Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Homobeslissers GristenUnie bekend

rouwvoettt.jpg Hij is er! De klup poldertalibananen die naar aanleiding van uitspraken van Jezushoer Yvette Lont gaat beslissen of vuile vieze stinkflikkers de homoseksuele medemens een bestuurlijke functie binnen de Gristenunie mogen beklijven. Zelf noemt de regeringspartij het eufemistisch de 'Commissie Representatie ChristenUnie' maar in werkelijkheid vormen deze achterlijke rayonhoofden natuurlijk gewoon een hedendaagse heksenwaag. En dit zijn ze hoor, de gereformeerde gristenfundi's die de godsvrezende kontneukers langs de meetlat van de heiland gaan leggen: Janco Cnossen (Oppermullah te Zwolle) Gijsbert van den Brink (Chef dogma achter Solconfilter), Meindert Leerling (Vroegdode ex-vrouwenneuker), Flora Lagerwerf (Protestants lachebekje in denial), Tjitske Kuiper (Barnevelds creationist. Komt uit een ei), Herman van Wijngaarden (Homo in stilte), Rogier Havelaar (Juvenile troonopvolger), Ad de Boer (Abortushatende ex-EO-directeur) en Alie Hoek-van Kooten (Gewoon een griezel). Gewapend met een 'brede taakopdracht' moeten deze zwarte kousjes verstandig en zorgvuldig omgaan met het onderwerp dat homoseksualiteit heet maar welgeteld precies EEN keer genoemd wordt in het persbericht. Nee, deze commissie van wijze bijbellezers gaat vast nog voor december paal en perk stellen aan de ongebreidelde HOMOHAAT binnen de partij van Andre Rouvoet.

Reaguursels

Inloggen

@krijtstreep: Je zegt dat je dan hetzelfde kan zeggen van katten/moslims/gingers/e.d. en dat je er gewoon een boek over schrijft waarin staat dat ze zuur zijn;
ik vind zelf al een wonder op zich dat wij hier op geenstijl discussieren over het christelijk geloof terwijl Jezus Christus al bijna 2000 jaar leefde op aarde. Er zijn vele bijzondere personen geweest, maar ze eindigen allemaal in het in het museum. Jezus is zo'n beetj de enige waar nu nog veel over gepraat wordt en die 2,14 miljard supporters heeft.

@Madieu: Lees het verhaal eens goed: God schiep de mens als zijn evenbeeld, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en zei tegen hen: 'Wees vruchtbaar en wordt talrijk' (Genesis 1 vers 27, Nieuw Bijbel Vertaling, www.biblija.net)

Talrijk worden had niet gelukt als God Adam en Henk had geschapen. Maar idd als je homo bent dan kun je er niks aan doen. Je kan best homo-zijn en christen, maar dan wel op een goede manier waarin liefde en vertrouwen is. (dus niet elk weekend van bil met een andere Henk).

Al met al is het toch een lastige kwestie: we leven gelukkig in een democratie waarin iedereen (ook politieke partijen) een overtuiging mogen hebben, maar het heeft geen zin om dat door te drukken in de politiek.

Ik zou bijvoorbeeld graag willen dat alle geenstijl-lezers is op zoek gingen naar wat het christelijk geloof nu echt betekent, maar dat moet dan wel puur uit vrije wil gaan (www.ikzoekgod.nl). Religie-gerelateerde zaken van bovenaf invoeren geeft alleen maar onbegrip, maar hoe ze dat binnen de christen-unie regelen moeten ze zelf maar weten.

Groeten Franky

Franky1000 | 28-11-07 | 22:40

@krijtstreep

dat zijn allemaal argumenten die waar zijn met betrekking tot de benadering van burgers onderling in het publieke leven.

Maar het mooie van een democratie is dat groepen mensen hun eigen geloof of overtuiging mogen hebben.
Onderling mogen ze daar afspraken over maken, dat doet de Christen Unie ook. De leden bepalen het beleid. Of iemand dat nu achterlijk vindt of niet is niet de discussie.

Hoe kun je trouwens religie en politiek scheiden? Een christen mag toch een christelijke partij oprichten, een moslim een moslimpartij en een atheist een atheisten partij? Lang leve de democratie!

KarelJansen | 28-11-07 | 15:48

@ontzettende jan

je IQ druipt van je reactie af

KarelJansen | 28-11-07 | 14:50

@karelJansen

omdat god niet bestaat?
omdat gristenen eigenlijk niet in sprookjes moeten geloven?
omdat de moderne wereld hun achterbakse geloof achterhaald heeft gemaakt?
omdat het een onderscheid is dat grondwettelijk verboten is?
omdat men anno 2007 toch verder dacht te zijn dan een letterlijke interpretatie van de bijbel?
omdat de gristenfundi's 5% van gristenen vertegenwoordigen?
omdat ik dan hetzelfde kan zeggen van katten/moslims/gingers/e.d. ik schrijf gewoon een boek waarin staat dat ze zuur zijn.
omdat reli en poli gescheiden moeten zijn. strict.

ETCETERA BIJBELZWIJN!

Krijtstreep | 28-11-07 | 14:50

Dat maken we GOODVERDOOMMMEE nog altijd zelf wel uit, knecht.

Ontzettende Jan | 28-11-07 | 14:44

wat een vreselijk domme reacties hier zeg... heeft iemand al de moeite genomen om nu eens te vragen hoe de Christen Unie achterban er nu echt over denkt? en waaarom dit zo is?

het is namelijk heel eenvoudig.
God verbiedt homo-sexualiteit. Christenen willen zich daaraan houden.
Dit neemt niet weg dat er homo's bestaan. het is een geaardheid die iemand heeft. Echter, de Bijbel zegt dat je daaraan niet mag toegeven. Je moet God vragen je hiervan te "verlossen". En proberen ervan los te komen. Daarom is het niet goed als een christen die toch een actief homosexueel leven leidt een voorbeeld functie gaat vervullen zoals in de kamer gaan zitten voor deze partij.

dat is eenvoudig weg de redenatie van de achterban van de christen unie.

nu mag iedereen steekhoudende argumenten noemen waarom dit niet goed is...

KarelJansen | 28-11-07 | 14:43

Anoniem ongenuanceerd frustraties uiten, ok, dapper. Yvette Lont een Jezushoer noemen, vrij walgelijk en zelfs voor geenstijl, beetje te laag.

Pierlooo | 28-11-07 | 14:16

Het verre achterneefje dat zich 'de Schepper' noemt is zelf homo!

Lees het verhaal van de schepping:

En Hij schiep de dieren. De grotere soorten zelfs mannetjes en vrouwtjes, zodat zij vreugde konden hebben van hun sexualiteit.
De zesde dag schiep Hij Adam naar zijn evenbeeld. En pas toen deze ook geinteresseerd was in vrouwen schiep Hij Eva, ook al moest Adam dat betalen met een eigen rib.

MadDieu | 28-11-07 | 10:59

@Franky 1000

Ik vind, dat je mag geloven wat je wil. Ik heb niets tegen godsdienst. Maar religie moet zich ver houden van politiek. En Reli partijen moeten zich in eerste instantie aan de wet houden. Dus homo huwelijk mag.

krommeteen | 28-11-07 | 09:51

@krommeteen
+1 Dat Klopt. Met hoofdletters.

@de rest
Ik maak me niet ECHT druk, ik vind het fijn om een beetje gepassioneerd te schrijven. Godsdienst is, en blijft, nog steeds opium voor het domme, domme, domme, volk.

Krijtstreep | 28-11-07 | 09:48

Bovendien heeft God naar mijn idee Adam & Eva geschapen en niet Adam en Henk. Op zich is het geen gekke gedachte dat een kind het best op kan groeien met een vader en moeder; man en vrouw hebben nu eenmaal andere kwaliteiten.

De bijbelteksten over homo's in de bijbel moeten wel in de context gelezen worden. Toendertijd liep het de spuigaten uit en moest er paal en perk worden gesteld. Als er echte liefde is tussen twee mannen wie is de mens dan om dat af te keuren? Mensen die homo blijken te zijn zijn dit nu eenmaal. Ik geloof dat de liefde van God vele malen groter is als een paar van die nogal harde bijbelteksten over homo's.

Bij ons in de kerk kunnen homo's zelf gezegend worden. Getrouwd niet, want dat is volgens de bijbel een verbintenis tussen een man en een vrouw.

Franky1000 | 28-11-07 | 09:09

Mag je van de CU wel kontneuken als je geen homo bent????

Sancho Panza | 28-11-07 | 09:09

PVV zet ook geen moslims op de lijst/functies.
Pvdd zet ook geen intensieve veehouder op de lijst/functies.
De SGP zet geen vrouwen op de lijst/functies.
Dus waarom mag de CU dan geen standpunten innemen over homo's?

Pietje Puisten | 28-11-07 | 08:59

Politiek en geloof dienen gescheiden te zijn. Geldt voor moslims en ook voor gristenen. Totaal verbod op politieke partijen op basis van religie zou geen slecht idee zijn. Zolang er geen bewijs van het bestaan van God of Allah of voor mijn part Sinterklaas bestaat, dient besluitvorming niet gebaseerd te worden op basis van oude sprookjesboeken als een bijbel of koran.

krommeteen | 28-11-07 | 07:52

Laten we niet alle gristenen op een hoop vegen (stel je voor; daar zou sodom en gomorra van kunnen komen ;-) maar het is een feit dat hoe religieuzer de gristen, hoe meer hij (want 'zij' doet niet mee!) neigt naar een moslim...

Wat dat betreft is het waar wat James Lastig schrijft; iedereen die niet meer in de middeleeuwen wil leven onder het juk van de een of andere nare godheid, die wordt onderdrukt.

2007 of 1007; wat is het verschil in die 1000 jaar eigenlijk...???

chemo_doctor | 28-11-07 | 07:23

@sjg 27-11-07 @ 20:50:
Ja, en? Iemand die vanuit een bepaalde overtuiging waar geen enkele overtuigende bewijzen voor zijn of zelfs maar enige argumentatie voor is morele normen opdringt aan een ander is een griezel. Volkomen verdedigbaar. Nog helemaal afgezien van haar uiterlijk.
Vroegdode in overdrachtelijke zin klopt precies. Meindert is als RPF leider overboord gezet bij de fusie met de GPV dus in politieke zin voortijdig overleden; en ex-vrouwenneuker klopt ook, want hij is getrouwd geweest en heeft 3 kinderen, dus hij heeft 3 keer geneukt. Aangezien christenen alleen mogen neuken om zich voort te planten en zijn eerste vrouw is overleden en hij bij zijn tweede mevrouw geen kindertjes heeft gemaakt is dat ook volkomen verdedigbaar. Tenzij hij het woord van zijn godje natuurlijk niet zo serieus neemt en wel geslachtsverkeer met zijn nieuwe vrouw heeft... Maar ja, dan ben je niet helemaal zuiver op de graat bezig natuurlijk. Dus ik zie er niet zoveel beledigends in.

koerbagh ® | 27-11-07 | 22:03

Ik citeer 'vroegdode ex-vrouwenneuker' en ook 'gewoon een griezel'. Gewoon een griezel? Waar slaat dat nou op dan, zo kan je iedereen wel uitschelden he

sjg | 27-11-07 | 20:50

@sjg 27-11-07 @ 19:47:
Zonder reden? Dat ze christen zijn en vanuit een sprookjesboek een dwingende moraal aan een ander willen opleggen lijkt me reden genoeg.
Maar laat ik het dan eens jou vragen, van @Chrisso krijg ik geen antwoord, wat is er dan precies zo kwetsend en wie wordt dan precies waarmee uitgescholden?
Het staat er allemaal wel wat direct en wellicht confronterend voor jou, maar feitelijk klopt het toch allemaal?

koerbagh ® | 27-11-07 | 20:37

@sjg 27-11-07 @ 19:47
Ik snap wat u schrijft, maar lees het stukje eens alsof het niet over u als christen gaat, maar over de overdaad aan (hinderlijke bij-effecten van) religie recentelijk. (Hmm, sterker, het gaat niet over u of mij, maar goed).
Eerlijk gezegd word ik zo onderhand ook moe van alle religie-gerelateerde onzin, blijft boven water dat iemand mij op mijn overtuiging mag en eventueel moet aanspreken, en dat ik geen langere tenen moet hebben dan mijn schoenen groot zijn.
Anderzijds, minder persoonlijk lezend, ontstaat volgens mij een wat somberder beeld. We gaan mogelijk zware tijden tegemoet, een ieder hier in dit landje gaat nog heel wat shit over zich heen krijgen. En in plaats van de 'verdediging' organiseren, laat de bevelhebber der strijdkrachten de vloot zinken en de luchtmacht slopen, doodeenvoudig omdat hij meer feeling heeft met de landmacht (krom geschreven, ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel te zeggen). En of dat verstandig is op de langere duur, heb ik ook mijn twijfels bij.
Probeer intussen onderscheid te maken tussen ernst en humor, en tracht in te zien dat een verbale lynchpartij ook bindend en heilzaam kan werken. Tenslotte: een slaafs volgend gelovige / atheist / agnost staat (volgens mij althans) minder sterk in de schoenen dan iemand die nadenkt en bewust kiest voor een levenswijze, ook als deze levenswijze in de ogen van anderen niet begrepen wordt of domweg middeleeuws overkomt.
Sorry voor lang stukje onzintekst.

HY78. | 27-11-07 | 20:24

Wat een griezelkabinet; met de gedachte dat impotente gezelschap in de hemel tegen te komen, verkies je toch voor al die geile zondaars in de hel?

Sendis | 27-11-07 | 20:21

Precies sjg. Iemand zou Brusselmans eens de mond met groene zeep moeten wassen.

G-unite | 27-11-07 | 20:01

Dat geenstijl uiterst negatief is stond voor mij al vast, maar dat de verslaggevers zich zo verlagen dat ze iederen Christen moeten uitschelden zonder ook maar enkele reden daarvoor te hebben dat is toch echt een nieuwe dimensie. Ik weet niet wat de rest hiervan vind, maar mensen gewoon uitschelden voor het uitschelden zonder reden vind ik toch erg zwak. Valt me toch tegen van de verslaggever. Een beetje gemakkelijk en populistisch om gewoon maar iedereen in een hoekje te duwen. ALs je zo doorgaat, houdt je dan nog ooit lezers over van je deze blog? Uiteindelijk zijn ze vijandig jegens iedereen. Het is te gemakkelijk om telkens zulke artikelen te schrijven.

sjg | 27-11-07 | 19:47

@Chrisso 27-11-07 @ 19:15:
Leg even uit wat er is dan precies zo kwetsend? En waarom?

koerbagh ® | 27-11-07 | 19:35

Ik begrijp iets niet. Die foto's van Manon Thomas halen jullie eraf, maar jullie vinden het wel normaal om zo'n kwetsend stukje te schrijven en er dan ook nog om te lachen? Beetje raar.

Chrisso | 27-11-07 | 19:15

Gewoon omdat het zo leuk is om te roepen: De Gristenuni moet kapodt!

M299 | 27-11-07 | 19:08

Dat verwacht je dan weer niet: als je -zonder te schelden- de knelpunten in de redenatie van iemand als Boellie aantoont, dat hij dan niet reageert. Dat overkomt me nou nooit in een discussie met gelovigen ;-)

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 18:51

Fijn volk die CU! Ministers die er niks van bakken, een smerige spuithoer die komt roepen dat homos viesz zijn. Zo'n mensen moeten geen land regeren. Terugschoppen die hap naar de Bible Belt alwaar ze ter kerke kunnen gaan en hun dochtertjes kunnen uitwonen.

Aktivist | 27-11-07 | 18:39

@Trix = Nix 27-11-07 @ 14:08
strap ons anaal?

zaqje | 27-11-07 | 18:27

Beste Boellie,

Ook ik ben christen en ook ik vind de reacties hier zo nu en dan wel erg grof, maar ik vind óók dat sommige comments van jou die reacties uitlokken. We zullen ons moeten afvragen hoe het komt dat zóveel mensen de schurft hebben aan het christelijk geloof.

Lewis | 27-11-07 | 18:24

@Boellie
@IWAP
Jullie gebrek aan tolerantie t.o.v. andersdenkenden spat er weer vanaf. Dat plus jullie zelfmedelijden en gegrien over de boze, boze reaguurders van GS (dat aan masochisme grenst), doet me bedenken dat Jozef Stalin best wel gelijk had toen hij alle relifreaks liet opsluiten in psychiatrische inrichtingen. Daar horen ze nl. thuis. Met name de types met "zendingsbewustzijn". En dat zijn toevallig bijna allemaal gristenen en moslims. Vreemd toch hè....

Aktivist | 27-11-07 | 18:17

IWAB 27-11-07 @ 17:58

Beste IWAB, het woord respect is zeau 1999, maar dit geheel terzijde. Respect is iets wat je moet verdienen. Niet door mensen allerhande verboden op te leggen, niet door op hoge toon je gelijk af te dwingen. Neen, respect dwing je af door te luisteren naar argumentatie, door beslissingen te nemen waarbij je niet alleen in een goed blaadje komt te staan in de schepper in wij jij gelooft, maar ook bij je medemensen. Lange zin, sorry.

@Boellie, ben je nu ook al zo aanmatigend dat je het einde der GS-tiijden aankondigt?

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 18:15

@IWAB 17:58,

Je kunt het die reaguurders hier bijna niet kwalijk nemen.Brusselmans zijn topic is doorspekt van spot en hoon jegens de Christenmens.Ik sta er daarom niet van te kijken dat de reaguursels hier stijf staan van de beledigingen en regelrechte haat. Je moet maar zo denken.Alles is tijdelijk. Ook GS.

Boellie | 27-11-07 | 18:05

Leuk, ik doe ook weer even mee met deze non-discussie. GS zit klaarblijkelijk weer te laag in de bezoekersaantallen en dan moet je wat hè.
.
Boellie 27-11-07 @ 17:50
Ik vind het dapper dat je hierop blijft reageren, ik ben er inmiddels mee opgehouden. Ik heb respect voor je maar dat zal je van de gemiddelde GS-reaguurder niet krijgen. Dáár zit namelijk een steekje aan los zolang ze lekker anoniem uit hun dak kunnen gaan.
.
En weet je, eens zullen we allemaal zeker weten of het waar is of niet en daar hou ik mezelf maar aan vast.

IWAB | 27-11-07 | 17:58

Boellie 27-11-07 @ 17:50

Die laatste opmerking duidt op masochisme van jouw kant...

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 17:55

@Krijtstreep 16:50 en 16:56,

Mens mens.. wat kun jij tekeer gaan zeg.
Met jou in discussie gaan? Neen dank je. Ik pas. Maar dan toch even een reactie van mij:

En inderdaad je kunt niet God dienen en de Mammon.Als de CU haar blik op de soepsidie potten richt, dan zullen zij concessies moeten doen aan datgene waar zij in geloven.
En laat ik je er meteen bij vertellen, dat Christenen niemand stenigen of op de brandstapel dienen te gooien.Het oordeel behoort God toe en niet de mens. Hoe kan de ene zondaar de andere veroordelen? Niemand ziet toch wat er in het hart van de ander omgaat.Het is toch goed mogelijk dat iemand zich van zijn kwade wandel heeft afgekeerd? Iemand die zich van de hoererij, het kindermisbruik en het praktiseren van de homosex afkeert en zich bekeert tot de levende God, mag gewoon in de CU zitten wat mij betreft.Stel dat Pim zich bekeerd had, dan had ie evengoed de plek van Rouvoet kunnen innemen. Waarom niet?
Weet jij nog wat Jezus tegen die hoer zij?

Boellie | 27-11-07 | 17:50

Boellie 27-11-07 @ 17:37

Wat dat laatste betreft, dat is jouw waarheid, en waarheid die door c.a. 10 miljoen Nederlanders die geen 'lid' zijn van een kerk ongetwijfeld anders wordt gezien...
Wat het eerste betreft, uiteraard lijkt me het door de vingers zien van criminele activiteiten als pedosensualiteit, moord etc. voor geen enkele samenleving een goed idee. Maar zeg dan eens, mij waarde Boellie, hoe denkt u dan over Yvette Lont? Is iemand waar half Emsterdem op heeft gelegen een verrijking voor de christenpolitiek?

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 17:47

Krijtstreep 27-11-07 @ 16:56
Goed gezien! En mee eens!
Ter lering ende vermaak is het misschien wel een idee om nog eens een extravette kruistocht op te zetten. Speciaal voor ggristenfundi's en hakbars. Moorden ze mekaar lekker uit en wij hebben dikke pret.....

Aktivist | 27-11-07 | 17:43

@LJBrinkhorst 16:26,

U suggereert dat de gelovigen meer pragmatisch moeten zijn?
(Ik vroeg mij eerst af: wat bedoelt hij/zij met pragmatisch?)
Later in uw betoog las ik wat u hiermee bedoelde.Gelovigen moeten meer zaken door de vingers zien. Want zegt u: de morele standaarden (Lees: zich afhouden van prostitutie, kindermisbruik en moord)uitgaande van het geloof zijn te hoog en dus moeten gelovigen meer inschikkelijk staan tegenover zondigheden.
Maar neen zo is het niet. God's geboden, die zijn het ijkpunt.Zijn woord is de leidraad voor gelovigen en daarom kan het niet zo zijn dat gelovigen er naar believen iets anders van maken.Mensen maken wetten en regels voor hun aardse handel en wandel.God's wetten daarentegen, gelden niet slechts tijdens de de aardse wandeling, maar voor de eeuwigheid.

Boellie | 27-11-07 | 17:37

Krijtstreep 27-11-07 @ 16:50
Valt wel mee, valt wel mee... Volgens mij is het een toenemend afnemende groep - kwa omvang dan - die toenemend assertief of agressief (afhankelijk van lengte- en breedtegraad) bezig is.

De rest van de goddisten en christijnen is net zo goed erfelijk bezwaard als een chromosomaal gehandicapt kind, en je kunt het ze niet aanrekenen - wat niet betekent dat we niet alles moeten doen om een geneesmiddel te vinden, natuurlijk.

Xixulon Gralgrathor | 27-11-07 | 17:21

Kijk, ik ben geen homo en geen christen, en van mij mogen ze allemaal onderling met elkaar trouwen zo lang ze maar geen filmpjes van hun slaapkamer activiteiten in de Dumpert pleuren. Maar ik vind het een beetje onzin om zo moeilijk te doen over die christenen die gewoon consequent in een achterhaald boek verkiezen te geloven. In hun wereld bestaat het gewoon niet dat je een goed christen bent als je homo bent. Prima toch, gaan die homo's maar naar de katholieke kerk, daar hoor je er niet bij als je je koorknaapjes niet afspuit of piemelpap voert.

RexMundi | 27-11-07 | 17:19

@Krijtstreep
Vind je verhalen erg vermakelijk en ben het ook nu weer met je eens. Maar je moet je echt niet zo opwinden hoor, is niet gezond. Bovendien, bij die gristenen komt de boodschap toch niet aan. Zijn gehersenspoeld.

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 17:16

Krijtstreep 27-11-07 @ 16:56

Ik zou bijna zeggen dat jij je ergens boos over maakt ;-)

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 17:00

Ik zal die mannen van de Gristenunie ter evaluatie even flink in het aarsje nemen, die lekker bruine snor tussen den kloten.

Didadaniel | 27-11-07 | 16:59

en weet je wat nog het allerergste is? Al die schijnheilige gristenhonden roepen almaar dat de moslims de duivel zijn, maar je ziet ze stiekum jaloers zijn, je ziet ze langzamerhand de mantel van vredelievendheid afwerpen, en zelf ook wederopstaan als onverdraagzaam kruisvarend tuig. Elke keer zie je ze met trillende oogleden fantaseren over het neerslaan van de ongelovigen, zoals tegenwoordig alleen moslims dat doen.

Gadverdamme wat walg ik van dat reli tuig zeg. 1 pot nat, of het nou Moslims of Gristenhonden zijn, allemaal staan ze klaar om de keel door te snijden van alles wat andersdenkend is. Je zou je moeten schamen, stelletje middeleeuwse uilenuitwerpselen.

Krijtstreep | 27-11-07 | 16:56

@Boellie

Mijn nekvel gaat oprecht overeind staan van mensen zoals jij. Ik zou met je in discussie willen gaan, maar het is al een verloren zaak vrees ik. Je persoonlijk geloof wordt onderdeel van het gesprek omdat je het spuit als een junk in elke tekst waarmee je reaguurt. Je afsluitende zin: 'je kunt niet god dienen en Mammon' suggesteert dat de CU, als dienaar van god, als het vrij zou zijn dit te doen, net als de Saudi's alle homo's zou veroordelen tot 2000 zweepslagen? Het tuig neerslaan zoals soddom en gomorra werd gestraft door 'god'? Lekker alle heksen/breezahs verbranden op de stapel? Je geloof dus werkelijk dat Homo's niet dezelfde rechten verdienen als de rest van de mensheid?

Je bent een walgelijk persoon. Neerlands betere schrijvers hebben tevergeefs het calvinisme de dood in proberen te schrijven. Wat ben jij een achterlijk achtergesteld stuk levensonwaardig vreten zeg. En voordat ik weggejorist wordt: dit is mijn persoonlijke levensovertuiging, ik 'Geloof' dat Boellie de duivel is, censureer mij daarom niet, maar laat mij, omdat het mijn geloof is, deze teksten spuien! Net zoals we mensen zoals Boellie en de CU vrije ruimte geven om Euthanasie af te schaffen, abortus, homofilie, wetenschap, condooms, en vooruitgang. Om nog maar te zwijgen over de achterlijke theorie dat mensen ZELF iets van zichzelf maken, niet e.o.a. 'god'.

GELOVIGEN, KEER TERUG NAAR DEN MIDDELEEUWEN EN GAAT MEE MET DEN WEDEROPSTANDING VAN DE HEERE JESUZGRISTUS. ZIJN RIJK ZIJNDE GEKOMEN OM U TE BEHOEDEN VOOR HET SODDOM EN GOMORRA VAN DEN HEAUMAUX.

Het is toch te gek voor woorden zeg..... Rot op naar je eigen tijdperk joh Boellie: ik zie wel een grijnzende Inquisator met een roodgloeiende pook in jou, die bijna rabiaat orgasmisch 'bekentenissen' distilleert uit zijn 'zondaars' m.b.v. een martelwerktuig.

Krijtstreep | 27-11-07 | 16:50

Schreef ik echt 'voor jouw?' Damnit, ik ben toe aan vakantie.

O, en Trix = Nix 27-11-07 @ 14:08 :
Ja, die werken namelijk met voorbindapparatuur.

Xixulon Gralgrathor | 27-11-07 | 16:46

Heeft iemand al opgemerkt dat Herman van Wijngaarden heel veel op Andries Knevel lijkt? www.eo.nl/programma/andriesradio/2004-...

Oh, en Boellie: Ga eens rap naar je schepper...

koerbagh ® | 27-11-07 | 16:40

Boellie 27-11-07 @ 16:24
Voor jouw een 'matter of belief,' voor den rationeel denkende medemensch een 'matter of evidence, or lack thereof.' Anyway, andere discussie.

Xixulon Gralgrathor | 27-11-07 | 16:36

Boellie 27-11-07 @ 16:15

Hoort u zelve eens de mannen van de bokken scheiden, goed van fout, God van geld. Zou een beetje meer pragmatisme bij de beminde gelovigen niet wat meer op zijn plaats zijn? Ik bedoel, u erkent zelf dat gelovigen soms bloed aan hun handen hebben kleven. Je zou daar nog de priesters met losse handjes en ex-prostituees met politieke ambities bij op kunnen tellen. Als het klaarblijkelijk ook voor gelovigen lastig is om zich te houden aan hoge morele standaarden, wordt het dan geen tijd om een aantal zaken door de vingers te zien? Temeer daar we relatief weinig weten over het leven van de Heer anders dan vermeld in het boek der boeken?

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 16:26

@Homokineet 16:10,

Ho hooo! Laat ik volkomen helder zijn: Ik dring niemand iets op.
Maar als je stelt dat wij het bewustzijn verliezen als we dood zijn? Dan zeg ik eensch!Dat jij gelooft dat er voor jouw na de dood niets meer is en ik geloof dat er voor mij nog iets aanstaande is.... Tsja matter of believe.

Boellie | 27-11-07 | 16:24

Boellie 27-11-07 @ 14:52
Dat is onzin en je weet het.

Als je een clubje wil oprichten waarin homo's geen plaats hebben, prima, ga je gang, leef je uit. Maar doe het buiten het apparaat van de nationale beleidsvorming, want dat is in één woord (vijf lettergrepen) ON-GROND-WET-TE-LIJK.

Xixulon Gralgrathor | 27-11-07 | 16:23

@Sneaker 15:27,

Er is geen geloof op aarde waarbij zoveel bloed aan de handen kleeft zeg je.
Zeg, ken je het gebod: "Gij zult niet doden"? Welnu, beste m/v ,diegenen die gedood hebben zeggende dat zij Christenen zijn, hebben dit gebod niet opgevolgd en aan hun hand kleeft bloed.Zonde.

@Krijtstreep 15:46,

Mijn persoonlijk geloof hoeft hier geen onderwerp van gesprek te zijn.Of ik nou geloof in het Hemelse koningkrijk of weer niet.Danwel of mijn leven waardeloos was of juist niet.Jij je ding en ik mijn ding en daarom ben ik van mening dat de CU als partij met een Christelijk fundament het recht heeft om praktizerende homofiele medemens te weren op bestuursfuncties.Met als gevolg verlies van overheidssubsidie.Je kunt niet God dienen en de Mammon.

Boellie | 27-11-07 | 16:15

Boellie 27-11-07 @ 14:52
Boellie, boellie, wat bent u een armzalig schepsel. En egoistisch bovendien. Dat jij en ik op deze planeet verkeren, berust op zuiver toeval. Dus maak er gewoon het beste van. Waarom daar een god bij willen halen en ook nog aan anderen op willen dringen? Dat is arogant en achterlijk bovendien. Wij zijn gewoon sterrenstof met een tijdelijk bewustzijn en verliezen dat weer als we dood zijn. Dan is er voor jou en mij niets meer. Gewoon einde en punt uit. Houd toch eens op met dat religieuze geouweneel.

homokineet | 27-11-07 | 16:10

Mammoth 27-11-07 @ 15:50
Vriendje van Rogier is echt sooooooooooooooooow hetro. Knijp je billen samen en hou je adem in!!! Een echt SGP'er rogierhavelaar.hyves.nl/album/10527606...
Links is Roggel, rechts vriendje

sneaker | 27-11-07 | 15:57

Joehoe Rogiertje!!! Ken je ons nog?
Wij jou nog wel!
En voor wie het even niet meer weet: rogierhavelaar.hyves.nl/

Mammoth | 27-11-07 | 15:50

LJBrinkhorst +1 Kudo. Mooie baas.

Krijtstreep | 27-11-07 | 15:47

@boellie

Het hemelenrijk bestaat helemaal niet Boellie, het is een verzinsel dat gebruikt werd door de priestersklasse om het plebs in het gareel te houden. ben je daar nog STEEDS niet achter? Blijkbaar heb je eersteklas indoctrinatie genoten van de ouders? Of heb je jezus gevonden omdat je eigen leven zo waardeloos was? Religie is een houvast voor mensen, een stokpaardje, een overbodig verschijnsel van een aggressief en wanstaltig wereldverleden.

@Lying Dutchman
bovenstaande tekst richting Boellie moge duidelijk maken wat ik bedoelde met de 'wereld van morgen': Religie is iets van het verleden, holenmensen die huilde in de nacht omdat ze de bliksem niet konden verklaren.

Joden, Gristenen en Geitenliefhebbers pretenderen allemaal in dezelfde god te geloven en zeuren louter over welke profeet de juiste was. Het is allemaal 1 pot nat, overbodig, onderdrukkend en totalitair. Derhalve onwenselijk. Tuig van de richel die menen mensen de wet voor te schrijven aan de hand van wat de 'geestelijk' lei(ij)ders als vroom beschouwen. Als normaal opgevoedde weldenkende beschaafde Europeaan kan je hier toch niet serieus rekening mee houden?

Krijtstreep | 27-11-07 | 15:46

Hoezo wordt dit nog onderzocht? Ik neem aan dat een uitkomst die ook maar iets neigt naar een 'nee' direct uitlevering naar een religieus-fundamentalistisch land betekend?

poursuivant | 27-11-07 | 15:45

LJBrinkhorst 27-11-07 @ 15:27

HEAR HEAR

sneaker | 27-11-07 | 15:43

Gijsbert van den Brink (Chef dogma achter Solconfilter)
[email protected]
Geweldig e-mailadres voor een refo-gristen!

geen stijl-figuur | 27-11-07 | 15:40

Boellie 27-11-07 @ 15:18

Ik ben helemaal niet in het bijzonder blij als de CU wordt opgeheven. Wat mij betreft mag iedereen in Nederland een politieke partij oprichten op basis van zijn of haar (geleende ideeen). Als die mensen zich nou ook eens zouden houden aan de (Grond)wet, de enige wet die IEDEREEN in Nederland heeft te gehoorzamen...

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 15:27

Boellie 27-11-07 @ 15:18

Gristen zijn zelf het uitwas van het kwaad. Er is geen geloof op aarde waarbij zoveel bloed aan de handen kleeft.

sneaker | 27-11-07 | 15:27

sneaker 27-11-07 @ 15:11

Wat jammer is, want natte potten zijn een gat in de electorale markt.

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 15:18

Word een beetje triest van christen en moslim fundamentalisme in Nederland.

knurfie | 27-11-07 | 15:18

@LJBrinkhorst 15.00,

Geen praktizerende homo's op bestuursfuncties = geen subsidie voor de CU= afgelopen met CU. Jij blij toch?

@Sneaker 15:03,
Mensenlief wat een druktemaker ben je zeg.Pffff
Christen hebben probleem met autoriteit? schrijf je.M/V hoe kom je daar toch weer bij.
De Christen ontleent zijn bestaansrecht en ontvangen genade alleen maar aan autoriteit. autoriteit van God de schepper van hemel en aarde.

Boellie | 27-11-07 | 15:18

Euh... wat zegt brusselmans eigenlijk? Is hij boos over homoos of zo? Het lijkt wel of er een drol in zijn broek is ontploft.

holtor | 27-11-07 | 15:15

LJBrinkhorst 27-11-07 @ 15:09

nee, die flikker-en ze op de brandstapel he

sneaker | 27-11-07 | 15:11

OneandOnly 27-11-07 @ 15:07

Natte potten, die zul je bij de CU niet zo snel tegenkomen.

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 15:09

@LJBrinkhorst 27-11-07 @ 15:02
Pastoor.... dominee? Het is voor mij een pot nat! Een spreekwoordelijke pot uiteraard!

OneandOnly | 27-11-07 | 15:07

sneaker 27-11-07 @ 14:51
Nee.
Planet Premiership 27-11-07 @ 14:52
Omdat ik denk dat ik altijd gelijk heb en erg kritisch ben op anderen heb ik dhr Van Dale geraadpleegd en werd ik en die mafketel Brusselmans trouwens ook in het gelijk gesteld. Beklijven is als blijven hangen in de zin van vastgelijmd zitten, zoals ook een herinnering kan beklijven
Maaier 27-11-07 @ 14:59
Nee.

sjaakdeslinksesul | 27-11-07 | 15:07

De gristenen hebben altijd al een probleem gehad met autoriteit. Laat staan de mening van een ander. Maar ja, tegenwoordig kun je nog wel de kerk/moskee/homobar van een ander in de fik steken, maar dan moeten ze zich (vandaagdedag) wel verantwoorden he. Een dat waren onze lievuh gristenvriendjes niet gewend. Nu leven ze in een wereld waar ze dag na dag steeds meer gaan hopen op de terug-op-aarde-kering van hun verlosser, maar in de tussentijd komt er steeds meer shit bovendrijven over alle ranzige misbruikverhalen en andersoortige uitwassen van Uber-mensch-gevoel.

Lees dit maar twee keer: er is zeker meer dan wij alleen. Noem het god, noem het allah. Maar weet 1 ding zeker: hij kotst op jullie soort.

*Ggggristen Unie.... DAAR VEEGT ZELFS GOD Z'N REET MEE AF*

sneaker | 27-11-07 | 15:03

OneandOnly 27-11-07 @ 14:59

Papen hebben een pastoor, zwarte kousen een dominee...

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 15:02

Boellie 27-11-07 @ 14:52

Ik kan me ten dele in jouw betoog vinden. Ggggristenen mogen wat betreft vinden van heaumeaux wat ze willen. Bovendien is het makkelijk schelden op christenen omdat ze i.t.t. islamieten niet zo snel met een bomgordeltje om voor de deur staan. Echter, de CU is een politieke vereniging die notabene in het kabinet zit EN subdidie krijgt van alle belastingbetalers (ook heaumeaux). De partij heeft zich dus maar gewoon aan te passen aan non-discriminatiebeginsel. Zonder subsidie is het overigens denk ik heel snel afgelopen met deze Veluwse vrienden.

LJBrinkhorst | 27-11-07 | 15:00

En dan zitten ze daar met zijn negenen aan tafel. En Yvette zit onder tafel en gaat ze allemaal af! Maar daar horen wij dan niks over, dat wordt opgebiecht aan meneer pastoor en het is weer allemaal vergeten en vergeven.

OneandOnly | 27-11-07 | 14:59

jaakdeslinksesul 27-11-07 @ 14:49

Mag ik je vrouw nog zien?

Maaier | 27-11-07 | 14:59

-weggejorist-

sneaker | 27-11-07 | 14:55

@Krijtstreep 27-11-07 @ 14:52

"geen plaats in de wereld van morgen"

En jij bent zeker ook niet van gisteren?

Lying Dutchman | 27-11-07 | 14:55

Hekel aan dat Gristenzooitje.

Henry | 27-11-07 | 14:54

Die homo's zijn ook geen lieverdjes hoor.............

Lying Dutchman | 27-11-07 | 14:54

Ja hoor, Brusselmans en Co..... gaat u vooral door met het beledigen van Christenen. Wanneer een Christelijke partij van mening is dat zij binnen haar gelederen geen praktizerende homofielen in bestuursfunctie wil, dan is dat een interne aangelegenheid.Punt.De Goddeloze mens heeft hier niks van te vinden.Gaat u maar lekker naar de Pravda o.i.d. Bij dat soort clubs kan je straffeloos er op los blaffen en geblaft worden in fietsenstallingen etc.
En ja, natuurlijk riskeert de CU. de overheidssubsidie kwijt te raken.Dan zeg ik: so be it. Het koninkrijk der hemelen is nu eenmaal van een ander gesternte als het Koningkrijk der Nederlanden.

Boellie | 27-11-07 | 14:52

allemaal aan een boom opspijker die fundamentalisten. of het gristenen zijn of geiteliefhebbers is me om het even: het is allemaal achterhaald tuig. Religie heeft geen plaats in de wereld van morgen.

Krijtstreep | 27-11-07 | 14:52

sjaakdeslinksesul 27-11-07 @ 14:49
Maar natuurlijk, zowel van normaal omgaan met homo's als in een woordenboek kijken ben ik niet vies. En jij?

Planet Premiership | 27-11-07 | 14:52

sjaakdeslinksesul 27-11-07 @ 14:49
Hey Sjaak,
Wil jij Lont niet voor een avondje hebben? Krijg je € 50 toe! ;)

sneaker | 27-11-07 | 14:51

Hoeveel mensen hebben deze gristenen nodig om uit te vinden dat homosueel zijn gewoon mag.

Maaier | 27-11-07 | 14:50

Planet Premiership 27-11-07 @ 14:45
Doe je dat zelf ook?

sjaakdeslinksesul | 27-11-07 | 14:49

ROFL @Brusselmans, hij is fijn..

Lekker Belangrijk© | 27-11-07 | 14:49

ik ben trouwens erg blij dat ik de superstorm heb overleefd

rioolguurder | 27-11-07 | 14:48

Wil de heer Brusselmans voortaan wel even in het woordenboek kijken voordat hij een woord gebruikt dat hij niet kent? Beklijven betekent 'herinnerd worden'.

On topic: nogal kansloos dat een van de regeringspartijen een heel team moet aanstellen om na te denken over iets waar iedereen normaal mee omgaat.

Planet Premiership | 27-11-07 | 14:45

Nieuwe slogan:

Ggggristen Unie.... DAAR VEEGT ZELFS GOD Z'N REET MEE AF

sneaker | 27-11-07 | 14:43

Ze zijn vast bang dat ze, als ze het te vaak laten vallen, via een google-search op het woord homo te vinden zijn....

Alcoholic | 27-11-07 | 14:42

Een GS commisie die onderzoekt of gristenen eigenlijk wel dit land mogen besturen. Ze zijn immers ziek...

hekkesluiter | 27-11-07 | 14:37

Tsunami van zwarte kousen, Geert kamervragen!

N.O. Brains | 27-11-07 | 14:34

Ik word moe van die GristenUnie en ik word moe van dat gezeur over wat homo's/lesbo's wel en niet mogen volgens de hypocriete bijbellezertjes. Ga godsamme je eigen leven leven zonder er een handleiding voor nodig te hebben. In NL geldt sind 1795 nog altijd Scheiding van kerk en staat, maar dat zijn jullie godsnerds zeker al lang vergeten...

Leopold | 27-11-07 | 14:34

Gristenunie waar hebben we het in godsnaam over haha pfff

MDF | 27-11-07 | 14:33

Bij Dit was het nieuws was gister een fragment van die hardloper die Gay heet. Rouvoet reageerde: Ongelovelijk dat zo'n man zo hard kan rennen als hij ongeneeslijk ziek is!

TJ_BAKER | 27-11-07 | 14:26

Let op mijn woorden: dit draait uit op een grote bareback-gangbang

die hofstadtgruppe | 27-11-07 | 14:26

@tafkaFM 27-11-07 @ 14:16
deze poldertaliban zit in de regering.
dat maakt het wel degelijk van belang wat zo'n eng clubje doet.

Alex J | 27-11-07 | 14:24

God is zelf een homo, Jezus was ook niet vies van een lekkere paal tussen zijn benen. liet ie het schoonlikken, en dan lekker die bruine pap in zijn bek spugen. Staat letterlijk in Jezaja 36 vers 8. Dus wat lullen die lui......

me,myself and IK | 27-11-07 | 14:21

En dan heb ik nog wel een andreaskruis in de schuur staan... tsss...

VanFrikschoten | 27-11-07 | 14:20

Tsja, kom niet aan de homo's, want dan wordt zelfs politiekincorrect Nederland politiekcorrect...

Godward | 27-11-07 | 14:17

Dit las weer eens lekker weg. :-)

Vampire Hunter D | 27-11-07 | 14:17

“Het gevraagde advies aan het Landelijk Bestuur zal dus een bredere strekking hebben dan uitsluitend het onderwerp homoseksuele geaardheid en –levenswijze”
Uitkomst: Je mag roken maar niet inhaleren.

boeglul | 27-11-07 | 14:16

@ sterrenonder hetijs 27-11-07 @ 14:13

Wie houd u tegen?

Agent327 | 27-11-07 | 14:16

Uitslag van het komende zomer gepubliceerde onderzoek:
Ook de heaumeau is een mensch en mag in de party blijven zitten en besturen.. ies niet zo moeilijk toch, anders volgt er een ware leegloop.

wopper | 27-11-07 | 14:16

Wat is hier in vredesnaam de toegevoegde nieuws- of amusementswaarde van? Gaan we zometeen ook informatie over de samenstelling van het bestuur van de atheïstische geitenfokkerijvereniging?

-edit: nee hardloopblogs zijn leuk -

tafkaFM | 27-11-07 | 14:16

Gaan we weer. Geen grotere nichten dan geitenwollensokkers met een Florence Nightingale-complex. Doe dààr eens wat aan.

van Maerlant | 27-11-07 | 14:15

De Grrrrrristenunie is inderdáád net een talibanale organisatie!

Boris Poepnagel | 27-11-07 | 14:14

Kan iemand even de CU aanklagen wegens discriminatie van poeproerende medemens.

sterrenonder hetijs | 27-11-07 | 14:13

En deze mensen besturen dan ons land?
Als die gelovigen homo's niet toestaan dan vind ik dat achterlijke mensen zoals religieuzen ook niet meer mee mogen doen in een democraties proces...

da wizard | 27-11-07 | 14:12

Ik zeg maar altijd zo, alhoewel ik geen heaumeau ben:

"Er gaat niks boven een kerel. Heaumeaus hebben smaak!"

Simpel.

*Trekt lange neus naar Grrrrristenunie*

Boris Poepnagel | 27-11-07 | 14:11

Brusselmans, toch het persbericht nog maar eens lezen:
“Het gevraagde advies aan het Landelijk Bestuur zal dus een bredere strekking hebben dan uitsluitend het onderwerp homoseksuele geaardheid en –levenswijze”.
(E.e.a. neemt niet weg dat ze allemaal deaud mogen)

-edit: kudt! U is recht. Aangepatst. -

hetluis | 27-11-07 | 14:10

Quote George W. Bush:

"Those evil doers are God-fearing people!"

Boris Poepnagel | 27-11-07 | 14:09

"Het tweede gebod is even belangrijk als het eerste: u moet uw naaste liefhebben als uzelf."

Maar het mag blijkbaar niet al te letterlijk genomen worden!

doedeljantje | 27-11-07 | 14:09

gewoon de godsdienst afschaffen bespaart een hoop problemen..

king of my own world | 27-11-07 | 14:09

Over enge mannen gesproken: in de NOS politicus 2007 poll is Bas van der Vlies met een opmars bezig en Rita V. inmiddels voorbij.

JdG | 27-11-07 | 14:08

quote: "En dit zijn ze hoor, de gereformeerde gristenfundi's die de godsvrezende kontneukers..."

naar verluidt schijnen er ook vrouwelijke homo's te bestaan...

Trix = Nix | 27-11-07 | 14:08

boooooooooooooooring

Critical Distance | 27-11-07 | 14:07

Ik wens alle commissieleden een goddelijke anale ervaring

UPS | 27-11-07 | 14:07

Rogier? Sterrrf gr...

sjaakdeslinksesul | 27-11-07 | 14:06

Dus je kunt niet zeggen 'de CU is een potenpartij'?

ExtremeExtremist | 27-11-07 | 14:06

Leuke fotoshop van Rouvoet (of is-ie toch echt)

Tamiës | 27-11-07 | 14:05

Ggristenen en moslims terroriseren iedereen die niet meer in de middeleeuwen leven. Maar verder is NL een paradijs!

James Lastig | 27-11-07 | 14:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken