Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Perfecte namaakdollars verschenen

bushdollart.jpgDollars zijn tegenwoordig nergens goed voor, behalve als je toevallig een nieuwe powerboat, HEMI® V8, of een iPhone wilt importeren. Zorg dan in ieder geval dat je je wisselgeld direct in euro's krijgt want het perfecte namaak $100 biljet is inmiddels geïntroduceerd. Dollarbiljetten die zo goed zijn nagemaakt dat er wel een overheidsorganisatie achter moet zitten. Volgens sommigen, waaronder Bush, is het de schuld van Noord-Korea, dat op grote schaal dollars loopt te drukken. Maar volgens andere experts zijn de dollars zelfs voor Noord-Korea te goed. De mix van papier en katoen klopt perfect. Het watermerk klopt, de UV-oplichtende deeltjes kloppen. De microprint klopt. De inkt klopt. Alleen onder een microscoop is te zien dat de biljetten vals zijn. Maar dat zie je alleen omdat de maker er bewust fouten in heeft gemaakt. Er staat ergens een streepje dat er niet hoort. En dat is de ENIGE manier om te achterhalen dat ze fake zijn. Alu hoedje maar weer op want de geruchtenmachine draait op volle toeren. Het is van een nu nog geheime dienst om covert operations te financieren? Het is vals geld voor Irak? Het is omkoopgeld van Osama Bin Laden? Het is het pensioen van Bush? Het is een EU-complot om Amerika op de knieën te krijgen? Het is zwijggeld voor anti global warming wetenschappers? Toelage voor Eveline Herfkens? Je WEET het niet!

Reaguursels

Inloggen

voor het eerst in de filipijnen ontdekt in 1989
hoezo "verschenen" ?

zaqje | 16-01-08 | 11:18

Hebben we het hier niet over de 'superdollar' ??
Het bestaan ervan is inmiddels al een jaar of vier bekend.

Mevrouw de Vries | 15-01-08 | 21:59

@ alc.5%

Je hebt gelijk, ik haal de inflatiecrisis van de Weimar republiek en de Nazi-economie door elkaar.. Voutje moet kunnen!

Mafkees uit Assen | 15-01-08 | 21:53

Namaakdollars voor namaakmensen.

dr Rechts | 15-01-08 | 21:14

@Mafkees uit Assen 15-01-08 @ 16:09
Wat jij beweert over Hitler en bijdrukken van Reichsmarken klopt niet helemaal. Die inflatie die jij bedoelt was in 1923 en toen was Adolf nog lang niet aan de macht.

alc.5% | 15-01-08 | 21:07

vet!

ik zeg aktie | 15-01-08 | 20:53

@ albert

Juiste analyse. De deficit politiek van de VS wordt gefinancierd door Chinezen, maar de rente is niet meer te betalen, dus drukt de Fed geld bij, op hele grote schaal! De Ameriklaanse burger wordt al keihard genaaid door Bush & co. Die paar briefjes maken niet veel uit

rothbard | 15-01-08 | 20:49

Hoelang gaat die dollar al niet mee... tijd voor wat nieuws... de euro!!!
Die net zo goed te vervalsen is..

wiiwant2play | 15-01-08 | 20:05

El Gouda 15-01-08 @ 15:13: Beleggingshypotheken zijn voor lutsers. Net zoals investeren in dollars door banken. Helaas worden banken bestuurd door lutsers.

Vitaly Chernobyl | 15-01-08 | 19:31

In de VS worden per jaar velen 10 tallen miljarden dollars BIJ gedrukt, een paar miljoen vals maakt dus niets uit, de aziaten hebben voor meer als $10.000.000.000.000 aan amerikaanse schuldpapieren 67% van alle reserves van de centrale banken op de wereld is in dollars. reken de rest zelf maar uit

albert136 | 15-01-08 | 18:51

@Sashimi San 15-01-08 @ 17:32:
Gelukkig hebben ze genoeg nukes om de hele wereld op te blazen. Wat een mooie wereld heeft 'het vrije westen' toch geschapen. Rentmeesterschap was toch een christelijk principe?

Lobo | 15-01-08 | 18:30

Het is de opzet van de US om zelfs de schuld van hun schijt economie ergens neer te leggen.
@Onderkant paal: anders gezegd, het schijt papier is binenkort meer waard op de valuta markt dan een 100 dollar biljet :-)
Al 2 keer zoveel doden in irak dan tijdens 9/11, ecomonie naar de kloten en dan toch blijven volhouden dat amerika aan de winnende hand is, ergens jammer dat Bush niet voor een derde periode mag. Aan de andere kant Amerika zal nooit toestaan dat hun economie onderuit gaat, dat is nog veel gevaarlijker.

Sashimi San | 15-01-08 | 17:32

@bottehond 15-01-08 @ 16:16

Wanneer het linkse VPRO met dit soort zaken bezig gaat houden, lijkt me dat een prima contra-indicator. Ga long in Dollars.

El Gouda | 15-01-08 | 17:03

Toelage voor Eveline Herfkens?
.
whahahaha lmao!

GodHandKiller | 15-01-08 | 16:56

Haha, en we hadden met z'n allen al zo'n ontzettend groot vertrouwen in de dollar!

Horror Skopie | 15-01-08 | 16:55

Iemand gisteren die schitterende drama- docu bij de VPRO gezien? "De dag dat de Dollar valt"? Niet geheel ondenkbeeldig, lijkt me.

bottehond | 15-01-08 | 16:16

Maakt geen zak uit of die goed is of niet.
De gemiddelde amerikaan is zo dom dat hij een dollarbiljet nog niet van een stuk wc-papier kan onderscheiden.......

onderkant paal | 15-01-08 | 16:10

Fout fout fout.. Amerika gaat zn ondergang tegemoet en gaat Europa erin meeslepen.. Hitler dacht ook: " niet genoeg geld? dan drukken we toch gewoon wat bij" totdat je voor een brood een kruiwagen vol geld moest aandragen.. Zolang de amerikanen (vals) geld bij blijven drukken zal de dollarkoers nog verder dalen, wat als resultaat geeft dat het buitenland niet meer wil investeren (Amerika leent nu 3 miljard dollar per DAG van de rest van de wereld), wat betekent dat de markt in Amerika instort en de rest van de wereld ook (in mindere mate) vanwege de vele miljarden dollars aan reserve!! De euro zal aan olie gekoppeld worden met als gevolg oorlog omdat Amerika haar 50 % van alle olieconsumptie niet meer kan betalen... De vraag is niet of het gaat gebeuren, maar wanneer en hoe!

Mafkees uit Assen | 15-01-08 | 16:09

it's history:

zie het drukken van dollars tijdens vietnam en korea. straks is de dollar nog een duppie waard...

Octavianus | 15-01-08 | 15:58

Gelukkig heb ik een spaarhypotheek, dus lekker waardevast.
*boekt meteen reisje Big Apple*

Wim-Lex | 15-01-08 | 15:22

@Wim-Lex 15-01-08 @ 14:51

Wanneer je een mooie beleggingshypotheek hebt, belt de bank vanzelf wel wanneer je mag bijstorten.

El Gouda | 15-01-08 | 15:13

@critical:
Ja, in de aanbieding zijn ze 99 dollar per stuk!

niet voor de hond | 15-01-08 | 15:05

Zou je ze kunnen kopen?

Critical n00b | 15-01-08 | 14:57

Wat schiet je met een ander muntstelsel op?

Lobo | 15-01-08 | 14:55

Wat een gelul. Duidelijk weer een HOAX!
Die supernotes zijn gewoon normale 'echte' briefjes van 100 met een extra streepje erop. Dat kan elke loempiaroller met een BIC pen.

Postzegel | 15-01-08 | 14:54

Het is een leugen om weer wat militaire acties te kunnen starten, niet meer en niet minder... Of om een ander muntenstelsel in te voeren.

Eagle_Eye | 15-01-08 | 14:53

Wat betekend dit voor mij? Moet ik m'n aandelen maar verkopen?
En mn huis...? Gaat dat ook in waarde dalen of is dat alleen in de unaaitmesteeds?

Wim-Lex | 15-01-08 | 14:51

Niets nieuws.
In WO2 zijn twee KZ's ingericht voor het drukken van perfect
nagemaakte US dollars en ponden, codenaam Operation Bernhard, de zwitsers controleerden kwaliteit.
Niet het meest gedocumenteerde oorlogsfeit btw.

de_moeder_van_rutte | 15-01-08 | 14:48

Wat is hier nou nieuw aan? De federal reserve loopt als private organisatie (want dat is het) ook al jaren maar dollars te drukken .......

thispissesmeoff | 15-01-08 | 14:46

Doet me denken aan die keer dat ik met een vriend een 50 tal V & D bonnen heb nagemaakt, we waren te schijterig om het zelf uit te geven en dus vonden we iemand bereid om de bonnen te gaan innen. Het liep fout natuurlijk, maar niet omdat de bonnen niet goed waren integendeel zelfs, we kregen best een mooi compliment, ze waren niet van echt te onderscheiden (volgens de rechercheur) en dat deden we zonder computer techniek, maar met noeste arbeid in de donkere kamer en later onder de zeefdruk pers. De reden waarom het fout liep... de gene die het uitgaf had al een paar keer een bon gebruikt en kon het niet nalaten om ook nog wat extra's in zijn zakken te stoppen en werd gesnapt...

Karel Kruizenruiker | 15-01-08 | 14:43

@BBB:
Er moet toch iets bedacht worden om de SUVs te laten rijden..

Lobo | 15-01-08 | 14:25

maar omdat de dollar geen drol meer waard is, mogen ze er in amerika weer meer voor neertellen, zie verhaal hierboven

yokiamy | 15-01-08 | 14:21

Iemand heeft juist zijn zwarte dollars (niet niet helemaal) witgewassen ?

toyotus | 15-01-08 | 14:21

Benzine wordt gelieerd aan de dollarprijs, dus de Nederlandse overheid zegt gewoon dat de olie weer x procent duurder is geworden en die procenten gaan gewoon in Euro bedragen bij de benzine op

yokiamy | 15-01-08 | 14:19

benzine juist goedkoper, wordt in dollars afgerekend

Wolff | 15-01-08 | 14:17

Wordt de Euro alleen nog maar meer waard en de benzine nog duurderder en recessie komt alleen maar schneller

yokiamy | 15-01-08 | 14:15

wordt een harde neerwaartse spiraal komende weken op de beurs jongens!

Wolff | 15-01-08 | 14:12

Filmtip : Die Falscher (The Counterfeiters)
www.moviemeter.nl/film/42526

"Het doel van deze operatie is om de economie van de geallieerden te ondermijnen"

PSZ-E | 15-01-08 | 14:11

wat is die hele kutdollar nou nog waard? Check de Elsevier van eind dec 07 er maar eens op na. Lastige is wel dat er een hele rits landen zjn die ettelijke miljarden aan dollars als reserve achterhouden. Incl China enzo. ALs die ineens op de markt komen, stort de hele wereldeconomie in. Deze valse dollars zijn een inside job om dergelijke klappen op te vangen en de aandacht af te leiden.
*vouwt alu-hoedje*

looprekje | 15-01-08 | 14:07

De Fed is in handen van een aantal commerciële banken. Dat is kinderen de sleutel van de snoepkast geven. In geen enkel ander land ter wereld is dat het geval. Als dat geen teken is dat de dollar een totaal waardeloze munt en de Amerikaanse economie gebaseerd op lucht is dan weet ik het niet meer. Denk je eens in, banken die zelf geld kunnen bijdrukken waar niets "echts" tegenover staat (zoals goud of echte fysieke zaken) en die dat vervolgens als kredieten uit zetten in de markt. Geld en groei uit het niets. Knap he ? In mijn wereld heet dat luchthandel.

Bigi Bana Boy | 15-01-08 | 14:07

creepy shit! is niet echt positief nieuws!

derechtsesocialist | 15-01-08 | 14:01

@ 1sokkie 15-01-08 @ 13:50
zucht. post-lunchdip hiero.

Spinal Fap | 15-01-08 | 14:00

Is gewoon door de Fed zelf gedaan, ze drukten er te veel, koers ging omlaag en ze dachten we moeten er wat aan doen. Dus nu zeggen ze dat een deel vals is, halen het uit de markt terwijl de overheid ze al had uitgegeven en de koers stijgt weer. Best slim

Gineau | 15-01-08 | 13:54

@[-InFiDeLz!-] 15-01-08 @ 13:36

Iedere centrale bank doet hetzelfde. De Europeanen en Aziaten niet anders dan de FED. Het enige verschil is dat de FED in commerciele handen is en de anderen staatsbanken zijn.

El Gouda | 15-01-08 | 13:50

Spinal Fap 15-01-08 @ 13:25
Grissom werkt in Las Vegas.

1sokkie | 15-01-08 | 13:50

Wat is hier de nieuwswaarde? Het is al jaren bekend dat de DPRK hoogwaardig vervalste dollars uitgeeft.

Agent Orange | 15-01-08 | 13:47

Noord-Korea / Iran / Noord-Korea / Iran / Noord-Korea /

* Bush boterbloempt *

JudgeJuly | 15-01-08 | 13:45

De Dag Dat De Dollar Door De Mand Valt.

1sokkie | 15-01-08 | 13:44

Euh... Dollars zijn zowieso nep-geld? Amerika drukt en spendeert dollars zonder daar waarde tegenover te zetten. Sinds 2006 word de geldgroei niet meer bijgehouden, omdat die niet meer bij te houden valt. Ik snap het probleem niet echt van valse dollars, alsof dat verschil gaat maken in die geldhoop die er al ligt...

hobbit | 15-01-08 | 13:43

@master potter 15-01-08 @ 13:41
Beetje off topic?

Agent327 | 15-01-08 | 13:42

De dollar, de dollar wat was dat ook alweer.
*doet zijn zojuist aangeschafte goud weer tellen*

dikkeboehoe | 15-01-08 | 13:42

De CIA heeft waarschijnlijk zelf wel ergens een drukkerijtje voor field-ops staan. Is wel zo handig omdat je dan:

a) Niet het hele clandestiene budget hoeft te verantwoorden en te verdelen over de legale uitgaven
b) Het net-iets-afwijkende geld kan volgen

Iko Nal | 15-01-08 | 13:41

ja mensen, marocco.nl, geenstijl.nl, dat is de prijs die we betalen voor het vrije woord.

master potter | 15-01-08 | 13:41

Misschien is wel een geintje van die feestende australiër met ultra coole bril. Let op: hij gaat vast voorstellen of hij de boete in US dollars mag betalen.

lammebertje | 15-01-08 | 13:39

-weggejorist-

KaKeL Kees | 15-01-08 | 13:38

Ik zie het probleem niet. Die arme vervalsers rijker omdat ze zelf geld kunnen drukken, en de VS hebben de kosten van het drukken niet, dus die besparen ook geld.
Amerika maakt de laatste jaren zoveel geld, dat die paar valse dollars uit Azië niets uitmaken.

niet voor de hond | 15-01-08 | 13:38

Dat is zeker een poging om de inflatie tegen te gaan. De Fed drukt al jaren lang dollars bij als het even wat minder gaat en dan is er ineens geld beschikbaar. Het probleem is alleen dat de koers daalt als je meer dollars bij drukt. Dus nu moeten die krengen op de 1 of andere manier weer van de markt af en als een groot deel vals blijkt te zijn kun je op een redelijk goedkope manier weer van de overtollige dollars af komen.

[-InFiDeLz!-] | 15-01-08 | 13:36

Je kunt net zo goed wc-papier namaken, daar kun je tenminste wat mee...

Patrick Bateman | 15-01-08 | 13:36

"Je WEET het niet!" Wat een achterlijke opmerking weer. Iemand met een beetje gezond verstand weet heel goed wat er aan de hand is.

OlympianMaster | 15-01-08 | 13:36

@ Draaitafel Demagoog 15-01-08 @ 13:26
@ Agent327 15-01-08 @ 13:29
Ook zo hier :-) Ik heb de hele tijd de aandrang om bekertjes water in mijn kantoor te zetten.

Spinal Fap | 15-01-08 | 13:35

@King of controversy 15-01-08 @ 13:20

Olie is Iran ??

PiaH | 15-01-08 | 13:30

Ik gebruik dollars om pijltjes te draaien voor mijn blaaspijp. Schiet verdomd lekker.

ijsklont | 15-01-08 | 13:30

De dollar is sowieso een hoax!

Jan de Slager | 15-01-08 | 13:30

@Draaitafel Demagoog 15-01-08 @ 13:26
Dat beeld zie ik ook telkens als iemand hier over alu hoedjes begint

Agent327 | 15-01-08 | 13:29

Van al het officiële dat er bestaat in de wereld, bestaat ook namaak. Wat is überhaubt 'werkelijkheid'? Niemand weet precies hoe vals zijn eigen partner is. (En trouwens ook: hoe vals hij zelf kan zijn.)

grote haas | 15-01-08 | 13:29

13e maand van Fleischbaum!!!!

Prins Analia | 15-01-08 | 13:26

Hehehehe gisteren de film Signs zitten kijken op de bbc .. en wat zag ik daar ?!!? de enige echte alu hoedjes .. ik lag iig in een deuk !

Draaitafel Demagoog | 15-01-08 | 13:26

Het is gewoon de Federal Reserve die het zo druk heeft met geld bijdrukken dat QC het niet bij kan houden.

Roy Orbitol | 15-01-08 | 13:25

*CSI Miami belt*
Hallo Grissom? Ik weet waar ze zitten. Ze rijden rond in een witte truck, ergens in de buurt van of op de Strip. De geldpers staat in de opleggert!

Spinal Fap | 15-01-08 | 13:25

@ Van Dal

Of is het misschien dat de dollar niks meer waard is door al dat valse geld? Vragen, vragen ...

shakermaker | 15-01-08 | 13:25

@King of controversy 15-01-08 @ 13:20
Dus volgens jou zit de Mossad heirachter?

Agent327 | 15-01-08 | 13:24

@ LvD 15-01-08 @ 13:19
Of na te kijken op echtheid.

Moriaantje | 15-01-08 | 13:24

Ja, dan kan je toch maar beter goud hebben. Euro's zijn misschien wat moeilijker maar ook na te maken. Dus goud, of kamelen.

Robert Irving III | 15-01-08 | 13:24

Toen Afghanistan net veroverd was verschenen er ook opeens tassen vol nieuwe Amerikaanse dollarbiljetten. Het zullen deze biljetten wel zijn die hun terugkeer naar de VS hebben gemaakt. In Irak is waarschijnlijk hetzelfde trucje uitgehaald. Drugsinkomsten waren blijkbaar niet genoeg.

OlympianMaster | 15-01-08 | 13:23

En vanaf nu gaat die dollar in rechte lijn naar beneden?

alpha_mannetje | 15-01-08 | 13:21

*alu hoedje opzet*
*inspiratie voelt komen*
Geld is olie, olie is Iran. Bush heeft verklaard Iran niet te willen aanvallen. Israel wil wel Iran aanvallen. Israel is Joden. Joden is geld.
Lijkt mij dat daar toch wel een verhaal in zit.

King of controversy | 15-01-08 | 13:20

Investeer dan ook in zimbabwaanse dollars. dan weet je in elk geval zeker dat niemand de moeite neemt ze na te maken

LvD | 15-01-08 | 13:19

Poep ze uit!

diederik_2 | 15-01-08 | 13:18

Schaf dan ook Euro's aan...

da wizard | 15-01-08 | 13:16

dollars zijn toch geen flikker waard, om die nou nog na te maken....

van dal | 15-01-08 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken