Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brekend: Terreuraanslag voorkomen

guatanamobaai.jpgNederland is ontsnapt aan een terreur aanval. Zojuist op de telex. De Dienst Speciale Interventies (DSI) heeft vandaag drie mensen aangehouden die ervan worden verdacht dat ze 2008 met iets teveel explosieven knallend wilden inluiden. Dat meldt het landelijk parket van het Openbaar Ministerie. De DSI ging tot actie over nadat de AIVD het landelijk parket over de voorgenomen aanslag had ingelicht. Een woordvoerster wil niet zeggen of het gaat om een aanslag uit terroristisch motief. Maar aangezien het trio van 31, 32 en 39 jaar bestaat uit twee Nederlandse Marokkanen en een Sudanees zonder vaste woon- of verblijfplaats weten wij wel beter. Ondertussen is op de website van het NCTB de terreurdreiging nog steeds 'beperkt', dus aan die overheidsinstelling hebben we ook geen ene f*ck.

Reaguursels

Inloggen

Nog iemand iets van Terpstra met z'n kudtaktie gehoord?

Helmonster | 02-01-08 | 12:31

Jammer, anders was er weer eens iets leuks gebeurt

Berghje. | 01-01-08 | 17:04

Jammer ik had graag een terrorattack willen meemaken.

LoL @ Sévèke | 01-01-08 | 14:08

Misschien komt er een beperkte aanslag....

Een paar rotjes en een vuurpijl richting Cohen of Balkenende en dan weer spreken van een terroristische aanslag.

delano | 01-01-08 | 11:12

Wat jullie niet weten is dat ik gisteravond ook de grootste terreurramp van deze eeuw heb voorkomen in m'n achterkamertje... tsja... ik had er graag over gestoeft maar het nationaal belang verbiedt mij hier meer over te zeggen.
Jullie kunnen in ieder geval gerust zijn dat het gevaar weer geweken is in de geruststellende gedacht dat ik over jullie waak. Goed van mij hè !

Prikker | 01-01-08 | 11:01

Geen medelijden mee hebben. Alles afpakken wat ze gegeven is. Doen ze met mensen die hier geboren en getogen zijn, en die keihard gewerkt hebben voor hun oude dag, ook.

Snorry! | 01-01-08 | 10:36

niettemin de beste wensen.

dr.spin007 | 01-01-08 | 04:49

Laat die jongens toch. Als nu-nazi's wegkomen voor moord met 2 jaar brommen, waarom dan ali's opsluiten voor iets wat ze nog niet eens hebben kunnen bedenken? Gelijke mulla's, gelijke kappen.

correct | 01-01-08 | 02:25

Marokkanen genieten een speciale voorkeursbehandeling van het kabinet. De klapper worden afgepakt, en ze krijgen ieder 500 Euro in de knuist gedrukt om zich wat minder zielig te vinden.
Die Soedanees is echter nog een paar stapjes zieliger, ook van hem worden de klappers afgepakt, hij krijgt 500 Euro én een woonhuis.
Zo doen we dat in Nederland

Oerkoendoe | 01-01-08 | 02:05

Ik heb weinig gezien in het StaatSS hournaal van 18.00 over deze kwestie.
Wel om 16.00 uur.

Mazzeltov | 31-12-07 | 19:38

@-edit 31-12-07 @ 18:40:
Dat weet ik, ik ben ook ex-ingewijde, ik heb meer rechtbankdossiers gezien dan me lief is (ik mocht er ook een heleboel wegflikkeren, da's mooi werk hoor!). Kingetje is nogal naief in z'n aannames en ideeën. Maar hij is nog jong. Gaat wel over. Tenminste.... in een vorig draadje schreef 'ie:
"Hope I die before I get old..."

koerbagh ® | 31-12-07 | 19:29

Een 'onschuldige' mohammedaan?
Ain't no such thing

8675309 | 31-12-07 | 19:24

@-edit 31-12-07 @ 19:00

Dat is die gozert die niet kan zingen........... maar ik ga wel even kijken. Neem wel mijn oordopjes mee, dus als Kan E begint prop ik die er wel in........

frenkie4alllll | 31-12-07 | 19:17

@ v Maerlant 31-12-07 @ 18:38

Hmm, heb daar ooit al over gelezen. Kwestie van concentratie en de kerk- en woestijnvaders (die zijn pas interessant) komen in boekvorm op m'n pad.
'Aan de rol gaan'.. my husband bought a car today, ik heb daar nul inspraak in gehad, haha... m'n wraak is zoet: 2 weken op water en brood!

wopper | 31-12-07 | 19:13

ja lekker
over 3 maanden zijn ze toch weer vrij omdat het OM een stel klootzakken zijn
ik zeg terrorisme bestrijding overlaten aan het min. van Landbouw
die weten tenminste hoe je preventief ruimt voor een goede oplossing

Paul Cohen | 31-12-07 | 19:07

@frenkie4alllll 31-12-07 @ 18:58
Kan E? Nooit van gehoord.

Maaruh: Plezier vanaf!

-edit | 31-12-07 | 19:00

Toepasselijke titel bij een artikel in het AD.

Rotterdam maakt zich op voor knalfeest
ROTTERDAM – Tijdens de nieuwjaarsnacht is het feest aan de voet van de Erasmusbrug. Grote namen als Roog, Erick E en Kane zijn van de partij.
www.ad.nl/cultuurenshow/article1932335...

frenkie4alllll | 31-12-07 | 18:58

Waren ze van plan de Erasmusbrug op te blazen? Dan hadden we het live via de tv kunnen volgen....

Vanaf 23.30 tot 01.00 uur wordt het oud- en nieuwfeest in Rotterdam non-stop uitgezonden. Om middernacht is het spetterende vuurwerk te zien, gevolgd door het optreden van Kane.Rond middernacht besteden ook Net 5 en SBS6 aandacht aan het feest.

Het programma: om 21.00 uur dj Erick E, om 22.00 uur Leroy Styles en om 23.00 uur Roog. Om 23.58 uur start het aftellen, gevolgd door het vuurwerk. Vanaf 00.10 uur het miniconcert van Kane. Van 00.35 uur tot 02.00 uur draait dj Lucien Foort.

frenkie4alllll | 31-12-07 | 18:54

@de diehards

het was weer fijn uw discussie hier te kunnen volgen,dat u allen de jaarwisselling in gepaste dronkenschap moge doorbrengen.

Prospero año nuevo!!

DANNY3960 | 31-12-07 | 18:44

@koerbagh ® 31-12-07 @ 18:23
Als ex-ingewijde weet ik dat de meeste zaken de pers niet halen. Alleen de grote vondsten worden gemeld. In dat opzicht is het best aannemelijk dat er hier geen wapens zijn aangetroffen. Maar het blijft een aanname, meer niet. En verder zegt het helemaal niets over de achterliggende redenen van deze zaak, aangezien wij de informatie van de AIVD en het Landelijk Parket niet kennen. Eén ding is wel duidelijk: op basis van de informatie die ze wel hadden is voldoende aanleiding gevonden om tot deze actie over te gaan. Da's voor nu meer dan genoeg.

-edit | 31-12-07 | 18:40

wopper 31-12-07 @ 18:25

'Het gouden bloed van de Borgia's' van Sagan zou als intro kunnen dienen. Aan de rol vanavond? 't Amusement dan!

v Maerlant | 31-12-07 | 18:38

Wat ik dan weer vreemd vind is dat over de nationaliteit van die informatiedragers geen enkele mededeling wordt gedaan.

dawg | 31-12-07 | 18:30

Wat te zeggen van het kopje "nieuws" op de nctb-site. Laatste nieuws van 29-11 Dat zegt al evenveel als de terreurstatus "beperkt".... Diep triest, tjibbe joustra was het toch? ÜberlutserT van het UWV.

osta | 31-12-07 | 18:28

@ koerbagh 18:23
Verder mag de camera bij grote maffiabaze altijd de buit filmen, je vergeet Samir, niemand wist dat hij kunstmest is huis had. Ook bij andere verdachten die stilletjes opgepakt werden, werd verteld wat voor wapens ze in hun hadden (die prutser in A'foort Jason ofzo had een mes).
Dus tot nu toe heeft het Om een traditie om geen geheim te maken van gevonden wapens. waarom zouden ze dat nu wel doen?
(jaja kan allerlei mogelijke motieven hebben) Maar zoals het er nu voorstaat zijn er gewoon geen wapens gevonden, klaar.

King of controversy | 31-12-07 | 18:26

@King of controversy 31-12-07 @ 18:17
Ik acht die kans ook groot dat het OM dat bekend zou maken, tenzij het belang van het onderzoek dat momenteel in de weg staat. Wellicht later. Je weet het niet. En wie zegt dat de bedreiging met vuurwapens gepleegd zou worden? Wellicht was men van plan Geertje met een aardappelschilmesje te fileren. Je weet het niet.

Wat ik wel weet is dat je in 0031 niet zomaar aangehouden kan worden. Er moet aan nogal wat voorwaarden voldaan zijn voordat je iemand als verdachte aan kan merken (art 27 WvSV). Die voorwaarden zijn nóg scherper wanneer je verdacht bent van een feit dat nog gepleegd moet worden, zoals in deze casus. En wanneer de DSI wordt ingezet, reken er maar op dat er heel wat hotemetoten aan te pas zijn gekomen alvorens zo'n beslissing wordt genomen, want een verkeerde inschatting kost hun kop.

Dat alles wijst er eerder op dat men meer dan redelijke vermoedens had tegen deze personen. Althans: zoals de zaak er nu voor staat. Of alles strafrechtelijk juist is verlopen, weten we pas als de rechter er zich over buigt.

-edit | 31-12-07 | 18:26

@ v Maerlant 31-12-07 @ 17:55

OT/
Interessant, v Maerlant(s).. er is vroeger toch een boel geschreven over de Gekkehenkiecult.. men zou er eens onderzoek naar moeten doen. Ben nog altijd op zoek naar een goed boek over de oude kerkvaders, wel of niet brallend, dat waren minstens zo vreemde tijden als nu.

.

Het gaat nu tekeer hier met keiharde knallen, niet normaal meer.

See you around, vriend.

wopper | 31-12-07 | 18:25

@King of controversy 31-12-07 @ 18:17:
Tsja, dat was allemaal in het openbaar, met ooggetuigen. En als een granaat afgaat kun je ook moeilijk ontkennen dat er geen wapens zijn gevonden of daar geen mededeling over doen. In dit geval weet je het gewoon niet. Punt.
Je weet ook niet hoe vaak wapens gevonden worden en hoe vaak dat wordt gemeld aan de pers. Elke aanname daarover is volkomen uit de lucht gegrepen.

koerbagh ® | 31-12-07 | 18:23

@ koerbagh 18:19
Joh? Méééén je dat nou?

King of controversy | 31-12-07 | 18:22

Thiamine. En vanavond geen alcoholica.

wolfje23 | 31-12-07 | 18:21

@King of controversy 31-12-07 @ 18:11:
Oogetuigen die vertellen dat baardmans met het uitstoten van Arabische kreten Theo afslacht is wel ietsjes meer dan holle frasen van politie en justitie na een arrestatie. Volstrekt onvergelijkbaar. Enfin, ga maar even wat eten. Iets met vis, vlees en verse groenten, je hersens hebben het hard nodig.

koerbagh ® | 31-12-07 | 18:19

@ koerbagh 18:12
oke dan. Bij alle terroristenarrestaties werd bekend gemaakt wat er voor wapens gevonden waren. Samir kunstmest, die flippo op de lelybaan een doorgeladen machinepistool, Laak kwartier een granaat en diverse pistolen. Behalve bij dat gezin uit Utrecht. (wat later ook onschuldig bleek). Op grond daarvan acht ik het verdomde waarschijnlijk, maar dan ook verdomde waarschijnlijk dat het OM het nu ook bekend zou maken, als er wapens gevonden zouden zijn.

King of controversy | 31-12-07 | 18:17

koerbagh ® 31-12-07 @ 18:12
Is de paus katholiek? Krijg de pl**ris dan loop ik al jaren achter de verkeerde aan......

Wishbone | 31-12-07 | 18:15

King of controversy 31-12-07 @ 18:11
Maar toen had de wereld gelijk. King, jij hebt nooit gelijk..... :-)

Wishbone | 31-12-07 | 18:13

"Nogmaals, als er wapens gevonden waren, had het Om dat wel gemeld, doen ze meestal."
@King of controversy 31-12-07 @ 17:59:

Volstrekt gratuite opmerking. Jij weet helemaal niet hoe vaak ze dat wel of niet naar buiten brengen. Ik durf zelfs het tegendeel te beweren: de meeste vondsten van illegale wapens halen de krant helemaal niet.
Maar ook al is het waar dat er geen wapens gevonden zijn bij huiszoekingen zegt dat helemaal niks. In de info van de AIVD kan ook staan dat er iemand met een Ford Transit op een bepaalde dag, bepaald tijdstip die troep uit het buitenland zou brengen. Weet jij niet. Ik ook niet, maar het kan. Het feit dat er fysiek geen wapens zijn gevonden zegt helemaal geen reet.

@King of controversy 31-12-07 @ 18:05:
Ja en? Dat is een Officier van Justitie feitelijk ook.
't Is ongeveer hetzelfde als beweren dat de Paus katholiek is.

koerbagh ® | 31-12-07 | 18:12

@ Wishbone 18:08
Dat zei ik ook toen Mohammed een mes in Theo zijn buik stak. "wacht nou even gewoon het vervolg af". Maar nee, toen was de wereld opeen te klein.

King of controversy | 31-12-07 | 18:11

@King of controversy 31-12-07 @ 18:06
Nu ga je echt kul uitslaan. Dit comment slaat werkelijk nergens op.

Agent327 | 31-12-07 | 18:10

King of controversy 31-12-07 @ 17:59
Kan het niet zo zijn dat er geen verdere mededelingen gedaan worden in het belang van het onderzoek? Kan het niet zo zijn dat er morgen of volgende week nog meer arrestaties verricht worden? Willen ze misschien niet zoveel kwijt om andere verdachten niet op het spoor van een mogelijke op handen zijnde arrestatie te brengen? Wacht nou gewoon even het vervolg af koppig ventje......

Wishbone | 31-12-07 | 18:08

Kennelijk wilde Brusselmans op tijd aan de oliebollen. Feiten zijn overbodig geworden?

Hoen | 31-12-07 | 18:07

Wedden dat het niet tot een veroordeling komt.
Dus dan is er ook geen gevaar geweest...

da wizard | 31-12-07 | 18:06

@ Agent 327
Of ze hebben juist deze opgepakt, om anderen in paniek te brengen. Kan ook. Het kan ook zijn dat er tegelijk een ufo is geland, maar dat nu alle aandacht hier naar uit gaat. Zou ook zo maar kunnen. Je weet het niet hè?

King of controversy | 31-12-07 | 18:06

@King of controversy 31-12-07 @ 17:59
Hmm.. Je weet niet wat ze gevonden hebben, maar weet wel te vertellen dat het niks is. En omdat het OM niet zoveel naar buiten brengt, ga jij er vrij ongefundeerd en vooral voor het gemak vanuit dat er geen wapens of andere bewijsmiddelen zijn gevonden. Jij stelt dat het statement van de AIVD bullshit is zonder het te kennen.

Sorry King. Ik ben het regelmatig met je eens, maar de argumentatie die je nu voert is onhoudbaar. Om maar 1 reden: je trekt conclusies zonder alle feiten te kennen. Iets dat je zelf overigens ruiterlijk toegeeft.

Ik zeg: laten we ophouden met speculeren, de Plisie en het OM haar werk laten doen de al dan niet komende vervolging rustig afwachten. Tot die tijd weet niemand behalve ingewijden er het fijne van. Zelfs jij niet.

-edit | 31-12-07 | 18:06

@ koerbagh 17:49
met nadruk op het woordje "mede". Hoe vaak heb je het niet gehoord: "crime fighter Fred Teeven"
www.google.com/search?hl=en&q=crim...

King of controversy | 31-12-07 | 18:05

@King of controversy 31-12-07 @ 17:59
Op korte termijn, niet direct (hoewel de dreiging nu groter kan zijn). Bovendien, nee geen wapens maar ik weet niet en jij ook niet wat er op de papieren stond of op de gegevens dragers. Indien daar gegevens opstaan die het onderzoek in gevaar brengt wordt geen ruchtbaarheid aan gegeven. Dat er geen wapens o.i.d. zijn gevonden betekent niet dat ze niet bezig waren ze te krijgen (van die Belgie groep missschien wel) of via Belgie zijn ze dichter bij kunnen komen.

Agent327 | 31-12-07 | 18:05

@ edit
Ja, dat zeg ik ook. Het is heel weinig
Voornaamste punt is dat er bij de huiszoekingen niks meer is gevonden dan wat correspondentie. Wat er verder in die correspondentie staat (morgen afspraak met mr X om tien kilo dynamiet te kopen, bijvoorbeeld) weet ik verder ook niet. Ik zeg alleen dat het gegeven bewijs niks voorstelt.
En omdat het OM normaal gesproken wel naar buiten brengt als er wapens in beslag genomen zijn, ga ik er vanuit dat ze dat deze keer ook zouden doen, als ze gevonden waren.
Mijn conclusie: er zijn geen wapens gevonden, dus de AIVD 'wist' dat de mannen niet elk moment een aanslag konden plegen. Dat andere statement is dus bullshit.
@ koerbagh
Nogmaals, als er wapens gevonden waren, had het Om dat wel gemeld. Dat doen ze meestal. (ja, is geen waterdichte redenering. Vast wel filosofisch wat mis mee, kom maar jongen)
@ Agent327 17:52
Zie hierboven (voordat je een Murdockje doet, en mij ervan gaat beschuldigen je te negeren ;)

King of controversy | 31-12-07 | 17:59

@koer
Was geen correctie (nou ja toch wel, .... voor KoC), ik had je post nog niet eens gelezen.
Maar toch graag gedaan.

Herman Flipsen | 31-12-07 | 17:55

en ik ben wel een heaumeaufiele jeaudse negert met een bril op! En moet je dr wat van dan?

peenindiees | 31-12-07 | 17:55

OT
@ Wopper
.
Uit 'Van de lande van Oversee' van JvM:
.
Die Kerke es van haren lene
ontervet! Dijn herte is van stene,
kerstijn man gaet het di niet na!
Si es dijn moeder, die ic mene,
die di suver maect ende rene
alsmen di in die vonte dwa.
Satanas kinder alghemene
hebben die mammorie allene
beset opdat di toebesta.
Nu roept die Kerke met groten wene:
"Jhesus Kerst van Nazarene,
Men rovet dat erve dat di toega!
Pugna pro patria!"
.
(De kerk is van haar leen beroofd. Christen je hart is van steen als je dit niet raakt. Want het is de kerk die jou door de doop zuiver gemaakt heeft. Nu hebben Satans kinderen de Islam gevestigd in het land dat jouw toebehoort. En met grote droefheid roept de kerk: Jezus Christus, men rooft jouw erfdeel. Strijd voor het Vaderland!).

v Maerlant | 31-12-07 | 17:55

@Herman Flipsen 31-12-07 @ 17:50:
O ja, Leefbaar NL... Die andere rebellenclub. Merci voor de correctie.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:53

@King of controversy 31-12-07 @ 17:47
Vaag heb ik het idee dat je totaal niet weet wat er voor bewijs is dus hoe kun je je daarop baseren?

Agent327 | 31-12-07 | 17:52

@King of controversy 31-12-07 @ 17:47:
Er is helemaal geen bewijs gepubliceerd dus je oordeel is volstrekt gratuit en niet ter zake doend. Je baseert op een paar frasen van politie, justitie en AIVD. Denk jij dat ze alles zo maar even naar buiten brengen? Je bent echt niet goed wijs.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:51

@King of controversy 31-12-07 @ 17:47
Bewijs? Welk bewijs? Een paar regeltjes door wat Hournalisten opgelepeld is nog steeds geen bewijs. Nee, king: je oordeeld te vroeg zonder inhoudelijke kennis van deze casus. Als je de feiten niet kent, wil dat nog niet zeggen dat er geen bewijzen zouden (kunnen) zijn. Vooralsnog ga ik er vanuit dat men redelijke vermoedens had, die dusdanig zwaar waren dat met de DSI heeft ingezet. En dat gebeurt niet zomaar. Maar de exacte reden ken ik evenmin als jij. En da's maar goed ook.

-edit | 31-12-07 | 17:51

@King of controversy 31-12-07 @ 17:43
Vriend en vijand, was het er over eens, dat Teeven een zeer capabel kamerlid was tijdens zijn "Leefbaar Nederland" periode. Dat telt ook mee.

Herman Flipsen | 31-12-07 | 17:50

@ bottehond 17:36
Antwoord in het lijstjestopic.

King of controversy | 31-12-07 | 17:50

"En dat hij zo hoog bij de VVD op de lijst is gezet, is toch mede vanwege zijn reputatie, nietwaar?"
King of controversy 31-12-07 @ 17:43

Is dat zo? Da's nogal een aanname. Ik denk dat het eerder zo is dat hij zo hoog op de lijst stond omdat het een juridisch expert is, ervaring met OM, politie en rechtbank als ook politieke ervaring in de kamer (weliswaar bij de LPF, maar goed...). Dat heeft met z'n inhoudelijke werk verder niet zoveel te maken.

@ -edit 31-12-07 @ 17:45:
Dat probeer ik 'm ook al een tijdje aan het verstand te peuteren, maar hij is nogal dwars.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:49

@King of controversy 31-12-07 @ 17:43
* dat je én neger én jood bent, weiger ik te geloven. Dat zou te zielig zijn*
-
Wel eens gehoord van Sammy Davis jr?
Die had zelfs, bij dit alles, ook nog maar één oog ook.

Agent327 | 31-12-07 | 17:49

@Wishbone 31-12-07 @ 17:43
Mee eens. Bovendien wil de DSI zelf ook graag vaker betrokken worden bij 'lichtere'acties van arrestaties.

Agent327 | 31-12-07 | 17:47

@ edit
Ik oordeel slechts op het gegeven bewijs
En dat is veel te weinig voor een veroordeling. Het woord van de verdachten tegen het woord van het OM. Dat wint de verdachte altijd (tis hier wel Nederland).

King of controversy | 31-12-07 | 17:47

@King of controversy 31-12-07 @ 17:43
Hahaha, Le Roi op de valreep. Ben helegaar geen negert, zelfs niet als men bezig is e te negeren.
Mazzel tov!

Murdockyoufool | 31-12-07 | 17:46

@King of controversy 31-12-07 @ 17:31
Hoe kom jij erbij dat er niets te straffen valt? Dat lijkt mij een volstrekt voorbaige conclusie, tenzij je de aanhoudingsgrond en de redenen van wetenschap van Politie en OM kent alvorens ze tot aanhouding overgingen.

-edit | 31-12-07 | 17:45

Zo, ik ben er weg van. Veel plezier met uw vingers en prettige uiteinden.

Murdockyoufool | 31-12-07 | 17:43

@ koerbagh 17:35
En dat hij zo hoog bij de VVD op de lijst is gezet, is toch mede vanwege zijn reputatie, nietwaar? Een reputatie die hij waar heeft opgebouwd? Juist, bij het OM.
@ Murdockyoufool
De enige die dat zegt, is toch echt een neger hoor.
En dat je én neger én jood bent, weiger ik te geloven. Dat zou te zielig zijn.
(verder, je kritiek leek redelijk veel op die van Andre nogwat en koerbagh, dus het leek me overbodig om voor jou dan een extra post te schrijven. Het spijt me als ik hiermee niet voldoende respect heb betuigd voor jouw cultuur. Pleeg alsjeblieft geen aanslagen

King of controversy | 31-12-07 | 17:43

Agent327 31-12-07 @ 17:39
Is niks mee lijkt me. Ze zijn ervoor getraind, hebben er de uitrusting voor, ze worden door de staat betaald dus zet ze maar in.

Wishbone | 31-12-07 | 17:43

@Wishbone 31-12-07 @ 17:35
Nog niet zo lang geleden liepen ze te klagen dat ze nooit wat te doen hebben en ingezet wilde worden bij de reg. arrestatieteams. Deze DSI is juist in het leven geroepen na Den Haag met het granaat incident omdat de reg. groep niet goed toegerust was voor dit soort arrestaties.

Agent327 | 31-12-07 | 17:39

@ Toon Timmermans (wijkagent woensel)

Nu krijg je een koekje van eigen deeg hé haha

geilaard | 31-12-07 | 17:38

@ elisamad 31-12-07 @ 17:28

Vertel eens meer.

wopper | 31-12-07 | 17:37

@koerbagh ® 31-12-07 @ 17:35
Of bosje Aspergers, kan ook wonderen doen.

Murdockyoufool | 31-12-07 | 17:37

King of controversy 31-12-07 @ 17:31

Je staat wel in G- Unites NSB-er van het jaarlijstje, lil' dude. Schaam je.

bottehond | 31-12-07 | 17:36

@King of controversy 31-12-07 @ 17:31:
Nee, nu niet meer. Hij is thans tweede kamerlid, daarvoor was hij Officier van Justitie. Nou en? Mag dat niet? Daar kun je nochtans niet uit afleiden dat hij in de functie van Officier slechts VVD-achtige zaken behandelde vanuit een VVD-standpunt. Je praat zo verschrikkelijk veel peop, lieverd. Echt, je moet om je vitamientjes denken hoor. Alleen maar macaroni-kaas is niet genoeg.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:35

koerbagh ® 31-12-07 @ 17:31
Ja is een goede site. Ik wist trouwens niet dat er militairen in de eenheden zaten.... Toch weer wat geleerd op de laatste dag van het jaar.

Wishbone | 31-12-07 | 17:35

bedankt wensbeen. je zou eruit concluderen dat er een forse dreiging moet zijn geweest daar anders het regionaal arrestatieteam ingezet zou zijn.

wolfje23 | 31-12-07 | 17:33

@King of controversy 31-12-07 @ 17:31
Schoft! Ik ben een vieze Jood ja!

Murdockyoufool | 31-12-07 | 17:33

@Wishbone 31-12-07 @ 17:29:
Nou, ik had er eerst nog even een abstract van de site bij getikseld, maar dat leek me achteraf overbodig, dus weer weggehaald. 't Staat er allemaal vrij duidelijk.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:31

@ Jeremia 31-12-07 @ 17:15

Zombie laat zich zijn werk niet afpakken! Maar als 't zover komt is je analyse juist, en daarvoor gaan we de barricaden op!

.

@ v Maerlant 31-12-07 @ 17:15

Of de rok.. moest de betekenis overigens wel opzoeken.
Enfin, we gaan als land zij aan zij voor wat betreft bovenstaand nieuws over jihadi's.. veel heeft het gekonkel van Thielemans & Co. en JP niet geholpen vrees ik. Nog meer appeasen en doekoe doneren lijkt me heel verstandig *kuch*

wopper | 31-12-07 | 17:31

@ Murdockyoufool
Klopt, ik haat negers.
@ Wishbone 17:16
Tel eens even het aantal verdachten met een woning, en het aantal huiszoekingen... AIVD heeft 5 woningen doorzocht (staat gewoon in de link, geen speciale info).
Verder AIVD is er dan misschien om te voorkomen, OM is er om te straffen, en hier valt niks te straffen. Het enige wat hiermee bereikt wordt, is dat die mannen weten dat ze in de gaten worden gehouden, en dus voorzichtiger te werk zullen gaan. Nou, proficiat.
@ Agent 327
Zou kunnen. Er zijn meerder lokatie's doorzoxht, en daar is allemaal niks gevonden. Maar verder zijn de AIVD en het OM lekker aan het prutsen. Zo weten we zeker dat er een terror aanslag komt.
@ koerbagh 17:20
Kijk bijvoorbeeld naar Fred Teeven. Zo a-politiek als de pest.
@ fuckje
Zelf heb ik het liefst iets met kaas, als dat mag...

King of controversy | 31-12-07 | 17:31

koerbagh ® 31-12-07 @ 17:28
Heheheh te laat.... Je wordt ouder papa....

Wishbone | 31-12-07 | 17:29

Ik had het verhaal al via via gehoord dat Marokkanen in de oudejaars-nacht "iets"met zwaar vuurwerk wilden doen en dat de Rotterdamse politie dubbele mankracht heeft ingezet

elisamad | 31-12-07 | 17:28

Nog steeds "BEPERKT"? Dat is natuurlijk ook een terreuraanslag. Van drie Nederlanders dit keer: Hanneke Groenteman, Sonja Barend en Femke Halsema.

grote haas | 31-12-07 | 17:28

@King of Controversy: Je hebt geen flauw idee, geldt voor iedereen hier trouwens.
.
Wenst iedereen een fijne jaarwisseling zonder fragmentatiebommen.

A1VD | 31-12-07 | 17:28

Jammer.. ik wou nog wat spannends.

Tomatenplukkert | 31-12-07 | 17:26

Knap hoor, op de laatste dag van het jaar toch nog het gearresterdeverdachtenquotum halen, kunnen ze in 't Zandt nog wat van leren!

wacky | 31-12-07 | 17:25

geen cavas meer voor koc.

daskapitalist | 31-12-07 | 17:23

DSI zijn dat de zware jongens en doen die alle mogelijk-terreurgerelateerde-aanhoudingen? Of alleen bij vuurwapengevaar? Vragen,vragen...

wolfje23 | 31-12-07 | 17:22

Carbidschieten?

lunarts | 31-12-07 | 17:22

@Schoorsteenveger 31-12-07 @ 17:14:
Dat is dan ook hun taak. Verder begeven ze zich niet in het juridische spelletje daarna. Dat is hun pakkie aan niet.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:22

Alexis Charles Henri 31-12-07 @ 17:01

* proest *

bottehond | 31-12-07 | 17:21

Meki!

moicoi | 31-12-07 | 17:21

Wel fuck me, die turdmeister van een Dragking negeert me gewoon, hoe schandalig. Geef 'ns antwoord joh!

Murdockyoufool | 31-12-07 | 17:21

Of het OM greep even in vanwege politieke motieven.
King of controversy 31-12-07 @ 17:11

Hoe, wat, waar, waarom? De rechter-commissaris aast op een politiek baantje? Je hebt wel hele rare kronkels in je hoofd. Eet je wel goed, jongen?
Het OM is een a-politieke organisatie. Het voert alleen zijn wettelijke taak uit: het handhaven van de strafwet. Terreurdreiging is daarin opgenomen (artikelen 97-107 zoek maar na), bij meerderheid van stem aangenomen in de Tweede Kamer. Klaar.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:20

@King of controversy 31-12-07 @ 17:11
*Als je als AIVD ziet dat de heren ingredienten aan het verzamelen zijn, dan hou je toch verdomde goed bij waar die spullen blijven?*
-
Daar mag je als burger wel van uitgaan. Maar doen ze/kunnen ze dat ook altijd? Als ze zich opsplitsen met zooi, heeft de AIVD op dat moment genoeg mensen om alles te kunnen volgen? Misschien weten ze van 1 lokatie waar íets'zou kunnen liggen of heeft gelegen. Ik verwacht nu van de AIVD dat ze de gevonden gegevens dragers goed gaan napluizen en een zéér betrouwbare vertaler erbij hebben. Zou niet de eerste keer zijn dat ze een onbetrouwbare tolk gebruiken.

Agent327 | 31-12-07 | 17:19

@king
buurman!!!!!

jopi | 31-12-07 | 17:18

Boris Poepnagel reloaded!

Boris Poepnagel | 31-12-07 | 17:17

@Alexis Charles Henri 31-12-07 @ 15:52
Ik schat Utrecht CS toch als de grootste kanshebber in:

* grote concentratie mocro's rondom station al aanwezig

* 2 keer 5 dagen per week kans om lekker veel slachtoffers te scoren.

Auke | 31-12-07 | 17:17

King of controversy 31-12-07 @ 17:1
Het is nu8 even niet interessant of ze een bom in elkaar aan het zetten waren. De plannen die ze aan het maken waren zijn belangrijk. De huiszoeking kan misschien wel naar meerdere verdachten leiden en of gegevens van explosieven bevatten. Misschien wel de plaats van de explosieven, of misschien wel een vierde verdachte die in het bezit is van explosieven die de bomgordel om zou doen. Het AIVD is er om dit soort dingen te voorkomen, niet om ze op te lossen. Als ze er weer een zootje van hebben gemaakt dan horen we dat snel genoeg. Het is als eerste belangrijk dat het voorkomen wordt, ongeacht de uitkomst van het onderzoek. Daarna is het dan weer aan de leiding en de politiek om er eens orde op zaken te stellen........

Wishbone | 31-12-07 | 17:16

"Professionele oliebollen zijn mooi rond en middelbruin. Amateurs-oliebollen zijn donkerbruin en hebben allemaal rare uitstulpingen, stijl enge hemellichamen uit science-fictionfilms." Ik ga geen uitleg geven want dan wordt ik weggejorist.

Mastermattie | 31-12-07 | 17:16

zijn er al b0Uncende beelden?

superjan | 31-12-07 | 17:15

Worden verdacht, oh gelukkig was al bang dat ze het nog echt van plan waren ook. Nou, een weekje staan ze weer opstraat en zitten ze bij Witteman en Co.
Gelukkig kunnen we weer verder onze 42inch vuurwerk mortier voor vanavond klaar maken. En 48inch is zoiets als dit: www.youtube.com/watch?v=O-OXCZ3Pc2k&am...

Sashimi San | 31-12-07 | 17:15

wopper 31-12-07 @ 17:11

Thx! De echte had daar waarschijnlijk ook alle reden toe. Hier en nu moet je het echter met de virtuele stellen, en die zegt: het hemd is nader dan de broeck'.

v Maerlant | 31-12-07 | 17:15

v Maerlant 31-12-07 @ 17:02
wopper 31-12-07 @ 17:11
Als het aan de rooibosbrigades ligt is dit binnenkort Entartete Kunst.

Jeremia | 31-12-07 | 17:15

Ben vandaag 2x de grens 0031 - 0049 over geracet met een kofferbak vol vuurwerk. Geen controle te zien... Die hadden het natuurlijk te druk met het oppakken van deze medelanders.. Die er ongetwijfeld weer met een waarschuwing vanaf komen..!!

Sulfuric-Acid | 31-12-07 | 17:14

koerbagh ® 31-12-07 @ 17:05
Ja en nee. De AIVD zal het toch zo goed mogelijk moeten voorkoken.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 17:14

update van website is 29-11 ... lekker acuteel

HitchHiker | 31-12-07 | 17:12

Best sneu! Hebben die knakkers al hun duur verdiende eurootjes aan vuurwerk uitgegeven en pik de politie het in.
Ella, misschien kun jij soelaas bieden.

Anth.9403 | 31-12-07 | 17:12

@ v Maerlant 31-12-07 @ 17:02

Dante heb ik nooit gelezen (shame on me). Om 't 'goed' te maken deze:
www.zombietime.com/mohammed_image_arch...
De echte JvM had 't niet zo op christenen.
* in 2008 maar eens onze eigen geschiedenis bestuderen gaat *

wopper | 31-12-07 | 17:11

@ jopi
In de TBS kliniek in Utrecht. Kamer 341.
@ wishbone 16:58
Weet ik het.
Ik geloof ook best dat die mannen in een email hebben geschreven dat het misschien een goed idee is om een aanslag te plegen. Misschien zelfs wel hoe en waar ze het zouden doen. Maar met het bekend gemaakte 'bewijs' kun je als verdachte gewoon volhouden van "ik meende het niet" "stoere kroegpraat" "uit de hand gelopen grap". Dat wordt anders als justitie binnenvalt op het moment dat je een bom in elkaar aan het zetten bent.
@ fuckje
Het zijn er inderdaad wel erg veel. sorry daarfür. *nog eens doorleest*
@ Alexis Charles Henri
Is het erg moeilijk om te lezen? Lees eens het stukje in de Pers. Echt, die letters bijten niet. Doe maar, gebeurd niks, beloof ik je.
@ Agent 327
Als je als AIVD ziet dat de heren ingredienten aan het verzamelen zijn, dan hou je toch verdomde goed bij waar die spullen blijven?
@ koerbagh
Of het OM greep even in vanwege politieke motieven.

King of controversy | 31-12-07 | 17:11

Zal wel nooit bewezen kunnen worden. De heren komen dan vrij. Helaas moet het een keer echt gebeuren, zoals in Spanje, eer dat men het gevaar inziet. Had die jongens even laten gaan, dan was de sfeer in Nederland meteen veranderd. Ten voordele van Wilders. Oh, vandaar dat ze zo vroeg zijn opgepakt.

Chamo | 31-12-07 | 17:10

@fuckje 31-12-07 @ 17:08:
Ja. 't Is van zichzelf al een halve gare.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:10

benieuwd of het wat is. je weet het niet he?

wolfje23 | 31-12-07 | 17:09

'Nederland is ontsnapt aan een terreur aanval'
*opgelucht ademhaalt*

Het immer correcte staatshoernaal berichtte over twee nederlanders van marokkaanse afkomst. Dat zij met een blok beton aan de voeten in de Nieuwe Waterweg afgezonken mogen worden *vroom kijkt*

Jedermann ein guten rutsch ins neuen Jahr! (zeggen ze in Duitsland)
tabee

JosVerbeek | 31-12-07 | 17:08

@Mekker 31-12-07 @ 17:05
Ja, de mocro's in elkgeval wel.

Agent327 | 31-12-07 | 17:06

Vuurwerk is gevaarlijk!

Boris Poepnagel | 31-12-07 | 17:06

@fuckje 31-12-07 @ 17:04:
Iets met boter en (poeder)suiker...

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:06

@Schoorsteenveger 31-12-07 @ 17:02:
Een mijnenveld waar de AIVD zich dan ook helemaal niet begeeft. Dat zal die lui in Leidschendam een grote rotzorg zijn. Het enige dat ze doen is de informatie overbrengen naar justitie en politie en die redden zich er maar mee verder.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:05

Hoop niet dat ze een dubbele paspoort hebben, komen ze er wrs met een taakstraf vanaf.

Mekker | 31-12-07 | 17:05

Iemand een recept voor een oliebol, of eten we King hier ter plekke op?

fuckje | 31-12-07 | 17:04

King of controversy 31-12-07 @ 16:57
Een waar woord, King. De scheidslijn tussen stoer doen, plannen maken en plannen uitvoeren is flinterdun. Voor de AIVD letterlijk een juridisch mijnenveld.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 17:02

wopper 31-12-07 @ 17:00

Neen, recht vanuit de 8ste hellekring van Dante. Zelf heb ik ook een stukske over een valsche profeet geschreven, maar waar heb ik dat weer... ach, de timmerman en z'n voordeur hè.

v Maerlant | 31-12-07 | 17:02

@King of controversy 31-12-07 @ 16:57:
Dus? Het OM is overtuigd geworden door de informatie die de AIVD aan heeft geleverd. Da's alles wat je ervan kan zeggen. Punt.

koerbagh ® | 31-12-07 | 17:02

@King of controversy 31-12-07 @ 16:57
Wie weet wat ze nog op de gegevens dragers vinden? En waar ze eventueel de middelen kunnen/zullen vinden? Dat er bij huiszoeking niets is gevonden is misschien alleen maar te danken aan het feit dat deze heren iets slimmer zijn dan de gemiddelde mocro.

Agent327 | 31-12-07 | 17:02

"Wat ik wel glashard kan beweren is dat de AIVD niet wist of de mannen de middelen hadden om een aanslag te plegen. Hadden ze dat wel geweten, hadden ze dat wel doorgebriefd aan het arrestatieteam/justitie, en was het als deel van het bewijs in beslag genomen. Het enige wat gevonden is, zijn wat gegevensdragers"
.
Kijk jongens, King of Controversy weet precies waar de AIVD mee bezig is. Meneer is van alles op de hoogte. Hij zit in de top van de organisatie. Hij mag er verder niet teveel over zeggen, maar omdat het zo gezellig is maakt hij voor ons hier vanmiddag een uitzondering.
Laat mij niet lachen.

Alexis Charles Henri | 31-12-07 | 17:01

Als iemand z'n neus snuit is het een aanval. Wat een opgeklopt sfeertje. Ik voel mij veilig en laat mij ook niet bang maken door lui die daar garen bij spinnen. Men leest de verkeerde kranten en men leest de verkeerde blogs.

Nereïde | 31-12-07 | 17:01

@ v Maerlant 31-12-07 @ 16:51

Van de hand van de echte Jacob?
Zo ja, dan werd hij voor deze kwetsende uitspraak iig niet gekoppensneld.
Thanks, zo ken ik u weer.. ;)

wopper | 31-12-07 | 17:00

Die knakkers krijgen vanavond fijn halal oliebollen en sjampoepel op kosten van de staat.

Fijne jaarwisseling collega-reaguurders, dat jullie morgen met 8 vingers weer fijn present zijn!

Klukkluk | 31-12-07 | 16:59

" Elke politici"....
@King, lees eerst even door, voordat je post.

fuckje | 31-12-07 | 16:59

King of controversy 31-12-07 @ 16:50
Ah ik begrijp het, die mannen zijn niet gevolgd? Niet afgeluisterd? bankgegevens zijn niet gecontroleerd? De AIVD zag ze, vond ze verdacht omdat ze een baard hadden, hebben vervolgens het OM ingelicht, die vonden de baarden ook wel verdacht(ja je weet niet wat er onder zit hè) en die zijn gelijk overgegaan tot de arrestatie omdat ze anders misschien om twaalf uur moeten werken. En om twaalf uur moeten ze thuis bij moeder de vrouw zijn natuurlijk anders hebben ze een week ruzie.....
.
Lul toch niet zo slap...........

Wishbone | 31-12-07 | 16:58

Wel sneu voor Geert. Als het een beetje tegenzit, dan kan-ie zijn hele script weer gaan herschrijven.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:58

@king of crap
waar laten ze jou s´nachts?

jopi | 31-12-07 | 16:58

@ koerbagh 16:48
Dat is gewoon wat technisch gelul in het vierkant. Ja ik weet wat de AIVd doet.
en inderdaad, "niks kunnen uisluiten" is inderdaad blabla waarje niks aan hebt. Elke politici roept niks anders. Het zou van een enorme minachting jegens de reaguurder getuigen als ik op dat zinnetje ging zitten vitten, dat haalt iedereen er wel uit (toch?)
Wat ik wel glashard kan beweren is dat de AIVD niet wist of de mannen de middelen hadden om een aanslag te plegen. Hadden ze dat wel geweten, hadden ze dat wel doorgebriefd aan het arrestatieteam/justitie, en was het als deel van het bewijs in beslag genomen. Het enige wat gevonden is, zijn wat gegevensdragers.
En inderdaad, het plannen van een terroristische aanslag is strafbaar (is ook @ Wishbone). Maar waar ligt de grens tussen plannen en stoer roepen.
voorbeeld:
@ AIVD ik ga een aanslag plegen.
Plan ik nu een terroristische aanslag? Echt niet hoor. Of misschien wel, maar het OM kan dat nooit voor de rechter hard maken.

King of controversy | 31-12-07 | 16:57

@Eiguh
Holy shit, accuut is natuurlijk: acuut. Geen accuutje.

Murdockyoufool | 31-12-07 | 16:57

@dutchdane 31-12-07 @ 16:47, ja echt wel, maar nog meer respect voor mensen die het slachtoffer kunnen worden.

gentle giant | 31-12-07 | 16:56

Jan Passant 31-12-07 @ 16:40
Een terroristische aanslag op een partijcongres van de PvdA zal hen ook niet wakker maken. De overlevenden zullen een commissie oprichten om te onderzoeken hoe het mogelijk was dat de Ummah (moslimwereldgemeenschap)geprovoceerd werd tot deze daad. Maar eerst komt er een uitgebreid 'mea culpa' persbericht uit waarin dringend en smekend gevraagd wordt aan de mossels om de dialoog niet te verbreken. Om kort te gaan geloof ik dat de diehard autochtone PvdA'er bereid is zijn eigen hals door te snijden als de mossels hem er om vragen.

Jeremia | 31-12-07 | 16:55

Murdockyoufool 31-12-07 @ 16:53
OK, maar als ze dan allemaal terug zijn, dán zal het voortvarend worden aangepakt, daar ben ik van overtuigd.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:54

Niks aan de hand. In het prestatiecontract van de pliesie staat o.a. dat ze per jaar 10 terroristen moeten aanleveren om in aanmerking te komen voor de oudejaarsbonus en ze kwamen er nog 3 tekort.

OpaWizzkid | 31-12-07 | 16:54

@King of controversy 31-12-07 @ 16:50
Je hoeft niet over middelen te beschikken om als accuut gevaar te worden bestempeld.

@Schoorsteenveger 31-12-07 @ 16:50
... als het Kabinet terug is van haar winterreces.

Murdockyoufool | 31-12-07 | 16:53

wopper 31-12-07 @ 16:35

O, hebt gij het zo zitten?
.
'Geen kuip of vat zal zo gespleten blijken
Na het verlies van duig of klamp als hij
Wiens romp ik tot zijn gat uiteen zag wijken.
.
Zijn darmen hingen er in slierten bij;
ik kon alle organen onderscheiden,
en ook de droeve zak waarin wat wij
.
Verteren drek wordt; maar ondanks z'n lijden
keek hij mij aan, rukte zijn borst uiteen,
en zei: 'Zo wijd kan ik mijn ribben spreiden!
.
Zie mij, Mohammed, aan: verminkt als geen
Voor mij gaat Ali, met zijn hoofd gespleten
Van kuif tot kinnebak, hoor zijn geween
.
Ook ieder ander hier, laat ik u weten,
Heeft twist en tweedracht op de aard verspreid;
En daarvoor worden wij uiteengereten.'

v Maerlant | 31-12-07 | 16:51

King of controversy 31-12-07 @ 16:46
Noch het een, noch het ander staat vast. Dus laten we de autoriteiten oproepen ons zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van de feiten. Onder de bezielende leiding van onze krachtige minister-president, onze grote J.P. Balkenende, zal dit varkentje (excusez le mot) wel even gewassen worden, en zullen wij snel en doeltreffend worden geïnformeerd!

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:50

Snap die terroristen niet. Hoe moeilijk moet het zijn om een aanslag te plegen, zonder dat iemand erachter komt, dat je dat aan het voorbereiden ben ?

PSZ-E | 31-12-07 | 16:50

@King of controversy 31-12-07 @ 16:46
Als ze eerder in Den Haag hadden opgetreden waren er geen 2 agenten gewond door een handgranaat. Dat dan weer wel.

Agent327 | 31-12-07 | 16:50

@ Wishbone 16:42
Linkjes waar ik m'n info uit haal, staan gewoon op nieuwnieuws. voor jou nog even het citaat: "In vijf woningen werden huiszoekingen gedaan. Daarbij zijn 'gegevensdragers en correspondentie' in beslag genomen, meldt woordvoerster Desirée Leppens van het Openbaar Ministerie."
Kortom, geen wapens (hoewel, op ogrish.com stond laatst hoe je iemand z'n oogbal kon uitlepelen met een USB-stick).
Deze mannen hadden niet de middelen om een aanslag te plegen. En het is toch verdomme de taak van de AIVd om te weten of iemand de middelen heeft (en waar die middelen dan blijven, zodat ze bij een inval meteen in beslag kunnen worden genomen)

King of controversy | 31-12-07 | 16:50

DANNY3960 31-12-07 @ 16:40

Dat waren kapers man.Drink niet zoveel en blijf bij de les!!!

DANNY3960 | 31-12-07 | 16:49

quasi modo 31-12-07 @ 16:47
Ze zullen wel te hard gediscussieerd hebben op straat over naar welke tent ze uit zouden gaan(Slotervaart) en daarom heeft het DSI maar besloten om ze preventief te arresteren.

Wishbone | 31-12-07 | 16:49

@ King of controversy 31-12-07 @ 16:38
"Om een aanslag te plegen, heb je twee dingen nodig: een plan/organisatie en de middelen. Zodra een potentiele terrorist beide heeft, moet je hem inrekenen."
Dat is jouw opvatting. Dat is jouw goed recht. Jij draagt dan ook niet de verantwoordelijkheid over mijn welbevinden (goddank).
Ondergetekende denkt dat de wetgeving in Nederland gelijk in Engeland zo moet worden ingericht dat wanneer is bewezen dat iemand het voornemen heeft tot het plegen van een terroristische actie (plan, organisatie), iemand via de Strafwet moet worden kunnen aangepakt.
Jij vindt dat er dan eerst ook nog 15 kilo Semtex en een kookwekker gevonden moet worden.
Ik noem dat naïef en gevaarlijk.

Alexis Charles Henri | 31-12-07 | 16:49

@King of controversy 31-12-07 @ 16:38:
Je weet duidelijk niet hoe de justitiële keten van dit land opereert. De AIVD pakt geen mensen op. De AIVD verzamelt alleen maar informatie en analyseert die. Da's het enige dat ze doen, de godganse dag, dag in in dag uit. Als uit die informatie een potentieel gevaar blijkt dan gaan ze daarmee naar het OM die vervolgens op basis van de aangeleverde info kan beslissen of de politie tot arrestatie van verdachten over moet gaan.
Verder kan jij niet glashard beweren of die informatie niet deugt, die is niet gepubliceerd, dus je kan er geen zinnig woord van zeggen. De bewering dat "ze niet kunnen uistluiten dat die jongens op korte termijn geweld zouden gebruiken" is geen leugen, dat kunnen ze namelijk bij niemand uitsluiten. Het is gewoon een loze kreet voor het ANP zodat de kranten tenminste iets kunnen publiceren. Je kunt aan de hand daarvan over de kwaliteit van de vergaarde informatie over die lui helemaal niks zeggen.
Kortom: Je speculeert weer eens volkomen Ins blaue hinein, kakelt en orakelt als een kip zonder kop en hebt eigenlijk niks te zeggen.
But what else is new.

koerbagh ® | 31-12-07 | 16:48

gentle giant 31-12-07 @ 16:40
Misselijke grap die foto, geen respect voor die mensen die het slachtoffer zijn?

dutchdane | 31-12-07 | 16:47

@Schoorsteenveger 31-12-07 @ 16:44
Mag, echter er zijn mensen die dat wel vinden. Fuckje bijv. Ik ben het met je laatste comment echter wel eens.

Agent327 | 31-12-07 | 16:47

@ Schoorsteenveger 31-12-07 @ 16:46

Of Britta de Beul.

wopper | 31-12-07 | 16:47

@Schoorsteenveger 31-12-07 @ 16:46
Nee man. Böhler natuurlijk. Bloedige Britta!

Murdockyoufool | 31-12-07 | 16:47

@King
Tuurlijk joh, het zijn vast onschuldige lievertjes die een beetje over hun toeren zijn geraakt door een teveel aan kerstverlichting.

quasi modo | 31-12-07 | 16:47

Misschien kunnen we een poule starten.
Welke advocaat zal het gaan worden? Ik gok op Moszko.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:46

@ Agent327
Nee. Maar je leest toch hoe die massa hier het klakkeloos overneemt. In hun beleving waren dit drie levensgevaarlijke terroristen, die nog maar net op tijd opgepakt zijn. Dat is gewoon niet waar. En volgens mij is het nuttig om daar toch even op te wijzen. Mensen als Aussi hebben namelijk zelf niet het vermogen om kritisch na te denken. die vinden het maar saai geleuter.

King of controversy | 31-12-07 | 16:46

@AntonHolland 31-12-07 @ 16:43
Binnen afzienbare tijd zit er één op de troon met 2 paspoorten. Dan kun je er helemaal niks meer aan doesn. Eigenlijk nu al niet meer.

Agent327 | 31-12-07 | 16:45

Is die brekebeen JP al teruggeroepen van wintersport?

fuckje | 31-12-07 | 16:45

@King of controversy 31-12-07 @ 16:38
König, de AIVD en de DSI kennen de spelregels. Je denkt toch niet dat ze in actie -denk na, de AIVD die actie onderneemt... Fortuyn, Van Gogh, tralalala- zouden komen als er geen sprake was van een directe dreiging?

Murdockyoufool | 31-12-07 | 16:44

Agent327 31-12-07 @ 16:42
Volstrekt niet met je eens. Geen charisma.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:44

Telex? volgens mij is dat een half jaartje geleden de nek omgedraaid.

Als oud telexist viel me dat bericht exstra op!

Gerard9503 | 31-12-07 | 16:44

In Rotterdam zijn ze altijd de lul.
Eerst gooien de Duitsers het plat en nu willen de Marokjes weer hetzelfde.
Hebben vast een excuus.
Laten we er maar niet te veel van zeggen, wordt onze vorstin weer pissig.
Hoe is het trouwens nog steeds mogelijk om van 2 walletjes te blijven eten door met 2 paspoorten door het leven te gaan.
Den Haag wordt toch eens wakker. Niet achteraf gaan lullen zoals toen Pim was doodgeschoten en vervolgens vele van zijn plannen over te nemen.

AntonHolland | 31-12-07 | 16:43

King of controversy 31-12-07 @ 16:38
Gelukkig heb jij inzage in de gegevens van de AIVD waar je uit op kunt maken dat de AIVD bullshit verkoopt. Plemp die gegevens eens in een comment, of is het zo ultra-geheim omdat het landsbelang anders in gevaar komt?
.
En een aanslag plannen is ook strafbaar, gewoon even voor het geval je het nog niet wist.....

Wishbone | 31-12-07 | 16:42

@Schoorsteenveger 31-12-07 @ 16:40
Is er al, schijnt PVV te heten

Agent327 | 31-12-07 | 16:42

3 maar? hier in de buurt lopen honderden terroristjes rond met explisieven,

ouder | 31-12-07 | 16:41

.. de volgende treurdreigert moest maar eensch per abuis een pvda vergadering opblazen. De weldenkende menschen kunnen zo'n extra wake-up calletje best gebruiken.

Jan Passant | 31-12-07 | 16:40

fuckje 31-12-07 @ 16:21

Jan,Piert,Joris en Corneel....... die hadden baarden.

Weet het dat zijn er vier,maar ze hadden toch iemand achter de schermen.

DANNY3960 | 31-12-07 | 16:40

@King of controversy 31-12-07 @ 16:38
*Waarom zegt de AIVD dan toch: "dat ze niet kon uitsluiten dat deze jongens op korte termijn geweld zouden gebruiken". Dat is een leugen, of op z'n minst heel slecht werk*
Ben je iets anders van de AIVD gewend?

Agent327 | 31-12-07 | 16:40

fuckje 31-12-07 @ 16:33
Als het daar dan maar bij blijft. Je weet hoe het met 'leefbaar' is gegaan. Binnen de korste tijd moest héél Nederland leefbaar gemaakt worden. Nou, dat heeft wel geholpen.
Binnenkort krijgen we Alleen Almelo, en Alleen Tilburg en Alleen Lelystad, en voor je het weet staat er een charismatisch man of vrouw op om Alleen Nederland op te richten en de 'oude politiek' eens een lesje te lezen.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:40

@Murdock
Anders weet ik er nog wel een paar.

jopi | 31-12-07 | 16:38

@ Alexis Charles Henri 16:27
"Jij wil terroristen netjes inrekenen nádat de bom is afgegaan."
En dat maak je waaruit op?
juist vanuit die spanning tussen nationale veiligheid en grondrechten is het zeer belangrijk dat de AIVD goed opereert.
In dit geval verkoopt de AIVD bullshit.
Om een aanslag te plegen, heb je twee dingen nodig: een plan/organisatie en de middelen. Zodra een potentiele terrorist beide heeft, moet je hem inrekenen. De AIVD is ervoor om dat in de gaten te houden. Om hufterige moslims op te sporen die met plannen rondlopen, en vervolgens die hufters bespioneert, om te kijken of ze ook de middelen in handen krijgen om die aanslag te plegen. en zodra ze beide hebben, tot actie over gaan. Dus nog voordat de bom afgaat, maar wel dat de terrorist de bom al in handen heeft.

Als je dan kijkt naar wat er nu bekend is geworden, dan hebben deze jongens alleen maar het plan (waarvan je nooit weet in hoeverre dat slechts stoerdoenerij was), niet de middelen. Kortom, deze jongens waren op het moment van arrestatie, compleet ongevaarlijk.
Waarom zegt de AIVD dan toch: "dat ze niet kon uitsluiten dat deze jongens op korte termijn geweld zouden gebruiken". Dat is een leugen, of op z'n minst heel slecht werk.

King of controversy | 31-12-07 | 16:38

-weggejorist-

Bloodzone | 31-12-07 | 16:37

@bloodzone
bij ons zijn ze al een maandje bezig, ik weet niet waar uw huidige verblijf plaats is, maar zou wel niet in de stad zijn.

ijsmannetje | 31-12-07 | 16:36

@ v Maerlant 31-12-07 @ 16:31

Allez, gij uwe eigen uitleg! Zelf denk ik meer aan de stralende tekens van De Heere..'er zullen in de einddagen vele tekens aan den hemel staan'.. 'wacht u voor den valschen profeet'.. (u weet wel wie.. die, ja).

wopper | 31-12-07 | 16:35

@snuff
LOL.

jopi | 31-12-07 | 16:34

Eindelijk een beetje waar voor mijn geld. Die drie gasten mogen de komende maanden aan verhoormethoden die net op het randje zijn, worden onderworpen.

Murdockyoufool | 31-12-07 | 16:34

De aanslag op van Gogh had geen terroristisch motief. Slechts een religieus.
King of controversy 31-12-07 @ 16:05

Briljant, zelden zo gelachen.

van Kloten | 31-12-07 | 16:33

@Schoorsteenvegert,
Maar dat is Utrecht, daar heb ik niets te zoeken.

fuckje | 31-12-07 | 16:33

komt allemaal door die filmplannen, was er al thee besteld?

Jan Passant | 31-12-07 | 16:33

@ King, je hebt gelijk, welke fascist zou Rotterdam nou willen platgooien.

gentle giant | 31-12-07 | 16:31

wopper 31-12-07 @ 16:26

Die mannen deden het ervoor zeg ik u, het was een groot provocerend kruis, een opgestoken vinger van de luchtmacht.
.
OT/
Voor u en uw geliefden hoop, vrijheid en blijheid.

v Maerlant | 31-12-07 | 16:31

*twijfelt er sterk aan of Snuff gasten heeft*

B. de Laar | 31-12-07 | 16:30

King of crap : je trapt met beide pootjes in m'n valletje. Hebben ratten wel vaker last van.Had je dat ook gedaan als ik had geopend met "roi de merde" ? Sterkte verder, want ik ga nu m'n gasten zinvol verpozen.

snuff | 31-12-07 | 16:29

@ Schoorsteenveger 31-12-07 @ 16:28

Met AU.. puik gevonden naam..

wopper | 31-12-07 | 16:29

Schoorsteenveger 31-12-07 @ 16:25
Is verdomd lastig om de boel bij elkaar te houden met explosieven hoor.......

Wishbone | 31-12-07 | 16:29

King of crap : je trapt met beide pootjes in m'n valletje. Had je dat ook gedaan als ik had geopend met "roi de merde" ? Sterkte verder, want ik ga nu m'n gasten zinvol verpozen.

snuff | 31-12-07 | 16:29

@geilaard 31-12-07 @ 16:22, bedoelde ik.

gentle giant | 31-12-07 | 16:29

Mijn goede voornemen voor 2008;opruiende linkse ventjes als King of controversy, bijstandskoning,en de rest van de welbekende lutsertjes volledig negeren! Wie doet er mee?

Ratko | 31-12-07 | 16:28

fuckje 31-12-07 @ 16:26
Ja, maar dan hoor je weer dat Henk Westbroek de politiek in wil....

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:28

@Bloodzone 31-12-07 @ 16:25
U woont in een rustige wijlk? Hey is hier aldagen én nachten volop knalle. Vervolgens natuurlijk sirene(s) vam brandweer/politie en of ambulance.

Agent327 | 31-12-07 | 16:27

de finnen hier in de buurt zijn al blij met een vuurpijl en een rotje. zo kan het dus ook.

daskapitalist | 31-12-07 | 16:27

@ King of controversy 31-12-07 @ 16:19
Snuff een "ventje" noemen maakt je argument niet sterker.
Dat is één.
Verder: Snuff pleit ervoor terroristen op ta pakken vóór de bom afgaat.
Jij wil terroristen netjes inrekenen nádat de bom is afgegaan.
Ook mooi hoor, maar ook niet erg serieus te nemen.
De spanning tussen enerzijds grondrechten en anderzijds nationale veiligheid is een gegeven.
Zonder meer roepen dat de grondrechten in het geding zijn en dat er niet preventief mag worden opgetreden is naïef en gevaarlijk.
Kort en goed: ik heb lieven snuff aan de rode knop dan u.

Alexis Charles Henri | 31-12-07 | 16:27

Het positieve is wel, dat we meki en klunshof in één keer vergeten zijn, dat dan weer wel.

fuckje | 31-12-07 | 16:26

@ v Maerlant 31-12-07 @ 16:21

Gij ziet spoken, v Maerlant.. dat waren chemtrails..
* naarstig het verband tussen kruisen, vodden, Armageddon en de NWO gaat zoeken *

OT/
Alvast een happy 2008 voor u en de famielje!

wopper | 31-12-07 | 16:26

@vander F 31-12-07 @ 16:06
De gemiddelde Nederlander is dan ook banger voor een belastingaanslag dan voor een bom in een winkelstraat.

Framoes | 31-12-07 | 16:25

inquisitra 31-12-07 @ 16:22
B. de Laar 31-12-07 @ 16:23
Mensen, mensen, laten we de boel nou wel even bij elkaar houden!

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:25

-weggejorist-

Bloodzone | 31-12-07 | 16:25

Een fiks aantal mensen met een dubbele nationaliteit die de afgelopen maanden met het vliegtuig naar hun thuisland zijn teruggegaan, hadden eventueel, indien zij dat hadden gewild, mogelijk aanslagen gepleegd kunnen hebben of dat willen doen.
.
Lulverhalen van die AIVD en als het waar is, dan hebben we nog wel een OM dat er een dusdanige puinhoop van weet te maken, dat de eventuele aanklacht niet ontvankelijk wordt verklaard.

ADO-Le-Cent | 31-12-07 | 16:25

fuckje 31-12-07 @ 16:21
Ik zeg Kamal Abu en Ayman.....

Wishbone | 31-12-07 | 16:24

Auw ik voel Joris aankomen hehe

geilaard | 31-12-07 | 16:24

Bestaan er wel Soedanezen met een vaste woon- of verblijfplaats?

mark twain | 31-12-07 | 16:23

fuckje 31-12-07 @ 16:21 achternamen? iets met 'el'?

van dal | 31-12-07 | 16:23

@KoC 31-12-07 @ 16:10
Het beste is er bij jou zo langzamerhand wel af hè? Zo flauw die voorzetjes van je de afgelopen dagen, en maar hopen dat iemand 'em inkopt.

Aussie | 31-12-07 | 16:23

@inquisitra

Pas even op met wie je landverraders noemt, rechtse lul. De geschiedenis leert dat de meeste landverraders toch echt niet van links kwamen...

B. de Laar | 31-12-07 | 16:23

Dat wordt dan weer zo'n geile week voor g Wilders-SS

geilaard | 31-12-07 | 16:22

Let op!!!!

In de commentaren in de komende dagen zullen linkse landverraders alles roepen in het kader van dat het onze eigen schuld is. Dus we moeten nog dieper bukken van ze zodat terroristen die ons zowiezo wel willen raken die bom zo diep mogelijk in onze reten kunnen vogelaeren.
Tot die tijd...... thee?

inquisitra | 31-12-07 | 16:22

Tijd voor een nieuwe poll: Raadt de voornamen.
Ik gok op Mohammed, Ali en nog een Mohammed.

fuckje | 31-12-07 | 16:21

wopper 31-12-07 @ 16:15

Ik zei het vanmorgen nog tegen mijn vrouw, met die overvliegende F16's, ik stond buiten, zij kwam buiten, ik zei 'Ziet ge dat groot kruis dat die mannen daar getrokken hebben?' 'Ja' zei ze, 'Ik zie het'. Ik zei 'Daar komen vodden van.' En ge ziet het hè.

v Maerlant | 31-12-07 | 16:21

King of controversy 31-12-07 @ 16:19 weer tegendraads?

van dal | 31-12-07 | 16:21

Kijk Klunshof, dit zijn nu de echte topics. Als je het over ouder worden wilt hebben moet je maar bij de pispottenbrigade van je plaatselijke bejaardenhuis gaan.

B. de Laar | 31-12-07 | 16:20

Raus damit

Remington.223 | 31-12-07 | 16:20

Zijn die twee nou nederlandse marokkanen of marokkaanse nederlanders? Met andere woorden, waar ligt hun loyaliteit? Kan zijn dat ze een moskee op wilden blazen, toch?

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:20

@ snuff
Je mist het punt ventje. Ik kan ook heel stoer roepen dat ik het binnenhof ga opblazen (sterker nog, had daar samen met allerlei andere terroristen al een concreet plan voor). Maar zonder explosieven gaat je dat toch echt niet lukken.
Als je als AIVD zegt dat je "niet kunt uitsluiten dat deze drie op korte termijn geweld gaan gebruiken" dan weet je als AIVd dus dat ze zowel het plan als de middelen hebben. Nou blijken ze die middelen niet te hebben. (nou ja, ze hadden dus wel die papiertjes). Dus kunnen ze op korte termijn geen geweld gebruiken. Onzinarrestatie dus.

King of controversy | 31-12-07 | 16:19

@snuff 31-12-07 @ 16:15
Als ze ze nou de kans hadden gegeven een beetje te vluchten, hadden ze ze daadwerjelijk preventief kunnen ruimen.

Agent327 | 31-12-07 | 16:19

gentle giant 31-12-07 @ 16:16 weer alarm.. mag niet meer hé? weeralarmen, dit kabinet spreekt steeds meer in de 'verbiedende wijs'...

van dal | 31-12-07 | 16:18

@King of controversy 31-12-07 @ 16:10
Om de schijn van diskriminasie tegen te gaan zal de AIVD ook wat andere nationaliteiten oppakken: Pakistanen, Afghanen, Irakezen en een verdwaalde Egyptenaar. Hierbij wordt aangetekend dat het puur toeval is dat de betreffende personen toevallig allemaal islamitisch zijn.
Zo goed?

fzwart | 31-12-07 | 16:17

@vanderF,
Repsect dan toch?

fuckje | 31-12-07 | 16:17

Ja,ja, we moesten het weer beter doen dan de Belgen........

Lying Dutchman | 31-12-07 | 16:16

King of Crap : die actie van de AIVD valt onder preventief ruimen.

snuff | 31-12-07 | 16:15

Zou 't de schuld van Geertgen zijn dat deze 'jongens' geradicaliseerd zijn?
* wacht in spanning af wanneer de eerste link gelegd wordt door de een of andere multikulkoekenbakkerexpert *

wopper | 31-12-07 | 16:15

vander F 31-12-07 @ 16:12 maar dat is vervelend, de hele dag je woon en verblijfplaats verslepen.. gevalletje waar mijn jas is woon ik...

van dal | 31-12-07 | 16:14

-weggejorist-

KaKeL Kees | 31-12-07 | 16:14

drekzooi 31-12-07 @ 16:04
Die zit ergens in een hoekje oud te worden. Vind 'pisvlek' eigenlijk wel een mooie nickname. Nagenoeg onzichbaar, maar de stank blijft wel lang hangen.

Schoorsteenveger | 31-12-07 | 16:13

@ fuckje 31-12-07 @ 16:09,
je zit elkaar dan ook de hele dag op de lip , met z'n drieen op de niet vaste woon- en verblijfplaats.

vander F | 31-12-07 | 16:12

*flikkert nog een hoop extra letters en woorden naar boven. Ik was even pissig*

King of controversy | 31-12-07 | 16:11

De lading explodeerde niet zoals gewenst : bleek voortijdig geërodeerd.

snuff | 31-12-07 | 16:11

Dit trouwens pure discriminatie van de AIVD
Net even op de pers site gekeken. Die arme jongens zijn aangehouden omdat de AIVD niet kon uitsluiten dat ze op korte termijn geweld zouden gebruiken. Waarmee die jongens dat geweld zouden gebruiken, is nog onduidelijk. De enige wapens die gevonden zijn, zijn hypergeanvanceerde gegevensdragers. nou geef ik toe dat papiersneetjes vervelend zijn, maar om iemand daarvoor in de cel te stoppen?
Maar nee, het waren Marokkanen, dus moesten het wel terroristen zijn. De AIVD discrimineert, oppakken die gasten.

King of controversy | 31-12-07 | 16:10

@drijflijk,
Ja, en bovendien woonden ze bij die Soedanees zonder vaste woon- en verblijfplaats.

fuckje | 31-12-07 | 16:09

@ King of controversy 31-12-07 @ 16:05
Zou het werkelijk?
Terrorisme is het plegen van of dreigen met geweld, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Ik zou daar de moord op Van Gogh wel onder durven scharen.
Immers, de brief die in de buik van Van Gogh was geprikt, was gericht aan een volksvertegenwoordiger.

Alexis Charles Henri | 31-12-07 | 16:09

King of controversy 31-12-07 @ 16:05
Religieuzen zijn toch terroristen?

Wishbone | 31-12-07 | 16:09

@Teen & Agent327
Kansenwijk bewoners?

krop slaap | 31-12-07 | 16:08

laten we alsjeblieft wat begrip pogen op te brengen voor die jongens. Ze hebben geen werk, worden gediscrimeerd en bovendien is er niets voor ze te doen.

drijflijk | 31-12-07 | 16:07

Ari Gold 31-12-07 @ 16:03,
absoluut,
vooral de belastingaanslag.

vander F | 31-12-07 | 16:06

@ Ari Gold
De aanslag op van Gogh had geen terroristisch motief. Slechts een religieus.

King of controversy | 31-12-07 | 16:05

Wanneer krijgt Klunshof z'n eerste echte topic of is die pisvlek alweer vertrokken?

drekzooi | 31-12-07 | 16:04

Een aanslag heeft toch per definitie een terroristisch motief?

Ari Gold | 31-12-07 | 16:03

Kijk.... daar heb je het gedonder al! Meneer moet zonodig een film maken.

OneandOnly | 31-12-07 | 16:01

buitengewoon intelligent natuurlijk... vanavond verwacht niemand het, Achmed!

gimiller | 31-12-07 | 16:01

DE trio???

Naeaumi | 31-12-07 | 16:00

@Teen 31-12-07 @ 15:57
Hier ook. Alleen als ze echt goed willen oefen, moeten ze die zooi in hun hand houden. Hebben ze gelijk live info hoe het ongeveer gaat aanvoelen.

Agent327 | 31-12-07 | 16:00

Er lopen hier ook al de hele dag Marokkaantjes te oefenen voor later.

Teen | 31-12-07 | 15:57

joh , dat is gewoon johan vlemminx

superjan | 31-12-07 | 15:57

@koerbagh ® 31-12-07 @ 15:48
Aan een instelling waar Tjibbe Joustra leiding aan geeft heb je sowieso geen f*ck. Het enige dat je zeker weet, is dat het teveel kost.

Kees Maf | 31-12-07 | 15:56

Jammer... ik had ze graag opgepakt zien worden NA de aanslag op KANE komende nacht.

Gezellig! | 31-12-07 | 15:56

@koerbagh
Precies.

jopi | 31-12-07 | 15:55

Rectaal lawinepijl inbrengen en knallen maar.
Hoehoe Trix wereldvreemde met dictator vriendjes heulende koningin van ons, gooi er nog eens zo'n leuk multi culti sprookje tegenaan.

capo | 31-12-07 | 15:54

Eindelijk een echt topic, door een echte redacteur, werd tijd.

fuckje | 31-12-07 | 15:54

hee brusselmans, doet eens opsnorren waar dat feestje zou hebben moeten plaatsvinden.. dit is geen nieuws zo hoor, halve berichten, en tendentieus ook, overal kijken ze nu mocro's argwanend na...

van dal | 31-12-07 | 15:54

@ inquisitra 31-12-07 @ 15:46

WHAHAHAHAHA

Harige Mammoet | 31-12-07 | 15:53

Ik liep zojuist in de stad en zag op de Dam een metershoge digitale klok aftellen, we weten waarheen. Ik dacht nog: als ik nou terrorist zou zijn zou ik hier vanavond op de dam mijn bomvest laten knallen. Dan neem je er zo 50 mee. Dezelfde gedachten bekruipen mij wel eens op 4 mei 20.00 uur, wanneer de Dam ook zo afgeladen vol staat.
Dus dit te lezen verbaast mij niet. Het is eerder dat je denkt: waarom nu pas.

Alexis Charles Henri | 31-12-07 | 15:52

Op de site van de nctb is het laatste nieuws van eind november. Op vakantie misschien?

Appie Snappie | 31-12-07 | 15:51

klauwkikker 31-12-07 @ 15:49

Wellicht zijn deze knulletjes de afleidingsmanoevre voor het echte werk.

Zo zou ik het verzinnen.

El_Guapo | 31-12-07 | 15:50

En waar zou het boem moeten gedaan hebben dan?

Days-Of-Wild | 31-12-07 | 15:50

misschien is er al Q style wel meer dan een aanslag gepland. Ach, beter dat ze het nu doen en niet volgende maand want dan had het geleken alsof Geert W het veroorzaakt had met zijn film.

granaatwerper | 31-12-07 | 15:50

net 500 meter door amsterdam gelopen en hoor alleen maar allag aghbarrrrr, en vervolgens een knal, dus zal wel meevallen...

grachtengordel | 31-12-07 | 15:50

Wat inquisitra zegt: meer thee! Misschien ook nog wat meer geld naar de kansenzones, want ik zou ook heel agressief worden als ik lelijke ramen en kozijnen had.

Aussie | 31-12-07 | 15:50

Nou, vanaf vanochtend 1000 uur mag het, dus opstellen in rotten van drie, vuurwerkbommetje anaal penetreren en ontsteken maar die hap !

Maar Van Rechts is het hier toch al moe; nog 40 daagjes en dan is het tabee Nederland ! Houdoe en bedankt !

Van Rechts | 31-12-07 | 15:49

Als de terroristen opgepakt zijn, lijkt me de dreiging inderdaad "beperkt"...

klauwkikker | 31-12-07 | 15:49

opblaas poppen

Papa is er niet meer | 31-12-07 | 15:48

"dus aan die overheidsinstelling hebben we ook geen ene f*ck."

Aan welke wel?

koerbagh ® | 31-12-07 | 15:48

Hè, gaat 't beginnen? We kunnen natuurlijk niet achterblijven bij België.
Benieuwd wie hiervan de schuld gaat krijgen..

wopper | 31-12-07 | 15:48

Laat ons de boel nog even bij elkaar houden.

v Maerlant | 31-12-07 | 15:47

Hebben ze dit jaar toch niet voor niks geoefend..

- teruggejorist - | 31-12-07 | 15:47

Die eerste lijkt op Meki

Agent327 | 31-12-07 | 15:46

De burgeroorlog breekt uit?

DANNY3960 | 31-12-07 | 15:46

Job!!!! MEER THEE!!!!!!

inquisitra | 31-12-07 | 15:46

Heeft men de moeite genomen om eerst te informeren bij die Veaugelaar, hard aanpakken van de Finse medemens is een heet hangijzer in ons land!

Werner Beinhart | 31-12-07 | 15:46

bizar

Frenky_B | 31-12-07 | 15:46

geert lult erover in de kamer
rita staat te wachten
ayaan liet zich weg jagen

waar blijft bush ?

vidamax | 31-12-07 | 15:45

Dat wordt dan geen knalfuif voor dit trio.

de voorzitter | 31-12-07 | 15:44

Hebben ze ook een vliegbrevet?

El_Guapo | 31-12-07 | 15:44

Wassenaar?

Backloop | 31-12-07 | 15:44

Mooi zo, nog net voor het eind van het jaar het land uit

man on the edge | 31-12-07 | 15:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken