Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eh... Israël. Iran kan centrifugeren

sritedan.jpgIran gefeliciteerd! Dankzij lakse Nederlandse beveiliging hebben jullie via-via alsnog dat kernenergiegebeuren voor elkaar gekregen. Tja, de buitenwereld altijd maar klagen dat Iran nog in de middeleeuwen leeft. En dan gaan ze eens mee in de vaart der volkeren, is het weer niet goed. Want Iran meldt dat ze precies op schema liggen met hun atoom- programma. Vandaag zijn de drieduizend centrifuges opgeleverd waarmee ze uranium kunnen opwerken voor atoombommen kernenergie. President Ahmawattes verzekert de wereld dat ze de opgewerkte uranium alleen maar gaan gebruiken voor vredelievende doeleinden, maar ja, Israël van de kaart vegen staat in Iran gelijk aan wereldvrede. Dus Israël, wat gaan we doen? Jullie target staat al jaren te staan in Natanz (Zoek zelf de kerncentrale via de maps) en de F-15's staan al sinds 2005 klaar op de startbaan. Dus kaal of kammen. Aanvallen of berusten. Wie niet tegen is, is voor. En bewaar de beelden voor in Dumpert aub. De klok loopt...

Reaguursels

Inloggen

"Proef met kernenergie gaat fout in Iran"

Porrello | 08-11-07 | 10:37

Bomb them back to the stoneage

Boze Hebreeuw | 07-11-07 | 22:53

-weggejorist-

Strontland | 07-11-07 | 21:56

WAR NEVER SOLVED ANYTHING.

Except for ending slavery, defeating fascism, nazism, communism,.....

Strontland | 07-11-07 | 21:52

Oh ja,
Als er gebombardeerd wordt zal dit gebeuren op basis van gegronde aanwijzingen en bewijzen die aantonen dat Iran kernwapens bouwt, Amerika zou zich om tal van (economische) redenen een fout zoals bij Irak destijds absoluut niet meer kunnen veroorloven.

Op internet circuleren al diverse luchtfoto's van geheime opwerkingsfabrieken die Iran enkele tientallen kilometers onder bepaalde bergpartijen heeft aangelegd. Bovendien weigert het land internationale waarnemers toe te laten op genoemde plekken. Met een beetje logisch redeneren weet je dan wel hoe laat het is.

kersenflap | 07-11-07 | 20:17

Moeilijke kwestie.
Als we het hebben over westerse bemoeienis met het midden-oosten valt er wat te zeggen van het hebben van kritiek op het defensieve Amerikaanse beleid: Iran zou alweer het derde islamitische land zijn dat bezet wordt door de amerikanenen en het westen.


Anderzijds: Iran is een niet te vertrouwen natie met een regering die op een totaal andere manier redeneert als dat wij dat doen. Men steunt vanuit de overheid op actieve wijze martelaars-fondsen die mannen en vrouwen werven die zich willen opblazen bij een e.v.t inval. Dat is geen speculatie, maar een algemeen bekende openlijke handelswijze van de Iraanse regering, De mullahs geven geen zier om leven of dood. Het leven op aarde is voor hen slechts tijdelijk: als er doden vallen door een Westerse inval zijn dat in hun ogen automatisch martelaren die een betere toekomst tegemoed gaan in het paradijs met de 1000+1 maagden. Tel daarbij op de uitspraken over het willen vernietigen van Israel en je kunt maar tot een conclusie komen: dit land mag nooit en te nimmer kernwapens in haar bezit krijgen. Het is hun of wij!

Zo snel mogelijk bombarderen met gerichte lucht-aanvallen, maar absoluut geen bezettingsmacht vormen d.m.v grondtroepen. Gebeurd dat wel, dan is wo3 een definitief feit.

kersenflap | 07-11-07 | 20:06

ik ben dit keer toch wel voor Iran. Die hele Iran haat die over de wereld heerscht is gewoon door de overheden die belang hebben bij Iraanse olie gestart. Nee tis geen complot theorie, als je ziet dat Iran een van de weinige landen is die zijn olie-vooraden/exportatie onder controle houdt, geef ik ze geen ongelijk, en ze zijn echt niet zo gek om een raketje op Israel te gooien. Hij zal nog niet geland zijn of er er zijn er al 10 onderweg naar Iran vanuit America of andere grote investeerders(schuldgevoel afkopen) van Israel.

Gunner | 07-11-07 | 18:33

Mensen hier zijn echt gruwelijk dom..

Arme zielige joden... :(

R. Panzerfaust | 07-11-07 | 18:26

Pisrael mag natuurlijk alles.

server45 | 07-11-07 | 18:23

Plat bombarderen. Ik ben de laatste die ze zal missen.

jopi | 07-11-07 | 17:14

Weet iemand wat het kost om mijn vuile was daar te laten doen?

pinguinmic | 07-11-07 | 15:48

@Ahasveros 07-11-07 @ 15:24

De arabisering van GS/NN is een halt toegroepen sinds alle >600 comments op het draadje over het marokkieonderzoek op NN is weggejorist.

.

De ontkerstening van GS/NN is nu de bomb, dat wil zeggen het bashen van de CU op de eindeloze Klont-draadjes loopt nog steeds (super)storm.

.

Volgende week begint GS/NN aan de Torah te knabbelen, ik reken op je.. ;)

.

En wat Iran betreft: ach, grossmaul Mahdi Ahmed moet z'n geringe lengte = pielemuis toch ergens mee compenseren.. louter bijbalpraat, niets meer niets minder.

wopper | 07-11-07 | 15:39

Mooi dan kunnen Iran en Israel elkaar meteen terug naar de steentijd bombarderen hebben we gelijk 2 problemen minder.

Bodde | 07-11-07 | 15:33

"gezellig" dus :S

Barry van Hommel | 07-11-07 | 15:30

Ahasveros 07-11-07 @ 15:24

Ik vind het wel gezellog

> zet een nieuwe pot muntthee en steekt z'n waterpijp aan <

Barry van Hommel | 07-11-07 | 15:29

@Joris:
Stop de Arabisering van NN/GS en doet die Dirk Teur & Mahmoud Ahmadinejad es opzouten!

Ahasveros | 07-11-07 | 15:24

@listen2bobmarley: In het non-proliferatieverdrag, door vrijwel alle landen inclusief Nederland en Iran ondertekend, is expliciet vastgelegd dat ieder land het recht heeft om kernenergie op te wekken. Daarmee is dat dus het recht van Iran. Wij Nederlanders hebben daar zelfs onze handtekening voor gezet. Als je dan nu ineens gaat roepen dat het niet mag, sta je goed voor lul met je handtekening.

De enige manier om het non-proliferatieverdrag zijn waarde te laten behouden, is Iran nu gewoon toestaan om haar ding te doen en kernenergie op te wekken zoals we met zijn allen tientallen jaren geleden al hebben afgesproken. Doen we dat niet, dan is het non-proliferatieverdrag geen knip voor de neus waard en zullen andere landen zich bepaald niet geroepen voelen om zich er nog aan te houden.

zmooc | 07-11-07 | 15:20

Robin Hood 07-11-07 @ 12:29
Hee, geen FIPO vandaag ?

* Met Euroshopper sherry en olijven klaar voor de TV zit *

Bigi Bana Boy | 07-11-07 | 14:49

Jezus, wat een oud nieuws weer.
Dat verhaal van Kahn, hoe hij onder druk van de VS vrij uit mocht gaan, is toch allang bekend ? Waarom is een veel interessantere vraag. Waarom heeft de VS er destijds belang bij gehad om die fucking Paki's aan de bom te helpen. Dat is mij nog steeds niet duidelijk.

Bigi Bana Boy | 07-11-07 | 14:46

ViciousDick 07-11-07 @ 14:36

Klopt. Ik voel me idd veeeeel minder veilig sinds de Koude Oorlog hier voorbij is. >>NOT<<

Onderbouw eens ff wat je bedoelt.

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:40

Eindelijk een koude oorlog in het Midden-Oosten.Tochnog rust in de tent daaro.Heb zelf hier in Nederland weinig geleden onder de koude oorlog met het oosten.Pas toen er (zogenaamde)vrede hier kwam en die muur plat ging brak pas de tering uit.

ViciousDick | 07-11-07 | 14:36

van Maerlant 07-11-07 @ 14:30

Mooi. Netjes. Helder. Opgeruimd. Daa-haag!

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:31

Barry van Hommel 07-11-07 @ 14:28

Dan zou je ook mogen weten dat de stemming om 14:30 is, nu zowat, en kunnen begrijpen dat ik dat graag rechtstreeks volg, maar straks kom ik nog wel akte nemen van je diepverlichte standpunten hoor, potsierlijke zelfbenoemde winnaar van de discussie. O, en ik flikker op als ik dat zelf wil. Zagevent.

van Maerlant | 07-11-07 | 14:30

van Maerlant 07-11-07 @ 14:24

Flikker eens ff op man, ik weet écht wel wat er in België gaande is, maar jouw kinderachtige afkappen van de discussie "De enemy is within" --- whoe-hoe! vraagt om zo'n reactie!

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:28

Barry van Hommel 07-11-07 @ 14:22

Kind! In België staat de stemming van BHV op de agenda, da's het nieuws van het jaar. Je bent gewoon niet genoeg op de hoogte om met kennis van zaken te discussiëren. Niet mijn probleem.

van Maerlant | 07-11-07 | 14:24

van Maerlant 07-11-07 @ 14:20

Ach als je je gelijk niet kan krijgen ga je gewoon weg.... dapper!

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:22

Oeps, 11/3/04 dus.

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:21

Barry van Hommel 07-11-07 @ 14:20

the enemy is within... *out*

van Maerlant | 07-11-07 | 14:20

Barry van Hommel 07-11-07 @ 14:17

Pfft, we gaan de discussie over de (talrijke!) verschillen tussen bijbel en koran toch niet voeren zeker? Sorry, welles-niets draagt niets bij, en in België is het even reuzespannend nu...

-

OT

In België staat een stemming op de agenda die het land in een regimecrisis zou storten waarvan niemand de verdere afwikkeling kan voorzien... wûût...

van Maerlant | 07-11-07 | 14:20

van Maerlant 07-11-07 @ 14:16
Ze laten zich bang maken door Al Quada, wat ik wel snap omdat ze er op 11/3/3 nog mee te maken hebben gehad. Maar wat heeft dat te maken met het Israëlish/Palestijnse conflict? Weinig, en ze moeten zich in dit geval denk ik ook niet bang laten maken want een aanval op Andalusië is een aanval aan het adres van de NAVO en dan ben je écht niet goed wijs!

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:20

van Maerlant 07-11-07 @ 14:12

Dat is dan zwak van die journalisten, want dan zouden ze n.a.v. een aantal doctrines uit de bijbel of tora ook best eens mogen gaan twijfelen aan de beweegredenen van de EU, VS en Israël. Kom zeg, in de boeken van alle Abrahamistische religies staan zeer twijfelachtige doctrines, maar niemand heeft ooit gezegd dat die ook nog maar enigszins van deze tijd zijn.

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:17

Barry van Hommel 07-11-07 @ 14:14

Dan raad ik je toch aan om je eens in te lezen, want in Spanje is dat hoogst actueel!

van Maerlant | 07-11-07 | 14:16

Maaier 07-11-07 @ 14:13

Dat ze te lam zijn om te lezen kan ik ook niet helpen, maar die uitspraak stamt toch echt wel uit de tijd van de-man-wiens-bestaan-niet-hard-genoeg-beweend-kan-worden, te weten de mo waarvan de volgelingen ons het leven zo zurig maken.

van Maerlant | 07-11-07 | 14:16

*helaas, out wegens werkzaamheden*

Maaier | 07-11-07 | 14:14

van Maerlant 07-11-07 @ 14:05

Oh, en wat betreft Al Andalus, daar heb ik nog nooit één claim op horen leggen door welke moslim-staat dan ook. Ze zullen ook wel gek zijn trouwens,.... de EU aanvallen, dat is pas politieke zelfmoord. Osama en zijn aanhangers zijn idioten, maar dat geldt niet voor alle moslims.

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:14

Maaier 07-11-07 @ 14:11

Néén, in situaties waarin risico's met onomkeerbare gevolgen zich kunnen voordoen moet je uitgaan van worst case - scenario's en daar je actie op afstemmen: zie de constructie van een kerncentrale bijvoorbeeld.

van Maerlant | 07-11-07 | 14:14

van Maerlant 07-11-07 @ 14:09

Osama haalt z'n uitspraken aan een islamitische doctrine, een doctrine waar de meeste moslims tot 10 jaar geleden niet van hadden gehoord.

Maaier | 07-11-07 | 14:13

Barry van Hommel 07-11-07 @ 14:10

Nog maar eens: ook met de Palestijnse zaak sympathiserende journalisten hebben die uitspraak EN MASSE moeten noteren en zijn nadien ernstig gaan twijfelen aan hun Herman Van Veen aanpak ('als ik kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar').

van Maerlant | 07-11-07 | 14:12

van Maerlant 07-11-07 @ 14:08

Het gaat erom dat je een afweging maakt tussen middel en kwaal. Dat doet Iran en dat moet de VS en Israel ook doen. En in die afweging is de kans dat Iran daadwerkelijk nukes gaat geburiken heel erg klein. Wat je dan moet doen is voorlopig nog steeds het Atoomagentschap iedere dag sturen. Je moet aanvallen niet uitsluiten, nooit, maar vooorlopig zie ik daar geen reden toe.

Maaier | 07-11-07 | 14:11

van Maerlant 07-11-07 @ 14:05

Ach ja, het 'terug de zee indrijven' argument. Toegeven, er zijn extremisten die deze taal bezigen, maar het grote gros van de Palestijnse bevolking is géén tegenstander van de twee-staten oplossing. De eisen van de extremisten mogen dan ook NIET serieus genomen worden, dat geldt zowel voor moslims als joden. Helaas neemt de VN de Zionistische lobby nog altijd heel serieus, en eerlijk gezegd zitten daar veel engere extremistische types tussen dan bij de fatah-aanhangers.

Barry van Hommel | 07-11-07 | 14:10

Maaier 07-11-07 @ 14:08

Je draait de zaken om: Osama ontleent z'n uitspraak aan de islamitische doctrine, niet andersom. Huiswerk maken Maaier!

van Maerlant | 07-11-07 | 14:09

Maaier 07-11-07 @ 14:02

Met veronderstellingen red je het niet, Maaier, dat kan je in de keuken doen (nog wat zout, of toch maar niet?) maar niet in de geopolitiek. In Engeland weten ze dat aardig te zeggen. Veronderstellen = to assume. Welnu, zeggen vele Engelsen:
.
do not ASSUME, because it makes an ASS of U and ME. ;)

van Maerlant | 07-11-07 | 14:08

van Maerlant 07-11-07 @ 14:05

daar ga je de fout in: De eisen van palestijnen hebben helemaal niks met Osama's pan-islamisme te maken, toen de PLO die eisen formuleerde (die inderdad nu onuitvoerbaar zijn geworden) was er geen palestijn die daaraan dacht. Gewoon ouderwets 20e eeuws nationalisme, met een stukje genoegdoening was de inspiratiebron.

Maaier | 07-11-07 | 14:08

Barry van Hommel 07-11-07 @ 13:59

Gesteld - hypothetische situatie dus - dat het afgeven van (delen van) door Israël sinds 1967 veroverd gebied duurzame vrede zou bewerkstelligen, dan ben ik voor. Je vergeet echter twee dingen:

1. de akkoorden van Oslo zijn grotendeels mislukt omwille van de onredelijke eis tot terugkeer van de Palestijnse 'vluchtelingen' die de Israeli's in eigen land zouden 'outnumberen'. Je kan van een volk niet verwachten dat het politieke zelfmoord pleegt.
2. de islamitische doctrine dat land dat ooit dar al islam geweest is opnieuw dar al islam moet worden - kijk maar naar de videoboodschap van osama over al Andalus. Dààrom stellen de Arabieren zich niet tevreden met landteruggave maar willen ze niks minder dan de Israeli's de zee in drijven, zoals ook menig geëngageerd verslaggever al heeft mogen noteren die ter plekke indrukken ging opdoen. Tja, zo wordt het nooit wat.

van Maerlant | 07-11-07 | 14:05

Lobo 07-11-07 @ 14:00

Jawel, dat is Iran welzeker. Het zijn idioten, maar wel idioten die verdomd goed weten hoe machtsspelletjes gespeeld worden.

Maaier | 07-11-07 | 14:04

sieb13 07-11-07 @ 12:59
.
Omdat Iran de olie voor eigen consumptie subsidieert (wat niet een heel verstandige beslissing is geweest), en omdat ze daardoor een heel groot deel van de olie moeten verkopen (om nog enige winst te maken), en omdat ze zelf niet de raffinage capaciteit hebben (omdat niemand in Iran wil investeren omdat Iran de prijzen subsidieert). Zo zie je maar. Iran is up shit creek. Niet vanwege hun islamisme, maar vanwege hun socialisme. En de prijzen kunnen ze niet aan de markt aanpassen, omdat dat het enige is wat de machthebbers in hun torentje houdt. Diegene die in Iran zegt dat Iraniers marktprijs voor hun benzine moeten gaan betalen, wordt publiekelijk gelyncht, mullah of geen mullah.

Niet voor Jan | 07-11-07 | 14:03

van Maerlant 07-11-07 @ 13:58

Nonprof verdrag ben ik natuurlijk voor, maar in dat verdrag wordt niet voorzien in militaire actie tegen het niet houden aan dat verdrag. *theorethisch, denkend aan een perfecte wereld* Ik denk dat , als Iraanse centrales aangevallen worden, dat pas kan na een VN mandaat en dat komt er natuurlijk never nooit niet.

Maargoed, ook die reliwaanzinnigen daar zijn er niet op uit hun land kapot te maken, dus ze geen nukes gebruiken. Wel (dreigen met) maken, om zo uitendelijk meer macht te krijgen.

Kort gezegd: ik ben niet voor aanvallen, omdat de kans dat Iran nukes gaat gebruiken te klein is om daarvoor de Oorlog in het M-O nog groter te maken.

Maaier | 07-11-07 | 14:02

@Maaier:
Het concept van MAD (Mutually Assured Destruction) werkt alleen als je er vanuit gaat dat je tegenstander een zelfde berekenende machtspoliticus is als jijzelf. Als je tegenstander er eentje is die, ter meerdere glorie van een maangod en ruimschootse vleselijke geneugten in het hiernamaals, bereid is tot zelfopoffering..

Lobo | 07-11-07 | 14:00

Maaier 07-11-07 @ 13:53

Als er één ding erger is dan een waanzinnige, dan wel een reliwaanzinnige. We kunnen ons zelfs de luxe niet permitteren om ons af te vragen of ze ze zouden gebruiken. We moeten voorkomen dat ze ze krijgen. Je schijnt ook te vergeten dat we de wet aan onze kant hebben. Ben jij niet een voorstander van de UVRM en de Conventie van Genève en het Vluchtelingenverdrag en zo van dat fraais? Wel, dan moet je ook een verdediger van het nonproliferatieverdrag zijn Maaier. Van twee dingen één!

van Maerlant | 07-11-07 | 13:58

van Maerlant 07-11-07 @ 13:42

Maar moet dat ingrijpen zijn de Iranse centrales te bombarderen? Tot nu toe heeft geen enkel land sinds WOII nucleaire wapens gebruikt en dienen ze vooral als agfschrikkingsmiddel. Geen garantie natuurlijk, maarw el ietys om rekening me ete houden,. Het concept van "mutual extinction" (ben even de officiele term kwijt) geldt nog steeds, ook bij Iran en Israel. Ik vraag me dan ook af of het reeël is te verwachten dat Iran die wapens gebruikt. Het zijn gekken, maar zijn het ook zelfdestructieve gekken in Iran? Ik denk van niet.

Maaier | 07-11-07 | 13:53

@Monsieur Bovary 07-11-07 @ 13:48
ow relax!! Dus eigenlijk een beetje soort Overvecht daaro?
btw... bedankt voor de tips!

overVecht | 07-11-07 | 13:52

@ Iko Nal 07-11-07 @ 13:33
Ik voel mij vertegenwoordigd voelt door ´ons´ kabinet, maar krijg daar een erg akelig gevoel bij...

beroepskleier | 07-11-07 | 13:51

overVecht 07-11-07 @ 13:37

Bespaar jezelf gedoe op het vliegveld, nare hasjhonden en een gevangenisstraf. Alles is er te krijgen, als je een beetje de weg weet: vette parties, xtc en volop wiet. En de weg vertellen je ze graag. Pas alleen op voor stillen, maar iedereen kan ze je zo aanwijzen. Alvast veel plezier gewenst daar!

Monsieur Bovary | 07-11-07 | 13:48

Barry van Hommel 07-11-07 @ 13:38

En wat met Israël Barry?

van Maerlant | 07-11-07 | 13:43

Maaier 07-11-07 @ 13:36

'It's hard, but it's harder to ignore it.' Natuurlijk zullen de consequenties enorm zijn, maar nogmaals: niets doen is evenmin geen optie, de consequenties zullen er alleen maar NOG groter door worden. Wat Pakistan betreft: daar zijn ze inderdaad met een rotvaart bezig het volgende probleem te worden - als de islamisten daar aan de macht komen is het ook geheid hommeles. Maar dat mag, nogmaals, geen reden zijn om op je gat te gaan zitten en jezelf tot toeschouwer te reduceren, dat wordt 'ginds' als een aanmoediging bekeken - zie de reacties van andere buurstaten van Iran zoals Libië etcetera op onze al te langdurige passiviteit en éénzijdige aanpak (wel de wortel, niet de stok). Hoe je het ook draait of keert: als je escalatie wil vermijden moet je ingrijpen.

van Maerlant | 07-11-07 | 13:42

Iko Nal 07-11-07 @ 13:33

Nee. Maar we mogen toch stellen dat er wel erg weinig wordt bericht over het feit dat dat dat in Iran duidelijk ook niet het geval is.
Overigens is 50% van de Iraniers jonger dan 25 jaar. Die hebben geen zin in Ahmadinejad. Willen ook gewoon internet en Amerikaans spullen. Kwestie van tijd, maar op termijn zal het denk ik ten goede veranderen daar.

Monsieur Bovary | 07-11-07 | 13:41

@ lobo 07-11-07 @ 13:27
.
* ziet de link niet met de post behalve dan knopjes indrukken bij het gamen, maar geeft uit vriendelijkheid mooie muziek youtube.com/watch?v=UBmajjf5WKE *

beroepskleier | 07-11-07 | 13:41

@ WaarDeWindWaait 07-11-07 @ 12:11
3000 centridinges does not an atomic bomb make. Ze hebben nog een lange weg te gaan voordat ze hun eerste wollah-testpaddestoel voor elkaar hebben. En dan nog. Alsof ze dan gaan strooien met nukes. Allemaal bangmakerij van J.P. Bush c.s.

1sokkie | 07-11-07 | 13:41

van Maerlant 07-11-07 @ 13:29

Er is een hele simpele oplossing. Geef de Palestijnen hun land terug zoals ze dat in 1947 beloofd is. Hou het simpel, scheelt een hoop bommen en een hoop levens.

Barry van Hommel | 07-11-07 | 13:38

@Monsieur Bovary 07-11-07 @ 13:33
neem gewoon een zakje wiet als volksgeschenkje mee.

overVecht | 07-11-07 | 13:37

@druif

Zo te zien ben jij tijdens de maatschappijleer les anaal genomen door je Groen Links stemmende leraar... Zoals Bill Bixby al een mooie quote had van Denis Leary, zal ik je er ook een geven: You don't know shit about shit !... And pull up your pants.

En ga eerst eens wat lezen voordat je zomaar roept dat welk willekeurig land dan ook, recht heeft op nucleaire wapens.

Sommige mensen zijn nou eenmaal niet voor rede vatbaar, je star-trek idealisme dat iedereen gelijk is, werkt simpelweg niet.

idiotuberstijl | 07-11-07 | 13:37

van Maerlant 07-11-07 @ 13:29

Het probleem is dat de geopolitieke consequenties van Iraanse centrales kapotbombarderen enorm groot zijn. NOg los van het feit dat het zo hypcriet als de neten is, zie Pakistan en een pak andere landen die kernwapens hebben.

Maaier | 07-11-07 | 13:36

@Monsieur Bovary 07-11-07 @ 13:27

Helemaal niet te genuanceerd voor het GS publiek. Wel eens een reaguurder horen verklaren dat hij/zij zich vertegenwoordigd voelt door ´ons´ kabinet?

Iko Nal | 07-11-07 | 13:33

overVecht 07-11-07 @ 13:30

Moet je beslist doen!

Monsieur Bovary | 07-11-07 | 13:33

ik ga gewoon zelf een keer naar Iran om te kijken of het allemaal echt zo erg is daaro.

overVecht | 07-11-07 | 13:30

Maaier 07-11-07 @ 13:17

Dat is een moeilijke maar faire vraag. Bombarderen van het doorgaans intrinsiek beschaafde maar door de islam jammerlijk 'geabsorbeerde' Perzische volk lijkt me uitgesloten. Niets doen is evenmin een optie. Rest dus dat de installaties moeten aangepakt worden. Eens je tot die conclusie komt wordt 'bombarderen of niet' (van de installaties dan) een technische kwestie. Als alle andere pressiemiddelen zijn uitgeput en bombarderen de enige juiste technische mogelijkheid is om het zaakje lam te leggen, dan spijtig genoeg wel, ja.

van Maerlant | 07-11-07 | 13:29

@beroepskleier 07-11-07 @ 13:08:
"World, the time has come to... push the button. Don't hold back!"
youtube.com/watch?v=H2hzVV2Nwfs

Lobo | 07-11-07 | 13:27

misschien iets te genuanceerd voor GS. Maar laten we wel een onderscheid maken tussen een abject regime en een volk. Wie wel eens in Iran is geweest weet dat Iraniers een zeer beschaafd volk zijn. Beschaafder dan menig EU-inwoner.

Monsieur Bovary | 07-11-07 | 13:27

@ the Patriarch:
Nu is het zo dat hij zelfs als universitair docent geschiedenis aan de Universiteit van Utrecht les geeft aan WO-ers... Een docent geschiedenis die niet tot het inzicht is gekomen dat vrede door de geschiedenis heen niet tot stand is gekomen door oorlog... Slechts tijdelijke "uitputtingsverschijnselen" om daarna weer eens overnieuw te beginnen.
Ik ben benieuwd naar zijn sollicitatiegesprek voor deze functie.

beroepskleier | 07-11-07 | 13:24

nuke them

eric@fuall | 07-11-07 | 13:22

van Maerlant 07-11-07 @ 13:16

Ja, maar is dat reden genoeg om te bombarderen? Ik ken er nog wel een paar in de wereld.

Maaier | 07-11-07 | 13:17

elk land heeft toch het recht om zich te verdedigen?

overVecht | 07-11-07 | 13:17

Maaier 07-11-07 @ 12:20

Ja, maar hier gaat het toch om een walgelijk regime, gelet op je posting op NN??

van Maerlant | 07-11-07 | 13:16

Het ligt wat naar het noord-westen van de plek die jullie aangeven op maps.

Buurman | 07-11-07 | 13:13

@beroepskleier 07-11-07 @ 12:56

Daar heb je geen WO voor nodig, ik vind "de geschiedenis blijft zich herhalen" toch de beste

The Patriarch | 07-11-07 | 13:13

ExtremeExtremist 07-11-07 @ 12:51

Ook niet helemaal waar. Ook aanvallende F15-F´s zijn grounded. Alleen noodgevallen (hulp bij troepen die onder vuur liggen) zijn nog toegestaan.

Iko Nal | 07-11-07 | 13:08

[-InFiDeLz!-] 07-11-07 @ 12:48

Nee man, Chavez pest de VS gewoon voor de lol en voor z'n eigen ego. Iran bedenkt er een paar ideologische argumenten bij. Benzine boeit me niet, auto's zijn voor paupers.

Maaier | 07-11-07 | 13:08

hebben ze op GAMERT.NL niet een suggestie voor een oorlogsspel om het uit te vechten, scheelt een hoop fall-out.

beroepskleier | 07-11-07 | 13:08

de namen Iran en Irak lijken op elkaar, zo ook de internationale politiek die bedreven wordt. Hoe gaat het ook al weer in Irak? Nadeel van Iran bombaderen is dat je ook de Iraanse man en vrouw op straat raakt, welke naar ik kan bevestigen zeer gastvrij, open minded en betrokken zijn!

guruzumus | 07-11-07 | 13:08

Bill Bixby 07-11-07 @ 12:51

Zet je de volgende keer de bronvermelding er even bij als je dhr. Leary gebruikt?

Iko Nal | 07-11-07 | 13:06

@rokershoest 07-11-07 @ 13:04
Live op CNN waarschijnlijk.

Agent327 | 07-11-07 | 13:05

Moeten we alvast bier, cola chips en borrelhapjes inslaan? Heeeeerlijk!! Eindelijk weer eens uitzicht op spannende TV. Welke omroepert heeft de uitzendrechten van de aanval gekregen? Is dat al bekend?
..* klopt het bankstel en de kussens op, geeft alvast de plantjes water en checkt in blijde, spannende afwachting teletekst..*

rokershoest | 07-11-07 | 13:04

Opletten of USA zeer snel anti stralings pakken gaat maken/versturen naar Iraq. Of zich razendsnel terugtrekt. Dan zijn ze door Israel gewaarschuwd dat het niet lang meer duurt.

Agent327 | 07-11-07 | 13:01

'Laks'? Welnee: 'Slaafs'! De toenmalige regering mocht niet ingrijpen van Amerika. Het leek de CIA handiger om de Pakistaanse stagiair Kahn 'te volgen'.

wingload | 07-11-07 | 13:01

@sieb13 07-11-07 @ 12:59
Omdat de olie VERKOCHT wordt wegens gebrek aan raffinagecapaciteit en de hoge prijs op de hedendaagse markt. Bovendien wordt olie ook nog gebruikt voor andere dingen dan benzine, zoals bijvoorbeeld plastic.

[-InFiDeLz!-] | 07-11-07 | 13:01

Waarom een land wat practisch DRIJFT op olie kernenergie nodig heeft is een compleet raadsel.

Bye bye zwaai zwaai Israel?

sieb13 | 07-11-07 | 12:59

GS propaganda voor VS? Die paar kernbommen meer of minder.. Nee dictatoriaal Pakistan die hebben pas kernraketten! Laat Iran het Midden-Oosten maar bouwrijp maken voor de nodige olievelden...
Waarom denk je dat Bush nog in Irak zit? Voor die zielige Iraki's?? Nu heeft ie een heel leger in de buurt van Iran.. zou van pas kunnen komen..

ikker | 07-11-07 | 12:58

Gister een zeer "intelligente" opmerking gehoord, je zou het bijna een filosofie kunnen noemen van ons aller Arend Jan Boekestijn woordvoerder Defensie bij Rayman is laat.
Quote: "de enige manier om vrede te krijgen is oorlog voeren"
Zou de enige manier om wereldvrede te krijgen dan toch een wereldoorlog zijn? Driemaal is scheepsrecht zeggen ze, maar je zou het ook kunnen zien als een vorm van stijfkoppigheid en zelfingenomenheid om het nog maar weer eens te proberen...
Aan de andere kant, een wereldoorlog met kernbommen ruimt wel lekker op, dan is er bijna niemand meer om überhaupt oorlog te kunnen voeren.

beroepskleier | 07-11-07 | 12:56

Waarom zou Iran geen kernenergie mogen hebben? Laat israel en amerika het maar lekker uitzoeken met iran, zolang europa zich er maar niet mee gaat bemoeien.
Daarnaast wordt de VS anaal genomen door de machtige israelische lobbygroep, die de senaat(republikeinen) in zijn greep houdt. Zij steunen de presidentsverkiezing met miljoenen dollars in ruil voor bescherming van israel.

druif | 07-11-07 | 12:55

Kan Europese Unie niet een eenmalige subsidie geven van 1000 Euro per inwoner van de
E.U.S.S.R. (circa 500 miljard euro) voor het land dat Iran nucleaire programma in puin schiet.
want eerste tien gaan op Israël maar de volgende komen op Europa terecht als zich niet tot
de Islam bekeren.

ing.Autist | 07-11-07 | 12:52

@Iko Nal
Dit is niet waar:
www.air-attack.com/news/news_article/2...
Alle NON-COMBAT F-15's zijn dus geground. Overigens heeft Israel zijn eigen versie van de F-15E, de F-15I. De F-15I is uit 1997 en de F-15E uit 1986/89. De F-15's die niet vliegen zijn de meeste F-15C's die nog ouder zijn en die zijn nu dus geground.

ExtremeExtremist | 07-11-07 | 12:51

You know why?
'Cause we got the bombs, that's why!
Two words: Nuclear F**kin' Weapons
Okay!?
Russia, Iran, afghanistan
They can have all the Democracy they want
They can have a big Democracy cake walk
Right through the middle of Tienemen Square
And it won't make a lick of difference
Because we got the bombs
John Wayne's not dead
He's frozen!
And as soon as we find a cure for cancer We're gonna thaw out "The Duke"
And he's gonna be pretty pissed off
You know why?
Have you ever taken a cold shower?
Well, multiply that by 15 million times

Bill Bixby | 07-11-07 | 12:51

Horror Skopie 07-11-07 @ 12:46
Nou inderdaad, Nederland is nergens toe in staat........ *Heeft een sarcastisch gevoel over zich.*

listen2bobmarley | 07-11-07 | 12:49

Silenceeeee!!! I Kill you... Binnenkort een hoop dead terrorists..

pinguinmic | 07-11-07 | 12:49

@Maaier 07-11-07 @ 12:42
Zij zien het als opstaan tegen een grootmacht die de wereld dreigt te vernietigen.
Maar ik hoop dat de mensen met auto's straks volle tanks hebben en een paar duizend liter in reserve als de eerste bom valt, want reken er maar op dat de benzine een STUK duurder wordt, dankzij onze 'belangrijke bondgenoot' Israel. Denk daar maar aan als je 100+ euro voor een volle tank benzine mag neerleggen.

[-InFiDeLz!-] | 07-11-07 | 12:48

Wat een oorlogshitserij. Iran, gefeliciteerd met het feit dat jullie op schema ligt. Dat lukt Nederland niet eens, als het om grote projecten gaat.

Horror Skopie | 07-11-07 | 12:46

@Agent327 07-11-07 @ 12:41

Ga ook nooit alleen maar op een stukje tekst af, waarvan de auterur zelf niet eens weet wat hij/zij schrijft/typt/graveert

Dirk Teur | 07-11-07 | 12:44

@Tonnie Keilbout
Die F-15's zijn Israelische. De vliegtuigen waar jij het over hebt zijn F-14 Tomcats die de VS indertijd aan Iran (de shah) heben verkocht. Die vliegen inderdaad niet meer wegens een tekort aan onderdelen. Ook zijn ze redelijk nutteloos omdat de Iran niet over de lanceercodes van de AIM-54 raket beschikt. De weinige vliegende F-14's worden nu nog gebruikt als een soort van AEW (radarvliegtuig).

ExtremeExtremist | 07-11-07 | 12:43

Tonnie Keilbout 07-11-07 @ 12:28
Iran heeft geen F15's, Israel wel. Je bent in de war met F14's. En die vliegen idd niet.

Zo jammer! | 07-11-07 | 12:43

@ Robin Hood
Dan wordt t dus Robina Hood ofzeau? Robijntje, Robelientje...

Mahmoud Ahmadinejad | 07-11-07 | 12:42

@ Robina Hoed

Sorry lieve lieve robina, het was mijn op zeker niet mijn bedoeling jouw gevoelens te kwetsen door je een masculaire vorm toe te be-delen.

&#1608;&#1593;&#1583;&#1729; &#1705;&#1740;&#1575;
(Sorry)

Dirk Teur | 07-11-07 | 12:42

[-InFiDeLz!-] 07-11-07 @ 12:37
Niet elke technische vinding wordt meteen een basisrecht. Je stopt toch ook geen pedo in een kinderdagverblijf.
Het is veel slimmer gewoon te stoppen met dat nucleaire gedoe. Komt alleen maar ellende van .... en dan? Dan zitten we met nucleaire besmetting, .... nou, leuk hoor.
.
Dan zie we zeker weer verder. Net zoals met de minerale brandstof, op het moment dat we erachter komen dat India en China alles opslurpen is iedereen boos. Terwijl er al mensen 20 jaar geleden dit voorspelden dat je grootschalig moet overstappen op alternatieven. Niet gebeurt, ... de algemene mening was dat het niet zo'n vaart zou lopen. En nu is de bezineprijs meer dan 1,50 euro. Go, wat een nieuws.
.
Kappen met kernenergie, ..... en zeker in de handen van schurkestaten als Iran.

listen2bobmarley | 07-11-07 | 12:42

[-InFiDeLz!-] 07-11-07 @ 12:37

Goede analyse. Al is het gemeenschappelijk belang van Chavez en Iran slechts "Amerika pesten".

Maaier | 07-11-07 | 12:42

@Robin Hood 07-11-07 @ 12:38

Gister was er ééntje die met nattebever wilde flirten, ik heb toen maar gepost, nooit alleen op een nick afgaan. Geldt hier ook.

Agent327 | 07-11-07 | 12:41

@[-InFiDeLz!-] 07-11-07 @ 12:3
"Iran slaat terug, samen met Hezbollah en Hamas." ... Alsof Hezbollah en Hamas normaliter van die vredelievende organisaties zijn die geen kwaad doen...

dlseth | 07-11-07 | 12:41

LoL@Dirk Teur

Mahmoud Ahmadinejad | 07-11-07 | 12:38

@ Agent327 07-11-07 @ 12:32
Ik kreeg een ban voor een briljante fipo die helaas niet snel genoeg werd gesnapt door de joris in kwestie.. Gelukkig opgelost nu en ik koester totaal geen wrok tegen deze joris, ik voel mij enkel nog wat aangetast in mijn artistieke vrijheid..

@ Dirk Teur 07-11-07 @ 12:32
'haar' is het nog altijd.

Robin Hood | 07-11-07 | 12:38

Iedereen heeft het RECHT om kernenergie op te wekken. En het IAEA is de waakhond die so far eigenlijk overal toegang heeft gekregen tot nucleaire installaties in Iran. Bovendien staat in het laatste rapport van de IAEA dat Iran nog minstens 3 tot 5 jaar weg is van een kernbom, indien ze alles op volle capaciteit zouden laten draaien. Dus waar doet Israel zo moeilijk over? Zij hebben het nonproliferatieverdrag niet eens ondertekend en hebben wel kernwapens, dus eigenlijk moet dat kut land z'n waffel dicht houden. Die Israel-fascinatie van het Westen moet dringend ophouden, anders wordt het nooit vrede in het Midden-Oosten. Want je ziet de bui al weer hangen:
1) Israel bombardeert Iran.
2) Iran slaat terug, samen met Hezbollah en Hamas.
3) Amerika helpt hun 'belangrijkste (en enige) bondgenoot', dus er mogen weer Amerikanen sterven voor Israel. Leuke bondgenoot heb je dan, lol.
Wat ik me ernstig afvraag is of bijvoorbeeld China zijn grootste olieleverancier zomaar tot brinta laat bombarderen. Reken daar maar niet op namelijk, de Chinese economie draait voor een heel groot deel op olie uit Iran. En wie weet draait Venezuela dan ook wel gewoon de kraan naar de VS dicht, want Chavez en Achmadinejad hebben ook wederzijdse belangen...

[-InFiDeLz!-] | 07-11-07 | 12:37

Israël lost de problemen die het laffe westen niet durft op te lossen op een perfecte manier op. Hulde en weg met die achterlijke nazi-moslim landen met Hitler klonen aan de macht!

DutchWax | 07-11-07 | 12:35

israel heeft ook van die fijne bommen en wordt niet gebombardeerd ?, die zijn toch ook niet helemaal fris in de zolderkamer.

gatti | 07-11-07 | 12:35

Ze doen maar. Kan mij het schelen.

Zolang Lost seizoen 4 binnenkort maar begint, bouwen ze er maar fijn op los.

Harige Bangmaker | 07-11-07 | 12:32

@Robin Hood 07-11-07 @ 12:29

&#1705;&#1575; &#1608;&#1593;&#1583;&#1729; &#1705;&#1740;&#1575; &#1578;&#1726;&#1575;&#1748;&#1575;&#1606;&#1578;&#1582;&#1575;&#1576;&#1740; &#1605;&#1729;&#1605; &#1705;&#1746; &#1583;&#1608;&#1585;&#1575;&#1606; &#1575;&#1606;&#1729;&#1608;&#1722; &#1606;&#1746; &#1605;&#1604;&#1705;

Vertaling:
"Alstublieft Allah, geef Robin Hood in godsnaam zn ban weer terug"

Dirk Teur | 07-11-07 | 12:32

@ Robin Hood 07-11-07 @ 12:29

Volgens mij kreeg jij een ban voor minder.

Agent327 | 07-11-07 | 12:32

Ok... Zullen we een 'poule' maken....?????

Wanner zal Israel Iran van de kaart weg schroeien?

Ik geef ze grote gelijk wanner ze dit doen. De wereld heeft de Joden altijd vervolgd, verketterd, en bijna uitgeroeid met medeweten van 'het westen'. Ze vertrouwen niemand meer en de eerste de beste die een bedreiging vormt moeten ze in de kiem smoren.

Europa blijft lullen en is niet bereid te vechten (oh.. dat handje vol soldaten op 'opbouw missie'??) Dat hebben we gezien in voormalig Joegoslavië waar Europa het aan alle kanten heeft laten afweten terwijl er sprake was van genocide in zonde achtertuin!!!!!!

Wanneer het inzetten van Thermo Nucleaire wapens als verdediging Israël hun veiligheid waarborgt.... Doen..... !

Harry Covert | 07-11-07 | 12:31

@ Dirk Teur & Mahmoud Ahmadinejad

Mijn interglot trekt het ook niet! Doe eens vertalen!

emocore | 07-11-07 | 12:31

@Tonnie Keilbout 07-11-07 @ 12:28

Artikel bedoelt in deze de F15´s van de Israëlische luchtmacht.

Iko Nal | 07-11-07 | 12:31

Voor vreedzame kernenergie heb je uranium nodig dat enkele procenten is opgewerkt, voor kernwapens moet je bijna 100% opgewerkt spul hebben. Wat Iran dus moet met centrifuges die tot doel hebben om uranium zover mogelijk te verrijken? You do the math.

zum kotzen | 07-11-07 | 12:30

@ Dirk Teur & Mahmoud Ahmadinejad:

Wat zeggen jullie allemaal? Ik ben te lui om een vertaalmasjien op te zoeken en ik was toch ook echt in de veronderstelling dat dit een NEDERLANDS weblog/shocklog/webriool is...

Robin Hood | 07-11-07 | 12:29

@ Iko Nal 07-11-07 @ 12:21

Die F15's kúnnen niet eens vliegen omdat de Amerikaanse regering al een tijdje geen onderdelen meer verkoopt aan Iran voor het onderhoud van die apparaten.

Tonnie Keilbout | 07-11-07 | 12:28

@ Iko Nal 07-11-07 @ 12:21
Weer zo'n GL naieveling. Hitler had ook een niet-aanvalsverdrag ondertekend met Stalin.

BASinnic | 07-11-07 | 12:28

Aaaaanvallleuh!

Keaning_Radboud | 07-11-07 | 12:28

Neuriet zachtjes "als de kerstman komt dan gooien wij bommen op Teheran"

o.g. | 07-11-07 | 12:28

Strive for peace with acts of war, the beauty of death we all adore

Strenge meester | 07-11-07 | 12:27

@ Mahmoud Ahmadinejad 07-11-07 @ 12:22

Oh, sorry, ik dacht:
&#1605;&#1593;&#1575;&#1588;&#1740; &#1591;&#1608;&#1585; &#1662;&#1585; &#1662;&#1587;&#1605;&#1575;&#1606;&#1583;&#1729; &#1591;&#1576;&#1602;&#1608;&#1722; &#1705;&#1740; &#1605;&#1593;&#1575;&#1588;&#1740; &#1578;&#1585;&#1602;&#1740; &#1705;&#1746; &#1604;&#1740;&#1746; &#1575;&#1602;&#1583;&#1575;&#1605;&#1575;&#1578; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; &#1705;&#1575; &#1608;&#1593;&#1583;&#1729; &#1705;&#1740;&#1575; &#1578;&#1726;&#1575;&#1748;&#1575;&#1606;&#1578;&#1582;&#1575;&#1576;&#1740; &#1605;&#1729;&#1605; &#1705;&#1746; &#1583;&#1608;&#1585;&#1575;&#1606; &#1575;&#1606;&#1729;&#1608;&#1722; &#1606;&#1746; &#1605;&#1604;&#1705; &#1587;&#1746; &#1576;&#1583;&#1593;&#1606;&#1608;&#1575;&#1606;&#1740;&#1608;&#1722; &#1575;&#1608;&#1585; &#1705;&#1585;&#1662;&#1588;&#1606; &#1705;&#1608; &#1582;&#1578;&#1605; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; &#1575;&#1608;&#1585; &#1586;&#1608;&#1575;&#1604; &#1662;&#1584;&#1740;&#1585; &#1605;&#1594;&#1585;&#1576;&#1740;&#1578; &#1587;&#1746; &#1576;&#1726;&#1740; &#1606;&#1580;&#1575;&#1578; &#1583;&#1604;&#1575;&#1606;&#1746; &#1705;&#1746; &#1608;&#1593;&#1583;&#1746; &#1705;&#1740;&#1746; &#1578;&#1575;&#1729;&#1605; &#1575;&#1606; &#1705;&#1746; &#1605;&#1583;&#1605;&#1602;&#1575;&#1576;&#1604; &#1729;&#1575;&#1588;&#1605;&#1740; &#1585;&#1601;&#1587;&#1606;&#1580;&#1575;&#1606;&#1740; &#1575;&#1589;&#1604;&#1575;&#1581;&#1575;&#1578;
Maar als jij er anders over denkt, vind ik dat ook best hoor, &#1575;&#1602;&#1583;&#1575;&#1605;&#1575;&#1578; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; !

Dirk Teur | 07-11-07 | 12:24

@ Sickie 07-11-07 @ 12:17
Ik weet heel goed waar ons belastinggeld heen gaat: niet waar het heen hoort te gaan! Veel dingen worden zo vaak doorgesluisd en opgedeeld dat het bijna onmogelijk is om te achterhalen wat ermee gebeurt.

Ze kunnen de wereld beter door vrouwen laten regeren. Als vrouwen een pestbui hebben eten ze chocola en kopen ze schoenen, als mannen uit hun hum zijn vallen ze een ander land binnen, is toch algemeen bekend?

Robin Hood | 07-11-07 | 12:24

@ Dirk Teur 07-11-07 @ 12:14
&#1605;&#1593;&#1575;&#1588;&#1740; &#1591;&#1608;&#1585; &#1662;&#1585; &#1662;&#1587;&#1605;&#1575;&#1606;&#1583;&#1729; &#1591;&#1576;&#1602;&#1608;&#1722; &#1705;&#1740; &#1605;&#1593;&#1575;&#1588;&#1740; &#1578;&#1585;&#1602;&#1740; &#1705;&#1746; &#1604;&#1740;&#1746; &#1575;&#1602;&#1583;&#1575;&#1605;&#1575;&#1578; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; &#1705;&#1575; &#1608;&#1593;&#1583;&#1729; &#1705;&#1740;&#1575; &#1578;&#1726;&#1575;&#1748;&#1575;&#1606;&#1578;&#1582;&#1575;&#1576;&#1740; &#1605;&#1729;&#1605; &#1705;&#1746; &#1583;&#1608;&#1585;&#1575;&#1606; &#1575;&#1606;&#1729;&#1608;&#1722; &#1606;&#1746; &#1605;&#1604;&#1705; &#1587;&#1746; &#1576;&#1583;&#1593;&#1606;&#1608;&#1575;&#1606;&#1740;&#1608;&#1722; &#1575;&#1608;&#1585; &#1705;&#1585;&#1662;&#1588;&#1606; &#1705;&#1608; &#1582;&#1578;&#1605; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; &#1575;&#1608;&#1585; &#1586;&#1608;&#1575;&#1604; &#1662;&#1584;&#1740;&#1585; &#1605;&#1594;&#1585;&#1576;&#1740;&#1578; &#1587;&#1746; &#1576;&#1726;&#1740; &#1606;&#1580;&#1575;&#1578; &#1583;&#1604;&#1575;&#1606;&#1746; &#1705;&#1746; &#1608;&#1593;&#1583;&#1746; &#1705;&#1740;&#1746; &#1578;&#1575;&#1729;&#1605; &#1575;&#1606; &#1705;&#1746; &#1605;&#1583;&#1605;&#1602;&#1575;&#1576;&#1604; &#1729;&#1575;&#1588;&#1605;&#1740; &#1585;&#1601;&#1587;&#1606;&#1580;&#1575;&#1606;&#1740; &#1575;&#1589;&#1604;&#1575;&#1581;&#1575;&#1578; &#1575;&#1608;&#1585;!!!!!!!!!!

Mahmoud Ahmadinejad | 07-11-07 | 12:22

Voorlopig gebeurt er noppes want de F15´s mogen even niet vliegen ivm een ongelukje in de VS.

Niet dat ik fan ben van het Iraanse bewind maar ze hebben volgens het ook door hun ondertekende proliferatie verdrag het volste recht on kernenergie op te wekken.

Iko Nal | 07-11-07 | 12:21

lachuh!

padjeaf | 07-11-07 | 12:21

Ja, als Fox News het meldt zal het wel waar zijn * kuch *.

Patrick Bateman | 07-11-07 | 12:21

Ach wij hebben toch ook centrifuges in Petten?

Maaier | 07-11-07 | 12:20

Ik pak mijn koffers in en verhuis naar België. Liever geen regering dan deze stijve Vlaardingen-Ambacht burgertrutten regering.

De Vlaardinger | 07-11-07 | 12:18

Nederland was niet laks, maar heeft die spion dus op verzoek van de Amerikanen laten lopen. Dat hun aartsvijand # 1 nu diverse centrifuges heeft is denk ik ook alleen maar Amerikaanse propagande om Iran zwart te maken en tegenover hun eigen bevolking een aanval op Iran te legaliseren. Mocht nou onverhoopt blijken dat de israeli's de kastanjes uit het vuur gaan halen voor de amerikanen, dan zullen zij wel weer met een wijzend vingertje foei zeggen en gnifflen in hun vuistje.
Oh mijn god wat heb ik een hekel aan dat Amerikaans kutvolk!!!

Thorin | 07-11-07 | 12:18

@ Mahmoud Ahmadinejad 07-11-07 @ 12:14


&#1576;&#1740;&#1575;&#1606;&#1575;&#1578; &#1606;&#1746; &#1705;&#1574;&#1740; &#1583;&#1601;&#1593;&#1729; &#1593;&#1575;&#1604;&#1605;&#1740; &#1587;&#1591;&#1581; &#1662;&#1585; &#1605;&#1578;&#1606;&#1575;&#1586;&#1593; &#1581;&#1740;&#1579;&#1740;&#1578; &#1581;&#1575;&#1589;&#1604; &#1705;&#1740;&#1748; &#1575;&#1581;&#1605;&#1583;&#1740; &#1606;&#1688;&#1575;&#1583; &#1575;&#1605;&#1585;&#1740;&#1705;&#1740; &#1575;&#1608;&#1585; &#1605;&#1594;&#1585;&#1576;&#1740; &#1583;&#1606;&#1740;&#1575; &#1605;&#1740;&#1722; &#1580;&#1578;&#1606;&#1746; &#1594;&#1740;&#1585; &#1605;&#1602;&#1576;&#1608;&#1604; &#1729;&#1740;&#1722; &#1575;&#1578;&#1606;&#1746; &#1729;&#1740;

&#1575;&#1662;&#1606;&#1746; &#1593;&#1608;&#1575;&#1605; &#1605;&#1740;&#1722; &#1608;&#1729; &#1729;&#1585;&#1583;&#1604;&#1593;&#1586;&#1740;&#1586;&#1585;&#1729;&#1746; &#1729;&#1740;&#1722;&#1748; ???

Dirk Teur | 07-11-07 | 12:17

-weggejorist-

Sickie | 07-11-07 | 12:17

... ik zeg aanvallen! En wel vóórdat Mahmoud Ahmadinejad GS platlegt zoals hij hierboven schrijft...!!

HennyHenny | 07-11-07 | 12:16

33.530 51.904
sneaker 07-11-07 @ 12:11

bovenstaand nummertje invoeren als je zelf google earth hebt geopend...

van dal | 07-11-07 | 12:16

Bomb Bomb Bomb, Bomb Bomb Iran,
Bomb Bomb Bomb, Bomb... Let's Bomb Iran!
Let's take a stand and Bomb Iran!
They're Evil-doers yes it's true, there's nothin' left to do,
But Bomb Iran, Bomb Bomb, Bomb Bomb Iran!

Went to Iraq, caught lotsa flack,
No turnin' back so while we're there let's just attack,
And Bomb Iran! Bomb Bomb, Bomb... Let's Bomb Iran!
They're a threat to me and you, there's nothin' left to do,
But Bomb Iran, Bomb Bomb, Bomb Bomb Iran!

Troops will have to see, a tour of duty 3,
They may get the shaft and you know we'll have to draft,
To Bomb Iran! Bomb Bomb, Bomb... Let's Bomb Iran!
They got the nukes you know it's true, there's nothin' left to do,
But Bomb Iran, Bomb Bomb, Bomb Bomb Iran!

Bombed Afghanistan, but gave up the Taliban,
Hey at least this rhymes with "stan" and that's enough to make a plan
To Bomb Iran! Bomb Bomb, Bomb... Let's Bomb Iran!
You're a commie if you doubt and my time is running out,
To Bomb Iran, Bomb Bomb, Bomb Bomb Iran!

RapidEyeMovement | 07-11-07 | 12:16

Ik vind het echt vreselijk, deze situatie. Veel vrienden en goede bekenden die op dit moment in het leger zitten in Israël. Waarom pakt de wereld Iran niet eens een keertje aan zodat Israël eindelijk eens een keertje wat minder te vrezen heeft?

Robin Hood | 07-11-07 | 12:15

Potentieel China syndroom opkomst. 5x bidden per dag en de reactors niet in de gaten houden. Da's vragen om problemen.

Zo jammer! | 07-11-07 | 12:15

&#1575;&#1740;&#1585;&#1575;&#1606; &#1705;&#1746; &#1594;&#1585;&#1740;&#1576; &#1589;&#1608;&#1576;&#1608;&#1722; &#1605;&#1740;&#1722; &#1575;&#1581;&#1605;&#1583;&#1740; &#1606;&#1688;&#1575;&#1583; &#1705;&#1746; &#1581;&#1602; &#1605;&#1740;&#1722; &#1576;&#1726;&#1575;&#1585;&#1740; &#1578;&#1593;&#1583;&#1575;&#1583; &#1605;&#1740;&#1722; &#1608;&#1608;&#1657; &#1672;&#1575;&#1604;&#1746; &#1711;&#1574;&#1746; &#1729;&#1740;&#1722;&#1748; &#1575;&#1581;&#1605;&#1583;&#1740; &#1606;&#1688;&#1575;&#1583; &#1606;&#1746; &#1575;&#1740;&#1585;&#1575;&#1606; &#1705;&#1746; &#1662;&#1587;&#1746; &#1729;&#1608;&#1574;&#1746; &#1575;&#1608;&#1585; &#1605;&#1593;&#1575;&#1588;&#1740; &#1591;&#1608;&#1585; &#1662;&#1585; &#1662;&#1587;&#1605;&#1575;&#1606;&#1583;&#1729; &#1591;&#1576;&#1602;&#1608;&#1722; &#1705;&#1740; &#1605;&#1593;&#1575;&#1588;&#1740; &#1578;&#1585;&#1602;&#1740; &#1705;&#1746; &#1604;&#1740;&#1746; &#1575;&#1602;&#1583;&#1575;&#1605;&#1575;&#1578; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; &#1705;&#1575; &#1608;&#1593;&#1583;&#1729; &#1705;&#1740;&#1575; &#1578;&#1726;&#1575;&#1748;&#1575;&#1606;&#1578;&#1582;&#1575;&#1576;&#1740; &#1605;&#1729;&#1605; &#1705;&#1746; &#1583;&#1608;&#1585;&#1575;&#1606; &#1575;&#1606;&#1729;&#1608;&#1722; &#1606;&#1746; &#1605;&#1604;&#1705; &#1587;&#1746; &#1576;&#1583;&#1593;&#1606;&#1608;&#1575;&#1606;&#1740;&#1608;&#1722; &#1575;&#1608;&#1585; &#1705;&#1585;&#1662;&#1588;&#1606; &#1705;&#1608; &#1582;&#1578;&#1605; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; &#1575;&#1608;&#1585; &#1586;&#1608;&#1575;&#1604; &#1662;&#1584;&#1740;&#1585; &#1605;&#1594;&#1585;&#1576;&#1740;&#1578; &#1587;&#1746; &#1576;&#1726;&#1740; &#1606;&#1580;&#1575;&#1578; &#1583;&#1604;&#1575;&#1606;&#1746; &#1705;&#1746; &#1608;&#1593;&#1583;&#1746; &#1705;&#1740;&#1746; &#1578;&#1575;&#1729;&#1605; &#1575;&#1606; &#1705;&#1746; &#1605;&#1583;&#1605;&#1602;&#1575;&#1576;&#1604; &#1729;&#1575;&#1588;&#1605;&#1740; &#1585;&#1601;&#1587;&#1606;&#1580;&#1575;&#1606;&#1740; &#1575;&#1589;&#1604;&#1575;&#1581;&#1575;&#1578; &#1575;&#1608;&#1585; &#1605;&#1594;&#1585;&#1576;&#1740; &#1605;&#1605;&#1575;&#1604;&#1705; &#1575;&#1608;&#1585; &#1575;&#1605;&#1585;&#1740;&#1705;&#1729; &#1587;&#1746; &#1578;&#1593;&#1604;&#1602;&#1575;&#1578; &#1576;&#1729;&#1578;&#1585; &#1705;&#1585;&#1606;&#1746; &#1705;&#1740; &#1576;&#1575;&#1578; &#1705;&#1585;&#1578;&#1746; &#1585;&#1729;&#1746;&#1748;

&#1589;&#1583;&#1585; &#1576;&#1606;&#1606;&#1746; &#1705;&#1746; &#1576;&#1593;&#1583; &#1575;&#1605;&#1585;&#1740;&#1705;&#1740; &#1605;&#1582;&#1575;&#1604;&#1601;&#1578; &#1705;&#1575; &#1588;&#1583;&#1578; &#1587;&#1746; &#1587;&#1575;&#1605;&#1606;&#1575; &#1705;&#1585;&#1606;&#1575; &#1662;&#1681;&#1575;&#1748; &#1583;&#1608;&#1587;&#1585;&#1740; &#1591;&#1585;&#1601; &#1575;&#1740;&#1657;&#1605;&#1740; &#1662;&#1585;&#1608;&#1711;&#1585;&#1575;&#1605; &#1662;&#1585; &#1576;&#1726;&#1740; &#1593;&#1575;&#1604;&#1605;&#1740; &#1575;&#1593;&#1578;&#1585;&#1575;&#1590; &#1705;&#1740; &#1608;&#1580;&#1729; &#1587;&#1746; &#1605;&#1587;&#1604;&#1587;&#1604; &#1575;&#1606; &#1662;&#1585; &#1583;&#1576;&#1575;&#1572; &#1576;&#1681;&#1726;&#1578;&#1575; &#1585;&#1729;&#1575;&#1748; &#1604;&#1740;&#1705;&#1606; &#1575;&#1606; &#1581;&#1575;&#1604;&#1575;&#1578; &#1605;&#1740;&#1722; &#1576;&#1726;&#1740; &#1575;&#1606;&#1729;&#1608;&#1722; &#1606;&#1746; &#1581;&#1575;&#1604;&#1575;&#1578; &#1705;&#1575; &#1605;&#1602;&#1575;&#1576;&#1604;&#1729; &#1705;&#1740;&#1575;&#1748; &#1575;&#1587;&#1585;&#1575;&#1574;&#1740;&#1604; &#1705;&#1746; &#1582;&#1604;&#1575;&#1601; &#1575;&#1606; &#1705;&#1746; &#1576;&#1740;&#1575;&#1606;&#1575;&#1578; &#1606;&#1746; &#1705;&#1574;&#1740; &#1583;&#1601;&#1593;&#1729; &#1593;&#1575;&#1604;&#1605;&#1740; &#1587;&#1591;&#1581; &#1662;&#1585; &#1605;&#1578;&#1606;&#1575;&#1586;&#1593; &#1581;&#1740;&#1579;&#1740;&#1578; &#1581;&#1575;&#1589;&#1604; &#1705;&#1740;&#1748; &#1575;&#1581;&#1605;&#1583;&#1740; &#1606;&#1688;&#1575;&#1583; &#1575;&#1605;&#1585;&#1740;&#1705;&#1740; &#1575;&#1608;&#1585; &#1605;&#1594;&#1585;&#1576;&#1740; &#1583;&#1606;&#1740;&#1575; &#1605;&#1740;&#1722; &#1580;&#1578;&#1606;&#1746; &#1594;&#1740;&#1585; &#1605;&#1602;&#1576;&#1608;&#1604; &#1729;&#1740;&#1722; &#1575;&#1578;&#1606;&#1746; &#1729;&#1740; &#1575;&#1662;&#1606;&#1746; &#1593;&#1608;&#1575;&#1605; &#1605;&#1740;&#1722; &#1608;&#1729; &#1729;&#1585;&#1583;&#1604;&#1593;&#1586;&#1740;&#1586;&#1585;&#1729;&#1746; &#1729;&#1740;&#1722;&#1748; &#1705;&#1740;&#1608;&#1606;&#1705;&#1729; &#1575;&#1606; &#1705;&#1575; &#1575;&#1606;&#1578;&#1582;&#1575;&#1576; &#1729;&#1740; &#1575;&#1605;&#1585;&#1740;&#1705;&#1729; &#1583;&#1588;&#1605;&#1606;&#1740; &#1705;&#1740; &#1608;&#1580;&#1729; &#1587;&#1746; &#1705;&#1740;&#1575; &#1711;&#1740;&#1575; &#1578;&#1726;&#1575;&#1748;

Mahmoud Ahmadinejad | 07-11-07 | 12:14

lijkt me niet erg om israel van de kaart te vegen, of zit ik nu op de verkeerde site?...

inzaghii | 07-11-07 | 12:14

Kudt, gaat het prijs per vat weer als een vuurpijl de lucht in.

Meneer | 07-11-07 | 12:14

U heeft mijn zegen israel

Multikuli | 07-11-07 | 12:13

laat die lui gewoon het middenoosten 'per ongeluk' wegvagen.... scheelt weer

BeertBest | 07-11-07 | 12:13

Support our Israelli Friends

LvD | 07-11-07 | 12:12

Ah. Hier komt weer een uitgelezen kans aan om te laten zien hoe vredelievend de westerse democratische normen en waarden zijn.

Bombs away!!!!

Ik weet het beter | 07-11-07 | 12:12

@ 1sokkie

Kernbommen zijn slecht voor de volksgezondheid, vooral in handen van mentaal instabiele godsdienst extremisten.

WaarDeWindWaait | 07-11-07 | 12:11

Google Earth is al geblocked, hehe

sneaker | 07-11-07 | 12:11

Israel Alles Kapot!

ajam mattie | 07-11-07 | 12:11

en de kern van de zaak is, dat ze de technologie gejat hebben in Petten.... had de staat ook kunnen verkopen, waren we meteen van het begrotingstekort afgeweest...

van dal | 07-11-07 | 12:10

ik sla alvast wat extra dozen wijn in.

laurentius | 07-11-07 | 12:10

Bombarderen, voordat het echt fout gaat.

Neuken geen bezwaar | 07-11-07 | 12:09

Linkje van de Times, that is.

wopper | 07-11-07 | 12:08

Dus ze gaan kerntoestanden bouwen. So what.

1sokkie | 07-11-07 | 12:07

3000 centrifuges.... kan je een hoop wasjes in drogen.

ijsklont | 07-11-07 | 12:07

The Black Stone has landed..

This is one great step for Muslim Mankind..

.

Het 3e linkje doet 't hier niet.

wopper | 07-11-07 | 12:07

De bevolking van Iran leeft idd nog in de middeleeuwen, hun wapenarsenaal daarentegen is aan het hypermoderniseren.

Dirk Teur | 07-11-07 | 12:05

ik heb reeds kant gekozen. lekker makkelijk dit keer.

polfermot | 07-11-07 | 12:05

Gaan nu ook van die Greenpeace mongolen in Iran op het spoor liggen als protest tegen kernenergie?
.
Dan kan het nog wel leuk worden namelijk!

dlseth | 07-11-07 | 12:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl