Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We gaan eindelijk rekeningrijden

dit is UW schuldDe oplossing van het fileprobleem in en rondom Amsterdam is in zicht: we gaan eindelijk rekeningrijden. Eindelijk ja, want alleen beprijzing zorgt ervoor dat mensen de spits zullen gaan mijden. Dagelijks rijden er zowel in de ochtend- als in de avondspits nog een heleboel automobilisten rond die helemaal niets te zoeken hebben op de ring. Je praat dan over dagjesmensen, bejaarden, werklozen en ander nutteloos tuig. En onderzoek leert dat, wanneer dagelijks slechts 40.000 mensen de auto laten staan, het wegbeeld eenzelfde aanzicht geeft als tijdens die heerlijk rustige zomervakantie. Dus kom maar op met dat experiment, hoe sneller hoe beter! *edit door De Chef* Fleischbaum moet dood, de hardwerkende burger kan niet zonder auto, dit komt dus gewoon neer op straffen omdat u naar uw werk MOET, de gewone man is weer de klos, dat wordt betaald in de file staan, schandalig, echte zakkenvullers dit kabinet, Amsterdam, waar leg dat dan...

Reaguursels

Inloggen

@DeGriek

Ik nam de stelling in mijn eerste post al aan. Echter was ik niet in een bui om mee te zeuren met de rest :)

En ik stem geen Pvda... er is en was imo geen partij die ook maar in staat zou kunnen zijn de rust en constructiviteit in de kamer te herstellen. Ik ben een zwevende kiezer :)

DokieDokie | 28-11-07 | 15:14

Tegen de tijd dat het rekeningrijden wordt ingevoerd heb ik al zoveel met mijn aandelen verdiend dat het met geen reet meer interesseert. Ik ben dan al binnen.
Maar goed, nu vind ik het nog een grote teringbende op het Binnenhof.
Ik spendeer op dit moment erg weinig in dit land. Alleen de vaste lasten en wat boodschappen. 1/3 Van mijn inkomen gaat op aan vakanties in het buitenland. In Den Haag zien ze daar geen cent van. Teringlijers dat het zijn!

Steve0510 | 28-11-07 | 01:42

@ Krijtstreep 27-11-07 @ 12:41

Zo is het maar net!

Henkieeee | 28-11-07 | 00:17

-weggejorist-

jan444 | 28-11-07 | 00:12

Gestoord kut plan dit! En het is ook nogal beledigend te noemen dat ze denken dat wij gaan geloven dat dit wat oplost!! Alsof we allemaal een stel acherlijke tell-sell kijkerende randdebielen met kado-mbo zijn die dit gelul wel geloven. We moeten gaan lappen voor de zelfde situatie als nu (en zelfs al werkt het niet wordt ook ook niet terugggedraait natuurlijk), want er zitten geen mensen in die spits die er niet horen! Mensen kijken wel uit, zelfs de mensen die werken gaan het liefst vroeger of later weg. Laat staan iemand die niet hoeft... Afijn, het antwoord is simpel de WEGEN MOETEN GEWOON BREDER!!!! ACCEPTEER DAT GEWOON STEL [email protected]#[email protected]!! Als die pismongolen in denhaag nou eens opgelet hadden tijdens natuurkunde hadden ze begrepen hoe zoiets werkt, maarja, veel verder dan verbieden en accijnzen komen ze daar niet. In hun zieke belevenis wereldje lost dat alle problemen op: verbieden en accijnzen. Laten we snel een bom op denhaag gooien, dan gaat het gemiddeld IQ van nederland ook weer omhoog.

yiNXs | 27-11-07 | 21:43

DokieDokie 27-11-07 @ 19:03
Na de comments en aantal keren te hebben gelezen, lijkt u toch de stelling te hebben aangenomen die krijtstreep aanhaalt in zijn reactie. U hebt het over geen 20km te hoeven lopen voor vuil water, de kans op ziek worden en verzorgt worden, etc... en daarom elke uitbuiterij maar klakkeloos te accepteren. U had in uw eerste reactie kunnen volstaan met uw laatste zin: ...'dat je niet moet zeiken als je er toch niets aan doet.'
U draait. Stemt u PVDA?

DeGriek | 27-11-07 | 20:26

Wat ben ik toch blij dat ik niet in de randstad woon zeg! Ik rij in 5 miuten naar mn werk met auto van de zaak (geen leasebak maar een bestelbusje). Geen bijtelling,alleen kilometer registratie bijhouden voor woon/werkverkeer. En in t weekend gebruik ik mn eigen auto amper.

texels schaap | 27-11-07 | 19:56

Ik ben een boek kwijt. Heeft iemand het gezien? Het heet "Hoe help je een economie naar de klote for dummies."

St. Varken | 27-11-07 | 19:12

@krijtstreep

Dude.... fuck Afrikanen, sterf maar met de Nederlandse overheid en laat ook all baifra's in Bangladesh de klere krijgen.

Ik zeg alleen maar dat je niet moet zeiken als je er toch niets aan doet.
En ik quote:
Domoor! Gebruik de hersens die je hebt meegekregen.

DokieDokie | 27-11-07 | 19:03

Alsof iedereen voor zijn/haar lol in de file staat. Ik vind dat als ze hier geld voor gaan vragen, dat ze de wegenbelasting dan ook maar omlaag moeten gooien.
Zo zien we maar weer.. de heilige melkkoe is nog lang niet droog gemolken, volgens de grote mannen.

Highwoodman | 27-11-07 | 18:45

Moge het peperdure rekeningen worden zodat alle imbecielen eens gaan nadenken waarom ze elke dag als lemmingen in de file staan terwijl het met trein/bus/fiets zoveel makkelijker is (in de meeste gevallen). Zelfs in het weekend zie je die idioten nog in de file staan voor de koopzondagen.

hoogh | 27-11-07 | 18:02

Ik reis van hot naar her, en als het even kan vermijd ik de auto. Zo kan ik in mijn reistijd werken (scheelt vaak een dag per week), het is minder vermoeiend en vrouwlief kan zonodig de auto nemen dus een tweede (a 400 euro/mnd) is niet nodig. Die vastgeroeste autogebruiker die dezelfde keuze heeft, mogen ze wat mij betreft zwaar belasten met rekeningrijden of superaccijnzen.

vast goed | 27-11-07 | 16:43

Massaal ontslag pakken en uitkering trekkeuuuhhh!!!!!!!!!!!!!!

Met de rekeningen die je zult moeten betalen zul je netto meer overhouden.
Daarnaast graties scholing, regelmatig op open dagen naar bedrijven, zo nu en dan een briefje schrijven en voor de rest, gewoon op de bank hangen, bier naar binnen gieten, beetje geen stijl bezoeken en juh...

Geile koe | 27-11-07 | 16:26

Gewoon verkassen naar Belgenland. In Nederland je centjes verdienen, fijn achteroverleunen, steunend op het Nederlands sociale stelsel en intussen: Dikke vinger richting Den Haag en de Hummer nog even extra in de was zetten voor je de file inrijdt.

Pascal77 | 27-11-07 | 16:12

@Serialhtrilla 27-11-07 @ 15:32
Carpoolen is natuurlijk al een aantal jaren aan de gang en blijkt geen doorslaand succes te zijn (zie de geschiedenis van de geweldige carpoolstrook). Waarschijnlijk heeft dit inderdaad met egoïsme te maken. En zeg nu zelf, heb jij zin om vier keer in de week twee collega's op te halen en om kwart voor acht 's ochtends hun meurbekken te ruiken?
Zie de oplossing in beter openbaar vervoer. Dat metrostelsel komt er, de labbekakkerige overheid kennende, natuurlijk niet, maar de inzet van meer treinen en bussen, alsmede een groter aantal opstapplaatsen, is een begin.
Slim gebruik maken van de schaarse ruimte (dienstverlenende bedrijven en winkels in woonwijken), flexwerken (reserveer op gezette tijden bijv. computerlokalen op scholen voor het bedrijfsleven) en thuiswerk (zonder het calvinistisch gezeur': je bent dus vrij...) bieden ook uitkomst.

Murdockyoufool | 27-11-07 | 16:00

Serialhtrilla 27-11-07 @ 15:32

Toch ben ik van mening dat het wegennet absoluut onvoldoende is. Er worden gigantische nieuwe VINEX steden neergezet in the middle of nowhere om het volk maar de steden uit te krijgen terwijl het wegennet nog uit de jaren zestig stamt. De mensen moeten uiteindelijk wel naar hun werkplek. Openbaar vervoer is schreeuwend duur en onbetrouwbaar.

rokershoest | 27-11-07 | 15:57

@allen
Mag er dan ook een "proef" met een vermindering van de Wegenbelasting worden gedaan, bij voorkeur in Wassenaar, waar de hardwerkendeburgers het al zo moeilijk hebben?

wijzijnnederland | 27-11-07 | 15:57

Ik ben vaak in Singapore en ik ben zojuist terug van een verblijf van vele maanden. Singapore heeft al jaren rekeningrijden (ERP = Electronic Road Pricing).
Dat brengt daar een aardige cent op, maar tegen files helpt het helemaal niet. Ook niet tegen de leuchtverontreiniging. Het enige effect is dat jer files gaan ontstaan voordat de ERP begint (om 6.30 uur of zo) van stakkers, die het bedrag (inderdaad EUR 3000 per jaar is normaal) niet kunnen missen en dan maar voor de de aanvangsttijd op hun werk willen zijn, dus op de momenten, dat mensen nu gaan om de file te ontwijken. Uiteindelijk resultaat: langduriger wat kleinere file, die bij de verkeersdrukte in Nederland nauwelijks merkbaar zullen zijn . Zelfs In een klein landje als Singapore (4 milj inwoners, 50% jong en zonder auto en een uitstekende metro) werkt het niet. Kortom: masak je borst of borsten maar nat

Satan Loves You Too | 27-11-07 | 15:49

@murdockyoufool
Blijf er trouwens wel bij dat mensen ook zelf wel mogen nadenken en zich af moeten vragen, is het wel ECHT nodig dat ik naar mijn werk ga. In die zin dat er vast wel dagen zijn dat je thuis aan de bak kunt in plaats van op kantoor. Ik denk dat de fileproblematiek, zo zegt het woord al, gezien wordt als een probleem. Maak er een uitdaging van om het op te lossen want het kan echt wel. Maar het vereist wel toewijding van zowel het individu, bedrijfsleven en de overheid. Als dit alles zo doorgaat dan kom je nergens meer over een klein decennium. Maargoed mensen zijn nu eenmaal egocentrisch en denken altijd het eerst aan zichzelf. Ik moet de threehugger nog zien die niet uit eigenbelang handelt. Neem je buurman gewoon gezellig mee in de file. Stel dat als de helft van rijdend Nederland in de spits een collega meeneemt of iemand anders die ook in de buurt moet zijn om te werken. Dit 25% ruwweg in het aantal filerijders scheelt?

Serialhtrilla | 27-11-07 | 15:32

In Londen mag je tegenwoordig voor 8 pond per dag in de file staan. Zo'n 12 euro. Iemand die in de binnenstad van Londen moet werken moet dus bijna 3000 euro per jaar betalen aan "Red Ken" (Livingston, de extreemlinkse burgemeester van Londen). Of je mag jezelf in een volgestampte metro proppen met kans om opgeblazen te worden door een hakbar.

Dikke Chinees | 27-11-07 | 15:26

Rekeningrijden kan werken, schaf dan wel de wegenbelasting af. Aleen betalen voor wat je rijdt. Klinkt logisch. En mensen die alleen een auto hebben om kratjes bier te halen bij de supermarkt gaan lekker met de bus.

vette nerd | 27-11-07 | 15:22

@FrAgFo0d 15:02
Atlas Shrugged van Ayn Rand gelezen?

holtor | 27-11-07 | 15:09

@serialthrilla

Dat klopt inderdaad ja. Maar ik recupereer mijn verloren tijd door tijdens of na het avondeten met een laptop op schoot door te werken. Ik HEB nog wel een sociaal leven, maar mijn werk is er van op invloed :-) Anyhow, it comes with the territory.

@mokum
En wat doe JIJ dan wel niet vent? Met een naam als Mokum verwacht ik dat je garnalepeller bent of buschauffeur. Enfin, ik ben het met je eens dat een Astra een walgelijke bak is... dat dan weer wel. Bovendien vind ik het wel heel erg raar dat je de overheid tot de "elite" schaart. Volgens mij zijn dat nou juist net NIET de elite, maar goed. Erg dubieuze teksten visserszoontje!

Krijtstreep | 27-11-07 | 15:08

@murdockyoufool
Ik beweer dat bij de ontwikkeling van dit soort gebieden hier vooraf al aan gedacht dient te worden. Dat locatiebereikbaarheid boven planontwikkeling staat. Want als je mensen niet kunnen komen werken houdt het snel op (behalve thuiswerken dan)

Serialhtrilla | 27-11-07 | 15:06

@ bolkestein
En jij wil blijven concurreren? Of vind je dat een oplossing door alles maar door te berekenen? Soort van kop in het zand steken.

Serialhtrilla | 27-11-07 | 15:04

waarom kankeren we dan alleen maar en komt er niemand op het idee om met een groepje mensen de economie voor een dag of wat plat te leggen?

FrAgFo0d | 27-11-07 | 15:02

Emigreren schijnt te helpen.

holtor | 27-11-07 | 15:00

Waar maken jullie je druk om? Nederland (iig het stuk boven de rivieren) is toch een aflopende zaak.

ekimov | 27-11-07 | 14:58

Mantra van Grijs I: Problemen los je op door ze kapot te prijzen.

Zeddegeizot | 27-11-07 | 14:50

@Tobus :

Ik ben zo'n werkgever, in ik ga inderdaad de rekening krijgen. Van mijn werknemers met leaseauto heel direct. Van de overigen via een salarisverhoging. En raad eens wie het echt gaat betalen? JIJ (en alle andere consumenten) want ik ga -net als alle andere werkgevers- de kosten gewoon doorberekenen in de consumentenprijs.
.
Helemaal top, linkse rakkers, maak het arbeidsklimaar nog slechter in Nederland. Eerst geen verbeterd ontslagrecht (dus ik kan nog steeds niet zomaar mensen aannemen, zonder bang te zijn dat ik er noooit meer vanaf kom). En nu een verhoging van mijn bedrijfskosten via een extra wegenbelasting.
.
Wie-o-Wie gaat het proefproces aanspannen om dit hele verhaal ongeldig te laten verklaren?

Bolkestein | 27-11-07 | 14:50

@Serialhtrilla 27-11-07 @ 14:39
'Locatiebereikbaarheid'... yep, wel eens een bedrijventerrein -waar 90 procent van de dienstverlenende en productiebedrijven in de Randstad is gevestigd- met het openbaar vervoer proberen te bereiken? Er zijn vaak nog niet eens voet- en fietspaden aangelegd. Ondoenlijk. Laar de overheid daar eerst 'ns naar kijken. Verder: meer dienstverlenende bedrijven -geen industrie natuurlijk- in de woonwijk. Stromen die kutparkeerplaatsen ook 'ns een keer tussen 8.30 en 17.00 uur vol...

Murdockyoufool | 27-11-07 | 14:46

stap je toch gewoon lekker voor de trein.. sorry ... IN de trein

*krijgt traantjes in zijn oogjes van zoveel huilebalkjes*

Clockwork Orange | 27-11-07 | 14:41

@tipo
Het is uit de kluiten gewassen probleem, dat bijna niet meer te overzien is. Ik blijf erbij dat planontwikkeling, de bijbehorende locatiebereikbaarheid in het kader van mobiliteitsmanagement begrippen zijn die onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn. Leuk om te bouwen, maar draag er zorg voor dat alles de komende 50 jaar goed te bereiken is en blijft. Ook ben ik voorstander van een collectief tussen aanbieders van openbaar vervoer. De marktwerking is leuk maar ten koste van. Laat de spoorwegen en busmaatschappijen samenwerken en er zorg voor dragen dat dienstregelingen op elkaar aansluiten. Op de een of andere manier wil niemand hieraan beginnen. Waarom de overheid het laat afweten, omdat ze bang zijn voor de reacties en de reacties van hun eigen ambtenaren want reken maar dat die alle reiskosten vergoed krijgen of een lease bak onder hun reedt hebben.

Serialhtrilla | 27-11-07 | 14:39

Gewoon iedereen rijbewijs laten inleveren bij pensionering, ziekte of werkeloosheid.

Alle problemen opgelost.

Bijkomend voordeel is dat iedereen razendsnel een baan gaat zoeken en plotseling geen hoofdpijn of pijn in de rug meer heeft. Premies en belastingen kunnen substantieel omlaag en iedereen is gelukkig.

rokershoest | 27-11-07 | 14:31

@Serialhtrilla @ 14:19
Ik werk thuis als kleine zelfstandige. Geen mooie auto voor de deur, maar ook geen veroorzaker van files en dergelijke. En toch moet ik straks zo een file-kastje kopen, omdat de leaserijders zonder enige eigen verantwoordelijkheid alles kunnen declareren en doorberekenen. Zo betaal ik straks ook hun filekastje als ik van hun diensten gebruik maak.
.
Het afschaffen van bestemmingsplannen zal veel van de onnodige scheiding tussen woon en werklocaties oplossen. Vinex vs kantorenparken veroorzaakt de files, niet de werkende mens die gedwongen is om daartussen te pendelen.

tipo | 27-11-07 | 14:31

P.S. 14:06
De overheid had natuurlijk zo'n 35 jaar geleden, toen allang duidelijk was dat Nederland overbevolking, vervuiling, stads- en wegeninfarcten en belachelijke olieprijzen ten deel zouden vallen, een fijnmazig metrostelsel moeten inrichten. Onderweg zou het up-to-date kunnen worden gemaakt en nu gereed zijn geweest. Regeren is nooit voorzien in dit land, maar je vette reet nog wat steviger in het pluche drukken.
Hong Kong metrosysteem is zeer indrukwekkend. Prachtige stations, rails afgescheiden door schuifdeuren, die pas opengaan als ze precies aansluiten op de deuren van de wagons, en televisie terwijl je -hoogstens drie minuten!- wacht. Een waardig woon-werkalternatief voor de heilige koe, die in de huidige vorm eigenlijk niet meer in overbevolkte gebieden valt te handhaven, want te duur, neemt te veel ruimte in en vervuilend,

Murdockyoufool | 27-11-07 | 14:29

Tja, als de "hardwerkende" autorijder het ERG zou vinden om tussen de 45 & 75 minuten alleen opgesloten te zitten in zijn stinkende Astra [sorrie: "mooi gepoetste & super snelle middeklasser" in het Almeers], zouden ze het vanzelf wel uit hun domme kop laten om dat elke dag te doen.
Maar omdat jan met de pet te achterlijk is, moeten de struikrovers er een handje bij helpen om het ze af te leren.
De sukkels zijn alweer het slachtoffer van hun eigen schapen gedrag.
Nu nog even de hypotheekaftrek afschaffen en jullie snappen eindelijk hoe veel je de elite waard bent.
Slaap zacht, lutzers

mokum | 27-11-07 | 14:29

Krijtstreep,
Ik geef je een punt, maar hoeveel mensen in Nederland hebben een baan waarbij je gewoon heel de dag op kantoor zit? Dat jij kiest voor een baan waarbij je onderweg bent is jouw probleem? Als ik jou was zou ik een andere baan zoeken. Ga voor jezelf eens na hoeveel uur je in de auto zit "onderweg" en niet werkt, dan blijft er weinig over van je 80 uur. Of je hebt geen sociaal leven dat kan ook. Ik zou er voor passen heb wel betere dingen te doen dan in de auto zitten. Maargoed ieder zijn ding.

Serialhtrilla | 27-11-07 | 14:23

Maaier 27-11-07 @ 14:09
Dat hangt van de definitie 'ambtenaar' af. In mijn beleving is een ambtenaar iemand wiens inkomen geheel afhankelijk is van de Rijksinkomsten. De rijkinkomsten zijn met 40% gestegen de afgelopen 4 jaar. Het loon van ambtenaren is niet met 40% gestegen, dus is het aantal ambtenaren gestegen.

tipo | 27-11-07 | 14:20

Er zijn toch al brandstof accijns? Kunnen ze die niet verhogen (op die schaal merkt toch niemand dat)? Dan hoeft niet iedereen zo'n telapparaat te kopen (is de staten-generaal omgekocht door de fabrikant van die dingen ofzo?). Hoe weet dat apparaat eigenlijk wanneer je in Nederland bent, of betaal je in Zwitserland gewoon voor het vignet en Nederlandse afzettersprijzen?

onbekend voor jou | 27-11-07 | 14:20

@Tipo
Sorry, je hebt geen gelijk lease contracten worden duurder en dus duurder voor bedrijven. P&O afdelingen zullen eerst wel 3x nadenken aan wie ze een auto geven. Want wie werkt er nu in de file? Alle files in nederland zijn goed voor een economische schade van 100 mrd euro per jaar. Daarnaast als BPM op autos verlaagd wordt heb je er nog niks aan. Het komt hier in de lengte of in de breedte. Geen rekening rijden maar zelfde BPM of wel rekening en minder BPM. Niet te vergeten het goederenverkeer dat ook lijdt onder de filedruk. We moeten als land wel een economische groei van 2% realiseren op jaarbasis maar het goederenverkeer wordt gewoon vergeten.
Ik denk persoonlijk dat tijdens het proces van planontwikkeling altijd al te weinig nagedacht is over de locatiebereikbaarheid. Vroeger woonde vrijwel iedereen in de stad waar er gewerkt werd. Met de komst van de auto was het mogelijk verder buiten de stad te wonen. Maargoed dit bleef niet bij 1 werknemer, want wat de buurman heeft wil ik ook. Ik vind het gewoon een hoop onzin. De overheid laat het vooral afweten op het gebied van mobiliteitsmanagement. Zij zou hierin juist een een beleidskader moeten ontwikkelen en randvoorwaarden stellen waarbinnen bedrijven samen naar oplossingen moeten zoeken. Hoeveel mensen werken er wel niet op een bedrijventerrein? Laat al die bedrijven geld bij elkaar leggen voor een grote personenbus(sen) Sochtends instappen, krantje en croissantje erbij en lekker naar werk. Maargoed, Nederland zit blijkbaar liever alleen in de file met de radio aan (waar zijn de MP3 spelers gebleven?) Ik zeg veel plezier, maar hou dan ook op met kankeren over die autos. Als je het niet zint verpats je hem toch gewoon? Koop dan lekker een OV abbonnement voor slechts 3500 euro per jaar. Ben je goedkoper uit.

Serialhtrilla | 27-11-07 | 14:19

er moet gewoon weer eens oorlog komen, of een dodelijke griep-epidemie, wordt het ook een stuk rustiger op de weg....
wie is er voor oorlog

rioolguurder | 27-11-07 | 14:19

De BPM wordt geschrapt maar weer binnengehaald middels het verhogen van de boetes. Europa blij en links Nederland blij.

rokershoest | 27-11-07 | 14:13

@Zoutige

Het zou toch mooi zijn.... de Hele A13 volbouwen met alfa's, A3's, BMW1tjes e.d. en iedereen bovenop zijn auto leuzen scanderen. Alle salesmensen van NL op 1 snelweg, met hun leasebak, STILSTAAN.

Jammer alleen dat je in de echte wereld gewoon ontslagen wordt. Probeer maar eens in ons vakgebied 5 jaar werkgarantie te vragen. HAH!

Helaas.... Wij werken wel, wij gaan wel, wij maken wat van onzelf. 52% belasting ten spijt.... 72% successierecht ten spijt... wij werken wel. De overheid heeft helemaal geen zin om te luisteren naar ons. Het is qua publiciteit veel beter om lekker te likken aan de 1000 indolente werkweigerende zeurende losers, omdat die toch alle tijd hebben om hun verhaal over te brengen.

Wij werken toch wel..... Staking? heb ik geen tijd voor man!

Krijtstreep | 27-11-07 | 14:11

Ben ik even blij dat ik met mijn bedrijf Amsterdam heb verlaten.

" PvdA aan de macht, de werkende bevolking verkracht!"

rokershoest | 27-11-07 | 14:10

Dit is een goede zaak, mobiliteit voor de massa kan niet meer, en zou alleen voor de rijken en de aristocratie moeten zijn.
De massa reageert zich netjes af op sites zoals deze, maar doet verder toch geen ruk haha.
Zie bijvoorbeeld discussie Europese grondwet.
Sterker nog, scholieren die door de staatstv als stout en debiel worden neergezet, die helpen ze graag onderuithalen om te op te voeden als identieke zombies.
Ook deze en volgende lastenverhogingen gaat u weer braaf slikken.
Voor deze prestatie verdienen onze mannen wat mij betreft een loonsverhoging.

Ken Saro-Wiwa | 27-11-07 | 14:10

Wegenbelasting, benzineaccijns, BTW over de benzineprijs, BTW over benzineaccijns, BTW over de aanschafwaarde, BPM (alleen in Nederland!), slurptax voor mensen die teveel accijns betalen (alleen in Nederland!), assurantiebelasting, leges voor een rijbewijs, BTW over verplichte APK, $p€€, tol, parkeervergunning, betaald parkeren, BTW over betaald parkeren: dat waren zo ongeveer de belastingen. En dan natuurlijk nog de aanschafprijs, onderhoud, kosten rijklaar maken, APK, verzekering, kosten voor het behalen van een rijbewijs, eventueel schadeherstel en benzinekosten en misschien medische keuring.

Volgens mij is autorijden op dit moment niet gratis.
En ook niet goedkoop.

SuperG | 27-11-07 | 14:09

tipo 27-11-07 @ 14:06

onzin, de hoeveelheid ambtenaren in Nl is de afgelopen jaren slechts gedaald.

Maaier | 27-11-07 | 14:09

Stierenstront. Wanneer nu 'ns mensen belonen die niet van de spits gebruik maken i.p.v. arme kantoorslaven straffen? Verder moet de NS een trap tegen z'n aars krijgen. Niet meer wedden op dat geelblauwe paard met z'n vierkante wielen en coupés die Abraham hebben gezien, maar kiezen voor een ultramodern metronet in Hong-Kongstijl dat de grote steden aan elkaar knoopt. Duur? Ja. Maar dat zijn files ook. Bovendien heeft een metronet geen last van overig verkeer, consuckteurs, machinisten en ander brrrrbbbll *beweegt lip met wijsvinger* volk en kunnen 'r twintig metrostellen in een uur rijden. Beveiliging vindt door middel van camera's en controle bij de in en uitgangen op de metrostations plaats.

Murdockyoufool | 27-11-07 | 14:06

@small_town_dude @ 13:52
De rijksinkomsten zullen verder stijgen. Er komt een moment dat 60% van de Nederlanders ambtenaar is. Ga maar in Suriname kijken wat dat voor de democratie betekent. Kilometerheffing is 1 van de vele maatregelen die de overheid uit laat dijen en de winst van het bedrijfsleven afroomt. Corrupte Negers, dat worden we.

tipo | 27-11-07 | 14:06

Serilthrilla, lutser....

Ik MOET voor mijn werk in een leasebak rijden, omdat ik 80 uur in de week naar allerhande bedrijven ga, door heel Nederland, om mijn meuk aan de man te brengen. Weleens met het OV naar bedrijventerreinen geweest? werkt niet echt goed he?

Een glazenwasser MOET in zijn werkbak rijden, omdat ie anders niet bij zijn klant op de hei komt.

De politie rijd ook in een leasebak, omdat ze anders hun werk niet gedaan krijgen.

Een loodgieter gaat toch ook niet zijn peopbroek en looswatertrui en spullen gordel in de TREIN meenmen?!

Dat jij nou op de fiets achter je schotje kruipt om 9 uur, is geen rede om mensen met een leasebak af te zeiken.

Krijtstreep | 27-11-07 | 14:04

Wie kan mij bewijzen dat rekeningrijden ook maar 1 km file oplost? Lees er zelf de onderzoeken van de overheid maar op na, oa:

www.andersbetalenvoormobiliteit.nl/ind...

Bijvoorbeeld: Een groot deel van de verkeerskundige effecten wordt toegeschreven aan ‘heroriëntatie’, het heroverwegen van woon– en werklocaties door automobilisten. De experts ondersteunen het beeld dat de ‘eerste slag’ daarin gemaakt wordt kort na invoering van de maatregel en dat na 10 jaar het volledige effect is bereikt (pag.59).
Oftewel: Of we even willen verkassen als gevolg van het rekeningrijden.

De conclusies komen daarnaast neer op misschien 15% minder bejaarden in de spits (niet 15% minder weggebruikers) wat nauwelijks effect zal hebben, want de rest moet gewoon van zn baas 's ochtends op de toko zijn en bejaarden hebben toch niets beters te doen. Geen vergelijkingsmateriaal uit het buitenland, alleen een rekenmodelletje met de conclusie dat iedereen toch wel in de file blijft staan. De meningen van experts zijn echter kritisch, staat in hetzelfde stukje.

Ergo: Er is geen enkele geldige reden om dit in te voeren, behalve dan dat de overheid aan de hand van camera's (net als in de UK) precies weet waar jouw auto zich bevindt. De overheid moet gewoon meer asfalt leggen in plaats van het probleem herdefinieren. Het asfalt heb ik inmiddels al zelf aan meebetaald in de vorm van Kokkwartjes en BPM, alleen ligt het er nog niet. Toch jammer dat automobilisten minder axiebereidheid hebben dan sgolieren.

Zoutige | 27-11-07 | 14:02

Amsterdam waar leg dat dan idd, Chef nl.youtube.com/watch?v=C-xiclOtYPY
Misschien niet allemaal semi-hip willen zijn en in die overbevolkte kudtstad gaan wonen. Hoewel 2x zoveel asfalt geen onnodige luxe is daar...

Tommygunner | 27-11-07 | 14:01

@dokiedokie

Dat is natuurlijk volledige peop die je praat man. KUL! Je stelling is dat we pas mogen klagen als we het allemaal net zo slecht hebben als de arme kindertjes in Afrika. Een volstrekt non argument.

Ik zie in Iraq ook geen mensen de straat op gaan voor de hongerige massa in Afrika. Nu is dat een overtrokken vergelijking, maar het komt basaal op hetzelfde neer. Waarom zou je je mond houden omdat anderen het slechter hebben dan jij? Als je genaaid wordt, dan mag je er wat van zeggen. Het is zulk achterlijk gewauwel om elke discussie op dit gebied af te kappen met de ellendige tekst: maar de arme kindertjes in afrika dan?!

De westerse wereld is gestoeld op het lage ontwikkelingniveau van Afrika: het is een afzetmarkt voor slachtoverschot en afval, een goedkoop grondstoffen continent, en tegenwoordig hebben autoproducenten en clubs zoals heineken gewoon fabrieken staan, waar een heel dorp omheen staat met AK47's om de lokale chief op afstand te houden van de merchandise. ook al storten we ons gehele BNP in Afrika, er veranderd geen REET, omdat het niet in de beste interesse is in de 10% van de bevolking (lees: het westen) die 90% bezitten. bekijk het eens van een wat grotere afstand: het westen is de grootgrondbezitter van het oude romeinse rijk. China haalt ons nu in, en heeft daarvoor alleen kennis nodig, want ze kunnen ALLES in eigen land goedkoper maken dan daarbuiten. Grondstoffen hebben ze WEL nodig, dus geven ze de vinger aan de WTO en IMF en lenen geld aan afrikaanse landen alsof het niets is, voor infrastructuur, wapens e.d. zodat Afrikaanse overheden rommel leveren aan China. Het westen zal dit sowieso afleggen, want onze kennis kan makkelijk weggekocht worden, maar wij kunnen nooit goedkoper prodcueren.

En ja, je hebt natuurlijk ook wel gelijk: nee ik doe er geen reet aan, nee ik ben niet lid van een politieke partij en ge-engageerd bezig, maar hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik bedenk dat het wel degelijk zin zou hebben. Waar ik van gal is de volstrekt er-niet-toe-doende non sequitur die je oprakelt. flikker toch een end op man. ga waterputten graven in Angola. Ik wuif je wel toe vanaf het big ass boorplatform aan de kust, wat VOL zit met europeanen die olie uit de grond halen voor hun eigen markteconomie, dit alles mogelijk gemaakt door de lokale overheid, die met een mercedes en een aston martin maar WAT graag alles wilde tekenen dat we onder zijn neus schoven. Ontwikkelingshulp?! Bullshit. Leiderschap en menselijke waarden is wat het Afrika ontbreekt op overheidsniveau, omdat het daar na de koloniale overheersing direct van democratie, naar militaire dictators, naar schijndemocratie is gegaan. Derhalve is het niet een noemenswaardig argument om een belasting van 99.9% goed te keuren onder het mom van hongerige mensjes in afrika. Ontzettende domoor. gebruik die hersens die je meegkregen hebt man.

Krijtstreep | 27-11-07 | 13:58

En het is zo simpel: Pak alles af van het brave klootjesvolk. Die bijten niet terug. Betalen braaf hun belastingen, gaan braaf elke dag naar hun werk. Kijk maar naar de feiten: Groepen in de samenleving die voor onrust zouden kunnen gaan zorgen (of al zorgen) worden met rust gelaten. De brave burgert hoest daarvoor op. Alles om de lieve, hoewel kunstmatige, vrede te bewaren. En het lijkt nog te werken ook. *zucht diep*

cbrdrivert | 27-11-07 | 13:57

Maaier 27-11-07 @ 13:54
ssstt, 16.30 tot 17.30 is altijd happy-hour....

van dal | 27-11-07 | 13:55

Robuust 27-11-07 @ 13:49

Nee hoor , er zijn heel veel kantoorpikken die een auto van de zaak fantastisch vinden en die ook krijgen. Die gaan met de leasebak naar kantoor, doen hun ding, en gaan weer in de file om 17.30 uur naar huis. Je weet wel, die tijd dat het gescheld op lamlullen hier ophoudt.

Maaier | 27-11-07 | 13:54

tipo 27-11-07 @ 13:44
Als de leaserijders profiteren dan profiteert de rest van de bevolking mee. We zijn weer op tijd thuis, maken meer omzet voor BV Nederland, minder stress........ Me dunkt dat de leaserijders al genoeg worden uitgeknepen: Elke 4 jaar een nieuwe auto = BPM + BTW, veel tanken = ACCIJNS, fiscale bijtelling = vier jaar lang 22% over de NIEUWwaarde.
Wel of geen leaseauto: niet meer zeiken dus

small_town_dude | 27-11-07 | 13:52

Rovolucion 27-11-07 @ 13:46
als jij weer met de auto gaat sta ik ook niet meer in de vieze adem van een goorlap...

van dal | 27-11-07 | 13:51

Fleischbaum geeft de oplossing al zelf aan. 15% moet verplicht ende permanent op vakantie. Oftewel: emigreren. Kilometerheffing is de eerste belangrijke stap naar emigratie voor veel werkende mensen. Waarom zou Balkenende de werkende mensen de auto uitjagen, als hij ze ook het land uit kan jagen? Toch?

tipo | 27-11-07 | 13:50

Cool! ik wist niet dat ik kon editten!!!

de Chef | 27-11-07 | 13:49

Iedereen die loopt te zeiken over lease-auto's; het grootste gedeelte van de lease-auto's wordt bereden door vertegenwoordigers, mensen die gedetacheerd zijn of beroepshalve overal in Nederland moeten zijn. Wordt een beetje lastig om daarheen(?) te verhuizen. Afgezien van het feit dat wij straks nog meer gaan betalen voor een auto die niet van jezelf is.

Robuust | 27-11-07 | 13:49

@superjan
Mooi, dat is dan ook weer opgelost. Eurlings kan een voorbeeld aan ons nemen.

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 13:46

Ik ben er helemaal niet blij mee dat alle automobilisten de trein in worden gelokt.
NS is een kutbedrijf dat weigert reizen plezierig en comfortabel te maken voor hun klanten.
Ik ga nu elke dag in de stoptrein naar Amsterdam in de spits heen en terug en elke dag moet ik staan omdat er geen zitplek is, omdat het zo fucking vol is in die kuttrein en die neuzen bij de NS weigeren grotere treinen in te zetten. Ik moet er niet aan denken dat er nog meer mensen bij komen die normaal met de auto gaan. Sterker nog, zodra mijn uitzending naar Amsterdam voorbij is, ga ik ook weer lekker met de auto, dan maar in de file, sta ik niet in de koffieadem van een andere goorlap.

Rovolucion | 27-11-07 | 13:46

@Serialhtrilla @ 13:36
Ik heb er over nagedacht. De enigen die profiteren van deze maatregel zijn leaserijders. Of zit je in het verkeerde topic te posten?

tipo | 27-11-07 | 13:44

Hebben die politici een plaat voor hun kop ofzo????

ik rij motor... en heb dus nergens last van... en andere mensen hebben geen last van mij...

Maar net als ik wil je wel eens van de ene kant van amsterdam naar de andere... en hoe ga je dan??? inderdaad.... OVER DE RING!

en wat gaan de el-cheapeau-bestuurders dus in de toekomst doen wanneer ze van de ene kant naar de andere moeten, maar moeten betalen op de ring???

Inderdaad... gewoon door de stad.... DenHaag BEDANKT!

DeArmeStudent | 27-11-07 | 13:43

@maaier> toch zie je het steeds meer. Ik rij ook pas om 9.15, vandaag zelfs om 9.45.

superjan | 27-11-07 | 13:42

superjan 27-11-07 @ 13:37

er valt zioveel op te lossen als werkgevers en werknemers flexibeler zouden zijn. Thuiswerken gebeurt veel te weinig (natuurlijk eerst stoppen met rare arbo-regeltjes daaromtrent) omdat werkgevers hu mensen niet vertrouwen. Als de vele mensen waarbij dat kan verdeeld over de week 1 x minder s'ochtends vroeg in hun auto gaan zitten, is er heel veel opgelost.

Maaier | 27-11-07 | 13:41

@de geilige maagd> Dat zou inderdaad een oplossing zijn. Gewoon om de 5 minuten, 30 seconden de brug bij muiderberg in laten klappen. En de natuur haar selectiewerk laten doen.

superjan | 27-11-07 | 13:41

Het overgrote deel van de filetijgers is man. Die zitten blijkbaar liever een paar uur per dag in de auto dan dat ze op zoek gaan naar werk in de buurt. In dat geval zouden ze namelijk meer thuis zijn, en moeten ze dus meehelpen in het huishouden. En ja, wat is nou leuker, in je auto zitten, lekker naar de radio luisteren, of de stofzuiger door het huis halen?

Theorie van K. Maf: de meeste filerijders vinden het eigenlijk wel best.

Kees Maf | 27-11-07 | 13:40

@superjan 27-11-07 @ 13:26
'Autorijden wordt goedkoper door het duurder te maken.' Newspeak in wording... En Big Brother zal tevreden uw onnavolgbare wegen volgen...
Ik ben trouwens benieuwd of het kastje 50 of 100 Euro gaat kosten. Kan de fabrikant en leverancier geen keuze maken? Is ook moeilijk.

tipo | 27-11-07 | 13:40

@superjan
Een neqschot voor die 15% zou misschien ook een oplossing zijn.

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 13:38

@superwatje> ik heb ook een duitser, met boxermotor en die zuipt me arm in de file.
Overigens heb ik gehoord dat 15 % minder verkeer de files gewoon oplost. Laten we vanavond om ons heenkijken, Volgens mij is minstens 15% niet bezig met zakelijk of woon werk verkeer.

superjan | 27-11-07 | 13:37

En terecht!
Het moet niet als oplossing gezien worden maar meer als maatregel. En voor al die mensen met een lease auto, ga dichterbij je werk wonen of zoek een baan dichtbij huis en ga lekker met het openbaar vervoer. Beter nog pak de fiets. Klote lease autos de overheid zou dat gewoon moeten afschaffen. De voordelen die een lease rijder geniet zouden evenredig moeten zijn aan diegene die met OV en de fiets komt. De lease rijder zou dezelfde vergoeding moeten krijgen als diegenen die al op de fiets komen, niks dus. Waarom is iedereen zo fucking lui hier in Nederland. Ik zeg begin lekker bij jezelf ipv te kankeren op van alles en nog wat. Kijk of er regelingen zijn om 2x in de week thuis te werken 2 dagen met het OV te komen en 1x met de auto. Mensen hier zijn echt niet zo belangrijk dat ze de auto ECHT nodig hebben op werk zelf, behalve dan het woon & werkverkeer. Denk daar maar eens over na!

Serialhtrilla | 27-11-07 | 13:36

@Ronnie D. 27-11-07 @ 13:30

Het is genaaid met een 'd', heus, je voelt het verschil.

De Regeering | 27-11-07 | 13:35

@superjan:
Zitten er 40.000 opa's, lessertjes en trucks in de spits? Ik ben helemaal niet tegen een betaalsysteem om dan tenminste door te kunnen blazen, maar waarom zo moeilijk doen als het ook eenvoudiger, goedkoper en transparanter kan. 2/3 van het zogenaamde probleem bestaat gewoon niet.

*Moet wel vroeg moet beginnen anders heeft hij geen parkeerplek voor zijn Duitse achterwielaandrijvertje in zo'n troosteloze kantoorstad*

Super Watje | 27-11-07 | 13:34

@Ronnie D.
Mee eens. Ik regel wel wat spandoeken. Tegen welke beperking van onze vrijheid gaan we eigenlijk demonstreren dan?

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 13:34

[email protected] En je hebt nog gelijk ook. Die chef. Moet die niet naar yoga

LibertasSimplex | 27-11-07 | 13:33

ijsklont 27-11-07 @ 13:27'

Yep! Straq plan.

*rijdt Apache uit de loods*

sneaker | 27-11-07 | 13:32

-weggejorist-

sneaker | 27-11-07 | 13:31

-weggejorist-

Ronnie D. | 27-11-07 | 13:30

Allemaal aan de privehelikopter, dat zal ze leren!

ijsklont | 27-11-07 | 13:27

Eigenlijk is het zo simpel: ga wonen in de stad waar je werkt of zoek werk in de stad waar je woont. Probleem opgelost.

Sydough | 27-11-07 | 13:27

En als het OV merkt dat autorijden duurder wordt is dat voor hun het teken om de tarieven ook wat op te schroeven. Gelukkig gaat deze jongen lekker met de fiets!

puddingbrood | 27-11-07 | 13:26

moet je eens kijken hoeveel benzine je bespaart als je niet meer in die file staat. dan haal je zo'n spits vignet er makkelijk uit.

superjan | 27-11-07 | 13:26

@tipo @ 13:22
Ik zou graag het woord 'hoe' willen toevoegen aan mijn vorige tegeltje. In de laatste zin, ergens in het midden. Kan dat nog?

tipo | 27-11-07 | 13:25

Nederland is VOL, nee dit zijn niet mijn woorden maar het is wel de waarheid!
VOL met mensen, VOL met auto's, VOL in de trein!
OVERAL!!!
KAPOT Gaan we!

Mortyys | 27-11-07 | 13:24

@super watje> onzin ze moeten ergens beginnen. En wel nu. en zoals altijd ligt de oplossing in een betaalsysteem. Trucks gaan dan meer s nachts rijden, opa gaat na de spits, oma ook net als lesauto's studenten en ander gribus. Wij kapitalisten kunnen doorknallen en dat kost een bedragje ( dat je volgens mij weer kunt afrukken) ies simpel.

superjan | 27-11-07 | 13:24

Maaier 27-11-07 @ 13:18
*zucht mee*
Door deze proef betaal je EN voor bezit En voor gebruik. Hebben we alletwee ons zin, zal Camiel stomme Piel gedacht hebben. En als de proef slaagt, dan wordt het een 'tijdelijke' maatregel. Je weet zelf toch ook wel het daarmee verdergaat?

tipo | 27-11-07 | 13:22

@dokie:
prachtige drogreden. maar voorlopig woon ik niet in Afrika...

mvg | 27-11-07 | 13:22

@sjaakdeslinksesul 27-11-07 @ 13:12

Dan denk ik dat Fleichbaum ook onder gebruik valt.

De Regeering | 27-11-07 | 13:21

Regering stop eens even met nodeloos veel geld uit te geven over onze ruggen heen!
Waarom moet er weer zo'n belachelijk duur project worden gestart (wat ook nog eens een paar keer te duur zal uitvallen)? De regering wil graag dat mensen die veel rijden en auto's die onzuinig zijn meer laten betalen. en verder dat ze tijdens de spits minder op de weg zijn.

Even denken..... het rare is dat als ik nu in een onzuinige auto rijd en veel kilometers maak, ik ook meer benzine moet betalen, dus eerste twee punten gelden al.
Dus alleen nog een oplossing voor het ontspitsen, maar daar hoeft geen debiel systeem met kastjes etc. voor gemaakt te worden, simpele systemen met tolpoorten op bepaalde tijden bestaan al eeuwen (London, Frankrijk (Péage)).
Maar het zorg er eerst eens voor dat mensen ook de mogelijkheid hebben om buiten de spits te rijden! Dus bevorder flexibele werktijden, ruimere kinderopvang op andere tijden, winkels langer open etc. . Alsof de automobilist zo graag in de file staat, hij/zij kan vaak niet anders.

Super Watje | 27-11-07 | 13:20

@maaier:
vooralsnog is t én/én en niet óf/óf...

mvg | 27-11-07 | 13:20

Ik werk in 020... ik ben zwaar voor. SP ers van de weg. VVDers ruim baan.

superjan | 27-11-07 | 13:20

@Krijtstreep
Allemaal best wel mee eens en denk er vaak zelf ook wel zo over. Maar ga jij dan nu met een spandoek voor het binnenhof staan? Ga jij nu met een lijst langs de deuren handtekeningen verzamelen? Ga jij nu tijd energie en moeite er in steken om er iets aan te veranderen?

Wat ga je doen? Ga je alleen maar schelden en schreeuwen op een blog? Of ga je er wat aan doen.

Zeg het maar.

Dokie* plukt een bloem en denkt, ach als ik suikerziekte of griep zou hebben, ga ik hier tenminste niet dood. Ik mag hier in een luxe auto rijden en ik werd betaald door de overheid om te gaan studeren. Ik krijg geld om mijn kinderen op te laten vangen als ik aan het werk moet om ze te eten te geven. Als ik wat wil eten pin ik 50 euro en heb ik keus uit meer dan 40 soorten chocopasta in de supermarkt, kan ik 55 soorten groenten eten en heb ik niet alleen superbintjes maar ook extra kruimige aardappels tot mijn beschikking. En zelfs als ik aan de dope zou gaan, zou de overheid me drugs geven om de pijn te verzachten en me betalem om er weer vanaf te komen. Kom je uit Afrika en heb je geen eten? geen probleem wij zorgen voor je. Heb je moeite met onze cultuur? Geen probleem we helpen het je leren.

Zet eens kruik op je hasses en loop eens op je blote poten 20km naar een Shell pompstation om vervolgens vervuild water uit de naastliggende sloot te halen zodat je je rijst kan koken en ga vervolgens in je tuin op een cocosmat liggen slapen. Kijken of je baalt van rekeningrijden.

Nederland is geweldig. Loop niet zo te zeiken allemaal.

DokieDokie | 27-11-07 | 13:20

Overigens wil ik ook graag zoenen als ik genaaid word. Anders hoeft t van mij niet.

mvg | 27-11-07 | 13:19

tipo 27-11-07 @ 13:16

*zucht* Het gaat van wegenbelasting op gewicht naar wegenbelasting op gebruik. Da's toch niet meer dan normaal?

Maaier | 27-11-07 | 13:18

@Maaier 27-11-07 @ 13:13
Precies, ze geven die benzine ten slotte gratis weg bij de pomp.

tipo | 27-11-07 | 13:16

sjaakdeslinksesul 27-11-07 @ 13:15

Ja. Als ik jouw vriendin mag zien.

Maaier | 27-11-07 | 13:16

Maaier 27-11-07 @ 13:13
Mag ik mijn vriendin jouw reactie laten zien?

sjaakdeslinksesul | 27-11-07 | 13:15

Zo lang de baas betaalt, vind ik het best.

mvg | 27-11-07 | 13:14

Dikke boehoe voor autobezitters, maar het is natuurlijk volstrek logisch om te gaan betalen voor gebruik ipv van voor bezit.

Maaier | 27-11-07 | 13:13

@De Regeering 27-11-07 @ 13:06
Prioriteiten he, als de chef een scheet laat is Fleischbaum aan de dunne.

sjaakdeslinksesul | 27-11-07 | 13:12

-weggejorist-

Ronnie D. | 27-11-07 | 13:10

@sjaakdeslinksesul 27-11-07 @ 13:00

Slijmert.

De Regeering | 27-11-07 | 13:06

Hadden ze al jaren geleden in moeten voeren, en als ze dan ook de rijtuigbelasting afschaffen is er ook weinig op tegen...
Niets zo irritant als op de A12 vaststaan met allemaal mannekes in autootjes die naar hetzelfde kutkantoortje moeten, maar uit statusoverwegingen wel dat triestige leasebakje moeten blijven rijden....
En dat is dan wel over, als het de baas echt geld gaat kosten....

bubkanl | 27-11-07 | 13:05

Helemaal eens met krijtstreep.
Echter, rekeningrijden mag van mij zo snel mogelijk ingevoerd worden. Ik kan dat gewoon declareren en al die VUTters, WWers, OAWers en bejaarden denken wel twee keer na om in de spits te rijden!. Omdat dit voor de meeste zakelijke rijders geldt zouden ze voor hen (leaseauto's) ook de BPM kunnen afschaffen zodat het rekeningrijden niet aan de consument doorbelast hoeft te worden.

small_town_dude | 27-11-07 | 13:04

Auto rijden is niet voor de gewone man! Die moet met de trein. Kunnen de ongewone mannen (en vrouwen) lekker doorrijden naar het werk. Ik hoop dat een spitsabonnementje Ring Amsterdam minimaal 500 euro per maand gaat kosten.
Een snelweg ziet er overigens ook veel mooier uit met alleen maar nieuwe auto's van Duitsche makelij. Weg met die stinkende diesels van de gewone man.

Hoppa Hoppa | 27-11-07 | 13:03

@Emocore
Zie mijn eerdere post 12:48
Alleen links en werkloos Nederland demonstreert. Dit kabinet verdient een mega-demonstratie, maar die zal er nooit komen, want iedereen die last van deze geldklopperij heeft, heeft nu eenmaal ook een baan en te veel plichtsbesef.

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 13:02

Gelukkig kan Fleischbaum met de tram en de bus naar de redactie komen. Dat is al 1 van de 40.000 mensen op de ring minder! Een beter berijkbare ring, begint bij jezelf!

De Stagiair® | 27-11-07 | 13:02

Niks files oplossen, gewoon de mobiliteit beperken. Kudtkabinet.

Conan de Rabarber | 27-11-07 | 12:58

Was ik maar een fin

ConservatiefLiberaal | 27-11-07 | 12:58

De accijnzen en btw op benzine is al een verkapte rekeningrijden. Wie meer rijdt, wie meer betaalt. En nu krijg je dit er ook nog bij. Het zal me benieuwen hoe het de provinciale wegen straks vergaat. Spaanse taferelen? Oftewel, gratis stil staan?

Eagle_Eye | 27-11-07 | 12:58

Ben het met Fleish eens, zolang de baas die rekening maar lapt ;)

DeSteef | 27-11-07 | 12:57

Dermate de tijd verstrijkt krijg ik steeds meer de indruk dat we hier leven in een schijndemocratie. Bovendien gaat het binnen de politiek ook nergens meer over en worden beslissingen als deze tegen de wil van het volk doorgevoerd.
En wat kan de burger hier tegen doen? Demonstreren? Staken? Den Haag platbranden? Lekker Bloggen?

Als iemand een sterk idee heeft, maak het kenbaar

emocore | 27-11-07 | 12:55

ik lach mij iedere ochtend de bulten, kilometers fraai autoblik stil ,de een nog mooier dan de ander, allen stil starend naar de vrolijk schitterende tomtom, bezig met de gsm of neusinhoud, scheldend op die anderen die de file natuurlijk veroozaken, voornemens dat de maat nu echt vol is en alternatieven rangschikt, echter de volgende, en volgende, en die daarop weer vrolijk aansluiten omdat dat alternatief toch wel erg veel inzet en ander ongemak veroorzaakt, in ieder geval ben je koning van een paar vierkante meter asfalt, toch?

Tubifiks | 27-11-07 | 12:55

@Yokiamy
Precies, een beter milieu begint bij jezelf. Daarom zou het het CDA sieren als ze haar eigen achterban (boeren) eens ging aanpakken. De CO2-uitstoot van koeien is mega! Maar nee, pak de weerloze automobilist maar weer. Op auto's is het makkelijker kankeren dan op koeien.

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 12:55

@ De Regeering

een beter milieu begint bij jezelf!

en verder, iedereen weet toch dat het maar om 1 ding draait in de westerse wereld? juist, geld. en iedereen wil alleen maar meer.
dus niet zo zeuren, doe er maar wat aan in plaats van als een kudde schapen te gaan schreeuwen en bléren

yokiamy | 27-11-07 | 12:52

F*ck Bos!

emocore | 27-11-07 | 12:51

Krijtstreep 27-11-07 @ 12:41
En wat doen we met de winst en de meevallers? Nutteloos uitgeven in de oneindige put van balende negertjes enzo. Staat zo humanitair.

Zo jammer! | 27-11-07 | 12:51

@ ed.. 27-11-07 @ 12:06

Gewoon, thuis!

Anyway, de werkgevers gaan dit straks gewoon betalen middels de huidige fiscale ruimte tussen daadwerkelijke fiscaal aftrekbare woonwerkvergoeding en uitgekeerde fiscaal aftrekbare woonwerkvergoeding. Niets aan de hand, geen files weg, wel goed voor de schatkist.

Tobus | 27-11-07 | 12:49

En die 40.000 mensen die moeten erbij in de trein??

koeberg | 27-11-07 | 12:49

@Da wizard
Helaas een waarheid als een (katholieke) koe.
@Krijtstreep
Het is maar goed dat je het van je afschrijft, want je zou er nog wat van krijgen, zoveel ergernissen.... Maar wel helemaal met je eens! En dan ook nog zeiken die ambtenaren dat ze zo hard werken.

Wanneer gaan we demonstreren tegen dit kabinet? De maat is nu toch wel een keer vol? O nee, alleen links en werkloos Nederland demonstreert. Daarom worden altijd alleen maar de hardwerkende sloven gepakt.

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 12:48

Er bestaat geen nutteloos tuig, anders heb je ook nuttig tuig.

De Schaapherder | 27-11-07 | 12:47

Je kunt geen buitenlander uitleggen dat je in Nederland allereerst een vermogen aan belasting betaalt om überhaupt een auto te kunnen aanschaffen. Vervolgens betaal je je blauw aan wegenbelasting én vloeit een groot deel van de prijs van een litertje brandstof in de zak van de staat. En dan nu ook nóg meer betalen om in de dagelijks groeiende rij te mogen staan. JE ZOU GELD TERUG MOETEN KRIJGEN!!! Den Haag heeft wel heeeel veel geld nodig om hun bemoeizucht te financieren.

Van Oranje Nasi | 27-11-07 | 12:41

Randstedelingen genaaid door de boeren van het CDA.
Prachtige kop...

da wizard | 27-11-07 | 12:41

boetes +20%
BTW +1%
Bijtelling +3%
Vliegtax
Slurptax
Schoolgeld +22E
Rekeningrijden
Gratis Diploma MBO voor perkjes vegen

Extra geld voor de direntuinlanden!
Extra geld voor +11% salaris voor de ambtenarij!!
Extra geld voor onderzoek naar de onderzoeksmogelijkheden van onderzoekers!

Goedverdomme wat is dit kabinet een stel schofterige idioten bij elkaar. Overal wordt extra gedaan voor de zieligen, de 5% van het land, maar de overgrote meerderheid van de normale werkende mensen moeten maar gewoon over de algehele lijn overal extra voor betalen.

Het is KUL. KUL!

Alle gemeenten in Nederland maken exorbitant veel WINST op de gewone burger, maar drukken dit systematisch achterover. OZB? Bullcrap!

www.leoverhoef.nl/

Nederland maakt schandalig veel winst op zijn volk, en het gaat louter naar peop projecten, hulpverlening en de politieke agenda van de grootste werkgever in Nederland, de overheid. Slim natuurlijk, want net zoals elke werkgever willen ze zelf het meeste opstrijken. 40 vrije dagen per jaar, + ATV dagen.... kom je niet in de 2de kamer? geen nood, de burgerij betaalt je wel 2 jaar lang 6k bruto per maand. OM EEN NIEUWE BAAN TE VINDEN?! 2 JAAR LANG BETAALT DE BURGERIJ JE WEL 2.4X MODAAL! want die arme arme arme overheids mensjes hebben het zo zwaar. 40 vakantie dagen is eigenlijk te weinig.

De overheid is slechts een tool om zoveel mogelijk belatsingmaatregelen te verzinnen, de een na de ander, en er wordt NOOIT een maatregel teruggeroepen. Kwartje? BPM? Bijtelling? Slurp? Boetes? Rekeningrijden? 80KM Zones? NOOIT WORDT ER WAT AFGESCHAFT!?

Als je in het bedrijfsleven een project invoert, en het heeft geen resultaat, dan schaf je het AF en probeer je wat nieuws. Het is geldklopperij, van de hoogste orde, een aanfluiting van de economische vrijheid van de werkende man. We worden allemaal systematisch door een lachende wouter bos in onze reedt geneuqd.

Laten we vrije markteconomie aan de zorgverzekeraar geven, want dan gaan de prijzen omlaag! politiek paradepaardje. Wat gebeurt er: alle verzekeraars gaan om een tafel zitten, zggen +100 E, en wat gebeurt er? Tja, er was helemaal geen marktwerking joh, we gaan gewoon de prijzen +10% verhogen dit jaar. Waarom? omdat het kan burgertje! wat ga jij eraan doen dan? je overheid doet toch al helemaal niets. We lopen allemaal lachend naar de bank joh!

Het is een grof SCHANDAAL.

Krijtstreep | 27-11-07 | 12:41

Filerijders zijn de motor van de economie en de schouders onder de verzorgingstaat. En dus moet je filerijders straffen, pesten en beroven. Toch?

Zeddegeizot | 27-11-07 | 12:39

Ik snap niet dat ze Vinex wijken bouwen. Die rijke mensen rijden in dure auto's naar de stad en daar ligt het probleem: de file. Laat die rijken maar meer betalen, i.p.v. de "armeren".

Keaning_Radboud | 27-11-07 | 12:38

De Chef is geschikt, dat is wel duidelijk!

MistahMastah | 27-11-07 | 12:38

Citaat uit de Televaag : ""Oud-Philipsdochter NXP gaat voor 50-100 euro een doos voor in de auto leveren waarmee moet worden betaald, zo meldt het FD.""
Nou, lijkt mij simpel... dan koop je toch gewoon niet zo'n doos ?

Mazzeltov | 27-11-07 | 12:37

Nou weet je Chef. kilometerheffing is toch betalen PER kilometer? Dus stilstaan in de file is niet zo duur. Zet dan maar je motor uit. Want benzine accijnzen blijven natuurlijk.

DatDus | 27-11-07 | 12:36

Kan iemand mij zeggen waar de metro ingangen zijn tussen Almere en Schiphol Rijp? Lijkt me heerljk dat OV en ik zie ook in iedere andere wereldstad dat mensen vanuit de buitenwijken en voorsteden in de metro stappen en naar hun werk gaan. Maar ik kan het nooit vinden.

bijtertje1001 | 27-11-07 | 12:33

Ben ik blij dat ik in de continudienst zit, dan zie je dat verkeer allemaal voorbij komen. Hiervoor reed ik 75.000 km per jaar door nederland, ik hield altijd rekening met een half uur vertraging en was misschien 1 keer per jaar te laat.
Ik denk dat een gratis wekker van de overheid meer filevorming zal vermijden.

Maaknieuitjoh! | 27-11-07 | 12:32

@De Chef: "dat wordt betaald in de file staan"

Mooi, ik wordt graag betaald als ik in de file sta. Wellicht bedoelde je "betalend in de file staan"?

frut666 | 27-11-07 | 12:30

Oplossing; rekeningrijden alleen van toepassing op dagjesmensen, bejaarden, werklozen en ander nutteloos tuig

duit in het zakje | 27-11-07 | 12:30

Aha, Roel Pieper gaat eindelijk scoren!! De knappert!

Megalomaantje | 27-11-07 | 12:30

Lekker nog duurder in de file staan. Goed zo.

Zo jammer! | 27-11-07 | 12:30

zolang ze geen tolpoortjes op het fietspad zetten vind ik het allemaal best.
of dachten ze dat nou al die vadsige lijken uit hun auto kruipen en voortaan op de fiets gaan slingeren en bij elk kruispunt de doorgang versperrend op groen gaan wachten?, dan ben ik tegen.

zorg(elijke)staat | 27-11-07 | 12:29

ik snap dat hele idee niet van file rijden maar schijnbaar staan er mensen voor in de rij hea

lokado | 27-11-07 | 12:28

Waar blijven de goede oude tijden. Een fabriek als Bruynzeel was nog heel groot. Zij lieten voor de poorten van de fabriek een heel dorp bouwen voor hun werknemers. Je ging gewoon lopend naar je werk. Zelfde gold voor Verkade. Niemand klaagde over rekeningrijden of files.

Terug naar die tijd. Laat maar eens een gezellige woonwijk bouwen in de Zuid-As.

Knip | 27-11-07 | 12:27

@Jan Klaas 12:24

laat ze dan dat gat van 4 meter vullen met beton, kunnen we een nieuwe stad daarop bouwen die ook nog eens langer klimaatbestendig is...

cyberpost | 27-11-07 | 12:26

In 2010 zal meer dan de helft van al het wegverkeer uit vrijetijdsverkeer bestaan. Lijkt me goed die groep uit de spits te weren

Sir EnemA | 27-11-07 | 12:26

@Kickit 12:19
En zo is het maar net!

De Geilige Maagd | 27-11-07 | 12:26

Wij zijn het van a tot z eens met dit stukje van Fleischbaum/Chef...

VanFrikschoten | 27-11-07 | 12:26

Lekker. Dat komt dus naast de slurptax die voor nieuwe auto's gaat gelden. De BPM gaat elk jaar met 6% omlaag, omdat dat moet van de EU, dus ondertussen betalen we wel 94% BPM en 100% slurptax. Nogmaals even uitgaand van de nieuwe auto's, die volgend jaar wat langer in de showroom zullen blijven staan. De geest van het rekeningrijden is uit de fles en de houderschapsbelasting (=wegenbelasting voor de oudere kinderen) loopt nog lekker door. Prestatiecontract zeg ik. Betalen is ook wegencapaciteit geleverd krijgen. Inmiddels hebben we zoveel gedokt dat we mogen eisen dat daar een fatsoenlijk wegennet tegenover staat. En geen rokende file waardoor de lucht dermate verziekt wordt, dat in mijn regio (A6/A1) de kankerstatistieken omhoogschieten. Afgelopen jaar was mijn vrouw aan de beurt. Ik kan een en ander toch niet helemaal los van elkaar zien.

De Regeering | 27-11-07 | 12:25

-weggejorist-

Moozart | 27-11-07 | 12:25

NEE! Laat aub al die debiele auto(niet)mobilisten in hun blikken doodskistje blijven. Nu kan ik elke ochtend en avond zonder files en bejaarden op het fietspad lekker relaxed naar mijn werk peddelen. Als het forenzenvolk echt massaal uit de wagen stapt, wordt het voor mij een stuk minder leuk. Dus lekker blijven filerijden met zijn allen!

dagrunge | 27-11-07 | 12:24

Ik lees net dat ze 'een kastje' willen gaan inbouwen in de auto...
Mooi, nu maar wachten op de eerste hack!

Als het op GPS zou werken is het helemaal ideaal: een beetje alufolie en... weg verbinding met GPS!

cyberpost | 27-11-07 | 12:24

Ik heb een beter idee, dat hele amsterdam afsluiten met een muur van 4 meter hoog. Kan werkend nederland tenminste rustig naar zijn werk rijden.

Jan Kaas | 27-11-07 | 12:24

@ Megazand 27-11-07 @ 12:19:

Djiezeus. "betekend"?

Jij hebt duidelijk nog geen recht op je MBO2 dipleauma.

keauss | 27-11-07 | 12:23

En dat voor een kabinet waar de PvdA in zit: de rijken hebben geen last meer van files en Jan de Arbeider pakt maar weer de fiets o.i.d. om aan het werk te gaan

Karel de Vries | 27-11-07 | 12:22

Als Fleisch de Chef is mogen ze van mij allebei deaudt!
Enfin, Fleisch kan op z'n bureel een slaaphoekje inruimen of gewoon op de fiets komen, net als DonnerT. Wacht eens, deze Fleisch woont toch op de gracht, op stand? Neem dan de tram, jongen, dan zie je nog eens wat..

.

Amsterdam - HOERRR - de klootestadt van 'weg met ons' heeft gebrek aan doekoe door alle malversaties, dus wordt automobilistje pesten gebruikt om tekorten te verdoezelen.

wopper | 27-11-07 | 12:22

Tja, al die katholieke bejaarden uit het zuiden des lands hebben hier geen probleem mee. Ten eerste wonen ze niet in de Randstad en ten tweede rijden ze geen auto meer op de snelweg (ies eng). Wat op zich weer goed is want rijden kunnen ze niet. Maar goed: dank u CDA. Het is wel Bos die de financien voert maar het CDA is de baas in dit kabinet. (Dat Eurlings ook van beneden de rivieren is, ís geen toeval!) En aangezien de vergrijzing aantoont dat mensen steeds ouder worden kun je d'r donder op zeggen dat een volgende verkiezing (morgen of over een paar jaar) niets veranderd. Dat wordt slikken of met de bus.

poursuivant | 27-11-07 | 12:22

En ik mag aannemen dat je een vrijstelling krijgt van dat extra betalen als je kunt aantonen dat je naar je werk moet op dat tijdstip. Dat je daar een salaris mee verdient en belasting betaalt.

Of ben ik nu te optimistisch?

James Lastig | 27-11-07 | 12:22

Goedverdegoedver!

Ik ben helemaal niet blij hiermee

want ik hou graag een beetje ruimte in mijn 1ste klas coupe.

keauss | 27-11-07 | 12:21

Verschuiving van het probleem file, want file's kan je niet oplossen leer er maar mee te leven, want het zal alleen maar drukker worden!

J.Dahmer | 27-11-07 | 12:21

Da's goed nieuws! Wordt de staatsruif weer aangevuld en dat betekend weer wat te vreten voor mij

Megazand | 27-11-07 | 12:19

@ al die mensen die het hebben over wonen bij je werk en omgekeerd.

Fuck you ooit wel eens van detachering gehoord???

Ik vind alles prima. Als mijn baas het betaald. Die brengt het weer in rekening bij de klant. Die klant brengt het weer in rekening bij zijn klant en uiteindelijk betaald iedereen (ook niet auto bezitters) gewoon de kosten. Over dit geheel gaat nog wat btw, en loon belasting en de kas is weer gevuld voor een jaar kansloos integratie beleid.

KicKiT | 27-11-07 | 12:19

Ja, dus de bedrijven gaan wel gewoon door met in de randstad vestigen, waar je woont is jouw zaak dus betaal je dat maar zelf en uiteindelijk staan we dus allemaal in de file, precies even lang als altijd. Geen wegverbreding, dat geld gaat gewoon naar kansloze projectjes voor kansenjongeren en niet naar de infrastructuur.

'no taxation without representation' had ik ergens gehoord, ik vind het wel een mooie voor eurlings. Klootzak, doe gvd eens iets aan dat wegennet en maak het niet alleen maar duurder!!

granaatwerper | 27-11-07 | 12:17

Dat het puur en alleen zakkenvullers zijn was toch al bekend... Milieu-tax, waarmee niets aan het milieu gedaan wordt.. en nu filetax, waarmee niets aan de file gedaan wordt.. alcoholtax, waardoor jongeren zogenaamd minder door gaat drinken (werkt toch niet, iesh bewezen), waardoor voor de ouderen betalen... De prijs(lees belasting) voor sigaretten omhoog met 25 cent, deze belasting wordt weer belast, waardoor het 36 cent wordt (ik bedoel: WTF?),..... enzovoorts

Alcoholic | 27-11-07 | 12:15

Hahaa, stelletje sukkels!!
Ga toch met de fiets, kost je helemaal niets!

Dirk Teur | 27-11-07 | 12:15

@Gezellig: heb je dat net gedaan, verhuist dat **bedrijf opnieuw naar een andere niet filevrije locatie. En dat van je partner niet. Wat is wijsheid?

doe eens niet | 27-11-07 | 12:14

@Grasgriezel @ 12:12
Parkeer je vierwieler dan even in 020 Gaza, dan is ie tenminste snel uit z'n lijden verlost

Tobi | 27-11-07 | 12:14

Werkelozen in de ochtendspits? Dachtutniet, die liggen dan nog uren in hun nest te stinken.
Ben overigens op zich wel voorstander van rekeningrijden, extra betalen voor drukke trajecten op drukke tijden.
Maar dan wel de wegenbelasting omlaag zodat mensen die de spits vermijden er financieel op vooruit gaan, alleen dan kan het werken. En dat gebeurt toch niet. Dus het is kut.

Atheisme.nu | 27-11-07 | 12:13

Wat ongenodegast @ 12:05 zegt

Tobi | 27-11-07 | 12:13

? De Chef= Fleischbaum.....? gevalletje gespleten persoonlijkheid? Dat krijg je ook van dat soort rare plannen. Rekeningrijden invoeren (uberhaupt van de zotte) zonder BPM te verlagen. Eurlings doe me een lol en laat je eens hardcore nemen in een fietsenhok onder toeziend oog van een camera.

doe eens niet | 27-11-07 | 12:12

Ik rijd nog geen 1000 km per jaar, en dat vind ik al teveel.

Grasgriezel | 27-11-07 | 12:12

Ik heb laatst drie keer een ochtend en avond in de file gestaan tussen 010 en 020. Voor mensen die dit dagelijks doen: stelletje malloten! Ga (A) wonen waar je werkt of (B) werken waar je woont of (C) ga rekeningrijden, betaal veel voor energie, veel belasting en eet veel pompvoedsel. Wat je ook kiest: hou een sop met ZEUREN! En neem vooral NIET de trein. Die is er voor mij, de incidentele reiziger.

Gezellig! | 27-11-07 | 12:11

goedZo betalen zal je met je vinex-hypotheekrenteaftrek en je kut-auto!
je kan ook verhuizen met je poffertjesporem, geen file, geen auto, geen ergernis, geen kosten. Toedeledoki

ams | 27-11-07 | 12:10

.
En die dagjesmensen betalen natuurlijk nu geen wegenbelasting om op diezelfde weg te rijden...

demonizer | 27-11-07 | 12:09

Ik zou graag eerst het kwartje van Kok eens terugzien. Dan wat beter OV. Pas dan in Europees verband maar eens afspreken dat via de brandstofprijzen het verbruik belast wordt, en niet het bezit van de auto.

knurfie | 27-11-07 | 12:09

Hmmm, ik vrees dat 't wel gaat werken; als ik ervoor moet betalen, ga ik voortaan weer met de bus naar 020-centrum. Duurt langer, dat wel, daarom nu nog met de auto.

Kees Maf | 27-11-07 | 12:09

Chef: [X] Geschikt.

Deport | 27-11-07 | 12:08

Jullie doen nu aan een vorm van zelfbevlekking?

RexMundi | 27-11-07 | 12:08

-weggejorist-

De StoorZenDer | 27-11-07 | 12:07

Ik ben voor! *Edit door De Chef* -Hij is tegen-

bwahaha | 27-11-07 | 12:07

Ik krijg nu al genoeg rekeningen...
Laat dat rekeningrijden alsjeblieft achterwege!

cyberpost | 27-11-07 | 12:06

waar zouden we zijn zonder de trein

ed.. | 27-11-07 | 12:06

De Chef 4 president

sneaker | 27-11-07 | 12:06

[ ] Fleischbaum
[x] Chef

uninvited guest | 27-11-07 | 12:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken