Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ayaan gaat autobio

Grote zwarte vogels daalden neder in donder en bliksem, uit de buik van de vogels kwamen groene mannen met groene helmen en geweren. Mijn ziel toog zwaarlijk onder de aanblik van des duivels vogels. Etc etc etc.Nou, dat wordt lezen geblazen deze nazomer. Ayaan Hirsi Ali komt met haar spannende levensverhaal. Van lief negerzoentje uit Mogadishu tot belangrijkste Nederlander ter wereld in het buitenland. Het parttime kamerlid annex filmregisseur heeft weer eens een deal gesloten met een uitgeverij, dus die bestseller gaat er komen. Hirsi Ali beschrijft haar jeugd in Somalië, Saudi-Arabië en Kenia. Ook weten we per september dus precies hoe ze Nederland binnen is gekomen (in de buik van een aluminium albatros natuurlijk). Black Hawk Down meets Baron von Münchhausen meets Paradise Now meets Edward Scissorhands. Een boek met een lach en met de nodige traan. Hete shit dus die gegarandeerd Oprahs Book Club gaat halen. Nu al vertaald in twintig talen terwijl het nog niet eens geschreven is. Check de komende tijd regelmatig de GeenStijls Book Club voor exclusieve voorpublicaties!

Reaguursels

Inloggen

Wanneer gaat Verdonk dat kutje nou ook eens buitengooien, het kan toch niet dat zo'n irritant *** nog steeds in jullie land woont, laat staan dat ze in de politiek zit...

zeveroare | 12-04-06 | 10:20

@yello2 11-04-06 @ 10:21:
Spamhoeerrrrrrrrrrrr.....
Wat denk je nou? Door elke dag dezelfde dezelfde kudtlinkjes onder een andere naam te posten dat je daarmee gelijk krijgt of zelfs maar een discussie teweeg brengt? Of je het nu post onder de naam geenstijlisafraid 10-04-06 @ 21:03, in het topic over Verdonk of als R_V_ 09-04-06 @ 21:23 in het patatje oorlog topic, het slaat gewoon nergens op.
Als je een debat wilt provoceren: zet zelf een weblog op, wordt net zo populair, dan kun je alles aan de orde stellen wat je wilt.

crixus | 11-04-06 | 15:09

Zeg, heb ik nou fout? Of zit die H. Ali ook nog in de Tweede Kamer om ons te 'vertegenwoordigen'?

TM | 11-04-06 | 14:47

Grow up Pharos. Die grappen over klitjes en sexuele geaardheden met betrekking tot politici komen mij de strot uit. Of zijn je echte *ahum* argumenten *ahum* op?

JSK | 11-04-06 | 12:37

Ben benieuwd of ze nu ook eindelijk uit de kast komt. Het schijnt al jaren publiek geheim te zijn in het Haagsche dat ze stiekem lesbisch is, maar dat mag nóóit naar buiten komen want dan is ze haar laatste resterende geloofwaardigheid onder moslima's definitief kwijt.

Pharos | 11-04-06 | 12:25

Wie is Ayaan Hirsi Ali??

MiGG | 11-04-06 | 11:19

Unicef. Dat was toch die steenrijke club ambtenaren die vooral via europees belastinggeld gefinancierd wordt? Hebben zelf in 60 jaar tijd niks bereikt. behalve ethiopische kleuters neuqen in ruil voor een broodkorst.

brrkah | 11-04-06 | 10:52

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<<

If Geenstijl does not agree with your opinion, they will remove your statement, ban you and post your e-mailaddress. I think Verdonk will be pleased to have you as her NSB party members. No freedom of speech on Geenstijl, only freedom to hate.

Unicef hekelt beleid Verdonk via Google
www.nu.nl/rubriek/224/50
www.geenkindindecel.nl/
www.unicef.nl/unicef/show/id=53926/con...

'Tweede Kamer zwak inzake beleid Verdonk'
www.nu.nl/news/709335/11/%27Tweede_Kam...

Rechter kritisch over aanpak zaak-Taïda
www.planet.nl/planet/show/id=62967/con...

?Onderzoek celbrand gefrustreerd?
www.volkskrant.nl/binnenland/article27...

rapidshare.de/files/17316506/NO_V_for_...
img98.imageshack.us/img98/9590/novforv...

yello2 | 11-04-06 | 10:21

@Shullbit:
"Correctie, het is niet 30 jaar lang knuffelen en deaudzwijgen. Het is 25 jaar lang compleet negeren, als slaaf uitbuiten"
.
Als "slaaf" uitbuiten? Pardon? Je hebt het wel over een groep waarvan het grootste deel INACTIEF is, dat wil zeggen, één of andere uiterking genietend. Aangezien onze uitkeringen de hoogste zijn van gans de wereld, zie ik niet hoe iemand utigebuit wordt. Sterker nog, het vast de eerste keer in de geschiedenis dat "slaven" niks hoeven te doen in ruil voor de gemakken van de westerse samenleving (een tv, douche, stromend water, medische zorg, onderwijs..). De gastarbeiders in menig islamitisch land, daarentegen...

JSK | 11-04-06 | 09:00

@Rabarberke
Misschien komt ze weer met een nieuw anti-moslimoffensief. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

gainsteel | 11-04-06 | 08:03

Een biografie schrijf je meestal tegen 't eind van je leven... anders kun je er over een tijdje weer een gaan schrijven.

Rabarberke | 11-04-06 | 07:33

@Fleischbaum
Wat een vreselijk onlauw radio-optreden. Met Varela in 1 studio, godbetere.

CoJoNes | 11-04-06 | 03:22

@schaamstreek 11-04-06 @ 02:53:
De eerst komende geyle neuqseks-beurt voor crixus is komende vrijdag, als er niks tussendoor komt. Maar dank voor uw goede wensen en welterusten.

crixus | 11-04-06 | 03:16

@crixus
Succes en kruip straks ook lekker tegen moeders de vrouw aan. Spreek je.

schaamstreek | 11-04-06 | 02:53

@CoJoNes 02:46
Zo ken ik je weer kerel, maar ik ga pitten, moet morgen weer voor inkomsten zorgen voor de nodige moslima's.

schaamstreek | 11-04-06 | 02:51

@ShullBit 11-04-06 @ 02:24:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, en ik wijs inderdaad alle geloven af die zich op basis het geloof in het openbare debat wensen te uiten. Geloof is van het individu, en kan beleden worden in gemeenschappen, maar daar moet het mooi blijven. Het gaat ook niet om geloof, het gaat om schending van mensenrechten op basis van een geloof. En AHA zet dat op de politieke agenda, dat is haar goed recht.
En wat betreft 30 jaar negeren, dat is gewoon niet waar. Vanaf de jaren zeventig zijn allochtonen deaudgeknuffeld. Alles stond in het teken van het behouden van hun achterlijke cultuur. De eerste overheidsfoldertjes in het Arabisch, Turks en Chinees verschenen in de jaren 70, waardoor mensen niet werden gedwongen Nederlands te leren. En ze werden van alle kanten door maatschappelijke instanties gesteund in het opzetten van hun eigen organisaties vanuit een raar soort verzuilingsgedachte. Dat is wel degelijk deaudknuffelen.

crixus | 11-04-06 | 02:51

@Shullbit
Wat AHA doet is ten eerste haar goed recht, en ten tweede een voorbeeld voor veel moslimMANNNEN. Essentiele zaken als integriteit van het menselijk lichaam op scherp zetten, en de onderdrukkinde dogma's van de islam benoemen, vergen niet alleen veel moed, ze zijn in het politiek klimaat in Nederland bijna mal ton geworden.

CoJoNes | 11-04-06 | 02:46

@schaamstreek
ben aan het inlezen

CoJoNes | 11-04-06 | 02:36

@CoJoNes
Iets inhoudelijker op de gang van zaken zou je sieren, maar ik vergeef het je. Doe ook 'es open en bloot je verhaal op deze moeilijke materie?

schaamstreek | 11-04-06 | 02:33

@CoJoNes 02:22
Lekker biertje erbij om de boel door te spoelen?

schaamstreek | 11-04-06 | 02:27

@Prego 11-04-06 @ 02:15
een positief banksaldo en "het beste.." hoeft elkaar natuurlijk niet uit te sluiten. Money makes money. Beide dames weten wat ze willen . Verschil is dat Oprah geleerd heeft dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn. Zou haar (OW niet AHA )best wel eens 4 jaar aan 1600 Pennsylvania Avenue willen zien om te zien wat dat zou opleveren.

Weest gegroet | 11-04-06 | 02:24

@ crixus
Correctie, het is niet 30 jaar lang knuffelen en deaudzwijgen. Het is 25 jaar lang compleet negeren, als slaaf uitbuiten en doen of ze niet bestaan en 5 jaar knuffelen en deaudzwijgen omdat ze zich schuldig voelen dat ze die groep al die tijd hebben genegeerd en zomaar iedereen hebben binnengelaten. Er moet wel degelijk over gediscussieerd worden, maar dan wel op gelijkwaardig niveau en met respect voor de keus van de ander. Ik vind geloof ook maar onzin, maar moslims, christenen, joden en andere sprookjes gelovigen blijven gewoon geloven. De islam is nog steeds een van de grootste en snelst groeiende geloven ter wereld. En dat wordt ook nog versneld door figuren als Sjors en AHA. Juist door het stigmatiseren gaan mensen zich afzetten hiertegen en nog extremer geloven. Ik heb talloze "liberale" moslima's die geen hoofddoek droegen gezien, die na de manier waarop er tegen de islam wordt geageerd door een paar idioten in de politiek juist wel een hoofddoek zijn gaan dragen en vaker naar de moskee besloten te gaan. Zolang je niet heeeeeeel duidelijk de onderscheid maakt dat het een zeer kleine groep betreft waartegen gestreden dient te worden, en dus niet de islam in het geheel, zal het totaal averechts werken. Of wees consistent en brandt alle gelovigen af, inclusief christenen, joden en andere sprookjesgelovers. In bepaalde gebieden in de VS mogen christenen meerdere vrouwen trouwen, onderdrukken, mishandelen, etc.. Uit naam van Jezus Christus. In de talmoed staat dat als je een niet-jood ziet creperen op straat, je deze niet dient te helpen omdat het een niet-jood betreft.
En zo is het ook met de islam. Het overgrote meerendeel is net zo vredelievend als ieder ander mens.
Nuance is wel degelijk op zijn plaats in deze discussie. En het is absoluut een discussie die gevoerd dient te worden! Maar niet zoals mediaslet/hoer/teef AHA het voert. Zij kan nog steeds ongezien de tiefus krijgen.

ShullBit | 11-04-06 | 02:24

@CoJoNes 11-04-06 @ 02:22:
Meneer Kloten, u kent schaamstreek.. open en bloot is het beste ...

crixus | 11-04-06 | 02:23

Jezus, schaam, nog steeds geen smaakvoller nick? zit hier net lekker doritos te kanbbelen.

CoJoNes | 11-04-06 | 02:22

bolkestein was -haar- natuurlijk al lang voor. maar ja, wie is bolkestein dan ook. die wordt met de dag senieler. net als Reve toen. krijg je met gesubsidieerde televisie en slechte kranten / columnisten / intellectuelen.

daskapitalist | 11-04-06 | 02:17

dat betreft is dat mens net als oprah, altijd een grote smoel dat ze 'het beste met iedereen voor hebben', ondertussen groeit en groeit het saldo op de bankrekening

maar ach... gelukkig ben ik wel onbaatzuchtig

Prego | 11-04-06 | 02:15

@ShullBit
?

schaamstreek | 11-04-06 | 02:09

@ShullBit 11-04-06 @ 01:52:
30 jaar knuffelen en deaudzwijgen heeft in ieder geval niets geholpen. De enige manier om problemen op te lossen is ze bespreekbaar maken en de randvoorwaarden scheppen om er iets aan te doen. En dat het klimaat in dit land verslechterd is komt niet door haar, maar doordat er 30 jaar lang niks is gedaan aan de maatschappelijke onvrede met betrekking tot het ongegeneerd toelaten van uitwassen van een allochtone bevolkingsgroep. Dat komt een keer tot uitbarsting en dat is dan ook gebeurd met de opkomst van die kale uit Rotterdam en de allochtone knuffelpoes van PvdA die bij die partij niet mocht zeggen wat ze wilde en dus naar de VVD uitweek. Zij zijn niet de oorzaak van het verslechterde klimaat, maar een gevolg ervan.
En ik zie wel degelijk een verbetering. Eindelijk mag eens hardop gezegd worden wat iedereen al jaren denkt en wat al jaren onder het mom van politieke correctheid en links fascisme moest worden deaudgezwegen. Dat is tenminste een begin. Om een probleem op te lossen moet het eerst bespreekbaar zijn. En als dat tot een polarisatie van de standpunten leidt is dat helemaal niet erg. Liever een fel debat dan geen enkel debat. Dat is de enige reden waarom ik nog de moeite neem op jou te reageren.
Welek andere manieren zijn er dan om misstanden aan de kaak te stellen dan ze bespreekbaar te maken en op de politieke agenda te zetten? Dat is namelijk wat ze gedaan heeft. Dat jij het niet eens bent met de manier waarop, is geen reden om dan maar te zeggen dat wat ze zegt ook niet deugt en dat ze mediahoer is. Ook al is ze dat: SO FUCKING WHAT?

crixus | 11-04-06 | 02:05

@ schaamstreek
LOL... blijf je even wachten, ik vertel het zo hoor, echt waar... Wel gewoon hier wachten he meid.
BreEZaH'Tje in de tussentijd?

ShullBit | 11-04-06 | 02:02

@ShullBit 01:55
Heerlijk, heerlijk, weer de zoveelste lutser over de pis, bwhahahaha.

schaamstreek | 11-04-06 | 02:00

@crixus 11-04-06 @ 01:43
niet dat ik de cultuur van Somalië wil verdedigen, maar delen van Somalië (in het noorden) zijn toch 'vrijer' dan Nederland, dat komt omdat zij deels een systeem hanteren van natuurrecht.

daskapitalist | 11-04-06 | 01:58

@ShullBit
Wie of wat ben je eigenlijk, geef eens opening van zaken en schroom vooral niet! Hier op GS gaan we heel discreet met persoonsgegevens om, dus bral maar...........

schaamstreek | 11-04-06 | 01:58

@ schaamstreek
En blijf weg boerelul! Heb je actienieuws wel opgenomen? Kan je de hele nacht terugkijken en genieten van het nieuws op jouw niveau.
Veel plezier skatje..

ShullBit | 11-04-06 | 01:55

@ShullBit
Wil je begraven, gecremeerd of opgezet worden? Dat laatste lijkt me niet wijzelijk, we willen er liever niet aan herinnerd worden, jouw bestaan dan!

schaamstreek | 11-04-06 | 01:54

@ crixus
Wat AHA doet, is precies hetzelfde als wat Sjors doet. De wereld verder uit elkaar drijven en zelf de vruchten plukken en alle sukkels uitlachen die haar steunen.
Ik wil zeggen dat er andere manieren zijn om misstanden aan de kaak te stellen. Is er iets aan het veranderen in Somalie dan? Houden ze daar nu op met het besnijden van vrouwen? Denk je dat iemand die zoiets walgelijks doet, zich ook maar iets van haar aantrekt? Of zelfs ooit van haar gehoord heeft?
Zij is er mede voor verantwoordelijk dat het klimaat in dit land verslechterd is. Ze scheert alle moslims over 1 kam, al claimt ze dat niet te doen. En wie de andere kant niet kent, neemt dat maar al te snel aan van zo iemand. Het onderwerp is te gevoelig om er op deze manier mee om te gaan. Het werkt alleen maar averechts. Of zie jij een verbetering van iets?

ShullBit | 11-04-06 | 01:52

@ShullBit 01:43
Succes met al je ervaringen, tot ziens!

schaamstreek | 11-04-06 | 01:50

@ShullBit 11-04-06 @ 01:43:
Jij weet helemaal niet waar ik mijn informatie vandaan haal, daar heb ik niks over gezegd. Doet ook helemaal niet terzake. Nogmaals het interesseert verder niet wat de vrouwen voor wie zij opkomt van haar vinden, en het interesseert al helemaal niet wat jij van haar vindt. Het gaat erom dat zij de onderdrukking van een achterlijke cultuur gebaseerd op foute veronderstellingen van een verder ook tamelijk verderfelijke religie (maar dat geldt voor alle religies) aan de kaak stelt. Dat is niet alleen zeer terecht, maar dat zij haar persoonlijke veiligheid en vrijheid daarmee ook nog op de proef stelt is zeer prijzenswaardig en moedig. In ieder geval een stuk moediger dan een beetje dom te argumenteren op een weblog. Nogmaals: ga eens deaud!

crixus | 11-04-06 | 01:48

Daarbij komt dat Ayaan toch wereldwijd respect heeft afgedwongen met de daarbij behorende onderscheidingen. Ook niet voor niets!

schaamstreek | 11-04-06 | 01:46

@ShullBit 11-04-06 @ 01:38:
Ze strijdt vanuit Nederland wereldwijd. Haar boodschap wordt over de hele wereld gehoord, zeker ook door de media aandacht van de VS. Hoeveel kans heeft een vrouw om in Somalië aan het politieke debat mee te doen denk je? De issues van Ayaan kunnen alleen vanuit een vrij, democratisch en liberale natie worden gepropageerd en dat doet ze dus ook.

crixus | 11-04-06 | 01:43

@ crixus & schaamstreek
Ik spreek uit ervaring, jullie uit wat jullie van de media te horen krijgen. Als er iemand onzin lult uit het schaamstreek, dan zijn het jullie.
Nogmaals, praat 's met deze mensen voor wie zij zegt op te komen. Dat is het enige wat ik van jullie schatjes vraag zodat jullie een idee krijgen van hoe haar doelgroep over haar denkt.
Ze profiteert van moslima's, meer niet.

ShullBit | 11-04-06 | 01:43

@ShullBit 01:38
Ga ff op een andere site met je onzinnig geneuzel (lees: peop) zitten leuteren, je bent GS-onwaardig bwahaha.

schaamstreek | 11-04-06 | 01:43

@ShullBit 01:36
Lekker he, vanaf de kantlijn schreeuwen. Fijn dat jij volle zalen trekt in al je schoonheid!

schaamstreek | 11-04-06 | 01:40

@ShullBit 11-04-06 @ 01:36:
Waarmee bewezen is dat je een idioot bent en dus geen zinnige argumenten meer hebt. Ga eens deaud.

crixus | 11-04-06 | 01:39

@ schaamstreek
Nee jij bent slim.

@ Crixus
Laat haar dan strijden tegen deze praktijken in haar geboorteland, waar ze echt een verschil kan maken.

ShullBit | 11-04-06 | 01:38

@hot tub brunette 01:31
Lees de post van @crixus nog eens, haal er desnoods het woordenboek bij en misschien begrijp je die post beter. Flauw met je playboy geneuzel.

schaamstreek | 11-04-06 | 01:37

Als AHA mooi zou zijn geweest was ze model geworden en zichzelf gepromoot met "De eerste moslim-vrouw die in de playboy poseert." Als ze daarbij ook nog 's zou kunnen acteren, zou ze een erotische film maken en seks op de koran hebben ofzo. Maar ze is oerlelijk en kiest dan logischerwijs voor de politiek met als "kruiwagen" de islam om zoveel mogelijk media-aandacht te krijgen. Aangezien ze sexueel niet echt bevredigd kan worden, dan maar zo...

ShullBit | 11-04-06 | 01:36

@ShullBit 11-04-06 @ 01:28:
Het argument dat er moslima's zijn die het niet met haar eens zijn is ook nogal kort de bocht. Daarmee zeg je indirect dat datgene wat Ayaan beweert en waar ze tegen strijd onzin is. Dat lijkt me pertinente flauwekul en een drogreden van de bovenste plank.

crixus | 11-04-06 | 01:34

@ShullBit 01:28
Zijn alleen maar aannames knul, zielig jouw "terug-post" en het geeft tevens jouw onmacht en geen kennis (of eenzijdige) aan. Begeef je eens in de wereld die "real" heet!

schaamstreek | 11-04-06 | 01:34

@crixus 11-04-06 @ 01:18
"Dat er moslima's het niet eens zijn met de manier waarop Ayaan de dingen bespreekbaar maakt en zich niet herkennen in datgene waartegen zij strijd is natuurlijk geen argument om het niet met haar eens te zijn."

Dat ze het voor de moslima's doet is gewoon een dekmantel, want, als je je inzet voor moslima's die je niet eens moeten.. voor wie doe je het dan? juist. voor jezelf. Het is gewoon allemaal uit eigenbelang.Ik begin te geloven dat jij haar gewoon wél in de playboy wilt zien staan ofzo.

hot tub brunette | 11-04-06 | 01:31

Het enige dat AHA bereikt is dat simpele Hollanders een hekel krijgen aan de islam. En zo de kloof tussen Nederlanders en moslims verder vergroot. Verder niks, nada, noppes.

ShullBit | 11-04-06 | 01:31

@ crixus "Maar jij bent er dus voor dat bij meisjes de klit en schaamlippen worden weggesneden, veelal zonder verdoving met botte scheermesjes en dan worden dichtgenaaid? Die meisjes hebben daar om gevraagd? Jij bent er dus voor dat meisjes bij hun geboorte al worden uitgehuwelijkt aan hun volwassen neven, dan meisjes niet naar school mogen? Dat vind jij allemaal maar prima?"

Betekent het niet eens zijn met de manier waarop AHA zegt op te komen voor de moslima, dat ik dit soort walgelijke praktijken goed keur?? Dat is nog 's kort door de bocht.

@ schaamstreek:
Ik heb dagelijks met deze mensen te maken. Ik heb wel degelijk kennis over de islam en alles daaromheen. Mijn informatiestroom is niet alleen het NOS journaal of SBS actienieuws (zoals bij jou het geval blijkt te zijn).

Ik zeg alleen maar, vraag het de dames zelf 's.

ShullBit | 11-04-06 | 01:28

@ShullBit 01:20
Inderdaad ben je media-vreemd, ken je de hele probleem-materie niet en raakt jouw post kant nog wal! HALLO, we leven 2006, get back to basic!!!

schaamstreek | 11-04-06 | 01:27

@ schaamstreek
Hoeveel blijf-van-mijn-lijf huizen heb jij dan bezocht?

ShullBit | 11-04-06 | 01:20

@ShullBit 11-04-06 @ 00:34:
Daar gaat het dus niet om. Het gaat erom dat er bepaalde zaken in dit land niet kunnen, en dat de ondrukking van de moslimvrouw daar één van is. Of de moslima's het daar zelf nu mee eens zijn of niet doet niet ter zake. De achterlijke uitwassen van een andere cultuur behoren wij in dit niet te tolereren. Als mensen hun *kuch* cultuur willen behouden en dat strookt niet met de fundamentele vrijheden van het individu en de rechten van de mens, waaronder dus ook de integriteit van het menselijk lichaam valt, dan behoren ze niet in dit land thuis. Ayaan strijd tegen de onderdrukking van de moslim vrouw en de uitwassen van bepaalde culturele uitingen. Daar gaat het om.
Maar jij bent er dus voor dat bij meisjes de klit en schaamlippen worden weggesneden, veelal zonder verdoving met botte scheermesjes en dan worden dichtgenaaid? Die meisjes hebben daar om gevraagd? Jij bent er dus voor dat meisjes bij hun geboorte al worden uitgehuwelijkt aan hun volwassen neven, dan meisjes niet naar school mogen? Dat vind jij allemaal maar prima?
Dat er moslima's het niet eens zijn met de manier waarop Ayaan de dingen bespreekbaar maakt en zich niet herkennen in datgene waartegen zij strijd is natuurlijk geen argument om het niet met haar eens te zijn.

crixus | 11-04-06 | 01:18

@ShullBit 01:03
Iemand op basis van vrije meningsuiting de tiefus wensen, val zelf ff lekker deaudt "verledentijd-lutser."

schaamstreek | 11-04-06 | 01:15

@ShullBit 01:03
Fijn dat jij de wijsheid in pacht hebt, ga morgen eens een willekeurig Blijf van m'n Lijf-huis bezoeken, lees eens wat meer artikelen op dit gebied. Waar is bij jou de nieuwsgaring gestopt, 1978?

schaamstreek | 11-04-06 | 01:12

@ schaamstreek
Hoor jij bij het gezin van een moslima dan? Nee, dus zullen ze vrij hun mening kunnen uiten tegen jou. Daarom zeg ik ook, vraag 't ze 's. I.p.v. het slappe geouwehoer zomaar te geloven van iemand die alleen aan haar eigen carriere denkt over de ruggen van moslima's die totaal geen enkele herkenning dan wel respect in AHA vinden.
De enigen die haar geloven zijn de autochtone hollanders die nooit in aanraking komen met de zogenaamd onderdrukte moslim vrouwen.
Ik daag iedereen dan ook uit om de mening van moslima's te vragen aangaande AHA.
Maar het doet me wel deugd dat er genoeg mede-hollanders zijn die haar wel door hebben. AHA kan ongezien de tiefus krijgen en dat boek in haar clit-loze kut douwen.

ShullBit | 11-04-06 | 01:03

@Shullbit 00:34
Slap geouwehoer? Ok, ze schiet af en toe door. Evenwel brengt ze onder de aandacht dat de Moslima-onderdrukking tot op de dag van vandaag plaatsvindt. En "eeuwen-oud-traditie-getrouw" zullen de hedendaagse Moslima's het wel uit hun kop laten AHA te promoten binnen het gezinsleven.

schaamstreek | 11-04-06 | 00:43

@crixus en fuckje & andere Pro AHA's
I.p.v. domweg haar slap geouwehoer te geloven, vraag 's aan iemand die zij claimt te helpen, namelijk een willekeurige moslima al of niet met hoofddoek, wat zij van haar vindt. Dan zul je er snel genoeg achterkomen dat zij haar doel voorbijschiet en juist het averechtse bereikt.
AHA is niet aan 't werk voor de moslimvrouw, AHA is alleen maar aan 't werk voor haar eigen zak (en wellicht een clitoris-herstel-operatie).

ShullBit | 11-04-06 | 00:34

@vander F 10-04-06 @ 23:30:

Nee, klopt, maar olie op het vuur gooien door mensen doelbewust te schofferen en te krenken in het diepst van hun ziel, noem ik geen 'wakker schudden' of zinvolle bijdrage leveren aan een dialoog of emancipatie van een groep. Dat kún je zo niet doen. Ik wil hier helemaal geen hoffstaddaden goedpraten, geenszins, maar als je je op deze manier het debat denkt te moeten aangaan ben je zelf niet vrij van morele schuld. Ayaan heeft in 031 al te veel mensen op hun ziel getrapt om nog enig goed te doen voor de groep waarvoor ze zegt op te komen.

SkyCaptain | 11-04-06 | 00:09

Ayaan is de chocoladeversie van Martha Steward

pieterjan | 10-04-06 | 23:38

@SkyCaptain 10-04-06 @ 22:25,
hoe zo,
zij vermoord en bedreigt geen mensen, Theo is de moord en doodslag niet begonnen,
hij waarschuwde al jaren, net als nu Ayaan.
Nu mag een politicus niet meer op de fiets naar het werk,
gepantserd vervoer, bodyguards,
wie is er hier begonnen met vechten en moorden?

vander F | 10-04-06 | 23:30

Het imperium van Ayaan breidt zich uit. Films, politiek, buitenlandse aandachten en nu boeken. Straks kinderboeken, reclames en voor je het weet staat ze op de huishoudbeurs Max Havelaar kogelvrije vesten aan te prijzen..

Komt dat schoooooot | 10-04-06 | 23:25

@ Shareholder
6,5% ?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 23:11

Hee ik ruik thee..

Shareholder | 10-04-06 | 22:36

Voor alle duidelijkheid: Mijn idee van dialoog bestaat niet enkel uit toegeven aan de tegenpartij, zoals bepaalde volksvertegenwoordigers in 020 de term wel in opvatten onder het mom van de boel bij elkaar houden.

SkyCaptain | 10-04-06 | 22:29

Ayaan is zo specifiek bezig dat ze het gevaar loopt dat het "nou weten we het wel" fenomeen zich zal aandienen.

style.councillor | 10-04-06 | 22:27

@de dikke man 10-04-06 @ 22:08

Daar ben ik het mee eens.

@Brusselmans :

Tuurlijk is het nuttig om de boel zo nu en dan eens op te schudden. Het doel ervan is dan (of moet dan zijn ) de discussie aanzwengelen om daardoor tot een actueel standpunt te komen. Dialoog heet zoiets. AHA is echter nogal fundamentalistisch en dogmatisch in haar standpunten wat niet bijdraagt aan een dialoog, maar eerder polariseerd. En dan krijg je een loopgravenoorlog en komt niemand een stap vooruit.

SkyCaptain | 10-04-06 | 22:25

@fuckje 10-04-06 @ 21:57
ik krijg een beetje een klein eeuwige emancipatie voor eeuwige onderdrukking gevoel met die haagsche politiek.

daskapitalist | 10-04-06 | 22:15

@Fuckje. Ik zou het jou ook wel toe vertrouwen hoor.

de dikke man | 10-04-06 | 22:14

@de dikke man,
zolang het "zwart" ziet in de Blijf van mijn lijf-huizen, zolang vrouwenbesnijdenis in Nederland wordt gepraktiseerd, is Ayaan een uitstekend volksvertegenwoordigster die dergelijke wanpraktijken als 1 van de weinigen aan de kaak durft te stellen.

fuckje | 10-04-06 | 22:12

Fuckje en Crixus jullie hebben ook wel een punt ware het niet dat zij een volksvertegenwoordiger moet zijn en aangezien we toch in Nederland wonen heeft de extreme polemiek die zij predikt weinig draagvlak.

de dikke man | 10-04-06 | 22:08

Het NSB journaal had weer een fantastisch item vanavond. Jongens uit India die verdwenen uit asielzoekerscentra. Iedereen mocht even vertellen dat het veel te lang duurde voordat IND, tot tienmaal toe werd verteld dat dat onder Verdonk viel, maatregelen nam. Schande Sachande Schande. Het COA mocht klgen en nog iemand die de boel een beetje in de gaten houdt op zo een centrum. Belachelijk dat Verdonk dit allemaal liet gebeuren. De boodschap was helder...

Maar hoe is de waarheid.... Ja Hans Laroes, die lees je alleen nog op weblogs als deze. De zaak speelt vanaf..... ja raadt u maar... ten tijde van..... ja bijna...... inderdaad 1998 het tijdperk Cohen...

Alstublieft dank u wel. Hans Laroes

Nu is de bende opgerold. Kunnen ze die bende in Hilversum niet oprollen?

derks | 10-04-06 | 21:59

@da wizard 10-04-06 @ 21:50:
Er waren na de afschaffing van de slavernij in de VS ook vele slaven die ondanks hun gewonnen vrijheid onder het juk van hun plantagemeesters bleven zitten. Het gaat ook niet om vriendelijkheid, het gaat om duidelijkheid wat wel en niet kan in een vrije samenleving van vrije individuele burgers.

crixus | 10-04-06 | 21:58

@da wizard,
ten eerste maakt ze geen beleid, dat doet een minister.
Ten 2e, die vrouwen mogen en kunnen haar niet waarderen ivm de koranvoorschriften.
Ten 3e, het gaat Ayaan niet perse om de vrouwen die ze ontmoet en die geen fuckje van haar begrijpen, het gaat om de emancipatie van de gehele doelgroep, ook in de rest van Europa, Afrika, noem het maar op. Dan kan je wel geforceerd popi willen doen, maar daar schiet niemand iets mee op.

fuckje | 10-04-06 | 21:57

@crixus
Ik vind haar beleid weinig vriendelijk tegenover de vrouwen waarvan zei zegt ze te willen helpen.
Die stage doe maar niet trouwens...

da wizard | 10-04-06 | 21:50

Nou, hot tub brunette heeft wel een punt, namelijk dat AHA zich wellicht teveel in de oorlog der ideeen bevindt en weinig gewone vrouwen aanspreekt, wat m.i. ook gelijk de reden is dat politiek correct Nederland niet achter haar staat.

de dikke man | 10-04-06 | 21:45

"Black Hawk Down meets Baron von Münchhausen meets Paradise Now meets Edward Scissorhands."

BULDER BULDER BULDER vermenigvuldigd met een ziljoenwerf MOEHAHA.

(oei.. deze post heeft even in het postvak staan rijpen, aangezien een breezah hier opeens tieten begon te tonen op de webcam van haar vriendin... dat kan natuurlijk geen toeval zijn, geenstijl 3 jaar en een breezah gaat digitaal flashen, wanneer is de volgende verjaardag?)

(en ondertussen bel ik mijn persoonlijke stewardess even, die ik tot die tijd wel leuk vind)

Arnulfo | 10-04-06 | 21:44

@ JSK 21:30
Ja dat klopt. Ik heb even geen cijfers voor de hand, maar de immigranten maakten in 1920 een groter deel uit van de bevolking dan heden te dage.
Bovendien ontstonden er in 1920 ghetto's. En etnische ghetto's trekken nu eenmaal etnische migranten aan. In de VS zijn die ghetto's grotendeels verdwenen, en komen nieuwe migranten dus in aanraking met de gehele Amerikaanse samenleving, in plaats van hun eigen volk in Amerika.
In Nederland bestaan er nog wel wijken waar mensen wonen die allemaal dezelfde achtergrond hebben. En zolang dat soort wijken bestaan, zal Nederland heel moeilijk haar immigratieprobleem op kunnen lossen.

King of controversy | 10-04-06 | 21:43

@da wizard 10-04-06 @ 21:31:
Dat is dan ook alles wat zij kan doen. Het punt op de politieke agenda zetten en zorgen dat er beleid wordt ontwikkeld om misstanden in de toekomst te voorkomen. Het is natuurlijk niet haar taak om elke mishandelde allochtone vrouw persoon juridisch bij te staan en te zorgen dat achterlijke praktijken van hun mannen ophouden. Zij zorgt mede voor wetgeving zodat anderen dat kunnen doen.
@ 21:33: Ik heb niet beweerd dat je niet werkt, maar niemand heeft een baan voor het leven tegenwoordig, dus je zult in de toekomst vast nog wel eens moeten solliciteren. Dan staat een stage bij de Tweede Kamer wel leuk op je CV.

crixus | 10-04-06 | 21:41

De deurwaarders van Allah kunnen niet genoeg in de volle spotlights staan.
Het is volkomen idioot om met het Islamitische broederschap of Hezbollah rond de tafel te gaan zitten om te keuvelen over democratie zoals gesuggereerd door de WRR.
Iets wat Ayaan een gruwel is,
een mening die ik van harte onderschrijf.

vander F | 10-04-06 | 21:38

hot tub brunette
Blondje met een kleurspoeling?

Karel kwakbol | 10-04-06 | 21:34

@Crixus
Ik werk echt wel...

da wizard | 10-04-06 | 21:33

@Brusselmans 10-04-06 @ 21:30:
Hear hear... Of hij moet gewoon een paar daagjes gaan stage lopen bij een tweede kamer fractie. Is wellicht ook handig bij toekomstige sollicitaties voor hem.

crixus | 10-04-06 | 21:33

@Brusselmans
Helemaal gelijk in het politiek debat stuk.
Maar voor de vrouwen zelf is er weinig veranderd...

da wizard | 10-04-06 | 21:31

@ hot tub brunette

Dat genoegen is vast wederzijds, ga je nu snel weg?

Brusselmans | 10-04-06 | 21:31

@ da wizard 10-04-06 @ 21:22

Ga je even inlezen hoe staatsrecht in Nederland werkt joh..

Brusselmans | 10-04-06 | 21:30

waarom komt AHA nu weer met een boek.. mediageyl wief dat ze is.. what's next.. de playboy? ik vind haar eng!

hot tub brunette | 10-04-06 | 21:29

@da wizard 10-04-06 @ 21:22:
Ja, het feit dat het thans geregeld is dat Mocro's niet maar zo hun nichtjes die aan hun zijn uitgehuwelijkt uit het Rif-gebergte mogen halen zonder fatsoenlijke inburgeringscursus en dat er serieus werk gemaakt wordt van inburgering in de grote steden in 0031, is voor een groot deel te danken aan AHA. Zonder haar stond het punt niet eens op de politieke agenda, laat staan dat er beleid voor ontwikkeld was. En of er nu allochtone vrouwen achter haar staan of niet, doet geen flikker ter zake, er staat een veelvoud van autochtone mannen en vrouwen achter haar. Dat doet wel ter zake.

crixus | 10-04-06 | 21:29

@ Da Wizard

Ze zit in de kamer omdat ze een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger is, niet omdat griezelig grote denkers als jij daar zo hun ideeen over hebben.

Verder heeft AHA meer dan wie dan ook de belangen van de onderdrukte vrouw bespreekbaar gemaakt in de 2e kamer, heeft ze hier diverse wetsvoorstellen voor gedaan en slingert ze een maatschappelijk debat - dat wegens vergaande politieke correctheid en de langte tenen van agressieve minderheden- jaren in een verdacht hoekje heeft gestaan elke dag opnieuw weer aan.

Het is me nog al wat.

Brusselmans | 10-04-06 | 21:29

@ da wizard
Ik ben een wolf in schaapskleren

het witte schaap | 10-04-06 | 21:29

@da wizard 10-04-06 @ 21:22,
de rest van de *brachel* allochtone vrouwen wordt het blijf van m'n lijf huis ingeramd.
Eerwraak.

vander F | 10-04-06 | 21:26

@het witte schaap
Je bent niet zo leuk als je naam...

da wizard | 10-04-06 | 21:26

@da wizard
Sodemieter op met je allochtone vrouwen

het witte schaap | 10-04-06 | 21:25

@crixus
Dus ze heeft echt iets gedaan aan de achterstand die de allochtone vrouw heeft??? Dat was toch 1 van de redenen waarom ze de kamer in ging!
Ze maakt films waarmee ze mensen tegen zich in het harnas jaagt, en schrjft een boek over haar leven.
Ik wil graag dat ze haar beloftes nakomt en zorgt dat de achterblijvende allochtone vrouw vooruit geholpen wordt.
Tot op heden zie ik alleen het tegenovergestelde, de allochtone (moslim) vrouw kruipt verder weg en bijna geen één allochtone vrouw staat achter AHA.
@Brusselmans
Mensen die niet in de regering zitten mogen ook niets beslissen, die 149 van Crixus moeten er dan ook 80 of zo zijn. Of hoeveel zetels ze nu ook hebben...

da wizard | 10-04-06 | 21:22

AHA heeft ook geen prestatiecontract getekend over het aantal vragen dat zij moet stellen, zoals Jan de Wit.

Karel kwakbol | 10-04-06 | 21:21

@ da wizard

Dat kulargument kan je voor 149 andere kamerleden ook aandragen. Wat is het laatste wapenfeit van Jan de Wit, Sharon Dijksma of Kees Vendrik?

Brusselmans | 10-04-06 | 21:18

@da wizard 10-04-06 @ 21:11:
Zo werkt de politiek in 0031 dus niet. Ayaan brengt haar ideeën in de commissies waarin zij zitting heeft en in de fractie, net zoals alle andere 150 kamerleden, van wie jij de wapenfeiten ook niet kunt opnoemen.
Bovendien is haar partij een regeringsfractie en zijn een aantal van haar ideeën al verheven tot regeringsbeleid door het regeerakkoord wat de VVD met CDA en D6 heeft gesloten.

crixus | 10-04-06 | 21:16

@crixus 10-04-06 @ 21:10

Met 95% geteld in de senaat heeft berlusconi daar 7 zetels voorsprong.
Als wint prodi de 'lower house' dan nog is er een padstelling >> nieuwe verkiezingen dan. Voorals nog ligt Berlusconi ook in het parlement voor

lenny | 10-04-06 | 21:15

Nederland bestaat niet meer,alles is verkocht aan multinationals en weggegeven aan immigranten
Daar heb ik al die jaren voor gewerkt dankjewel Nl met je k*t regering

het witte schaap | 10-04-06 | 21:14

@KK
Vele, maar ze staan me allemaal niet aan...

da wizard | 10-04-06 | 21:14

da wizard
Kun jij de laatste wapenfeiten noemen van die overige 149 kamerleden?

Karel kwakbol | 10-04-06 | 21:13

@fuckje
Als jij zegt dat het zo is geloof ik je gelijk, maar toch zie ik geen resultaten van haar werk...

da wizard | 10-04-06 | 21:12

@Brusselmans
Kun jij het laatste wapenfeit noemen dat AHA in de politiek bereikt heeft...

da wizard | 10-04-06 | 21:11

@da wizard,
nog maar een keertje dan: Ayaan is bovengemiddeld aanwezig in Den Haag.
Onderzoek heeft dit uitgewezen.

fuckje | 10-04-06 | 21:10

@ Brusselmans
De meeste migranten trokken naar de rijke gewesten, naar Holland dus, en dat was wel 1 van de dichtsbevolkte gebieden in Europa.
Ik had de indruk dat de Nederlandse overheid ook subsidie gaf als een bedrijf een x aantal procent buitenlandse medewerkers in dienst had.

En jij denkt dat de migranten die naar Nederland komen, een slechter leven willen?

King of controversy | 10-04-06 | 21:10

@lenny 10-04-06 @ 21:08:
Da's net zo als hier, eerst de stemmingen in de kleine kudtgemeentes... dan de steden die de doorslag geven. Prodi gaat nog wel winnen.

crixus | 10-04-06 | 21:10

@ da wizard

Dat commentaar, snuggere balonnenvouwer dat je er rond loopt, kwam voornamelijk van heldere lichten als jij en juist niet van haar collega kamerleden die zich blijkbaar beter in haar situatie kunnen voorstellen dan jij.

Brusselmans | 10-04-06 | 21:09

@fuckje
Dat ze zelf niet schrijft geloof ik meteen.
Maar ze heeft anders genoeg commentaar gehad op het niet aanwezig zijn, en dat had niets met doodsbedreigingen te maken.
Als ze aanwezig is als het nodig is, dan is dat vast alleen om te stemmen...

da wizard | 10-04-06 | 21:07

@ King

Maar Nederland, is niet altijd - zoals nu het geval - een van de dichtstbevolkste landen ter wereld geweest.

En in de US creeren ze banen voor immigranten, geen uitkeringen. En in de US kom je nergens zonder de taal te leren, geen folders in veertien talen.

Naar Amerika ga je als je een beter leven wil. Juist die hoop belichaamt de jaloezie die vele jegens Uncel Sam koesteren.

Brusselmans | 10-04-06 | 21:05

JSK 10-04-06 @ 20:55
Het is mij bekend, dat er gescholden word. Dat mag niet en daar moet tegen worden opgetreden. (Dus als een GSer iemand een BreEzaH noemt die het voor een happymeal doet is dat weer wast anders?) En vervolgens... loop je wel eens langs een witte basisschool? Weet je wat je daar al niet hoort?

gevallenverstand | 10-04-06 | 21:04

@da wizard,
nu klets je uit je nek! Uit onderzoek , op verzoek van een aantal zeikerts, is gebleken dat Ayaan altijd aanwezig is als dat nodig is, een gemiddeld aantal Kameruren scoort; haar andere werk doet ze in haar spaarzame vrije tijd. Bovendien heeft ze ghostwriters voor haar publicaties.

fuckje | 10-04-06 | 21:02

@JSK 10-04-06 @ 20:55
nou nou, in die aziatische getthos in Canada kan het er ook wel lekker aan toe gaan. maar het voordeel van Canada en VS is dat ze immigranten niet pappen en nat houden, maar lekker op het droge hun eigen baan laten zoeken.

daskapitalist | 10-04-06 | 21:01

Muwhahaha de wens was de vader der gedachte vanmiddag bij alle linkse staat tv media. Berlusconi zou al aan het huilen zijn volgens geenstijl.
En nu gaat ie gwoon winnen nog straks. Italianen zijn idd zo gek als een deur als die softie mr. Prodi met zijn communisten club de macht zou overnemen. Forza Italia !!

lenny | 10-04-06 | 20:59

@ JSK 20:55
Over de VS.
1 Nederland is ook altijd al een immigratieland geweest.
2 Het gaat nu goed in de VS, maar er was altijd een fikse segratie. Denk aan wijken zoals Chinatown. Het is opmerkelijk dat zonder beleid van de overheid, die segratie toch minder is geworden. De overheid had alleen een jaar of 40/50 geduld. Ik denk dat het hier ook wel goedkomt. Gewoon een kwestie van tijd.

King of controversy | 10-04-06 | 20:58

Ayaan Hirsi Ali zal over 20 jaar gezien worden als de Joop Westerweel van WOIII.
[Door de Nederlanders die dan nog in vrijheid leven. B.v. elders in de wereld]

filter | 10-04-06 | 20:58

Berlusconi nu op kop in Italië

***************************************
` In Italië lijkt de coalitie van
premier Berlusconi toch af te stevenen
op een overwinning in de Senaat.In de
strijd om het meeste aantal zetels in
het Huis van Afgevaardigden houden het
regeringsblok en de centrum-linkse
oppositie elkaar in evenwicht.

lenny | 10-04-06 | 20:55

@gevallenverstand:
"'De teloorgang van het land', je bedoelt dat als de BBC over ons zegt dat we van het meest tolerante land zijn verworden"
.
Ik denk dat hij bedoelt dat mensen uit Canada* zich rotschikken als ze zien dat Marokkaanse snotneuzen van een jaar of dertien blonde vrouwen "hoer!" naroepen. Je zou het bijna zijn vergeten, maar dat zijn geen normale verhoudingen tussen mensen (en in klassieke immigrantielanden zoals de VS en Canada heb je dat soort migrantenproblematiek helemaal niet; het geeft perfect aan hoe ver wij het hier uit de klauw hebben laten lopen).
.
*Ik heb familie deze week op bezoek, vandaar

JSK | 10-04-06 | 20:55

@ superjan @ 20:52
Ik lust geen troebel bier.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:53

@JJJJ>met een wolkje melk mag ik hopen?

superjan | 10-04-06 | 20:52

En nog tijd om in de 2de kamer te zitten ook nog, hoe doet ze het!
Och nee, ze is er bijna nooit...

da wizard | 10-04-06 | 20:52

t

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:50

@ bottehond @ 20:37
*schoenen (van zwart leer of rubber)*
Ik ben bang voor zowel 'links' als 'rechts'. Het maakt mij niet zoveel uit wie er marcheerd of waarom ze het doen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:49

het wordt tijd dat er een bom wordt gegooid op de regenten en linkse fossielen in in den haag, maar ja vind maar eens zo'n selektieve bom...

Onderbuik | 10-04-06 | 20:49

Ik vind t nu al een kudtboek

SplitFaction | 10-04-06 | 20:47

bottehond 10-04-06 @ 20:37
'De teloorgang van het land', je bedoelt dat als de BBC over ons zegt dat we van het meest tolerante land zijn verworden tot het land met het strengste grensbeleid, de hoogste celstraffen. En GS maar volstaan met mensen die zeggen dat dat niet genoeg is. Als Theo onzin verteld over Marokkanen, Khomeiny en geyten, dan is dat onzin BH! Ik ga Holman er eens op aanspreken.

gevallenverstand | 10-04-06 | 20:47

@Sky Captain:
Als er geen verschil "objectief" verschil is tussen onze vrijheid en de hunne, waarom ga je dan niet in Marokko of Anatolië wonen: je bent er objectief gezien niet minder onvrij dan hier, maar het weer is er een stuk beter. Of ben je toch gehecht aan de welvaart, de veiligheid en de algehele beschaving die onze vrijheden hebben voortgebracht boven de armoede en achterlijkheid van de Arabische Wereld?
.
@bottehond:
"Schokkend om "oude vrienden" bezig te zien om hun angst en woede over de teloorgang van hun land en identiteit te sublimeren en op onafhankelijke tegen-de-stroom-roeiers als Theo projecteren met een verbijsterende grimmigheid."
.
Laat ze eens een weekje in de Pijp (of Lombok voor mijn part) wonen. Dat opent elk weldenkend mens de ogen.

JSK | 10-04-06 | 20:47

Nu op netwerk Den Haag is voor Islamisering

het witte schaap | 10-04-06 | 20:39

@ bottehond @ 20:18
Mooie reactie. Vooral als het jeukt blijkt politieke correctheid best wel lastig. Het valt niet meer mee om gedreven solidair te zijn.

Jan-Joris-Jaap-Joop 10-04-06 @ 20:27

Ik zou willen dat meer mensen hun ballen bij elkaar zouden rapen, hun stoute schoenen (van zwart leer of rubber) aantrekken, hun leeuwenhart achter het ondergoed in de kast vvandaan te halen, hun verstand zouden gaan gebruiken en zich zouden ontworstelen aan die verstikkende omhelzing van de politieke correctheid. Ik ben nog steeds verbijsterd om mee te maken dat ook veel mensen met verstand (in aanleg) en met een puike persoonlijke ontwikkeling er in blijven hangen. Schokkend om "oude vrienden" bezig te zien om hun angst en woede over de teloorgang van hun land en identiteit te sublimeren en op onafhankelijke tegen-de-stroom-roeiers als Theo projecteren met een verbijsterende grimmigheid. Ze noemen zichzelf nog steeds weldenkend. Bizar hoe sommigen een "cordon sanitaire" om hun eigen gedachten heen metselen.

bottehond | 10-04-06 | 20:37

Kijk anders ook even naar Netwerk, kun je lachen.

de dikke man | 10-04-06 | 20:37

@ SkyCaptain @ 20:32
Ook vanavond heb ik een Belgisch biertje voor en in me. Maar deze keer is het gewoon productie-pruttel uit Hoegaarden. Niet vies hòòr. Proost!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:36

Die Nederlanders die zo dwepen met de Hamas en andere terroristische islamitische organisaties en dromerig praten over de sharia zijn vijanden van de democratie. In hun hart haten ze de vrijheid en voor hun gevoel worden ze dus onderdrukt. Vroeger keken dat soort figuren verlangend naar Moskou. Maar sinds de perestrojka en de glasnost moeten ze het dus hebben van de arabische Jan, Piet, Joris en Korneel (mannen met baarden).

Barbapoeppa | 10-04-06 | 20:33

@Jan-Joris-Jaap-Joop 10-04-06 @ 20:30

Geen punt. Pilsje dan maar?

SkyCaptain | 10-04-06 | 20:32

@bottehond.
Liever AHA financieren van m'n belastingcenten dan Sharon Dijksma
Of zestienmiljoenmensen.nl..

brrkah 10-04-06 @ 20:27

Wist je al dat ik voorzitter ben van het K(voor lucass)Comitee ter bevordering van het gangbangen van Sjhjhjhjharon? Overigens mag ze niet meer in Zandvoort op het strand komen, omdat Greenpeace haar dan in zee blijft rollen.

bottehond | 10-04-06 | 20:31

@ SkyCaptain @ 20:28
Ik bedank. Vindt je dat erg?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:30

@Brusselmans 10-04-06 @ 20:08
Oh god (sic),
de WRR vindt het Islamitische Broederschap, Hizbollah en Hamas eigenlijk hele toffe clubs die een positieve bijdrage kunnen leveren aan vrede, vrijheid en democratie...........................................................?!?

vander F | 10-04-06 | 20:29

@Jan-Joris-Jaap-Joop 10-04-06 @ 20:14

Vind je het erg om daar de foto's zelf bij te zoeken :)

SkyCaptain | 10-04-06 | 20:28

@ bottehond @ 20:18
Mooie reactie. Vooral als het jeukt blijkt politieke correctheid best wel lastig. Het valt niet meer mee om gedreven solidair te zijn.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:27

@ rosalie

Oef, wat ben jij hardleers. Nog te onnozel om het licht uit te knippen, maar wel de grote Brusselmans telkens onderbreken tijdens het oreren.

Nu, let op - en dit geldt ook voor fuckje die het ook al niet begreep- want ik ga het met mijn kenmerkende onderwijzers geduld aan je uitleggen. Ik ontleende de term 'afvallige hoer van Babylon' van wijlen TvG, zoals wel vaker te doen gebruikelijk hier op GS.

Babylon was een al dan niet mytische stad tussen de Tigris en de Eufraat in wat wij tegenwoordig het Islamitische Irak noemen. AHA grootste zonde is haar afvalligheid, die haar menig doodvonnis heeft opgeleverd.

Je moet mijn term natuurlijk wel in overdrachtelijke zin opvatten want AHA is natuurlijk helemaal geen hoer, de niet aflatende moeite van menig misogyn in deze kolommen ten spijt.

Brusselmans | 10-04-06 | 20:26

@bottehond 10-04-06 @ 20:08 & Brusselmans 10-04-06 @ 20:08

Ik zeg dus NIEHIET dat je daarmee niet aan onze wet dient te houden. Maar als je mensen zonder meer ons concept van vrijheid oplegd is toch ook niet vrij meer of wel?
Doordat wij zo hard hameren op de 'superioriteit' van onze cultuur gaan zij sterker aan hun eigen identiteit vasthouden. Maar dat betekent dus ook niet dat wij onze cultuur dan maar op moeten geven. Cultuur is geen vaststaand gegeven. Nooit geweest ook. Het ontwikkeld zich door de tijd heen. Soms langzaam, soms snel.

SkyCaptain | 10-04-06 | 20:25

@ Brusselmans 19:49
"Enfin, waarom prijs je haar niet om haar bereidheid op TV in discussie te willen gaan met mensen die haar ten diepste verachten?"
In mijn wereldbeeld is dat het enige wat je hoort te doen met mensen die jouw verachten. En volgens mij gebeurde dat ook wel. Ik noem een van Dam (sorry) en Fortuyn.
En mijn hele denkwijze hangt niet af van 1 tv-optreden. Maar als ik 1 tv optreden zou moeten noemen als sprekend voorbeeld over de persoon van Ali, dan is het dit fragment.
En nu ga ik weer, anders gaat Bottehond mij weer demoniseren. ;)

King of controversy | 10-04-06 | 20:25

@bottehond>wederom de spijker op den kop. je bent helemaal niet zo'n botte hond eigenlijk best een hele slimme vogel.

superjan | 10-04-06 | 20:24

@bottehond 10-04-06 @ 20:10
en die grijze muis teert ook nog eens lekker op de nederlandsche belastingbetaler.

daskapitalist | 10-04-06 | 20:18

Over Ayaan dan nog: de meeste mensen die Ayaan bekritiseren zijn dat pas gaan doen nadat de
a) van de pvdayaanhaterTs naar de vvd ging
b) toen politiek correct Nederland ontdekte dat Ayaan "de boel bij mekaar houden" veel minder belangerijk bleek te vinden dan het onrecht in eigen land en dit aan de kaak stelde.
Politiek correct Nederland ziet haar als een bedreiging van hun multiculturele droom. Ik kan geen andere verklaring vinden voor de houding van pc NL, terwijl men er in die kringen geen been in ziet om een shirt met che guevarra te dragen en over andere terroristen van dezelfde snit met een zekere weemoed praat.
daarom: Ayaan Half-doos heeft mijn achting.

bottehond | 10-04-06 | 20:18

SkyCaptain 10-04-06 @ 19:46
Het ies simpel: Thuis heeft moeder de vrouw het meestal voor het zeggen. Zolang ze niet naar buiten gaat, heeft ze geen behoefte aan "emancipatie".
Trouwens, de zogenaamde westerse vrouwenemancipatie heeft maar 1 daadwerkelijk voordeel opgeleverd voor vrouwen: Dat je mag beschikken over je eigen geld en eigendommen, zonder je kerel om toestemming te moeten vragen. Voor de rest heeft het voor veel vrouwen geleid tot een slopende spagaat tussen werk"plicht" en het krijgen en opvoeden van kinderen.

brrkah | 10-04-06 | 20:17

@Brusselmans

Ik denk dat jij dan niet diep genoeg nagedacht hebt over je uitspraak, gezien je comments na 18:57 uur. Je draait als een blad aan de boom om, behalve wanneer je wel "afvallige" bedoelde. Denk jij nou maar es diep na......

rosalie | 10-04-06 | 20:14

@ SkyCaptain @ 19:58
Wist je dat bijna alle Verenigstatiaanse mannen besneden zijn? Net als Islamietjes en Joodjes!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:14

Bij de VVD zitten wel tenminste wel vrouwen met kloten

het witte schaap | 10-04-06 | 20:13

Praten met Hamas want: 'Durf dat avontuur aan!!'

Hoezeer denkt deze voormalig ambtenaar van Sociale Zaken en Volksgezondheid dat de klamme deken van politiek correctheid uit zijn vertrouwde jaren 60-70 nog relevant is in 2006?

Brusselmans | 10-04-06 | 20:11

Brusselmans 10-04-06 @ 20:08

Inderdaad een (zeldzaam) terechte link, brillemans! best schokkend. wat een dhimmi (zie mijn bijdrage van 20.08.

bottehond | 10-04-06 | 20:10

@ SkyCaptain

Ik meen toch werkelijk dat 'onze' vrijheid heel wat meer voor stelt en bescherming aan vrouwen, homo's en joden geeft dan die van 'hun' om maar eens in die termen te blijven.

Maar waar praat ik over? Zei ik al niet eerder dat intellelectueel Nederland het veel beter weet dan uw eigen Brusselmans?
www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuw...

'De sharia heeft ook goede kanten' Een hele geruststelling, is het niet?

Brusselmans | 10-04-06 | 20:08

Ik zou niet willen stellen dat wij 'vrij' zijn en zij niet. Vrijheid is geen objectief gegeven.
SkyCaptain 10-04-06 @ 20:05

Met dit soort oh zo correcte gratuite cultuurrelativistische gedachten is alle ellende begonnen. Vrijheid niet objectief? Hoe ver ben je inmiddels gezonken, vriend?

bottehond | 10-04-06 | 20:08

crixus 10-04-06 @ 19:54 Mij doet t niks, ik ben al deaud.
Ik bedoelde AHA.

brrkah | 10-04-06 | 20:06

@Brusselmans 10-04-06 @ 19:56

Ik zou niet willen stellen dat wij 'vrij' zijn en zij niet. Vrijheid is geen objectief gegeven. 'Wij' definiëren het begrip anders, wat leidt tot enorme spraakverwarring. Ik ben het overigens verder helemaal met je eens dat vooruitgang en ontwikkeling slechts voortkomt uit zelfreflectie.

SkyCaptain | 10-04-06 | 20:05

@Brusselmans19:56.
Je hebt gelijk. Een Somalische en een Belg kunnen hier beter het woord voeren.

de dikke man | 10-04-06 | 20:04

ik heb niets met de VVD en zal er nooit op stemmen, maar Ayaan Hirsi Ali is een echte heldin!
het getuigt van een enorme moed om met haar achtergrond en in haar situatie meerdere problematieken aan de orde en kaak te stellen en daarmee blijven doorgaan ook NADAT je zelf meermaals met de dood bent bedreigd!
niets dan lof voor Ayaan Hirsi Ali !!

islamietje | 10-04-06 | 20:04

@ rosalie

Nee, denk er nog maar even diep over na.

Brusselmans | 10-04-06 | 20:03

Ho ho skycaptain ik bied gewoon een opening ;) jij maakt er hakbar van

Shareholder | 10-04-06 | 20:03

Ayaan is het balletje in de soep, het nootje op de magnum, de kop boven het maaiveld. de parel tussen de oesters. de bono tussen de woesthofs, de reve tussen de mulisch, de porsche tussen de subarus, de kikker tussen het dril, de diamant tussen de koolstof, de ziener tussen de blinden.

superjan | 10-04-06 | 20:00

@Brusselmans 19:56 uur

Vandaar dat je haar de Afvallige! hoer van Babylon noemt?

rosalie | 10-04-06 | 20:00

Edward Scissorhands! Geniale film! Oprahs Book Club is dan weer heel erg rabarbeke, zeker in tegenstelling tot de Not teh Dr. Phil Show:
www.mojotheater.nl/artiesten/productie...

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-04-06 | 20:00

Ayaan had kunnen kiezen voor de gemakkelijkste weg; wat wetjes over vrouwenrechten voorbereiden, wat kletsen over achterstandssituaties en dergelijke blabla, maar nee; ze koos voor de allermoeilijkste richting die er bestaat, namelijk de emancipatie van de Moslimvrouw. Dat betekent een gevecht tegen eeuwendurende overheersing van de Moslimman, een strijd tegen achterhaalde ideeën uit de Koran, knokken tegen culturele uitingen als vrouwenbenijdenis, is het raar dat ze zich niet populair heeft gemaakt?
Zij heeft de moed opgevat dit alles bespreekbaar te maken, met gevaar voor eigen leven..... Had allemaal natuurlijk niet gehoeven, net als 145 andere kamerleden had ze moeilijke en gevoelige onderwerpen kunnen verzwijgen, maar dan?
Het is als kamerlid gemakkelijker om te zeuren over de betuwelijn dan over voornoemde zaken, en Ayaan heeft die moed!

fuckje | 10-04-06 | 20:00

Ja laat het maar zitten, maar het is er dus af :)

Shareholder | 10-04-06 | 19:59

@ Shareholder 10-04-06 @ 19:48:

Als jij daar blijer van wordt:
www.nvsh.nl/cultuur/plaatjes/besnijden...
Ik heb daar eens een documentaire over gezien. Het ergste is dat het niet de mannen zijn die dit in stand houden, maar de vrouwengemeenschap zelf. Althans in Somalië. Gelukkig zijn daar nu talloze educatieprojecten om dit middels voorlichting tegen te gaan.

SkyCaptain | 10-04-06 | 19:58

AHA is -terecht- een invloedrijkse nederlander. Derhalve zou het haar sieren als ze stijlloos met haar flamoes op de cover ging staan. Hebben we dat ook eens gezien.

Shareholder 10-04-06 @ 19:48

Daar mist een stukje aan. Laat maar zitten.

bottehond | 10-04-06 | 19:57

@ SkyCaptain 10-04-06 @ 19:46

Wederom spijkerop de kop. Overigens geldt dat niet allen voor islamitische vrouwen, maar evenzo voor hun broeders die liever niet het soddom & gommora van een vrij leven omarmen.

Het geval wil echter dat we hier wel in een Westerse vrije samenleving leven, of die broeders en zusters het nu leuk vnden of niet.. Het AHA m.i. nog niet eens zozeer om die vrouwtjes per individueel geval. Uiteindelijk komt vooruitgang en ontwikkeling slechts voort uit zelfkritiek en die kan AHA hun niet bezorgen.

AHA kan de wereld voor die vrouwtjes niet beter maken, maar ze kan slechts strijden voor hun recht er een andere mening op na te houden, afwijkend van enig opperwezen of diens achterlijke neefjes en nichtjes.

En die van de doortastende autochtone bevolking van Nederland die haar mondje evenzo het liefst vandaag nog gesnoerd ziet worden.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:56

@j van l 10-04-06 @ 19:49
hirsiali.eu is gewoon gratis beschikbaar. dus dat rijk worden zal nog wel even op zich laten wachten.

daskapitalist | 10-04-06 | 19:55

@brrkah 10-04-06 @ 19:52
Brrkah, ga eens deaud!
Happy now?

crixus | 10-04-06 | 19:54

Een soort van reisverslag lijkt me wel wat. Van vluchteling tot politica, de Dutch Dream zeg maar. Zou ik wel lezen. Voor de rest ben ik het met haar aanpak niet altijd honderd procent eens.

de dikke man | 10-04-06 | 19:53

Waar blijven de doodsbedreigingen???

brrkah | 10-04-06 | 19:52

@ King

Nu ja, ik geloof - maar ik weet niet of we het over hetzelfde hebben - dat AHA tot het eind keurig bleef totdat een van die heldere lichten voor de zoveelste keer de toorn van Allah over haar uitriep en weer begon over hoe in- en inslecht ze wel niet was.

Tegen zoveel stupiditeit kon zelfs AHA niet op en je kan de wereld niet tegen beter weten in willen verbeteren. Vandaar de - verder keurige - dahaag.

Enfin, waarom prijs je haar niet om haar bereidheid op TV in discussie te willen gaan met mensen die haar ten diepste verachten? Welke politici doet haar dat na? En bovendien, waarom laat je je hele denkwijze over haar afhangen van een televisieoptreden. Kom op kIng, zoveel armoede benik niet van je gewend.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:49

hirsi ali... kom in het nieuws, dan wordt ik ooit nog rijk. Iemand hirsiali.com kopen?

j van l | 10-04-06 | 19:49

@SkyCaptain 10-04-06 @ 19:46:
Die vrouwen hebben niks te willen.

crixus | 10-04-06 | 19:49

AHA is -terecht- een invloedrijkse nederlander. Derhalve zou het haar sieren als ze stijlloos met haar flamoes op de cover ging staan. Hebben we dat ook eens gezien.

Shareholder | 10-04-06 | 19:48

aansluitend op King of controversy 10-04-06 @ 19:41

Het overgrote meerderheid van de islamitische vrouwen heeft niet de minste behoefte aan de opgelegde emancipatie volgens westers model. Helemaal niet omdat die in AHA's geval voort komt uit haar eigen wrok en weinig constructief is.

SkyCaptain | 10-04-06 | 19:46

@King. Grappig, dat filmpje stond mij ook voor ogen. Overigens zei ze "de groeten".

de dikke man | 10-04-06 | 19:45

@ Manna

En natuurlijk vergelijk ik Oliver Tambo niet met AHA, maar kraam dan ook niet van die onzin uit wanneer je zegt dat er geschreven zou moeten worden 'over de dames die daar wel blijven, het systeem willen wijzigen en niet weglopen als het effe moeilijk wordt'.

Alsof die vrouwen in busladingen in Mogadishu klaar staan om hun verhaal te doen! Alsof AHA's verhaal minder relevant zou zijn omdat ze hier woont in plaats van in Somalie.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:42

@manna
Grootheidswaanzin? Gelijk heeft ze. Ik zou er ook last van krijgen als ik volgende week in de Time sta. Zolang ze het blijft inzetten om verkeerde dingen recht te zetten (tegen de tijdgeest van haar eigen cultuur in). Al moet ik zeggen dat ik brusselmans vergelijking AHA-Tambo (1-3) in mijn ogen niet op gaat. De bijbelse overigens wel ;-)

Sphinix | 10-04-06 | 19:42

@de dikke man 10-04-06 @ 19:32
Kinneging?! of misschien Livestro, of anderen van dat Leids inteelt clubje.

daskapitalist | 10-04-06 | 19:42

queen of controversy is een haatzaaiende en daarom tot moord aanzettende napraterT.

bottehond | 10-04-06 | 19:42

@ Brusselmans 19:37
Ik herinner me nog vooral dat beeld dat Ali onderuit gezakt op zo'n stoel zat, en met een wegwerpgebaar iets zei van: "nou daahaag". Dit zei ze tegen de vrouwen voor wie ze zegt te strijden. Dit is haar achterban. Ze was totaal niet geintresseerd in de mishandelde vrouwen. Ze vond ze maar achterlijk, sukkels. Haar hele lichaam straalde dat uit. Dat is toch hypocriet, of niet?

King of controversy | 10-04-06 | 19:41

@Brusselmans. Dat is alleen maar omdat we jaloers zijn dat we zelf niet zo'n lijp wijf kunnen voortbrengen.

de dikke man | 10-04-06 | 19:40

Oprah Winfrey zou best wel eens een succesvolle gooi kunnen doen naar het presidentschap van de Verenigde Staten. De linkse stemmen heeft ze al. Daar hoef je immers alleen maar allochtoon en vrouw voor te zijn. Dan heb je nog al die Peggy Bundy's die elke dag bonbons vretend op de bank haar programma volgen. Die stemmen ook op haar. En om de Al Bundy's over de streep te trekken hoeft ze alleen maar een hersendode American Football speler als running mate te nemen. Miss februari 2006 uit de playboy kan natuurlijk ook. Ayaan is al vast bezig nuttige contacten te leggen met het oog op dit toekomstscenario.

Barbapoeppa | 10-04-06 | 19:38

@ King

Die docu heb ik zeker gezien en ondanks dat betreffende vrouwtjes het niet met AHA eens waren vond ik dat AHA op alle punten hout sneed.

Ik vond haar gesprekspartners meer van lotje getikt dan zijzelf, met hun hysterisch krijsende verontwaardiging.

Niet iedereen hoeft het ook met AHA eens te zijn, oh horror, maar de muur van zwijgzaamheid die het denkend deel van Nederland om haar heen trekt is gevaarlijk. Voor haar en voor Nederland zelf.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:37

@fuckje 10-04-06 @ 19:31:
In de Bijbelse context gelezen is dat best enigszins amusant.

crixus | 10-04-06 | 19:33

* gaat nu toch eens kijken wat 'ie om 18:57 allemaal uitgekraamd heeft *

Brusselmans | 10-04-06 | 19:32

Heeft ze een ghostwriter? Niks voor jou Brusselmans?

de dikke man | 10-04-06 | 19:32

@crixus,
Afvallige hoer van Babylon?
Niet des Brusselmans's in mijn ogen.

fuckje | 10-04-06 | 19:31

Ach fuckje, ik mis ook wel eens de broodnodige ingedienten voor een gulle lach op m'n gezicht in jouw comments.

Het mag zo genoegzaam bekend zijn wat ik van AHA vindt, en op verzoek wil ik dat best nog eens rustig uiteenzetten. AHA wordt gezien als afvallig hoer van Babylon en heeft daarom meer dan welke kritische autochtoon de toorn van Allah's achterlijke neefjes te vrezen.

@ Skycaptain

Anders hou jij lekker je mond omwille van de lieve vrede.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:31

Wellicht dat Ali in Nederland zo weinig gewaardeerd wordt, omdat haar doel hier in Nederland al grotendeels is bereikt, danwel dat wij de andere kant van Ali elke dag mogen meemaken. En Brusselmans, ik kan me ooit een reportage herinneren na het verschijnen van submission. Ali bezocht een blijf-van-mijn-lijf huis en ging daar in discussie met de moslimdames aldaar. Wat schitterde Ali daar. Of heb je die docu niet gezien?

King of controversy | 10-04-06 | 19:30

@fuckje 10-04-06 @ 19:24
80% van de comments is over het algemeen niet lollig. En goede smaak is al helemaal niet van toepassing op GS natuurlijk. Maar het moet wel van het hart dat ik mij wel kan vinden in Brusselmans' woorden van 18:57.
Evenwel met de tong ferm in de wang geplant.

crixus | 10-04-06 | 19:29

@Brusselmans en Sphinix
hoop dat jullie je niet vergissen in de grootheidswaarzin over en van Ayaan. Brusselmans: denk dat Tambo, die de strepen wel heeft verdiend, zich in z'n graf zou omdraaien door je vergelijking. Ayaan vaart mee op de goven van de tijd (islamfobie), Tambo heeft het op eigen houtje gedaan zonder dat eigenlijk niemand wou luisteren: hij heeft dus bijgedragen aan het veranderen van de tijdsgeest.
Ps. ben niet tegen haar, maar heb meer respect voor het gevecht van binnenuit....

manna | 10-04-06 | 19:29

Dat wordt weer vette opwinding voor analfabetische gelovigen.

Jan Passant | 10-04-06 | 19:28

@fuckje 10-04-06 @ 19:24

Niet bijster consequent inderdaad :)

SkyCaptain | 10-04-06 | 19:26

@ fuckje

En al zou ze hier de waardering krijgen die haar toebehoort. Zoals wijlen Gerard Reve al stelde 'Het blijft toch Koning van de Kalverstraat'.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:26

@Brusselmans
Ach ook ik heb wel eens last van een "de-hele-wereld-is-gek-behalve-ik"mentaliteit . Alleen jammer dat een heel land er aan meedoet. Nederland is veel te klein voor Ayaan. Ze heeft geprobeert iets fouts op te lossen en ziet dat ze in Nederland geen enkel verschil kan maken. Ze heeft iig ballen genoeg om haar eigen idealen voor haar eigen leven te zetten en gelukkig zijn er veel mensen BUITEN nederland die haar wel begrijpen.

De zinloosheid van het nederlandschap samengevat in 3 letters:

Tja.

Sphinix | 10-04-06 | 19:26

Sphinix 10-04-06 @ 19:16 & Brusselmans 10-04-06 @ 19:19

Nou, dáár kunnen we trots op zijn, maar niet heus.

SkyCaptain | 10-04-06 | 19:24

@Brusselmans, 18.57u,
eerlijk gezegd vond ik jouw bijdrage van 18.57u. ook niet bijdragen tot een zinvolle discussie. Niet lollig en ook niet getuigen van goede smaak.

fuckje | 10-04-06 | 19:24

OT
ondergetekende en zijn geteisterde kransslagaderen hopen dat de uitslag van de huidige poll eindelijk eens ter harte wordt genomen. 20% woot is veelzeggend.
Maar verder geen kritiek en al helemaal niet op Brusselmans.

boomklever2 | 10-04-06 | 19:24

@Sphinix,
helemaal met je eens. Ik heb me behoorlijk in haar en haar werk verdiept, haar buitenlandse reizen in de media gevolgd, Ayaan is typisch iemand die later pas begrepen en gewaardeerd zal worden door het gemiddelde klootjesvolk wat hier de comments momenteel bevuilt.

fuckje | 10-04-06 | 19:22

@ Sphinix

Dat noem ik nu 'de spijker op z'n kop'.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:19

Tja, op al die vluchten van A'dam naar New York, weer terug, naar Berlijn etc. etc. heb je natuurlijk wel de tijd om een dik boek te schrijven. Maar hoorde zij op dat soort momenten niet haar werk in de 2e kamer voor te bereiden. Om zo ons, het volk, goed te kunnen vertegenwoordigen?

SODEP | 10-04-06 | 19:18

@ Bwahaha

Geil juist man! 'Terroriesme' met de klemtoon op de derde 'r'.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:17

@H.J.W. 10-04-06 @ 19:12

"Het geven van een 'comment' op een posting is niet vrijblijvend. We hebben te maken met wettelijke regels en daarnaast hebben we zelf zo onze ideeën over wat we wel en niet toestaan."

"De huisregels kunnen op ieder moment naar goeddunken van de Redactie ter plekke aangepast worden. Beroepen op de regels is derhalve zinloos, wij hebben altijd gelijk."

www.geenstijl.nl/paginas/huisregels.ph...

crixus | 10-04-06 | 19:17

Uit al het gereazuur blijkt maar weer hoe achterlijk bekrompen de gemiddelde nederlander is. Niemand hier die haar op haar echte waarde weet te schatten, terwijl de hele wereld er mee weg loopt.

Sphinix | 10-04-06 | 19:16

Oh oh oh, wat gaat zij toch enorm voor d'r kop geschoten worden en anders is het wel iedereen om haar heen. Ze zal wel weer heel Noord-Afrika + het Midden Oosten op de korrel nemen en terwijl zij bij Oprah op schoot verteld hoe het is om klaar te komen zonder klit (wat best lastig zou kunnen zijn, als je daarnaast geen aandere stijlloze G-spots meer over hebt) wordt half Nederland betsookt met Iraaks gifgas, palestijnse opblaasvrouwen en Marokaanse hittezoekende geiten die bij impact enurm exploderen. Heb er geeszins vertrouwen in dat dit goed komt. We zijn onherroepelijk de zak. Ben het er mee eens dat we moeten afwachten met wat ze gaat schrijven. Daarnaast heb ik voor de zekerheid wel al een stuk of tagtig kalasnikovski's besteld, een gros handgranaten en ben ik tevens een schuilzolder aan het klussen die ik vol gooi met cup-a-soep en knakworsten (vertik het om aan de bloembollen te gaan). Ik zit op dit moment met oranje Duitse helm op dit bericht te tikken. Dit konden wel eens de laatste paar uurtjes zijn dat we van onze vrijheid konden genieten. Salut, de mazzelt en Salaam el ikoem voor de rest. T was me een waar genoegen skatjes.

kwakzalver | 10-04-06 | 19:16

Dat onuitstaanbare accent van haar... Is dat gelezen ook zwaar hinderlijk?

bwahaha | 10-04-06 | 19:15

Nodeloos haatzaaiend gewouwel van iemand die haar persoonlijke trauma's projecteerd op de wereld. Aha, daar zaten we nu nét op te wachten. Dank, Ayaan dat wij mogen delen in jouw vete. De rest van mijn mening zal ik ondanks mijn vrijheid om deze te uiten, toch voor me houden ten behoeve van de lieve vrede. Wellicht ook geen overbodige luxe voor mevrouw Ali.

SkyCaptain | 10-04-06 | 19:14

Kan ik er een met handtekening krijgen. Kruisje (mits droog) is ook goed

IJzervreter | 10-04-06 | 19:13

ik ben weggejorist, wie weet waarom mag het zeggen.

H.J.W. | 10-04-06 | 19:12

@ manna

Maar natuurlijk helder licht, en Oliver Tambo had natuurlijk nooit een podium in het buitenland mogen krijgen.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:09

-edit neehee. niet doen spamhoerr-

H.J.W. | 10-04-06 | 19:08

ruimen... net als gekke vogels

kay de cop | 10-04-06 | 19:07

ze gaat haar eigen film verboeken

MILF | 10-04-06 | 19:06

bah, politici die praten over vrijheid. beetje antipodisch.

daskapitalist | 10-04-06 | 19:05

Geenstijl Guerilla

Blue-one | 10-04-06 | 19:05

@manna: spijker op de kop.

veest van pim | 10-04-06 | 19:05

@ thenummer

Nee, dat 'mot' niet, domme oetlul. Net zo goed dat een fatsoenlijke comment typen ook niet 'mot', maar wel eens aardig zou zijn in het licht van de voorgaande tig loze reaguursels die je doorgaans hier uit je knoken ramt.

Brusselmans | 10-04-06 | 19:04

@fuckje
mot dat?

thenummer | 10-04-06 | 19:01

Wat doet ( bijna ) iedereen weer negatief! Opmerkingen beneden elk niveau, terwijl er nog geen bladzijde verschenen is. AHA doet haar werk in de 2e Kamer uitstekend, gewoon afwachten wat ze gaat schrijven.

fuckje | 10-04-06 | 19:00

@crixus; lol!!!

Rotte Rat | 10-04-06 | 18:59

ze zouden een boek moeten schrijven over de dames die daar wel blijven, het systeem willen wijzigen en niet weglopen als het effe moeilijk wordt...

manna | 10-04-06 | 18:58

LOL brusselmans

DutchXTC | 10-04-06 | 18:58

@makemy.com 10-04-06 @ 18:54:
Beloof jij dan nooit meer buiten de dorpsgrenzen van Spakenburg te komen?

crixus | 10-04-06 | 18:58

Mein kam... ehhh. Mijn vlucht? Zal het vast goed doen bij de kaalkopjes (totdat ze horen dat ze een donkere huidskleur heeft).

Ouwe | 10-04-06 | 18:58

Een boek nog wel.

Hoe haalt ze het in haar hoofd, de afvallige hoer van Babylon.

Brusselmans | 10-04-06 | 18:57

nou nou makemy.com.....

Rotte Rat | 10-04-06 | 18:55

Nou, kom maar op met die fatwa dan.

Natural Born Bastard | 10-04-06 | 18:55

-weggejorist-

makemy.com | 10-04-06 | 18:54

krijge we weer zo'n rel als met die deense spotprenten

Pizarro | 10-04-06 | 18:53

hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind.... dus alllemaal ff blazen jah!

Joeper de poeper | 10-04-06 | 18:52

uitgelekt voorwoord:
-
Mijn dank gaat uit naar Gilette, Mohammed, Victorinox slagersmessen en vliegbasis Soesterberg.
-
Zonder jullie was ik nooit gekomen waar ik nu ben.

pieterjan | 10-04-06 | 18:49

en terwijl weisglass maar blijft zeuren dat kamerleden hun beroep niet serieus nemen, perst onze troetelnegering een schnabbel uit.

DFT | 10-04-06 | 18:47

Wordt zeker een stripboek over mohammed

thenummer | 10-04-06 | 18:46

Is boeken verbranden eigenlijk nog hip......?

thenummer | 10-04-06 | 18:44

@muffepeeR: zaag dan maar 30 centimeter van je rechtertafelpoot af. Mevrouw heeft volgens geruchten net 4 pagina's meer nodig dan die van de koran.

pieterjan | 10-04-06 | 18:44

Ik wacht wel tot de film uitkomt.
Die ga ik dan niet huren.

Harige Bangmaker | 10-04-06 | 18:43

Kom maar op met die extra beveiliging op het boekenbal.
Ze dacht zeker, eentje weg, eentje erbij. Reve bedankt!

thenummer | 10-04-06 | 18:43

't Werd inderdaad wel weer eens tijd voor een ouderwets goed leugenverhaal. Sinds Umberto Eco's Baudolino is het genre een beetje ongebruikt gebleven.

crixus | 10-04-06 | 18:42

Wat een tendentieus ongefundeert kwetsend zeikboek moet dat worden!

Social Opiate | 10-04-06 | 18:42

die mag niet ontbreken onder de tafelpoot

Muffepeer | 10-04-06 | 18:41

De titel van het boek is in overleg met Rita tot stand gekomen? (Mijn vrijheid)

King of controversy | 10-04-06 | 18:41

Een vrouw, afgehaakt van de islam, in Saudi-Arabië die nu nog leeft?

Bad Hair Year | 10-04-06 | 18:41

Ja, de AKO literatuurprijs ontbrak inderdaad in het jaaroverzicht. Toch?

King of controversy | 10-04-06 | 18:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken