Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

En weer zijn beleggers hun centjes kwijt

palminvest.jpgEn weer een A-adverteerder van RTL Z in opspraak. Na Royal Dubai en Golden Sun Resorts is het nu Palm Invest die wat probleempjes heeft met de financiële autoriteiten. Zo deed de FIOD vanochtend een inval. Kan overal gebeuren dames en heren, geen reden voor paniek. U wilde 9 procent rente op jaarbasis, u krijgt 9 procent rente op jaarbasis. Alleen moet de fiscus natuurlijk wel ophouden met die hetze. Want op deze manier komen er geen nieuwe klanten meer bij en kunt u ook niet meer worden uitbetaald. Kijk, het zit namelijk zo. Palm Invest is eigenlijk stiekem een piramidespel. De uitbetaling van de maandelijkse rente wordt betaald uit de inleg van nieuwe deelnemers, die weer worden gelokt middels wervende advertorials in het altijd kritische Business Class van Harry Mens. In ruil voor een minimale inleg van 50k (iets met AFM en om de tuin leiden) belooft Palm Invest naast de aanschaf van een indrukwekkend wagenpark, een skybox in de Amsterdam Arena en indrukwekkende directievilla’s zowel hier als in Monaco, de resterende centjes te stoppen in stenen in Dubai. Of dat daadwerkelijk gebeurt, weet niemand, want Palm Invest weigert inzage te geven in haar boeken. Palm Invest spreekt weliswaar over ‘zekerheden’, ‘gerenommeerde advocaten’ en ‘betrouwbare partners’, maar namen en rugnummers ontbreken. Om die reden nam de ABN Amro al afscheid en weigerde ook de accountant zijn handtekening te zetten onder de jaarrekening. Maar niks aan het handje, zolang nieuwe goudzoekers zich blijven aanmelden, krijgt iedereen gewoon maandelijks zijn rente uitgekeerd. Tot het geld op is en doe boel omvalt. Maar ja, op de Amsterdamse effectenbeurs raak je je geld op dit moment net zo hard kwijt...

Reaguursels

Inloggen

haha, ik geloofde die boefjes al niet toen ik ze op de Miljonairs Beurs zag staan met hun goed bedoelde ideeën!

Kreuze | 22-01-08 | 19:55

We moeten nu wel de leuke Palm Invest dames missen die altijd naast ons kantoor aan het roken waren (Ons bedrijf zit in hetzelfde pand naast Palm Invest).

A9358 | 22-01-08 | 14:27

als je naar een casinino gaat en je verliest een paar centjes loop je toch ook niet te janken.
dus niet huilie huilie don=en nou;
eigen schuld, lege knip.

Sodommer | 22-01-08 | 10:32

@ hetwordniets 00:21:
Dan wordt het straks helemaal janken geblazen als je zou weten wat ik van plan ben te gaan doen met die club.
Vul zelf maar in wat dat is!

The eimer | 22-01-08 | 02:02

@ john5101 00:54;
Ook met die Danny K. heb ik zitten lullen en lullen kan die als de beste.
Op de vraag of hij als een besodemieteraar te boek wilde staan was zijn antwoord dat hij dit zich niet kon voorstellen dat mensen elkaar zouden oplichten want,, dat geld is altijd moeizaam en langdurig opgespaard,,
Bart D. was nerveus na dat gesprek. Aan zijn optreden bleek een grote gespannenheid en geforceerdheid.
Remy B, directeur, zat mij in te peilen wat ik aan gevaar kon opleveren.
Paul M. van Mundi, waarschuwde mij dat er financieele gabs waren.
Heeft zelfs in Dubai met ze opgetrokken , maar zag blijkbaar het schip al zinken.
Overigens moet ik opmerken dat je meer van P.I.weet dan gemiddeld.

The eimer | 22-01-08 | 01:50

Heb geen zin om alle comments te lezen,maar Palm-Invests heeft niets te maken met directe verkoop van de eilanden en/of de villas.Palm-Invests is een investment group met risico.

DANNY3960 | 22-01-08 | 01:10

Medelijden met geen van allen maar wel aantal kanttekeningen:
-Danny K. is een bekende in omgeving Enschede, geen onaardige jongen, een womanizer echter geen probleem hebbend met halve waarheid en gek op mooie en dure dingen. Opvallende uitgeefpatroon wekte eigenlijk maar 1 vraag op: hoe lang gaat dit nog goed want ieder weldenkend mens weet dat er een duidelijke zakelijke verklaring moest zijn en die was er ook: Palminvest. (Wie gelooft dat "investeringen" zonder enige gefundeerde onderbouwing en aantoonbaar onderpand direct 9% opleveren en daarin trapt is zelf schuld). Knap dat ze het nog zo lang vol hebben gehouden, waanzinnig dat zoveel mensen erin getrapt zijn.
- BusinessClass zorgde voor enige geloofwaardigheid, onbegrijpelijk dat er geen onderzoek is gedaan naar de adverteerders PI (Check bij Mondi "beleggersbelangen vastgoed" zou voor Harry Mens toch eenvoudig moeten zijn).
- Gedupeerden zijn verblind door het effect van TV reclames/optredens en hun onbegrijpelijke roekeloosheid/luiheid door in PI te "investeren".

Kortom er zijn nog steeds mensen die het mooi weten te brengen(PI), nog steeds mensen die daar geld aan verdienen ( Harry Mens) en nog steeds sufferds die daarin trappen.

1 kanttekening, met een beetje geduld en laag uitgave patroon en daadwerkelijk serieus investeren in Dubai was het waarschijnlijk helemaal nog niet zo slecht gelopen, maar het geld brandde in de zakken en de hoogmoed steeg ten top . Mooi verhaal, en tja iedereen die erin gestonken is kan het alleen zichzelf verwijten met een beetje hulp van Harry Mens.

john5101 | 22-01-08 | 00:54

@Bigi Bana Boy 22-01-08 @ 00:29 Ik heb nog steeds een paar miljoen aandelen van wat firma's die het echt, echt gaan maken binnenkort. Kopen? Voor 100 euro ben je de man!

OhJee | 22-01-08 | 00:43

@Bigi Bana Boy 22-01-08 @ 00:29 Hou op man. Pennystocks hier. Ik zal je vertellen: mijn toenmalige buurman zat in de effectenhandel tijdens de boom. Hij mocht zelf niets verhandelen, dus hij belde mij steeds met instructies en 'hete' tips.

Zinloos. Volkomen zinloos! Maar wel spannend;)

OhJee | 22-01-08 | 00:37

OhJee 22-01-08 @ 00:09
Ik ben met KPN Quest op mijn bek gegaan. En het leek zo'n veilige investering helemaal aan het begin van de Internetboom. Glaskabels en netwerken. Dat kon toch niet fout gaan ? KPN notabene.

Bigi Bana Boy | 22-01-08 | 00:29

@hetwordniets 22-01-08 @ 00:21

5:00 uur? Voor een Holleeder kan ik me dat voorstellen, maar dat doen ze dus ook als ze denken dat je ze geld schuldig bent? Heftig hoor. Laten we dan maar door-F5-en tot morgenochtend en ze verassen met een kopje koffie. Senseo, dat dan weer wel ;)

OhJee | 22-01-08 | 00:27

@The eimer

Voorlopig zitten die gasten wel een paar dagen vast, en geloof me het geld is verdwenen. Want een skybox in de Arena, dure Auto's, exclusieve reizen etc etc moest toch ergens van betaald worden.

Maar toch heb ik medelijden met zijn vrouw, die zat er ook niet op te wachten dat de FIOD om 05.00 uur voor hun deur stond, want er zijn ook nog kinderen in het spel die zien dat hun vader geboeid word afgevoerd.

hetwordniets | 22-01-08 | 00:21

@The eimer 22-01-08 @ 00:01 Het is een grote schok als je voor het eerst in je leven zomaar een hoop geld kwijtraakt. Is mij ook overkomen. Meer dan eens. Je moet maar denken: je HAD het toch mooi wel! Dat kan niet iedereen zeggen. En dat lukt je dan nog wel een keer. En dan ben je wijzer.

OhJee | 22-01-08 | 00:09

OhJee 21-01-08 @ 23:34
Het was inderdaad bij mij ook pure intuïtie. I smell a scam when I see one.
Alleen al die 50.000 euro AFM grens zou al genoeg moeten zijn om alle alarm bellen af te doen gaan.

The eimer 21-01-08 @ 22:57
Ik geloof je op je woord want heb niet de feitenkennis over Dubai om je te weerspreken maar laat ik wel zeggen dat het mij vreemd overkomt. Dat van die fucking Saudi's geloof ik volledig. Die investeren echt in alles wat los en vast zit. Je weet ook vast wel hoe groot hun belangen in de VS zijn ? Ik bedoel maar. Maar goed, het blijft achteraf praten. Ik hoop, en neem aan, dat je niet je laatste spaarcentjes in die participatie hebt zitten. Dat gezegd hebbende is 50.000 euries verliezen voor niemand een te verwaarlozen iets.

Bigi Bana Boy | 22-01-08 | 00:06

@ OhJee 23:56;
Ach, wat wel oplucht is dat je daarover op zo,n GS kan praten.
En ik ben het met je eens: het is naaien en genaaid worden.

The eimer | 22-01-08 | 00:01

@The eimer 21-01-08 @ 23:50 Als gemiddelde lullo wordt je eeuwig genaaid, that's live. Al dat geld waar anderen schijnbaar gratuit mee smijten moet ergens vandaan komen tenslotte.

OhJee | 21-01-08 | 23:56

OhJee 23:34:
Omgekeerd zijn we nu de dupe van banken die ook dachten easy money te kunnen genereren en straks komen de pensioenfondsen ook aan de beurt, want die klap komt ook nog wel.
Op een andere quote bewijs ik dat sinds die euroinvoering de inflatievoet totaal 77 % bedroeg.
Ga dan maar eens met een internetrekeningetje of 4,5 % sparen.
Dat dwingt je wel tot risico,s nemen.
Maar dat kan ook fout uitpakken.

The eimer | 21-01-08 | 23:50

@The eimer 21-01-08 @ 23:19 Als het slecht afloopt nog dit welgemeende advies: draag je verlies als een man. You win some, you loose some. Niet meer over zeuren. Klinkt misschien als in een oude film, maar het houdt je gezond.

OhJee | 21-01-08 | 23:43

The eimer 21-01-08 @ 23:19 Als P.I had gedaan wat ze zeiden dat ze zouden doen, hadden ze nooit zo met geld kunnen kunnen smijten als ze deden. Er bestaat niet zoiets als 'easy money', echt niet.

Geen idee hoe oud je bent, maar ik heb tientallen van dit soort constructies langs zien komen in m'n leven. Een half oog op een advertentie is voor mij meer dan voldoende. Maar schijnbaar zijn er in iedere generatie weer mensen die erin trappen.

OhJee | 21-01-08 | 23:34

@OhJee 23:14:
Ja, ik geloof wat ik zelf zeg.
De praktijk was dat P.I. geld aan een makelaar verstrekte om huizen te kopen.
Als dat gebeurd zou zijn, en dat hoop ik alsnog, dan was en is er niets onoorbaars aan.
En dat moet nog blijken.
Voorlopig zie ik het ook rottig in, geloof me.

The eimer | 21-01-08 | 23:19

@The eimer 21-01-08 @ 22:57 Geloof je nou zelf wat je zegt of zit je jezelf moed in te praten? Bigi heeft gelijk. Je poen is weg, helaas pindakaas.

OhJee | 21-01-08 | 23:14

@ Bigi Bana Boy 22:45:
Ik volg redelijk de ontwikkelingen daar.
De grootste investeerder in Dubai is Saoudi Arabie. Omreden dat Dubai aan het eind van zijn financieringsmogelijkheid zit en al zelfs tekorten heeft.
Saoudi Arabie weet met zijn geld geen raad. Investeren in eigen land is onmogelijk omdat westerse maatschappijen daar niet willen werken door die islam.
Het grootste vliegveld ter wereld en die nieuwe metro worden volledig met ander Arabisch geld gebouwd.
Het derde Palmeiland moet ook nog geheel gefinancierd worden.
Op basis van de opbrengst van de nog resterende en beperkte olie en gasvoorraden zouden al die objecten zelfs niet gebouwd kunnen worden.

The eimer | 21-01-08 | 22:57

Kolere wat een typos. Xcuses daarvoor.

Bigi Bana Boy | 21-01-08 | 22:46

The eimer 21-01-08 @ 22:29
Ik las net, na mijn posting, dat jij ook een participatie in PI hebt. Dat spijt mij echt voor je dude, ik hoop dat het met een sisser afloopt .. je weet het nooit.

Ik had het vast moeten laten leggen bij een notaris want ik zweer op alles wat mij lief is dat ik al maanden geleden heb gezegd dat dit mis zou gaan,
lang voor de eerste siganeln van malverstaies bij PI uberhaupt naar buiten kwamen.
Ik ben geen financiele professional, noch een hederziende, noch een echt heel fanatieke belegger maar ik zag onmiddelijk waar het onwaarschijnlijke in het verhaal zat en dat is dat een stervensrijk land als Dubai geen buitenlandse inversteerders nodig heeft omdat al die vastgoedprojekten daar juist een middel zijn om al die oliedollars duurzaam te investeren. En als ze al buitenlandskapitaal willen aantrekken dan toch zeker niet via zo'n investeringsfondsje als PI. Want dat is het namelijk vergeleken met de oliemiljarden waar we het hier over hebben.
Ik kon mij niet voorstellen dat er echt inversteerders uit Dubai zelf bij betrokken waren, noch dat ze uberhaupt kapitaal uit Westen nodig zouden hebben. En toen die reklameborden in NL voetbalstadiosn verschenen wist ik genoeg. Ik ben met je eens dat er top winsten gemaakt worden in de vastgoed maar ik denk niet dat een terrein is waarop privébeleggers zich moeten begeven. Ook daar gaan miljarden in om (en vaak in heel verkeerd geld) en ook die business is uiterst ondoorzichtig en louche.

Bigi Bana Boy | 21-01-08 | 22:45

@ hetwordtniets 21:59:
Dan zoud ie een nog een interresant verhaaltje kunnen vertellen, dacht ik.
Houd me eens op de hoogte wanneer hij weer vrijkomt?

The eimer | 21-01-08 | 22:32

1 - ik heb geen 50k te investeren
2 - ik houd me altijd aan de maximumsnelheid
Conclusie: wordt ik alleen maar genaaid door Wouter en m'n baas

Leon Tosti | 21-01-08 | 22:31

@ Bigi Bana Boy 22:14:
Die 9 % rendement wordt bij Homburg ed ook uitgekeerd en is niets bijzonders.
Op die paar euros zitten zitten ze daar wel degelijk op te wachten want al die projecten moeten eerst gefinancierd en daarna verkocht worden door makelaars. Of dacht je dat die projectontwikkelaars/ bouwers die huizen gratis weggaven?
Er zijn mischien we honderden makelaars terplekke of elders bezig met het promoten en verkopen van die objecten.
Ook die maken daar winsten op van 25 tot 35 %.

The eimer | 21-01-08 | 22:29

Hoe dom moet je wezen om geld te investeren in dit projekt. Ik zei driekwart jaar geleden al dat dit de nieuwe spaarbeleg rel zou gaan worden. Niet dat ik als oliedom nikkertje nou zo slim ben maar zo intelligent hoef je daar niet voor te zijn.
1) Dubai sterft van de oliedollars en men weet van gekigheid niet wat ze ermee moeten doen. 2) Je ziet het ene poenerige projekt na het ander opstarten 3) Je ziet ze torenhoge bedragen voor uitgerangeerde Westerse voetballers neerleggen.
Moet je dan een helderziende zijn om te begrijpen dat niemand in Dubai op die paar euro's van Nederlandse voetbalfan paupers zit te wachten (ik doel op de PalmInvest reklames in NL stadions) ?
Je kon toch al van kilometers zien aankomen dat iemand hier ontzettende de beol zat te flessen ?

Bigi Bana Boy | 21-01-08 | 22:14

@The Eimer

Ja ook mijn vriend zit in de bak, en was één van de directieleden.

hetwordniets | 21-01-08 | 21:59

ACh ja... Toen ik in 2000 niet met Demir Halk in zee durfde te gaan vanwege de ongelooflijke 6,5% voor 5 jaar vast, was dat achter het beste wat ik had kunnen doen. Nu staat het op zo'n "Assist" rekening te verdampen. Nadat je natuurlijk eerst betaald voor het advies om niet zo snel je geld kwijt te raken...

Chipdude | 21-01-08 | 21:32

De éne dacht er Baat bij te hebben en de ander wist Donders goed dat liegen in Harry's betaalprogrogramma moet.

cleauwn | 21-01-08 | 21:05

Egerius

Een oliesheik lijkt me niet, maar een of andere malafide tulband wel.

Die jongens hier lekker maken met een garage vol Bentleys en een paar Riva speedbootjes en zelf 20 miljoen euri achterover drukken.
Die jongen op de beurs geloofde er volgens mij zelf ook echt in...

Jan de Slager | 21-01-08 | 21:04

Eén van de directieleden is ene Voortman. Ik heb hem altijd al zeer onbetrouwbaar gevonden. Let op: De beleggers komen van een koude kermis thuis.

FreshClash | 21-01-08 | 20:53

Het lijkt erop dat de opgepakte Nederlandse medewerkers van PI een stel useful idiots zijn. Momenteel zit een oliesjeik in z'n vuistje te lachen.

Egerius | 21-01-08 | 20:39

@ clara de k. 20:15:
Het is wel een feit dat er wel degelijk objecten in Dubai zijn aan en verkocht.
Ik heb daar papieren van gezien.
De plannen waren er om zelfs meer en in duurdere villa,s op die palmeilanden te gaan handelen.
Vergeet niet dat er maandelijks 100.000 man zich in Dubai zich vestigen en onroerend goed in enkele jaren tijd in waarde verdrievoudigd gestegen is.

The eimer | 21-01-08 | 20:23

Hoezo wervende advertorials bij H. Mens? De beste zaken doen / deden de heren PI bij Oger aan de PC Hooft. Koop daar een kostuum en tegelijkertijd wordt u een appartment te Dubai aan de broek gesmeerd, tenzij....

mevrouw Jansen uit S | 21-01-08 | 20:20

De directie heeft geinvesteerd in stenen, echter voor eigen bewoning: huizen in 't Gooi, huis in Monaco, huis in Florida.

clara de k. | 21-01-08 | 20:15

@ hetwordtniets 19:55:
Ik heb een boel vragen.
Als ze allemaal vast zitten is een bewijs van oplichting of fraude zo goed als rond. Na diverse onroerendgoed schandalen moest een Fiod wel een keer allert optreden, dacht ik.
Op dat P.I. kantoor zaten detijds zo,n 7 a 8 man, waaronder zelfs een vaste huisadvocaat. Allemaal druk druk achter een pc en stapels mappen op bureaus.
Nu maar hopen dat een kaalplukactie nog wat opleverd.
Zat je vriend daar ook op kantoor?

The eimer | 21-01-08 | 20:04

@the eimer

Er zijn wel degelijk arrestaties verricht, de complete directie zit vast. Geloof me die centjes ben je kwijt.
De vriend van mij zit ook vast is vanochtend vroeg uit zijn huis opgehaald.

hetwordniets | 21-01-08 | 19:55

Stenen?! Investeer ik in stenen? Ik dacht een eiland..

ach ja een investeringsfonds waarvan om de 5 minuten een tv-reclame te zien is voortaan zoiezo niet meer vertrouwen

yesdezeisvrij | 21-01-08 | 19:33

Koop nu maar gewwon aandelen Wessanen. Krijg je momenteel zo'n 7% dividend op. Saaie tent maar ze bulken van de poen.

rokershoest | 21-01-08 | 19:28

Stenen?! Investeer ik in stenen? Ik dacht Palm bier.....

OneandOnly | 21-01-08 | 19:23

Met alle respect, eimer, maar hoe ben je ooit in die boevenbende verzeild geraakt?
9% gegarandeerd rendement en een AFM drempel van 50.000 euri!
Ik weet dat je een van de velen bent, maar ik snap werkelijk niet dat de hebzucht het van gezond verstand wint.

Jan de Slager | 21-01-08 | 19:22

@ Jan de Slager 19:06:
Ja, dan heb ik een probleem.
Kan ook wel eens zo kunnen zijn dat die P.I. boys dat ook wel eens zouden kunnen krijgen als het fout gaat, zeker weten.

The eimer | 21-01-08 | 19:10

Het blijft voorlopig een interessante casus.

Als ze allemaal op de hoogte waren dan hebben ze wel lef.
Zoals ze op de miljonairsfair uitpakten en de pers te woord stonden...
Pfffff, dan ben je een koele kikker hoor.

Ik hoop voor jou dat je er nog een beetje goed uitspringt, maar ik vrees het ergste voor je centjes.

Jan de Slager | 21-01-08 | 19:06

@ Jan de Slager 18:55:
Mogelijk. Maar we spreken niet over dicht bij het vuur zitten, ze zaten midden in het vuur.
Een certificeringsbureau is ook op visite geweest om de boeken te bekijken.
Hij mocht alles inzien, behalve de financieele handel en wandel dus haakte deze voorgoed af.
Reden: die cijfers zouden verkeerd geintepreteerd kunnen worden.
Conclusie; of die onderknuppels wisten niets of alles wat er liep.

The eimer | 21-01-08 | 19:02

Oke, 17:04 dus toch weggejorist.

Huisregels dus toch verkeerd geinterpreteerd.

Dus toch snorry...

Jan de Slager | 21-01-08 | 19:00

Zou het kunnen dat de zogenaamde big boys er ook ingeluisd zijn/worden?

De meest overtuigende verkopers zijn immers verkopers die in een product geloven...

Jan de Slager | 21-01-08 | 18:55

@ hetwordtniets 18:02:
Niet te hopen, maar ik ben bang dat je gelijk hebt of krijgt.
Ik heb, had, ook een participatie van E 50.000 plus onkosten bij die club lopend.
Een jaar lang hebben ze zonder mankeren maandelijks rente betaald tot vorige maand.
De P.I. directeur Mr. ... storte dit bedrag toen via een eigen bv rekening.
Zijn eigen en P.I.s bankrekening bij ABN waren inmiddels bij ABN opgezegd naar zegen wegens gebrek aan accountantsrapportage.
Ik ben zelfs bij die club gaan praten wat er schorte aan de geruchten dat P.I. frauduleus zou handelen. De voltallige directie was daarbij.
Men schermde met aan en verkoopcontracten van verhandelde projecten in Dubai en vertelde dat P.I. van plan was AFM goedkeuring te verkrijgen over financiering van vervolgprojecten in Dubai.
Niets wees er op dat P.I. de zaak belazerde, notabene een Hammerstein verbond direct zijn beroepsintegriteit met P.I. door Bartels advocaten als hyena,s af te schilderen door klandizie te verzamelen voor een zaak tegen P.I. en een aanklacht tegen deze naar de Orde van Advocaten.
Ook een zakenpartner van P.I. en makelaar in Dubai verklaarde goede winsten te genereren voor P.I.
Ook een tv shot met een hoge Dubai regeringsambtenaar was veelzeggend, deze prees P.I. als een betrouwbare onroerend goed partner.
P.I. was voornemens met een brief om een beleggersbijenkomst te organiseren om de problematiek rond P.I. te bespreken.
Er zou gezocht worden naar een nieuwe bank en een accountant, nadere brichten zouden volgen.
In de site Belegger.nl wordt nu gesproken dat er geen personen zijn aangehouden, maar is wel de boekhouding in beslag genomen door de Fiod ECD.
In correspondentie met een ingevoerde journalist van een bekende krant tracht ik een goed beeld te krijgen wat er exact rond P.I. speelt of het inderdaad zo is dat die Fiod inval van preventieve aard was of dat er sprake is, was, van fraude.
Ik kan mij moeilijk indenken dat de P.I. boys willens en wetens de grote big spenders zouden willen uithangen voor een klein tijdje om daarna in de bak te belanden en ook nog eens kaalgeplukt te worden.



The eimer | 21-01-08 | 18:40

Volgens mij houdt de AEX overigens altijd stand om 17:30... Oh nee, tegenwoordig om 17:35. Na de slotveiling.

Jan de Slager | 21-01-08 | 18:21

Morgen komt the Bank of America met jaarcijfers.

Zandzakken voor de deur is het devies.

Jan de Slager | 21-01-08 | 18:19

geenstijl, lekker verouderd artikel op het FD van die link. die is nog van vanmiddag. inmiddels is de beurs dubbel zoveel gezakt als toen.

Bobel | 21-01-08 | 18:16

@ Jan de Slager 17:29

De afgelopen 11 dagen hield de AEX telkens om 17:30 stand.Zal morgen wel
weer gebeuren.

mark twain | 21-01-08 | 18:15

Persoonlijk ken ik één van de directieleden erg goed, hij was eerst autoverkoper ( echt waar ) en vanuit het niets werd hij directeur bij Palminvest. Twee maanden geleden kwam hij zien splinternieuwe auto ff showen een Range Rover Sport met alle denkbare opties. Ben blij dat ik niet ben in gegaan op zijn aanbieding om bij hem te komen werken anders had ik nu ook een zwart/wit gestreepte pyama aangehad.

Weer een zeepbel ontploft.

hetwordniets | 21-01-08 | 18:02

Ik wacht op een brief van Oscar Hammerstein, waarin deze nogmaals laat
weten dat Palminvest een solide en degelijke onderneming is. + sommatie
tot verwijdering van dit topic en aansprakelijkheidsstelling van alles en iedereen.

mark twain | 21-01-08 | 18:02

@van dal 21-01-08 @ 17:16

Ha,ha met jou is het dus zo erg dat je daar aan denkt. Ik had het over die constante kutregen.

piquant | 21-01-08 | 18:00

Als een posting een klein uurtje na plaatsing nog niet ge-edit dan wel gejorist is, mogen we er vanuit gaan dat er niets onoirbaars in staat... toch?

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:57

Klukkluk 21-01-08 @ 17:37: hou nou eens op over die boerin :D

LoL @ Sévèke | 21-01-08 | 17:57

Ik invensteer altijd in jonge, das wel 40%

alpha_mannetje | 21-01-08 | 17:56

ROFL, en dit kudtkabinet maar gillen dat er geen recessie is muahahaha

over 2 jaar kan de VVD de shit weer opruimen om 4 jaar later weer als bezuinigingskabinet aan de kant te worden geschoven voor een PVDA dat weer kwistig gaat strooien.... lekkere cyclus...

Behangdelul | 21-01-08 | 17:54

AEX 422 ???????
.
Father, into thy hands I commend my spirit
.
het beste allemaal

Babeuf | 21-01-08 | 17:50

Rien ne va plus en het geld is niet meer van u. Tip: nooit aandelen kopen die worden behandeld bij Harry Mens. Direct verkopen de volgende dag.
Nooit je geld steken in reclame die rondom RTL-Z(wendel) geprogrammeerd staat. Ezel, steen, stoten, etc.

El Gouda | 21-01-08 | 17:48

@superjan

Maar waarom staat het er dan nog?
In de huisregels wordt ook nadrukkelijk over PRIVEGEGEVENS gerept.
Je mag aannemen dat Palminvest niet het privenummer van zijn voorlichter op het web zet toch?

Als ik de regels overtreden heb, hoor ik dat graag. Het was iig niet mijn bedoeling.
-edit never NAW gegevens en telefoonnummers -

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:46

@superjan 21-01-08 @ 17:34
Behalve die van Sascha de Boer

Klukkluk | 21-01-08 | 17:37

Nou ja, voor piramide spellen zit je wel goed in het midden oosten.

Sashimi San | 21-01-08 | 17:35

@jan de slager> het posten van telefoonnummerts is VERBOTEN. Dat weet iedere raeaguurder.

superjan | 21-01-08 | 17:34

nnnnnnnn 21-01-08 @ 17:28

Wel een van portefeuille aanvullen gehoord?

beffje | 21-01-08 | 17:33

Ik heb eigenlijk geen idee hoe snel er normaal gesproken "gejorist" wordt, maar vooralsnog staat de door vandal gehekelde Harmen R. posting van 17:04 nog altijd onveranderd in de comments.

Zou vandal de huisregels misschien niet helemaal juist geinterpreteerd hebben? Of zag hij een telefoonnummer en zag zijn kans schoon om iemand af te zeiken?

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:31

Piramidespelen zijn vet :-)

Jonathan H. | 21-01-08 | 17:30

@jan Gordelroos> als de beurs maar beweegt, kun je centjes verdienen. Ik ben benieuwd of er ook een paar mensen bij insinger wakker waren. zal wel niet.

superjan | 21-01-08 | 17:29

@Jan

Ik ben al blij liquide te wezen...
Slot van -6%.
De 420 heeft iig wel stand gehouden.

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:29

je maakt pas verlies als je je aandelen verkoopt als ze gezakt zijn.. over 5/6 jaar staan ze weer op 600 punten en maak je winst

nnnnnnnn | 21-01-08 | 17:28

Tis allemaal de schuld van die moslims.

beffje | 21-01-08 | 17:28

Ja, dan wel... :-D

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:27

Och.... ik ben juist rijk geworden vandaag met mijn put-opties....

Jan Gordelroos | 21-01-08 | 17:27

@Jan de Slager 21-01-08 @ 17:25
Kudt! En als jij van mij nou 's het nummer van Sonja Barend krijgt?

Klukkluk | 21-01-08 | 17:27

Jan de Slager 21-01-08 @ 17:24: Sacha de Boer krijgt hier te veel credits. Die nieuwskassières van hart van nederland zijn veel leuker!

LoL @ Sévèke | 21-01-08 | 17:26

Vanavond is ze alleen op haar mobiel bereikbaar, maar dan willen we niet gestoord worden. Sorry...

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:25

@Jan de Slager 21-01-08 @ 17:24
Beide, want als Freriks vanavond zit te lezen moet ik haar thuis bellen

Klukkluk | 21-01-08 | 17:25

@Klukkluk

D'r privenummer of haar toestel op het mediapark?

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:24

@Jan de Slager 21-01-08 @ 17:21
Mag ik van jou het telefoonnummer van Sacha de Boer?

Klukkluk | 21-01-08 | 17:23

Erg oud nieuws. Je kon al aan de reclame zien dat het een piramide spel is. En het volgende zinkende schip is: Terra Vitalis.
.
Verder moeten mensen niet huilen wanneer ze hun centjes kwijt raken.

LoL @ Sévèke | 21-01-08 | 17:22

@ van dal 21-01-08 @ 17:19

Brieven schrijven naar de telegraaf??

ijsklont | 21-01-08 | 17:21

ijsklont 21-01-08 @ 17:19

Ja, dat lijkt me ook. Ik ben dus heel benieuwd of ik over de schreef gegaan ben met mijn informatievoorziening.

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:21

Het ging mij vooral om Harmen R. Maar weet je wat?
Zoek het lekker uit joh. Of nee, geef eerst even aan Joris door dat Jan stout is...

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:20

@ Jan de Slager 21-01-08 @ 17:18

Van Dal kan gewoon op het uitroeptekentje drukken...

ijsklont | 21-01-08 | 17:19

ijsklont 21-01-08 @ 17:17 nou, toen was er nog geen internet.... en geen mobiele telefoon... my god, hoe deden we dat toen?......

van dal | 21-01-08 | 17:19

De woordvoerder van Ali Baba, Harmen Roeland, was toch van het Staatsjournaal?

Klukkluk | 21-01-08 | 17:18

Jan de Slager 21-01-08 @ 17:16 ja, en jij denkt dat alle andere reaguurders dom geboren zijn en niks hebben bijgeleerd... als jij het kunt vinden, kan iemand anders het ook wel hoor.

van dal | 21-01-08 | 17:18

Misschien interpreteer ik de huisregels verkeerd, maar het is aan Joris en niet aan vandal om daarover te beslissen.

Ik ben benieuwd...

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:18

@ van dal 21-01-08 @ 17:15

En nog tijd hebben om te reaguren ook?

ijsklont | 21-01-08 | 17:17

50k inleggen -> geen afm die meekijkt -> geld kwijt.

Kletskop | 21-01-08 | 17:17

-weggejorist-

RealNightvision | 21-01-08 | 17:16

@vandal

Zal ik ff een stukje uit de huisregels voor je quoten dan?

"Het posten van privé-gegevens die iedereen toch wel kan vinden is niet stoer. GeenStijl is geen telefoonboek."

Ik geloof dat ik er nadrukkelijk bij schrijf dat het hier om het enige officiele informatienummer van Palminvest gaat?
Als je iets van die oplichtersbende wilt weten moet je bij Harmen zijn en die is/was op dat nummer bereikbaar.

M<isschien interpreteer ik de huisregels verkeerd, maar dat zal ik dan wel merken. Dat is aan joris en niet aan vandal.

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:16

-weggejorist-

KaKeL Kees | 21-01-08 | 17:16

piquant 21-01-08 @ 17:14 is het zó erg met je?

van dal | 21-01-08 | 17:16

ijsklont 21-01-08 @ 17:14 ik had eens 5 aanstaande exen tegelijk...

van dal | 21-01-08 | 17:15

beleggers hebben meestal maar 1 doel in hun leven, namelijk belazerd worden terwijl ze denken dat ze rijk worden en er daarom nog blij mee zijn ook. Voor iedereen die denkt dat je met beleggen rijk kunt worden staat hier nog een verhaaltje voor het slapen gaan: www.em-ha-em-art-productions.nl/kennis...

jan-lul-de-behanger | 21-01-08 | 17:15

Ik ga een droogte verzekering op de markt brengen. Dat is pas binnenlopen.

piquant | 21-01-08 | 17:14

@ van dal 21-01-08 @ 17:10
Ik heb meestal maar 1 aanstaande ex per keer.

ijsklont | 21-01-08 | 17:14

@RealNightvision 21-01-08 @ 17:09
Spamhrrrrrrrrr!!!

Kees Maf | 21-01-08 | 17:12

Jan de Slager 21-01-08 @ 17:10 lees nou voor de grap eens de huisregeltjes door, zomaar, omdat het kan!

van dal | 21-01-08 | 17:12

Paniekzaaierij ook altijd... als je een beetje wilt verdienen zul je wel moeten beleggen! En indirect doe je dat ook als je de poet op een spaarrekening zet. Hoe denk je dat de bank je spaarrente financiert? Door te beleggen, en een nog hoger rendement te pakken.

Kees Maf | 21-01-08 | 17:11

RealNightvision 21-01-08 @ 17:09 SPAMHOER! rot eens op met je klikken voor je ipod.

van dal | 21-01-08 | 17:11

@vandal
Nee.... Jij?

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:10

ik vermoed dat op korte termijn nog meer mensen hun investement gaan kwijtraken. koop nog een warme broek en jas. nu het nog kan

lulletjerozewater | 21-01-08 | 17:10

ijsklont 21-01-08 @ 17:08 en? heb je er al veel?

van dal | 21-01-08 | 17:10

NaPalm-Invest vanaf heden

Captain Orange | 21-01-08 | 17:10

-weggejorist-

RealNightvision | 21-01-08 | 17:09

@ van dal 21-01-08 @ 17:07

Doe alleen maar aan aanstaande exen

ijsklont | 21-01-08 | 17:08

Jan de Slager 21-01-08 @ 17:04 ben je een telefoonboek aan het schrijven?

van dal | 21-01-08 | 17:08

ijsklont 21-01-08 @ 17:03 en je vrouw dan?

van dal | 21-01-08 | 17:07

Harry Mens is in zijn programma niets meer of minder dan een soort Tell Sell presentator. Die stel je toch ook niet persoonlijk aansprakelijk voor het slecht functioneren van de producten?
Ik heb ook nog geen klachten gehoord over rente uitkeringen van Palminvest. Wat dat betreft is het dus gewoon een goed product.
Maar ja, op de constructie van het ene gat vullen met het andere, rust een staatsmonopolie.

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:06

@ Realnightvision
Ik heb voor je geklikt!
TIP: neem internet via je mobiele telefoon,
op die manier kun je steeds opnieuw inloggen onder nieuw IP adres...
Dus wat nou 1x per 31 minuten stemmen? 8x per minuut!
Op die manier is inmiddels menig stem-prijsvraag gewonnen.
Laat ik er maar niet bij vermelden door wie, je weet nooit...

manulounge | 21-01-08 | 17:05

Beleggen zonder voorkennis is ook dom natuurlijk.
Maar ik vermoed dat veel mensen niet zouden investeren in Palm Invest als ze voorkennis zouden hebben...

Zeurders | 21-01-08 | 17:04

tsja: m'n grootouders geld is reeds naar de knoppen omdat een aangetrouwde oom ze ompraatte het geld in een pyramide te pompen. ging om een miljoen. foetsie, weg familiekapitaal. hebben ze 40 jaar voor gewerkt.

maar acht.. t is maar geld he.

Bassie_ | 21-01-08 | 17:04

Veel te hoge rente dus er hangt al direct een luchtje aan
Dit gelazer kon je natuurlijk al van mijlen aan zien komen

Tobi | 21-01-08 | 17:04

-weggejorist-

Jan de Slager | 21-01-08 | 17:04

9 procent rente?
*belt de politie*

Jan Passant | 21-01-08 | 17:03

@ van dal 21-01-08 @ 17:01

Een ijsklont maakt nog geen winter zijn mijn reeds gesmolten opa altijd

ijsklont | 21-01-08 | 17:03

ugh , voor me vriendin dan he .
Voor je vriendin cup C, en voor jou huil huil begrijp ik.

Schoorsteenveger | 21-01-08 | 17:02

-weggejorist-

RealNightvision | 21-01-08 | 17:01

Op tijd alles geloosd wat enig risico oplevert. Raad eenieder aan mijn voorbeeld te volgen; philips duphar,bayer,upjohn,kortom alles wat antidiarrethica & middelen als primperan produceert.Niet aan te slepen die handel. Dankzij Cheert floreert die business als nooit tevoren.

snuff | 21-01-08 | 17:01

Van der Berg kreeg 5 jaar voor dezelfde constructie,ongelooflijk dat er altijd mensen weer intrappen.Harry Mens? wegwezen! Te druk met benoemen en bouwen.

docker | 21-01-08 | 17:01

Ik investeer al jaren enkel maar in 2 dingen:
Skunk & Wodka!
De enige investeringen die beloond worden, en wel in de vorm van pure inspiratie, wat zich weer vertaald in een immer rijzend banksaldo.
NB: Een belangrijke zij-investering naast deze zijn weekend-trips naar Polen voor het inslaan van menig liter Absinth, maar dat declareer ik niet, dus dat telt niet...

manulounge | 21-01-08 | 17:01

ijsklont 21-01-08 @ 17:00 één ijsklont heb je toch?

van dal | 21-01-08 | 17:01

Hebberigheid. Een goede raadgever. Wat zijn mensen toch vreselijk stom.

Spinal Fap | 21-01-08 | 17:00

Ik heb geinvesteerd in promotiemateriaal voor de elfstedentocht 2007.... Had er meer van verwacht...

ijsklont | 21-01-08 | 17:00

Azamat Bagatov 21-01-08 @ 16:53 en al die audi's Q7 dan? waar elke reaguurder in rijdt? of de 440 peekaaaaa van flater? de jaguar van "uw verzekeringsadv" (kun je ook terecht voor je "beleggingen".. *kuch*)

van dal | 21-01-08 | 16:59

En de rest van de beurzen zijn geen pyramidespel?
Natuurlijk wel, hetzelfde principe presies.
Deze 50K wet is juist ingevoerd om de burgers te laten zien hoe het er in de handel en wandel aan toe gaat.

LifeCatcher | 21-01-08 | 16:57

Bussiness Class is over nu verder met Harry Mens en de 40 rovers!!!!

Maztadont | 21-01-08 | 16:57

en voor wie een hoop geld heeft liggen en het een jaar lang niet nodig heeft, de volgende tip: geef een hoog te verwachten inkomen op bij de belastingdienst, dan krijg je een hoge voorlopige aanslag... die betaal je, en de rest van het jaar kun je daar niet meer bij.
de uiteindelijke belastingheffing valt aan het eind van het jaar natuurlijk véél lager uit, het teveel betaalde krijg je teruggestort... en de belastingdienst hanteert een rente van 6%.... krijg je nergens anders, met zo weinig risico.

van dal | 21-01-08 | 16:57

ugh , voor me vriendin dan he .

Eurotokkie | 21-01-08 | 16:56

na dat wordt dus een cup C in plaats van een E , huil huil

Eurotokkie | 21-01-08 | 16:53

En waarom staat dit nieuws op GS? Geen enkele GS-surfer komt in aanmerking voor die deal, of t nou bonafide of malafide is. Huursubsidie is t hoogst haalbare

Azamat Bagatov | 21-01-08 | 16:53

ik ga zo maar weer eens investeren in wijn... of, zal ik hem opdrinken.. nou dat laatste dan maar...

van dal | 21-01-08 | 16:53

Waar wordt je nou niet genaaid? Koos Plee naait je op de snelweg. Wouter Bos naait je met de belasting en zgn milieu-heffingen. Je wegenbelasting gaat niet naar de wegen. Met de hondenbelasting doen ze niets voor de honden. Het kwartje van Kok werd gestolen en ondanks belofte nooit teruggegeven. De accijns op alcohol wordt niet gebruikt om alcoholisten te helpen. De accijns op sigaretten gaat niet naar de gezondheidszorg. Het parkeergelld wordt niet besteed aan parkeerruimte. Dus.. what's new?

supersniper | 21-01-08 | 16:53

LOL@ Lebowski Achiever 21-01-08 @ 16:50

Eerst al die bonus in de vorm van waardeloze telegraaf-aandelen en dan nu dit weer.

ijsklont | 21-01-08 | 16:51

Iedere belofte van rente boven de 9% is een valse. Oplichters. Behalve natuurlijk amerikaanse fondsen die beleggen in louter christelijk vastgoed. Die behalen met de hulp van God gemakkelijk een rendement van 25%.

KidC | 21-01-08 | 16:51

GS redactie kan dus naar hun centjes fluiten.

Lebowski Achiever | 21-01-08 | 16:50

-weggejorist-

henk1905 | 21-01-08 | 16:47

Ik koop alleen nog maar Philipsaandelen.

Spencer Brandsen | 21-01-08 | 16:45

geen medelijden met mensen die hier in getrapt zijn, gevoelsmatig dan

hermanus | 21-01-08 | 16:45

Tja, als je geld wilt verdienen, dan zul je moeten werken, niet geld investeren in iets wat je niet zelf vast kunt houden...

Devlaam | 21-01-08 | 16:42

De Beurs is meer russisch roulette met 6 kogels.

Eurotokkie | 21-01-08 | 16:42

En zo zit de economie dus in elkaar; oplichting, fraude en pure egoistische hebzucht. De babyboomers danken U voor het betalen van de rekening voor de komende 90 jaren.

dagrunge | 21-01-08 | 16:40

De beurs is 'n casino.. rien ne va plus, het geld is niet meer van u.

Lobo | 21-01-08 | 16:40

tja, nooit investeren 'eh

schoffie123 | 21-01-08 | 16:39

geen paniek , eerst het geld vrouwen en kinderen komen later wel.

Eurotokkie | 21-01-08 | 16:36

De beurzen kelderen, de politiek partijen versplinteren, vertrouwen in economie en politiek neemt af. Tegenstellingen nemen toe. Weimar komt steeds dichter bij. En waar bericht GeenStijl over: De badkamer van de Fok! bezoeker.

King of controversy | 21-01-08 | 16:36

Google ad van TRE investments :) 9,6% my ass

basroorda | 21-01-08 | 16:33

-weggejorist-

Violator[xL] | 21-01-08 | 16:33

Google ad: Beleggen? 9,6%.. nog meer geboefte.

poppermotje | 21-01-08 | 16:30

Wittenboorden Maffia

Zeven | 21-01-08 | 16:29

Kun je beter hierin investeren dan op de 020-beurs, is mijn mening dan. Hierbij is het in ieder geval duidelijk dat je genaaid wordt.

overVecht | 21-01-08 | 16:27

Piramide Invest dus.

rjochtrêgich | 21-01-08 | 16:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken