Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Oude' auto's ECHT verboden in Amsterdam

fastbak.jpgAmsterdam gaat 'verregaande maatregelen nemen' om gemotoriseerd verkeer uit de stad te weren, zo heeft het college besloten. Komt er op neer dat auto's van voor 1992 over een paar jaar (per 1 januari 2010) de stad niet meer inkomen. Ook diesels zonder roetfilter en 'vieze vrachtwagens' mogen de stad niet meer in. Geen Polenbusjes meer, maar ook geen Volvo's 245 GLE, Mustang Fastbacks en dieselbakken uit 2006 zonder roetfilter. Alles binnen de Ring A10 tot aan Het IJ wordt een 'milieuzone'. Verder zullen de parkeertarieven in Amsterdam OVERAL stijgen naar 5 euro per uur. Winkeliers krijgen hierdoor een omzetdaling van 15 procent maar de Kamer van Koophandel staat achter de gemeente, zo zeggen de Farizeërs zelf althans. Het is nog even afwachten of Amsterdam het wettelijk wel voor elkaar krijgt om oudere auto's uiteindelijk echt te weren. Wij ruiken jarenlange rechtszaken tot aan Europa. De gemeente wil bezitters van milieuvriendelijke auto's belonen. Zo krijgen die zelfvoldane, fucking useless Priusrijders voorrang bij de aanvraag van een parkeervergunning en ze hoeven minder parkeergeld te betalen. Uiteraard is het belonen van milieuvriendelijk gedrag erg goed, kopen wij wel die 7-serie op waterstof, die hybride Lexus, of gewoon een helikopter. Maar verder is dit een enorm POEPPLAN. Dit honderd man tellende bedrijf dat jaarlijks tonnen betaalt aan gem. bel., overweegt inmiddels serieus om te verhuizen naar 010.

Reaguursels

Inloggen

Amsterdam, Nijmegen aan het IJ.

GeenKwijl! | 21-02-08 | 19:53

ach dit krijgen ze er niet door wordt nooit goed gekeurd we zijn europa kunnen we dan wetjes maken en regels nog ff mogen jaloers worden op rusland in de tijd van stalin zo langzamerhand mogen we niks meer alleen maar betalen
amsterdam heeft de ramen al dicht gespijkerd mooi weg omzet daar
alles dicht timmeren zelfs de stad zelf net als berlijn muur omheen je hebt er niks meer te zoeken
vergrijst vanzelf jongeren trekken weg dus over 25 jaar is het een spookstad een atractie
met de liedjes mooi amsterdam op de achtergrond

dutchbenny | 21-02-08 | 19:18

moeten wij als bijna het kleinste land ter wereld ons nou zo druk maken over het milieu??? laten ze eens in het oosten van de wereld kijken.

bmwf650 | 21-02-08 | 18:33

Wat een dom plan zeg, kunnen ze niet gewoon net als in andere gemeentes de parkeerplaatsen weghalen zodat de mensen zowat gedwongen worden om met het openbaar vervoer te komen omdat ze in de stad gewoon niet meer kunnen parkeren.
En als ze het milieu gaan aanpakken moeten ze ook wat aan het vandalisme en diefstal doen. Dus bye bye turkies, marrokanen en andere multi-culturelen onder de dammers. (ben geen racist, denk alleen dat het grootste gedeelte van dat prbleem door hun komt)

Raasjelle | 21-02-08 | 17:48

Het is logisch dat in de Antieke Stad Amsterdam UITSLUITEND Antieke Autoos mogen rijden. Dat zijn er veul minder en dat is goed veur het milieu. Tevens parkeerprobleem opgelost. Graag gedaan.

Mongeaulie waarsguwt | 21-02-08 | 13:55

Goed man! Moeten ze in iedere stad doen! Zijn we eindelijk af van die asociale Honda CRX-jes.

Zwavelzuur | 21-02-08 | 13:35

Amsterdam = Kosovo. Tegen die tijd zijn we al lang in oorlog met de Islam
en kunnen dan eindelijk met een schone lei (lucht) opnieuw beginnen.

klapvee | 21-02-08 | 12:03

Waarom ook niet een maatregel in de stad: maximaal 1 auto per adres. Heb ook in A'dam gewoond. Iedere keer als zoon of dochter van de buren 18 werd, kwam er weer een auto bij. Toen ik verhuisde zaten ze op 3 auto's. Weg parkeerplaats. Liever 1 oldtimer-auto, dan 3 Prii.

clara de k. | 21-02-08 | 11:27

Eindelijk - na vele jaren - een goede reden om toch naar A'dam te verkassen!

ykeltje | 21-02-08 | 09:33

JA Ja dat worden weer rellen in 2010 veroorzaakt door onze 'oude mercedes' vrienden. Jullie RESPEKT VOOR OUSE AUTO hebben.
Trouwnes onze Diesel zonder roetfilter heeft aardig minder uitstoot dan menig benzine auto. Wat een kutstreek.

george michael | 21-02-08 | 09:02

Gaaf. Weer een reden om niet in Amsterdam te komen.
.
Als ik nu een AA batterij in mijn SUV monteer, geldt het dan als een hybrid?

koyt | 21-02-08 | 08:55

Gezocht : Elektromotor voor m'n Olds,
gezocht Grote PA speaker zodat ik toch de mooie v8 sound kan laten horen.
wat woon ik toch in een mooie stad geregeerd door de groene maffia

madmaxV8 | 21-02-08 | 08:11

Rare beslissing van ze, want rijden immers de kansenjongeren in 020 niet allemaal of in veel te oude bmw's en mercedesjes of in volkswagenbusjes uit 1970?

Cohen mag wel een voorraad thee inslaan, want tegen die tijd zullen ze het wel een misdaad jegens de islam noemen!

Bommenleggert | 21-02-08 | 08:01

Ik zou voorstander zijn van alle auto's na 1992 te weren uit de stad.
Hoe rustig wordt het dan weer.....

Sikkeneur | 21-02-08 | 07:34

Whoehahahahahahahaha, wat een popieplan. Tegen de tijd dat het 2010 is kost parkeren in de ring sowieso E5,- (nu al E4,-). En wie gaat het allemaal controleren????? Juist, 8 jaar ambtenarenwerk (lees 7 jaar denktanken en 3 weken uitwerken, de rest is vakantie) werk weer exit prullebak.

luckor | 21-02-08 | 07:32

Scheuryzer 20-02-08 @ 15:24
050? Griesmeelpapperveen ofzo?

DutchDelight | 21-02-08 | 03:15

Dus zo'n ouderwetse hippie met zijn eend mag er ook niet meer in

a3aan | 21-02-08 | 02:42

En dat lijkt me niet meer dan terrecht! 010 is de stad waar niet wordt gepeoppraat over Priusen, waar je 2,50 p.u betaalt en waar coke-riffijnen worden aangepakt. 010 heerscht!

Brandje | 21-02-08 | 01:22

Cookie v. eigen deeg 20-02-08 @ 22:54 een "67 citroën DS op lpg is schoner dan het eerste de beste politiegolfje op diesel......

van dal | 20-02-08 | 23:57

Amsterdam moet _alle_ autoos uit het centrum keilen! Alleen nog maar fietsen en trams. Moet je kijken hoe mooi het hier wordt.

"Dit honderd man tellende bedrijf dat jaarlijks tonnen betaalt aan gem. bel., overweegt inmiddels serieus om te verhuizen naar 010." We zullen jullie missen, de MAZEL!

mokum | 20-02-08 | 23:04

Wat een stelletje nephippies daar in Amsteldorp zeg. Ben ik na jaren sparen eindelijk in het bezit van zo'n mooie 'kijk mij eens antroposofisch en Max Havermout zijn' Volvo 245, krijg je dit!

Cookie v. eigen deeg | 20-02-08 | 22:54

@ yokiamy 20-02-08 @ 21:53.
Sommige auto's kunnen na 20 jaar nog uitstekend meekomen zonder al te veel gebreken (ik spreek uit ervaring) en op LPG ben je behoorlijk schoon voor die umwelt. Dus je lult uit je nek. En wat je zegt over oldtimers 'maar als je zo'n auto hebt, heb je toch genoeg geld' slaat ook al als een tang op een varken, want hoeveel geld je ook hebt maakt niet uit als er een zoneverbod komt.

Crusher | 20-02-08 | 22:06

Er zijn genoeg auto's van vóór 1992 die geen oldtimers zijn maar evengoed fatsoenlijk. Ik denk dat er heel veel mensen zijn, zeker in Amsterdam, met een auto van voor 1992, simpelweg omdat het voor sommigen anders helemaal niet te betalen is of omdat het ze niks uitmaakt hoe hun auto eruit ziet.
En of je nou poet hebt of niet, je komt Amsterdam straks gewoon moeilijk in, en anders verzinnen ze vast wel iets met strafpunten ofzo…

Sgt. Peppers | 20-02-08 | 21:58

Koop een motor!

Snorry! | 20-02-08 | 21:57

Ben benieuwd hoe Cohen aan zijn allochtone onderdanen gaat uitleggen dat ze allemaal een nieuwe(re) auto moeten kopen.

knight03 | 20-02-08 | 21:55

Welke lutser heeft nu nog een auto ouder dan '92 of welke fatsoenlijke auto kun je me noemen ouder dan '92 ?
Enige die hiermee gepakt worden zijn de echte mooie oldtimers, E-types en dergelijke, maar als je zo'n auto hebt, heb je toch genoeg geld

yokiamy | 20-02-08 | 21:53

Dit lichtende voorbeeld van Ecofascisme gaat straks door honderd gemeenten tegelijk worden gevolgd. Waarschijnlijk gaat het verbod dan in alle steden in per 1 januari 2009, zodat je dan ook Bolsward, Roermond en Hellevoetsluis niet meer in mag (en vergeet vooral Nijmegen niet, waar ze zich nu de haren uit het hoofd rukken omdat Amsterdam ze vóór is)

In die Duitse steden en in Londen is alleen een klein deel van het centrum verboden gebied, in Nederland zullen wij wel eens het goede voorbeeld geven - wij sluiten gewoon de hele stad af, dan kan de rest van de wereld eens zien, hoe groen wij wel niet zijn.

ZESTIG procent van het fijnstof in NL komt van de Noordzee, nog eens 25 procent van de industrie in Wallonië en van de Duitse landbouw. Van die resterende 15 procent nemen oude auto's en diesels maar een héél klein stukje voor hun rekening. Motorfietsen en bromfietsen produceren heel wat meer fijnstof dan oude auto's.

Van dit stukje symboolpolitiek zal er écht niet minder stof komen.

Hoe is het trouwens mogeijk, dat wij in dit land gemiddeld zo oud worden?

azoturie | 20-02-08 | 21:45

Grappig plan.
Hoe werkt dat: Politiek Het leven in de stad is ongezond. Er liggen autosnelwegen door woonwijken, om de steden, langs woonwijken en in de stad staan continue auto's met de motor aan te draaien. En dit laatste is volgens mij het grootste probleem. In die auto;s zitten meestal mensen die niet in de stad wonen. Ze wonen buiten de stad en werken er in. Hun kinderen en zijzelf hebben veel minder last van de luchtvervuiling veroorzaakt door auto;s dan inwoners van de steden. Het is meer dan terecht dat Amsterdam daar iets aan wil doen. Dus er komen plannen hoe aan te pakken. Er komt iemand op het idee om net als met vrachtauto's bepaalde auto's te weren. Ja goed idee. SUV's Ja doen. Dan zegt een iemand. Dat kan natuurlijk niet. Die auto's worden geproduceerd conform de laatste europese normen. Maar we willen wel een statement afgeven. Goed plan. oude auto's dan maar. ja. gevolg veel gelul en weinig waar we wat aan hebben.

devries666 | 20-02-08 | 21:42

madmaxV8 20-02-08 @ 21:19
Maak je niet druk, in Noord mag alles nog gewoon. Daar valt toch niks meer te verzieken.

koolteer | 20-02-08 | 21:30

Ze zijn hier helemaal gek geworden in Amsterdam(Noord)!!!!!!!!
moet ik nu mijn V8 yank op LPG in Oostzaan parkeren en op de fiets naar huis.
Wat een stelletje idiote Three-huggers

madmaxV8 | 20-02-08 | 21:19

Mijn leuke oude Daimler Soveriegn uit 1968 (4,2 liter met mega -benzineverbruik en dito CO2 uitstoot) zal zeker Amsterdam Inner-city gaan verkennen na de invoering van deze maatregel! Zin in een proefproces! Wie nog meer????

redelijk toch | 20-02-08 | 21:19

Over oldtimers is nog niets bekend, maar ik denk dat ome Tjeerd daar geen uitzondering voor maakt. Als het aan hem ligt mag je ook met de fiets amper meer de stad in denk ik, want ja, rubber, dat vervuilt ook he! En stel je voor dat je een scheet laat op de fiets, al die schadelijke stoffen…

Sgt. Peppers | 20-02-08 | 21:13

Sgt. Peppers 20-02-08 @ 20:27
Mede door dit beleid gevlucht uit A'dam qua werk. Ga nu de polder vervuilen met m'n sj413, maar met een oldtimer mag je de stad toch nog wel in?

auto.marktplaats.nl/oldtimers/14828290...

koolteer | 20-02-08 | 21:05

"Dit honderd man tellende bedrijf dat jaarlijks tonnen betaalt aan gem. bel., overweegt inmiddels serieus om te verhuizen naar 010"

Kommaarkommaarkomaaaaaaaaaaar!

houwezo | 20-02-08 | 21:05

Mooi zo... Half A'dam ruilt snel zijn oud "vervuilend " autootje in tegen een dure Prius.En een paar slimme ondernemers brengen al die oude (vracht)auto's naar Afrika alwaar ze al rokend en vervuilend rondrijden tot ze instorten.
Pipio conclusio: De staat vult zijn zakken met de belastingen die op die Prius geheven wordt,De slimme ondernemer vult zijn zakken met de verkoop van de oude zooi aan de arme mensjes...... Welterusten Hollandertjes!!

Loebas | 20-02-08 | 20:29

Straks moeten we verdorie 50 pop aftikken om een dag in Amsterdam te kunnen parkeren (kreperen). Ik heb zelf een auto uit '83 die heel zuinig rijdt, en dan proberen ze mij wijs te maken dat ik straks daar niet meer mee mag rijden in de stad (woon in Amsterdam), en dat je wél met je gore Hummer die 1 op 3 rijdt lekker rond mag touren door de PeeCee. Ik heb ook vandaag voor de gein eens geteld hoeveel auto's van voor 1992 ik ben tegengekomen op een fietstochtje van hier naar mijn werk (3 kilometer). Dat waren al ruim 150 (honderdvijftig!) auto's, terwijl ik er ook van een hele hoop niet zeker ben hoe oud ze zijn.

Nee, Amsterdam, daar word je niet blij meer van. En van Tjeerd Herrema al helemaal niet.

Sgt. Peppers | 20-02-08 | 20:27

Welke MONGOOL in 020-GAZA noemt een auto op LPG vervuilend ???
Een auto van VOOR 1992 op LPG stoot nog altijd 10 maal minder vuil uit dan een splinternieuwe TOYOTA PRIUS !!!
Waar het gewoon om draait ; lpg levert MINDER accijns op !!!
Ik koop wel een OLDTIMER MOTOR, Minstens zo vervuilend en GRATIS te parkeren !!
Denken ze er ook even aan dat die auto's van VOOR 1992 de meeste WEGENBELASTING betaald hebben en dus de MEESTE rechen heeft om daar te rijden !!!!!!
En wat fûcked het die polen ?? Die betalen de BOETE toch niet en betalen straks ook nog eens GEEN prijs per kilometer, heet zoiets niet DISCRIMINATIE ????????????????????????????????????????????

hawaii-nld | 20-02-08 | 20:12

Elisabeth2 @ 20:05 u hoeft me er niet voor te bewonderen hoor, ik rij dolgraag eend, ik wil niets anders (tweewielers uitgezonderd)!

miura | 20-02-08 | 20:12

Wat doen jullie überhaupt in dat openluchtmuseum?

D.V. | 20-02-08 | 20:07

010 is al beter, maar nog steeds de f#cking Randstad. Dus file. Dus Finnen. Dus extra dokken. Ik zou zwaar 043 overwegen!

Chiant | 20-02-08 | 20:06

@ sr69
Wacht maar totdat het er door is ee andere steden het geweldige plan overnemen. Fucked het je dan nog steeds niet, egoist?

von sokkenstopfen | 20-02-08 | 20:06

Maar kan iemand me nou vertellen hoe het zit met pre-1992 auto's die op LPG rijden? Kan ik nergens vinden. Geldt het daar ook voor, en zo ja, waarom?
Anybody?

campion | 20-02-08 | 20:05

miura 20-02-08 @ 19:57
Helemaal gelijk. Laat me ten eerste mijn bewondering voor je uitspreken dat je in een Eend rijdt. Geweldig. Doet herinneringen bovenkomen aan ritjes met hindernissen naar Zuid Frankrijk. Ten tweede je opmerking over Schiphol is ook erg terecht. Zoveel meer luchtverontreiniging in de laatste vijf of tien jaar. En dat is niet alleen gezeik van mensen die er vlakbij wonen, maar dat gaat over een heel groot gebied. Die luchtverontreiniging is heel erg groot.

Elisabeth2 | 20-02-08 | 20:05

Ja,tis heerlijk wonen in een dorp,gratis parkeren,en ook een ah,hema,v&d,enz. En waar de gemeenteraad zich nog verbaasd over het feit,dat als het inwoneraantal stijgt (van 10000 naar 35000),dat ook de criminaliteitscijfers stijgen.

koekje erbij? | 20-02-08 | 20:04

Jaren geleden al de stad uitgepest en verbannen naar Purmerend,ik zou zeggen onder laten lopen tot de Dam en vandaar opnieuw bouwen.

skafloc | 20-02-08 | 20:02

fijn, al die ambtenaren die overal maar achterlijke regeltjes voor denken te moeten bedenken.
pff ga een normale oplossing bedenken die wel iets veranderd ipv mensen te blijven pesten met zulke onzin.

henkdekanarie | 20-02-08 | 20:02

En uiteraard heeft de vliegtuigbusiness in Amsterdam totaaaaaaal geen invloed op de luchtkwaliteit. Hoeveel gingen er per dag ook alweer de lucht in?

miura | 20-02-08 | 19:57

Discriminatie van allochtonen zeg ik je. De stad zit vol met kansjongeren die hun opleiding nooit hebben afgemaakt en die het moeten hebben van een Golfje van 20 jaar oud, U weet wel, die Golfjes met het stuur in het midden. (Dat is tenminste altijd de plek waar het petje zich bevindt. FF knuffelen iemand?

Pieter Bas | 20-02-08 | 19:57

-weggejorist-

sr69 | 20-02-08 | 19:56

hahahahaha

En als je met paard en wagen komt mag je vrij parkeren ....

** zucht **

FapMaster | 20-02-08 | 19:54

Wat een onzin!

6 redenen om aan te tonen dat mijn 1980er eend -en eigenlijk zoveel andere oldtimers - milieuvriendelijker zijn dan een modern koekblik:
- de energie gebruikt voor productie is reeds lang in de tijd afgeschreven
- er zitten veel minder schadelijke materialen en tonnen minder koperdraad in als in moderne auto's
- vaak lichter van gewicht dus minder zware motor nodig om vooruit te geraken
- gaan al jaren mee en zijn dus geen afval geworden
- carburateurs-auto's zijn makkelijk om te bouwen naar E85 en LPG
- voor onderhoud worden veel gerecycleerde materialen gebruikt van de sloop

Een moderne auto is na 5 jaar rijp voor de sloop, kost vreselijk veel energie en schadelijke stoffen om te produceren en e onderdelen moeten de shredder in. Omzetten naar milieuvriendelijke brandstoffen kost een fortuin.

Voor mij en mijn eendrijdende Amsterdamse vrienden geldt: een eend op lpg rijdt 1/13, op ethanol 1/15. Ik ken diverse mensen die zelfs aan de peperdure Nlse E85-pompen tanken om toch maar milieuvriendelijk te zijn en nu worden ze geweerd uit hun eigen stad? Bovendien nemen deze zelfde vrienden allerlei milieuvriendelijke maatregelen voor hun huis.

Ergo: iemand in een grachtenpand met enkel glas en nul isolatie, verlicht met halogeenlampen en drie plasma's aan de mur, die rijdt met een hummer op benzine van 2007 mag wel de stad in, terwijl een milieuvriendelijker auto geweerd wordt, louter op basis van zijn LEEFTIJD???

Please zeg dat dit een grap is. Zo ziek bedenken zelfs Belgen het niet ;)

miura | 20-02-08 | 19:51

wie wil er ook in godsnaam in 020 wonen? afstoten die handel, k vind het een toppie plan, laat ze ma bloeden daar

coupe | 20-02-08 | 19:36

Geruchten gaan dat op voorstel van Cohen, de Mocro's hun vehikel kunnen inruilen tegen een hybride en de kansenjongeren een electrische scooter.

linkslaf | 20-02-08 | 19:30

waar gaat dit naar toe in Nederland, aandacht voor het milieu akkoord maar we zouden beter geen spullen meer kopen uit China en andere landen waar ze het echt niet zo serieus nemen met het milieu. Al die onnozele ambtenaren-idioten uit 020 op enkele dienstreis sturen naar China lijkt me. Kunnen ze daar de rest van hun zielige leventjes bezig zijn met werkelijke milieu-zaken. Niet van die achterlijke maatregelen hier in Nederland nemen, zo helpen we met zijn allen Nederland om zeep !!

beam3r | 20-02-08 | 19:28

haha alsof dat 020-plan ook maar iets uitmaakt, al laten ze heel nederland verplicht in hybride autootjes rijden dan nog zal je de c02 uitstoot in de wereld met nog geen 0.1% laten dalen.
maargoed, houd het volk braaf en laat ze denken dat er iets aan gedaan word, bravo.
oja ook respect voor die verhoging van het parkeergeld zal echt nodig zijn geweest. wat ben ik blij dat ik nooit meer in die grafstad kom

henkdekanarie | 20-02-08 | 19:26

Goh geenstijl zit lekker bovenop. Rapport van gemeente A'dam lekte vorige week uit, Parool wijdde er een uitgebreid stuk aan afgelopen zaterdag, in de vorm van een overzichtje van alle maatregelen nog wel. En geenstijl praat de Volkskrant van woensdag na. Top.

Wowzers | 20-02-08 | 19:12

In Berlijn zijn ze dr ook meebezig. Als vreemdeling kom je er wel in met je stinkauto
als je betaalt.

schijtknijter | 20-02-08 | 18:57

tja 020, hoe moet dat nou? Moeten alle VW-busjes, sluprmercedissen ed. van de geliefde nafr's omgeruild worden voor milieuvriendelijker spul. Verwacht maar een steiging van de criminaliteit om al deze nieuwe koetsen te bekostigen. Of zou dit ook gesponsord weggeknuffeld worden?

Abugreip | 20-02-08 | 18:36

Kom maar naar 026, ruimte zat, geen gezeik over oude auto's, inspirerende omgeving, gezellig dialect, en 1 eurie per uur parkeren op de Markt. Hoppa!

Reykjavik | 20-02-08 | 18:36

Ik betaal 350,- per 3 maanden houderschapsbelasting voor een auto van 6 jaar oud met dieselmotor waarvoor geen roetfilter te krijgen is. Mijn auto heeft een RDW typegoedkeuring en ik mag straks in bepaalde delen van Nederland niet meer rijden? Dan graag heel veel korting op die tax verdomme! Het wordt met de dag achterlijker in dit land.

Crusher | 20-02-08 | 18:17

Dag Amsterdam! Tot nooit meer ziens.

Frotklob | 20-02-08 | 18:04

Was vanochtend even in Amsterdam. Moest ik voor 5 minuten parkeren
€ 49,20 betalen!

De oude nar (2) | 20-02-08 | 18:00

Ziet gouden kansen liggen in de exploitatie van een verhuurbedrijf van de aloude hondenkar, paard en wagen en de ossespan....
Nederland zoals zo velen Nederland eigenlijk best wel weer willen zien, back to his roots!

Sikkeneur | 20-02-08 | 17:57

Zou ook een ieder die voor 01-01-1958 geboren is van de weg gehaald kunnen worden. Kunnen we ook buiten de spits (en op zondag) doorrijden.

DrogePoepSteek | 20-02-08 | 17:52

Welkom in Hamasterdam, centrum van de milieueterroristen. Diegenen die niet aan de diesel-Halalwet voldoen krijgen onderstaande vignet op hun auto:

www.zwolle40-45.nl/plaatjes/jodenster....

Norman N. Warden | 20-02-08 | 17:52

@ Kees Maf 20-02-08 @ 16:30

Dag Kees,

Je corrigeert 5 vermeende spellingsfouten.
Je maakt er alleen zelf 6.

Toch waardeer ik je inzet hoor. Doe je best knul !

kusjes,

Tyler

Tyler-Durden | 20-02-08 | 17:50

020 krijgt wat het verdient...

da wizard | 20-02-08 | 17:49

@Jaapioooo
Ik zie een complot. De blanke Hollander rijdt inderdaad het liefst in een oud DS/A-Ford/weetikveel naar het stadhuis. Finnen doen dat het liefst in de nieuwst Mercedes of BMW, met dubbele Remus. Aangezien de laatste per paartje meer productief zijn met werpen, zal André Rouvoet het aanmoedigen dat zij zullen trouwen. I rest my Case.

GeenKwijl! | 20-02-08 | 17:44

Jongens, trek toch massaal weg uit dat openlucht museum aan de Amstel, laat ze daar lekker toeristen pleasen met oude ambachten of zo, en kom lekker in Rotterdam zitten.
Hier gebeurt het namelijk, en maken we ons bijvoorbeeld niet druk of er wel twee moderne bakfietsen naast elkaar op het fietspad kunnen.

captainobvious | 20-02-08 | 17:39

Dus wie wil trouwen (tja er zijn er nog zat hoor die gaan trouwen)in Amsterdam en met een oldtimer naar het Stadhuis willen kunnen dat in de toekomst wel vergeten.
Net zoals verzamelaars van oude auto`s.

Jaapioooo | 20-02-08 | 17:35

Wie WIL er eigenlijk nog naar Amsterdam? Het is al 20 jaar een bouwput en er is niets om aan te tonen dat al dat scheppen en graven iets positiefs teweeg heeft gebracht, het is er alleen maar lelijker op geworden. Moet twee x per jaar naar Amsterdam Oud Zuid naar de tandarts en zelfs daar is alles verschrikkelijk verlopen.

Elisabeth2 | 20-02-08 | 17:28

heb net een Range Rover (1980) uit Zwitserland getoverd. Kenteken is dus gloedjenieuw. Zouden ze daar intrappen?

GeenKwijl! | 20-02-08 | 17:27

@looskuk
Ga de prostitutie in, dan verdien je nog eens wat. Ken je fijn een nieuw autootje kopen.

Gier | 20-02-08 | 17:26

Blijf toch echt met me golf 2 uit 1987 naar de arena brommen. stelletje teringlijers

ThaClitCommander | 20-02-08 | 17:25

010 heet ook U welkom.

GeenKwijl! | 20-02-08 | 17:24

Wat een waanzinnig plan. Ik heb net voor 400 euro m'n Fiesta uit 1991 laten repareren, en die auto is nu in 1 klap niks meer waard.

Aan dat OV-abonnement heb ik niks, want we delen de auto met z'n tweeen.

En ik vind het bovendien zieilig voor de bezitters van old-timers.

Als je dan al iets wil doen, geef dan gewoon geen nieuwe vergunningen meer af voor vervuilende auto's.

Dat er iets gedaan moet worden snap ik wel, maar dat de overheid even beslist dat mijn auto, die ik nét kan betalen, nog maar 0 euro waard is, vind ik belachelijk. (Want wie wil er nu nog een auto kopen waarmee je binnenkort niet meer rond mag rijden?)

looskuh | 20-02-08 | 17:16

Amsterdam? Oh ja, dat. Geen idee, al jaren niet geweest. En terecht lees ik net.

McShamus | 20-02-08 | 17:09

020-ers zijn niet welkom in 010 voordat ze de verplichte integratiecursus met succes in hun eigen 020 hebben gevolgd. (kosten: ongeveer 500 euro). Te betalen aan onze populaire ministertrol Vleugellam. Dat houdt dus in dat ze eerst fatsoenlijk Nederlands moeten kunnen lezen en schrijven en spreken. Tevens zal er een vestigingsvervunning moeten worden aangevraagd bij de supportersclub van Feijenoord die dan zal beslissen of er gegronde redenen zijn om asiel te verlenen. Ik stem in ieder geval tegen. Rotterdam is al vol genoeg.

buzzelbas | 20-02-08 | 17:08

Ben ik gvd nèt van 010 naar 020 terugverhuisd, incl. m'n 4.0 liters uit 1988.
Hoog tijd om die bullbar er weer op te lassen en een raadsvergadering in 020 te gaan bezoeken...

JamesHuntLive | 20-02-08 | 17:06

@Kees Maf
"miluemaatregel". Leer zelf eens spelling/typen, domme hufter.
En als je in de Bijlmer-express nooit bent lastiggevallen, dan ben je zelf dus een kansenklootzak, een lichtgetint kontgat en/of een draaideurprofiteur. Lutser.

Gier | 20-02-08 | 17:01

De Nederlandse Spoorwegen mogen natuurlijk wel met diesellocomotieven dwars door alle binnensteden blijven raggen. Die dingen zijn oud, hebben geen roetfilters en kunnen gemakkelijk worden vervangen door elektrische locomotieven. Maar ja, (semi-)overheid he? Daar gelden die regels niet voor.

Ad337 | 20-02-08 | 16:54

@ kees maf 16.30

Rot toch op met je spellinggezeik. Zelfs GS en NN maken fouten,
vandaar dat ze ook niet zeuren als reaguurders dat ook doen,
en die kunnen jou missen als kiespijn met je gejammer.

Verder neuzel je wat over het openbaar veevervoer, maar je vergeet dat
er ook een hoop mensen met een bedrijfje zijn die het een en ander te vervoeren hebben dat onmisbaar is voor hun inkomsten, en die
worden gedwongen om of een dure nieuwe auto aan te schaffen of om
er me op te houden omdat dat niet rendabel is.
Ikzelf kan die anderhalve klant in islamsterdam best missen, maar als die
gemeente dat verbod voor mekaar krijgt, zullen de anderen in de rij staan om hun voorbeeld over te nemen, en dan kan menig ondernemer waaronder ikzelf wel inpakken want ik en vele met mij maken te weinig kilometers
om een nieuwe dure bedrijfsauto er op na te houden, dus hoop ik dat
de bedenkers heel snel een vreselijke langdurige en pijnlijke ziekte krijgen
waar ze héél langzaam aan kapot gaan.

von sokkenstopfen | 20-02-08 | 16:48

Ik kom nooit in Amsterdam zelf (gelukkig), maar ik zelf heb een vw gti uit 1990 en deze heeft al een katalysator. Deze rijdt 1 op 14 en dus best zuinig. De gemeente Amsterdam kan toch zo'n auto niet weren? Het is triest dat dit allemaal kan in een land als NL.

Keaning_Radboud | 20-02-08 | 16:42

In het enige land in West-Europa waar nog geen hoge snelheidslijnen rijden, het onderwijs de laatste 20 jaar verwaarloosd is en de provincialen de hoofdstad hebben overgenomen is dit weer een voorbeeld van hoe de kleingeestingheid van de middelmaat regeert. Ik vind dat Tjeerd Herrema en de zijnen moeten optiefen terug naar Friesland en zich dáár met hun stupide luchtkastelen moeten bezig houden. Blijf met je poten van mijn stad af!

Sarcasper | 20-02-08 | 16:32

Als je in amsterdam bezoek ontvangt dan flikkeren ze je cadeau in de pakeerautomaat!! vuile dieven zijn het!

Jaap Aap | 20-02-08 | 16:32

Dude heb je eten 20-02-08 @ 16:13
Midas Dekkers werd in een discussieprogramma eens de mantel uitgeveegd door een stel linkse feministische werelverbeterende dames, want hij reed toch in zo'n stinkende vervuilende auto rond terwijl zij bewust de fiets of de trein namen. Bits antwoordde hij toen dat hij méér recht van spreken had, want dat het aanschaffen van een auto véél minder vervuilend was dan het aanschaffen van een kind.

Schoorsteenveger | 20-02-08 | 16:32

Off topic, @velen:
Een paar quotes:
"onderzoek heeft aangetoonT"
"Alle auto's zijn goedgekeurT voor de openbare weg"
"van het extra gewonnen geld van de parkeertarieven wordt echt niets verbeterT"
"maar je betaalD wel flink meer"
"idioten in de gemeente politiek die denken dat de luchtvervuiling ophouD bij de stadsgrens"
Waar hebben jullie toch allemaal gezeten bij spellingsles op de lagere school? Nu zit ik met pijn aan mijn ogen. En die huisregels van GS (geen tenenkrommend Nederlands) worden ook al niet echt gehandhaafd (ja, da's met een D)...

On topic:
Het OV is binnen de ring van Amsterdam sneller en goedkoper dan de auto. Ik ben nog NOOIT beroofd of lastiggevallen, en ik zit dagelijks in de Bijlmer-express. En als de persoon naast je stinkt, dan ga je toch een stukje verderop staan/zitten? Voor die anderhalve euro die 't maximaal kost, moet je sowieso niet zeiken. Dus: ben je niet invalide en heb je geen materiaal of lading bij je, pak gewoon het OV, in Amsterdam. Daarbuiten moet je natuurlijk wel gewoon de auto hebben, want da's gewoon rapper. Overigens is dit plan wel gewoon ruk, want totaal niet bedoeld als miluemaatregel, maar gewoon als gemeentekasspekking.

Kees Maf | 20-02-08 | 16:30

Turkenbusjes mogen die nog wel?

Pigsbutt | 20-02-08 | 16:29

maar hoef ik als inwoner van amsterdam dan ook geen wegenbelasting meer te betalen?

Groot&Sterk | 20-02-08 | 16:26

kom eerst eens met een alternatief! Is die Noord-Zuidlijn al klaar?! Rijdt er al elke 2 min. een tram of metro met voldoende zitplaatsen van west naar centum? nee... dus eerst poetsen, dan lullen.

Groot&Sterk | 20-02-08 | 16:25

weet je wat het is in dit pokken land, hier nemen ze de mensen alles af....... voor alles wordt een of andere klote regel verzonnen. Maar als dat stuk tuig in Slotervaart de boel verkankerd dan gaat onze Job thee drinken.. neem die klootzakken iets af ipv de gewone mens weer iets af te nemen. Het wordt echt een kut land zo langzamerhand. Als je tegenwoordig met twee biertjes op de straat loopt tijdens koninginnendag staat er zo'n goedkoper niets verdienende blauwpet voor je neus om de staatskas te spekken dmv een boete.

Jaap Aap | 20-02-08 | 16:23

Van harte welkom in 010 heur, maarre denk dat een fatwa wat eerder wordt uitgesproken.

bad to the bone | 20-02-08 | 16:18

Het lijkt er veel op, dat men de Albanese situatie nastreeft. Geen hoeren achter ramen, paard en wagen in de straat, verkeerslichten afschaffen, meer moskees en verder bolides alleen voor de partijbonzen en commerciele elites.
De souterrains van de grachtenpanden kunnen dan ook weer gebruikt worden waarvoor ze bedoeld waren: als slavenonderkomens. Dat schijnt progressief beleid te zijn.

Vigil | 20-02-08 | 16:18

Doe mij maar 070.

monaco | 20-02-08 | 16:17

Ja, maar dan wel brommobielen met gebrekkighen ook meteen de gracht in kieperen.

vliegende knorrepot | 20-02-08 | 16:16

Maar loopt de leeftijdsgrens van een auto dan ook op? Mag ik in 2012 met m'n auto uit 1994 020 niet meer in? En wat doen ze met bestemmingsverkeer? Als ze de taxi's en al die teringtoeristen met de auto uit de stad houden (liefst ook van de fiets trouwens) scheelt dat al een hoop ellende...

prestodegekste | 20-02-08 | 16:16

@Hoppa Hoppa @16:08

Iets minder. Van thee is een heel huishouden gek geworden. Die uitspraak pleegt mijn moeder te gebruiken en het is tussen mij en thee nooit echt meer goed gekomen.
Ik ben wel uitverkoren. Zou dat helpen? Dat je zeg maar toch een wat kosjere kijk op de stad hebt. Ik mis die kijk op de stad. Burgervader C. tapt uit rare vaatjes.

bloedjelink | 20-02-08 | 16:13

Schoorsteenveger 20-02-08 @ 15:47

Je bedoelt toch niet dhr Menken?

Dude heb je eten | 20-02-08 | 16:13

*koopt sloopauto uit 1993 van zelfde type als semi klassieker en begint omkat operatie*

hekkesluiter | 20-02-08 | 16:12

*alu-hoedje op zet*

Ik voel dat de autolobby vuistdiep in de gemeenteraad zit, immers verkoopdaling door slurptax moet gecompenseerd worden door plebs..

pwman | 20-02-08 | 16:10

@bloedjelink
Als je maar van thee houdt.

Hoppa Hoppa | 20-02-08 | 16:08

Aha nog meer van die idioten in de gemeente politiek die denken dat de luchtvervuiling ophoud bij de stadsgrens.Maar goed mocht het dan zo zijn dan graag ook alle vervuilende 2 takt brommers, arregaten en rondvaartboten verwijderen want ongelijke behandeling tussen belastingplichtigen is verboden
en tevens in vele rechtzaken al uitgesproken.
En de grote hoeveelheid blikken of potten met schone lucht die gekocht worden van de opbrengsten lezen we zeker in het plaatselijke suffertje?

spuit11 | 20-02-08 | 16:07

@Hoppa Hoppa @16:03

Story of my life.
Zou ik geschikt zijn om leiding aan 020 te geven? Ik bedoel maar, als ik alles altijd scherp zie? Of moet je daar toch een hond en een rood-witte stok voor hebben?

bloedjelink | 20-02-08 | 16:06

Welkom in 010!
*koopt bloemetje*

Koekje-dr-bij? | 20-02-08 | 16:05

@bloedjelink
shit, je hebt me door.

Hoppa Hoppa | 20-02-08 | 16:03

mn mazda 121 van 92 kwam toch niet al verder dan Dedemsvaart......... en dat wil ik ook zo houden.

groothoeklens | 20-02-08 | 16:03

nulvieftig en omstreek'n. Doar doen ze niet aan dit soort onzin. Gewoon met de trekker boodschapp'n hoal'n bie de Spar. Vroem vroem!

Harko | 20-02-08 | 16:03

@Hoppa Hoppa @15:56

Ahh, de Keizer zonder kleren spreekt (in Koninklijk meervoud nog wel),... Het gaat er niet om of ik het me KAN veroorloven maar of ik het me WIL veroorloven. Ik wil het niet. Heb je daar moeite mee?
Gek, maar als ik jouw comment zo lees dan zie ik je niet in een snelle voiture maar eerder in die middenklasser met een broodtrommeltje op de passagiersstoel.

bloedjelink | 20-02-08 | 16:01

met al de 'werkzaamheden' in en rond 020... its a waste of time to use the car in the first place. Amsterdam was mooi... ooit, nu lijkt alles op een industrial begraafplaats... jammer.

undutchable | 20-02-08 | 15:59

Niet naar 010 komen... lekker rustig hier.

PrAn | 20-02-08 | 15:57

@ Vogelbeest 20-02-08 @ 15:13
@ Klukkluk 20-02-08 @ 15:41
Afgezien van Broomchemie (waardoor je die meuk in alle eieren van Visdiefjes terugvindt - lekkerrrrrrr FR-720). Je hebt inderdaad goedkope huizen. Vinex in Zeeuws-Vlaanderen, Nieuw Othene, nou: leg het touw maar klaar. En geen files. Nee, dat klopt (afgezien van het wachten voor die kutbrug in Sluiskil). Maar snelwegen hebben jullie ook niet hè? Eigenlijk hebben jullie helemaal niks daar hè? Een fatsoenlijke bioscoop, ho maar. Lekkere wijven, niks. Voor een beetje concert moet je naar Gent of Antwerpen. Een echte voetbalwedstrijd (NEE, HOEK IS GEEN ECHT VOETBAL) heb je niet. Wat, je wil gaan studeren? Hopla, next stop: Vlissingen, Breda of nog verder. Kortom: eigenlijk is het daar maar kut hè? Met je Dow Chemical, dat mistroostige Zaamslag, met je franse drugstoeristen en je potsierlijke waterschaps- en Zeeland Seaportskantoor.
*zich op de dijen slaat wegens zoveel leedvermaeck*

Spinal Fap | 20-02-08 | 15:57

Tja, ik weet niet wie dan harder genaaid is....010 is echt zuigend..... Soort reservaat daaro. Waarom niet een leuke kustplaats in de randstad.... Hoeft toch niet perse een stad te zijn? Via internet content publiceren kan immers vanaf elke plek met een verbinding.

Pablo's ijscocar | 20-02-08 | 15:56

Veel plezier in 010, met je zielige getrut over een beetje belasting, parkeergeld en ander koning-middelmaat-gezeik. Lutsers met oude auto's naar 010 of in de trein, kunnen wij eindelijk lekker doorrijden.

Hoppa Hoppa | 20-02-08 | 15:56

Wanneer wordt Marijke Vos opgepakt en gearresteerd?

fuckje | 20-02-08 | 15:56

Wat zijn het toch een stelletje mietjes! Wederom automobilisten aanpakken met dit soort kuntgeintjes. Jammer genoeg is oa meneer COHEN te LAF om het bedrijfsleven aan pakken; denkend aan de lekkere DAF of MB die heel mijn auto aan de zeikant voltuffen met roet. 'Bang dat de economie instort', flikker toch op

kudprinter | 20-02-08 | 15:55

HALLO REAGUURDERS! Als islamsterdam dit achtelijke plan er doorheen kan douwen, kun je er donder op zeggen dat anderen gemeentes's
snel zullen volgen, dus is het in een ieders belang dat dit misselijkmakende
plannetje snel de kop ingedrukt wordt!

von sokkenstopfen | 20-02-08 | 15:55

@Zeddegeizot 20-02-08 @ 15:48
M.a.w: Als er geen probleem bestaat, dan verzinnen we er wel één. Stug staaltje symboolpolitiek, massahysterie en vooral linkse politiek: De arme arbeider is al genaaid door die meedogenloze kapitalist, en nu stikt 'ie ook nog eens in de uitlaatwalmen van die vette bak, die nota bene over de rug van de arbeider is verdiend. Dus: Afpakken, die bak. Iedereen met een arbeiderspetje en rood boekje onder de arm in de bakfiets.

Zeddegeizot | 20-02-08 | 15:54

Ps. Met een echte tractor mag je overal rijden in A'dam en hoef je geen parkeergeld te betalen. ff een tip

Corleone | 20-02-08 | 15:54

5 euro per uur is best schappelijk voor parkeren in Amsterdam.

Akabei | 20-02-08 | 15:53

Dit is zo fijn om te horen.
Nu gaan ze dus eindelijk ook de opbrengsten laten toekomen aan een betere beveiliging voor al die mooie geparkeerde auto's neem ik aan.

Repelsteel | 20-02-08 | 15:53

kan iemand even het e-mailadress hier neer plempen van degene die dit
achtelijke plan bedacht heeft, zodat we dat even massaal vol kunnen spammen met scheldkanonades waar de honden geen brood van lusten?
Dit is toch godverdomme de druppel!

von sokkenstopfen | 20-02-08 | 15:52

Worden bakfietsen dan ook eens verboden? Kunt die mensen nooit inhalen, omdat ze het hele fietspad blokkeren!

prestodegekste | 20-02-08 | 15:52

020 bedoel ik

Kitafe | 20-02-08 | 15:52

OK, het is natuurlijk vreselijk wat ze met Amsterdam willen doen (dus niet met Noord), maar om nou met 010 te dreigen???

Dan kan je net zo goed gaan dreigen met eigenmoord plegen.

Alhoewel, je wil er nog niet dood gevonden worden natuurlijk, in 010.

/\/\addog | 20-02-08 | 15:51

Hierdoor worden wel de oldtimers goedkoper.
Is er nog iemand uit 010 die van z'n volvo p1800 af will?

Kitafe | 20-02-08 | 15:50

De enige slechte lucht in Amsterdam is de tofu & geytenharenwollensokkenlucht. In de eerste drie zinnen staat dat perfect samengevat:
www.gezondelucht.amsterdam.nl/main.php...

Zeddegeizot | 20-02-08 | 15:48

Ari Gold 20-02-08 @ 15:37
Je kunt zelfs met cijfers aantonen dat een plek in een trein per kilometer vervuilender is dan een plek in een auto....
Er komt nog wel eens iemand vertellen, en met ijzersterke argumenten, dat al die windmolens zoveel energie uit de wind halen dat het evenwicht in het klimaat ernstig verstoord raakt.
Beste middel tegen milieuvervuiling is nog geopperd door onze jeneverdrinkende bioloog: gewoon geen kinderen.

Schoorsteenveger | 20-02-08 | 15:47

hhmm en als je in Amsterdam woont? Moet je dan je oldtimer maar tekoop zetten ofzo?

Dat zou mooi zijn ik heb wel intresse in een mustang.

Barkruk | 20-02-08 | 15:46

Wat is er toch met dat 020 bestuur aan de hand?
Hoeren moeten weg. Georganiseerde misdaad mag niet meer. Drugs moeten onzichtbaar.
Het hart van een stad bonkt op liefde (al dan niet betaald), drank en zelfkant.

bloedjelink | 20-02-08 | 15:46

Prifusrijers!!

zatlel | 20-02-08 | 15:45

Dat oldtimers ook geweerd worden is het bewijs dat we hier met fascistoide auto-haters te maken hebben, want elke logica erachter ontbreekt

Tobi | 20-02-08 | 15:45

@ caveman
Ik moet heel af en toe in islamsterdam zijn voor m'n werk, en daarvoor
heb ik dan m'n ouwe dieselbus nodig uit 95', en dat zou dan betekenen
dat ik over 3 jaar islamsterdam niet meer in mag.
Verder denk ik ook dat dit net zo'n kansloos plan is als van een paar jaar geleden toen ze wilden proberen om suv's bij scholen te weren, maar zeg nooit nooit, want in duitsland is er al een gemeente die precies hetzelfde
gerdaan heeft, en als het hier eenmal door 1 gemeent er door gedouwd
zou worden, kun je er donder op zeggen dat de rest vanzelf volgt, en daarom moet dit ontzettende achtelijke idiote plan met de grond gelijk gemaakt worden door een flinke staking waarbij het hele verkeer in heel
het land lamgelegd moet worden want dit gaat gewoon veels te ver!
Ik droom er al een tijdje van om een mooie mercedes 380 sec uit begin jaren 80 te kopen, en daarmee zou ik dan nergens meer mee mogen rijden?
Ik rijd nog liever dat zooitje tuig voor hun godverdomme dan dat ik
me het recht laat ontnemen om met een oldtimer rond te rijden!
DOOD moeten degene die dit ziekelijke plan bedacht hebben! DOOOOD!!!!

von sokkenstopfen | 20-02-08 | 15:45

@Pilsvogel 20-02-08 @ 15:37
Hangt er vanaf welke; De Bruijne, Schot of bakkerij Risseeuw?

Pa Cartwright | 20-02-08 | 15:44

Prima werkklimaat in 010! Zelfs met het grootste wrak mag je nog vrolijk rondrijden. Alleen in de spits kom je niet meer vooruit en die duurt tegenwoordig van 07.00u tot 20.00u.

Biff Eagleburger | 20-02-08 | 15:43

Wat is er mis met de luctkwaliteit in Amsterdam? Waarom accepteert iedereen kritiekloos welke onzin er over lucht wordt uitgekraamd?

Zeddegeizot | 20-02-08 | 15:43

"Dit honderd man tellende bedrijf dat jaarlijks tonnen betaalt aan gem. bel., overweegt inmiddels serieus om te verhuizen naar 010."

Doei! *Zwaait redactie uit*

Elegast | 20-02-08 | 15:42

God wat een onzin. En die 60.000 nieuwere auto's samen produceren geen smog? Echt, de betutteling ten top. Nog even en je wordt beboet voor het kopen van een oude auto omdat je gewoonweg niet meer geld hebt om een nieuwe 'zuinige' auto te kopen...

Eagle_Eye | 20-02-08 | 15:42

links in de 21'e eeuw: Mobiliteit is voor de elite!

Klaboesterbeer | 20-02-08 | 15:41

@Vogelbeest 20-02-08 @ 15:13
Staat die gore stnk broomfabriek er nog, daar in dat Terneuzen? Zo ja, dan slaan we je aanbod af.

Klukkluk | 20-02-08 | 15:41

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Groetjes uit Noord-Brabant.

ViperNL | 20-02-08 | 15:41

@bloedjelink 20-02-08 @ 15:35
Volledig mee eens, tis compleet idioot. Toen ik nog aan de Singel woonde mét auto, maar zonder parkeervergunning, liep ik half leeg op dat parkeren joh.

Pa Cartwright | 20-02-08 | 15:41

0031 (ja, heel 0031) is compleet leip geworden. 020 voorop natuurlijk. Die geitenwollensokken Volkerts hebben het hier voor het zeggen. Mongeaulen!

Klukkluk | 20-02-08 | 15:40

Tja, 't gepeupel is wéér de LUL..... De 'elite' hoeft zich hier totaal niet druk over te maken, die rijden meestal in vrij nieuwe auto's......(en verzinnen dit soort regels)

PiaH | 20-02-08 | 15:39

Hoe intelligent moet je zijn voor een taxi-vergunning??

En hoe nieuw moet je taxi zijn??

De tarieven op de taxi hoeven alleen zichtbaar en leesbaar te zijn op een taxi-standplaats en in de taxi voor je passagiers.

MadDieu | 20-02-08 | 15:37

Pa Cartwright 20-02-08 @ 15:33
Links of rechts van de bakker?

Pilsvogel | 20-02-08 | 15:37

@Schoorsteenveger 20-02-08 @ 15:30
Inderdaad! Een Prius is tijdens het productieproces al vervuilender dan een Hummer H2 in zijn hele levensduur - inclusief verbruik - ooit zal kunnen zijn. Hypocrieten!

Ari Gold | 20-02-08 | 15:37

kzet mn manta maar aan de kant ja.

nasenbluten | 20-02-08 | 15:36

@ von sokkenstopfen 20-02-08 @ 15:29

De spijker op zijn kop makker, dit plan is niet haalbaar.

Maar goed, ik was toch al niet van plan om met mijn überretro Saab 900 Turbo van dik 20 jaar oud naar 020 te rijden...

Caveman48 | 20-02-08 | 15:35

E5 per uur trouwens, hahahaha.
Vanaf 2010 pak ik de boete wel in 020, is goedkoper gok ik.

Pilsvogel | 20-02-08 | 15:35

@Pa C. @15:29

Ja zolang je blijft rijden gaat het uitstekend. Het gaat om parkeren vadertje.
Ik weet niet of je ooit het ongeluk hebt om met iemand een rondje Bijenkorf te moeten doen. Kijk, voor je plezier doe je dat niet, da's duidelijk, maar soms ontkom je niet aan het noodlot en moet je het paard in de bek kijken. Dan stop je na vier uur lijden dat kaartje in de machine en dan krijg je me daar een hartverzakking over het bedrag aan euri dat je moet lappen. Dat is toch crimineel? Nu zijn dat weer andere tarieven dan aan de meter maar toch, het blijft crimineel. Je verlaat de stad met een dubbel genaaid gevoel en het geeft geen bevrediging.

bloedjelink | 20-02-08 | 15:35

Zo'n roetfilter is om te maken meer vervuilend dan wat ie ooit zou opbrengen aan schoner milieu... Wat een onzin weer dit, Nederland heeft wel grotere problemen dan een milieuzone. Net of wij met die paar auto's van ons het klimaat op aarde bepalen, wij zijn niets vergeleken met de zon nl.wikipedia.org/wiki/Precessie daar komt die opwarming door en niet door mensen. Ach ja die ambtenaren moeten toch wat te doen hebben heh en milieu is wel in de mode haha

jappertje | 20-02-08 | 15:34

hi hi ha ha, Amsterdam, kutdurp met z'n kutfietsers. Wat denkt Amsterdam wel niet dat het is. Groeten uit een echte stad.

Gier | 20-02-08 | 15:34

@Pilsvogel 20-02-08 @ 15:29
Maar tegen die tijd hoop ik eindelijk in Terneuzen te wonen.
Schijnt fantastisch te zijn.

Pa Cartwright | 20-02-08 | 15:33

@ Schoorsteenveger 20-02-08 @ 15:30
Het zijn linkse schreeuwers zonder kennis van zaken en objectiviteit, dan krijg je dit

Pilsvogel | 20-02-08 | 15:32

Mag een gemeente dit trouwens eigenlijk wel bepalen?

Tarak | 20-02-08 | 15:31

Nu snap ik waarop de wielklemmen verdwijnen!! Geen hond die er nog parkeren wil. Ik voorzie grote parkeerplekken buiten de stad vol met auto's waar je lekker makkelijk je voorraad auto radio's kan aanvullen.
Openbaar vervoer naar de stad hoef je niet te verbeteren want de winkels sluiten toch wel vanzelf. Voordeel is wel dat de PC Hooft lekker rustig wordt als die slurpende bolides er niet komen. Op naar de winkelstraat van Bussum dan maar.

Rooie Sien | 20-02-08 | 15:31

* kijkt op kentekenbewijs.... 01-1993... en start zijn 4.0 *

Weekert | 20-02-08 | 15:31

nu alleen nog het naambordje vervangen door madurodam en we zijn er

superjan | 20-02-08 | 15:31

haha... mag er dus met m'n v6 benzineslurper uit 96 dus gewoon nog in. Niet dat ik dat zou willen natuurlijk... weinig te zoeken in dat door marxisten en andere griezels bestuurde bolwerk van politiek correctisme. Islamsterdam wordt er niet echt gezelliger op geloof ik...

Klaboesterbeer | 20-02-08 | 15:31

Dit is NIMBY-beleid.
Een Prius vervuilt veel erger, maar niet zo erg op de plek waar-ie toevallig rijdt.

Schoorsteenveger | 20-02-08 | 15:30

Ja, ja die communistische heilstaat komt er wel!! Binnenkort krijgt iedereen een speciaal door de overheid uitgedacht dagprogramma, let maar op! Mensen die zelf nadenken is niet gewenst, de overheid moet voor iedereen nadenken. En mensen die een mening hebben die afwijkt van de mening van de overheid, daar is binnenkort geen plaats meer voor in Nederland.

Tarak | 20-02-08 | 15:30

@NoMinister 20-02-08 @ 15:17

idd, onderzoek heeft aangetoont een uurtje knorren met 50cc takt grasmaaiert (vergelijkbaar met een brommer) netzoveel millieu belasting heeft als een uur lang 160 rijden in een moderne personenauto op benzine.

Bluto Blutarsky | 20-02-08 | 15:30

DIT GAAT TE VER! Alle auto's zijn goedgekeurt voor de openbare weg
en voldoen aan alle normen en eisen en is er niet voor niets een jaarlijkse
APK waar ook de uitstoot wordt gemeten, dus DIT MOETEN WE NIET ACCEPTEREN!

von sokkenstopfen | 20-02-08 | 15:29

Als jullie uit 020 maar niet masseel naar 053 komen vind ik het goed!

Pharan | 20-02-08 | 15:29

@bloedjelink 20-02-08 @ 15:25
Ik rij al jaren door de stad op een Italiaanse, ca. 1op 7 lopende motor zonder katalysator en dat gaat uitstekend.

Pa Cartwright | 20-02-08 | 15:29

Pa Cartwright 20-02-08 @ 15:25
Aha, binnen A10 niet gelezen. Dan komen die dus vanaf 2010 allemaal binnen de ring met hun oude autootjes gasgeven om wat extra frictie te creeren met de lokale bevolking..

Pilsvogel | 20-02-08 | 15:29

Ja het is wel goed met ze! Zo lang ik nog BTW afdraag in de PC en na het tanken mag ik m'n tracktor parkeren waar ik wil! 5 euro per uur? Ik zit er niet mee, maar was de PVDA (en zo) niet juist voor de mínder kapitaalkrachtigen? Of is het nu, in het kader van save the planet, zo dat iederéén de tering kan krijgen?

Fleauxe | 20-02-08 | 15:28

Dank u wel slinksmenschen!

drububu | 20-02-08 | 15:27

he?? teletekst: Den Uijl sympathiseerde met de duitsers

rioolguurder | 20-02-08 | 15:27

Welkom! Verhuistip van een 010'er: de Van Nelle fabriek, bakermat van koffie, tabak en creativiositeit. Daarnaast is er 24 uur bewaking.

Dikr | 20-02-08 | 15:26

Het kost je een godsvermogen om in 020 te parkeren (als je al een behoorlijke plek kunt vinden). Is er een alternatief? Wat? U roept openbaar vervoer? Moehaha. Ja dat is echt een FIJN alternatief. Het rijdt ook allemaal heerlijk betrouwbaar op tijd. U medemens ruikt frisch en staat meteen voor u op zodat u kunt gaan zitten. U hoeft niet altijd uw bezittingen aan een onguur type af te geven. Het vervoer kost ook bijna niks en dan heb je ook niks.

bloedjelink | 20-02-08 | 15:25

@Pilsvogel 20-02-08 @ 15:21
... Daarvan woont – oh zegening – het gross buiten de ringA10.

Pa Cartwright | 20-02-08 | 15:25

Maatregelen gebeuren ook in sommige Duitse steden en London. Nog niet verboden nee, maar je betaald wel flink meer.

flame_me | 20-02-08 | 15:25

laat de dijken maar weer een keertje doorbreken

rioolguurder | 20-02-08 | 15:25

Ach... hier in 050 hebben we dat probleem niet echt. Zelden files langer dan 5 auto's... Het staat dan weliswaar minimaal 2 uur vast, maar dat terzijde... Verder goed plan, maar subsideer dan waterstof tech en geef LPG rijders belastingVOORDEEL ipv ze (mij) kaal te plukken met idiote belastingtarieven!!!!!!!!

Scheuryzer | 20-02-08 | 15:24

Tijd voor een protestlied met Jack Spijkerman tegen vervuilende auto's

Pilsvogel | 20-02-08 | 15:23

Moet trouwens ineens denken aan die Bentleyrijder op die mislukte autovrije zondag. Hoop dat er meer van zulke types opstaan!

Ari Gold | 20-02-08 | 15:23

Hier net buiten de stad Groningen heeft iemand een nog rijdende Leopard-tank in de tuin staan. Ik denk erover dat ding te lenen ( smile opzetten) en dan op een zaterdag de Amsterdamse binnenstad binnen te rijden.

fuckje | 20-02-08 | 15:23

Wel jammer voor Femke d'r Mercedes, die aan alle drie de punten voldoet om geweerd te worden uit de binnenstad. Zal ze toch lekker in de metro mogen tussen haar kiezerspotentieel.

AnoHuf | 20-02-08 | 15:23

Ies pure discriminatie...
Net als samenscholingsverbod in Utrecht...

Sjakie Snel | 20-02-08 | 15:23

Pilsvogel 20-02-08 @ 15:21

Ssssst! Eerst effe die scooters en brommers en snorfietsen en snorauto's verbieden. Dan hebben we het daarna weer over je favoreite religie en haar aanhangers.

NoMinister | 20-02-08 | 15:22

Stel je eens voor:

Sjonny met een Golf GTI uit 1993, komt makkelijk de stad in en geeft nog wat extra gas bij het stoplicht...
Oma met een Suzuki Alto 1.2 uit 1991 komt de stad niet in...

Lang niet meer zo'n achterlijk plan gehoord! Misschien moet de overheid de zure regen en het ozongat weer eens onder de aandacht brengen, kunnen ze nog mee milieuheffingen invoeren. Simpelweg achterlijk links lullen en rechts vullen. De uitspraak die hier uitstekend bij past... want van het extra gewonnen geld van de parkeertarieven wordt echt niets verbetert.

Gekke G | 20-02-08 | 15:21

Kom anders naar 030, ook heel leuk.
En Amsterdam is knettergek geworden. Onhaalbaar plan, ingegeven door de milieuhype. De biolucht is de A'damse regenten naar het hoofd gestegen.

Ari Gold | 20-02-08 | 15:21

Hoe ga je dat in godsnaam controleren? 1000 agenten erbij? Waanzin, mensen moet eens ophouden met dat milieu gelul. Zeiken over het milieu is een luxe.

De student | 20-02-08 | 15:21

Kijk maar uit, dan mag 020 gaza ook geen auto meer hebben = boze moslims. En dat, waarde vrinden, wil Cohen toch niet op zijn geweten hebben? Vervuilende auto's uit de stad, m.u.v. moslims.
Zo, ff wat gezond populisme het web op slingeren

Pilsvogel | 20-02-08 | 15:21

@ Redactie

Kom naar Delft zit je in het hol van de leeuw. En los van het centrum is het gratis parkeren!

Kniftig | 20-02-08 | 15:20

Prima plan, want werklozen kunnen gewoon fietsen.
Wist Cohen dat scooters geen katalysator hebben? Ook verbieden. Jammer voor de kansenjongeren in de krachtwijken, maar tasjesroven kun je net zo goed lopend.

Onbevlekt blazoen | 20-02-08 | 15:19

CoJoNes 20-02-08 @ 15:15

Te veel.

NoMinister | 20-02-08 | 15:19

Hier in Rotterdam hangen de overhemden met opgerolde mouwen in de kast. Ik hoop dat rutger in die mode mee kan gaan....

BYO | 20-02-08 | 15:19

Hoort Amsterdam nog bij Nederland of hebben ze daar al de onafhankelijkheid uitgeroepen?

Vigil | 20-02-08 | 15:18

Prima plan! Weg met die stinkende, vervuilende bakken! Ga maar fietsen of neem trein/bus/tram. Iedereen klaagt over files maar ze zijn het blik niet uit te rammen.

hoogh | 20-02-08 | 15:18

Ik vind het TOP! Wel effe gelijk scooters, snorfietsen en brommerautootjes killen. Die stinken namelijk 10 x de ergste diesel. Maar zo consequent zijn ze wel, toch? En bij GS gewoon naar 010 of nieuwe auto's kopen, stelletje L U T S E R S!!!

NoMinister | 20-02-08 | 15:17

In 010 ga je wel 1,5 jaar eerder dood zo bleek laatst, maar ach: "live fast and die Young" is toch die Geenstijl-wijsheid??

ikhebgelijk | 20-02-08 | 15:17

@GU
Jij mag in Ossterhout blijven wonen. No prob.

CoJoNes | 20-02-08 | 15:16

@ CoJoNes 20-02-08 @ 15:15
Mijn golfje 2 uit '86 rijdt dan nog wel.
Maar wat een onhaalbaarplan. Succes ermee en de toedels!

De Minister | 20-02-08 | 15:16

Naar 010?

*Arbeidscontract in papierversnipperaar gooit*

G-unite | 20-02-08 | 15:15

Weet iemand hoe het dan zit met pre-1992 auto's OP LPG??

campion | 20-02-08 | 15:15

Hoeveel auto's van voor 1992 rijden er überhaupt nog in 2010.

CoJoNes | 20-02-08 | 15:15

010 is veeeeeeel relaxter. :)))

stelletje snurkers in 020...

flaptop | 20-02-08 | 15:14

Amsterdam is fout. Voorchristelijke exploitatie-economie. Centraal wonende elite buit periferie uit door te leven van overheidsgelden dat het omwonend tuig via uitkeringen en subsidies aantrekt.

waskuip-admiraal | 20-02-08 | 15:14

Tja, in de randstad moet je ook gewoon niet wezen. Maar om de een of andere reden doen randstadters alsof buiten de randstad niets is en dat de grote steden het enige is dat telt. Uit principe ben ik tegen dit plan. Echter aangezien mij de randstad gestolen kan worden, lach ik me wel rot dat men daar een oor aan genaaid wordt. Veel plezier daar in die boevenbende die men randstad noemt. Dat wordt weer ouderwets naar het werk fietsen. :D

Stalen Bijl | 20-02-08 | 15:14

Nu oude mensen nog en het wordt weer leefbaar in Nederland

Arktos | 20-02-08 | 15:13

Verhuizen naar Terneuzen..... Goedkope huizen en geen files.

Vogelbeest | 20-02-08 | 15:13

Jullie zitten in Noord. Doe 's niet net of dat Amsterdam is. Dat doet Wouter Bos ook altijd al.

hetzuigt | 20-02-08 | 15:12

ik zeg, rotterdam, utrecht, den haag ..
gooi uw parkeer tarieven omlaag en ziet uw stad populairder worden..
mij maakt het persoonlijk geen flaus aus,, als ik in amsterdam ben, ben ik er, en ik rijd een golfje tdi uit 2004 ,,
wel lullig voor de mensen met een "exclusieve" Old-timer ..

Laidback87 | 20-02-08 | 15:12

nou ja, flikker dan toch gewoon op. Zullen we zien hoe lang je het volhoudt in dat industriegebied.

London Calling | 20-02-08 | 15:12

020 zuigt. Lossteken en weg laten drijven..........

Cesar Maximus | 20-02-08 | 15:11

Ach, de binnenstad is inmiddels toch al zo'n tien jaar in handen van bakfietsende policor GroenLinks lullen die ondertussen wél zoveel verdienen dat ze tonnen betalen voor een krot in de Pijp. Ik heb de stad opgegeven inmiddels.

Bigi Bana Boy | 20-02-08 | 15:11

010 zuigt ondanks de aanpak van uitkeringstrekkers...

Ritalover | 20-02-08 | 15:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken