Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

T.E.A.B. 7-jarig Koreaantje Jade

jade.jpgDe commotie rondom het Nederlandse diplomatenechtpaar heeft nu ook de ochtendkranten in ons land bereikt. En om de zaak meteen maar even uit de privé-sfeer te trekken: het gaat om consul Raymond Poeteray en zijn echtgenote Meta. In Azië sinds dit weekeinde beter bekend als het harteloze Nederlandse echtpaar dat hun 7-jarige adoptiekindje Jade bij het grof vuil zette. Zeg nou zelf, is het geen schatje. Nou niet bepaald, het is een onhandelbaar Zuid Koreaans kreng, dat weigert Nederlands voedsel tot zich te nemen. En omdat de garantie was verlopen en ruilen onmogelijk was, besloten Meta en Raymond het kind in te leveren wegens een rammeltje rechtsvoor. De 7-jarige Jade is echter opnieuw APK gekeurd en wordt nu in een Koreaans tijdschrift aangeboden als een "gezond en vrolijk meisje" met een aversie tegen Nederlands voedsel. Keurig opgevoed in vooraanstaand diplomatengezin. Altijd binnen gestaan, ofwel: een buitenkansje! Maar reageer snel, want: WEG=WEG! Bovendien, hoe sneller Jade een nieuw thuis heeft, hoe sneller die privékwestie van tafel kan...

Reaguursels

Inloggen

Hallo! Kunnen de onnozelaars die het kindje en anderen "kreng" noemden zich even een kogel door het hoofd schieten? Zodoende bewijzen jullie de hele maatschappij een waardevolle dienst. Alvast bedankt!

higgsboson | 14-12-07 | 11:25

Wie geen gehaktballen vreet verdient het ook niet

Waldinho | 13-12-07 | 11:35

Goh hé, de ouders hebben gereageerd, en weet je wat, *faked verbazing* er blijkt ook een andere kant aan het verhaal te zitten dan het makkelijke mediaverhaaltje dat ouders hun pleegkind 'dumpen' om zelf diplomatenfeestjes te kunnen vieren.

vast goed | 13-12-07 | 09:11

-weggejorist-

hfakker | 13-12-07 | 00:24

gratis op te halen 1 Vietnamese loempia

Klaas Schimmelkaas | 12-12-07 | 23:50

PietjePuk 12-12-07 @ 13:03
Zeg bijdehandje, nooit geleerd dat je ook kunt reaguren zonder te schelden?

Sikkeneur | 12-12-07 | 21:08

Steeds maar weer probeer ik verzachtende omstandigheden te verzinnen voor de Poeteraytjes. Er wil maar niks komen.
Die Meta die bij een psych gaat lopen NADAT ze het adoptiefje heeft gedumpd. Vreselijk vreselijk. Minister Verhagen: NU ontslaan die gast!

Ook vreselijk voor die andere 2 kinderen van ze. Ik zou spontaan nieuwe ouders eisen.
Kunnen de Poeteraytjes weer doorgaan met hun keeping up appearances.

Ome Gijs | 12-12-07 | 20:50

@ Ohja 12-12-07 @ 13:33

Zo te lezen weet jij als totale leek zelfs veel meer dan alle deskundigen bij elkaar. Aannames zijn het. Geen zekerheden.
@ clara de k. 12-12-07 @ 14:30

Heb jij een handig maniertje waarop we de ouders kunnen screenen op 'geen kinderwens' maar 'alleen begaan zijn met een kind'? Hahaaa die is wel echt leuk, in theorie. Dat kan natuurlijk helemaal niet.

Nonnes | 12-12-07 | 20:44

als ik die ouders tegen zou komen zou ik ze aan de boom binden in het bos. stelletje rare lui... ze hadden het bonnetje zeker nog..?
wie doet nou zoiets?? dan ben je echt harteloos. ik hoop echt dat dat meisje een fijn huis vind.

Foxy | 12-12-07 | 20:38

Dit soort krankzinnigheid kan niet hard genoeg worden aangepakt.
Maar ja, Nederland. Commissie, praten, thee. Nog een commissie.
Blablablabla. We gaan naar de kloten met dit volstrekt verrotte systeem.
Vind je het gek, dat de sharia zometeen hier zal heersen?

tering! | 12-12-07 | 20:25

-weggejorist-

homokineet | 12-12-07 | 20:11

Wat een ongekende hufter... en die snol van hem ook... branden in de hel zullen ze! En anders wat mij betreft op het plein van Delft... werkte tenslotte ook prima voor Baltazar G.

_Fly66_ | 12-12-07 | 18:15

Ik heb alleen maar compassie voor dat meisje.
Wat een vreselijke manier om gedumpt te worden.

Djezz | 12-12-07 | 17:47

PietjePuk 12-12-07 @ 15:39
Wat je zegt. Die Ohja heeft de klok horen luiden en toen ook nog de klepel tegen de hersens aan gekregen. Waarschijnlijk een of ander populair boekje gelezen.

Schoorsteenveger | 12-12-07 | 17:40

Ze is van een oud wijf geweest... zie ik

OpenMind | 12-12-07 | 17:05

Hoop dat ze er hangvolwassenen van maken.

*plakt foto van echtpaar op dartbord*

Pluizig Konijn | 12-12-07 | 17:04

Alleen wat binnenshuis gebeurt is een privézaak. Deze zaak is intussen een internationaal schandaaldus per definitie niet privé.
Dit kabinet, dat gewone mensen hun pleziertjes misgunt en hersenloos kakelt over "normen en waarden", zou er goed aan doen deze zaak tot op de bodem uit te zoeken en indien noodzakelijk maatregelen te nemen tegen deze onwaardige vertegenwoordigers van de nederlandse staat!

Aktivist | 12-12-07 | 16:47

-weggejorist-

KaKeL Kees | 12-12-07 | 16:27

Wellicht gingen de adoptiehufters er van uit dat ze nog wat witter zou kleuren in de loop der jaren, en viel dat tegen. Nou, dan gewoon dumpen nl.
Kamervragen!

pwman | 12-12-07 | 15:53

Ohja 12-12-07 @ 13:33
'Het is bekend dat adoptiekindjes uit andere landen vaker wel dan niet hersenbeschadigingen hebben opgelopen'.......'Het is ook bekend, dat cultuur niet is uit te bannen door een kind van baby af aan in een ander land te laten opgroeien'

Is U ook geadopteerd? of heeft U op een gewone manier de hersenbeschadiging opgelopen?

PietjePuk | 12-12-07 | 15:39

maar negers zijn toch helemaal niet diplomatiek??

Ion Susai | 12-12-07 | 15:24

Ik heb heel vroegert een jaartje of twee intensief met Buitenlandse Zaken gewerkt. Diplomaten zijn hele enge mensen, en consulaire medewerkers zoals deze, die eigenlijk geen diplomaten zijn maar zichzelf vaak wel zo noemen, zijn door hun minderwaardigheidscomplex zo mogelijk nog erger.

Omhooggevallen nitwits met eelt op hun ellebogen die over lijken gaan voor hun eigen carriere. Bovendien houdt BZ altijd hun eigen medewerkers het hand boven het hoofd, je moet het wel heel bont maken om te worden ontslagen.

Ik wil wel eens weten hoe deze adoptie legaal geregeld is. Waarom heeft ze geen Nederlandse nationaliteit? Mag je volgens de Nederlandse wet je adoptiekindje zomaar dumpen? Zou de kinderbescherming niet eens moeten of die andere twee kinderen wel een opvoeding krijgen met zulke moreel failliete ouders?

Diplomatieke onschendbaarheid werkt overigens alleen in het buitenland, als wat ze gedaan hebben onwettig is in Nederland moeten ze daarvoor gewoon verantwoording voor afleggen.

Japannert | 12-12-07 | 15:18

Tja, lastige eters die Koreanen. Hebben ze dan geen babyvoedsel in de smaak 'Hond'?

RedBullshitter | 12-12-07 | 15:16

Ik zou haar zó willen! Maar ja,ik denk altijd dat liefde alles goed maakt :(

Nifelheim | 12-12-07 | 15:03

Ben geen voorstander van adoptie als er alleen een kinderwens is. Het is geen artikel voor op je verlanglijstje. Alleen als men begaan is met een kind dat door de biologische ouders niet goed verzorgd kan worden. Een kinderwens vind ik een egoistische motivatie.

clara de k. | 12-12-07 | 14:30

Het is bekend dat adoptiekindjes uit andere landen vaker wel dan niet hersenbeschadigingen hebben opgelopen en daardoor erg moeilijk zijn op te voeden. Het is ook bekend, dat cultuur niet is uit te bannen door een kind van baby af aan in een ander land te laten opgroeien (deels genetisch). Als IK dat als totale leek op dat gebied al weet, waarom weet een kind adopterende diplomaat dat dan niet? Het lijkt mij dat je voor je zoiets gaat doen eerst researched wat je te wachten staat. Een 7 jarig kind 'weg doen' valt gewoon niet goed te praten. Ik kan me best voorstellen dat e.e.a. tegen valt, maar je bent vanaf het moment van adoptie de ouder van dat kind en dan is 'weg doen' simpelweg geen optie.

Ohja | 12-12-07 | 13:33

Politicus op buitenlandse zaken dumpt kind.
Balkenende, doe er eens wat aan.
Dat is jou loonslaaf die ons land vertegenwoordigt in het buitenland...

da wizard | 12-12-07 | 13:33

losers die ouders... Ze hadden dat kind sinds de geboorte, dus wat er "mis mee is" zullen ze zelf wel voor een groot aandeel op hun geweten hebben. Ipv wegrennen moeten ze gewoon hun verantwoordelijkheid nemen. Of beter, haal alle kinderen daar maar uit huis....

Plaat-O | 12-12-07 | 13:31

Sikkeneur 12-12-07 @ 09:42
'Als je uit de praktijk praat, weet je ook dat de meeste adoptie-kinderen, zeker in de pubertijd, voor enorme problemen zorgen binnen het gezin'

Zeg stermongool!, sinds waneer is een kind van 7 in de pubertijd?
Ook al is het waar dat dit een klein ettertje blijkt te zijn dan nog zet je een kind niet bij het grof vuil.
Hou op met dat progressieve politiekcorrecte gelul.

PietjePuk | 12-12-07 | 13:03

Oh gaat het om Raymond Poeteray... wat een primeur van de Televaag. Gisteravond wisten de reaguurders het al.

Rabarberke | 12-12-07 | 12:42

De Nederlandse keuken is (over het algemeen) ook een straf voor iedereen met enige smaakpapillen. Dus eigenlijk kindermishandeling. Voor goed eten moet je toch echt de grens over.

bertminernie | 12-12-07 | 12:36

Dus dat heb je nodig om diplomaat te worden> MULO?
En ik maar zweten op mijn masters.. .Ik ben een sukkel!

vagehond | 12-12-07 | 12:34

Niet voor Jan 12-12-07 @ 09:27

Ik ban het helemaal met je eens. Wat een figuur slaat Nederland en wat een schade aan betrekkingen! Zakenmensen in Nederland dreigen nu dezelfde naam te krijgen als moslims hier.
Reken maar dat men zich in Azie ook de pedofielen uit Nederland herinnert. Terughalen en oneervol uit de diplomatieke dienst ontslaan zou mijn oordeel zijn!

Rest In Privacy | 12-12-07 | 12:30

Murdockyoufool: als eigenaar van meer honden dan "men" als normaal beschouwt, dacht ik ook meteen na het lezen van dit item - O, dat kind heeft de yorkshire terrier van oma in een onbewaakt ogenblik op de bbq gelegd. Onzin natuurlijk, maar feit blijft dat niemand op de hoogte is van de werkelijke reden voor de uithuisplaatsing. In Nederland worden jaarlijks meerdere oudere- wél officieel geadopteerde kinderen overgedragen aan daarvoor bevoegde instanties omdat de ouders de verzorging niet langer aan kunnen.

snuff | 12-12-07 | 12:25

AHA nu snap ik T van die kentekens,
CD = Corps Dumperts..

projectionist | 12-12-07 | 12:20

woensdag gehaktdag

furieus | 12-12-07 | 11:59

Hé kijk een afhaal Koreaan.. altijd leuk...

Kan dit kind ook koken? Aardappelen ies ook niet te vreten... Koreaans ies beter...

Flipski | 12-12-07 | 11:52

@Vastgoed 10.56 Het staat vooral en bovenal in diverse internationale kranten, plus alle Nederlandse. We maken op dit moment goede sier in het buitenland. Nogmaals als ze wel de hele hulpverlenende weg bewandeld hebben: iets meer begrip maar dannog blijft als ouders afstand doen van een kind is een beslissing die het kind verdere diepe schade toebrengt. Ze hadden ook met behulp van instanties elders kunnen plaatsen en dan verder zijdelings betrokken blijven.

doe eens niet | 12-12-07 | 11:31

Maar goed, de imagoschade is weer eens niet te overzien, fijn voor het bedrijfsleven. Da' he' je moai doan, ambtenaartje!

Murdockyoufool | 12-12-07 | 11:29

Wat een gedoe over een afhaal chinees als iets een levensverwachting heeft van 80 jaar vind ik 7 jaar een mooie garantie termijn.

dam-dame | 12-12-07 | 11:24

Poeteray en zijn zwangere bitch zullen het Koreaanse kindje wel met dezelfde liefde hebben verzorgd als weggedaan.

Hammar | 12-12-07 | 11:20

@Sijtje: Misselijk? Neem een Fleauxe tabletje!

Fleauxe | 12-12-07 | 11:19

@ Sikkeneur

Een artikel over hechtingsstoornissen bij adoptie kinderen en vooral wat er met een goede begeleiding te bereiken valt. waarbij het belangrijk is dat het kind zich opnieuw kan hechten aan een nieuwe hechtingpersoon mits dit op jonge leeftijd plaatsvindt. 4 Maanden is jong. De kans dat het kind een hechtingsstoornis had is evengoed aanwezig (je weet niet wat het in die 4 maanden heeft meegemaakt) maar het gegeven dat ze op die jonge leeftijd is in een adoptiegezin kwam is er ook een grotere waarschijnlijkheid dat ze er met liefdevolle aandacht overheen had kunnen komen.

www.caleidoscoop.be...

Het opnieuw hechten zal nu wel niet meer zo lukken vrees ik.

doe eens niet | 12-12-07 | 11:18

@ Flauxe
fijn dat je zo goed begrijpt wat ik bedoel.
achterin kruipen? zelfs als ik een trek haak had mocht je daar niet op mee.
misselijk makend mongeaultje.
maar goed ik moet gaan... weer wat mensen oplichten die goed willend en niets vermoedend mijn taxi in stappen.
-
@ allen
fijne dag nog

sijtje boes | 12-12-07 | 11:11

@van dal 12-12-07 @ 10:20
Neehoor. Ik heb er enkele jaren geleden toen ik in 'Het Haagsche' werkte een tijdje mee te maken gehad. Nu niet meer gelukkkig.

James Lastig | 12-12-07 | 11:02

Zielig voor dat kind, maar waarom een foto van een bowlingbal bij dit artikel?

captainobvious | 12-12-07 | 10:59

@Agent327: Dat was de server en onder de 35 is nog niet onder de 18! Als ik met mensen zoals jij spreek/schrijf begrijp ik weer waarom negatieve eugenetica zoiets positiefs is.

Fleauxe | 12-12-07 | 10:57

Bedenk je goed voordat je zo'n 7-jarige hondengrillert van de hand doet.

Murdockyoufool | 12-12-07 | 10:57

@mokum2948 12-12-07 @ 10:39
Goffedomme, dat duurde lang voordat er iemand hapte. Natuurlijk gelijk weer een 020'er aan mijn taas.

Murdockyoufool | 12-12-07 | 10:56

@doe eens niet 10:25: En waarom meen jij als verklaring te lezen dat deze mensen uit gemakzucht de opvoedrelatie met dit pleegkind beëindigen? Omdat dat in de krant staat?

Alleen omdat GS, Teleraaf en reaguurders hard schreeuwen, betekent nog niet dat zij alles weten.

vast goed | 12-12-07 | 10:56

@Fleauxe 12-12-07 @ 10:51
1 Keer dukken op post is genoeg hoor.

Agent327 | 12-12-07 | 10:55

@Fleauxe 12-12-07 @ 10:51
Gezien je posts mag je nog niet eens stemmen.

Agent327 | 12-12-07 | 10:54

@sijtje boes: Nou wat let je, ga je droomprins achterna, en vergeet je Bourkinie niet.
Ps. als hij je de royale behandeling heeft gegeven kan een flesje Fleauxe goed van pas komen overigens...

@wopper: Nou je weet de mensheid wel te kwetsen zeg, geef me trouwens een zo' n flutstukje of weet je niet waar je over praat?

Fleauxe | 12-12-07 | 10:54

@sijtje boes: Nou wat let je, ga je droomprins achterna, en vergeet je Bourkinie niet.
Ps. als hij je de royale behandeling heeft gegeven kan een flesje Fleauxe goed van pas komen overigens...

@wopper: Nou je weet de mensheid wel te kwetsen zeg, geef me trouwens een zo' n flutstukje of weet je niet waar je over praat?

Fleauxe | 12-12-07 | 10:54

Jezus Christ... sinds wanneer laten we MULO-gastjes toe tot de diplomatieke dienst?! Wat een blamage...

pvpb | 12-12-07 | 10:52

ach het valt nog mee dat ze haar niet voor hun vakantie ergens in een bos aan een boom hebben gebonden. Overigens is deze man het visitekaartje van Nederland, wat hij nu een enorme schade toe gaat brengen, Ik snap niet dat zo iemand niet te vervolgen is.

jan-lul-de-behanger | 12-12-07 | 10:52

@borgmonster; ik ben het met je eens dat het een triest geval is. zeker de moeite waard om daar aandacht aan te besteden. maar niet met naam en toenaam. dat geldt overigens voor alle excessen die op GS gemeld worden. het oog-om-oog, tand-etc principe ben ik groot tegenstander van. het helpt niemand dat de carriere en leven van deze diplomaat + aanhang te grabbel word gegooid. die van hun geadopteerd kind is al naar de klote en laten wij daar als simpele burgers maar een schepje bovenop doen. ik ga niet op de stoel van de rechter zitten. dat zou GS ook niet moeten doen.

lulletjerozewater | 12-12-07 | 10:52

@Agent327: Ach ja, ik ben ook eigenlijk een beetje een lamlul hé!? Ik dacht, even mijn woede tonen over de 'creatieve routes' die me altijd worden aangeboden. Ze gaf het zelf toe, maar nee hoor een beetje polemiek bedrijven hó maar... Nou goed dan, Mevrouw Sijtje, ik zou dolgraag bij u achterin kruipen voor een lange rit! Auto met chauffeur? Denk je dat ik 35 ben of NOG ouder?

Fleauxe | 12-12-07 | 10:51

De Geilige Maagd 12-12-07 @ 10:39
Als je mijn posts goed had gelezen, wist je dat ik alleen maar verliezers zie.
Ik loop iig niet te brullen 'bevonden en geoordeeld'.
Ook al 'zitten' diplomaten mss in een glazen kooi, het blijven mensen, niet?

Sikkeneur | 12-12-07 | 10:49

Flauxe .... hmz is dat niet zo een middel tegen vast zittende fluimen?

sijtje boes | 12-12-07 | 10:48

Agent327 12-12-07 @ 10:42
getrouwd, samenwonend een "pot" nat.

sijtje boes | 12-12-07 | 10:47

@ Fleauxe 12-12-07 @ 10:38

OT/
Van ons Sijtje Boes afblijven, lutser! Ga jij maar flutstukjes schrijven voor HVV.

.

On topic:
Wat @ pbuh 12-12-07 @ 10:29 zegt.
We weten niets over deze kwestie. Het fijne zal ooit boven komen. Tot die tijd onthoud ik me van (ver)oordelen.

wopper | 12-12-07 | 10:45

Flauxe 12-12-07 @ 10:38
recentelijk kreeg ik een saoudische prins bij mij in de taxi. de man was zeer gecharmeerd door mijn klantvriendelijheid blijkbaar en van mijn kennis van de engelse taal, want hij had mij vervolgens voor enkele dagen ingehuurd.
toen hij vetrok bedankte hij mij nog eens met een royale fooi en sprak de wijze woorden.
een klant is alleen koning als hij zich als een koning gedraagd.
en dat geldt zeer voor het soort pompeuze zakken als jij.

sijtje boes | 12-12-07 | 10:45

@Fleauxe 12-12-07 @ 10:38
Ik heb geen kinderbijslag en als je iets meer comments van sijtje had gelezen dan wist je:
1) ze is getrouwd
2) ze heeft minstens 1 kind
En service krijg je van elke chauffeur zolang je hen met hetzelfde respect tegemoet treed als dat jij wil dat ze dat naar jou toe doen. En voor wat betreft je personeel, zorg dan dat je zelf een auto met chauffeur krijgt van je baas.

Agent327 | 12-12-07 | 10:42

@Murdockyoufool
wat ben jij dom zeg

mokum2948 | 12-12-07 | 10:39

@sikkeneur
Ik mag hopen dat er vele slapeloze nachten aan vooraf zijn gegaan en nog zullen volgen. Het kind meer kansen geven binnen de eigen cultuur?? Als je als baby bij Nederlandse ouders terecht komt, dan is dat jouw cultuur. Dat het kind een kleurtje heeft, doet daar niets aan af. Hechtingsproblemen zijn bekend bij adoptie, maar die los je niet op door het kind weg te doen. En wat voor kansen krijgt dit kind dan nu? Weer een nieuw gezin? Een tehuis? Het zorgt alleen maar voor verdere vervreemding en eenzaamheid. Kortom, dit is echt heel erg zielig.
En ik vraag me echt af wat ze gedaan zouden hebben als hun biologische kind zoveel problemen had veroorzaakt.
Verder vind ik dat iemand in zo'n functie dit helemaal niet hoort te doen. Daarom vind ik het in dit geval prima dat hun namen bekend zijn gemaakt. Niet bepaald een visitekaartje voor Nederland.

De Geilige Maagd | 12-12-07 | 10:39

@agent327: Ik ging er van uit dat de taxipot zelf wel wist of ze getrouwd was of niet, maar ja weet ik veel. Pappa en mamma hebben gezegd dat ze je aanklagen als je me nog meer pest. Dus pas maar op, straks mag je op de kinderbijslag inleveren :D En in een taxi verwacht ik service, en niet van die vlug geaggiteerde vrouwen die me via 'de touristische route' rijden omdat ik juffrouw zeg. Verder respecteer ik je mening, maar veeg ik me reet af met de rest van jou. Opvoeding moet je alleen laten blijken bij hen die het ook genoten hebben, de rest noem ik personeel.

Fleauxe | 12-12-07 | 10:38

Het kind heeft een kroketje-uit-de-muur- en pindakaasaversie... so what ?

IkkeVanBrussel | 12-12-07 | 10:38

Zo'n hondenkokert levert toch gewoon allerlei problemen op, daar kun je niet omheen.

Murdockyoufool | 12-12-07 | 10:37

Agent327 12-12-07 @ 10:33
my man!! :))

sijtje boes | 12-12-07 | 10:36

doe eens niet 12-12-07 @ 10:25
Ik heb dat linkje waar je naar verwijst (nog) niet gelezen.
Je 2e alinea duidt meer op eigen interpretatie, tja, wat kan ik daarmee?
Laat ik zo zeggen, 'men' heeft bevonden en geoordeeld....

Sikkeneur | 12-12-07 | 10:35

Sorry hoor maar jaarlijks vliegen miljoenen kinderen op straat, door hun eigen ouders, enige reden dat dit naar buiten komt is omdat er een diplomaat bijzit.

Ernest Claes | 12-12-07 | 10:35

@James Lastig; het betreft hier een privé kwestie. en aangezien het hier een diplomaat betreft heeft weinig te maken met zijn werkzaamheden. adopteren is niet zijn corebusiness. dit verhaal is een tranentrekker van jewelste, fijn voor op de kappersstoel, of voor GS. maar zonder namen; dat zou wel zo netjes zijn. nederland heeft al tijden geen publieke schandpaal meer. of hebben we met de televaag groep de vervanger? televaag-brommer, touwtje eraan en vastbinden dat schorem. trek maar door de steden en ja u mag stenen gooien....

lulletjerozewater | 12-12-07 | 10:35

Fleauxe 12-12-07 @ 10:24
Wat weet jij van mijn achtergrond ongelovelijke eikel dat jij mij een taxi pot noemt. of hoe mijn ouders mij opgevoed hebben of wat mijn opleiding of niveau is.
als er één in de taxi branche klantgericht is ben ik het wel en dat blijkt ook uit naar de vraag naar mij en mijn fooien die ik krijg.
ik wens niet als juffrouw aangesproken te worden maar als chauffeur. ik ben nl hun secretaresse niet en bedank voor de neerbuigende toon en het over mij heen kijken wanneer zij iets tegen mij zeggen.

sijtje boes | 12-12-07 | 10:35

@Fleauxe 12-12-07 @ 10:24
*sorry, zal ik u voortaan weer men juffrouw aanspreken? Zo is dat sommige mensen geleerd, in dat stukje opvoeding wat sommige nét even hebben gemist*
-
Afhankelijk van het feit of je weet dat je een ongetrouwde vrouw voor je hebt, spreek je van juffrouw. Anders van mevrouw, inderdaad, stukje opvoeding dat je gemist hebt. Ik zou maar gauw naar papa en mama rennen en schadevergoeding eisen wegens een slechte opvoeding. Ook is het niet getuigen van opvoeding om iemand een 'taxipot' te noemenzolang er niet tegen u gescholden wordt is het niet erg fatsoenlijk om dit soort taal tegen een vrouw c.q. dame te bezigen.

Agent327 | 12-12-07 | 10:33

Duidelijk gevalletje seroxat lijkt me zo

Pornstar | 12-12-07 | 10:33

Heb begrepen dat ze in Thailand nog op zoek zijn naar een 7 jarig koreaantje. Is dat meisie ook weer gelukkig...

RCT | 12-12-07 | 10:33

Ja, sorry, ik hoef die 7-jarige hondenwokkert ook niet in huis.

Murdockyoufool | 12-12-07 | 10:32

sijtje boes 12-12-07 @ \

:o
Heb ik daar vanochtend niet op geboden?!

sharonneke | 12-12-07 | 10:32

Verbijstering dat er zo met een kind wordt omgegaan het is GODVERDOMME geen beeldje of zo, het is een klein mensje, arme kind.

in de regenjas | 12-12-07 | 10:31

@ Sikkeneur 12-12-07 @ 10:14
Onzin, begrijp best dat het soms lastig kan zijn, maar goed dat heb je sowieso met kinderen. Om het kind dan vervolgens weg te doen gaat natuurlijk helemaal nergens over, puur eigenbelang. En dat daar dan slapeloze nachten aan vooraf zijn gegaan interesseert me niet, dan slapen ze maar niet. Lijkt me eigenlijk vrij logisch dit, daar hoef ik geen kind voor te adopteren.

fun-lovin-criminal | 12-12-07 | 10:31

@man on the edge 12-12-07 @ 09:53
FYI Kinderen van 3 maanden kunnen uberhaupt nog niet praten, dus wat lul je nou?

Begrijp niet waarom er gesproken wordt over de etnische afkomst van het kind en dat daarin het probleem gezocht wordt. Als je vanaf de 4e maand opgevoed zou worden door wolven dan denk je automatisch dat je ook een wolf bent dus dat kind van 7 is echt niet bezig met 'ik ben aziatisch dus ik eet alleen rijst en geen stamppot.'

Het gaat hier louter om problemen die kunnen voorkomen als je kinderen(van welk ras dan ook) hebt. Mijn vader(ras Amsterdammer) heeft heel zijn kindertijd in Azie geleefd en eet nu eigenlijk ook het liefst aziatisch.

Wat een dom gelul dus. Dat kind heeft gewoon kind-problemen veroorzaakt door de ouders.

mokum2948 | 12-12-07 | 10:31

De Geilige Maagd 12-12-07 @ 10:21
Klopt voor het grootste gedeelte wat je zegt.
Maar wat denk je, zouden deze mensen na 7 jaar niet talloze slapeloze nachten hebben gehad om dit besluit te nemen?
Is het een optie om je kind weg te stoppen in een inrichting of is de overweging geweest het kind meer kansen te bieden binnen de eigen cultuur?
Ik weet het niet, jij wel?
Nogmaals, er zijn alleen maar verliezers en GeenPrivé wrijft wel zout in de wonde.

Sikkeneur | 12-12-07 | 10:30

Zolang ik de andere kant van het verhaal niet ken, weiger ik ten ene male aan deze hetze mee te doen. Er wordt al genoeg gedemoniseerd in deze wereld en mob rule is wel het laatste waar ik op zit te wachten.

pbuh | 12-12-07 | 10:29

wij nederlanders vinden ons eten waarschijnlijk oook niet lekkel, kijk aar eens hoeveel buitenlandse tokoo's er zijn; chinees pizzaboel jappannel shoalma iedeleen wil tegenwooldig wokken en el zijn nog veel meel soolten.
ik zou zo zeggen met zoveel keus uit verschillende landen [keukens] is el vast iets mis met de hollandse pot.
eet smakelijk.

Sodommer | 12-12-07 | 10:28

Diplomatieke onschendbaarheid zuigt nog steeds.

Tobus | 12-12-07 | 10:28

@lulletjerozewater 10:12

Die mensen dumpen bij hun volle verstand op een zeer akelige manier een kind, een kind dat geen andere ouders kent. Dit soort lui komt anders echt overal mee weg. Ik ben het met je eens dat wanneer veel aspecten niet duidelijk zijn, je de privacy moet respecteren. Maar dit kan echt niet. Als ze problemen hadden waren er vele mogelijkheden, maar je dumpt een kind van zeven zeker niet in een kindertehuis. Dat zouden ze ook niet met hun biologische kind doen. Het is toch niet teveel gevraagd te wachten tot het kind een goed tehuis heeft gevonden. Een nanny had zolang ook wel het grootste gedeelte van de dag voor het kind kunnen zorgen. Dus in dit geval heb ik er geen moeite mee.

borgmonster | 12-12-07 | 10:27

@Sikkeneur 10.14

Is de verklaring van het betrokken echtpaar: met pijn in ons hart hebben wij moeten besluiten na een liefdevolle verzorging van 7 jaar dat onze dochter Jade thuis niet meer te handhaven is. Wij hebben alles geprobeerd, ieder hulpverleningsinstituut bezocht en hebben als gezin alle nodige aanpassingen gemaakt maar niets heeft mogen baten. Het is ook het oordeel van de door ons ingeschakelde deskundige dat Jade dusdanige hechtings problemen heeft dat ze zich nooit goed in een gezin zal kunnen handhaven en dat de druk op de rest van het gezin te groot is. Daar wij ons over Jade ontfermt hebben als baby en ze bij adoptie gelijk is komen te staan aan ons eigen vlees en bloed dragen wij haar over aan specialistische zorg maar zullen als ouders actief betrokken blijven bij ieder aspect van haar leven. *In dat geval begrip*

Of is de verklaring: ze paste zich niet aan en lustte de hollandse pot niet? met als bij behorende actie: hier heb je d'r terug we zijn haar ouders niet meer *ik meen te lezen dat deze verklaring van toepassing is*

doe eens niet | 12-12-07 | 10:25

@sijte boes: Eigenlijk ben je wel grappig, maar even namens het soort mensen waar jij op doelt. WEES een een stukje meer klantgericht onbeleefde oplichtende taxipot! O sorry, zal ik u voortaan weer men juffrouw aanspreken? Zo is dat sommige mensen geleerd, in dat stukje opvoeding wat sommige nét even hebben gemist.

Fleauxe | 12-12-07 | 10:24

Sikkeneur @ 10:40
goh je zou haast denken dat jij ook zo iets achter de rug hebt, onderzoeken en IVF en zo. ik wel dus ik weet waar ik het, wat dat betreft, over heb.
dat wijf had al een zoon en geloof mij dit soort volk hoeft geen lange weg te gaan, door al hun connecties nemen zij zo een kind als of zij een nieuw huisdier aanschaffen. blijkt ook wel uit de manier waarop zij nu afstand van het kind doen.

sijtje boes | 12-12-07 | 10:23

@sikkeneur
Het kind is 7 jaar oud en als baby bij de ouders terechtgekomen. Dat het nu onhandelbaar of weet ik wat is, staat helemaal los van die adoptie. Het had ook hun biologische kind kunnen zijn dat die problemen had gekregen. Nu is het een adoptiekind en gooien ze het op culturele problemen. Wat een flauwekul!! Er zijn genoeg ouders met moeilijke kinderen. Dat heb je maar te accepteren. Bovendien, er zijn ook Nederlandse kinderen die geen spruitjes lusten. Die stop je toch ook niet terug in je baarmoeder?
Echt schandalig. En nog schandaliger dat ze de hand boven het hoofd wordt gehouden door Buitenlandse zaken.

De Geilige Maagd | 12-12-07 | 10:21

@Sikkeneur 12-12-07 @ 10:14
*Hoeveel tranen hebben er vooraf niet gevloeid over de kinderloosheid?*
-
Ze waren niet kinderloos. Ze hadden al 1 kind.

Agent327 | 12-12-07 | 10:21

James Lastig 12-12-07 @ 10:13
ah, jij beweegt je in 'die' kringen....

van dal | 12-12-07 | 10:20

@lulletjerozewater 12-12-07 @ 10:12
U doet uw nick eer aan.

Agent327 | 12-12-07 | 10:19

James Lastig @ 10:13
Dat soort kleautzakken stappen bij mij ook regelmatig de taxi in....
die sleep ik dus wel via de touristische route van a naar b.
pompeuze zakken noemen mij altijd van uit de hoogte "juffrouw" en doen als of die taxi van hun is.
lekker die poeplap trekken en goed ook denk ik dan.

sijtje boes | 12-12-07 | 10:17

Den Haag gaat dit downplayen natuurlijk. Proberen wij er hier gewoon een schepje bovenop te doen. Stuur een meeltje naar een HK krant, waarin aangegeven wordt dat het echtpaar in Nederland verdacht werd van kinderhandel.

Mr. Hu | 12-12-07 | 10:16

@lulletjerozewater 12-12-07 @ 10:12
Beste Penisje Aquarosa. Een diplomaat die dit soort zaken doet heeft GEEN recht op privacy. Zijn werkgever 'begeleidt' dit circus. Dat zijn publieke functies die van belastinggeld betaald worden. Niks privé dus.

James Lastig | 12-12-07 | 10:15

sijtje boes 12-12-07 @ 09:53
Nogmaals, we weten de ware redenen niet.
Zo wie zo is het besluit adoptie-ouder(s) te worden niet een beslissing van 1 nacht ijs. Hoeveel tranen hebben er vooraf niet gevloeid over de kinderloosheid?
Talloze onderzoeken, IVF enzovoort.... geen pretje btw.
(overigens zie je wel vaker dat mensen daarna wel vruchtbaar blijken te zijn)
Deze mensen zijn, denk ik, door een hel gegaan om tot deze beslissing te komen. Of het de juiste beslissing is voor het kind?? Ik weet het niet, jij?
'We' oordelen nog makkelijk, zeker als het onze 'eigen kinderen' niet betreft.
Er zijn alleen maar verliezers in deze situatie.

fun-lovin-criminal 12-12-07 @ 09:57
Lul niet zo slap. waarom zou ik met deze mensen een kopje thee willen gaan drinken?
Als je gevat wilt doen, adopteer dan eerst zelf een kind en kom over 12 à 15 jaar bij me terug.

Sikkeneur | 12-12-07 | 10:14

@sijtje boes 12-12-07 @ 10:05
Bij degenen die ik ken gaat het inderdaad systematisch om niet Westerse au pairs. Een Vietnamese, een Fillipijnse en Indonesische.

Die diplomaten zijn over het algemeen heel eng volk. Ik had er voor mijn werk een tijdje mee te maken. Ze vinden zichzelf heel wat en ze staan letterlijk buiten de wet. Niemand doet ze wat. Eén van die idioten probeerde tijdens een diner mijn vrouw te versieren, waar zijn eigen vrouw en ik bij zaten. Mevrouw Lastig kon hem leuk de baas en hij had niet eens door dat ie voor de gehele tafel voor lul stond.

James Lastig | 12-12-07 | 10:13

Kwestie van geld natuurlijk.

donek | 12-12-07 | 10:13

hou een sop met identiteiten publiek te maken. mogelijk is dat in een ander medium al eerder gedaan, maar GS heeft dat niet nodig. ik mis het doel als er namen bij gezet worden, dat riekt slechts naar een hoog televaag gehalte. wat willen jullie GS? dat deze gasten publiekelijk gestenigd gaan worden? rotte tomaten en achter de brommer de straten door slepen? tieft eens op. iedereen heeft recht op privacy. met dit geouwehoer trek je de tijd weer 200 jaar terug. jammer. overigens is het wel triest dat dit gebeurt met zon koter, maar jezus mina verlies de waarden en normen niet uit het oog. een rechtstaat dient gerespecteerd te worden. no matter what. en ik weet dat de televaag hier graag mee speelt, want ellende trekt lezers. nuf said

lulletjerozewater | 12-12-07 | 10:12

sharonneke @ 10:09
die van mij lust ook geen spruiten en die staat sinds 09:00 uur vanochtend op martplaats.

sijtje boes | 12-12-07 | 10:11

Hmm.. ben benieuwd wat ze met hun eigen mormel gaan doen als die geen spruitjes wilt vreten!

sharonneke | 12-12-07 | 10:09

Mout van Amstel @ 10:00
ah gosh ... moet je huilie huilie doen?
ik wil der nog wel een paar voor je uit mijn mouw schudden hoor.

sijtje boes | 12-12-07 | 10:07

@ Sikkeneur
Dat zeg ik... Ze laten zich alles welgevallen van de bedpartner om te voorkomen dat ze op de grond moeten gaan slapen na de volgende verkiezingen. Van de PvdA blijft niets over als die nu plaats zouden hebben. CDA zal ietsje verliezen denk ik. In dat geval zouden ze wel met wilders MOETEN onderhandelen, of ze dat nu leuk vinden of niet. Misschien hebben ze een logeerkamertje voor hem?

@ Fuckje
Ik vind het allemaal walgelijk, maar ja, wie ben ik? Heb je gisteren Netwerk gezien? Nog zo'n geweldige prestatie van Minister Vogelaer. Van de 6500 die een inburgeringscursus doen, slagen er wel 150!! Goed he? Zij weet wel hoe ze dit land moet besturen. Ze kunnen de boel hier in den lande niet eens op orde krijgen en houden, laat staan dat ze zich gedragen in het buitenland...

Robin Hood | 12-12-07 | 10:05

James Lastig @ 09:54
ow ja vergat ik even. die zelfde au pair die ze voor één paar schamele kudt centen uit de philipijnen of indonesie hebben laten over komen. en wel 100 dollar per maand betalen. zo één zelfde au pair die ze naar hartelust uitschelden en uitbuiten en 14 uur per dag afbeulen. maar zij doen dat natuurlijk niet daar niet van. zo één bedoelde je zeker?

sijtje boes | 12-12-07 | 10:05

Sikkeneur 12-12-07 @ 09:42

Niet geadopteerde kinderen worden ook regelmatig uit huis geplaatst of in een pleeggezin gezet omdat ze onhandelbaar zijn in hun eigen familie. Daarom hoef je toch de adoptie niet ongedaan te maken? Walgelijk.

Siempie | 12-12-07 | 10:04

Het stel (vooral ZIJ) doen me denken aan die leuke "ouders" in "Schatjes".
Hopelijk rot het kindje niet weg in een of ander tehuis....

Aktivist | 12-12-07 | 10:03

Als dat het visite kaartje van Nederland is.........
Uit zijn functie zetten die hap.

René Artois | 12-12-07 | 10:03

@sikkeneur: Hou je wel de optie van SP en Wilders open? De SP zal dit misschien niet snel kunnen uitleggen, maar ideologisch gezien past het wel bij ze. Er zal geroepen worden dat er DUIDELIJKE verschillen zijn, maar het gaat om het belang van de 'werkende' kleine man. Zowel bij Cheert als bij Jan! U ziet ik blijf een optimistisch mens...

Fleauxe | 12-12-07 | 10:03

@sijtje boes 12-12-07, 09.45
Een hartverwarmend post die ik even nodig had zo tussen alle reacties door, Sijtje, ik blijf nog even zitten, as tears go by...

Mout van Amstel | 12-12-07 | 10:00

huppakee, er uit met die gasten. paspoort afnemen, baan afnemen en direct zelf statenloos maken. Dat is wel het minste.

Siempie | 12-12-07 | 10:00

@Robin Hood,
Lees bv vandaag eens in "Trouw" hoe de benoeming van Jack" het lek' de Vries tot stand is gekomen. Walgelijk!
Trouwens, ik heb mijn best gedaan om in dit kabinet enkele personen te zoeken voor wie ik respect kan opbrengen, het lukt me niet! In Balk 3 had je dan nog Kamp, Veerman , Verdonk en Remkes. Maar ik vrees dat je gelijk hebt, dat dit kabinet nog 3 jaar lang ons land om zeep blijft helpen.

fuckje | 12-12-07 | 10:00

Ingezonden Brief naar Noordeinde. Ik zou het schandalig vinden als ons Staatshoofd zich nog langer door zo'n misselijkmakende, gefrustreerde Blue Diamond zou laten vertegenwoordigen.

Jan de Slager | 12-12-07 | 09:59

paranoia @ 09:47
ja of dat tenen krommende engels dat die hollandse diplomaten altijd spreken.

sijtje boes | 12-12-07 | 09:59

Robin Hood 12-12-07 @ 09:48
Gaat niet gebeuren, CDA heeft daar geen belang bij om binnen 6 jaar 5 kabinetten Balk te hebben (imago enzo) en de PvdA wil de rit uitzitten om zich te revancheren van het verkiezingsdebacle om het verschil te kunnen maken....
Wilders zal nooit een machtsfactor van belang worden met regeringsverantwoordelijkheid als het aan de VVD en het CDA ligt.
De linkse partijen hoef ik geen eens te noemen als eventuele coalitiepartners.

Sikkeneur | 12-12-07 | 09:58

@ Sikkeneur 12-12-07 @ 09:42
Ik neem aan dat jij voorstelt om een kopje thee te gaan drinken met de beste mensen?

fun-lovin-criminal | 12-12-07 | 09:57

@ Fuckje
Er zijn zoveel dingen waar ze het niet over eens zijn, maar toch kruipen ze graag bij elkaar in bed. Ze slapen gewoon beiden aan hun eigen zijde en stappen er aan hun eigen kant weer uit. Als de strijd al te erg wordt leggen ze enkel wat kussens in het midden. Helaas is het zo simpel.

Robin Hood | 12-12-07 | 09:55

@sijtje boes 12-12-07 @ 09:45
Neehoor, niets van dat alles. Dat zullen de au pair en de rest van het personeel wel hebben gedaan. Ik ken (helaas) enkele diplomatenstellen in het Haagssche. De kinderen zijn er voor de show. Die dienen om het mooie gezinsplaatje compleet te maken. Maar als ze lastig zijn dan mag de au pair zich ermee bezig houden.

James Lastig | 12-12-07 | 09:54

Sikkeneur @ 09:42
ik heb hier een puber rond rennen van mijn eigen bloed die ik ook wel 4 á 5 maal per dag achter het behang wil plakken. gelukkig denk ik dan, vóór ik de lijm pak, even terug aan wat voor etter ik zelf in die leeftijd was.

sijtje boes | 12-12-07 | 09:53

Adoptiekinderen zijn ook vreselijk.
Een vriend van me heeft een drie maanden oude baby uit china geadopteerd en dat kreng weigert het om Nederlands te spreken.

man on the edge | 12-12-07 | 09:53

volgens mij stond ze vorige week al op marktplaats

rioolguurder | 12-12-07 | 09:51

@Robin Hood,
Ik blijf hopen. Er schijnt ook ruzie te zijn tussen JP en Woutert, ivm met een wekelijkse geldtalkshow op RTL 7, elke dinsdag na het Vragenuurtje.
Balk wil niet dat Woutert hem het grijze gras voor de voeten gaat wegmaaien.

fuckje | 12-12-07 | 09:51

@ Fuckje
Heb jij nog de illusie dat het zin heeft, dan? Ze hadden altijd zoveel woorden voor Verdonk die superglue gebruikt zou hebben, maar dit kabinet zou wel eens vastgespijkerd kunnen zitten... Mij kan het niet snel genoeg vallen in ieder geval.

Robin Hood | 12-12-07 | 09:48

Met adoptie weet je gewoon nooit wat je in huis haalt. Nevertheless, een triest gebeuren. Ik zou me doodschamen als ik een van die gasten was. Kinderen zijn geen luxury item.

Zo jammer! | 12-12-07 | 09:48

@ paranoia 12-12-07 @ 09:44

Ik denk dat het alleen zo is gebeurd om de strenge adoptieregels te ontwijken. En vooral om niet de verplichte keuringen en cursussen door te hoeven. En ik denk dat ze om die reden nu ook makkelijker van het kind af komen. Al ben ik er net als Sikkeneur van overtuigd dat het ze slapaloze nachten heeft gekost. Dat dan weer wel ja.

Nonnes | 12-12-07 | 09:48

@Robin: Ok, ik zal NOG meer mijn best doen..... *pakt pannekoek aan en schenkt je de een glimlach zoals je die alléén bij gelukkige kinderen ziet* Over gelukkige kinderen gesproken, hahaha

Fleauxe | 12-12-07 | 09:47

Hopelijk komt er een goeie oplossing voor dat kindje, maar het is wel een beschadiging van het Kabinet Balk, en dat kan niet vaak genoeg gebeuren.

fuckje | 12-12-07 | 09:47

@sijtje....

Ze zal ook geen Koreaans of Chinees spreken maar gewoon Nederlands....

paranoia | 12-12-07 | 09:47

-edit- jouw hand heeft gezocht -

sijtje boes | 12-12-07 | 09:46

al weten wij geen van allen wat de achtergronden zijn van deze absurde beslissing, een kind weg doen (... het idee alleen al... weg doen als of het een sleets banstel is) dat al 7 jaar in jouw gezin, is blijft voor mij een onbegrijpelijk iets.
het kind is geadopteerd toen het 4 maanden was, dus ik neem aan dat je de luiers hebt verschoont,
het zindelijk hebt gemaakt,
eerste woordjes hebt geleerd,
tandjes heeft gekregen en inmiddels aan het wisselen is.
getroost hebt als het viel,
geknuffeld hebt als het bang was in het donker,
zo'n klein handje jou een hand heeft gezocht omdat die grote wereld soms eng is
of je wang heeft aangeraakt gewoon om dat je der mamma was.
... onvoorstelbaar daar houdt je toch van?

sijtje boes | 12-12-07 | 09:45

Heb zelf een autistische zoon, denk er nu sterk over om 'm op eBay te zetten. Schattig koppie, beetje moeilijk bereikbaar, leeft in eigen wereldje en kan snel gefrustreerd raken omdat-ie de wereld niet snapt.

/cynisme

Een kind is geen stuk meubilair dat je in bezit hebt en weggooit als het niet meer bevalt. Meteen die andere kinderen ook weghalen bij die diplomaten.

zum kotzen | 12-12-07 | 09:45

@Nonnes 12-12-07 @ 09:27

Als er zoals jij beschrijft sprake is van een "zwakke" adoptie procedure, waarbij natuurlijke familie in beeld blijft, waarom dumpen ze haar dan in Hongkong en brengen ze haar niet terug naar Korea naar haar eigen familie?

Die man kan best wel 50 euro per maand missen om die familie compensatie te geven.

paranoia | 12-12-07 | 09:44

Aah hou toch op over dat eten... Dat is toch gewoon een kutsmoes. Al eet het kind jarenlang alleen bluin blood dan is het nog geen probleem.

Nonnes | 12-12-07 | 09:44

@vandal: Hahaha, ik zie hem dan ook gewoon bij hoog en laag beweren dat ze 'ons' eten ook niet te pruimen vond! Kijk waarde van Dal, liefde van de man gaat door de maag. (In hoeverre dat nu betrekking had tot zijn kindje zoek je zelf maar uit...!)

Fleauxe | 12-12-07 | 09:42

Adriaantjeeeeeuh 12-12-07 @ 09:30
Als je uit de praktijk praat, weet je ook dat de meeste adoptie-kinderen, zeker in de pubertijd, voor enorme problemen zorgen binnen het gezin.
Als adoptie-ouders doe je je best, maar sta je machteloos tegenover de ellende en het verdriet dat dit veroorzaakt.
Jij, noch ik weten de precieze redenen waarom deze mensen dat kind weer afgestaan hebben.
Een ding ben ik wel van overtuigd, dat die keuze deze mensen slapeloze nachten heeft bezorgd.
Oordelen over anderen is vaak zo makkelijk, tot je ooit zelf met zo'n situatie geconfronteerd wordt.
Vanaf de zjlijn is het makkelijk lullen.....

Sikkeneur | 12-12-07 | 09:42

@ Fleauxe 12-12-07 @ 09:15
Dat moet NU helemaal niet moeilijk meer zijn.. Men heeft gisteren met behulp van slechts mn voornaam en wat details uit mn cv, mn hyves etc gevonden. Je weet mn voornaam, ik stel voor dat je die eens zoekt op Het Vrije Volk bij auteurs. Mn meest recente stuk staat ook een link om me te mailen... (zo moeilijk is het allemaal echt niet)

*pannenkoek met stroop aangeeft*

Robin Hood | 12-12-07 | 09:41

@Agent327 12-12-07 @ 09:32,
bepaalde groentes e.d. heeft iedereen wel een hekel aan. Zij doen het voorkomen alsof dat kind alles wat van nederlands bodem komt niet blieft. Ik zie dat gewoon als een excuss om dat kind te dumpen. Indien ze dit kunnen staven door middel van medische rapporten heb ik ongelijk, zolang ze dat niet kunnen ben ik van mening dat dit kind om hele andere redenen gedumpt is.
Lijkt me op een gevalletje vreemde eend in de bijt omdat de ouders nar de adoptie alsnog een 2e eigen kindje kregen.

Sulfuric-Acid | 12-12-07 | 09:41

... je hebt natuurlijk wel gelijk je andere kinderen strak in het gareel. Bord leeg of anders.....

doe eens niet | 12-12-07 | 09:41

Tja... zeker het advies van ene Ome Willem opgevolgt? Broodje poep? Of bloemkool met een papje... niet te kanen ...

ouweman | 12-12-07 | 09:40

[email protected] 12-12-07 @ 09:36
beter om niets te zeggen. ja pappa en mamma nemen het volgende vliegtuig. Komt de klap wat minder hard aan.
@Teen 12-12-07 @ 09:32
Dus daar zit mijn neefje!

sjaakdeslinksesul | 12-12-07 | 09:40

Dat ze geen neederlandsch eten tot zich wil nemen spreekt alleen maar voor dat kind en onhandelbaar is driekwart van de neederlandsche kindjes.
Tja het is geen hond he, jammer voor dat echtpaar, anders was het bos nog een optie geweest.
Je kunt haar natuurlijk ook mee nemen naar een vakantiepark in Portugal, wil nog weleens een oplossing geven met kleine meisjes

Sashimi San | 12-12-07 | 09:38

Kom kom, het zijn diplomaten. Die mogen alles vanwege hun 'onschendbaarheid'. Er zit een CDA minister op buitenlandse zaken dus dat wordt keurig gedownplayed en gedoofpot.

Niet zeiken, jullie hebben zelf die bende idioten verkozen. Welke randdebiel stemt dan ook voor de huichelggristenen van het CDA?

James Lastig | 12-12-07 | 09:38

Fleauxe 12-12-07 @ 09:36
zo'n vrouw ziet er na twee zwangerschappen natuurlijk ook niet meer uit, dus dat wordt de volgende, inruilen voor een strakker exemplaar....

van dal | 12-12-07 | 09:38

@ Teen
Oei.. PSV-fan. Dat is zoiets als een witte Audi moeten verkopen. Sterkte!

ZI | 12-12-07 | 09:37

@sjaakdelinksesul: "Je nasi vretende kind bij 't grof vuyl plaatschen, DAT zouden meer mensen moeten doen" Toegegeven ik ben meer van de lijn; Als jij géén moslim, dan jij welkom..." Maar dit is ook een manier natuurlijk, gewoon op 'zuiver' bloed selecteren... Dat zal trouwens een leuk gesprekje zijn geweest met dat kind. "Het goede nieuws is dat mammie zwanger is, het slechte, nou goed dat ,merk je nog wel...)

Fleauxe | 12-12-07 | 09:36

-weggejorist-

Moozart | 12-12-07 | 09:35

Tja .... als het met dieren kan ... waarom ook niet met kinderen !

Lex the Impaler | 12-12-07 | 09:34

Ziet er lief uit. Ik snap echt niet hoe je een kind dat je al 7 jaar in huis hebt zo kunt laten vallen. Moeilijk of niet moeilijk, dan had je daar over na moeten denken, en je in adoptiekinderen moeten verdiepen voordat je die keuze maakte.

Ohja | 12-12-07 | 09:34

Hopelijk krijgen ze erg veel opgroei problemen met hun nieuwe kind.

Agent327 | 12-12-07 | 09:34

Wat een belachelijk kind! Lust geen overheerlijke stamppot? Geen gehaktbal of dikke plak kaas? Geen haring met uitjes, geen drop?
Zo'n kind verdient ook niets anders dan rijst, het ultieme derde wereld voedsel.

AdolfJoling | 12-12-07 | 09:33

@ Sikkeneur 12-12-07 @ 09:20
Hmm, ben nu nog bezig met opleiding tot eerlijke, hardwerkende communicatiespecialist..
*twijfelt tussen eergevoel en gemakszucht*

Ik bedoel.. | 12-12-07 | 09:33

Heeft er iemand nog behoefte aan een bleek jongetje dat alleen friet lust, psv-fan is en van Jan Smit houdt?

Teen | 12-12-07 | 09:32

@Sulfuric-Acid 12-12-07 @ 09:28
Bovendien, welk kind vindt spruitje en andijvie wel lekker? En was de kok wel Nederlands? Als ze een Chinese kok hebben kan ik me er nog wel wat bij voorstellen omdat hij/zij moeite heeft met 'Hollands'eten klaar te meken. Ik zou het dan misschien ook niet te (vr) eten vinden.

Agent327 | 12-12-07 | 09:32

@Sikkeneur 12-12-07 @ 09:17

Ach, ach, en jij weet het vanuit de literartuur? Nou, maat, ik weet het vanuit de praktijk. En de praktijk is dat deze geadopteerde kinderen, ondanks wangedragingen, altijd kinderen van de adoptief-ouders blijven. Althans, van NORMALE ouders. Niet van witte boorden tuig ouders. Die ouders blijven ook verantwoordelijk en dit gajes heeft besloten daar iets aan te doen door het kind doodleuk na 7 jaar weg te geven.

Er is geen enkele reden, ook wettelijk niet, om dat zomaar te kunnen doen. Dus hoe zijn geweldige werkgever op het idee komt dat ze zomaar niets hoeven te doen is mij een raadsel.

Adriaantjeeeeeuh | 12-12-07 | 09:30

@Fleauxe 12-12-07 @ 09:24
Inderdaad! Nederlander worden is een gunst die je moet verdienen, niet een recht. Hulde familie Poeteray! En dat er nog maar veel gedumpte buitenlandertjes mogen volgen. Vol is vol!

sjaakdeslinksesul | 12-12-07 | 09:29

Je mocht van de kerk vroeger ook niet scheiden. Nu eindigen 30% van de huwelijken in een echtscheiding. Nu is het nog een groot taboe om een adoptiekind terug te geven, maar over een tijdje is dat taboe, ook verdwenen, en standaard geworden. Alleen de redneck-fundo's op GS zullen het maar niks vinden totdat ze het begrijpen.

lijn5 | 12-12-07 | 09:28

Wat een gelul dat het kind weigert om Nederlands voedsel tot zich te nemen. Het is verdoemme niet genetisch bepaald dat een spleetoog alleen maar rijst wil vreten. Typisch geval van 3 is teveel.

Sulfuric-Acid | 12-12-07 | 09:28

Alle diplomaten die het imago (en daarmee de zaak) van Nederland schade toebrengen door hun gedrag, moeten op staande voet worden ontslagen. Er is voor een diplomaat niet zoiets als een prive-kwestie; het is een leven in een glazen kooi. Eentje met gouden handvaten en kranen welliswaar, maar toch, daar kies je voor. Als de man in het verleden iets goeds heeft gedaan dan is dat mooi. Dan kan 'ie een lintje krijgen. Maar zodra hij een risico wordt voor de relatie van Nederland met andere landen, moet 'ie de laan uit.

Niet voor Jan | 12-12-07 | 09:27

@ paranoia 12-12-07 @ 09:18
Ze hebben de 'zwakke' adoptiepocedure gevolgd begreep ik. Dan blijft de biologische familie in beeld. Het zal wel niet illegaal zijn. Alleen makkelijker dan die lijdensweg die andere adoptie-ouders door moeten.
@doe eens niet
Zo is het. Gelukkig krijgen normale mensen het niet voor elkaar om hun kinderen op te geven. 'Eigen' kinderen of niet.

Nonnes | 12-12-07 | 09:27

heeft u ze ook in het groen ?

DeDerdeKamer | 12-12-07 | 09:27

Is die Peter Mollema achterlijk of zo? Dat commentaar slaat op niks. De mensen zijn begaan bij het lot van het kind. Niet bij dat witte boordentuig dat zomaar een kind van de hand kan doen dat ze zelf verziekt hebben.

"Het is een privézaak, die niemand iets aangaat. Wij hebben intensief contact bij de begeleiding van deze collega. We bieden hem ondersteuning, een helpende hand, zoals elke goede werkgever dat zou doen. In de Aziatische media wordt de indruk gewekt dat er iets onbetamelijk is gebeurd, zelfs iets onrechtmatigs, maar het is een droevige familiesituatie. Dit gezin probeert met nu met hulpverleners uit de problemen te komen."

De begeleiding van deze collega? Die wil ik ook wel even begeleiden dan. Je bent absoluut geen goede werkgever als je dit schandalige gedrag (wat de reden ook is!!) beloont met een helpende hand.

Ook d eopmerking dat er net gedaan wordt of er iets onbetamelijks is gebeurd.... er IS iets onbetamelijks gebeurd, zakhond!

Adriaantjeeeeeuh | 12-12-07 | 09:26

het kind is geadopteerd.
regel voor adoptie zijn dat zodra het kind is geadopteerd door jou dat het dan je eigen vlees en bloed is.
dus dit moet gezien worden als een echtpaar dat hun kind ergens achterlaat
aanklagen wegens het verwaarlozen van je eigen kind met voor bedachte raden.
daarbij vindt ik het gepast om hun andere 2 kinderen in iedergeval tijdelijk uit huis te plaatsen omdat dit echtpaar geen goed ouderschap kan na komen.
ook hun geadopteerde kind hoord in nederland in een kindertehuis ondergebracht te worden net als elk andere nederlands kind dat uit huis geplaatst wordt omdat ouders geen goed ouderschap na laten.

Janaka | 12-12-07 | 09:25

@sjaakdelinksesul: En vergeet dat smerige boeren niet als teken van DANK en WAARDERING voor het eten! Nou van mij hóeft 't dan gewoon niet meer, ik zeg steuncommité ex-adoptieouders!

Fleauxe | 12-12-07 | 09:24

Vreet Poeteray zelf wel Nederlandse kost dan................

balkumsboerke | 12-12-07 | 09:24

Nou ja, het kind heeft in elk geval wel smaak.

John McClane | 12-12-07 | 09:21

Ik bedoel.. 12-12-07 @ 09:17
Precies, als u nog geen keuze heeft kunnen maken in het leven, grijp uw kans..

Sikkeneur | 12-12-07 | 09:20

En terecht! Als je met de beste bedoelingen hier naartoe gehaald wordt, vervolgens weigert onze taal te leren en je te gedragen zoals een goede gast betaamt, nou dan rot je toch lekker op naar je land van herkomst? Straks eten we hier allemaal hond.

sjaakdeslinksesul | 12-12-07 | 09:19

ps: Ze heeft geen Nederlandse nationaliteit, dus ze is wellicht illegaal geadopteerd en heeft deze consul met zijn diplomatieke bescherming mogelijk de Nederlandse wet overtreden.

Verder vraag ik me af hoe BZ kan verklaren dat iemand die ons zakelijk belang zou moeten behartigen een kind van 7 zonder verblijf rechten in Hong Kong kan dumpen. Hij kreeg zeker een ticket naar Korea niet vergoed, of was dat te veel gevraagd gezien zijn belangrijke werk zoals het vertegenwoordig van ons zakelijk belang in HongKong?

Kamervragen, ontslaan en publieke ophangen deze gozer.

paranoia | 12-12-07 | 09:18

Koreaantje zo zwart als roet
ging eens wandelen zonder hoed
en de zon scheen op haar bolletje
kreeg ze een schopje onder d'r holletje

Zelfs al was ze niet door de apk keuring gekomen wegens ernstige defecten: een kind nemen is een commitment die je aangaat voor het leven ongeacht wat voor draak het is (wat trouwens meestal aan de opvoeding ligt).

Als iedereen zijn draken, autistjes, slopertjes, etterbakjes, gemenrikjes, mongooltjes, open ruggetjes, en weet ik veel wat er nog meer allemaal afwijkt an hetgeen je verwacht als je op die roze wolk van het verse ouderschap zit in zou leveren bij een ruilpunt dan zouden weeshuizen ook in westerse landen vol zitten met afdankertjes.

Kunst van onze beschaving (tokkies en finnen buiten beschouwing gelaten) is nou juist dat we de middelen en de ontwikkeling hebben om het ouderschap met wat extra effort toch in goede banen te leiden. Van een diplomaat zou je zulks mogen verwachten. Maar ja als je MULO hebt.......

doe eens niet | 12-12-07 | 09:17

Is diplomaat niet hetzelfde als: niks doen, veel geld verdienen, lekker reizen en leuke feestjes afgaan?

Ik bedoel.. | 12-12-07 | 09:17

Hoezo geen onhandelbaar kreng?
Zelf gesproken met het meisje Heer Fleischbaum?
U dendert nogal gemakzuchtig over het echtpaar heen dat een aantal jaren een geadopteerd meisje een gezinsleven heeft proberen te bieden.
Verdiep u eens in de literatuur over adoptie-kinderen.
Het lijkt allemaal zo mooi, net als puppies en kittens, als ze nog niet kunnen lopen en na jaren van inspanningen om zelf kinderen te krijgen.

Van de door u zo verafschuwde correctheid, heeft u de laatste tijd erg veel last van correctheid.
Nee, een antwoord uwerzijds verwacht ik niet....
*edit* Krijg je lekker toch. Lees bijgevoegde link, is verklaring van echtpaar zelf.

Sikkeneur | 12-12-07 | 09:17

Klopt het dat Joran van der Sloot onderweg is naar Hong Kong ?

Feuer Frei | 12-12-07 | 09:17

Je ziet aan die oogjes, dat dit een rotkind is, toch?

Lying Dutchman | 12-12-07 | 09:16

Even mailtje sturen naar [email protected] en hem bedanken dat hij eigenhandig eeuwenlange handelsrelatie omwille van zijn "prive redenen" om zeep heeft geholpen.

Waar zo een klein landje groot in kan zijn.

paranoia | 12-12-07 | 09:15

Wat een bloemkool.

Deport | 12-12-07 | 09:15

@RobinHood, wat ik veel schandaliger vind is dat sommige reaguurders tot contact verzoeken en vervolgens onvindbaar zijn op Google, maar dat even terzijde uiteraard... Doe mij maar zo'n pannekoek schat, en met stroop graag!

Fleauxe | 12-12-07 | 09:15

Maar je kunt de beste man ook effies mailen wat je van hem vind. [email protected]

nieuwsflits | 12-12-07 | 09:13

Pannenkoeken, iemand?

We maken er lolletjes om, maar natuurlijk is dit veruit schandalig. En iedere andere moggel die zich niet zo blij meer voelt over de keuze van een buitenlands kindje ziet hierin nu een voorbeeld. An de schandpaal die lui en wel heel snel!

Robin Hood | 12-12-07 | 09:13

-weggejorist en opgerot-

Ube Paalt | 12-12-07 | 09:13

-weggejorist-

Fleauxe | 12-12-07 | 09:12

niet goed, geld weg

azijnseikerT | 12-12-07 | 09:12

Ik snap niet hoe Buitenlandse Zaken kan beweren dat deze mensen niets onbetamelijks hebben gedaan. Ten eerste is er het dumpen en verwaarlozen van een kind en ten tweede staat Nederland er weer mooi op in de Oosterse wereld.
Deze consul brengt dus en schade toe aan een kind en schade toe aan Nederland.
Onmiddellijk ontslaan dus die idioot in plaats van hem te verdedigen. Hoe dom kun je zijn als Buitenlandse Zaken.

borgmonster | 12-12-07 | 09:11

eeneind 12-12-07 @ 09:04
of andijvie, met zo'n papje...

van dal | 12-12-07 | 09:11

Hebben de ouders geen MacDonald's geprobeerd, want je moet toch wel een behoorlijk freaky kind zijn wil je daar niet van houden...

Fleauxe | 12-12-07 | 09:09

Daarom zeg ik altijd, Knorr, dat breekt zo lekker de week.

Harm1985 | 12-12-07 | 09:07

Ik heb nog wel plaats over voor een klein meisje.

Teen | 12-12-07 | 09:06

Spruitjes zijn ook niet te vreten...

eeneind | 12-12-07 | 09:04

Naam en toenaam, dat bedoel ik. Ik hoop dat dit omhooggevallen paar in de afgrond valt en door niemand maar dan ook niemand meer er uitgetrokken wordt.

* | 12-12-07 | 09:03

We moeten idd toch niet willen dat dit nog een staartje gaat krijgen...

Ammenooitniet | 12-12-07 | 09:02

Leuk kerstkado? Iemand?

XSdenied | 12-12-07 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken