Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant steunt krakers imperium

vrijplaats.jpgOntroerende sfeerreportage weer vanochtend in de Volkskrant. Verslaggever Bart Jungmann is in de pen gekropen om verslag te doen van een kraak-imperium te Leiden, dat mogelijk na jaren van gedogen plaats moet maken voor een luxe appartementencomplex. Verwacht echter geen objectief verhaal over het hoe en waarom van het kraakpand, want we hebben het hier wel over de Volkskrant. En daar heet een kraakpand geen kraakpand maar een 'vrijplaats', een 'ontmoetingsruimte' of gewoon 'cultureel erfgoed' waar 'activistische geschiedenis is geschreven'. 'Illustere actiegroepen, van Dolle Mina tot de andersglobalisten hebben er de wereld verbeterd' zo schrijft Jungmann, die niet begrijpt waarom het college dan toch in heeft gestemd met het nieuwe bestemmingsplan. Nou, zou dat misschien te maken kunnen hebben met de overlast die de krakers veroorzaken, de illegale verbouwing die ze in het pand hebben doorgevoerd, en hoe ze onder het mom van 'ondersteunende horeca' een illegaal café (binnenkort met terras) runnen? Overigens is het pand ook de thuishaven van Eurodusnie, en die kent u weer van het 'taarten' van politici. Bart Jungmann: 'zo’n vrijplaats is in elk geval goed voor woordspelingen'.

Reaguursels

Inloggen

Ja maar wat dan als die krakerts gaan zwerven door de stad? Moet ik dan mijn bij mijn SUV Rutgert's tankje laten posten om te voorkomen dat die gekraakt wordt? Nee heur, laat die doerakken maar lekker zitten waar ze zitten. Ik zou wel de ingangen en ramen even dichtmetselen en voor de verfrissing af en toe wat *kuch* toiletspray door de schoorsteen naar binnen laten waaien... Lost vanzelf op allemaal toch?
*wat liederlijke plaatjes van Grossvatie van zolder opscharrelen doet gaan*

F. von Zeikhoven | 07-08-08 | 15:34

Je betreedt wederrechterlijk een eigendom van eimand anders, die hiervoor GEEN toestemming voor verleent. En dan wordt dat gerechtvaardig door de andere dief (Overheid)? En dat moeten we gewoon accepteren?

Never! De krakers zijn niets anders dan bloedzuigers die geen respect hebben voor eigendommen van andere, waaom dan respect voor hun?

Go politie Go! Ram die eikels eruit. Traangas, Pepperspray en teares inzetten, anders rubbere kogels en de blanke sabel zoals vroeger!!!

Freefaller | 07-08-08 | 14:28

Erfgoed....... basterds!

Dafke | 05-08-08 | 17:53

@de salonsocialist

Maar in dit specifieke geval lag er een afspraak over legalisatie met de gemeente die later is teruggetrokken. Het is toch normaal dat je het juridisch laat toetsen of dit kan.

Egbert Betweter | 05-08-08 | 12:15

plakhaartjes, windhondje, kunstacedemie, kringloopwinkel, omgebouwde ME bus, Euroshopperbier, wortelsoep, ui, GEFRUSTREERD, wiet.
Verder gaat dit lied niet.

rottochop | 05-08-08 | 11:58

"Allemaal schorriemorrie" (vrij naar mijn oma)

matzerath | 05-08-08 | 11:20

@denouden, juist! niks mis met jaren leegstaande bouwvallen bewonen en tot kroeg omtoveren! leuk, kroeg. wel wat mis met doen alsof je de eigenaar bent. als je eruit moet, heb je maar te gaan. tis niet alsof je in nederland niet genoeg bijstand krijgt om ergens een rijtjeshuis te huren en uitgebreid te aldishoppen.

de salonsocialist | 05-08-08 | 10:52

Een jaar geleden of zo stond in AD of de Telegraaf een schrijnend verhaal over de kleine drukkerij Nautilus, die door deze krakers bijna werd geruïneerd. Ik kan het niet meer terugvinden.

Mark d'Aviano | 05-08-08 | 10:10

jospeh6085 | 05-08-08 | 09:57
Nee dank u, ik heb al zelfbetaalde en schone woonruimte. Net als ongeveer 16 miljoen andere mensen in dit land wie dat met wat goeie wil ook is gelukt.

denouden | 05-08-08 | 10:05

Rechtse mensen hebben net zoveel recht op kraken als linksmenschen. Dus waarom trekt Nieuw Rechts niet in bij Eurodusnie? Juridisch geen enkel probleem om dat krakerskafe te bezetten en er te gaan wonen.

jospeh6085 | 05-08-08 | 09:57

Kraken is zooo jaren '60... Lutsers.
Net zijn weer 310 gedoogden aan woonruimte geholpen in Twente, meer dan afgesproken. Er kan een hoop worden gezegd, maar kraken is in voordeelregelland NL nergens voor nodig. Maar als je wilt kraken gewoon omdat het kán, tja, dan ga je toch lekker de aso spelen? Maar loop aub niet boehoezielug te doen omdat je haantjeskam in de war raakt als je er uit wordt gekickt.

denouden | 05-08-08 | 09:30

@hooiwagen | 05-08-08 | 09:08

Het is krom dat ze zich niet hoeven te houden aan geluidsnormen, dat een illegale verbouwing niet wordt bestraft, een verkapte horecagelegenheid wordt gedoogd.

Bouw als burger een schuurtje in je eigen tuin en je kunt hem afbreken, verf een monumentaal pand in een verkeerde kleur en je bent zwaar de pineut, start een cafe in zonder vergunningen en je kunt sluiten. Kortom je wordt in iedere lichaamsholte door de ambtenarij genaaid. Maar niet als je kraakt.....

Toezeggingen, tja uitspraken in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, ook dat geldt voor iedere burger die in het gareel loopt.

Bluto Blutarsky | 05-08-08 | 09:29

@hooiwagen 09:08
Kraken blijft uiteraard het illegaal vervreemden van eigendom. Dat gaat goed zolang dit vervreemden wordt gedoogd. Als er uiteindelijk een situatie ontstaat dat de kraak-misstand wordt rechtgetrokken door bv een ontruiming, dan weten de heren/dames bijzonder goed waar ze recht op hebben.

Dat ze tot die tijd het eigendom van een ander volledig uitwonen en daar mogelijk langere tijd in kunnen blijven zitten, geeft ze zeker nog geen gewoonte-recht om ook in de toekomst te mogen blijven wonen. Als de eigenaar dan een bestemming voor het pand heeft gevonden, zou het wel zo 'sosjaal' zijn om dan als krakers te moven en de eigenaar het pand weer een woonbestemming te geven.

NLCircle | 05-08-08 | 09:19

Ik zit eigenlijk te wachten tot er een creatieve pandeigenaar samen met zijn geslepen advocaat een zaak aanspant tegen die krakers wegens het aanranden van zijn onroerend goed.
Het schijnt dat rechters als het over aanranding gaat nogal streng zijn en een listige jurist kan dat volgens mij best verkopen.

En uiteraard voor elke kraker ongezien de tyfus, ga werken schurftig werkschuw stelend tuig. Dieven horen in de bak thuis namelijk.

Wasknijper | 05-08-08 | 09:19

@Flowers 08:30
De anti-krakers-bond bestaat: dat noemen we de ME en die zijn al erg goed georganiseerd. Alleen jammer dat diegenen die de spelregeltjes voor onze ME bepalen op dit moment een nogal links signatuur hebben. Komt wel goed, eerst even snel nieuwe verkiezingen organiseren en daarna weer een coalitie aan de macht die het land vooruit helpt ipv uit loopt te hollen.

NLCircle | 05-08-08 | 09:15

@Bluto Blutarsky:

Je punt is duidelijk en ik kan me er wel in vinden; het is heel krom geregeld en voor de mensen die netjes alles via de regels willen en moeten doen is het natuuurlijk een doorn in het oog dat die krakers juist door de regels te overtreden hun zin krijgen.

Maar in dit geval is het ook van de kant van de overheid krom; de gemeente Leiden heeft nu dus besloten om ze er wel uit te zetten juist nadat een aantal jaar geleden de toezegging was gedaan dat ze -onder bepaalde voorwaarden- mochten blijven. En al die tijd is dat pand er niet mooier op geworden en hebben de krakers meer hoop gekregen dat ze mochten blijven. Wees dan gewoon duidelijk en kick ze er op dag 1 uit.

hooiwagen | 05-08-08 | 09:08

ik kwam ze gisterenavond geloof ik nog tegen op de hooigracht bezig met een lawaaidemo. maar sinds ik akra's op m'n motor heb merk ik dat niet meer zo.

233 graden | 05-08-08 | 08:47

@hooiwagen | 04-08-08 | 23:37

Er is helemaal niets tegen vrijwilligerswerk, je inzetten voor je medemens, dingen organiseren en vaak is daar ook wel een potje voor. Veel culturele en andere voor de maatschappij georganiseerde zaken worden door de gemeentes en provincies een warm (financieel) hart onder de riem gestoken. (De provinciale opcenten opgebracht door de automobilist wordt hier deels voor gebruikt)

Wat steekt is als je wat wil organiseren als burger/ondernemer je aan allerlei regelgeving moet voldoen, vergunningen moet regelen, etc. Als er een structurele zeikerd het teveel lawaai vind kun je je tent sluiten. Maar niet voor een krakersbolwerk dan lijkt de wil om te handhaven ineens weg bij het bestuur.

Heb je pand met bedrijfsbestemming moet je hemel en aarde bewegen om het bestemmingsplan te veranderen, procedures van vele jaren en dan nog is het de vraag of het lukt. Tot het gekraakt wordt dan mag men in lengte van dagen er vrolijk wonen in de verworven vrijplaats.

Ik vind dat een zware vorm van rechtsongelijkheid, we zijn allemaal gelijk alleen sommige een beetje meer gelijk dan anderen.

Bluto Blutarsky | 05-08-08 | 08:44

Het langharige hippietuig dient met wortel en tak verwijderd te worden. Krakers zijn rare mensen, die hoognodig deaud moeten gaan..

VriendAppelmoes | 05-08-08 | 08:33

Ach ja, zoveelste in de reeks opruimingen. Goed om te horen dat het toch steeds vaker lukt dat gespuis te verwijderen.
Ik ben overigens nog steeds voor een anti-krakers bond.

Flowers | 05-08-08 | 08:30

@ betweter: de gemeenschap derft nu al vele jaren huur en OG belasting voor een pand waarin woonruimte voor 26 Leidenaars gepland was. Er wordt nu een illegale kroeg in bedreven, en een zaaltje dat te huur is voor gelijkgestemden, een knaagschuur voor makrobioten, een chinese vechtschool en een asielkantoor voor illegalen die - net als de maffia - herdistributie van bestaande eigendomsverhoudingen nastreeft.

spuitje11 | 05-08-08 | 08:16

hoppa! En nu doorpaken gemeente leiden! Nix geen gezeik met vervangende (gratis) woonruimte regelen. Voor huizendieven gelden echt geen andere regels dan voor mensen die wel willen werken voor hun geld!

En dan dat gezeur in het artikel over autoritair en anti-autoritair. Alsof links anti-autoritair zou zijn.... als je dat soort dingen zegt snap je dus gewoon echt niet waar je het over hebt.

Klaboesterbeer | 05-08-08 | 08:09

Betalen jullie wel allemaal netjes je belasting? Die mensen van Eurodusnie hebben ook rechten op een uitkering.

jospeh6085 | 05-08-08 | 07:43

He, Mutsaerts: je hebt wel lef om het woord "objectief" te typen.
Als teksthoer jezelf prostitueren voor de adverteerders en reaguurders lekker opruien. En ja, krakers mogen ze van mij ophangen, maar jij bent de kogel niet waard.

pek en veren | 05-08-08 | 01:05

Als iets een jaar ongebruikt is, is het toch de vraag of een eigenaar het mist als iemand anders het gebruikt. Niemand doet moeilijk over een fiets die jaar ongebruikt op straat staat en dan door iemand anders wordt meegenomen. Natuurlijk zijn erbij kraken excessen maar dat is overal.
Uiteindelijk is kraken een tijdelijk oplossing en in Leiden was men ook bezig het centrum te legaliseren. Uiteindelijk is de legalisatie afgehaakt op de renovatiekosten. Zover ik weet woont niemand in dit kraakpand maar dient het als gemeenschapcentrumpje, muziekzaal, etc.

Dat mensen het schande vinden dat een volkskrant een stukje schrijft over mensen die bewust proberen andere mensen te helpen is toch mooi.
Maar zit vast deel belastinggeld is, misschien gewoon een bord van de sponsor dan.

P.s. de ME inzetten kost ook belastinggeld, zo geschien is krakers laten zitten op korte termijn het gekoopst.

Egbert Betweter | 05-08-08 | 01:00

Jongens! Wil iemand die vrijplaats even vrijmaken. D'r ligt wat rotzooi in.

Altijd blij te zien dat er weer een kraakpand ontruimd wordt. Ik vraag me af hoe lang het nog moet duren voordat ze die lekke flut wet aan de kant zetten. 't gebeurd te vaak dat de onschuldige pand eigenaren zonder ervaring met krakerswetten plots de dupe worden van een groep aasgieren met betonscharen in naam van de betere wereld. Als je nou kapitalist bent en je wilt graag zo goedkoop mogelijk aan een pandje komen noem je zelf dan geen socialist maar koop een pak, scheer je kop en lees het NRC, dan leer je nog eens echt iets.

asjemeblieft | 05-08-08 | 00:48

Juistem. Heb exact hetzelfde artikel gezien in het linksdragend forenzenblaadje DAG. Waar terroristen activisten zijn, krakers vrijdenkers, en belasting sociaal is.

Koekje-dr-bij? | 05-08-08 | 00:34

hooiwagen | 04-08-08 | 23:37
ik vind het zielig dat je minder bedeeld bent. maar dat zijn de meeste linkse huilies.

zoalshetis | 05-08-08 | 00:33

Ik blijf het een raar stuk wetgeving vinden, de krakerswet.

Wonen kost geld, voor iedereen. Het idee dat mensen zonder huur te betalen in het centrum van bijv. Leiden wonen is belachelijk. Ondanks alle culture activiteiten, het kan niet ten opzichte van iedereen die een flinke huur betaald om ernaast te kunnen wonen.

Ik heb er geen probleem mee als mensen een verlaten dorp in Groningen opnieuw bewonen. Maar op top-locaties in de stad past kraken niet. Dus behoorlijk afzwakken, die krakerswet!

@Haarlem | 05-08-08 | 00:29

Pure ironie van de volkskrant.

Crak-ho | 05-08-08 | 00:20

hooiwagen | 04-08-08 | 23:37

Je verhaal is triest, maar misschien moet je er eens over nadenkeken om hier en daar wat leestekekens te strooien. Alsook een zin beginnen met een hoofdletter.

DANNY3960 | 05-08-08 | 00:06

ik woon er om de hoek, ze zitten daar echt op één van de mooiste plekjes van Leiden imo. ik at er vroeger nog wel eens als ze eetcafe hadden. het is waar dat ze culturele activiteiten organiseren, en echt veel doen voor 'de minder bedeelden' van de samenleving (wie van de heren reaguurders hier kan dat zeggen?).

maar het is ook waar dat de buurt niet blij met ze is en dat het vaak toch wel wat dichtgetikte mensen zijn die net zo rechtlijnig denken als rechts- of elke andere extremist. toch vind ik het jammer dat het nu weer gesloopt gaat worden en er een duf appartementen-compex komt in plaats van dat ze er iets echt moois en leuks voor de buurt van maken.

hooiwagen | 04-08-08 | 23:37

Bezetten, speculeren, woningnood, ik weet het ik val in herhaling, maar ik zou die flauwekul hier in Spanje weleens willen meemaken. Eens kijken hoelang het hier duurt.

DANNY3960 | 04-08-08 | 23:10

makkelijker zou zijn als die linkse schuinsmarcheerders eindelijk een anti-kraakwet zouden aannemen. dan pas kan de wapenstok er echt overheen. en dat kan mij niet hard genoeg gaan. liefst nog dat de eigenaren zelf een ploegje mogen samenstellen.

zoalshetis | 04-08-08 | 23:04

van mij mogen ze ze er gewoon eruit gooien,ze zijn niet de eigenaar van het pand dus oprotten.
makkelijk zat toch?

misswhateverdude | 04-08-08 | 23:02

@maanmeisje | 04-08-08 | 20:42

Kraken mag dan juridisch gezien nog wel toegestaan worden maar moreel gezien is het gewoon stelen! De idealistische drijfveer van weleer bestaat al jaren niet meer, de krakers van weleer wonen nu keurig in vinexwijkjes en in hun plaats kwamen anarchistische krakers uit het zuiden van europa, rukkers uit het oosten, hier kan alles en mocht alles. Goed er zal een verdwaalde kunstemaker of student tussen hangen.

Speculatie, wellicht maar stroperige ambtelijke molens en inspraak vertragen een sloop/verbouw aanvraag maanden zo niet jaren. Dan moet er geen zeldzame vleermuis of muurbloem gevonden worden of actiefront groen vernietigd de sloop vergunning. En natuurlijk in the end is het de project ontwikkelaar die het gedaan heeft. Natuurlijk zal er her en der een pand te vinden wat speculatief gekocht is, kraakwacht kun je er wel inzetten met het risico dat ze er door de anarchisten worden uitgetiefd.

Verder mogen ze blijven janken niemand is illegaal iedereen moet welkom zijn, goed moet je ook niet lopen mauwen dat je 6 jaar op een wachtlijst staat in de populaire steden. Master of your own destiny zullen we maar zeggen, gewoon gaan werken, hard werken. Kun na een poosje de handen uit de mouwen gestoken te hebben, legaal een winkelruimte huren om je idealistische weggeef winkel te starten, natuurlijk tenkoste van niemand.

Bluto Blutarsky | 04-08-08 | 22:38

@bloedjelink 21:53
Ha, krakers verkennen ook juist die mazen.
.
Easily fooled? Ja hoor, naiviteit is me niet vreemd, cynisme trouwens ook niet.

out

maanmeisje | 04-08-08 | 22:16

maanmeisje | 04-08-08 | 21:52

Over die Pavlov honden: dat is een heel dubbelzinnige opmerking gezien je achtergrond, dametje.

bottehond | 04-08-08 | 22:03

@droomwerker 21:45
"Een reactie die aansluit bij de omgangsvormen die hier gelden"
.
Zo wordt het echt niks.

maanmeisje | 04-08-08 | 22:01

@droomwerker 21:34:
Nee tuurlijk niet. Maar een beetje Chinese invloeden op dat gebied voor dit soort situaties zouden wel gewenst zijn.

MediQ | 04-08-08 | 21:55

@maanmeisje @21:41

Ik word ingehuurd om de wet EN de mazen te verkennen.
.
You're easily fooled.
.
Ben ik ervaringsdeskundige? Dat zou je zo kunnen zeggen. Er zijn providers die een leuke winst maken door het aantal accounts dat heren aanmaken om gezellig met mij te kunnen verpozen. Helaas voor hen is mijn inbox erg kritisch.

bloedjelink | 04-08-08 | 21:53

@bottehond | 04-08-08 | 21:36
Je zegt het, ik hou wel van honden, hoewel weer niet van Pavlov-honden.
.
@droomwerker
Zoveel te meer belasting je betaalt zoveel te wijder mag je je bek openscheuren.
Tenminste, dat misverstand bestaat hier.

maanmeisje | 04-08-08 | 21:52

oh ja shit. ik lees heir al meer dan een jaar mee maar heb net pas een account aangemaakt :(
waar was ik met mijn netiquette? excuses?

@maanmeisje: neuqen?
Ik ga even naar de bios (zonder jou) en daarna verwacht ik natuurlijk wel een reactie die aansluit bij de omgangsnormen zoals die hier gelden.

droomwerker | 04-08-08 | 21:45

@bloedjelink 21:40
LOL, je bent een ervaringsdeskundige.

maanmeisje | 04-08-08 | 21:44

droomwerker | 04-08-08 | 21:39
ik betaal veel belasting voor zielige sujetten als jij. daarnaast doe ik nog wat vrijwilligerswerk. maar wat is de relevantie daarvan met je aan heroïne verslaafde herdershond?

zoalshetis | 04-08-08 | 21:43

@bloedjelink 21:30
Respect voor eigendom is prima, speculatie is een andere zaaak.
Voor een zelfbenoemde rechtsgeleerde (m/v) zou het je wel moeten uitmaken of iets juridisch mag of niet.

@bloedjelink 21:32
Oh, je bent een vrouw, could've fooled me, je klinkt nogal masculien.

maanmeisje | 04-08-08 | 21:41

onwaarschijnlijk

TheSpeedSkater | 04-08-08 | 21:41

@droomwerker @21:32

Het gaat hier op deze site als volgt:

droomwerker: @maanmeisje: neuqen?
maanmeisje: @droomwerker: Ok.
Vervolgens plemp je email en klaar is droomwerker.

bloedjelink | 04-08-08 | 21:40

@zoalshetis : dat duurde nog vrij lang, maar je bent de eerste, congrats!
en wat draag jij zoal allemaal bij voor de samenleving?

droomwerker | 04-08-08 | 21:39

Menschen doe es een beetje liev voor maanmeisje. Die is heus okay. U gedraagt zich als rancuneuze kleinburgers.

bottehond | 04-08-08 | 21:36

droomwerker | 04-08-08 | 21:32
rot eens op met die muffe contactadvertenties, vieze kopkaaskraker.

zoalshetis | 04-08-08 | 21:35

@MediQ Wil je liever de regering van china hier aan de macht dan?

droomwerker | 04-08-08 | 21:34

droomwerker | 04-08-08 | 21:28

Tsjek
nederkrant.wordpress.com/2007/08/29/ne...

De kaalhoofdigen met hun mondiaal gezamenlijk IQ van 84 zijnnvan geen belang en worden gedreven door haat en testosteron. Nooit een greintje sympathie voor gehad. Dat ligt voor mij heel anders met de anarchiosten en oude krakers, die mijn sympathie zonder mee wel hadden. In het verleden wel mee samengewerkt en nooit een onvertogen woord meegemaakt. In de scene was ook altijd veel humor, eksperimentele kunst etc etc. Ik zie een kaalkop nog geen beeld in elkaar lassen.

bottehond | 04-08-08 | 21:34

@maanmeisje geef me dan op z'n minst een hint hoe ik je kan vinden.
'k heb daadwerkelijk dus ooit een track gemaakt speciaal opgedragen aan jou
nadat ik je zag op een kraakfeestje, serieus.

Dat wil zeggen: die track is serieus, maar het kan idd ook opgedragen zijn aan een zuster van je , natuurlijk

droomwerker | 04-08-08 | 21:32

@fuckje 21:23
Het oude RKZ is een geuzennaam, ben er recent op bezoek geweest.
Maar goed, het blijft een prachtig voorbeeld van wat kraken ook kan doen.
Moeilijk voor je om toe te geven?

maanmeisje | 04-08-08 | 21:32

PS@Maanmeisje

Ik ben overigens een vrouw. Ik hoop dat jij onzijdig bent want anders een bezoedeling van welk geslacht dan ook.

bloedjelink | 04-08-08 | 21:32

@maanmeisje @20:42

Luister eens wichie, of het nu juridisch mag of niet, wie er met zijn poten aan het eigendom van een ander komt laakt respect.
Ik vind dat het niet zou moeten mogen.
Verder heb jij mij niet te vertellen wat ik moet of niet moet. Mijn onzin betaalt jouw idealisme. Hup, vort, aan de slag. Janken naar de maan.

bloedjelink | 04-08-08 | 21:30

maanmeisje | 04-08-08 | 21:19

Ben niet zeker hoor, ik kom er net invallen en heb geen zin om alle comments door te lezen, maar ik vermoed dat ze van jou sterretje alsnog een zonnetje gemaakt hebben.

DANNY3960 | 04-08-08 | 21:30

jammer dat je met je zure, uitgewoonde en oude hut nog steeds moet schooieren om aan een woningte komen.komt nooit meer goed maanoma.

zoalshetis | 04-08-08 | 21:29

blotehond takes the lead.
jammer, maar je hebt wel gelijk. de grens tussen extreemlinkse anarchistische groeperingen en extreem rechtse fascisten is soms te klein. Beiden kampen hebben soms goede mensen, soms goede concepten. Ik denk dat we ze allebei nodig hebben om GEZAMELIJK een samenleving te runnen, er moet alleen wel wederzijds respect zijn.
Dat ontbreekt vaak.

Dit geschreven hebbende, mag extreemrechts zichzelf trouwens ook opnieuw gaan uitvinden. Waar blijven ze in de politiek? Ga me niet zeggen dat ze op Wilders of op Rita stemmen, dat geloof ik niet

@maanmeisje: maar hoe gaan we dan trouwen? :(

droomwerker | 04-08-08 | 21:28

De Chinese regering zou wel raad weten met krakers en mensen die positief staan tegenover hen.

MediQ | 04-08-08 | 21:27

@bottehond 21:17
De anarchistenscene is verdeeld tot op het bot, wat zowel de zwakte als de sterkte is.
Niet te duiden voor de autoriteiten, een pain in the ass.

maanmeisje | 04-08-08 | 21:27

@maanmeisje@21:06
Als jij dat oude RKZ nog hebt meegemaakt, ben jij geen maanmeisje, maar een uitgedoofd sterretje...... misschien wel letterlijk en figuurlijk.

fuckje | 04-08-08 | 21:23

@droomwerker
Er zijn meerdere maanmeisjes, we zijn allen zusters.

maanmeisje | 04-08-08 | 21:19

Jammer dat de anarchistenscene vergeven is van allerlei idioten, die eerder als beroepsquerulanten dan als actievoerders te karakteriseren zijn.
Daarmee heeft de scene haar geloofwaardigheid verloren. Tenzij ze zich kan ontworstelen aan de verstikkende dogma's en allerlei randdebielen zoals de dierenterroristen en de zogenaamde antifascisten die ik verantwoordelijk acht voor de paranoide haast OostDuitsch aandoende sfeer als het gaat om bv islamkritiek. Anarchisten die de eigentijdsche fascisten verdedigen. Een schoolvoorbeeld van useful idiots. Tijd dat de intellectuelen in die kringen de beweging opnieuw uitvinden en van de grond toe opbouwen. Het netwerk waarbinnen men zich beweegt is gecorrumpeerd en verrot tot op het bot.

bottehond | 04-08-08 | 21:17

@meester pompelmoes:
Je schrijft over "onrechtmatig gebruik" maar het is echt wetterlijk vastgelegd en legaal hoor, kraken.

droomwerker | 04-08-08 | 21:14

@dlseth 21:04
Je lult teveel over anussen, is dit je coming out?
Fijn zo.

maanmeisje | 04-08-08 | 21:12

@maanmeisje : yeah!
er staan nog wel wat gekraakte kerken her&der, dat is misschien een optie.
maar wel weer zo religeus.
weet jij nog een leegstaand stadhuis?

'k kwam een maanmeisje tegen op myspace trouwens,... ..?

droomwerker | 04-08-08 | 21:11

@fuckje 21:01
Groningen lijkt me leuk, ben weleens in het ouwe RKZ geweest, prachtig voorbeeld hoe kraken iets positiefs kan veroorzaken.
.
@droomwerker 20:56
Is goed.

maanmeisje | 04-08-08 | 21:06

@maanmeisje
Ja en ik woon ook in een huis dat niet gejat is... Maar ik ben sociaaldus ik denk ook aan de mensen die niet neuken omdat jij te gierig bent om je anus met wildvreemden te delen. Mijn tegelzetter wil eens flink rectaal tekeer gaan en ik ben sociaal genoeg om jouw bezit/lichaam daarvoor te nomineren. Eventjes tandjes op elkaar en doorbijten! Je bent toch wel sociaal genoeg om wat over te hebben voor de minder bedeelde medemens?

dlseth | 04-08-08 | 21:04

@Meester Pompelmoes 20:51
Je laatste zin geeft al aan dat je redelijk bevooroordeeld bent.
Eigenlijk je hele comment wel.

.
@dlseth 20:53
Leuk geprobeerd, neuk je weleens?

maanmeisje | 04-08-08 | 21:01

@maanmeisje@20:54
Iemands woonsituatie kan bepaalde uitspraken verklaren.
We hebben idd wat kamers min of meer leeg staan, hoezo, wil je naar Groningen verhuizen?

fuckje | 04-08-08 | 21:01

@fuckje 20:45

Hans Anders

Bin ich wider | 04-08-08 | 20:57

@maanmeisje:
ik wil met je trouwen!

droomwerker | 04-08-08 | 20:56

maanmeisje | 04-08-08 | 20:42

Je hoeft niet te wachten op een woning, du kleine. Er staan er genoeg te koop. Wel eerst gaan werken, want met een eeuwig durend uitkerinkie kom je niet ver.
.
Je mag ook bij mij intrekken. Wel schoonmaken, koken en wassen. En pijpen..... dat hoort er natuurlijk ook bij.

FreshClash | 04-08-08 | 20:56

Maanmeisje@ 20.42
Als er een juridische basis is om te kraken, kraak dan een raketbasis en schiet jezelf naar de maan. En neem wat van dat kraakvolk mee. Zwaai, zwaai!

koffiemuts | 04-08-08 | 20:56

@fuckje 20:45
Anders, hoezo, heb je een kamer over?

maanmeisje | 04-08-08 | 20:54

@maanmeisje
Dus als er te weinig vrouwen zijn die anaal geneukt willen worden door een gecreerde schaarste van 'auw auw doet pijn en is vies'-geleuter, dan hebben legioenen polen en roemenen ook het volste recht om jouw anus eens goed te verbreden?

dlseth | 04-08-08 | 20:53

Maanmeisje ; praat geen poep en lees je inderdaad eens in in de materie, in eerste instantie deze materie, waarbij dit specifieke geval zo belachelijk was dat nadenkend gemeentebestuur (=geen links gepeupel) terecht de geldkraan en dit belachelijke gedogen heeft teruggedraait..

Daarnaast, kraken is stelen, onrechtmatig gebruik maken van iemands EIGENDOM, om dit illegaal toe te eigenen, te laten verpauperen (waardoor de waarde van het bezit daalt) en ook nog eens geen stuiver betalen... Krakerts zijn lui en paupers, die gratis willen wonen en er wat gelegenheidsidealen aan toe dichten.

Meester Pompelmoes | 04-08-08 | 20:51

Kan iemand de adresgegevens van Jungman aan Poolse of Italiaanse krakers doorspelen? Ik vraag me af of hij nog zo triomfantelijk met de krakersbeweging dweept wanneer zijn pandje wordt bezet door subversieve ongelikte beren.

cultheld | 04-08-08 | 20:50

@maanmeisje
ga es werken.

misswhateverdude | 04-08-08 | 20:48

@maanmeisje@20:42
Woon jij op jezelf, bij je ouders, of anders?

fuckje | 04-08-08 | 20:45

pffft beetje lopen miepen over een illegaal cafe..
gebrek aan cafe's moet bestreden worden!

Jan de Bakker | 04-08-08 | 20:45

@bloedjelink | 04-08-08 | 19:45
Kraken IS toegestaan, er is een juridische basis.
Lees je es wat in voordat je onzin plempt, er is al lang een nieuwe generatie krakers.
.
En zolang je jaren moet wachten op een woning vanwege gecreëerde schaarste en speculatie blijft er gekraakt worden.
Logisch eigenlijk.

maanmeisje | 04-08-08 | 20:42

En ze waren zo blij daar dat ze de vampiers eruit hadden gekregen. Zie het resultaat.......

El_Rhialto | 04-08-08 | 20:32

Elke week weer zo'n nikszeggend jankartikel over krakers. Zijn de GS-redactieleden allen zoon van vastgoedpoeperts ofzeau. . !? En wat is er faut stille aan d'stille kneipe. . ?

Charles Bukowski | 04-08-08 | 20:31

het linkse gemeentebestuur (GL en SP) was van plan om 1,2 miljoen uit het structuurfonds over te hevelen naar de krakers; vervolgens 4 ton verbouwingssubsidie, en een ongedekte gewenningsbijdrage - want huur betalen, daar moet je aan wennen. In totaal meer dan 2 miljoen euro. Het huidige gemeentebestuur heeft door dat dat volgens alle Europese regels niet kan. In de meeste buurlanden staan daar lange gevangenisstraffen op - het hevelen van publieke naar privéfondsen van politieke vriendjes. De Volkskrant heeft dat niet gemeld - het gaat kennelijk om een advertorial, geen artikel.

spuitje11 | 04-08-08 | 20:25

maanmeisje | 04-08-08 | 20:14

Mevrouw heeft de melk horen klotsen, maar heeft geen enkel idee waar de tepel hangt. Heeft echt geen ruck met Pavlov te maken. Boekje lezen, nog eens proberen. Of niet.

Bin ich wider | 04-08-08 | 20:25

misswhateverdude | 04-08-08 | 2
Zon gaat onder , roept vrouw naar binnen.
Tot morgen.

crossroad | 04-08-08 | 20:22

maanmeisje | 04-08-08 | 20:14
Heet je soms Luna in het dagelijkse leven ?....

MichieldeMuiter | 04-08-08 | 20:21

@maanmeisje:
Sorry ik zie dat er een nieuw Dijkshoorn topic is. Tijd om het bash-vizier te verleggen...

liggend_streepje | 04-08-08 | 20:21

Agent327 | 04-08-08 | 19:21

Hmmmm... Zit wat in, maarehhh... in 'gedoog-gelegenheden' wordt ook met harde anti-rook-hand geregeerd. Dus herzie ik mijn eerdere omschrijving naar: semi-illegaal-danalswel-quasi-gedoog-al-dan-wel-gesubsidieerde-leunhoreca-gelegenheid. Of zoiets. Met dank voor het oplettend oog.

Bin ich wider | 04-08-08 | 20:20

maanmeisje | 04-08-08 | 20:14
waarom heb jij geen zwitsal babietje achter je naam staan gruiskut?

zoalshetis | 04-08-08 | 20:19

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-08 | 19:06 & @Agent327 | 04-08-08 | 19:05

Tja willen jullie de geschiedenis nog eens overdoen jongens? Kan hoor, is niet zo moeilijk met gastjes zoals jullie.

Jokkebrok | 04-08-08 | 20:19

.. ja maanmeisje, tis natuurijk meer correct om gewone burgers te bashen. Maar laat dat nu maar aan de overheid over. De groepen die je net opnoemt lenen zich er ook wat beter voor.

Jan Passant | 04-08-08 | 20:17

Fijn, zolang de Marocs er effe niet zijn de krakers bashen.
Pavlov hondjes.

maanmeisje | 04-08-08 | 20:14

Dat die krakerts denken dat ze buiten (boven?) de wet mogen opereren is begrijpelijk, maar dat diverse overheidsinstanties daar in mee gaan is te gek voor woorden. Gewoon hardhandig uitzetten en er mooie appartementen van maken. Toplokatie!

Celestial Teapot | 04-08-08 | 20:11

.. gemeente pluskut heeft vandaag 200 woningen aan asielzoekers gegeven. Dat wil zeggen: 200+ plekken vrij in de opvang, die direct weer kunnen volstromen. 200+ Nederlandse starters mogen nog wat langer op de wachtlijst, hopend dat het volgende pardon na oplevering van hun woning zal plaatsvinden.
Zo kom je natuurlijk nooit van je "woningnood" af. Dat zal dan ook wel niet de bedoeling zijn van de vrinden van (o.a.) kraakcriminelen.

Jan Passant | 04-08-08 | 20:11

@crossroad
ik wel, jij ook ?

misswhateverdude | 04-08-08 | 20:10

Volkskrant steunt krakers......

Straks gaat GS nog melden dat sneeuw wit is en dat 2 Unlimited uit elkaar is...

Meester Pompelmoes | 04-08-08 | 20:09

En dan vergeet Geenstijl nog even de overlast van de vele honderden pamfletten die overal in Leiden aan muren worden geplakt. Vieze profiteurs!

/()1l) | 04-08-08 | 20:08

misswhateverdude | 04-08-08 | 19:55
Tja , op mijn werk was het ook al 1 en al sleur.
Buurman gaat trouwens scheiden.
Echtgenote gaat nog een midweekje weg , snap jij het ???

crossroad | 04-08-08 | 20:04

@zomaarwat | 04-08-08 | 17:53
Laten we de naam van de auteur ook maar met een extra spatie schrijven: muts aers...

Larie Koek | 04-08-08 | 20:03

Borderliner4637 | 04-08-08 | 19:53
Wat ook wel weer mysterieus is waarom krakers nooit kantoorpanden in saaie buitenwijken kraken. In die panden zit alles erop en eraan. Keukentjes, toiletten. Vaak ook een goede OV-verbinding naar de stad. En je zit lekker rustig buiten, je kunt de hele dag ongestoord slapen.

Elisabeth2 | 04-08-08 | 20:02

@crossroad
We voldoen slechts aan het GS profiel: primair reageren op alles wat onwelgevallig is :)

liggend_streepje | 04-08-08 | 20:01

waren het maar hippies, dan was er niet veelaan de hand. dit zijn extreem radicale, eng linkse, maatschappij ontwrichters.

zoalshetis | 04-08-08 | 20:00

@crossroad
tja vrouwtje zal wel niet happen omdat ze goede zin heeft, is eindelijk weer es een dag verlost geweest van je eindeloos domme gezeur.
ps. buurman was zeker ook in een erg goede bui gok ik zo.

misswhateverdude | 04-08-08 | 19:55

bloedjelink | 04-08-08 | 19:45


De gemeente dat bent u en ik. Als er gespeculeert wordt met woonruimte, juig ik het toe dat het onteigend wordt. Als de gemmente dat niet doet, dan maar een of meerdere burgers.

Borderliner4637 | 04-08-08 | 19:53

Thorin | 04-08-08 | 19:38
joh , lees toch eens gewoon wat ik ik neer type.
Geweld zal ik nooit goedkeuren.
Bedoel maar , reageren als een blinde vink ----

crossroad | 04-08-08 | 19:48

@Thorin
Dat wordt gewoon glashard ontkend..

liggend_streepje | 04-08-08 | 19:46

Krakers van nu zijn verveelde (oudere)jongeren die naar believen een politiek idealistisch jasje aantrekken om hun gedrag te legitimeren.
Eigendom is eigendom. Met je poten van andermans eigendom afblijven.
Ook al speculeert iemand met onroerend goed en staan er tig panden leeg in een binnenstad. Het is aan het gemeentebestuur om de boel leefbaar te houden en regels uit te vaardigen om die leefbaarheid gestalte te geven.
Kraken (oogluikend) toestaan vind ik al te ver gaan.
Respect voor eigendom!

bloedjelink | 04-08-08 | 19:45

@crossroad 18.46
Ik begrijp dat u enige sympathie geniet jegens onze vrienden van de koppenhinksteeg? Het zit u dus dwars dat er reaguurders zijn die het niet eens zijn met de denkwijze van de werkschuwe medemensch.
Dan kunt u mij vast wel vertellen waarom de krakers/hippies/anderglobalisten of hoe je ze ook wilt noemen bijna bij elke ontruimingen proberen om de ME'ers proberen van het leven te beroven door een dak op hun hoofd te laten vallen, danwel ze in kruipgaten te laten vallen voorzien van speren en gepunte steigerpijpen.....
Er is hun inmiddel 100 keer gezegd om het pand te verlaten, maar de extra tijd wordt kennelijk alleen maar gebruikt om de politie van het leven te beroven. Probeer dat eens met een droog gezicht aan me uit te leggen, dan heb ik misschien een beetje sympathie voor deze heren/dames.

Thorin | 04-08-08 | 19:38

Kraaktuig kent de regeltjes prima als het in eigen voordeel is . . . Zo niet is het fassisties

Waaromdan? | 04-08-08 | 19:37

@ crossroad | 04-08-08 | 19:22
Zeep je dan maar opnieuw in
Je riekt nog steeds

Tobi | 04-08-08 | 19:35

crossroad | 04-08-08 | 19:30
Als je vrouw had nagedacht, was ze al lang gevlogen......

MichieldeMuiter | 04-08-08 | 19:34

@Naaldhak
Hear hear!

liggend_streepje | 04-08-08 | 19:32

Mijn dag is goed, kon mijn echtgenote niet op de kast krijgen .
Jullie dus wel.
t'Was mijn eerste werkdag na 14 dagen vakantie.
Blijkt maar weer , nadenken en lezen is niet aan jullie besteed

crossroad | 04-08-08 | 19:30

Makelaar versus krakelaar.......

MichieldeMuiter | 04-08-08 | 19:30

@crossroad | 04-08-08 | 19:22
Was het weer dat moment in het jaar?

Agent327 | 04-08-08 | 19:26

GS Gaat hard achteruit;

Volkskrant had ik nog niet van gehoord.

bad to the bone | 04-08-08 | 19:26

Waarschijnlijk mag er in dat cafe wel gewoon gerookt worden. (en geblowt, of ben ik dan bevooroordeeld?)

Madddell | 04-08-08 | 19:25

Woordspelingen: Uitvreters, parasieten, tuig, schooiers, uitkeringstrekkers.

Eagle_Eye | 04-08-08 | 19:22

Tobi | 04-08-08 | 19:11
Poeh , heb me net gewassen

crossroad | 04-08-08 | 19:22

Agent327 | 04-08-08 | 19:21
Briljant!

Elisabeth2 | 04-08-08 | 19:22

Oud links moet zich eigenlijk elke dag duizenden keren excuseren voor het verdedigen van de linkse wandaden tegen de menselijkheid. Zij hebben in de jaren 60 en 70 al die moorden goed gepraat van Mao en er was zelfs een Stalin straat in 020. Nu gaan ze maar aan de loop met Moslims. Onderdrukking? nee hoor dat hoort bij hun cultuur. De vrouwen in het westen hebben gevochten voor hun rechten, maar zij gaan het nog bezuren, want links maakt opnieuw dezelfde fout opnieuw verdedigen ze een zeer intolerante groep, en zelfs krakers uit de UK en IE die hier helemaal niet horen te verblijven en zijn nagebleven van een weekendje zuipen.

Naaldhak | 04-08-08 | 19:21

@Bin ich wider | 04-08-08 | 19:18
*Overigens: zal vast geen obersturmbahn-rookpolizei in het illegale cafeetje zijn langsgekomen...*
-
Natuurlijk niet. Het is illegaal dus geen normale werkplek dus hoeft niet rookvrij te zijn.

Agent327 | 04-08-08 | 19:21

GAAAAP, komop reaguurdertjes, allemaal netjes belasting betalen, in je astra de file in, halfduttend in je Vinex hut jezelf druk maken over krakers, terwijl je diep genaait word door de bestuurders van die Toko waar je werkt.
en met 50 word je eruit getrapt.
Maar gelukkig ben je heel fatsoenlijk.

bakoenin | 04-08-08 | 19:19

Een ernstig geval van politiek fout. Niet alleen hebben ze uitgebreid campagne gevoerd tegen de democratie onder de leuze "STEM NIET" - maar kijk even wat ze daar van de FARC denken:
eurodusnie.nl/mondiaal/guerrillera-6.h...

spuitje11 | 04-08-08 | 19:18

Hoe verschrikkelijk voor links-denkend Nederland! Blijken er ook rgeltjes gemaakt te zijn waar ze zélf last van hebben. Maar dat wordt meteen uitgelegd alsof 'wij Nederlanders" weer een stukje erfgoed kwijt zijn. Wake-up call voor de zieltogende volluckskrant: is niet mijn erfgoed en zal het ook nooit worden. Overigens: zal vast geen obersturmbahn-rookpolizei in het illegale cafeetje zijn langsgekomen...

Bin ich wider | 04-08-08 | 19:18

-schudt verbaasd het hoofd over Azijnbode-artikel..- Ooit heel lang geleden, waren krakers daadwerkelijk met iets goeds bezig. Anno 2008 zijn het een stel verwende parasieten met teveel praatjes....

brutus68 | 04-08-08 | 19:18

"Dus gewoon met je fikken van andermans spullen afblijven, naar Spee luisteren en heftig belasting betalen."
@Naaldhak | 04-08-08 | 18:56 :

Dat laatste heeft niks met kapitalisme te maken maar alles met de instandhouding van de (christen-)socialistische heilstaat. Belastingen zijn er voor socialistische hobby's en subsidies aan ideologische (lees: socialistische) clubjes wereldverbeteraars.

koerbagh ® | 04-08-08 | 19:17

crossroad | 04-08-08 | 19:05
Het is jou in je leven misschien ietwat ontgaan. Maar mensen die werken komen rond deze tijd thuis en gaan dan heel kapitalistisch een drankje nemen en zich wat ontspannen voordat ze kreeften gaan koken en de kaviaarhapjes klaarmaken. Dus verkeerde timing.

Elisabeth2 | 04-08-08 | 19:14

@Azijnbode "Een activistisch bolwerk"
Die bewoordingen doen me denken aan Mao's culturele revolutie.

Naaldhak | 04-08-08 | 19:12

Stelletje viezerikken daar bij de Azijnbode

Tobi | 04-08-08 | 19:11

crossroad | 04-08-08 | 19:05
"Waar blijft de harde kern ?"

Hoe dan ook JIJ hoort er niet bij zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-08 | 19:09

Krakersimperium is één woord! Paupers!

Herr Erik | 04-08-08 | 19:08

@Crossroad Zooo! Goh erbij halen.... Goh is niet links schat.

Naaldhak | 04-08-08 | 19:08

crossroad@ 18.46
Had vroeger niet zoveel tijd om na te denken, gewerkt moest er worden. Dan kon je op een eerlijke manier een huis kopen. En je loopt toch niet met je poten over de straten, die wij hardwerkende arbeiders hebben aangelegd, hè? En geen gebruik maken van onze fietspaden met je witte fietsje.

koffiemuts | 04-08-08 | 19:07

@crossroad
Iedereen zit aan het sukade lapje, spruitjes en aardappelen met een kuiltje jus.

liggend_streepje | 04-08-08 | 19:07

Als je gewoon werkt voor je geld kan je gewoon een woning huren of kopen. Lekker makkelijk zo voor dat langharig werkschuw tuig, beetje parasiteren.

Remington.223 | 04-08-08 | 19:07

Jokkebrok | 04-08-08 | 19:00
"De basis die vrijheid heet en waar velen van ons hun leven voor gegeven hebben"

Net zo dom lullen als 'crossroad | 04-08-08 | 18:46'.

Ofwel rechts leutertrje vs. links zeikertje.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-08 | 19:06

Goh , valt mij een beetje tegen .
Waar blijft de harde kern ?

crossroad | 04-08-08 | 19:05

@Jokkebrok | 04-08-08 | 19:00
*De basis die vrijheid heet en waar velen van ons hun leven voor gegeven hebben*
Hooguit onze (groot)vaders. Van onze generatie, ik weet niet hoe oud jij bent, maar in elk geval mijn generatie is iedereen van na de oorlog. Dus heeft het niet velen van ons gekost.

Agent327 | 04-08-08 | 19:05

@crossroad
Zoooo dat voelde lekker :) Mag jij binnenkort weer tegen Rita & Geert ageren ok?

liggend_streepje | 04-08-08 | 19:02

Ik heb helemaal niets tegen hippies integendeel.... maar krakers hebben hoegenaamd niets met hippies gemeen ! De Volkskrant daarentegen is een zieltogend artefact uit de tijd van de hippies die zijn bestaansrecht tracht te bewijzen door middel van dit soort criminele organisaties te ondersteunen.

Niets meer en niets minder....... NL moet op de schop en de hippies van weleer onder de douche (wat mij betreft een koude) en terug naar naar de basis .
De basis die hun bestaan sowieso mogelijk heeft gemaakt. De basis die vrijheid heet en waar velen van ons hun leven voor gegeven hebben.

Hippie /kraker/ Volkskrant keer terug naar huis mensen ! Dit is een oproep :)

Jokkebrok | 04-08-08 | 19:00

@Crossroad het is klaar met je ideologie, kom nou maar gewoon uitzuigen of verhuis naar mindere oorden om gezogen te worden.

Naaldhak | 04-08-08 | 19:00

Langharig werkschuw hippie tuig moeten ze er desnoods met de lange lat uit meppen...

liggend_streepje | 04-08-08 | 19:00

-weggejorist-

br00djeaap | 04-08-08 | 19:00

@helmpie
he, psst.. kraken mag. niet verder vertellen hoor.

cloudoflogic | 04-08-08 | 18:57

Krakers zouden een stuk minder negatief in het nieuws komen of benadert worden indien ze, wanneer een rechter het zegt, het pand zonder verdere problemen verlaten. Helaas moeten ze er altijd een veldslag van maken met de ME en laten, meestal, een volkomen uitgewood en verwaarloosd pand achter.

Agent327 | 04-08-08 | 18:56

Gewoon werken en voor alles betalen en geen blauwe pakken rommel, het experiment heeft nu wel lang genoeg geduurt. 140 miljoen doden van Stalin, ETA, IRA, RAF of lichtend pad. Dacht dat we nu toch wel wisten dat het vuile woord "kapitalisme" het minst vervuild en het meeste past bij de natuurlijke eigenschappen van de mens. Dus gewoon met je fikken van andermans spullen afblijven, naar Spee luisteren en heftig belasting betalen.

Naaldhak | 04-08-08 | 18:56

nou Mutsaerts, gefeliciflapstaart met dit geweldige stukje. schoolvakantie?

cloudoflogic | 04-08-08 | 18:54

@crossroad | 04-08-08 | 18:46

Crossroad, ga is lekker deaud!!! (Rijmt, toeval??) Ik ben het geheel met je eens als je beweert dat op alle, lees: alle, niveaus de zakken worden gevuld. Maar dat geeft nog niemand het recht zich in de misdaad, zoals kraken nou eenmaal is, te begeven. En voordat je met ranzige argumenten komt: je hebt te allen tijde met je gore poten van andermans eigendommen af te blijven, linkse lutser.

helmpie | 04-08-08 | 18:54

crossroad | 04-08-08 | 18:46

Dom eykelen is een kunst op zich zèg. En JIJ bent goed!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-08 | 18:53

krakers zijn aftreksel van raf raf aftreksel van ddr ddr aftreksel van stalin
verder aftrekken mag je zelf doen
jz

Junkie Jantje | 04-08-08 | 18:52

Kan er geen neuqplaats van gemaakt worden??

helmpie | 04-08-08 | 18:51

@crossroad | 04-08-08 | 18:46
Ik ben ervan overtuigd dat je ons dat eens duidelijk uit de doeken gaat doen.

Agent327 | 04-08-08 | 18:50

crossroad | 04-08-08 | 18:46

Hoe zoiets ontstaat is ook de vraag niet, de vraag is waarom ze hun biezen niet pakken wanneer het pand een bestemming krijgt.

Willem Hollander | 04-08-08 | 18:50

crossroad | 04-08-08 | 18:46

Hoe zoiets ontstaat is de vraag niet, de vraag is waarom je ze niet weg krijgt wanneer het pand een bestemming krijgt.

Willem Hollander | 04-08-08 | 18:49

Heee, rechtse uitzuigers-- blinde vinken . Eindelijk kunnen jullie je hart weer luchten. Gooi het er maar uit joh.Of je nou een beetje gelijk hebt of niet, maar trappen naar dat linkse tuig is toch geweldig . Nadenken over hoe iets ontstaat of zo, dach het niet dus .... komt u maar ----

crossroad | 04-08-08 | 18:46

@sjaakdeslinksesul
Ja, ik blijf het schattig vinden... mensen die roepen dat kapitalisme dood moet en dat doen in een 40 euro che guevarra shirtje en een 20 euro arafat sjaaltje. Soms zie je ze ook lopen met ipods en andere ultra-kapitalistische Apple meuk...

dlseth | 04-08-08 | 18:43

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-08 | 18:34
LOL, ook omdat het er echt zo aan toeging in de provincie.

sjaakdeslinksesul | 04-08-08 | 18:41

Tja er zal wel weer niets aan gedaan worden, het is de normaalste zaak dat die ongewassen werkschuwe parasieten weer eens een tyfus zooi mogen maken van andermans eigendommen.

RechtsTuigje | 04-08-08 | 18:37

@MDA | 04-08-08 | 18:34

*hand schudt*

Zo is dat, buurman!

KaiserSoza | 04-08-08 | 18:36

"Al was het maar vanwege de schadevergoeding die de vrijplaats zal eisen...." Oh, gewoon een stel kutkapitalisten dus.

sjaakdeslinksesul | 04-08-08 | 18:36

Vrijplaats is prima, zelfs een illegale kroeg vind ik best, maar zorg wel dat je het pand dan gewoon in bezit hebt. Dat hebben ze niet... bezit is diefstal vinden die rare lui. Dus dan jatten ze van een ander, dat is dan geen diefstal... Bijzondere gedachtenkronkels hebben ze.

koerbagh ® | 04-08-08 | 18:34

Liever kirrende krakerTs van Eurodusnie en andere anti-authoritairen dan een heel CDA of een enkele Hirsch Ballin. De eersten zijn makkelijk na te wijzen vanwege hun onnozelheid (gevalletje moord op 0031-toppoliticus daargelaten) terwijl die anderen midden in de macht legitiem hun giftig gal spuwen.

www.youtube.com/watch?v=DHhEa-wNgdE

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-08 | 18:34

Oh god... vrijplaats Koppehinksteeg... Mooi dat ie weg mag. Ik woon al jaren in het centrum van Leiden en ik heb nog nooit iets positiefs van die hele club gezien of gehoord.

MDA | 04-08-08 | 18:34

@ Dr Nobel Preiz | 04-08-08 | 18:14
Mocht U de hand leggen op dat goedje dan kunt U de metseltroffel rustig thuis laten

goedverstaander | 04-08-08 | 18:29

Ontruimen die handel! Straks worden er linksvrouwmensen met bloemetjes en glittertjes zwanger op de vrijplaats en komen er nog meer linksmensen!

Zeveraar | 04-08-08 | 18:28

Is Azijnbode toch, of vinden we ze weer liev ?

dagrunge | 04-08-08 | 18:28

en er wordt zeker ook nog gewoon wordt gerookt in dat café

hetluis | 04-08-08 | 18:21

Krakerts vormen samen met Pvda'ers en religieuzen de top 3 van meest treurige groepen mensen ter wereld. Gelukkig hebben ze in tegenstelling tot Pvda'ers en religeiuzen niet zo veel macht.

TV Dominee | 04-08-08 | 18:20

weten ze ook eens hoe het voelt als je pandje word afgepakt

bleubird1 | 04-08-08 | 18:19

Nounounou reaguurderts!
Krakerts zijn links en dus liev...

*neemt 3 minaressen mee naar de 'Vrijplaats'*

Ahasveros | 04-08-08 | 18:19

Ruimen die hippies! Nu die bedeljunks nog die je bij de appie lastig
vallen met hun kaartenverkoop en Leidsche Vagebond stencil prul.

HaanzonderkoP | 04-08-08 | 18:17

Gewoon een peleton met 300 ME + Knuppels er door heen sturen, en goed doormeppen!

ScantraxxRootz | 04-08-08 | 18:16

Tip voor huiseigenaaren die last hebben van krakerts:
De Oostenrijkse Methode;
.
Stiekem, midden op de dag, als alle krakers slapen, metsel je snel alle ramen en deuren van je pand dicht. Na enkele weken weer openbreken, alles naar buiten harken en klaar!.
.
Er is ook een snellere Methode. De Oostenrijks-Duitse Methode, voor deze methode is, naast bakstenen en cement, echter ook een hoeveelheid Zyklon B nodig, wat niet overal meer verkrijgbaar is

Dr Nobel Preiz | 04-08-08 | 18:14

Ik zie veel te veel het woord werken en ondernemen staan. dit past toch helemaal niet bij dit lui werkschuw tuig?
Een bom erop en dan gewoon puinruimen lijkt me een prima oplossing.

Walt Disney | 04-08-08 | 18:11

ja, krakers worden nog steeds met een legaal sausje vol cutuur opgediend door hun handlangers in de bovenwereld. Lui, die er ook voor zorgen dat het in Nederland nog steeds legaal is om in te breken in woningen. Alsof het grotten betreft in de steentijd, waar de eerste oermensch die binnendrong zich de huisbaas mocht noemen.

Jan Passant | 04-08-08 | 18:10

Kraken is een prima middel om leegstand tegen te gaan.
Maar, beste krakers, de gemeente wil jullie pand gaan opknappen, zodat er mensen in kunnen wonen, en daarmee de leegstand verminderen. Opbokken dus.

Moon K. | 04-08-08 | 18:09

Gedogen is zo nederlands en schept zo weinig duidelijkheid en valse verwachtingen.

Gedogen is een legitiem middel van Gemeenten om problemen die ze niet aankunnen voor zicht uit te schuiven.

doskabouter | 04-08-08 | 18:09

stelletje kaairatten val dood, ik moet ook gewoon me hiepoteek betalen

kutjemuf | 04-08-08 | 18:07

ze runnen een illegaal cafe? geloof ik niks van, lijkt teveel op werken

je postbode | 04-08-08 | 18:04

@zomaarwat | 04-08-08 | 17:53
Krakers imperium... krakers imperium... krakersimperium? Krakers' imperium? Dan is de vraag... wie is Kraker??

Salem | 04-08-08 | 18:01

*update* Leiden -

De beslissing van de gemeente Leiden om legalisering van Vrijplaats Koppenhinksteeg te stoppen, is niet onrechtmatig. Dat heeft de rechter in Den Haag maandagochtend bepaald.

De gebruikers van de vrijplaats hadden tegen dat besluit op 23 juli een kort geding aangespannen.

Het vonnis betekent dat Leiden kan doorgaan met de plannen het complex Koppenhinksteeg uiterlijk 1 maart 2009 te ontruimen en vervolgens te verkopen. De gemeente laat in een reactie weten eerst nog de uitspraak te willen bestuderen. Marco van Duijn, woordvoerder van de vrijplaats is verbijsterd. ,,Een bizarre uitspraak. Met al onze argumenten is door de rechter niets gedaan.''

Leidschdagblad als bron.

Bibberbalk | 04-08-08 | 18:00

Ik kwam graag in de vrijplaats hier te dorpe. Bandjes kijken, blowen en goedkoop bier zuipen. Je moet alleen niet over polletiek beginnen tegen die lui, want dan worden ze fanatiek.

black sparrow | 04-08-08 | 17:59

Dat is hier achter (woonachtig in Leiden) en het pand ziet er niet meer uit. De ME hoeft niet meer langs te komen, het pand stort vanzelf wel in.

Bibberbalk | 04-08-08 | 17:56

kan er ook gestopt worden met het gedogen van "journalisten"? zal de objectiviteit op zijn minst ten goede komen

finale_plank | 04-08-08 | 17:55

Schop ze er maar uit, die Linksfascisten !
Hopelijk stribbelen ze flink tegen, kunnen de ME jongens even op ze oefenen.

Mazzeltov | 04-08-08 | 17:54

Hee vakantiestagiere, wat is er mis met de titel?
www.spatiegebruik.nl

zomaarwat | 04-08-08 | 17:53

Ik steun zowel de Volkskrant als Krakers.

Plurity | 04-08-08 | 17:53

eindelijk "Leidsch Ontzet"'

max_laadvermogen | 04-08-08 | 17:53

@John Muts | 04-08-08 | 17:50: je vergeet 'luidruchtig stelletje uitvreters'

Snijbonenmolen | 04-08-08 | 17:52

Ja, Vrijplaats. Want hippies doen de hele dag, als verder iedereen werkt, seksen zonder condoom met extra syfillis.
En dat kraakpand is dan de plaats waar ze dat vrijen doen, dus: Vrijplaats.

Dr Nobel Preiz | 04-08-08 | 17:51

Ach, ik was ook links voordat ik afgestudeerde. Belastingbetalen is een goed medicijn tegen rare denkbeelden.

applaus voor de paus | 04-08-08 | 17:51

Post onder deze lijn over diefstal, tuig, woningnood ja/nee, azijnbode, huisjesmelkers en linksmensen
--------------------------------------------------

John Muts | 04-08-08 | 17:50

Vrijplaats. Klinkt zo seventies.

ZouteZeeuw | 04-08-08 | 17:47

Goed nieuws, het mag van de rechter ontruimt worden.
Doei stelletje profiteurs.

Burp201 | 04-08-08 | 17:47

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl