Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wandelaars, skaters en joggers. Dat pas is tuig!

prittcauberg.jpgEen laffe aanval op wielrenners in het Algemeen Dagblad gisteren. Check dan dat tendentieuze artikel: Wielrenners eisen de hele weg op. De hele dag hebben reaguurders aldaar hun gal mogen spuwen over die zogenaamd criminele weggebruikers op dunne wielen, die zich zouden misdragen op 's lands fietspaden en wegen. Tijd om eens uit te leggen hoe het werkelijk zit. Want wielrenners zijn natuurlijk een sieraad voor het landschap, met hun gesoigneerde voorkomens en hun prachtige Italiaanse fietsen. Dat zoeft emissieloos en klimaatneutraal over de wegen. Uiteraard zijn deze nobele wielrenners niet het probleem. Het zijn juist de bejaarde wandelaars, die in vier rijen dik de boel ophouden. Het zijn de nordic walkers met hun malle stokken, die niet opletten en naar de vogeltjes lopen te gluren. Het zijn de fietspad-stelende skaters, die de volle breedte van de weg nodig hebben om vooruit te komen. Het zijn de joggende dove veertigers met hun iPods, die denken dat ze Jezus zijn. Dat mensen, is het ware tuig op de openbare weg. Voetgangers, op de stoep ermee. Fietspaden voor de fietsers!

Reaguursels

Inloggen

@Noorderling 05-08-08 | 20.56u

Waar staat in godsnaam dat ik mijn hond niet onder controle heb? Als mijn hond netjes rechts van het fiets-/wandelpad loopt in juiste richting, maar desondanks bijna aan stukjes wordt gehakt door een wielrenner die met 30 km/u door een onoverzichtelijke bocht komt, heb ik mijn hond niet onder controle? U is zeker wielrenner!?

Kittekatje | 07-08-08 | 12:48

@Zuma | 05-08-08 | 15:53

Conclusies wetenschappelijk onderzoek naar het effect van mountainbiken op
de bodem
‘It has not been established in the research done that mountain bikes have greater impact on tracks than do walkers.’ ‘Since mountain bikers are visually obtrusive, objectionable to other users, and easily identifiable evidence of their passing in the form of tire marks, they are commonly assigned as the cause of environmental damage’

@ Neon Een Dodge Caliber kom op zeg, een echte amerikaan heeft 8 cilinders, Zo'n koreaanse nepdodge(ook nog een leasebak... tsss) zou niet eens het dodge logo mogen dragen

BlackRaider | 07-08-08 | 09:58

DIe groepjes wielrenners zijn fucking asociaal. Ze roepen naar je dat je ff op moet rotten... Mooi dat ik geen millimeter opzij ga voor dat licht- en belloze tuig. Ga maar lekker ergens anders gezond doen..

Sparky79 | 06-08-08 | 21:23

@Neon
ok.. je hebt gelijk, ik geef toe.
Ik zou ook graag met een anabolelijf, USA vlag strak over mijn opgefokte zweetkop, verschuilend achter de getinde ramen van mijn leasebak rondblazen. (incl. waterscooter). Strakke tokkiesnol naast me die me bevestiging geeft bij iedereen die ik de tering wens onderweg.
Maarja ik zal moeten fietsen..

rottochop | 06-08-08 | 18:31

Hmmm, moeilijk onderwerp hoor dit! Zit zelf ook regelmatig op de wielrenner en kan soms best begrijpen dat wandelaars zich storen aan wielrenners. Ze zoeven immers ook al snel met een vaartje van 30+ langs je heen.

Maar ik erger me ook dood aan die wandelaars en andere (gewone) fietsers op de weg. Vaak bel je al vroeg van tevoren dat je eraan komt, niet omdat die mensen aan de kant moeten, vaak is er wel ruimte genoeg. Maar je belt netjes dat je eraan komt zodat ze zich niet rot schrikken en daar even rekening mee kunnen houden. Maar dat bellen komt vaak niet over dus of je belt totdat je een ons weegt of je schreeuwt maar een keer hard, komt toch vaak beter over. Wat er dan gebeurd is dat die fietsers (en vooral de oudere) zich omdraaien en daarbij helemaal links naar het fietspad slingeren. Net daar waar je langs moet om in te halen... fijn hoor! Dat geschreeuw wordt dan ook direct als agressief bestempeld, maar wat moet je, bellen helpt bij 9 van de 10 gevallen niet!

En als ik iets mag zeggen over automobilisten.... die moeten helemaal hun mond hierover houden. Die begrijpen totaal niet hoe hard een wielrenner gaat en hoe snel die op een kruizing zijn. voorrang verlenen aan fietsers is al helemaal uit de boze blijkt vaak. Als ik zelf niet zo oplettend was, was ik al:
- 8x aangereden op een rotonde
- 75x aangereden omdat ik van rechts kwam en voorrang had maar die niet nam... automobilist van links wel uiteraard!

Ik zeg, schijt aan de automobilisten, wordt wat fanatieker of ga gewoon dichter bij je werk wonen. Afsluiten al die wegen, weg met de auto en alle autowegen vrij maken voor fietsers. Daardoor zijn de fietsers van de fietspaden af, zijn die vrij voor de voetgangers. Probleem opgelost.

Mickey Mouse 3 | 06-08-08 | 16:00

Wielrenners die trainen en aanstormen over fietspaden kijken nog wel uit (ze vallen zelf het hardst) maar die aso nordic walkers die geen centimeter wijken van het fietspad rijd ik (als fietser) nog een keer overhoop.

toyotus | 06-08-08 | 15:48

-weggejorist-

bima | 06-08-08 | 14:22

ben het 100 % met Pritt eens

KarelKopKaas | 06-08-08 | 11:38

Gelukkig verongelukt er nog wel eens zo'n " tour de france " na-aper en ook dodelijk, helpt wel!!!!

helmpie | 06-08-08 | 08:47

Wielrenners op de fietspaden... ok
Wielrenners op de weg, dat is pas tuig. Flikker toch op met je kutfietsjes, je mag hier 80! Wat denk je nou dat harder is, jouw kop of de bullbar op mijn Land Rover...

42 | 06-08-08 | 08:09

*pinkt traan weg*
Wat een prachtig epistel Pritt. Leve de wielrenners in het algemeen.
"ouwe lullen moeten weg (2x), ouwe lullen staan alleen maar in de weg"

Don Quichote | 06-08-08 | 07:39

Nordic walken is voor mietjes en watjes.

carlos klik | 06-08-08 | 04:54

Nordic walkers zien er altijd een beetje uit alsof ze op Noorwegen training zijn of een masturbeert terwijl u wandelt oefening doen. Aangezien de meesten Noorwegen nooit van dichtbij zullen zien, denk ik er zo het mijne van.
Die wielrenners zijn helemaal verdacht, met die vieze strakke broekjes...
Behalve de dames onder hen, maar die zijn nooit onder hen.
Dus dat bedoel ik nou, wat heb je toch aan al die onzin?

ZSU-23-4 | 06-08-08 | 03:18

Onzin! Als iedereen nu eens een skateboard pakt, i.p.v. die vervuilende auto... Gegarandeerd humor! Al die zwetende met overgewicht kampende mensen worstelend om vooruit te komen, als zij dat al durven :P Zelfs Balkenende heeft het ooit geprobeerd... FAIL! ^_^

Sharifchik | 06-08-08 | 03:08

Zullrn we het verschil tussen bejaarden en babyboomers (leesL hardwerkrnden vs. beleggende dictatuurders,,)... gewoon proberen te respecteren?

Iemand...?... Ik ook niet .

*gooit goede bedoelngen over het spreekwoordelijke Ende van de bekende politieke balkeN*

SuS | 06-08-08 | 02:39

Fietsen, fietsen?!?
Trekt de bolletjes trui aan en ga waterfietsen.
Maar goed, laatst keek ik naar links, naar rechts en toen zat er links bijna eentje bovenop me, maar helaas remde hij. Zo zie je maar, wielrenners hebben ook hersens en doen best verstandige dingen.

ZSU-23-4 | 06-08-08 | 02:10

Nou, van mij mag bij iedere wielrenner een dikke stok tussen de spaken gestoken worden. Kloodtzakken zijn het allemaal. En skaters met hun broeken met het zuur op half 10 mogen ook al dood. Bejaarden gaan vanzelf dood. Iedereen moet eigenlijk dood. Iedereen is stom.

Dr R. Clavan | 06-08-08 | 01:59

als ze zo graag willen wielrennen, doen ze dat toch lekker op n baan!!
het is eht heel erg irritant als je er zo eentje die in de tegenovergestelde richting rijdt op een rondtonde en die je dus bijna op de voorruit hebt, hoort zeggen: maar ik was ee tijdrit aan het rijden?!?!

eddietjuh | 05-08-08 | 23:22

Da's t probleem met hondenbezitters en wandelaars; die denken dat ze de regels kennen:

Lekker wandelen met de hond mag overal in de Loonse en Drunense Duinen, mits de hond aangelijnd is. Loslopen mag ook, maak dan gebruik van:
De hondenloslooproute, een route van 4 km. Volg vanaf de IJsbaan de rode paaltjes.
Het hondenlosloopgebied, dit is gelegen bij Cafe Restaurant Bosch en Duin.

En dus NIET op de MTB route! Gelukkig heb ik stalen noppen onder mijn schoenen ...

Plurkenpap | 05-08-08 | 23:15

@ matatwork | 05-08-08 | 22:58
ALLEMAAL

Horatio | 05-08-08 | 23:14

@ Horatio | 05-08-08 | 22:19
Wie moeten er nu eigenlijk niet optiefen?

matatwork | 05-08-08 | 22:58

Even voor alle duidelijkheid. Een fiets is voor de bedenkers en toezichthouders op de verkeerswetten een regelrechte ramp. En dan bedoel ik een echte fiets zonder hulpmotor.
- een fiets is een volwaardig vervoersmiddel met alle bijbehorende rechten. Ze hebben zelfs extra rechten, zoals rechts inhalen. Fietsers hebben geen extra plichten. (Dat fietsers rechts houden in hun rijbaan is slechts een in de wet opgenomen verzoek, geen plicht.)
- een fiets is volgens internationaal verdragen een vorm van basis vervoer, omdat deze slecht gebruik maakt van (eigen) spierkracht. Er mogen daarom aan lopers en fietsers geen lichamelijke of geestelijke eisen gesteld worden. Wandelaars en fietsers hebben zo doende het recht om te suffen (beetje verstrooid rond struinen). Dit in tegenstelling tot voerlui en bestuurders van motorvoertuigen.
(extra weetje: onder voerlui vallen ook mensen die hun hond uitlaten of mensen met handkarren, zoals kinderwagens, boodschappentassen met wieltjes en ook de rollatorbejaarde.)
- fietsen zijn volgens de Europese rechter een vorm van speelgoed. De rechter kon namelijk geen grens aangeven, wanneer zelfbouw van speelgoed een wettelijk vervoersmiddel wordt. Je mag dus overal fietsen waar je spelen mag. (Elk trottoir en elke voetgangers zone) Ook mogen er geen eisen gesteld worden aan zelfgebouwd of veranderd speelgoed zoals reflectie of verlichting (tijdens daguren)

.
Een verbod op snel fietsen of wielrennen in de APV of de wet zal bij de rechter sneuvelen, tenzij elke vorm van spelen ter plekke (denk aan snelweg) niet toegestaan is.

MadDieu | 05-08-08 | 22:57

(Oh en rottochop? Troost je, die Caliber is helemaal niet zo duur. Hij rijdt wel erg lekker, vooral als je het onderhoud niet zelf hoeft te betalen)

Neon | 05-08-08 | 22:39

@rottochop, wat is er jochie, ruik ik afgunst? Goed opletten op school, kun jij ook een goede baan krijgen. Later. Veel later.

Neon | 05-08-08 | 22:38

@ pleijpje | 05-08-08 | 19:34
34-35km p/u met wind tegen @ 53-14.. LOL... doe eens meer dan 30 rpm draaien.

Horatio | 05-08-08 | 22:26

Allemaal zelf optiefen stelletje bejaarde en burgerlijke ford focus apen.
Wie hier post dat wielrenners de weg opeisen en daardoor aso's zijn moet niet mauwen over asociaal rijgedrag. Wie zich met z'n ballen op de openbare weg begeeft ook al is het voor reacreatiedoeleinden blijft zich op de openbare weg bevinden. Dus zwalkende terminale bejaarden op de linker rijbaan, optiefen, doodgan doe je achter de geraniums. Lekker aanzetten met je skeelertjes van de linker naar rechter weghelft, optiefen, houd je je poten maar even 3 seconde stil. Nordic slepers, want die stokken hangen erbij alsof de armpjes zijn afgestorven tijdens de laatste hersenbloeding, optiefen met die stokken en dat gekruip over het fietspad. En als ik roep omdat er geen bel op mijn fiets zit niet zeiken want het enige waar je over moet zeiken is het feit dat je jezelf de pleuris schrikt omdat je met je predison muil weer niet zat op te letten en weer eens keihard op je eigen dikke falen werd gewezen. Wees blij dat ik roep, de volgende truck toetert een keer en rijdt dan je hoofd doormidden. Onverlet, aso wielrenners moeten ook optiefen.

Horatio | 05-08-08 | 22:19

@One Shot | 05-08-08 | 21:24

Natuurlijk is Nederland te plat. Zeker met bergen heb je geen fietsers meer.
Echt!

Behalve dan dat de Alpe d'Huez een van de spannendste en mooiste etappe is van de Tour de France (even voor de duidelijkheid, dat is een fietswedstrijd) en dat er hier en daar in die etappe wel een heuveltje zit.

Kipz0r | 05-08-08 | 22:01

Ja, hoor: fietspaden voor de fietsers, voetpaden voor de voetgangers, skatepaden voor de skaters, nordic-walkingpaden voor de nordic-walkers... Waar blijft de ruimte voor de auto's?

HJDB | 05-08-08 | 21:57

Groepswielrenners zien er kudt uit en fietsen nog veel erger..
En skaters op een smal fietspad ook, aangezien ze veeeels te lange slagen willen maken.
Nordic Walkers weten meestal dat ze het uitschot zijn wat aan de kant moet...

x.Kat | 05-08-08 | 21:56

Loslopende wielrenners vind ik wel meevallen, groepjes daarentegen denken dat de verkeersregels voor hen niet gelden is mijn ervaring. Door rood rijden, op de weg rijden waar dat voor fietsers helemaal niet mag en wel zodanig dat geen auto er meer langs kan. En ze zien er allemaal uit als aliens met die idiote helmen en reflecterende zonnebrillen op.

matatwork | 05-08-08 | 21:42

Nederland is te vlak. Als we nou eens bergen hadden dan hadden we ook al die fietsers niets. Lekker allemaal met de auto. Geen fietspaden nodig en dus meer ruimte voor extra brede autowegen!

One Shot | 05-08-08 | 21:24

Yummie, Jack Russel worst in plakjes, sambal bij ?

Cinq-Marquis | 05-08-08 | 21:14

@neon
tsss.., Dodge Caliber, zwart met getinte ramen.
Jij rijd nog geen deuk in een pakje boter.

rottochop | 05-08-08 | 21:13

Ik heb mn spaken geslepen, kom maar op met die Jack Russels !

Epojack | 05-08-08 | 21:10

@Kittkatje
Lees nou zelf eens wat je schrijft:
Ik heb mijn hond niet onder controle en niet aan de lijn dus is het de schuld van een ander !?

noorderling | 05-08-08 | 20:56

Wielrennen doe je maar ergens op een wielrenbaan. Heb al eens een Jack Russel bijna tussen de spaken gehad van zo'n lul die met 30 km/u een onoverzichtelijke bocht door kwam. Hond aan de lijn dan? Niet nodig wanneer iedereen een normale snelheid aanhoudt. Zoals Bakkes in het artikel op AD.nl zegt: "Ik heb niets tegen boogschieten. Maar dan niet in een drukke winkelstraat".
De eerstvolgende wielrenner die mij nog dwarszit, draai ik zijn reesviets om zijn nek. Als ik hem bij kan houden.

Kittekatje | 05-08-08 | 20:47

De zwakke verkeersdeelnemer heeft altijd gelijk....

Ook wanneer ik je plat rij met mijn 1243 Kilo en Bull-Bar verstevigde Voiture ;)

Met je laatste adem dien je als 'zwakke' verkeersdeelnemer nog wel even te roepen: "Dat gaat je je no-claim kosten" o.i.d.. Nu, mijn verzekering betaald je begrafenis wel maak je geen zorgen, spring rustig van links over de stoep voor mij langs.

Cinq-Marquis | 05-08-08 | 20:38

Ik als ongeschoren 35+ wielrennert (500 km in de week) fiets daarom altijd alleen... groepjes zijn hufters en mensen die je ook nooit na de zomer op de fiets ziet. Vaak bel ik me ook de tering (losse bel in de zak) maar reageren doet de grijze plaag niet. Keertje PARDON roepen helpt wel... Trouwens.. de enige benzine slurpende SUV waarvoor ik moet oppassen is de 3.2 liter van mijn vrouw...

Fappeltaartje | 05-08-08 | 20:26

Typisch huilie-huilie artikel van het AD weer. Vandaag de wielrenners, en morgen is er weer iets anders aan de beurt om over de zeuren. Om dit soort dingen heb ik m'n abbo op het AD al een tijd geleden opgezegd. Vroeger was het wel een leuke krant om te lezen, maar sinds de fusie is het AD afgezakt tot het niveau van een tweedehands seniorenblaadje.

MarV | 05-08-08 | 20:19

@Frederik Puntdroad: Nee natuurlijk niet, proleet. Op een Caliber hoort geen hekwerk. Ik heb de vleesresten sowieso toch liever ter afschrikking in de grille zitten.

@pleijpje: Als ik je tegenkom, ben je van mij. Bosrandmongool op wielen!

Neon | 05-08-08 | 20:16

Dit land is godver gewoon véél te vol. En vol ìs vol. Maar dat maggie nie zeggen want dan komt de gedachtengestapo om je te arresteren.

oplichter | 05-08-08 | 20:13

Voorbeeld van vandaag hoe irritant bejaarden (en andere on oplettende recreanten) zijn.

Rij ik lekker zo een 34, 35 kmpu over een landweg tussen Dalfsen en Zwolle, windje tegen dus wel door harken op de 53-14 op mijn Amerikaanse bolide (Cannondale). Staat er bij een kruis punt een gezin als mongolen op een kaart te loeren. Ik zag dat het jochie van het gezin ook zo een ding met een krom stuur had, ik dacht nog goed zo jong koersen met dat ding. Wat dat dat tering joch draai zijn fietsje om zonder om te kijken in mijn richting waar ik net bezzig was hun aan de uiterst linker kant van de weg te passeren. Natuurlijk kwam dat gastje om mijn rijlijn en ik moest dus even hard "YO" schreeuwen. (inderdaad geen bel, geen gezicht op zo een fiets) En dan nog zou ik de tijd niet hebben gehad, en ik heb liever mijn vingertjes aan de remmmen dan aan zo een stom belletje.
Ouders kijken me verschrikt en boos aan omdat ze natuurlijk niet hadden gezien wat er was voorafgegaan aan mijn weeklaag.

Op zich maakte ik mee hier nog niet zo druk om maar op ongeveer het zelfde punt op mijn retour tocht terug naar huis gebeurde het 70+ geval.
Er komen 2 AOWertjes aan geharkt op hun al dan niet elektro sparta's maar de mevrouw van van dit stel was waarschijnlijk al zo afgepeigerd dat ze lekker slingerde over de weg precies op 5 meter van mijn paseren. Ze komt GODVERDEGODVER op me af gereden, heeft ze 500+ glazen in der bril??? Ik moet dus weer "YO" schreeuwen nu op een afstand van 3 meter die steeds rapper minder wordt. Ouwe taart schrikt op uit haar tijdelijke dementie aaanval en kan goddank nog net uitwijken terwijl ik al bijna de berm moet in sturen.
Ik was zo kwaad heb nog geen eens omgekeken of ze nog op dr fiets bleef zitten of met een hartfalen de sloot aan de andere kant is ingedonderd.

Dus alle ouwe sukkels als een wielrenner op je af komt geef deze dan kans om te paseren op zijn eigen weghelft. En als je als wielrenner achter zo een verzorgings instituut gerechtede rijd kun je better roepen want als belt vinden ze dat ook irritant en ze horen het ook vaak niet goed.

pleijpje | 05-08-08 | 19:34

Nu is iedereen bezig over verkeersregels, als ze geflitst worden is het huilie huile. Hypocriet, niet?
Klopt wel dat fietsers in een groep vaker gezeik geven, is er meestal maar een, maar de hele groep lijdt eronder.
*benen scheren gaat*

Roeieber | 05-08-08 | 19:26

juist, en vergeet die fosielen in unisexkleding, met kaart op het stuur niet. die hebben een reactie tijd van 2min om aan de kant te gaan.
en automobilisten moeten niet zeiken als we op de rijbaan rijden

Suspension Goose | 05-08-08 | 19:16

@Gewinflipt
De juiste procedure is je fietsbel gebruiken. Je gaat me toch niet vertellen dat je niet hebt he.

eis | 05-08-08 | 19:09

Groepen wielrenners zijn per definitie hufters. Weet ik alles van want ben er onderdeel van geweest. Gewoon je noclaim in de waagschaal stellen als je ze tegenkomt.

eis | 05-08-08 | 19:07

@HETGEEFTNIET
Naar oude Duitse traditie ook op hier in Nederland gestolen fietsen?

Gewinflipt | 05-08-08 | 19:02

Ik was laatst een stukje aan het racefietsen, komt er zo'n stelletje aan, recht van voren, dame blijft gewoon op mijn helft, keek geen meter vooruit. Moet je echt roepen: "optieven, blinde trage kuthoer" anders knal je er zo bovenop.

Gewinflipt | 05-08-08 | 19:00

Lol @ sjaakdeslinksesul | 05-08-08 | 15:39

darmflora | 05-08-08 | 18:59

Als zondagsfietsers en voetgangers zich eens aan normale verkeersregels zouden houden, zoals niet naast elkaar fietsen als dat ander verkeer hinderd, links, rechts en vooruit kijken, niet op fietspad lopen enz. zou er geen probleem zijn maar die trage nitwits verwachten dat iedereen zich op bejaardentempo voortbeweegd.

Gewinflipt | 05-08-08 | 18:56

fietsende babyboomers op Koga's met kaartenstandaarden; daar erger ik mij aan.

Prof_Bukmaar | 05-08-08 | 18:53

wielrennen is kewl.... en strakke broekjes noodzakelijk

antiheld | 05-08-08 | 18:49

Neon | 05-08-08 | 17:59
Dodge Caliber.
Ik mag aannemen compleet met buffelvanger?

Frederik Puntdroad | 05-08-08 | 18:49

Roeieber | 05-08-08 | 16:37
Dat heeft u ngoed gezien, u bent bijzonder kien!
Ja, ik houd mij bezig met de konijnensport, en dan wel op een dusdanig hoog niveau dat familie, buren, vriendinnen en kennissen wel eens zeggen, moet dat nou want het is toch bij de konijnen af! Maar verder heeft er dus niemand last van en ik vind er veel bevrediging in.

Frederik Puntdroad | 05-08-08 | 18:43

@Knul de Behanger® | 05-08-08 | 16:00

Aaaahhh... ik begrijp je nu wel een stuk beter. Jij houdt van vrouwenwielrennen....

Adriaantjeeeeeuh | 05-08-08 | 18:38

Wie in Nederland fietst, moet verplicht gebruik maken van het fietspad als dat aanwezig is. Alleen als er géén fietspad is, mag er op de weg gereden worden. Dit komt echter niet vaak voor, omdat er in Nederland en vooral in Zeeland veel en vrijliggende fietspaden zijn. Als er toch op de weg gefietst moet worden omdat er geen fietspad langs ligt, dan moet dit zo ver mogelijk aan de rechterkant van de weg gebeuren en met niet meer dan 2 personen naast elkaar. Deze regels gelden voor álle fietsers, dus ook voor groepen recreatieve fietsers en voor (professionele) wielerclubs.

In de praktijk kan dit betekenen dat iemand die recreatief op een fietspad fietst ingehaald wordt door een grote groep professionele fietsers. Dat is voor beide partijen soms even schrikken, maar het is wél volgens de regels. Op dat soort momenten wordt dan ook respect voor elkaar verwacht. De leden van de wielerclub moeten tijdig achter elkaar gaan rijden, zodat ze de andere fietser makkelijk kunnen passeren. Ze mogen dus niet met tweeën naast elkaar blijven rijden. De recreatieve fietser moet op tijd naar de rechterzijde van het fietspad gaan, zodat hij de doorgang niet blokkeert voor de groep. Op die manier komt de veiligheid en ook het fietsplezier niet in het gedrang.

- Zijn er geen begaanbare trottoirs of bermen, dan mogen de voetgangers de andere gedeelten van de openbare weg volgen.
a. Wanneer de voetgangers het fietspad volgen, moeten zij voorrang verlenen aan de fietsers en bromfietsers.

Buutendieker | 05-08-08 | 18:35

Ooit wel eens een wandelaar op doping gepakt?

sjim panzee | 05-08-08 | 18:33

Het is WAAR. Amateur-wielrenners zijn bezeten debielen die met 50 Km/U over het fietspad razen en als jij daar loopt "aan de kant" durven te roepen *niet dus*. Bovendien rijden ze midden op de weg en negeren elke verkeersregel om maar niet 1 seconde later te zijn als je maat. Ze laten zich rustig doodrijden remmen kunnen ze niet. Optiefen met dat overdreven gedoe.

doskabouter | 05-08-08 | 18:33

Als je ergens iets niet voor hoeft te kunnen is het wielrennen, bijkans nog een dommere sport als voetbal. Met doorzettingsvermogen uit een potje. Benenscherende heaumeaux.

Rest In Privacy | 05-08-08 | 18:29

Een vage kennis van mij heeft net een wielrenclubje opgericht.
Hij heeft het NOF genoemd. Oftewel: NAZI'S OP FIETSEN
Tevens heeft hij toen een dozijn oude helmen besteld ergens uit het oosten van Duitsland én zijn ze met acht man op duitse les gegaan. Tegen mij zei hij: "om het plaatje compleet te krijgen". Ik dacht: ROTNOF!

HETGEEFTNIET!! | 05-08-08 | 18:20

Papa fietst met liev klein schattig dochtertje met paardestaartjes door pittoreske omgeving. Beetje wankel nog, maar gaat prima. Trotse papa.
Komt er een hufterig wielrenfiguur aansuizen die blijkbaar een soort van persoonlijk record wil breken... al godverend dit en godverend dat en dat iedereen moest optiefen. Liev klein schattig dochtertje bijna omvergereden, maar door alerte papa ligt meneer de wielrenner in de sloot. Leergeld mannetje, leergeld.

Frits Bonkestein | 05-08-08 | 18:19

sijtje boes | 05-08-08 | 17:47
Leuk, klinkt als Amsterdam. Heb je de volgende ook al meegemaakt:
-fietsers die boos op je dak slaan als je tegen de stoep aan voorsorteert bij rechtsafslaan
-mensen die boos schelden dat je parkeert, omdat je asociaal gebruik maakte van je voorrang van rechts en daardoor eerder bij die parkeer plaats was
-fietsers die in de Pijp midden op straat staan te praten en schelden als je claxoneert om aan te geven dat je er langs wil
-uit de kroeg komen, naar huis lopen en zien dat er 3 fietsen tegen je auto hangen.
-taxis die geen voorrangverlenen.
-Ballorig in de Jordaan slingerend op straat gaan fietsen en dat 3 straatjes volhouden tot dat er ineens ruimte is omdan de middelvinger op te steken en om te draaien..

Fimbulvetr | 05-08-08 | 18:14

Ging vroeger vaak fietsen in de duinen met mijn hondje, ik op het schelpenpad, hondje er naast in het zand. Hondje was goed opgevoed en bleef enthausiast naast de fiets meerennen. Nooit last met fietsrecreanten, het hondje bleef in het zand, ik ging er links langs als er ruimte was. Individuele wielrenners ging ook altijd goed, op de een of andere manier wel altijd gezeik met groepjes wielrenners.
Grote bek, slaande bewegingen, rommel gooien, soms zelfs spugen en dat allemaal omdat ze 3 breed in elkaars wiel over een fietspad denderen. Het toppunt was wel een keer dat 5 van die mannetjes mij tegemoet kwamen en 100m bij mij vandaan een bejaard echtpaar de struiken in reed. Natuurlijk verdomde ze het ook voor mij plaats te maken. Ik ben maar van mijn fiets gesprongen en heb deze toen een zetje in hun richting gegeven. Een mooi gezicht, 5 van die mannetjes die in een oude ATB crashen.
Ze hadden niet zo veel praats de mannen. Wellicht zijn een een afgetrainde 30-er en een hond met 70cm schofthoogte een stuk indrukwekkender als je op de grond ligt dan wanneer je in een groepje op hen in fietst. Mijn fiets deed het trouwens daarna nog, die dunne wieltjes van hen waren wel een beetje krom...

Fimbulvetr | 05-08-08 | 18:05

Och gut, kijk de schaapjes allemaal eens braaf knikken en Pritt gelijk geven. Pritt is zo'n wielrendebiel, oh maar het is Pritt dus we gaan hem gelijk geven. Stakkers.

Pritt: ik haat wannabe-wielrennertjes, en ik geef gas bij. Uitkijken dus, voor die Dodge Caliber. Jouw troost: die zie je niet veel dus áls je hem ziet is de kans groot dat ik het ben. Zwart. Getint glas. Groot. Zwaar, en héél erg au zzz als ik je wannabe-wielrennertjes kutfietsje tot een paperclip rijd.

Neon | 05-08-08 | 17:59

Crusher | 05-08-08 | 17:17
beetje laf zonder kenteken plaat... maar maak je geen illusies ik rij zelf in een behoorlijke bak en die kutfietsers gaan gewoon door. tis dat ik met normen en waarde ben opgevoed anders zou ik er eens een aanrijden. maar je remt toch omdat je geen gewonden of erger wilt toch?

sijtje boes | 05-08-08 | 17:52

Wielrennen = homosexueel

Hosselaer | 05-08-08 | 17:48

maar even series...... het gaat hier om de totale HUFTERIGHEID van heel veel weggebruikers.
Ik heb het er helemaal meegehad.
- de asoos fietsers die op je auto slaan of spugen als zij voorang denken te hebben die zij niet hebben...
- de imbeciele wandelaars die tegen je auto schoppen omdat zij denken midden op de straat horen te lopen op de grachten,
- de import amsterdamse kakker met hun kut bakfietsen die irritant aanwezig zijn in het straatbeeld en denken dat zij alles mogen bovendien parkeren zij die kut dingen overal op de toch al idioot smalle stoepen,
- dan heb je die andere mongolen nog die fiets taxi met hun slakkegang die ook gewoon voorrang nemen en je snijden... etc etc ...
ik ben het een beetje zat en vandaag of morgen rijd ik echt gewoon een keertje door en rem ik eens een keertje niet als ik voorrang heb!!

sijtje boes | 05-08-08 | 17:47

Ergernis top 4 voor fietsers (en dan heb ik het niet over wielrenners, maar mensen die gewoon willen doorfietsen) in amsterdam:
-
1. groepjes toeristen op fietsen... meteen verbieden, leer die mensen eerst maar eens dat fietspaden niet zijn om op te lopen.
-
2. Op het fietspad slingerende hippe moeders die met hun krijsende kinderen in de bakfiets of voor- en achterzitjes hun moeder aan het bellen zijn en met een hand ongelukken veroorzaken. (meteen ter dood veroordelen voor domheid, onverantwoordelijkheid en algemene zwakzinnigheid)
-
3.Canta's, Scootmobiels, en electrische invaliden wagentjes op het fietspad. Als ik er nog een op een fietspad zie, gooi ik hem om.
-
4. Fietstaxi's... verschrikkelijke verkeersopstoppers...

IdiotUberAlles | 05-08-08 | 17:46

@Zuma, .... ff voor de duidelijkheid..... ALLE Nordic Walkers, dwz met of zonder stalen punten,houten punten,carbon punten, of welke achterlijke punten dan ook zijn LUTSERS! Langlaufen zonder skieën lijkt nergens op en is vreeeeselijk irritant als ze zich met die opgepoetste krukken ook nog es op de fietspaden begeven...! Verder kunnen ATB's (MTB is zó achterhaald in een vlak land) best wel een uitkomst zijn voor mensen die te "vadsig" zijn voor zo'n lichtgewicht-racefiets!

Dafke | 05-08-08 | 17:41

ik zeg niks over die bakfiets kakkers ... ik doe het niet.... nee ik zeg niks... anders ben ik weer die asoos taxi chauffeur....

sijtje boes | 05-08-08 | 17:37

@Paulus de kaboster | 05-08-08 | 16:28
Simpel de semi-harde deklaag van het pad dat wordt, door de zwaar geprofileerde dikke banden en het lompe gewicht van die vadsige MTB-er dat er op zit en de daardoor extra hoge zijwaartse kracht op de banden op het raakvlak met het pad in bochtjes van het pad, er van afgeragd. Hierdoor treedt er snel erosie op van het pad. Het pad is dan op bepaalde plaatsen snel een potentieel modderbad en dat heeft weer het gevolg dat men in plaats over het pad wandelt juist naast het pad pad gaat en zo wordt er weer meer verragd.

@Frederik Puntdroad | 05-08-08 | 16:29
Ook ik heb een hekel aan Nordic Walkers met stalen punten aan hun wandelstokken. Ik heb sowieso een bloedhekel aan normale wandelaars in een vlak land met wandelstokken met stalen punten. Die laatste groep sllaat werkelijkwaar nergens op!

Wandelstokkken met stalen punten prikken paden kapot. Een horde Nordic Walkers over een pad en de deklaag van het pad is omgeploegd met die kudt stalen punten. het zijn gewoon el cheapo's die te belabberd zijn om er fatsoenlijke speciale Nordic Walking stokken aan te schaffen want die hebben geen stalen punten maar speciale rubbers. En al heb je stokken met stalen punten dan kan je er nog steeds rubber onder zetten.

Stalen punten hebben alleen zin in sneeuw en ijs! Ma.w. (Nordic) wandelaars met stokken met stalen punten zijn LUTSERS

Zuma | 05-08-08 | 17:33

Vroegah werd mij geleerd dat een fiets een spatbord met een witte streep van tien (?) cm moest hebben, deugdelijke verlichting etc. Tevens mocht mijn vader geen wegen afzetten onderweg naar school zodat mijn vriendjes en ik kruispunten over konden knallen, rotondes lanks links konden nemen etc.
Oftewel gewoon de wet handhaven. Maar ja, dat kan blijkbaar alleen als het om automobilisten gaat.

zws-vl | 05-08-08 | 17:31

En de weg is van de auto's. Dus ophoeren met die wielrenners.

quadtuning | 05-08-08 | 17:28

Heb ook altijd last van die achterlijke bejaarden en andersoortige lapswanzen als ik met mijn auto weer es uitwijk over t fietspad! Zwaar irritant!

Dafke | 05-08-08 | 17:28

Wielrentuig. Wat een aso-tjes. Gelukkig heb ik er één te grazen genomen. Op de weg langs de rivier de Vecht, tussen Nieuwersluis en Loenen.
.
Een beetje op m'n auto slaan en dreigen is hem slecht bekomen. Dat was na de eerste soejang wel afglopen. De held. En ook nog aangifte doen ook. Jammer voor hem had ik dat ook gedaan. Wegens bedreiging. Nooit meer wat van gehoord.
.
Dus Pritt je weet het. Snaveltje toe.

FreshClash | 05-08-08 | 17:25

@crusher.. dan beginnnen ze te zeiken wie er voorrang had of niet..

PAS_OP!! | 05-08-08 | 17:19

Ik vraag me af of die miezerige mannetjes op hun fietsjes die zich onschendbaar wanen ook zo brutaal zijn als je met een grote SUV zonder kentekens en een dikke bullbar er op komt aanrijden.

Crusher | 05-08-08 | 17:17

die wielrenners gelijk stok tussen de spaken steken.. is het fietse ze wel afgeleerd

PAS_OP!! | 05-08-08 | 17:17

Ik sluit me hier deels bij aan. Enerzijds zijn wielrenners spendex dragende volwassen mannen. Tevens is wielrennen saai. Helemaal gezien er meer enerverende alternatieven zijn die eveneens op een tweewieler kunnen worden uitgevoerd.
Anderszijds deel ik de mening dat met name wandelaren tuig van het zwaarste kaliber zijn. Met de kinderwagen door het bos alsof het een hummer is, paden verspreiden alsof het een lieve lust is, rommel achterlaten en ga zo maar door.
Dus desondanks dat ik totaal geen affiniteit heb met spendex dragende wielrenners maar wel met fietsen an sich ben ik voor de vereniging en saamhorigheid van beoefenaars van tweewielersporten.

Flowers | 05-08-08 | 17:17

@cheese | 05-08-08 | 17:02
Als je er lol aan hebt onwetend commentaar te leveren, soi .. maar niet zo sneu doen als je lik op stuk krijgt.

noorderling | 05-08-08 | 17:14

Meeste wielrenners zijn wel asociaal en denken het gehele fietspad toe te moeten eigenen. Ze roepen van een kilometer afstand al dat je aan de kant moet als ze je tegemoet rijden, vervolgens lopen ze te vloeken als je verdomd aan de kant te gaan en ze weer de energie moeten vinden om op snelheid te komen na het afremmen.

Ik vind het maar tuig!

Uruzgaan | 05-08-08 | 17:11

baba4oog | 05-08-08 | 16:54
Als bejaarde vervloek ik autorijdende, fietsende of wandelende bejaarden.

Al wielrennend op de Erasmusbrug, die zwanencolle beklimmend, wordt ik regelmatig door zure babyboom-wildwandelaars bemopperd, dei op het fietspad zwalken als een stel dronken vrijgezellenfeestvierders. Concentratieverlies, geen-plaats-besef, ouder-ultra-dom, makt-allemaal-niet-meer-uit-fatalisme... weet het niet, maar het is gevaarlijk.

hfakker | 05-08-08 | 17:03

@noorderling
Ik bepaal nog altijd zelf of ik al dan niet commentaar lever, oud wijf..

cheese | 05-08-08 | 17:02

koop een hometrainer, videootje van alpe d'huez dr in en hoppa niemand heeft meer ergens last van

lukie | 05-08-08 | 16:56

@cheese | 05-08-08 | 16:42
Dat bedoel ik nou: het witte spatbord is al jaren niet meer verplicht. Dus ga eens een herexamen verkeersregels doen voor je commentaar levert.

noorderling | 05-08-08 | 16:54

@ [email protected] | 05-08-08 | 16:47
en wat vervloek je als bejaarde ?

baba4oog | 05-08-08 | 16:54

Harry2m | 05-08-08 | 16:41
Kom dan even hier langs het kanaal rijden, dan pak ik de auto en dan rijden
we op elkaar af, en wie het eerste uitwijkt is een bange natte poepert oke?

von sokkenstopfen | 05-08-08 | 16:54

@[email protected] | 05-08-08 | 16:47
Precies wat ik bedoel, het probleem van de heersende cultuur.

Roeieber | 05-08-08 | 16:51

@ Paulus de kaboster 16.43
Klopt, ik kom bijna nooit of zeer zelden op een fietspad.
Maar aangezien ik een dijkwoning bezit en ik gebruik moet maken van die dijk om thuis te geraken is bij mij de frustratie zeau groot omdat die mafkezen (wielerfanaten) zich alles denken te kunnen permiteren.

kneuterzak | 05-08-08 | 16:49

+1 voor Pritt. Wielrennen rules! Laat die bejaarden lekker in het bos gaan nordic walken.

Koffie Dick? | 05-08-08 | 16:49

1 wielrenner: prima
2 wielrenners: prima
3 wielrenners: prima
4 wielrenners: nog te doen
5+ wielrenners: TUIG!

LangeT | 05-08-08 | 16:48

@Rottweilertje | 05-08-08 | 16:44
Moge uw tanden heel snel, pijnlijk en langdurig last van 'wolf' krijgen.

Agent327 | 05-08-08 | 16:48

@cheese | 05-08-08 | 16:42
Hoewel dergelijke attributen ook op mijn racefiets ontbreken, heb je eigenlijk volkomen gelijk. Die fietsen zijn, volgens de letter der wet, zo illegaal als maar zijn kan. maar, ja. je komt er mee weg. Veel belangrijker is om fietsers die niet anders kunnen en een stoepje van 5 meter te pakken te beukeren achter een hoekje.

Agent327 | 05-08-08 | 16:47

Als automobilist vervloek ik fietsers, wandelaars en bejaarden op de weg. Als fietser vervloek ik automobilisten, wandelaars en bejaarden op de weg. Als wandelaar vervloek ik automobilisten, fietsers en bejaarden op de weg.

Ik ren graag achter wilerenners aan.... moet je ze dan een zien gaan!
Bejaarden ook trouwens....

Rottweilertje | 05-08-08 | 16:44

@CoJoNes | 05-08-08 | 16:40
Deze bende een beetje kennende; Is de lintjesregen dit jaar al geweest?
Ik hoop toch op op zijn minst kamervragen of een fatsoenlijk onderzoek....

Behangdelul | 05-08-08 | 16:44

Pffff wat een reacties allemaal, ik denk dat ca. 90% van de fanatieke reaguurdertjes zelden tot nooit op een fietspad te vinden is.

Paulus de kaboster | 05-08-08 | 16:43

Hulde! Eindelijk weer es een stukkie dat een dikke glimlach op mijn gezicht tovert.

Mogen de irritante-toeristen-die-niet-weten-dat-roze-en-oranje-weggetjes-fietpaden-zijn er ook nog even bij?

CaptainPanic | 05-08-08 | 16:43

De meeste racefietsen hebben geen bel, en sowieso geen reflectie waar dan ook. Ook ontbreekt er het witte achterspatbord.
Waarom mogen die dingen dan uberhaupt op de openbare weg?

cheese | 05-08-08 | 16:42

@oplichter | 05-08-08 | 16:33
Als dat je mening is en je bijdrage aan het topic/de discussie, wat doe je hier dan?

Agent327 | 05-08-08 | 16:41

Laatst met het inhalen van een stel Nordic Walkers had ik zowat een van die stokken in me wiel... stomme lui!

Sephone | 05-08-08 | 16:41

Ik krijg spontaan zin mijn veel te dure fiets te pakken en eens flink het bloed onder de nagels vandaan te gaan halen bij mede weggebruikers.

Harry2m | 05-08-08 | 16:41

@Behang, Omme en Sjaak
Ik mag toch lijen dat Duivendak op staande voet uit de kamer wordt gesodemieterd?

CoJoNes | 05-08-08 | 16:40

Rara, waar zou dat artikel in het AD toch vandaan komen?
Mischien heeft het te maken met fatsoen voor andere weggebruikers.
Want een ding valt me wel altijd op als ik zelf aan het yoggen ben (In de stad of op een stil verlaten landweggetje):
Een andere yogger/skater/wandelaar/nordic-walker groet je vaak terug; een wielrenner daarentegen (alleen of in een groupie) zal nooit of te nimmer teruggroeten.

praat_geen_peop | 05-08-08 | 16:40

@Agent327
Dat veel makkelijker, ga eens bij een kleine wielerwedstrijd bij de finishplaats staan als die in de omgeving is en je tijd over hebt. Als je een beetje sociale babbel hebt, krijg je van zo´n verzorger een shirtje kado.

Mangoost | 05-08-08 | 16:40

Mijn hond heeft het wel goed in de gaten, elke nordic-walker stokkemans wil hij aanvallen! HAHA

Co Nijn | 05-08-08 | 16:39

@ Agent327 16.35
Laatst kwam ik er nog één tegen met een PDM shirt plus dito petje, whoehahaha

kneuterzak | 05-08-08 | 16:39

Goh wat zijn we hier weer lekker tolerant. Ik zeg drie dingen; Import-Turk ga naar huis en de rest van de haters hier, krijg a.u.b. kanker aan de teelballen!

Voor de renners hier; Laat je niet gek maken!

mr_atheist | 05-08-08 | 16:39

Wielrennen is:
-oude lullen die als je netjes belt hard in de rem knijpen zodat je er bovenop knalt
-nordic walkers ( da's toch al het laagste gajes wat er op deze aardkloot rondloopt ) die met zijn 4-en de hele weg versperren en het verdommen aan de kant te gaan.
-dove kwartels die als je na 5 keer bellen 'opzij graag' scheldend laten weten dat je wel moet bellen ( waar is toch dat bordje (SH) gebleven?) [ 1 keer maar het ventiel uit zo'n idioot zijn fiets getrokken ]
-slingerende moeders met 6 kinderfietsen op sleeptouw die de kinderen ook nog aand de buitenkant laten rijden
-honden die je een trap voor hun rotkop moet geven om je enkels te beschermen
-wandelaars die niet weten dat ze links moeten lopen
-1 meter brede bakfietsen die niet weten dat ze op de weg moeten
-suv-proleten die denken dat je met een auto over een single track kunt
-van die elektrische fietsen die denken dat ze toch niet ingehaald worden
-etc. etc.
Over het algemeen houdt de wielrenner zich aan de verkeersreggels. De rest denkt dat die op het fietspad niet gelden, maar dat is wel degelijk zo. Nee, dan de Belgische verkeersregels. Die moesten ze hier ook invoeren. Ruim baan voor het peleton!
Overigens mogen wielrenners niet harder dan de maximumsnelheid, dus als die ter plekke 30 is, is dat ook op de fiets de limiet. Alleen krijg ik nooit een bon thuis als ik geflitst ben ....

noorderling | 05-08-08 | 16:38

CoJoNes | 05-08-08 | 16:30
"... het past gewoon binnen de context’."
Voor dat soort wereldverbeteraars is alles binnen de context van het eigen gelijk te plaatsen, die draait zijn hand niet om voor een leugen. Als het maar in zijn benauwde wereldbeeld past.

sjaakdeslinksesul | 05-08-08 | 16:38

@Frederik Puntdroad | 05-08-08 | 16:29
Meneer is zelf fanatiek sporter? Ik zou zeggen gooi die frustratie eruit nu je toch bezig bent. Er is vast nog meer waar je je aan ergert op deze wereld, jammer dat je er niet allen bent he?

Roeieber | 05-08-08 | 16:37

@drijflijk | 05-08-08 | 16:28
80 per uur? In de spits? geloof je dat zelf?

Agent327 | 05-08-08 | 16:36

Iemand al eens geprobeerd om bij zo'n Raboshirt-wielrenner te pinnen?

CoffeePatch | 05-08-08 | 16:36

@Agent327
Daar heb je zeker een punt en daarom zeg ik ook ieder op z´n eigen pad, dus nordic walkend tuig van het fietspad af in de berm en fietsers op het fietspad en niet in plaats van het fietspad op de grote boze autoweg. Voor de rest vind ik nog steeds dat nordic walkers en loslopende honden ongezien de tyfus kunnen krijgen.

Mangoost | 05-08-08 | 16:36

@ oplichter 16:33
Stik in je kettingvet, lutserT

kneuterzak | 05-08-08 | 16:35

Nu ga ik ook wel eens op pad met mijn racefiets. ben geen tour rijder, ben al blij als ik 20km/u gemiideld haal. Wat mij wel altijd opvalt zijn die grapjassen met hun reclame shirtjes e.d. rabobank, weet ik veel wat allemaal. Kosten van zo'n shirt tegen de € 100. Hallo?? Reclame maken, veel voor die reclame uiting betalen en de Rabo maar lachen om die gekken. Dat soort shirts moeten gratis zijn. Dat geld trouwens ook voor die voetbalshirts. Elk jaar nieuwe 'uit' kleuren. Leuk voor de merchandising, maar je wordt zoals altijd genaait door clubs en bedrijven. Kijk eens wat een petje kost, met reclame, gauw goed voor € 30. belachelijk!

Agent327 | 05-08-08 | 16:35

@CoJoNes | 05-08-08 | 16:30
Het vermoeden wordt dan maar weer eens bevestigd. Ze zijn crimineel...

Ommezwaai | 05-08-08 | 16:35

@Cojones
Geen spijt
In zijn boek betoont Duyvendak geen spijt: ‘Ik vond dit soort acties legitiem, maar werd steeds resoluter in mijn afwijzing van geweld.’

Legitiem... dus een goed pak rammel zou misschien ook zomaar legitiem zijn... gadver...

Behangdelul | 05-08-08 | 16:34

fiets m dr'in vind ik wel leuk

screamer | 05-08-08 | 16:34

De geenstijl is duidelijk dè weplok vòòr en dòòr chagerijnige zurige conservatieve rechtsmenschen. Die fietspaden zijn ook helemaal niet bedoeld voor fietsen. Het zijn veredelde hobbelige kabelgoten afgedicht met losliggend puin. En dat jullie zurige geenstijlers met jullie op kantoor opgedane hangpensjes vinden dat de rest van de wereld net iets te snel gaat, is jullie probleem. Wat echt irritant is zijn de mannekes met hun gepimpte derde hands sjeesbakkies en hun Halfords uitlaatsplitters. De geenstijler bij uitstek zeg maar.

oplichter | 05-08-08 | 16:33

Ik pak gewoon de Zündapp. Je weet wel, zo'n oranje GTS50 met van die uitstekende knipperlichten die perfect kletsen tegen een wielrenbroek...
Voordeel van dit alles dat er naast dit fietspad een kanaal loopt. Succes verzekerd.

Ommezwaai | 05-08-08 | 16:33

punaises strooien op zo'n route, dat geeft een goed resultaat...

Wielrenners zijn gewoon lutsers, zonder uitzondering.

Eel_stew | 05-08-08 | 16:32

@Frederik Puntdroad | 05-08-08 | 16:29
RESCEPT!

Behangdelul | 05-08-08 | 16:32

@ Roeieber | 05-08-08 | 16:23
Nee hoor, rijd is met een d.

F. von Zeikhoven | 05-08-08 | 16:30

Ik onderken de problemen, ook hier zijn op zaterdagmorgen de heaumeaux op hun smalle bandjes al vroeg uit de veren om zich op DOMinante wijze met hun geschoren POTEN, strakzittende broekjes, helmpies en de bekende rol KING in de broek aan het volk te presenteren. Met snelheden in de afdaling van ver boven de 60 km/u brengen zij niet alleen zichzelven maar ook andere weggebruikers in gevaar. Voor hen gelden kennelijk geen verkeersregels! Moet men voor een brommert alreeds een certificaat bezitten, zij hebben dat niet nodig. Ik pleit er voor om dit gevaarlijk tuig, dat tijdens het rijden ook nog eens meer let op hun fietscomputer dan op het overig verkeer, totaal te verbannen van de openbare weg. Als je ze teuge mekaar hoort opscheppen over de prijs van hun rijwiel en de daarbij horende accessoires, dan kunnen ze ook gemakkelijk samen als clubje een eigen circuit laten aanleggen teneinde aldaar hun geliefde sport te beoefenen. Tevens kunnen zij dan aldaar een clubhuis neerzetten waar ze na afloop het bier kunnen laten vloeien en de geplaagde ledematen kunnen laten masseren. Wensen zij dit niet dan moeten ze maar geweaun hun sport thuis beoefenen op de welbekende homotrainers, in ieder geval zijn ze dan de rest van de bevolking niet tot last.
En moeten ze toch zo nodig op den openbaren weg dan kunnen ze ook wel een aaandeel leveren in aanleg en onderhoud daarvan middels een flinke rijwielbelasting!
Tsja, en dan die zgn 'nordic walkers'. In Twente, Achterhoek en Drenthe lachen de autochtonen zich kapot om deze idioten met hun stokjes en veuls te korte lange dan wel veuls te lange korte broeken! Hahahaaaaa! Deze tak van sport (zo durven ze dit te noemen lieve monitormaatjes!) hoort zoals de benaming aangeeft te worden beoefend in het hoge Noorden. En daarmede bedoelen we niet groningen of friesland, maar het noorden van noorwegen en zweden. Hier loop je compleet voor gek en zet je jezelf voor schut. Als je niet zonder stokken kan lopen blijf dan geweaun thuis of neem een rollator, al dan niet voorzien van een scheaune electreaumeautort.
Altijd blij als het weekend weer voorbij is en al die idieauten weer veilig opgeborgen zijn in hun kantoren en fabrieken, dat kan ik jullie wel zeggen.
Heb ik het nog niet eens gehad over degenen die hun parapluie opzetten zodra er ook maar een druppeltje regen valt. In drukke winkelstraten dient men dan een veiligheidsbril te dragen wil men niet in den ogen geprikt worden en voor immer het levenslicht verliezen. Is het nou zo moeilijk om op de uitstekende (UIT-stekende) punten flinke rubberdoppen dan wel kurken te plaatsen? Onder de reaguurders zitten toch zekers wel meerdere uitvinderts die zo'n probleem na enig denkwerk kunnen oplossen? Ik ben benieuwd.

Frederik Puntdroad | 05-08-08 | 16:29

Wat een topic, Stifft.. Eerst gluren hoeveel waar ergens bij andere media op gereageerd word en dan ook vlug op de kar springen.... Waarom lezen wij hier nog niets over de oogst aan graancirkels van deze zomer? Of over Planet X, waarover deez' morgen schokkende onthullingen vanuit de Londense strudio van Pijlradio werden gedaan?

Maar ok, on topic... Als Jan Jansen de Tour dit jaar nog een keer had gewonnen, met Joop Zoetemelk als tweede, had niemand nooit niet van dit huiliehuilieverhaal gehoord!

F. von Zeikhoven | 05-08-08 | 16:29

@ Zuma,

wat valt er in godesnaam te veraggen aan een bospad.....

Paulus de kaboster | 05-08-08 | 16:28

ophoeren met die fietshomo's die met 80 kilometer per uur door de stad sjezen en vinden dat alles en iedereen voor ze moet wijken. Dat kan je natuurlijk niet ergens in een weiland doen, nee dat moet in de spits.
Vouw jezelf lekker om een lantaarpaal, lul.

drijflijk | 05-08-08 | 16:28

laatst zat ik op de fiets (zo'n 20km/h) en kwam er een hele meute die mij en mn vriendin natuurlijk voorbij moesten en niet bellen ofzo, die domme racefietsers gewoon schreeuwen, AAN DE KANT !!!
degene daarachter, ER KOMEN NOG EEN HELE BOEL !!!
ga dan op een rustig stuk landweg fietsen ipv met een hele kutgroep (stel schapen) door de stad iedereen te moeten irriteren.

yokiamy | 05-08-08 | 16:28

@Roeieber | 05-08-08 | 16:16
*Je mag ook alleen inhalen als dat kan volgens de wet*
Klopt. Maar toen ik begon met inhalen van 5 dik rijdende fietsers, en flink wat tussen ruimte, was er geen tegenligger. Bovendien leende de weg zich daar niet om met twee naast elkaar te rijden laat staan met 5. Gedraag je als normale weggebruker, ook als fietser. Tevessn doe ik hetzelfde als jij, ook met mijn gewone fiets. Stop liever voor een stoplicht dan dat ik onder een auto of zo kom. Ben ook altijd voorzichtig met wegrijden hier in Den Haag waar de nationale sport is: "zo hard mogelijk en laat mogelijk door rood te rossen"

Agent327 | 05-08-08 | 16:27

Roeieber | 05-08-08 | 16:23
yeah yeah yeah, ga je benen scheren lutser...

Behangdelul | 05-08-08 | 16:26

@ Roeieber,
Agent327 nam het voor je op, denk dat je het tegen mij zal moeten hebben.

P2M | 05-08-08 | 16:24

Preventief afschieten die clubjes benenscheerders met hun tour de france pakkies en hun over-de-top fiets!
of een enkeltje alp dues, en in het ravijn ermee!

satcom | 05-08-08 | 16:23

Mijn honden zijn gek op de smaak van goed ge-oliede, geschoren kuiten.

Bazooka Joe | 05-08-08 | 16:23

@Behangdelul | 05-08-08 | 16:17
En dan nog, als ze het al horen (doof, iPod) kijken ze eerst eens achterom om te kijken wat er aan de hand is alvorens heel langzaam aan de kant te gaan. Waarom kijken ze achterom? wat denken ze dat eraan komt een 747 of zo?

Ik rijd niet door rood en rijd is met een D.

Roeieber | 05-08-08 | 16:23

die wielrenners... argh ergenis van de eeuw. Grote bekken en met een noodgang inhalen, bah! Ga lekker op je hometrainer fietsen ofzo....

haatbaard | 05-08-08 | 16:22

@B 100 | 05-08-08 | 15:55
Nou nee dat is weer gevaarlijk. Ik ga ook geen gaten graven al dan niet met scherpe pennen of een lijntje spannen. Ik ga gewoon niet op zij, lutser! Dan kan je een keer echt off-road, wel opletten voor de bomen en de grond die dan snel dicht bij kunnen komen....

Zuma | 05-08-08 | 16:21

Agent327 | 05-08-08 | 16:05
het was toen een oud gammel busje waar ik in reed, dus van die pisvlek
die erop zat lag ik echt niet wakker van. Ik ben dan ook nadat ik hem een draai om z'n oren verkocht had gewoon weer verder gereden zonder de politie erbij
te halen. Het heeft dan ook geen minuut geduurt, en volgens mij kwam het ook niet in hem op om de schade van z'n fiets te wilen verhalen omdat hij
nog bij moets komen van z'n grote waffel en de draai om z'n oren, dus dat kwam me wel goed uit.
Verder denk ik dat hij toch wel fout had gezeten want wat hij en z'n holmaatje flikten was buiten alle proporties. Bovendien had ik de bocht naar rechts al genomen en toen klapte hij tegen de zijkant omdat hij vanwege z'n snelheid
die niet korter kon nemen, dus reed ik hem niet aan maar hij mij, en dan
houd het wel een keer op met dat zij altijd gelijk krijgen. Bovendien ging het
toen niet om een doodgewone fietser maar om een paar op hol geslagen
wielrenners, en lijkt het me sterk dat die dan maar ongestraft overal mee weg zouden komen, vooral in de situatie die ik hier beschrijf.

von sokkenstopfen | 05-08-08 | 16:21

"Want wielrenners zijn natuurlijk een sieraad voor het landschap, met hun gesoigneerde voorkomens en hun prachtige Italiaanse fietsen."
Moet dat niet zijn "Taiwanese fietsen"?

mijn opa | 05-08-08 | 16:21

Mee eens!

-BARNI- | 05-08-08 | 16:21

Wie geen wegenbelasting betaalt, heeft ook geen recht op de weg. Dat geldt zeker voor in heaumeaubroekjes gehulde bejaarde fietsers.
*SUV opstart*

cy | 05-08-08 | 16:19

Als we roken kunnen verbieden dan moet het toch zeker ook mogelijk zijn om deze gekken te verbieden? Levensgevaarlijk zijn ze!

Claude Jacque | 05-08-08 | 16:18

@Plurkenpap, bedoel je de drunense duinen bij Tilburg? Dat is namelijk losloopgebied, dus nogal logisch dat je er loslopende honden tegenkomt.

Koud flesje Alfa | 05-08-08 | 16:18

@Meneer | 05-08-08 | 16:12, en als ze bij jou langs gekomen zijn dat stel mongolen, karren ze dus over diezelfde smalle weg, via Bergschenhoek richting Rotjeknor.
@Willianus Wortelus | 05-08-08 | 16:14, graafmachine is niet nodig hoor iedere willekeurige auto (ik) die gewoon zijn recht opeist schrikken ze zich de tering van.
Leuk hoor, kwaad dat ze worden, schelden, tieren, gebalde fuisten, politie bellen, die dan vervolgens netjes verteld dat ik niet fout zat. bwahahahaha

Ukemochi | 05-08-08 | 16:18

Komt er nog een optie om alle huil babies uit te zetten, ik word niet goed van die reacties die kant noch wal raken en de boel vervuilen.

OT: De fiets paden moeten aan beide kanten van asfalt worden voorzien zodat er meer ruimte over is voor auto's en diesel vracht auto's.

zedong | 05-08-08 | 16:18

@Roeieber | 05-08-08 | 16:16
Laten we het eens proberen, rij eens door rood bij mij ;)

Tip: gewoon een luchthoorn op je fiets, je weet wel, met zo'n gasbusje, dan gaan ze wel aan de kant...

Behangdelul | 05-08-08 | 16:17

Een fietser op een wandelpad -ofwel stoep- krijgt een boete, een wandelaar op een fietspad krijgt een schouderklopje. Wat de neuk?!

Murdockyoufool | 05-08-08 | 16:17

Ik mocht ooit het genoegen smaken van een behoorlijk grote groep, 25plus, wielrenners, die mij, al bumperklevend, volgden bij de afdaling van een redelijk steile heuvel, in Limburg. Beneden aangekomen moest ik op de rem trappen, vanwege een mini-file, hier hadden de fietsers geen rekening mee gehouden. Het was een waar genoegen om om de massa-tuimelpartij in de achteruitkijkspiegel te volgen.

Bazooka Joe | 05-08-08 | 16:17

Die kudt-wielrenners huren maar een circuit af. Dat moet ik ook als ik wil racen. Het schijnt erg moeilijk te zijn te begrijpen dat een fietspad niet is gemaakt om met 30 man 40km/h te rijden en dan ook nog plaats te bieden aan langzaam verkeer, rollators, scootmobielen en kinderen.
Kneuzen.

McShamus | 05-08-08 | 16:16

@Agent327 | 05-08-08 | 15:43
Je mag ook alleen inhalen als dat kan volgens de wet, dus niet als je tegenliggers hebt, maar dat zul je voor het gemak maar ff vergeten zeker.

Ik fiets zelf fanatiek, maar probeer zoveel als mogelijk rekening te houden met mijn omgeving. Als ik door de stad moet stop ik voor elk rood licht, moet je eens zien hoeveel "normale" fietsers en voetgangers van alle leeftijden het rood negeren. Men fietst met meedere nast elkaar op het fietspad, na 5 maal bellen roep ik dan maar eens "PARDON!", moet je eens horen wat ik dan naar mijn hoofd geslingerd krijg, of "of ik geen bel heb"???

De huidige cultuur is dat iedereen denkt dat hij/zij alleen op de wereld is en daarom stiirt men zich zoveel aan elkaar. En bij wielrenners blijft het bij ergernissen, als voetbalsupporters een binnenstad verbouwen is er meteen voor veel geld schade. Het supporteren van voetbal dan ook maar verbieden?

En voor iedereen die mij hier deaud wenst: Ongezien de TYFUS voor jou.

Roeieber | 05-08-08 | 16:16

Oja en alle voorgenoemde ellendelingen menen ook nog dat ze overal stront mogen schijten. De eerste de beste die ik op heterdaad betrap verzuip ik z'n kop in z'n eigen schijt.

Koud flesje Alfa | 05-08-08 | 16:15

Stond ik laatst gewoon geparkeerd, rustig een bamiballetje van de Fons te verorberen, komt er zó uit die steeg, zó, met een rotgang een wielrennert anfietsen en die fietst me toch zó onder me wagen.

Écht agent!

Maja de Bijna | 05-08-08 | 16:14

Ga in het weekend regelmatig een rondje draaien in de Druinense Duinen ... Maar nooit op zondag; het fiets!pad dat naar het begin van de route voert is dan volledig verstopt met wandelaars die 1 maal week uit de Opel Astra Diesel kruipen en dan vijf breed lopen en weigeren als ik netjes bel (ja, ik heb speciaal een bel gemonteerd) op zij te gaan. Eenmaal op de route - speciaal voor mountainbikes - kom je wat op snelheid maar dat is eigenlijk niet verantwoord want ook hier wandelaars, joggers, ruiters. En die verbaasde gezichten dan ..... En ja, op de route mogen ook GEEN honden loslopen, daar zijn andere gebieden voor aangewezen. Ik heb niet de indruk dat de wandelaars, joggers, hondenbezitters e.d. zich beter gedragen dan sommigen wielrenners die zich op de openbare weg begeven .....

Plurkenpap | 05-08-08 | 16:14

@CoJoNes | 05-08-08 | 16:11
Doet mevrouw Cojones dat nooit?

Behangdelul | 05-08-08 | 16:14

@Mangoost, ook van autorijders tegen "ongewensten"

Claude Jacque | 05-08-08 | 16:14

Wat kneuterzak zegt, om 05-08-08 15:39 om precies te zijn.

Wielrenners zijn het allerlaagste volk dat bestaat. En meestal nog zooi in de berm gooien ook.

Bolkestein | 05-08-08 | 16:14

Ik heb laatst nog een paar wielrenners de berm ingedrukt. Die dachten dat ze een soort van rouwstoet waren ofzo en dus 50 meter lang voorrang hebben. Mooi niet dus. Ze schrokken zich ech wezenloos van die gek in die giga-graafmachine.

Willianus Wortelus | 05-08-08 | 16:14

Kom wel 's op een zondag in bleiswijk en kan je verzekeren dat die randebielen in die foute pakjes ernstig hard op die dijk knallen. Het is daar nogal smal, en snap wel dat als er zo'n peletonnetje langs komt knallen dat het er gevaarlijk kan zijn.
Kuuk maar hoe smal het daar is:
www.panoramio.com/photo/5274118

Meneer | 05-08-08 | 16:12

@ Claude Jacque
Ja, dat is een veel gebruikt scheldwoord van fietsers tegen de "ongewensten".

Mangoost | 05-08-08 | 16:12

Wielrenners die gled verdienen met fietsen, scheren hun benen omdat ze gemasseerd en warm-gezet(ik verzin het niet) worden. Niets triester dan zo'n 35-plussers op een fiets van € 2000,- met geschoren benen. Alsof z'n wijf z'n benen gaat masseren als ie thuiskomt.

CoJoNes | 05-08-08 | 16:11

Mensen met een hond lijken ook altijd te denken dat fietspaden voor het uitlaten van hun peopmachine zijn aangelegd. Ze schromen niet om gedrielijk met hun strontbalen het fietspad te blokkeren. En dan luid zuchten als zo'n kutbeest bijna tussen je spaken komt.
Weet je wat, Nederland is vol.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 16:10

@P2M | 05-08-08 | 16:06
Idioten houd je helaas toch. Die moeten/kunnen wel per direct stoppen met roken/fietsen/lopen/ademen.

Agent327 | 05-08-08 | 16:10

Neem een opafiets en laat je banden een beetje leeglopen. Dan hoef je geen Italiaanse fiets, niemand in te halen en je kunt gewoon schelpenpaadjes gebruiken. Als je zo nodig in jouw en mijn vrije tijd nog moe moet worden om in het openbaar je vetbuik te verbranden. Nepzoetemelken! Titaniumgeilerts!! Rot toch op!
Haha! ;)

denouden | 05-08-08 | 16:09

Daarom heb ik sinds kort een paar doosjes punaises in mijn voiture.

kneuterzak | 05-08-08 | 16:09

Wielrenners zijn verreweg het goorste en irritantste tuig op de weg! Ze lappen alle regels aan hun laars, scheuren door rood etc.... platrijden die homo's... als je jezelf zo graag in een strak broekje wilt steken en je benen scheren dan doe je dat maar binnen...

Behangdelul | 05-08-08 | 16:09

Een hele troep drugsverslaafden.

pispot | 05-08-08 | 16:09

ik haat die Armstrong wannabees.. die ten tijde zeeee Tour spontaan opduiken op de wegen. Ik haat hun gedachte dat ik ze voorrang dien te verlenen, wanneer ze dat eigenlijk niet eens hebben. Boeit mij dat nou dat je met 10 maten opde fiets aan het fantaseren bent dat je meedoet met de Toerrrrrr, en eist dat andere weggebruikers respect moeten tonen voor deze uhum topsport.. Ubersnel aan komen rijden bij rotonde. En ja hoor.. op de rem.. want ik rijd gewoon door. En ja hoor.. een middelvingertje van meneer, die niet zo blij is. Ja sorry, tis een schande dat ik zijn uber "tijd" aan het verkloten ben en zijn kans op de fictieve gele trui verpruts. Een zonde dat ik desbetreffende topsporter zijn concentratie wegneem, op de Nederlandse wegen met al die pieken en dalen. Op het mooie Landschap dat zelfs nog minder relief dan de buste van Keira Knightley. Maar toch wel de inspanning van een echte Toerrr nabootst.. Nee mensen, naast irritante lompe duiven die maar niet willen vliegen, ondanks de komst van een snelrijdende auto, en dus zo maar onder mijn banden belanden... zijn wielrenners toch ergernis nummer 2 voor mij.. imo.. Ik zelf zou het niet lang volhouden op zo'n fiets, eerlijk gezegd. Maar als je erop zit, je "truitje" dragend met al je sponsors erop "Slagerij Ceesie Zundert" etc etc, houd je dan gewoon aan de verkeersregels AUB.

Import-Turk | 05-08-08 | 16:09

wielrenners in groepjes kunnen inderdaad irritant zijn, wat ik persoonlijk als *kuch* wielrenner vervelend vind is dat als je mensen in wilt inhalen en je ruim van te voren belt, ze alleen maar naar links kijken (en slingerend) onder het mom van: "wat hoor ik nou, een fietsbel, wat onverwacht ineens op een fietspad". Dit soort mensen moeten m.i. snel inslapen.
.
Er is in duitsland net over de grens ook een dode (wielrenner) gevallen, klinkt als een gevalletje rucksichloss oversteken.
www.rtvoost.nl/media/?video=137289&...

Onderbuik | 05-08-08 | 16:09

@Mangoost, heaumeau!

Claude Jacque | 05-08-08 | 16:08

@Agent327
Het nadeel was dat ik dus van m'n werk terug kwam en ter plaatse de fietspaden erg breed zijn.
Hij gooide z'n fiets zonder om te kijken naar links terwijl hij zelfs nog over de tegels tussen de rijbaan en fietspad had kunnen rijden.
Maar nee, meneer de wielrenner moest en zou zijn fiets ervoor gooien en ook nog extra even op de rijbaan blijven rijden.
Share the road klinkt goed maar dan moeten ze wel uit hun doppen kijken en hun fiets niet voor de auto gooien als dat niet kan. Ik kon hem echt bijna niet meer ontwijken.

P2M | 05-08-08 | 16:06

@von sokkenstopfen | 05-08-08 | 16:03
Pech is natuurlijk alleen dat zij niet verantwoordelijk worden gehouden, want zwakkere verkeersdeelnemer. Dus kun je fluiten naar jouw schade.

Agent327 | 05-08-08 | 16:05

Het stukje in het AD gaat o.a. over de weg langs de Rotte (de rottekade).
Ik heb tijdelijk bij mijn vriendin gewoont aan de Rottekade. Dat is gewoon een stuk openbare weg over een dijk. Daar is geen stoep en ook geen ruimte voor een stoep, daar is het veel te smal voor. Het is in tegenstelling tot wat al die dagjes mensen die er komen ook allemaal denken geen natuurgebied. Het is gewoon een straat met 2 richting auto verkeer.
Er is een maximum snelheid voor auto's van 30 km per uur, die is er niet voor niets. Dus alle fietsers, nordic idioten, saaie wandelaar, niet hippe iPhone bezittende scaters en eventueel niet benoemde andere sukkels. Ga naar het lage bergsche bos. Dat ligt onder aan de dijk, daar hebben ze wandelpaden, fietspaden en paardenpaden, allemaal uiterst geschikt gemaakt voor recreatie.
Kunnen jullie ook nog schotse hooglanders zien, ook heel saai.

Ukemochi | 05-08-08 | 16:05

Die 'wielren' kneuzen moeten idd collectief deaud.

darkfiber | 05-08-08 | 16:05

ik vind vooral japanse en chinese touristjes irritant. Altijd stilstaan en foto'tjes maken op de meest drukke plaatsen en dan nog bij voorkeur op een kruispunt ook. Kunnen we mierenhoop gedrag niet strafbaar stellen?

datzitzo | 05-08-08 | 16:05

Agent327 | 05-08-08 | 15:54
Vooral rammen met de gek in het midden spreekt mij erg aan. Kan je de stokken nog op marktplaats zetten... ZGAN.

Pilsvogel | 05-08-08 | 16:04

Idd dat nordic walkend babyboomend tuig is het ware probleem voor de fietsers, want wij zijn snel en wendbaar, zij zijn log, vervelend en lopen in groepen 6 man breed over de weg. Daarnaast heb je nog die lelijke bakfietsende salonmoeders met een loslopende hond die op een mooie zonnige dag mijn fietsroute terroriseren. Beste methode om met de nordic walkers af te rekenen is elke banaan die bijna op is op vervelende types te gooien, dan leren ze wel uitwijken, voor bakfietserts met hond, klik los uit je pedaal en geef die goedgetimde schop en gooi de moeders nat met water.
Weg met wandelaars en zwalkende bakfietserts, leve de smalle zadelaanbidders, leve Pritt!

Mangoost | 05-08-08 | 16:04

De joggers zijn de mongolen. Beetje fietspaden opeisen om je veertig-plusknieën aan gort te helpen. Stelletje hoeren, opgekankerd.

Murdockyoufool | 05-08-08 | 16:04

@ Pritt
zo das k*t, het heeft echter ook zijn voordelen nu kun je tenminste om een echte fiets.
Pegoretti the best.

albert136 | 05-08-08 | 16:04

@Dayak | 05-08-08 | 15:38

En de valpartijen.

Canis Spurcus | 05-08-08 | 16:03

OP HET FIETSPAD! Inderdaad!!! Dus als die wielerhomo's in hun spandex op de 80 kilometerwegen menen de boel te moeten verzieken gaan de ruitewissers aan en doen we een carmagedon... Olé

boermetlul | 05-08-08 | 16:03

Toch mis je zo'n Wim Heitinga.

Conan de Rabarber | 05-08-08 | 16:03

jaren geleden wilde ik rechtsaf draaien met m'n auto, en daar kwamen 2 wielrenners uit de tegenovergestelde richting die linksaf wilden, dus
dezelfde kant op als ik, en toen ik eenmaal de bocht nam, klapte
ze op de zijkant van m'n busje. Een fiets was aan diggelen en trok die lul
nog een hele groet smoel op ook, en die heb ik eerst een draai om z'n oren verkocht en hem verteld dat hij nog wel op de openbare weg bezig is en ook
hij zich dan aan de verkeersregels moet houden, en rechtsaf draaiend
verkeer nog altijd voor linksaf draaiend verkeer gaat.
Echt, het zijn echt klootzakken die denken dat de weg van hun is,
alleen komen ze zo nu en dan eens de verkeerde tegen die toevallig Von Sokkenstopfen heet.
Onlangs kwam ik ook ene guust uit moergestel tegen die weken lang zonodig 10000km in de regio moest rijden, en had ik de pech dat ik er op een gegeven moment achter zat op een smalle boerenslingerweg, en die ben ik toen mooi gaan inhalen, wat een hoop commentaar opleverde, en dat heb ik dan beantwoord met een dikke middelvinger en flink wat onverbrande diesel van
mijn ouwe 2,9 liter TD in hun smoel toen ik er eenmaal voorbij was.
''suck that'' dacht ik nog.

von sokkenstopfen | 05-08-08 | 16:03

@ Agent327 | 05-08-08 | 15:57
Ik had ook een goed gevoel over mijzelf.

Teen | 05-08-08 | 16:03

Grappig hoe je al die nobele wielrenners ziet als de tour de france begint en slechts een enkeling na september... allemaal mietjes als je het aan mij vraagt.

TijnZ | 05-08-08 | 16:02

Prima, weg met die wielrennerts, ik vind ze echt compleet kudt, met hun geschreeuw en gecommandeer. Wielrennerts altijd maar dat t "mindere" gespuis op t fietspad meteen opzij stuift als er zij er aankomen. Lutsers zijn het, allemaal!

Rudolfinski | 05-08-08 | 16:01

@P2M | 05-08-08 | 15:57
Elkaar gewoon het licht in de ogen gunnen, je niet al te druk maken. Je bent allemaal aan het recreeren.
In de us hebben ze er zelfs een bord voor.
Fiets, motor en auto pictogram. Met als text: ' share the road' .

Agent327 | 05-08-08 | 16:00

@Adriaantjeeeeeuh | 05-08-08 | 15:47
Inderdaad, maar ik blijf erbij: een vent in een strak broekje?!? Een vrouw daarentegen........

Knul de Behanger® | 05-08-08 | 16:00

@B 100, van mij mag hij en iedereen. Die achterlijke kudt gasten komen mij werkelijk de strot uit. En dan in hondenlosloopgebied als een tokkie naar mij schreeuwen dat ik m'n honden aan moet lijnen, terwijl juist die mongolen er niks te zoeken hebben, net als ruiters die al galoperend de ruiterpaden verlaten en crossmotors die van mij spontaan mogen ontbranden.

Koud flesje Alfa | 05-08-08 | 15:58

Ik heb van al die partijen nooit last eigenlijk. Ja soms, als ze willen oversteken.

Claude Jacque | 05-08-08 | 15:58

Dat pis as tuig

sluipwind | 05-08-08 | 15:58

riep ooit maar eens een van die kut fietsers naar mij "opzij lul"

stekman | 05-08-08 | 15:58

@Teen | 05-08-08 | 15:56
Dan wasje goed en produtief bezig, Teen.

Agent327 | 05-08-08 | 15:57

Irritant die wielrennertjes die soms gewoon hun fietsje de weg opknallen als ze mensen op het fietspad willen inhalen.
Laatst nog moest ik vol in de ankers anders knalde ik op die aso, als ik hem had geraakt had ik het waarschijnlijk van de pliesie op m'n dak gerkregen (waar hij anders op was beland).
Ook al meerdere keren gezien dat dat tuig op hun fiets door rood knalt en ouderen bijna van de weg rijdt.
Ze moeten eens uit hun doppen kijken en niet denken dat de weg van hun is...

P2M | 05-08-08 | 15:57

De meeste wielrenners zijn gewoon tuig. Ze willen alleen maar hard en lappen daardoor vaak de verkeeersregels (verkeerslichten, voorrangsregels, etc) aan hun laars. Ook in groepen voelen ze zich oppermachtig en schelden ze je uit als toevallig voor hen in de weg loopt. Pas je aan en houd je aan de regels of ga lekker op een wielrenbaan fietsen!

Rambo666 | 05-08-08 | 15:57

Zóóó irritant is dat, als je ff lekker de roltrap van de Maastunnel komt afknallen, dat er dan weer van die voetgangers staan te gillen dat dat helemaal niet mag. Net zulke heaumeaux als die teringnordicwalkers.

Biff Eagleburger | 05-08-08 | 15:57

Ik heb ooit een nordicwalker neergestoken en met zijn stokken een wielrenner in elkaar gemept.

Teen | 05-08-08 | 15:56

@Zuma | 05-08-08 | 15:53
"Per ongeluk" schop tegen voorwiel geven, kenje lachu

Agent327 | 05-08-08 | 15:55

@Zuma
Jij bent zeker zo'n takkenleggert in het bos. Zovan MTB'er moeten op de MTB route en mogen nergens anders.

B 100 | 05-08-08 | 15:55

sport = dwangneurose

wijsvinger | 05-08-08 | 15:55

@Pilsvogel | 05-08-08 | 15:51
Met andere woorden, gebruiken als een 3 section. En de ene met de andere ramme, gebruimakend van het rotte lijf en de andere stok. Of beide stokken vasthouden en rammen met de gek in het midden.

Agent327 | 05-08-08 | 15:54

Wielrenners zijn heaumeau's die hun benen scheren. Nordic-walkers zijn mongeaulen die zonder lichamelijk gebrek alsnog met stokken lopen: deze keuze is me echt te moeilijk.

rintelman | 05-08-08 | 15:53

En nog iets, als ik die lul van de peynenburg reclame eens tegenkom dan zal ik eens een ongesneden ontbijtkoek deur zijn strot duwen.
*schuim rond mond wegveegt*

kneuterzak | 05-08-08 | 15:53

Ja fietspaden voor fietsers maar dan wel graag wandelpaden voor wandelaars. Tuig is het m.n. die mountainbikers die zonnodig even door het bos moeten raggen en hele paden naar de klote rijden. Voor MTB-ers heb je MTB-routes dus oprotten van de overige niet zijnde fietspaden a.u.b.

Zuma | 05-08-08 | 15:53

Tja, dit landje is flink vol, ja.

Niet voor Jan | 05-08-08 | 15:52

Biff Eagleburger | 05-08-08 | 15:48
Met dat verzet moet je de A4 op

Agent327 | 05-08-08 | 15:48
Die stokken hangen toch in lusjes om de bejaarde polsen? Ik denk vooral in oplossingen hier anders komen we nergens

Pilsvogel | 05-08-08 | 15:51

Deaud aan alle wielrenners en ook aan alle mensen die over ze zeiken....
Allemaal DEAUD!!

Groets | 05-08-08 | 15:51

Ja, en dan die rimpelratten met hun rollators, breeduit op het fietspad met een bek van 'ik ben oud dus ik mag alles'. Ge eens deaud of zeau.

modderfokker23 | 05-08-08 | 15:50

@ hans1970
die ja. lid worden en je mag er op.

baba4oog | 05-08-08 | 15:49

@ kneuterzak nog nooit op een wielrenfiets gezeten neem ik aan.
bejaarden zijn irritant. Je weet wel twee dezelfde fietsen 1 dames en 1 in heren model. Als je er achter fiets denk je, zal ik er omheen gaan of gewoon tussendoor sturen. Als je belt gaan ze zwabberen, want achterom kijken en recht fietsen tegelijk is geen optie.
Advies voor de wielrennerts onder ons mijd bejaarden, polder zat in NL

B 100 | 05-08-08 | 15:49

@fuckje : ik ben afgelopen weekend verdwaald in het grote niets in groningen...

hans1970 | 05-08-08 | 15:48

Echte mannen rijden minimaal 26 x 2.35

Biff Eagleburger | 05-08-08 | 15:48

@Pilsvogel | 05-08-08 | 15:45
Kennie. Zit nog touw, nog ketting tussen die stokken. Hooguit een ouwe lul of z'n vrouw.

Agent327 | 05-08-08 | 15:48

@baba4oog: Bedoel je die wielrenbaan waar dat grote hek voor staat dat bijna altijd op slot is en waar je nooit op kan ?.. die wielrenbaan ?

hans1970 | 05-08-08 | 15:48

"Gesoigneerde voorkomens"? Dat is heel anders dan wat ik normaal gesproken zie: Ouwe dikke mannen met een pens hangend op de stang.

Avignon | 05-08-08 | 15:47

Ik heb sowieso een hekel aan amateursporters boven de 35 die hun sport te serieus nemen.

Teen | 05-08-08 | 15:47

@hans1970 | 05-08-08 | 15:42

U maakt een grapje over fuckje en Groningen zeker?

In ieder geval: In Groningen presteren ze het om een fietstunnel aan te leggen die bestaat uit trap...
Verder ben ik pro-wielrennen maar zijn wielrenners wel degelijk asociaal tuig op de openbare weg. Ga maar lekker in een afgesloten stukje Nederland heel hard fietsen of zo.

@Knul de Behanger® | 05-08-08 | 15:40

Nee, een stukkie gaan lopen met een stok in elke hand, dan ben je lekker sjeu

Adriaantjeeeeeuh | 05-08-08 | 15:47

Ik vergat paardrijders in mijn rijtje. En natuurlijk de mensen op crossmotors, maar die mogen dan ook helemaal niet komen daar waar ze de grootste overlast veroorzaken.

Koud flesje Alfa | 05-08-08 | 15:46

Stomvervelend tuig is het, al die idioten van middelbare leeftijd, die verkleed als malloot, op een te dure racefiets, de wielrenner uithangen op fietspaden. Wielrennen doe je op plekken waar er ruimte voor is, en niet op een zomerse zondagmiddag op een druk fietspad vol met ouderen en kleine kinderen....

brutus68 | 05-08-08 | 15:46

@ hans1970
aan de oostzijde van het vliegveld (zeg maar : de kopse kant) ligt een wielerbaan, wordt/werd gesponsord door leontien zijlaard-van moorsel en/of heet zelfs naar haar.

baba4oog | 05-08-08 | 15:46

Heb ooit ook eens zo'n skater stakker voor me gehad. Dat tuig dient gewoon op het voetpad te blijve. Nee meneer moest zo nodig midden op de rijbaan kunstjes met z,'n beentjes doen. (Overigens warme zomerdag, dus raampje open)
Rood licht, stoppen. Maar ff op de toeter geramd, lullo schrok en kwam even naar mijn raampje om mij, zittend in gordel, voor mijn bek proberen te slaan. Lukte hem niet en toen ik uitstapte was hij heel gauw weg.

Agent327 | 05-08-08 | 15:46

heb zwaar de schurft aan wielrenners
wielrenners -1

boerenschwanz | 05-08-08 | 15:45

Ik zag zojuist bij de AH nog een garnaal die aan het joggen was in een van die doosjes, had helaas gen fototoestel bij me.

CoffeePatch | 05-08-08 | 15:45

@hans1970 je hoeft fuckje echt niet uit te leggen hoe groningen er uit ziet.

Koud flesje Alfa | 05-08-08 | 15:45

Nordic Walkers moeten ritueel deaudgenoenchakkoed worden met hun eigen stokken. Voor de rest wat sjaakdeslinksesul | 05-08-08 | 15:39 zegt

Pilsvogel | 05-08-08 | 15:45

Wielrenners zijn meestal vaste klant bij de lokale dierenarts ! deze raspaardjes lopen nooit op een bal gehakt,noch gelden er verkeersregels voor deze zichzelf elite verklaarde wegmisbruikers.

Mr aarsch | 05-08-08 | 15:44

@baba4oog : welke wielrenbaan dan ?

hans1970 | 05-08-08 | 15:44

Wielrenners, mountainbikers en trimmers moeten gewoon eerst een sociale vaardigheden diploma halen alvorens ze naar buiten mogen.

Koud flesje Alfa | 05-08-08 | 15:44

wielrennen = doping = -100

kritische consument | 05-08-08 | 15:44

@kneuterzak | 05-08-08 | 15:39
*Het gajes blijft rustig gedrieen fietsen en eisen de hele weg op*
Dat moet dan een klein groepje zijn. Meestal met z'n vijfen. Ben eens zon'n ploegje lullo's tegengekomen, mannetje of dertig. Begon ze in te halen mar er kwam een auto tegemoet, moest dus naar rechts. Als die knuppels met z'n tweeen naast elkaar hadden gereden, zoals de wet voorschrijft( indien mogelijk), was er niets aan de hand geweest. Nu begonnen ze te miepen en te krijsen. Fuck them.
Overigens heb ikzelf ook een racefiets, maar blijf op de fietspaden en val verder niemand lastig.

Agent327 | 05-08-08 | 15:43

@fuckje : wel eens in groningen, flevoland of zeeland geweest ???

daar is het nogal leeg !.. dus daar moeten die klagers naar toe :)

hans1970 | 05-08-08 | 15:42

Dan was het probleem ook niet die wielrenner, maar mijn geparkeerde auto toen ie totall-loss gereden werd zeker...

Zeveraar | 05-08-08 | 15:42

Conan de Rabarber | 05-08-08 | 15:38
En een rauwe aars...

sjaakdeslinksesul | 05-08-08 | 15:42

@ Pritt
En vergeet vooral niet al die zwaar gefrustreerde burgers in hun hardwerkende Opel astra. Of die managers waarvan hun rijgedrag een afspiegeling is van hun eigen beleid. Van achter aanrijden moet je zulke mensen.

King of controversy | 05-08-08 | 15:42

*Kusje op tartaarbeen van Pritt geeft*
"Ah gossie, is het nu beter?"

Nu niet meer huilen doen Pritt, fietsers hebben ook wel eens moeite met de verkeersregels. "Volgens de politie wilden de fietsers een voorrangsweg oversteken en werd daarbij een van rechts komende auto, bestuurd door een 41-jarige inwoner van Halle, over het hoofd gezien." www.tctubantia.nl/regio/twente/3513147...

Herman Flipsen | 05-08-08 | 15:41

Wielrenners zijn nog ongeveer de enige serieuze amateur sporters in de openbare ruimte. Wees er zuinig op! (Nordic) wandelen, of skaten wordt tegenwoordig zelfs al als een sport gezien. Zolang je maar beweegt lijkt het motto..

Dus ruim baan voor wielrenners, want ze kunnen nu eenmaal geen bel meenemen, dat is extra gewicht..

Neosje | 05-08-08 | 15:41

Wielrennen +1

Henry | 05-08-08 | 15:41

optiefen met die wannabee sastres, qua rottemeren. er ligt bij rotterdam airport een wielrenbaan, gaan ze daar hun tour-de-france-spasmen maar oefenen.

baba4oog | 05-08-08 | 15:40

Als je zo'n rare pizzapet draagt en een strak broekje dan deug je dus echt niet.

Knul de Behanger® | 05-08-08 | 15:40

nordic walken op de noordpool graag. en dan niet gaan klagen over de ijsbeer.
klaaggeneratie en babyboomers-1

Hek van Dam | 05-08-08 | 15:40

BS, het zijn juist die wielrenners in hun strakke spandex-broekjes die denken dat ze michael boogert zijn, die de boel voor iedereen verpesten. Wielrennen doe je maar waar het hoort, een of andere uitgestorven landweg in Brabant of Limburg, waarna je je eerst volgiet in de plaatstelijke dorpskroeg, voordat je je laat afzuigen door meneer pastoor in een Mariakapelletje.

sjaakdeslinksesul | 05-08-08 | 15:39

Kortom; Nederland is TE vol.

fuckje | 05-08-08 | 15:39

Tuig is het, gvd ze fietsen zonder bel, zonder achterspatbord en eauk nog eens zonder licht. Het gajes blijft rustig gedrieen fietsen en eisen de hele weg op. Deaudt aan alle wielrenners!

kneuterzak | 05-08-08 | 15:39

Pritt heeft ook dikke kuiten?

Conan de Rabarber | 05-08-08 | 15:38

*skeets uit kast halend*

Gleufridder | 05-08-08 | 15:38

Het enige leuke aan wielrennen is de doping.

Dayak | 05-08-08 | 15:38

Je moet eens proberen een uur te lopen als een bejaarde.. daar word je fucking moe van !!!

hans1970 | 05-08-08 | 15:38

Pritt, mietje, een beetje vent was op gestaan en had die nordic-walker zijn stokken in zijn aarsch geschoven voordat ie naar het ziekenhuis was gegaan.

Kloothommel jr | 05-08-08 | 15:37

Ook jullie van GS worden eens oud.

HollandsGlory | 05-08-08 | 15:37

Inderdaad al die irritante sukkels die op het fietspad Nordic walken, terwijl ernaast gewoon een weggetje loopt, of irritante bejaarden die altijd naast elkaar moeten fietsen en pas na de vijfde keer je fietsbel horen.

IgorTheHorrible | 05-08-08 | 15:36

@Kipz0R: maar kunnen ze niet Nordic walken op het wandelpad en zonder stokken ?

hans1970 | 05-08-08 | 15:36

'k zou blij zijn als de komkommertijd weer is afgelopen....

kopkaasknabbelaar | 05-08-08 | 15:35


Boeiend, ik zie ze allemaal niet vanaf de achterbank van de Rolls, mét chauffeur.

Modderkip | 05-08-08 | 15:35

kan er geen apart wielrenpad worden aangelegd ? iedereen blij !

hans1970 | 05-08-08 | 15:34

hey, niets dan goeds over nordic walken!

Kipz0r | 05-08-08 | 15:34

Lang leven de fietsers! Hoezee!

PjottervanK | 05-08-08 | 15:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken