Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sorry voor de verontschuldiging

Ik trek hypotheekrente af Volgens VVD-er en Staatssecreatris voor Europese Zaken Nicolaï (ozb) is het onjuist als regeringsleiders zich verontschuldigen voor de Deense spotprenten. Die spotprenten waren dan tendentieus, grievend en stijlloos, het beledigen van Mohammed (awbz) en Allah is gewoon om te lachen, niet om voor te excuseren. Dat betekent dus dat secretaris-generaal Solana, die kennelijk namens ons gevoelens in het buitenland mag vertegenwoordigen, eens moet kappen met het verontschuldigen voor die cartoons uit Legoland. Om met Nicolaï te spreken: namens wie wordt er verontschuldigd? U en ik hebben die cartoons toch niet getekend? Als iedereen zich nu gewoon gedraagt alsof ze THUIS zijn, hebben we nooit meer problemen met welke groepering dan ook. Instant update: Zojuist heeft de Vereniging van Imams Nederland gezegd dat cartoons slecht zijn voor de integrasie en fatwa's juist goed zijn voor de betrokkenheid van moslims met de samenleving. Dat heeft met het thuisgevoel te maken...

Reaguursels

Inloggen

wat is dat nou voor bs slecht voor de integratie.
wij autochtono's zetten elkaar al eeuwen in de zeik.
dat we dat me dat nu ook met allochtono's doen is pure liefde.

Galgenrad | 22-02-06 | 00:52

Laat Mladic maar lopen, hij zij eens (tegen Karremans geloof ik) dat hij ons hier in de toekomst wellicht nog eens van de moslims zal moeten bevrijden.

Rubberen regenburka | 22-02-06 | 00:49

Er is maar één ding goed voor integratie: stoppen met het geloven in sprookjesfiguren zoals allah, mohammed, god en jezus en nog een heel stel meer van die verzonnen personages.

DeKeet | 21-02-06 | 22:23

Zaterdag 25 februari, 13:00 uur, de Dam, Amsterdam.
.
Protest tegen Islam censuur.

filter | 21-02-06 | 21:55

"Een Fatwa is een opinie van een geleerde, op basis van de Koran en de Sunnah, in antwoord op een vraag gesteld door om het even wie (Muslim of niet-Muslim) en over om het even wat." (bron:http://users.telenet.be/myprojects/pea" ce/fatwa.html)...... dat klinkt vrij neutraal maar ja als het ook maar een beetke kritische vraag is betreft de heer M. of A. of het heilige boek de K. zelf dan is de kans toch vrij groot dat de in de "opinie" van "de geleerde" de woorden "ongelovige(n)", "kelen" en "doormidden zagen" voorkomen...... tis helaas niet anders........

de knutselallochtoon | 21-02-06 | 19:49

@Jan Passant 21-02-06 @ 18:39
72 is een symbolisch getal... Heeft te maken de precessie van de aardas. Lees Graham Hancock er maar eens op na. Grote flauwekul, maar wel leuk.

crixus | 21-02-06 | 18:50

Nee, maar ik vroeg mij slechts af.

Jan Passant | 21-02-06 | 18:39

@Jan Passant,
Denk je dat ik die Koran heb geschreven?..........:-)

fuckje | 21-02-06 | 18:38

Waarom dat getal van 72 steeds, lijkt mij wat optimistisch ingeschat voor de gemiddelde spankracht.
Fuckje?

Jan Passant | 21-02-06 | 18:35

@Vossie,
" Allah hebbe jouw ziel, en jij 72 maagden".

fuckje | 21-02-06 | 18:32

@Jack Daniels 21-02-06 @ 17:33
Kan eigenlijk iedereen zo'n fatwa uitspreken??
.
Een fatwa spreek je niet uit, een fatwa laat je:
PPFFFATWAAAA!

Vossie | 21-02-06 | 18:31

Ga spelen Vossie.
@ cartoondruktemakers: Nou? Gewoon "sorry Jan", of is dat teveel gevraagd voor zo'n hoop gezeur!

Jan Passant | 21-02-06 | 18:29

@ pooface 21-02-06 @ 15:12
.
Je hebt gelijk pooface: a fatwa a day keeps the doctor away.
.
PPFFFATWAAAA!

Vossie | 21-02-06 | 18:26

fatwa's juist goed voor de betrokkenheid van moslims met de samenleving?

ZEI IEMAND FATWA???

FATWA

het woord FATWA
klinkt me altijd
onaangenaam in de oren
gelijk een plotse vettige scheet
komend uit de moslimreet
van een koran-exegeet:
PPFFFATWAAAA!
?Allah is great!?
en Mohammed z?n pprrrffeet!

Vossie | 21-02-06 | 18:22

Ik vind het tijd worden dat de cartoondruktemakers zich verontschuldigen voor het bederven van mijn humeur.
Ga eens wat bidden in de moskee en hou op met dat wapperen van je huig.

Jan Passant | 21-02-06 | 17:43

@bezigmetwachten 21-02-06 @ 17:28:
Dat is nu juist het hele punt, de VK (Volkskrant, neem ik aan, niet VolkomenKut, alhoewel de Volkskrant wel een kutkrant is) mag alles plaatsen zolang de wet niet overtreden wordt. Dat is vrijheid van pers, informatie en meningsuiting en daar heeft Atzo, of welke andere politicus niets over te zeggen. En daar hoeft een politicus dus ook geen verontschuldigen voor aan te bieden. Zodra dat wel het geval zou zijn hebben we echte staatscensuur in 0031, en ga ik emigreren.
Nederland was *kuch* officieel geen coalitie-partner bij de oorlog tegen Irak, pas later zijn er troepen ingezet onder VN-vlag. Daar hoeven natuurlijk geen excuses voor gemaakt te worden. Dat is heel cynisch van de regering, geef ik toe. Maar nogmaals die 2 dingen hebben niks met elkaar te maken. In jouw hoofd en in het hoofd van een verwarde moslim wel, die alles ziet als een frontale aanval op de islam. Maar ja, Atzo hoeft natuurlijk ook geen excuses te maken voor de verwarring cq domheid van een ander.

crixus | 21-02-06 | 17:38

Kan eigenlijk iedereen zo'n fatwa uitspreken??

Jack Daniels | 21-02-06 | 17:33

mochten=mocht

bezigmetwachten | 21-02-06 | 17:30

Als Bush en Blair alleen maar namens de VS en GB excuses hebben aangeboden, wie deed dat dan namens nederland? Of is dat helemaal niet gebeurd?
Democratisch gekozen leiders zijn toch verder welzeker aan te spreken op het 'klimaat' in hun land dat het mogelijk maakt dat zoals bij ons bijv. de VK ook zomaar deze cartoons mochten plaatsen?
En over of Atzo nou wel of niet begrijpt dat het een wat met het ander te maken heeft. Dat vraag ik me gewoon af.

bezigmetwachten | 21-02-06 | 17:28

@bezigmetwachten 21-02-06 @ 17:09:
Als democratisch gekozen leiders hebben Bush & Blair hun excuses moeten aanbieden names het volk dat hun gekozen heeft. Aangezien noch Atzo, noch jij en ik die tekeningetjes hebben gemaakt, dus ook niet verantwoordelijk zijn voor het plaatsten ervan in de krant heeft Atzo groot gelijk dat excuses niet door westerse overheden gemaakt hoeven te worden aan wie dan ook. Als er iemand excuses zou moeten maken is dat de tekenaar en de hoofdredacteur van Jyllands Posten, en die doen dat nu juist niet, omdat ze het tekenen en de publicatie uitstekend kunnen verdedigen.
Overigens, u lijkt wel te lijden aan het "Rabarberke" syndroom, twee dingen met elkaar vergelijken die niets met elkaar te maken hebben en daarmee een punt voor het eigen gelijk willen scoren. Wat is dat toch tegenwoordig? Wordt slecht redeneren op scholen onderwezen tegenwoordig?

crixus | 21-02-06 | 17:16

@crixus
Daarom zei ik ook 'een bescheiden linkje'. Als u wat beter uw best doet kunt u bijv. ook de tekst van Atzo terugvinden van nog geen drie weken geleden waarin hij heel duidelijk zegt dat 'moslims in europa' wat hem betreft 'de schijn van begrip ophouden' door niet 'te veroordelen'.
Maar nogmaals. Ga zelf maar zoeken.
En trouwens: Vraag je eens af of je alles wel moet willen zeggen! Als je steeds maar heel bewust een hele groep mensen kwetst en beledigt moet je niet gek opkijken als ze wat terugdoen. Als ik Atzo zijn VVD hoor zeggen dat je niet boos mag worden als iemand je willens en wetens aanvalt en expres juist dat beledigt wat je dierbaar is moet je zelf ook tegen een stootje kunnen.
Dus ook niet zeiken als er dan een reactie volgt!!!
De VVD en nederland steunen een oorlog waarbij tienduizenden overwegend moslim-burgerslachtoffers vallen. Bush en Blair hebben hun excuses aan moeten bieden omdat die oorlog illegaal is. Misschien dat Atzo zich eens moet gaan afvragen in wiens naam DIE excuses allemaal gemaakt zijn en of het een niet wat te maken heeft met het ander.

bezigmetwachten | 21-02-06 | 17:09

@Rosalie
Heel verstandig.

Romanus | 21-02-06 | 17:01

@Romanus

Ok. laten we ons dan maar concentreren op het oncontroleerbare van deze gemanipuleerde actie.....

rosalie | 21-02-06 | 16:56

@bezigmetwachten 21-02-06 @ 16:38:
Uw linkje zegt niks, de genoemde uitspraak van Nicolaï wordt aangehaald maar is slechts de interpretatie van een journalist van het Parool waar Aboutaleb zich aan ergert. Op die manier kun je iedereen alles in de mond leggen. Bovendien mag Nicolaï best vinden dat Nederlandse moslims zich minder druk maken over het moslim terrorisme en de rellen in het M.-O. dan de anti-terrorisme cartoons uit Denemarken. Dat is namelijk het beeld dat de moslim gemeenschap in 0031 zelf schept. Hetgeen van Atzo geen meten met 2 maten is, maar de vinger op de zere plek leggen dat de moslims alhier er een dubbele moraal op na houden.

crixus | 21-02-06 | 16:48

@bezigmetwachten 16:38
Aboutaleb: ''Er is in Casablanca met 2,5 miljoen mensen gedemonstreerd tegen terrorisme, en in Istanboel met met meer dan 1,5 miljoen mensen. Dat waren moslims tegen terrorisme. Die zijn er ook.''
.
Deze demonstraties hadden volgens mij vooral te maken met feit dat hun eigen interesses geraakt waren. Doet me denken aan die bomaanslagen in Jordanie. Vroeg een man op straat zich af waarom ze dat niet in Israel hadden kunnen doen.

controle | 21-02-06 | 16:46

@Rosalie 16:36
Dit soort veronderstellingen zijn er al heel lang. En al heel lang verdienen allerlei soorten mensen flink geld aan deze mystieke masonry theorie. Maar idd de symbolieken zoals Vlunk die ook beschreef zijn onmiskenbaar net eender als het Philips logo op de hoek van een steeg in Kuala Lumpur.. Maar wie zich op zijn duim slaat met een hamer, roept op zijn minst au, dat is een soort natuurwet. Derhalve zijn bepaalde acties en reacties voor een groot deel voorspelbaar, zelfs ten dele manipuleerbaar, maar nooit helemaal controleerbaar.

Romanus | 21-02-06 | 16:45

@crixus
Niks drogredeneren. Atzo vond dat hij veels te weinig veroordelingen hoorde van moslims in dit deel van de wereld. Voor iets waar zij part noch deel aan hadden.
Meten met twee maten noem je dat.
Hier een bescheiden linkje maar ga lekker eerst zelf googelen ofzoiets voordat je, sorry u, met onzin op de proppen komt.
www.parool.nl/nieuws/2006/FEB/14/ams3....

bezigmetwachten | 21-02-06 | 16:38

@fuckje

Het gaat niet alleen om de VS, maar om een spel dat vanuit de hele wereld (ook Rusland en China) gespeeld wordt en als wij nu zo reageren zo als ze denken dat we moeten doen, dan is het vooral voor ons huilen met de pet op (Europa).

rosalie | 21-02-06 | 16:36

@fuckje
Als je in een land wwont waar alle partijen met iedereen coalities sluiten, zal er nooit een regering met ballen, zoals jij het noemt (ik prefereer cojones) komen.

CoJoNes | 21-02-06 | 16:35

Die paar procent Moslims in Nederland moeten niet zo'n grote broek aantrekken.
Maar goed, nooit geschoten is altijd mis zullen ze wel denken.
Ik ben het gezeur over cartoons behoorlijk zat.

vander F | 21-02-06 | 16:34

Die man met die klapmuts kan gewoonweg Mohammed niet zijn omdat Mo geen snor had. Zijn moeder had een snor, zijn eerste vrouw had een snor, al zijn vriendinnen kregen snorren maar Mo haatte snorren wellicht omdat hij niet op zijn moeder wilde lijken, die hem immers reeds op jonge leefttijd had verstoten. Daarom mocht zij en zijn verongelukte vader niet samen in de muzelmenshemel of hel zijn.

Mo kon ook die poortwachter niet zijn, immers dat is Momper. Mo wordt in de spotprenten zelfs helemaal niet afgebeeld, het is gewoon een hetze van idiote imans.

De hele spotprenten affaire is voor mij het ultime bewijs dat die Deense iman tezamen met al zijn onderontwikkelde mede imans en godgeleerde de Koran niet voldoende kennen om die 1 miljard dolende muzelmensen de weg naar een mooie plaats in de muzelmenshemel te wijzen.

Opheffen dat geloof dat door die door de mand gezakte imans wegens onkunde verkeerd wordt uitgedragen.

Ksi-Ziks | 21-02-06 | 16:33

@fuckje 21-02-06 @ 16:29:
[/conspiracy mode on]De Nederlandse regering weet prima wat ze doet... Bea is hoofd van de NL-tak van de bloedlijn van de 13. Nazaat van de Shining Ones, die de voorouders zijn van de stammen van Israël. Alleen wordt ons niks verteld[/conspiracy mode off]
*nu weer schaatsen kijken*

crixus | 21-02-06 | 16:33

@rosalie,
dat is geen nieuws, we lopen al lang aan het handje van Grote Broer Amerika.
En wij hebben geen regering met ballen die de feiten onder ogen wil zien.

fuckje | 21-02-06 | 16:29

@bezigmetwachten 21-02-06 @ 16:20:
U heeft het wel druk met drogredeneren vanmiddag... Nu legt u weer iemand woorden in de mond die ik niet gelezen heb, noch gehoord van de Staatssecretaris. U mag de meneer best een rechtse eykel vinden, maar baseer dat wel op zijn werkelijke uitspraken, niet op zelf bedachte.

crixus | 21-02-06 | 16:27

Om even het nivo aan te geven van zijOnline, een quoteje:
-
Overigens lijkt het einde van het huwelijk van Bram en zijn vrouw Juliette ook zo goed als voorbij.

CoJoNes | 21-02-06 | 16:26

@fuckje

Ok, ik wel en vond het wel een eyeopener, al was het wat sterk neergezet door Vlunk, maar al is maar 10% waar van wat hij zegt, dan lopen we een fuik in doordat we precies zo reageren als opgezet is en hebben ze (VS, Iran etc.) een legitieme reden om te doen wat ze altijd al wilden......

rosalie | 21-02-06 | 16:25

ZIj-Online, DE bron voor de nieuwsgierige mensch.

Lucasdelinkselul | 21-02-06 | 16:25

Maar Atzo vindt het wel normaal natuurlijk wanneer moslims in nederland ter verantwoording worden geroepen voor rellen in het MO. Omdat ze toevallig moslim zijn.
Meten met twee maten noem je dat.

bezigmetwachten | 21-02-06 | 16:20

@ Brusselmans
Jij ook koffie, Phoebe?

St-Eenmans | 21-02-06 | 16:20

16:08 @ Brusselmans,
als je het nou met goddelijke hand opgetekend had in een bestseller..

Kudtkip | 21-02-06 | 16:20

@rosalie,
behalve het gebruikelijke gezwam ( alleen leuk als je meedoet) heb ik niets bijzonders kunnen vinden.

fuckje | 21-02-06 | 16:17

@Zum Kotzen
Ik ken Azie vrij goed. En de ontwikkelingen die ik daar gezien heb mbt de islam gedurende de laatste pakweg 10 jaar, vooral in India, vind ik zeer bedreigend ook voor het westen. Daarom steek ik ook de draak idd met de term "gematigde" moslims. In al dat soort landen is het verboden bv. om in het openbaar te kussen of voor een stel om elkaar aan te raken, laat staan hand in hand te lopen, want dan wordt je gearresteerd. Juffrouwen, die zonder begeleiding na half acht op straat lopen, worden ook gearresteerd en na veel soesah thuis afgeleverd (als het een betere klasse betreft).

Romanus | 21-02-06 | 16:16

@framoes:

westerlijk verval is ook maar relatief. 'zij' blijven stilstaan, imo is dat meer verval dan vooruitgang

Prego | 21-02-06 | 16:15

bwahaha 21-02-06 @ 15:06
Betekent westerlijk verval dan ook dat ze leren omgaan met andere culturen, of zijn alle ongelovigen nog steeds het doelwit van hun terreur?

Framoes | 21-02-06 | 16:11

@crixus

En toch word ik er niet vrolijk van, als het waar mocht zijn: we doen wat ze verwachten: boos worden en om vergelding/bescherming vragen en dan slaan ze toe.

rosalie | 21-02-06 | 16:10

De imams willen op deze wijze de integratie van Moslims verbeteren? Hoe dan toch, bij de baard van de proleet? Meer vlagverbrandingen, meer aanslagen, meer Mocro`s op Hoog Catherijne laten rondlopen om mensen lastig te vallen?

Flathead | 21-02-06 | 16:09

Maar weet niemand dan meer wat ik op 23 maart 1992 omstreeks 16:13 in cafe Den Denderjoule gezegd heb??

Brusselmans | 21-02-06 | 16:08

@rosalie 21-02-06 @ 16:02:
Valt me nog mee dat ze Dan Brown, Da Vinci, Rennes-le-Chateau en de Tempeliers enr niet bij hebben gehaald...

crixus | 21-02-06 | 16:07

@fuckje

Ja het Stamcafe, vnl. tussen Vlunk en Donkerdoorn, vanaf ong. 0:52 uur.

rosalie | 21-02-06 | 16:02

@Romanus 21-02-06 @ 15:56

Altijd fijn om even voorgespiegeld te krijgen wat er gebeurt als de 'gematigde' moslims in de meerderheid komen.

zum kotzen | 21-02-06 | 16:01

@rosalie,
daar is geen beginnen aan, om 24 uur per etmaal alles te lezen, maar was er nog iets speciaals wat ik moet weten?
Wat is trouwens GSST? Bedoel je het stamcafe?

fuckje | 21-02-06 | 15:58

Vanmiddag op radio1 reportage gehoord vanuit Maleisie. Inerviewtje met een hindu activiste en de leider van de grootste moslim partij daar. Maleisie is officieel een seculiere staat. Maar in de praktijk een moslim theocratie. De hindu dame beklaagde zich erover, dat inmiddels ook (tegen de grondwet in) voor niet-mosllims de sharia was ingevoerd, wat o.a. betekent, dat niet-moslims volgens moslimwetgeving woden begraven en in de supermarkt mannetjes en vrouwtjes bij de kassa's voor mannetjes en vrouwtjes moeten afrekenen. Ook moeten niet-moslim dames zich zoveel mogelijk met textiel bedekken. De moslimman van de PAS (grootste moslim regeringspartij) zei dat dit niets bijzonders is, omdat moslims nu eenmaal "first class citizens" zijn. Verder zei hei, dat het normaal is dat (moslim)vrouwen niets mogen bezitten en dat deze wet ook op nietmoslima's toegepast wordt. Dat betekent ook dat vrouwen die hard hebben gewerkt en een goed bedrijf hebben opgebouwd, dat weer verliezen als zij gaan scheiden b.v. Hij zei ook nog dat moslims "opgevangen" dienen te worden als ze afvallig zouden worden. Bekering naar een ander geloof is niet toegestaan. Probleem is echter dat de Indiase en Chinese gemeenschap in Maleisie (bijelkaar bijna 40%) de economie gaande houdt. Ook hier wordt ws meer per fatwa geregeld dan met normale wetgeving. Ook daar is de islamisering veel sterker geworden dan sinds mijn laatste bezoek.

Misschien is dit niet echt on topic. Maar ongeveer twee weken geleden werd Nicolai, ik meen in Netwerk geinterviewed en daar kreeg ik sterk de indruk, dat deze meneer geen klap van de islam begrijpt of wil begrijpen. En ws geldt dat voor de anderen in Den Haag net zo.

Romanus | 21-02-06 | 15:56

@fuckje 21-02-06 @ 15:43:
Jouw kapper heeft internet voor de klanten? Daar moet ik dan ook maar eens naar toe... Alhoewel mijn huidige kapster het zo lekker doet. Je bouwt toch een relatie op, ook al wordt 'ie betaald.

crixus | 21-02-06 | 15:56

@fuckje

Heb jij wat vannacht gezegd is op GSST nog gelezen?

rosalie | 21-02-06 | 15:51

@john lcclane:

nergens over, dat is het punt

Prego | 21-02-06 | 15:51

@crixus
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Ik geloof zelf niet dat dergelijke tapes er zijn. Het geeft wel aan dat er via de media ruig aan toe gaat.

Mordechai | 21-02-06 | 15:50

De cartoons waren, zoals alles wat gebeurt, de wil van Allah. Dus waar hebben we het over.

John McClane | 21-02-06 | 15:47

@gentle giant 21-02-06 @ 15:45:
GS doet wel aan wishfull thinking natuurlijk, dat dan weer wel ;-)

crixus | 21-02-06 | 15:47

@ crixus, mooi gezegd, alleen jammer dat ze Sharon z'n kist in moeten trappen, op GS was hij al twee keer dood.

gentle giant | 21-02-06 | 15:45

@crixus,
je wou toch niet beweren dat"Zijonline"geen uiterst betrouwbare bron is? Lees het wekelijks bij de kapper!!

fuckje | 21-02-06 | 15:43

Wij denken dat de vertaling van de imam's gesproken woord een te rooskleurige is en niet correct. Zeg maar een misleiding om geen paniek te zaaien.
Hij zei dat er problemen zijn en gaan komen. Voor het geval er gesproken wordt over het instellen van een gedragscode, hebben de imams allang en breed een plan klaar liggen.

Robert Spoortniet | 21-02-06 | 15:42

@KaiserSoza,
die fatwa's zijn vaak in strijd met de grondwet, dus eigenlijk strafbaar, afzender retour.

fuckje | 21-02-06 | 15:41

Ik spreek hierbij een fatwa tegen de islam uit. Ik pas mij namelijk graag aan.

Spetsnaz | 21-02-06 | 15:41

@Mordechai 21-02-06 @ 15:32:
Je kunt alles van GS zeggen, maar GS doet zelden mee aan ongefundeerde stemmingmakerij door middel van het herhalen van geruchten en internethoaxes. Als er zo'n filmpje zou bestaan komt het niet eerder op GS dan dat het filmpje ook daadwerkelijk op internet te vinden is, of dat er een betrouwbare bron is. Dat onderscheidt GS van de meeste andere weblogs. De aanpak is een beetje journalistieker.

crixus | 21-02-06 | 15:40

die imams willen niet dat hun schaapjes integreren in de nederl. samenleving maar willen nederland islamiseren...

De Zuid-Limbabwaan | 21-02-06 | 15:39

fat·wa (de ~ (m.), ~'s)
1 door een islamitisch rechtsgeleerde geformuleerd decreet of vonnis

Er wordt wat afgevonnist in die contreien...

KaiserSoza | 21-02-06 | 15:38

laat ik deze keer eens positief zijn, lekkere wijven daar in Syrië...

De Zuid-Limbabwaan | 21-02-06 | 15:35

@fuckje
Je hebt gelijk, de normaalste zaak van de wereld dus!

Mordechai | 21-02-06 | 15:34

@Lucasdelinkselul
Lees eens maar op www.witheet.com

Mordechai | 21-02-06 | 15:32

Sextapes met Moszkovich en een dino? Waar?

Lucasdelinkselul | 21-02-06 | 15:30

@ Gies: ik ben ook ongerust, maar ik *probeer* er objectief naar te kijken. Ik ken de gemiddelde adviezen overigens niet, ik vermoed dat alleen die uitspraken en adviezen die niet stroken met de gangbare opinie het nieuws halen, zodat het wellicht lijkt of er alleen maar strijdigheden zijn en geen overeenkomsten. Hoe erg het precies is, dan wel hoezeer het meevalt alsook welke kant het zich op ontwikkelt blijft gissen voor de gemiddelde voorbijganger.

poppermotje | 21-02-06 | 15:30

@Mordechai,
spotprenten werden al 2.000 jaar voor Christus gebruikt bij allerlei natuurvolken. In grotten en ook in de pyramides.

fuckje | 21-02-06 | 15:29

Tjonge, tjonge, de pers en de rest doet er wel alles aan om dit levendig te houden. Spotprenten zijn al sinds de eerste wereld oorlog de manier om elkaar te dissen. De les numero uno in het handboek van mediaoorlog. Ruiger zijn de mediaaanvallen in de zaak Holleeder, er zouden nu zelfs sextapes van Bram Moszkowicz en de zus van Dino Soerel de ronde doen. Gaat dadelijk Fred Teeven zich daar ook voor verontschuldigen? Dacht het niet!

Mordechai | 21-02-06 | 15:26

@crixus,
doet me idd denken aan de drooglegging in de V.S. Alcohol werd daar toen in koffiekopjes geschonken.

fuckje | 21-02-06 | 15:25

@Ruler 21-02-06 @ 15:20

Nee, ik neuk geen hoeren. Dat heb ik uit betrouwbare bron.

Traag | 21-02-06 | 15:25

@poppermotje 21-02-06 @ 15:21
OK, snap ik, maar de gemiddelde adviezen van deze geachte heren Imams stroken volgens mij niet helemaal met de 'gangbare' opinie hier in NL. Als je integratie bedoelt dat je je meedoet met het democratisch proces en dingen bediscussieerd, wellicht, maar als je bedoelt dat je een aantal basisuitgangspunten met z'n ALLEN in NL probeert te delen, dan geloof ik daar geen drol van en ben ik zeer angstig voor een maatschappij in een maatschappij, die elkaar absoluut niet begrijpen...

Gies van Agt | 21-02-06 | 15:25

Ik voel me overigens wel verantwoordelijk voor Europa's cultureel erfgoed.

Devlaam | 21-02-06 | 15:25

Ik ben gewoon Moslim-Moe, heb Allah-Angsten, en leid aan een zware vorm van Fatwa-Fobie.

ikweethetwel | 21-02-06 | 15:24

@bwahaha 21-02-06 @ 15:06:
Nee, die link geeft de dubbele moraal van de muzelmannetjes aan.
*Let op de details... bier en wodka bijna allemaal met de etiketten naar achter gedraaid op de feauteau's zodat het water en frisdrank lijkt*

crixus | 21-02-06 | 15:24

Waarom zou er geïntegreerd moeten worden? Want in de visie van die lui betekent dat dat we allemaal naar hun (bekrompen) normen moeten gaan leven. Nix geen integratie, terug naar waar je vandaan komt!

Chimp | 21-02-06 | 15:21

@ Gies van Agt: uit mijn hoofd: een fatwa is niet persé een veroordeling, maar meer een oordeel in algemene zin. Adviezen is sowieso een neutraal begrip. LLL plaatst het in een context alsof het over doodvonnissen gaat.

poppermotje | 21-02-06 | 15:21

@Traag: ervaring mee?

Ruler | 21-02-06 | 15:20

Die hoeren daar mag je alleen in de kont neuken

Traag | 21-02-06 | 15:18

wie zijn burka brand, moet op het kromzwaard zitten..

stef_haas | 21-02-06 | 15:16

"De imams zeggen zelf juist de integratie te bevorderen door de fatwa's en de adviezen die ze uitbrengen."
Kan iemand mij dit uitleggen (desnoods als 'advocaat van de duivel', zeg maar)...

Gies van Agt | 21-02-06 | 15:15

@Demonizer.
En bedankt voor de nachtmerries he.

Yellowflower | 21-02-06 | 15:14

a fatwa a day keeps the doctor away

pooface | 21-02-06 | 15:12

@bwahaha 21-02-06 @ 15:08
Zeer intelligente bijdrage en oh zo scherpe vergelijking *cynisme mode off*

Gies van Agt | 21-02-06 | 15:11

En die VVD'er mag zelf zn bek houden. Ga eerst binnenshuis orde op zaken stellen. Hoezo moet Zalm verontschuldigen als hij zegt dat de gemeentebelasting niet betaald hoeft te worden.

bwahaha | 21-02-06 | 15:08

Als ik die fotos zo eens bekijk, kan ik mij prima voorstellen waarom de mannen zich hard maken voor een burka.

..Whatever | 21-02-06 | 15:07

?Dit onrecht zou negatieve gevolgen kunnen hebben voor de tolerantie en samenwerking tussen moslims en Europeanen in het algemeen, en tussen moslims en niet-moslims in Nederland?.

ja, want het ging al zo lekker... duh

ikweethetwel | 21-02-06 | 15:06

THUIS... die link geeft de import van het Westerlijke verval aan. MacD's en MTV. Breezah ten top :D
(Dacht je nou echt dat daar geen hoeren bestonden, Lul ?)

bwahaha | 21-02-06 | 15:06

Fatwas's zijn goed voor de betrokkenheid met de samenleving? Hebben ze het dan over de hele Nederlandse samenleving of alleen de Moslim-community die daar een soort sub-cultuur van is.
Over die foto's: Iedereen weet dat als de gordijnen dicht gaan, de drank tevoorschijn komt in het M-O.

Framoes | 21-02-06 | 15:05

Zo is het maar net. Tijd voor een nieuwe kreet: Lach of ik schiet!

crixus | 21-02-06 | 15:03

die '(ozb)' is geniaal, Lucas

zum kotzen | 21-02-06 | 15:03

Fatwa's en thuiszitten --- vraag maar eens aan Salman Rushdie hoe dat precies in zijn werk gaat.

Lagonda | 21-02-06 | 15:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken