Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is de schuld van het shocklog

Hersenschudding! Hersenschudding! Wat drie vechtende bReEzAh's en een hypocriet christenschooltje al niet teweeg kunnen brengen. Heel oud-mediaal Nederland heeft zich inmiddels gestort op het Nifterlake-college. Want wat daar gebeurde, ies nie goed. En zoals gewoonlijk is het is allemaal weer onze schuld. Nogmaals: de school treft geen blaam, het is daar normaal juist een oase van rust. (Ouders, vergeet uw brugklasser niet op tijd aan te melden.) Voor de zekerheid heeft de school toch maar weer een hijgerige “beste ouders/verzorgers”-brief uitgestuurd, met daarin de oproep “het filmpje vooral niet verder te verspreiden”. (Niet doen jongens, foei!) De kritiek op de school wordt er voorlopig niet minder om. Steeds meer leerlingen vertellen het verhaal over het totaal ontbreken van pauzesurveillanten en in de linktips vinden we elke dag meer stijlloos nieuws over deze school. Wat dacht u van: Onlangs zijn er mensen geschorst wegens “aanzetten tot haat”. Ze hadden onder de naam van een meisje een foto van een man in onderbroek rondgemaild. Het Niftarlake-college is kennelijk vooral goed in het bestraffen van zonden, die ze zelf totaal niet in de hand hebben. Veiligheid en respectvol met elkaar omgaan zijn de pijlers van onze school. Maar natuurlijk! Instant Update: Zogenaamde "bedreigingen" kunt u kwijt op het weblog van de "weblogdeskundige" cq Van Jeaulle 2.0 en Lucaskenner Matthijs van den Broek.hellup.gif

Reaguursels

Inloggen

hahaha, Matthijs van den Broek ' communicatiespecialist'??? Die jongen doet al een jaar of 10 over de makkelijkste studie die er binnen de universiteit gegeven wordt.....

prestodegekste | 23-03-06 | 14:50

dus als ik het goed begrijp, des cooler des te meer kudo's. ik vraag me af wat je er aan hebt of wat je met je kudo's kan.
ik mijn tijd was het, hoe toffer hoe meer vriendjes en vriendinnetjes.

sebaviaan | 23-03-06 | 13:31

Nietes, Kudos is geen meervoud, Kudos is een Grieks woord, dat zoiets betekent als 'hulde' of 'prijzing' of 'waardering'. Met name in het Engels betekent 'Kudos to Jim' zoiets als 'Hulde aan Jim', omdat Jim iets goeds heeft gedaan ofzo. Dat er op profielensites van 1 'kudo' en meerdere 'kudos' wordt gesproken is onjuist taalgebruik. Dat u ook even de rijke etymologische geschiedenis van een hip internet-bReEzAh-slangwoordje kent...

sputnik | 23-03-06 | 13:01

Morgen komt het denk ik op BBC of CNN :) Daarna op Al Jazeera :D

G1-Turbo | 23-03-06 | 13:00

@Gestoord 23-03-06 @ 07:59
Ze hadden ruzie omdat het slachtoffer na een aantal persterijen een van de aanvallers een klap heeft gegeven. Het slachtoffer was ook geen lieverdje, maar werd toch lastig gevallen door de 2 dames.
-
@sebaviaan 23-03-06 @ 09:17
Kudo's zijn punten die je kan krijgen op sugababes.nl om zo populair te worden... op internet.
(er was een tijdje terug een topic over een of ander dom wijf, die de meeste kudo's had).

Framoes | 23-03-06 | 12:11

Het Nifterlake is niet christelijk, Het Lodenstein en Calvijn die zijn Christelijk.

dolerend | 23-03-06 | 11:38

[email protected]!!

Sp!ts, donderdag 23 maart.

Utrecht- Een leerling van het nifterlake college in Maarssen, die onlangs met zijn telefoon met camera vastlegde hoe twee meisjes een klasgenote in elkaar sloegen, wordt van school verwijderd. ook de leerling die het filmpje op internet ztte, wacht een sanctie. 8 maart sloegen en trapten twee 15-jarige meisjes in op een even oude medescholiere. Op onder meer de internetsite geenstijl.nl is te zien hoe zij daarbij werden aangemoedigd door een groep medeleerlingen...

verder in bericht...

Het slachtoffer liep een lichte hersenschudding op, aldus Ter Laak, en niet en schedelbasisfractuur zoals Geenstijl.nl meldt. :)

Gratis reclame in 's lands meest gelezen dagblad, altijd lekker :p

pjottr | 23-03-06 | 10:29

wtf zijn kudo's, ben ik nou zo dom of word ik gewoon erg oud

sebaviaan | 23-03-06 | 09:17

even een hele stomme vraag tussendoor... maar waar in vredesnaam ging die ruzie nou over? Had dat ene meisje het vriendje van het andere meisje gepij**ehm* of of had ze nou toch de tweekoppige dildo van die andere meiden uit de kluis gepikt? bedoel.. wil de achtergrond toch wel even weten.

Gestoord | 23-03-06 | 07:59

Dit is nu eenmaals de wereld waarin we leven. Nee, dit gebeurd niet alleen in Nederland! In Nederland blijkt altijd maar weer dat schuldigen niet genoeg worden aangepakt en dat het daardoor niet tot iedereen doordringt dat dit soort gedrag niet wordt getollereerd. Met schuldigen bedoel ik niet alleen de vechtende meisjes maar ook de school en niet te vergeten de ouders die toch direct verantwoordelijk zijn voor hun kinderen (Scholen zijn niet verantwoordelijk voor de opvoeding!). Een hardere aanpak van zowel de scholen waar zulke dingen gebeuren, de leerlingen en de ouders zou geen slecht iets zijn. Een hardere aanpak wil natuurlijk niet direct zeggen dat ze cel- en/of geld straffen opgelegd krijgen. Andere oplossing is bijvoorbeeld het geven van cursussen en informatie aan de scholen, kinderen en ouders.
Maar ja, dit is en blijft Nederland en het zal wel weer jaren duren voordat er eindelijk iets gebeurd. Nederland is het land van de managers en beslissingen moeten worden genomen door tientallen verschillende managers voordat er ooit iets gebeurd.

compufreak | 22-03-06 | 23:05

@astronoud 22-03-06 @ 22:01
En dan ben jij nog stoerder door GS weer het opgeheven vingertje te laten zien.
De pot verwijt....

Framoes | 22-03-06 | 22:02

Geenstijl is toch een zielig weblogje om van een vechtpartijtje nieuws te maken. En dan vervolgens is Geenstijl natuurlijk niet te beroerd om na ontstane ophef de school het opgeheven vingertje te laten zien. Jullie zijn grote jongens hoor.

astronoud | 22-03-06 | 22:01

@J.S. Bach 22-03-06 @ 21:20
Tuurlijk, ik leef om ongefundeerd te schreeuwen.

Framoes | 22-03-06 | 21:26

Framoes 22-03-06 @ 21:13
En roeptoeter Framoes is ook weer van de partij.

J.S. Bach | 22-03-06 | 21:20

@J.S. Bach 22-03-06 @ 21:09
En moraalridder #1 is er ook weer.

Framoes | 22-03-06 | 21:13

Zoals ik zei bach, "Misschien" :)

supah | 22-03-06 | 21:11

@kentika 22-03-06 @ 19:56
Er is een verschil tussen ergens een idee van hebben en denken het echt te weten.
Jij denkt echt te weten wat not done is, en ik heb het idee dat jij een hypocriete moraalridder bent die zichzelf vrijwaart van een geweten door af en toe eens flink politiek correct te zijn.

Framoes | 22-03-06 | 21:10

supah 22-03-06 @ 21:06
Ik denk dat jij je nu heel erg vergist, supah.

J.S. Bach | 22-03-06 | 21:09

Kentika: Als je slim en superieur wilt lijken moet je je misschien niet verlagen tot het soort vuilbekkerij dat je hier net laat zien. Nu lijk je gewoon iemand met een grote bek wiens post niet eens het niveau haalt waar je lucas van beschuldigd.

supah | 22-03-06 | 21:06

Is het goed leven in de moreel superieure werkelijkheid kentika?

Lucasdelinkselul | 22-03-06 | 20:28

hah hoe zielig kan je zijn..... 2 tegen 1
naja het is ook VMBO dat verklaart alles

keizer stef | 22-03-06 | 20:23

@Lucasdelinkselul 22-03-06 @ 19:22

een idee hebben van wat wel en niet done is onderscheidt de mens van bepaalde stukjes-schrijvers Lucas. en zo te lezen is dat je idd te hoog gegrepen, terwijl het echt best wel simpel is. voor de meesten van ons komt dat gelijk met het besef dat je beter niet in je bed kan pissen, maar misschien ben je daar ook nog niet helemaal uit?

overigens, ik schat zo in dat zodra die matthijs (wie dat ook mag zijn) ophangt hij lekker doorgaat met gieren, maar dan om iemand die vindt dat stukjes poep op GS plempen hem een journalist maakt, Lucas.

kentika | 22-03-06 | 19:56

Sinds wanneer vervagen er door dat stel knurften van Fok! grenzen? Ze duwen dan misschien de boven grens van mongolerige kontkusserigheid op maar echt grensverleggend zijn ze daar nooit geweest. Net niet nieuwssite op puberniveau. Geenstijl was wat het was en is wat het is.

supah | 22-03-06 | 19:52

*hangt gierend van het lachen met Matthijs aan de telefoon*
Hee Bach, Thijs vindt jou het grappigste!

Lucasdelinkselul | 22-03-06 | 19:22

Hee wat leuk, J.S. Bach weet wat wel en niet done is. Heerlijk lijkt me dat, die wijsheid in pacht hebben!

Lucasdelinkselul | 22-03-06 | 19:20

@ganzo 22-03-06 @ 17:38
Hij is -denk ik- niet alleen wegens filmen geschorst, maar ook omdat je hem duidelijk hoort aanmoedigen.
Hij was niet de enige, maar wel de persoon die filmde, dus krijgt hij straf voor een hele groep klootzakken die liep aan te moedigen.

Framoes | 22-03-06 | 19:00

:ikwilooksmiliesindecommentsgebruikensmilieinsertdoet:

Bende | 22-03-06 | 18:55

Shareholder 22-03-06 @ 17:49
Ik ben er nog niet zo zeker van of G.S. wel "modern, verantwoord aan het triggeren" is.
Het is prima als er wantoestanden aan de kaak gesteld worden. Echter, het journaille van G.S. geeft daar een vreemde draai aan.
Het oproepen tot volspammen van gastenboeken e.d. vindt gretig aftrek bij een aantal reaguurders die niet verder nadenken dan hun neus lang is.
Vreemde zaak vind ik dit, en daar is niets "verantwoords" of "moderns" aan.
Oproepen tot zoiets is gewoon "not done".

J.S. Bach | 22-03-06 | 18:18

@Rabarberke 16:12
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoelde te formuleren: de schoolleiding vond de ruzie tussen de meiden op dat moment niet van belang. Blijkt ook wel. Als ze dit wel belangrijk vonden, hadden ze diezelfde (woens)dag een brief naar de ouders uitgedaan met het voorval en een passende maatregel. Nee, pas de maandag daarna wordt een brief opgesteld nadat waarschijnlijk zo´n medezeggenschapsouder de directie een tip gaf dat een filmpje van het voorval circuleerde op het internet, en dat vlak voor de sluiting voor de inschrijfdatum voor nieuwe leerlingen. En pas DAN gaat de directie over tot maatregelen die natuurlijk een kalf-put-gehalte hebben.
Natuurlijk valt een gevecht op deze valse manier nooit goed te praten, maar ik zou ook geen school weten waar geen vechtpartijtjes zijn. Onderling uitspreken, bijleggen en afspraken maken: dat had de school moeten doen. Dan laat je ook je opvoedende taak als school zien, en kweek je op den duur een situatie van veiligheid en vertrouwen.

OoO | 22-03-06 | 18:01

shareholder hahaha

Rabarberke | 22-03-06 | 17:52

Toch denk ik dat het de schuld van het shocklog is.

Shareholder | 22-03-06 | 17:50

GS dikt wellicht iets aan, maar doet dat m.i. op de cynisch toespitsende wijze a la een vpro documentaire. Ofwel: modern verantwoord triggeren. Zo'n incident kan je immers makkelijk extrapoleren. Als ik wel eens iets lees over scholen dan handelt het vaak over dingen als : harddrugs dealen, pedos op schoolplein, pedos voor de klas, wraak op pedofiele leraren, bedreigde leraar, doodgeschoten leraar, voor phonecam afgetuigde leraar/scholier, scholieren die elkaar ziekenhuis en gerechtshof in trappen, scholieren die het schoolgeld bij elkaar neuken, rassenhaat, discriminatie, kleding (merken) die inspelen op de haat, zwarte vs witte scholen, fraude met subsidies, fraude met schoolresultaten, maria die het creationisme wil bevorderen, leraresje dat geen breuken kan, maar wel verliefd kan worden op 15-jarigen, het kind van 12 dat de leraar van twee klassen terug mentaal al voorbij is, we tellen geen kinderen meer maar stoelen, sommigen krijgen les in hulpbarakken omdat de school al jaren bouwtechnisch afgekeurd bouwval is. Ja, zelfs jongentjes moeten op meisjes toiletten vanwege wc-eend besparing. Amen. Er is een hoop bereikt. Naar school gaan moet nu zoveel voorbereidend realistischer zijn dan toen ik ging.

Shareholder | 22-03-06 | 17:49

@ganzo

Tsja, als in de Abu Ghraib gevangenis mensen worden mishandeld, ga je toch ook niet de fotograaf bestraffen? "Zo he jij hebt die misstanden hier openbaar gemaakt en dat is niet braaf jongen"

Rabarberke | 22-03-06 | 17:41

dat begrijp ik ook niet, maar als het schoolbestuur santies neemt tegen degene die dat filmpje heeft geplaatst. moet het schoolbestuur toch wel even naar de rol van haar zelf kijken.

ganzo | 22-03-06 | 17:38

@ganzo

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom zo'n filmpje niet op het internet mag worden gepubliceerd. Is dat calvinistische schaamte voor platjes of zo?

Ik vind het tekenend voor deze tijd. Hier is sprake van de welbekende hufterigheid en nu zou deze vanwege een of ander duister motief niet openbaar gemaakt mogen worden?

Mirrrrorrrr awaaaayyyy!!

Rabarberke | 22-03-06 | 17:34

Precies! Die koters gaan zelf naar school ze moeten niet zeiken!

JensDensen | 22-03-06 | 17:32

whee, waar slaat dit gezeur nou allemaal op (dekoning, frogie). een ding is duidelijk. hoe het schoolbestuur met deze zaak omgaat is in woord te benoemen: kinderachtig. het schoolbestuur heeft niet adequaat gehandeld in deze zaak, zij hadden moeten voorkomen dat dit fimpje naar buiten kwam. je maakt me niet wijs dat dit filmpje niet bekend was bij het schoolbestuur voordat het op internet terecht kwam. kijk je naar de eerste brief, tweede brief dan weet je al voldoende. achteraf maatregelen/santies nemen, geweldig. bravo, bravo.

ganzo | 22-03-06 | 17:31

eind goed al goed. Lucas en Matthijs kennen mekaar gewoon uit het Nimweegse en het doet me weer denken aan wijlen berryenberrie.nl.

@da wizard
dat filmen doet Mathijs zelf wel, is ie namelijk goed in zie
gert.flabber.nl/havana_aan_de_waal/

sambalbaj | 22-03-06 | 17:30

@forgie

Oh beeindig jij de discussies waar je zelf niet aan deel neemt? Zit je in het onderwijs of zo?

Rabarberke | 22-03-06 | 17:26

@brederodekater

Nou als dit normaal is, waarom zouden kinderen dan naar school gaan?

Rabarberke | 22-03-06 | 17:24

Aan haar posts te zien op partyflock te zien zal deze dame echt niet drugs gebruiken integendeel. Ze snapt er helemaal niks van. Nee deze meid zal dat ook nooit hebben gebruikt. Allemaal spa blauw op een feestje. Ondanks dat ze toch van school is gestuurd heeft deze meid toch nog een goede toekomst. !!

Evil_Homer | 22-03-06 | 17:23

Tuurlijk jongens, alles moet kunnen en alles mag.
De publicatie van dit filmpje diende natuurlijk een hoger belang!
Nu ik erover nadenk, zijn er nog hogere belangen dan de portemonnee van Weesie en vrienden?
Ik dacht het niet. Einde discusie!

forgie | 22-03-06 | 17:18

Nou op die school gebeurt niets bijzonders alleen was er toevallig deze ker een camera bij.
Maar zulke vechtpartijen komen geregeld op elke middelbare school voor.
Maar normaal gaat zulke meuk meteen de doofpot in en das nu wat lastig met die cambeelden.

Brederodekater | 22-03-06 | 17:12

Het feit op zich dat dat ene meisje in elkaar wordt gehoekt is nog tot daar aan toe. Wat schrijnender is in dit geval is dat die medescholieren staan toe te kijken en het bovendien nog aanmoedigen. Dit zegt iets over de mentaliteit van de jeugd en die is niet al te best blijkt maar weer. Ik was zelf ook geen lieverdje vrogger maar er zijn wel bepaalde mores. Je hoekt niet door als iemand op de grond ligt en twee tegen een is ook al uit den boze. In het geval je zoiets ziet gebeuren is het je plicht in te grijpen. Doe je dat niet dan ben je of een hele laffe baas/bazin of je moet doorgescreend worden in een heropvoedingskamp, wat ook weer deels taak van de schoolleiding is. Concluderend en enigzins kort door de bocht, die schoolleiding heeft die koters helemaal niet onder controle(het bijbrengen van basis normen en waarden krijgen ze niet voor mekaar). Die koters hebben een klote mentaliteit. In dat geval zal dit incident inderdaad slechts het topje van de ijsberg zijn..

FermeKnaep | 22-03-06 | 17:07

@da wizard

Pardon? Je mag niet filmen zonder toestemming van de ouders? Welke ouders? Alle ouders, 2 ouders?

Die kinderen zijn zoals dat heet handelingsbekwaam. Ze hebben mobieltjes met video en niemand heeft ze ooit verboden te filmen. Er wordt geheid dagelijks gefilmd daar, gefotografeerd en gesmst. Iedereen doet dat.

Pas nu er compromitterend materiaal naar buiten wordt gebracht, probeert de schoolleiding achteraf de publicatie tegen te houden om m.i. onwelriekende motieven.

En al was het verboden, de publicatie van dit filmpje dient een hoger belang dan het belang van een paar ouders en een paar leskabouters.

Als de schoolleiding openbaarmaking wil voorkomen dan kan ze gillen en blaten wat ze wil. Bij de rechter dan.

Rabarberke | 22-03-06 | 17:05

@DeKoning 22-03-06 @ 16:43
Nee, de kranten doen het om de nieuwswaarde.
/sarcasme

Framoes | 22-03-06 | 16:53

@ J.S. Bach

De grappen zijn soms idd goedkoop maar GS is zeker geen FOK!-kloon aangezien FOK! één en al broodje aap is...

Fanboy | 22-03-06 | 16:50

@J.S.Bach,
Der Lucas sätzt Sich mit Tränen nieder.......

fuckje | 22-03-06 | 16:45

Ehmmm.... Kan ik hier even op de boodschapper schieten? Dood aan Geen Stijl voor het posten van dit filmpje en het aan de kaak stellen van de reactie van de schoolleiding. Goed dat de filmpjesmaker van school is verwijderd (schandalig om dit te delen met anderen). En nu ik toch bezig ben: alle kranten en andere media die dit nieuws hebben opgepikt deugen ook niet.

Zo. Thee iemand?

DeKoning | 22-03-06 | 16:43

@ LucasDeLinksel*l:
Nou niet gaan janken.
Als Matthijs van den Broek zegt dat GS provocerend bezig is en dat zaken aangedikt worden, dan heeft hij daarin gewoon 100% gelijk.
Of hij nu wel of geen een Weblog-oloog is, interesseert me geen ene moer.
Je ietwat smakeloze oproep om z.g. "bedreigingen" te gaan sturen naar zijn weblog vind ik goedkoop en dom.
Het niveau van G.S. gaat hard achteruit. Het is gewoon een FOK-kloon waar puberalen en/of randdebiele types zichzelf al scheldend af kunnen reaguren..
Heel jammer.

J.S. Bach | 22-03-06 | 16:42

Volgens mij is dat aandikken en provoceren ook precies hetgene dat de Televaag aansprak aan dit log!?
een weblogkenner die zelf zo'n scheytlog heeft? :S

DopeFish | 22-03-06 | 16:27

@Rabarberke
Mee eens, maar die jongen heeft wel interne zaken naar buiten gebracht.
Je mag namenlijk op school niet filmen zonder toestemming van ouders, dit geld dus ook voor leerlingen...

da wizard | 22-03-06 | 16:25

@puddingbrood 22-03-06 @ 15:54
Dan krijg je regeringstaferelen. Gaat er iets fout: dump de ene incompetente persoon en neem een nieuwe aan, want dan houdt het volk z'n bek weer een paar jaar.
-
@Rabarberke 22-03-06 @ 15:57
Ja, omdat hij de dames liep op te naaien en schreeuwde dat ze door moesten gaan met vechten.
-
@Topic Zelf
Ach ja, de schade was misschien iets beperkter dan we dachten (misschien wel mijn fout), maar het komt er op neer dat iedereen boos is omdat het naar buiten is gekomen en de school nu een slechte naam heeft.

Framoes | 22-03-06 | 16:18

Iemand die zichzelf omschrijft als semi-intellectueel en salonsocialist getuigt van zelfspot en relativeringsvermogen, dus Matthijs kan de beroerdste niet zijn.
Ik zou alleen iemand bashen die dat verdient, en da's Matthijs niet echt. De kwalificatie weblog-deskundige komt voor rekening van het AD.
@Rabarberke 22-03-06 @ 16:07:
Ik ben het zowaar weer eens met je eens.

crixus | 22-03-06 | 16:17

you're moet your zijn btw

Yo quiero taco bell | 22-03-06 | 16:15

@rabarberke
zoals vrind Carl von Clausewitz al zei; het doel 'gute name' heiligd de middellen 'gute schlage'

(jaja, voor de puristen onder ons, en Machiavelli voor hem.. en Tsun Tzu enz...)

ed.. | 22-03-06 | 16:14

Hij moet zich beroepen op de auteurswet en vrijheid van meningsuiting. Eat you're heart out Zwarte Kip.

Yo quiero taco bell | 22-03-06 | 16:14

@OoO

Ohh nee de ruzie zelf is het probleem van de school niet he? Op iedere school komt het voor dat iemand op de grond in haar gezicht wordt getrapt door twee leerlingen en dat de rest er juichend om heen staat.

Dan adviseer ik alle ouders om hun kinderen vanaf nu van school te halen totdat de schoolleiding garant staat voor hun veiligheid.

Je slaat de plank helemaal mis. Een schoolleiding heeft behalve een educatieve taak ook tot taak om voor de veiligheid in te staan van de leerlingen. Dat is in allerlei regelingen geformuleerd, maar het is ook een morele plicht. Doet de school dat niet, dan is ze nalatig en dus aansprakelijk. Zo simpel is het.

www.onderwijsachterstanden.nl/php/down...

Rabarberke | 22-03-06 | 16:12

@ed

Ik denk dat we pruisisch militair regime op scholen moeten vestigen. Orde, discipline en tucht. :)

@dawizard/puddingbrood

De schoolleiding heeft helemaal geen zeggenschap over wat er met dat filmpje gebeurt. We leven niet in een politiestaat, Artikel 1 GW is er nog steeds en het grondwettelijk recht tot het verspreiden van nieuws omtrent bepaalde, in dit geval schokkende, gebeurtenissen is niet ondergeschikt aan de behoefte van zo'n schoolleiding om gezichtsverlies te voorkomen. Lazer een eind op zeg. Hier is iets fundamenteel mis op deze school en de hoofdkabouter vindt dat ie een leering moet straffen omdat hij dat wereldkundig maakt?

Ik zou zeggen: mirror away everybody!

Rabarberke | 22-03-06 | 16:07

Idd, de ruzie zelf is het probleem van de school niet, dat komt op iedere school voor. Het probleem van de school is dat het in de media gebracht is door wat sensatie-zoekende medeleerlingetjes. Ruzie wordt wel opgelost en vergeten. Dit mediagebeuren niet. Als je over 10 jaar eens op de naam van de school googlet, zul je dit verhaal nog steeds kunnen lezen. Ik ben daarom benieuwd naar de 'passende maatregelen'.

OoO | 22-03-06 | 16:03

@Rabarberke Ehhh, ik trek erg voorbarige en niet of nauwelijks gefundeerde kontklusies. Misschien. Gepaste maatregelen staat opgegeven als eh.. maatregel.

puddingbrood | 22-03-06 | 16:00

Inmiddels hebben wij ook de leerling die de film heeft gemaakt, de leerling die deze op internet gezet heeft en een enkele omstander die de vechtende partijen aanmoedigde,
kunnen traceren. Wij nemen passende maatregelen tegen hen. Helaas lukt het niet om alle onjuiste berichten van internet verwijderd te krijgen. Steeds weer worden namelijk nieuwe sites aangemaakt. Wij doen een klemmend beroep op een ieder om deze actie te staken.
---
Passende maatregelen zijn billenkoek en een goed gesprek met meneer de directeur...

da wizard | 22-03-06 | 15:59

@rabarbeke

" En er wordt natuurlijk ook regelmatig iemand in elkaar gerost. Meestal gebeurt dat achter gesloten schermen en kan zo'n afgezogen lul de behanger van een schoolhoofd zijn slijmerige goedpraterij in traditioneel communistische zuiveringspropaganda aan de ouders verkopen."
Klopt helemaal! en dat je vader zegt; dan zul je het er ook wel naar gemaakt hebben... tsja wist hij veel.. maar gelijk heb je, tikken dienen door ouders uitgedeeld te worden en niet door het onderwijzersgilde. Helemaal mee eens maar het jammere is dat dezelfde jute mutsen met okselhaar van 99% marihuana ook kids hebben tegenwoordig.. no pun intended... iemand moet 'de jeugd' toch weer op het rechte pad brengen.. interesse?

ed.. | 22-03-06 | 15:58

@puddhingbrood

Pardon?? Is die jongen van school gestuurd die de film heeft gemaakt???

Rabarberke | 22-03-06 | 15:57

@da wizard En dan moet de directie van de school ook haar verantwoording nemen en ontslag indienen. Als de camera en special effects man van het onderhavige filmpje al stout genoeg waren om van school verbannen te worden dient de directie zekers zonder meeneming van bonus en/of handdruk de biezen te poeten en alsook de plaat te pakken. Alors!

puddingbrood | 22-03-06 | 15:54

@ed

Een corrigerende tik is niet altijd fout, maar een leraar heeft van kinderen af te blijven. Als mijn kind vervelend is deel ik die tik wel uit. En vroeger hadden onderwijzers het aardig bij het rechte eind. Tegenwoordig zitten we in het onderwijs opgescheept met van die jute mutsen met okselhaar van 99% marihuana. Op scholen wordt gedeald, gespoten, gesnoven, geslikt en ohja... er wordt ook wel lesgegeven. En er wordt natuurlijk ook regelmatig iemand in elkaar gerost. Meestal gebeurt dat achter gesloten schermen en kan zo'n afgezogen lul de behanger van een schoolhoofd zijn slijmerige goedpraterij in traditioneel communistische zuiveringspropaganda aan de ouders verkopen.

Maar nu even niet. Nu valt de schoolleiding gigantisch door de mand door domweg te liegen over hetgeen is voorgevallen.

"De vechtpartij was maar 1 minuut" las ik hier ergens. JA LUL! Hoe lang denk je dat je nodig hebt om iemand af te tuigen? 2x45 minuten? Alle mishandelingen die in de krant zijn geweest de afgelopen jaren, soms met dodelijke afloop, gebeurden in een minuut of korter. Omdat iemand 10 seconden lang op iemand zijn hoofd sloeg. Omdat iemand 5 trappen in iemands gezicht gaf. In een paar seconden.

Geef mij even een minuutje met dat schoolhoofd en laat die surveillanten maar even 'tijdig' ingrijpen, kijken of hij het verschil tussen lopen een kwijlen nog weet.

Rabarberke | 22-03-06 | 15:53

snotaapje het is nu 2004 dan lopen ze maar 1 jaar voor
* valt mee toch *

harry de leipe | 22-03-06 | 15:52

Bij mij op school zaten twee gasten te spelen met een stiletto, waarbij de een per ongeluk de ander neerstak. Na ampel beraad staakte de stemmen in de lerarenraad, waarna het besluit tot schorsing danwel verwijdering aan de leerlingenraad werd overgelaten. Twee weken schorsing en deelname aan een vrijwilligersproject voor Mozambique (initiatief van een leraar) was de uikomst geloof ik. Nee, het was geen Montesorryschool, maar wel de jaren '80.

sjaakdeslinksesul | 22-03-06 | 15:51

laat ze allemaal maar lekker lullen, helemaal super, allemaal, graties; ies goed want ies niet doer, reclame voor onze oud en vertrouwde GS =) laat ze allemaal maar lekker stom en negatief lullen over GS, wereldheerschappij komt met de dag dichterbij: Ein Volk, Ein Reich, GeenStijl... (zeg dit niet met nazi-achterliggende gedachten)

cApo Di tutI Cap0 | 22-03-06 | 15:48

GeenStijl is zo 2005.

Snotaapje | 22-03-06 | 15:47

@fuckje
nare? juist hele fijne.. hehe

ed.. | 22-03-06 | 15:46

Bij mij breng je vanalles naar boven!

Iceman007 | 22-03-06 | 15:45

@rabarbeke, fuckje
maar begrijp me niet verkeerd, een corrigerende tik is niet altijd fout... ik vind het niet erg.. waar rook is is vuur, je kent het wel. ging mij alleen maar om het feit dat op elke lagere/middelbare school in Ned. deze praktijken voorkomen.. hoort er toch een beetje bij?

ed.. | 22-03-06 | 15:44

@ed..,
breng ik nu nare herinneringen bij je naar boven?

fuckje | 22-03-06 | 15:43

@ed

Geenstijl heeft er goed aan gedaan dit openbaar te maken. Een van de voordelen van de snelle moderne media is dat dit soort misstanden aan de kaak gesteld kunnen worden.

Dat zijn die kutscholen niet gewend en daarom gaan ze jammeren.

En het zal best zo zijn dat jij in een achtergesteld gereformeerd kutdorp vroeger mishandeld werd op school, in gecultiveerde gemeenschappen hoort zoiets niet voor te komen.

Als die schoolleiding nou gewoon zorgt dat kinderen daar niet worden afgetuigd dan acht ik de kans klein dat zo'n schoolleiding op een dag ook eens wordt afgetuigd.

Rabarberke | 22-03-06 | 15:42

En dan staat er "Ruzie om een paar kudo's" .. Dan zou het toch de schuld van sugababes moeten zijn? Zomaar, even objectief gedacht enzo.. En dat is inderdaad zwaar triest dat elke keer zo'n onnozel kind erbij komt als die andere meid da kind gevloerd heeft, en dan een mep of een schop geeft.. Je zou haast denken dat het om die gozers ging die riepen "doe nog een keer!" in plaats van dat ze het zelf echt wou.. Je zal maar van aandacht houden. Of gaan ze me nu virtueel bedreigen? :o

Dakota | 22-03-06 | 15:42

@fuckje..
mmm.. laat ik mijn jeugd nou net in assen hebben doorgebracht... let wel; mijn jeugd, we zijn nu stadgenoten..

ed.. | 22-03-06 | 15:41

@ed..,
zo hoorde ik laatst het verhaal over een decaan in Assen die een maand voor zijn pensioen een leerling in elkaar sloeg, en dus een maand voor zijn vertrek, wat een gezellig afscheid had moeten worden, gelijk werd geschorst.

fuckje | 22-03-06 | 15:39

maar dit is toch helemaal niets nieuws? kheb nog wel wat littekens over van mijn lagere schooltijd, kan me nog herinneren hoe een van mijn klasgenoten een zaag in de rug van een ander plantte, hoe we met luchtdrukpistooltjes, vuurpijlen en erwtenschieters elkaar te lijf gingen op het schoolplein en dat je altijd klappen kreeg van 3 man of meer (fietsenstandaards en autoantennes deden het dan altijd goed)... het enige verschil is dat er nog geen digi-camara's bestonden. enne ik heb het hier over een streng christelijke school in het noorden des lands waar de klappen niet alleen van de medeleerlingen kwamen! ik zeg; worden ze hard van!

ed.. | 22-03-06 | 15:34

@kaiserzoza

Lucas is een hoax van Pritt, Kouwes en Slamdunk

Rabarberke | 22-03-06 | 15:34

@fuckje 22-03-06 @ 15:26

Wim is slechts een hoax van Fleisch, Pritt en Lucas.

KaiserSoza | 22-03-06 | 15:33

Alsof dit de enige school is waar het een teringzooi is. Word eens wakker zeg.

Rabarberke | 22-03-06 | 15:31

Nu heeft Wim Heitinga iedereen bij de kloten.

fuckje | 22-03-06 | 15:26

@John McClane: een tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend shocklog aldus van Jeauleaux II

The Hedge | 22-03-06 | 15:24

Oke ik zal het nu maar bekennen
Het is een hoax opgezet door een nieuw weekblad wat opgezet is door Geert Wilders
whawhawa

harry de leipe | 22-03-06 | 15:23

@Yo quiero taco bell 22-03-06 @ 15:18
De school zal vast ontkennen dat er ook maar iemand is daar die er drugs gebruikt. Op die school komt dat niet voor!
Die meid wa vast op zoek naar voorlichting voor een opstel.
Je bent buitengewoon kwetsend bezig en je berichtgeving is ongefundeerd enz...

da wizard | 22-03-06 | 15:23

Wat is er nu eigenlijk mis met Van Jaulle? De volgende Usenet discussie bewijst dattie toch wel heel integer is:

Het Parool: Internetjournalist Francisco van Jole is niet verbaasd. (...)

J3B: Oh nee? Is ie wel echt journalist dan?
Truus de Wit: Meneer Jole is erg goede journalist
J3B: tapes verwisseld: deze kennen we al !
Truus de Wit: Meneer Jole blijft erg goede journalist
J3B: andere tape s.v.p.
Truus de Wit: Meneer Jole erg integere journalist
J3B: en de volgende ?
Truus de Wit: Volkskrant erg goede krant
J3B: Zeggen ze van NRC ook
Truus de Wit: Hebben geen meneer Jole
J3B: Niettemin een erg goede krant
Truus de Wit: Integer ook

Zwaetelaer | 22-03-06 | 15:22

Wat is dat "Geen Stijl" waar iedereen het steeds over heeft?

John McClane | 22-03-06 | 15:21

Laat die Matthijs toch gewoon met rust. Hij heeft overigens groot gelijk: het is een heel klein wereldje, dat van de weblogs, en GS zet de boel bij voorkeur lekker dik aan. So what ?

Andreas B. | 22-03-06 | 15:20

IMSHO: PEBCAK

style.councillor | 22-03-06 | 15:20

Wat een hoop gezeur om zoiets doms laat ons lekker genieten van dat filmpje :)

kloaka | 22-03-06 | 15:19

Beetje zielig om die Matthijs gast zo te gaan dissen maar goed. Verder snap ik de ophef rond dit filmpje niet zo,.. ik bedoel je gaat me niet vertellen dat dit soort chick fights niet vaker voorkomen.

rawg! | 22-03-06 | 15:18

Hee, bedankt voor de link :P Maarree, vind het eigenlijk wel goed dat jullie gewoon je mening geven enzo.

Niikkii | 22-03-06 | 15:18

@Lucas
Als je op de vuist gaat met Matthijs , film je het dan wel voor ons...

da wizard | 22-03-06 | 15:17

en toch proberen ze bepaalde boodschappen naar buiten te brengen

Xaio | 22-03-06 | 15:17

Pardon, maar Doninique Weesie die zegt "Wij brengen het naar buiten, zodat er hopelijk maatregelen worden genomen" is natuurlijk gelul.
.
Het enige dat GS wil is sensatie, wat natuurlijk goed valt bij de Telegraaf. Schijnheilig gezeik over maatschappelijk nut is onzin.

NOYB | 22-03-06 | 15:15

Ik zap me de pokke van de ene naar de andere site. Heb het er maar druk mee, met deze log-oorlogjes.... Genieten!!!

Slotenmaker | 22-03-06 | 15:14

We zijn met zijn allen dan ook weer ongefundeerd en buitengewoon kwetsend bezig... en zeau heaurt het eauk!

The Hedge | 22-03-06 | 15:14

@sjaakdeslinksesul ik vind Lucas zowieso een lul

McCool | 22-03-06 | 15:12

is dit de nieuwe Tekken game???
die wil ik ook !!!

PieceOfPie | 22-03-06 | 15:12

Gepaste straf voor de filmert???
Wat een onzin, hij deed wat de Kok met C-O-C-K ons verteld in al die sire-spots.... maak een foto of video van de daders.......

HULDE!

R2K | 22-03-06 | 15:12

Matthijs van den Broek(e) vs LoekasdeLinkseJenko.

Dömper | 22-03-06 | 15:09

lol @ dansende banaan

koennn | 22-03-06 | 15:09

hoeken terwijl iemand ligt is voor wijven, blijkt ook nu maar weer.
..
@ arma
..
waar gaan we naar toe, oh verkenner!

kolonel klootoog | 22-03-06 | 15:09

@McCool 15:01
LdLL en MvdB zijn gewoon matties van elkaar, ze lagen waarschijnlijk al dubbel om hetartikel in het AD en nu helemaal om jouw reactie.

sjaakdeslinksesul | 22-03-06 | 15:09

Inmiddels hebben wij ook de leerling die de film heeft gemaakt, de leerling die deze op internet gezet heeft en een enkele omstander die de vechtende partijen aanmoedigde,
kunnen traceren. Wij nemen passende maatregelen tegen hen.
-----
Of te wel, schiet ook de koerier van het slechte nieuws maar af...

da wizard | 22-03-06 | 15:08

Volgende keer graag een filmpje van deze breezahs die in de aula in hun rät worden genökt.

Feuer Frei | 22-03-06 | 15:08

Die filmert, en die juichende menigte zijn nog het meest zielig.

pronto | 22-03-06 | 15:04

@ Smoking_Slim Ik kon het niet beter zeggen

Nilus | 22-03-06 | 15:03

Vloeit dit uit in een fotofuck van Matthijs van den Broek?

PogingX | 22-03-06 | 15:02

25 jr, en bekend met(de nog wel naar) schoolgaande kids...
Deze ondervinden allemaal de zelfde problemen, het is niet jaarlijks maar dagelijks het geval dat er kids door andere kids worden afgetuigt.

Opgewachte bedreigt/bestolen en erger!!!

Dit was ook zo dat ik 11 was, en zo ik hoor van oudere, daarvoor ook al het geval.

De tendens is dat de scholen dit telkens in de doop pot stoppen..

Werkelijk waar, zijn er genoeg kids die je dit kunnen vertellen, verhalen voer leraren die met knuppels inslaan op kids is hierin ook niet vrij normaal..(tenminste, zo lijkt het dan)

Dus lul ?Matthijs van den Broek, ? lul niet met je het wordt aangedikt.

DIT IS DE WERELD WAAR WIJ IN LEVEN OMDAT DE "SCHULDIGE" (lees: school) Telkens weer het gehele verhaal naar het land der fabelen word verwijst.

Matthijs van den Broek, mag zich dan wel weblog kenner noemen, maar blijkbaar weet Mr Matthijs van den Broek, niets over de echter wereld.

Wederom gaat de eer uit naar GEENSTIJL!

Smoking_Slim | 22-03-06 | 15:01

En nu gaan we massaal een willekeurige weblogger lastig vallen..?

Straks loopt Nederland nog leeg door al die emigranten.

BlitzFlicker | 22-03-06 | 15:01

Ja, gek genoeg kan ik me er iets bij voorstellen dat de school niet blij is dat dit op internet wordt gezet. Niet zozeer vanwege de beschadiging van het imago - wat in het licht van de verdraaiing van feiten door de school nog wel terecht is - als wel de positie van het slachtoffer. Het vechtpartijtje heeft geen enkele nieuwswaarde, maar de privacy (gaarne uitspreken als privacy en niet als praaivicy) van dat meisje wordt met haar lichamelijke integriteit geschonden. Daar is die school voor verantwoordelijk. En jullie nu ook, stelletje lijkenpickerts.

Der Icebear | 22-03-06 | 15:01

Hoe kan iets prive zijn als het op internet terecht komt??? Trouwens wel enorm laf, met een paar tegen 1.

Pubers zijn al gefrustreerd, en de maatschappij maakt het alleen maar erger. Kunnen die hormonen niet meer tegen. Maar om dan te zeggen door weblog's als Geen Stijl....... blawalalwalederiedelalalal.

*schud hoofd en denkt: ach ach ach ach"*

Komt allemaal door Abraham, die had vroeger nooit die slavin en kind van hem de woestijn in moeten sturen.

pronto | 22-03-06 | 15:00

Die rector is zo dom he _O_

Muisje | 22-03-06 | 14:59

klootoog aantreden! We moeten weer ten strijde!

Armageddon | 22-03-06 | 14:59

Nix mis met vechtpartijen openbaar maken zo worden de daders tenminste publiekelijk aan de schandpaal genageld het nifterlake college is tenslotte druk met die sletjes en hun ouders een leuke nieuwe school aan het zoeken.

NoClass24 | 22-03-06 | 14:59

ik zeg weg met de hypocratie... alle vechtpartijen openbaar op internet!!

oculus | 22-03-06 | 14:55

Oorlog! waar blijven de roze tanks, F/16-GS's, en waar blijft die *verdoemme* infantrie? Het ies oorlog!

de aap | 22-03-06 | 14:54

Lucas de bedreigende Lul

0900 | 22-03-06 | 14:54

Een 'hijgerig brief'? Veel catfights gezien op school, maar weinig lesboeken, Lucas?

veest van pim | 22-03-06 | 14:54

En ontken eens dat Matthijs ongelijk heeft.
Jullie brengen nieuws altijd totaal objectief?

King of controversy | 22-03-06 | 14:53

*Probeert niet te bibberen van angst* Dit beweren ze toch ook al tijden over films en computergames...

Burgemeester Kiesman | 22-03-06 | 14:53

Vanavond in het NOS-journaal of RTL-Boulevard?

Mr.D. | 22-03-06 | 14:53

Ik ruik een nieuwe "VJ" rel woeiiiiiiiiiiiiii
Waar blijft Yigal?? En.. wat zou Kouwes hiervan vinden??

Cesarino | 22-03-06 | 14:50

Altijd geyl, zo'n katfight, what's the problem. Met art moet men zo jong mogelijk beginnen, toch?

Dalí | 22-03-06 | 14:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken