Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leipe Mocro Flavour

resspectSteeds meer jongeren pratten Nederlands met de Marokkaans accent. Marokkanen is spannend en stoer gevonden, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Turken. Bovendien zijn Marokkanen ook lekker sichtbaar in de media. Volgens Onze Taal ligt het daarom voor de hand om het Marokkaanse accent na te doen in plaats van andere accenten. Wat betekent deze dominantie van het Marokkaanse accent nu voor het Nederlands, zo vragen de onderzoekers zich af. Zal het Nederlands hierdoor bijvoorbeeld gaan veranderen? “Wij denken dat dit wel zal meevallen. Waarschijnlijk is het gewoon een vluchtig verschijnsel. Zo'n vijftien jaar geleden was het razend populair om met een Surinaamse w ('oewee') te praten, maar dat is nu verdwenen.” Enfin Mocro’s, uw reacties kunt u koewijt in het daarvoor bestemde reaguurdersveld. Ressspect, je weet tog…

Reaguursels

Inloggen

Kunnen we niet van land ruilen ofzo?

trabant | 22-02-06 | 17:13

Een goede Marokkaan is een .....

Tees | 22-02-06 | 06:59

Lijkt me duidelijk... Tijd voor een stijlloze oorlog tegen deze Br33Z4h typende, mocro prattende VMBO jeugd :)

Mocro pratert: "Wallah, Iek doe jouw doodmakken!"
Geen Stijlert: "Doe eens deaudgaan!"

Vuur met vuur bestrijden, gewoon als een zot terug gaan praten...

Broodje Bapao | 21-02-06 | 23:26

Stomme Marokanen!

BLOWww_NL | 21-02-06 | 20:44

Conclusie: Bepaalde Nederlandse jongeren die met een Maroc accent praten kijken dus onbewust of bewust op tegen bepaalde Marokkaanse jongeren...

De vraag is... Waar kijken ze dan tegenop?
Een andere vraag: Wat zijn (los van 'taalverlodering') de voordelen van deze vorm van tolerantie onder NL jongeren?

Iemand antwoord?

ziel | 21-02-06 | 19:43

@morrizz:

of beledigend

Prego | 21-02-06 | 15:47

Wat jij zeggen willen tegen mij, jongen!

Minimoi | 21-02-06 | 15:31

Straattaal werd/wordt om verscheidene redenen gebruikt.
Om stoer te doen/op te willen vallen/zich te willen onderschieden van de rest.
Net als het "oude" Bargoens kan het ook gebruikt worden om heimelijk met elkaar te communiceren.
Het doet altijd lullig aan, als mensen in je nabijheid omschakelen naar een taal waarvan ze vermoeden dat je het niet spreekt.
Dat kan op ongemanierdheid duiden, maar kan ook bedreigend zijn.

Morrizz | 21-02-06 | 14:52

...
wat veel simpel gelul hier zeg...

"bij mij in de buurt" wonen nou eenmaal meer marocs dan Hollanders. Dus hollanders die hier wonen praten (soms) ook een beetje zo.

Maarja.. dat zijn vaak 14 jarige kids, wat wil je hen kwalijk nemen?

Pheser | 21-02-06 | 14:38

Meeste jongeren hier praten als een Antilliaan.

Pannie | 21-02-06 | 14:29

Het wordt door jongeren dus stoer en vetcool gevonden om te praten als een kansloze, onderontwikkelde tasjes dief..... Waar gaat dat heen met onze jeugd....

quickshare | 21-02-06 | 14:14

@Jim Beam,
Waarom schrijven jij dan niet altijd het hele werkwoord?

Of ik nou veranderd, verandert of veranderdt schrijven, je weten precies wat ik bedoelen. Hoeven jij ook niet @ random met t, d of dt te klooien.

holtor | 21-02-06 | 13:44

@ poktor 21-02-06 @ 11:19........... jij bent dus zo'n typje.
Communicatie........ meer niet.
Of ik nou veranderd, verandert of veranderdt schrijf, je weet precies wat ik bedoel.
Maar als iemand schrijft dat zijn mattie veel doekoe heeft moet ik 3 keer lezen.
Dat is mijn punt.
Trouwens, dan weet jij vast wel of het miereneuker of mierenneuker is?

Jim Beam | 21-02-06 | 12:50

De jeugd van tegenwoordig verkeert voor het overgrote deel in een identiteitscrisis. Er is een groot gebrek aan zelfvertrouwen onder deze verdwaalde kindren. Daarom volgen zij als lemmings elkaar de goot in. Een individu die zichzelf durft te vinden en daarbij succesvol is, is hedendaags helaas een zeldzaam goed. Een goede opvoeding, een eigen mening en een goed verstand is wat zij nodig hebben. De intolerante hersenloze asociale cultuur van de jeugd moet afgelopen zijn! Daarom vind ik dat elk kind tussen de 12 en 18 jaar in de komende zomervakantie zich moet aanmelden bij een uitzendbureau om bij de thuiszorg te werken.

Klaas___ | 21-02-06 | 12:44

Alles beter dan dat Fries of Limburgs.

Pannie | 21-02-06 | 12:39

Trouwens; Lange Frans en Baas B. Zijn dat nu zelf Marocs, of zijn het perfecte voorbeelden van dit wannabe-maroc accent?

Ion Susai | 21-02-06 | 12:09

De onstuitbare opmars van het woord 'lulhannes' maakt veel goed.

Der Icebear | 21-02-06 | 11:53

Insjallah Am yalla... respect voor de cunt you know

Visboertje | 21-02-06 | 11:29

@Jim Beam:
"Aangezien de maatschappij veranderd" moet zijn veranderT. Eerste persoon enkelvoud, dus een T.
Ik heb tenminste WEL opgelet op school, en dit ook onthouden, was 25 jaar geleden. In de tijd dat deze stof erin GERAMD werd. :-)

poktor | 21-02-06 | 11:19

@Jim Beam:
"Aangezien de maatschappij veranderd" moet zijn veranderT. Eerste persoon enkelvoud, dus een T.

poktor | 21-02-06 | 11:17

Ik stel veur dat we als bevolkingschgroep terugkeren naar het OUDE Neederlandsch... de taal waarin het Wilhelmus gesjechreven (oeps) is.... Als Neederlandsch veur veel mensen al een afreusche taal is, wordt het op deezen wijze een onmoogelijkheid om den taal meester te zijn...

Dat staat toch potdomme beter dan; "Eyo, iek ga je sjien, goosjer.... laaters, en iek check je morrgggen wel in die jeugdzentroem...."

Flathead | 21-02-06 | 11:12

Taal is een communicatiemiddel, geen kunstvorm.
Aangezien de maatschappij veranderd zal dat communicatiemiddel onvermijdelijk ook veranderen
Ik vind de taalpuristen die zeuren over d, t of dt daarom veel zieliger, het is namelijk volslagen onbelangrijk zolang je elkaar kunt verstaan.
-
Msn taal vind ik veel erger, dat is het bewust onleesbaar maken van tekst, dat heeft geen enkel nut, dat draagt niets bij.

Jim Beam | 21-02-06 | 11:03

Marokkanen doen negerts na, blanke blegers doen marokkanen weer na. Trieste handel allemaal weer.

MiRRoRMaN | 21-02-06 | 10:55

Het het meest vermakelijke is toch wel het in krom Nederlands geformuleerde commentaar op andermans kromme taalgebruik. Hilarisch gewoon, omdat de auteurs er zelf echt heilig van overtuigd zijn dat ze de taal wel beheersen.

Tiepe | 21-02-06 | 10:27

Schrale troost; mijn dochter praatte ook zo in haar pubertijd,
maar het is allemaal weer goed gekomen.
Ze heeft een goede opleiding, dus... geen VMBO-kwaal.

Zo'n 5 jaar geleden werd dat verschijnsel nog niet beschreven.
Een glas, een plas, en alles werd weer zoals het was....

Leen van MeerderveurT

Leen van Meerderveur | 21-02-06 | 10:13

@zum kotzen,
ik ben dan wel van de 2e fase en het werkgroepjes gedoe op de Universiteit, het is dankzij mijn ouders en mijn vriend dat ik over een behoorlijke woordenschat beschik en veel van lezen houd. Als ik zie wat voor sukkels en stumpers op een simpele manier hun VWO hebben gehaald.... ERG !!

fuckje | 21-02-06 | 10:11

@poktor 21-02-06 @ 09:24

Je hebt idd gelijk, laatst was het bedroevende niveau van stagiairs al in het nieuws. Maar ik denk dat je, als je echt de top wilt bereiken, je zaakjes heel goed voor elkaar moet hebben, dus ook je talenbeheersing (iemand had het eerder in dit topic al over traineeships bij grote ondernemingen, dat soort werk).

En dat de Ned. jeugd de taal niet meer beheerst is niet alleen aan de Rifrioolratten te wijten. In plaats van gedegen vakken leren zitten scholieren op school nu een beetje in groepsverband te kloten, zonder echte vakverdieping. De hemel zij dank dat ik net voor de invoering van de 2e fase nog gewoon met 8 vakjes mijn VWO afrondde en ook in HBO en universiteit niet mee heb hoeven doen aan het gedrocht dat 'PGO' heet.

zum kotzen | 21-02-06 | 09:47

word zo moe van die nederlanders die ineeens het idee hebben dat het stoer is om zich als een maroq te gaan gedragen

Hutch | 21-02-06 | 09:45

Ik spreek geen Nederlands met Marokkaans accent..... Ik steel wel, terroriseer de buurt en dwing jonge meisjes in de prositutie. Is dit ook stoer?

koyt | 21-02-06 | 09:31

@zum kotzen:
Zou je denken? Ik heb sterk de indruk dat iedere Nederlander, jonger dan pak 'm beet 25, tegenwoordig niet meer normaal kan pratten en sjrijfen. Ik hoef hier op de zaak maar om me heen te kijken en de kromme emails van de wat jongere werknemers voor me te halen en dit wordt aan alle kanten bevestigd. Het is ronduit triest wat je aan proza van die gasten / meiden te lezen krijgt. Naar mijn mening zijn dit de vruchten van een paar decennia afbraakbeleid door onze zo geliefde regering, die het nodig vond om op onderwijs te bezuinigen. Ziehier het resultaat. Goddank ben ik zelf nog van de generatie die WEL fatsoenlijk Nederlandsch genoten heeft (jaren '60)(kudt, ik word oud!).

poktor | 21-02-06 | 09:24

ps: als `de lekkere chikies` komen, kijk je je ogen uit...

cApo Di tutI Cap0 | 21-02-06 | 09:16

www.donn-e.nl/

ik citeer: `Yo yo yo KillaAAAaZzz, ik ben Donn-E ook wel bekend als de grootste playah uit de GhettoOOooZzz Weesp...`

cApo Di tutI Cap0 | 21-02-06 | 09:16

@kezie:
Da's nog het meest trieste van alles: Zelfs de DOCENTEN kunnen geen fatsoenlijk Nederlands meer! Mijn kinderen zitten nog op de kleuterschool, maar zodra ik merk dat ze geen normaal Nederlands leren, haal ik ze van die school en zet ik ze op een school waar ze WEL fatsoenlijk Nederlands leren! (Als zo'n school tegen die tijd nog bestaat..)

poktor | 21-02-06 | 09:15

@kruT 21-02-06 @ 08:38

Maar jouw nichtje leert dat wel op tijd af, tegen de tijd dat ze solliciteert voor een goeie baan praat ze gewoon ABN.

zum kotzen | 21-02-06 | 09:11

watzer mis met deze akzent dan?

DopeFish | 21-02-06 | 09:07

@kruT: Dat komt doordat ook de gemiddelde docent in het voortgezet onderwijs geen correct Nederlands meer spreekt en schrijft. Dit geldt in gelijke mate voor redactieleden van niet nader te noemen weblogs.

kezie | 21-02-06 | 08:49

Fleishboom moet eerst maar eens foutloos Nederlands leren schrijven... pratten en sichtbaar... zelfs een breezah wijfie doet hem dat niet na...

daniela | 21-02-06 | 08:45

@the k-man
Mijn nichtje (15) doet gymnasium en praat ook zo. Dus helaas zijn het niet alleen de VMBO'ers

kruT | 21-02-06 | 08:38

Ach... ik weet niet wat erger is: Marokkanen die Nederlands spreken met een Marokkaans accent of een lid van onze regering die in de internationale media steenkolen-Engels spreekt met een zwaar Nederlands accent (Wen joe do not spiek Duts, is det jor problem and not auwers)... En in ieder geval heb ik liever een stel Marokkaanse jongeren in lijn 2 achter me zitten die Nederlands met een willekeurig wat voor 'n accent praten dan een paar Antillianen die op bijzonder irritante en a-sociale wijze in het onverstaanbaars papiamento zitten te raaskallen.

Tante Pollewop | 21-02-06 | 08:12

Hmmm, hij is vast allang gepost, maar ik neem het risico:

Waarom is het Marokkaanse woordenboek zo dun?
D?r staan geen werkwoorden in

zum kotzen | 21-02-06 | 07:58

Kinderen hebben ook zo'n 'leuk' grapje.
"Steek je hand is uit; wil je een kwakje?", zeg je dan wat binnnendsmonds.
En dan zegt dat andere kind 'ja' en dan krijgt het een spuug in de hand. Hahahaha wat grappig, ik kom niet meer bij.

Nog vele malen erger dan dit alles is de neiging van de jongelui om te gaan knauwen.( In de Randstad, niet in Grunn') Het is of ze daarop zelfs geselecteerd worden om zo het bv. het Jeugdjournaal of "Goedenmorgen Nederland" te gaan presenteren.
En naar zeeps kijk ik nooit, erger me nog tien keer zo erg aan dat afgrijselijk verkrachten der taal als aan het gladde genre zelf.
Waar heb je ze nog , de goede acteurs, die netjes en verstaanaar praten, en niet de boel afraffelen in een soort hondengejank, zodat de helft je ontgaat.
Maar ja da's nou cultuur he.
Geen wonder dat wij Hollanders zo sterk zijn in het "weg-met-ons-principe"
Hahaha, daar ga je tog ook van gillend van weglopen, weet je wel?

Deense Postbode | 21-02-06 | 07:32

Welke Surinaamse munt heeft aan de ene kant een koe en aan de andere kant een hartje? Een koewartje.

holtor | 21-02-06 | 05:02

Ach jah, ik dacht altijd dat de toekomst vooruitgang zou brengen. Helaasch brengt de toekomst ons kennelijk een behoefte om "berbers" te praten. Had ik niet kunnen verzinnen. Erg ziek.

Tees | 21-02-06 | 04:44

@crixus
We leven in een land van allerlei partijen, platvorms, steungroepen, commissies, je kunt niet bedenken hoeveel en waarvoor. Die ruimte word je jammergenoeg geboden. Vind je stront stinken? Richt maar een partij, platvorm, steungroep of commissie op en we bekijken of je in aanmerking komt voor subsidie. Zo is het ook met ons dagelijks politieke bestel.

schaamstreek | 21-02-06 | 01:51

ik val voor de snelle man de man die snel opstaat

Sjeen Koe | 21-02-06 | 01:49

@poktor 21-02-06 @ 01:22:
Dat is dus het grote nadeel van evenredige vertegenwoordiging en een lage kiesdrempel waardoor allerlei kleine kudtpartijtjes de kamer in komen, altijd coaltities en dus compromissen moeten worden gesloten voor een regering. Dat moet radicaal op de schop: Gekozen premier die het kabinet zelf samenstelt en gekozen individuele kamerleden (niet nr. zoveel op de lijst die automatisch de kamer in komt omdat de lijstrukkert zoveel stemmen krijgt) die gewoon moeten doen waar ze voor zijn, de regering controleren en over wetsvoorstellen van de regering stemmen. Nu regeert elk klein kudtpartijtje vanuit de kamer mee. Het kan allemaal beter, maar dat mag niet van CDA en PvdA, de grootste regentenkliek van 0031.

crixus | 21-02-06 | 01:34

Maar dit terzijde want we zijn dus helemaal off-topic geraakt!!

schaamstreek | 21-02-06 | 01:33

En laten we eerlijk zijn, wat is democratie? Dat je 1 x in de 4 jaar op een partij mag stemmen die de grootste wortel voor houd? Verder beslist Den Haag toch wat je wel en wat je niet mag doen..........

schaamstreek | 21-02-06 | 01:31

@poktor
Inderdaad, Balkenende is het recente voorbeeld, ze houden je allemaal wat lekkers voor maar zodra ze in de blauwe zetel zitten spelen ze hun eigen spelletje.

schaamstreek | 21-02-06 | 01:28

@Crixus:
je zei ergens: "Je moet bij het kiezen voor een partij alle programmapunten in acht nemen, niet slechts over hoe ze over flitspalen denken. De keuze voor een partij/kandidaat is altijd een afweging van de programmapunten die je belangrijk vind en minder belangrijk. One issue partijen zijn misschien wel leuk, maar zetten zo weinig doden aan de zeik."
Is allemaal wel leuk, ware het niet, dat ELKE politieke partij in NL zijn eigen programmapunten TOTAAL aan zijn laars lapt, zodra de verkiezingen voorbij zijn en ze de macht hebben, dan komt er ineens een HEEL ander beleid tevoorschijn! WAT HEEFT DIT DAN NOG VOOR NUT?!?!?!?!

poktor | 21-02-06 | 01:22

of een zx14-r maar dat wordt een kist waarschijnlijk zeker hier.

..Whatever | 21-02-06 | 01:06

st1300 is het wat rabarberke? staat eerdaags voor de deur, is zo ongeveer het enige wat te bereiden valt op die spiegelplaten met kuilen hier.
Het enige ook waar ik 2000 Km relaxed mee kan overbruggen.

..Whatever | 21-02-06 | 01:02

Voor wie gold ook alweer een "ophok-plicht?"

schaamstreek | 21-02-06 | 01:00

Ik dacht dat rabarberke een lekkere stoot op met een heftige fiets was. Ga die illusie nou even niet ontkrachten ja. En rabarberke ziet een boel dingen prima helder trouwens.
Daarentegen val ik voor de vrouwen welke me eerst tot de grond toe afbranden, en vervolgens verdomd moeilijk om te krijgen zijn. Dus dat kan het ook zijn.

..Whatever | 21-02-06 | 00:59

@Pannie 21-02-06 @ 00:16:
Welnee, Rabarberke is best een kittig ding... Doet me denken aan een ex-vriendinnetje, bloedmooi, bloedgeyl en kon ook niet al te best redeneren... Maar als ze haar best deed was ze best lief.

crixus | 21-02-06 | 00:32

Rabarberke 21-02-06 @ 00:12
Hehe nou dat is geen meisje van 25 inderdaad.
Ik zie meer iets amorfs in een broekpak voor me.

Pannie | 21-02-06 | 00:16

@pannie

En je hebt me niet ontmoet, je leest wat ik hier schrijf. Wat je hersentjes daar verder voor beeld bij verzinnen lijkt me nauwelijks de moeite van 't weten waard.

Rabarberke | 21-02-06 | 00:12

@pannie

Als je zelf een zeephoofd bent, dan voelt een pH van 7 zuur aan.

Rabarberke | 21-02-06 | 00:08

Ik heb die fokkin sjchijt

Octo | 21-02-06 | 00:07

Rabarberke 20-02-06 @ 23:48

Nou je voelt je blijkbaar nogal aangesproken anders.
Op internet mag iedereen zijn wie hij of zij wil, ik zou zeggen geniet ervan.
Ik ontmoet trouwens zelden zulke verzuurde dames van 25, maar daar moet je dan waarschijnlijk in 'een dorpje in de buurt van Groningen' voor wonen.

Pannie | 21-02-06 | 00:06

Waar ga je waar ga je?

Mokum Kosher | 21-02-06 | 00:04

@nooit meer slapen

Punt-hoofd.

Aangezien je als burger geen fuck mag, nooit meer slapen, behalve als een suflul verderdutten en belasting betalen uiteraard, afgewisseld door de vierjaarlijkse illusie dat je stem er iets toe doet...... aangezien dat... wie moet dan het probleem aanpakken?

De overheid dus.

Rabarberke | 21-02-06 | 00:03

is goud, mien wichie!

fuckje | 21-02-06 | 00:02

@Mois

'k snap nait wrom joe joe zo druk mok'n
Veur mie iz 'n toal of dialekt ailemoal nait belangriek
Most natuurlijk nait de fout mokn om 'n marokoan te imiteern of zien gebrekkig nederlands over te neem'n

mario komt oet nopels, en das het dialekt wat dizze zummer ailemoal in wezen zol
maar moak nait de fout om die zulmn zo'n klootndialekt als dat van alie bie aan te meetn, 't is niks en 't zol ook noeit wat word'n

alie bie ken ondanks dat haoi in 't mooie nederland geboor'n is nog staids gain fatsounlijk grunnigs
een klootndialekt aanleer'n is noeit goud!

zo goud fuckje?

Rabarberke | 21-02-06 | 00:01

Of xou ie naar recht zwaaien

rikus | 21-02-06 | 00:01

Dat marokkaans mee-geblaat is al een aantal jaren hoor, om nou te zeggen dat het nieuws is... nee!
Het zal wel weer een aktie zijn om subsidie veilig te stellen, dus niks om ons zorgen over te maken.
Het dialect is alleen totaal onverstaanbaar en irritant, een beetje als het Fries, dus bannen mag per direct hoor!

The_Smiley | 21-02-06 | 00:00

Rabarberke 20-02-06 @ 23:42
Problemen bij de bron aanpakken: de Marocjes.
De overheid is slechts repressie op de bron van het kwaad. Punt

Nooit meer slapen | 20-02-06 | 23:58

@fuckje 20-02-06 @ 23:55:
Is goed, staat nog bier van me lauw te worden ;-)

crixus | 20-02-06 | 23:57

@crixus
Lucas is helemaal niet links, het is een gewone opportunist.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:55

@crixus,
kom ff naar het stamcafe, ga ik je een geheimpje vertellen....

fuckje | 20-02-06 | 23:55

Van Mario:
Ieke niette begrijpe waaromme makke die droekte.
Fore mijje ieze die tale, die dialecte helemale niette importanta.
Moette niet maken die foute ome die Marocie gane immitere
Mario kome van die Napoli en Italiano isse die dilalecte to speeke.
Make grote foute omme so te prate para una Alie Bee
Alie Bee kanne niete prate die Hollanse tale.
Altijte maar so praate isse niette goete.


Van Hassan:
Ik niet begrijp warom maken zo droek
Ik niet begrijp warom praten zo, niet verstaan als anders praten, foor mij moejluk
Mag niet proberen praten zelfd? Maroc, mag niet proberen Berber praten.
Is nie goed
Hassan kome van Tetuan (Marokko), niet verstaan wat praten deze.
Mag niet praten zelfd AliB.
Waroem, Ali B. niet prate goeje Nedrlands, Ali B isse gewoon Kcudt.
Mag niet praten schlecht, is niet?goed


Vrije vertaling:
Ik snap niet waar jullie je druk over maken
Voor mij is een taal of dialect helemaal niet belangrijk
Je moet (als Nederlander) natuurlijk niet de fout maken om een Marokkaan te gaan imiteren of zijn gebrekkige Nederlands over te nemen.
Mario komt uit Napels (Italië) en dat is het dialect wat komende zomer helemaal in zal zijn.
Maak niet de fout om zo?n kut dialect als Ali B aan te meten, ?t is niks en zal nooit wat worden.
Ali B, kan ondanks dat hij in het Mooie Nederland is geboren nog steeds geen behoorlijk Nederlands.
Een verkeerd dialect aanleren is niet goed.


Haags:
Vrèe veâhrtaling:
Ik snap niet wâh jullie je druk oveâh maken
Voâh mè is un taal of dialect helemaal niet belangrèk
Je mot (als Nedeâhrlandeâhr) natuuhrrelèk niet duh fout maken om un Marokkaan tuh gaan imiteâhren of zèn gebrekkiguh Nedeâhrlands oveâh tuh nemen.
Mario komt uìt Napels (Italië) en dat is ut dialect wat komenduh zomeâh helemaal in zal zèn.
Maak niet duh fout om zo?n kut dialect als Ali B aan tuh metuh, ?t is niks en zal nauìt wat wôhden.
Ali B, kan ondanks dat hè in ut Mauie Nedeâhrland is gebôhen nog steids gein behoâhlèk Nedeâhrlands.
ein veâhrkeiâhrd dialect aanleâhren is niet goed.

Mois

mois | 20-02-06 | 23:55

@de dikke man

Dat was verre van gedetailleerd. Ik verwarde 'm met dr snuggles!

Rabarberke | 20-02-06 | 23:54

@fuckje 20-02-06 @ 23:47:
Zolang Lucas alle Grunningers in de poepdoos wil stoppen heeft 'ie natuurlijk geen poot om op te staan... ;-)
Maar linkse lullen hebben wel vaker een dubbele standaard natuurlijk....

crixus | 20-02-06 | 23:53

Iemand van 25 die "Deputy Dog" gedetailleerd kan beschrijven? ;-)

de dikke man | 20-02-06 | 23:52

@shareholder

Over taalgebruik als perfect voorbeeld van integratie:

"... een somalisch nederlandse politica wieR taalgebruik... etc..."

Rabarberke | 20-02-06 | 23:51

@Shareholdert,
die is niet snedig, maar besneden, da's heel wat anders.

fuckje | 20-02-06 | 23:48

@pannie

Dat jij het ontstijgen van de kinderlijke naiviteit pas tegen de tijd dat je begint te dementeren zult meemaken, betekent nog niet dat anderen eenzelfde lot beschoren is. Ik ben 25, of jij dat nou gelooft of niet. Het doet niet ter zake.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:48

@crixus,
OK ! :-)
( als Lucas dit maar niet leest.....)

fuckje | 20-02-06 | 23:47

@Dikke man, jij spreekt over een somalisch nederlandse politica wiens taalgebruik als perfect voorbeeld van (oa) integratie mag worden gerekend.

Shareholder | 20-02-06 | 23:47

@fuckje 20-02-06 @ 23:45:
Eh... both ;-)

crixus | 20-02-06 | 23:46

@crixus,
was dit wishful thinking of a slip of the keyboard?

fuckje | 20-02-06 | 23:45

@de dikke man

Ik weet het niet dikke man. Je zou het op een contact site kunnen proberen of beter nog overlaten aan het toeval tijdens een wandeling in het park. En het idealiseren van iemand leidt altijd tot teleurstellingen.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:44

@nooit meer slapen

Jajaja we hebben politie met prestatiecontracten voor verkeersboetes en we hebben dezelfde politie om marokkaanse criminelen aan te pakken.

De politie heeft dus haar prioriteiten: de verkeersboetes.

En het ligt aan het feit dat marokkanen hun hoofd omdraaien als er iets gebeurt dat we ze niet onder de hand hebben.

Heren criminelen: als u in Nederland uw zalige rotgang wilt gaan, draait u dan slechts uw hoofd om, doe zielig en u staat een grootse carriere in de criminaliteit te wachten. De politie kan dan niets doen.

En dat geloof je zelf?

Rabarberke | 20-02-06 | 23:42

@Rabarberke
Bevrediging. Maar soms hoop ik een fantastische vrouw tegen te komen, slim en snedig, belezen en kritisch, geëngageerd, sociaal en liberaal. Ken jij zo iemand?

de dikke man | 20-02-06 | 23:42

@fuckje 20-02-06 @ 23:38:
Werden ze maar wat meer geranseld... ;-)

crixus | 20-02-06 | 23:41

Bwahahaha gaat zeker mee!

Nooit meer slapen | 20-02-06 | 23:40

geranseld=geronseld, bwahahahahaha!!!!!
Wie gaat er mee naar Tsjetsjenië?

fuckje | 20-02-06 | 23:38

Komt nu nog bij dat ze, gevoelig als ze zijn, opgejut en geranseld kunnen worden door opjutterts die hun een positie beloven waarbij ze eeuwige roem en een maagd kunnen vergaren. Eng dus.

fuckje | 20-02-06 | 23:37

@de dikke man

Wat moet je van het internetcontact hebben?

Rabarberke | 20-02-06 | 23:36

25 hehehe ja hoor...
25 eeuw dan zeker.

Pannie | 20-02-06 | 23:35

Willem Alexander op 2 of Heleen van Royen op Talpa. Oef, wat een dilemma's vanavond...

doktersnuggles | 20-02-06 | 23:34

Soft links geleuter: je ziet rechts spoken.
Ik leg het nog één keer uit:
Marocje is crimineel en doet stoute dingen, dus Marocje moet aangepakt worden.
Het feit dat Marocjes in grotere aantallen crimineel zijn komt door een jarenlang soft links geleuter, waren jarenlang in NL niets over gezegd mocht worden, anders was je een racist.
We hadden enkele Rif gebergte bewoners nodig, waar we hebben te laat door gehad dat er een achterlijk dorp meekwam.
Het feit dat we de Marocjes niet helemaal onder controle hebben ligt ook aan andere Marocjes die het hoofd de andere kant op draaien als er iets gebeurt, of een beetje zielig in de slachtoffer rol zwelgen of aan de achterlijkheid die we geïmporteerd hebben (ouders die hun mini Marocjes niet begrijpen/ verstaan)

Nooit meer slapen | 20-02-06 | 23:33

@Rabarberke. Ik ben ouder, dik en dom. Bovendien moet ik het van het internetcontact hebben.

de dikke man | 20-02-06 | 23:33

@traag

"de meisjes vinden het ook stoer als ik zo praat".

Prima Nick ..
muahahahaaha
Sorry
Traag is lliieevv
Hoe trager hoe lliieevveerr

2QT2BSTR8 | 20-02-06 | 23:31

@Rabarberke 20-02-06 @ 23:27:
*schenkt nog eens in*
Als je maar genoeg Rabarber eet, valt dat best mee...

crixus | 20-02-06 | 23:30

@de dikke man

nee, 25, donkerbruin kort haar, blauwe ogen... ik houd van koken, gitaar spelen, fietsen en rap muziek.

En jij?

Rabarberke | 20-02-06 | 23:29

wweeteriningsirkwwie wweeteriningsirkwwie

doktersnuggles | 20-02-06 | 23:29

@Rabarberke. Kom op meid, we hebben het eens over wat anders. Beschrijf jezelf eens. Ik stel me een kleine donkerblonde vrouw van een jaar of 40 voor met felle groene ogen? Ben ik warm? Ies interessant.

de dikke man | 20-02-06 | 23:27

@crixus

Chronisch alcoholisme leidt tot afbraak van foliumzuur en daardoor tot allerlei huidaandoeningen, waaronder ook een schilferende huid.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:27

@nooit meer slapen

Luister lulhannes: ten eerste heeft de overheid als taak om via de politie de orde te bewaren en de burger tegen geweld te beschermen.

Dus als marokkanen crimineel zijn, is het de taak van de politie om daar wat aan te doen. En als dat probleem aanhoudt, ligt de verantwoordelijk bij de overheid.

Dat mongolen zoals jij dat niet snappen moge best zo zijn.

Ga jij maar met je softe linkse geleuter in een probleemwijk tegen marokkanen lopen bleren dat de maatschappij bij jezelf begint. En voor elke klap die je op je grote muil krijgt, gaat er ergens in Nederland wel een flitsje af.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:23

Het zou me aan mijn reet roesten of R donker, bruin, geel of Omo wit is, ruggetuffer in ieder geval!

Nooit meer slapen | 20-02-06 | 23:23

@Rabarberke 20-02-06 @ 23:19:
Uitstekende vergelijking want van zuipen krijg je inderdaad geen schilferhuid, dat is gewoon psoriasis of schurft of gordelroos.

crixus | 20-02-06 | 23:22

@Rabarberke:
Dat was een aanmatigende kutopmerking van nooit-meer-slapen neem ik aan...?

crixus | 20-02-06 | 23:20

@ Rabar, ont-spán!
(23:13)
Zeg nou gewoon in een keer wat je kwijt moet. Of maak er een partij-destillaat van. Maar zo doordenderen voor maanpubliek? Hier, neem een afzakkert www.cocktailtimes.com..
en concentreer je!

Kudtkip | 20-02-06 | 23:19

@crixus

jajaja, zo ook de alcoholist die elke avond zuipt en elke ochtend koppijn heeft. En grote wallen, droge rode schilferhuid.

En naar zijn huisarts gaat.

"Dokter ik heb een droge huid"

"Ja u heeft ook grote wallen"

"Dokter, ik attendeer u er elke keer fijntjes op dat die dingen niks met elkaar te maken hebben"

Rabarberke | 20-02-06 | 23:19

Rabarberke 20-02-06 @ 23:01
Wat een slap, jankend geklaag.
Het ligt allemaal aan de overheid. De Marocjes hebben het niet gedaan: hup weer in het slachtofferrolletje.
Kom eens uit die Neandertalergrot van zelfbeklag en neem eens verantwoordelijkheid: die Marocjes aanspreken/ aanpakken die het verpesten voor de rest.
Niks overheid, de maatschappij ben je zelf, donkere ruggetuffer!

Nooit meer slapen | 20-02-06 | 23:17

@de dikke man 20-02-06 @ 23:06:
Volgens mij heeft ze de verkeerde groente gerookt vanavond...

crixus | 20-02-06 | 23:16

Dus mijn stemadvies:

Stem allemaal op de meest linkse of meest rechtse flutpartij en let's have some fun.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:15

@Rabarberke 20-02-06 @ 23:08:
Ik roep al jaren tegen de huishoudster dat ze moet opruimen, maar van de vrouw en kids mag ze gewoon blijven... Zo is het met de politiek in 0031 ook.
Overigens maak ik geen aanmatigende kutopmerkingen, ik attendeer je er alleen fijntjes op dat je net als gisteren 2 verschillende zaken met elkaar vergelijkt die niks met elkaar te maken hebben, en dat dat een slechte manier van redeneren cq. debatteren is.

crixus | 20-02-06 | 23:14

@crixus

Het hele zootje ophoepelen? Was het maar waar. Het stemvee gaat vrolijk traditioneel stemmen en we hebben straks weer een coalitiekabinet aan de andere kant van het midden.

En wat krijgen we?

Dezelfde corrupte poppetjes maar dan links gaan weer 4 jaar lang op zeer secure wijze geld van de burger incasseren en op zeer flamboyante wijze over de balk smijten.

Totdat er iemand opstaat die die corruptie aan de kaak wil stellen en niet snel gecorrumpeerd raakt. En wordt neergeknald.

Zoals Fortuyn.

Man wat moet die Vollkert van de Graaf en hoop geld op een zwitserse bankrekening gekregen hebben.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:13

@pannie

Nee jij wordt met je rollator alleen door marokkanen beroofd.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:09

@crixus
Alvorens je van die aanmatigende kutopmerkingen gaat maken zou het verstandig zijn je eigen verstand eens de sporten te geven en iets verder te denken dan een dementerende skippybal.

Maatschappelijke problemen kun je prima vergelijken als zijnde symptomen van een falend beleid van een overheid.

Net als het b.v. bij je thuis een teringzooi is. Er ligt overal troep, de plee stinkt en de vuilniszakken stapelen zich op op het balkon.

In jouw perceptie heeft het probleem met de vuilniszakken niets met de smerige plee te maken, in mijn perceptie zijn het symptomen van het zelfde onderliggende probleem: een teringhuishouden.

En zo is het ook met de overheid.

Zo blond genoeg voor jou?

Rabarberke | 20-02-06 | 23:08

@Rabarberke. Je denkt te groot voor een maandagavond.

de dikke man | 20-02-06 | 23:06

@Rabarberke 20-02-06 @ 23:01:
In een democratie is de overheid altijd je vijand, maar je bent het ook zelf. Dat is het mooie van het systeem. Het is allerminst perfect, maar het is het beste wat we tot nu bedacht hebben om het land te besturen.
Overigens ben ik met je eens dat de huidige *kuch* regering weinig doet ter bevordering van een ginstig leefklimaat en meer oog heeft voor de staatsfinancien. Het is een keuze die we in meerderheid 3 jaar geleden hebben gemaakt. Volgend jaar kan het zootje ophoepelen.

crixus | 20-02-06 | 23:06

Ik heb nog nooit een snelheidsboete gehad..

Pannie | 20-02-06 | 23:05

@de dikke man

Die flitspalen zijn symptomen van het beleid van een mislukte overheid.

De marokkanen problematiek is dat ook.

De problemen met immigratie zijn dat ook

De problemen met onderwijs, de ellende op vmbo's, met ziekenzorg etc. zijn dat ook.

Het zijn allemaal symbolen van een falende overheid. De overheid is je vijand, niet de symptomen van haar beleid.

De problemen met marokkanen zijn net zo symptomatisch als de problemen met flitspalen.

Maar we kijken naar de symptomen en tolereren het ene symptoom maar verfoeien het andere.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:03

22:46 @ Rabar, op dit nachtelijke uur en je specifieke vraag: omdat je te rap gaat voor je omgeving. Vol Marokkanen, die je door je snelheid ook niet ziet.

Maar zij jou wel.. (en ik ook)(slaapmutsje: Tia Maria)

Kudtkip | 20-02-06 | 23:02

Niet de marokkanen zijn je vijand.

Deze overheid is je vijand.

Wie heeft het met de marokkanen zover laten komen? De overheid.

Omdat de prioriteiten niet liggen bij het beveiligen van de burger en het zorgen van een prettige leefomgeving.

De prioriteit ligt bij het zoveel mogelijk geld weghalen bij de burger en dat over de balk te smijten.

Rabarberke | 20-02-06 | 23:01

@Rabarberke. Ik vind het prijzenswaardig dat je naar "de-escalatie" streeft en een nieuwe gemeenschappelijke vijand wil creeren in de vorm van koude stukken metaal. Maar die hebben helaas niet zo'n interessant accent.
Kijk ook eens hier, medestanders! www.proauto.nl

de dikke man | 20-02-06 | 23:00

@Rabarberke 20-02-06 @ 22:58:
Je bent alweer bezig om twee verschillende dingen met elkaar te vergelijken. Ben je echt zo blont, of kun je gewoon niet zo goed nadenken?

crixus | 20-02-06 | 23:00

@Rabarberke,
hoeveel bonnen heb jij in 2006 al gekregen? Ik bespeur iets van frustratie over jouw rijgedrag en de gevolgen daarvan.

fuckje | 20-02-06 | 22:59

@Rabarberke 20-02-06 @ 22:55:
Je moet bij het kiezen voor een partij alle programmapunten in acht nemen, niet slechts over hoe ze over flitspalen denken. De keuze voor een partij/kandidaat is altijd een afweging van de programmapunten die je belangrijk vind en minder belangrijk. One issue partijen zijn misschien wel leuk, maar zetten zo weinig doden aan de zeik.

crixus | 20-02-06 | 22:58

@crixus

Ja nou en? Bel de politie als je bestolen wordt door marokkanen. Doet ze niks? Nee. Te druk met boetes uitdelen.

Word 's wakker allemaaaal.

Rabarberke | 20-02-06 | 22:58

@Rabarberke 20-02-06 @ 22:52
"Marokkanen staan niet langs de kant van de weg om je te beroven, koos spee zijn gemechaniseerde struikrovers wel."
Daar wordt heel anders over gedacht in bepaalde stadswijken. Bovendien die palen hebben geen keuze, die kunnen helaas niet gewoon wegwandelen, want ze hebben geen hersentjes, alleen een camera met een fotorolletje. Marokkaantjes schijnen wel hersentjes te hebben, maar die gebruiken ze dan toch voor de verkeerde dingen.

crixus | 20-02-06 | 22:56

@crixus

We leven in een democratie. Wij bepalen welke regering er komt. En we hebben een aantal piassen de macht gegeven waardoor we nu miljoenen aan belachelijke snelheidsboetes betalen.

Rabarberke | 20-02-06 | 22:55

Marokkanen staan niet langs de kant van de weg om je te beroven, koos spee zijn gemechaniseerde struikrovers wel.

Koos jat jaarlijks voor vele miljoenen bij elkaar. Omdat iemand 4km te hard rijdt.

In feite is Koos Spee de godfather van de georganiseerde misdaad in Nederland, naast de handel in drugs een van de twee belangrijkste criminele activiteiten van deze overheid.

En het klapvee maakt zich druk om marokkanen.

Rabarberke | 20-02-06 | 22:52

@Nooit meer slapen,
Inderdaad, verzonnen en bedacht door een academicus die het vervolgens via Nova wereldwijd heeft verspreid.

fuckje | 20-02-06 | 22:51

@Rabarberke 20-02-06 @ 22:46:
Waarom wordt Rabarberke getolereerd en marokkaantjes niet? Tsja...
En flitspalen worden ook niet getolereerd... Niet door mij althans: Die mogen ook ongezien de tyfus krijgen en het land uitgezet worden.

crixus | 20-02-06 | 22:51

in twente praten de marokkanen gewoon twents

Redneck | 20-02-06 | 22:50

Kut Marokkaan is een goed NL woord

Nooit meer slapen | 20-02-06 | 22:49

@fuckje 20-02-06 @ 22:42:
En natuurlijk de klassieker: "Jai moet opaassen, want ik ga jau prikken weetje"

crixus | 20-02-06 | 22:48

Ik heb eigenlijk alleen maar last van flitspalen. Waarom worden die eigenlijk getolereerd en marokkanen niet?

Rabarberke | 20-02-06 | 22:46

@AllesBrander,
en het alles voorspellende" Jai dood moet jai".

fuckje | 20-02-06 | 22:42

Ik ken twee Marokkanse gezegdes:

"K-sweerr-etje jongu" (vrij vertaald: Ik doe wat ik zeg en zeg wat ik doe)
"Eggwarr" (vrij vertaald: Zo waarlijk helpe mij God almachtig)

AllesBrander | 20-02-06 | 22:31

@Framoes... ja, dat zag je verleden week met die krantenbezorgers die die kranten met de cartoons niet wilde bezorgen...

Plonk | 20-02-06 | 22:22

@poktor 20-02-06 @ 22:10
Die stoere binken hebben tegenwoordig wel macht.
Stel je voor dat ze je vuilnis eens 2 weken niet op komen halen.

Framoes | 20-02-06 | 22:17

psssssst pssssssst maisjuh, maisjuh...... rrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrr

Geuzenvels sucks | 20-02-06 | 22:15

21:25 @ Vander F,
de oude burgervader die in het huis van m'n jeugd woonde, had als altijd een boerenraad om zich heen. Liet ons één ding na.
Het huidige dorpsmuseum toont nu nog briefjes met:

"Ick ben erveur omdat ick erveur ben" (en via de achterdeur:) - "maar nietdat icket ééns bejn!".

Papiertjes, doekjes en toestanden gevonden in een authentieke dekenkist, vol deugd.


*terug naar de onze*

Kudtkip | 20-02-06 | 22:11

@Willem III:
Vroegah op de middelbare school had je inderdaad ook van die types, met leren jasjes en kettingen, lang haar, peuk in hun muil en maar stoer doen... toen wist ik het al: volkomen kansloze types. dat was 25 jaar geleden en er is NIETS veranderd...

poktor | 20-02-06 | 22:10

@WillemIII;

Hij heeft echter wel gelijk...

poktor | 20-02-06 | 22:08

ach Sjaak, doe toch niet zo jaloers hehehe

WillemIII | 20-02-06 | 22:06

Anno 2006 worden Mocro's en negers stoer gevonden, omdat ze op bmx-fietjses en scooters rijden, lekkere warme parka's met bontkraagjes en petjes of mutsen dragen (ook in de zomer) en geen foutloos nederlands kunnen spreken (schrijven op vmbo-niveau). In mijn jeugd liepen er ook jongetjes rond met die kenmerken: kneuzen.

sjaakdeslinksesul | 20-02-06 | 21:59

@lukkiestgéhk:
tis trâhwes kankâh... tsjek haagse harrie maar...

poktor | 20-02-06 | 21:57

Femke bedankt maar weer voor de multikul , we zijn er heel erg blij mee ...

Dr. Faustus kloon | 20-02-06 | 21:56

@lukkiestgeik:
das nah ut beste wat ik fandaag gehoâhd heb!

poktor | 20-02-06 | 21:56

@gevallenverstand:
Tsja, 't isj een begin, weetje... meer sijn se ook niet. je weettog...

poktor | 20-02-06 | 21:54

kankegstraal op! ik blèf gewaun haags lulle

luckystrike | 20-02-06 | 21:52

Het woord respect word verboden te gebruiken voor 0031ers van Marokkaanse komaf. Iedere autentieke Nederlander mag, nee moet generaliseren, de religie beledigen, de groep voor eencelligen, gedegenereerd, inteelt, megool, werkschuw uitmaken. Men dient dat kewl over zich neer te laten dalen en dan dankjewel te zeggen.

gevallenverstand | 20-02-06 | 21:35

Watzkebeurt... watzmetdeze... jeweettog...
isj niegoet...
*kots*
isj hype, deze, gaat wel over...

poktor | 20-02-06 | 21:34

Toen Rowen Hezze in 020 populair werd, werd iedereen in enen katholiek. zonden werden begaan en vergeven en weer begaan. Verder kreeg iedereen het achter de ellebogen en gaf ranzige knipoogjes. We moeten van de geschiedenis leren Het moet niet nog eens gebeuren!

gevallenverstand | 20-02-06 | 21:31

@Ion Susai 20-02-06 @ 21:26:
Helaas bedoelen ze er iets anders mee... Wat precies weet ik niet, maar 't is iets dat ze eisen alsof het uitkering is en ze er recht op hebben, en bij respect kan dat niet, dat moet je verdienen.

crixus | 20-02-06 | 21:30

Thee word verboden, alleen nog Red Bull, Ristretto en echte alcohol word gedronken. Moet je eens zien wat dat uitklaart!

gevallenverstand | 20-02-06 | 21:28

Tja, Marokkaans accent of niet; die marocs en wannabemarocs gebruiken wel ons Nederlandse woord respect :)

Ion Susai | 20-02-06 | 21:26

@gevallenverstand 20-02-06 @ 21:17,
ik hoal't skarp in de goat'n.

vander F | 20-02-06 | 21:25

Colossi, Pannie, Fuckje, Defenz, Brutus, en mede gedachtenpolitie-eenheden verdienen een troon op de Dam en dien dagelijks met bloemen te worden behangen. Dat zal ze leren!

gevallenverstand | 20-02-06 | 21:23

Amsterdam zou de hoofdstad moeten zijn voor de fijnste muziek uit de provincies. Als er al een moskee zou komen dan zou er geen toren op mogen. Buitenlanders zijn verboden maar als het niet anders kan dan wel vlekkeloos ABN. Provinciaals dialect mag ook, maar dan ook vlekkeloos. (dat dan weer wel!)

gevallenverstand | 20-02-06 | 21:17

zoals altijd hier:
kop d'r veur
tís ja nait aans

winshots | 20-02-06 | 21:16

@de bier,
daar heb je denk ik wel een punt. Maar ik heb een tyfushekel aan petjes in het algemeen, no matter wat voor rotkop er onder zit.

fuckje | 20-02-06 | 21:15

Waar zijn de tijden gebleven dat er rijen dik in de V&D stonden voor de nieuwste plaat van Bløf, er word nu zelfs al buitenlandse muziek in Amsterdam gekocht. Erger nog, soms komen buitenlanders het ZELF spelen!

gevallenverstand | 20-02-06 | 21:13

@fuckje
Misschien is een Marokkaan uut Grunn wel iets relaxter dan z'n soortgenoten uit Amsterdam-west? Zou mij niet verbazen... Is tenminste hier wel zo.

de bier | 20-02-06 | 21:11

Beste puber. Wil je echt je hele familie tegen het dak werken, je pa met het schuim op z'n bek door de woonkamer zien stuiteren en je moeder met de sherryfles de gordijnen injagen: neem een mocrovriendje of vriendinnetje en wordt moslim.

Barbapoeppa | 20-02-06 | 21:08

@fuckje 21.02

LOL...., respect.., je maakt mijn avond weer goed.....

brutus68 | 20-02-06 | 21:07

De eerste blondines met hoofddoek en hunks met djellaba's zijn al gesignaleerd in de Jimmy Woo. Het einde is echt nabij!!!!

gevallenverstand | 20-02-06 | 21:05

@de bier 20-02-06 @ 20:58,
ja man, wat wo'j weet'n,
ofniedan?

vander F | 20-02-06 | 21:03

@de bier 20-02-06 @ 20:58:
En de Rock 'n' Roll bekt ok 'n stuk beter in oes oale toaltie... Wat nou Ali B.? Daniël Lohues heerst!

crixus | 20-02-06 | 21:03

@brutus68,
met mijn 53 kilo zie ik er niet echt imposant uit, maar het is mijn uitstraling kennelijk, ik ben niet bang voor die mongeaultjes, maar ik timmer niet, ik wip alleen die petjes van die knarren af en loop door. Vinden ze geyl, kennelijk.

fuckje | 20-02-06 | 21:02

@vander F 20-02-06 @ 20:53
Precies, de Amsterdammers hebben er weer een taaltje bij en heel Nederland moet het weer weten.
En ik bin der bliede mit dak wel in een mooi dialect proat :).

de bier | 20-02-06 | 20:58

Die mocrosubcultuur heeft dezelfde aantrekkingskracht als die van de rappers. Je weet wel die cultuur van spuitende fontijnen, kapitale villa's met zwembaden, kilo's zware gouden kettingen, dure auto's, hoeren en hele irritante negers met een attitude. Sommigen zijn zelfs wit van buiten en zwart van binnen (M&M). Mocro's hebben een stoere uitstraling omdat ze worden uitgekotst door de maatschappij. Dan moet je wel populair worden bij pubers.

Barbapoeppa | 20-02-06 | 20:58

Wie wil er nu het accent overnemen van een kansarme kneuzige minderheid? Da's toch wel apart.......... Liever dat mijn kinderen dan maar een pilletje of wietje nemen, zolang maar ABN blijven spreken....

Gash | 20-02-06 | 20:58

@fuckje 20.51

Zijn ze zo bang voor je Fuckje?? Komt dat door je brede gestalte of je agressieve uitstraling?? Maar je hebt gelijk, ik timmer ze niet zoals jij meteen in elkaar, maar erger me wel kapot aan dit soort losers, en kun je nagaan, woon in de regio 035, en zelfs hier duikt het virus op...

brutus68 | 20-02-06 | 20:58

Dit is het begin van het einde. Onomstotelijk bewijs. Zometeen word het haardracht en kledingkeuze. Goed dat jullie zo alert zijn. De tekenen zijn duidelijk.

gevallenverstand | 20-02-06 | 20:56

@superjan 20-02-06 @ 20:39,
ROTFLOLSMP!

vander F | 20-02-06 | 20:56

Maar goed, overschat randstedelijk accentje,
breed overschaduwd door de Saksische dialecten in Nederland.

vander F | 20-02-06 | 20:53

@brutus,
en al die randdebiele petjes op die domme harses. Hier tik ik ze vaak van die inteeltkoppies af, en niemand die iets tegen me durft te beginnen.

fuckje | 20-02-06 | 20:51

nu noch rachid en karima in je Tom Tom.

hey Ga nou trug man zemmel, je weet tog.

superjan | 20-02-06 | 20:50

@Morizz 20.27

Je eigen tekst WAS trouwens ook niet foutloos...,doordenkertje....

brutus68 | 20-02-06 | 20:47

Of heeft er hier iemand al begrepen dat doit accent de beste garantie is om nooit meer aan het werk te hoeven?

count von ziegenpuss | 20-02-06 | 20:47

Ik vind het wel een makkelijk hulpmiddel. Iedereen die meerochelt met schuimbekkende inteeltkoppen, is een onderkruipsel waar ik niks mee te maken wil hebben. De tyfus en een bloeiende maagk*nker voor mocro's en alle meelopers. Landverradertjes die alleen goed zijn als dijkvulling.

Colossi | 20-02-06 | 20:46

@brutus ja sommige wel.

Maar je ziet hier toch altijd van die generaliseringsberichtjes waarschijnlijk van gefrustreerde tieners. In mijn geval is het niet stoer doen, hoewel het ook niet automatisch gaat. Op school kan ik perfect nederlands/normaal accent. Maar als ik onder vrienden ben, gaat het terug naar de 'marokanen-accent'. Wat overigens meer een straataccent is. Het is ook niet omdat ik stoer wil lijken, heeft gewoon een soort autosysteem ;].

Bu77aR | 20-02-06 | 20:46

Ik vind een Joegoslaafies accent veel stoerder.En het dwinkt ook nog eens meer resspect af.Anders je weet wel.

monaco | 20-02-06 | 20:45

Lekker gezichtsloos! Lekker middelmatig! Ies Choet?!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-02-06 | 20:44

Bu77aR 20.36

We hebben het hier niet over crimineel gedrag of intelligentie, we hebben het hierover dat zgn. stoer staat om zo'n Mocro-brabbeltaaltje "spreken". Het is namelijk niet stoer, het is buitengewoon stompzinnig om zo'n wannabe-slangtaaltje te spreken als niet Marokkaan zijnde. Als Marokkaan zijnde trouwens ook, maar dat is een ander verhaal...

brutus68 | 20-02-06 | 20:43

@ Conan de Rabarber @ 20:40
Je vergeet de randgroeperingen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-02-06 | 20:42

och, randstadters hebben van zichzelf al een air. Nou is dat nergens op gebaseert want alles wat met rand begint klinkt al wat minder: randmongool, randdebiel, randfiguur, randstadter. Laat daar nou ook net de grootste concentratie van die peoperts rondlopen.

Conan de Rabarber | 20-02-06 | 20:40

In dit zibi zammel kader verdient deze in en in coole bounty wellicht een extragratis repost.

realgangsta.de/14277.html

superjan | 20-02-06 | 20:39

@ Morrizz @ 20:27
Phft! Zeikert!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-02-06 | 20:39

@Morrizz 20.27

Je hebt gelijk.., ik zit inderdaad zelf ook fout, mijn excuses....

brutus68 | 20-02-06 | 20:36

Moest even speciaal hiervoor registreren, ikzelf woon in Amsterdam-west, ben geen marrokaan, maar wel een Indiër (Niet Indonesie nee, maar India). Ik ben het gewoon gewend om met een 'West'accent te praten en weet ook wel dat mijn nederlands niet al te best is. Maar hier krijg je van die standaard reacties dat het persé VMBO niveau moet zijn, ik doe zelf VWO6 en ken genoeg andere 'criminele-marrokanen' die hetzelfde doen.

Ik kan me er natuurlijk wel in vinden dat sommige dat nergens op vinden slaan, maar de meeste zijn van die mensen die op straat waarschijnlijk uitgelachen worden (niet dat dat goed is) maar zegt wel veel. Dan maar zeuren over de criminaliteit en de intelligentie van de marokanen. Ik zou zeggen, dat als je zoveel over marokanen te melden hebt, je het maar in hun gezicht moet zeggen. :]

Bu77aR | 20-02-06 | 20:36

LLL vroagt om'n pak op peinz, olle drietvreeter daj bint.
*moest er even uit*

vander F | 20-02-06 | 20:36

@ JSK

Randstand is idd een benaming, het is in dit geval om te zeggen dat steeds meer jongeren uit de randstad aan dit/deze "accent - stoornis" lijden. Om ff een voorbeeld te geven; jongeren uit mijn regio "lullen" helemaal niet met zo'n achterlijk mocro-accent!

Javello | 20-02-06 | 20:35

Alea jacta est, carpe diem. Carpent tua poma nepotes

poffertjeskop | 20-02-06 | 20:31

wad de fuk
modder aan me schoenen

waknoenetzag | 20-02-06 | 20:30

@fuckje 20-02-06 @ 20:24:
Buut'n Stad en Ommelaand proat ik ok allenig moar plat Hoarlems... Vinden ze mooi doar in 't west'n, denk'n dat 't zo heurt...

crixus | 20-02-06 | 20:28

@Brutus
Ja ja Bruttus, dat Nederlands he!
Maar is je eigen tekst foutloos?
Zo te lezen beheers je zelf het Nederlands ook niet.
Maar dat is slechts voor zeer weinigen weg gelegd.
Helaas behoor ik daar ook niet toe.
Het is trouwens "fatsoenlijk".

Morrizz | 20-02-06 | 20:27

@fuckje
Misschien omdat je een stadjen bent....

de bier | 20-02-06 | 20:25

@crixus,
buiten de deur hoort niemand mijn Grunnse afkomst. Op de universiteit spreek ik ABN. En als Lucas zich tot mij richt spreekt hij altijd peop, raar he? Hoe zou dat toch komen.....

fuckje | 20-02-06 | 20:24

Ik zeg... Spraik jah moâhs toal... bij voorkeur in eigen land...

ikweetvannix | 20-02-06 | 20:24

@paranoia 20.13

Leg eens uit... "geen gezicht"...., jij mag ook wel eens wat beter gaan opletten op het VMBO of je inburgeringscursus, het is "geen gehoor". Ik zou overigens graag eens wat meer Mocro's willen horen die fatsoenelijk ABN spreken cq beheersen...

brutus68 | 20-02-06 | 20:22

Juustem crixus,
Wat bii dat volk uut de bek komp, goat narngs oaver....

de bier | 20-02-06 | 20:20

@ Lucasdelinkselul 20-02-06 @ 20:08

Maar Lucasdll, je verloochent je linkse natuur door het Groningse accent te veroordelen. Alhoewel... stront is biologisch, dus links?

Nou ja, vooruit dan maar!

Jorgos | 20-02-06 | 20:15

Het is diep triest, ben trots op je eigen afkomst, taal, cultuur en niet onbelangrijk je uiterlijk !!

Salvatore Riina | 20-02-06 | 20:15

Waar maken we ons druk om!
Wat kan mij het nou schelen of Kees met een limburgs, haags, Amsterdams of Mocro acccent praat. Of Ali met een leidens, Gronings of Fries accent babbelt.
Waar het om gaat is: houd je aan de wet, participeer in de samenleving, gedraag jezelf.

Kijk hier: www.gratisweb.com/examen1/examen.htm

poffertjeskop | 20-02-06 | 20:13

Zeg nu eens eerlijk een Mocro die ABN spreekt dat is toch geen gezicht?

paranoia | 20-02-06 | 20:13

@Lucasdelinkselul 20-02-06 @ 20:08:
Ach, wie Grunnigers proat in elk geval gain poep zoas dei kudmarokkoanties

crixus | 20-02-06 | 20:12

@ Nieuwjaarsduiker 20-02-06 @ 20:05

hahaha, volgens mij heeft hij/zij net met de handen in de poep geroerd....

Jorgos | 20-02-06 | 20:09

Jij kenkerhoerrrrr jij mij pijpen gaan... viezze kenkerslet....

Antinl | 20-02-06 | 20:09

Tsss, krijg zin om iedereen met een Gronings accent in een emmer stront te douwen.

Lucasdelinkselul | 20-02-06 | 20:08

Wel zwak om nou gelijk het VMBO de schuld te geven. Er zitten daar genoeg leerlingen tussen die wel goed Nederlands spreken.

adje63 | 20-02-06 | 20:08

MSG-virus stam R. veroorzaakt dit, besmettelijker dan de kippepleuris.

Tubifiks | 20-02-06 | 20:08

Ik ving dit gesprek onlangs op:

Autochtone jongeman "Ik zei net tegen die hem, whallah dat is die lekkere meisje die ik jou zei man, whallah ik zweer die!"

Andere autochtone jongeman: " Saaaaaaaaa, ik zeg je die!"

Gaat zo door lehoosehers!

Jorgos | 20-02-06 | 20:07

@RottePeer:
"Een andere ontwikkeling die je hier de afgelopen jaren duidelijk merkte (met name bij de ralphjes en de scapa'tjes, dus bij bepaalde groepen hoger opgeleiden, en wannabe's):"
.
Klopt, klopt! Bij mij op de studie hoorde ik laatst een boer uit het Groene Hart met een heel bekakte R praten.. het lijkt een manier van sociaal stijgen te worden, je dat studentikoze aan te meten.
.
@Javello:
Randstad is een gewone benaming hoor.

JSK | 20-02-06 | 20:06

Accent roeles!!
Zag net een marokaan met een flakkees accent :)

waknoenetzag | 20-02-06 | 19:59

@brutus68 20-02-06 @ 19:43

Niet vertwijfeld zijn... Allah Akhbar.

bethundered | 20-02-06 | 19:53

donn-e voor de winst ... zucht

the-edge | 20-02-06 | 19:51

@rottePeer
Ook de Goosie R is inderdaad heeeel irritant. In de soap-rommel op tv wordt dan ook niet meer normaal gesproken. Veel van die domme goten apen dat na en nu hoor je het zelfs hier in het oosten al....

de bier | 20-02-06 | 19:50

Schijnt vooral in de "randstad" erg populair te zijn dat lullen met een "mocro"-accent. Volgens mij zijn de overgebleven nederlanders zich al aardig aan het inburgeren daar in de "randstad".

Javello | 20-02-06 | 19:47

Dit speelt al jaren hier in Utrecht, met name in wijken waar veel marokkanen en lager opgeleide nederlanders dicht op elkaar wonen (Zuilen, gedeeltes van Overvecht) en naar school gaan (VMBO's etc.). Het is imo echter met name iets van lager opgeleiden.
Een andere ontwikkeling die je hier de afgelopen jaren duidelijk merkte (met name bij de ralphjes en de scapa'tjes, dus bij bepaalde groepen hoger opgeleiden, en wannabe's):
"De uitspraak van de R verschuift in rap tempo. De 'Gooise R', die lange tijd verguisd werd, rukt op onder de jongere generatie."
(NRC 15-7 2000)
volledig artikel:
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/07/15/Vp/wo.html

RottePeer | 20-02-06 | 19:46

@Onderbuik,
met een paspoort teveel....

fuckje | 20-02-06 | 19:45

marokkanen vind je in Marokko, in Nederland zijn het EX-marokkanen.

Onderbuik | 20-02-06 | 19:45

Je zal toch maar naar een lerarenopleiding gaan, 4 jaar Nederlands studeren en dan les moeten geven in onze taal op een VMBO..... de ergste nachtmerrie!!

fuckje | 20-02-06 | 19:44

waar is de pica van Ali B achter de traliesch?

McCool | 20-02-06 | 19:43

@bethunderd 19.41

Ja, nee, Fries..., er z'n grenzen...., je weet tog...., Fries gaat wel heel ver.., maar je brengt me aan het twijfelen....

brutus68 | 20-02-06 | 19:43

het ijn niet alleen de jongeren die uit hoofde van de 'weg-,met-ons-cultuur mocro's gaan praten.
Op TV hoor je nieuwslezers en presentatoren vaak de Z heel erg duidelijk uitspreken, terwijl volgens onze regels der uitspraak dan een S zou moeten klinken.
Dat zijn de zogeheten regels der assimilatie, ja dat heet zo. En die Z van het "heet Zo" en dat is 'Zo', spreek je dan uit als een soort S, de letters vervormen op een bepaalde manier.
Wij zeggen dus: dat heet So en dat is So
Dat vervormen is in elke taal weer anders.
Isj het ZZo beetjhi duidlik?
ZZoewaar irritant dus die mocro-invloed uit het ZZuiden.

Deense Postbode | 20-02-06 | 19:42

Zoveel hoeven die mocro's toch niet te kennen? Waar iz CWI? Ik heb uitkiering nodig... Jij moet respecteren ja? Ik wil schapie neuq doen...

Kingeef1975 | 20-02-06 | 19:41

Ik vind dat accent helemaal nix dan hoor ik nog liever fries. En dat zegt heel wat.

bethundered | 20-02-06 | 19:41

@ poffertjeskop @ 19:22
Had een interessant filmpje kunnen zijn. Helaas is er dermate driftig geknipt dat we eigenlijk alleen maar kunnen raden wat die baardaap in soepjurk nou feitelijk aan het vertellen is. Maar hier is niet in geknipt (via volkomenkut.com):
http://www.vkmag.com/media/geitjeszijnlekker/index2.html

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-02-06 | 19:39

Hierbij heet ik welkom

Nieuw Nederlandsch.

De Nederlandsche taal is teniet gedaan door de lijpe mocroflow en door de Breezah jeugd die dit volgt.
Restecpa!
Extegreren..... iemand?

DracoAkaik | 20-02-06 | 19:39

Bij de baard van Allah (of de profeet), het is stoer onder jongeren om met een Marrokaans accent te praten...., hoe ver is het gekomen in dit land. Telkens als ik zo'n wannabe-Marokkaan (se) deze brabbeltaal hoor uitkramen, heb ik zin hem/haar op z'n/haar muil te slaan. Het is namelijk zo VMBO... Maar goed, men mag hopen dat dit de een of andere stupide mode-grill is van een stel losers...

brutus68 | 20-02-06 | 19:39

Tfoeeeeeee wollah jij weet zelf swa , ja togggg marokkaanse accente weet je veel beter dan die nederlandse ja tog.
eeej effe serieus, FUCK THAT .... verraaiersssss

Bep Handicap | 20-02-06 | 19:38

Het zullen ook wel altijd dezelfde types zijn dit soort gedrag vertonen. VMBO*kuch*, stoere jongens*kuch*... Pff ik wordt er ziek van.

quak attack | 20-02-06 | 19:37

WAAAAT, wat zzeg jij weet je.Ik weet waar je bed slaapt man.

dikkebier3lul | 20-02-06 | 19:36

eerst wiggers en nu wocros

The Beasjt is er wee | 20-02-06 | 19:36

ter land ter zee en tegen het WTC

Cartman | 20-02-06 | 19:36

ADVERTENTIE: Geïntegreerde Marokaaanze lerar nederlanz
biet an nederlantse lezzen vor buitenlanders, sukses verzeikert,.
Specializazie in Mokro aksent en spelling.
Nu ook inburgerrings eksames online
Vor informazie: www.gratisweb.com/examen1/examen.htm

jackfullofshit | 20-02-06 | 19:33

Dit moeten we oplossen met de botte bijl

Spreek Nederlands Lu | 20-02-06 | 19:33

En ik krijg zin om iedereen met zo'n accent een bal of een tepel af te draaien :).

de bier | 20-02-06 | 19:33

tsss krijg zin om iedereen met zo'n accent een schop in z'n hol te geven.

fuckje | 20-02-06 | 19:31

tsss krijg ineens trek in broodje Schaap.... met saus

Cartman | 20-02-06 | 19:28

Amsterdammers lullen tog al eeuwen met een irritant accent?
Lekker de son in de see sien sakke...
*huiver*

vander F | 20-02-06 | 19:26

Dit lezende dringen zich weer allerhande veellettergrepige Duitsche woorden bij mij op. Die ik hier natuurlijk niet kan schrijven maar dat begrijpt eenieder die enig fatsoen heeft meegekregen.
Ik word langzamerhand zó ziek van dit soort nieuws èn van dit land dat het niet lang meer kan duren voordat jullie van me verlost zijn en ik elders op deez' aardkloot de boel ga verzieken.

Reinaert | 20-02-06 | 19:25

@pofman,
ja, in het Donnertjetopic.

fuckje | 20-02-06 | 19:24

Marrokaans accent me ollo, das gewoon fout nederlands!

Double G. | 20-02-06 | 19:21

Maar de turken die plat praten, zijn dat dan ook overlopers?

de bier | 20-02-06 | 19:20

Zat ik laatst een lauw biertje te drinken, schijnt dat weer heel cool te zijn....

Jack Daniels | 20-02-06 | 19:17

Hihi A.B.M (Algemeen Bijstands Marrokaans)

Kingeef1975 | 20-02-06 | 19:14

Ik lach al die nepmocro's altijd uit. Het klinkt dom en je wordt niet meer serieus genomen. Laat staan dat je potentiele toekomstige werkgever je zo hoort praten bij een solicitatie...
Niet dat imitatie-mocros nog naar werk zoeken, want uittkerieng ies gratesj!

Framoes | 20-02-06 | 19:11

Is het niet alweer tijd voor een nieuwe spelling?

De Skafist | 20-02-06 | 19:00

Maar weet je wat nog veel erger als dat kudttaaltje ?

die nederlandse tienersletjes die met zo'n klote marok lopen
Ik heb geen dochter , slechts een zoon , maar die hoeft het niet te wagen om met eendergelijke cu(l)tuur thuis te komen , dan heeft ie pas echt problemen

Waar zijn de pappas en mammas die even optreden , fijn he mamma nel en pappa bart , een dochter als geit

Nederland is voor de Nederlandese taal

kingsjors | 20-02-06 | 19:00

Wie voor mij met Mocro accent kan zeggen : " Mogge, Ali ik ga vanmiddag in de pauze je 2 dochters doordemidden scheuren en jouw Fatima mag ook gerust meedoen, als ze haar doekje maar af doet " is een kanjer en die trakteer ik op een biertje. Heb ik morgenvroeg ook eens wat om te lachen als ik samen met Ali achter de vuilniswagen loop hier in 010.

a.nekschot | 20-02-06 | 18:59

@Fleisch, hey contol, 30 jaar terug imiteerde ze allemaal een indo accent.

Conan de Rabarber | 20-02-06 | 18:56

@ThaCheat

ja graag

kingsjors | 20-02-06 | 18:54

Mocro Flavour, suckt. Ali B, suckt. Wannabe Islam hip-hip, suckt. Moet ik nog verder gaan?

ThaCheat | 20-02-06 | 18:51

"Hoe kan dat? Waarom spreekt ze niet accentloos Nederlands? Dat moet toch kunnen, ze is toch hier geboren en heeft een vwo-schoolloopbaan achter de rug? Het antwoord is: ze wil niet over één kam worden geschoren met autochtone Nederlanders. "

Het tegenovergestelde van wat de politici pretenderen, zzegg maar..

drijflijk | 20-02-06 | 18:44

Vage shit dit weet je.
Hopen dat het snel weer verdwijnt.

Nemo | 20-02-06 | 18:37

Ik zie trouwens allerlei Turken op TV die zich blijkbaar aftrekken op uncle Sam's die in een of andere Turkenfilm vermoord worden door een super james bond-Turk.
Daarnaast een Turkenmeisje die heiligt gelooft dat Joodse artsen turkse levers exporteren naar Israel.

maar dit is off topic

FNV-lidaf | 20-02-06 | 18:20

ik zie wel eens zo'n geblondeerd sletje met hele grote oorringen, en die praat precies haar hoofddoek-vriendinnetjes na. walgelijk

Prego | 20-02-06 | 18:17

" Steeds meer jongeren pratten Nederlands met de Marokkaans accent "

Is PRATTEN de mocro uitspraak van praten?

FNV-lidaf | 20-02-06 | 18:15

@ Mokum Kosher: Ik neuk toch vooral met mijn hersenen. Je moest eens weten wat voor een denkvermogen mijn ingewikkelde standjes wel niet vergen.

Kim Jong-il | 20-02-06 | 18:11

@ manna 20-02-06 @ 18:05
.
Gezien zn taal-niveau en de uitwerking daarvan denk ik dat hij hier nog wel 3 jaar mee doorsukkelt..

GodfriedV.Bouillon | 20-02-06 | 18:09

@GodfriedV.Bouillon

t'is wel een beetje oud nieuws: laatste update in 2003. zou de puber al een beetje wijzer zijn?

manna | 20-02-06 | 18:05

@GodfriedV.Bouillon 20-02-06 @ 18:01:
Tsja, ik heb hem gevraagd of 'ie z'n site ook in een Nederlandse en Engelse vertaling op 't net wil zetten, in m'n beste gAnGstAh bLinG m0cr0 spEaK... Ik hoop dat 'ie het begrijpt....

crixus | 20-02-06 | 18:05

@ fuz 20-02-06 @ 17:36
.
HAHAHA heerlijk, dat hij die site heeft is natuurlijk een schande maar dat hij Zn e-mail adres achter laat vraagt om moeilijkheden..
.
Dus ''voeg me toe als je down met me bent... Out, ballen, lekker, tjouw......'' als je je geroepen voelt.

GodfriedV.Bouillon | 20-02-06 | 18:01

@ BASinnic 20-02-06 @ 17:22
.
Dankje ik deel je mening volkomen,

@ Fleischbaum, ik had wel het nummer leipe mocro flavour verwacht bij de post, puur om mezelf lekker te ergeren.

GodfriedV.Bouillon | 20-02-06 | 17:51

@Kim Jong-il: Dat komt omdat je taalgevoel verschuift vanuit je hersenen naar je lul. Dan kan het wel eens voorkomen dat je taalcentrum totaal uitgeschakeld wordt. Zolang zij het niet erg vindt, zou ik er niet over in zitten. Ik zou zeggen neuk on!

Mokum Kosher | 20-02-06 | 17:51

Ik doe Turken en Marrokanen alleen maar na als ik ze belachelijk wil maken. Ik vind dan ook dat autochtonen die net als hun praten zichzelf belachelijk maken. Ik schaam me voor hen...

trat | 20-02-06 | 17:47

@Kaan78
de turken die ik ken (3e generatie) die hebben vrijwel geen turks accent hoor. Waarom zou je met een accent moeten praten als je de taal gewoon beheerst?

mark.vm | 20-02-06 | 17:45

FF GS stijl reactie geven:
Wat is mis met het Turkse accent van het Nederlands?
Is dat saai en lomp? Ik ben voor behoud van cultuur en de verscheidenheid ervan. Laat dit een oproep zijn voor alle Turkse jeugd in Nederland. Praat voortaan met een Turks accent. Behoud van je eigen cultuur. Respect weet je.

Kaan78 | 20-02-06 | 17:43

Toen ik nog jong was, hadden we hier geen last van...

Zucht waar is die tijd gebleven :S

Achlad | 20-02-06 | 17:43

@fuz 20-02-06 @ 17:36:
LOL : de GhettoOOooZzz ............ Weesp... Ghetto van de verveelde blanke vmbo rijtjeshuis kaste.

crixus | 20-02-06 | 17:42

@fuz

haha die freestyle van hem, ik versta hem amper

mark.vm | 20-02-06 | 17:42

"Ik hoorde achter mij een deur krakend opengaan maar toen ik omkeek zag ik dat het een Groninger was die sprak."
Uit: Een rare kroket -- www.nederlands.nl/nedermap/proza/proza...

Vossie | 20-02-06 | 17:41

@ Smoking_Slim

Je hebt gelijk. Met de jongere Nederlandse generatie is het toch net zo. Ik bedoel, kijk maar eens op een gemiddelde (VMBO) middelbare school. Overal hetzelfde idee, dan is de hoop van mark.vm niet echt gegrond, dat we terug zouden gaan naar ABN (ook al hoop ik stellig van wel).

SplitFaction | 20-02-06 | 17:41

@ Mokum Kosher: er gaat opeens een wereld voor mij open. Nu snap ik waarom mijn Engels zo beroerd wordt als ik met mijn Thaise vriendinnetje neuk .... ehhh... praat!

Kim Jong-il | 20-02-06 | 17:40

Jah acht stoer, niet verstaanbaar overkomen...

(volgens mij ook gewoon BS.. als je niet oplet op school, leer je geen NL, aangezien je ouders het ook al niet kunnen, leer je het nergens...
Om te verbergen dat je een stakker bent, die zich zelf geen fluit kan aanleren, zeg je dan maar heel stoer, dat je zo wil praten. En klaar ben je, ken je gewoon door blijven gaan met andere de schuld geven)

En dan zitten janken dat je als je 18 bent niet eens in de buurt super mag/kan werken, omdat je de klanten weg jaagt, als je begint met praten (lees, schreeuwen).

Sukkels, ken genoeg Macro?s, die wel te verstaan zijn en echt werken voor hun geld, al komen ze allemaal uit oudere generaties!

De oudere gen, doet er tenminste nog wat aan, kennen we niet stellen van de HAMAS CREW.

Smoking_Slim | 20-02-06 | 17:38

Eeehh...

Weten ze bij Onze taal dat ze een kwetsende cartoon hebben geplaatst?
"Mo" afgebeeld als hond met een petje?
Nog even snel de glasverzekering bellen...

hettie | 20-02-06 | 17:37

Thosz.. wolla egt ma flavour man!

de aap | 20-02-06 | 17:36

@ CoolyBoy
Donn-e is de gAngStaHH!
En in 't weekend scheurt hij weleens een BreEzAh

www.donn-e.nl/

fuz | 20-02-06 | 17:36

In de Rap wereld zitten de meeste van die mogaulen.
Als ze me aanspreken doe ik altijd net of ik ze niet kan verstaan, scheelt weer een nutteloos gesprek...

da wizard | 20-02-06 | 17:35

ach ja, ik praot nog steeds allèn maor nimweegs

prestodegekste | 20-02-06 | 17:34

jaa dat accent is aanstekelijk als je met mensen praat die ook zo praten, maar uiteindelijk gaat iedereen gewoon weer abn praten.

mark.vm | 20-02-06 | 17:32

Kleine kaaskopjes werden al jaren veroordeeld tot streng dominante medemenschjes. In de hoop dat de laatsten meer van de eersten gingen leren dan omgekeerd.
Toch misschien een klein denkfoutje bij de weldenkende menschen.

Jan Passant | 20-02-06 | 17:32

Het is simpel verklaar vanuit een taalwetenschappelijk oogpunt. Toen ik nog in de vorige eeuw studeerde en het onderwijs fijn en goed was heb ik ook geleerd dat er verschillende dialecten bestaan binnen een taal. Met deze dialecten is in principe niets mis. Maar waar het in principe op neer komt is dat een hoger aangeschreven dialect moeilijker is voor mensen met een, laten we zeggen, lager ontwikkeld taalgevoel. Dat houdt dus in dat mensen met een beter ontwikkeld taalgevoel zich aanpassen naar beneden in plaats dat de minder ontwikkelde (ik praat hier dus puur taalkundig gezien) zich aanpassen naar boven. Je zal de Tokkies dan ook nooit ABN hore praten, maar een ander persoon die ABN spreekt kan prima Tokkies praten. Zo is het hier ook. De Mocros hebben moeite met onze taal en spreken het met een accent. De blanke jongeren hebben in principe meer taalgevoel wat het Nederlands betreft en passen zich dus aan naar beneden en zij beginnen dus ook Mocro te spreken. In principe bewijst het dat er niets mis is met het taalgevoel van de Nederlandse wannabe jeugd. Met landen gebeurt het zelfde. Binnen Europa heeft Nederland een goede positie. Oostblok Landen kunnen dat nooit halen en dus verlagen wij onze standaard naar het niveau van het oostblok. Uiteindelijk beland je vanzelf ergens in het midden. Wat het midden met de Mocros betreft zal het wel zijn dat we Mocro gaan praten, hoofddoekjes gaan praten, maar ontzettend geil zijn en een heel erg kort lontje zullen hebben en toch op onze centjes zullen passen.. ;-)

Mokum Kosher | 20-02-06 | 17:31

@fuckje 20-02-06 @ 17:16:
Maar dat geld voor iedereen die plat-Grunnings lult. Daarom zijn we ook van die zwijgzame types over het algemeen.

crixus | 20-02-06 | 17:29

Dan zullen er wel een hoop "werk"woorden verdwijnen uit de nederlandse taal.

Yammie | 20-02-06 | 17:28

@CooleBoy,
dankjewel. Dit scheelt mij heel wat typewerk.

fuckje | 20-02-06 | 17:25

Zo ver is dit verkochte land al dat lui zo gaan lullen, ga zo door.

righteousness | 20-02-06 | 17:23

Ach, onder tieners is het vast hip en rebels, maar zodra de slimmeren moeten gaan solliciteren naar die management trainee baantjes bij de grote banken en multinationals, dan gaat dat wel over.
En de rest die het blijft spreken tot ver na hun tienertijd? Die worden vanzelf management trainee bij MacDonalds.

BASinnic | 20-02-06 | 17:22

Nederlandsch had al tijden geleden afgeschaft mogen worden. Achterlijk taaltje.

Harige Bangmaker | 20-02-06 | 17:22

Ik val liever spontaan kapot op de spot, dan één woord van dat tuig over te nemen.
F*ck de respect overigens, waar het Marokkaan betreft.

..Whatever | 20-02-06 | 17:21

Het is een schande, dat we wel met zijn allen het Fries proberen hoog te houden, omdat dat erfgoed is (niet minder dan TERECHT), maar we laten onze eigen verloederen door een stelletje mocro's.

(Nb.: verloederen = opfokken, voor de minder ABN-ers onder ons)

SplitFaction | 20-02-06 | 17:20

Om de taalverloedering tegen te gaan, zou je ervoor kunnen pleiten dat Brinkhorst een Singeltje opneemt.

King of controversy | 20-02-06 | 17:20

@ Der Icebear: mooi gevonden: "noord-Afrikaanse hoge uithalen"! Ook de onderlip moet dan zo getrokken worden alsof het slachtoffer de anderen uitnodigt om toch vooral even naar het tandvlees van de onderste rij tanden te kijken. Onzteking?

G. Temmes | 20-02-06 | 17:19

arie weet ook wat leuks, kijk henk ik "heeft" een steen gevonden,
kijk papa ik heeft een onvoldoende voor nederlands.

DJmarco | 20-02-06 | 17:19

Een Zuid-Molukse vriendin van mij spreekt beter Plat-Grunns dan de meeste Plat-Grunnigers dat kunnen. Leuk in de kroeg voor even, maar niet te lang.

fuckje | 20-02-06 | 17:16

ies lecker gemakkieluck weet je!

inburger telephoon kan ju chuwoon lecker moccro lullu!

steen_geil | 20-02-06 | 17:16

Maar BreEzAh blijft wel BreEzAh?

crixus | 20-02-06 | 17:16

Vet hakbar man. Laten we maar hopen dat behalve het nie goej uitsproken van den Nederlandsche taal ook de Marocjes in Nederland een voorbijgaand verschijnsel zijn.

Spetsnaz | 20-02-06 | 17:15

en nu dit verschijnsel door onze taal is waargenomen wordt het mainstream en ben je echt een meeloper als je er nog aan begin, dus gauw mee stoppen, behalve als je op het vmbo zit

DJmarco | 20-02-06 | 17:14

Landverraders, dat zijn het!

Heine | 20-02-06 | 17:14

En in het door ons zwaar gesubsidieerde Marokko praten ze vast met een Nederlands accent...

chameau | 20-02-06 | 17:12

Als mijn dochter het ooit in dr botte kop haalt om zo te gaan lullen dan krijgt ze n taalcursus met de mattenklopper!

Freddie | 20-02-06 | 17:12

hoorde laatst op tv een paar mocro's met een limburgs accent praten, dat is toch ook niet echt stoer !

dommo | 20-02-06 | 17:12

Les één: gebruik voortaan alleen nog 'die' bij verwijzingen. (vergeet 'dat')

collapse | 20-02-06 | 17:10

One word: fazizzle!

Fioravanti | 20-02-06 | 17:10

Ies chrappiech, Marrokkaanse aksent.

Professor Plons | 20-02-06 | 17:09

Zat laatst in de tram, dacht ik dat er twee mocro's achter me zaten. Bij het uitstappen keek ik nog even achterom, waren het gewoon twee Nederlandse tieners! meedoen idd. En wij maar zeiken over Friezen......
Straks ook straatnaamborden in het: Nederlands (afgekort), Turks, Marokkaans, etc.?

Pim Pandoer | 20-02-06 | 17:07

Ik consteerde dit irritante verschijnsel al een jaar geleden. Zo dacht ik enige tijd dat het manspersoon zich noemde 'lange frans' een marokkaan was. Het accent in Amsterdam west heeft de Marokaanse fouten in de uitspraak van het ABN overgenomen. Inclusief noord-Afrikaanse hoge uithalen bij vermeend onrecht. Normale marokkanen doen overigens per definitie hun best accentloos te spreken (anders vind ik het geen normale marokkanen). Debiele leenwoorden uit het Engels als 'marketing', 'branding', 'corporate litigation' en 'commercial' zijn ook irritant, maar geven minder de geur af van een homofoob scooterjong met pommade in zijn haartjes.

Der Icebear | 20-02-06 | 17:06

*zucht*

Lucifer | 20-02-06 | 17:06

De weg kwijt!

Ayaan | 20-02-06 | 17:06

@pieterjan 17:03
Om centjes voor je te verdienen achter het raam?

sjaakdeslinksesul | 20-02-06 | 17:06

Shit. had ik net het Raymann's onder de knie..

nanhaizi | 20-02-06 | 17:05

Kan je deze taal ook leren door alle afleveringen "ShouShouf de serie" te bekijken of moet ik gewoon veel naar het Pathe theather en de wekelijkse koopavonden in de stad?.

collapse | 20-02-06 | 17:04

zaaannn, als ik de marokkansse akksent opset vinden de mysjes my swaar lauw. meesal gaan se so mee.

pieterjan | 20-02-06 | 17:03

In woeleke Kloetegemeente oewas dat dan?

Behangdelul | 20-02-06 | 17:03

Mét knoflooksaus, graag!

Harige Bangmaker | 20-02-06 | 17:01

Irritant ja, van die 14 jarige Nederlandse sletjes die met een marrokaans accent praten. Hoedannnn?

Honda360 | 20-02-06 | 17:01

Cous cous!!! je weeeeeeeeeet tog?!

The Zalking Wombie | 20-02-06 | 16:59

Bovenstaand bericht kan in één woord samengevat worden, namelijk 'VMBO'

The K-man | 20-02-06 | 16:59

Die meisje vindt het ook stoer als ik zo praat

Traag | 20-02-06 | 16:58

Wel handig... over een paar jaar bestaat de "Dikke Van Dale" nog uit 1 velletje:

Onder de R:
"Rezzzpect: alles en nietszeggend woord."

The Hedge | 20-02-06 | 16:58

Na al die wiggers (shiz niz, wassup etc...) en de recente versurinamisering (pappis, pipa, doekoe) kan dit er ook nog wel bij. Maar denk toch weer dat het maar een bepaald onzeker en jeugdig wannabe deel van de bevolking is dat dit doet.

Dog | 20-02-06 | 16:57


Begin dan maar met netjes marokkaanZ te zeggen ranzige Bob.

Multikuli | 20-02-06 | 16:56

Tss tfoe. Wallah, wat nou marrokkaansch akcent?

bwahaha | 20-02-06 | 16:56

Al die engels-amrikaanse woorden zijn minstens zo irri

ikweethetwel | 20-02-06 | 16:55

Had ik altijd al van gedroomd, een vet cool marokkaans accent.

ranzige rob | 20-02-06 | 16:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken