Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks wil sobere oud en nieuw

vuurwerk.jpgWaar zouden we zijn zonder de wereldverbeteraars van GroenLinks. Nadat de afdeling Houten ons al wakker schudde over het kerstfeest (fout! energieverspillend! verkeerd!) trekt men nu aan de bel over oud en nieuw. Want ook daar vallen nog wel wat tradities de nek om te draaien ten bate van het milieu. Dat vuurwerk afsteken is bijvoorbeeld een ho-pe-loos verouderde gewoonte in deze tijden van groene bewustwording. Moeder aarde wordt leip van al die fijnstof in de lucht en ook astmapatiënten vinden het vet a-relax. Daarom zegt GroenLinks Rotterdam: verbieden die rommel! Raadslid Arno Bonte stelt het volgende stappenplan voor: volgend jaar wordt het nog gedoogd, in 2009 wordt het boetes uitdelen. Bijkomend voordeel volgens Arno: "Het aftroeven van de buurman met een net iets grotere vuurpijl zal tot het verleden behoren." Kijk, dat is dus het hele punt. Vuurwerkpijlen zijn de nieuwe SUV's! En die heeft Arno ook nooit een kunnen krijgen.

Reaguursels

Inloggen

Arno een Headshot geven scheelt ook een hoop luchtvervuiling. Een keer per jaar mogen we vuurwerk afsteken. mensen die vuurwerk naar mensen of dieren gooien of vernielingen aanrichten moeten overgens hard worden aangepakt.

benter | 01-01-08 | 12:49

Laat ze lekker op teren met dat gezeik ze moeten eerst is Den Haag kijken wat voor auto's ze rond rijden om een ander mans plezier af tepakken zelf zeker altijd braaf bij mama gezeten toen ze nog jong waren

mokem | 31-12-07 | 13:42

Nou, als die 1,6 Miljard!!! Chinezen vuurwerk blijven afsteken, dan vallen die 16 Miljoen Nederlanders wel mee (welggeteld dus 1% van China), dan kun je rustig een pijltje afsteken. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen, want dat geldt bijna voor alle vervuiling momenteel. Goed, een beter milieu begint inderdaad bij jezelf, maar een vuurpijl kan er dan nog wel vanaf.
Ga in 2008 eens met de trein naar het werk i.p.v. komend jaar weer 250 uur in de auto stil te staan in de file, probeer het althans eens een tijdje, das ook een stukske beter voor 't meleu.

puntkomma?! | 31-12-07 | 09:00

@ flip:
dat is zoooooooo Hazes!

Maelstrom | 30-12-07 | 17:31

Wellicht kan hij met zijn idee in een groot uitgevallen wenspijl richting hogere sferen worden geschoten. Of levert dat teveel verontreiniging op?

flip1234567890a | 30-12-07 | 17:28

@Ben Kramer:
Ik heb Christenen nog nooit wat over vuurwerk / milieu horen zeggen hoor.
De beste oplossing voor het CO2 probleem is dat alle milieumongeaulen 30 minuten niet ademen, gelijk een hele hoop uitstoot reductie! Laten we ook direct de PRIUS verbieden, die is milieu ONVRIENDELIJKER dan een HUMMER!
Overigens waren de KOUDSTE winters rond 1940-1945, en raad eens wanneer eer veel fijnstof in de lucht zit! Allemaal schieten dus!

Altochtoon | 30-12-07 | 17:15

What about Greenpeace? Waarom verbieden ze Greenpies niet vanwege die smerige diesel boten van ze? Greenpeace is het grootste paradox op aarde... Streven naar een beter milieu, maar intussen bakken met geld uitgeven aan milieu onvriendelijke flyers, oceaanstomers en RUBBEREN zodiac bootjes met dikke vette 100pk motor. Ik bedoel, dat is dan toch gewoon tuig?!

Stijlloos/Superieur | 30-12-07 | 16:10

klik vooral ook op arno link naar hyves om een leuk berichtje achter te laten

freekert | 30-12-07 | 15:06

@Ben Kramer

Gij zijt een mongeaul. alsof rechtse/seculiere partijen minder willen verbieden.
Neemt u een kijkje in uw huisblad de metro en het zal u wellicht opvallen dat zogenaamde *kuch* liberalen champignons & sprookjes boeken willen verbieden! Allicht voelt u zich thuis in de eerste categorie klootdzakken??
*ga nog even coke & vuurwerk halen van UW belasting centen*

Een ijverig 2008 toegewenst!

niegosnix | 30-12-07 | 15:06

Oké, maar dan ook het vuurwerk in Afghanistan afschaffen, dat kost veel meer geld, gewonden en doden dan het spul hier!!

balkumsboerke | 30-12-07 | 12:31

*Scheurt in zijn SUV de belgische grens over om nog meer vuurwerk te halen*

Zeehoer | 30-12-07 | 12:25

Onderdehand word ik kotsmisselijk van al die linksen en gristenen die mij het leven zuur willen maken, onder het mom van dat kankermilieu.
Je zou toch bijna denken dat je gek aan het worden bent, en ik ben niet de enige aan de comments te zien.
Ik zou daarom iedereen die links of gristelijk gestemd heeft of wil gaan stemmen in de toekomst, van harte de bloedhoest willen wensen in 2008!

*Gaat naar buiten om nog wat lawinepijlen af te steken*

Ben Kramer | 30-12-07 | 11:44

Als je midden in Bangkok op een willekeurig kruispunt uit de taxi stapt, vraag je je direkt af waarom wij eigenlijk al die maatregelen treffen, terwijl ze daar massaal teniet worden gedaan.

Ik wens iedereen van GL dan ook een dikke vette vuurpijl in hun oog!
*geroosterd broodje maken gaat*

krop slaap | 30-12-07 | 09:47

Wat een stelletje zeiksnollen daar in dat 010...

redrooster130977 | 30-12-07 | 09:15

Wat heb ik aan een goed milieu als de rest van mijn verblijf op aarde allemaal @#!*& is ?

schuco | 30-12-07 | 07:26

Weet rob wel hoeveel ton CO2 16.000.000 mensen uitstoten ?
Ook maar meteen verbieden om lucht te ademen.
Lost dat vuurwerk aansteek probleem zich vanzelf op !

schuco | 30-12-07 | 07:24

Mutsaerts.

Sobere is zonder e.
Voor de verkrachting van grote roze letters, verdien je straf.

wisselend | 30-12-07 | 06:10

@ oxided 30-12-07 @ 00:39

Niks melkkoeien, Melkbusschietn jong!

Pjotrovic | 30-12-07 | 01:35

In 2009 boetes uitdelen, hebben ze weer een manier gevonden om de schatkist te spekken, is het niet de bejaarde, automobilist, hardwerkende mensen, minder bedeelde onder ons dan wordt het maar het vuurwerk. Dit alles onder het mom van goed voor het milieu. Nou alles moet minder of stoppen of weg ermee. Wij blijven met z'n allen melk koeien van dit kabinet.

oxided | 30-12-07 | 00:39

groen links wil alles sober

krem | 30-12-07 | 00:26

@Kwastinette
U gebruikt toch wel ALLEEN oplaadbare baterijen voor uw clitorisator he?

paost712 | 30-12-07 | 00:08

@Dr Oplul 22:13

Speciaal Groen LutserTs vuurwerk; milieu vriendelijk maar (helaas) geen BTW over te heffen.

Veilig is het dan weer wel...

paost712 | 29-12-07 | 23:49

wanneer worden er eens mannen met een katalysator verwekt, zijn we daar ook weer van af, want laten we wel wezen hoeveel % vrouwen veroorzaken nou eigenlijk problemen

kwastinette | 29-12-07 | 23:05

Let op, binnen nu en een paar jaar worden er vuurpijlen met kathalysator op de markt gebracht. Probleem opgelost... iedereen blij!

Dr. Oplul | 29-12-07 | 22:13

groen links word gode zij dank gekozen door mensen met verstand

kwastinette | 29-12-07 | 22:11

een verbod op groen links.. klinkt ook wel lekker

krem | 29-12-07 | 22:02

ja graag, in landen als Denemarken is privé vuurwerk al jaren verboden in plaats daarvan word door de overheid op vele plaatsen vuurwerkshows gegeven door professionals wat echt spektakel is i.p.v. de stupiditeit van wat vele vele mensen als leuk word ervaren en alle stomme ongelukken worden daarmee verleden tijd - dan wordt het genieten inplaats van je te ergeren aan overlast en jammeren over opgeblazen handjes

kwastinette | 29-12-07 | 22:01

De Groen Lutsers wil het vuurwerk verbieden: dat gaat de staat zo ongeveer 11,5 milj. BTW schelen. en 1 week vervuiling

Als de Boomknuffel aars nu eens niet meer voor ieder wissewasje naar de Grote Speeltuin in Den Haag of het Pretpark in Brussel rijden maar gewoon vergaderen middels reeds bestaande technieken als IP (beeldtelefonie) scheelt dat het milieu zo'n heel kwartaal aan vervuiling; de samenlevening zon de 30% van de tijd die ze anders verdoen in de file EN ze laten zien dat ze serieus problemen kunnen en willen aanpakken.

Nee hoor vergaderen moet face2face en die auto vervuilt helemaal niet zo erg (op gas?) en dat met die files is schromelijk overdreven.

Toch maar vuurwerk verbieden dan

paost712 | 29-12-07 | 21:47

= onleefbaar Rotterdam of onleefbaar waar dan ook

kwastinette | 29-12-07 | 21:24

Leefbaar Rotterdam was zo slecht nog niet.

Newcastle | 29-12-07 | 21:14

Kom laten we ademen ook verbieden, of laten we er belasting op heffen!
20 eurocent per hap adem. Zoiets. Dat is ongeveer net zo zinnig als vuurwerk verbieden. Ga je eens bezig houden met filedruk, integratieproblematiek, de Nederlandse economie, lerarentekort, en mislukte VBMO-fabrieken. Pas als er voor ieder onderdeel een oplossing is die echt werkt, gaan we vuurwerk verbieden, goed?
Mooi dan zien we die Arno tot 2133 niet meer terug.

BeunDeHaas | 29-12-07 | 20:56

-weggejorist-

DolveVarNiente | 29-12-07 | 20:13

milieu is een hoax. Politici hebben angst nodig om de aandacht van het eigen falen af te houden. Bij gebrek aan vijanden hebben ze nu het domme volk op de korrel, dat echt gelooft dat het afsteken van een sterretje het milieu negatief beinvloed. Losers die dit geloven moeten eens een artikeltje of documentaire zoeken over mount st.helens die in 1980 net zo veel vervuiling tot in de statosfeer schoot in een paar uur, als al het autoverkeer ter wereld in 50 jaar doet.

jan-lul-de-behanger | 29-12-07 | 20:04

t'zijn altijd weer die jongetjes (alle leeftijden) die vuurwerk willen afschieten, gaan jullie nou ff met zn allen Afghanistan ombouwen en daarna Irak Iran enz enz, hebben we eindelijk rust hier en neem gelijk al die voetbalhooligans mee
100 punten voor gr.Links

kwastinette | 29-12-07 | 20:03

koerbagh ® 29-12-07 @ 19:42
Ik dacht dat wordt een stiekeme stinkerd. Maar je rook niks

LibertasSimplex | 29-12-07 | 20:00

Hopelijk verdwijnt het milieu ook een keer. Hoeven we dit soort gezeik niet meer aan te horen en kan GroenLinks ook opgedoekt worden!

OneandOnly | 29-12-07 | 19:50

lol!

Anaalfabeet | 29-12-07 | 19:42

@LibertasSimplex 29-12-07 @ 19:32:
Doe maar niet... ik kan me die scheet van je nog herinneren die je 2e kerstdag 2004 op vakantie in Thailand liet tijdens het zwemmen in zee. Dat heeft nogal wat losgemaakt toen.

koerbagh ® | 29-12-07 | 19:42

Ik zal eens een goeie scheet laten. Dan hoor je ze niet meer over oud en nieuw.

LibertasSimplex | 29-12-07 | 19:32

Thijs de Poedel

Breng een mens niet op ideeen he.
Arno met pek insmeren en dan aansteken ,hebbie een arnrotje.

Jaapioooo | 29-12-07 | 19:31

Ja..!

Toen in Slotervaart de auto's al brandend het Milieu stonden te Vervuilen
toen Wilden ze Niks..!

Sauron the Great | 29-12-07 | 19:24

Wanneer houdt in Nederland de trend om alles direct te verbieden nou eens op... zucht

-brulaap- | 29-12-07 | 19:17

Ik zal eens bij die Arno Bonte een vuurpijl in zijn reet proppen.....

Orgasmusje | 29-12-07 | 19:14

Enige vraag is of dit een onderwerp is waar de politiek zich tegenaan te bemoeien heeft.
't Antwoord is 'nee'.
GroenLinkserTs, typisch volk dat in een restaurant vraagt of de rekening gesplitst kan worden over alle 17 deelnemers, want je zou eens een halve euro teveel betalen.
Oprotten met dat stalinistische tuig.

nattebever | 29-12-07 | 19:09

Was eigenlijk van plan om geen vuurwerk af te steken dit jaar, maar van dit soort berichten word ik altijd erg recalcitrant. Toch maar even naar België dus (de hele weg in z'n 3 uiteraard).

RubenE | 29-12-07 | 18:50

Chiant 29-12-07 @ 18:39
En als we dan écht iets willen doen aan het voortbestaan van de mensheid, dan investeren we nu jaarlijks minimaal 5% van het BNP aan onderzoek naar rendabele kernFUSIE.

Chiant | 29-12-07 | 18:44

@Rabarberke @18:29
Geheel mee eens. Maar wat te prefereren? De zekerheid van het vernielen van de aarde door aan te rotzooien met onhaalbare en niet-renderende alternatieve energiebronnen? Of de onzekerheid van een mogelijk nucleair ongeluk, maar de zekerheid van het sparen van de aarde?

Bovendien: Die Limburgse mijnen zijn meer dan 2 kilometer diep. Wat je daarin wegstopt, kom je gegarandeerd de komende miljoen jaar niet meer tegen. Zeker niet als je daar dan steeds een flinke laag beton overheen stort.

Maar het hardnekkige probleem is dat er het beeld BLIJFT hangen van die coasters die oliedrums met nucleair afval in de zee storten. Dat was zeer fout, dat was zelfs crimineel en dat is geschiedenis. Dat is allang verleden tijd. Inmiddels zijn er zeer verantwoorde en rendabele oplossingen.

Chiant | 29-12-07 | 18:39

Arno Bonte wil een verbod op vuurwerk ? Omdat het beter is voor het milieu?Zou kunnen maar het beste voor het milieu is dat het soort van hypocriete pseudo wereldverbeteraars als A. Bonte van deze planeet verdwijnen. Dit voorstel is te triest voor woorden en zorgt ervoor dat de democratie terecht steeds minder serieus genomen moet worden. Vuurwerk is goed voor de economie, ongelukken zijn meestal het gevolg van domheid en al het gezeik erover is reden om nog meer vuurwerk af te steken. Desnoods illegaal en dichtbij het woonadres van types als AB.

nadenkeniseenkunst | 29-12-07 | 18:38

@Ommezwaai @18:11
Dank, dank, ik zou het bijna vergeten: één van mijn stokpaardjes!

MARIJKE, MOLENAAR!

Chiant | 29-12-07 | 18:32

Grooot gelijk, althans, ik heb liever dat we allemaal dat geld in 1 grote pot stoppen en dan eens een keer echt vuurwerk kopen wat we boven het IJ of het IJsselmeer afknallen ofzo, live op TV.
Dat gesodemieter met die vuurwerkpijltjes en die rotjes, en dan al die kapotte handjes, echt te pauper gewoon.
Mensen die weleens met nieuwjaar Times Square of Viña hebben meegemaakt weten waarover ik spreek.

MAXIMO | 29-12-07 | 18:30

@chiant

Het probleem met kernsplitsing is veiligheid. Een kleine fout heeft desastreuze gevolgen. Daarnaast: het kernafval moet eeuwenlang wegegstouwd worden in zoutlagen om te verhinderen dat mensen en dieren besmet raken.

1 ongeluk per 25 jaar is al genoeg om in een straal van honderden kilometers het leven voorgoed te veranderen. En dat is het niet waard.

Rabarberke | 29-12-07 | 18:29

van dal 29-12-07 @ 18:23 in een kistje van fout hout, om te pesten...

van dal | 29-12-07 | 18:24

koerbagh ® 29-12-07 @ 18:07 sorry koer, ik had z'n hyves nog niet gezien... eerst cremeren en dán begraven.. weg dilemma, gewoon allebei.

van dal | 29-12-07 | 18:23

Raadslid Arno Bonte heeft waarschijnlijk heeft tie een heel kleinpiemeltje

protonplof | 29-12-07 | 18:22

Ik hou niet van vuurwerk en ik hou niet van Groen Links.

[email protected]*&!!

Maelstrom | 29-12-07 | 18:13

Huh? Dat was toch die parij van Marijke Vos en dat gifschip???

Ommezwaai | 29-12-07 | 18:11

@Thijs de Poedel 29-12-07 @ 18:01 Ik heb al in geen jaren vuurwerk gekocht (sterretjes uitgezonderd), maar moet iedereen dit niet voor zichzelf weten. Jij vindt iemand een mongool omdat hij voor € 300,- vuurwerk koopt. Dat kan zo zijn als iemand het geld echt beter kan gebruiken, maar een hoop mensen genieten heel erg van vuurwerk. En dat moeten ze zelf weten.

Bovendien is het een typisch Nederlandse traditie dat iedereen vuurwerk koopt (hoe zeer Maxima ook beweert dat de Nederlander niet bestaat), ik was zwaar geschokt toen ik ooit Oud en Nieuw vierde in Keulen, dat niemand daar vuurwerk afstak en nog erger niemand elkaar kuste om elkaar "Gelukkig Nieuwjaar" te wensen. Enkele Duitsers die daar ook in de rij stonden, hoorden dat we uit Nederland kwamen (Nederlanders zijn vaak wat lawaaiig en lachen erg hard), en begonnen wel te kussen (3x zoals ze wisten dat het hoort in Nederland).

Tarak | 29-12-07 | 18:10

Vuurwerk verbieden? Wat een onzin. We gaan de Koran toch ook niet verbieden?

Hoen | 29-12-07 | 18:10

@van dal 29-12-07 @ 18:02:
En wat is er ongepast aan? Leg eens uit? Dat zijn de enige twee mogelijkheden in de wet. Beiden zijn ze vervuilend. Ik ben benieuwd hoe een Groen-Linkser daar dan over denkt. En het is uiteraard ook een verkapte "Ga eens deaud" verwensing... maar eh... hee, hallooo: dit is Geen Stijl, weet je nog?

koerbagh ® | 29-12-07 | 18:07

van dal 29-12-07 @ 18:00
*waarom ik?*

ongepast

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 18:07

Met oud en nieuw steek ik voor pak em beet, € 500,00 vuurwerk af, rook en drink ik me helemaal klem. Voor die tijd nog even 200 rondjes door de binnenstad karren met mijn SUV.

Jackxx | 29-12-07 | 18:06

Lokale bestuurders en GL. Twee zaken die erlkaar bijten. Maar het kan ook niet anders als je een sufgeblowde en hersenweke hersendrugsgebruikers oproept om voor hun hogere idealen uit te komen. En als die figuren dan eindelijk onder hun lama-wol gebreide slaapponcho uitkruipen om de wereld te verbeteren, dan krijg je dit soort figuren als Arno. Zeau jammer van je imago als groene partij. In Nijmegen loopt er ook al zo'n frontaalkwabamnesiast van GL rond die gewoon de hele feeling met de realiteit kwijt is. Daarom wordt GL ondanks de grote Milieu-leugen nooit groter dan 8 zetels. Eigenlijk ook al te veel en het duidt op grootschalig drugsmisbruik van de jeugd in de jaren 70.

inquisitra | 29-12-07 | 18:05

Nonnes 29-12-07 @ 17:32 nou nee, niet persé tegen koer, maar ik vond het een beetje raar dat ie zo omging met crematie of begrafenis. ongepast.

van dal | 29-12-07 | 18:02

Groot gelijk. Vuurwerk gaat nergens over. 60 miljoen de lucht in blazen om het oude in het nieuwe te vieren is echt geen 'eeuwen oude traditie.' Volkomen onzinnig, nutteloos en inderdaad een aanslag op mens en milieu. Het woord 'rotje' komt van ratje. Vroeger schepten mensen er plezier in om een met teer besmeerde rat levend en wel aan te steken. Leuk hè. Deze mentaliteit zien we nu terug bij de slimme ezels en dakmongolen die voor 300 Euro vuurpijlen en knalvuurwerk aanschaffen.

Thijs de Poedel | 29-12-07 | 18:01


@DANNY3960 29-12-07 @ 17:43

Oh ja,en vertel ook even over het SUV verbod.

Spanje;1 auto op 4 is een SUV.

*in paniek naar de garage loopt*

DANNY3960 | 29-12-07 | 18:01

Jan-Joris-Jaap-Joop 29-12-07 @ 17:36 helemaal niet zo'n fijn stof dus... maar waarom ik letters met je ruilde? typo in je berichtje...

van dal | 29-12-07 | 18:00

Ik weet nog veel beter idee voor Groen Links, een verbod op diwaterstofmonoxide: www.youtube.com/watch?v=yi3erdgVVTw .

(Ja, ik lees het vrije volk) :)

Tarak | 29-12-07 | 17:58

@Rabarberke 29-12-07 @ 17:30
Zegt "vooruitgang", "wetenschap", "kennis" jou iets?
Omdat in het jaar 1843 iemand van zijn fiets is gelazerd verbieden we toch ook geen fietsen? Omdat in het jaar 2006 meer dan 1000 verkeersdoden vielen, verbieden we toch ook niet het verkeer? Omdat in het afgelopen decennium meer dan een miljard mensen stierven aan aids en kanker verbieden we toch ook seks niet en ongezond leven?

Natuurlijk heeft kernenergie zekere beheerbare risico's. En deze worden steeds beheersbaarder sinds de gammele reactor van Tsjernobyl het heeft begeven. Bovendien vallen de risico's van kernenergie in het niet bij de risico's van lekker doorgaan met olie en gas stoken.

Chiant | 29-12-07 | 17:55

@van dal 29-12-07 @ 17:22:
Het punt is dat ik me niet druk om vervuiling maak, maar Arno wel. En Arno is niet van het type "verbeter de wereld, begin bij jezelf" maar van het type: "verbeter de wereld begin bij de ander". Daar heb ik altijd een beetje moeite mee.

@Rabarberke 29-12-07 @ 17:24:
Ben ik met je eens. Het is ook verboden af te steken in de dagen tussen kerst en Oud en Nieuw, maar ja... Ik denk niet dat een handelsverbod tot 31 december helemaal haalbaar zou zijn.

@Nonnes 29-12-07 @ 17:32:
Da's geen reden om het dan niet te doen natuurlijk.

koerbagh ® | 29-12-07 | 17:50

Brr... de Maakbaarheid van Oud & Nieuw...

Ahasveros | 29-12-07 | 17:49

colonnecinco 29-12-07 @ 17:41
*sluip-elite te veel tijd*

Hé colonnecinco!? Doe jij dan eenz slim zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 17:44

Ja hoor,daar gaan we weer,zit ik morgen aan de toog en heb ik alweer een mooi verhaaltje voor de amigos.

Die geitenwollensokkenbende moet eens over de grens gaan kijken wat er gebeurt,hier in Spanje weten de mensen tenminste nog wat feesten is,bij elke bruiloft wordt tot 's avonds laat vuurwerk afgeschoten.Ik laat het graag aan GL over om het hier ook te komen verbieden,ik doe de vertaling wel.

*nog een fles Rioja opentrekt*

DANNY3960 | 29-12-07 | 17:43

dingen durven zeggen terwijl je weet dat het je zetels kost is opzich goed maar dit is toch wel verrekte onhandig.

M299 | 29-12-07 | 17:43

Stappenplan:
1.korter lontje

En opgelost..

Rhun | 29-12-07 | 17:42

o jee, de linkse sluip-elite heeft weer tijd te veel.

colonnecinco | 29-12-07 | 17:41

@ Reverend Ray

Nadeel is weer dat je in een SUV over kleine kinderen heen kijkt, dat ze kut remmen een kut wegligging hebben in een ontwijk manoeuvre, of zelfs omdonderen. Dat ze vrijwel geen kreukelzone hebben nog voor jezelf laat staan voor de ander. dat je over fietsers en voetgangers heen rijdt, i.p.v. dat ze op de motorkap belanden. O.k. bij die dingen van boven de 1.5 ton Euro's is dat allemaal redelijk opgelost, maar die nep burgerbak SUV's zij zo gevaarlijk als de pest.

WaarDeWindWaait | 29-12-07 | 17:39

van dal 29-12-07 @ 17:30

Mijn vader, nu niet meer reaukende van onder de rook van een regulier gestookte stroomcentrale, overleed door longkanker. Fijnstof?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 17:36

Zolang zoveel ex-groenlinksers nog zoveel poen binnenhalen, neem ik ze niet serieus.

3*links=rechts | 29-12-07 | 17:35

Tis toch ook logisch dat als je voorstander van co2-reductie bent, dat je dan ook tegen vuurwerk moet zijn?
Vraag aan de gemiddelde 12-18 jarige wat zij op dit moment een belangrijk politiek onderwerp vinden en het antwoord zal zijn 'milieu'. Maar tegelijk willen ze wel flink wat vuurwerk de lucht in knallen.
Hypocriet noem ik dat.

Quacka | 29-12-07 | 17:32

@ van dal 29-12-07 @ 17:22

Hee van dal, begin je nu weer tegen Koerbagh te emmeren? Het is dat ie het absoluut niet nodig heeft, anders zou ik hem helpen. Ghighi

Nonnes | 29-12-07 | 17:32

Jan-Joris-Jaap-Joop 29-12-07 @ 17:28 geeft 'n' aan, pakt 'r' aan van J-J-J-J

van dal | 29-12-07 | 17:30

@chiant

Zegt Sellafield jou iets? Of Chernobyl? 't is maar hoe je milieuvriendelijk definieert...

Rabarberke | 29-12-07 | 17:30

Kernerergie is CO2-neutraal, maar ja daar hebben die linxe rakkers inderdaad een broertje dood aan.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 17:28

Door lieden als GroenLinks gaat de aarde naar de klote.
Zij zijn namelijk TEGEN de enige echt haalbare milieuvriendelijke vorm van energie, t.w. kernenergie.
Groenlinksen, maar eigenlijk alle linksen, helpen daardoor de aarde in rap tempo naar de klote en zijn daardoor verantwoordelijk voor teloorgang van de toekomst van onze kinderen.

Chiant | 29-12-07 | 17:27

van dal 29-12-07 @ 17:25 wel een geïntegreerde, hij verkocht een paar weken geleden ook al kerstbomen...

van dal | 29-12-07 | 17:27

Ik ben als zijnde liberaal tegen het verbieden van zaken, zeker als het beoogde verbod voortkomt uit milieumaffia-kringen, maar van een dergelijk verbod zou ik niet wakker liggen. Graag zelfs!

die hofstadtgruppe | 29-12-07 | 17:26

wij hebben ons vuurwerk nét opgehaald, van te voren besteld bij een specialist, een koerd....

van dal | 29-12-07 | 17:25

@koerbagh

Vuurwerk kan leuk zijn en om 31 december 00:00 is het inderdaad traditie, maar wat er zo eind december aan klerezooi en herrie plaats vindt heeft niets meer met traditie te maken. Van mij mag dat verboden worden. Haalt de politie haar prestatiecontracten ook wat makkelijker.

Rabarberke | 29-12-07 | 17:24

koerbagh ® 29-12-07 @ 16:25 en jij? door de honden laten wegslepen dan maar?

van dal | 29-12-07 | 17:22

@Jan-Joris-Jaap-Joop 29-12-07 @ 17:16:
Ja. Er komt een dag dat we dat hier in Europa moeten doen, dus dan kun je maar beter ervaring ver weg op doen. Vind ik wel verdedigbaar.
Maar goed, dat is een andere discussie.

koerbagh ® | 29-12-07 | 17:19

.. niet dat GroenLinks en geiten eauk maar iets met elkaar te maken hebben hòòr..

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 17:18

koerbagh ® 29-12-07 @ 17:11
*ervaring mee op kunnen doen*

Zo gingen wij ooit naar Afghanistan omdat CDA en VVD en PvdA zulks wel een aardig idee vonden. Je moet toch oefenen hè, tegen die baarden in soepjurk!?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 17:16

Misschien moet Groen Links een algemeen genietverbod gaan instellen, dat is beter dan die hap-snap wetgeving. Genieten mag gewoon niet van de Groen Links religie.

Tarak | 29-12-07 | 17:15

Dat SUVs gevaarlijker zijn dan gewonen wagens is kudt gelul. Sterker, een SUV doet goed aan de verkeersveiligheid. In een SUV of pick-up zit je hoger en kijk je over de wagens heen, derhalve anticipeer je eerder op dubieuze situaties. In een kleine kudt bak voor paupers zit je constant naar de achtergevel van je voorganger te staren. De kans op een kopstaart aanrijding bijvoorbeeld is dus beduidend lager, daar je de debiel die de aanzet geeft al ver voor je ziet kloten.

Ow ja, vuurwerk. Mmm. Hoeft om mij niet, siervuurwerk is mooi denk ik… Het boeit mij allemaal weinig echter. Knal vuurwerk mogen ze om mij direct verbieden, niet om mij, maar om me katten. En omdat er bergen sadistische klootzakken rondlopen die het leuk schijnen te vinden dieren er mee te belagen. Laat ik dat overigens niet zien.

Is een beetje het probleem van alles, alles heeft wel een leuke inzet wanneer leuk toegepast. Probleem is dat de wereld minder leuk volk kent dan kudtvolk dus daar ga je al met je leuke inzet. En dan heb ik het nog niet over de capaciteit van het volk over de gehele linie, dat is ook om te janken.

Reverend Ray | 29-12-07 | 17:14

Als we eens zouden stoppen met die tyfusoorlogen, blijft er genoeg marge in de CO2 over om op oud en nieuw een pijltje af te steken

Buutendieker | 29-12-07 | 17:14

@Nonnes 29-12-07 @ 17:07:
Neuh, in dit geval vind ik dat wel een valide punt, ook als 'ie van een ander zou zijn gekomen. En een aardige grap, inderdaad.

koerbagh ® | 29-12-07 | 17:13

@Rabarberke 29-12-07 @ 17:04:
Da's geen reden om het dan maar te verbieden. SBS6 en RTL4 is ook voor Tokkies. 't Is ethervervuiling, maar hoeft van mij niet verboden te worden.
Bovendien: Vuurwerk levert toch ook altijd leuke brand- en andere wonden op waar weer een boel co-assistenten ervaring mee op kunnen doen. Dat is ook een voordeel.

koerbagh ® | 29-12-07 | 17:11

Ik geef geen fuck om vuurwerk maar nu ga ik toch maar een lekker pakketje samenstellen.

Wouter Boslim | 29-12-07 | 17:09

Heren, Soylent Green is . . . . . Groen Links.

Dirrek | 29-12-07 | 17:07

@ koerbagh ® 29-12-07 @ 16:25

Als deze redenering, deze manier om de mond te snoeren, van een ander was zou jij er gehakt van maken. Maar als het was om een grap te maken: ga door, ga door.

Nonnes | 29-12-07 | 17:07

Prima idee!

hoogh | 29-12-07 | 17:07

En geen suiker tot na de slacht, stelletje lutsers!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 17:04

Vuurwerk is voor tokkies...

Rabarberke | 29-12-07 | 17:04

fzwart 29-12-07 @ 16:59

Ja maar met je 6-jarige zoontje een lamsstrotje doorsnijden zodat het bloed vloeit moet kunnen. Ieschj moeltiekoeltie!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 17:02

Het suikerfeest is ook slecht voor het miljeu. Zou deze groene zak ook de ballen hebben om dat te gaan verbieden?

fzwart | 29-12-07 | 16:59

Alles leukz en aardigsch zal Verboten vegawursten!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-12-07 | 16:57

olo @ Dirrek

De God van Empel | 29-12-07 | 16:55

De milieu facisten van de linkse kerk beginnen steeds meer trekjes te krijgen van de Rode Kmer, die tussen 1975 en 1979 de bevolking van Cambodja in de wurggreep hielden. Onschuldige lieden die tegenwoordig een biefstukje durven te kopen lopen het risico hetzelfde te ondergaan als bv de brildragende Cambodiaan in die tijd. Brildragers waren potentiele intelectuelen, die in werkkampen opgesloten diende te worden.

cram | 29-12-07 | 16:50

Volgende stap: Helemaal geen feesten meer vieren, gaat ten koste van het milieu. Boete voor groenlinks?

Drs.VeelStijl | 29-12-07 | 16:49

Ik ben het nog nooit met iets van Groen-Links eens geweest, maar dit plan juich ik wel toe. Het gebruik van vuurwerk is voornamelijk een uitlaatklep geworden voor gefrustreerde jongetjes, een vorm van compensatiegedrag voor kansloze stumpers, met als enig doel de hardwerkende en vakantievierende burger de stuipen op het lijf te jagen en uit zijn verdiende slaap te houden.

Chamo | 29-12-07 | 16:49

"Vuurwerkpijlen zijn de nieuwe SUV's! En die heeft Arno ook nooit een kunnen krijgen." LOL @ Mutsearts!

jullie ook hier? | 29-12-07 | 16:49

Groen links verbieden? In 2008 wordt het nog gedoogd in 2009 alles afschieten????

De Schaapherder | 29-12-07 | 16:46

@Dirrek 29-12-07 @ 16:22
Om 12 uur buiten een papieren zak opblazen en dan kapot slaan, dat zal me toch een knal geven zeg.

Alfred E. Neuman | 29-12-07 | 16:45

Arno ga eens deaud, vieze co2 uitademer!

Brandje | 29-12-07 | 16:45

Alle pleziertjes worden afgepakt .... roken, drinken, vliegen, sinterklaas en nu dit weer.

@Dirrek > mooi betoog !

PSZ-E | 29-12-07 | 16:44

1 woord: Heaumeau.

Comrade Enver Hoxha | 29-12-07 | 16:44

Laat die arme Arno toch. Ze willen dit jaren maar er is zoveel geld in omloop dat de regering dit zal merken in hun portemonnee. Pff die ene dag dat geknal en alles is toch leuk? Ik heb ook voor 300 euro boven liggen nou en? Ik doe er niemand kwaad mee. Maar die trekgans van een Arno wel met ze nuttelozen en doelloze ideen. Het is traditie het is leuk en de aarde gaat toch een keer kapot. Groene grasneukers.

Geenstijler99 | 29-12-07 | 16:43

De volgende stap in het plan van GL is het verbieden van het eten van oliebollen rond de jaarwisseling.
De milieuschade die deze barbaarse gewoonte veroorzaakt is nog niet helemaal berekend maar aangenomen wordt dat die gigantisch is.

de honden blaffen... | 29-12-07 | 16:43

mooi. groenlinks dat de strijd aanbind met de meest gevestigde traditie in de polder ooit: de volslagen anarchie rond de jaarwisseling. De enige NL traditie waar de allochtone medemensch nimmer een duwtje richting integrasie bij behoefde.

Veel suk6, hehehe

Jan Passant | 29-12-07 | 16:41

LoL @ Sévèke 29-12-07 @ 15:45

En ik kots nog steeds van je nick...

klauwkikker | 29-12-07 | 16:40

ja lekker plan weer, als er iets bij oud en nieuw hoort is het wel vuurwerk en oliebollen. Moet je toch niet aan denken dat je het klokje op je tv 0.00 ziet worden, je loopt naar buiten met je fles champagne en er is helemaal niks te zien of te horen. Laten we de boot van sinterklaas dan ook gelijk afschaffen want die ziet er ook niet echt zuinig uit met die grote schoorsteen op het dak. Ik hoop dat ze van die Nederlandse identiteit, die niet schijnt te bestaan, eens afblijven.

Gineau | 29-12-07 | 16:38

@Dirrek 29-12-07 @ 16:22
Hilarisch, vooral die natte dweilen.

Ari Gold | 29-12-07 | 16:37

@Dirrek, exactly!

Word zelf ook een beetje moe van al die 'mag niets' die we opgelegd krijgen.

Highwoodman | 29-12-07 | 16:37

Kunnen we al dit linkse tuig niet gewoon in Drenthe dumpen ofzeau??! Kunnen ze daar hun eigen land bouwen met al hun milieusparende verboden... En hebben we met oud & nieuw een stukje land waar we allemaal onze lawinepijlen op kunnen richten :evil:

Timmay | 29-12-07 | 16:34

Goed voornemen voor 2008 (behalve een SUV kopen): Mezelf niet meer zo druk maken over alle kansloze onzin die de linkse kerk uitkraamt door hun wereldvreemde ideeën gewoon te negeren.

Ari Gold | 29-12-07 | 16:34

Arno is ook een te foute naam.

Maar begrijpt deze beste man ook niet de essentie van het vuurwerk afsteken? Het is inderdaad het doen verjagen van de boze geesten en een nieuw fris tijdperk tegemoet treden.

Dus al die boze CO2-demonen knal je ineens weg met zo'n chinese 100.000-klapper.

OoO | 29-12-07 | 16:33

@ cram

Oh ja da' waar ook. Dat staat op het GL-programma voor 2010.
Tijdens die heerlijke stilte op Nieuwjaarsdag net na twaalven is het ook prima vertoeven met een glaasje halfvolle gortepap.

E-cards | 29-12-07 | 16:28

@ Evas 29-12-07 @ 15:50
"trieste rookdingen zonder knal."
Je hebt het over dieselauto's?

Patrick Bateman | 29-12-07 | 16:28

Waar gaat 't heen... pak dan zelf ook de fiets

Bouwvakkert | 29-12-07 | 16:25

* Claimt alvast website ZuurLinks.nl *

Patrick Bateman | 29-12-07 | 16:25

Ik ben benieuwd wat Arno na z'n dood met z'n lijk laat doen... Cremeren vervuilt de lucht en begraven vervuilt de aarde. Zou hij daar al eens over nagedacht hebben?

koerbagh ® | 29-12-07 | 16:25

@ E-cards
Nee nee!! Geen champagne! Komt koolzuurgas vrij bij opening, wat weer funest is voor, jawel, Het Milieu.

cram | 29-12-07 | 16:24

Ik ben niet per definitie pro vuurwerk, maar ik ben mordicus tegen alle infantiele pogingen, om de eenvoudige Janboerenlul elke keer maar z'n dolletje af te nemen en eeuwenlange tradities bij de wortel af te zagen.
Hoe moet het leven van een model Groenlinkser er uit zien ? 's-Ochtends als eerste op de bakfiets naar de volksmarkt om een bloemkool te kopen. En daarna naar het volksbuurthuis om met z'n allen soja te stampen om vegaburgers van te maken. Daarna met de hele buurt met natte dweilen door de straat rennen om fijnstof op te vangen. Vervolgens drinken we thee, getrokken uit aangespoeld wrakhout. Want thee is een plant en planten mogen niet dood. Daarna gaan we naar de Jumbo, om kartonnen dozen op te halen, want daar kan je prima meubels en kleding van maken, van karton. Eén dag per jaar zijn we vrij en hoeven we niet te werken. Om deze dag een feestelijk tintje te geven, drinken we elkaars urine. Wijn is verboden, want daar moeten druiven voor dood gemaakt worden. Feestdagen zijn afgeschaft, winkels zijn verboden en omhoog kijken ook, want dat kan iets met God zijn en die is allang verboden.
Om nog iets van het Nieuwe Jaar te vieren, mogen we om middernacht ieder twee keer "pang" of "retteketet" roepen. Behalve kleine kinderen, want dat schaadt de tere zieltjes.
Lijkt me wel wat, die brave nieuwe wereld van GL.

Dirrek | 29-12-07 | 16:22

*fluim in carbidbus deponeert en deksel aanstampt*

kneuterzak | 29-12-07 | 16:22

Mongolen. Iedere keer weer dit soort idiote lokale bestuurders ie het imago van GL verpesten.

Maaier | 29-12-07 | 16:22

Pff, wat een debiel, maar goed dat kan niet anders: hij is lid van Groen Links

StopLinks | 29-12-07 | 16:20

Hè. Nu ja. Dat wordt dan alvast een gezellige Oud en Nieuw 2009.
Gelukkig nieuwjaar!
(stilte) even wat champagne. (stilte).
Weltrusten.

E-cards | 29-12-07 | 16:18

Arno, BEMOEI je er niet mee LUL. Ga je bezig houden met zaken die ertoe doen, zoals fileproblematiek en integratieproblemen.

DeDerdeKamer | 29-12-07 | 16:15

zallen we ma ns beginnen met arno zn plasma scherm af te pakken... da ding vreet energie... benieuwd wat ie dan zegt

koetje boe | 29-12-07 | 16:09

a kijk goed nieuws, koop liever iets waar je iets aan hebt dan uitgeven aan dat spul waar na je een paar knalletjes je geld alweer weg is geknalt dus goed plan.

Bedumer | 29-12-07 | 16:07

gaat maar emigreren naar china of usa;
china; dus usa is k*dt volk.

Sodommer | 29-12-07 | 16:04

die afdeling houten... wel goed hout, of geen goed hout? je weet het nooit met die groenlinksers..

van dal | 29-12-07 | 16:03

Beste Arno, als ik beloof dat ik volgend jaar wat blitzknallen en fishcrackers voor je meeneem wil je dan niet meer zo zeuren? Zeikerd!

Alfred E. Neuman | 29-12-07 | 15:59

Heel goed idee. Weg met die teringherrie.

Duismann | 29-12-07 | 15:58

de vele slachtoffers?????
ik hoor GL ook nooit over de slachtoffers van bijv. antillianen....
bek houden dus

edj44 | 29-12-07 | 15:56

Een stappenplan om de CO2 uitstoot van Halsema te doen stoppen. Eerst stevig laten uitwonen door 72 moslimknapen. Vervolgens alle groene tanden uit de bek laten slaan en dan die rochelende kalkoenstrot afsnijden.

*gaat vuurwerk kopen*

van Kloten | 29-12-07 | 15:56

@ Eric1968 29-12-07 @ 15:51
Laten we staat en kerk/moskee/synagoge/tempel zo ver mogelijk scheiden.
Vuurwerk is Chinees, niet Hollands.

Satanachist | 29-12-07 | 15:54

@ de aap:
helemaal mee eens, ongezien de tyfus met die mongeaulen

B.B. | 29-12-07 | 15:53

In de linkse trend van fout gedrag duurder maken:

kommmaaaar met die 150% fijnstof-tax erbovenop.

Evas | 29-12-07 | 15:53

GL én CO2 zijn een hoax.
En Al Gore een bah mannetje.
*doet nog even wat illegale strijkers bij Arno inbrengen*

oakie | 29-12-07 | 15:52

Laten we Arno met Oudejaarsavond aan een lawinepijl binden.

Is ie helemaal van de pot gerukt. Beetje Oud-Hollandsche tradities afschaffen....

Eric1968 | 29-12-07 | 15:51

Best plan. Gelijk beginnen met die trieste rookdingen zonder knal.

Evas | 29-12-07 | 15:50

Het verjagen van boze geesten werkt toch niet, ze steken ze zelf af...

Satanachist | 29-12-07 | 15:49

boem!!!!

de zweever | 29-12-07 | 15:47

Groen Links valt de laatste tijd helemaal niet meer zo op. Duidelijk is dat ze niet bestand zijn tegen serieuze tegenstand vanuit rechtse hoek. Maar dat is ook erg moeilijk als je ervoor hebt gekozen om in een fantasiewereld te leven en daarbij ook nog eens geen ruggengraat hebt.

Jeremia | 29-12-07 | 15:47

"die heeft Arno ook nooit een kunnen krijgen" ? ? ?

Verder een debiel voorstel wat het gelukkig nooit zal halen. Typisch links: alles wat de normale burger genot verschaft moet worden verboden en door de staat worden gereguleerd. Vies, machtsgeil tuig!

kersenflap | 29-12-07 | 15:46

Als ik eerlijk ben ( en waarom zou ik dat niet zijn? ) vind ik dit een heel goed plan. Maar dan wel in geheel Europa.

fuckje | 29-12-07 | 15:46

Hahahahaha! Ja, 0031 voorop in de strijd tegen het milieu! O nee, vóór het milieu. Tégen vervuiling! De rest van de wereld zal ademloos toekijken naar deze milieu-pionier in de dop.

*pakt nog eens een wereldkaart en probeert NL te vinden*

DeBruineSter | 29-12-07 | 15:45

Ik bounce nogsteeds op die heerlijk rechtse beats van GS radio.

LoL @ Sévèke | 29-12-07 | 15:45

Als het écht "globale verwarming" tegen zou houden zou ik kappen met vuurwerk, maar je hoort zoveel verschillende kanten over dat CO2, ik kijk en nu nogal sceptisch naar...

Groenepuntmuts. | 29-12-07 | 15:45

ik zeg een verbod op GL.

de aap | 29-12-07 | 15:44

Dalijk mag de verwarming al niet meer aan vanwege de Co2:(

Rakka | 29-12-07 | 15:43

Nee Femke met die dieselrookbak dan.

Mekker | 29-12-07 | 15:42

2008 het jaar van het verbod!

azijnseikerT | 29-12-07 | 15:42

'K vind het eigenlijk wel een goed idee.. ^__^ hou zelf toch niet echt van vuurwerk..

Plurity | 29-12-07 | 15:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken