Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allochtonen letterlijk GEK van Nederlanders

flowwa.jpgOp de valreep van 2007 nog een baanbrekendend onderzoek waar we de komende jaren nog heel veel over gaan horen. "Allochtonen die in gemengde wijken wonen, hebben een hogere kans op schizofrenie dan allochtonen die in zwarte wijken wonen." Yes sir! Hoe vaker allochtonen met autochtonen in aanraking komen, hoe groter de kans dat ze ernstig en voorgoed hersenziek worden. Is wetenschappelijk aangetoond en geen speld tussen te krijgen. Zijn goedverdoemme zelfs statistieken van dit zeven(!) jaar durende onderzoek. Marokkanen hebben een vier maal hogere kans op geesteziekte en Surinamers en Turken bijna twee keer. Vandaag staat dit onderzoek van Nederlandse wetenschappers die werken voor een gekkengesticht in The American Journal of Psychiatry. De gestoordheid heeft alles te maken met 'gebroken identiteitsvorming' en discriminatie. Het is dus NIET de schuld van overmatig drugsgebruik, multiple persoonlijkheden op invulformulieren, inteelt, aanleg of gewoon daarom. Trouwens, dit onderzoek geldt voor ALLE soorten psychotische aandoeningen, niet alleen schizofrenie. Vogelaar, kap maar met dat opbouwerk en hou de kansenwijken zwart, is goed voor ze. Ghettovorming is goed voor de geestelijke gezondheid. Jullie zijn gek. Echt helemaal gek.

Reaguursels

Inloggen

agjah ben zelf een marokkaanse en ga niet met marokkanen om.... en wij hebben nergens last van.... wij alle 5 niet :P

brownie21 | 20-12-07 | 00:46

Mijn voornemen voor 2008:
heel veel allochtone vriendjes maken...

-- weggejorist -- | 18-12-07 | 12:02

@ ohja: Studeer jij definities? Klinkt wel komisch.

Schreeuwbuis | 18-12-07 | 10:42

genetisch bepaald, dat volk is gewoon schizofreen, lekker gek laten worden, dan rotten ze van zelf wel op

deFiscus | 18-12-07 | 01:05

dan worden ze vaker geconfronteerd met meisjes die er WEL lekker uit (mogen) zien en dan denken ze aan hun geloof en hun beperkingen ontstaan uit angst.

een maffiabaas | 18-12-07 | 00:40

dan worden ze vaker geconfronteerd met meisjes die er WEL lekker uitzien en dan denken ze aan hun geloof en hun beperkingen ontstaan uit angst.

een maffiabaas | 18-12-07 | 00:38

Ik moet lachen om zo'n bericht. Allochtonen worden dus daarom gek van mij, begrijp ik. Daar heb ik alle begrip voor. Ik lijk soms ook gek van mezelf te worden. En daar moet ik dan weer om lachen. Een vicieuze cirkel.

Hammar | 17-12-07 | 19:54

''Hoe vaker allochtonen met autochtonen in aanraking komen, hoe groter de kans dat ze ernstig en voorgoed hersenziek worden. ''
'
Dat zit m in de Genen van mensen uit Allochtonie, inteelt viert hoogtij in die kringen.

Stijlloos/Superieur | 17-12-07 | 19:26

Het huiselijk geweld dat in grote mate in allochtone gezinnen lijkt voor te komen lijkt mij ook niet bevordelijk voor de geestelijke gezondheid.
Kinderen die er getuige van zijn hoe hun moeder in elkaar wordt geslagen.
Ook bij de "opvoeding" is sprake van veel geweld tegen de kinderen.
Wat is dat eigenlijk voor een onderzoek, zijn b.v. deze factoren ook onderzocht ?
Kassandra

kassandra | 17-12-07 | 18:26

Zo schijnt er ook een statistisch verband aangetoond te zijn tussen de kwaliteit van je handschrift en de lengte van je voeten.

dawg | 17-12-07 | 17:57

Tis ook een beetje een tight assed geheel aan het worden in NL maar iedere levensstijl heeft voor en nadelen en zeuren helpt niet. Ik geloof ook niet in dat verhaal dat slachtoffer zijn altijd eigen schuld is. Er zijn echt wel dingen die je leven een stuk zwaarder kunnen maken. Het gaat erom dat je zoiets dus niet uit kan spreken zonder dat er meteen mensen misbruik van maken of misbruik.. zonder dat mensen zich niet geheel terecht aangesproken voelen erdoor, zo beter gezegd, misschien. En dat is de hele moeilijkheid daarmee gewoon. Een cultuur creëren waarin zwakte goed is en vooral niet iets waar je uit moet zien te komen, dat is ook uiteindelijk niet sociaal.
-
Lange termijn wise gezien moet je daar dus toch rekening mee houden, rooibosthee liefhebber of niet. En elkaar opvangen en motiveren, dat vind ik een taak van individuelen onder elkaar. Het is juist omdat wij zo aso zijn dat er sociaal gedaan moet worden vanuit de overheid.

Ohja | 17-12-07 | 17:37

@Godhandkiller

Het lost zich vanzelf op, net als wij ooit van zelf oplossen.

de nakketikker | 17-12-07 | 17:00

-weggejorist-

de nakketikker | 17-12-07 | 16:59

Dus als ik het goed begrijp heb worden autochtonen gek van de allochtonen.

ing.Autist | 17-12-07 | 16:54

Ach heel Nederland heeft last van schizofrenie,burn out,borderline etc. Allemaal door het gestress van deze maatschappy. En ja als buitenlander leef je een beetje in 2 werelden als je nog van die berggeit ouders hebt dus dan heb je het helemaal zwaar.

Nifelheim | 17-12-07 | 16:21

Schizofrenie is volgens de kenners een dopamine(tekort)probleem.
Het is dus eigenlijk een fysieke ziekte.
De oorzaken kunnen dus net zo goed liggen in de soort voedsel, de hoeveelheid zonlicht en andere oorzaken.

AntiSoof | 17-12-07 | 15:46

Ja nee, moet je gewoon naar ze toelopen en je laten neersteken. Is veel stoerder natuurlijk, alleen een beetje zonde van je leven enzo, dat dan weer wel.

Ohja | 17-12-07 | 15:37

Als ze hier zo gek worden, waarom gaan ze dan niet lekker terug naar huis.
Waar geen gekke nederlanders zijn.....

onderkant paal | 17-12-07 | 15:35

de nakketikker 17-12-07 @ 15:08:
Hoe lossen we het wel op dan?

GodHandKiller | 17-12-07 | 15:29

Die gekke Nederlanders, die tijdens een voetbalwedstrijd voor de televisie zitten in hun oranje leeuwenpakken. Of dat ze de polonaise gaan lopen als ze Frans Bauer horen. En dat ze je dan uitnodigen om een bordje mee te eten en je krijgt één of andere ranzige groene smurrie voor je neus genaamd erwtensoep..... daar moet je je ook helemaal niet mee inlaten!

OneandOnly | 17-12-07 | 15:29

de nakketikker 17-12-07 @ 15:08

en wat maakt jou dat dan?

Larry B. Max | 17-12-07 | 15:26

Volgens mij heeft het allemaal meer met inteelt te maken. Onder het motto neef en nicht vrijt allicht.

Annemoontje | 17-12-07 | 15:16

Dus ik maak allochtonen gek?
Mooi, ik zal het meteen op m'n CV zetten.
Vlak onder de regel dat ik het klimaat kan veranderen.

pbuh | 17-12-07 | 15:13

@bennietboos

Jammer dat u het einde van uw betoog zo overspannen afsluit. Misschien is een bezoekje aan de psych ook iets voor u?

@1NT0X 14.09
Dat bedoel ik dus met schijtbakkengedrag. 15 miljoen autochtonen vs een handjevol Marrokanen en dan nog bang voor broertjes en neven. Dus blèren we onze gal maar stoer en veilig vanachter de pc. Nogmaals daar los je dus niets mee op.

de nakketikker | 17-12-07 | 15:08

Knettergek Hoxha, KNETTERGEK

Amsterdance | 17-12-07 | 15:05

GodHandKiller 17-12-07 @ 14:27
Natuurlijk moeten ze hun eigen verantwoordelijkheid gaan nemen. Maar net zozeer als dat het tegen onze gewoonte indruist om onze verantwoording te laten varen, druist het tegen hun overtuiging in om die wél te nemen. Lijnrecht tegenover elkaar dus.

Shalome | 17-12-07 | 14:45

@GodHandKiller: Dank! En laat dat HandKiller maar achterwege, bescheiden zijn is in ons geval gewoon niet gepast!

Fleauxe | 17-12-07 | 14:33

Fleauxe 17-12-07 @ 14:06:
Ach, als wij eenmaal aan de macht zijn dan bestaan er geen taalfouten meer, maar alleen nog nieuwe taalontwikkelingen en concepten.
1NT0X 17-12-07 @ 14:09:
Inderdaad. We laten ons verlammen door politiek correctheid. Het is tijd dat de allochtoon verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gedrag. We moeten die verantwoordelijkheid niet naar ons toetrekken.

GodHandKiller | 17-12-07 | 14:27

inderdaad Hoxha, ik las dit nieuws en dacht hetzelfde; ze zijn KNETTERGEK

increment | 17-12-07 | 14:18

Marokkaan is witte wijk: "WTF?? Heeft mijn eigen soort me al die jaren dom én arm gehouden?!?!"

zou ik ook een geestelijke klap van krijgen.

Ballenman | 17-12-07 | 14:13

ReligionSucks 17-12-07 @ 11:37

Waar heb je het over?

Nonnes | 17-12-07 | 14:10

@ de nakketikker 12:52
omdat het niet verstandig is een zwart harig jongetje van 12 aan te spreken zonder concequenties te accpeteren in de vorm van grotere broes en neven...

@ GodHandKiller 13:39
bij mij in de klas op de havo zaten drie mocro dames die het niet nodig vonden om huiswerk te maken en de leerkracht van discriminatie te betichten wanneer hij hen daarop aansprak.
hij heeft hen hiervoor naar de rector gestuurd maar die durfde het onderwerp niet aan te pakken.
de leerkracht zelf heeft excuses moeten aanbieden nadat de familie van de dames een bezoekje kwamen afleggen op mn school.

de wereld draait door.
integratie moet van twee kanten komen.

1NT0X | 17-12-07 | 14:09

dilemma (pardon)

Fleauxe | 17-12-07 | 14:06

@GodHandKiller: En gelijk heeft u, ze zijn ons niet waard! Maar zonder ons zijn ze verloren, o wat een duivels dillema. Groot is het leed van de nobele, fijn dat ik dat met je kan delen...

Fleauxe | 17-12-07 | 14:05

latinha 17-12-07 @ 13:52
Zou onder 90.000 autochtone schizofrenen het inteeltgehalte ook hoog zijn?

Sikkeneur | 17-12-07 | 13:59

bennietboosmaar verd 17-12-07 @ 12:26 Wat jij zegt is wel waar, maar de probleem generatie zijn dus niet zozeer de mensen die hier net naar toe komen en van wie aanpassingsproblemen begrijpelijk zouden zijn, maar de mensen die gewoon hier geboren zijn. De Marrokaanse jongeren van nu, zijn geen vluchtelingen, zijn geen mensen die uit hun natuurlijke leefsituatie weggerukt zijn en vervolgens hier neer zijn geplempt - maar mensen van wie je ondertussen toch wel e.e.a. mag verwachten. Vandaar dat men het terecht heeft over uit de hand gelopen verdraagzaamheid. Het nadeel dat kleeft aan het benoemen van de oorzaken van een probleem is dat het altijd een soort slachtofferdenken in de hand werkt en dáár komt een hoop vijandigheid en aggressie en psychisch problematiek uit voort.
-
Verder is het leven nu eenmaal een kwestie van keuzes maken. Dat is voor iedereen zo. Ik, waarschijnlijk jij, en mogelijk gewoon iedereen heeft niet de ideale omstandigheden om 100% ongestoord zichzelf te kunnen zijn. Aanpassing is voor alle mensen een issue waar zij mee moeten dealen, of ze dat nou leuk vinden of niet. We moeten deze planeet nu eenmaal delen en dat vereist van iedereen, Marrokaan of niet, een aantal sociale aanpassingen. En mensen op hun bek slaan en hun tas stelen enzo, dat zijn lijkt mij niet zozeer culturele verschillen qua normen en waarden ofzo, dat mag ook in de meeste andere landen niet. Cultuurconflict vind ik dan ook niet relevant als aan te voeren argument in dergelijke zaken. En daarbij - je HOEFT je niet te identificeren met een bepaalde cultuur, dat is óók een keuze. Je kunt er evengoed voor kiezen om jouw identiteit op een niet cultureel gebonden manier vorm te geven. (Als je dat uberhaupt nodig hebt, volgens mij is iederéén beter af zonder onnodige identificaties).

Ohja | 17-12-07 | 13:58

waarom hebben ze in dit onderzoek niet gekeken in hoeverre inteelt een mede oorzaak is?
verklaart ook waarom ze minder opvallen of zich beter voelen onder elkaar lijkt mij, ( inkoppertje of niet soms! )

latinha | 17-12-07 | 13:52

@de nakketikker 13:23
-"hele volksstammen groeien nu op zonder dat ze ooit een allochtoon van dichtbij hebben meegemaakt .... "

-De "gewone" ( witte ) bevolking heeft ook niet gevraagd om "vreemdelingen" !!!

Iedere Nederlander had nu in een bungalow kunnen wonen als de staat minder uit hoefde te geven aan de multi-cul-problematiek.

De mensen waarom Nederland destijds gevraagd heeft , de "gastarbeiders" , zijn inmiddels na een WERKZAAM leven weer terug naar huis of hier compleet ingeburgerd.
Die waren welkom en daar heeft niemand last van.

Het gaat juist om de ongevraagd binnengekomen mensen en hun aanhang die zich nu beklagen niet in topfunkties terecht te komen.

Ongewilde kinderen kan en mag je hier in NL nog steeds abborteren.
Ongewilde vreemdelingen waar je niets mee hebt moet je maar gedogen?
En er nog voor betalen ook?
Flikker toch op man!

bennietboosmaar verd | 17-12-07 | 13:48

Ongeveer 100.000 schizofrene patiënten in NL: www.schizofrenie-stichting.nl/
Doen 'wij' autochtonen ook aardig mee in de cijfertjes.

Sikkeneur | 17-12-07 | 13:41

Fleauxe 17-12-07 @ 13:23:
Die mening is dan wederzijds. Het volk verdient ons nauwelijks, maar toch staan wij in al onze barmhartigheid het plebs bij met wijze raad, hier op GS.
de nakketikker 17-12-07 @ 13:23:
ik groeide op in een klein boerendorp. Daar woonden wat surinamers, maar verder is alles eeeenorm blank. Op de basisschool en later op de Mavo kreeg ik les over de islam en wordt vooral benadrukt dat die mensen het niet makkelijk hebben zo tussen 2 culturen in, en dat we daar begrip voor moesten op brengen. Ik had in die tijd geen enkel negatief sentiment t.o.v. allochtonen. En toen verhuisde ik naar Arnhem. Helaas is mijn beeld over de allochtoon door ervaring er niet beter op geworden. De allereerste ervaring was dat ik dacht te kunnen sjansen met een mooie mocro dame. Dat vonden haar 25 neven en broers niet grappig (1 blauw oog en een dikke lip was het gevolg) de allerlaatste ervaring is mijn meisje die deze zomer is uitgescholden voor hoer. Voor mijn beeld over de allochtoon was het beter geweest als ik er nooit 1 was tegengekomen.
Mijn idee is dat wij Nederlanders niet bang zijn, maar zijn verlamd door een soort politiek correcte verdraagzaamheid. Dat moet maar eens ophouden. Een belangrijke les die ik heb geleerd op de mavo is dat respect zo nu en dan moet worden afgedwongen.

GodHandKiller | 17-12-07 | 13:39

Heeft iemand al opgemerkt dat Schizofrenie bij ongeveer 1% van de autochtonen voorkomt?
dat is dus 4% bij Marokkanen.
2% bij Suri's en Turken.

Nou, heftige cijferts.
(het totaal aantal individuen dan, met Schizofrene klachten)

vander F | 17-12-07 | 13:36

@GodHandKiller: U is zeker superieur!

Fleauxe | 17-12-07 | 13:23

@bennietboosmaar verd

Simpel omdat de gemiddelde Nederlander van huis uit een schijtbak is, en met de grote witte vlucht naar de nieuwbouwijken bleven de allochtonen in de arbeiderswijken achter en vermenigvuldigden zich en kwamen zij daar in de meerderheid. Dus van correctief optreden van den hollander was/is geen sprake meer. Behalve dan vanachter de pc! tja en dat helpt niet zoveel hè. Hele volkstammen groeien nu op zonder dat ze ooit een allochtoon van dichtbij hebben meegemaakt en wat de boer niet kent.....

de nakketikker | 17-12-07 | 13:23

@de nakketikker 12:52
Maar.....
Hoe is het zo gekomen dat men niets meer durft te zeggen op straat tegen een jochie van 12 met zwart haar?
Waarom ervaart men dat alszijnde bedreigend?
Toch iets aan de hand dan ???

bennietboosmaar verd | 17-12-07 | 12:59

Volgens mij ben je minstens zo schizo als je dag in dag uit hele lappen stoere text loopt uit te braken op GS terwijl je op straat je muil niet open durft te doen tegen een jochie van 12 omdat ie toevallig zwart haar heeft.

de nakketikker | 17-12-07 | 12:52

Heeft men nu alweer een leuke reden gevonden om de Nederlander nog meer zorgpremie te laten betalen?

vrijheid-van-spreken | 17-12-07 | 12:51

altijd al gezegd, terugplaatsen in het eigen biotoop, dus terug naar het eigen land, dat is het beste voor iedereen.

sprx | 17-12-07 | 12:51

FINTEELT!

Novius | 17-12-07 | 12:45

Koekje-dr-bij? 17-12-07 @ 12:22:
Jep, ik heb die premtime ook gezien en me flink zitten ergeren.
Het meest verstandige antwoord kwam notabene van een baardjurk. Die zei inderdaaddat Nederlandse jongeren gewoon werken en naar school gaan, ipv op straat te hangen.
En dan die kansenjongere die vond dat de politiek een buurthuis moest openen EN werk moest regelen voor de mocro's in de buurt.
Werk zoek je zelf. Dus trek je nette kleren aan en loop een uitzendbureau binnen lui varken. En als je pas na 8 keer solliciteren wat hebt dan is dat geen discriminatie want die pech had ik afgelopen zomer en ik ben een ras-Ariër (en dus superieur, en dus kan er geen sprake zijn van discriminatie).

GodHandKiller | 17-12-07 | 12:34

Nou, als ze het hier zo vervelend vinden, word het hoog tijd om maar weer eens naar huis te gaan.

MPdeH | 17-12-07 | 12:32

Tijd voor een nationale welzijnsactie voor de zieke allochtoon:

"Help een allochtoon het land uit!!!"

U kunt uw bijdrage storten op giro 666.

inquisitra | 17-12-07 | 12:30

Open deur!
Vraag maar eens na bij de hulpdiensten van de reisorganisaties hoeveel Nederlanders er compleet in een "CULTUURSHOCK" raken als ze niet al te voorbereid op reis gaan naar een "derde wereldland".

Het TV programma "Op bezoek in de Rimboe" was hier een mooi voorbeeld van.

Kijk ook eens naar het aantal relaties dat sneuvelt tijdens een simpele vakantie naar bijvoorbeeld Spanje.
De partners zijn volledig op elkaar aangewezen tijdens die twee zielige weken en hebben heimwee , missen hun vrienden en familie of komen er dan pas achter hoe het is om 24 uur per dag verplicht met elkaar samen te leven.

Hoe lang zou het duren voordat jij volledig aangepast bent als je zou emigreren naar bijvoorbeeld Nepal of Sri Lanka ?
Praat je dan thuis Nederlands of Swahilie tegen je kinderen?
Met de kerst toch maar een kerstboom in huis voor de gezelligheid en om toch een beetje thuisgevoel te krijgen?

Gerede kans dat je na verloop van tijd merkt dat je toch echt "anders" bent dan de plaatselijke bevolking!
Mischien kan JIJ je naar verloop van tijd redelijk aanpassen aan de situatie maar hoe zit het met de rest van je familie?
Wat zou jij doen als je merkt dat je partner en / of kinderen de grootste moeite hebben om in hun nieuwe vaderland hun hoofd boven water te houden?
Je nieuwe vaderland de schuld geven?
Dat is natuurlijk makkelijk maar in de praktijk werkt het niet.
Je gezin naar de kloten laten gaan met alle problemen die zich nu voordoen?
Mischien.
Je gezin in de steek laten en er zelf met een ander vandoor gaan die je terplekke tegenkomt en waarmee het WEL klikt ?
Ook een optie.
Nee.... JIJ zou natuurlijk je koffers pakken met je hele gezin en weer fijn terug gaan naar Nederland.
Uithuilen en opnieuw beginnen.
In het begin even moeilijk maar toch weer opgelucht terug in de oude vertrouwde omgeving bij oude vrienden en familie.
Iedereen spreekt jouw taal weer en je hoeft ook niet meer zo op je gedrag en woorden te letten want je past wonderwel ook na al die jaren weer terug in je eigen omgeving en cultuur.

Bleek achteraf mischien toch de enige juiste beslissing.

EN DAT ZOUDEN ER MEER MOETEN DOEN !!!!

bennietboosmaar verd | 17-12-07 | 12:26

Ik word gek van iedereen in elke buurt, al jarenlang.

lunarts | 17-12-07 | 12:25

Shalome 17-12-07 @ 10:28
Heb je het filmpje van Premtime gezien? Die marokkaanse vader die even uitlegt dat nederlandse jongeren hun tijd goed besteden? En zo is het.
En dan de jongeren aan het woord:
"Er is niets te doen."
Ga naar school.
"Ish elke dag hetzelfde."
Ish voor ons allemaal zo, accepteer het.
"Werk krijgen ish moeilijk"
Ish ook voor ons allemaal zo, accepteer het.
"Buurthuis ish dicht"
Ik ben heel mijn leven nog nooit in een buurthuis geweest.
"Ish allemaal schuld marcouch!"
Enz. enz. enz. Totaal geen zelfkritiek, totaal geen sociale controle, en politici die maar lopen te mekkeren dat ze stages moeten krijgen. Bah!

Koekje-dr-bij? | 17-12-07 | 12:22

@sjaakdeslinksesul Vanzelf! Kan drs Veling misschien eindelijk eens promoveren (als ie een promotor kan vinden met dit werk).

lijn5 | 17-12-07 | 12:20

Betekend dit nu ook dat er meer autochtonen schizofreen worden als er meer allochtonen komen wonen?
En hoe staat het met Nederlanders die over de grens wonen hebben die dit ook?
En speelt bij Marokkanen de inteelt ook nog mee waardoor dat ze een verhoogde kans op schizofrenie hebben?
En waarom hebben Antilianen, Indonezen, Chinezen en Europese allochtonen hier dan minder last van?
Zou het misschien toch iets genetische zijn want er pas uit komt als ze zich aan moet passen aan de Nederlandse cultuur (die volgens maxima niet bestaat, dus zie het probleem niet) en onder die stress schizofreen worden.
Dit zou wel de Turkse en Marokkaanse schizofrene verklaren want die passen zich het liefst helemaal niet aan.
En als de dan tussen Nederlanders wonen dan moeten ze wel, ja dan schiet je wel ff in de stress.
Pfff man wat flut onderzoek weer!

nostraflamoes2 | 17-12-07 | 12:20

lijn5 17-12-07 @ 12:04
En alvast een nieuwe subsidiepot van VWS voor een rgondig vervolgonderzoek.

sjaakdeslinksesul | 17-12-07 | 12:14

Het artikel is nog niet beschikbaar op de site van Am. J. P. We wachten af, maar verwachten er niet veel van. Psychiatrie en wetenschap lijken me niet echt hand in hand te gaan. Men is in de literatuur nog steeds aan het denken wat de oorzaak van schrizofrenie zou kunnen zijn. De geleerden zijn niet eens., maar drs. W.A. Veling heeft er al een mening over op basis van een dataset ter grootte van, vooruit, 400 man?

lijn5 | 17-12-07 | 12:04

Ik blijf erbij dat de ACB eilanden de beste oplossing vormen voor dit probleem. Een groot aantal Nederlanders wordt GEK van allochtonen dus als dit ook wederzijds is dan moesten we maar eens afscheid van elkaar gaan nemen. Ik bedoel, alles in het belang van de allochtonen. Alhoewel ik toch sterk de indruk heb dat je allochtonen kunt verplaatsen voor Hurken en Macrobanen.

Fleauxe | 17-12-07 | 12:02

multiculti beleid is zo iets als zwakzinnigenzorg?

bijtertje1001 | 17-12-07 | 11:58

dat goedverdoemesse broer doet halfzus neuken doet ook niet goed aan de hersencellen. tja en zet aub die allochtonen niet onder een prestatiedruk (werken) want dat deden ze in hun home-land ook niet

Patrick Zweedsey | 17-12-07 | 11:57

Zolang de politiek maar niet weer de blunder maakt door te stellen dat de autochtone Nederlander vooral begrip & respect moeten hebben.
Want laten we eerlijk zijn, vanaf de jaren 70 heeft de autochtoon te horen gekregen dat we vooral respect en begrip moeten hebben (in groep 8 van de basisschool kregen we les over de fucking islam, flikker toch op).
Het wordt tijd dat 30 jaar respect, begrip, verdraagzaamheid eens wordt beantwoord. De rek is eruit, het wordt tijd voor de allochtoon eindelijk eens zelf verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden in plaats van de schuld aan Nederland te geven. Nederland heeft zijn best gedaan.

GodHandKiller | 17-12-07 | 11:55

Pater Prudhomme 17-12-07 @ 11:24
Er zijn twee redenen waarom ik het onderzoek meteen wantrouw.
Als ik in mijn werk zo'n sterk effect zou constateren, zou ik meteen achterdochtig worden. Lieden die er namelijk net zo veel of nog meer verstand van hebben dan ikzelf, hebben zo'n effect nog nooit geconstateerd. Tweede is wat jij al zegt, zo'n boude conclusie zal een goede wetenschapper nooit trekken. Die gaat eerst alle mogelijke verklaringen afturven voordat hij zoiets durft te roepen. Maar ja, beginnend onderzoeker Veling zal een behoorlijke pot subsidie gekregen hebben en dan moet je met opmerkelijke uitkomsten komen. Waarschijnlijk zal hij al te titsen toen hij de uitdraai uit zijn PC kreeg en zag hij zijn naam al in een vakblad staan.
Overigens zie ik net via google een eerder onderzoek van Veling, waarin op basis van dezelfde dataset een relatie tussen gevoelde discriminatie en kans op schizofrenie wordt gelegd. Ten eerste is de methodiek die hij hanteert erg ruw, hierin wordt onvoldoende gecompenseerd voor allerlei externe variabelen die ook van invloed kunnen zijn. Typerend voor psychiatrisch onderzoek, zijn geen grootse statistici. Ten tweede geeft de uitkomst van dat oude onderzoek al aan dat er iets niet klopt in zijn huisige onderzoek. Marokkanen blijken nl tot vier keer toe vaker discriminatie te voelen, surinamers en antillianen tot tweemaal toe, exact dezelfde verhouding als in zijn huidige onderzoek naar de invloed van de buurt op schizofrenie. Het is of het een (gevoelde discriminatie wat iets zegt over persoonlijke omstandigheden, bv laag incasserinsgvermogen, laag zelfbeeld enz) of het ander (werkelijke discriminatie omdat men in een gemengde buurt woont). Probleem is echter dat discriminatie in de buurt door autochtonen nauwelijks een rol speelt, op school, op de werkplek, aan de deur van de discotheek en lopend in het centrum van de stad wel. Ook zijn zwarte buurten helemaal niet zwart, maar juist erg gemengd, er wonen alleen geen blanken. Discriminatie tussen allochtonen is daar juist zeer sterk.
Maar hier is het echte probleem met zijn beide onderzoeken. Marokkanen in gemengde buurten en zwarte buurten consteren vaker discriminatie. Stel dat dit ook echt zo is, men wodrt vaker gesdiscrimineerd, dan zou je dus geen verschil moeten zien tussen marokkanen die in een gemengde of in een zwarte buurt wonen. De conclusie uit zijn eerste onderzoek spreekt de conclusie uit zijn tweede onderzoek tegen.
Als ik toch een verklaring mag leveren denk ik dat zijn dataset niet goed is samengesteld en hij niet controleert voor andere factoren.
Er zijn zoveel losse endjes aan dit onderzoek, dat je het direct in de prullenbak kunt flikkeren.

sjaakdeslinksesul | 17-12-07 | 11:51

Reden te meer om in eigen land te blijven toch ???
De autochtonen worden ook allang GEK van die allochtonen.
En de "gasten" die hier al zijn ??
Gewoon grote hoge muur eromheen en wachten tot ze uitgestorven zijn....

hawaii-nld | 17-12-07 | 11:50

@MAXIMO
Bullshitonderzoek of niet, een grotere hulpvraag in gemengde wijken of niet, overeind staat dat behoud van met name waarden die hun oorsprong in religie vinden, een vreemde spagaat opleveren. Anders gezegd: ze staan integratie in de weg. Nu was mijn verzoek tot assimilatie een hyperbool, maar het wegpoetsen van 'waarden' die sociale en werkgerelateerde omgang blokkeren, lijkt me een heel aardig plan. Aldus... we beginnen met het stopzetten van subsidies aan bijzonder onderwijs en religieuze verenigingen en laten geloofssymbolen in openbare functies achterwege.

Murdockyoufool | 17-12-07 | 11:49

Heej, Nonnes, wat is dat met jou joh! Gister zat je ook al alle pliesieagentjes op te geilen, en nu ' geef je de finnen weer gelijk'.
Ik neig ' LANDVERADER' te roepen, maar doe dat maar niet, want Nonnes is een pliesieagent en dan krijg ik een prent, en een klap op m'n bek van G.E. Neuzel. De oudste en slechtst betaalde pliesie agent (mEt motorrrrrr) van ons landjuhhhhhh!

Hempieman | 17-12-07 | 11:48

Patrick Bateman 17-12-07 @ 11:21

Klopt, maar weet jij hoe dit onderzoek opgezet is? Ik heb op dit moment geen toegang tot het artikel.

@Maximo, het gebruik van hersencapaciteit (en dan met name tweetaligheid) in relatie tot stress (kwetsbaarheidsmodel). Ik vind het knap dat je dat durft te suggereren.

azijnseikerT | 17-12-07 | 11:42

inteelt veroorzaakt dat idd ja.

Jantje beton. | 17-12-07 | 11:40

Ben sprakeloos... Ballin, doe es heel snel prioriteiten stellen aan een verbod op stiletteaux, vlinder- en valmessen want onberekenbare lui, dat blijft het.

Mout van Amstel | 17-12-07 | 11:39

Murdockyoufool 17-12-07 @ 11:34
Ja met Wacko JAcko is het ook zo goed afgelopen na totale assimilatie.

MAXIMO | 17-12-07 | 11:39

Een genie is een gek die de orde ziet in de chaos... dus beloofd dit onderzoek verder nog iets goeds?

MAXIMO | 17-12-07 | 11:37

Nonnes 17-12-07 @ 10:16
Ben je ook wakker? Dat is nou die gekke reden om eerst (zsm) de taal te leren.
En gvd met een beetje enthousiasme.

ReligionSucks | 17-12-07 | 11:37

Wat Sjaak en Patrick Bateman zeggen..
Overigens, als dit onderzoel al waar is, heeft iemand er al eens over nagedacht dat je als allochtoon zijnde je natuurlijk ook meer hersencapaciteit te gebruiken (twee/drietalig, bicultureel) hebt en er daarom ook iets meer druk op de pan zit?

MAXIMO | 17-12-07 | 11:35

De mensch met z'n boerenfluitjesverstand zegt op zo'n moment: waarom niet assimileren? Weg met behoud van identiteit en cultuur en eigen waarden en andere onzin. Zuurkool vreten zullen jullie!

Murdockyoufool | 17-12-07 | 11:34

Ben in m'n jeugd blootgesteld aan onderwijs in diverse landen op drie verschillende continenten. Ben inmiddels uiteraard irreparabel geestesgestoord en dus wordt mij een ministerspost in het volgende Kabinet aangeboden. Natuurlijk alleen in geval het een overwegend linkse regering betreft. Dat spreekt.

snuff | 17-12-07 | 11:34

Dus straks krijg je een WAO uitkering omdat je in een witte wijk woont?

Je zou haast jaloers worden op Marokkanen.

paranoia | 17-12-07 | 11:32

Schreeuwbuis 17-12-07 @ 11:24 Dat zal heel heilzaam zijn en tevens de kloof tussen discriminant en gediscrimineerde dichten wegens identificatie met dezelfde gedraging. Anderszijds is het wel zo dat dit alleen van toepassing is wanneer men zich realiseert dader te zijn en zijn gedrag toeschrijft aan zichzelf en vermoedelijk vereist dat een te grote mentaliteits verandering voor bepaalde personen (ik zeg bepaalde personen, niet personen van een bepaalde afkomst).

Ohja | 17-12-07 | 11:29

Bij Marokkanen ligt het schijnbaar vaak ook aan inteelt vele generaties lang. Kijk, de mens is geëvolueerd vanuit de aap, de Marokkaan gaat er weer langzaam terug naar toe, soort van back to the roots zeg maar.

Achiel | 17-12-07 | 11:28

@mezelf1124, Sjaak de hoeveelheid schrijffouten in me stukkie is geen teken van desinteresse in uw persoonlijkheid

Pater Prudhomme | 17-12-07 | 11:25

Geef ons de schuld. Weet jullie ook eens hoe het voelt om discriminant te zijn! Puh...

Schreeuwbuis | 17-12-07 | 11:24

@Sjaak1114,
ben geen psychiater noch erg bekend met psychiatrisch onderzoek, maar 'aantonen dat discriminatie door blanken de oorzaak zou zijn' is toch sowieso een brug te ver? Dat je statischtische variabelen als salaris/woonplek/baantje meeneemt kan ik me noch enigzins voorstellen, maar dat de een gek wordt van de ander lijkt me onmogelijk

Pater Prudhomme | 17-12-07 | 11:24

Het hogere aantal zal waarschijnlijk meer liggen aan het feit dat degenen die tussen 'Ollanders wonen meestal hoger opgeleid zullen zijn en dus eerder professionele hulp zullen zoeken.
Hoger aantal diagnoses betekent nog niet dat het vaker vóórkomt...

Patrick Bateman | 17-12-07 | 11:21

Maar dan bestaat de Nederlandse cultuur dus wel, of worden ze simpelweg gestoord van mensen met een blanke huidskleur? Vragen, vragen..

Lobo | 17-12-07 | 11:17

Ja, en het wordt nog veel erger, want Geert is politicus van het jaar geworden en die zegt dat de islam hier ausgeradiert moet worden en bovendien dat mocrocriminelen met familie en al voorgoed terug mag naar hun habitats.
Maar per saldo totaal gezien zal het aantal schizo,s in Nederland gelijk blijven, omdat daar het succes van Geert een groot aantal autochtonen spontaan zal genezen van die ziekte.

The eimer | 17-12-07 | 11:17

@Elegast 17-12-07 @ 10:48
Er staat 'gebroken identiteitsvorming' en discriminatie. Lijkt mij wel duidelijk waardoor die eigen identiteit gebroken wordt. En het is in dit verband uiteraard de autochtoon die discimineert en dus schuld draagt. Discriminatie door allochtonen van andere allochtonen (laat staan door allochtonen van autochtonen) wordt zelden belicht.

Zoetwaterpanharing | 17-12-07 | 11:15

me,myself and IK 17-12-07 @ 11:11
Oooh waren die onderzoekers jou maar tegengekomen voor ze het artikel schreven. Had je ze even op de wiki kunnen wijzen.

Nonnes | 17-12-07 | 11:15

Bullshit-onderzoek, hoewel ik het nog eens niet gelezen heb. Wat de onderzoeker constateert is dat marokkanen, surinamers en turken die in transvaal en de schilderswijk wonen twee tot vier keer minder kans op schizofrenie hebben. Dit noemen ze het zg. area-effect, dat in letterlijk duizenden onderzoeken naar gezondheid, opleiding, criminaliteit, kans op werk enz. nog nooit hard gemaakt is. Door goede onderzoekers wel te evrstaan. En dan zou een tweederangsonderzoeker die bij een haags welzijnsclubje werkt een viervoudig effect constateren? En natuurlijk weet deze geitewollensok ook de oorzaak: discriminatie door blanken en gebrek aan identiteitsvorming.
Als dit area-effect wel eens aangetoond worden, blijkt achteraf altijd dat externe factoren die meer met individuele omstandigheden te maken hebben, de oorzaak zijn. Ik denk hier zelf aan een cirkelredenatie: niet het leven in gemengde buurten veroorzaakt schizofrenie, maar de aanleg tot schizofrenie, de diagnose en de oorzaken ervan zullen eerder te vinden zijn buiten zwarte buurten. Bv. problemen worden eerder geconstateerd in gemengde buurten omdat men in zwarte buurten uit schaamte de boel in de doofpot stopt of minder goed toegang heeft tot de GGZ. Allochtonen die de veiligheid van hun groep en wijk verlaten, zijn enerzijds sociale klimmers die carriere maken en daarom geconfronteerd worden met de stress van een druk bestaan en anderzijds mensen die uit de eigen groep verstoten worden en daarom verhuizen (junkies bv).
En als discriminatie door blanken echt de oorzaak is zou de onderzoeker ook moeten verklaren of er verschillen er tussen allochtonen levend in witte en gemengde buurten is en hoe de vaak veel heftiger discriminatie tussen etnische groepen in zwarte buurten van invloed hierop is. Ik ga het wel lezen, maar geloof er geen ene flikker van.

sjaakdeslinksesul | 17-12-07 | 11:14

Dus moementeel staan hele wijken te bruizen van psychosen?

Tjoenge, nee doe dan de allochies in een gettootje stoppen en mij in de villaatje op het rustieke, dan zijn zij en ik tenminste weer tevree.

Boris Poepnagel | 17-12-07 | 11:14

*met weemoed aan alle Spanjaarden en Portugezen in Zuid-Amerika denkt*
Arme mensen. Allemaal schizofreen. Mexicanen in de VS. Allen schizo. Indiërs in Groot Brittannië. Allen schizo. Australiërs in Aboriginal-land - allemaal schizo. Nedelanders in Indonesië - schizo. Fransen in Indochine en N-Afrika - schizo. Enzovoorts. De wereldmigratie heeft ons allen schizo gemaakt. Nederlanders bestonden toch ook niet? Toch ook allen immigrés, of hoe zat het ook al weer. Arme Maximá - ook al schizo. En die koters ook, tussen 2 culturen in één paleis.

Shalome | 17-12-07 | 11:12

Even voor de duidelijkheid, schyzofrenie heeft een biologische basis met erfelijke componenten. Oftwel, je wordt er mee geboren...
nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie#Alt...

me,myself and IK | 17-12-07 | 11:11

Onderzoek in opdracht gedaan van der Führer? Joden in een ghetto stoppen en een hek erom heen. Volgens mij heeft iemand dat al eens eerder uitgeprobeerd.

OlympianMaster | 17-12-07 | 11:08

@ Mongoose 17-12-07 @ 11:00: Wat je vergeet is dat de autochtoon gewoon ouderwets gek word van dat tuig ! Helaas mis ik die in je berekening !

Burgerlijke ongehoor | 17-12-07 | 11:07

Dit onderzoek geeft alleen maar aan dat allochtonen massaal zijn overgestapt zijn van uitkering-want-mijn-rug-is-zeer naar uitkering-want-mijn-hoofd-is-zeer.
En dat allemaal toevallig nadat het UWV strenger is gaan keuren.

fzwart | 17-12-07 | 11:07

Algemene kans op schizofrenie: 0,4 tot 0,6 % van de bevolking. Voor de allochtonen in gemengde wijken betekent dat dus dat er maximaal 24 op de 1000 mocro's en 12 op de 1000 Suri's en Turken schizofreen zouden zijn. Tel daar dan ook nog eens die maximaal 6 per duizend autochtone schizo's en je hebt direct die rotzooi in de kansenwijken verklaard.

Mongoose | 17-12-07 | 11:00

Mohammed Benzakour, dat is nog eens een betrouwbare bron om The American Journal of Psychiatry mee om de oren te slaan.

Pater Prudhomme | 17-12-07 | 11:00

Iek van onderzoek gehoord. Nu iek weet waarom niet kan werken iek. Iek nu ziek meld.

Shalome | 17-12-07 | 11:00

Ik beschouw Marokkanen juist als zeer sociale mensen !
.
Gisteren nog gingen ze met 6 man om me heen staan en vroegen wat mijn probleem was !
.
Maar als ik het goed begrijp is een Ghetto dus gezond voor de allochtoontjes !
.
Dan wil ik bij deze voorstellen dat we Limboland ( Limburg) tot een groot Ghetto verklaren ! Het hek staat er nog om de Limbo's buiten het beschaafte gedeelte van Nederland te houden, dus die kosten kunnen we besparen, en de allochtoon zal de autochtonen limbo's niet herkennen aangezien ze die toch allemaal in een kolenmijn werken en dus niet te verwarren zijn met negerts !
.
Mogen de deprotati..... euh.... ikke.... euh... bedoel natuurlijk budget treinreizen snel beginnen !

Burgerlijke ongehoor | 17-12-07 | 10:58

Enkele voorbeelden van symptomen die zich kunnen voordoen tijdens het dagelijks leven

Op een voor de ander onbegrijpelijke manier angstig of in de war zijn.
Er niet in slagen om in werk, studie of hobby te presteren wat er normaal gesproken van hem of haar verwacht kan worden.
Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, niet werkelijk aanwezige personen.
Verhalen verzinnen over complotten of geheime organisaties en daarin soms het eigen gezin of de partner betrekken.
Vreemd lopen of bewegen, op een dergelijke manier dat anderen zich er ongemakkelijk bij voelen.
Mensen in de omgeving afschrikken of irriteren door zelfverwaarlozing.
Onvoorspelbare woede-uitbarstingen hebben.
De hele dag in bed liggen, maar ‘s nachts door het huis spoken of in de stad ronddwalen.
Geen vrienden maken of hooguit korte oppervlakkige contacten hebben
Zeggen iemand anders te zijn.
Zeggen dat anderen gedachten uit zijn/haar hoofd kunnen lezen of er juist gedachten inbrengen.
Onzeker zijn.
Gebrek aan concentratie, niet (fulltime) kunnen werken.
Veel slaap hebben, of juist slapeloosheid.
Het idee hebben dat anderen niet te vertrouwen zijn.
Emotioneel erg gevoelig zijn.
Veel moeite hebben om zich te verzorgen; zichzelf verwaarlozen.
Als bovenstaande symptonen leest, zijn er wel erg veel die er aan voldoen. Erg leerzaam.

lijn5 | 17-12-07 | 10:57

Comrade 17-12-07 @ 10:38
Ja ja. Maar hoe verhoudt dit onderzoek zich met de situatie in de Rif, hetgeen een legendarische regio is vol vechtjassen. Dat schreef ik net al, hoe publicist Benzakour zich uitliet over zijn verblijf in zijn land van herkomst. In één week meer geweld, ruzie, messentrekken, vuisten en agressielawaai dan hij in 30 jaar tussen de Nederlanders heeft meegemaakt.

Shalome | 17-12-07 | 10:56

Iko Nal 17-12-07 @ 10:46 Als jouw persoonlijkheden ook meerdere persoonlijkheden hebben, mag je dan ook voor de meerdere persoonlijkheden van je persoonlijkheden een uitkering aanvragen? En hoeveel generaties mag je doorgaan? *zichzelf rijk rekent* - en mag er dan ook voor iedere persoonlijkheid, ieder z'n smaak, tenslotte, een eigen importbruid komen? En facturen gericht aan een nonactieve persoonlijkheid, hoeven uiteraard niet betaald te worden, ze zijn immers niet gericht aan de koper. *ziet geheel nieuw rechtsgebied onstaan*

Ohja | 17-12-07 | 10:55

Als er dus 1 politicus is, die het goed met deze zielepoten voor heeft is het Geert wel. Hij is niet voor niets tot beste politicus gekozen natuurlijk. Hij pleit er al jaren voor deze mensen weer gelukkig te maken in de grote zandbak van allah waar ze vandaan komen. Gewoon lekkere inteelt met elkaar, de geit en de kameel. One happy family. Laten we uit pure menslievendheid alle allochtonen een enkele reis aanbieden, desnoods via een tijdelijke heffing op de motorrijtuigbelastong

jan-lul-de-behanger | 17-12-07 | 10:55

7 jaar om uit te zoeken dat sommige Allochtonen niet helemaal 100% zijn.... hahaha

ijsklont | 17-12-07 | 10:53

*Een reden te meer om nu toch echt duurzame remigratie naar het land van herkomst te gaan promoten... win win situatie lijkt me zeau...*

Bertus Betonsloper | 17-12-07 | 10:52

boeiend. next!

De God van Empel | 17-12-07 | 10:52

Zijn nu de amerikaanse wetenschapsblaadjes ook al betrokken bij het complot om de nederlander in de rivierenbuurt/kanaleneiland/millinxbuurt zwart te maken?

Pater Prudhomme | 17-12-07 | 10:52

Conclusie is dus dat je van racisme verhoogde kans hebt om schyzofreen te worden. Inderdaad, baanbrekend.
En een grove belediging aan het adres van mensen die echt schyzofreen zijn!!

me,myself and IK | 17-12-07 | 10:51

Shalome 17-12-07 @ 10:37
.
Correlatie tussen schizofrenie en misdaad is niet 123 te leggen. Mensen kunnen misschien slechter een baan vasthouden, en hebben last van een verstoord wereldbeeld, maar de meesten veranderen gewoon in teruggetrokken zieligerds. Ik moet oppassen als ik dit zeg, want ik ken iemand die borderline schizofreen is. Al houden we 't zelf op dat ze gewoon af en toe een wat psychotische periode heeft.
.
Maar als antwoord op je vraag: ja. Suri's zijn meegenomen. Hun kansen zijn half zo slecht, of zo goed, afhankelijk van je perspectief.

Niet voor Jan | 17-12-07 | 10:50

Wie is nu meer gestoord; de onderzochte allochtonen of de 'wetenschapperTs'?

Tobi | 17-12-07 | 10:49

Voor!!!! En dan een grote hoge muur met veeeeel prikkeldraad en wat oude Oost-Duitse grenswachters erbij en we zijn klaar. :)

mva81 | 17-12-07 | 10:48

Nu de allochtonen schizofreen blijken te zijn is Nederland nog voller dan we dachten

The Nameless | 17-12-07 | 10:48

Staat Tjibbe al bijna op de stoep?

knurfie | 17-12-07 | 10:48

@Zoetwaterpanharing 17-12-07 @ 10:41: Hoezo krijgt de blanke Nederlander in dit onderzoek alle schuld? Er staat toch duidelijk 'gebroken identiteitsvorming'. Wat hebben autochtonen daarmee te maken?

Elegast | 17-12-07 | 10:48

Binnenkort komt dit kabinet met de mogelijkheid om een uitkering aan te vragen voor iedere persoonlijkheid.

Iko Nal | 17-12-07 | 10:46

Hierarchisch klopt het wel weer om als verantwoordelijke voor deze gekken een minister aan te stellen die knettergek is.

hekkesluiter | 17-12-07 | 10:46

De beste oplossing voor ons Nederlanders is als we zelfmoord plegen, dan hebben de allochtonen geen last meer van ons.

Het_leuke_zuiden | 17-12-07 | 10:44

Pff. Ik zou ook gek worden als ik schizofreen was. Komt het daar niet door?

Ohja | 17-12-07 | 10:43

Comrade 17-12-07 @ 10:38
Onzin. Mijn wijk grenst bijvoorbeeld aan de Rivierenbuurt, hetgeen vóór de komst van de mocrootjes een heel keurige buurt was met heel nette mensen. De Rivierenbuurt was toen nog iets van 'goh, woon je op stand?'
En nu? Ken je de straatterroristen van de Diamantwijk?

Shalome | 17-12-07 | 10:43

Nederlandse wetenschappers. Alle schuld aan Nederlanders. De Nederlandse versie van White Man's Guilt in full swing. Als er maar meer geld gegeven wordt en meer belasting voor geheven wordt, dan zijn er weer meer vette nietsnutbanen te verdelen in het verzorgingscircuit.

Zoetwaterpanharing | 17-12-07 | 10:41

@Niet voor Jan: een psychoot is nog geen schizofreen. Typisch gevalletje van klokgelui gehoord en de klepel kwijt. Overigens moet ik de eerste "gewone" bps'er of MPS'er nog tegenkomen.

FreakForever | 17-12-07 | 10:40

Dus eigenlijk is het allochtonenprobleem maar half zo groot

Iko Nal | 17-12-07 | 10:40

Ik wordt knetterbek van al die Noderlonders

Dhr. Blond007 | 17-12-07 | 10:40

van kooten en de bie waren hun tijd ECHT ver vooruit... iemand die hem kan vinden op dumpert?

Marv007 | 17-12-07 | 10:40

discriminatie...?? in NL? Nee toch.

undutchable | 17-12-07 | 10:39

Niet voor Jan 17-12-07 @ 10:32

Je praat enorme peop met je psychologische aandoening en oorzaken. verdiep je er eens in zou ik zeggen.

azijnseikerT | 17-12-07 | 10:39

fuckje 17-12-07 @ 10:22
Ja, we hebben een duobaan.

nattebever | 17-12-07 | 10:39

"Nederlanders letterlijk GEK van allochtonen" komt meer in de buurt.

Willem Vreedenburgh | 17-12-07 | 10:39

gaat goed met de dubbelposts :-S
Zie je wel: ik word ook Schizofreen tussen de Fransen.

Shalome | 17-12-07 | 10:38

... ach... Waar gaat het mis met de integratie? Bij het begin. De nieuwkomers komen terecht in de wijken waar de sociaal zwakkeren van onze samenleving wonen: de volkswijken in de grote steden. Ergo: we laten de integratie voornamelijk over aan mensen die daar het minst toe zijn uitgerust. En dit compenseren we door er een blik hoger geschoolde hulpmedewerkers over uit te strooien. It drives US crazy, It drive THEM crazy.

Comrade | 17-12-07 | 10:38

Niet voor Jan 17-12-07 @ 10:32
En zijn ook de mensen met niet (Noord-)Afrikaanse achtergrond in het onderzoek opgenomen? Hebben we zoveel misdadig schizofrene Indonesiërs en Hindoestanen, om maar een dwarsstraat te noemen?

Shalome | 17-12-07 | 10:37

Trouwens, hebben we ook zoveel schizo Indonesiërs dan, of Hindoestanen? Of worden mensen met een niet (Noord-)Afrikaanse achtergrond niet in het onderzoek opgenomen.
*denkt aan arme Bigi Bana Boy*

Shalome | 17-12-07 | 10:35

Iedereen die naar de psychiater gaat zou zich eens moeten laten nakijken.

[-InFiDeLz!-] | 17-12-07 | 10:34

Shalome 17-12-07 @ 10:22
.
Interessant. En niet genoemd. Hoe zit het eigenlijk met de incidentie van schizofrenie onder de autochtone bevolking in gemengde wijken ? Als de oorzaken zijn zoals genoemd, dan zou je ook hier een hoger voorkomen verwachten.
.
Staat nog los van het feit dat schizofrenie zelden of nooit een psychologische aandoening is. Het heeft bijna altijd een fysieke oorzaak; erfelijke factoren, drugs-gebruik, infectie... Er zijn wel mensen geweest die 'op de zwarte leren' bank van hun 'schizofrenie' afgeholpen zijn, maar dat zijn meestal gewoon borderline MPS-ers, en geen psychoten.

Niet voor Jan | 17-12-07 | 10:32

Concepten als volk, grens, hek en slagboom zouden nog eens een revolutionaire rol kunnen gaan spelen in het genezingsproces...

waskuip-admiraal | 17-12-07 | 10:32

Is er al onderzoek gedaan naar het thuisfront van de Riffijnen? Het gedrag van die gasten daar in hun eigen habitat (zonder inmenging) deed Mohammed Benzakour op zijn knieën vallen van dankbaarheid dat zijn Pa hem uit dat helleoord heeft meegenomen 30 jaar geleden.
Riffijnen onder mekaar is één en al messentrekken, gillen, vechten, krijsen, moord, ruzie, geweld, agressie. Aldus schreef hij, na een memorabel weekje Rif.

Shalome | 17-12-07 | 10:31

je bent alleen schizofreen als je bij een psychiater terecht komt en ik wil best geloven dat de mensen die in een zwarte wijk wonen minder snel met zorgverleners in aanraking komen en er dus minder gevallen geregistreerd worden.
betekent dit dat er ook echt minder gevallen zijn?
NEE!!!
als je tussen allemaal gekken woont en je spreekt geen nederlands hoe kan die psychiater dan vaststellen of er wat mis met je is?

zorg(elijke)staat | 17-12-07 | 10:31

@azijnseikerT 17-12-07 @ 10:27:
Moet je dan wel de ruimte voor hebben..

Lobo | 17-12-07 | 10:30

@ Koekje
Het was al onze schuld dat die gek Bilal een dubbele moordaanslag pleegde op 2 agenten. Vogelaar geeft de schuld aan de bakstenen, en nu nog een schepje erbovenop met dit onderzoek weer.
Prachtig. Ontneem dat gajes elke eigen verantwoordelijkheid. Dit stukje veroverde terrein van hun lievelingsmotto "Het is altijd de schuld van die smerige blanken!!!' laten ze never nooit meer los.

Shalome | 17-12-07 | 10:28

Ik word ook ziek van hen.

Teen | 17-12-07 | 10:27

Uit diverse onderzoeken blijkt dat integratie tussen verschillende groepen niet werkt door ze bij elkaar/samen te brengen. We moeten daarom als uitgangspunt segregatie nemen en vanuit daar verder bouwen. Ik blijf zo wel in herhaling vallen.

azijnseikerT | 17-12-07 | 10:27

Zo snel mogelijk separeren dan maar.

de honden blaffen... | 17-12-07 | 10:26

Het is dus allemaal weer onze schuld. Wat een baanbrekende conclusie. Heeft Pechtold zich al afgetrokken op dit onderzoek?

Koekje-dr-bij? | 17-12-07 | 10:24

@nattebevers,
Jullie bedoelen dat jullie samen schizofreen zijn?

fuckje | 17-12-07 | 10:24

vandaar..

Jan Passant | 17-12-07 | 10:23

Wat vindt Independer hier eigenlijk van?

fuckje | 17-12-07 | 10:22

Ah. Dus de blanke minderheid in allochtonenwijken worden ook schizofreen? En de blanken die zelf emigreren naar andere landen worden ook schizofreen? Of zijn het alleen de naffers en de negers voor wie deze vlieger opgaat. Zo ja, is het een Mengele-resultaat.

Shalome | 17-12-07 | 10:22

Ze missen het op straat poepen, geitjes verkrachten, met zijn twintigen in een oude opel kadett rijden, niet wassen, vliegen op hun gezicht hebben, vrouwen slaan, grote bek in een stoffig theehuis hebben, hun vingers in de henna dopen, bidden op een rafelig kleedje richting het einde van de wereld, geen geld hebben, tanden niet poetsen en incest. Dus......... gewoon teruggaan en nooooooooooooooooooit meer terugkomen aub.

Lying Dutchman | 17-12-07 | 10:22

Ik ben ook schizofreen, om de andere dag, maar hoor je mij klagen?

nattebever | 17-12-07 | 10:22

ach ja, het oude liedje wordt maar weer eens gezongen. Het is altijd weer de schuld van de gewone blanke Nederlander

Geppie Conjo | 17-12-07 | 10:21

Laten we eens bekijken hoe gek deze onderzoekers eigenlijk zijn..........

HerrieHoofd | 17-12-07 | 10:20

het voelt alsof ik een goede daad heb gedaan. heerlijk!

Marv007 | 17-12-07 | 10:18

@van dal 17-12-07 @ 10:15

Het is toch altijd onze schuld? Zij doen nooit iets fout, het ligt altijd aan de Nederlanders.

Nakur | 17-12-07 | 10:16

Dat verbaast me helemaal niet. Wie wil er niet wonen in een wijk vol mensen met dezelfde geschiedenis, gewoonten en vooral dezelfde taal? Anders word je inderdaad gek van eenzaamheid.

Nonnes | 17-12-07 | 10:16

Dit onderzoek werd u mede aangeboden door subsidies van linkse politieke partijen.

Eagle_Eye | 17-12-07 | 10:16

Tja. Als je constant wordt geconfronteerd met je beperkingen op alle gebied, dat gaat natuurlijk aan je zelfbeeld knagen. Niks dan ellende, al die migratie. Dat blijkt wel weer.

Comrade | 17-12-07 | 10:16

Beschaving en achterstand, meer zeg ik niet.

Maja de Bijna | 17-12-07 | 10:15

ah, het is dus onze schuld dat die finnen hier helemaal doordraaien en knettergek worden...

van dal | 17-12-07 | 10:15

Die allochtonen veroorzaakte zelfs een foutmelding van dit topic!
Gelukkig doet ie het weer, bedankt GS

Megazand | 17-12-07 | 10:14

goede reden om terug naar het land van herkomst te gaan

druif | 17-12-07 | 10:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken