Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De zeven miljoenste woonbunker

kanslooswonen.jpgHet zeven miljoenste huis staat in Arnhem. Ella Vogelaar overhandigde vandaag de sleutels aan de bewoners. Nou, wat kunnen we hier blij mee zijn. Volgens de ontwikkelaars over de woonwijk:"...ruim opgezet, met brede lanen, met een gezellige stedelijke sfeer. Schuytgraaf laat zich het best omschrijven als ‘Arnhem in de Betuwe’. De nieuwe wijk ligt namelijk op de grens van stad en land, ademt rust en ruimte en is rijk aan groen en water. Deze prachtige leefomgeving wacht erop door u ontdekt te worden. Maak kennis met een ongeëvenaarde woon-, werk- en leefplek, zoals u die nog maar zelden zult aantreffen in een nieuwbouwwijk." Onze omschrijving: lelijke kudtbunker, exponent van het bekrompen Nederlandsch bouwen op zijn smalst. Vogelaars' krappe stedenbeleid om inwoners langzaam dood te drukken zonder dat ze echt sterven. Home of the familiedrama's. Wie 2,6 ton voor deze stapel bakstenen uitgeeft krijgt er een gratis Brabantse HR-ketel bij. Voor wie er wel dood gevonden wil worden...

Reaguursels

Inloggen

nou moeten we blij zijn, in dit dichtsbevolkte land ter wereld word er doodziek van. Overheid doe eens aan gezinspolitiek, in heel de wereld trouwens .wat een ellende al die mensen en wat een problemen.

lara | 06-11-07 | 20:24

Zelden zo'n lelijke woning gezien!!!!!

Zoltydog | 06-11-07 | 17:39

Die vlag... kan dat tegenwoordig nog wel?!

kwetal | 06-11-07 | 12:40

Hopeloos dit Vinex beleid... Plempen alles vol tussen Nijmegen en Arnhem. Infrastructuur (snelweg en bruggen) wordt vergeten (staat nu al stijf van de files daar), in de geilheid van overheden om geld te verdienen. Projectontwikkelaars moeten de huizen daar nu neer plempen, terwijl er niemand meer op zit te wachten (prijs te hoog) , ivm contractafspraken met gemeente en EU subsidies... Kijk maar eens in Funda.. hoeveel woningen in dat gebied te koop zijn... er is daar geen behoefte op dit moment aan die kut woningen.... geloof me ik zit te dicht bij het vuur en heb geen alu-hoedje

tek | 06-11-07 | 10:58

mijn verbazing kent geen grenzen als ik weer eens mensen de lofzang hoor zingen over de vinex droefenis. Geloof het of niet, maar ik ken mensen die echt zweren bij dit soort karkterloze blokhutten in deze zielloze wijken waar je 3 ton mag neerleggen voor een tuinhuisje zonder tuin. Voor die 3 ton mag je vervolgens niet eens bepalen wat voor kleur je je eigen (duurbetaalde) voordeur geeft! Vinex is het ultieme bewijs voor de eindeloze droefenis waar nederland in is verzand. Een land wat elke vorm van eigenwaarde en zelfrespect verloren lijkt te hebben...

Klaboesterbeer | 06-11-07 | 08:21

Vanachter je aanrecht kun je gelijk je voortuintje netjes bijhouden

Jinu | 06-11-07 | 04:00

voor zo'n kudtkort € 1300 per maand hypotheek ophoesten?, christus je zult je er in verslikken, wat een graftombes.................... en daar wil je dus niet eens dood in gevonden worden

deFiscus | 06-11-07 | 02:07

Hypotheek en kinderen.. En dan ben je verloren.

schijtknijter | 06-11-07 | 00:27

Wel een bunker in stijl en das waar het om gaat he, benadrukken dat de maatschapij vooral dergelijke bunkers nog meer wil zien.

Be?lzebul | 05-11-07 | 23:51

Voor Arnhemse begrippen is het een heel mooi huisje. Ze zijn daar niet zoveel gewend.

ouder | 05-11-07 | 23:12

Wat een kudt woning zeg! En nog geen eens een fatsoenlijke tweede etage!
Typische nederlansche kudtwijk. Op zo weinig mogelijk grond zoveel mogelijk huisjes bouwen, met een facking lelijke architectuur.

Landschaps vervuiling!!!

MPdeH | 05-11-07 | 22:43

Er gaat zo ontstellend veel geld door het putje door die onbegrensde bouwgeilheid die op niets anders gebaseerd lijkt dan het in stand houden van de bouwsector. Geen enkele burger die erom vraagt maar niet 1 gekozen bestuurder die het lef heeft zich te weer te stellen tegen de gemeenteambtenaren die zich in een soort old-boys network hebben genesteld in het zakenleven. Lelystad is wel het beste voorbeeld daarvan. Daar hebben ze zelfs de hele stad voorzien van fluisterasfalt, jawel. Niemand weet waarom, maar we hebben het wel en het kost een godsvermogen.
Daarentegen kregen alle bewoners een aparte rekening van de gemeente van een euri of 100 omdat de riolering verwaarloosd was en vervangen moest worden, ondanks alle rioolheffingen die bewoners moeten betalen (ech waar red.). Dat dan weer wel.
Dus betalen, betalen, betalen en een stel gemeentelijke honden bepalen wel waarvoor, desnoods achteraf.
Genaaid worden of worden genaaid dat is de vraag

nuckin*futs | 05-11-07 | 22:32

Check die voortuin, dat heeft veel ruimte voor veel groen!

Crazyfreak | 05-11-07 | 22:10

nieuwe huizen zijn zo lelijk... eigenlijk zou ik willen dat nieuwe huizen er zo uit zien als vroeger.. doe mij maar een huis in een oud centrum of een oude opgeknapte boerderij...

nnnnnnnn | 05-11-07 | 21:29

ook Helmonder 05-11-07 @ 20:56
Ik ziei het inderdaad, die woningen (in Helmond) zien er degelijker uit!
Die woningen in Betuwe Arnhem doen me denken aan oude menschen met pensioen met zulke voorgevels.. Doe mij maar www.vathorst.nl mooie jaren 30 woning van 5 a 6 ton ;-)..

Squirrel Men | 05-11-07 | 21:19

260 ruggen is de marktprijs. Nooit de markt ergens de schuld van geven. Geef liever de schuld aan de provincie, die het monopolie heeft over de grond. Weet je wat een leuk idee zou zijn ? Als ze weer 's gewone individuele kavels in de verkoop zouden doen. Worden de betonstorters niet wijzer van, en krijg je opeens een leuker stadsbeeld. Maar vergis je niet - dat willen de prospectievelijke huiseigenaren ook niet. Want je zou er zo maar een afwijkend huis van in je straatje kunnen krijgen. Gaat de verkoopwaarde misschien wel een beetje van omlaag. Er IS wel democratie in NL, 't is gewoon ook dat tachtig procent van de mensen in zo'n kudthudt willen wonen. Daar kunnen ze ook niks aan doen. Ze weten gewoon niet beter, en voor de rest houden ze angstvallig hun mond, bang als ze zijn voor de hypotheekrenteaftrek en de conjunctuur.

Niet voor Jan | 05-11-07 | 20:43

Daar kom je niet levend uit. Schijtgraf.

schijtknijter | 05-11-07 | 20:43

Squirrel Men 05-11-07 @ 16:56

Dan was de zes miljoenste woning (in Helmond) toch minder lelijk inderdaad:
zie hellemond.web-log.nl/hellemond/2006/08/vraag_127_in_he.html

(ik kon er helaas geen grotere foto van vinden)

ook Helmonder | 05-11-07 | 20:39

HO HO HO... nu we serieus aan samengaan met Vlaanderen werken komt er dus helemaal niks een gratis Brabantse HR Ketel. Tenzij die gebouwd is in Tilburg, want dat is geen Brabant.

Adriaantjeeeeeuh | 05-11-07 | 20:37

Als die 7 miljoenste woning nou toevallig een vrijstaand rietgedekt landhuis in Blaricum was geweest, dan nog hadden ze dit konijnenhok laten zien. Je wordt bespeeld waar je bijstaat.

btw: LOL @ Woedstok66 05-11-07 @ 17:27!!!

jimbrowski | 05-11-07 | 20:37

In Tilburg pleegt men in het hart van het centrum, aan het belangrijkste plein, nieuwbouw. Let wel, over hetzelfde plein - voorheen autovrij - wordt sinds kort autoverkeer gejaagd, want dat zou beter zijn voor het milieu. Jawel! De inwoners hebben mogen stemmen over de nieuwe inrichting van het plein. Althans, men heeft uit een paar geselecteerde ontwerpen mogen kiezen. Inmiddels is de nieuwbouw bijna klaar. De Tilburger heeft er een rolberoerte van gekregen. Voor tientallen jaren wordt het hart van de stad ontsiert door een gigantische grijze doos. Niemand begrijpt hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. Nu heeft men gauw beloofd er een leuk plaatje tegenaan te plakken, zodat het minder massief lijkt. Tilburg, de meeste corrupte stad ten zuiden van de rivieren, beheerst door verblinde middenstanders, weelderig bloeiende bouwbedrijven en welvarende topambtenaren.

Het CDA | 05-11-07 | 20:33

@baba4oog 05-11-07 @ 17:44
Dat bedoel ik, fat chance.
De arbeiderswoningen uit de jaren dertig zijn zwaar te preferen boven de crap die WE sinds de jaren zeventig in onze magen krijgen gesplist. De werkmanshuisjes waren kleiner, maar de gebruikte materialen zouden nu te boek staan als 'materialen van duurzame kwaliteit', of een ander gebombeerde omschrijving. Je mag er dan ook gelijk een tonnetje of vier op stuk slaan, opzo'n woning waarin 'materialen van duurzame kwaliteit' zijn opgenomen.
Overigens is de huidige trend van woningen met de looks van vroegah en de materialen van nu (kudt!) meer dan ordinair. De burgerT is er verzot op... tja, na de rijtjes met muffe zolder-terreur is het inderdaad een verademing. De vastgoed- en beleggingsmafia smult er ook van. Plak er het etiket jaren dertig op en vul je zakken.

Murdockyoufool | 05-11-07 | 20:26

Er zijn inmiddels zo veel van die vlakke, rechthoekige betonnen dozen gebouwd, dat we al blij zijn als de deurstijl een beetje uitsteekt. Je zou van armoede bijna al je ramen openzetten, zodat het nog een beetje oogt. Voor het lelijke bouwen moet je echt in Nederland zijn.

Het CDA | 05-11-07 | 20:23

Waarom is de lange gevel van het huis evenwijdig vlak langs de oprijlaan gebouwd? Dat ziet er niet uit en er blijft ook al geen plaats over voor de bomenrijen.

Zoetwaterpanharing | 05-11-07 | 19:55

oost-berlijn is er niks bij

laurentius | 05-11-07 | 19:54

Hoe zou de 6.999.999e huizenbezitter dit nou vinden, indachtig dat mooie spandoek voor zijn 2,5 ramen? Maar wat een lelijke betonnen woningmuur zeg...

@ Koerbagh
zie websearch.ramaui.com/smartframe/search...

veel zelfde prijzen, prettige omgeving van Maui. (kom je dronken Paris H ook nog eens in het echt tegen).

Tobus | 05-11-07 | 19:53

koerbagh ® 05-11-07 @ 19:47
Over Arnhem kunnen we het wel eens zijn....;-)
Het draait dus om locatie, want laten we wel wezen, zo'n bijzondere woning is het niet.
Voor 2,6 ton (ietsjes meer of minder) zoek ik het liever hier: www.maisonfrancaise.nl/

Sikkeneur | 05-11-07 | 19:52

@Sikkeneur 05-11-07 @ 19:39:
Oh, en of je nu in Purmerend woont of vlak over de grens in de Duitsland: de files staan pas in de randstad. Tot daar kun je vrij ongestoord rijden. Geen probleem. Maar wat moet je nog in de randstad als je in 0044 gaat wonen? Dat is dan aan de mocro's, de superstormen, de zee en de goden overgeleverd.
Boeie.

koerbagh ® | 05-11-07 | 19:51

Treurig te hoog geprijsd rijtjes-huisje. Deprimerende doorzon ellende voor nog geen 600.000 gulden netto! Als die links elitaire schijnheilen dit soort hokken zo leuk vinden, waarom wonen zij zelf dan toch heel anders?

Avant | 05-11-07 | 19:48

@Sikkeneur 05-11-07 @ 19:39:
Vrijstaand, in de buurt van de mooiste stad van Europa, nabij strand, bos, hei... Mwoah... je hoeft er niet geyl van te worden, 't is heel wat beter dan die 7 miljoenste rijtjes-bunker in Arnhem. Ik bedoel: ARNHEM! Niks mis mee verder, maar het is toch niet de meest bruisende metropool van de EU.
Dat wil ik er maar even mee zeggen. En tja, voor 2,6 ton zijn er in de UK ook wel mooiere stulpjes te vinden, maar die staan weer op lokaties waar je helemaal niet geyl van wordt.

koerbagh ® | 05-11-07 | 19:47

Ach, ik kan zal dan wel een stumper zijn, maar ik heb geen 260.000 Euro oftewel HFL.572964.60.
10 jaar geleden kocht je daar een mooie 2 onder 1 kap voor in Bilthoven.
Prijs/ruimte is volledig uit verhouding. Het kan nooit lang meer duren of de markt stort in.

vavoem! | 05-11-07 | 19:40

koerbagh ® 05-11-07 @ 19:06
Van dat Schotse voorbeeld word ik nou niet bepaald geyl, Duitsland lijkt er wat meer op. Alleen die file's hè, voor je in de Randstad bent......

Sikkeneur | 05-11-07 | 19:39

He, geeft prof Hoxha nou een omschrijving van Dé nederlandse identiteit???

"lelijke kudtbunker, exponent van het bekrompen Nederlandsch bouwen op zijn smalst"

Nee maar!

Eelcontrast | 05-11-07 | 19:37

@De God van Empel: 75K voor een hypo van 260k?
Maar dan nog... het ligt daar ook in de middle of nowhere...

Chipdude | 05-11-07 | 19:25

Toch knap dat onze overheid precies weet dat het de zeven miljoenste woning is.. dat betekent dat alle gemeenteambtenaren hun cijfers correct moeten doorgeven, en dat vervolgens alle rijksambtenaren die cijfers correct moeten optellen.. daar geloof ik geen sikkepit (sikkenpit?) van. Het zal wel de 6.218.444e of zo zijn..

harry pikkel | 05-11-07 | 19:18

niet eens een voortuin!

RedScorpion | 05-11-07 | 19:11

@ koerbagh moet je is in oostenrijk of zwitserland kijken je zou toch gelijk je troep bij elkaar pakken en oprotten hier

cobus1 | 05-11-07 | 19:08

De lelijkste geluidswal die Nederland rijk is.

Egerius | 05-11-07 | 19:02

het zijn gewoon legbatterijen voor mensen meer niet en het is gebouwd door de bam dan weet je al genoeg

cobus1 | 05-11-07 | 19:00

'k Schytgraag, wie niet?

colonnecinco | 05-11-07 | 18:55

Adalgar 05-11-07 @ 18:05
Sja, kost dat dan wel niet zeg. Als zo'n armzalige hoopje ongeinteresseerde stenen al 260.00 Eurie kost.

Elisabeth2 | 05-11-07 | 18:45

Architecten zouden verplicht moeten worden in de woning/wijk te wonen die ze ontwerpen.

En "rijk aan groen" .... WTF? Er staat gvd niet 1, ik herhaal niet 1 boom in de hele schuytgraaf en nog sterker ... in de amerikaanse buurt is het zelfs verboden er eentje te planten. Ik kan me de brochure die ik destijds bij de aanbouw van die wijk zag nog levendig herinneren .... brede straten en overal groen a la een amerikaanse suburb ... en wat is de werkelijkheid? De huizen staan zo dicht opelkaar dat alles 1 richtingsverkeer is en het enige groen is gras, In principe is het mooiste stukje daar vestingstad ... doet inderdaad wel enigszins middeleeuws aan en daar kun je in ieder geval niet klagen over dicht opelkaar zitten en geen groen.

/schudt het hoofd

WillTRiker | 05-11-07 | 18:43

tsja in een van de rijkste landen ter wereld wonen de mensen dus in een droevig triest nieuwbouw rijtjeshuisje. En daar moeten ze nog flink krom voor liggen ook! Gaat goed met ons landje. Hoe moeten die 30.000 nieuwkomers nou ooit aan een normaal net huisje komen?

Klompenboer | 05-11-07 | 18:38

Die groene helmpjes duiden er vast op dat het gebouw niet al te stevig in elkaar zit.

Navigatiesysteem | 05-11-07 | 18:34

Nee, Almere en Lelystad, DAT zijn pas de mooiste plekjes van 0031...

Reykjavik | 05-11-07 | 18:31

Over 10 jaar ongetwijfeld ook een probleemwijk.

Angelica | 05-11-07 | 18:29

Elisabeth2 05-11-07 @ 17:25

Of een hele hoge huiskamer.

rokertje | 05-11-07 | 18:28

Ben overigens wel benieuwd naar de pica's van de 18e eeuwse verbouwde landelijke megawoningen van reaguurders die nu zo stijlvol commenten.

Sikkeneur 05-11-07 @ 17:44

.

LOL, ouwe rooie!
Sikkeneur for president!

wopper | 05-11-07 | 18:24

wat een kuthuis

moicoi | 05-11-07 | 18:24

Mooie garageboxen zijn dat zeg

duit in het zakje | 05-11-07 | 18:17

Wat zijn die architecten van vinexwijken tegenwoordig toch verschrrrikkelijk slecht. Zou me niets verbazen als de ontwerper van dit gedrocht een scheve mondhoek heeft.
Lelijke kudtbunker is nog zachtjes uitgedrukt!

baronbreekijzer | 05-11-07 | 18:15

Mijn ooit zo mooie Groningen-stad wordt ook volgebouwd met steriele woonbunkers. Rij aan rij aan rij kale blokkendozen, zonder enige speelsheid in het ontwerp of tierelantijntjes aan de buitenkant (een leuk balkonnetje o.i.d. zou al wat minder troosteloos aandoen). En dat komt dan in zekere zin in de plaats voor aftandse blokkendozen die in de afgelopen jaren zijn gesloopt.

Kittekatje | 05-11-07 | 18:13

Da's bijna 600.000 gulden voor een stapel bakstenen met zonder tuin.

Lobo | 05-11-07 | 18:11

@Adalgar 18:05
Moet toegeven dat dat er best aardig uitziet. Alleen twee jaar wachten tot er planten groeien en er een straat ligt lijkt me wel weer vervelend.

Quadrifoglio | 05-11-07 | 18:11

Creatief en ook nog Gezellig

ginsletje | 05-11-07 | 18:07

Ik dacht dat die foto hoorde bij het topic "Reactor in N-Korea ontmanteld"
.
Allejezus wat een treurnis.

Quadrifoglio | 05-11-07 | 18:02

Commentaar op de website bij dit gedrocht: "De Hoepel is een ruime gezinswoning met hoge gevels. Een herenhuis van weleer met de uitstraling en het afwerkingsniveau van nu." hahaha.

Vinex, brrr, de ghetto's van de toekomst.

Tinnef | 05-11-07 | 17:58

O mijn God, wat een makelaarstaal! "verrassende variatie in woningen en straten" betekent "uw drie-en-halve ton woning staat tussen sociale woningbouw en een terrein voor kampers". Bijna even tenenkrommend als "topappartement" (drie hoog zonder lift), "originele details" (keukenblok veertig jaar oud, lood zelf vervangen), "gelegen op het mooiste deel van de straat" (de straat is erg slecht met veel buitenlanders), "inpandige berging" (zelf je fiets drie trappen op sjouwen naar een bezemkast), "centraal gelegen in de woonwijk" (ver, zeer ver van het centrum van de stad), "speels ingedeeld" (onhandig ingedeeld met ronde muren), "onder architectuur gebouwd" (foeilelijk), "nabij winkelcentrum" (een kapper en een snackbar in de buurt) en natuurlijk "dak al vijftien jaar klachtenvrij" (dak heeft al vijftien jaar geen onderhoud gehad).

Bokassa | 05-11-07 | 17:49

Goh dat Almere wordt ook steeds meer gekopieerd zeg!
Straks wil je in heel Nederland niet meer dood worden gevonden.

Poetuit | 05-11-07 | 17:49

@ murdockyoufool 17:36
andere opties voor de middenklasse om zich aan de vloek van vinex te ontworstelen :
- (nog) harder werken.
- een rijk wijf trouwen.

baba4oog | 05-11-07 | 17:44

Hier al eerder over geschreven afgelopen week, maar goed vandaag was de sleuteloverdracht. Levert altijd mooie pica's op voor het plakboek.
Ben overigens wel benieuwd naar de pica's van de 18e eeuwse verbouwde landelijke megawoningen van reaguurders die nu zo stijlvol commenten.

Sikkeneur | 05-11-07 | 17:44

@Zoloft Ik had het over dat type woningen, niet over gaan wonen in Rijssen natuurlijk.

Schijnt ergens een hele wijk van te zijn, maar ben vergeten hoe die wijk heet.... iemand?

Ruler | 05-11-07 | 17:40

Treurig dat dergelijke troep meer dan tweeënhalve ton moet kosten en nog treuriger dat mensen ervoor in de rij staan. Ze moeten wel, gezien de woningnood. Gemeenten, vastgoedeikels en makelaars reppen echter over meer keuzevrijheid in woningtypen. Ja, als je een half miljoen neerlegt. Voor de middenklasse blijft de 'tussenwoning gelegen in landelijk gebied en dichtbij de belangrijke uitvalswegen' (= makelaarsbraaftaal) het hoogst haalbare. En de vastgoedmaffia maar cashen...

Murdockyoufool | 05-11-07 | 17:36

Was Vogelaar erbij om het gelijk maar tot prachtwijk uit te roepen?

hetluis | 05-11-07 | 17:34

Schuytgraaf is over het algemeen een hele mooie wijk, deze huizen zijn echter idd niet om aan te zien.

Nimrodd | 05-11-07 | 17:33

"De nieuwe wijk ligt namelijk op de grens van stad en land, ademt rust en ruimte en is rijk aan groen en water."
JaJa, een prachtig uitzicht... tot de volgende nieuwbouwwijk er pal voor wordt gebouwd.

fweddy | 05-11-07 | 17:33

En toch ben ik blij dat ik in de stad woont. We hebbenin iedergeval een bus die meerdere keren per uur rijdt.. wat zeg ik? Bus? Neeeeh, metro!

DannyW | 05-11-07 | 17:31

Projectontwikkelaar met humor? Schuytgraaf ->[ff husselen]-> Scary Fag Hut.

Woedstok66 | 05-11-07 | 17:27

@ Ruler 05-11-07 @ 17:21
Dat is in fukking Rijssen....
Daar wil je alleen wonen als je van inteeltkoppen houdt.

Zoloft | 05-11-07 | 17:27

Boven dat raam op de begane grond moet toch ook nog wel een kamer zijn, maar zonder raam?

Elisabeth2 | 05-11-07 | 17:25

Dacht dat de witte plastic folie altijd ergens in de woning opgehangen moest worden ...

texels schaap | 05-11-07 | 17:25

Ik kan me wel voorstellen dat er geen junkies lopen !
.
Welke zelfrespecterende junk wil er nu in zo'n wijk gezien worden, daarbij bedel je er geen euro bij !

Burgerlijke ongehoor | 05-11-07 | 17:23

OMG ik dacht dat ik vinex op zn lelijkst toch wel al gezien had maar dit is wel heel erg. Tis gewoon één doorgetrokken muur met hier en daar een duur er in met een nummertje er op. Als die er afvallen herken je je eigen huis niet eens meer. Natuurlijk allemaal het zelfde IKEA beeldje voor het raam.

Naja, maar hopen dat ik daar nooit in terecht hoef te komen. Het hoeft allemaal niet perse zo veel duurder maar een beetje persoonlijkheid aan je huis geven moet toch wel een optie zijn.

M299 | 05-11-07 | 17:23

Het is ook echt een foeilelijk huis.

De God van Empel | 05-11-07 | 17:23

Dit zuigt nog erger dan een stofzuiger bij de wasstraat !
.
Je zal goedverdoeme niet meer aan hypotheek krijgen en voor 2.6 ton wel in zo'n huis moeten wonen ! Heb ik het na mijn scheiding met een huurhuis aan het Surinamerplein in Amsterdam Zuid niet slecht gedaan !

Burgerlijke ongehoor | 05-11-07 | 17:20

En ik dacht dat mijn rijtjeshuis burgerlijk was...

da wizard | 05-11-07 | 17:20

Komt allen eensch in Grunn kijken: Mooie, betaalbare huizen.
Maar na het kijken weer gauw teruggaan he!

fuckje | 05-11-07 | 17:20

@Hans Anders
Geen natuur...

De God van Empel | 05-11-07 | 17:18

Ze metselen er met opzet niet te veel ramen in anders moet je de hele dag tegen die rotkoppen aankijken

blafgrap | 05-11-07 | 17:18

Vinex wijken is ook zo Hollands. Die mensen wonen allemaal in zulke bunkerwijken. Volgens mij ben je in een paar maanden gek geworden als je daar woont. Jammer dat ze nu ook buiten de Hollandse provincie grenzen gaan bouwen.

Keaning_Radboud | 05-11-07 | 17:18

Het kan nog erger .......... zie leidscherijn bij Utrecht.

doskabouter | 05-11-07 | 17:16

Vinex krotten gebaseerd op: 35 hokken (met 110m2 woonoppervlak op posrzegels van 170 M2) per hectare, 1,3 auto per huis, geen openbaar vervoer, geen scholen, geen winkels, gebaseerd op jaren 60 uitgangspunten over internetloze groene weduwen en installatiemateriaal gebaseerd op woningwet normen (dus energiedistributie via de plinten).

Kijk de bewoners eens blij zijn met hun 4 persoonsgezin in hun 1,3 persoons poppenhuisjes.

Hans Anders | 05-11-07 | 17:15

@ sjaak 17:10
't is dat ik je een lauwe gast vind, anders had ik gezegd 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'.

baba4oog | 05-11-07 | 17:15

Schaarste op de woningmarkt is op twee manieren op te lossen: het bouwen van 100.000 nieuwe woningen per jaar of het van overheidswege ruimen van 100.000 Nederlanders per jaar. Aangezien de eerste oplossing maar niet schijnt te werken, neig ik zelf naar de tweede oplossing.

sjaakdeslinksesul | 05-11-07 | 17:10

Dit ziet er toch veel gezelliger uit:http://www.boekje-pienter.nl/images/dixi.jpg

NIN | 05-11-07 | 17:09

@Sendis 05-11-07 @ 17:05
Wat dacht je van over 10 jaar een achterbuurt?

Agent327 | 05-11-07 | 17:08

@X-Force 05-11-07 @ 16:53
En zodra die nota geschreven was stonden de bijbehorende wijken er ook gelijk?? Gemiddelde tijd voor een project om uit te kristaliseren zit toch echt op een jaartje of 10 mijn beste..

storingsdienst | 05-11-07 | 17:05

Over tien jaar verpauperd, over twintig jaar een achterbuurt. Nederlanders bouwen helaas niet voor de eeuwigheid. Hapsnap-architectuur. De criminele architecten van deze schandalige verkwanseling van het Nederlandse landschap wonen achter hun privéslagbomen in hun eigen "Schuytgraef", maar dan iets meer richting grachtengordel Amsterdam, Wassenaar, Blaricum.

Sendis | 05-11-07 | 17:05

hoezo woningnood in 0031, met 7000000 huizen hoeven er maar 2,35 in ieder huis, en een gemiddelde student zit met nog 5 andere in een huis. Er zijn dus nog zat lege woningen.

de andere kant | 05-11-07 | 17:03

@Squirrel Men 05-11-07 @ 17:02

Goed man!

De Regeering | 05-11-07 | 17:03

Ik zie één pluspuntje: het is tenminste niet opgetrokken uit dat foeilelijke, deprimerende, zelfmoordneigingen ontlokkende, donkerrode baksteen waar ze in de Randstad opeens alles van bouwen.

Elisabeth2 | 05-11-07 | 17:03

Het blijft waardeloos dat je in NL een fortuin moet verdienen om een nieuwbouwwoninkje zonder zolder te kunnen kopen. Te erg dit, en dan staat dat huis niet eens in de Randstad, maar in Arnhem...

-=AA=- | 05-11-07 | 17:02

Koop er nou maar snel eentje. Over 2 jaar doen ze naar verwachting reeds 4 ton. De grond- en bouwprijzen gaan door het plafond.

rokershoest | 05-11-07 | 17:01

Koop er nou maar snel eentje. Over 2 jaar doen ze naar verwachting reeds 4 ton.

rokershoest | 05-11-07 | 17:01

Hey Vogelaar is terecht! Dat is dan wel weer een +

... niet zo katten op de Architecten, het is echt moelijk hoor, AutoCad, maar je kunt wel hele mooie lange rechte lijnen maken...

Fimbulvetr | 05-11-07 | 17:00

Het maakt niet uit hoe lelijk, slecht of enorm overpriced er gebouwd wordt: Zolang men er geld voor blijft geven gaat deze onzin gewoon door.

Lange Neus | 05-11-07 | 17:00

Is dit Guantanamo Gelderland?

TheWeps | 05-11-07 | 17:00

Hoezo pikken ze nou net de lelijkste woning er uit, staan veel mooiere tussen. Zie de Amerikaanse wijk, Tuinstad ed. Woonde voor mn emigratie naar het zonnige/leuke zuiden in een wijk ernaast (De Laar) Was toendertijd één grote blubberbende.

Nieuwe Limburger | 05-11-07 | 17:00

@De Regeering 05-11-07 @ 16:57
Komt er vanzelf als blijkt dat er polen of finnen ingezet worden omdat niemand die dingen voor dat bedrag wil kopen. Dus dan maar sociaale verhuur.

Agent327 | 05-11-07 | 16:59

Misschien had de architect een lijntje met pietsma.
Ziet er redelijk orkaanbestendig uit.

Dorian Gray | 05-11-07 | 16:57

Misschien een kapotte bromfiets tegen zetten?

De Regeering | 05-11-07 | 16:57

Je zult maar daar in arnep wonen...
Typische NL'se nieuwbouwwijk: zoveel mogelijk mensen zo goedkoop mogelijk op een stukje grond proppen. Kwantiteit voor kwaliteit wie immer..

ikker | 05-11-07 | 16:56

Ben het met de omschrijving van GS eens. Wat moet je in zo'n bouwkeet..

Wil je ruimte ga dan naar >> www.vathorst.nl << Maar goed dan heb je ook wat. Een woning kost er 6 ton.! Prima Villa's en ruim opgezet..!

Alleen erg jammer dat iedereen dat weer na moet apen.. > > www.brandevoort.com/ Dat in Helmond haalt het nooit met Vathorst.

Ik noem het gewoon plagiaat.... Iemand anders nog een andere benaming ervoor?

Squirrel Men | 05-11-07 | 16:56

KUT Arnhem

BiT | 05-11-07 | 16:55

en de buren (op nr 7.000.0001) mogen lijden onder het vlaggetje?

just_one_man_ | 05-11-07 | 16:55

gah server

Multikuli | 05-11-07 | 16:54

@ storingsdienst.

als je grapjes maakt, maak je dan goed

Vinex is de afkorting voor Vierde Nota Ruimtelijke Ordening Extra, een notitie van het ministerie van VROM uit 1993.

Dus vinex is niet zooo 2003, maar zoooo 1993.
terug naar de MAVO jij

X-Force | 05-11-07 | 16:53

@Atheisme.nu , ga toch weg, als er iets qua architectuur creatief is dan zijn het wel nieuwe nederlandse wijken.

Multikuli | 05-11-07 | 16:53

Leuk huisje? Lelijke vinexhokken, ik emigreer liever dan dat ik daar in moet wonen. Voor godverdomme 2,6K.

Laagvlieger | 05-11-07 | 16:53

Mooi decor voor een Alex van Warmerdam film. Annet loopt zich al warm.

De Regeering | 05-11-07 | 16:53

Op de een of andere manier blijf ik steeds Schijtgraag lezen als er Schuytgraaf staat. Cupasoepie gemist vandaag.

Treurig varken | 05-11-07 | 16:53

Ik leef mee met de mensen die de 7.000.001e woning in ons kudtland gekocht hebben en naast dit tuig gaat wonen. Sterkte!

M.A.H. | 05-11-07 | 16:53

@Atheisme.nu, en dat is dus absoluut niet waar he, Nederland is niet voor niks beroemt om haar architectuur.

Multikuli | 05-11-07 | 16:52

Is dat de Jostiband op de foto?

OneandOnly | 05-11-07 | 16:51

@ frozenhenk 05-11-07 @ 16:46
Leuk huisje, maar het is zo'n eind fietsen naar mijn werk.

kneuterzak | 05-11-07 | 16:50

Nederlandse architecten hebben echt een wansmaak en zijn echt totaal niet creatief. Ze doen elkaar ook allemaal na, al die nieuwbouwwijken zien er hetzelfde uit. Grijs/antreciet/bruine blokkedozen, walgelijk lelijk en saai.

Het hoeft geen Belgie te worden maar wat speelser kan best, en ook voor hetzelfde geld.

Atheisme.nu | 05-11-07 | 16:49

Er word eigenlijk nooits meer iets echt lelijks gebouwt, alle nieuwbouw is fris en speels. Plaatje alleen zegt niet zo veel.

Multikuli | 05-11-07 | 16:49

Mijn got, wat een diepe armoe en treurnis.
Wanneer leren die neparchitecten nou eens fatsoenlijk bouwen goedverdoeme!

Dit kan toch beter?
Zie hier een voorbeeld van hoe 't kan, het is 't nog niet helemaal maar toch stukken beter dan deze grijze cellenkotten.

www.trouw.nl/groen/nieuws/article83806...

wopper | 05-11-07 | 16:48

Lekker zo'n laken voor je ramen/gevel. Zal wel veel licht binnen zijn gekomen.

Agent327 | 05-11-07 | 16:48

De grond onder de woningen is blijkbaar zooo duur verkocht dat de rest , de woning waar het eigenlijk om gaat, bijna niets meer mag of kan kosten.
Grond wordt in dit land kunstmatig schaars gehouden door de gemeente en het rijk die de meeste grond zelf in bezit hebben, of heel toevallig hun (toekomstige) vriendjes.
Zulke woningen doen elders in de eu minder dan 5000 euro.. en zijn ook nieuw.
www.immowelt.de/Immobilien/ImmoListe.a...

seven | 05-11-07 | 16:47

Mooi is anders, maar zolang er zoiets als Amsterdam bestaat zou ik me niet al te druk maken om dit soort lokaties.

AdolfJoling | 05-11-07 | 16:47

commieblokje

DatDus | 05-11-07 | 16:46

Er worden steeds meer van dit soort fantasieloze prefab wijken neergepleurd... echt vreselijk is al die eentonigheid in dit afgevlakte land (zowel letterlijk als figuurlijk).

ConfuZor | 05-11-07 | 16:46

En wát voor een woning! Mooi prijsje voor krakers..

HenkdeVries | 05-11-07 | 16:46

jaren 70 geluk!

Patrick Zweedsey | 05-11-07 | 16:46

Dat vlaggetje hebben ze toch maar mooi gratis erbij gehad.

Gezellig he? | 05-11-07 | 16:46

@ Robert Irving III

Nee, dat zijn de tuinkabouters.

Ethicus | 05-11-07 | 16:45

ik kom daar nog wel eens langs met de trein.. tis een kale vlakte die in 't natte seizoen onderloopt waar ze dan nieuwbouwwijken aan het dumpen zijn. ongezelligheid ten top

Ben Hur | 05-11-07 | 16:44

Je wilt niet weten wsat je allemaal in Canada kan kopen voor 2,6 ton.

De StoorZenDer | 05-11-07 | 16:44

moderne vinex dus, en vinex is echt zooooo 2003

storingsdienst | 05-11-07 | 16:43

allemaal padvinders voor de deur ?

Robert Irving III | 05-11-07 | 16:42

En als je al zoveel verdient, dan heb je waarschijnlijk ook het inzicht om het niet te doen. Hoewel er gemakkelijk een dozijn Polen in past.
*belt met hypotheker*

De Regeering | 05-11-07 | 16:42

2,6 ton en dan niet eens een tweede verdieping? Moehahaha!

zum kotzen | 05-11-07 | 16:41

2,6 ton neertellen om in de driehoek Nijmegen, Arnhem, Wageningen te mogen wonen? Dan ben je waarschijnlijk de enige voor woonruimte betalende inwonert tussen het kraakvolk.

Chiant | 05-11-07 | 16:40

@Viko 05-11-07 @ 16:37

Geniet er maar van, want het zit er dik in dat je voorlopig uitgereaguurd bent.

Neuken geen bezwaar | 05-11-07 | 16:39

Je moet een loon van 75.000 hebben om een hypotheek te krijgen voor deze woning, belachelijk.

De God van Empel | 05-11-07 | 16:39

geinig voortuintje

twents neuqkevertje | 05-11-07 | 16:39

Jammer dat we hier geen orkanen kennen. Die hadden eens in de zoveel tijd een mooi rondje om de steden kunnen maken om dit woonvuil weg te vagen.

Pippo van Eenennaam | 05-11-07 | 16:39

Viko 05-11-07 @ 16:37
daaaaahaaaaag.... (alvast)

van dal | 05-11-07 | 16:39

Inderdaad kansloos (net als @Viko trouwens, maar daar zal Joris wel ingrijpen denk ik). Bekrompen, doodsaaie, neo-sozialistische woon bunker voor het klootjesvolk.

FlyingSpaghettiMnstr | 05-11-07 | 16:39

Wat een baggerwoning, moeten ze daar nou zo'n ophef over maken??
2,6 ton voor zo'n woonboot op het droge.
Kutland.

Knorhaan | 05-11-07 | 16:39

qua design echt iets voor de marrokanen,
alleen verdienen ze geen nieuwbouw,
laat staan van 260.000 euro.

X-Force | 05-11-07 | 16:38

Is het een nieuwerwets gevangeniscomplex?

kneuterzak | 05-11-07 | 16:38

ach ergens dood gevonden worden is beter dan niet gevonden worden, maar levend gevonden worden in de schijtgraaf, zoals de wijk in de arnhemse volksmond al heet, nee, liever niet.

van dal | 05-11-07 | 16:38

Hadden ze die Vogelaar niet in het fundament kunnen storten?

Neuken geen bezwaar | 05-11-07 | 16:38

Over een jaar is 'ie gekraakt.

Jeoh | 05-11-07 | 16:38

-weggejorist en opgerot-

Viko | 05-11-07 | 16:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken