Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fijnstof doodt ons allemaal

gasm.jpgOok uw adem ingehouden op weg van huis naar werk? Dat vreselijke fijnstof gaat uw schone longetjes echt niet verpesten. Pech dus, want HET is overal en het is dodelijk. Een nerd van de TU-Eindhoven ontdekte dat de mini-mini korrels zelfs door gevels van bedrijven naar binnen dringen. De muren van die aasgierbaas die even snel een uitbuitpaleisje langs de A12 uit de grond liet stampen, zijn namelijk poreus! Zelfs onder je bureau zitten of de plee op rood draaien is kansloos. Afbreken dus die lelijke bedrijfs-Vinexmeuk aan de autobaan, dynamiet erin. Alleen in een bunker onder twee meter beton adem je nog schone lucht. Gelukkig hebben onze degelijke oosterburen er 63 jaar geleden nog een stel in de duinen achtergelaten. Platz genug! De overheid gaat deze gegarandeerd fijnstofvrije kantoorplekken verloten onder de gezondste werknemers van het land. Doe net als alle yuppen een bodyscan en sluit je aan bij het loket van minister Cramer. Wees er snel bij! Vrouwen, kinderen en linksstemmers met sandalen en leden van Milieudefensie eerst. De rest is verdoemd...

Reaguursels

Inloggen

Last post!!

-edit- | 03-07-08 | 01:22

-weggejorist-

Nee dus! | 02-07-08 | 21:15

Van blijven leven, ga je niet dood.

Stefan4842 | 02-07-08 | 15:18

Wat een onzin, alleen van meeroken ga je dood.

hoppig | 02-07-08 | 14:12

@css.... | 02-07-08 | 09:06
--
Het was een quote van een eerder bericht, die zin tussen aanhalingstekens.
Zo zwartwit is mijn denken nu ook weer niet!
Met diep inhalerende groet,
Z.

Dr.Zeldenrust | 02-07-08 | 14:04

Maar hier in Eindhoven ligt ook elk huis en/of kantoor tussen een snelweg en een provinciale weg. Je kunt hier nergensch zitten zonder auto's te ruiken of te horen.

DePotOP | 02-07-08 | 11:20

*gaat fijnstofzuiger, fijnstofdoek en fijnstofkam uitvinden*

Sproetsel | 02-07-08 | 11:07

Als men een klein deel waterstof toevoed bij een dieselmotor komt er geen fijnstof meer uit de uitlaat, ook bestaan er katalysatoren die alleen zuivere lucht uitstoten! Er wordt niet op ingegaan vanuit onze regering! Meer files en 80Km zones! Lang leve dit kabinet!

De 2e Tegenpartij | 02-07-08 | 10:54

Heel eventjes de techniek in dames en heren, naar een maatregel uit de jaren 80, die nu op (bijna) iedere auto zit. De hoofdoorzaak is van fijnstof, dieselroet en een hoger brandstof verbruik, de EGR.
-
De EGR is een buisje met een klepje er in, dat uitlaatgas terug voert naar de inlaat. Dit is omdat in een moderne motor de verbranding dusdanig goed verloopt, dat de uitlaatgassen hoofdzakelijk H2O, CO2 en veel NOx bevatten. NOx is de bron van die zure regen onzin uit de jaren 80. Waar we nu van weten dat het onzin was (net als we dat over 20 jaar weten over global warming).
Door via de EGR uitlaatgsas terug te voeren wordt die verbranding slechter. Het motorrendement loopt terug (dus hoger verbruik). De verbrandingstemperatuur wordt lager dus ontstaat er roet en fijnstof. Maar ook neemt de NOx af, het doel van dit hele verhaal.
-
Mijn advies: afsluiten die EGR.

Bolkestein | 02-07-08 | 10:45

Dr Zeldenrust

Beetje kort door de bocht, "hoe langer op de weg, hoe meer......"
Dan heb ik het niet over hard rijden......

Voorbeeldje:

Van A naar B, 3 jaar geleden 10 minuten (gewoon 50 kmpu)

Van A naar B, 1 jaar geleden 20 minuten (zijn 10 stoplichten bijgekomen)

Van A naar B, nu, 30 + minuten (nog meer stoplichten, van 2 banen naar 1 baan en de eventuele alternatieve route dusdanig geherstructureerd dat je daar niet fatsoenlijk meer kan rijden, bestemmingsverkeer wordt dus over deze zelfde slecht geherstructureerde weg gestuurd.)

Dat doe je in 30.000 situaties, dan heb je in 20 jaar vanzelf meer vervuiling... simpel!

css.... | 02-07-08 | 09:06

"Hoe langer je op de weg bent hoe meer vervuiling"
--
Dit wordt de nieuwe smoes van 2008 bij een snelheidsovertreding. Eens kijken of ik er mee weg kom bij de volgende gelegenheid dat ik met mag 3 door de polder scheur en wordt staande gehouden. Ben bang van niet.
Nu we met zijn allen (toch?) zijn gestopt met roken, mag je wel een beetje extra fijn stof (inderdaad, niet aan elkaar geschreven) inademen hoor. En als je er per ongeluk toch een keer aan dood gaat, dan is dat niet anders. je moet op een gegeven moment toch een keer ergens aan dood gaan? Kortom, zinloze bangmakerij, voorzover er iemand al ongerust van wordt.

Dr.Zeldenrust | 02-07-08 | 07:59

[quote]Vrouwen, kinderen en linksstemmers met sandalen en leden van Milieudefensie eerst. De rest is verdoemd...[/quote]

Ik ben dus verdoemd,tijd voor een sigaret in een bruin,'rookvrij' cafe dan maar.

lichtpunt | 02-07-08 | 03:14

vervelendstof

geensmaak | 02-07-08 | 01:33

80 km p/u wegen zijn kolder, hoe langer je op de weg bent hoe meer vervuiling. Auto's in nederland zijn 2x zo vervuilend dan andere landen. Want wat denk je dat autoluw een milieueschade heeft opgeleverd? Kan niet beide, of het milieu of de veiligheid... het probleem is dus niet op te lossen

Alle secondaire wegen in en om de steden zijn autoluw gemaakt, daarom staan we met z'n alle stil op de snelweg

css.... | 02-07-08 | 01:04

Ha ha, die Duitse bunkers in de duinen aan de kust van na de oorlog met hun ondergrondse gangen herinner ik me niet als de meest gezonde omgeving die er was. Lag vol munitie en de lucht was er bedompt. Als kind gingen we er dus alleen maar in het geheim met zaklantaarns in, het werd er te gevaarlijk gevonden en was dus eigenlijk verboden en dat laatste bezorgde ons een leuke jeugd vol avontuur. Die gangen waren honderden meters lang. Hoogtepunt waren de vieze tekeningen die de moffen er op de muren hadden gekalkt. Als die laatste er nog zijn, de munitie zal wel opgeruimd zijn, zal een ondergronds bezoek wel helemaal niet meer toegestaan zijn (worden), ha ha.

Esprit77 | 02-07-08 | 00:54

Pakt stofdoek en probeert het fijnstof haarfijn af te stoffen.

kwekkie | 02-07-08 | 00:12

dit is best wel vrij zinloos, of ligt dat aan mij?

Mjuuzik | 01-07-08 | 23:33

Vroeger, ja vroeger, hoorde ik van mijn ouders dat in de grote steden in alle huizen kolenkachels brandden met alle uitstoot vandien, dat aardappelen en fruit gewoon chemisch werden bespoten, er nog gewoon Fiatjes 500 en Simca's en Talbots rondreden zonder roetfilter o.i.d.. Het woord eco alleen bestond in ECOnomie aanjagen.
Tsjonge, ik ben haast blij dat mijn ouders rond hun 75 ste zijn overleden. Als ze ook nog eens hun sigaretje hadden laten staan hadden ze wellicht 5 a 10 jaar langer geleefd, maar waren ze nu wel aan de grillen van Hospices, Ziekenfondsen en BalkenBos cs uitgeleverd, Mijn ouders wisten het wanneer hun tijd gekomen was.
Tegenwoordig wordt die keuze VOOR u gemaakt. Sigaartje?

stoer50 | 01-07-08 | 22:08

Natuurlijke selectie, het probleem lost zich vanzelf op. Later zal men zeggen dat de mens zich heeft geëvolueerd tot een soort wat tegen fijnstof kan. In de praktijk houdt dat in dat iedereen die dat niet kon de pijp uit is gegaan voordat ze zich voort konden planten. Either way, het probleem lost zich vanzelf op.

the_Tzar | 01-07-08 | 21:17

Milieu-activisme is Bestaans-nihilisme (Ja kutkrakert, zet dit maar op je spandoek)

De milieubeweging in NL is een zelfhatend organisme wat geen enkel ander doel dient dan de mensheid een minderwaardigheidscomplex aan te lullen over zijn bestaansrecht omwille van zijn aanwezigheid en dan voornamelijk de aantallen waarin wij aanwezig zijn. Rechtlijning gezien gebruikt maakt deze beweging van dezelfde drogredenering gebruik als de Christenfundi's van deze aarde. Namelijk dat de mensheid los moet worden gezien van deze aarde en de biotoop zoals verondersteld geschapen. Christelijke doctrine spreekt van de schepping ten behoeve van de mensheid en de M-terreur speelt hier handig op in door te suggeren dat de mensheid in de basis geen deel uitmaakt van het natuurlijk evenwicht maar dat deze per definitie een verstoring daarvan veroorzaakt.

De mens is nu eenmaal de meest succesvolle diersoort tot nu toe. Dat dat geen vrijbrief is voor wangedrag is duidelijk. Maar ik wil niet horen dat ik hier niet mag zijn.

houwezo | 01-07-08 | 20:51

Gelukkig staan Milieudefensie en de malloten van Groen Links, de PvdA, de Socialistische partij, onder aanvoering van de gristenidioten van het CDA voorop, om ons te vertellen hoe het wel moet. Want wat doen we tegen de files? De oplossing van grijs IV is niets doen.
.
Zodat we in het sprookje moeten geloven dat als er daardoor meer files ontstaan, de mensen uit ergernis het niet functionerende, ineffectieve en geldverslindende openbaar vervoer zouden gebruiken of hun banen zouden opzeggen, de vinexwijken verlaten en de kansenbuurten zouden gaan bewonen.
.
Nee, nee milieu mafia, dit is het resultaat van uw daden. Zou u gekozen hebben voor meer wegen, dan had u minder files gehad en minder fijnstof. Zolang de werkgelegenheid niet dramatisch stijgt; zou het aantal forenzen ook gelijk blijven. De 0,0000002343% die de lege treinen van de NS zuiniger zijn in emissie dan de moderne auto is een lachertje met de 43 % winst die bereikt kan worden met het oplossen van het fileprobleem.
.
Pleurt op linksmafia met je hoaxberichten ala topleugenaar Nuon.

Dr.Draaibaar | 01-07-08 | 20:35

Beste Raoul,

Op het feit dat langs de snelweg verrezen kantoorgebouwen ongeveer niets met VINEX (Vierde Infrastructurele Nota EXtra, daterend uit 1993 en bijna geheel gericht op woningbouw) te maken hebben, zal ik je niet aanpakken. Maar waarom krijgen linkse normale schoenen-, of gympiesdragers geen voorrang?

Stefan4842 | 01-07-08 | 20:29

(Gaapt, leest, voelt bloedruk stijgen en kraakt de knokkels eens voor een comment:)

Fijnstof is er al zolang als dat er materie bestaat, dit fijnstof kan afkomstig zijn van bijv. steengruis, bandenroet, industrie, gedroogde en verwaaide koeienpoep of droge grond zijn. Fijnstof in algemeen gezien als een rest of slijtproduct. De vraag is welke soorten fijnstof een schadelijk effect hebben op de menselijke gezondheid.

Let wel, waar mens daar fijnstof. Lopen werpt fijnstof in de vorm van grond op.
Kolen stoken in de barbeque of kachel levert enorm veel fijnstof op.
Maar de laatste keer dat ik keek draaide heel Nederland op gasgestookte kacheltjes. (Los van E-centrales maar die verbranden veel efficiënter als je allesbrandertje.)
Leuk om dit even relatie tot de industriele revolutie te zien waar de "maatschappijkritiese" geschiedenisboekjes vol staan met schilderijen van London onder de smog en kromme ruggetjes door gebrek aan zonlicht door: (Milieugestapo in zelfontkenning gelieve de ogen weg te draaien) FIJNSTOF als gevolg van massale kolenverbranding.
Al met al is het fijnstof in grootstedelijke centra juist gedaald maar geen milieuhond die wil horen of kan staven omdat die rommel 150 jaar terug gewoon niet te meten viel.
Blijkt wel dat de bulk van al het fijnstof in NL gewoon uit het buitenland komt aanwaaien dus boehoe doen in NL zet geen zoden aan de dijk.

Milijoendefensie kan beter even in de rest van de EU gaan staan janken. Wie op het laagste punt van Europa's grootste rivierdelta leeft krijgt via water en lucht meer dan waar je op mag rekenen.

Niet leuk? Lekker emigreren.

Rest my case. (oh ja, stop de groene leugen, red de mosselvissers)

houwezo | 01-07-08 | 20:20

! Ik neem behang van Swifferdoekjes!

Ante Cypera | 01-07-08 | 20:20

Als ik dit allemaal lees dan wordt er niemand meer ouder dan 50. Toch ken ik veel mensen die ouder zijn. Weer zo'n verzinsel van die eeuwige wereldverbeteraars.

killermiller | 01-07-08 | 19:51

Het zou verboden moeten worden.

Kets22 | 01-07-08 | 19:49

@Het_leuke_zuiden
Het is wel waar, alleen die links club zijn de schreeuwers, die overschreeuwen alle onderzoeken waar ze het niet mee eens zijn... het is echt dus waar... een treinreiziger is een grotere vervuiler dan een automobilist, zoalang wij luisteren naar linkse grasvreters en publieke propagandaomroepen zullen de fijnstofdeeltjes alleen maar erger worden.

css.... | 01-07-08 | 19:37

Was het maar waar,dan hadden ze in die zandbak allang de meurd gestoken.

fleurtje | 01-07-08 | 19:26

css....
Denk niet dat het waar is :P

Het_leuke_zuiden | 01-07-08 | 18:52

En hoe denk je dat de trein en tram aan electriciteit komen? Bewezen is dat een trein meer fijstof produceert (kolencentrales) dan een auto... de trein is vervuilender per persoon dan een auto.

css.... | 01-07-08 | 18:48

De grote hoeveelheden fijnstof zijn ontstaan door die linkse clubs en gasten als milieu defentie. Wij verbruiken 2x zoveel brandstof in auto's dan andere landen in de wereld omdat we zovaak moeten stoppen en omrijden, zo is nu eenmaal ons land geherstructureerd, doe je niets meer aan... geen doorstroom betekend meer fijnstof.

css.... | 01-07-08 | 18:46

Fijnstof is gezond want anders raakt je immuunsysteem ontregelt. Het gevolg daarvan is de ontwikkeling van diabetis, allergie en nog veel meer immuungerelateerde aandoeningen.
Het is geen leugen wat ik zeg. Overigens is 55% van de totale hoeveelheid fijnstof van natuurlijke bron. De overige 45% is van menselijke bron waarvan 2/3de afkomstig is uit het buitenland. Al zouden we onze eigen fijnstofproductie tot 0 terugbrengen, dan nog halen we de Europese normen niet. En nu jullie :P...

Het_leuke_zuiden | 01-07-08 | 18:35

Ik wil een voertuigenverbod, ik heb echt dagelijks last van fijnstof. Omdat ik daar last van heb moeten anderen maar fietsen of lopen.

mosselim | 01-07-08 | 18:24

Waar is de zure regen eigenlijk gebleven?

bottehond | 01-07-08 | 18:14

van dal | 01-07-08 | 16:45
sorry Van Dal, jij was eerst

colonnecinco | 01-07-08 | 18:08

Gij zijt fijnstof, en gij zult tot fijnstof wederkeren.

colonnecinco | 01-07-08 | 18:06

Ga een ander volk mennen.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 17:43

couldn't care less

regenfrakske | 01-07-08 | 17:37

Fijnstof is voor watjes. Grofstof, dat is voor MANNEN!

GVD wat een flauwekul allemaal. Vroegah krijtten we als kinderen massaal met stukjes schoorsteenpijp. Dat krijtte kut, dus moest je veel harder krijten. Asbest heette die zooi. En we leven nog steeds.

Volgend jaar blijkt dat appelsap dodelijk is. En het jaar daarna blijkt dat een glaasje DDT per dag goed is voor je cholesterol. Ik geloof niet in god, ik geloof niet in wetenschappers, ik geloof de pers niet en ik geloof vooral politici niet.

ZDEV | 01-07-08 | 17:22

Ook in de thans rookvrije kroegen dus... *kuch*

koerbagh ® | 01-07-08 | 17:20

Geleuter over fijnstof... de lucht is sinds de industriele revolutie (en waarschijnlijk lang daarvoor) nog nooit zo schoon geweest als nu. We werden ook nog nooit zo oud als nu.... Dood ga je toch en voor 99% van de bevolking is fijnstof hier geen factor in. Statistisch gezien zijn bomen nog dodelijker dan fijnstof; je kunt eruit vallen, eraan hangen en je auto eromheen krullen... nog nooit een onderzoeker hierover gehoord...

Prof_Bukmaar | 01-07-08 | 17:20

*steekt nog een peuk op*

Couch Potato | 01-07-08 | 17:18

Tommygunner | 01-07-08 | 17:12
Juist. En een dag per jaar gaat ie er tussen, voor de apk.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 17:14

Ha, we hebben een nieuw topic.

Bazooka Joe | 01-07-08 | 17:14

@Piet Snor
Een kat moet je ook weghalen. Nergens voor nodig zo'n ding. Wat er niet is kan ook niet kapot...

Tommygunner | 01-07-08 | 17:12

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:55
juist. en zo'n onzin ding kost 1500 euri als ie stuk gaat.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 17:09

@Fuckje
Tijdens het sporten rook ik altijd sigaar. Komt meer lucht bij binnen namelijk...

Tommygunner | 01-07-08 | 17:08

fuckje | 01-07-08 | 17:00 en omdat de sigaret brandt wordt de schadelijke fijnstof direct vernietigd...

van dal | 01-07-08 | 17:06

Ik draag altijd een koffiefilter rond mijn neus.

koffiemuts | 01-07-08 | 17:05

Fijn!!..... Stof!!

vliegende knorrepot | 01-07-08 | 17:02

Aangezien ik altijd via een sigaret ademhaal, wordt de binnenkomende lucht vanzelf al gefilterd.

fuckje | 01-07-08 | 17:00

Pfff wat een geneuzel allemaal, doe gewoon zoals ik en hang een paar rolhorretjes op, en probleem is opgelost.

Scheetje Beef | 01-07-08 | 16:58

Nu smelt de noordpool, valt de warme golfstroom straks weg, krijgen we het weer koud hier, kan ie weer aangroeien, krijgen we uiteindelijk wel weer een warme golfstroom en zoniet moeten we mee leren leven.

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:58

En er zullen altijd weer zure misgunners zijn die met allerlei onheilsprofetien proberen u uw welvaart te ontzeggen. Ik begrijp niet dat zo veel mensen zich zo makkelijk laten bedonderen.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 16:55

@Pierre Moustache
Zo gaat je kat ook langer mee dan je auto.

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:55

Eind jaren '70 zou de beschaving ten onder gaan aan een ijstijd, dat bleek mee te vallen, maar toen kwam er zure regen. Alle bossen zouden voor 2010 dood zijn. Dat bleek mee te vallen, maar we zouden allemaal dood gaan aan huidkanker door het gat in de Ozon laag. Dat bleek ook mee te vallen, maar we verdrinken omdat de polen smelten. Waarschijnlijk valt dat ook mee, dus beginnen onheilsprofeten alvast te waarschuwen voor fijnstof....

Fimbulvetr | 01-07-08 | 16:53

van dal | 01-07-08 | 16:50
De mijne gaat er 1 dag per jaar tussen, de rest van het jaar gaat er een speciaal stuk pijp met speciale flenzen tussen.
Scheelt pk's, en je auto ruikt weer gewoon lekker naar benzine ipv eieren of iets wazigs.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 16:52

@ Ahum
De concentratie van fijnstof is nog te laag om daadwerkelijk nu al hoofddoodsoorzaak te zijn. Maar denk bij aan silicose waarbij steenkoolgruis als fijnstof in hoge concentratie de longen in kwam, in cementfabrieken, bakkers die meel als fijnstof in de longen krijgen en sommigen die daar uiteindelijk aan sterven, als de concentratie maar hoog genoeg is geweest en het is maar hoe iemands lichaam er onder bepaalde omstandigheden op reageert.

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:52

@Agent327
Ze liggen allemaal in stelling om zich te wapenen tegen De Alphense Spamhoerrr en zijn GELIJKGESTEMDE advokaat...

Tommygunner | 01-07-08 | 16:51

afijn stof tot nadenken

Tonline | 01-07-08 | 16:51

Bolkestein | 01-07-08 | 16:49 omwille van de PK's jaren geleden al de katalysator onder mijn auto uit gesloopt....

van dal | 01-07-08 | 16:50

*zingt: "There's a hole in the ozone layer..."*

Pierre Moustache | 01-07-08 | 16:50

Blah,

Weer een fijn non-topic. fijnstof is er al langer dan er mensen zijn, en mensen gaan er al aan dood zoalang ze op deze globe rondlopen.

Gewoon verder gaan met je leven, tot je doodgaat. Niets bijzonders te zien, loopt u maar verder.

(Bolkestein is intussen echt wel heel erg milieu moe, en overweegt het roetfilter van de V6 er maar weer af te laten halen)

Bolkestein | 01-07-08 | 16:49

OK, mooi. Deur van die bunker goed dichtlassen aub.

denouden | 01-07-08 | 16:49

@Tommygunner | 01-07-08 | 16:46
Waarschijnlijk de laatste der Mohikanen

Agent327 | 01-07-08 | 16:47

Zure regen, zure regen, zure regen,
Nee ik kan er niet meer tegen,
Zure regen.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 16:47

Nooit. Never. Jamais. Niente. Nein.
G-unite | 01-07-08 | 16:38

Ah, U is er ook nog...

Tommygunner | 01-07-08 | 16:46

fijnstof zeit ge en tot fijnstof zult ge wederkeren....

van dal | 01-07-08 | 16:45

There there my pets, het roken van tabak is slecht en dat is alles wat u dient te weten.

Murdockyoufool | 01-07-08 | 16:45

@ van dal
roflol

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:45

Ik ken niemand die aan fijnstof overleden is.

Ahum | 01-07-08 | 16:44

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:41 en dat "Nooit. Never. Jamais. Niente. Nein." is het antwoord op de vraag of er even gestopt kan worden in verband met plaspauze....

van dal | 01-07-08 | 16:43

En nu even serieus. Net als Co2 is fijnstof een natuurprodukt waar Nederlanders bijna geen vat op hebben. België verlaagt de snelheid op snelwegen dagenlang naar 80. Gemeten effect op fijnstof: Nul. Erg? Nee. Niemand heeft ooit ook maar één fijnstofdode kunnen aantonen. Toch helpt het kolderkippetje Cramer weer kakelen over schone lucht. Cramer, die lucht is al schoon. En Bos. Handenwingen. Lekker fijnstoftaxje.

Zeddegeizot | 01-07-08 | 16:42

@Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:41
En vervolgens enkele van die jappen jorissen en opgerot uit die bus flikkeren?

Agent327 | 01-07-08 | 16:42

*leest artikeltje nog eens*
"een nerd uit eindhoven heeft ontdekt...." oh, eindhoven, een nerd... niks aan de hand.. gewoon doorlopen.

van dal | 01-07-08 | 16:42

@ van dal
Lijkt mij dat hij reisleider wordt op een bus vol japanners, rondreis door europa

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:41

*gaat dood, weet alleen niet wanneer*

Agent327 | 01-07-08 | 16:41

Als dat spul door betonnen muren heen kan, dan vindt het heus ook z'n weg wel uit m'n longetjes naar buiten toe. Ik zie het punt niet...

tmsz | 01-07-08 | 16:40

G-unite | 01-07-08 | 16:38
taalcursusje gehad? voor de vakantie?
wordt een nieuw topic... raad waar G-U op vakantie zit...

van dal | 01-07-08 | 16:39

Tommygunner | 01-07-08 | 16:33

Nooit. Never. Jamais. Niente. Nein.

G-unite | 01-07-08 | 16:38

@van dal
Jah het wordt tijd dat ik mijn betere helft het roken ga verbieden. 2 rokers in huis is teveel.

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:37

dagrunge | 01-07-08 | 16:35 dat hangt ervan af of jij je coteletjes zwartblakerd en dan afschraapt... dat zwarte is het ergste...

van dal | 01-07-08 | 16:37

@dagrunge | 01-07-08 | 16:35
verbod op BBQ levert niks op, belasting op BBQ wel. Dus extra betalen voor kooltjes/houtskool.

Agent327 | 01-07-08 | 16:37

Dat eco gezeik is misschien nog wel irritanter dan al die religieus gehandicapten bij elkaar.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 16:36

Hoeveel fijnstof komt vrij bij het BBQ-en of koken op (houts)kool?
Ik zie een algemeen BBQ verbod aankomen, tenzij ze de anti-rook maatregelen wat dimmen.

dagrunge | 01-07-08 | 16:35

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:34 da's nie fijn...

van dal | 01-07-08 | 16:34

@Muxje
Volgens mij is dan al dat fijnstof bij mij terecht gekomen, poets me het apenzuur, kont nog niet gekeerd of er ligt weer een cm fijnstof.

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:34

even crosstopic... hoe is het met de spamhoer van gisteren, zijn er nog interessante mailtjes of telefoontjes binnengekomen? brieven wellicht? van advokaten en ander gespuis?

van dal | 01-07-08 | 16:34

Raoul, nu je toch de stoute schoenen aan hebt en de sleutelbewaarder schijnt te zijn bij GS-headquarters. Gooi dan gelijk stiekum het stamcafé open www.geenstijl.nl/stamcafe/ Moewhaha!

Tommygunner | 01-07-08 | 16:33

@Nlz® 16:26: De lucht is in de steden qua fijnstof in *eeuwen* niet zo schoon geweest, en de uitstoot is ook de laatste paar decennia nog met zo'n 25% afgenomen. Dat is natuurlijk nieuws dat de overheid niet graag hoort: een probleem dat zichzelf oplost is niet te reguleren of te belasten. Dus stellen ze een vaag "doel" om een nog grotere reductie af te dwingen, en verzinnen ze dit soort faluwekul om het probleem nog wat acuter te maken. Eco-dictatuur les 1.

Muxje | 01-07-08 | 16:31

Horatio | 01-07-08 | 16:29 ja, en nou denkt ie dat ie met de audi van hoxha gewoon naar huis kan rijden straks...

van dal | 01-07-08 | 16:31

@Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:29
da's ook waar plus die mondkapjes en oorbescherming ivm arbo regels. Het is dudidelijk niet te winnen van de overheid

Agent327 | 01-07-08 | 16:31

oh ok!

doskabouter | 01-07-08 | 16:30

Dit gaat fijn veel stof doen opwaaien.

Zeddegeizot | 01-07-08 | 16:29

Raoul is aan het pieken vandaag...

Horatio | 01-07-08 | 16:29

Nlz® | 01-07-08 | 16:26 precies, in 1985 (opa vertelt) was er in het ineens niet meer zo ver wegge rusland een atoomdingetje wat een beetje in de brand stond... er kwam bekkerel mee met de wind, er waren normen voor de hoeveelheid van die zooi in de lucht.. en van de ene op de andere dag was de norm met duizend vermenigvuldigd.... en kon je sla uit je moestuintje gerust eten hoor, niks aan de hand, gewoon dooreten.

van dal | 01-07-08 | 16:29

@Agent327
Veels te duur, ene op benzine

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:29

@van dal | 01-07-08 | 16:25
Zorg dan ook voor een op benzine, kun je gelijk die troep die kant op blazen.

Agent327 | 01-07-08 | 16:28

Ik vind 1 item per uur wel leuk.
Maar doe van 12 tot 19 juli maar niets posten, want dan ben ik met vakantie.

dadoedieandersnooit | 01-07-08 | 16:27

@Tommygunner
Misschien krijg ik een vergoeding voor het idee ;)

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:27

Krijgen we daar een werkverbod.

kneuterzak | 01-07-08 | 16:27

@ redactie,
Wat een meuk vandaag. Doe eens leuke onderwerpen plaatsen....

abc_mentaliteit | 01-07-08 | 16:27

Kunnen we het rookverbod ook weer meteen opheffen!

Petje af! | 01-07-08 | 16:27

En weer worden we op aluhoedjes verhaaltjes getrakteerd om ons de auto nog onbetaalbaarder te maken. Bij "zure regen" denkt iedereen inmiddels aan het gezeik van de overheid, bij de C van C02 zapt heel Nederland massaal, en bij het woord global ook, omdat die warming verhaaltjes van Al Goor iedereen de strot uit hangen.
Ik ben benieuwd wat de eco-terroristen over 5 jaar weer bedenken om ons het geld uit de zak te treiteren.

Pierre Moustache | 01-07-08 | 16:27

@Tommygunner | 01-07-08 | 16:24
Tijd om ons abonnement op te zeggen

Klukkluk | 01-07-08 | 16:26

@dlseth | 01-07-08 | 16:25
In elk geval kent u reeds uw tooekomst.

Agent327 | 01-07-08 | 16:26

Maar gelukkig wil Cramer dat de lucht in 2015 'schoon' is. Definieer 'schoon' dan eerst eens Cramer, hoeveel ppm van welke stoffen mogen er dan wel en welke niet?

Nlz® | 01-07-08 | 16:26

We gaan dus officieel naar de kloten.

Henry | 01-07-08 | 16:26

@Bazooka Joe
Sssst! Wouter leest vast mee of ieder geval een overheidsdienst!

Tommygunner | 01-07-08 | 16:26

Agent327 | 01-07-08 | 16:24 zolang is mijn verlengsnoer niet....

van dal | 01-07-08 | 16:25

Hellup, ik ga dood!

dlseth | 01-07-08 | 16:25

@Moi2
Hebben we die al ? fijnstoftax ?

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:24

@van dal | 01-07-08 | 16:21
Spring in de trein (auto naar 070 is niet te doen) neem je bladlazer mee en ga blazen op het binnenhof.

Agent327 | 01-07-08 | 16:24

Ik vraag me alleen af waarom er toendertijd een heel circus werd gehouden om een nieuwe Chileen of Lucas te krijgen en nu wordt de waterdrager uit het niets de hoofdcolumnist...

Tommygunner | 01-07-08 | 16:24

Duizenden jaren komt er al fijnstof in de vorm van zand uit diverse woestijnen naar Nederland.
Wat denk je wat er aan fijnstof alleen al door onze duinen en Veluwe in de lucht geblazen wordt ?
-
Maar daar kan geen geld aan verdiend worden dus die fijnstof is onbelangrijk.
Die hele fijnstof onzin is niets anders dan een doorzichtige hoax om extra belastingen te kunnen innen.
Iets waar dit "normen en waarden" kabinet erg goed in is.

Moi2 | 01-07-08 | 16:23

@klukkluk
Die heb ik helaas ook rondlopen Maar dit is er dan wel eentje die het wel begrijpt...

Tommygunner | 01-07-08 | 16:22

Agent327 | 01-07-08 | 16:19 een beetje, een heel klein beetje en af en toe doe ik met de bladblazer er een klein schepje bovenop.

en ook al is het maar summier weinig wat het uithaalt, het gevoel erbij is heel goed, en dáár gaat het om.

van dal | 01-07-08 | 16:21

@Vulgaris Magistralis | 01-07-08 | 16:19
Ach, je weet als je geboren wordt dat je dood gaat. En natuurlijk belasting moet betalen.

Agent327 | 01-07-08 | 16:21

Rare intro Raoul, zinloos stukje ook.
Beetje met Spitsnieuws en de Mussertbode bangmaaknieuws rondpompen.

falbers | 01-07-08 | 16:21

Met het geld, dat we nu over houden, in de maand, is ons toch geen lang leven beschoren " neemt een diepe teug fijnstof ".

Bazooka Joe | 01-07-08 | 16:21

@Agent327 | 01-07-08 | 16:18
Verkansiebaantje

Klukkluk | 01-07-08 | 16:20

@van dal | 01-07-08 | 16:17
Helpt niet, dat is nog oudbouw van een paar eeuwen geleden, Dient ook o kou en wind tegen te houden dus die futiele ventilatoren van je helpen, helaas, geen zak.

Agent327 | 01-07-08 | 16:19

@Agent327
Jaja, die denkt ook, Fleischbaum zit in Centerparcs de Canarische Eilanden uit te hangen dus ik neem het er maar van...

Tommygunner | 01-07-08 | 16:19

Toch vreemd, als onze gehele omgeving blijkt te bestaan uit dodelijke/schadelijke/kankerverwekkende stoffen.. hoe komt het dan dat de mens er zo goed in gedijt?

Vulgaris Magistralis | 01-07-08 | 16:19

Alu-stofkapje besteld.

JopieHuisman | 01-07-08 | 16:19

Mag je daar wel roken?

Klukkluk | 01-07-08 | 16:19

Fijn is dat.

superjan | 01-07-08 | 16:19

Zo Raoul mag een hoop schrijven vandaag.

Agent327 | 01-07-08 | 16:18

ik heb al jaren om die reden ventilatoren aanstaan in de richting van den haag binnenhof...

van dal | 01-07-08 | 16:17

Mooie dood ga ik dan tegemoet.

lamoor | 01-07-08 | 16:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken