Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belastingklimaat 2008: leve de losers

2biertwer.jpgBankzitters, ex-raamambtenaren, nietsnutten en simulanten zullen in 2008 fiks beloond worden voor hun overbodigheid. In plaats van zelfmoord te subsidiëren gaan de aow, ww en wao weer flink stijgen. De verhogingen worden doorgevoerd omdat de lonen en de prijzen de afgelopen tijd zijn gestegen. Da's heel zielig, die stijgende prijzen. Echter, de hardwerkende burger krijgt in 2008 juist minder vanwege stijgende belastingen en andere lasten. U is gewoon niet zielig genoeg. Verder kunnen nietsnutten, underperformers en zachtwerkend rijtjeshuisvolk het jaar 2008 handenwrijvend beginnen. Het kabinet gaat in 2008 topinkomens keihard aanpakken. Niet omdat u dan opeens wél serieus geld gaat verdienen, maar gewoon, omdat uit de polls blijkt dat dit uw eigen leed een beetje verzacht. De succesvolle veelverdienende GeenStijllezert moet maar gewoon wat minder zijn best doen. Ontsla eens wat personeel. Ga vaker naar Barcelona met het bedrijf, Spendeer meer, help het bedrijf naar de klote en maak Wouter Bos blij. De verdere gegarandeerde verwachting voor het belastingklimaat van 2008 luidt als volgt: bier wordt duurder, gokken goedkoper, vliegreizen worden duurder, coole suv's worden flink duurder, diesel wordt duurder. En de politie krijgt per 1 januari 2008 meer bevoegdheden om lieden op te sporen die denken dat belastingbetalen niet voor hen is bedoeld. Dan nog een grote meevaller in 2008: voor personenauto's van voor 1 januari 1960 vervalt de APK-plicht!

Reaguursels

Inloggen

Ja men vergeet zeker dat de vaste lasten voor 2008 ook omhoog gaan Energie/Gasprijs omhoog, benzine en olie, voedselprijzen, zorgpremie, bier/sigaretten etc. Die kleine stijging van een uitkering dat compenseerd nooit de hogere lasten voor 2008 die gaan komen, dat vergeet Geenstijl bij te zetten... beetje kortzichtigheid of doelbewuste actie om nog meer haat jegens uitkeringsgerechtigden te kweken wat als je ECHT arbeidsongeschikt bent door een handicap wat dan?.

willempie84 | 29-12-07 | 17:05

* Belt zijn baas en eist 20% salarisverhoging *

StopLinks | 29-12-07 | 16:32

Bakellende had toch een beetje gelijk: na het zuur komt het zoet....... voor de uitkeringstrekkers....

Maar als je in dit land een hardwerkende belastingbetalende burger bent, wordt het zuur alleen maar zuurder........

hoelahoep | 29-12-07 | 10:37

En waarom zou je ook in godsnaam nog in NL willen blijven wonen ... Er is nog maar bar weinig hier waar ik vrolijk van word. Wouter Bos was echter wel de druppel, het is nu echt tijd om op te stappen.

despecialist | 29-12-07 | 03:33

Ach ja. Niet klagen, maar doen. We zijn bezig met plannen om ons bedrijf te verplaatsen naar een beter belastingklimaat en daar hoef je echt europa niet voor uit hoor. Zug, Gibraltar, Jersey, offshore Cyprus ... Mogelijkheden zijn eindeloos. Ik laat me niet langer bestelen.

despecialist | 29-12-07 | 03:27

Yeeaah Right, No Way 28-12-07 @ 16:12
Ik had het over bijstandstrekkers.
Mensen die echt niet kunnen werken moeten het 3-dubbele krijgen.
En wat nou 25 jaar.............
Ik begon 50 jaar geleden al met aardappels rapen en tomaten plukken om 5 uur 's morgens.
Misschien toch eens proberen of dankbaarheid je een beter gevoel geeft dan kankeren op alles.

Hakkepof | 28-12-07 | 23:01

css.... 28-12-07 @ 17:19

Check eerst even de feiten voor je reaguurt. Loonslaven (en uitkeringsgerechtigden) worden al jaren lang kort gehouden, om het even of de PvdA, de VVD of het CDA in de regering zitten. Zo stegen de CAO lonen in de periode 1990 en 2006 in het bedrijfsleven en bij de overheid cumulatief met gemiddeld 48%. (bedrijfsleven: + 51%, overheid + 40%)

Jammer alleen dat de (officiele) inflatie over diezelfde periode eveneens 48 procent bedroeg.

dawg | 28-12-07 | 18:24

Na 2 jaar geen loonstijging te hebben gehad, krijgen we komend jaar 2% erbij, betekend dat ik die ook weer kwijt ben aan onzinbelastingen? Onbegrijpelijk dat mensen nog steeds op PVDA stemmen.

css.... | 28-12-07 | 17:19

Ik ga emigreren...

Camiel | 28-12-07 | 16:50

@nattebever 28-12-07 @ 13:46
.
Ik heb 180 m2 voor 260K, in een van de grootste steden van ons land. Niet in het centrum, allicht, maar niet er ver buiten. Has ook nog 80K verdiend op mijn vorige huis, zodat ik zachtjes geland ben, maar zo hoort het toch ook ? Je eerste huis moet niet te groot zijn, weet je...

Niet voor Jan | 28-12-07 | 16:47

@Lizzard 28-12-07 @ 16:31
*In STADS dialect lult*
Je ban' ok bekant nie gek ee, wijfie.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 16:38

-weggejorist-

Lizzard | 28-12-07 | 16:31

-weggejorist-

Lizzard | 28-12-07 | 16:29

@Lizzard 28-12-07 @ 15:58
*Zucht* 'k Had beter moeten nadenken voordat ik over hagedissen begon...
Af en toe ben je net een vrouwtjesvrouw.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 16:28

Lizzard 28-12-07 @ 16:10

Ik kan me vergissen maar volgens mij waren het de vorige kabinetten balkenende die de grootste afbraakaktie van de eeuw hebben gestart als het gaat om de solidariteit en de zorg, dus ga nou niet lopen spugen op de PvdA (die in dit kabinet slechts een papieren rol vervuld) natuurlijk deugd ook die partij niet als het gaat om het nakomen van de kiezersbeloften maar dat is niet de richting waarin de discussie moet gaan, de discussie word al jaren vermeden en steeds weer word en alleen maar commentaar geleverd als de armen uit de samen;eving er iets bij krijgen maar ik hoor niemand klagen als weer eens ee directeur een topsalaris van 150.000.000 in de wacht sleept. Daar zouden we eens echt iets aan moeten doen, dan kwam het ook wel goed met de solidariteit in dit land en bleef er ook meer geld over om de hardwerkend man/vrouw te belonen voor zijn eerlijke inspanningen.

Blijkbaar is het gemiddelde IQ van de Nederlander bijzonder laag want werkelijk niemand komt op de gedachte dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat het écht tijd word om de Robin Hood een flink uit de kerker te laten.

Yeeaah Right, No Way | 28-12-07 | 16:26

Hakkepof 28-12-07 @ 11:17

Hahahah, dankbaar zijn voor mn WAO uitkering ? iedereen mag mij wel eens dankbaar zijn dat ik me meer dan 25 jaar naar de klote heb gewerkt en bijna nooit thuis was om deze economie een schop in zn achterste te geven, maar nee hoor, als dank daarvoor word ik door iedereen afgezeken en bestempeld als uitvreter, nou fijn hoor wat een dankbaar gevoel krijg je daarvan. Nee in plaats daarvan zouden de werkgevers die van mijn ontembare inzet hebben geprofiteerd en die bakken met geld aan mijn tomeloze inzet hebben verdient eens dankbaarheid terug mogen tonen door mij een menswaardig bestaan te gunnen voor de ellendige jaren van pijn en het onzalige gevoel overbodig te zijn in deze kankerwereld van kapitalistisch denken en overmatige verrijking aan de top.

Al meer dan 7 jaar ervaar ik hoe dankbaar ik wel zou moeten zijn, tjongejonge, wat een fijn links land zeg dat Nederland, laat me niet lachen man.

Yeeaah Right, No Way | 28-12-07 | 16:12

-weggejorist-

Lizzard | 28-12-07 | 16:10

-weggejorist-

Lizzard | 28-12-07 | 16:06

Jammer dat er ook nog geld gaat naar overbodige ambtenarij en dat de topsalarissen niet voor de helft worden teruggestolen van de rijke uitknijperts.

Ook kut dat ik als WAO-er (en jawel ik ben echt één van de weinige echt zieken) geen nagel heb om me aan mn kont te krabben, nauwelijks mn boodschappen nog kan betalen voor mn gezin van 6, waar ik overigens vroeger wél een goed betaalde baan had en mezelf meer dan 25 jaar uit de naad heb gewerkt en wken aakte van minsten 70/80 uur om maar een zijstraat te noemn.

Jammer dat het alweer velen van ons niet gegund word een beetje een menswaardig bestaan te hebben, alle positiviteit ten goede hoor maar waarom moeten er toch altijd weer zulke negatieve geluiden klinken uit veler monden, geloof me de gemiddelde WAO-er heeft de laatste jaren alleen mogen inleveren, en zo ook weer in 2008 jawel, de eerste 150 eurie ziektekosten voor jezelf (chronisch zieken kunnen dus lekker de tering krijgen) en de afschaffing van de no-claim regeling zorgen ervoor dat wij (mijn vrouw en ik beide chronisch ziek en beide gedeeltelijk of volledig arbeidsongeschikt) per persoon 400 euro per jaar meer kwijt zijn aan zorgkosten, compenseert u even mee ?

Yeeaah Right, No Way | 28-12-07 | 16:03

-weggejorist-

Lizzard | 28-12-07 | 15:58

@Lizzard 28-12-07 @ 15:46
Zou een veeboertje zijn eigen dialect herkennen? En wat bedoel je met 'toch'?

Murdockyoufool | 28-12-07 | 15:52

-weggejorist-

Lizzard | 28-12-07 | 15:46

@Lizzard 28-12-07 @ 14:55
Geen kettoortjes, maar woningen. Elk lapje grond moet bekeken, herbekeken, gecheckt en gedubbelcheckt worden. En dan ook nog die paddenfreaks d'rbie. Nee, dank oe wel.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 15:36

-weggejorist-

Lizzard | 28-12-07 | 14:55

@ piquant 28-12-07 @ 14:26

O nee. ... met de 023-Koerbagh vechten om die laatste reerug... moet dat zijn.

Nonnes | 28-12-07 | 14:28

@Nonnes 28-12-07 @ 14:18

Woon je in Drenthe dan??

piquant | 28-12-07 | 14:26

@ piquant 28-12-07 @ 14:08
Aaah jij ziet het! Je hebt helemaal gelijk. Ik zit hier nu met een berg werk naast me te F5-en en dat moet wel weer af voor ik ga pitten! Maar als het vannacht weer net zo rustig is als afgelopen nacht komt dat goed. Eerst naar de Appie. Met Koerbagh vechten om die laatste reerug.

Nonnes | 28-12-07 | 14:18

Blegh, 'k raak mijn frustraties over dit kutkabinet niet kwijt. CDA, PvdI, CU, GL, D66 én die kut-VVD, het zijn allemaal landverraders. Mud-Rock gaat iets zinnigs, of zeau, doen.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 14:13

@ Nonnes 28-12-07 @ 13:59

Als je overdag reaguurt, dan heb je natuurlijk 's nachts geen tijd meer.
Prioriteiten stellen!!!

piquant | 28-12-07 | 14:08

@Nonnes 28-12-07 @ 13:59:
De wereld wordt er niet leuker op als je de lasbril van onwetendheid afzet, maar wel een stuk duidelijker. *zucht*
Ik ga zo ook maar even kijken wat er aan luxe rommel met 50% korting in het schap ligt... Ik "vier" kerst dus altijd een paar dagen later. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je in de week voor kerst geld uitgeeft aan "luxe". Eerlijk is eerlijk, dat reeruggetje en die ganzenborst smaken mij toch beter voor de helft van de prijs.

koerbagh ® | 28-12-07 | 14:08

=out

nattebever | 28-12-07 | 14:06

Murdockyoufool 28-12-07 @ 13:57
Die beschermers moeten aan de varkens worden opgevoerd, na eerst te zijn doodgemarteld.

nattebever | 28-12-07 | 14:05

@ koerbagh ® 28-12-07 @ 13:47

Ik ben blij dat ik het allemaal een stuk minder helder zie dan jij (en anderen). Zalig zijn de onwetenden. Zucht.
Ik ga zo maar even bij de AH kijken naar al die mensen die geen ruk meer te besteden hebben omdat werken niet meer loont. Ga ik de pauperts de ogen uitsteken met mijn karretje vol luxe rommel.

Nonnes | 28-12-07 | 13:59

@nattebever 28-12-07 @ 13:46
Geen beeldspraak, vindt u ook niet dat beschermers van 'zeldzame' padden en hagedissen -die heeeel toevallig op bouwlocaties opduiken- dood moeten? Wat het is nut van die mensen? Deze lutsers tonen aan hoe wet en regelgeving kunnen worden misbruikt. Tegen de muur, man, je jat de portemonnaie van Jan Modaal!

Murdockyoufool | 28-12-07 | 13:57

Shalome 28-12-07 @ 13:43
Dat andere werk, deed je dat ook met je ogen dicht, of half kijkend?
Ik hou jou in de gaten, Shalome...

nattebever | 28-12-07 | 13:48

@da wizard 28-12-07 @ 13:37:
Mag ik nog 1 lichtpuntje zien? Please? Ik heb al zo weinig.

koerbagh ® | 28-12-07 | 13:47

@Mudockyoufool..
Nog een keertje...

beroepswerkeloze | 28-12-07 | 13:46

Niet voor Jan 28-12-07 @ 13:35
Je moet een behoorlijk eindje buiten, in jouw voorbeeld, 020 gaan wonen wil je echt iets kunnen kopen voor 250K. Met als groot bijkomend nadeel dat je mag gaan forenzen en dus elke dag in een of andere kudtfile staat.
Je punt dat man en vrouw beiden gaan werken en dat daardoor de huizenprijzen zijn gaan stijgen is een beetje kip of ei-verhaal.
Een belangrijk deel van de woningnood (de schaarste aan betaalbare woningen) wordt veroorzaakt door de onwil van de overheid om voldoende woningen te bouwen of mensen daar toestemming voor te geven - veel aanbod zou immers de prijzen doen dalen. Tel daarbij de immigratie van arme gelukszoekers die ook ergens moeten wonen en ja, dan gaan die prijzen wel omhoog en moet je wel allebei werken om een kippenhok te kunnen financieren.
En ja, we moeten natuurlijk ook zuinig zijn op de met uitsterven bedreigde watervlooien en andere alleen met een microscoop zichtbare monstertjes die, zoals die beestjes zelf ook wel weten, allang genoeg de hele zooi verpesten. Om in die beeldspraak te blijven: je moet het totale ambtenarencorps in NL zien als een rattenplaag, dan ga je er vanzelf wel een hekel aan krijgen.

nattebever | 28-12-07 | 13:46

@Niet voor Jan 28-12-07 @ 13:23:
Het punt is een beetje dat je als vanzelfsprekend en volkomen normaal aanneemt dat mensen kinderen krijgen/nemen als ze niet in hun onderhoud inclusief scholing kunnen voorzien. Dat was in het pre-industriële Europa helemaal niet vanzelfsprekend en in veel samenlevingen nog steeds niet. Alvorens met vroeger aan trouwen en kinderen krijgen toekwam was het zaak eerst te zorgen voor een fatsoenlijk dak boven het hoofd, een stabiel inkomen en een enigszins betrouwbare toekomst. Dat was geen geschreven wet, maar volkomen geaccepteerde mores, omdat er geen verzorgingsstaat was. Bevolkingstatistieken laten zien dat lange tijd de gemiddelde leeftijd van een man om te trouwen achter in de twintig begin dertig was, precies om die reden. De vanzelfsprekendheid van het kindjes op de wereld zetten zonder financiele dekking is iets van de laatste 100/150 jaar.

koerbagh ® | 28-12-07 | 13:45

nattebever 28-12-07 @ 13:33
Je denkt toch niet dat Shalome slechts één baantje erop nahoudt, wel? Dat werk doe ik met mijn ogen dicht, 95% van de aandacht ging naar het echte werk.

Shalome | 28-12-07 | 13:43

@beroepswerkeloze 28-12-07 @ 13:40
'k Ben trots op je... kind.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 13:42

Shalome 28-12-07 @ 13:30
Ja inderdaad.... relaxte lui hoor, die Wit-Russen waar ik mee werk. Maar er zou zelfs in de kennisintensieve sectoren nog best een aantal 'Ollanders aan de arbeid geschopt kunnen.
Laat onverlet dat ik de lange termijn-sociale gevolgen (familieleden voelen zich niet meer verantwoordelijk voor elkaars welzijn) VEEEEEL erger vind dan de paar miljard die we ervoor moeten dokken. Daarmee hebben Den Uyl en Van Agt echt een bom onder de Nederlandse samenleving gelegd...

Quadrifoglio | 28-12-07 | 13:41

Niet voor Jan 28-12-07 @ 13:35
Ow... en de bulkende bevolkingsaanwas uit den vreemde stuwt de prijzen niet op, denk je?
Vrienden van mij kochten iets heeeeeeeel duurs op de Oostelijke Handelskade in Amsterdam. Wil je de ruimte, dan moet je hard werken. Enfin, daar is dus een nieuw stadsdeel verrezen, zoals je wellicht weet, maar als ik naar mijn vrienden toe wil, moet ik eerst door hele nieuwe wijken vol satellietschotels, kleurig Afrika op straat en op de balkons, Turks kattengejank uit auto's, undsoweiter. En wanneer ik er ook heen ging; het is altijd druk op straat (omdat ze toevallig natuurlijk dan allemaal weer net een vrije dag hadden opgenomen).
Al dat gesubsidieerd wonen van immigranten in een dure stad als Amsterdam kost bakken met geld, met hun reproductiegaven valt er niet tegenop te bouwen, en voor geboren Amsterdammers is er geen woonruimte beschikbaar. Die moeten maar wat kopen maar grond & huis worden steeds schaarser. En wat doet dat met de prijs van huizen?

Shalome | 28-12-07 | 13:41

Heb dit jaar hier in Denemarken een villa gekocht (woonkamer 10x10m2 enz enz enz enz) voor dkr 850.000 (E 115.00,--) tralalala.... Uitgebuite GS sufferds !!!!

beroepswerkeloze | 28-12-07 | 13:40

@Shalome 28-12-07 @ 13:24
De beelden van een knuffelende Bos en Halsema op het moment dat Major Woody erdoor werd gejast, staat in mijn geheugen gegrift. Och, wat waren ze blij, een Private Parts voor de huilgezichtjes! Ja... en wat heeft de brave burgerT eraan?
Iedreen wist toen al: dit generaal pardon gaat ons in de reet bijten. Verblijf, woningen, uitkeringen, ondersteuning kost kauwen met geld. Daarnaast is er wel degelijk sprake van de beruchte aanzuigende werking.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 13:38

@koerbagh ® 28-12-07 @ 11:56
Ja, leuk hé. Dat mag!

Maar wat een gezeik.
Alles wordt duurder en € 18,- per maand extra voor de minima, waar lul je over.
En het is nog bruto ook.
Zorg er maar eens voor dat al die bedrijven niet naar de lage lonen landen vluchten en weer eens hier in arbeid gaan investeren.
Die werkeloosheid gaat nog eens heel groot worden...

da wizard | 28-12-07 | 13:37

nattebever 28-12-07 @ 13:24
.
Da's een beetje te pessimistisch (al ben ik het eens met de algemene strekking van je post); buiten Mokum kun je in de randstad best wel een vierkante meter of 120 kopen voor 250 grote jongens; zelfs wel 180 als je 't met de buurt niet al te nauw neemt. Een tweede kanttekening bij je verhaal is dat we het aan onszelf te wijten hebben, die huizenprijzen; als man en vrouw allebei werken, drijven ze met hun gerezen koopkracht als vanzelf de prijzen op. Je moet mee of je blijft achter, en tegendraads doen en vroeg kinderen krijgen wordt gewoon gestraft tegenwoordig.

Niet voor Jan | 28-12-07 | 13:35

Shalome 28-12-07 @ 13:26
Als je 8 jaar als corrector gewerkt hebt, dan ben je toch zeker wel gewend aan een hongerloon?
Vind ik dat je nog goed weg komt met de door mij geboden 5%! Maak daar 4% van, want je bent wel erg brutaal goddomme!

nattebever | 28-12-07 | 13:33

Niet voor Jan 28-12-07 @ 13:23
Als eerder gezegd hoeft niet alles van vandaag op morgen. 't Gaat mij er met name om dat de overheid steeds kleiner zou moeten worden. Elk weldenkend mens zal beamen dat een maatschappij niet zonder onderwijs kan en dat onderwijs uiteraard geld kost.
't Gaat er mij, in bredere zin, om dat de overheid zich vrijwel overal tegenaan bemoeit en dat die overheid groot blijft zolang er veel, te veel, mensen afhankelijk zijn van diezelfde overheid.
Wat puntiger: elke cent die ik betaal aan de staat, zie ik als het inleveren van autonomie.
In mijn vorige bestaan als jager-verzamelaar ging het er heel anders aan toe, kan ik je verzekeren. Ach, als ik nog denk aan die neergepijlde onschuldige hertjes die je dan met z'n allen ging opeten - man, dat waren tijden!

nattebever | 28-12-07 | 13:31

Quadrifoglio 28-12-07 @ 13:24
En het erge is: er is werk! Het barst ervan!
Hoe bestaat het dat wij met een regering zitten die miljoenen uitkeringstrekkers gedoogt, terwijl er arbeidskrachten uit het buitenland gehaald moeten worden of zelf komen om de vacatures te vervullen. Dit is mijns inziens een hoofdstuk in de NL-geschiedenis waar later met verbijstering op terug wordt gekeken.

Shalome | 28-12-07 | 13:30

@Dr. Mabuse 28-12-07 @ 13:17
Jij vergelijkt, in je voorgaande posts, uitkeringen continu met lonen die in het bedrijfsleven worden verdiend. Zo lust ik er nog wel een paar. Een uitkering behoort een (tijdelijk) vangnet te zijn, geen vervanging. Niet vergeten.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 13:28

nattebever 28-12-07 @ 13:15
Gehgehgeh
Niks geslachtsvoorkeur, loon naar kennis, bij Toutatis! Ik heb 8 jaar als corrector gewerkt dus probeer mij maar eens naar de kroon te steken :P

Shalome | 28-12-07 | 13:26

Kyokushinkai 28-12-07 @ 12:48
Als je niet in staat bent om in je inkomen te voorzien hoef je van mij niet direct dood, maar is het dan wel zo verstandig om zelfstandig te leven? Overbrugging van een moeilijke periode (ziekte, werkloosheid etc) zullen we allemaal wel eens nodig hebben, en daarvoor zijn m.i. sociale verzekeringen ook bedoeld.
Wat echter vand e zotte is, is dat we worden geacht eenieder EERST van woonruimte, een flatscreen etc te voorzien, VOORDAT dit persoon heeft getracht de poten uit de mouwen te steken.
Ik denk dat het "ikke ikke ikke" hier ook voor een belangrijk deel vandaan komt: in plaats van dat je - zoals in zo'n beetje de rest van de menselijke geschiedenis - gedwongen wordt je aan te passen aan je omgeving zodat zij BEREID zijn je uit de stront te trekken, kun je in dit land rustig iedereen de tiefus wensen omdat vadertje Staat je wel uit de penarie helpt. Dat is geen solidariteit, maar ordinaire diefstal met afschuwelijke gevolgen voor de maatschappij. De effecten van dit alles zijn in ieder "sociale-" woningbouwproject te aanschouwen....

Quadrifoglio | 28-12-07 | 13:24

Dr. Mabuse 28-12-07 @ 13:17
Tel daarbij het sprookje van Piet en Marietje modaal die samen 60K verdienen en een huis willen kopen in de Randstad en merken dat ze misschien 250K kunnen lenen, met moeite.
Waarvoor je vervolgens iets van 50-60 m2 kunt kopen.
Nee, we hebben het nog nooit zo goed gehad.
En dan ware nog te bedenken dat het gemiddelde inkomen in NL beneden het modale inkomen ligt.
Een jaar of veertig geleden kon elke bouwvakker gewoon zelf zijn huis kopen, kinderen maken en moeder de vrouw thuislaten.
Je zou dan toch minstens denken dat er iets niet helemaal is gaan kloppen - 't lijkt me nogal een eerste levensbehoefte, een dak boven je hoofd.

nattebever | 28-12-07 | 13:24

Murdockyoufool 28-12-07 @ 13:14
Dat is een mentaliteit die opgeld doet in bepaalde kringen waar men het allemaal voor elkaar in stand houdt. Lekker samen kankeren op die smerige christenhonden in het theehuis of in de moskee; kankeren op kapitalisten in het kraakpand; elkaar wijsmaken dat je er 'hard voor hebt gewerkt en anders pakt een ander het toch wel' tussen de overwinteraar-vijftigers in Bali. Enzovoorts.
Het geweten van de mens als het om geld gaat, is uiterst plooibaar. Het is dan ook een survivaltactiek en die is menselijk, daar is niets vreemds aan. Alleen heeft dit kabinet die mensenkennis niet. Sterker nog, daar doen ze zelf aan mee. De 26.000 zijn allemaal voorzien van gezichten en verhalen en huilie huilie en boohoo, terwijl de 5% (hoge inkomens) als hard cijferkader wordt gehanteerd. Maar die 5% bestaat ook uit mensen: mensen die risico's nemen, voor werkgelegenheid voor talloze huishoudens zorgen, over de kop gaan en weer opkrabbelen. Bos prefereert aan hen te refereren als 5% en de rest als SUV-rijders, 2-huizenbezitters enzovoorts, zodat hij belasting op belasting kan verzinnen om die gezichtloze belastingbetalers uit te persen om 26.000 ECHTE MENSEN naar het uitkeringloket te kunnen sturen en te huisvesten. 'Afstandsbediening ligt naast de ijskast met de broodjes zalm.'

Shalome | 28-12-07 | 13:24

Goed nieuws mijn belastingvrije "kuch" vervuilende wagenpark van AH100,MK3000,merc.190SL,jaguarXK120140, E Type.hoeven niet meer gekeurd te worden hulde ,deze regering kijkt naar de kleine man.

docker | 28-12-07 | 13:24

@nattebever 28-12-07 @ 13:18
Dan is het voor een keer maar goed dat ze te lui zijn om te peopen (bewust gemaakte spelfout, geen spel- en gramtax!). Bits- en bytesbelasting... krankzinnig... overheid... sterf 'ns vrijwel he-le-maal af.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 13:23

nattebever 28-12-07 @ 13:12
.
Het probleem is volgens mij, zoals ik al eerder schetste, dat een sameleving die het stemrecht aan financieel welvaren koppelt, vrijwel onmiddelijk kosteloos onderwijs afschaft. Het is vreselijk duur, levert verdomd weinig op, en de machthebbers (de stemmers) kunnen zich toch wel privaat onderwijs veroorloven. Het gevolg is, dat je binnen generatie mobiliteit tussen klassen heb afgeschaft; wie arm geboren wordt, zal dom sterven. Ik neem aan dat je een meritocratie voorstaat, maar ik ben bang dat je een oligarchie (pak 'm beet duizend families in Nederland die elkaar de bal toespelen) creeert. Zeggen dat een maatschappij onderwijs voor iedereen wel als een soort kernwaarde zal zien, is mijns inziens spelen met vuur.

Niet voor Jan | 28-12-07 | 13:23

@master_of_chaos 28-12-07 @ 13:09:
Waarom niet? Het openbaar bestuur gaat over het verdelen en uitgeven van de gezamenlijke pot geld. Het lijkt me een redelijke verdedigbare stelling dat diegenen die aan de pot bijdragen iets over de verdeling ervan te zeggen hebben. Als je geen contributie betaalt heb je niks te zeggen over de verenigingskas.

koerbagh ® | 28-12-07 | 13:20

@ nattebever 28-12-07 @ 13:18

Ook dat laatste blijkt op allerlei praktische bezwaren te stuiten.

Nonnes | 28-12-07 | 13:19

Murdockyoufool 28-12-07 @ 13:03
De plannen zijn er ooit al eens geweest (een bits&bytes tax), maar lijken niet goed uitvoerbaar.
Waarschijnlijk zijn de ambtenaren te lui om het idee uit te werken. Ook daarom moeten alle ambtenaren doodt.

nattebever | 28-12-07 | 13:18

inquisitra 28-12-07 @ 12:36
Ook dat is niet juist.
Het aantal arbeidsongeschikten is afgenomen.
Het aantal bijstandtrekkers is afgenomen.
Het aantal WW'ers is afgenomen.
Het aantal asielzoekers is afgenomen.
De Nederlandse economie zal volgend jaar harder groeien dan de Amerikaanse.
You've never had it so good.
Het aantal zeikers is volgens mij wel toegenomen.

Dr. Mabuse | 28-12-07 | 13:17

@Tobus

Of zoals ik gedaan heb, emigreren!!! Hier in denemarken zit een opnieuw een rechts kabinet, resultaat oa een belastingverlaging van 7% op het loon en een financieringsOVERSCHOT van 2,5%.

beroepswerkeloze | 28-12-07 | 13:16

Shalome 28-12-07 @ 13:06
Prima idee, doe ik de inning wel en geef ik jou 5% (omdat je een vrouw bent en die moet je natuurlijk onderbetalen, gehgehgeh).
Mooi hè, die solidariteit?

nattebever | 28-12-07 | 13:15

@Shalome 28-12-07 @ 13:04
Tja, een beetje zoals de krakersmentaliteit. Wie krakers observeert, ontdekt dat ze alles heel normaal vinden. Waarom moet ik betalen voor een huis? Waarom moet ik werken? Waarom geeft een rijke stinkerd me geen geld, hij heeft er toch voldoende van? En als ze dan iets krijgen, wordt dat -zoals jij eerder opmerkte- als vanzelfsprekend, zo niet als een belediging beschouwd.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 13:14

Tobus 28-12-07 @ 13:09
15 jaar geleden (oid) gelanceerd door Bolkestein, waarop de linkse idioten natuurlijk meteen krijsend in een stuip schoten. Laat mensen vooral niets doen voor hun geld zeg - stel je voor.

Shalome | 28-12-07 | 13:13

Niet voor Jan 28-12-07 @ 13:02
Goed onderwijs lijkt mij in het belang van elke samenleving. Wat niet wegneemt dat je driekwart van alle overheidsbemoeienis daarmee niet zou kunnen schrappen.
Op vrijwel elk maatschappelijk gebied is de invloed van de overheid terug te dringen, zeker ook op onderwijsgebied. Dat zou mijn wens zijn - er kan veel meer aan de burgerT worden overgelaten dan nu het geval is. 't Hoeft ook niet allemaal van vandaag op morgen, maar er is niet eens een begin van een beleid om de overheidsbemoeienis terug te dringen. Dat zou de voornaamste staatstaak moeten zijn, ervoor zorgen dat de burgerT zijn autonomie weer terugkrijgt en dat men zichzelf als staat zoveel mogelijk overbodig maakt.
't Kweekt mondige en betrokken burgerTs in plaats van handophoudende, slachtofferige zeikerTs.

nattebever | 28-12-07 | 13:12

@ mezelf
vakantiegeld is natuurlijk belastinggeld *tegen hoofd slaat*.

Tobus | 28-12-07 | 13:11

@ beroepswerkeloze 28-12-07 @ 13:03

Ambtenaren tellen niet, daar die betaald worden van vakantiegeld. Blijven er dus 4.850.000 mensen over die er 16.000.000, hunzelf incluis, moeten onderhouden. Wil je solidariteit en een stop aan verharding van de samenleving? Dan verwacht ik dat een uitkeringstrekkert voor zijn uitkering in mijn appartementencomplex dagelijks alle ramen lapt, de plees van alle bewoners boent en de auto's in de garagekelder wast, ipv alle afleveringen van Oprah uit het hoofd kent en chronologisch kan categoriseren.

Tobus | 28-12-07 | 13:09

kiesrecht verbinden aan inkomen??? Ben je helemaal betoeterd???

master_of_chaos | 28-12-07 | 13:09

nattebever 28-12-07 @ 13:01
Indachtig jouw idee om kiesrecht te verbinden aan inkomen, lijkt het me dan logischer om een GS-tax te heffen op spel- en grammaticafouten. Verbeter de wereld, begin bij de taal.

Shalome | 28-12-07 | 13:06

K*t zooi! Ik de student staat er weer niet bij geschreven.
.
Dan moet ik mij maar uitschrijven bij mijn pappie en mammie en inschrijven bij me tanden en zo lekker veel geld krijgen!
Dit doet namelijk elke buitenlander in Nederland!
.
Zo fijn ook dat de belastingdienst op de hoogten is! maar niks doet!
Dat is te leuk!:P

bram55 | 28-12-07 | 13:05

Gedwongen solidariteit IS helemaal geen solidariteit! En Bea maar doordreunen over verharding van de samenleving. Gek he, als woorden als homo, huurder, zieke, zielige, aow'er, ww'er, wao'er door 30% van NL als scheldwoord gebruikt kunnen worden?

Tobus | 28-12-07 | 13:05

Murdockyoufool 28-12-07 @ 12:45

Solidariteit moet natuurlijk 2 kanten opwerken. Op dit moment wordt alleen van de werkende Nederlander solidariteit geëist naar de rest toe, terwijl er onder die rest een hele kwak zit die lak heeft aan solidariteit.

Shalome | 28-12-07 | 13:04

koerbagh ® 28-12-07 @ 12:59
't Grootste deel van de ambtenaren verdient heus waar geen 3x modaal, terwijl dat in het bedrijfsleven genoeg voorkomt.
Maar... je hebt wel een punt: stemrecht kun je uitbreiden tot iedereen die niet in loondienst is, maar zelfstandig inkomen genereert (meer dan bijvoorbeeld 20K).
*Gooit 5 euro in collectezak Koerbagh*

nattebever | 28-12-07 | 13:04

@nattebever 28-12-07 @ 13:01
Oef, dan zijn bottehond, fuckje, cojo zwaar de lul.
Vraag me trouwens af waar die internetbelasting blijft. Zo maar onbelast verkopen via Marktplaats. Schande!

Murdockyoufool | 28-12-07 | 13:03

De feiten: NL heeft 6.000.000 uitkeringsgerichtigden (van wao t/m aow-zie cbs, 1.150.000 ambtenaren en 4,850.000 werkenden,dwz parttimers en fulltimers...
De bevolkinsgroei is plm nul sinds 2000 door de emigratie van nederlanders !!!

beroepswerkeloze | 28-12-07 | 13:03

nattebever 28-12-07 @ 12:50
.
Ik blijf 't zeggen: hoe denk je dat in zo'n systeem kosteloos onderwijs in stand gehouden kan worden ? En als dat niet het geval is, hoe dan armen ooit onderwijs zullen kunnen genieten ? En als dat niet kan, hoe we in dit land dan een meritocratie op de been kunnen houden ? Want ik neem toch even voor het gemak aan dat je in ieder geval daar niet op tegen bent. Of wil je werkelijk een soort oligarchie in het leven roepen hier ?

Niet voor Jan | 28-12-07 | 13:02

Eigenlijk vind ik ook dat commenters belasting moeten betalen over elke letter die ze hier plempen.
*Ziet bottehond en koerbagh met de collectezak rondgaan*

nattebever | 28-12-07 | 13:01

@nattebever 28-12-07 @ 12:50:
Jajaja... bevertje, denk even na... Wat denk je dat Tjibbe Joustra "verdient"?
Of andere, zichzelf "top-ambtenaar" noemende figuren? Dan heb ik toch liever dat de zelfstandige timmerman, de marktkoopman etc., die niet 3x modaal verdienen, stemrecht hebben dan die uitvreters.

koerbagh ® | 28-12-07 | 12:59

@Nonnes 28-12-07 @ 12:51
Geen probleem om aan hun zorg mee te betalen, maar dan moeten ze op een ander punt (AOW) inbinden. Ze willen echter ALLES en dat stuit me tegen de borst.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 12:59

PS bij Murdockyoufool 28-12-07 @ 12:55
Foutje. Niet 'blijven bestaan', maar in worden gevoerd. Dussss...

Murdockyoufool | 28-12-07 | 12:58

@Niet voor Jan 28-12-07 @ 12:44
Je neem me veel te serieus, maar als ik het toch zou moeten verdedigen:
Een modaal salaris is voor bijna iedereen te bereiken, als uitvreters minder in de watten worden gelegd zullen zij geprikkeld worden om te gaan werken en verkrijgen ze dus stemrecht. Chronisch zieken moet je altijd voor zorgen, onderwijs en zorg moeten voor iedereen bereikbaar zijn. en nu ga ik een filmpje kijken, weer genoeg flauwekul voor een dag.

Jinxed | 28-12-07 | 12:56

Kyokushinkai 28-12-07 @ 12:48
Afgedwongen solidariteit (ja meneer, u mag 52% IB betalen over uw laatst verdiende eurootjes) is natuurlijk totale kolder. 't Hele begrip is jaren '70.
Die solidariteit van jou maakt dat Nederland juist voor mensen die bereid zijn zich de tyfus te werken het slechtste land is om te wonen.
Wie blijven er over, drie keer raden.
Niets belet jou om je buurman of noodlijdende medeburger iets extra's te geven, maar daarin een staatstaak zien is heel iets anders. De staat heeft er geen donder mee te maken. En noem het anders geen 'solidariteit'.

nattebever | 28-12-07 | 12:56

@Shalome 28-12-07 @ 12:50
Mee eens. Echter één onderdeel van evenredigheid mag blijven bestaan: vlaktax. Iedereen betaalt een vast percentage van z'n inkomsten.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 12:55

nattebever 28-12-07 @ 12:50
Kijk, dat zijn nou goed doordachte berichten die ik graag in een GS Maandmagazine zou zien.

Shalome | 28-12-07 | 12:52

@ Murdockyoufool 28-12-07 @ 12:45

Nee, dat is waar. Sterker nog, ik ben er ook heel erg voor om het te koppelen aan het inkomen. Maar ik denk dat je het zorgstelsel en de AOW op sommige punten wel degelijk kunt vergelijken. We betalen ons nu scheel omdat de mensen steeds ouder worden, en ze zijn met zooooveel.

Nonnes | 28-12-07 | 12:51

Nonnes 28-12-07 @ 12:41
Eigenlijk een gecombineerde reactie, op jou, Murdockyoufool en Koerbagh et al.
Schrappen die gelijkheidsprincipes. De overheid is er altijd op gebrand om het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken en zich te beperken tot ideeën lanceren. Dat kan ik buitengewoon easy vertalen naar het arbeidzame leven, waar ideeën oh zo leuk en zo inspirerend worden geponeerd tijdens brainstorms, maar dan komt het échte werk van de uitvoering, en dat is taai ja. En daar komt Koerbaghs bijdrage om de hoek: die ambtenaren verdienen stervensveel geld (plus toeslagen) en hebben 2,5 maanden vakantie per jaar, plus alle snoepjesdagen en 'oh gut kinderopvang' en 'oh gut ik kan vandaag écht niet want..." Het afschaffen van het gelijkheidsprincipe zal veel werk met zich meebrengen, maar dan moeten zij ook maar zwoegen voor hun inkomen.
Op dit moment is het alleen maar geouwehoer en vergaderen (met luxe catering) en als er echt iets gedaan moet worden, schakelen ze een adviesbureau in.

Shalome | 28-12-07 | 12:50

Altijd wat met die heffingen en uitkeringen.
Die hele UWV-meuk kan geprivatiseerd worden. 't Enige dat daarvoor nodig is, is dat we (gefaseerd) overstappen van een omslag- naar een kapitaaldekkingsstelsel (wat nu al het geval is bij een groot deel van de pensioenen) en de markt de werknemersverzekeringen laat overnemen, zoals bijvoorbeeld gebeurd is met de ziektewet.
't Grootste probleem voor de overheid is dan dat men geen greep meer heeft op de geldstromen in dit land en dus aanmerkelijk irrelevanter zal worden, iets wat mij een zeer goede zaak lijkt.
In 't kader van de memenverspreiding: hoe kleiner de overheid, hoe beter. Overheid moet een paar kerntaken uitoefenen en dat goed doen, vervolgens kunnen de burgers de rest zelf wel regelen.

Verder ben ik het wel eens met voorgaande commenters, om het kiesrecht te koppelen aan 3x modaal (is ongeveer 90K). Of vier keer modaal. Dat algemene kiesrecht leidt in een verzorgingsstaat alleen maar tot verwording. Even zo goed als dat de vervuiler betaalt, zou je kunnen zeggen dat de betaler bepaalt.
Hebben we dat?
Goed zo.

nattebever | 28-12-07 | 12:50

-weggejorist-

KaKeL Kees | 28-12-07 | 12:49

Dat is dus de mentaliteit van GS en co: als je bijv. oud of ziek bent, niet kunt werken en dus afhankelijk bent van de WAO of AOW, dan mag je van hen niet meer rondkomen en moet je in armoede leven omdat je een 'nietsnut' bent. Als Nederland ooit ergens aan kapot gaat is het wel deze walgelijke mentaliteit, waar ik echt van moet kotsen. Solidariteit met mensen die het moeilijker hebben dan jij was altijd de kracht van Nederland en dat zette NL altijd in de top tien van landen waar het het beste is om te wonen. Gebrek aan emphatie en ikke ikke ikke is echt de ziekte van deze tijd.

Kyokushinkai | 28-12-07 | 12:48

rothbard 28-12-07 @ 12:13

Leuk verhaal. Staat alleen een beetje los van de realiteit van geldschepping in een moderne economie. Negentig procent van de totale geldhoeveelheid bestaat uit giraal geld. Die girale geldhoeveelheid kan alleen maar toenemen door kredietverlening en die kredietverlening is een zaak tussen banken en het publiek. Du moment dat banken krediet verlenen aan dat publiek neemt de (girale) geldhoeveelheid toe. Daar komt de Staat dus helemaal niet aan te pas. Dat gebeurt pas wanneer de kredietverlening (en dus de geldschepping) in de ogen van de monetaire autoriteiten een gevaar gaat opleveren voor de prijsstabiliteit. Op dat moment zal een verhoging van de rente overwogen worden om de kredietverlening af te remmen.

dawg | 28-12-07 | 12:47

@Nonnes 28-12-07 @ 12:16
Consequent? Onzinnige, niet te handhaven eenvormigheid bedoel je. Soms worden goed bedoelde wetten, regels en voorzieningen ingehaald door de praktijk. AOW was bedoeld om ouderen van een basisinkomen te voorzien. Dat is tegenwoordig voor bepalde groepen niet meer nodig, waardoor halsstarrig aan een voorziening vasthouden -ik heb er toch voor betaald!?- nogal potsierlijk overkomt. Is ook niet te vergelijken met zorg: de AOW koppelen aan inkomen betekent niet dat men helemaal geen AOW meer krijgt.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 12:45

Jinxed 28-12-07 @ 12:18
.
Het is ook een zeer effectieve manier om een onderklasse te creeeren, waar je nooit meer uit komt. Want als de geschiedenis iets bewezen heeft, dan is het dat de stemmende (machthebbende) klasse nooit maatregelen zal nemen, die de machtelozen ten goede zouden kunnen komen. Dus zeg maar dag met je handje tegen kosteloos onderwijs; de boven-modalen kunnen zich toch wel privaat onderwijs veroorloven. Zeg vervolgens maar dag met je handje tegen klasse mobiliteit; wie arm geboren wordt, zal dom sterven. Dus zeg maar dag met je handje tegen enige vorm van meritocratie. We hadden hier ooit zo'n samenleving - rond 1900. Ik weet niet of jij in zo'n maatschappij wil leven, maar ik niet. Ook heb ik gehoord dat het in India al heel behoorlijk zo gesteld is - misschien kun je een verhuizing die kant op overwegen.

Niet voor Jan | 28-12-07 | 12:44

@ Murdockyoufool 28-12-07 @ 12:38

1 keer raden is genoeg denk ik.
Heb je mijn volgende reactie gezien?

Nonnes | 28-12-07 | 12:41

@Nonnes 28-12-07 @ 12:14
Drie keer raden waarom....

Murdockyoufool | 28-12-07 | 12:38

@Dr. mabuse

Reken maar dat we er slechter van worden. Sterker als je de reeks zogenaamde rechthebbenden op die ruif alleen maar laat groeien. En dan is het wellicht zelfs alleen maar noodzakelijk dat die lonen sneller stijgen, omdat die ruif een beetje van geld te voorzien.
Toch?

inquisitra | 28-12-07 | 12:36

@Koerbagh
Het stemmen zo gecompliceerd maken dat bejaarden en allochtonen en mensen met een laag IQ er niet meer uitkomen kan natuurlijk ook, dan zijn we voor een groot gedeelte van de linkse partijen en het cda verlost

Jinxed | 28-12-07 | 12:34

@Marv007 28-12-07 @ 12:20:
Die zijn vervuld van idealen, wereldverbeteraars en opstandig (niks mis mee verder, maar vaak geen idee hoe de echte wereld in elkaar zit), laat die eerst maar wat nuttigs doen voordat ze over het geld van een ander beslissen.

koerbagh ® | 28-12-07 | 12:30

Tja, dat de lonen twee keer zo hard stijgen als de uitkeringen doet er kennelijk niet toe voor de reageerdertjes... het gaat om ideologie jegens het "socialisme", waarmee het mengsel van christendemocraten en sociaaldemocraten wordt bedoeld waar Nederland sinds WOII niet slechter van is geworden.

Dr. Mabuse | 28-12-07 | 12:27

@Marv007:
Eerst ervaren hoe het is om flink uitgeknepen te worden, en dan mag je pas stemmen.
@Nonnes
Ik vond het toch al beschaafd dat ik de grens al bij modaal trok.

Jinxed | 28-12-07 | 12:27

@Jinxed 28-12-07 @ 12:18:
Je grondgedachte is goed, maar je hebt er nog niet helemaal goed over nagedacht. Laat ik je gedachtenproces een steuntje in de rug geven...
Een gemiddelde ambtenaar "verdient" bovenmodaal. Maar waar krijgt die z'n salaris van? Wat is zijn/haar effectieve bijdrage aan de samenleving? Waar ligt zijn haar politieke belang dus?
Get my point?

koerbagh ® | 28-12-07 | 12:27

Chiant 28-12-07 @ 10:38
En dat helpt... waarom? Die hebben het licht wel gezien en gaan al het gezeik oplossen? Dacht het niet.

uberdude | 28-12-07 | 12:25

@ Murdockyoufool 28-12-07 @ 12:04

Dat denk ik ook. Misschien zou het hele solidariteitsbeginsel op de schop moeten. Wat er verkeerd is gegaan volgens mij is dat recht op WELZIJN vervangen is op recht aan WELVAART. En dat laatste mag je je toe-eigenen als je er ook aan meebetaalt. Tot die tijd zou een ieder die niet werkt (maar dat gewoon wel kan, net met zijn lippen boven water gehouden moeten worden. Nu gebeurt dat helemaal niet. Diegene die namelijk net het parasietenparadijs verlaten heeft door een lullig baantje te nemen krijgt te maken met de enorme armoedeval die dit kabinet gewoon weer laat toenemen. Gaan werken loont dus echt niet.

inquisitra | 28-12-07 | 12:23

En wat is dat met die maatregelen om de meest onveilige vervuilende slingerende barrels van meer dan 40 jaar oud te vrijwaren van enige betaling of controle? Wat willen ze nou?!? Op sterk water ermee of ritueel verbranden!

uberdude | 28-12-07 | 12:22

@ Jinxed 28-12-07 @ 12:18

Goed idee. Beschaving wordt zo overgewaardeerd... Achteruit is ook een richting.

Nonnes | 28-12-07 | 12:20

Hier in Marbella gaan de belastingen nooit omhoog, alleen de temperatuur,
Prooost

Veldwebel | 28-12-07 | 12:20

en studenten?

Marv007 | 28-12-07 | 12:20

Er moet maar eens een koppeling komen tussen stemrecht en salaris, verdien je minder dan modaal dan geen stemrecht meer. Eerst een nuttige bijdrage leveren en dan mag je pas meebeslissen, dit is denk ik de enige manier om van links af te komen.

Jinxed | 28-12-07 | 12:18

Murdockyoufool 28-12-07 @ 12:04

En dit was precies de reactie van de (bijna)AOW-ers toen het ging over fiscaliseren van de AOW.
Ellendig he... consequent moeten zijn.

Nonnes | 28-12-07 | 12:16

@ Murdockyoufool 28-12-07 @ 12:12

Je kunt je vast nog herinneren hoe hierop werd gereageerd tijdens de verkiezingscampagne.

Nonnes | 28-12-07 | 12:14

Alice,

Inflatie als gevolg van het bijdrukken van monopoliegeld door de Staat is nooit positief. De winst van de ene groep gaat altijd ten koste van die van een andere groep. Voor huizenbezitters is het 'positief' , maar voor mensen die een huis willen kopen negatief. Ongebreideld bijdrukken van geld waar geen goederen achter zitten (wat de Staat doet) is de doodsteek voor een economie en samenleving.

Loonontwikkeling en prijsindex zeggen niets omdat het inflatieproces anders werkt: de Staat drukt papiergeld bij. Geld is een ruilmiddel maar behoort een commodity te zijn die waarde heeft (goud). Vroeger ruilde men bijvoorbeeld een banaan voor een appel, maar omdat het lastig is om iemand te vinden die wil wat jij hebt en die heeft wat jij wilt, is er goud gekomen om te ruilen. Let op: dit goud was gebacked door de banaan of de appel! Later kwamen er papieren briefjes die jou het recht gaven op die hoeveelheid goud (geld.) Sinds het loslaten van de goudstandaard en de overname door de slavendrijvers (Staat) van het bankwezen, kunnen criminelen (Staat) zomaar geld drukken. Als nou de Staat bijvoorbeeld 1 mljard extra drukt en daarvan laat ik zeggen gebouwen bouwt, dan profiteren daar de bouwbedrijven die de Staat inhuurt als eerste van. Omdat de vraag naar hun diensten toeneemt, stijgt hun prijs. Maar voor de mensen die nog niet over dat extra papiergeld van de Staat konden beschikken worden de diensten van die bouwbedrijven ook duurder. Zij zijn dus in koopkracht achteruit gegaan. Maar het is erger, want het extra inkomen dat de bouwbedrijfmennekes hebben verworven gaan zij uitgeven aan bijvoorbeeld tv's. De vraag naar tv's wordt hoger, dus de prijs stijgt, maar Klaas die een tv wil kopen maar niet geprofiteerd heeft van het extra geld van de Staat, ziet zich geconfronteerd met een hogere prijs voor tv's. Maar het wordt nog erger. De tv verkoper heeft ook meer geld gekregen en kooptw at anders.. etc etc etc.

Ofwel welke invloeden inflatie heeft (lees: het bijdrukken van geld, gewoon valsemunterij door sde Staat) is in zo'n complexe economie als de onze niet traceerbaar, maar wel verwoestend.

Hopen dat een paar mensen dit weer lezen en dit verhaal doorpassen zodat we dit idee verspreiden en zo hopelijk de macht van de Staat kunnen gaan beperken.

rothbard | 28-12-07 | 12:13

@Nonnes 28-12-07 @ 12:04
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Over het algemeen heeft de babyboomer het prima gedaan. Schandalig dat mensen met een goed pensioen, een vette spaarrekening, een afbetaald woonhuis met een marktwaarde van vierhonderdduizend euro en een tweede huis in Frankrijk lachend 1250 euri met z'n tweeën wegtikken. Van mij mag AOW aan inkomen worden gekoppeld ipv uitkering aan minimumloon.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 12:12

De regelingen zijn ook zo krom dat iemand die werkt voor een minimuloon aan het eind van de maand minder overhoud als iemand met een uitkering. Want die krijgt allerlei subsidies en belastingkwijtscheldingen kado.
Ik heb diep respect voor degene die inderdaad nog voor een minimumloon gaat werken. Die mag er best het nodige bij krijgen. En dat mag dan ten koste gaan van de uitkeringstrekker die nergens zin in heeft.
<

fzwart | 28-12-07 | 12:10

Tief es ff op Hoxa met je WAO-ers weg te zetten als werkschuw tuig. Krijg zelf eens wat aan je lip of erger en zie dan hoe fijn het is om in de WAO te zitten.

doe eens niet | 28-12-07 | 12:08

@inquisitra 28-12-07 @ 11:41
Speel al jaren met de gedachte om me aan dat smerige, schuftige, fascistische zorgstelsel te onttrekken. 'k Wil best voor anderen meebetalen, maar de bijdrage van jonge mensen moet wél in verhouding staan met hetgeen ze ervoor terugkrijgen. Bovendien vrees ik met grote vrezen dat ik meebetaal aan een 'product' dat, tegen de tijd dat ik ze wil kopen, uit de schappen wordt genomen.

Murdockyoufool | 28-12-07 | 12:04

Shalome 28-12-07 @ 11:09

Over de nietsnutten zijn we het denk ik wel eens. Ook de grimmigheid waar je het over hebt herken ik. Maar... we hebben het helemaal niet over honderdduizenden werkschuwen.
Degene die niet willen moeten elke maand iets meer gekort worden, tot er niets overblijft. Die 'boetes' helpen. Aanpakken, en hard ook. Ik erger me echt ziek aan die lamballen die maar zeuren over waar ze allemaal recht op hebben maar 100 redenen kunnen bedenken waarom de plichten niet voor hun gelden. Werken jullie! Worden die mensen ook een stuk gelukkiger van trouwens. Maar de groep WAO-ers (waar een redelijke schoonmaak heeft plaatgevonden), WW-ers (die dus hebben gewerkt en snel weer aan het werk blijken te komen) en AOW-ers (met Murdock eens hoe zuur het is als je aan dikke babyboomers denkt, maar als ik naar mijn oud-buurvrouw kijk zie ik het tegenovergestelde) moet je toch anders bekijken. Als ik hier dan lees dat iemand een nette 60.000 verdient en roept dat werken nauwelijks beloond wordt in dit land dan vraag ik me af of diegene de feiten nog wel op een rij heeft. Ik noem het stemmingmakerij omdat we het over max. 18 euro hebben terwijl het leven duurder wordt. Er is echt niemand die dan denkt: joh... nu ik dit erbij krijg zet ik mijn plannen om weer aan het werk te gaan even in de ijskast.

Nonnes | 28-12-07 | 12:04

Hakkepof 28-12-07 @ 11:17
Ik ken ook al heel lang heel veel soorten uitkeringstrekkers, en mijn conclusie is dan ook gebaseerd op hun gedrag. Ik vroeg me eerst af waar al die woede jegens de werkende klasse (en de hele wereld) vandaan kwam, want hey, zou dat niet het tegenovergestelde moeten zijn? Maar veel mensen vertoonden eenzelfde gedrag als je ze uit de brand hielp of geld leende of iets dergelijks. Weldoeners worden tot vijand bestempeld door de kleinzieligen. Voor dankbaarheid heb je hersens, ethiek en een groter hart nodig.
Gek genoeg is ons kabinet er qua ontiwkkelingshulp er altijd zo voor om de mensen aldaar op te starten en zelf hun brood te laten verdienen. Niet dat het werkt - of nauwelijks - maar het is minstens de intentie. In eigen land wordt de fraude, uitvreterij, werkweigering en lapzwanzerij al decennia gedoogd en naar het zich laat aanzien, beloond.

Shalome | 28-12-07 | 12:02

w00t.... Dus de '59 Chevy wordt op de benzine en verzekering na graties?
Gewoon zoals autorijden ook ooit bedoeld is, kale prijs. Geldt dat ook nog als er ik er een gloednieuwe 6 liter hemi in pleur?

koerbagh ® | 28-12-07 | 11:56

Alice D. 28-12-07 @ 10:55
.
Inflatie is altijd een tweesnijdend zwaard. Het probleem van al die bijgedrukte dollars is, dat de Euro er zo van gaat stijgen. En dat de Europese export dan op z'n gat gaat. Dus dat de ECB weer Euro's moet gaan bijdrukken. Het spelletje kan alleen gespeeld worden als iedereen meedoet. Aan de andere kant, heftige inflatie op de dollar perkt de macht van oosterse investeerders weer iets in (hun obligaties en leningen worden minder waard) en dat is voor ons weer positief (want de echte concurrentie gaat die tussen oost en west worden; en als straks de binnenlandse consumptie in China en India goed los gaat, zullen ze hun eigen munt ook wel willen opwaarderen, wat hun macht nog verder zal inperken). Plus, je eigen investeringen (je huis) gaan sneller in waarde omhoog als er inflatie is. En da's weer fijn.
.
Dat het inflatie cijfer een grote leugen is, ben ik verder helemaal met je eens. De enige echte goeie indicator (voor mij dan), is de loonontwikkeling, en de consumenten goederen prijs index.

Niet voor Jan | 28-12-07 | 11:51

Helaas wordt gokken niet goedkoper, gokbedrijven mogen hun prijzen niet veranderen in ons land. Wel mogen ze meer schoolboeken en hollandia pils betalen, 29% HOU OP! Rooie honden

wassink | 28-12-07 | 11:51

ja ze moeten al die polietiesie doodvermoorden.

peenindiees | 28-12-07 | 11:49

Dit zit erin met een christen-rood kabinet. Dit WEET je toch als je erop stemt? Alle clichés komen uit. Werken loont niet. De auto een melkkoe. Scheiding van kerk en staat is een farce.
Tijd voor een burgerinitiatief waarin we opheffing van deze staat vragen, zodat we een nieuwe kunnen oprichten waarin staat dat socialisme en religie verboden zijn verklaard. Op zijn minst moeten we een manier vinden om ons te onttrekken aan dit belastingstelsel. Want wat doet deze overheid voor ons? Niks waarvoor ze eigenlijk zouden moeten bestaan.

inquisitra | 28-12-07 | 11:41

Wat deze regering maar niet wil begrijpen, als die hippie baby generatie uberhaupt iets kan begrijpen, is dat socialisme en solidariteit niet hetzelfde zijn.
Zomaar wat kwoots van Karl "de God van Jan" Marx:
"The production of too many useful things results in too many useless people."

"Sell a man a fish, he eats for a day, teach a man how to fish, you ruin a wonderful business opportunity.”

Magalhães | 28-12-07 | 11:40

Hakkepof 28-12-07 @ 11:11
precies, daarom zeg ik solidariteit is afpersing.

Lebowski Achiever | 28-12-07 | 11:38

Gisteren het Staatsjournaal gezien? Ging over de stakingen van het schoonmaakpersoneel van de metro in Madrid. De noeste arbeiders maakten er een sport van om nog eens extra rommel en vuilnis in de metrostations rond te strooien. Geinig filmpje van een man die een fles vol pis leegde bij een toegangspoortje, en hoe een forens die wel gewoon naar zijn werk ging door het poortje stapte en uitgleed. Terug naar de studio, waar we nog net de besmuikte grijns van Gerard Arninkhof mochten zien. Zodat we weer eens duidelijk kunnen zien welke hoek de wind waait op de journaalredactie.

Om met Reve te srpeken: Leve het kapitalisme! Dood aan de arbeiders!

Lagonda | 28-12-07 | 11:36

Totaal niet verwacht dat deze regering de 'armen' eens lekker gaat verwennen, en de 'rijken' eens goed gaat aanpakken, en zoals blijkt uit het verleden heeft dit altijd het gewenste resultaat opgeleverd.....

ik kom van rechts | 28-12-07 | 11:31

De aanpak van dit kabinet is hemeltergend. 914 Euro aan AOW? Godverdomme, never nooit had ik kunnen bevroeden dat die lummelpremie -overbodig voor volgevreten babyboomers- zo hoog was. Uitkeringen koppelen aan het minimumloon is nu wel het laatste wat we moeten doen, zo stimuleer je mensen nooit hun bed te verlaten.
Gestegen prijzen.... Net of ik mijn klanten een prijsverhoging van een paar procent kan voorschotelen....

Murdockyoufool | 28-12-07 | 11:23

Je moet tegenwoordig wel erg rijk zijn om links te kunnen zijn.

ouder | 28-12-07 | 11:21

RechtsBuiten 28-12-07 @ 11:04
Die mogen eerst 29% kansspel belasting bij Woutert gaan betalen!

Spaansche Griep | 28-12-07 | 11:20

En de boetes? Gratis schoolboeken mag niet van de EU, zitdah?

Multikuli | 28-12-07 | 11:18

Shalome 28-12-07 @ 11:09
Juist
voelt niet lekker toch.... altijd je hand ophouden....
Waar moet ie met dat rotgevoel naartoe
Dan maar de werkenden uitmaken voor kapitalisten en materialisten.
Ik ken(de) heel wat uitkeringstrekkers, ben er zelden een tegengekomen die blij/dankbaar is voor z'n uitkering.

Hakkepof | 28-12-07 | 11:17

Oké, ik heb iedereen drie jaar geleden al ontslagen, frequenteer Cap d'Antibes, heb een dure hobby, er een SUV bij aangeschaft...

*aantekent: dieselSUV kopen*

Wat nu te doen Hoxha?

dr.spin007 | 28-12-07 | 11:13

Volkomen terecht. Hoe moet ik anders 2 keer per jaar op vakantie met mijn familie? Wat denk je wel wat dat niet kost!!!

beroepswerkeloze | 28-12-07 | 11:12

Be aware of Socialism, zei Osho (Bhagwan)

"I am not for socialism, because to me freedom is the ultimate value; nothing is higher than that. And socialism is basically against freedom - it has to be, it is inevitable, because the very effort of socialism is to bring something unnatural into existance.
Man are not equal, they are unique. "

Hakkepof | 28-12-07 | 11:11

Nonnes 28-12-07 @ 10:57
Vind ik niet, stemmingmakerij. Dit klooiende Haagse plucheplakzooitje mag wat mij betreft uitkeringen opstuwen zodra ze de open vacatures in NL hebben ingevuld met die honderdduizenden werkschuwe niksnutten die het nu vertikken om hun nest uit te komen. Grenzen gaan open voor buitenlanders die wél willen werken, waarmee ze in Den Haag dus aangeven heel gezapig die miljardenverslindende luie bende te gedogen.
Dat is niet alleen economisch een stomme zet: in die uitkeringsgroep barst het van de mensen die grimmig worden omdat ze niets presteren. Die gaan hun uitvreterij compenseren met het kweken van een aversie jegens degenen die in hun onderhoud voorzien, om het potverteren voor zichzelf te rechtvaardigen (die klootzakken verdíénen het om voor mij te werken!). Den Haag zit namelijk vol stombo's die hun simpelste klassiekers niet kennen, en al helemaal geen mensenkennis hebben.

Shalome | 28-12-07 | 11:09

@Gaz21 28-12-07 @ 11:05
Mensen met een uitkering mogen in 050 hun aanslag door de plee spoelen.

noorderling | 28-12-07 | 11:09

Na al het zuur is het nu eindelijk tijd voor... nog meer zuur..

wilmeister | 28-12-07 | 11:07

@fuckje 28-12-07 @ 10:25

Betaal jij geen rioolbelasting?

Gaz21 | 28-12-07 | 11:05

Mensen die de postcode kanjer winnen gaan er pas op vooruit.

RechtsBuiten | 28-12-07 | 11:04

natuurlijk krijgen die strebertjes en cavia's niet meer, want dan gaan de prijzen nog verder omhoog en dan kan ik van m'n uitkering niet meer drie keer per jaar op vakantie.

zorg(elijke)staat | 28-12-07 | 11:03

De meest asociale, destructieve en parasiterende politieke stroming is het socialisme. Het is de strop, waar de Westerse Beschaving aan op gehangen zal worden. Een kweekvijver van waardeloosheid. Het kanker gezwel, dat tegen de natuur in het luie, nietsnutterige, waardeloze, zwakke en slechte promoot en de hardwerkende, productieve en succesvolle medemens bestraft. Kom je boven het maaiveld uit, dan wordt zonder pardon je kop eraf gehakt en staat het domme stemmers proletariaat juichend aan de zijlijn om zijn waardering hiervoor uit te spreken. Dit uit jaloezie en weggedrukte onvrede over de eigen incompetentie. Het socialisme lijdt tot degradatie van de maatschappij. Wat dat betreft is het erg jammer, dat er democratie heerst. Het merendeel van de stemmers behoort tot dit parasiterende proletariaat en houdt dit kwaadaardige systeem in stand. En daar zij het intellect ontberen, en socialisme een wolf in schaapsvel is, denkt het domme volk ook nog juist te handelen. Jammer, maar waar.

Louis Cypher | 28-12-07 | 11:02

Wat 'n afkortingen
Effe googlelen waar die voor staan.... en wat zien ik..
Uitkeringen als de AOW, ANW, WW, WIA, WAO en Wajong gaan vanaf 1 juli 2007 omhoog.
Uitkeringen als de AOW, ANW, WW, WIA, WAO en Wajong gaan vanaf 1 januari 2007 omhoog.
.
dus 2 X per jaar 'n verhoging

Hakkepof | 28-12-07 | 11:02

Kortom dames en heren, als u wilt meehuilen met Geenstijl, ga gerust uw gang en trekt u zich vooral niets aan van de feiten.
Ik ben even naar de supermarkt voor bubbeltjeswijn.

Dr. Mabuse | 28-12-07 | 11:02

De stijging van CAO-lonen in 2008 wordt begroot op meer dan 3 procent, volgens het CPB in 2007:
www.flexmarkt.nl/home/id516-6850/spann...
Dat is dus twee maal zoveel als de uitkeringen.

Dr. Mabuse | 28-12-07 | 11:00

Meer bevoegdheden? Wauw! Het zal de Hells Angels, de drugsmaffia, de koppelbazen, de chinezen, de wiettelers en de gemiddelde woonwagenbewoner nu wel dun door de broek gaan!

Schoorsteenveger | 28-12-07 | 10:59

Inderdaad zeg... het leven wordt volgend jaar voor iedereen duurder. En die 8 tot 18 Euro die de trekkers erbij krijgen is natuurlijk zwaar overdreven. Kunnen zij de beest uithangen terwijl wij op vakantie de middagcocktail moeten laten staan. Ofzo. Kortom: stemmingmakerij GS.

Nonnes | 28-12-07 | 10:57

We gaan nog even verder: "Ook mensen met WW, WIA en WAO gaan er over het algemeen op vooruit. De uitkeringen worden verhoogd met 1,37%. "
Jeetje wat legt dit kabinet de uitekeringstrekkers toch in de watten... het is ongeveer de helft van de gemiddelde CAO-stijging.

Dr. Mabuse | 28-12-07 | 10:56

Dat ze de klote krijgen in The Hague, stelletje moralistische zakkenvullers....

lamlul007 | 28-12-07 | 10:56

Gaat snel veel sigaretten en drank inslaan

alwayslearning | 28-12-07 | 10:55

Bos is een waardig opvolger van Joop. Wanneer zijn de verkiezingen?

Klukkluk | 28-12-07 | 10:55

@ koetjeboe 28-12-07 @ 10:32
Is een universeel bekend verschijnsel, oorlog in Afghanistan wordt betaald met bijgedrukte dollars, de echte inflatie wordt uitgespreid over de komende jaren, maar dan ligt de "hardwerkende" babyboomer met zijn luie aars in de zon te mekkeren hoe moeilijk zij het altijd hadden, en dat wij niet mogen zeuren!

Alice D. | 28-12-07 | 10:55

Zoet, zoet, zoet!!!

RechtsBuiten | 28-12-07 | 10:54

Stuur de inspecteur maar langs, kristenregering en keunigin!
Je zal gillend de straat uit rennen.... met mijn handtas om je nek gevouwen...
www.youtube.com/watch?v=crn5ephc4UM&am...

VanFrikschoten | 28-12-07 | 10:53

"AOW’ers zien hun netto uitkering bijvoorbeeld met tussen de 8 en de 11 euro per maand stijgen." Nou wat een schande, Geenstijl! Ik gok erop dat het salaris van de Geenstijl-redactie wat meer omhoog gaat.

Dr. Mabuse | 28-12-07 | 10:53

Verstandige besluiten. Misschien wordt het toch nog wat met dit kabinet.

Teen | 28-12-07 | 10:52

Ik sluit me volledig aan bij de roep om een rechtse lente, deze en vorige eeuw hebben we nog nooit zo'n slechte regering gehad. (inclusief de duitse overheersing that is) Problemen worden niet aangepakt, hardwerkende mensen wel. Den Uyl 2 is er eindelijk gekomen.

religion is war | 28-12-07 | 10:51

baronbreekijzer 28-12-07 @ 10:48
meer wisselgeld in het bakje onderin

OpenMind | 28-12-07 | 10:51

ja, dat heb je met een linkse regering, gelukkig is Nederland het afgelopen jaar wel veel socialer geworden, want dat wilde de kiezer. Het was nu reuze gezellig in de achterstands wijken, de voedselbanken zijn verdwenen (neem ik aan, ik hoor de linkse reaguurders hier nooit meer over), de zorgpremie is veel goedkoper geworden nu de no-claim is ingelevert, de politie en de leraren zijn nu reuze tevreden over hun loon, etc.

WaarDeWindWaait | 28-12-07 | 10:50

AOW wéér flink stijgen? De AOW heeft de afgelopen tien jaar een enorme achterstand opgelopen.

Dr. Mabuse | 28-12-07 | 10:50

Hoe kan gokken goedkoper worden gemaakt?

baronbreekijzer | 28-12-07 | 10:48

Ik heb geen klagen met mijn inkomen van 59.798 euro (zou je denken) Slechte nieuws is dat ik weer geen stuiver omhoog ga volgend jaar (voor de 3e keer) dus achteruit ga. werken wordt nauwelijks beloond in dit land.
Ik heb er overigens geen problemen mee dat ik betaal voor aow ers. en echte wao ers.
Maar betalen voor die flikkers die niet willen werken en voor ontwikkelingshulpgeld dat in bodemloze putten gaat verdwijnen, daar spuug ik op en met mij velen vrees ik. Op naar de rechtse lente van @Chiant

El_Guapo | 28-12-07 | 10:47

De invloed van de PvdA is inderdaad goed merkbaar in het beleid. Hebben ze Joop den Uyl soms weer opgegraven ?

fzwart | 28-12-07 | 10:46

Ha! Als de regering denkt dat dit van enig invloed op mijn recalcitrante gedrag is hebben ze het mooi mis!

VanFrikschoten | 28-12-07 | 10:43

God, wat ben ik deze regering zat................
.
En wat gaat de politie doen? Juist, meer belasting innen

Mr. Hu | 28-12-07 | 10:41

rechtse rente?

OpenMind | 28-12-07 | 10:40

Ik wil nogmaals iedereen bedanken die door zijn of haar stem dit kabinet mogelijk heeft gemaakt.

Hodja | 28-12-07 | 10:39

Had ik al gezegd dat het de hoogste tijd is voor een rechtse lente?

Chiant | 28-12-07 | 10:38

Wow.... AOW'ers 8 tot 11 euro erbij! (vind ik als student zelfs weinig)
Overig 1,37% erbij... dat is nog niet eens genoeg voor 1 jaar inflatie!
Dit is gewoon stemmingmakerij, GS.

Ned Flanders | 28-12-07 | 10:37

*pakt emmer zand en stopt hoofd erin*
Volgens mij wordt 2008 een prachtig jaar.

Dorian Gray | 28-12-07 | 10:36

Goh valt me nog mee dat ze condooms niet 10 euro per stuk duurder gaan maken onder het mom van geen sex voor het huwlijk.
Jullie zijn trouwens sigaretten vergeten die worden ook flink duurder.
Dussss Nederland is een socialistische staat geworden en niemand die er wat van zei :(

Baksteenschoen | 28-12-07 | 10:35

buikriem aanhalen, lijkt me lul nog groter.

OpenMind | 28-12-07 | 10:33

Inflatie is de makkelijkste manier voor overheden om legaal de burgers te bestelen, dat is een veel grotere zorg. Geldhoeveelheid (M3) steeg met 13% dit jaar. Meer euri's in omloop is hogere prijzen, dus als jouw loontje dit jaar met 5% stijgt, denk dan maar niet dat je erop vooruit gaat. Inflatiecijfers kloppen namelijk van geen kant, dat weet iedere eerstejaars economiestudent.

koetjeboe | 28-12-07 | 10:32

Verzekeringen worden duurder, inkomstenbelasting stijgt, vennootschapsbelasting tweede schijf daalt want wordt opgerekt naar 200.000 euro (slechts 23,5% belasting hierover ipv eenmanszaak/werknemer max. 52%), roken wordt fors duurder, ziektekosten zullen stijgen, houderschapsbelasting (motorrijtuigenbelasting) zal stijgen, net als de BPM, gemeentelijke lasten zullen ook stijgen vanwege jaarlijkse WOZ beschikking waardoor huurwaardeforfait stijgt en hypotheekrenteaftrek daalt etc. Volgend jaar zal het leven wellicht 5 tot 8 procent duurder worden. Hoeveel bedraagt uw stijging van het netto salaris? Bruto 2,5 erbij, houdt u netto 1,7% van over. Tel uit uw verlies.

.308 | 28-12-07 | 10:28

solidariteit is toch echt een ander woord voor afpersing.

Lebowski Achiever | 28-12-07 | 10:25

Wrijf het er nog effe in, joh. Gaan we allemaal met een fijn gevoel 2008 in. De een omdat ie meer geld krijgt, de ander omdat ie zo goed kan doen voor een ander *kuch*

Robin Hood | 28-12-07 | 10:25

En de belasting op ontlasting is ook uitgesteld.

fuckje | 28-12-07 | 10:25

Gelukkig, de neukbelasting gaat niet door.

Elmer Fudd | 28-12-07 | 10:24

* haalt meteen T-Ford van overopa uit de garage*

fuckje | 28-12-07 | 10:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken