Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We leven op voet van oorlog

Komt dat schot...Wat nou Al Qaeda, wat nou Iran? Venezuela is de as van het kwaad. Een invasie is aanstaande. Even wat keiharde cijfers. Oorlogshitser Chavez is bezig zijn reservistenleger uit te breiden van 150.000 naar twee miljoen, meneer heeft onlangs 100.000 AK47 machinegeweren besteld in Rusland en wil van Spanje patrouilleboten en militaire transportvliegtuigen kopen. Daar tegenover staan zo’n duizend Nederlandse mariniers, die op de Antillen een porno-fregat tot hun beschikking hebben en een ondersteuningsschip. Daarnaast liggen er twaalf supersnelle speedboten, zogeheten rhibs, en drie patrouilleschepen klaar en hebben we aan luchtondersteuning twee Fokker 60 patrouillevliegtuigen en twee helikopters. Doe eens een squadron F16’s die kant op. Gooi het maar op Natalee Holloway, dat slikken ze wel. Halen we tenminste ook weer een wit voetje bij de Amerikanen. Gezien de troepenverhoudingen geen slechte zaak…

Reaguursels

Inloggen

Chavez hoeveel wil je hebben om de Antillen over te nemen, Maar wel de garantie dat je het niet meer terug kan geven.

gerrardo | 30-03-06 | 18:40

Hoeveel geld wil dieChavez er voor hebben dat we niet terug vechten ?
Dit is nu eens echt goed nieuws. We moeten alleen met hem afspreken dat hij die inval doet als de keuningin en heur regering daar op werkbezoek zijn.
Slaan we twee vliegen in een klap, en van de bewuste datum maken we een feestdag voor de Republiek der Nederlanden.

Mc.Swine | 30-03-06 | 17:40

Kunnen we Volkert niet sturen? Venenzuela doet aan bananenhandel!

Lai | 30-03-06 | 14:12

wordt grappig als Chavez de Antillen gaat bombarderen.... nog meer Antilianen naar Nederland......... please Chavez, don't, I beg you:P

iliminati | 30-03-06 | 14:08

mmm 2 mil soldaten 1 mil geweren, een paar kilometer zee er tussen.
denk dat ze nog paar geweren over houden als ze voet aan wal zetten.
en dan valt er ook niets om op te schieten. wie wil er nu zijn kogels verspilen aan een paar van die bolletjes slikkers. hehe

thepekingduck | 30-03-06 | 04:00

Niet te zwaar Antillen (hij stond er nog niet, dus ik dacht, waarom niet?).

veest van pim | 30-03-06 | 02:25

zeg maar tegen venezuela dat ze geen moeite moeten doen, ze krijgen al die zwarte bolletjes slikkers wel gratis hebben

frederikk | 29-03-06 | 22:10

[quote]Ja, hallo luitjes... wakker worden! Wij moeten onze eigen belastingparadijsjes wel houden! En onze nationale coke-voorziening staat ook op het spel. Volendammers, Urkers en andere IJsselmeervolkeren: ik roep U op, verdedigt uw belang, voor God, Koningin en Vaderland! En als jullie Venezuela veroverd hebben, neem dat Suriname ook maar weer in. Kunnen de Bijlmerbewoners ook weer naar huis.

crixus 29-03-06 @ 09:47[/quote]

Hier kan ik als raszuivere volendammer onmogelijk tegenin gaan!
houden die zooi anders stort de lokale economie hier in

Timvee | 29-03-06 | 20:59

meisjes toch! volgens het navoverdrag is een aanval op een navolid een aanval op allen. meer nederlandse pornotroepen zijn dus helemaal niet nodig. de heer chavez kan net zo goed new york aanvallen, want met dit navoverdrag in de hand zullen de amerikanen venezuele in no time oprollen. en inpikken.

count von ziegenpuss | 29-03-06 | 20:26

ik stel voor dat we een skate-off tegen venezuela organiseren, laten we maar eens zien of ze dan nog zon grote bek hebben

Laandleauper | 29-03-06 | 20:05

zucht.....1 april...?

Sandor | 29-03-06 | 19:33

gs beloofd veel maar vervolgens komt er nieks nada njente. Net als met die kippegriep, tig berichten maar mooi nooit geen uitbraak van kippegriep. Zul je zien dat er nooit geen oorlog komt. Flauw hoor.

milo | 29-03-06 | 19:16

weg met die klote Antillen, ik vind dat we zelfs geld moeten toegeven!

Nev | 29-03-06 | 19:09

Ik stel vast dat de marinelobby haar werk weer goed gedaan heeft, daar staat ze ook om bekend. Perfecte timing! De marine kon immers wel weer wat publieke bevestiging van haar bestaansrecht gebruiken sinds de schandalen van de afgelopen weken.

Chiant | 29-03-06 | 18:16

Matthias, goed gezegd!
Nedereland roept al JAREN, al zelfs voor de oorlog dat venezuela 'onze' eilanden wil inpikken. Nooit gedaan dus.
Bedenk ook goed wie dit bericht naar buiten brengt: Nederland en de VS. De VS komt zo'n ruzie alleen maar ten goede. Zij willen Chavez al langer weg, en de gigantische olie voorraad van Venezuela inpikken.

Bubbles | 29-03-06 | 18:07

Die Venusuelaanse honden moeten de de Antillen maar eens aanraken... Dan voorspel ik groot vuurwerk in Caracas(Als u begrijpt wat ikke bedoel);)

Vage.donder | 29-03-06 | 17:46

Dit bericht is een leugen. Chavez is democratisch gekozen door de (arme) meerderheid van Venezuela en is niet van plan de NL-antillen binnen te vallen.
De Amerikaanse regering wil Chavez weg hebben omdat hij vind dat het volk van Venezuela lang genoeg onderdrukt is door grote multinationals die het personeel aldaar zwaar onderbetalen (? 100,- per maand) Inmiddels is de olie-industrie in Venezuela weer in handen van het volk en daalt de werkloosheid. Nu wordt de landbouw gereorganiseerd en wordt het land teruggegeven aan de oorspronkelijke bevolking nadat grote buitenlandse bedrijven het volk en het millieu jarenlang uitgebuit hebben. Naast Chavez schieten democratisch gekozen leiders in Zuid Amerika als paddestoelen uit de grond, denk aan Evo Morales van Bolivia. Ook in Chili en Argentinie zitten nu regeringen die eindelijk opkomen voor de belangen van het volk en niet langer opkomen voor hun eigenbelang en de belangen van de rijken op deze wereld. President Bush (mr. Danger) zit dit natuurlijk niet zitten en zal er alles aan doen om dit soort leiders zwart te maken. Nu kan hij Chavez een kopje kleiner maken maar het feit is dat de bevolking corrupte regeringen spuugzat is. Amerika heeft in de afgelopen decennia democratisch gekozen regeringen in Zuid Amerika vervangen door bloedige dictaturen, denk maar aan Pinochet die door Amerika in het zadel is geholpen (evenals Sadam Hussein) Het wordt tijd dat Amerika en hun schoothondjes (waaronder Nederland) een toontje lager gaan zingen en hun vuile politiek binnen eigen landsgrenzen beoefenen; Nederland is daar al volop mee bezig door de burger hier financieel uit te knijpen en te behandellen als loonslaaf.
Veel plezier in Afghanistan.

mathias uit L. | 29-03-06 | 17:23

ik hoop dat venezuela na de antillen doorstoot naar nederland en vervolgens al hun vrouwen hier naartoe sturen... hun mogen onze domme slet blondjes wel hebben

schapie_schapie | 29-03-06 | 17:18

Jongens...

(gericht aan diegenen die de antillen liever kwijt dan rijk zijn?)
Laten we een ding niet vergeten: In de jaren dat we de eilanden hebben veroverd, hebben we verschrikkelijk veel verdiend aan de antillen. We hebben goud weg gehaald, en hebben de eilanden gebruikt als 'slavenopslagplaats'. We hebben de inheemse bevolking weggevaagd. Die bestaat niet meer. We hebben dus alles gebruikt voor onszelf, niets is daar gebleven.
Hoeveel van het goud dat wij nu hier hebben komt daar vandaan?

Kortom, we hebben jarenlang geprofiteerd van die eilanden. De mensen daar onze wil opgelegd.
Toen we er niets meer konden halen, hebben we alles en iedereen maar in de stront laten zakken.
Dat kan en mag niet! Dat moet iedereen met me eens zijn!

Kortom: niet eerst geld halen, en vervolgens laten vallen als het wat slechter gaat!
De eilanden zijn ONS grondgebied, de mensen die daar wonen zijn net zogoed Nederlands als wij. Die landsgrenzen moeten we verdedigen tegen Senor Chavez.

Bubbles | 29-03-06 | 16:27

Jaja, Venezuela binnenkort Nederlandsch? Suriname dan ook maar, maakt samen met Britsch- en Fransch-Guyana toch een leuk stukje tropisch Overzees Europa...
(helaas pindakaas, dit is natuurlijk meer een opzetje van die Sjors dubbeljoe, heeft altijd al een hekel gehad aan Hugo; dus als ie de kans krijgt...)

Scheerschuim | 29-03-06 | 16:27

Een gedeelte van de Antille is in bezit van Frankrijk... Heb wel zin in een oorlogje Nederland/Frankrijk vs. Venezuela!

kw_nl | 29-03-06 | 16:14

nou.. eerst indonesie en nieuw- guinea kwijtraken..
en dadelijk venezuela erbij..
mooi toch..??
laat die Venozolanen maar komen..
ik wil wel op uitzending naar Nederlandsch Venezuela..
hehehe..

pf | 29-03-06 | 16:06

Venezuela, prachtland, prachtbier, prachtvrouwen én prachtolie... gewoon afblijven me dunkt.

bral-aap | 29-03-06 | 15:08

rainier
Weet je wel hoe dat met Suriname en Den Uyl gegaan is? En wil je dat dan toevertrouwen aan Wouter Bos?!

Romanus | 29-03-06 | 15:04

Heerlijk. De overzeese rijksdelen moeten delen met een overzees rijk. Dan hoeft de konnegin daar ook nooit meer naar toe om zich te vergapen aan die apendansjes en kunnen die amechtige gewichtigdoeners zelf hun staatjesfinancietjes bijhouden in een schoolschriftje en de nationale door vocht en ongedierte aangevreten archieven neer blijven kwakken in een halfverrot schuurtje, want die Chaves schijnt ook niet best te kunnen lezen en schrijven.

Romanus | 29-03-06 | 14:58

Dit is het beste nieuws sinds tijden! mijn godt er is iemand die de antillen wil hebben! Uit mijn principe tegen oorlog stel ik voor dat wij Wouter Bos er op uit sturen om een deal te maken. Venezuela krijgt de antillen en 180 duizend euro toe (geen nieuw doek in leiden). In ruil dat hij dan ook de complete verantwoordelijkheid voor de eilanden en hun bewoners heeft.
Bij deze wens ik de heer chavez veel succes op de antillen.

rainier | 29-03-06 | 14:55

We hoeven geen hulp te verwachten van de VS. In Amerika is buitenlandse politiek, binnenlandse politiek. Chavez voert veel olie uit naar de VS. En verlaagd ook de prijzen voor de Amerikaan. Die Amerikaan zal het dus niet grappig vinden als Bush wat eilandjes gaat redden, en daardoor de brandstof opeens 3x zo duur wordt. Bush zal dus weinig durven. Een andere reden is dat de Amerikaanse strijdkrachten onder Clinton 3 oorlogen moesten voeren. Afganistan, Irak en Venezuela. Dan hebben Iran en Noord korea vrij spel. Dat zou een zeer domme actie zijn.
Amerika komt ons dus niet te hulp, of een beetje, de NAVO gaat ons klaarblijkelijk niet helpen, dus we staan er alleen voor. Hoewel, als we de Surinamers eens geld gaven om Chavez rustig te houden?

King of controversy | 29-03-06 | 14:54

ok, geen Navo bemoeienis dus als we Venezuela eens gaan bestoken met kruisraketten. Heel goed. Kunnen we misschien ook eens een test uitvoeren met de eigen variant van het apparaat wat we voor Kahn hebben ontwikkeld... Of is er nog iemand die denkt dat NL geen eigen kernwapen heeft liggen.

vergruizer3 | 29-03-06 | 14:52

¿voet van oorlog?
Gewoon verkopen dat stelletje kudteilanden, inclusief bewoners, ho wacht ff, kunnen we niet preventief wat TBS-kliniekers en alhier gedetineerde Antillianen (of Antilliaanse gedetineerden, whatever) overplaatsennaar aldaar? En dan mogen ze dat stelletje kontebonkers en dopies van mariniers er el cheapo bij hebben. Goedkeaup voor weinig, ies bijna graties. Alleen de fregatten moeten wel terug, daar heb ik nog wel wat recreatieve doeltjes voor.
Pfff, alsof we aan die fucking eilandjes iets hebben, het enige wat er vandaan komt gaat hier direct de Bijlmer in.

3*links=rechts | 29-03-06 | 14:46

Moeten we daar nou echt om rauwen als we de antillen kwijt raken.
Geenstijl: doe eens een polletje......!!!

gigigi | 29-03-06 | 14:30

fregatten weghalen en venezuela de antillen in laten nemen. Zijn we er eindelijk eens vanaf.

0900 | 29-03-06 | 14:16

Nee, een aanval op de Antillen is geen aanval op de NAVO. Art 5 zegt heel duidelijk dat die allen voor een -policy alleen geldt voor 'an armed attack against one or more of them in Europe or North America', en niet daarbuiten. Artikel 6 werkt dat verder uit: gebiedsdelen onder de Kreeftskeerkring (waar de Antillen ver onder liggen) zijn uitgezonderd van artikel 5. Uiteraard hebben de Fransen weer wat uitzonderingen bedongen Dat is ook de reden dat de NAVO niet kon worden betrokken bij de Falkland-oorlog.

Woefwoefgrrr | 29-03-06 | 14:15

pendajo 29-03-06 @ 11:59
Dank je wel voor deze bijdrage.
Mag ik dan dit venezuelaanse paspoort overdwars in jouw anus proppen?

Donderman | 29-03-06 | 14:05

evert.999 29-03-06 @ 12:00:
"Ach... we zijn lid van de NAVO en daar geldt: als er een lid wordt aangevallen dan wordt dit beschouwd als een aanval op alle leden van de NAVO. Alle NAVO landen zijn dan verplicht om medewerking te verlenen. Lijkt me genoeg afschrikking voor Venezuela."

Deze vlieger gaat niet helemaal op.
Dit gedeelte van het Koninkrijk valt niet onder het NAVO-verdrag.

Neerlands Hopeloos | 29-03-06 | 13:53

Kolonel Klootoog is al bezig met de planning.

mikeymike_nl | 29-03-06 | 13:26

Vanavond even maar flink BF2 spelen ter voorbereiding!

kw_nl | 29-03-06 | 13:19

Ik hoop niet dat dit uitmondt in penalties, want dat kunnen de Nederlanders niet.... of dat iemand op het idee komt, Venezuela in de EU op te nemen....

PisFinger | 29-03-06 | 13:16

In 1929 gijzelde een groep Venezolaanse revolutionairen een tijdje de gouverneur van Curacao. De staatsoliemaatschappij van Venezuela heeft de laatste raffinadrijen op het eiland al lang gekocht. En Venezuela maakt al eeuwen officieel aanspraken op Curacao, Bonaire en Aruba. Die aanspraken zijn een beetje vergezocht, maar niet helemaal zonder grond.
Als nu Chavez strijdkrachten onze Jantjers van het eiland jagen (en dan tegelijk al die pornofilms buitmaken) dan kan Verdonk Antililianen die haar niet bevallen wel terugsturen....

Jongens: weet wie je vrienden zijn.

Han | 29-03-06 | 13:10

GroteDikkeLul 29-03-06 @ 09:43 Google taalhulpmiddellen gebruikt?

Ik wil de Antillen nog niet kwijt immers dan komen al die linkse losers zoals artisten en PvdA, SP en GL politici met hun o zo rechtse salaris bv's en nv's weer terug naar NL en kunnen ze hun verlies op de verkoop van hun huis weer opvoeren als bedrijfsschade.

Ksi-Ziks | 29-03-06 | 13:08

Chavez denkt volgens mij niet onterecht dat Bush hem wil neermaaien. Venezuela is dan ook wel een erg grote speler op de oliemarkt hè, en dat is precies wat de V.S. niet meer zijn.

Ryanart³ | 29-03-06 | 12:58

Ja ik wil de oorlogspret niet bederven natuurlijk.

Boswachter | 29-03-06 | 12:57

Waarom komt minister Kamp van Defensie zelf niet met die cijfers? Waarom moeten we dit via De Telegraaf via een 2e kamerlid vernemen? Waarom is een 2e kamerlid 'woordvoerder van Defensie'? Wat is dat 'VVD-woordvoorder Defensie' überhaubt voor dubieuze functie? Hij is niet eens in dienst bij het ministerie. Hoe komt zo iemand aan dergelijke cijfers? Wat is Szabó eigenlijk? Een spreekbuis om FUD te zaaien zodat hoge lieden op het ministerie niet op hun bek kunnen gaan?

Boswachter | 29-03-06 | 12:55

@spelen
Gaat het een beetje?

Horror Scoop | 29-03-06 | 12:53

Het is best vrij simpel: Het Koninkrijk der Nederlanden is een federatie die bestaat uit drie landen: Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba. Het is dus niet zo dat de Antillen en Aruba "van ons" zijn. Alle drie de landen hebben een eigen bestuur maar voor alle drie worden buitenlandse zaken en defensie door het koninkrijk geregeld. Het staatshoofd, de Koningin, heeft Bot en Kamp benoemd als verantwoordelijk ministers voor deze departementen. Bot en Kamp mogen dit conflict dus oplossen, waarbij de voorkeur is dat eerst Bot gaat theedrinken voordat Kamp bot gaat doen.

Robin Ruigpoot | 29-03-06 | 12:52

Laten we hier alsjeblieft niet aan beginnen.
Nederlanders zijn niet zo goed in oorlog voeren....

MAXIMO | 29-03-06 | 12:51

@Framoes. Inderdaad.
Als die Chavez aan de Antillen komt verwacht ik van Nederland eenzelfde reactie als de UK op de Falklandeilanden.

Chavez wacht natuurlijk tot W.Bos het hier voor het zeggen heeft, want die durft toch geen Neerlands bloed te riskeren.

Ten strijde zullen we trekken.

Eer is het laatste wat je opgeeft.

spelen | 29-03-06 | 12:51

Shit he, moet ik wel dalijk alweer mn paspoort vernieuwen.
Kunnen ze ook niet gelijk St Maarten en St Eustatius erbij doen? Of gaan we dat als "Robbeneilanden" gebruiken voor onze overlast veroorzakende vrinden alhier?

Boer Koekoek | 29-03-06 | 12:50

Hoerrra! Nòg een front! Tja, als het met ontvoeren van het verkozen staatshoofd, door het buitenland betaalde 'spontane stakingen' en georkestreerde volksopstanden inclusief sluipschutters in burgerkloffie niet lukt om 'El Loco' met zijn reet van de vijfde grootste oliebron ter wereld af te krijgen, dan moet je wat, als 'addicted to oil' zijnde. Gaat wel lekker zo. Zou Marx dan toch gelijk krijgen dat de rotte resten van het kapitalisme ons 'als rijpe vruchten in de schoot zouden vallen'? Of wordt het toch Guévara met zijn 'we moeten niet zitten wachten tot die resten voor onze deur in stoet voorbij zullen worden gedragen, maar zelf een poot uitsteken'? Inzetten kan nu bij Zheyun Ye, P.A. Cecilia Bilanci Inc., Shanghai/Paris.

veest van pim | 29-03-06 | 12:50

Het zal wel weer een Pearl Harbour... of... 9-11... incidentje worden waarbij een vage Venezuelaanse terrorist de schuld krijgt.... Weet iemand al een leuke naam voor een een of andere ... onzichtbare... niet-op-te-pakken terrorist.... die alleen maar slechte kwaliteits-bandjes naar media-stations stuurt ????

De gelukkige | 29-03-06 | 12:47

@Framoes en wat heeft "Venezuela" dan zoal gezegd volgens jou? Kamp had een directe oorlogsverklaring voor Venezuela. Daar heb ik "Venezuela" nog niet op kunnen betrappen...

Horror Scoop | 29-03-06 | 12:41

Het gaat er om dat Nederland eens op moet houden met dat kontkussen. Nederland heeft het bruin op de lippen staan en we worden uitgelachen door vele mensen.
Nederland moet z'n bek open trekken en Venezuela z'n bek laten houden.

Framoes | 29-03-06 | 12:36

Voor er ook maar 1 kogel de Nederlandse loop vertekt hebben die Dutch GI's al een 2de kamer discussie veroorzaakt. Zie het nut van ons leger helemaal niet dankzij ons kabinet.

Dikke tieten | 29-03-06 | 12:31

Geef ze die eilanden in godsnaam!
Niet dat ik ons luie voorhuidjoggende leger niet in aktie wil zien, maar wat de neuk moeten wij met die klote eilanden? het enige wat er vanaf komt zien we dagelijks in rotterdam....

Behangdelul | 29-03-06 | 12:31

Laat ze een paar Apache's en F16's daar heen sturen. Alsof een 2 miljoen tellend reservistenleger ook maar iets kan.
Beetje raketten schieten en bommen gooien... en voila. Laat Nederland maar eens lekker de klootzak wezen.

Framoes | 29-03-06 | 12:26

stop uit de eilanden trekken dan valt er nix te veroveren. Chavez onder de landingsbaan van Hato begraven (minus zijn handen)

zlogg | 29-03-06 | 12:19

Laten we op de antillen beginnen met de stijlloze revolutie en daarna venezuela overnemen, de spange tangas aldaar flink uitwonen en doortrekken...

Hottestbrain | 29-03-06 | 12:18

@vergruizer3 29-03-06 @ 12:14: masturberen schijnt de remedie te zijn in deze... zit je met je vingers ergens anders aan

pendajo | 29-03-06 | 12:18

oei, ik heb het fuckje syndroom. dubbele posts.

vergruizer3 | 29-03-06 | 12:14

Colombia, Venezuela, whatever: cocaboere

FonyTonie | 29-03-06 | 12:14

Dat wordt keiharde porn met Shakira: whenever, wherever, aiaaaaaaa!

FonyTonie | 29-03-06 | 12:13

Noem mij in de loop der geschiedenis 1 linksche charismatische volksmenner wiens repressieve gedachtengoed niet van het voetstuk is gevallen. En bovendien op wiens totem staat deze Indiaan nu helemaal?
-
Ik zie de glunderende gezichten van B&vD en de treurbuis Volkskrant Nova alweer voor me. Wie kijkt daar nog naar? Polletje ofzo?
-
In een land waar je zonder vrees naakt dicht bij elkaar kunt staan is het wel goed.

classNotFound | 29-03-06 | 12:13

zouden we Chavez kunnen interesseren voor Limburg?

pendajo | 29-03-06 | 12:09

@evert.999
Goed stuk. De Amerikanen en (indirect?) de Nederlanders zaten achter die verwijdering van Chavez. So much for democracy... Ik ben bang dat het, als het zover is, de Amerikanen en kriegsgeile Kamp inderdaad gelukt is om Nederland achter een pre-emptive strike enzovoort te krijgen. Volkeren, ook het Nederlandse, laten zich gemakkelijk (mis)leiden.

Horror Scoop | 29-03-06 | 12:09

Denk dat die antillianen zullen vechten als tijgers om hun eilanden voor nederland te behouden. De geldkraan zal daar eens dichtgedraaid kunnen worden. Wel is het zaak tijdig Schiphol dicht te gooien voor vluchtende antillianen. Wat hier zit is al erg genoeg.

r@face | 29-03-06 | 12:06

een reservisten leger van 2 miljoen werkschuwe cokesnuivers. Ansgt.. brrrr.
Een paar kruisraketten naar de raffinage en Chavez heeft geen geld meer.
Wat een droploel.

Chavez is ook goet bezig. NAVO land aanvallen. Geeft de VS een mooi excuus tot invasie.

vergruizer3 | 29-03-06 | 12:04

een reservisten leger van 2 miljoen werkschuwe cokesnuivers. Ansgt.. brrrr.
Een paar kruisraketten naar de raffinage en Chavez heeft geen geld meer.
Wat een droploel.

Chavez is ook goet bezig. NAVO land aanvallen. Geeft de VS een mooi excuus tot invasie.

vergruizer3 | 29-03-06 | 12:04

Horror Scoop 29-03-06 @ 11:55:
hier een stukje van een bericht hierover op Fok.nl waaruit blijkt dat de VS allang al 'bezig' is op de antillen aldan niet met het voorbereiden van een invasie, maar ze hebben dus wel al hun 'plekjes' hier en daar.
[quote]
Ach... we zijn lid van de NAVO en daar geldt: als er een lid wordt aangevallen dan wordt dit beschouwd als een aanval op alle leden van de NAVO. Alle NAVO landen zijn dan verplicht om medewerking te verlenen. Lijkt me genoeg afschrikking voor Venezuela.

Het verhaal zit ook iets anders: Venezuela is zelf bang dat de VS Curacao willen gebruiken als springplank voor een invasie door de VS in Venezuela. Op onze eilanden hebben de Amerikanen zgn. FOLs (Forward Operation Locations) geinstalleerd om zo beter de strijd tegen drugs aan te gaan. Venezuela vermoed dat de Amerikanen ook andere dingen doen op de FOLs zoals informatie inwinning over Venezuela: spionage? Voorbereiding inval in Venezuela?

Daarnaast is het bijzonder dat minister Bot helemaal geen Venezuelaanse invasie vreest en is van mening dat er weinig aan de hand is. Maar minister Kamp is een andere mening toegedaan: hij zei dat "Chávez van Venezuela een onverdraagzame volkspopulist is met veel geld en een zwakke marine.". Er zijn oorlogen uitgebroken om minder.

Anyway, er is dus een conflict, tussen Venezuela en de VS. En wij helpen (in de ogen van de Venezuelanen) de VS. Dan is het niet raar dat de Venezuelanen ook dreigen terug te slaan.

Simpelste oplossing: hef die FOLs op. Ik vertrouw die Amerikanen voor geen meter (denkend aan Guanamo Bay, ook al op een niet-Amerikaans eiland, nota bene relatief dicht in de buurt). Laat die Amerikanen de eigen broek maar ophouden in hun strijd tegen de drugs. En als ze meer willen, dan storten ze maar wat geld op de rekening van minister Kamp waardoor deze militairen naar de regio kan sturen voor de strijd tegen de drugs. Ik ben het er nooit mee eens geweest dat Nederland bij de Antillen de hulp van de VS heeft aangenomen in de strijd tegen drugs.[/quote]

evert.999 | 29-03-06 | 12:00

Ik vind de antillen net zoveel bij Nederland horen als de waddeneilanden bij Venezuela. Verder voorzie ik alleen een win-win situatie: heel Den Helder een Venezuelaans paspoort geven, en we kunnen ze tot ongewenst vreemdeling verklaren.

pendajo | 29-03-06 | 11:59

Gatver..... voorzie nu meer vluchtelingen uit een oorlogsgebied.

bad to the bone | 29-03-06 | 11:58

@evert. Shell heeft de boel al lang verkocht aan (o ironie) de Venezuleaanste Staats Olie Maatschappij.
Ik ben erg benieuwd wat onze malle regering doet als de VS het zo weten te draaien dat ze de Antillen nodig hebben voor een invasie op Venezuela. Dat begint natuurlijk eerst met wat explosies op de Antillen, waar Chavez dan de schuld van krijgt. Maar durft Nederland NEE te zeggen tegen de Vereenzaamde Staten?

Horror Scoop | 29-03-06 | 11:55

@evert.999 29-03-06 @ 11:40
inderdaad, maar is dat niet erg dichtbij?

Als Venezuela het toch zou gaan binnenvallen, wel eerst al die overlasatbezorgende Antillianen terugsturen en alle ongewenste Nederlanders een graties vakantie Aruba geven...

PisFinger | 29-03-06 | 11:53

Eric O. mobiliseren, onder leiding van Kolonel Klootoog!

Tijd om de oranje nazi helm op te zetten en de diemaco te laden.

Jetz geht los!

rzer0 | 29-03-06 | 11:50

Cesarino 29-03-06 @ 11:46

opzich zit daar inderdaad wat in :) . Vergeet trouwens ook niet dat de antillen ook een hele zooi olie heeft! (Shell zit daar flink te pompen!) dus een zeer goede rede om de antillen niet zomaar af te stoten...

evert.999 | 29-03-06 | 11:47

De kans om te laten zien dat we ballen hebben. Ik denk dat dat ook zeker goede invloed heeft op de binnenlandse politiek. Jullie weten wel wat ik bedoel... Het WIJ gevoel enzo...

Cesarino | 29-03-06 | 11:46

Voor 100.000 euro mag Venuzuela de antillen overnemen. (nederland betaalt dan wel die 100.000 euro aan venuzuela)
In ruil neemt venuzuela wel alle criminele antillianen over die nu in nederland wonen. Eerlijke deal toch?
Venuzuela voorkomt de utigave van veel geld: hun leger hoeft namelijk niet uitgebreidt te wordne.

Quacka | 29-03-06 | 11:44

Xaio 29-03-06 @ 11:27
je reservistenleger uit breiden van 150.000 naar twee miljoen, is niet echt bluffen, dat is een flinke 'stap/onderneming (kwa investering,logistiek, etc).

Wel fijn dat rusland en spanje ze 'indirect' helpen, denk dat daar ook wel wat F16 heen mogen... :)

evert.999 | 29-03-06 | 11:42

Waar is Kolonel Klootoog als je hem nodig hebt....

Lof der Zotheid | 29-03-06 | 11:42

Volgens mij gebruikt de VS Nederland om een reden te hebben de olie in Venezuela zeker te stellen (en daarbij gelijk die Chavez te wippen).

PisFinger | 29-03-06 | 11:40

ElEndoscoop 29-03-06 @ 10:56

Omdat die eilanden voor zijn land liggen, de VS kan de antillen gebruiken als start van een invasie (springplak, lekker dichtbij!).. Vandaar dat er een 'dreiging tot' is.

evert.999 | 29-03-06 | 11:40

Lekker spannend, zo'n koloniaal oorlogje.
Aan de andere kant zou het geen verlies zijn wat bananeneilanden compleet met hun dromers en oplichters af te stoten.

Jan Passant | 29-03-06 | 11:40

Wel opletten bij het stekken van beenhakkers in de duinen dat je niet met je platte handen in een verbogen lijk loopt te graaien.

hadstikkemooiman | 29-03-06 | 11:30

LOL wat een lijpe kerel zeg. Ik denk dat hij alleen maar een beetje bluft.

Mocht het zover komen dan nemen we de atoombommetjes van vliegbasis volkel even mee patsboem en er is geen venezuela meer. Weten ze meteen dat we l33t zijn en zeker kunnen ownen :P

Xaio | 29-03-06 | 11:27

Tja als hij het meent, laten wij dan Venezuela binnenvallen en hun olie pikken worden we weer rijk hoeven alle steuntrekkers ook niet meet op pvda te stemmen

Onno Thuis | 29-03-06 | 11:25

Er is olie te halen, dus Sjors roert zich ook al een tijdje. Nu nog wat WMD's planten, invasie uitvoeren en snel een pijpleidinkje leggen.

Colossi | 29-03-06 | 11:17

@Roberto Fransisco: Vos es boludo, pero me encanta. Jua jua jua. Maarre je hebt gelijk. Zalige vrouwen.

Mokum Kosher | 29-03-06 | 11:16

Venezuela te quiero. Mis amigos bienvenido en Holanda!

Goddelijke slanke vrouwen die vele malen mooier zijn dan de huidige dikbillen op de Antillen, heerlijk temperament, willen hard werken. Eindelijk binnenvallen die eilandjes, overnemen. En we sturen gratis nog wat mensen na die nu hier een kolonie hebben.

Roberto Fransisco | 29-03-06 | 11:13

Nou ik ben er klaar voor. Ik spreek Spaans, ik dans salsa, merengue, bachata, cumbia, rumbia en hou van Reggeaton. Wat wil een mens nog meer. Chavez my friend here I come.

Mokum Kosher | 29-03-06 | 11:11

@Gompie

Maar die reservisten van Chavez worden uitbetaald in Cocabladeren, hetgeen vast goed moet zijn voor het moraal.

CumGranoSalis | 29-03-06 | 11:10

Gauw de Antillen afstaan aan Venezuela. Zijn wij er mooi vanaf. Als het effe kan ook Heerlen aan Duitsland overdoen. Opgeruimd staat netjes.

Obelix | 29-03-06 | 11:08

2 miljoen reservisten? zoiets had de heer Saddam s. ook tot zijn beschikking.
Toen die een F16 zagen overvliegen gingen ze al naar huis.
Als die van Chavez dezelfde mentaliteit hebben is er niks loos.

gompie | 29-03-06 | 11:07

@Crixus

Ik heb 14 jaar bij het de reguliere armee rondgehold, en daar was het niet heel veel anders hoor, oefeningetje, onderhoud zuipen, oefening onderhoud zuipen, uitzending, zuipen, beetje hetzelfde als elke andere baan zonder dat je met je kloten in de modder ligt en in een bloemetjespak rondloopt.
En de NATRES zijn gewoon getrainde infanteristen die echt wel hun mannetje/vrouwtje staan als het moet.

CumGranoSalis | 29-03-06 | 11:07

Maarre... aktie zou ik zeggen. Hup, een fors blik geschut die kant op en aanpakken die handel. Voordat de linkse kliek ons op pad probeert te sturen met een pot Earl Grey en een doos Zoenen om de welbekende dialoog aan te gaan.

Mr. Neon | 29-03-06 | 11:01

@Mokum Kosher & CumGranoSalis 29-03-06 @ 10:49:
2 zielen 1 gedachte? ;-)
Nou, ik ken er toevallig een paar, en die vinden een herhalingsoefeningetje wel leuk... een weekje padvinderen en daarna heel veel afpilsen, maar om nou te zeggen dat die in tijden van oorlog het verschil gaan maken? Neuh... daar heb ik niet al te veel vertrouwen in. Maar er zitten vast ook hele fanatieke bij.

crixus | 29-03-06 | 10:57

Een paar jaar terug werd Chavez met een militaire coup afgezet. Deze coup had openlijke steun van de VS. De dreiging voor een nieuwe staatsgreep is hoog, bovendien denkt Chavez dat de VS zo'n staatsgreep nu militair gaan steunen. Hij denkt dat de VS de antillen gaan gebruiken om een dergelijke invasie te ondersteunen. Gezien de uitspraken van o.a. herr Kampf is dit ook niet zo'n gek idee. Het vergroten van de troepenmacht in Venzuela gebeurt om een dergelijke invasie af te slaan, niet om de fucking Antillen te veroveren. Waarom zou iemand dat uberhaupt willen?

ElEndoscoop | 29-03-06 | 10:56

@Mokum kosher,

Nee liever niet eigenlijk 3 weken curacao was nog te doen, maar die Jungle training in Belize was zwaar kut, hou niet zo van dat kleffe klimaat, doe wel toeg S3 spelen op de staf in Willemsstad.

CumGranoSalis | 29-03-06 | 10:54

@CumGranoSalis: He gezellig jij bent er ook weer. Kunnen wij Isla Margarita niet alvast bezetten? Uit zelfverdediging toch? Lekkere chicas boom boom daar. In Caracas ook overigens. Ay mami como me gusta cuando me chupas la pipa.

Mokum Kosher | 29-03-06 | 10:51

Het is wat, de Antillen willen een andere staatsindeling ten opzicht evan Nederland en de Nederlandse regering gaat die eilanden direct angst aanpraten. Erg doorzichting allemaal.

Horror Scoop | 29-03-06 | 10:50

@Crixus

Reservisten (Natres) zijn enorm gedreven en felle lui.
Die gasten van de studenten weerbaarheid die mogen ze inderdaad tegen de muur zetten.

CumGranoSalis | 29-03-06 | 10:49

@crixus: Je kletst uit je nek. De NATRES is een zeer gemotiveerde groep reservisten die wel degelijk verstand van Venezolaantje raken heeft. Misschien moet je je er eens in verdiepen en goed naar de insignes kijken op de tv, voordat je met Dad's Army komt.

Mokum Kosher | 29-03-06 | 10:49

Nou straks lekker krat bier erbij, zakken chips op tafel en in mijn luie stoel Telesur kijken...

Horror Scoop | 29-03-06 | 10:48

Ik ben voor Venezuela, maakt me dat een NSB'r.

bad to the bone | 29-03-06 | 10:42

Ik wou net die kant op emigareren, maar Iran is wellicht een betere optie.

Deense Postbode | 29-03-06 | 10:41

Hoe zit dat nou? Als Chavez de Antillen verovert, zijn dan alle Antillianen hier in 0031 de vijand? Dan hebben we wel een probleem denk ik zo. Allemaal in interneringskampen duwen?

Habibi | 29-03-06 | 10:39

@TheCaretaker 29-03-06 @ 10:34:
Reservisten... kom op zeg... dan hebben we het over "Dad's Army", met types als Hans van Baalen en die andere ex-corpsballen van "Studentenweerbaarheid" daar win je nog geen Zeskamp mee, laat staan een oorlog.

crixus | 29-03-06 | 10:37

@TheCaretaker 29-03-06 @ 10:34
Meer hebben we niet nodig.

Dömper | 29-03-06 | 10:37

@mikeymike
Die Nederlandse fregatten daar zitten er heus niet alleen vanwege de strijd tegen de drugshandel. Die verzamelen waarschijnlijk heel wat intelligence over Venezuela en andere landen daar.

Horror Scoop | 29-03-06 | 10:35

Gisteren op teletekst:
"Defensie gaat het aantal reservisten terug brengen van 60.000 naar 5600".
We hebben al gewoon opgegeven?

TheCaretaker | 29-03-06 | 10:34

@kwoot 29-03-06 @ 10:31:
Nee, nu niet meer. Het mag niet meer van de staatssecretaris... Dus die jongens zijn dadelijk tot op het bot gemotiveerd om de Venezolaanse mokkels te verkrachten.

crixus | 29-03-06 | 10:33

Komt erg slecht uit nu, onze Marine kijkt porno!

kwoot | 29-03-06 | 10:31

Er is 1 probleem voor Venuzuela, er staan gevechtsvliegtuigen van de VS op de Antillen voor aanvallen op druglabs in Colombia. Nu Chavez zeau bezig is Boesj af te zieken, zien de Janks natuurlijk hun kans schoon bij een invasie.
"Dus waar maken we ons zorgen om, die Antillen blijven gewoon van ons" moet JP denken.

BTW is Chavez niet gewoon boos, omdat de NL marine de laatste tijd teveel coketransporten heeft onderschept. Ik zou ook boos worden als me dat geflikt zou wordt.

mikeymike_nl | 29-03-06 | 10:27

Dat wordt veel thee drinken dan. Van de Kamp is een oorlogshitser, maar het zou een mooie manier zijn om van die ellende af te komen.

Horror Scoop | 29-03-06 | 10:20

Mooi kunnen we de landsvoorraad chemische strijdmiddelen ook eens gebruiken, die raken ook alleen maar overdatum in die bunkers.

CumGranoSalis | 29-03-06 | 10:14

Stuur Harry Jongen alias 'De Neus' maar eens naar de Antillen om Natalee te zoeken ...

Die haalt nergens zijn neus voor op i.i.g.

Aboriginal | 29-03-06 | 10:09

Kunnen ze niet de stop er uit trekken en af laten zinken?
Lijkt mij het goedkoopst, en het makkelijkst.
Antillianen kunnen eventueel naar de razende bol, als ze willen

Donderman | 29-03-06 | 10:01

""If I am assassinated, there is only one person responsible: the president of the United States," Mr Chavez said during his weekly radio and television show, Hello President."

Ik zeg: "Is die Licht Debiele Brigade al onderweegs?" We gaan er mee wegkomen!

KaiserSoza | 29-03-06 | 09:59

Ay, papi chullo ven aca por favor.

Mokum Kosher | 29-03-06 | 09:59

Fokker 60's zijn de bom, ja!

GWX | 29-03-06 | 09:58

Van mij mogen ze die pleuriseilanden allemaal hebben. ;-)

Armageddon | 29-03-06 | 09:53

Chavez denkt dat ook Balkenendes gevreesde AIVD-doodseskaders een aanslag op hem wil plegen?
http://www.guardian.co.uk/venezuela/story/0,12716,1419780,00.html

Zeurders | 29-03-06 | 09:51

Logisch dat Venezuela zich gaat bewapenen. Dat land heeft één van de grootste weinig geexploiteerde olievelden ter wereld. Ze voelen de hete adem van Bush al in hun nek...

Amstel | 29-03-06 | 09:51

@sammy de moraalridde 29-03-06 @ 09:42
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

HOLland laat zich weer voor het VS karretje spannen.

3 maal hoera voor Chavez!

www.llink.nl/index.php?id=122

LuftBalloon | 29-03-06 | 09:50

@Dirrek 29-03-06 @ 09:45

Enemy at the gates, maar dan 8 man met ieder een patroon, een met het magazijn met een patroon, en een met een geweer en een patroon...

-bring it on-

KaiserSoza | 29-03-06 | 09:48

Ja, hallo luitjes... wakker worden! Wij moeten onze eigen belastingparadijsjes wel houden! En onze nationale coke-voorziening staat ook op het spel. Volendammers, Urkers en andere IJsselmeervolkeren: ik roep U op, verdedigt uw belang, voor God, Koningin en Vaderland! En als jullie Venezuela veroverd hebben, neem dat Suriname ook maar weer in. Kunnen de Bijlmerbewoners ook weer naar huis.

crixus | 29-03-06 | 09:47

Waarom vallen wij niet eerst aan?

DopeFish | 29-03-06 | 09:47

Kunnen we tenminste zeggen dat we naar Venezuela zijn geweest eerst volgende keer dat we een weekje Aruba gedaan hebben ;)

Des | 29-03-06 | 09:46

Kwestie van Joran v.d. Sloot weer is sturen?
Als ie Natalee Holloway kan laten verdwijnen kan ie ook....
Kan de FBI/AIVD/CIA/CDA niet tegen op

El Comandante | 29-03-06 | 09:46

Twee miljoen reservisten en 100.000 machinegeweren ? Wat gaan ze dan doen, om de beurt schieten ? "He, mag ik nu weer even ?"

Dirrek | 29-03-06 | 09:45

En dan komt de spierballentaal van minister Donner richting Chavez:
Ik spreek u vermanend toe, gij vlegel. Bekeert u van uw snode plannen.
Anders zult u den toorn van het Koninkrijk der Nederlanden aan den lijfe moge ondervinden. Let wel op! Wij hebben de AIVD!

De 'geweldige' vertaling: Dirigo usted mismo amonestando, usted chico travieso. Arrepiéntase de sus maneras malvadas. De otro modo usted podrá la experiencia la ira del Reino de los los países bajos en el cuerpo. ¡Preste bien en! ¡Tenemos el AIVD!

Wat in het NL vertaald ongeveer dit betekend: Ik leid u zelfde aanmanen, u klein schadelijk. Wees berouwd van zijn kwade wegen. Van nog een weg wil u is bekwaam de ervaring de wraak van het Koninkrijk van het Nederland in het lichaam. Leen goed in! Wij hebben de AIVD!

GroteDikkeLul | 29-03-06 | 09:43

Van mij mag Balkenende een mooi lint om de Antillen strikken en ze als verjaardagscadeautje aan Chavez geven.

sammy de moraalridde | 29-03-06 | 09:42

Zijn we in een keer mooi van die Antillen af. Ik zou zeggen: als Venezuela die corrupte bende wil hebben dan wensen we ze er veel geluk mee.

ShimoKura | 29-03-06 | 09:40

*wauw* 12 heuse speedboten. Toe maar, als ze echt vervelend gaan doen, kunnen we misschien ook wel laten zien dat we wel 100 heuse walter p5's hebben... Misschien is het handig als we de lokale dorps gek van het continent daar: Sjors dubbel joe boesj vragen om een raketje die kant op richten.

Hellsmurfje | 29-03-06 | 09:40

"Vette wapens vallen uit handen"

Herman Brood | 29-03-06 | 09:36

Ja, ook goeiemorgen..... ga me even bang maken dat er straks geen bolletjesslikkers meer via de Antillen binnenkomen hier !!

Herman Brood | 29-03-06 | 09:35

*Haalt vet uit wapens*

Dömper | 29-03-06 | 09:35

Ik zie het al voor me, Balkenende gaat spierballentaal richting Chavez uitslaan. Dat gaat ongeveer zo: "Gij schavuit! Belhamel! Indien u niet oppast, zal ik u een oorvijg verkopen!"
De vertaler naar Chavez toe: "Usted niño travieso. Sinvergüenza. ¡Cuándo usted no tiene cuidado, yo no le venderé una caja en la oreja! "
Waarop Chavez antwoord: Een doos voor mijn oor verkopen?

GroteDikkeLul | 29-03-06 | 09:35

*Haalt wapens uit vet*

PogingX | 29-03-06 | 09:34

pre-emptive strikes schijnen het helemaal te zijn bij tegenwoordig. misschien een ideetje?

marijn | 29-03-06 | 09:32

Kunnen we die Antillen niet gewoon gelijk aan Venezuela geven? Krijgen ze Femke Halsema en Wilders er gewoon gratiesj bij. Oh ja, en Grad Damen.

kate l. | 29-03-06 | 09:31

Misschien kunnen we binnenkort dus goedkoop naar de Venezuelaanse Antillen op vakantie!

KaiserSoza | 29-03-06 | 09:28

Ik ben heel erg benieuwd wat Wannabecool hiervan vind.

* -kraak- kom er eens uit, wannabecool, over -krieoek-*

KaiserSoza | 29-03-06 | 09:25

@.Harige Bangmaker @ 09:22
Het schijnt op dit moment heel druk te zijn bij de Marine-werving; hoe kwam je zo snel langs die rij ?

ventus_aqualis | 29-03-06 | 09:25

Een onderzeer is veel effectiever tegen een land als venezuela.
Gewoon een stuk of tien olietankers daar voor de kust tot zinken brengen en het land is failliet

hAl | 29-03-06 | 09:24

Leuk ... krijgen we onze eigen Falkland oorlog.
.
Maarrrrrr .... JPB heeft de 'cojones' niet om gewoon terug te meppen. Hij zal dus 'de dialoog' wel weer aangaan. Ik wacht al aen paar jaar op de dialoog tussen JPB en een Kalashnikov.

Professor Plons | 29-03-06 | 09:22

Ik heb me maar alvast aangemeld bij de marine. De rijksgrenzen zijn immers in het geding. Voor Vorst en Vaderland! Wil ook wel weer eens even geyle neuqsex. Dus dat komt goed uit.

Harige Bangmaker | 29-03-06 | 09:22

Geen angst, Alexander Pechtold heeft de zaken vast wel goed in de hand. In Venezuela staan ze te springen om bestuurlijke vernieuwing en die man heeft bewezen daar een kei in te zijn.

ventus_aqualis | 29-03-06 | 09:21

1.850.000 reservisten erbij?

Dömper | 29-03-06 | 09:21

Ja erg vervelend als ze de antillen veroveren....... hebben wij een probleem minder

kruisridder | 29-03-06 | 09:20

NL in Oorlog ? ... kost teveel en is niet politiek correct ... dus doen we niet.
Balkie gaat meerdere malen zeggen hoe "verbijsterd" hij is en daar schrikt Chavez van en trekt zijn leger terug.... of zo.

Moi | 29-03-06 | 09:20

Venezuela Nederlandsch!

crixus | 29-03-06 | 09:19

Venezuela heeft olie en wil niet met het spelletje van
de grote jongens meespelen = oorlog

vlunk | 29-03-06 | 09:19

Potverdikke.... Venezuela......., dat is waar ze dat lekkere bier brouwen (POLAR).... en waar die bloed mooie vrouwen rond lopen.... en waar wij het basisproduct voor beste exportproduct van importeren via de bootjesmarkt op curacaou... ;) .... hmmm.....

Choices | 29-03-06 | 09:17

Het koningshuis is al aan het pakken om te vluchten

boom boom | 29-03-06 | 09:17

F16's, ik kom nooit verder dan F5
*Reserveerd alvast een plaatsje in de atoombunker van de buurman*

Burgemeester Kiesman | 29-03-06 | 09:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken