Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jade? Niks mis mee

jade.jpgHet wegwerp Koreaantje Jade blijft de gemoederen bezig houden. Zo voelde consul Raymond Poeteray zich gisteren gedwongen naar buiten te treden treden. "Jade is ziek". Een ernstige vorm van bindingsangst zouden Raymond en zijn vrouw Meta uiteindelijk hebben doen besluiten het 7-jarige meisje weg te doen. Complete nonsens, aldus de autoriteiten in Hong Kong. "Met Jade is niks mis.” Van enige vorm van psychische stoornis is geen sprake. Wel zeggen zij dat er veel mis was met de thuissituatie bij de Poeterays. U kent dat wel: feestje hier, partijtje daar, de nanny ontfermt zich wel over het kroost. En het maar raar vinden wanneer het kind je glazig zit aan te kijken wanneer je een keer aanschuift om zelf het vlees te snijden. Sinds Jade onder de paraplu van de feestdiplomaten vandaan is gehaald gaat het zelfs verrassend goed met haar. “Ik verzeker u: Jade is zéér veranderd sindsdien. Ze leeft een normaal, gezond en gelukkig leventje. Experts zijn zich niet bewust dat er ook maar iets mis is met het meisje," aldus raamambtenaar Fernando Cheung Chiu-hung (nummertje 37 met mihoen). Ook het ambassadepersoneel dat de familie Poeteray jarenlang intiem kende in Jakarta, zegt niets te herkennen van het beeld dat de ouders schetsen van hun dochtertje Jade. "Zij was een hartstikke spontaan, leuk, lief kind, dat we héél erg goed kenden. We zagen haar wekelijks meermalen. Wij hebben al die tijd geen spoor van een ziektebeeld gezien, heel vreemd." Buitenlandse Zaken weigert te reageren op de nieuwe verklaringen en stelt geloof te blijven hechten aan de medische verklaring van Raymond en Meta. Bindingsangst dus. Laat bindingsangst nu regelmatig worden geconstateerd bij kinderen die gedurende hun eerste jaren aan een voortdurend gebrek aan coherent ouderschap zijn blootgesteld...

Reaguursels

Inloggen

@janaka ze hebben er wel goed over nagedacht
wetboek van strafrecht:
Hij die een kind beneden de leeftijd van zeven jaren te vondeling legt of, met het oogmerk om er zich van te ontdoen, verlaat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren en zes maanden of geldboete van de vierde categorie.

Frits5088 | 15-12-07 | 09:06

Ach die ambtenaren van buza, de diplomaten, onze vertegenwoordigers in den verre, fistfucken elkaar al zo lang met heinekens en bitterballen dat ze elkaars deplorabele moraal echt niet gaan veroordelen vanwege een exdoptiegevalletje. Onder het tapijt ermee. Want die Poeteray zal ook wel allerlei compromitterende dingen over zijn vrinden uit de diplomatieke dienst weten die hij uiteraard niet wereldkundig wil maken - tenzij.

Rabarberke | 14-12-07 | 21:16

@Japannert
Dat is dubbele onzin. Op je stelling over Japanners ga ik maar niet eens in,
dat is racistisch en xenofobisch gewauwel.

Helemaal waar.
De Japanse bevolking is veel te beleefd om iemand als die pennelikkende onbenul te beledigen.
Allemaal k*tsmoesjes om van dat meisje af te komen.

De kinderen van zulke personen komen niet eens in aanraking met het "gewone"volk.
Ze gaan naar speciale Nederlandse scholen en zitten op Nederlandse sportclubs en vieren gewoon St Nicolaas ook wederom met de Nederlandse gemeenschap.
Ze vliegen van kleins af aan en dan bedoel ik een jaar of vijf alleen naar Nederland om hun grootouders te bezoeken

Mijn neefjes zijn geboren in Singapore en spreken perfect Nederlands en zijn helemaal klaargestoomd om in Nederland hun opleiding aan diverse scholen af te maken.

Dat ze het kind in al die jaren geen legale status heben willen geven zegd genoeg over hun bedoelingen en mentaliteit.

Djezz | 14-12-07 | 15:57

Prof. Dr. F.A. Hayek

In ieder geval onder een internationale steen sukkel.
Mijn neef zit in die sector en is uitgezonden geweest naar diverse oosterse bestemmingen en ik weet maar al te goed hoe het daar toe gaat.

Dit heeft niks te maken met welke pers dan ook.
Dit echtpaar is gewoon een omhooggevallen stel eikels wat ze zonder meer de straat op moeten trappen.

Djezz | 14-12-07 | 15:44

Dat valt toch tegen hé een kind opvoeden dat niet van jezelf is.
Stelletje trieste rijkelui kut sukkels...

da wizard | 14-12-07 | 14:53

Misschien kunnen ze het echtpaar anders even boven Afghanistan uit de business class lijden naar de per ongeluk openstaande deur want volgens mij hebben ze beiden vliegangst.

Kokend | 14-12-07 | 14:40

Maar waar denkelijk iedereen het wel over eens kan zijn;

Het hekele punt in dit geval zou moeten zijn; als zulke mensen nog niet eens in staat zijn om de rol in de Ouderlijke Macht te vervullen, wat moeten die dan in hemelsnaam in diplomaten- en andere overheidsfuncties?

Larry Cook | 14-12-07 | 14:38

@ Kokend ...

Een blog-o-cratie is nog jaren verwijderd.

Larry Cook | 14-12-07 | 14:33

Natuurlijk stinkt deze zaak. Als ze bindingsangst heeft is dumpen niet de oplossing. Ik zie Poeteray ook z'n moeder niet aanrijden als ze de straat niet meer durft over te steken of z'n zoon 5 minuten z'n kop onder water duwen als hij watervrees heeft. Dit is gewoon diplomatengajes en daar moeten wij als klote volk gewoon wat aan doen. Wij zijn tenslotte www.kloteklanten.nl van hun. Ik roep hierbij echt iedereen op om alle media en politieke partijen lastig te vallen met vragen hierover. Als ze voor Marlon Thomas een spoedwetje kunnen maken, kunnen ze het voor die kleine Jade ook!! Ik durf te wedde dat Jade beter door de inburgeringscursus komt dan de gemiddelde BUZA medewerker; Aanpakken dus. Ik schaam me dood voor zulke gasten die ons hier in Azie vertegenwoordigen en voor politici die te pas en te onpas met hun normen en waarden schermen als het om hun ouderwetse mening gaat (even los van het ophemelen van de V.O.C. als ondernemers) terwijl ze een kleine meid die er niks aan kan doen dat haar nieuwe klote ouders het passpoort ' vergeten' zijn aan te vragen aan haar lot over laten. Waar blijft Rouvoet en Peter Jan Potter nou. Ik eis aktie van de politiek en ontslag van dit stel en vervolging of uitlevering aan Korea. Als het allemaal niet kan, plaats men ze maar over naar Korea, kunnen we zien of ze dan wel ontslag nemen.
En natuurlijk een lulverhaal dat dit een tijdelijke oplossing is als ze al in de aanbieding is bij het adoptiebureau. Dit stel, Buza en de politiek stinken; AANPAKKEN. Het word tijd dat we laten zien hoe machtig het keyboard kan zijn.

Kokend | 14-12-07 | 14:28

Ze vrat gewoon geen spruitjes. Die zou ik ook niet hoeven. Ik zou zelfs medelijden krijgen met die mensen die hier moeten inburgeren.

Kom maar hier met die kleuter, een beetje normaal vreten en een normaal gezinsleven en alles komt vanzelf wel goed.

Larry Cook | 14-12-07 | 14:25

@Japannert Wat heeft die man en vrouw je gedaan dat je hun zo afschildert? Je verzint alles ter plekke, en alleen maar iemand afzieken omdat, ja waarom eigenlijk? (Ver)Oordelen is zo makkelijk.

lijn5 | 14-12-07 | 14:10

@Nonnes Dat klopt. Er komen maar ca 1500 adoptiekinderen naar NL per jaar. Dat is natuurlijk heel wat minder dan de 50.000 allochtoonse kinderen die in NL worden geboren, en ook nog in dezelfde buurt wonen en optrekken. Door het grote aantal is dat een ernstig maatschappelijk probleem, ook omdat er door de politiek niets aan mag worden gedaan, en het daarom steeds verder ontaardt. Als er ook 50.000 adoptiekinderen per jaar naar NL zouden komen, zouden zij, door de psychische kwalen waar zij bovengemiddeld aan lijden, ook een maatschappelijk probleem zijn.

lijn5 | 14-12-07 | 14:07

Prof. Dr. F.A. Hayek 14-12-07 @ 12:08

"Diplomatiek personeel kan niet zo maar van standplaats wisselen zonder hun gastland ernstig te beledigen, dus wordt van hen verwacht de gifbeker volledig leeg te drinken. Indonesië is geen Japan want Japanners hebben niets op met buitenlanders en laten dat ook zonder enige terughoudendheid blijken (ies koltoer heh)"

Dat is dubbele onzin. Op je stelling over Japanners ga ik maar niet eens in,
dat is racistisch en xenofobisch gewauwel, maar over diplomatiek personeel:

Het gastland is echt niet beledigd als diplomatiek personeel vroegtijdig van standplaats wisselt. Alleen voor ambassadeurs of consuls-generaal is dat lastiger, maar we hebben het hier over een gewone consul, oftewel ondersteunend administratieve staf van een diplomatieke vertegenwoordiging. (Die dus een lagere rang hebben dan "echte" diplomaten)

Als je als uitgezonden ambtenaar echt niet in een land kan aarden of als er familieproblemen zijn, is er altijd de mogelijkheid om terug te keren naar Nederland.

Plaatsingen in Nederland betalen echter veel en veel minder, en ga je van een expat-woning, bedienden en het high-society leventje in het buitenland naar een kantoorbaantje in Den Haag zonder al te veel status. Bovendien staat een vervroegde overplaatsing niet goed in je dossier, waardoor je een volgende goede plaatsing mis kan lopen.

Als Jade echt problemen had, had het echtpaar zonder problemen naar Nederland terug kunnen gaan om hier professionele hulp te zoeken voor ouders en kind en ook de papieren voor hun kind in orde te maken.

Het is echter duidelijk dat de portemonnee en carriereperspectief zwaarder hebben gewogen voor de Poeteray's dan het belang van hun kind, bovendien wisten ze (een consul weet alles van nationalisatie en paspoorten, dat is wat ze doen) ongetwijfeld dat de statenloze situatie van hun dochter in Nederland problemen zou gaan geven.

Japannert | 14-12-07 | 13:54

Ja, dat is zonder twijfel het beste, opvang daar.
lijn5 14-12-07 @ 13:23
Al wil ik jouw vraag of het wenselijk is voor de maatschappij relativeren. Ik denk dat wij hier een behoorlijke kreukelzone hebben en dat er nog steeds plaats is voor mensen die het nodig hebben. (Dit levert me toch niet direct een ban op he?) Ik lees nooit in de krant dat groepen geadopteerden buurten onveilig maken, tasjes roven, homo's head first van torens willen kwakken enz.enz.
Ik kan me niet voorstellen dat ik zou kiezen voor adoptie. Maar ik besef dat ik makkelijk praten heb. Bij mij zitten geen hormonen/nesteldrang in de weg.

Nonnes | 14-12-07 | 13:47

@lijn5 14-12-07 @ 13:23:
Het ziet er naar uit dat we elkaar toch nog gaan vinden!
Lokale adoptie is meestal beter dan adoptie in het buitenland, dus als wij (mijn vrouw en ik) geen adoptiekindje krijgen omdat de tehuizen terplekke leeg zijn, ofwel er lokale adoptie-ouders gevonden worden, heb ik daar zeker vrede mee. Voorlopig is dat echter nog niet zo, en gaan er dus nog steeds kinderen naar het buitenland voor adoptie buiten de eigen regio (wordt wel steeds minder, overigens).

Dit alles is de grondslag onder het haags verdrag: eerst alles uit de kast halen om de ouders te vinden, lokale opvang te zoeken, en als dat allemaal niet lukt, dan pas internationale adoptie.

bordewolf | 14-12-07 | 13:34

Kind ziet er een beetje uit als een Koreaanse Chucky..

baronbreekijzer | 14-12-07 | 13:29

@allen hierboven: Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben. Die cijfers geven aan dat adoptie-kinderen meer problemen kunnen hebben dan nederlandse kinderen, maar dat het nog steeds beter is dan in een tehuis.
Ik ben er dan ook nog steeds van overtuigd dat we er goed aan doen om als adoptie-ouders beschikbaar te zijn.

Nog beter is natuurlijk een adoptie-gezin in het eigen land, en die kant gaat het ook steeds meer naar toe (zie het haags verdrag voor adoptie). Dat is vervelend voor ons als buitenlandse potentiele adoptie-ouders, maar beter voor het kind zelf, en daar moet het tenslotte allemaal om gaan.

bordewolf | 14-12-07 | 13:28

@Nonnes Voor mij kwamen deze cijfers ook niet als een verrassing, laat dat duidelijk zijn. Over adoptie van buitenlandse kinderen kan natuurlijk veel gezegd worden. Circa 1500 adoptiekinderen komen in NL uit het buitenland. Dat is eigenlijk een mini generaal pardon om arme mensen uit een tehuis naar het welvarende NL te halen. Als dat echter betekent dat de helft psychisch niet OK is en ook in de bijstand of gevangenis terecht komt, dan kun je je gevoeglijk afvragen of dit voor de maatschappij wenselijk is, en het niet beter zou zijn de kinderen daar te laten, en geld op te sturen voor een beter tehuis. Vor dat land goed, en voor NL goed. Maar ja de hormonen en de nesteldrang staan het verstand in de weg. BTW Dat geldt ook voor het generaal pardon, natuurlijk.

lijn5 | 14-12-07 | 13:23

Djezz 14-12-07 @ 12:33

Onder welke steen kom jij vandaan gekropen? Je weet toch wel dat de NL pers selectief feiten weglaat of feiten kaders niet onderzoekt of daarover publiceerd als dat positief zou kunnen uitpakken voor een ooit als "rechts" gekwalificeerd medemens?

De rioolpers zit al jaren bij de z.g. "kwaliteitsmedia" dat weet toch ieder verstandig mens? Het is tegenwoordig aan burgerjournalisten op weblogs zoals GS om de feiten boven water te halen en het is dan ook geen wonder dat het beroepsvolk zo'n hekel aan GS heeft omdat nagenoeg iedere "journalist" en "journalistiek beschermde politicus" die op GS onderzocht wordt als een grote onbenul door de mand valt.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 14-12-07 | 13:22

Doorlopen mensen, dit is een privekwestie.

Granaatappel | 14-12-07 | 13:20

@ lijn5 14-12-07 @ 12:58

Dat is volgens mij al best lang bekend, zonder de percentages misschien. Maar ik denk dat veel van deze kinderen veel en veel slechter af zijn in een tehuis. En daar gaat het toch eigenlijk om.

Nonnes | 14-12-07 | 13:07

@bordewolf 14-12-07 @ 12:32
achja ik ben zelf geadopteerd, en ik ken ook een hele grote groep geadopteerde jongeren die 100% goed functioneren in de maatschappij.
maar ik geef ook toe een hele grote groep geadopteerde jongeren te kennen die vooral erg rechts of extreem rechtse uitingen hebben tegen allochtonen.
maar ik weet niet of dat in verband gebracht kan worden met adoptie?

Janaka | 14-12-07 | 12:58

@Patrick Bateman Je mag van mij vergelijken met wat je wil. Echter dat met bijna de helft van de adoptiekinderen psychisch 'iets' mis is, waarvan 14% ernstig mervodig mis, verandert daar niets aan. Ik zou het ook graag anders zien, maar deze cijfers liegen niet, en ook mijn ervaring in de kennissenkring sluit daar naadloos bij aan.

lijn5 | 14-12-07 | 12:58

Paterke 12.42 :dat zijn natuurlijk geen woorden uit "ons folkloristisch verleden". Een koreaan is niet zwart : een Moriaan ( afkomstig uit Mauritanië)daarentegen wél. Neem dus aan dat je het "grappig" bedoelt..?

snuff | 14-12-07 | 12:58

@ Patrick Bateman 14-12-07 @ 12:51

Buiging voor deze wijze opmerking.

Nonnes | 14-12-07 | 12:57

@ Janaka 14-12-07 @ 11:54

Sorry Janaka, je komt weer met hetzelfde en ik vind dat gote bullshit. Als je meer in handen hebt kom je nog maar eens terug.
Het klinkt behoorlijk moreel verwerpelijk, daar zijn we het over eens, maar je kunt echt pas oordelen over strafbare feiten als er meer bekend is.
.
Ach, ik ben eigenlijk veel te genuanceerd om hier rond te hangen.

Nonnes | 14-12-07 | 12:55

@bor Je had het over 95% van de adoptiegevallen die goed zouden gaan.

Wel: Prof Hoksbergen streeft naar een intensief kinderpsychiatrisch onderzoek binnen het eerste jaar na aankomst omdat bij 14% van de adoptiekinderen sprake is van ernstige, meervoudige gedragsproblematiek.

De geleerden zijn het dus niet met je 95% eens. Namelijk 14% ERNSTIGE problemen, dus zeg maar 50% met psychische problemen.

lijn5 | 14-12-07 | 12:54

@ lijn5 14-12-07 @ 12:50
Om eerlijk te kunnen vergelijken moet je de cijfers van adoptiekinderen houden naast die van kinderen die opgroeien in tehuizen, niet naast die van 'biologische' kinderen...

Patrick Bateman | 14-12-07 | 12:51

@bordewolf Nog een referentie: www.pedagogiek.net/content/artikel.php...

Er staat o.a. dat
Opvallend genoeg heeft recent onderzoek (Hoksbergen, 2004) aangetoond dat veel adoptiekinderen probleemgedrag vertonen.

Ook lijken adoptiekinderen op cognitief vlak problemen te vertonen.

lijn5 | 14-12-07 | 12:50

@bordewolf Uit www.childandfamilystudies.leidenuniv.n...

Er staat oa Bij alle geadopteerde kinderen komen meer gedragsproblemen en meer psychische problemen voor dan bij niet-geadopteerde kinderen.

lijn5 | 14-12-07 | 12:42

Koreaantje zo zwart als roet, ging eens wandelen zonder hoed, maar de zon scheen op haar bolletje, daarom droeg zij een parasolletje........ Dit zijn louter teksten uit ons folklorisch verleden... echter er zit natuurlijk altijd een kern van waarheid in deze historische teksten.... Koreaantjes gaan altijd wandelen zonder hoed en daarom zijn er bepaalde mensen die een afkeer kweken jegen koreanen..... vandaar dit incident.
Ik stel voor dat de "man met de witte pruik" zich hierover gaat buigen en zal komen tot een weloverwogen uitspraak.

groeten
Paterke

paterke | 14-12-07 | 12:42

Prof. Dr. F.A. Hayek

Als je van je kind houd eigen of geadopteerd doe je ALLES om het kind gelukkig te maken dus ook je glans carriere opgeven.

Ze hebben een AAPJE opgenomen in hun gezin om er de mooie sier mee te maken en nu voldoet het diertje niet meer en moet ze naar de opvang.
Hup oprotten en gooi maar wat bananen in de kooi. Diplomathieke diens amme hoela. Je kund ALTIJD ontslag nemen en voor je kind kiezen.

Een schop onder hun hol en oprotten uit elke openbare dienst.
Ik heb diep respect voor alle Nederlanders die wel van hun geadopteerd kind houden en er alles voor doen.

Djezz | 14-12-07 | 12:33

@lijn5 14-12-07 @ 12:14
Ik heb ook niet gezegd dat deze links direct hier mee te maken hebben, het is meer 'gedonder met adoptie'. Gelukkig ken ik geen andere gevallen waarbij ouders van hun kind af zouden willen, en als ik deze ouders mag geloven, willen zij dat ook niet (zie citaat Nonnes).

Ik ben het heel erg niet met je eens dat adoptiekinderen een zeer grote kans hebben op psychische gestoordheid of niet willen deugen.
Ik heb me behoorlijk verdiept in adoptie, ook op de effecten als ze volwassen zijn ed, en het over-overgrote deel (denk 95%+) heeft een heel gewoon leven, net als elk ander kind dat in Nederland opgroeit.

Ik zou graag op mijn beurt jou uitdagen om met referenties te komen waarin beweert wordt dat adoptiekinderen in grote getalen aan lager wal geraken. (dus: meer dan van oorsprong nederlandse kinderen)

In mijn kennissenkring zie ik juist heel veel GOED verlopen adopties. Misschien een kwestie van wat je wil zien, maar goed...

bordewolf | 14-12-07 | 12:32

Zijn er ook al fluorescerende Koreaantjes in de handel?

Schoorsteenveger | 14-12-07 | 12:29

Das heel geen Koreaantje, das een Zweeds Lego poppetje

Harry Turtle | 14-12-07 | 12:14

@bordewolf Ik heb je referenties gelezen (1 werkte er niet), maar ze slaan niet op dit geval, denk ik. BTW Als je een kind wilt adopteren, zou ik me nog maar bedenken. De kans dat het kind psychisch gestoord is, of niet wil deugen, is buitengewoon groot. Bij de adopties in mijn kennissenkring, is er geen enkele (!) goed verlopen. Adoptiekinderen raakten aan lager wal, drugsmisbruik, justitie, gevangenis etc. De adoptieouders waren heel begaan met hun adoptiekind, maar het lukte gewoon niet.

lijn5 | 14-12-07 | 12:14

Teen 14-12-07 @ 10:46
Briljant, ik heb zelden zo gelachen!

madakantognie?! | 14-12-07 | 12:13

Kinderen adopteren zou verboden moeten worden !
Als je geen kinderen kunt krijgen, jammer dan... speling van de natuur zullen we maar zeggen.
Later krijg je er alleen maar gedonder mee als het kind te weten komt dat haar ouders niet de echte zijn... en gaan dan in de meeste gevallen op zoek naar hun echte ouders.
En ik weet zeker dat de meeste adoptieouders kinderen adopteren om zichzelf tevreden te stellen en niet in de eerste plaats denken aan het kind wat ze weghalen bij hun biologische ouders.
Ik heb overigens zelf 2 volwassen kinderen... voordat jan en alleman over mij heenvalt, dat ik niet weet waar ik het over heb.

Mazzeltov | 14-12-07 | 12:12

Mijn 7 jarige koreaanse adoptie dochter is juist heel aanhankelijk als ik op zaterdag de kast waar ze in zit open trek om wat droog brood naar binnen te gooien.

*Sarcasm-mode off*

Lifecanbesimple | 14-12-07 | 12:09

Mijn neef heeft ook een Koreaans kind geadopteerd en is als gezin in Japan gedetacheerd geweest door zijn werkgever. Het Koreaanse kind is door de Japanse kinderen nagenoeg doodgepest en werd ook opgestookt om dat apenvoer (aardappelen, gebraden vlees van zoogdieren, groentes, enz) niet meer te eten want daar werd hij maar lelijk van.

Dus opstandig worden, niet meer eten, enz. Mijn neef heeft zijn verblijf in Japan voortijdig afgebroken. Het gezin zit nu weer in een westers land gedetacheerd en het gaat weer uitstekend met hun Koreaantje.

Diplomatiek personeel kan niet zo maar van standplaats wisselen zonder hun gastland ernstig te beledigen, dus wordt van hen verwacht de gifbeker volledig leeg te drinken. Indonesië is geen Japan want Japanners hebben niets op met buitenlanders en laten dat ook zonder enige terughoudendheid blijken (ies koltoer heh)

Prof. Dr. F.A. Hayek | 14-12-07 | 12:08

@Nonnes 14-12-07 @ 11:07
Als die ouders dit inderdaad werkelijk menen (en meenden), geeft dat idd een wat ander licht op de zaak, dan voelen ze zich nog gewoon verantwoordelijk voor hun kind. (zoals het hoort).

@Janaka 14-12-07 @ 11:54
In dit geval ligt het wat complex. Ze zeggen dat ze het adoptie traject gewoon doorlopen hebben, dus legaal, alleen dat ze aan het naturalisatie-traject nog niet toegekomen waren:
"De adoptie heeft in 2000 plaatsgevonden in Korea, geheel volgens de regels en wetten zoals Korea die kent. Van enige onrechtmatigheid in de adoptieprocedure is dan ook geen sprake. Dat Jade de Nederlandse nationaliteit niet heeft, is louter het gevolg van het feit dat we door alle medische problemen de procedure daartoe nooit hebben afgemaakt. "

Beetje ongeloofwaardig, en elk gewoon nederlands adoptiegezin zou hier om afgeslacht worden, maar voor diplomaten blijkbaar gewoon. Hierdoor is Jade dus geen nederlandse, terwijl de adoptie wel legaal kan zijn (alleen niet volledig afgerond)
Let wel: Ik verdedig ze niet, maar dit is hun visie op het verhaal.

bordewolf | 14-12-07 | 12:04

En zo houden de ubermenschen ons op alle gebieden voor de gek, een normaal mens trek zich dan ook niks meer aan van de wetjes en regeltjes die de verhevenen ons opdringen.

souty | 14-12-07 | 12:01

@Nonnes 14-12-07 @ 11:38
als de adoptie legaal is dan moeten ze in nederland terecht staan voor kinderverwaardeloosing omdat ze hun kind gedumpt hebben.

als de adoptie ilegaal is dan moeten ze in korea terecht staan wegens mensensmokkel, en ontvoering.

Janaka | 14-12-07 | 11:54

Cinq-Marquis 14-12-07 @ 11:21
Wél leuk om te zien dat Eddie en Alex Van Halen een paar liedjes hebben gespeeld op die receptie.

Bigi Bana Boy | 14-12-07 | 11:41

Cinq-Marquis 14-12-07 @ 11:21
Goed speurwerk en heeeeeel opmerkelijk inderdaad.

Bigi Bana Boy | 14-12-07 | 11:39

@ Janaka 14-12-07 @ 11:29

Strafbare feiten? Als dat waar is is het makkelijk om die man uit functie te zetten en dat zal ook zeker meteen gebeuren. Ik geloof werkelijk niet dat ze het risico aandurven dat het met een sisser afloopt. Ik heb nog steeds geen strafbaar feit gezien. Vertel jij het eens precies, als je wilt...
@ Cinq-Marquis 14-12-07 @ 11:21

Hmmm dat vind ik dus wel echt vreemd. Waarom wordt ze niet genoemd?

Nonnes | 14-12-07 | 11:38

Maja de Bijna 14-12-07 @ 11:00
Klopt helemaal. Dat hij hier zovaak over de vloer komt, maakt het nog niet ZIJN flat.

Boze Buur | 14-12-07 | 11:36

En de beul staat al klaar.....

Kerstboom | 14-12-07 | 11:31

@bordewolf 14-12-07 @ 11:02

ben geen ouder, maar ben zelf geadopteerd.
maar die ouders moeten voor de rechter verschijnen.

@Nonnes 14-12-07 @ 11:04
die ouders hebben zowiezo strafbare feiten begaan.
als de adoptie legaal is dan hebben ze hun eigen kind gedumpt.
en als de adoptie ilegaal is zijn ze zwaarder de sjaak.
hoe dan ook ze moeten vervolgt worden in nederland.

Janaka | 14-12-07 | 11:29

@Janaka 14-12-07 @ 10:36

Fijn om te zien dat iemand van 5.000 kilometer afstand de situatie zo haarscherp kan inzien. Net zo analytisch als die nr. 37 met mihoen die naast raambtenaar ook deeltijd Freud denkt te zijn.

Kerstboom | 14-12-07 | 11:27

Janaka 14-12-07 @ 10:36
De grote vraag is of wij, Nederland, vinden dat deze engerds ons in Hong Kong mogen vertegenwoordigen. Ik meen me te herinneren dat Bea er in het verleden niet vies van was om iemand de functie van ambassadeur te ontzeggen omdat-ie homo was. Nou, dan zou ze in dit geval die mulo-klant toch hoogstpersoonlijk op Schiphol moeten ontvangen en ter plekke publiekelijk geselen.

Schoorsteenveger | 14-12-07 | 11:27

Tot op de bodem uitzoeken dit verhaal. Zal me niks verbazen als dit stel het meisje destijds hebben 'aangeschaft' om lekkere indruk te maken bij de Koreaanse kennisenkring.

cool99 | 14-12-07 | 11:26

@lijn 5
www.nu.nl/news/1331008/62/%27Britney_w...
notw.typepad.com/showbiz/2007/11/britn...
www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/...
www.ad.nl/buitenland/article1419616.ec...

Genoeg?
Overigens, ik ben zelf druk bezig met een adoptie-traject, en ben zeer overtuigd van de goede, positieve instelling die iedereen binnen nederland heeft, zowel de (potentiele) ouders, de bemiddelaars, en de organisaties in de diverse landen. Alleen, er is de laatste tijd wel regelmatig iets negatiefs in het nieuws. En dat is bijzonder jammer...

bordewolf | 14-12-07 | 11:25

Ik weet het niet met adoptie. Op een of andere manier lijkt het toch altijd later problemen op te leveren. En verder heb ik altijd zo'n medelijden als ik zo'n overduidelijk Aziatische jongeman op TV zie die dan met de naam Hilbrand Westra door het leven moet ipv een normale aziatische naam als Ping Pong Kok Kwak. Als hij ergens niet op lijkt is het op een Hilbrand Westra. Daar stel ik mij een soort mix tussen Hans van Baalen en Hilbrand Nawijn bij voor. Je weet wel een dikke zweterige blonde cholesterol kop met rode pre-hartinfarct blosjes.

Bigi Bana Boy | 14-12-07 | 11:25

*burb*

Semi-Intellectueel | 14-12-07 | 11:24

Patrick Bateman 14-12-07 @ 10:31
Lijkt me een geweldig goed idee.

Schoorsteenveger | 14-12-07 | 11:24

www.occlub.org/occ/activities/past_eve...
7 Januari 2005
en voto
www.occlub.org/occ/activities/past_eve...
rechts met oranje vest.

Maar in de tekst staat dit:

"Suddenly the Dutch vice-consul Raymond Poeteray proudly wearing his orange vest joyously welcomes everyone into his mansion. We would like to extend our warmest regards to Raymond, his lovely wife Meta and his son Jamie, who graciously offered their house for us to Go Dutch."

Dus al op 7 Jan 2005 werd er geen gewach meer gemaakt van hun andere kind Jade ???
Dit zaakje stinkt !

Cinq-Marquis | 14-12-07 | 11:21

Dit is btw een verkoopverhaal !
.
"Zij was een hartstikke spontaan, leuk, lief kind, dat we héél erg goed kenden. We zagen haar wekelijks meermalen. Wij hebben al die tijd geen spoor van een ziektebeeld gezien, heel vreemd."
.
Is door het zelfde marketingburo gemaakt als Hyundai !
.
"De Hyundai Grandeur is het onbetwiste vlaggenschip van Hyundai. Stijlvolle Europese lijnen, een krachtige aandrijving en een overweldigend comfortniveau: dat zijn de kwaliteiten die Hyundai de nieuwe Grandeur heeft meegegeven. Zijn verfijning, kwaliteit en prestige laten zien dat Hyundai in staat is een auto te ontwerpen en te bouwen die thuishoort in het Europese executivesegment. "
.
Dat zelfde buro heeft dus niet alleen dit echtpaar maar ook nog eens 3,5 miljoen verkochte personenauto’s en bedrijfswagens op zijn geweten !

Burgerlijke ongehoor | 14-12-07 | 11:17

@bordewolf Hoe kom je daar bij? Waarom verzin je dit gemene nieuws?

lijn5 | 14-12-07 | 11:17

@ Hammar 14-12-07 @ 11:13
Jade heeft niet de Nederlandse nationaliteit dus hoeft de ambassadeur strikt genomen niet voor háár belangen op te komen...
[\cynische modus uit]

Patrick Bateman | 14-12-07 | 11:16

awel, beter geen regering dan een slappe regering, toch ?

IkkeVanBrussel | 14-12-07 | 11:15

@Nonnes 14-12-07 @ 11:06
Ik ken met name de andere verhalen die ook de krant halen. Nederlanders die een belgisch kind afopteren, waarbij de biologische moeder het toch terug wil, Nederlanders die een illegale adoptie uit Sri Lanka willen uitvoeren en de vermoorde onschuld spelen als ze betrapt worden, Madonna, Angelina Jolie, (en god betere het Britney Spears!) en al die andere sterren die buiten de wettelijke regels om hun adoptie even 'regelen' omdat ze geld en een naam hebben, Kinderhandel in China, India, noem maar op.
Het lijkt wel of er elke maand wel iets gevonden wordt wat eigenlijk voor geen meter deugt. En ja, dat is erg frustrerend...

bordewolf | 14-12-07 | 11:15

Toevallig komen de ouders dit weekend naar Nederland ivm eerder ongepland Kerstbezoek, dus wellicht is het onhandig omdat een kind het land in te moeten smokkelen omdat ze geen verblijfspapieren heeft.

Dan maar kerst zonder kind.

paranoia | 14-12-07 | 11:14

En zulke prachtlui vertegenwoordigen Nederland op onze ambassades. Daar kun je toch geen problemen mee hebben? Wat een minderwaardig falderappes, vinden sommigen. Wat een kolossaal normbesef, wat een ethische geweldenaren, wat een morele giganten, wat een perfect ouderpaar en wat een deftig welgemanierd amassadeursgezelschap daar, vindt besturend Nederland! Met pek en veren op een wrakke boot de zee op sturen, of zo, dat lijkt mij het verkieslijkste. Dat zal echter wel niet gebeuren, want de ambassadeur vindt het normaal gedrag om een kind te dumpen, is dus van hetzelfde hoogverheven slag, meer dan hopen op een sociaal ostracisme is eigenlijk alles wat in dit verachtelijke maffialand bereikbaar is. Volgens Nederlandse rechters, die het doodslaan nog niet waard zijn, is het dan wel niet toegestaan om Polen te laten verdrinken, maar het is ook niet zo erg. Dus het meisje van zeven jaar dat het echtpaar Poeteray overleefd heeft moet dankbaar wezen dat het nu wél bezorgde mensen om zich heen heeft, die er een notie van hebben tussen wat voor soort gevoelige en liefhebbende kudtfiguren ze jaren heeft geleefd.

Hammar | 14-12-07 | 11:13

@ Bigi Bana Boy 14-12-07 @ 11:07: Daarbij bespeur ik overgewicht !

Burgerlijke ongehoor | 14-12-07 | 11:09

@BO:
"Vergaan Onder Corruptie"?

Lobo | 14-12-07 | 11:08

En de winnaar is........................ JADE!!!!
Dames en heren, hebben we voor de verliezer Raymond nog een aardige bureaubaan in Den Haag voor 3500 Euro in de maand? Beetje sportief zijn

Mr. Hu | 14-12-07 | 11:08

Lief kind ? Ze trekt anders op die pica wel een gezicht alsof ze ieder moment de five point palm exploding heart technique op iemand gaat toepassen.

Bigi Bana Boy | 14-12-07 | 11:07

@ bordewolf 14-12-07 @ 11:04
'Wij zijn de ouders van Jade en voelen ons volledig verantwoordelijk voor haar welzijn en dat zullen we ook altijd blijven.'

Nonnes | 14-12-07 | 11:07

Ik heb ook bindingsangst, vooral met mijn maizena!

lamlul007 | 14-12-07 | 11:07

@ bordewolf 14-12-07 @ 11:02

Jij kent meer van dit soort verhalen? Dat moet frustrerend zijn.

Nonnes | 14-12-07 | 11:06

@lijn5 14-12-07 @ 10:52
Klopt, ook in Nederland moeten kinderen soms naar een instituut moeten, maar dat blijven WEL de kinderen van die ouders. Deze 'ouders' hebben het kind gewoon weer weggedaan. Zij zijn dus niet meer de ouders van Jade, wat hen betreft.

Dat is toch echt heel wat anders.

bordewolf | 14-12-07 | 11:04

@ Lobo 14-12-07 @ 10:54P: Wat the fuck is hier mis mee ! Dit is die VOC mentaliteit waar onze grote lijder ( geen spelfout) het over had !

Burgerlijke ongehoor | 14-12-07 | 11:04

Janaka 14-12-07 @ 10:36

Hoe weet jij dat allemaal? En hoe weet jij dat dat kind gekinderverwaardeloosd is? Zoals ik nu in dat artikeltje in de Kutkrant lees is er reden genoeg om het nog wat verder uit te zoeken. De ouders direct met de grond gelijk maken is te makkelijk.

Nonnes | 14-12-07 | 11:04

Wat Murdockyoufool @ 10:27 zegt
Maar waarschijnlijk is het allemaal een broodje hondt verhaal

Tobi | 14-12-07 | 11:03

@Janaka 14-12-07 @ 10:36
bij een normale adoptie zou je gelijk hebben, dan ga je het naturalisatie-traject door. Dit diplomatenechtpaar heeft het kind nooit genaturaliseerd, dus het kind is NIET nederlands. Kommentaar van de ouders: geen tijd, was er even bij ingeschoten, sorry.
Ofwel, het kind is nu statenloos, of hooguit nog steeds Koreaans.
Deze ouders zitten dus echt aan alle kanten fout, en hebben alle adoptie-regels met voeten getreden.

Daar sta je dan als 'echte' aspirant-adoptie ouder, keurig 4-5 jaar te wachten tot je een kind mag adopteren, komt er (weer!) zo iets langs... Beetje om moedeloos van te worden.

bordewolf | 14-12-07 | 11:02

@Teen
Dat is een extreem gevaarlijke opmerking man!

Maja de Bijna | 14-12-07 | 11:00

Leuk, menugrappen over Chinese namen. Die kende ik nog niet!

BennieB | 14-12-07 | 11:00

Het is Jade haar eigen schuld, moet ze maar niet tussen de cavia's gaan zitten!

Megalomaantje | 14-12-07 | 10:59

SCHAAMTELOOS !
.
Een beetje een Nederlandse diplomaat aanvallen om het feit dat zijn Koreaantje niet bevalt !

Burgerlijke ongehoor | 14-12-07 | 10:58

Deze man is een lichtend voorbeeld, een moreel baken in barre tijden, een bron van inspiratie voor alle ouders in 0031.

Lobo | 14-12-07 | 10:54

@bodyhair, waarschijnlijk om dezelfde reden dat ze het geworden zijn, een groot netwerk. Hebben ze al weer een nieuwe, trendwatchers voorspellen dat afrikaantjes weer mode worden, doet het goed op feestjes.

Multikuli | 14-12-07 | 10:54

Ook in NL zijn er kinderen die thuis niet te houden zijn, en naar een instituut moeten. Vaak komen ze er nooit meer uit. Ouders vinden dat natuurlijk verschrikkelijk, maar ook vaak een opluchting. Als je kindnaar zo'n instituut moet, en de domme buren zeggen dat je je kind maar hebt gefdropt, moet helemaal vreselijk zijn. Waarom zou dat bij een adoptiekind niet kunnen gebeuren? Adoptiekinderen zijn vaak in hun allereerst jeugd verknoeid door gebrek aan liefde, en dat komt psychisch niet meer goed. Veel paren die een kind adopteren beseffen niet wat een last en zorg zo'n psychisch belast kind kan zijn. Soms is het uit huis plaats het enige wat nog overblijft.

lijn5 | 14-12-07 | 10:52

Je kunt er lang en kort over lullen, maar zodra je kind een kop als een bowlingbal krijgt, moet je ervan af.

Murdockyoufool | 14-12-07 | 10:51

Waarom is die diplomaat nog steeds diplomaat??? Hij zet Nederland voor schut.

bodyhair | 14-12-07 | 10:47

Het is net als met Koreaanse auto's:
Zodra je ze wilt inruilen krijg niks dan ellende...

Patrick Bateman | 14-12-07 | 10:46

Als je zo met kinderen omgaat, dan verdien je gewoon een weekenje waterboarding..

projectionist | 14-12-07 | 10:46

Wat is dat toch? De kinderen bij mij in de flat hebben ook allemaal al bindingsangst. En ze zijn nog preuts ook.

Teen | 14-12-07 | 10:46

Janaka 14-12-07 @ 10:36

Gedumpt vind ik zo`n naar woord. Juridisch heb je misschien gelijk, maar ik denk uiteraard in de eerste plaats aan het belang van het kind.
Trouwens ik vraag me af of je juridisch gelijk hebt, volgens de hoogleraar in Nova was daar nog geen wetgeving voor. Maar dit terzijde.

azijnseikerT | 14-12-07 | 10:43

Bindingsangst, kan ik me iets bij voorstellen. Er zijn maar weinig 7-jarige meisjes die van bondage houden.

sjaakdeslinksesul | 14-12-07 | 10:40

Goed dat deze Noord-Koreaanse mol al in een vroeg stadium is gesignaleerd.
Wel een beetje slordige cover-up operatie daarna...

Patrick Bateman | 14-12-07 | 10:37

@azijnseikerT 14-12-07 @ 10:24
nee die ouders hebben hun kind gedumpt en dienen voor de rechter te komen in nederland wegens kinderverwaardeloosing.
verder is het gepast dat hun andere twee kinderen tijdelijk uit huis geplaatst worden. omdat deze ouders niet in staat zijn om voor kinderen te zorgen.
het kind hoord in een nederlands opvanghuis voor kinderen in nederland.
omdat dit kind nederlands is.
dit kind is geadopteerd en bij de wet nu het vlees en bloed van de nederlandse ouders.
na adoptie zijn alle banden met de biologische ouders door gesneden.
in dit geval dus ook met korea.
dit is dus ook geen zaak voor korea maar een nederlandse zaak.
dat het zelfde dient behandeld te worden als dat een nederlands gezin hun biologisch kind op straat dumpt.

Janaka | 14-12-07 | 10:36

Blijft natuurlijk ook het feit dat meisjes zo tussen de schattige kleuter/peutertijd en de vormgevende periode van de ontluikende puberteit een aantal jaren hebben dat er kraak nog smaak aan zit en ontzettende vervelende etterbakken kunnen zijn.

OpaWizzkid | 14-12-07 | 10:36

Het diplomatenechtpaar heeft de juiste beslissing genomen, vroeg of laat zet zo'n hondengrillert je boeltje in de hens.

Murdockyoufool | 14-12-07 | 10:34

Als je een kind adopteerd, ben je er vantwoordelijk voor alsof het je eigen kind is. Als je die verantwoording niet wil nemen, moet je niet adopteren.

me,myself and IK | 14-12-07 | 10:32

Het diplomatenstel komt vandaag terug naar 0031 voor de kerst.
Kan Rutger ze misschien opvangen op Schiphol?

Patrick Bateman | 14-12-07 | 10:31

Ze heeft wel zo'n blik van 'Don't fuck with me, fool'

appeltje | 14-12-07 | 10:31

Mijn kind is verkouden... Iemand?

a.n.alvabeet | 14-12-07 | 10:30

Nou gelukkig hadden ze het bonnetje nog...

Dirk Tang | 14-12-07 | 10:29

Dat echtpaar is echt dom... Zo klein meisje levert op de zwarte markt goed geld op.

ijsklont | 14-12-07 | 10:27

Hoe zou jij het vinden als je iedere keer een nieuw hondje moet kopen?

sjaakdeslinksesul | 14-12-07 | 10:27

Die hondenbraderT is Damien zelve, dat zie je zo.

Murdockyoufool | 14-12-07 | 10:27

Een kind is toch geen accessoire, deze mensen verdienen heel wat meer aandacht dan ze krijgen.

Multikuli | 14-12-07 | 10:27

Als het nu zo goed met haar gaat, dan was het dus een goede beslissing geweest!
Hulde voor het echtpaar voor het inzicht.

azijnseikerT | 14-12-07 | 10:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken