Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Crimineel Joep van den N. eindelijk gepakt!

yoepiee.jpg In zijn hoogtijdagen bezat hij 140 ondernemingen. Van den N. gaat uit van het principe: handel = handel. En dat maakt hem tot een van de meest stijlloze zakenmeneren van ons land. Hij onderhandelt je los wanneer je ontvoerd bent en kijkt niet op een steekpenning meer of minder. Joep ziet overal handel in. In voorkennis, in onderzeeërs, politiehelikopters, tweedehands Leopard Tanks dan wel pantserhouwitsers. Aan de rand van de afgrond groeien immers de mooiste bloemen, alleen is hij daar zojuist in gesodemieterd wegens het tillen van de belasting. Is het misschien daarom dat wij Joep, die tot op het bot gehaat wordt door de linkse kerk, eigenlijk gewoon een mooie vent vinden...

Reaguursels

Inloggen

*foto uitprint, inlijst en op kamert hangt

De God van Empel | 27-10-07 | 14:07

Eindelijk, deze man had na HCS al nooit meer ergens mogen werken...

Das misschien wat overdreven, beetje schoffelen bij de plantsoenendienst had geen kwaad gekend.

010waus | 27-10-07 | 14:07

@Teen 25-10-07 @ 22:07
Ook veels te laat natuurlijk, maar niettemin LOL

sjaakdeslinksesul | 26-10-07 | 22:32

@mezelf

aanwezigheid -> afwezigheid

Fred V | 26-10-07 | 20:40

Hanoying 25-10-07 @ 23:17

Het bewijzen van integriteit van een verdachte in een bepaalde zaak is het zelfde als het bewijzen van aanwezigheid van leugen en schuld.

Afwezigheid van iets is dus wel iets wat je zou moeten bewijzen.

Fred V | 26-10-07 | 20:22

Joep heeft geld verdiend door materiaal van het Nederlandse leger aan Chili te verkopen.
Dat betekent dat Pinochet er ook rijker van geworden is (want geen handel zonder "bemiddelingskosten").
Dat vinden jullie vast niet erg, want Pinochet heeft alleen maar 3000 linkse of arme mensen laten vermoorden.

Later heeft Joep zich beklaagd over oneerlijke concurrentie, omdat een paar ambtenaren van Defensie zaken wilden doen buiten hem om.
Huilebalk.

J_S | 26-10-07 | 16:05

Die balkjes zouden floating moeten zijn. Zo kan de kijker zelf bepalen middels muisslepen waar hij het balkje wil hebben.

-- weggejorist -- | 26-10-07 | 11:05

@Koerbagh: Goed, dan ben ik als antitheist radikaler. Vechten tegen godsbeelden lijkt me iets belangrijker dan vechten tegen spaghettimonsters, vliegend of anderszins (en die theekop die vliegt in het voorbeeld van Russell natuurlijk niet om Mars maar om de zon, ergens tussen de aarde en Mars :-).
Het Financieele Dagblad, Henk Engelenburg, trouwens nog niet gelezen, over Joep van den Nieuwenhuyzen.

doedeljantje | 26-10-07 | 10:31

En nog even mbt Van den N zelf: iemand die steelt van werknemers, toeleveranciers en de samenleving als geheel (ziekte- en pensioenpremies, belasting etc.) is natuurlijk een grotere boef dan een fin die een flesje brandstof bij de drogist pakt. Schade voor de samenleving is bij van den N. veel groter. Immers, toeleveranciers kunnen ook failliet gaan met een keten van faillisamenten als gevolg... Degene die dat op zijn geweten heeft mag w.m.b. een tijdje de gevangenis in. Bijvoorbeeld: per "verloren" miljoen 1 jaar het gevang in, dan zijn we voorlopig wel even van hem af!

Bart218 | 26-10-07 | 09:36

[quote]Nee, de atheist gelooft niks. Ook niet dat er een "afwezige god" is. Het hele concept god doet niet ter zake. Overigens is de belastingdienst een van de betere bewijzen dat god niet bestaat. Bestond er wel een god dan had de fiscus hem of haar allang gevonden en aangeslagen voor enkele eeuwen achterstallige betalingen (inclusief boete) en vervolgd wegens belastingontduiking[/quote]

Of die god is zo slim dat hij kan aantonen dat hij geen ingezetene is van Nederland... Je zou ook nog kunnen zeggen dat die god op zoveel plekken (kerken, moskeeën etc.) aanwezig is dat de belastingdienst van gekkigheid niet meer weet waar je het moet zoeken. Wat kun je daarvan leren? Dat als je belasting wilt ontduiken dat je niet moet 'verdwijnen', maar gewoon op zoveel plekken aanwezig zijn dat de belastingdienst het gewoon niet mee aankan. Van binnenuit oprollen dus eigenlijk :-).

Bart218 | 26-10-07 | 09:33

Ik voel de volgende blunder van het OM al aankomen

the-tranquis | 26-10-07 | 02:12

Een profiteur van de rampzalige nederlandse wetgeving, een uitzuiger van bedrijven en personeel, een oplichter en een belastingfraudeur. En soort zoekt soort. Joep van den Nieuwenhuizen is gewoon een ordinaire dief, een banale crimineel. Anders niks. En alle criminaliteit is banaal en ordinair. Joep dus ook, een banale, ordinaire, criminele, ongevoelige klootzak.

Hammar | 26-10-07 | 01:20

@Hanoying 25-10-07 @ 23:17:
Je kunt, in jouw specifieke geval, beter gebruiken: een wedergeboren atheïst aka "Born again atheist." Die benaming doet meer recht aan je levensbeschouwing en wereldbeeld, lijkt me. Ik gebruik 'm zelf ook wel eens voor mezelf maar da's niet helemaal waar want ik heb (zolang ik me kan herinneren) nooit in een god geloofd. Wel in Sinterklaas. Die kon je gewoon zien, aanraken. En ook toen ik erachter kwam dat het een man in een pak met een nepbaard was geloofde ik nog, want een postbode is immers ook niks meer dan een man in een pak die brieven en pakjes brengt, die niet van hemzelf zijn. Maar goed, da's een persoonlijke ontboezeming.
Enfin...

@doedeljantje 25-10-07 @ 23:14:
Dat is een semantische kwestie. Non-theist vind ik ook prima. Anti-theist lijkt me niet accuraat want ik ben niet tegen god, net zo min als ik "tegen" eenhoorns, feeën, theepotten in een baan rond Mars of vliegende spaghettimonsters ben. Ik ben wel tegen de indoctrinatie van kinderen met het concept god, en meer specifiek slechts 1 god met 1 profeet, met 1 heilig boekje, met 1 doctrine. Ik ben anti-georganiseerde religie.

Maar ik durf zelfs niet te beweren dat ik anti-religieus ben, want ik ben zelf óók diep-religieus, alleen heeft mijn religieuze metafysica niks te maken met een vaag soort opperwezen en die kul. Mijn idee metafysica ligt veel dichter bij de harde wetenschap van de quantummechanica, het adagium dat het universum niet alleen vreemder is dan we denken, maar zelf vreemder dan we kunnen denken.
Daarbij moet onmiddellijk worden aangetekend dat dat niet hetzelfde is als het ontologisch godsbewijs van Anselmus, dat een beetje hetzelfde lijkt (god is groter dan hetgeen gedacht kan worden) want dat bewijst god niet, slechts dat het denkvermogen van de mens tekort schiet en dat Anselmus het ondenkbare met een plakkertje van "god" voorziet.
Maar goed, dat zijn allemaal bespiegelingen die er verder niet toe doen, ook al zijn ze wel aardig om even te verduidelijken.

koerbagh ® | 25-10-07 | 23:43

Gelijk die ontvoeringszaak eens oplossen......

Stortkokert | 25-10-07 | 23:20

@ koerbagh
-
Volledig mee eens eigenlijk. Een negatief hoeft niet te worden bewezen. Heerlijk zinnetje ook trouwens, die gaat rechtstreeks het repertoire in. Waarmee mijn eerdere opmerking "ik ben een diepgelovig atheist" inderdaad ook wijziging behoeft. Of eigenlijk niet want deze discussies heb ik meestal in het Engels en "deeply devoted atheist" kan er nog wel mee door :)

Hanoying | 25-10-07 | 23:17

Koerbagh, na Dawkins ook Berlinblau gelezen? Is antitheisme geen beter woord dan atheisme om de lading te dekken?

doedeljantje | 25-10-07 | 23:14

"daarom dat wij Joep, die tot op het bot gehaat wordt door de linkse kerk, eigenlijk gewoon een mooie vent vinden", en een belastingontduiker in een artikeltje hierboven dienen wij af te fikken omdat StenGeyl dat wenst?
Flikker toch op! Beetje van der Valk praktijken d'r op nahouden?
Laten we Nederland B.V. dan maar omvormen naar een Bananen Republiek. En dan ook niet meer zeiken!

Chipdude | 25-10-07 | 23:07

@Hanoying 25-10-07 @ 22:32:
Da's een fundamentele denkfout. De atheist stelt niks. Het concept god is niet ter zake doend. Een negatief hoeft niet te worden bewezen. Er hoeft niet bewezen te worden dat er geen god is. Net zo min als er niet hoeft te worden bewezen dat er geen theepot in een baan om Mars vliegt.
De logische bewijsplicht ligt bij de steller van een metafysische werkelijkheid die door hem wordt aangeduid met "god" (of een vliegende theepot of spaghettimonster)
Nog maar eens (het kan niet vaak genoeg gelinkt):
youtube.com/watch?v=J3YOIImOoYM
www.ted.com/index.php/talks/view/id/11...
www.ted.com/index.php/talks/view/id/94...

koerbagh ® | 25-10-07 | 22:59

@Hannalore 25-10-07 @ 22:20:
Nee, de atheist gelooft niks. Ook niet dat er een "afwezige god" is. Het hele concept god doet niet ter zake. Overigens is de belastingdienst een van de betere bewijzen dat god niet bestaat. Bestond er wel een god dan had de fiscus hem of haar allang gevonden en aangeslagen voor enkele eeuwen achterstallige betalingen (inclusief boete) en vervolgd wegens belastingontduiking.

koerbagh ® | 25-10-07 | 22:50

Hannalore 25-10-07 @ 22:37
(Smile) Wellicht pop ik ergens anders nog wel een keer op. Of niet.
Gegroet schoonheid

Flabbergast | 25-10-07 | 22:46

@Flabbergast 22:33

Eh, neuqen..?, waar dan..?, ik heb NOVA op de achtergrond. Op welk net dan wel.?

Hannalore | 25-10-07 | 22:37

@Hanoying 22:32

Volgens mij gaan we allemaal op nat als het gaat om de materialistische dialectiek.

Hannalore | 25-10-07 | 22:35

Hannalore 25-10-07 @ 22:22
Tjsa... neuqen ook.

Flabbergast | 25-10-07 | 22:33

@ Hannalore 25-10-07 @ 21:55
Ik heb je inderdaad verkeerd begrepen en/of je eerste comment anders opgevat dan dat jij hem in je hoofd had. In mijn verdediging, hij was wel wat multi interpretabel afhankelijk van de achtergrond van de reaguurder. (Fred V. had hem in soortgelijke strekking kunnen neerplempen in welk geval de boodschap van het bericht wel in de strekking van mijn interpretatie zou hebben gelegen). De materialistische dialectiek ga ik niet op in want daar ga ik gegarandeerd op nat. In een ver grijs verleden ooit wel wat colleges wetenschapsfilosofie en dergelijk gehad maar dat is echt lang geleden en het boeide me verre van altijd.
-
@ Flabbergast 25-10-07 @ 21:55
In zeker zin niet meer of minder dan de vooringenomenheid van een gelovige. Hoewel de laatste zin wel enigszins getrolt was ;)
-
@ koerbagh ® 25-10-07 @ 22:00
Atheisme kan geinterpreteerd worden als geloof. Ik geloof dat god niet bestaat en verwerp het bestaan van een goddelijke entiteit. Bewijzen kan ik het niet.

Hanoying | 25-10-07 | 22:32

@Flabbergast 22:22

Afdwalen is vaak zo lekker...

Hannalore | 25-10-07 | 22:23

Hannalore 25-10-07 @ 22:14
En God zelf zei over zich zelf: Ik ben de Ik ben...
Crimineel Joep van den N. eindelijk gepakt was het toch? Interessant, ook aan de andere reaguurders, dat je zo kunt 'afdwalen'.

Flabbergast | 25-10-07 | 22:22

@koerbagh ® 22:17

Maar waarom zou het atheïsme geen geloof kunnen zijn.? De atheïst is immers van mening dat God afwezig is. Hij bestaat niet.

Hannalore | 25-10-07 | 22:20

@Hannalore 25-10-07 @ 22:14:
"Het atheïsme als "het geloof van de afwezige god". "

Eh nee, ik beweerde dat het marxisme het geloof van de afwezige god is. Het atheisme is principieel verder niks. Geen geloof en al helemaal zonder concept van "een god". Voor het overige heb je natuurlijk gelijk.

koerbagh ® | 25-10-07 | 22:17

His brothers in crime: Jan Kuiten, Huub van den Boogaerd en Rijkman Groenink. Wie? Ja die!

cloggie42 | 25-10-07 | 22:16

testbidi

Teen | 25-10-07 | 22:16

@koerbagh ® 21:42

Onze beste brave Stalin voerde een repressief beleid ten aanzien van religie. Mooi gezegd "het geloof van de afwezige god", ik weet niet veel van de middeleeuwse scholastiek, maar het laatstgenoemde doet mij telkens weer denken aan "God is", en "de wereld is". Het geloof houdt een gedachtegang over het "God is" in, die buiten de wereld is. Wie atheïst is, doet net als een religieus mens een uitspraak over dat "God is", maar met het verschil dat het "God is" volgens de atheïst niet bestaat.
Natuurlijk kan de atheïst beweren dat de Rede hem duidelijk maakt dat God niet bestaat, maar dat zou een "atheïstisch deïsme" inhouden, en dat lijkt op een contradictie, let wel, lijkt. Het atheïsme als "het geloof van de afwezige god". En dan nog dit, de wijze waarop een enkele onder ons het vrijdenken uitdraagt, duidt enigzins op een uitleg aangaande een wijze van denken, het atheïsme lijkt deel uit te maken van die wijze. Of je het wilt of niet, wanneer een wijze van denken zich ontwikkeld tot een wetmatigheid, dan ligt de vorming van een collectief op de loer. Met of zonder God. Maar altijd met een vaste overtuiging.

Hannalore | 25-10-07 | 22:14

@Rabarbeke Een officieuze zwarte lijst van mensen met wie je geacht wordt geen zaken te doen wil je een goede naam behouden.

Tarak | 25-10-07 | 22:08

Een enorm late reactie maar enorm hulde aan sjaakdeslinksesul 25-10-07 @ 16:49

Bravo!

Teen | 25-10-07 | 22:07

@Fred V 25-10-07 @ 22:03

Nait Fred, laat die atheïsten maar zeiken.. ;)

wopper | 25-10-07 | 22:07

(En Fred V heeft een slecht geweten of is ergens bang voor. De enige verklaring voor een bekering op latere leeftijd.)

CoJoNes | 25-10-07 | 22:05

Ik zie atheïsme ook meer als een exacte wetenschap.

CoJoNes | 25-10-07 | 22:04

Een clinch tussen atheisten onderling ligt op de loer....... Dat kan een lange nacht worden.

Een goede nacht toegewenst voor álle reaguurders!

Fred V | 25-10-07 | 22:03

Hanoying 25-10-07 @ 21:42

Bij deze ontvang ik -van jou- graag je spot en minachting! Halleluja, de Heer leeft!

Fred V | 25-10-07 | 22:01

@Hanoying 25-10-07 @ 21:42:
Als jij atheisme als geloof ziet heb je iets heel fundamenteels van het atheisme niet helemaal goed begrepen.

koerbagh ® | 25-10-07 | 22:00

Hanoying 25-10-07 @ 21:42
Wat een bespottelijk armoedige zelfingenomenheid zeg. Op het zielige af gewoon!

Flabbergast | 25-10-07 | 21:55

@Hanoying 21:42

Met alle respect, je reageert echt paranoïde, ik stelde hierboven de vraag naar het geloof van Joep om denkbeeldig de vraag te stellen of ik Joep moet veroordelen, in het geval zijn geloof er anders uitziet dan die van mij, of moet goedpraten, als hij hetzelfde zou geloven als ik. Dat was mijn bedoeling, het geeft niets dat je het verkeerd begrepen hebt, kan altijd, doe ik soms ook wel.
En ik ben toch echt atheïstisch opgevoed, vraag me af hoe je tot jouw uitspraken over mijn opvoeding komt. Was je erbij, toen ik opgevoed werd.? Trouwens, als atheïstisch ideoloog kun je me vast en zeker wel iets uitleggen over de materialistische dialectiek.

Trouwens een vrijdenker denkt tegen iedere ideologische beperking in, ook die van de atheïsten.

Hannalore | 25-10-07 | 21:55

@Hannalore 25-10-07 @ 21:35:
Marxisme is het geloof van de afwezige god, maar verder past het keurig in de collectivistische gristelijke traditie. Marx leest hier en daar als de bergrede. 't Is maar hoe je het bekijkt. Overigens beweerde jij dat Stalin atheist zou zijn, niet dat het marxisme atheistisch is. Stalin was geen atheist.

koerbagh ® | 25-10-07 | 21:42

@ Hannalore 25-10-07 @ 21:24
Ik ben dan ook een diepgelovig atheist. En als je een bot uithangt dan wordt er gehapt, dat weet je zelf ook. Jouw comment insinueerde (al was het dan getrolt) een verband tussen Joeps eventuele atheisme en zijn gedrag. Was een comment waard, dus laat de gespeelde verbazing vallen aub.
-
Atheisme is in mijn ogen iets wat verdedigd mag worden en ik mag dan ook zeer graag zendelingenwerk doen voor het door mij zeer hoog geachte atheistische gedachtengoed. Als ik iemand van zijn geloof af kan laten vallen dan laat ik het niet na, hoe meer hoe beter.
-
Jijzelf bent niet atheistisch opgevoed. Jij bent ongelovig opgevoed en ergo niet gelovig. Ik ben een overtuigd atheist. Het is mijn geloof. Ik ben geen atheist door een gebrek aan geloof maar ben een atheist door de heilige overtuiging van de juistheid van mijn gebrek aan geloof. Er zit een verschil.
-
Ik breng echt wel begrip op voor gelovige mensen hoor. Maar met mate.. iemand die bv in het christendom/de islam is opgegroeid, het geloof met de paplepel heeft ingekregen.. Ach.. Die is een product van zijn omgeving en kan er ook niets aan doen dat hij gelooft wat hij gelooft. Alleen de echte vrijdenkers ontworstelen zich hieraan. Iemand die zich op volwassen leeftijd bekeerd tot een geloof zonder de indoctrinatie als jongere te hebben meegemaakt echter verdient mijn spot en minachting en krijgt hem ook.

Hanoying | 25-10-07 | 21:42

@Fred V 21:26

Ah, mooi zo, je beschrijft hierboven dat de Sovjets tijdens de oorlog gebruik hebben gemaakt van de orthodoxe kerk. Had dat niet gezien, ben er wel blij mee, wordt het tenminste twee keer geschreven. Goed voor de duidelijkheid.

Hannalore | 25-10-07 | 21:38

@koerbagh ® 21:12

Oh ja, geen politicus zonder jeugd, en geen politiek zonder opportunisme. Tijdens de tweede wereldoorlog deden de Sovjets hun atheïsme "in de vrieskiest", om de orthodoxe kerk als propagandamiddel in te zetten. Dezelfde kerk werd overgens ook als instrument gebruikt door de K.G.B. Maar lees Marx, en concludeer dat het marxisme intrinsiek van atheïstische aard is. En anti-burgelijk. Dus als je gaat beweren dat het Sovjet-systeem een religieus gebeuren was, dan herschrijf je de geschiedenis op een komische wijze. Wat eigenlijk wel weer een beetje marxistisch is.

Hannalore | 25-10-07 | 21:35

@Fred V 25-10-07 @ 21:29:
Overigens interesseert het verder niemand ene kudt dat jij een geestesziekte hebt, in een waandenkbeeld gelooft en daar te pas en vooral te onpas kond van meent te moeten doen.

koerbagh ® | 25-10-07 | 21:33

@CoJoNes 25-10-07 @ 21:20:
Dat is wel zo... maar soms moeten dingen gewoon door velen worden gezegd en vaak worden herhaald. Memetics enzo. youtube.com/watch?v=G5s3mpQDZQc

koerbagh ® | 25-10-07 | 21:29

Overigens kan ik, als christen, veel respect opbrengen voor de reaguursels van de atheiste Hannalore.

Fred V | 25-10-07 | 21:29

De overheid gaat inderdaad niet altijd zorgvuldig om met het belastinggeld. Mijn ouders hadden een eigen zaak en hebben altijd veel belasting betaald. Toen ze stopten moest er weer met de belasting worden afgerekend. Het is een diefstal die volkomen binnen de NL-se wet pastte.

OT
Stalin heeft tijdens WW2 de Russisch-Orthodoxe kerk opnieuw getolereerd. Een nobele daad. Echter vele andere Christelijke bewegingen hebben zwaar gezucht onder zijn nobele 'christelijke regime'. Zijn tolerantie ten aanzien van de Russisch-Orthodoxe kerk was misschien meer uit nationalistisch oogpunt.

Fred V | 25-10-07 | 21:26

CoJoNes 25-10-07 @ 18:01

Ik kan leven met achterlijk hoge belasting. Maar dan wil ik er wel wat voor terug. Geen brandende auto's, loslopende criminelen, van haat doortrokken extremisten, antisemitische homofoben en achterlijk gespuis dat met zichtbaar plezier mijn levenspret sloopt. Over files en de rest maar niet te spreken.
Wij betalen genoeg belasting om er een Singapore voor in het kwadraat terug te krijgen. Gebeurt niet. Ergo: kutregering.

Shalome | 25-10-07 | 21:25

@Hanoying 20:57

'k Dacht al, ze happen slecht vandaag, die atheïsten. Waar ik mij, geboren en getogen in atheïstenland, zo aan erger, is die zelfingenomenheid waarmee atheïsten hun geloof openbaren. Oh, eh oeps, ik mag niet zeggen dat atheïsme een geloof is, blasfemie, vergeten, stom hoor. Wie zegt dat ik hierboven beweer dat Joep een atheïst is.? Ik niet. Als je uit mijn schrijven, ten onrechte overgens, opmaakt dat ik het atheïsme als het bron van het kwaad beschouw, dan reageer je net zo paranoïde als christenen of moslims, die in het minste geringste een aanval op hun geloof menen te horen.
Het enige wat ik hierboven wil aantonen is het naakte feit dat mensen geen begrip tonen voor misdrijven welke worden begaan door "anderen", uit het tegenovergestelde politieke kamp, en met hetzelfde gemak misdrijven van dezelfde aard goedpraten als die bedreven worden door geloofsgenoten (geloof: politiek of religieus). Vandaar Stalin en z'n atheïsme als voorbeeld.

P.S. Zoals ik al schreef, ik ben atheïstisch opgevoed, en erger me daarom vaak aan "mede" atheïsten. Zelfkritiek is een schone zaak.

Hannalore | 25-10-07 | 21:24

@koerbagh
De consensus wordt een beetje saai de laatste tijd. Laten we het binnenkort weer eens over muziek gaan hebben anders gaan de mensen nog dingen denken.

CoJoNes | 25-10-07 | 21:20

De belastingdienst heeft meer mensen de vernieling in gejaagd, meer bedrijven om zeep geholpen en meer werkgelegenheid kapot gemaakt dan Joep van de Nieuwenhuizen ooit zou kunnen in 1 leven. Bovendien wordt Joep helemaal niet vervolgd wegens handel in bedrijven wat niet door de beugel zou kunnen, maar voor het vermeend tillen van de fiscus. Diezelfde fiscus die slechts bestaat om zoveel mogelijk geld van iedereen te stelen. Dat wordt allemaal maar normaal gevonden. Verder: want CoJoNes heeft gezegd.

@Hannalore 25-10-07 @ 19:47:
Overigens was Stalin marxist noch atheïst, maar socialist en russisch-orthodox christen (hij heeft zelfs voor priester voor gestudeerd). Nogal een verschil.

koerbagh ® | 25-10-07 | 21:12

[email protected] 25-10-07 @ 20:57
"Out of convicted rapists, 57% admitted to reading
pornography. 95% admitted to reading the Bible."

sjaakdeslinksesul | 25-10-07 | 21:04

@ Hannalore 25-10-07 @ 19:47
Aha.. Het komt omdat joep niet in god gelooft (weet overigens niet of hij gelovig is).
-
Even ter info:
In de Us of A is:
* Nonreligious/Secular 27,539,000 mensen (13.2% van de totale populatie)
In de bak zitten:
* Atheist 156 van de 74,731 mensen (0.209% van de totale gevangenenpopulatie)
atheistempire.com/reference/stats/main...
-
WTF! Blijkt dat atheisten de braafste burgers zijn die er zijn! Daar sta je dan. met je mond vol tanden...

Hanoying | 25-10-07 | 20:57

@rabarberke
Dé zwarte lijst, natuurlijk.

CoJoNes | 25-10-07 | 20:44

@tarak

Welke zwarte lijst?

Rabarberke | 25-10-07 | 20:37

De fiscus is zelf de grootste boef, ze stelen dagelijks van iedereen in Nederland!

Stijlloos|Superieur | 25-10-07 | 20:17

Van den Nieuwenhuijzen is al jaren discutabel. Juist daarom willen grote ondernemingen al jaren geen zaken met hem doen. Heeft niets met links of rechts te maken. Endstra was ook al jaren dubieus waardoor grote vastgoedondernemingen geen zaken met hem wilden doen. Zwarte lijst en zo, en Joep staat daar ook al jaren op.

Tarak | 25-10-07 | 20:14

Geinig, hoe de politieke overtuiging in kwestie bepaalt op welke wijze de werkelijkheid beoordeeld wordt, een boef is niet altijd een boef, zolang hij maar de juiste stropdas draagt.
Zeg dat Stalin als marxist 20.000.000 mensen over de kling heeft gejaagd, en ze zijn het met je eens. Zeg dat Stalin als atheïst 20.000.000 mensen over de kling heeft gejaagd, en ze worden boos, snifsnifsnif.... Waarin gelooft Joep eigenlijk.?

Hannalore | 25-10-07 | 19:47

Flex 25-10-07 @ 19:35
De wereld zit vol met sneue mensen.Voldoende mensen hebben geld aan hem verdiend en ook in de tachtiger jaren was hij bij menig bedrijf welkom.
het wegsnijden van niet rendabele onderdelen lijkt me niet meer als normaal en het verkopen van de winstgevende is na mijn inziens ook niet verboden.Ik ben zelf ook reglmatig met een kostenpostje blijven zitten om dat de zaak failliet ging maar dat hoort ook bij ondernemen.en als je als loonslaaf bij een bedrijf werkt dat naar de klote gaat had je maar ondernemer moeten worden of samen met je collegas eens wat harder moeten werken.
belasting ontduiking vind ik dan weer niet mogen.Als je verdient moet je afdragen.Zo niet zwaar ,heel zwaar straffen!!

miko | 25-10-07 | 19:45

Lekker voor hem, hij is nog erger dan menig bijstandstrekker. Jarenlang heeft hij geteerd op de staatskas. Door blunderende (lees omgekochte) ambtenaren is hem miljoenen toegeschoven die verdwenen zijn in schimmige faillisementen.
Leegknijpen, en dan nog een keer hard knijpen, paspoort afpakken en 30 jaar hondepoep laten opruimen.

luckor | 25-10-07 | 19:44

zoooo die gaat voor 19procent de bak in en die komt erover 20procent uit, met een (ver)pak(king)s)) percentage van 1procent, dat wordt 100procent leren in de bak, voor het volgende project als wij alle linkse<-->rechtse burgers op 21procent zitten.

hoi .daar | 25-10-07 | 19:42

CoJoNes 25-10-07 @ 19:28
Scherp :) Hulde!!

miko | 25-10-07 | 19:37

@Flex 25-10-07 @ 19:35
Is ie al veroordeeld dan?

CoJoNes | 25-10-07 | 19:36

Wat was er net met GeenStijl. Kreeg dit te zien bij een reactie: img src="/usermoderation/excl.gif" alt="Deze reactie is niet OK" title="Deze reactie is niet OK" class="umod" onclick="commentnsb(34639171, -1, 0

Elisabeth2 | 25-10-07 | 19:35

Fraude blijft fraude. Klaar. Ik hoop dat ze hem kaalplukken. Als die eerlijk was gebleven had die geen zorgen aan zijn hoofd en geld om uit te geven. Sneu mannetje.

Flex | 25-10-07 | 19:35

Veel leuker was het om Joepie zelf aan te pakken.Hoe is het Joep??Ga je nog wel eens golf(v)en.
Wahahahahaha.

miko | 25-10-07 | 19:35

@uncleben 25-10-07 @ 19:27
Geen zorgen vriend, de belastingdienst en de curator zorgen er echt wel voor dat de overige crediteuren geen cent zien. Daar heb je geen faillissementsfraude voor nodig.

CoJoNes | 25-10-07 | 19:30

"Hij tilt de belastingen en al die kloothommels die hem zo bewonderen moeten daardoor meer betalen"
-hoogh 19:24

Kijk, that's the spirit. Het collectief gaat altijd voor het individu en het individu is verantwoordelijk voor het collectief. Marx zou trots op je zijn.

CoJoNes | 25-10-07 | 19:28

De fiscus is wellicht ook getild.
Maar ik heb de gloeiende pest aan ondernemers die leveranciers met de brokken laten zitten en zelf als de donder al het geld er uit halen bij een naderend failliesement.
Valt in dezelfde categorie Holleeder.

Opbergen deze crimineel. En geen taakstrafje. En in handen geven van het "pluk ze"-team.

uncleben | 25-10-07 | 19:27

@Eelcontrast
Regels zijn alleen regels als je hetzelfde spel speelt. Ondernemers spelen een ander spel dan de overheid. Helaas kan een ondernemer geen beslag leggen op het huis van een incompetente inspecteur die willens en wetens zaken traineert. Laat staan dat ie z'n vrouw kan gaan lastigvallen.
99,9% van de regels in dit land zijn onzinnig, nivellerend en hebben als gemene deler afgunst.

CoJoNes | 25-10-07 | 19:26

Joep is een oplichter, bedrieger en schooier. Hij tilt de belastingen en al die kloothommels die hem zo bewonderen moeten daardoor meer betalen. A propos redactie, hebben jullie je belastingaandeel over de miljoenendeal al betaald?

hoogh | 25-10-07 | 19:24

Joep is gewoon een zeer geschikte kerel, ik hoop dat hij snel weer vrij is.

jimbrowski | 25-10-07 | 19:24

Mooi om te zien, al dat geïndoctrineerde volk dat zo murw gebeukt is door spotjes van de belastingdienst, dat ze het normaal zijn gaan vinden dat ze ongevraagd de helft van je geld afpakken. Leg eens uit, hoe het zo ver heeft kunnen komen? Of wordt al dat geld nu ineens goed besteed? Nee? Waarom betaal je het dan toch?

CoJoNes | 25-10-07 | 19:22

testbidi

G-unite | 25-10-07 | 19:15

finnen in pak daarentegen ...

Eelcontrast | 25-10-07 | 19:07

Regels zijn regels: zowel voor finnen als voor blanke meneren in pak!

Eelcontrast | 25-10-07 | 19:06

Regels zijn regels! Zowel voor finnen als voor blanke meneren in pakken!

Eelcontrast | 25-10-07 | 19:02

@Pater Prudhomme
Waar lees jij dat die vriend een zakenpartner was? Gewoon een werknemer van een van de vele BV's van vd Nieuwenhuizen. Gewaarschuwd was hij ook door zijn omgeving, maar wie verwacht nou dat een wel winstgevend bedrijf van de ene op de andere dag door de directeur de nek wordt omgedraaid? Alleen omdat Joep stiekem wat geld had doorgesluisd naar een van zijn papieren BV's. En met die vriend vele, vele anderen. De meeste ondernemers worden rijk door hard te werken, en zij hebben hart voor hun zaak, klanten en werknemers, daar is alleen maar respect voor op te brenegn. Vd N heeft maar één doel, zichzelf verrijken ten koste van alles en iedereen zonder enige empathische gevoelens. Dat maakt hem nog minder dan een drugsdealer.

sjaakdeslinksesul | 25-10-07 | 19:01

Als Joepie connecties heeft in de hoogste regionen -hetgeen zeer aannemelijk is met een dergelijke staat van dienst- dan hoeft ie, als 't ervan komt, slechts kort maar wel zeer riant te brommen.

Jammer.. zo'n patjepeejerT gun ik dat hij eens flink fiscanaal wordt uitgewoond.

wopper | 25-10-07 | 18:58

Fleischbaum, speak for yourself, lutser

klauwkikker | 25-10-07 | 18:50

Joep is misschien geen goede ondernemer, maar een uitstekende zakkenvuller.

Rabarberke | 25-10-07 | 18:48

fleischbaum loves fleischkappe

Yukuul Huuman | 25-10-07 | 18:48

Winstgevend of niet, wegsluizen die handel. Nu Demmink nog.

Drnitro | 25-10-07 | 18:48

Heb je ook helemaal gelijk in. Maar ik vind persoonlijk dat Joep geen goed ondernemer is. Deze meneer denk alleen maar aan zijn eigen centjes. Maar das mijn mening....

stoutklein_kutkonijn | 25-10-07 | 18:43

@stoutklein_kutkonijn 25-10-07 @ 18:32
Als die goodwill bijdraagt aan het bedrijfsresultaat, zal geen ondernemer zo'n afdeling afstoten.
Het is bekend, dat afdelingen zichzelf vaak als onmisbaarder onderdeel van het geheel zien dan ze daadwerklijk zijn. Cognitieve dissonantie heet dat.

CoJoNes | 25-10-07 | 18:40

Waar blijft de lang verwachte link van Maxima en Alenxander... ja dit krijgt nog en staartje...

Balie | 25-10-07 | 18:40

Steekpenningenaffaire, wegsluizen van tegoeden vlak voor een faillissement, veroordeeld wegens bewust benadelen van schuldeisers.
Vriendjes met de Toekans, bedrijvendoktert (?), Spijkert...
Lijkt me niet de meest ideale zakenpartner. Van mij mag ie brommen.

Flabbergast | 25-10-07 | 18:38

Tof. Hij heeft een minderheidsaandeel in Tulip Computers. Daar heb ik nog een 286 van staan.

dada__ | 25-10-07 | 18:35

ik ben van mening dat een bedrijf ook goed winstgevend kan zijn met zowel afdelingen die winstgevend alswel verliesgevend zijn. Het gaat om het totaal pakket dat je de klant kunt bieden. Het draait niet alleen om winst, ook om goodwill naar de klant toe. En dat er een produktgroep is waar geld bij moet is dan jammer, dat wordt dan wel gecompenseerd door de winstgevende afdelingen.

stoutklein_kutkonijn | 25-10-07 | 18:32

stoutkonijn1817, was dat winkeltje wel overiend gebleven als Joep niet was langs gekomen?

Van Bastiat, speciaal voor jou:
--
In the economic sphere an act, a habit, an institution, a law produces not only one effect, but a series of effects. Of these effects, the first alone is immediate; it appears simultaneously with its cause; it is seen. The other effects emerge only subsequently; they are not seen; we are fortunate if we foresee them.

There is only one difference between a bad economist and a good one: the bad economist confines himself to the visible effect; the good economist takes into account both the effect that can be seen and those effects that must be foreseen.
---

nu echt klaar met JvdN

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 18:22

-weggejorist-

witte kuif | 25-10-07 | 18:21

@stoutklein_kutkonijn 25-10-07 @ 18:17
Weleens bij stilgestaan, dat in het geval van doormodderen misschien het héle bedrijf naar de kloten was gegaan?
Je hebt nou eenmaal ondernemers en je hebt mensen in loondienst, ze begrijpen allebei geen ene sodemieter van elkaar.

CoJoNes | 25-10-07 | 18:20

Waarom begint JvdN's internet-CV pas in 1982, met tante Toos? Van wie leerde hij dat creatieve boekhouden? Hij zal toch wel ergens drs., mr. of ing. zijn geworden? (*verandert nick in Aagje*)

doedeljantje | 25-10-07 | 18:18

Joep is een arrogante, vet egoistische bloedhond. Ik heb bij een bedrijf gewerkt wat op een gegeven mmnt ook door deze 'bedrijvendokter' werd overgenomen. Meneer hakt het hele bedrijf in stukjes. Verkoopt met vette winst de winstgevende afdelingen en de verliesgevende laat meneer failliet gaan. Weer een paar honderd mensen op straat. Maar dat interesseerd hem geen moer. Ik hoop dat je heeeeel lang moet zitten... arrogante -edit- PIEMEL!!! -edit-

stoutklein_kutkonijn | 25-10-07 | 18:17

Cojo, eens en daarom ben ik ook niet vreselijk onder de indruk van al die OM actie tegen Joep (en het overmorele gelul van enkele reaguurders, of enkele partijen in het (nl) financiele systeem, die graag met joepie meededen toen die bij Rotterdam een garantie lospeuterde en nu bleren dat het een boefje is)
Maar het ging me ook weer te ver om Joep hier als lichtend voorbeeld neer te zetten voor de hollandse zakenmentalitieit, dus kapte ik maar met de disc.

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 18:17

@sjaakdeslinksesul 25-10-07 @ 16:49

GO SJAAK!!! helemaal gelijk!
EN het leuke is, al het klapvee hier die dit prachtig vindt betaald weer meer belasting door zo'n paardelul!

Behangdelul | 25-10-07 | 18:16

@Cojones 18.06.
"Ambtenarensport no. 1 ".
Heel treffend .

Uw Verzekeringsadvis | 25-10-07 | 18:15

Binnenkort het laatste "klusje van Joep" voor Troostwijk?

Heeft Plaatsgevonden | 25-10-07 | 18:11

@rokershoest 17.59.
Dus,zoals in het geval van Joep ,een stuk of 3 partijen aan tafel die alle 3 niet te vertrouwen zijn , mooi he.

Uw Verzekeringsadvis | 25-10-07 | 18:09

@Pater Prudhomme 25-10-07 @ 17:46
Volgens mij zijn er hier meerdere op GS die wel eens een faillissementje hebben meegemaakt. Feit is dat het in 95% van de gevallen de BD is die het aanvraagt en dat de overige crediteuren met niets achterblijven.
Vaak is een faillissement in niemands belang, behalve als ambtenarensport nummer 1: Ondernemertje pesten.

CoJoNes | 25-10-07 | 18:06

Goed stukje Fleischbaum, ben het erg met je eens deze keer!

Utopiad | 25-10-07 | 18:05

In de bak dr mee

broodje unox | 25-10-07 | 18:01

Het tillen de van de fiscus is een burgerplicht in een land waar de belastingen zo achterlijk hoog zijn als in NL.

CoJoNes | 25-10-07 | 18:01

Curatoren... dat is pas boeventuig!!! Samen met de fiscus weten ze het legaal zo te draaien dat er bij een faillisement helemaal niets overblijft voor de rest van de schuldeisers. Bij elk faillisement lopen de meeste curatoren helemaal binnen. Tienduizenden euro's weten deze parasieten legaal te factureren ten koste van de boedel voor het doorlezen van een paar mappen en het schrijven van wat briefjes.

rokershoest | 25-10-07 | 17:59

*vloekt in de stijlloze kerk*
van den N. moet DEAUD.

Galgenrad | 25-10-07 | 17:57

@ Sieb13
<br>
Eerst lezen: mijn hele punt is dat eht gaat om faillissementsfraude en niet (zoals verkeerd vermeld door Fleisch) om een fiscale zaak.
<br>
De Fiscale Inlichtingen en Opsporingsdienst (FIOD) is samengevoegd met de Economische Controle Dienst (ECD), welke laatste onder meer bedrijfsfraude aanpakt. Het gaat hier om ECD taken meer dan FIOD taken dus.

pvpb | 25-10-07 | 17:57

Joepie de poepie, zitten kreng. (isch ook míjn belastinggeld)

Radical Rex | 25-10-07 | 17:49

@ Pater Prudhomme 25-10-07 @ 17:35
Klopt, heb idd weinig financi€le kennis.
Maar volgens mij is dat niet de discussie.
Ik stel dat Joep terecht is aangehouden en dat zijn gedrag moreel verwerpelijk is, al of niet veroordeelt. (dit bracht jij naar voren remember??)
Proberen denigrerend over te komen wil niet zeggen dat je gelijk hebt.
Dat is nl hetzelfde als denken dat hard schreeuwen tijdens een discussie automatisch betekent dat je gelijk hebt.

Fuzzy-de-Bear | 25-10-07 | 17:46

Leegroven van een boedel (let wel, ken deze casus niet goed, uit de rotterdamse kranten) is ook niet zo eenduidig als je suggereert.
Bankiers, advocaten en consultants doen wel graag alsof dat heel helder is, maar vraag maar eens een echte ondernemer -bijv een bekende naam hier op GS- die zelf een failissemntje heeft meegemaakt hoe confuus dat allemaal is.

*stopt met joep verdedigen, of stuurt een factuur naar Zwitserland*

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:46

Hou je haaks Joep!

rokershoest | 25-10-07 | 17:44

@ pvpb 25-10-07 @ 17:34

1. De FIOD-ECD heeft Ome Joep laten opbergen in CH. Je weet wel, de FISCALE inlichting en opsporingsdienst?
2. Faillissementsfraude is GEEN fiscaal conflict (het woord al?!). Het is een strafrechtelijke kwestie. Je weet wel, ook wel een misdrijf genaamd? Fiscus en bedrijfsvereniging zijn nl preferente schuldeisers (moeilijk woord voor: 'hunnie vangen het eerst') en bij faillissementsfraude boeit het niet wie je tilt.... fraude is fraude.
3. Zwitserland-Nederland hebben een uitleveringsverdrag.

Als ze opschieten met Holleeder dan kunnen we direct door met Joep!

sieb13 | 25-10-07 | 17:44

Joepie, dat is nou een goede kandidaat voor Trots op Neederland, een echte vent om trots op te zijn die de Neederlandsche gemeenschap en duikboothandelaars veel, heel veel kunde en profijt heeft gegeven. Die zie ik nog wel eens naast rita staan. Ook weer iemand die toch iets van Goordon weg heeft, maar wat.

Sashimi San | 25-10-07 | 17:44

@Wickie de Viking 16.58.
Wel eens een mocro met een stropdas om en miljoenen in de kontzak gezien?.
Ja,was er laatst wel een maar die is gelijk afgeschoten,letterlijk.

Uw Verzekeringsadvis | 25-10-07 | 17:43

Nou leuke man om zaken mee te doen :S

hetJong | 25-10-07 | 17:41

Joep heeft toendertijd Tooske zelf ontvoerd en vervolgens de vrijlating uitonderhandeld en deze via de huisautomatiseerdert weer bij de familie van der V. terug weten te sluizen om zich daarna bedrijvendokter te noemen. mmmh. toch vreemd dat de mensen in slotervaart als crimineel worden beschouwd terwijl ze eigenlijk milieu activisten zijn... ik snap er niets meer van hier.

Yukuul Huuman | 25-10-07 | 17:41

@ Prud'homme
<br>
Nogmaals: het gaat om het leegroven van de boedel. Niets voorkennis of frontrunning (hetgeen overigens geen van beiden juridische begrippen zijn, voor de duidelijkheid).

pvpb | 25-10-07 | 17:41

Philip de Witt Wijnen schrijft er vandaag over in de NRC (ik weet het), maar het wachten is op de achtergrondstukken van Joep Dohmen (ik weet het), Tom-Jan Meeus, Marc Serné en, waarom niet, Roel Jansen.

doedeljantje | 25-10-07 | 17:40

Pvda was aan de macht , net als nu Deze hadden een hekel aan joep, de wonderdokter. Geen gelul weg met die stakers.De pvda heeft alles gedaan om joep kapot te maken . Via stakingen, geen vergunningen voor verkoop van 2 onderzeeers. Want men wilde (pfff) niet dat er wapens verkocht werden door Nederland.Je kent ze wel de gebroken geweertjes.De subsidie sponsjes van Nederland. Al met Al , is Rotterdam nog altijd een van de drukste havens ter wereld. China dreigde namelijk met een boycot, als er duikboten geleverd werden aan Taiwan.Ja, de PvdA wilde weer naar cooperatie. Joep is een grote ondernemer. Maar gemangeld , door de toenmalige PvdA

fris2000 | 25-10-07 | 17:40

pvpb, ah werkzaam in de (NL) financiele wereld? Al die bigi bankers (was het citigroup? Barclays? kweenie meer wie hier in Rotterdam stonden te huilen) stonden vooraan om Joep geld te geven toen Joep een garantstelling van het GHG geregeld (leek) had, en gaan nu krijsen dat hij een amorele pik is.

Ik ben niet van de oplichting, ik heb medelij met hardwerkende arbeiders die bij een failliet bedrijf werken, maar al die sluwerikken die hun vingers aan joepie gebrand hebben, hopende op zakken met geld, daar ken ik wel een beetje om lachen.

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:39

Belastingontduiken (hele samenleving tillen) is goed voor een neqschot, gelijk elke eerste de beste bijstandsfraudeur. Faillissementsfraude is nog fouter, want daar gaat het om een kleinere kring betrokkenen. Geen respect voor Joep dus.

Belastingvermijding daarentegen is leuk en creatief en spannend en lonend!

vast goed | 25-10-07 | 17:39

Ach.. niets wat een taakstrafje niet oplost.

Prikker | 25-10-07 | 17:38

@ Jan Passant 25-10-07 @ 17:31

Daar geloof je blijkbaar 'heilig' in...;)

sieb13 | 25-10-07 | 17:36

joepie joepie is gekomen

laurentius | 25-10-07 | 17:35

Maar dan heb jij waarschijnlijk geen enkele financiele kennis, is het wel Fuzzy?
Jij weet niets van investeren op of buiten de beurs?

Voorkennis, frontrunning, etc etc al dat soort zaken zijn infantiele juridische termen -niet eens zo lang geleden niet eens strafbaar- bijna nooit bewijsbaar, en voer voor mensen die graag morele verantwoordelijkheden uitroepen.

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:35

@ Prud'homme
<br>
Fleischbaum berichtte ten onrechte dat het om de fiscus gaat. Zoals Fleischbaum en jij niet weten, doet Zwitserland helemaal niet aan rechtshulp/uitlevering voor fiscale conflicten. Het gaat om oplichting van schuldeisers (werknemers, leveranciers, aandeelhouders en andere kapitaalverschaffers) door het leegtrekken van bedrijven rond het aansturen (of laten aankomen op) faillissement van bedrijven (frauderen). NIKS FISCUS TILLEN.

pvpb | 25-10-07 | 17:34

Ja, er zijn criminelen en criminelen.

donek | 25-10-07 | 17:34

@ Bakoenin 17:27
wil jij beweren, dat 'ratten als poepie joepie' er de grootste oorzaak van zijn, dat we in 0031 - nog steeds - met een overdaad aan steuntrekkerTs zitten ?

baba4oog | 25-10-07 | 17:33

@Fleisch
Stijlvolle combinatie van balkje en alt-tag. Mooi!

Lash | 25-10-07 | 17:32

De linkse kerk heeft een pesthekel aan ALLE ondernemers.
Zij geloven namenlijk plechtig dat er een vaste hoeveelheid geld in de wereld rouleert, die door een eerlijker verdeling alle menschen vreugde kan brengen.
Tegen een religie valt niet te redeneren.

Jan Passant | 25-10-07 | 17:31

Pater Prudhomme 25-10-07 @ 17:27
quote *En ik huiver ook niet zo van de verdachtmaking rond 'voorkennis'*
Zie hier o.a. de reden waarom ik denk dat jij je spiegelt aan hem.
En dat maakt nou net het verschil tussen jou en mij.
Ik kan me nl wel druk maken over dergelijk gedrag.

Fuzzy-de-Bear | 25-10-07 | 17:31

@Baba4oog 17.02
Sorry ,had uw post niet gezien.
Maar ,be my guest ,neemt u de medailles maar ik heb er al 0 en wil dat graag zo houden.
Overigens over oplichters gesproken , Robert Jan Doorn ,loopt ook ergens op Curacao rond ,moet je eens lezen het boek , de man die onzichtbaar wilde zijn , je lacht je helemaal gek,keiharde oplichter,heeft een collega van mij er voor en 1/2 mio ingelegd.
Justitie kan hem niet pakken, ingehuurde vechtsporters wel,hij loopt nu een beetje moeilijk.

Uw Verzekeringsadvis | 25-10-07 | 17:31

Gaat het hier niet om faillissementsfraude? Dat is het benadelen van schuldeisers, dat kan de belastingdienst zijn, maar ook bijv. personeel. Joep is gewoon een ordinaire oplichter. Een stijlloos typetje.

BroodenSpelen | 25-10-07 | 17:30

Nee , hier schelden we liever tegen mensen die protesteren omdat ze hun baan kwijtraken door ratten als poepie joepie

bakoenin | 25-10-07 | 17:27

Hoe kom je er bij dat ik me graag aan hem spiegel, Fuzzy? Ik ken de beste man alleen indirect, ken enige (ex-) partners van hem en weet dat zijn naam nu een showstopper is geworden in zakelijke relaties met de (nl) financiele wereld.

Ik heb idd geen behoefte om die man- die ik dus niet ken- heel moreel verheven neer te sabelen omdat hij de fiscus heeft trachten te tillen. En ik huiver ook niet zo van de verdachtmaking rond 'voorkennis'

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:27

Es ff denken...... HIJ tilt de belastingen omdat een paar duizend euri's meer wil bijschrijven op zijn toch al riante rekening... zodat IK meer aan Bos kan afdragen omdat de prachtwijken gefinancierd moeten worden.....

..... ooookay.....? Neqschot?

sieb13 | 25-10-07 | 17:26

@ bethundered 25-10-07 @ 17:04
Bubba? in Nederland? haha, die gast krijgt z'n eigen douche, PS3 en flatscreen, dus de enige Bubba ziet ie in de films op z'n flatscreen vrees ik..

Ik bedoel.. | 25-10-07 | 17:22

Goed onherkenbaar gemaakt.

Dr. Mabuse | 25-10-07 | 17:22

@Pater Prudhomme 25-10-07 @ 17:15
Misschien toch maar even je verwachtingspatroon bijstellen dan.
Daar zit m trouwens ook de kneep, je hoeft niet veroordeelt te zijn geweest om toch ergens moreel verantwoordelijk voor te zijn.
Heeft dus niets met de vrienden van Sjaak of de heer Scholten te maken.
Feit is dat deze man veel ellende heeft aangericht en donders goed wist, ter meerdere eer en zelfverrijking, waar hij mee bezig was.
Zulke mensen, waar jij je kennelijk graag aan spiegelt, zijn in mijn ogen achterbaks. En dat is nog een eufemisme.

Fuzzy-de-Bear | 25-10-07 | 17:21

pvpb1711
eens, maar das misschien (!) wel omdat hij tot persona non grata door de NL overheid verklaard is. En daar doet men openlijk liever geen zaken mee.

(en die hele affaire hier in Rotterdam was toch minimaal voor de helft omdat Scholten heb liggen slapen?)

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:18

Ach Fuzzy, als reag(l)uurder had ik toch echt niet verwacht dat hierop GS een opmerking over 'moreel verantwoordelijk' gemaakt zou worden.

Volgens mij valt het aantal veroordelingen van Joepie best mee, en dat de vriend van Sjaak of de heer Scholten uit Rotterdam niet goed opletten als ze zaken met hem doen....

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:15

Dus, de Geen Stijl redactie vindt Joep van de N. gewoon een mooie vent?
Weten we ook weer hoe de graadmeter van GS er uit ziet; respect voor zo'n vuile witteboordencrimineel!
Faute mannetjes van GS; zien graag dat een brandstichtende Mocro meteen de kogel krijgt, maar we moeten respect hebben voor deze gladjanus?
Opknopen aan de hoogste boom deze 'mooie jongen'.!

anke | 25-10-07 | 17:12

Zeg maar super Joep

Dr. Krupp | 25-10-07 | 17:11

@ Prud'homme
<br>
En als je een inschatting van de balans tussen die twee groepen moet maken? En wat betekent dat voor de statistische kans op een van beide categorieën bij een random pick? Deze man is in de zakenwereld, nogmaals, alom bekend als Bad News. Alleen naiveleingen op zoek naar een quick buck gaan nog met hem in zee.

pvpb | 25-10-07 | 17:11

@ Pater Prudhomme 25-10-07 @ 17:00
Zo 3 talen in 1 comment maar helaas, vooralsnog schrijf je onzin.
Ook knap op zich.
Joep is een achterbakse schijnheilige zakkenvuller die moreel verantwoordelijk kan worden gehouden voor ellende in menig gezin.
Dat uitgerekend deze man nu gepakt wordt is meer dan fantastisch en bovenal rechtvaardig.
Nu nog letterlijk straks met de zeepjes en het feest is compleet.

Fuzzy-de-Bear | 25-10-07 | 17:11

Volgende topic een foto van Wouter Bos?

waskuip-admiraal | 25-10-07 | 17:09

pvpb,
ik ken hier in Rotterdam idd wel een paar mensjes die zijn bloed kunnen drinken, maar ik ken er ook meerdere die behoorlijk wat met hem verdiend hebben.

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:09

Gotthard 25-10-07 @ 16:55
Maar toch vind ik Joep nog een grotere lul, hij dupeert ook nog direct mensen die voor hem hebben gewerkt.

Tomatenketchup | 25-10-07 | 17:08

Ik weet dat de Telegraaf-media graag met nauwelijks verholen bewondering opkijken tegen de 'kwajongens' van deze maatschappij (Sam Klepper, Willem Holleeder, v.d.Nieuwenhuizen, en vooruit, waarom ook niet - die Afrikaanse wapenhandelaar, hoe heet 'ie ook al weer) en maar al te graag vergeet dat deze gassies over lijken gaan en financiele ruines. Maar sommigen van ons hebben toch echt wel een eigen geheugen. 'Linkse kerk' ? Laat me niet lachen.

Niet voor Jan | 25-10-07 | 17:06

Pater Prudhomme 25-10-07 @ 17:00
Erratum: bedrijven die slecht draaien gaan doorgaans failliet en bedrijven die renderen totdat Joep over de drempel stapt.

sjaakdeslinksesul | 25-10-07 | 17:04

@ Prud'homme
<br>
Kijk nog eens na wat met faillissementsfraude wordt bedoeld zou ik zeggen. Overigens weet iedere zakenman/ondernemer/investeerder van enig formaat al jaren van Joep van den N. bad news is (t.w. faillissement en verdwenen boedel).

pvpb | 25-10-07 | 17:04

Ik ben verre van links en vaak met geenstijl eens maar joepi is en blijft een crimineel die je beter zakelijk niet tegen kunt komen. het lijkt me verstandig deze kerel gewoon een tijdje cel te geven.

vulpus | 25-10-07 | 17:04

Ik hoop dat Bubba veel plezier aan hem beleeft...

bethundered | 25-10-07 | 17:04

Pater Prudhomme 25-10-07 @ 17:00
Stel dat het bedrijf waar jij op de wachtlijst staat omwille van snelle profit failliet gaat. Heb je een leuke "klantervaring" opgedaan!

bogus | 25-10-07 | 17:04

@ Uw Verzekeringsadvis
ik gun u de medailles, eauk al was ik eerder. Als dank voor 't graties atfies over het kl.v alarm voor m'n automobiel. baba vergeet nooit wie goed voor 'm is geweest.

baba4oog | 25-10-07 | 17:02

Kom Sjaak, bedrijven gaan nu eenmaal failliet, en profit is just an opinion. Data jouw vriend dan boos op hem is, soit, maar that's life (Hij heeft vast een mooi salarisje verdiend, en werkervaring opgedaan)

Pater Prudhomme | 25-10-07 | 17:00

@Vampire Hunter 16.32.
Kom maar op met je medailles.
Dat was John Deuss ,zat net als Joepie ook op de Antillen maar dan met een Bankbedrijf heeft de fiscus voor miljarden aan BTW centjes genaait ,is op borgtocht vrijgelaten en net als Joep in afwachting van een proces.

Uw Verzekeringsadvis | 25-10-07 | 16:59

@ ijsklont: ja, had ik al duidelijk gemaakt dat jij het allemaal weer eens niet begrijpt? Of is je hersencel nog te druk met het verwerken van het verschil tussen fiscus (alle belastingbetalers) tillen en faillissementsfraude. Joris en Fleischbaum snappen dat ook niet zo erg. Ik heb hier gelukkig nog een paar reacties gezien van mensen die al wel zo ver zijn. Nu terug naar je lopende band sukkel.

pvpb | 25-10-07 | 16:59

@ Vampire Hunter D 16:35
ik gok op dhr john deuss. heb ik ze nou verdiend, die medailles ?

baba4oog | 25-10-07 | 16:58

Het is weer wel duidelijk hoe de GS-filisofie in elkaar steekt. Moslims bashen, links de schuld geven en klagen over niets voorstellende losers maar miljoenen kostende ciminelen tot held verklaren. Goedkoop hoor!

Wickie de Viking | 25-10-07 | 16:58

Voor de duidelijkheid had je het "geluk" voor Joepie te mogen werken dan was het arbeidsvoorwaardelijk al niet zo geweldig. Meestal was er net voor of na een overname door de dokter al een uitkleedsessie geweest. Daarna stond je bij het (bijna) onvermijdelijk faillissement met extreem lege handjes. Zeepjes rapen lijkt me niets voor dit stuk ellende, hij zou het eens lekker gaan vinden. Gewoon maar eens uitschudden tot de zakken goed leeg zijn en dan in een lege loods opbergen. Vakbonden kunnen dan met de slachtoffers excursies naar zo'n loods organiseren.

bogus | 25-10-07 | 16:57

Hulde @ Gotthard 25-10-07 @ 16:55

Wickie de Viking | 25-10-07 | 16:56

Wat is het verschil tussen Joepen een bijstandstrekker die zwart bijbeunt? Heel weinig; beiden zorgen ervoor dat jij en ik ten onrechte meer belastinggeld moeten opbrengen. Met andere woorden; Joep is helemaal geen mooie vent. Joep is profiteur en een ongeloofelijke LUL.

Gotthard | 25-10-07 | 16:55

Als je opgelicht bent door deze adder zal je iets anders tegen deze zaak aankijken als wat in het artikel beweerd word.

fzwart | 25-10-07 | 16:54

@ pvpb 25-10-07 @ 16:52

Had ik al gezegd dat je op moet flikkeren?

ijsklont | 25-10-07 | 16:54

Ken de achtergronden niet precies. Waarschijnlijk weer zo'n type dat het begrip hebberigheid tot religie heeft verheven. Over lijken gegaan, etc. en jabedabbedabbedabbe. Burn in hell asshole. Ik ben vrij, en ga dadelijk lekker eens een stikje roken. Hij zit in de bak, jammer joh. Eerlijk duurt het langst.

listen2bobmarley | 25-10-07 | 16:53

Dus deze oplichter moeten wij "bewonderen"? Zozo... laag nivootje heeft geenstijl tegenwoordig.

3*links=rechts | 25-10-07 | 16:52

@ IJsklont
<br>
Ja kop in het zand en heel hard geloven dan wordt het wel waar.
<br>
@ Joris
<br>
Als iemand je erop wijst dat je een nogal domme fout maakt moet je idd censureren. Het alternatief (geen fouten maken) is sooo boring...

pvpb | 25-10-07 | 16:52

Tic gewoon even zo een crimineel als al dat ander efokking tuig, bijv een Holleeder. Wittenboorden criminaliteit is misschien nog wel smeriger en ranziger. Heeft niks met links of rechts te maken, maar met oplichting, bedrog en gebrek aan integriteit en alturisme.

de Botte Bijl | 25-10-07 | 16:50

De belasting tillen
Valt niet mee mocht je willen
Hoog tarief in NL voor grootgeldbezitters

genea | 25-10-07 | 16:50

Kinderen verkrachten? Schoffelen.
Iemand doodslaan? Schoonmaken.
Fiscus tillen? de BAK in!! + met naam en toenaam aan de schandpaal + boete.

Rest In Privacy | 25-10-07 | 16:50

@ Zippy. Jouw geld?

Jij heb niks. Je kan nog niet eens een waterdicht horloge kopen.

Alias Bas | 25-10-07 | 16:49

Nee Fleischbaum, Joep vd N is een asociale lul. Ik ken iemend die meer dan 10 jaar keihard voor hem werkte, bedrijf gaat zg failliet terwijl er gewoon winst werd gemaakt en hij stond samen met een paar honderd man op straat. Joep zelf is alleen maar beter geworden van deze "handige" deal. Hij heeft gewoon schijt aan al die mensen die zijn vermogen voor hem hebben opgebouwd.
En als een werkschuwe, steuntrekkende mocro de hand bijt die hem voedt, is het wel een ondankbaar zwijn. Nou, dat maakt van Joep vd N dus een stinkende afgeladen oost-europese veewagen vol met ondankbare zwijnen. Klootzak, ik mag lijden dat ie voor een paar jaar zeepjes mag rapen.

sjaakdeslinksesul | 25-10-07 | 16:49

Frauderen bij de belastingdienst is coowl. Andere ondernemers naaien vind ik wat minder tof -10 kuddo's voor Joep.

Tomatenketchup | 25-10-07 | 16:49

@ pvpb 25-10-07 @ 16:41

Flikker eens op

ijsklont | 25-10-07 | 16:48

Een dief van mijn geld is niet liev. Ophangen aan de hoogste boom, laat het maar een voorbeeld zijn voor al die grote graaiers.

Zippy | 25-10-07 | 16:47

Bram gaat hem geloof ik verdedigen.

vangodlos | 25-10-07 | 16:46

Joep rules.. Een gewelidige vent.. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

Alias Bas | 25-10-07 | 16:46

Joep is liev.

Bob Sleeuwijk | 25-10-07 | 16:45

Toch wel frapant he, elke crimineel is dus te herkennen aan dat balkje voor de ogen.

IDSMadDog | 25-10-07 | 16:44

Eindelijk iemand die zich eens nuttig maakt in de maatschappij. En verdomd als het niet waar is! Wordt die weer opgepakt. Misschien moeten ze die criminelen, die bij de Bossche rechtbank onaangemeld werken, ook maar eens oppakken! Doen ze ook iets nutigs in dit land ;-)

AltijdStijl | 25-10-07 | 16:42

-weggejorist-

pvpb | 25-10-07 | 16:41

ikker 25-10-07 @ 16:33
Dat "levert" niks op. Dit wel, als er wat te halen valt, zijn ze er als de wiedeweerga bij.

Lebowski Achiever | 25-10-07 | 16:41

Sinds wanneer geldt het proberen te behouden van je eigen zuurverdiende geld als fraude? iedereen die ook maar iets meer dan modaal verdiend in dit land wordt zwaar uitgezogen en als je dat probeert te voorkomen ben je ineens een crimineel.

Wim Bitterzaad™ | 25-10-07 | 16:40

De fiscus tilt iedere Nederlander.

quadtuning | 25-10-07 | 16:39

zo kennen wij er nog een hier in Den Bosch, echter nog wat ordinairder (is dat uberhaupt nederlands) en smakelozer.

Rafey | 25-10-07 | 16:39

vette bril heeft ie op.

ijsklont | 25-10-07 | 16:38

Voor de goede lezer met enig onderscheidingsvermogen (jammer, Fleisch): het gaat om faillisementsfraude. Niet zozeer vanwege het tillen van de fiscus (al zal die vast een van de slachtoffers zijn), maar dus om het leegtrekken van de (bijna) failliete boedel om zo wel de lusten maar niet de lasten van zijn handelen te hebben. Model: winst is omzet (fuck de kosten). Slachtoffer: alle leveranciers, wekrnemers, kapitaalverschaffers en andere schuldeisers.
<br>
Fleisch, beter je best doen volgende keer...

pvpb | 25-10-07 | 16:37

Ik start een nieuwe politieke beweging TROTS OP JOEP
*** registreert meteen trotsopjoep.nl en trotsopjoep.com ***

Dwayne Dibley | 25-10-07 | 16:37

Free j00p! Free j00p! Free j00p!

Biff Eagleburger | 25-10-07 | 16:37

Free Joepie!

Monsieur Boezz | 25-10-07 | 16:37

De belastingdienst, makkelijker kunnen we het u niet maken.

Fleshlight | 25-10-07 | 16:37

ben dan wel een hippie.... dit was wel mijn held....

kuthippie | 25-10-07 | 16:35

Joepie de Poepie

Zoloft | 25-10-07 | 16:35

Wie de belasting tilt verdient een medaille.

Wie was die Nederlandse zakenman die ten tijde van het ijzeren gordijn een volgeladen Russische olietanker kaapte en doorverkocht aan het Zuid-Afrikaanse apartheidsgegime?

Wie het ook was, diegene verdient 2 medailles.

Vampire Hunter D | 25-10-07 | 16:35

Ach, Joepie kennende lult ie zich hier ook weer uit.

Willianus Wortelus | 25-10-07 | 16:35

Zo hebben ze Al Capone ook gepakt. Don´t fuck met de Belastingdienst...

Overigens -1 @ balkje. Mietjes.

Iko Nal | 25-10-07 | 16:35

Ja en? Hij had het toch kunnen zien aankomen. Zelfs Al capone werd uiteindelijk door de Belastingdienst de das om gedaan. Goed werk jongens nou nog even het geld terug vinden en netjes in de staatskas terug zetten.

broodje gezond | 25-10-07 | 16:34

Joep is een goeie vent. Ik denk dat de fiscus hem meer heeft weten te tillen dan andersom. Of denken, ik weet het wel zeker.

* | 25-10-07 | 16:33

Zouden ze niet beter wat allochtoontjes in 020 arresteren?

ikker | 25-10-07 | 16:33

Heb ooit nog een aardige duit verdient dankzij Joep en het HCS debacle. FREE JOEP!!

DaDutchOven | 25-10-07 | 16:33

Ben ik nou raar of staan er nou rare codes in die zwarte balk?

DNA | 25-10-07 | 16:33

Het tillen van de fiscus is onze nationale sport, Joep is gewoon een topsporter!

pek en veren | 25-10-07 | 16:32

Nieuwe trend om te "balken"?
GS lijkt wel oude media zo!

Neptukker | 25-10-07 | 16:32

Het balkje zit te laag. Of te hoog.

De zwaplans | 25-10-07 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken