkig met een sisser af (ghihi, goeie woordspeling). Ze kwamen ons na met de auto. Heel eng. Ik zou graag zien dat vandaag nog al dit tuig uit ons land wordt gebonjourd. Ik ben er HE-LE-MAAL klaar mee.

Vallery | 08-09-08 | 21:41

Een goed begin.

En nu is het genoeg! | 08-09-08 | 21:39

@fietser | 08-09-08 | 21:23
Ik weet dat jij dat niet bedoelt. Ik geef ermee aan dat we ons niet op dat vlak moeten begeven. Geen vrijheden opgeven om ongewenste symptomen te bestrijden.

Nonnes | 08-09-08 | 21:39

Of i.e.g. hun snor scheren...

P10TR | 08-09-08 | 21:38

Die moslima's bij mij op school zijn ZOOOO LELIJK... Laat ze alsjeblieft die burka AAN houden...

P10TR | 08-09-08 | 21:37

Hoe geloofwaardig is Vogelhaar nu nog?

dr Rechts | 08-09-08 | 21:30

liggend_streepje | 08-09-08 | 21:14

Wetenschap en geloof bijten elkaar niet.

Badeendje | 08-09-08 | 21:27

Een troost voor Boerkabezitters. Kamperen blijft toegestaan.

dr Rechts | 08-09-08 | 21:27

Zo! En wat vindt het MDI hiervan? En de Commissie Gelijke Behandeling? En al die andere subsidievretende kankerpitten?

dr Rechts | 08-09-08 | 21:27

@ Nonnes | 08-09-08 | 21:20
Ik heb ook niet beweerd dat we een religieus land moeten willen, integendeel! En daarom horen religieuze symbolen niet thuis bij of op onze scholen, zeker niet van zo'n nare en agressieve religie als de islam.

fietser | 08-09-08 | 21:23

@mijzelf... redelijk offtopic
@nonnes: psst.... psst... hoer!

liggend_streepje | 08-09-08 | 21:22

@fietser | 08-09-08 | 21:18
Dank je.
Ik vind dit soort verboden niet thuishoren in de wet.
Wie weet krijgen de religieuzen ooit nog meer te vertellen hier. Wie weet wat er dan allemaal nog meer verboden wordt. Slaap jij dan lekker?

Nonnes | 08-09-08 | 21:20

@ Nonnes:
Onder welke religie worden vrouwen stelselmatig achtergesteld, vermoord vanwege de islamitische eer, vaginaal verminkt, etc.? Van deze gruwelen is de boerka het symbool.
En dan kom jij met hoge hakken... slaap lekker!

fietser | 08-09-08 | 21:18

@fietser 21:11
Nou... ik was ooit in een ver, eng islamitsch land. Daar stopt een dikke, geblindeerde Mercedes. Raampje gaat *wieeee* electrisch open. Geboerkade vrouw blaft wat, een menneke komt aanrennen, rent vervolgens naar de markt en komt met "iets" terug. Goederen en geld worden door het raam gewisseld. Raampje gaat *wieeee* dicht en Mercedes zoeft stil weg.
Boerka's zijn niet per definitie discriminerend en vrouwonvriendelijk. Soms zijn boerka's het absolute toppunt van absolute arrogantie.

de doed | 08-09-08 | 21:18

@fietser | 08-09-08 | 21:11
En hoge hakken zijn eigenlijk heel vrouwonvriendelijk maar toch wil ik zelf bepalen of ik ze aandoe en bij welke gelegenheid.

Nonnes | 08-09-08 | 21:14

@Sikkeneur | 08-09-08 | 20:58
Misschien dat ik wat licht op de zaak kan werpen vanuit mijn eigen, oorspronkelijk atheïstisch perspectief. Al ben ik nu per definitie agnost. Ik ben niet gelovig opgevoed maar zat wel op een katholieke basisschool. En de verleiding was groot, moet ik bekennen, want alle (wel gelovige) kinderen kregen cadeautjes voor het vormsel. Ik niet. Na het middelbaar onderwijs en HBO ben ik mij opeens gaan verdiepen in de wereld. Biologie, deeltjesfysica, kwantummechanica en alles wat maar verband houdt met het wonder van de "werkelijkheid". Met alle kennis die ik nu heb, over de structuur van het leven, ben ik meer dan eens overtuigd geraakt van een god. Hoe gek ik dat zelf ook vind. Ja ik "weet" dat de big bang theorie klopt, mijns inziens ruim voldoende bewezen, en ook de evolutie theorie klopt volgens mij. Maar dat doet niets af aan het concept van een schepper. Dat de concepten van de Islam, het Christendom of Jodendom behalve de symbolieke waarde achterhaald zijn dat weet eigenlijk iedereen behalve de aanhangers daarvan lijkt het soms wel.

liggend_streepje | 08-09-08 | 21:14

Het lijkt weer heel wat, deze actie van de pvda, maar het wordt weer vergeleken met helmen en bivakmutsen. Terwijl het een discriminerend en vrouwonvriendelijk ding is en daarom verboden zou moeten worden.
Wie dat nu nog niet begrijpt, slaap lekker!

fietser | 08-09-08 | 21:11

De islam is geen paradijs voor vrouwen.
De islam heeft geen respect voor vrouwen.
De islam kent geen gelijkheid van sekse.
De islam doet aan veelwijverij.
De islam is een hypocriete ideologie, waar de mannetjes de ingepakte vrouwen als bezit kunnen beschouwen, ze kunnen verkrachten of wel (door ze te trouwen) legaal voor drie dagen aan een moslimman tegen een vergoeding, als hoer verkopen. Ze moet uiteraard maagd zijn.
De islam moet je ook zien als een woekerende plant dat langzaam, gestaag, en zeker haar doel gaat bereiken als je het niet tijdig tot stoppen dwingt.
De 'baju kurung' is een kooi van stof. Dit is de Indonesische benaming van de boerka. (Baju=kleed. Kurung=gekooid.)

Is dit eng? Nee natuurlijk niet! Of toch wel..... oordeel zelf maar. Kijk naar dit filmpje op You Tube.

PORNOGRAPHY AND POLITICS - INDONESIA

Kacang | 08-09-08 | 21:10

@Sikkeneur 21:01
Excuus. Ik hoopte eigenlijk dat bottehond c.s zouden happen, maar helaas... liggen waarschijnlijk te pitten. Ach ja, flikker ik de knuppel wel weer een andere keer in het hoenderhok.

de doed | 08-09-08 | 21:06

Sikkeneur | 08-09-08 | 20:58
Heb je wel een punt. 't Is beter het niet te onderschatten.

nattebever | 08-09-08 | 21:02

de doed | 08-09-08 | 20:53

Indien ik op enigerlei wijze de indruk heb gewekt dat ik zou vrezen voor een moslimdreiging in 0031 dan is deze indruk geheel misplaatst, waarvan akte.

Sikkeneur | 08-09-08 | 21:01

@liggend_streepje | 08-09-08 | 20:52
Ik was één woordje vergeten: ik haat onnodige verboden. Als je het zonder verbod kan roggelen kies ik liever daarvoor. En als je het niet anders kan regelen dan met een verbod: dan leg je het vast in de wet.

-edit | 08-09-08 | 21:00

@[email protected] | 08-09-08 | 20:54
Je zegt: ... pak je een actueel thema waar je vervolgens een uitspraak over doet die tegendraads is op het partijprogramma...
Stond er iets over boerka's? Ik krijg juist het idee dat ze hun eigen programma steeds serieuzer nemen.

Nonnes | 08-09-08 | 20:59

nattebever | 08-09-08 | 20:49

BeverT,
Ik ben zelf atheïst, maar ik kom genoeg buiten de deur om te weten dat meer dan 50% geneigd is te geloven dat er een God bestaat.
Waarom ze geloven in een God? Beats me, ik onderschat echter dit fenomeen niet, zoals jij doet. That's all.

Sikkeneur | 08-09-08 | 20:58

@de Conciërge | 08-09-08 | 20:52
Ze lossen zich niet vanzelf op, want er is een maatregel die precedenten schept schreef ik al. Een duwtje in de rug, op zijn bassiebassie. Vrije keuze staat in relatie tot marktwerking. Een school zonder leerlingen krijgt geen cent in het huidige systeem. En als een discotheek kledingregels kan stellen, waarom de Appie niet? Of vind je het daar ook gek dat je niet met petje naar binnen mag?

-edit | 08-09-08 | 20:56

@Sikkeneur | 08-09-08 | 20:48
Goed. Ik wilde benadrukken dat het de belangrijkste competentie is voor deze post en dat dat niet is onderkend. Dan zijn we het eens. En misschien een paar miljoen met ons.

Nonnes | 08-09-08 | 20:55

@Nonnes | 08-09-08 | 20:49
Ja, juist. Ben ik kennelijk minder fanatiek. Wat mij betreft peuzelen ze overdag tijdens de Ramadan, als Allah even niet kijkt, nog een Mars op ook.

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:54

@ Sikkeneur | 08-09-08 | 20:51
Dat zou inderdaad een bonus zijn, maar dat mij zelfs te ver.

de Conciërge | 08-09-08 | 20:54

@ Nonnes | 08-09-08 | 20:43
Eén al leugens.
dnpp.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/progra...

Een kleine passage;
"Het is waar dat er spanningen zijn omdat er binnen een paar decennia grote groepen immigranten zijn
gekomen. Naast vele goedwillende mensen zijn er ook groepen jongeren die grote ellende aanrichten
door de straat onveilig te maken. Tegen hen moet krachtig worden opgetreden door streng toezicht,
wangedrag niet te tolereren en streng te straffen. Maar we zullen de integratieproblemen uiteindelijk
ook structureel moeten oplossen door goedwillende mensen niet uit te sluiten. Als Nederlanders
horen ze er volledig bij."

Kijk naar Cohen, hard optreden? Streng straffen? Niet tolerenen? Niet voor niets loopt het uit de hand met Marokkanen in Amsterdam.

@Sikkeneur 20:48
"Vooralsnog is die er niet en zien ze ws meer mogelijkheden bij de bestaande partijen ter vertegenwoordiging van individuele belangen."
Dank U, da's precies wat ik wilde horen. Nou, dan nog een vraag. Mag ik hieruit concluderen dat het (om die reden) wel meevalt met de moslim"dreiging" in 0031?

de doed | 08-09-08 | 20:53

@-edit | 08-09-08 | 20:39
En nu krijgen we dus één verbod erbij. Alle verboden schrappen dan maar? Het einde is dan dus zoek. Het zijn de ge- en verboden die onze rechtsstaat maken en uiteindelijk de wet. Het is wat de maatschappij als (on)wenselijk acht die hier vorm aangeven. Terug bij af dus nogmaals. Niet dat ik open deuren in wens te trappen ofzeau...

liggend_streepje | 08-09-08 | 20:52

@ -edit | 08-09-08 | 20:45
Dat ik voor een boerkaverbod ben steek ik nergens onder stoelen of banken. Jij echter verwart het ontbreken van verboden met vrijheid, en je verwart vrije keuze met vrije markt. Je vrijheid/blijheid is niets anders dan de misplaatste hoop dat lastige zaken zich vanzelf wel zullen regelen. Bovendien: de Albert Heijn die zelf bepaalt of er boerkadraagsters naar binnen mogen. Hoe gek wil je het hebben?

de Conciërge | 08-09-08 | 20:52

de Conciërge | 08-09-08 | 20:40

Wat next? Een lang haar en hippie uiterlijk verbod, want de volwassen student kan weleens een linkserT zijn?

Sikkeneur | 08-09-08 | 20:51

@Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:43
De gematigde islam bestaat toch niet volgens een aantal fanatieke reaguurders. En gematigde moslims zijn moslims die zich niet aan alle voorschriften houden, dus dat zijn geen 'goeie' (laten we taqiyya even links liggen, dan gooien we het weer over een andere boeg). Maar wees gerust, daar kan ik juist goed mee leven. Net als met gematigde katholieken. Drinken toch een wijntje in de vastentijd maar kunnen er zelf goed mee leven.

Nonnes | 08-09-08 | 20:49

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:25
Like they give a shit. Ga ze eens vragen hoe vaak ze in een kerk komen. Ja, met Kerst omdat de koffie dan gratis is of zo.
Sikkeneur | 08-09-08 | 20:35
Leuk dat je die moeite doet. De helft zegt te geloven, leuk. Kunnen ze prima thuis doen, heb ik geen enkele moeite mee. Zou de vraagstelling wel eens willen zien. Stel je voor dat de vraag zou zijn: Gelooft u werkelijk in alle ernst dat daarboven een God is die zich met jouw petty problems bezig houdt? Enfin, veel mensen noemen zich gelovig omdat hun ouders en andere dorpsbewoners dat fijn vinden, en doen er geen donder aan. Kijk je naar de secularisatie sinds WO-II en de werkelijk bijna totale leegloop van kerken, dan zou ik die uitkomsten van zo'n onderzoek maar met een pak zout of acht nemen. Die mensen neem je niks af als je de vrijheid van godsdienst as such afneemt. De tendens is dus heel duidelijk, kerken lopen leeg, het geloof is een hol gebeuren waarvan het stoffelijk overschot alleen nog aan de praat gehouden wordt door Knevelmans cs (die er zelf ook niks van gelooft, maar dit terzijde).

Tijd voor revolutie.

nattebever | 08-09-08 | 20:49

Nonnes | 08-09-08 | 20:34

Volgens mij zeg ik in mijn eerste zinnetje hetzelfde, alleen anders.

de doed | 08-09-08 | 20:37

Je stelt mij vragen waar ik het antwoord niet op weet, noch kan geven.
Als moslims (met hun 'verborgen' agenda) een partij willen vestigen, moeten ze dat vooral doen.
Vooralsnog is die er niet en zien ze ws meer mogelijkheden bij de bestaande partijen ter vertegenwoordiging van individuele belangen.

Sikkeneur | 08-09-08 | 20:48

vander F | 08-09-08 | 20:42
Lezenswaardig stukje, thanks!

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:46

@de Conciërge | 08-09-08 | 20:40
Je begrijpt het écht niet hé? Of misschien is het grootste verschil tussen jouw en mijn visie dat ik in beginsel geen bezwaar heb tegen een boerka, zolang het niet strafbaar is iemand in boerka te weigeren op werkplek/school/winkel enzovoorts. Zodat de Zeeman geweaun koepeltentjes mag binnenlaten als ze dat wil en de Appie Heijn ze zonder problemen mag weigeren. Hetzelfde geld voor hogescholen enzovoorts. De keus is dan aan jou: waar ga je wel of niet studeren. Zoiets noemen ze vrijheid.

-edit | 08-09-08 | 20:45

@[email protected] | 08-09-08 | 20:37
Wat stond er in het partijprogramma?

Nonnes | 08-09-08 | 20:43

Nonnes | 08-09-08 | 20:37
Dus alleen fundamentalisten zijn goede moslims?
Ik ga u geen definitie geven van het begrip "goede moslim".
Dat zou in een onbewaakt moment uit de hand kunnen escaleren.

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:43

@ -edit | 08-09-08 | 20:37
Geen vrije marktwerking dus. Alle onderwijsinstellingen zouden gebaat zijn bij een boerkaverbod, want met vrijheid/blijheid komen we er niet.

de Conciërge | 08-09-08 | 20:40

@liggend_streepje | 08-09-08 | 20:35
Naaktlopen mag wettelijk niet. De rest staat niet als expliciet verbod aangegeven en is dus in principe toegestaan. Dat is het verschil. Ik haat verboden in een vrij land. Dus ook een door de CGB opgelegd verbod om iemand vanwege kledingdracht te weigeren op grond van discriminatie. Dát moeten we oplossen. Niet met verboden.

-edit | 08-09-08 | 20:39

@Sikkeneur
Vraagje: hoeveel % van de 0031ers stemt CU? 5% tops. Toch zitten ze lekker knus in de regering. Nog een vraagje: hoeveel % van de 0031ers is moslim? 6%, of meer?. Nou dan moslims, maak gebruik van jullie grondwettelijk recht om een MU op te richten. Gezien jullie alom geroemde gemeenschapszin en verborgen agenda (waarvan *iedereen* weet dat jullie die hebben) lijkt 't me een makkie om bij de volgende verkiezingen enkele kamerzetels te bemachtigen en te stofferen met bebaarde volksvertegenwoordigers (!). Wellicht mogen jullie dan zelfs meeregeren. Dus: stemt verstandig, stemt MU. Tip: Faisel als lijsttrekkert?
Voordat iedereen over me heen braakt: de CU representeert mijn belangen niet, de MU ook niet en de PVDD ook niet. Ik attendeer jullie er alleen maar op dat 6% van de bevolking ook (in onze grondwet vastgelegde) rechten heeft.

de doed | 08-09-08 | 20:37

Tja, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Als je partij zo laag staat in de opiniepeilingen zal er wel wat schorten aan je partijprogramma en je geloofwaardigheid en pak je een actueel thema waar je vervolgens een uitspraak over doet die tegendraads is op het partijprogramma.
Vuile huichelaars.

@de Conciërge | 08-09-08 | 20:35
U bent toch conciërge? Dan hoef ik u als onderwijsman toch niet uit te leggen dat de hoogte van die soepsiedie rechtstreeks afhangt van de leerlingenaantallen? Of heeft u nog niet van de HBO-fraude gehoord? Nee, toch?

-edit | 08-09-08 | 20:37

@Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:33
Gematigde moslims? Dat zijn dus eigenlijk geen 'goeie'?
Je weet toch wel waar dat woordje gematigd toe kan leiden hier.

Nonnes | 08-09-08 | 20:37

mark twain | 08-09-08 | 19:40
Ik begrijp dat u de meeuwentactiek toepaste?
Met veel lawaai aan komen vliegen, flink de boel onderschijten en weer snel wegvluchten?

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:36

@-edit | 08-09-08 | 20:07
Kudt verbinding, ik blijf achterlopen met de comments. Met terugwerkende kracht dan maar. Naaktlopen tegen de goede zede? Wie bepaalt dat? Ik neem aan de meerderheid van de samenleving. Die net zo goed een SS-uniform onacceptabel vindt. Volledig democratisch, voor wat betreft een algeheel boerkaverbod bijvoorbeeld, zou dus een soort referendum zijn. Of door middel van volksvertegenwoordiging want een referendum voor iedere scheet is onhandelbaar. Waarmee we dus weer terug bij af zijn.

liggend_streepje | 08-09-08 | 20:35

nattebever | 08-09-08 | 20:17

religie.blog.nl/wetenschap/2007/04/14/... en

Datum: 17-02-2005 Nederlanders onder de minst gelovigen in Europa

Ingezonden persbericht

17 februari 2005

Nederlanders onder de minst gelovigen in Europa

Zeven op de tien Europeanen gelooft in God

Ruim 70% van de Europeanen gelooft in God, maar niet meer dan 51% van de Nederlanders zegt gelovig te zijn. Dit blijkt uit een onderzoek dat uitgeverij Reader's Digest liet uitvoeren in 14 Europese landen. Voor het onderzoek werden 8657 Europeanen ondervraagd over hun geloof. De resultaten van het onderzoek verschijnen in de maart editie van het magazine. Uit het onderzoek blijkt dat er in Europa ...

Ter overdenking!

Sikkeneur | 08-09-08 | 20:35

@Sikkeneur | 08-09-08 | 20:28
+ Bijval voor de rest van je verhaal.

Nonnes | 08-09-08 | 20:35

@ -edit | 08-09-08 | 20:30
Nee, diezelfde instellingen zijn juist enorm afhankelijk van subsidie waardoor er van een vrije marktwerking geen sprake kan zijn. Het feit dat deze instellingen uit de staatsruif vreten maakt het juist voor de hand liggend dat de overheid duidelijke regels opstelt omtrent boerka's.

de Conciërge | 08-09-08 | 20:35

@Sikkeneur | 08-09-08 | 20:28
Het beleid bedenken hoeft ze ook niet te doen. De mensen overtuigen van de aanpak wel, duidelijk maken dat er iets gebeurt aan de dingen waar mensen zich het meest aan ergeren. Dat kan ze helemaal niet. Het sterke punt is dat ze zich nauwelijks laat opnaaien door de waan van de dag.

Nonnes | 08-09-08 | 20:34

@Sikkeneur | 08-09-08 | 20:28
Maar we hebben het hier toch over juist die fundamentalistische malloten?
Wat mij betreft worden gematigde moslims lekker met rust gelaten.
Ik heb ook moslimcollega's, prima lui. Ik vertrouw ze zelfs, voorzover ik uberhaupt mensen vertrouw. Die moslimcollega's moeten ook niets van burka's e.d. hebben trouwens.

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:33

@Sikkeneur | 08-09-08 | 20:28 ,
daarom,
artikel 6 afschaffen.

vander F | 08-09-08 | 20:31

@de Conciërge | 08-09-08 | 20:24
Ten eerste krijgen de hoge scholen en universiteiten nu voor het eerst de mogelijkheid om een dergelijk verbod op te leggen. Een wettelijk verbod (dat er nog niet was) bij lagere onderwijsinstellingen schept een precedent en stelt besturen beter in staat om zulks in te voeren. Of ze dat gaan doen is aan hun. Vrijheid/blijheid.

Ten tweede zijn hogescholen en universiteiten gebaat bij hoge leerlingenaantallen. Een school zonder verbod zal ongetwijfeld minder leerlingen aantrekken en dus tegen een financieel probleem aankijken. Laat de markt haar werk maar doen. Daar heb ik kennelijk meer vertrouwen in dan jij.

-edit | 08-09-08 | 20:30

Nonnes | 08-09-08 | 20:10

Ik kan nu hooguit over haar communicatieve vaardigheden wat zeggen en dat is dat die niet sterk ontwikkeld zijn voor een politica.
Haar beleid is een meerjaren traject en kan je pas op zijn effecten beoordelen als de prachtwijken klaar zijn. Hoe dan ook durft ze meer te ondernemen dan haar voorgangers tijdens Balk I t/m III.

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:11

Neem van mij aan dat ook de PVV en TON hun vingers niet willen en/of gaan branden aan meer dan 1 miljoen (mede) Nederlanders.

In het 'gunstige' geval zullen enkel fundamentalistische malloten nog strenger aangepakt worden en zal er verder een golf van ge- & verbodsbepalingen over ons heen komen die alle ingezetenen - van dit eens zo vrijzinnige land - in hun vrijheden zal treffen.

Sikkeneur | 08-09-08 | 20:28

Misschien kan Rutger haar nog een keertje opzoeken, tenslotte kennen ze elkaar al.

Neehè | 08-09-08 | 20:26

nattebever | 08-09-08 | 20:17
Die opmerking getuigt niet van feitenkennis. Nog ongeveer de helft van de NL bevolking zegt gelovig te zijn. Zelf ben ik atheist, maar ik doe er al jaren niets meer aan...

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:25

Keihard schrappen dat artikel 6 uit de grondwet,
dat artikel is mij een gruwel.

En nergens voor nodig, vrijheid tot vereniging en vrijheid van meningsuiting is meer dan voldoende.

Even los van het feit dat godsdienst een keuze is en dus helemaal niet in de grondwet thuishoort.

Hebben eindelijk die f*cking Staphorsters hun absurde 36 rokken en stahlhelm afgelegd,komt er een verse lading middeleeuwsche tenten en zottekappen de grens over gehuppeld.

vander F | 08-09-08 | 20:24

@ -edit | 08-09-08 | 20:11
Ik heb je reactie nogmaals bestudeerd zonder 'm beter te begrijpen. De verantwoordelijkheid om een eventueel boerkaverbod af te dwingen ligt allang bij de hogescholen en de universiteiten. Die hebben met die verantwoordelijkheid niets gedaan. Waarom zouden ze dat nu wel gaan doen? "Volgens de minister kunnen studenten aan deze instellingen zelf wel afwegen of ze geconfronteerd willen worden met een docente die een boerka draagt", zegt de NOS. Jouw vrijheid, blijheid is, vrees ik, een excuus om achterover te leunen.

de Conciërge | 08-09-08 | 20:24

WTF? Gezien de aanblik van sommige *kuch* dames op straat zou een boerkadraagplicht voor bepaalde iemanden onder ons me toch meer aanstaan. Cloaken die onesthetische handel..

de doed | 08-09-08 | 20:24

@nattebever | 08-09-08 | 20:17
Zolang het grootste deel van Nederland in onze democratie hun stem uitbrengt op religieuze partijen is het ondenkbaar dat die vrijheid in die situatie wordt afgeschaft. Dat het aantal gelovigen afneemt, doet daar niets aan af. En daarom kies ik liever een pragmatische aanpak zonder de 'echte' Nederlander voor zijn/haar hoofd te stoten. Best mogelijk om de godsdienstvrijheid onder de vrijheid van meningsuitting te laten vallen, maar dat druist tegen het gevoel in van vele medelanders die op CDA, VU en SGP stemmen. Die zijn politiek niet te negeren, leert de realiteit. Het gaat om het resultaat en hoe snel je dat kunt bereiken, niet om het proces of principes.

-edit | 08-09-08 | 20:22

-edit | 08-09-08 | 20:05
't Is nu 2008, right? Het grootste deel van NL is niet of nauwelijks nog geloverig. Zelfs afgezien daarvan is het jammer dat men bij de laatste grondwetswijziging het artikel over de vrijheid van godsdienst niet heeft afgeschaft. Zou een teken van vooruitgang zijn geweest. In plaats daarvan, nou ja, niet in plaats daarvan, anyway hebben we nu een buitengewoon laf en nietszeggend artikel 1 in de grondwet staan.
Om alleen maar uit een soort gevoel voor folklore al die wel degelijk geld kostende en in sommige opzichten criminele godsdienstbepaling te laten staan gaat mij veel te ver. Juist niet voor de vorm met rust laten dus. Gewoon afschaffen. Enfin, misschien dat je me kunt uitleggen waarom die vrijheid van goddesdienst niet onder de vrijheid van meningsuiting kan vallen. As is it schept het tal van privileges voor de mentaal uitgedaagden. Ben ik niet voor.

nattebever | 08-09-08 | 20:17

@de Conciërge | 08-09-08 | 20:08
Dat lijkt zo voor jou. Maar lees het nog maar eens. Wellicht dat je de samenhang begrijpt. Ik kan het je niet beter uitleggen, ben ik bang. Overigens ga ik er van uit dat de meeste hogescholen en universiteiten een dergelijk verbod instellen. Dus praten we feitelijk alleen over welk bevoegd gezag de regels vaststelt. Peanuts, dus.

-edit | 08-09-08 | 20:11

Sikkeneur | 08-09-08 | 19:54
Natuurlijk is het vreemd. Maar doet de PVDA er iets mee?
Volgens mij durft niemand zijn vinger er aan te branden, uitgezonderd Wilders en Verdonk.

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:11

@Sikkeneur | 08-09-08 | 20:07
Ja, ze maken fouten. Vogelaar minister maken bijvoorbeeld. Wat vind jij?

Nonnes | 08-09-08 | 20:10

@ -edit | 08-09-08 | 19:56
De overheid mag regels stellen omtrent het onderwijs en doet dat ook. Heeft niets met leerplicht te maken. Het is mij een raadsel waarom er niet allang een boerkaverbod geldt binnen het onderwijs. Maar dan jouw motto: vrijheid, blijheid. Dan begrijp ik niet dat je het goedkeurt dat er op lagere scholen regels worden opgelegd omtrent de boerka. Het lijkt me een inconsequente positie.

de Conciërge | 08-09-08 | 20:08

@liggend_streepje | 08-09-08 | 20:04
Naakt rondlopen mag niet, want tegen de goede zeden. En van mij mag je in een ss-uniform rondlopen. Of een bivakmuts dragen. Maar dan ook het recht van de rechthebbende om je de toegang te weigeren vanwege je kleding. Dan houdt het vanzelf wel op.

-edit | 08-09-08 | 20:07

Nonnes | 08-09-08 | 20:01

Ik weet het, Nonnes.
Zie de WAO-kwestie destijds, de HRA, de 26.000 gezichten. De gebeten hond als het gaat om sociaal/maatschappelijke knopen door te hakken of te vroeg gepiekt, waarmee anderen later aan de haal gaan... en natuurlijk maken ze ook gewoon fouten.

Sikkeneur | 08-09-08 | 20:07

Aan de andere kant, intentie is ook maar subjectief. Gezichtsbedekkende kleding is een misleidende term wat betreft het onderwerp waar wij over praten. Religieuze en politieke intolerantie. Maar goed je moet het beestje toch een naam geven.

liggend_streepje | 08-09-08 | 20:06

Hele domme symbool politiek,van een laf kabinet.
Echte problemen aanpakken is er niet bij,maar zelf problemen verzinnen,en daar een oplossing voor maken wel.
En dan godverdomme wilders en verdonk beschuldigen van populisme?

captainobvious | 08-09-08 | 20:06

@nattebever | 08-09-08 | 19:59
Ach, zoals je zelf al zei: het is vermoedelijk niet haalbaar om dat grondrecht af te schaffen. En dat denk ik ook. Ligt ook erg gevoelig bij dat deel van de bevolking dat in vroeger tijden die rechtsbescherming nodig had. Dat maakt dat het deel uitmaakt van de Nederlandse cultuur en dat moet je niet willen veranderen, juist omdat anderen daar misbruik van maken. Je kunt vrij makkelijk bereiken wat je wilt en tegelijk de godsdienstvrijheid (voor de vorm) met rust te laten. Ik ben een pragmaticus met wat culturele principes, zeg maar. Atheïst ook, maar dat terzijde.

-edit | 08-09-08 | 20:05

Ja ik zie ze hier ook wel eens. Met name op het vkliegveld. Ik bemoei me er niet mee, zoek geen contact met iemand die ik niet in de ogen kan kijken. Om het nou te verbieden....... misschien terecht, maar ik ben benieuwd naar de redenen om het te verbieden. En dan bedoel ik niet de redenen die de reaguurders weten te verzinnen, maar die van Vogeldinges..... of hoe dat mens ook heet.......

doekjevoorhet....... | 08-09-08 | 20:04

@Schoorsteenveger | 08-09-08 | 19:55
Dus daar komt nu ook een verbod op? Zit jij daar ook om te springen?
We hebben het nu over een wet mbt kleding. Ik vind dat we daar niet aan moeten beginnen in ons vrije land.

Nonnes | 08-09-08 | 20:04

@-edit | 08-09-08 | 19:34
Dus je bent ook van mening dat iemand zonder kleding of met een SS uniform rond mag lopen? Of een non of een Zeeuws meisje dan... Dit soort voorbeelden maakt voor mij de discussie er niet makkelijker op. Ik denk dat je het moet betrekken op de boodschap die je er mee tracht over te brengen. Dus geen bivakmuts (is terroristisch/crimineel) of SS uniform (het grootste kwaad dat wij in Europa gekend hebben) of burka (is vrouw onderdrukking maar misschien in de toekomst als we ooit een soort verlichte vorm van Islam krijgen). Blijft lastig in ieder geval.

liggend_streepje | 08-09-08 | 20:04

mark twain | 08-09-08 | 19:40
Beste Mark, als je me kende, zou je dit niet hebben gezegd. Ik ben eerder onvoorzichtig dan bang. Alleen voor je kinderen kun je wel eens bang zijn, zeker als je weer zo'n filmpje ziet waar van die luizige bontkraagjes iemand van zijn scooter beroven. Ze zijn nooit alleen en als ze het desondanks niet kunnen winnen komt er nog wat versterking bij. Ook kun je weinig uitrichten tegen laffe aanslagen. Ik leer mijn kinderen dus om alles te wantrouwen wat ook maar uit de buurt van het midden-oosten en Noord-Afrika afkomstig lijkt te zijn. En dat de goeden daarbij onder de kwaden lijden neem ik graag voor lief. Wat dat betreft zeg ik in dit verband: Beter onrecht doen als onrecht lijden.

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 20:02

"Afghaanse pinguïnpak"

lol

EPluribusUnum | 08-09-08 | 20:02

@Sikkeneur | 08-09-08 | 19:54
De PvdA gedraagt zich meestal zo knullig, ze hebben het vaak aan zichzelf te danken. Als er een tegenvaller is vertellen de PvdAbewindslieden dat (Bos, Dijksma over de kinderopvang), als er nieuws is waar je mensen blij mee maakt (uitstel BTWverhoging) brengt Balkenende het nieuws.

Nonnes | 08-09-08 | 20:01

dat die pinguïns in de zomer zelfs zo'n ding aan hebben.
lekker vissen...

KewleDraak! | 08-09-08 | 20:00

-edit | 08-09-08 | 19:52
Waarom moeilijk doen? Overtollige shit moet je gewoon afschaffen, al dan niet gefaseerd. 't Liefst morgen, dat wel. 't Houdt niemand tegen om z'n krankzinnigheid in de etalage te zetten. Daar komt nog bij dat ik het misdadig vind om jonge kindertjes te besnijden (is gewoon mishandeling) en ze wijs te maken dat de aarde korter bestaat dan de eerste bierbrouwerij.

nattebever | 08-09-08 | 19:59

Was er niet recentelijk een partij die voorstander was voor het (her-) invoeren van schoolkleding naar Engels model?

Sikkeneur | 08-09-08 | 19:59

@de Conciërge | 08-09-08 | 19:52
Waarom? Simpel: de leerplicht (opgedrongen door de overheid) geldt niet voor hoge scholen en unviversiteiten. Daar waar je mensen verplicht mag je ook regels stellen. Ik vind er wat voor te zeggen om die scheidslijn daar te trekken, mits je de overige educatieve instellingen de mogelijkheid biedt dezelfde regels te stellen. En dat is wat er nu gebeurt. En jij kunt kiezen op welke educatieve instelling je opgeleidt wilt worden. Vrijheid, blijheid. Ik zie er niets verkeerds in, eigenlijk.

-edit | 08-09-08 | 19:56

Nonnes | 08-09-08 | 19:49
Als het warm is moet je in je zwembroek naar school kunnen? Meisjes topless?

Schoorsteenveger | 08-09-08 | 19:55

Nonnes | 08-09-08 | 19:49
Ik ook. Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat de vrouwen hier met hoedjes met voiles liepen.

Elisabeth2 | 08-09-08 | 19:55

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 19:32

Vindt je het niet vreemd dat 3 Kabinetten CDA/VVD/(LPF/D'66) uit angst voor polarisatie (?) niet durfde door te pakken en (wederom) een lastig sociaal/maatschappelijke beslissing aan de PvdA overlaten.

Sikkeneur | 08-09-08 | 19:54

zo !! morgen een iraanse raket gericht op Nederland erbij .
kan die Obama het helemaal shaken.

Baron de laclou | 08-09-08 | 19:54

@nattebever | 08-09-08 | 19:48
Je hebt een punt, maar denk niet dat er geen soepsiedie wordt uitgekeerd voor de vrijheid van meningsuitting. Het voordeel dat de vrijheid van godsdienst als aparte status blijft bestaan is dat je het los van de vrijheid van meningsuitting apart kunt beperken. You think about that.

-edit | 08-09-08 | 19:52

@ -edit | 08-09-08 | 19:44
Is open communicatie dan alleen belangrijk voor kinderen? Hebben volwassenen niets te leren? Waarom zouden hogescholen zelf een afweging mogen maken in deze en lagere scholen niet? Het boerkaverbod zou op alle educatieve instellingen moeten gelden en zelfs daarbuiten.

de Conciërge | 08-09-08 | 19:52

Ik blijf een afkeer houden van kledingvoorschriften.

Nonnes | 08-09-08 | 19:49

-edit | 08-09-08 | 19:42
Godsdienstvrijheid heeft hier een status aparte. Daar ben ik tegen. Ik ben er niet op tegen dat mensen in hun privé-sfeer maangodjes en meteorieten aanbidden, zoals ik ook weinig tegen mensen heb die thuis SBS6 kijken. Ieder z'n meug.
Als gezegd is de wettelijke regeling van de vrijheid van godsdienst in dit land, eeuwen na de 80-jarige oorlog, totaal onzinnig, omdat deze vrijheid al onder de vrijheid van meningsuiting valt. Daar krijg je verder geen subsidie etc. voor; dat is de enige reden trouwens dat men die godsdienstbepaling in de wet heeft staan. Poen. You think about that.

nattebever | 08-09-08 | 19:48

Dat is toch geen verandering van standpunt? Da's voortschrijnend inzicht.

nuckin*futs | 08-09-08 | 19:48

Zitten er soms verkiezingen aan te komen? PvdA wordt weer wat draaierig.

uwesbeki | 08-09-08 | 19:46

@nattebever:
"Getormenteerde minderheden": PvdA'ers? Altijd leuk...

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 19:45

Eindelijk windt de regering er geen doekjes om. Waren we eindelijk van die op zondag 6 breed over de dijk wandelende zwartpakken met bonbondozen op hun hoofd af..... kwam er weer nieuwe klederdracht uit het oosten binnen. Alhoewel die wandelende kijkdozen me minder stoorden. Auto's met geblindeerd glas, brillen met spiegelglas, Londsdale, kale-tatto-piercing-koppies, linkse-slobber-truien, leernicht-petten, jurk-baard-mannen........ Als we alles gaan verbieden wat metafor is voor door de massa ongewenst gedrag... Kan nog leuk worden hier in Nederland. Komt op mij een beetje over als dat 10 minuten na het brandalarm iemand roept " het is onder controle hoor, ik heb het alarm van de muur gesloopt". Hoe ondemocratisch het ook moge klinken, het is niet handig om naar de massa te luisteren als het gaat om kledingvoorschriften en acceptatie van minderheden. De massa is namelijk een angstig conservatief haasje gestuurd door een manipulerende minderheid. Er zijn legio films gemaakt (zoals easy rider) die beeldend tonen hoe moeilijk een eenling of een minderheid geaccepteerd wordt in een grotere groep. De nieuwe regels zijn op dit moment logisch en populistisch, maar gaan op den duur als een boemerang werken. Betutteling, regelgeving en intolerantie nemen toe. De agressie om daaraan te ontworstelen neemt evenredig toe. Niet handig als je weet dat we hier blijvend moeten samenleven met elkaar.

robterdam | 08-09-08 | 19:45

Beetje laat, maar toch goed nieuws.
Jammer dat het een wanhoopschot is van dat PvdA-tuig

ShutUp! | 08-09-08 | 19:44

Als je altijd zo ingepakt zit krijg je nooit je dagelijkse portie vitamine D naar binnen.. Het is al voldoende als de zon een uur met tussenpozen op je gezicht en handen schijnt. Onthoudt de koran vrouwen van vitamine D zodat ze geen osteoperose krijgen?

Elisabeth2 | 08-09-08 | 19:44

Sikkeneur | 08-09-08 | 19:23
Sik, nu je er toch bent. How 'bout a nice night muslimbashing?
Je mag ook een andere getormenteerde minderheid uitzoeken, maar 'k weet niet of ik dan mee doe. We'll see.

nattebever | 08-09-08 | 19:44

@de Conciërge | 08-09-08 | 19:42
Daar komen (vrijwel) alleen volwassenen. Maar die scholen krijgen de vrijheid om zelf een dergelijke bepaling vast te stellen. Lijkt me een prima oplossing.

-edit | 08-09-08 | 19:44

@ nattebever 19:38

Strepen moeten ergens getrokken worden.

mark twain | 08-09-08 | 19:42

@nattebever | 08-09-08 | 19:38
Als religie wordt wat het werkelijk is: persoonlijk, is het hele probleem opgelost. Dus inderdaad niet in het publieke domein. En bijvoorbeeld werkgevers niet dwarszitten als ze een hoofddoekje niet aannemen omdat ze het hoofddoekje niet aanstaat. Heeft (in elk geval voor hem) niets met discriminatie te maken. Afschaffen van de godsdienstvrijheid is niet nodig. En waarom zouden we in een vrij land überhaubt vrijheden willen afschaffen?

-edit | 08-09-08 | 19:42

En waarom geldt het verbod niet op de hogescholen en universiteiten? Juist in die omgeving lijkt een verbod me vanzelfsprekend.

de Conciërge | 08-09-08 | 19:42

@bello

Ben het helemaal met je eens maar volgens mij is die gast ook niet de grootste held. En er staat ook een een gezellig clubje SBS-campingvolk (met mat in de nek) omheen die er nog om lachen ook, wat een vullis daar in de residentie.

De insider | 08-09-08 | 19:41

@ Dr. Zeldenrust 19:32

Ik heb ernstig te doen met uw kinderen. Wat moeten die met zo'n schijtluizige
vader.

mark twain | 08-09-08 | 19:40

CoJoNes | 08-09-08 | 18:46
Lijkt me iets te makkelijk om dit stapje bühne-gezeur te vinden of zielig geneuzel voor kleinburgers. Het afschaffen van de vrijheid van godsdienst is, naar ik denk, de komende decennia volstrekt onhaalbaar. Waarom dan niet begonnen met een langzame sloop en destructie van binnenuit?

Het terugdringen van godsdienstige uitingen uit het publieke domein vind ik een prima stap, al ben ik uiteraard ook tegenstander van de status aparte die godsdienst hier heeft (krankzinnigheid kan zonder moeite onder de vrijheid van meningsuiting worden gebracht - absurd al dat er een bepaling is die die vrijheid van meningsuiting moet vastleggen, alsof dat in NL niet vanzelfsprekend is of zou moeten zijn).

nattebever | 08-09-08 | 19:38

@ Sikkeneur 19:23

Ik vermoed dat je kan wachten tot je een ons weegt.

mark twain | 08-09-08 | 19:36

@De insider | 08-09-08 | 19:23

Tuurlijk heb je er gelijk 20/30 om je heen staan, want zo werken onze 'prinsjes' , strength in numbers. Zijn net hyena's wat dat betreft, met navenant gedrag. Maar reken maar dat ze schrikken als je je helmpie afdoet, en met datzelfde helmpie dat mormel van je zzzkoeterrr af ramt. Hopelijk schikken ze lang genoeg dat je de pleitvaart kan maken, anders gaat het lastig worden, maar je laat je toch niet op je bek slaan door een inteeltproduct van een jaar of 8? Neuh.

bello | 08-09-08 | 19:34

@liggend_streepje | 08-09-08 | 19:28
Nu ja: hoe dan ook, je moet er behoorlijk naar op zoek. Hoeveel het er precies zijn, weet niemand denk ik, maar dat het er geen duizenden zijn, zal iedereen beamen.

Overigens heb ik niets tegen een boerka. Omdat ik vind dat iedereen aan mag trekken wat ie wil, ongeacht de motivatie erachter. Want: vrij land. Er tegenover staat dat iedereen vanwege de kleding die gedragen wordt zelf mag bepalen of hij de betrokkene op zijn/haar terrein/werkplek/school/winkel toelaat. Want: vrij land.

-edit | 08-09-08 | 19:34

niet alleen de burka moet verboden worden maar ook het kopvodje
want er zijn meer ongelovigen dan gelovigen, en ongelovigen moeten
het recht hebben om zich geheel te vrijwaren van elk geloof.
Zo zouden ook bedrijven het recht moeten hebben om kovodden en
alle overige uitingen en symbolen van geloven te weren, want imo moet
een ongelovige ondernemer zelf kunnen uitmaken of hij een geloof in zijn
bedrijf toestaat, en dat mag hij/zij nu niet en dat is pas discriminatie.
Als je in disneyland rondloopt, dan wil je ook geen mini mouse tegenkomen
met een kopvod of burka, dus moet je als bedrijf zijnde zelf kunnen bepalen
wat je personeel aantrekt, en als je dan vindt dat een geloof niet bij je imago
van je zaak past, moet je die kopvodden gewoon mogen weigeren!

von sokkenstopfen | 08-09-08 | 19:33

Misschien toch een idee om me alsnog te gaan specialiseren. Niqaab laat niet de mond zien, alleen de ogen. Bijzonder populair bij Saudische vrouwen. Je ziet het heel veel in de Arabische wereld, omdat de vrouwen van de handenweigerende profeet zelf ook zo gekleed moesten gaan. Bijgenaamd de pinguins, omdat ze altijd in zwart gaan. Echte boerka's dat zijn oorspronkelijk strikt genomen alleen die blauwe UN-tenten met luchtroostertjes uit Afganistan.
Maar men heeft al enige jaren steeds over communicatie en het belang van gezichtsuitdrukking in het onderwijs, dus ... wat is de conclusie: de niqaab wordt verboden. En uiteraard ook de echte tenten.. dat spreekt voor zichzelf. Het woord boerka bekt wat lekkerder, en daarom noemt men niqaab-verbod een boerka-verbod. Zo is het en niet anders.

spaghettimonster | 08-09-08 | 19:33

Sikkeneur | 08-09-08 | 19:23
Omdat het een grote lafbek is, die bang is voor mogelijke polarisatie, daarom.
Wel een beetje lullen van: dat doen we niet zo hoor, of: fatsoen moet je doen. Daden ho maar. Ik zeg je, en dat is bij mij ook echt wel een proces geweest: Geert Wilders is Neerlands hoop in bange dagen. En bang ben ik zelf niet, maar wel voor m'n kinderen en later kleinkinderen.

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 19:32

@-edit | 08-09-08 | 19:17
Ik kom ze wel tegen, in Tilburg en dat waren er toen minimaal 5 bij elkaar. Volgens mij klopt het getal van een honderd of wat dan ook niet. Maar dat is gevoelsmatig en niet statisch onderbouwd zo ongeveer als met de onderzoeken van de Staat der Nederlanden laat uitvoeren.

liggend_streepje | 08-09-08 | 19:28

Lijkt me niet meer dan logisch. Ik ga ook niet met een bivakmuts naar school. Zouden die kinderen ook als onprettig ervaren. Maar nu zullen er weer een aantal moslims janken, puur omdat er weer ergens over te janken valt.

Datniet | 08-09-08 | 19:28

Het is een begin, maar zoals Raoul zegt: "Buiten de schoolmuren geldt het verbod niet". Toch is het een begin.

de Conciërge | 08-09-08 | 19:27

spaghettimonster | 08-09-08 | 19:16
Dat ze dat dan zeggen. Bloediritant.
Een boerka is een boerka en een niqaab is een niqaab. Gelaatsbedekkende kleding zijn het overigens allebei.

Flodder | 08-09-08 | 19:25

Ben bang dat dit een typisch eerst-zien-dan-geloven gevalletje is.

Archaisch | 08-09-08 | 19:24

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 19:19

Balk I t/m III heeft 5 jaar de tijd gehad om dit soort verboden te regelen...
Waarom niet? Iemand?

Sikkeneur | 08-09-08 | 19:23

Tja... het wordt steeds triester hier. Het is toch godsgeklaagd. Toen ik zo oud was haalde je het niet eens in je hoofd om iemand van minimaal 16 een pets voor z'n harses te geven. Aan de andere kant moet je je maar afvragen wat er gebeurt als je die kleine rifaap een hengst geeft, heb je zeau 20 om je heen staan.

De insider | 08-09-08 | 19:23

het zijn toch meest volwassenen die in zo'n ding lopen, of zijn die dan gewoon vaak blijven zitten op school. Gewoon nérgens een burka in 031, ook niet in hogere scholen en op de werkvloer e.d.

Onderbuik | 08-09-08 | 19:21

@De insider | 08-09-08 | 19:06

Dan maar de bak in , maar ik had dat %#!**#kreng gelijk naar zijn profeet geschopt.

bello | 08-09-08 | 19:20

mmm, wat is nou het verschil tussen een niqaab en een nonnenhabijt? Dat je de mond ziet maar daar houdt het toch wel op. Die witte doek zit behoorlijk strak om de kaaklijn bij die zwarte jurken nonnen, echt het hele gezicht zie je niet....

Neem dus aan dat ze wel een Burka bedoelen anders moeten ze gauw die nonnen verbieden (kan trouwens toch geen kwaad maar das wat anders)

openluchtgevangenis | 08-09-08 | 19:19

Heb eigenlijk nooit begrepen waarom de linkse kerk nou zo tegen een boerkaverbod is. Een erger symbool van vrouwenonderdrukking is toch nauwelijks denkbaar? Iemand?

Dr.Zeldenrust | 08-09-08 | 19:19

@liggend_streepje | 08-09-08 | 19:13: Eens, zo nu en dan gaat er zéls bij PVDA'ers een lampje branden. Maar goed, ze zijn milieubewust dus dat gaat dan ook snel weer uit.
-
Nogmaals, dat filmpje van 'The Insider' is écht misselijkmakend: www.telegraaf.nl/binnenland/1870838/__...

Fleauxe | 08-09-08 | 19:19

@spaghettimonster | 08-09-08 | 19:16
Ben eigenlijk nog nooit een burka of niqaab in het wild tegengekomen in 0031. En ik werk nog wel in kanaleneiland of all places. Dus feitelijk is dit een maatregel met weinig effect, maar wel een stap in de goede richting.

-edit | 08-09-08 | 19:17

De insider | 08-09-08 | 19:06
Wat een verschrikkelijke film zeg. Den Haag is doomed.

Elisabeth2 | 08-09-08 | 19:17

Flodder | 08-09-08 | 18:52
Het gaat om de niqaab, maar dat woord ligt niet zo lekker in de mond als burka. Strikt genomen is het de niqaab dat de ogen vrijlaat, en de burka is dat ding met dat roostertje. Maar bij alles wat ik erover lees, heeft men het wel over de niqaab die verboden wordt. De Afghaanse burka's zie je volgens mij niet in Nederland.

spaghettimonster | 08-09-08 | 19:16

@insider: ooh wat had ik die ventjes graag tegenover mij gehad.

Solero | 08-09-08 | 19:15

@mijzelf... beter lezen volgende keer...

liggend_streepje | 08-09-08 | 19:15

Nou, dan maar meteen de knuppel in het hoenderhok.
Stukje plagiaat-tekst van de porno-advocaat:
www.mirsab.nl/home/2008/06/13/jood-in-...
Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een lekker ongenuanceerd stukje debat: Joden, razzia, Hitler, antisemitisme, islamofobie. Mijn voorstel aan Pauw en Witteman is om het alcoholvrije seizoen van start te gaan met een levendig debat tussen Rita Verdonk en deze Faizal. Misschien Fawaz erbij, want de wijn is toch al weggestopt, Marcouch, Cohen, Doekle Terpstra, de hele bende. En dan als onverwachte gast Geert Wilders, voor de nodige nuancering.

Schoorsteenveger | 08-09-08 | 19:14

-weggejorist-

Bloodzone | 08-09-08 | 19:13

@Fleauxe | 08-09-08 | 18:39
Dat maakt het dus ook symbool politiek. Toch een strakke actie van de hoed, dat wel.

liggend_streepje | 08-09-08 | 19:13

Goed voorstel. Het legt naar mijn idee de grens waar religie hoort te liggen, namelijk thuis. Als je thuis, als privépersoon in een koepeltent wilt lopen: ga je goddelijke gang. Vrijheid van godsdienst enzo. Geen enkel probleem mee. Maar op school gaat ie uit. Wat mij betreft ook op het werk (als de werkgever daar een punt van maakt) en andere plaatsen waar men er bezwaar tegen heeft. Daar hoeft ook geen wetgeving voor te komen, zolang een werkgever die een bourka niet aanneemt wordt teruggefloten door de CGB of zoiets. Want het heeft in mijn optiek niets met discriminatie wegens geloof te maken, maar een met een kledingvoorschrift.

Maar thuis mag je alles. Dus prima initiatief van (in dit geval) de PvdA.

-edit | 08-09-08 | 19:12

@De Insider: Mijn bloed kookt bij het zien van dat filmpje, wat een volk van laag niveau is het zeg. Gadverdamme, dat links zich maar moge verkneukelen bij het zien van deze terreur!

Fleauxe | 08-09-08 | 19:11

dan moet mohammed het dochtertje maar naar school brengen...

the man!!!! | 08-09-08 | 19:10

Tsja als je op 15 zetels staat dan doe je soms wanhopige dingen om toch nog iets te bereiken in dit land.
En iedereen met een gezond verstand weet hoe je van dit land weer wat maakt.

Subtiele Voorhamer | 08-09-08 | 19:08

@Raoul

Zoals je vast weet, spreekt het Kabinet met één mond naar buiten..., in dit geval die van Plasterk... Openingszinnetje zal ik maar aan je fantasie overlaten.

Sikkeneur | 08-09-08 | 19:07

Mooi, ik verwachtte veel van Plasterk toen hij werd aangesteld maar vond het ook een rare stap voor zo'n wetenschapper. Fijn om te horen dat hij hiermee bezig is geweest want zo'n Vogelaartje krijgt dit er natuurlijk niet erdoor.

@ dat Zeeuwse meisje (die hier uiteraard niet post)
Ik vind dat scholen helemaal zelf de regels qua kleding mogen kiezen en uitdragen. Zijn er mensen niet mee eens, kiezen ze maar een andere school.
Er zal dan wel weer een Islamitische school tevoorschijn komen die zich ergens op beroept, maar natuurlijk zo'n school géén subsidie of hulp geven *beroept zich op artikel 36?* dat de hervormde kerk dé staatsgodsdienst van Nederland is en met de rest Nederland zich niet veel hoeft te bemoeien. (Maargoed onze gristenhonden SGP roepen hier elk jaar om, moet je de site voor bezoeken)

Want een natie kan enkel een natie zijn met een gemeenschappelijke geaccepteerde staatsgodsdienst (of geen godsdienst uiteraard). Is daar twijfel over zal de natie rustig aan afglijden door conflicten en verschillen.

Solero | 08-09-08 | 19:07

Uit brief Plasterk: "3.1 Een verbod voor het primair, voortgezet en middelbaar onderwijs (PO-, VO- en BVE-sector)
Dus inderdaad ook op middelbare scholen.

spaghettimonster | 08-09-08 | 19:07

@ Klikspaan | 08-09-08 | 18:56
Iemand aldaar al gerept over het ongeëvenaarde én onnavolgbare Nederlandse sociale vangnet? Kom daar in de VS, UK of Canada maar eens om.

Pa Cartwright | 08-09-08 | 19:06

Boer K. zoekt vrouw.

linkslaf | 08-09-08 | 19:04

PVDA ach, volgende week komt de wind weer van de andere kant...

Patrick Zweedsey | 08-09-08 | 19:04

Cool. Ik herhaal wat ik vaker heb beweerd: in europa verberg je je gezicht niet. Dat doen alleen struikrovers, en ridders. Zelfs de ridders vochten het liefst nog met open vizier...

rara | 08-09-08 | 19:01

@Klikspaan | 08-09-08 | 18:56

Alternatief:

members.chello.nl/~h.van.oers/bwntf27....

Maarrrr wat blijkt, ook hier in casu problemen:

"Zeeuws meisje
Onlangs is een leerling van het Bokkinga College de toegang tot de school geweigerd. Volgens de directie van de school weigert het meisje, afkomstig uit Zeeland, haar Zeeuwse kapje af te doen tijdens de lesuren.
Door recentelijk beleid is het niet meer toegestaan uiting te geven aan religieuze of levensbeschouwelijke overtuiging.
Ook de zuinigheidsleer uitdragen is verboden !"

Hoeck | 08-09-08 | 19:01

Damens en Heren, "Het downplayen is begonnen".
PvdA probeert op deze manier weer wat zeteltjes binnen te harken.
Blijf opletten!

Mastermattie | 08-09-08 | 19:00

Plasterk is een leuke vent.

Einde van de Domheid | 08-09-08 | 18:59

duidelijk goedbezig

crode | 08-09-08 | 18:59

En deze is ook wel aardig.
.
Geplaatst door RaiseUp
Vast wel, anders zullen we het aanvechten met onze populaire advocaat. Het fascisme zal bestreden moeten worden.
.
En om onze zusters te steunen draag ik iedere moslimman om Islamitische, lange kledij te dragen met een lange, volle vuistlengte baard erbij. Op scholen, op werk, waar het ook maar kan.

Klikspaan | 08-09-08 | 18:58

Belachelijk, dat verbod. Je kunt mensen niet verplichten bepaalde kleding wel of niet aan te trekken. Vrijheid van kledingdragen, je weet tog. Straks wil Plaspop dat iedere moslima verplicht haar tietn laat zijn op 't schoolplein.

handsomedevil | 08-09-08 | 18:57

VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:35

Aldus sprak Dhr. VanFrikschoten namens het VFGI...

Sikkeneur | 08-09-08 | 18:57

@jokkebrok 18.50
Er is op zich niets met het grondwetsartikel, maar wel met de interpretatie ervan: het wil zeggen: er wordt jou niets in de weg gelegd bij het uitoefenen van je religie. Maar de fundi's maken ervan: "Ik ben gelovig, dus jullie moeten rekening houden met alles wat IK wil, want dat staat in de grondwet!". Dus niet!!!

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 18:56

Tyler-Durden | 08-09-08 | 18:47
Dat ook. Plus dat de a.s. echtgenoten niet de schoonmoeder kunnen aanschouwen om een beetje een inschatting te kunnen maken hoe hun vrouw er over dertig jaar uit zal zien

Elisabeth2 | 08-09-08 | 18:56

Op Marokko.nl is het al kermis..
.
Geplaatst door RaiseUp
Moslims dienen meer eigen scholen op te bouwen om onze burka dragende zusters een alternatief te bieden. Dan maar segregatie in plaats van de dwingende assimilatie opgelegd door het Hollands fascisme dat uniek is in haar regelgeving in vergelijking met andere westerse landen zoals de VS, Canada, Engeland etc.

Klikspaan | 08-09-08 | 18:56

@VanFrikschoten: En blijf dat vooral doen, je comments zijn meesterlijk. Echt waar.

Fleauxe | 08-09-08 | 18:56

Hoeck:
Je hoort inderdaad steeds vaker over Zeeuwse meisjes die niet kunnen wachten de westerse maatschappij omver te werpen ten gunste van hun middeleeuwse barbarij.

Urft Oechelboechel | 08-09-08 | 18:55

@CoJoNes: Mij tref je aan je zijde met betrekking tot het schrappen van die artikelen. Alleen ik zie de wet wel als een dynamisch proces. Ze belichaamt de wensen van het volk en bindt de samenleving. Wanneer de tendens binnen een bevolking van danige aard is dat er met een meerderheid wordt besloten/gevonden dat de burka onwenselijk is op scholen dan dient de wet zich daar aan te conformeren. Of ik kleinburgerlijk ben laat ik graag aan jou, ik beschouw mezelf als een conservatieve geest. Maar ik zit bijvoorbeeld weer niet op de lijn van iemand als Fleur Jurgens.

Fleauxe | 08-09-08 | 18:54

Wat een onzin... verbied dat ding helemaal of niet. weer zo'n halfgebakken maatregel. Alles wat met geloof te maken heeft op school verbieden, misschien dat die koters dan nog eens wat leren...

Bassie B | 08-09-08 | 18:54

Kijk, dit gaat de goede kant op!

Derckie | 08-09-08 | 18:53

Toevoeging: pica is trouwens wel een boerka. Goed zo, GS.

Flodder | 08-09-08 | 18:53

oh NL word is wakker, word bijna trots op me landje

HABEMUS PAPA! | 08-09-08 | 18:52

En hebben we het nu over een niqaab of een boerka? Want dat verschil wordt ook nooit goed gemaakt in de media noch in de politiek.

Flodder | 08-09-08 | 18:52


Wellicht opteren ze voor de klassieke Zeeuwsche klederdracht als alternatief en teken van goede wil, al dan niet als overgangsfase?

*Bi-polair conceptualiserend: {=> BoerKA => BoerIN }*

Hoeck | 08-09-08 | 18:51

@CoJoNes | 08-09-08 | 18:46
"Het probleem is echt nioet die Burka, het probleem is de status aparte van het godsdienstvrijheid artikel in onze grondwet. " The root of all evil.

Jokkebrok | 08-09-08 | 18:50

Leuk maar, hoe gaan ze dat controleren ? Politie bij school neerzetten ?

Biefstuk | 08-09-08 | 18:49

Leuk toch, die wandelende puddingkjes. Ik probeer er altijd een kers op te mikken. Heel hard hoesten is ook mooi.

-Strotgrondel- | 08-09-08 | 18:49

Bij mij thuis geld al meer dan 5 jaar een boerkaverbod

neqschotje | 08-09-08 | 18:49

@ Elisabeth2 | 08-09-08 | 18:41

Je bedoelt dat al die pubers straks zich een impotentie schrikken zodra de boerka's af gaan ?

Ja, lijkt me inderdaad een aanklachtenhausse te gaan opleveren........

Tyler-Durden | 08-09-08 | 18:47

@Fleauxe | 08-09-08 | 18:45
Ik denk gewoon over een andere boeg. Dat is het verschil...

VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:47

@Fleauxe | 08-09-08 | 18:39
En dus? Provoceren mag gewoon in Nederland, jij weet dat als geen ander en GS draait erop. Het probleem is echt nioet die Burka, het probleem is de status aparte van het godsdienstvrijheid artikel in onze grondwet. Wil je de discussie zuiver voeren, zul je dat artikel eerst rigoreus moeten schrappen.
Politiek voor de buehne, is zielig geneuzel voor kleinburgers. Laat ik jou nou net niet als kleinburger ingeschat hebben, Fleauxe.

CoJoNes | 08-09-08 | 18:46

@VanFrikschoten: Zonder enige twijfel zul je het met me eens zijn dat, daar waar het om overmatige bedekking van het lichaam gaat, de vergelijking niet helemaal omgaat. Daarbij is de vergelijking tussen een homo-parade en de mores op scholen een vergelijking die zo lachwekkend is dat het huilen je vergaat.

Fleauxe | 08-09-08 | 18:45

Het is de hoogste tijd voor een tot hier en niet verder beleid tov de islam.
En "hier" is niet de sorry state waar we nu in zijn.

Urft Oechelboechel | 08-09-08 | 18:45

@Fleauxe | 08-09-08 | 18:39
Zo zie ik ook nog wel wat provocatieve statements door de grachten dobberen in augustus... Vrijheid, blijheid. Maar dan wel over en weer en zonder restricties...

VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:42

Oh help, dit voorstel is helemaal verkeerd. Het is toch een bekend feit dat alleen lelijke vrouwen en meisjes met overmatige beharing op gezicht en lichaam onder een Bhurka zitten. Het is te hopen dat Vogelvrouw een subsidiepotje heeft voor de schoonheidsspecialiste en plastische chirurg voor deze lelijkerds. Want reken maar dat dat weer aanklagen wordt.

Elisabeth2 | 08-09-08 | 18:41

Maatschappelijk en Grenzen. Leuk die Asus EeePC maar wel een fokking klein keyboard.

Fleauxe | 08-09-08 | 18:40

Het is niet relevant of dit een maatregel is tegen een breed maatsachappelijk probleem of niet. Symboolpolitiek is ook politiek. Waar het om gaat is dat moslims op deze manier leren dat er grenen zijn aan de acceptatie van hun gedrag. Een veelgehoord argument in deze discussie is dat moslima's de hoofddoek en burka vaak slechts gebruiken als provocatief statement. Welnu, dat nemen we niet en dat onderstreept deze maatregel.

Fleauxe | 08-09-08 | 18:39

Veel blabla, zonder enige inhoud. Vooral ingegeven door de peilingen, ingefluisterd door Dig Istha (onze minister van schotels, likjes verf & autobranden heeft nl nog nooit een origineel gehad), toegejuicht door Plasterk (ziet zichzelf als opvolger van De Windvaan?). Boerka's erken ik niet, negeer ze dus ook; de medelander wil dat toch al.
De PvdA roept iets, stemvolk maakt weer een draai. Een paar zetels zijn weer gered. En vervolgens weer de PVV zwartmaken, hoewel die hetzelfde idee hadden. En het is weer business as usual.

Captain Amsterdam | 08-09-08 | 18:39

En dan? Kunnen we die diepongelukkige koppen van die boerkamutsen bekijken? Hang er toch lekker een tent overheen, beter voor het straatbeeld. Wie heeft er nou behoefte aan om een vrijwillig ziekelijk onderdrukte vrouw recht in de ogen te kijken? Laat ze toch lekker kreperen in hun godsdienstwaanzin.

CoJoNes | 08-09-08 | 18:37

@Wingwoman 18:11

Mocht het idee zijn gevoed dat de worst die veel (kwade) Islam-i hier momenteel voedt mi. niet in plakjes zichtbaar wordt opgediend is dat ten onrechte. We nemen er een, kauwen wat bedenkelijk en rammen 'm door die slokdarm. Binnen is binnen.

We versnellen extragratis onze pas, rennen bijna naar beneden. En vergeten dat we omhoog zouden moeten gaan. Waanzin lijkt norm. Moet Ronald dit nou doen? Op deze manier aankaarten?

widtvoet ® | 08-09-08 | 18:37

In Frankrijk wisten de hakbarretjes een dergelijk verbod niet te waarderen.
Maar hoe meer het geloofsgestoorde deel van de bevolking zijn ware aard laat zien, hoe groter de kans dat de dhimi's in de politiek nog net op tijd wakker worden.

Urft Oechelboechel | 08-09-08 | 18:37

@ Houthakkert | 08-09-08 | 18:31
En hoeveel ben jij er al op jouw schoolplein tegengekomen de afgelopen jaren?

Pa Cartwright | 08-09-08 | 18:36

Het dreigend zetel verlies begint te werken... volhouden humane stemmers .. laat u niet van de wijs brengen een boerkaverbod maakt nog geen zomer.

Jokkebrok | 08-09-08 | 18:35

Al lopen die wijven de hele dag in hun blote kont; het gaat er om wat voor benepen kleinzieligheid en intolerantie er in die koppen rond gaat, meneer Plasterk...

VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:35

ik pink even een traantje weg voor dit mooie moment, ook al blijft Vogelaar een wouter windvaan die zo snel mogelijk vervangen moet worden door een competent iemand (net als de rest van het kabinet en de tweede kamer).

dr.dunno® | 08-09-08 | 18:35

nou Ella zeg... misschien dat over 60jaar we Nederland wel terug veroverd hebben op die saracenen

negatieve zeikstraal | 08-09-08 | 18:34

Voor een PVDA-er is die Plasterk nog niet zo naief, ik ben nieuwsgierig wanneer ze hem er uit werken bij de Partij v/d Allochtonen

Krokoklaas | 08-09-08 | 18:34

@ VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:25
Indeed. Symboolgezanik. Op BNR – Radio1 overigens ook – kwamen wat directeuren van (zwaar)gekleurde scholen voorbij; hadden werkelijk geen flauw idee wat het nut van dit verbod zou moeten zijn. Eenvoudigweg omdat het geen pregnant probleem vormt. Ja, één keer kwam een vrouw in burka haar kind ophalen; na verzoek dit niet meer te doen, heeft het ook nooit meer plaatsgehad. Wat een toestand.

Pa Cartwright | 08-09-08 | 18:34

Nou, dan kunnen we de aanklachten van de Faizal Enaitjes komend schooljaar tegemoet zien. Poot stijf houden, kabinet!

zum kotzen | 08-09-08 | 18:32

Laten we nou niet doen alsof Allah Vogelaar hiervoor geprezen zou moeten worden. Dit boerka-op-en-rond-school-verbod hebben we te danken aan de stricte atheist Ronald Plasterk! Werd hoog tijd trouwens, je kind zal maar huilend thuiskomen omdat het een trauma heeft opgelopen van alle halal pinguins met kippengaas voor de ogen die op en rond de school waggelen..

Plasterk +1
Allah Vogelaar nog altijd -1000

Houthakkert | 08-09-08 | 18:31

Bravo. Het begint eindelijk een heel klein beetje de goede richting op de gaan met het terugdringen van dat soort godsdienst-idioten.

Maar slechts een heel klein stapje op een lange weg.

G. Patton | 08-09-08 | 18:31

in Nederland is een bivak-muts al jaar en dag verboden, een boerka-muts is toch hetzelfde alleen iets langer en er staan bij de bivak-muts geen afmetingen in de wet, alleen dat de muts een bepaald percentage teveel van het gezicht verbergt vrij vertaald, nou wat lullen ze dan, opzouten met de boerka-muts dus, alleen toegestaan voor overvallers en spuuglelijke wijven............. o_O

Slurfje | 08-09-08 | 18:30

@nattebever | 08-09-08 | 18:27
Ha,ha,ha!

VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:30

Ik ben niet tegen de burka, ik ben tegen dat wat erin zit.

Fleauxe | 08-09-08 | 18:29

Dostranamus | 08-09-08 | 18:12
Doe dan maar meteen ook een Dijksma- en een Pronk-verbod!

Aktivist | 08-09-08 | 18:28

VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:25
Verbodje wordt binnenkort uitgebreid tot het straatje voor de school, vervolgens de hele buurt, de hele wijk, de hele stad, het hele land, gans de wereld.

En dan... is iedereen ontzettend GELUKKIG!

nattebever | 08-09-08 | 18:27

@[email protected]:18
Plasterk is een redelijk goede minister, voor Vogelaar hadden ze beter Paul Scheffer kunnen nemen.

fuckje | 08-09-08 | 18:27

Is dit een laatste stuip om kiezerszieltjes te winnen?? Het is enkel een rituele dans.... Laten we hopen dat de Partij van de Allochtoon keihard de beaudem raakt...

Mental Cies | 08-09-08 | 18:27

Moge de champagne rijkelijk vloeien! Dit is toch wel geweldig nieuws

Cosa Nostra | 08-09-08 | 18:26

Dit is pas populisme van het zuiverste water... de burka verbieden op plaatsen waar vrijwel iedereen elkaar kent en het dus duidelijk is wie 'm draagt, wie er in zit. Ben ik nu zo slim?

VanFrikschoten | 08-09-08 | 18:25

@Pa Cartwright | 08-09-08 | 18:17
Ik praat rustig en bedeesd pa,en rijg ieder nieuwsfeitje aan elkaar.
maar zal voortaan wat intellectueler proberen over te komen,dus ja u heeft gelijk,het was eventjes meeschreeuwen.

evolutietheezakje | 08-09-08 | 18:22

pvda is niet voor en niet tegen;
maar toch kom je straks geen burka meer tegen;
stem pvda en blijf in het midden;
kan u straks in burka alleen nog in de moskee komen bidden;
pvda u heeft mijn zegen.

evolutietheezakje | 08-09-08 | 18:20

Als de PVDA in een goed blaadje wil komen mogen ze eerst wel even de hele crew vervangen,weet niet een capable minister.Zouden ze iets gebruiken mischien??

fleurtje | 08-09-08 | 18:18

*kamer = 2e kamer (lees politiek)

Buutendieker | 08-09-08 | 18:17

Boerka's zouden overal in NL verboden moeten worden, behalve binnenshuis. Die malle pinguïntroep herinnert me te veel aan de allerlaagste vormen van menselijke ontwikkeling, als je daar bij de gemiddelde rifaap over kunt spreken. Uitzetting heeft natuurlijk de voorkeur.

Ja, ik weet dat er ook voorbeelden zijn van autochtone kneuzen. Hoef ik niet te horen.

nattebever | 08-09-08 | 18:17

@ evolutietheezakje | 08-09-08 | 18:08
Lekker meeschreeuwen jochie?

Pa Cartwright | 08-09-08 | 18:17

't Is een goed begin. Nu nog effe een verbod op alle andere godsdienstige symbolen op openbare scholen, daarna uit te breiden naar een verbod binnen de kamer om wat voor godsdienst dan ook uit te dragen.

Buutendieker | 08-09-08 | 18:16

typisch PvdA, halfslachtig besluit.
het argument is: het is belangrijk om elkaar in de ogen te kunnen kijken en te herkennen. Waarom geldt dat dan niet voor gehele straat, het hele openbare leven. Of te wel: ik pleit voor een ALGEHEEL BOERKAVERBOD. Oh ja, volgens mij is een boerka ook niet erg handig bij het solliciteren. Dus intrekking uitkering van werkzoekenden die zonodig een boerka willen dragen. Minister Donner kom eens door met die voorstel.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Gelijke boerkas, gelijk met kappen

treo | 08-09-08 | 18:14

Huh?
Is het nu al verkiezingstijd?

Weeraanmelden | 08-09-08 | 18:13

Oftewel: bedek zoveel u wilt maar ogen, snor, neus en mond worden getoond.

widtvoet ® | 08-09-08 | 18:13

Update uit 020
Aan de HvA, lokatie leeuwenburg, en aan de VU-medisch centrum heb ik meerdere boerka dragende vrouwen gesignaleerd. Dus de opmerkingen dat deze niet, waarschijnlijk werl minder snel, naar de HBO of WO gaan zijn niet waar.

hoogbefaagd | 08-09-08 | 18:12

PvdA is nogal geschrokken van de nieuwste peiling.
Goh, dat ze al zo snel reageren, goh.
Wie zou ze dat ingefluistert hebben? -Begin maar met een boerkaverbod.-
Ik denk dat ze een beetje nattigheid beginnen te voelen in Den Haag.
Nou nog een Herfkensverbod om de geloofwaardigheid nog een stukje hoger op te krikken.

Dostranamus | 08-09-08 | 18:12

@vikkie | 08-09-08 | 18:02
Lijkt inderdaad symboolpolitiek deze halfbakken maatregel.
Je moet toch iets roepen om het tij te keren.

p0rn0 | 08-09-08 | 18:11

4 junie 2009 dus....

jopi | 08-09-08 | 18:11

@widtvoet ® | 08-09-08 | 18:04
Getalsmatig? Tja, gewoon afwachten, de zendingsdrift van die jongens is errug actief. Zie die zittende 'advocaat'. Sociale druk - Widtvoet. Onderschat dat niet.

Wingwoman | 08-09-08 | 18:11

Het enige minpunt van een boerka verbod is dat we nu verplicht zijn tegen die lelijke besnorde koppen aan te kijken.

stuyterkuycken | 08-09-08 | 18:11

Zojuist op het journaal: geldt ook voor bivakmutsen, integraalhelmen, in en rond de school, basis en middelbaar.

fuckje | 08-09-08 | 18:11

En kopvodden dan?
Wordt het niet eens tijd al het obstinaat religieus gedoe uit openbare ruimtes te weren?
Rokers mogen toch ook op geen enkele consideratie rekenen?

Urft Oechelboechel | 08-09-08 | 18:10

boerka's dragen is provoceren. Officieel zijn wij in vrede met de islam, maar of de islam daar ook zo over denkt is niet zo heel zeker sinds 911, Madrid, London.

Jan Passant | 08-09-08 | 18:09

Dit zijn dus alle openbare gebouwen en nu eindelijk ook de scholen. Ook geen uitkering meer geven, mensen die opzettelijk niet willen werken. Ik hoef die bommenwerpers op straat ook niet tegen te komen.

bosbaan | 08-09-08 | 18:09

Ha, weer een wetje of regeltje. Handhaven ho maar dus nutteloos. Wat een gotspe.

NoMinister | 08-09-08 | 18:09

Kijk eens aan, de PvdA trekt zich eindelijk iets aan van de tussentijdse politieke peilingen. Ze merken dat ze door hun eigen electoraat worden uitgekotst als ze de wil van het volk niet volgen.

Het blijven natuurlijk etters eerste klas: eerst Wilders neersabelen omdat hij de boerka wil verbieden en een jaar later, als iedereen (iedereen? ja het PvdA gepeupel. Niet de weldenkende mens.) dat inmiddels vergeten is dan ineens goede sier maken met zijn standpunten.

Kort gezegd: de PvdA is nu ook verworden tot een club van racistische xenofoben (hun eigen woorden!).

stuyterkuycken | 08-09-08 | 18:09

Ik heb toch liever dat ze in boerka hun kroost komen halen ipv. naakt,apen met rode anusuitlatingen zien er al helemaal niet uit.

evolutietheezakje | 08-09-08 | 18:08

Dat is nou het mooie van de PVDA, het kan VRIEZEN en het kan DOOIEN. Je oeweet het simpelweg niet met die lui. Ze doen gewoon alles om het pluche te behouden...

Kunnen we dan meteen iets doen aan die 26.000 gezichten... als we dan toch lekker bezig zijn?

klootveger | 08-09-08 | 18:08

Shit! Het bekijken van lelijke vrouwen op het schoolplein gaat omhoog.

Badeendje | 08-09-08 | 18:08

@spaghettimonster | 08-09-08 | 17:52
Nee, dit voorstel geldt niet voor hogescholen of universiteiten. Die moeten dat zelf maar zien te regelen via huisregels. En maar hopen dat ze dat gaan doen.

Wingwoman | 08-09-08 | 18:08

En het dragen van bivakmutsen gaat dalijk nu ook zeker ontmoedigd worden?

widtvoet ® | 08-09-08 | 18:07

Het enige dat groter is dan haar multiculturele verlangen is haar ongeloofwaardigheid als minister.

Multikuli | 08-09-08 | 18:07

Compromis: een doorzichtige boerka.

Bakito | 08-09-08 | 18:07

kent iemand een school waar een boerkadraagster les krijgt of geeft? lijkt me heerlijk om vandaag of morgen te vernemen dat dit niet het geval blijkt te zijn,.. exit Plasterk!

vikkie | 08-09-08 | 18:06

*Trekt fles champagne open*
*Doet hem maar snel weer dicht.*
Het is té mooi om waar te zijn..

DumpendeDenn | 08-09-08 | 18:05

Ik begin me weer een heeeeeeel klein beetje nederlander te voelen

SjakieV | 08-09-08 | 18:05

Nu het hoofddoekje nog.

solidstate | 08-09-08 | 18:05

*boerka getalsmatig nog geen issue acht en plakje salami neemt*

widtvoet ® | 08-09-08 | 18:04

Tja, ook het Poldermodel kent zijn grenzen....

klootveger | 08-09-08 | 18:04

niet dat ik kan zien wie er voor me staat als mens met al die lappen, maar wel De Idee iig... toch nog altijd interessanter dan het uiterlijk, uiterlijk is niet direct bedreigend (doch kan een ethisch ongemak veroorzaken of voorkomen), maar gedachtengoed kan wel bedreigend zijn. Inderdaad, symptoombestrijding.

Causa Sui | 08-09-08 | 18:03

Maar mochten bijvoorbeeld bepaalde dames (?) een uitkering aan komen vragen bij de Gemeente kunnen ze dat nog altijd in boerka doen... Mooi konsekwent.

widtvoet ® | 08-09-08 | 18:03

Vind je het gek met nog maar 15 zetels in de peilingen neem je meningen aan die nodig zijn.

doskabouter | 08-09-08 | 18:03

Dieptepunt voor PvdA in de peilingen, dus wat doen we op maandagochtend? Juist, we kondigen een populistisch boerkaverbod op scholen af (die er niet rondlopen) en we stijgen weer in de peilingen,,,

vikkie | 08-09-08 | 18:02

@ Causa Sui | 08-09-08 | 18:00
Zie onder. Boerkadrager kom je niet tegen op een hbo of het WO.

Pa Cartwright | 08-09-08 | 18:01

Dat werd tijd. Voor het eerst maakt onze minister van dhimidingetjes heel voorzichtig aanstalte om iets nuttigs te gaan doen.

Urft Oechelboechel | 08-09-08 | 18:00

Het zal die PVDA een rotzorg zijn dat die 15 boerka’s in Nederland verboden worden.
Wacht maar tot de partij van de dieren wil dat ze het bontkraagje gaan verbieden, dan breekt de pleuris uit.

ADO-Le-Cent | 08-09-08 | 18:00

@spaghettimonster | 08-09-08 | 17:52
Boerkadragers doen geen HBO of WO. ;-)

76738e GS lid | 08-09-08 | 18:00

ow enkel dit
quote ;

omdat het om onderwijs aan volwassenen gaat

nou ja.. wat doen moeders daar dan nog he :)
maar dan nog, ook als ik voor de klas sta zie ik liever wie ik voor me heb dan de aangepaste versie.

Causa Sui | 08-09-08 | 18:00

Ik zie meer in een boerkaplicht op basis van uiterlijke selectie.

Koud flesje Alfa | 08-09-08 | 17:59

@ Dr Pepper.17.55
Dat zijn waarschijnlijks de oma's van die kinderen. Hun moeders werken tegenwoordig.

koffiemuts | 08-09-08 | 17:58

Als de moeders ook 'ongekleed' hun kids naar school moeten brengen (want natuurlijk onhaalbaar is, ook juridisch gezien), zie je aan de buitenkant dus niet waar ze werkelijk achterstaan. Ik zie dat liever wel in ieder geval. Dit is niets meer dan de buitenkant aanpassen en denken dat vervolgens het gedachtengoed ook wel uitgekleed zal worden. Wat natuurlijk niet werkt. Trek mij een burkha aan ik word echt geen mohammedaan hè, ik voeg m'n gedachtengoed ook niet naar klederdracht.

Causa Sui | 08-09-08 | 17:58

Neuq 17:55. Herstel: Moeten eigenlijk Hirsch en Guusje hier niet méér over gaan?

widtvoet ® | 08-09-08 | 17:57

Ik moet nog zien wat er uiteindelijk hiervan overblijft, als het wat is dan nog blijft het in zijn geheel maar symptoombestrijding.

Willem Hollander | 08-09-08 | 17:57

Volgt er nu ook een hoedjes-verbod Plasterk? Asjeblieft!

vikkie | 08-09-08 | 17:57

Stapsgewijs komen we er wel.

Irony | 08-09-08 | 17:57

-weggejorist-

Nee dus! | 08-09-08 | 17:56

Het is een begin. :)

Schreeuwbuis | 08-09-08 | 17:56

Wat vindt Boer K. hiervan?

De Canadeesch | 08-09-08 | 17:56

-weggejorist-

wim6880 | 08-09-08 | 17:56

Kunnen we de boerka niet verplicht stellen voor sommige moeders boven de 45 die nog steeds hun kinderen naar de kleuterschool brengen? D'r lopen echt gedrochten tussen.....

Dr Pepper | 08-09-08 | 17:55

boerka is geen geweldig goed, maar kom op... je mag toch wel zelf bepalen wat je draagt. of anders gezegd: je mag toch zelf bepalen dat je man voor jou bepaalt dat jij een boerka draagt. misschien dat de socialen niet zo liberaal zijn op dit standpunt als ik dacht.

hoogbefaagd | 08-09-08 | 17:55

Moeten eigenlijk Hirsch en Ella hier niet méér over gaan?

widtvoet ® | 08-09-08 | 17:55

Zou dit te maken hebben met het feit dat de PvdA op 15 zetels staat in de peilingen?

BASinnic | 08-09-08 | 17:54

Waarom alleen op het schoolplein en in de basisscholen?

Ovideandfriends | 08-09-08 | 17:53

@jojojo22 | 08-09-08 | 17:52
Jij was iets eerder...

Ommezwaai | 08-09-08 | 17:52

@ James Lastig | 08-09-08 | 17:51
Geen leerplicht meer. Ligt aldus beduidend anders – en daarmee ook de juridische fundering voor dit verbod.

Pa Cartwright | 08-09-08 | 17:52

Hoedjes mogen uiteraard nog steeds...

*Plassterk nog op weinig kunstzinnige uitingen heeft kunnen betrappen*

widtvoet ® | 08-09-08 | 17:52

CU bereid ook een wet voor: Lange kleding voor meisjes op middelbare scholen, want de jongens daar moeten de meisjes wel in de (bovenste) ogen kunnen kijken.

King of controversy | 08-09-08 | 17:52

Het gaat niet alleen gelden voor lagere scholen, ook voor middelbare scholen... tenminste die indruk krijg ik.. omdat ze schrijven dat het verbod niet geldt voor universiteiten en hogescholen.

spaghettimonster | 08-09-08 | 17:52

Schoolplein van mijn zoontje is openbaar terrein, hoe regelen ze dat dan? O nee, hoeft niet, 't is een zogenaamde "witte" school... laa maar

lono | 08-09-08 | 17:49 Hand in hand met de pliesie die kijkt of uw hondje aan de lijn zit...

ww(verleden tijd)-GO | 08-09-08 | 17:52

PvdA staat laag in de peilingen zeker?

Willem VanDer Decken | 08-09-08 | 17:51

Eerst zien, dan geloven *droomt verder van een religie-vrije samenleving*

We Duwe | 08-09-08 | 17:51

Uit het SpitsNieuws artikeltje :"Het verbod geldt niet voor hogescholen en universiteiten, schrijft Plasterk verder."

Zie je wel, het afzwakken is al begonnen zodat ze straks zonder gezichtsverlies de hele boel weer kunnen downplayen.

James Lastig | 08-09-08 | 17:51

Vogelaar doet een Woutertje.

Nietvoordekat | 08-09-08 | 17:51

Krijgen we nu een soort boerka politie?

lono | 08-09-08 | 17:49

Eerst zien dan geloven ... we hebben het hier wel over de PvdA dus dat zal nog wel een paar keer veranderen.

James Lastig | 08-09-08 | 17:49

Plasterk is dan ook de enige PVDA'er die het licht van de zon nog kan verdragen.

Sangoni | 08-09-08 | 17:49

Dig Istha kom eens onder die jurk van Vogelaar tevoorschijn.

Koninkrijk | 08-09-08 | 17:48

PvdA claimt harde aanpak moslims.

azijnseikerT | 08-09-08 | 17:48

Nu nog de docenten netjes aankleden. Die zien er niet uit. Gebreide vestjes, rugzakjes, leggings. Ik pleit voor allemaal slanke, jonge, aantrekkelijke leraressen, in spannende pakjes.

ZDEV | 08-09-08 | 17:48

-1 Ella Vogelaar
Maar het verbod is een positief voor de scheiding tussen kerk en staat!

Micailovich | 08-09-08 | 17:47

zozo ik geloof het bijna niet! Ik hoop niet dat ze in marakko wraak gaan nemen door onze westerse dames niet in bikini te laten rondlopen... En ik hoop ook maar dat we Christelijke kerken mogen blijven bouwen in Islam-landen... Of wacht es, dat gebeurt helemaal niet! Achterlijk!

SODE | 08-09-08 | 17:47

Nou. Je ziet niet anders dan boerka's op het schoolplein om de hoek.

rhodamagnetics | 08-09-08 | 17:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken