Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Computer verslaat oud links

1971, dronkenComputerstoring was een hoax. De PvdA wilde live in NOS Journaal. En bedankt, links boevennest. Maar goed, de kogel is door de linkse kerk. Niet de hulpklaas van Joop den Uyl, maar Lilianne Ploumen wordt de nieuwe voorzitter. Mevrouw Ploumen feliciteren kan hierrr.

Reaguursels

Inloggen

onderschat = overschat

Conan | 25-09-07 | 20:32

Zeddegeizot 25-09-07 @ 11:22

Weet wel dat het tot medio '44 duurde voor Duistland in opstand kwam tegen Hitler en zijn Nationaal Socialisten. Voor '43 was er nauwelijks sprake van enig noemenswaardig serieus verzet.
De enorme kracht van korte termijn continuïteit kan niet onderschat worden; net als de medogenloosheid van machthebbers om hun macht te handhaven trouwens. (Of geloof jij nog dat Fortuyn (alleen) door Volkert van der Graaf vermoord is.)

Conan | 25-09-07 | 20:31

Oooo.... zeer geachte machtige geen stijl.nl
U heeft vaker bewezen ijzer met handen te kunnen breken!
Verlos ons van het rode... en geef hen (PvdA) dagelijks Pronk.

halland | 25-09-07 | 13:25

bottehond 25-09-07 @ 01:17
Interessant en Joris laat hem gewoon staan. Duik alleen wat verder het konijnenhol in. We hebben al decennia geen echte democratie meer omdat 4 partijen in wisselende samenstellingen zowel de meerderheid hebben in het parlement hebben als deel uitmaken van de regering (Trias Politica fout #1). Bovendien hebben deze partijen decennia de tijd gehad om hun poppetjes te doen infiltreren in de ambtenarij (tot daar aan toe) en vooral in de rechterlijkse macht, waaronder de raad van state (Trias Politica fout #2). M.a.w: Wetgevende macht = uitvoerende macht = rechtsprekende macht. Gevolg: De regering verkoopt de Nederlandse soevereiniteit, het parlement knikt volgzaam en de Raad van State werkt bij voorbaat (en voor haar beurt) mee. Het volk heeft geen reedt te zeggen. Voorbeeld: Ik stem op PvdA omdat zij een nieuw referendum zal afdwingen en zoete tijden had beloofd. Maar ik krijg een partij die alleen maar de belastingen verhoogt en het referendum uitwisselt. Daar kan je wel het leger op af sturen, maar die kan niet een door en door rot systeem oplossen. Je moet het parlement in de fik steken, de rechterlijke macht ontslaan, en de ambtenarij onder curatele stellen. Eerst door een diep anarchistisch dal, en daarna een nieuwe, vrije samenleving herbouwen. Zot hé?

Zeddegeizot | 25-09-07 | 11:22

Ze hebben wel wat geleerd van die ouwe Russen van vroeger. Stemmen manipuleren door een kapotte computer... Hulde voor Walter Boslim. Knap gedaan jongetje. Trouwens een oud gezegde is: "Hoe langer de uitleg duurt, des te waarschijnlijker is de leugen". Het duurde uren!!!!
En waar maakt Bak-met-ellende zich druk over? Ga in de leer bij Walter Boslim, dan kun je ook de uitslag van het referendum over Europa manipuleren, zo eenvoudig. Kom alleen niet meer met de smoes van een kapotte compjoetert, want daar trappen we dan niet meer in. Overigens: ook NU niet!

agentorange | 25-09-07 | 11:15

Gelukkig kon de PvdA met hun stemsysteem het zo draaien dat de door het kabinetgewenste voorzitter toch nog winnen kon. Alles lekker stiekum in een achterafkamertje blijven tellen tot je de uitslag krijgt die je wilt. Ze willen er echt alles aan doen om de VVD naar de kroon te steken, ze zullen wel balen dat ze niet zoveel zendtijd hebben gekregen als de VVD. Nieuw rechts en de SP zullen hier garen bij spinnen. Maar ach het is toch tijd voor verandering in de politieke arena, hoe meer ze gaan verdienen hoe minder ze om hun achterban gaan denken. Nog even en dan is D66 linkser dan de PvdA, overtuigde oudere PvdAers keren dit zooitje de rug toe, omdat de zelfverrijking en het gevoel niet gehoord te worden ze te veel word.

thehollander | 25-09-07 | 11:08

@Fleischbaum = shit.

undutchable | 25-09-07 | 10:03

Heeft deze "uitslag" (na lang "tellen") iets te maken met het gewenste referendum?

Eppo | 25-09-07 | 10:02

-weggejorist-

Streetwise | 25-09-07 | 09:33

Is Koenders al samen met zijn vrinden een groot feest aan het regelen om deze heuglijke benoeming te vieren? Hij heeft vast en zeker nog wel ergens een potje belastingcenten beschikbaar.

rokershoest | 25-09-07 | 09:26

@Rabarberke 25-09-07 @ 07:57
Volgens mij leg jij zelf de associatie hier tussen links en de Palestijnse kwestie. Als je de draad vanaf het begin had gevolgd, wist je dat Cordaid (waarvan Ploumen voorzitter is) de link is tussen "links" en "palestina" in dit topic. Wat minder selectief lezen wil wel eens helpen.

Aussie | 25-09-07 | 09:23

En ook daar hebben ze internal errors op de server.....

Bill le Koek | 25-09-07 | 09:11

En zo blijkt de IT manager van de PvdA de machtigste man van Nederland.

hekkesluiter | 25-09-07 | 08:57

Pronk zou een recount moeten eisen. Het bestaat niet dat de pvda zo slim is dat ze hem niet hebben gekozen.

Tekkeldief | 25-09-07 | 08:53

@Tobus 25-09-07 @ 08:27

Jahoor, omdat hun borrel en sigaret duurder worden, staan er straks 100K aan maatpakken en leasebakken, met hun telegraaf onder de arm, op het binnenhof. Zolang protesteren geen aftrekpost wordt, gebeurt er niets in Nederland.

El Gouda | 25-09-07 | 08:47

Het is toch allemaal één pot nat, die subsidiesponsen daar in Den Haag

Kort Geding | 25-09-07 | 08:39

Off topic
Vanavond om 22.00 uur wordt op Nederland 3 een KRO programma uitgezonden met de titel:
Profiel: GeenStijl
Portret van een omstreden website en zijn grote schare bezoekers.
Of is dit een herhaling?

wachtmeester de bruy | 25-09-07 | 08:27

Logisch. Pas geleden was mijn pc ook raar aan het doen, wat men een storing noemt. Na weer aan de praat krijgen stemde
Vista mijn geluidskaart weg, zijnde de oorzaak van de problemen. Ipv de kaart te vervangen of met de drivers te kudten gewoon Vista weggestemd voor oude vertrouwde XP. Werken als een tiet weer dat ding!

@ Cpt. Michael Brant 25-09-07 @ 01:24

Ik zeg: wat men in Myanmar kan (of all places) kunnen wij ook. 100.000 man is slechts 0,6% van de NL bevolking, maar wel f'ing veel om op het binnenhof te proppen. Stijgende lasten puur en alleen door allerhande taxes en taxverhogingen en nu dus de EU-grondwet alsnog door de strotten persen is zelfs voor mijn pacifistische aard wat te veel van het goede.

Tobus | 25-09-07 | 08:27

@maaier / elisabeth

Vigil en Aussie begonnen erover, rond 21:50.

Hoe het ontstaat? Welnu, ergens valt het woord 'links' (dat is in dit topic onvermijdelijk) en dan is de associatie (door rechts) met pro-islam en pro-palestina snel gelegd.

Rechts heeft het probleem dat ze iedereen die niet per se anti-islam of pro israel is, beschouwen als pro-islam en anti-israel.

Rabarberke | 25-09-07 | 07:57

?

Pipo de klooner | 25-09-07 | 05:51

Maaier 25-09-07 @ 01:31
Niet vervelend. Hooguit leerzaam. Maar hoe ze erop komen?

Elisabeth2 | 25-09-07 | 01:41

@Elsbeth2
Rustig, lief broekrokje van me. Ik doe al wat en ik zal je bintjes met rust laten en mijn Opperdoezen ook. Geen zorg, ik vecht wel voor jouw vrijheid. Slaap lekker.

Cpt. Michael Brant | 25-09-07 | 01:35

koerbagh ? 25-09-07 @ 01:07

Kijk, da's verstandige praat. Hoe komt trouwens deze vervelende discussie over joden en israel bij een topic over Jan Pronk?

Maaier | 25-09-07 | 01:31

@Rabarberke 25-09-07 @ 01:16:
Dan kunnen we het goeddeels eens zijn. Dat zul je mij ook allemaal nooit horen beweren namelijk. Blijft overeind dat het allemaal geen vrijbrief is om met antisemitisch "angehauchte" retoriek kritiek te uiten op het beleid van een regering van Israel. Je zou er echt beter aan doen dat wat feitelijker te houden. That's all I'm saying. Nu, voor het te klef wordt allemaal ga ik er nu echt vandoor. Prettige nacht.

koerbagh ? | 25-09-07 | 01:29

Cpt. Michael Brant 25-09-07 @ 01:24
Nou, doe er wat aan dan, ga mee demonstreren met de monikken maar laat onze aardappelen daarbuiten. En ga vooral niet zeuren over de politieke partijen.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 01:28

Er zijn i.i.g. 4- 5 miljoen fundi-joden in israël anders woon je er niet.

dat is toch al gauw het leeuwendeel ( lion of zion oh ironie) van een stelletje triggerhappy bange Duke nuke them mensen die zich verheven voelen
boven een ander op basis van tja wat eigenlijk.

Eng toch?


hemaworstje | 25-09-07 | 01:26

Cpt. Michael Brant 25-09-07 @ 01:24

FY. We weten inmiddels dat het Volk het zélf mot doen. 070 is eerder vijand dan vriend. Van daar uit verder denken.

* mand *2

bottehond | 25-09-07 | 01:26

@ Babs

Gun een ander ook iets, wil je? De @ Rustige heeft namelijk ook best gelijk.

* mand *

bottehond | 25-09-07 | 01:24

In Myanmar zie ik duizenden mensen demonstreren tegen een militaire junta. In Nederland zitten we te dubben welke aardappel-anders variant we nu weer zullen gebruiken. Ondertussen wordt het land opgedoekt, courtesy PvdA, VVD en CDA.
Voilà, de Nederlandse identiteit.

Cpt. Michael Brant | 25-09-07 | 01:24

ik F5 slapend verder, tabee ermee.

Rabarberke | 25-09-07 | 01:23

@ Rustige

Indeed: de Vrijzinnigen motten caïro bezetten en de Universiteit daar laten proclameren dat je bést moslim en tietenkijkerT kunt zijn en dan... euh... sja... op dat punt ben ik beslist en 100 % pessimistisch.

bottehond | 25-09-07 | 01:23

@koerbagh

Je weet toch dat er onder de moslims fundamentalisten zijn die alles precies braaf doen zoals zoveel eeuwen terug en moslims die bier drinken, roken en vreemd gaan. Niets menselijks is hen vreemd.

Rabarberke | 25-09-07 | 01:22

@koerbagh
Doet de Talmoed ook.

Rabarberke | 25-09-07 | 01:21

@bottehond 25-09-07 @ 01:10:
Dat is je goed recht, ik vind het niet slim. De islam, de koran en hadith hebben een intrinsieke weeffout, namelijk dat zij zich uitstrekt tot de wereld van de niet-gelovige en daar strikte wetten en regels voor heeft. Dat betekent nog niet dat elke zichzelf moslim noemende mens het daar ook principieel mee eens is. (Waarmee natuurlijk de vraag is of dat dan ook nog echte moslims zijn.)

koerbagh ? | 25-09-07 | 01:20

@bottehond 25-09-07 @ 01:18
Permission granted.

Cpt. Michael Brant | 25-09-07 | 01:19

Cpt. Michael Brant 25-09-07 @ 01:13

Captain, permission to

* Behead the "U"n! *

bottehond | 25-09-07 | 01:18

bottehond 25-09-07 @ 01:05
Boer Greet gaat dan maar Lilianne2 insemineren. 100%?

Elisabeth2 | 25-09-07 | 01:16

@koerbagh

Je eerste college logica. Soms hebben we het over sommige, soms over alle en soms over vele appels of peren. En soms leid je dat in het spraakgebruik contextueel af.

Als ik het heb over de joden in de regering Clinton, dan bedoel ik niet dat alle joden daar in zitten, maar wel (relatief en opvallend) veel. En als ik het heb over sluwe joodse bankiers (een van de verworvenheden van (vele) joden dan bedoel ik niet dat een joods jochie uit Amsterdam een gemene jood is. En als ik Israel geen prettig land vind om naast te wonen, dan gaat het niet eens over joden, maar over een regering die m.i. soms flink de weg kwijt is.

Maar als ik hier lees dat moslims niet deugen, dat de Koran verboden moet worden en ga zo maar door, dan wordt er zelden een onderscheid gemaakt tussen sommige moslims en alle moslims. Sommige moslims die in Kanaleneiland auto's kraken doen dat volgens velen op basis van de Koran en zijn potentiele bomgordeldragers. Zo maak je zelfs de schoonmaker en de busschauffeur, toevallig soms ook moslim, tot potentiele terrorist - en dat gaat mij te ver.

Rabarberke | 25-09-07 | 01:16

... en in vervolg op mezelf, dat een groot deel van (de nakomelingen van) de Arabische vluchtelingen uit het huidige Israël thans nog steeds niets beters te doen hebben dan "te strijden voor hun verloren huizen" is vooral het gevolg van het gegeven dat deze vluchtelingen een "speciale behandelingen hebben" gekregen.
Een mooi voorbeeld van de weg naar de hel en de beste bedoelingen...

Conan | 25-09-07 | 01:16

@Rabarberke 25-09-07 @ 01:02:
Zowel Faßbinder als Hirsi Ali moeten gewoon kunnen. Zowel de Koran als de Bijbel (en alle andere "heilige boekjes") mogen van mij in de kast Science Fiction & Fantasy of Sprookjes -nou ja, de Kama Sutra mag in de kast seksuele voorlichting, SISO 415-. Je zult mij nooit iets anders horen beweren. Als dat je punt is, hoef je je pijlen niet op mij te richten. 't Is (nogmaals) geen vrijbrief om je te bedienen van klassieke antisemitische retoriek om kritiek te hebben op Israel - dat overigens wel degelijk kan en ook moet.

koerbagh ? | 25-09-07 | 01:14

En ondertussen wordt de CO2 hoax in de VN nog maar eens bekrachtigd en gaanwe nog net een paar honder eurio per jaar meer betalen aan het tegenhouden van.... ja wat eigenlijk. We worden genaaid en het is niet door de joden.

Cpt. Michael Brant | 25-09-07 | 01:13

@ Rustige

Ik scheer die 1 miljard over één (intrinsieke) kam En daar sta ik achter. Ummah enzo.

bottehond | 25-09-07 | 01:10

way of topic , feiten hollen hema ach u kent me wel,

een docu op ned 3 morgen over Gs? kom U een keer op de buis kom je er negatief af , is ook lullig.
Mar goed aandacht is aandacht. gat wellicht wel ten koste vd vreiheit als iedere theemuts van nederland ff komt kijken. we will survive.

koekje vor rabarbeke.

hemaworstje | 25-09-07 | 01:09

@Rabarberke 25-09-07 @ 00:58:
Nee Babs, dat is niet de kern. Een miljard islamieten over één salafistische islamistische kam scheren deugt niet. Dat sommigen het doen is echter geen excuus of vrijbrief voor jou om datzelfde over joden te doen.

koerbagh ? | 25-09-07 | 01:07

@ Elsje

SeySS Inquarth het kwereltje is alexander de kleine van D6666 met zijn fantasieen.

bottehond | 25-09-07 | 01:07

Elisabeth2 25-09-07 @ 01:02

Vandaar: de gedachtenoefening: Boer Greet heeft niet voor 98 % gereserveerde procenten maar voor 100 % gelijk. Dát is een uitdaging. Wel kijken tijdens de gedachtenoefening. Think Freee. Ik wacht.

bottehond | 25-09-07 | 01:05

Rabarberke 25-09-07 @ 00:58
Je mag Jeauden best op hun geloof en gewoonten aanvallen, maar in de Israelische kwestie handelen ze thans voornamelijk uit puur lijfsbehoud.

Conan | 25-09-07 | 01:03

bottehond 25-09-07 @ 01:01
Mjaw, kunnen nuances in aangebracht worden.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 01:02

'Het vuil, de stad en de dood' van Rainer Werner Fassbinder is nog steeds 'not done', maar Submission moet gewoon kunnen. We hebben vrijheid van meningsuiting, maar een zeker boek is nog steeds niet te koop, maar wel wereldwijd te downloaden. De Koran moet verboden worden met argumenten op grond waarvan zowel de Bijbel als de Tora verboden zouden kunnen worden, om maar te zwijgen van de Talmoed.

Er heerscht een nieuwe dubbele moraal over ons Nederland.

Rabarberke | 25-09-07 | 01:02

Elisabeth2 25-09-07 @ 00:59

De gedachtenoefening: Geert heeft niet 98% gelijk maar 100%. Wat is daar moeilijk aan?

bottehond | 25-09-07 | 01:01

bottehond 25-09-07 @ 00:51
Explain = natuurlijk verklaar. Ben een beetje half Engels.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 01:00

Rabarberke 25-09-07 @ 00:58

Als jeaudenknuffelaar zeg ik: hulde babsje. Ik ben echt trots op je.

bottehond | 25-09-07 | 00:59

Rabarberke 25-09-07 @ 00:50

Ik doel meer op de inmiddels grotere getallen aan Jeaudsche vluchtelingen vanuit de Arabische landen, op de gang van zaken in Kasjmir. En op het feit dat geschiedenis weliswaar leerzaam, maar wel geschiedenis is.

*zichzelf nog een bescheiden bodempje lagavulin gunt*

Conan | 25-09-07 | 00:59

bottehond 25-09-07 @ 00:51
Sorry, maar dit snap ik even niet. Explain?

Elisabeth2 | 25-09-07 | 00:59

.HerNihilist 25-09-07 @ 00:51

Ja en als ik dan over de Reauze Meute spreek meent menigeen dat er in een Reauze Zwerm een Leider zou kunnen zijn. Daar baal ik nog het meest van, want dat klopt niet. Join the swarm. Ultra- anarchistisch.

bottehond | 25-09-07 | 00:58

Het probleem is dat zolang je hier moslims aanvalt op hun geloof, hun cultuur en hun kleur, en eigenaardigheden, je vrijelijk je gang kunt gaan. Zodra het over joden gaat mag het niet, hoort het niet, ben je antisemiet, gedraag je je verwerpelijk.

Dat mijne heren is het Jules Croiset syndroom.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:58

Volgens mij waren ze die stemcomputer aan het downgraden van Vista naar XP

Dr.Dreetje | 25-09-07 | 00:56

Hmmm. Dat debat is lang. Tsjek dan maar de laatste 20 seconden. Geert is mijn main man. @ Amen.

bottehond | 25-09-07 | 00:55

@koerbagh

Ik heb louter feiten geconstateerd die jij in een antisemitische context hebt geplaatst. Clinton had inderdaad voornamelijk joden in zijn administratie, net als Balkenende katholieken heeft. Maar wat is er aan die constatering antisemitisch? Heb ik gezegd dat ze slechte politici waren omdat ze joods waren??

En inderdaad, Israel is geen plezierig buurland als je in Libanon woont, christen bent in Beiroet naar de Albert Heijn gaat en als je terug komt je huis gebombardeerd is omdat een of andere Hezbollah waar je niets mee hebt in het zuiden een of andere soldaat ontvoerd zou hebben. Tjsa, wat deed die soldaat in Libanon? Weg kwijt?

Rabarberke | 25-09-07 | 00:54

Gosternokke: Vrijzinnigen in een knokkende melêe.

bottehond | 25-09-07 | 00:52

@ Els

Jwe hebt wel erg weinig vertrouwen in de Menschheid. Ik heb een leuke gedachtenoefening voor je: stel je voor dat Greet Wilders 100% gelijk heeft. Listen again. Luister ook vanuit dat perspectief naar Seyss- Inquarth het ranzig kereltje. Remember: Geert heeft 100% gelijk (in de oefening).

nl.youtube.com/watch?v=HbZIRVc49nQ

bottehond | 25-09-07 | 00:51

@Rabarberke 25-09-07 @ 00:40
Er bestaat niet zoiets als een samenleving, de 'samen'leving geldt altijd als een begripsverwarring op zich, vandaar dat er altijd iemand opstaat die de 'verwarden' uitlegt dat 'samen' een voorwaarde van leving is, dat is uiteindelijk de fascist.

.HerNihilist | 25-09-07 | 00:51

@bottehond 25-09-07 @ 00:32
Scusi, maar mijn beschuldiging is niet geheel ongegrond.

"die op zichzelf in hun extreme gedragingen ook niet de fijnsten zijn om als buurland of bankier te hebben, maar dat terzijde."
Rabarberke 29-08-07 @ 10:57
www.geenstijl.nl/mt/archieven/1009491....

Ter illustratie ook nog een paar eerdere draadjes waarin Babs nogal ver gaat met haar "stijlfiguur", dan wel blijkt geeft van een (laat ik het ironisch zeggen) "een ander Joodsch geluid".
www.geenstijl.nl/mt/archieven/945401.h...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/014894.h...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/036616.h...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/014894.h...

Enfin, ik ga er vandoor. (Ja Babs, voor 1 keertje heb je gelijk, ik ga me even bezatten.) www.volksvermaken.nl/ftpmap/programma%...

koerbagh ? | 25-09-07 | 00:50

@conan

Tsja ik lees de conclusie van het mandaat en zie daar dat in het tehuis de arabieren en de joden naast elkaar behoorden te leven zonder aanspraken te maker op wat vroeger was. Wat doen de joden vervolgens? Ze roepen in strijd met het mandaat een joodse staat Israel in het leven and hell breaks loose. Deportatie van arabieren naar omringende landen kwam rond 1947op de agenda (want met zo'n 45% arabieren in het gebied een joodse staat best ingewikkeld). Tenzij het allemaal leugens zijn en de moslims de wikipedia entry hebben gewijzigd natuurlijk!

Iedereen doet hier altijd alsof Israel super onschuldig is en slachtoffer daar. Melk en honing, hakuna matata. Gimme a break. De zionisten hadden een missie: een eigen land, met alle geuren en kleuren, desnoods ten koste van. Period. Niks tehuis met mandaat, niets vreedzaam samenleven, gewoon pakken wat je pakken kan, pakken wat je toekomt, pakken wat van jou is: omdat het zo geschreven staat. Vanuit hun gezichtspunt een volledig begrijpelijk stukje landverovertje. Maar vanuit het perspectief van de arabieren die daar al woonden, was het gewoon invasie en verdrijving.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:50

Heb net de torrent Kleine Sperma Jägerinnen binnen dus die ga ik maar eens bekijken.
Ieder dus terusten=off.

befke | 25-09-07 | 00:44

De communistenjacht onder McCarthy begon ook redelijk onschuldig. Toen pleitte niemand nog voor een verbod op Das Kapital, maar het had best gekund.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:42

bottehond 25-09-07 @ 00:37
Babs, hij heeft vaak gelijk. En kijk eens omhoog Starneukert. Het is vollemaan. Deuren en ramen op slot. Vreemde griezels in de tuin. Katten en honden binnen.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 00:42

@herrnihilist

Morgen? Elke samenleving heeft een tegenstander nodig. Nu zijn het moslims, tijdje terug waren het de communisten (in Amerika vooral), de joden, en nog eerder de hugenoten. En al sinds 1300 maken moslims en orthodoxen elkaar af op de Balkan. En katholieken en protestanten in Noord Ierland niet te vergeten.

Maar goed, nu zijn het de moslims.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:40

Het verkrachten van de geschiedenis van Israël en het "Palestijnse volk" (en de willekeur van de verontwaardiging), kort en goed, de onzin van de Arabische haat (helemaal als die wordt overgenomen door Nederlanders), heb ik zelf al te vaak weerlegd om nu aan te beginnen, nog los van de talloze malen dat anderen dat op NN en GS gedaan hebben.

*laatste glaasje net geleegd heeft*

Conan | 25-09-07 | 00:37

Elisabeth2 25-09-07 @ 00:34

Babs is een extremistisch VrijdenkerT. Ze stelt gewetensvragen. Wie dat niet aanvaardt is geen VrijdenkerT. Volgens mijn definitie, dus daar kan een ieder alle kanten mee op.

bottehond | 25-09-07 | 00:37

bottehond 25-09-07 @ 00:32
Daaraan kan niemand ontsnappen, of zo maar even voorbij gaan. Das eng.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 00:34

@Rabarberke 25-09-07 @ 00:07
Ik neem aan dat onder al deze gelezen joodse geschriften, je nog niet de Weense psycholoog Freud hebt gelezen? Hij geeft namelijk een ondubbelzinnig antwoord: sociale angst (opvoeding van het gehoorzame kind), sexuele drift ('raszuiverheid'), doodsangst ('gesublimeerd'). Het gehele thema in de vraag, de joden, heeft met zijn analyse niets van doen, morgen is het een andere groep.

.HerNihilist | 25-09-07 | 00:34

@cpt michael brant

Ja met sexuele voorlichting, geboortecontrole en het droppen van condooms hadden in Palestina veel problemen voorkomen kunnen worden.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:32

@conan

Je kent de (eerdere) context niet waarin die beschuldiging van antisemiet is geuit. Daarom kun je mijn reactie ook niet beoordelen. Je reageert nogal kort door de bocht, stompzinnig en volledig in lijn met alle reacties die ik van je ken.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:30

@conan

En drink er nog eentje.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:28

@cpt michael brant

Nee die opmerking was niet in de categorie 'mijn vrienden kennen homo's'. Die opmerking plaatste jij in die categorie. En dat deed je omdat je niet geinteresseerd bent in hoe het echt zit. Je bent geinteresseerd in het handhaven van je oordeel.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:26

@Rabarberke 25-09-07 @ 00:19
Geloof me als ik zeg dat ik je graag lees. Je bent zeer slim, snel en niet vies van een to-the-point analogie. Neem het me dus niet kwalijk, als ik jouw beeldspraak niet als toevalligheid heb beoordeeld. Ik wil je geloven als je zegt dat dat wel zo is.
Blijft onverlet, dat ik het bestaan van het landje Palestina volledig los zie van de palestijen. Die bevolking is in de jaren na 1948 gegroeid in een tempo waar niet tegenaan te copuleren valt.

Cpt. Michael Brant | 25-09-07 | 00:26

Elisabeth2 25-09-07 @ 00:18
Ja leuk he.
Zelfs bij de kassa van AH ( waar ik haar wel eens tegen kwam ) kon je nog gieren van het lachen met Tosca.

befke | 25-09-07 | 00:21

Rabarberke 25-09-07 @ 00:07
Een kort commentaar:

"Ik walg van Nazi Duitsland"

Spiegeltje spiegeltje aan de wand...

"van de holocaust"

Meer gratuit is moeilijk denkbaar.

van het anti-semitisme in Europa in de 19e en begin 20e eeuw

Vanwaar die beperking tot Europa en een specifiek tijdperk?

Aha, het antwoord: "(het doet me zelfs denken aan de anti-moslim beweging nu)"

... om de wereld om te draaien.

"en ik wou dat het nooit gebeurd was."

En opnieuw een opmerking die het begrip "gratuit" uitstekend illustreert: een nietszeggend, vanzelfsprekend en nietszeggend argument,
(zelfhatende antisemiet)

Conan | 25-09-07 | 00:20

@cpt Michael Brant

Ik zocht even naar de quasi lollige stijlfiguren en ik kan je verzekeren dat die ene verwijzing onbedoeld is. Het probleem, de joodse schrijver George Steiner zou het beamen als je "het verval van het woord" leest, is dat je in deze context geen enkele zin meer kunt schrijven zonder een onbedoelde verwijzing naar dat vreselijke gebeuren te maken.

In het van oudsher xenofobe Europa kregen de joden het benauwd.... kan ook niet.

In het van oudsher xenofobe Europa werden de joden verguisd.... en hoppa weer een nare associatie.

In het van oudsher xenofobe Europa werden de joden vervolgd. Aha! Pas als je een niet-figuurlijke stijlvorm gebruikt, kom je van je antisemitische associatie af.

George Steiner. Het verval van het woord.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:19

befke 25-09-07 @ 00:07
Schater, hoest, proest.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 00:18

@bottehond 25-09-07 @ 00:10:
Daar geeft ze weinig blijk van, op haar (toch wel degelijk aanwezige) intellect na. -hoewel ze het niet altijd even goed gebruikt-
Ik heb respect voor Rabarberke als ze met de juiste argumentatie spitsvondig en binnen enkele zinnen tot de kern van een probleem weet door te dringen. Kan ze goed en doet ze vaak. Maar zo af en toe draait ze helemaal door. Da's jammer. Heeft ze niet nodig.

koerbagh ? | 25-09-07 | 00:16

Rabarberke 25-09-07 @ 00:07

De islamfrage is niet door jeauden gesteld, maar deur Pin.

bottehond | 25-09-07 | 00:12

@ Rustige en @ Capt.

Misschien is Babsje zelf jeaudsch? Denk eensch na, botte zakken.

bottehond | 25-09-07 | 00:10

@Rabarberke 0007
Briljant!
Die is in de categorie "Vrienden van mij kennen homo's"
Je comment is hier even de kamer rond gegaan. Merci.

Cpt. Michael Brant | 25-09-07 | 00:09

@koerbagh

Ik heb joodse vrienden en ik heb respect voor veel joodse verworvenheden in de wetenschap. Ik heb met plezier een paar moderne romans van joodse schrijvers gelezen en ik vind het geinig om te zien hoe oude joodse geschriften door een paar joodse families weer helemaal hip zijn gemaakt onder de spirituele westerlingen en ik moet lachen om mensen met een rood draadje om hun pols. Enfin, het hoort er allemaal bij.

Ik walg van Nazi Duitsland, van de holocaust, van het anti-semitisme in Europa in de 19e en begin 20e eeuw (het doet me zelfs denken aan de anti-moslim beweging nu) en ik wou dat het nooit gebeurd was.

Maar waar ik niet aan mee doe is een stelselmatige eenzijdige kijk op de geschiedenis als gevolg van een massaal Jules-Croiset syndroom waar we allemaal aan lijden. Ik ben benieuwd naar oorzaken, naar oorzaken waarom een heel continent gek is geworden, waarom er miljoenen mensen zijn vermoord, was het jaloezie, was het macht die hen niet gegund werd, was het omdat ze alleen in eigenbelang handelden? Omdat ze niet-joden benadeelden?

En daarom stel ik vragen, heb ik twijfels, kies ik geen partij, wil ik de andere kant horen en durf ik gevaarlijke, confronterende uitspraken te doen.

Tsja, en dan gaat een of andere uitkeringstrekker me anti-semiet noemen.

Een prettige nacht verder.

Rabarberke | 25-09-07 | 00:07

@Elisabeth2 25-09-07 @ 00:04:
Da's in de argumentatieleer een drogreden. Voluit: Argumentum ad Hominem. www.fallacyfiles.org/adhomine.html
Op z'n Hollands: op de man spelen.

koerbagh ? | 25-09-07 | 00:07

@Rabarberke
Koerbagh heeft gelijk. Je insinuaties en quasi lollige stijlfiguren zijn veelzeggend. Als redelijk denkend mens zou ik de kwalificatie 'antisemiet' op jou prima van toepasssing vinden. Als je zelf vindt dat je dat niet bent, zou ik m'n comments wat vaker over lezen, voor je op 'post' drukt.

Cpt. Michael Brant | 25-09-07 | 00:06

koerbagh ? 25-09-07 @ 00:00
ad hominems, wat betekent dat, zie het al voor de tweede keer vanavond voorbijscheuren.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 00:04

@ moi-meme @ 00:00
te bedienen = zou bedienen

koerbagh ? | 25-09-07 | 00:03

Holy shit net even p&w gekeken en daar was Plasstrerk die ik alleen kende als columnist van Buitenhof.
Altijd een maatschappij kritisch mens maar nu hij minster is heeft ie het hogeschool draaikonten snel onder de knie gekregen hoor.
Wat een lul ook al is ie Prof.

befke | 25-09-07 | 00:02

Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 23:58
Haha. Oh, fijn, vacuumgetrokken te worden. Ook emmertje water erover zoals bij de honden. Of even opgestapeld in de Ambulance naar de Eerste Hulp.

Elisabeth2 | 25-09-07 | 00:01

@ cloggie

Bok op. Er is geen wij en bottehond. Er is alleen wij. heb je goddomme niets geleerd? Lees mijn f*cking "essay". En val me niet lastig met "wij".

bottehond | 25-09-07 | 00:00

@Rabarberke 24-09-07 @ 23:52:
Je aanvallen zijn stuk voor stuk ad hominems. Ze zijn volledig irrelevant in deze of enig andere discussie, zo ze al op enige waarheid zouden berusten wat ze niet doen. En ja, je hebt nu eenmaal de schijn tegen je door continu in elk draadje dat er toe aanleiding geeft op een hele verhulde en smerige manier "de joden" de schuld te geven van massamoorden en de aloude cliché's van de "de joden" als internationale bancaire samenzwering van stal te halen. Als je geen antisemiet bent dan zou het je enorm sieren als je je dan ook niet van klassieke antisemitische retoriek te bedienen.

koerbagh ? | 25-09-07 | 00:00

@Bottehond: het enige wat we van jou weten is je IP-nummer / hoezo open vizier?

cloggie42 | 24-09-07 | 23:58

Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 23:53
Tjee, en plompzakken zijn zakken waarin je plompen vervoerd?

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:56

@waskuip-admiraal 24-09-07 @ 23:25
Aha, een significant aantal Lil.stemmers had blijkbaar Pronk dus niet op nummer 2 staan, juist omdat Pronk de meerderheid had, kan elke Pronk-kiezer natuurlijk niet Pronk nog eens op 2 zetten, dus juist op die 2e plek ben je als winnaar altijd in de minderheid, en verlies je de verkiezing door je eigen kiezers, hoe cynisch.

.HerNihilist | 24-09-07 | 23:56

@koerbagh

Oh viel de VS Irak binnen om Amerikanen te redden dan? Weapons of mass destruction waren het toch?

En Vietnam? Ohja er *dreigde* een communistisch regime - ook fout, moest nodig aangevallen worden. Ja want de domino theorie he... ga toch fietsen man.

@bottehond

Als ik antisemiet genoemd word, dan is het koerbagh die dat zegt. Iedereen met een IQ van drie cijfers weet dat ik geen antisemiet ben. Maar schaar je gerust in zijn hoekje van rednecks, je past er goed bij.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:56

bakoenin 24-09-07 @ 23:35

De rooien en Vrijzinnigen gaan dat in een monsterverbond tegenhouden. Either way. Ready for it? We gaan 600 K handtekeningen verzamelen. En dan tyfen we pronto uit die EUSSR en doen mee langs de zijlijn en hebben de wereld openliggen voor handel. Denk aan de sjinezen en de indiërs, wat die kunnen profiteren van handele met een land dat zélf handel drijft met wie het wil en tegelijkertijd handel kan drijven binnen de EUSSR tegen bepaalde vergoeding? Dat systeem alleen al geeft het totalitair en isolationistisch karakter van "euro- opa" aan. Protectionistisch als de tyfus. Ik geloof in Vrijhandel en vind dat Nederland, nét als in het voetballen aanvallend mot spelen vanuit eigen kracht. Daarmee zijn we europeesch kampioen geworden en ook bijna wereldkampioen. Dat laffe geschuil bij die EUSSR, dát is juist níet Nederlandsch. De EUSSR- watchers, dat zijn echt de good guys. Vrijheidsstrijders in de traditie van Lumey. Hehehehehe......

bottehond | 24-09-07 | 23:55

@;
Ploumen is portugees voor plompzakken.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 23:53

Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 23:52
Right, wie niet?

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:53

@koerbagh

Ik ben geen antisemiet. Dat is een laaghartige beschuldiging, eentje uit de Godwin koker. Je hebt geen argumenten, dus ga je mij maar antisemiet noemen. Lekker makkelijk zo'n beschuldiging en een dooddoener in zo'n discussie.

Mijn aanvallen zijn geen ad hominems, het zijn simpele constateringen van feiten. En waarom ze relevant zijn? Omdat iemand in jouw positie wel heel makkelijk praat over mensen die huis en haard kwijt zijn en in de aap gelogeerd zijn met een mandaat waarin een gelijke situatie werd voorgespiegeld.

Maar goed, waarom zou ik luisteren naar een luie nietsnut die hele nachten dronken op internet doorbrengt om de dag daarop zijn roes uit te slapen terwijl anderen zijn uitkering bij elkaar verdienen? Lees eens een keer iets bij daglicht.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:52

@Elisabeth2 24-09-07 @ 23:50
Vergeet Duitsland niet.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 23:52

Leren ze het nou nooit bij de PVDA, een ouwe rot in het vak kan een hoop goed doen. Kijk maar naar het voetbal. Bij Ajax haalden ze Rijkaard terug, bij PSV Cocu, bij AZ Arveladze.... dat waren geen windeieren. Ploumen, wat moeten we ervan zeggen, ik ben uitgeloult.

puntkomma?! | 24-09-07 | 23:51

Arrogantie en openbare dronkenschap wordt afgestraft!!!!

De Schaapherder | 24-09-07 | 23:51

Koerbagh en Rabarberke. Engeland heeft een hoop op zijn geweten.

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:50

Rabarberke 24-09-07 @ 23:41

Babsje: controversieel willen denken waardeer ik. Maar als jij anti- semiet genoemd wordt trek ik aan de rem. Hier ga je een grens over, kennelijk. gelukkig niet middels de NSBknop maar openlijk. Get down, girl.

nl.youtube.com/watch?v=7xHyKyoEh5Q

bottehond | 24-09-07 | 23:49

@Rabarberke 24-09-07 @ 23:41:
Ah... Zo'n beetje dezelfde "officiële" reden als de Amerikanen om Vietnam, en Irak binnen te vallen, wat jij veroordeelt. Maar het is voor de Arabische landen om met eenzelfde reden een ander land binnen te vallen, helemaal OK.
Nee, duidelijk Babsje, je hebt je principes helemaal consequent en consistent op een rijtje.

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:48

@koerbagh

Nou prima, laten we dan naar het gebied teruggaan waar Israel conform het mandaat recht op heeft, niet meer en niet minder.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:46

@bakoenin 24-09-07 @ 23:30:
Nee hoor. Onze huis-antisemiet Rabarberke gebruikt elke draad om het onderwerp aan te snijden. En zo heel af en toe ga ik er op in. Voor mijn lol.

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:42

@koerbagh

De joden hadden het mandaat geschonden. Zie boven: ze moesten net als de arabieren tevreden zijn met minder dan dat ze oorspronkelijk wilden. Een concessie doen dus. Maar nee hoor, gewoon een onafhankelijke staat oprichten. De arabieren voelden zich genaaid en kwamen in opstand, met als gevolg een burgeroorlog waarin vele doden vielen. Dus kwam er een 'geallieerd' leger van arabische landen de arabieren in "israel" helpen.

Dus die geallieerde arabische legers vielen echt niet aan omdat ze niks te doen hadden, ze vielen aan omdat er een burgeroorlog woedde en omdat het mandaat geschonden was.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:41

klauwkikker 24-09-07 @ 23:20

kikkertje, dat is de Tele- Graaf. valt in de categorie Cees Lunchmof en NSB Handelsblatt. wat had Bie vandaag te melden? Die man mot eens een tijdje meedraaien hier. Onder eigen naam. Dát zou nuttig zijn. Maar als hij zo cryptogerefeormeerd stijl in de heilsleer van de sociaaldemokratie blijft hangen: doe maar niet. dat eindigt in tranen. Open vizier, da's leuk!

bottehond | 24-09-07 | 23:36

@Elisabeth2 24-09-07 @ 23:31
Ach, wat wel zo is, is dat het volk niet te benijden is.. (Behalve dan die hamas-kleaudtzakken) Ze zitten tussen twee molenstenen. Arabieren aan de ene kant (syrie, egypte) en Israel en de vermaledijde joden aan de andere kant.

religion is war | 24-09-07 | 23:36

@Rabarberke 24-09-07 @ 23:24:
Meisje, leer toch eens argumenteren. Door de stelling alweer om te draaien ondermijn je je eigen eerdere stellingname. Snap dat nou eens. Ik weet wel dat jouw antisemitische hersentjes er niet aan willen dat de staat Israel bestaat en de staat Palestina niet en ook nooit bestaan heeft, maar met dit oeverloze gekonkel rechtvaardig je dit niet: www.globalsecurity.org/security/librar...

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:35

bottehond 24-09-07 @ 23:04
Keep on dreaming, pas op 6 oktober is ze formeel in functie, en dan is het verwerpen van het referendum allang door de kamer gejast, en ! zal de PvdI zich opwerpen als beschermer der arbeidzame mensch door toch de versoepeling van het ontslaggrecht van de agenda af te halen, die ons later toch wel weer vanuit EUSSR opgelegd word.

bakoenin | 24-09-07 | 23:35

@coffeepatch

X "It means that the Jews must be content with less than the Land of Israel they once ruled and have hoped to rule again."

Ik zie dus alleen een verwijzing naar een Israel van vroeger, niet naar een Israel van nu.

Er is dus evenveel verwijzing naar een staat Israel in dat mandaat, als dat er een verwijzing naar een staat Palestina is.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:34

@ Vigil

GdDamn, goed gezocht, vrind, hulde. Dat zijn heel enge clubs, die zijn gelieerd aan de Raad van Europa. Die wil islam-watchers ("islamofoben") straffen voor hun islam- kritiek. I shit you not. vastgelegd in Warschau.

bottehond | 24-09-07 | 23:34

@@van dal 24-09-07 @ 23:23
Leuk trouwens dat babs mijn typo overneemt, ik zweer het mijn laptop accepteert geen dubbell ll (of toch wel) hmmm Als je dat snel uitspreekt...

religion is war | 24-09-07 | 23:33

religion is war 24-09-07 @ 23:21
Ik heb eens met een Palestijn gesproken en hij vertelde dat ze door de Arabische wereld gezien worden als de Joden van het Midden-Oosten, dus om een beetje bang voor te zijn qua intelligentie en handelsgeest.

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:31

koerbagh ? 24-09-07 @ 23:27
Ah gaan we weer dat onderwerp aansnijden ? ;-)

bakoenin | 24-09-07 | 23:30

@van dal 24-09-07 @ 23:23
Zou best kunnen. In ieder geval lijkt Kanaleneiland onderhand weer wel op de gazastrook, dat dan weer wel.....

religion is war | 24-09-07 | 23:29

Is P&W eerder opgenomen of hebben ze een helderziende onderkittelaar?

kuttekrap | 24-09-07 | 23:28

@Rabarberke 24-09-07 @ 23:20:
Doe nou eens gewoon argumenteren met feitelijke argumenten in plaats van steeds die ad hominems. Als jij feitelijk kan bewijzen dat Israel in 1948 de oorlog met haar 4 buurlanden is begonnen en het eerste schot heeft gelost, dan ben ik heus de eerste om het feit te accepteren. Ik was er niet bij, ik moet afgaan op wat de historische bronnen beweren. Die zijn in tegenspraak met jou stelling "En was het tehuis niet genoeg, moest israel ook de buurlanden aanvallen?".

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:27

Even on topic: lees net dat pas tijdens het partijcongres van de PvdA in het voorjaar Ploumen officieel wordt voorgedragen en benoemd. Betekent dit dat een andere kandidaat dan nog voorgedragen kan worden? Hoeveel leden zou je daar voor nodig hebben?

Ms_Priss | 24-09-07 | 23:26

@botte en andere europahaters.

fijn dat jeroen pauw net niét die ene vraag stelde: of Plassterk zich even wilde uitspreken over het principe van het weigeren van een contraseign en de implicaties die dat heeft voor het functioneren van een democratie. Gemiste kans en een tegenvaller want ik dacht een toenemend kritische houding bij Pauw te bespeuren.

Ook jammer dat er opnieuw niet werd ingegaan op de grote overeenkomsten tussen het oude en het nieuwe verdrag.

@.HerNihilist
Het systeem werkt zodanig dat wanneer één kandidat geen absolute meerderheid heeft er wordt gekeken naar hoeveel maal een kandidaat als tweede genoemd heeft. (Elke stemmer maakt een top-acht). Die cijfers worden dan weer opgeteld bij het aantal eerste plaatsen. zie ook éénvandaag van vrijdag waarin dit wordt uitgelegd.

waskuip-admiraal | 24-09-07 | 23:25

Rabarberke 24-09-07 @ 23:24
engeland...

van dal | 24-09-07 | 23:25

@koerbagh

Waarom zouden die palestijnen elders integreren (wat ze overigens in veel gevallen doen, een hoop van hen is gewoon in een ander land gaan wonen, zelfs in Nederland) - hebben ze allemaal het geld om in Jordanie een huisje te kopen?

Hier in Nederland krijgen mensen die overdag slapen en hele nachten op internet dronken doorbrengen een uitkering. Daar moeten werklozen op andere manieren het hoofd boven water houden.

Het zou passender zijn dat diegenen die het joodse volk naar Palestina hebben gestuurd, de Palestijnen een ander huis zouden aanbieden. Maar ja, dat fatsoen hebben de meeste West Europeanen niet.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:24

religion is war 24-09-07 @ 23:21

palestijn... is dat niet een wijk in zoetermeer? zo'n beetje vergelijkbaar met kanaleneiland, maar dan nog niet in het nieuws geweest?

van dal | 24-09-07 | 23:23

koerbagh ? 24-09-07 @ 23:14
Das niet zo ingewikkeld, de arabieren "hate their guts..." Dat was in de jaren 30 al zo, en dat is niet veel veranderd. Kijk alleen maar naar de geldstromen heden ten dage. De palestijnse overheid is failliet zonder europese hulp, De rijke arabische landen geven geen drol om ze, ze worden gebruikt als breekijzer tussen Israel en de Arabische wereld. De palestijnen hoeven helemaal niet arm te zijn, een klein beetje steun van de olieproducerende landen en hoppa ze zijn uit de financiele problemen.
.
Hee Babs, heb jij palestijnse ouders? Zelfs een document uit de jaren 30 geloof je niet....

religion is war | 24-09-07 | 23:21

@waskuip-admiraal 24-09-07 @ 22:54
Nope, hebben ze ook nog een speciaal kiessysteem bij de Pvda? Dan kan de uitslag ook geen 54% zijn, maar is zij een gewogen gemiddelde van punten.

.HerNihilist | 24-09-07 | 23:21

Ms_Priss 24-09-07 @ 23:18
Mmm, ja, Chantal, Kyrie! Voor een meisje ouderwetse namen. Emma is mooi, of Eva.

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:20

Rabarberke 24-09-07 @ 23:11
In dat hele verhaal van die Britten komrt het woord Palestijen niet voor, wel Arabieren. Wellicht geeft Chapter X. - Conclusion je wat meer inzicht. (Document is van July 1937, dus voor WOII)

CoffeePatch | 24-09-07 | 23:20

@Botte
Wat is nou de Tele-praaljonker?

klauwkikker | 24-09-07 | 23:20

@koerbagh

Ah wederom van die objectieve bronnen. Israel dat zich heel netjes gedroeg en helemaal uit het niets zomaar werd aangevallen. Foei van die vier landen!

Mannetje, ga 's een tijdje wat vroeger naar bed, zoek een baan en ga eens geld verdienen. Je begint steeds meer te lijken op een jankende Al Pacino uit The Merchant of Venice.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:20

Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 23:16
integendeel, anders had ik wel karl of franz, of bernhard voorgesteld....

van dal | 24-09-07 | 23:18

@Aussie
Plasterk bevestigt het nu impliciet in P&W.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 23:18

@Elisabeth: oh wat dacht je van Priscilla, Britney, Danique, Sterre Fee of Zilver? Moet ik nog verder gaan?
@van dal: inderdaad dat soort namen. En ja, eerlijk Hollands *bloos*
@Aussie: vernoemen naar een voetballert is nog tot daar aan toe, maar naar een Ajacied? Jamais!

Ms_Priss | 24-09-07 | 23:18

off-topic.......
Waarschijnlijk al veel eerder genoemd in diverse topics maar komt er nog een topic over de uitzending van Profiel morgenavond waarin GS aan de orde is?

overVecht | 24-09-07 | 23:17

Elisabeth2 24-09-07 @ 23:13 nou.... elisabeth.. is eigelijk ook iets té, gewoon els, of lies.. en als je dan toch een beetje sjiek wil.. loes, maar dan geschreven als lous....

van dal | 24-09-07 | 23:17

@an dal 24-09-07 @ 23:14
nazi!

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 23:16

@Cpt. Michael Brant
Heb ik gehoord ja, lijkt me dat dan echt de pleuris uitbreekt.

Aussie | 24-09-07 | 23:14

Ms_Priss 24-09-07 @ 23:12
ok, Daan... of wat dacht je van Bas, of Roel... eerlijke hollandse voornamen.
(of kan "eerlijke hollandse" tegenwoordig niet meer als bijvoeglijk?)

van dal | 24-09-07 | 23:14

@Rabarberke 24-09-07 @ 23:08:
Kunnen die Palestijnen dan niet integreren in Libanon, Jordanië, Syrië en Egypte? Waarom wonen ze nog steeds in "vluchtelingenkampen", 60 jaar na dato?

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:14

@Aussie
De regering heeft al gezegd dat ze een initiatief wetsvoorstel zal veto-en.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 23:14

Ms_Priss 24-09-07 @ 23:12
Ja, hoor eens, ik weet geen vervelende meisjesnamen. Toch raar als je erover nadenkt.

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:13

@Ms_Priss
Wat dacht je van Shane Patrick?

Aussie | 24-09-07 | 23:13

"Alleen Europa, van oudsher een xenofobe slangenkuil, werd ze te heet onder de voeten."

Je moet maar durven, zo'n beeldspraak.
Foei, rabarberke. Zou jij niet naar een nieuw huis uitkijken als er Zyklon B uit de mechanische afzuiginstallatie kwam?

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 23:12

van dal 24-09-07 @ 23:09
Wouter!

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:12

@Elisabeth2 en van dal: NEEHEE! Geen Roderick, geen Jan Peter of Wouter of André. Ik dacht aan Daan. Mr_Priss voelde wel wat voor Joost, maar is na een dag 'Joost mag het weten' opmerkingen niet zo zeker meer. (Dit is ALS het een jongetje is).

Ms_Priss | 24-09-07 | 23:12

"En was het tehuis niet genoeg, moest israel ook de buurlanden aanvallen?"
@Rabarberke 24-09-07 @ 23:03:

Ah, een historisch revisioniste. Wie viel wie ook al weer aan?
"On May 14, 1948, Zionist leader David Ben-Gurion announced the establishment of the independent state of Israel. Almost immediately, four Arab states -- Egypt, Syria, Jordan and Iraq -- invaded the new state."
www.npr.org/news/specials/mideast/hist...
Historians tend to look at November 13, 1966, as the real catalyst of the Six Day War. That day, Israel launched a retaliatory raid against the village of Samua. Two days prior, three soldiers had been killed by a mine planted by Fatah.
www.washingtoninstitute.org/templateC0...
1973: Arab states attack Israeli forces
news.bbc.co.uk/onthisday/hi/dates/stor...

Auschwitz heeft zeker ook nooit bestaan, hè Babs?

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:11

@coffeepatch

Ja zoals het gedacht was, nu even zoals het gegaan is?

Rabarberke | 24-09-07 | 23:11

ploumen ? wie Ploumen wie? rot toch op Pvd A

lara | 24-09-07 | 23:10

@bottehond 24-09-07 @ 23:04
Ok, stel dat de TK-fractie van de Pvdi morgen instemt met het referendum (wat ik overigens niet verwacht), dan is daar altijd nog de EK-fractie van de VVD die de boel kan/gaat saboteren. In dat geval lachen zowel de Balk als Bos in hun vuistje.

Aussie | 24-09-07 | 23:10

Elisabeth2 24-09-07 @ 23:08
jan peter....

van dal | 24-09-07 | 23:09

@koerbagh

Oh, kon het joodse volk dan niet integreren zoals we dat b.v. van veel andere volkeren hebben gezien? Ze doen het goed in de VS, net als veel immigranten. Alleen Europa, van oudsher een xenofobe slangenkuil, werd ze te heet onder de voeten.

Ik ken nog wel een volk wat misschien terug wil: hugenoten. Misschien wil jij je jaren 40 appartement dan ook inleveren en ergens in een tent onder een windmolen in de Eemshaven gaan wonen, lul de behanger?

Rabarberke | 24-09-07 | 23:08

bottehond 24-09-07 @ 23:04
nieuwe column aan het voorbereiden?

van dal | 24-09-07 | 23:08

Ms_Priss 24-09-07 @ 23:02
Roderick, als het een jongetje wordt?

Elisabeth2 | 24-09-07 | 23:08

"Als ik uit mijn huis verjaagd zou worden, zou ik denk ik wel weer terug willen. Met geweld desnoods."

@Rabarberke 24-09-07 @ 22:59:
Het joodse volk wilde dus ook al een tiental eeuwen terug naar huis. Dus je snapt het wel. Over de rest van je insinuaties laat ik me verder niet uit.

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:04

Bon. Karin Ploumen is vóór het referendum. You go girl. Ik lach me ziek. De PVDi is de eerste vaandelvluchter en distantieert zich (ethisch geheel terecht) nu al van de fluwelen staatsgreep van de Balk inzake de EUSSR. Die Ploumen is wel een collectivist, dat zint mij niets. Maar vooralsnog weet de fractie morgen: de nieuwe bazin wil dat we stemmen voor dat referendum. Met Pronk was dat op de val van het kabinet uitgedraaid. Nu mot de Balk de beker van het verraad tot de bodem leegdrinken. CDA: óp naar de 18 zetels. De PVDi heeft de Balk bij zijn ballen. hehehehehehehe...... Stijlleaus.

bottehond | 24-09-07 | 23:04

@koerbagh

Waarom zou ik ontkennen dat het joodse volk daar vandaan komt? Maar is dat reden om een massale invasie te organiseren en de mensen die daar generaties lang wonen onder de voet te lopen? En was het tehuis niet genoeg, moest israel ook de buurlanden aanvallen?

Een langzame remigratie onder brits mandaat was misschien wel gelukt ,maar zoals het nu is gegaan is het een teringzooi geworden.

Rabarberke | 24-09-07 | 23:03

@van dal: genade, dat is te erg. Corpsbal of hockey of VVD naam. Ieks. *schrapt Jaap van lijstje namen* Niet voor het een of ander, maar zo komen Mr_Priss en ik nooit tot een goede naam voor het kind.

Ms_Priss | 24-09-07 | 23:02

Gelukkig dat Pronk het niet geworden is; dan was de BTW naar 25% gegaan volgend jaar, de benzine € 0,20 per liter duurder, fiscale bijtelling van mijn Audi naar 36% en zo nog wat diefstallen om de hele poet vervolgens in één jaarlijkse klap door Koenders (is hij goed in!) door te sluizen naar Afrika waar de mensen het zo hard nodig hebben..

Ongelukkig dat Pronk het niet geworden is, omdat hij zeker het lef had gehad om toch een referendum rondom onze nieuwe Europese Grondwet (want dat is het uiteindelijk toch?) er doorheen te drukken. Balkie, onze nationale leugenaar, zal wel even rustig zitten bij te komen vanavond..

Trouwens Jan, heeft Wouterje de verkiezingen wel eerlijk laten verlopen?? Ik geloof er namelijk geen moer van!! Hij moet je niet zo, dus een beetje gerommel met stemmen is dan geoorloofd binnen uw partij.

vangodlos | 24-09-07 | 23:01

@Rabarberke 24-09-07 @ 22:57:
Wat is verjagen anders dan een "kunstmatige remigratie"? Het feit dat je remigratie gebruikt als woord betekent dus dat je erkent dat de het joodse volk er vandaan komt en dus de historsiche claim net zo sterk, zo niet sterker is dan dat van jouw teerbeminde "palestijnen".

koerbagh ? | 24-09-07 | 23:01

Het beste vermaak is leedvermaak. Heerlijk hoe zo'n partij een rotdag goed kan maken.

tasmaniandevil | 24-09-07 | 23:01

@cpt michael brant

Het gaat niet om de naam, het gaat om het feit dat bij het intrekken in dat tehuis, honderdduizenden van huis en haard verjaagd werden.

Als ik uit mijn huis verjaagd zou worden, zou ik denk ik wel weer terug willen. Met geweld desnoods.

Jij en koerbagh schikken zich natuurlijk in hun lot. Van koerbagh begrijp ik dat wel, hij schikt zich tenslotte ook in een uitkeringssituatie.

Rabarberke | 24-09-07 | 22:59

Lilianne WIE ? Weer zo'n incapabel lichtgewicht dat om onduidelijke redenen ineens door de Partij van de Armoedzaaiers naar voren wordt geschoven op het politieke toneel... Niks geleerd sinds Gerdi Verbeet, dat trieste excuus voor een Kamervoorzitter.

indogirl | 24-09-07 | 22:58

De PeeevandeAaa denkt toch zeker niet dat Jan de Eerstedebesteboerelul dit ook maar een seconde gelooft?

barq | 24-09-07 | 22:58

.HerNihilist 24-09-07 @ 22:52
Omdat hij niet de absolute meerderheid had werd gekeken naar de tweede keus.De dochter van de melkboer.
Democratie anno nu.

de honden blaffen... | 24-09-07 | 22:58

@koerbagh

Het verjaagd worden danwel wegtrekken van volkeren is historisch gezien een onverkwikkelijke, maar nogal normale sociaal-geografische wijziging. Een massale kunstmatige remigratie is dat niet.

Rabarberke | 24-09-07 | 22:57

@hernihilist
heb je in je aanname ook dat verhaal van die tweedeplaatsen meegenomen?

waskuip-admiraal | 24-09-07 | 22:54

@Rabarberke
Palestina is een naam die bedacht is door iedereen behalve de palestijnen. Geeft te denken. Misschien moet je jezelf Lauwersoger noemen, ben je zeker van miljoenen ontwikkelingsgeld.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:54

Ms_Priss 24-09-07 @ 22:51
wat denk je van dubbele namen? jaap-diederik bijvoorbeeld... ik zie dan zo'n blauwe blazer met zo'n geborduurd wapen, lichtblauw gestreept overhemd en een vvd lidmaatschap.....
(en een dikke kop natuurlijk)

van dal | 24-09-07 | 22:54

Er zijn 300 steekproeven gedaan onder pvda-leden op donderdag 20-09-07 in het radioprogramma de Ochtenden, na de uitspraak van JP een leugenaar, daarna hebben er zich geen bijzondere campagnefeiten voorgedaan.

Uitslag:
43% Pronk
30% Lilanne
27% Rest

Onderlinge verhouding:
Pronk/Lilanne 59%/41%

Uitkomst verkiezing Pvda voorzitterschap:
Pvda: 60000 leden
Opkomst: 44%
Gestemde leden: 26000

Steekproefpercentage 26000/300=1%

Lilanne: 54%
Rest: ~27% (aanname)
Pronk: ~19% (2e aanname)

Onderlinge verhouding (rest -> ~27%):
Pronk/Lilanne 26%/74%

Nu nog de standaarddeviatie opzoeken en de verdeling uitrekenen volgens binominaal model, daar heb ik nu geen zin aan, maar als de steekproef betrouwbaar is (1% is in ieder geval een redelijk percentage), kan ik zo ook wel aflezen, dat de kans op deze verkiezingsuitslag nihil lijkt als het een statische populatie betreft, zeker minder dan 5% (2x de SD), tenzij er enorme verschuivingen hebben plaatsgevonden, of de steekproef moet vals zijn.

.HerNihilist | 24-09-07 | 22:52

Wie: "Leugenaar !!!!!!" roeptoetert kan altijd nog bij de Shell of Schiphol terecht... Toedeledokie Janeman!

Thalassa | 24-09-07 | 22:52

@van dal 24-09-07 @ 22:37: Diederik is inderdaad zo'n PvdA naam. Sommige namen, brrr, daar heb ik zulke nare associaties mee.

Ms_Priss | 24-09-07 | 22:51

koerbagh ? 24-09-07 @ 22:46

net als ik, besta jij niet. vraag maar aan Maxima... en zo'n importbruidje kan het weten...

(nog even, en dan worden de nederlandse aboriginals hier ook gediscrimineerd)

van dal | 24-09-07 | 22:50

Heeft Fidel Castro al gereageerd op het verlies van zijn vriend?

CoffeePatch | 24-09-07 | 22:47

"Feit is dat de Romeinen de joden verjaagd hebben en dat het gebied daar een relatief normane sociaal-geografische ontwikkeling heeft meegemaakt."
Rabarberke 24-09-07 @ 22:35

Jaja... Dus met dat argument kunnen de Amerikaanse Indianen ook best een thuislandje in Australië krijgen en de Aboriginals van Australië moeiteloos naar de Gobi-woestijn verplaatst. Mooi. Ook weer duidelijk. Maar de zogenaamde "Palestijnen" moeten coute-que-coute dat strookje kust hebben, en kunnen niet in ergens anders in de 1,5 miljoen km² van de wereld dat onder moslim bestuur staat een plekje krijgen. Nee, helemaal duidelijk Babs.
En ook wel geinig dat je de hele historie van de Arabische verovering na de overheersing van de (Oost-)Romeinen, de kruistochten, het Koninkrijk Jeruzalem, de revolte van de Saracenen tot de stichting van Israel is een normale sociaal-geografische ontwikkeling vindt. Dan is de staat Israel gewoon een nieuw hoofdstukje een die normale sociaal-geografische ontwikkeling. Geen punt dus.

koerbagh ? | 24-09-07 | 22:46

@van dal,
Ik lees alle comments, reaguur op 7 topics tegelijk, en heb ook nog een leven!

fuckje | 24-09-07 | 22:45

Dat ze dochter van de melkboer is vind ik dubieus.

kuttekrap | 24-09-07 | 22:42

@Rabarberke
Sorry, maar die kaartjes zijn volkomen bullshit. Zie mijn comment en link.
En ja, ik vind Bokassa een behoorlijk onsmakelijk nick. Shoot me.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:41

rofl... dag pronk!

Behangdelul | 24-09-07 | 22:40

Ms_Priss 24-09-07 @ 22:35
ik vind eigenlijk "diederik" in dezelfde categorie voornamen vallen.... en in de partij van de "vul zelf maar wat in voor die A" had dat natuurlijk weer iets vertrouwds gehad.

van dal | 24-09-07 | 22:37

Godverdomme, zit ik hier met 5 kratten bier, chips en leverworst... om het feessie te vieren dat Pronk was gekozen.
Kan ik het allemaal weer terugbrengen.
(nee, ik zuip het niet zelf op... ben kotsmisselijk nu)

Mazzeltov | 24-09-07 | 22:37

@van dal: dat is natuurlijk een voorwaarde om moderator te worden. Je moet Joris heten of bereid zijn om je voornaam in Joris te veranderen.

Ms_Priss | 24-09-07 | 22:35

Nieuwe Limburger 24-09-07 @ 22:30
Op zo'n condoleanceregister horen vervelende opmerkingen niet thuis.

CoffeePatch | 24-09-07 | 22:35

@brant

Haha omdat Bokassa je op je nummer zet door een kaart oude kaart van Palestina te tonen vergelijk je hem met Hitler?

Feit is dat de Romeinen de joden verjaagd hebben en dat het gebied daar een relatief normane sociaal-geografische ontwikkeling heeft meegemaakt.

Of je het Palestina of Transjordanie of wat dan ook wilt noemen, op een dag werden er honderdduizenden gezinnen verjaagd omwille van een joods tehuis in Palestina, zoals Balfour dat verwoordde. En hij zei daarbij dat de stichting van dat joodse tehuis geen consequenties mocht hebben voor de mensen die in de regio woonden.

Waarom is er geen joods tehuis in Wales gesticht? Of op Tessel? Of in Vichy of Duitsland, waar de joden toch het ergste werden vervolgd?

Balfour c.s. hebben destijds hun joodse probleem onder het woestijntapijt geveegd. Zo van "geef ze een stuk land, hebben we ook geen last meer van ze en misschien lost het probleem zich daar vanzelf op".

Rabarberke | 24-09-07 | 22:35

fuckje 24-09-07 @ 22:33
lees jij ook de andere comments wel eens?

van dal | 24-09-07 | 22:34

Maar je zegt Ploemen.

dubbeldepunt | 24-09-07 | 22:34

@ Nieuwe Limburger @ 22:30
Mijn comment haalde het overigens niet, en dat terwijl ik me nogal inhield ;)

Tobi | 24-09-07 | 22:33

Ook Him Weitinga doet een weinig vleiende duit in haar zakje;-)

fuckje | 24-09-07 | 22:33

Nieuwe Limburger 24-09-07 @ 22:30
joris kan niet overal tegelijk zijn denk ik,
*vraagt zich af of alle moderatoren joris moeten heten*

van dal | 24-09-07 | 22:32

Hehehehe @ comments in het felicitatieboek van onze Lili. Verbaasd me dat ze niet weg-ge-jorist worden

Nieuwe Limburger | 24-09-07 | 22:30

Overigens, even on-topic, als oud-diktator van Centraal Afrika vind ik het naturlijk bijzonder jammer dat mijn goede vriend Jan Pronk deze verkiezing niet gewonnen heeft....

Bokassa | 24-09-07 | 22:29

@nattebever 24-09-07 @ 22:19:
Ik heb liever een continu bezopen PvdA voorzitter dan een nuchtere. Vroeger kon je bij Jan Pronk tenminste de drank nog de schuld geven van z'n idiote uitspraken. Maar hij blijkt allemaal echt te menen. Da's wel sneu.

@Bokassa 24-09-07 @ 22:18:
Hahahaha... ja die tweede link is mooi. Da's geen historische kaart, da's één van VER na 1948. Bovendien laat het nog wat anders zien... Zowel het huidige Irak als het huidige Jordanië hoorden bij het mandaatgebied "Palestina" (een adminbistratieve naam, maar goed)... Waarom claimen die "Palestijnen" dan niet Jordanië of Irak? Waarom claimen ze alleen Israel? Waarom wonen "Palestijnen" in Irak en het zuiden Libanon nog steeds in vluchtelingenkampen? Het hoort toch bij hun land? Het is hun gebied. Maar dat claimen "ze" dan weer niet.

koerbagh ? | 24-09-07 | 22:28

@fuckje
Arnhem is net weer 200 kilometer dichterbij Nieuw Zeeland. Vandaar denk ik. Baby steps.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:27

Kan best aardig worden met mevrouw Ploumen. Thatcher was ook dochter van een kruidenier/melkboer.

Elisabeth2 | 24-09-07 | 22:27

GE-WEL_DIG.. die foto van Jan Pronk waar de mond van Rutger ingesoept is...

Feldmeister | 24-09-07 | 22:26

fuckje 24-09-07 @ 22:24

suriname was ook goed toch?

van dal | 24-09-07 | 22:25

@fuckje
Je ne sais pas..

Aussie | 24-09-07 | 22:25

@ Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 22:20
Nee, was niet zo moeilijk. Bokassa gaat nu nog even een hapje eten bij de Turk aan de overkant en is morgen weer terug.

Bokassa | 24-09-07 | 22:24

@Aussie,
Was CoJoNes niet bezig met een verhuizing van Groningen naar Arnhem?

fuckje | 24-09-07 | 22:24

Hahaha, de felicomments op limbo inteeltkop Ploumensite doen me weer goed!
De bende van GS rules!

wopper | 24-09-07 | 22:24

Waarom verbaast deze uitslag mij niet?
Nu maar hopen dat Jantje genoeg vriendjes heeft, waarmee hij deze zwendel aan kan tonen zodat de pleuris volledig uitbreekt...

Amen | 24-09-07 | 22:24

@ befke 24-09-07 @ 22:13
Ik dacht dat Wouter dat klusje wel zou opknappen.

Patrick Bateman | 24-09-07 | 22:23

die 'wim heitinga' heeft ook al een fijne reactie achtergelaten, met de hoeveelheid posts die ik tegenkom met die persoon als afzender denk ik wel eens: die heeft ook geen leven, die zit werkelijk 24/7 aan zijn computer.

van dal | 24-09-07 | 22:23

@Rabarberke
Mooi zo, kan ie lekker gaan slapen. Palestina, het land van de Palestijnen. India het land van de Indianen.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:22

waarom noemen die computer niet gewoon leugenaar. laten we die computer er niet gewoon mee wegkomen maar zeggen we gewoon hij is een leugenaar.

derkcs | 24-09-07 | 22:22

@Bokassa 24-09-07 @ 22:14
De Jordaniers bezetten Palestina! Oorlog! Stuur een leger hakbarren er op af! Schop die kerel van Hamas van Gretta Duisenberg af en laat hem zijn werk doen!

dlseth | 24-09-07 | 22:22

@Bokassa
Vertel eens, was het nog moeilijk om te kiezen tussen Hitler en Bokassa als nick?

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:20

De enige reden om een stemcomputer te gebruiken is om het gemakkelijker te maken om te frauderen.

Omdat er geen paper-trail is kan de fraude ook nooit achteraf gedetecteerd worden.

taxidermist | 24-09-07 | 22:20

@Cpt Michael Brant

Bokassa rests his case.

Rabarberke | 24-09-07 | 22:19

koerbagh ? 24-09-07 @ 22:09
Ik begrijp goed dat jij het jammer vindt dat Pronk is gestopt met drinken?
En nu ook nog eens geen voorzitter.
Snif.

nattebever | 24-09-07 | 22:19

Het roversnest heeft een nieuw voorvrouw. Gelukkig weer iemand die haar geld verdient als subsidiespons. Voordeel: geen verleden als oorlogsmisdadiger en Sinterklaas www.petersiebelt.nl/
Dat Hans Laroes zijn bereidwillige medewerking verleende om die knullige bekendmaking live uit te zenden van mijn belastinggeld zal wel weer toeval zijn. PvdAllah op naar de nul zetels. Publiek omroep op naar de nul euro

derkcs | 24-09-07 | 22:18

Bokassa 24-09-07 @ 22:14
Vroegah hebben ze van hun van de Arabische landen eromheen ooit eens bedacht dat het opvoeren van een 'volk'een mooie truc zou zijn om al die Joden er nou es een keertje uitgeflikkerd te krijgen. Dat is ze niet gelukt, maar wat wel gelukt is, is dat de hele wereld dit gelooft.

LibertasSimplex | 24-09-07 | 22:18

@Bokassa 24-09-07 @ 22:11,
de grap was ook dat het "The Durban UN World Conference Against Racism" was

Men heeft toen o.a. getracht het woord anti-semitisme niet meer te beschouwen als een racistisch bedoelde term:

"The Tehran document proposed further to replace any references to anti-Semitism as a form of racism with the insidious phrase, "Zionist practices against Semitism," thus attempting to undermine the idea that hatred of the Jewish people exists, and reviving the poisonous and untrue idea that Zionism is a racist movement"

Dit soort kolder.

vander F | 24-09-07 | 22:18

@ koerbagh ? 24-09-07 @ 22:15
Jawel, maar het was niet zo'n handige kaart om te linken; deze was gemaakt als Joodse historische kaart. Ik was een beetje te snel. Daarom die tweede link :)

Bokassa | 24-09-07 | 22:18

@Aussie,

Dank voor info.
Cordaid is een maffiabende en Nederland is één grote NGO/GO.
Terreur- en terrorismeondersteuning is een van de uitvindingen van Nederland.

wopper | 24-09-07 | 22:18

@straight-flush 24-09-07 @ 22:15
De zwarte scholen zijn binnenkort te herkennen aan de busjes van "De Vries en Zn. voor al uw kunststof kozijnen" die voor de deur staan.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:17

@LibertasSimplex 24-09-07 @ 22:15
Got it ;-)

Aussie | 24-09-07 | 22:17

Aussie 24-09-07 @ 22:13
Geen idee. Heb em nooit meer gezien
*kuch*

LibertasSimplex | 24-09-07 | 22:15

@Bokassa 24-09-07 @ 22:13:
Laat me raden: Jij hebt nooit Latijn gehad op school.

koerbagh ? | 24-09-07 | 22:15

@vanderF @22.07,
´kunnen hele leuke en goede scholen zijn´? De eerste leuke moet nog gebouwd worden en zal dan wel in 1 van de 40 wijken komen te staan, maar dan is het weer geen goede. Hmm

straight-flush | 24-09-07 | 22:15

-weggejorist-

Lizzard | 24-09-07 | 22:15

@LibertasSimplex 24-09-07 @ 22:11

Waar hangt Cojones uit? Die heb ik sinds botte-gate al een tijd niet meer gezien..

Aussie | 24-09-07 | 22:13

Sorry ik kan nu even niet iedereen bedanken omdat ik de stemcommisie aan het pijpen ben.

Groetjes,
Ploumen

befke | 24-09-07 | 22:13

-weggejorist-

Lizzard | 24-09-07 | 22:13

Wat een aanstellerig gedoe om je naam te verbasteren, ik durf te wedden dat mevrouw gewoon Ploemen heet.
Ze lijkt wel op die pvda Sjakies die zonodig Jacques genoemd willen worden.

kuttekrap | 24-09-07 | 22:13

@LibertasSimplex 24-09-07 @ 22:11
Sssst.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:12

Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 22:06
"Sociaal culturele experimenten met kinderen zou net zo zwaar bestraft moeten worden als doodslag."
Cojoniaans. Is it jij?

LibertasSimplex | 24-09-07 | 22:11

@ LibertasSimplex 24-09-07 @ 22:07
Als we Israel lang genoeg z'n gang laten gaan weten we zeker dat er geen Palestijnen meer zijn. Lijkt me een mooie eindoplossing voor het Joods/Palestijnse vraagstuk.
.
@ vander F 24-09-07
Dat heb ik gemist, maar klinkt zeker de moeite van het weten waard. Ik ga het eens opzoeken.

Bokassa | 24-09-07 | 22:11

Schout bij nacht. Precies.Lijkt wel op een soort van ontbindingsverschijnselen.M et veel kramp aan iets vasthouden en weten dat je het toch gaat verliezen.

nadenkeniseenkunst | 24-09-07 | 22:11

Palestina is een kunstmatig land, van oudsher gebruikt om de joden hun betaansrecht te ontnemen.
nl.wikipedia.org/wiki/Palestina

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:10

Exec #1: Item six on the agenda: "The Meaning of Life" Now uh, Harry, you've had some thoughts on this.
Exec #2: Yeah, I've had a team working on this over the past few weeks, and what we've come up with can be reduced to two fundamental concepts. One: People aren't wearing enough hats. Two: Matter is energy. In the universe there are many energy fields which we cannot normally perceive. Some energies have a spiritual source which act upon a person's soul. However, this "soul" does not exist ab initio as orthodox Christianity teaches; it has to be brought into existence by a process of guided self-observation. However, this is rarely achieved owing to man's unique ability to be distracted from spiritual matters by everyday trivia.
Exec #3: What was that about hats again?
Exec #2: Oh, Uh... people aren't wearing enough.
Exec #1: Is this true?
Exec #4: Certainly. Hat sales have increased but not pari passu, as our research...
Exec #3: [Interrupting] "Not wearing enough"? enough for what purpose?
Exec #5: Can I just ask, with reference to your second point, when you say souls don't develop because people become distracted...
[looking out window]
Exec #5: Has anyone noticed that building there before?

koerbagh ? | 24-09-07 | 22:09

@Bokassa 24-09-07 @ 22:05
Oh ja? Geef eens linkje met een kaartje van Palestina dan, van voor 1948.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:09

@Ms_Priss 24-09-07 @ 21:57,
kunnen hele leuke en goeie scholen zijn hoor.

vander F | 24-09-07 | 22:07

Moeha! Op de site van Ploumen schrijft iemand:"PS Gefeliciflopstaart. Stuur je nog wel een bloemetje aan degene die de telling deed?"

Aussie | 24-09-07 | 22:07

Bokassa 24-09-07 @ 22:05
Daar heb je me vlijmscherp. Laat ik het anders stellen dan. Joden bestaan. Van Palestijnen is dat maar de vraag.

LibertasSimplex | 24-09-07 | 22:07

@Ms. Priss
Sorry hoor, maar mensen die hun kind bewust op een zwarte school doen, omdat dat zo goed zou zijn voor de culturele ontwikkeling, zouden subiet uit de ouderlijke macht moeten worden ontzet. Wat nou culturele ontwikkeling, op een blanke school kom je meer culturen tegen dan op een zwarte.
Sneu voor het joch is het wel en dan ook nog van die imbeciele ouders hebben. Sociaal culturele experimenten met kinderen zou net zo zwaar bestraft moeten worden als doodslag.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 22:06

@Bokassa 24-09-07 @ 22:01,
ik kan me herinneren iets gelezen te hebben, en iets op tv gezien te hebben over die Durban manifestatie.
Daar kwamen ranzige anti-Semitische zaken aan het licht, pure Jodenhaat, een aantal Europese delegatie leden is weggegaan, het werd te erg.

vander F | 24-09-07 | 22:06

@Lizzard 24-09-07 @ 22:03
Ja maar ome JP niet en pappa Bos wil nog zo graag even lekker genieten van het pluche...

dlseth | 24-09-07 | 22:05

LibertasSimplex 24-09-07 @ 21:58
Israel bestaat, daar heb je gelijk in.
De Palestijnen bestaan ook, al denk jij van niet.
Of het komt een beetje rottig je strot uit, dat zou ook kunnen.
Ze hebben geen eigen staat, dat dan weer niet.
Die komt er ook niet, zeker niet nu de Amerikanen en masse in het Midden-Oosten zijn. Nou ja, een Palestijnse staat onder curatele van Israel, zoiets zou denkbaar zijn. Denk zelfs de enige mogelijkheid.

nattebever | 24-09-07 | 22:05

@Ms_Priss 24-09-07 @ 21:52

Duidelijk nu.
Hopelijk zijn die ouders nu PC af.

wopper | 24-09-07 | 22:05

@ LibertasSimplex 24-09-07 @ 21:58
Palestina bestond. Dat kun je van Israel niet zeggen.

Bokassa | 24-09-07 | 22:05

Ik feliciteer de Partij van de Arabieren met deze nieuwe voorzitter

Slomo | 24-09-07 | 22:03

-weggejorist-

Lizzard | 24-09-07 | 22:03

@Aussie 2153
Cordaid is een koepelorganisatie, die er ook zeer wel bij vaart als er tsunami's plaatsvinden.

vander F 2153
Inderdaad de rest kunnen we uiteraard wel raden.

Vigil | 24-09-07 | 22:02

@Schout-bij-nacht 24-09-07 @ 21:58,
je blijft lachen.

Ik kan alleen nog maar lachen,
anders wordt ik verschrikkelijk BOOS!

vander F | 24-09-07 | 22:02

@ vander F 24-09-07 @ 21:57
"40 jaar bezetting. Doorbreek de impasse" vind ik uiterst verstandige taal. Verder is de 21e eeuw nog jong, er komen hopelijk nog wel wat meer uitingen van dit soort type. Vergeet niet dat pro-Palestijns niet anti-Israel hoeft te zijn, en dat anti-bezetting niet hetzelfde is als anti-semitisme. Tenzij je natuurlijk vindt dat Joden het godgegeven recht hebben om te bezetten en te vermoorden wat ze willen, maar dat zou ik niet durven suggereren.

Bokassa | 24-09-07 | 22:01

Haha, zitten grappige reacties bij op het Ploumen condoleance-register
Enns kijken of Wim Heitinga al van zich heeft laten horen
Maar enfin, op naar de 0 zetels

Tobi | 24-09-07 | 22:01

@straight-flush 24-09-07 @ 21:56,
joh, ik ken dat hele mens niet, maar bovenstaande stukjes hebben op z'n minst een ranzig smaakje.
Morgen staan de kranten vol over alles en nog wat over Mw., ik lees het wel

vander F | 24-09-07 | 22:00

Op de begeleidende picca lijkt hij ook nog eens op mijnheer de Uil van de Fabeltjeskrant, briljant gewoon.

SCHEIT Reigah | 24-09-07 | 21:59

@Bokassa
Ok ik zit even ongegeneerd te kwooten, maar hier nog een stukje om het wat te verduidelijken. Verder moet je zelf maar bepalen wat je ermee doet.

"In 2003 deed de Jewish Telegraph Agency onderzoek naar de financiering van antizionistische en antisemitische activiteiten door de Ford Foundation. In dit onderzoek noemde de JTA Cordaid als de enige organisatie die over enkele jaren verspreid nog meer geld aan de Palestijnse non-gouvernementele organisatie LAW had gegeven dan de Ford Foundation. Volgens verschillende bronnen was LAW een van de belangrijkste organisaties, zo niet de belangrijkste, die voor de antisemitische sfeer in Durban zorgden. De JTA vermeldde ook dat de twee miljoen dollar die LAW had ontvangen, nooit financieel verantwoord waren of verduisterd waren, en niet in programma’s waren geïnvesteerd."

Aussie | 24-09-07 | 21:59

en dan krijgen we nu een twee uur durende downplay-sessie van de PVDi te zien in het 10 uur hoernaal, NOVA en vervolgens P&W.

QB (ja die.....) | 24-09-07 | 21:58

vander F 24-09-07 @ 21:51
summum van PVDA regentenmentaliteit: Brouwer stapt binnenkort op en 030 gaat in referendum opvolger kiezen. Ter keuze wordt voorgelegd: Wofsen (PVDA) of Pans (PVDA).

Schout-bij-nacht | 24-09-07 | 21:58

Bokassa 24-09-07 @ 21:55
Israel bestaat. Kun je van de palestijnen niet zeggen

LibertasSimplex | 24-09-07 | 21:58

't Zou ook te achterlijk voor woorden zijn geweest als Pronk, een fossiel dat nog steeds niet behoorlijk is gedetermineerd, voorzitter zou zijn geworden en niet een toekomstig fossiel als Ploumen.
Van harte, mevrouw Ploumen, bij die Partij voor/van de Islam, zoals het hier vaak heet, waar Partij van de Idioten een betere naam zou zijn.

Waarom werkt het socialisme (anders gezegd, de slachtoffercultuur) toch zo op mijn lustmoordspieren? Iemand een geschikt pilletje? Die van Drion heb ik al.

nattebever | 24-09-07 | 21:58

goed gedaan, ik ga weer naar de sp (h)

schorpie | 24-09-07 | 21:57

@bottehond 24-09-07 @ 20:52
Wat is in godsnaam de tele-praaljonker??

klauwkikker | 24-09-07 | 21:57

@vander F 24-09-07 @ 21:55: en nu zit het arme joch ook nog op een Montesorri school...

Ms_Priss | 24-09-07 | 21:57

Toen ik vanmiddag hoorde van de pc storing in het politbureau wist ik de uitslag skitterend.
Snap niet dat er nog ooit een arrebijer zal stemmen op die tyfpartij.
Herman Bode, Arie Groenenveld en Joop draaien zich om in hun graf.
Ik ben een RAT zei Tiggelaar.

befke | 24-09-07 | 21:57

@Bokassa 24-09-07 @ 21:55,
je mist geloof ik even het stukje: 'de grootste anti-Israël en antisemitische haatcampagne van de eenentwintigste eeuw:

vander F | 24-09-07 | 21:57

Typisch PvdA, altijd Boesj afkatten maar wel zijn Florida-stemtruc toepassen

ZonderNaam | 24-09-07 | 21:57

@vanderF,
Maar deze burgerjuffrouw is gepokt en gemazeld in de praktijk. Heeft zelfs een heuse treinkaping overleefd. En toen waren politie en leger haar beste vrienden...

straight-flush | 24-09-07 | 21:56

@Aussie,
Kortom, alweer Gretta en Dries die de dienst uitmaken.

fuckje | 24-09-07 | 21:56

@Ms_Priss 24-09-07 @ 21:52,
het geloof in de multikul zit bij velen heeeeel diep.

vander F | 24-09-07 | 21:55

@ Aussie 24-09-07 @ 21:53
Wat is er mis met pro-Palestijns zijn? Is dat net zo mis als pro-Israel zijn?

Bokassa | 24-09-07 | 21:55

@Aussie 24-09-07 @ 21:53

HAHAHAHAHAAA!

Oh man wat een poppenkast.

vander F | 24-09-07 | 21:54

@Vigil 24-09-07 @ 21:51,
reuzebedankt voor de aanvulling man.
Cordaid, juist.
Laat verder maar, ik weet genoeg.

vander F | 24-09-07 | 21:53

In aanvulling @Vigil 21:50 heb ik nog een interessant stuk uit Opinio over Cordaid:

"De rooms-katholieke ontwikkelingshulporganisatie Cordaid was in 2001 indirect betrokken bij de medefinanciering van de grootste anti-Israël en antisemitische haatcampagne van de eenentwintigste eeuw: de wereldconferentie van de Verenigde Naties tegen racisme, gehouden in Durban, Zuid-Afrika. Deze zwaar gepolitiseerde organisatie wordt door de Nederlandse regering gesubsidieerd en ze heeft zich onlangs opnieuw op een anti-Israël-campagne gestort.

Op 8 juni, vlak voor het bezoek van minister Verhagen van Buitenlandse Zaken aan het Midden-Oosten, hebben 52 prominente pro-Palestijnse Nederlanders via betaalde advertenties in de Nederlandse pers sluw en tendentieus een pro-Palestijnse verklaring afgelegd waarin zij de Nederlandse regering hebben opgeroepen de impasse in het Israëlisch-Palestijnse conflict te doorbreken (‘Oproep aan de Nederlandse regering. Israël en de Palestijnen: 40 jaar bezetting. Doorbreek de impasse’). Cordaid was een van de initiatiefnemers; de andere was Pax Christi, ook al een pro-Palestijnse rooms-katholieke organisatie."

Aussie | 24-09-07 | 21:53

@wopper: dit vond ik te bizar voor woorden, vooral van de zijde van de ouders. Je laat dit toch geen jaar voortduren? En pas na advies van de directeur zijn de ouders een andere school gaan zoeken.

Ms_Priss | 24-09-07 | 21:52

Wederom sorry voor de typefout. Dat komt denk ik, omdat ik geschokt ben door deze gebeurtenis.

Vigil | 24-09-07 | 21:52

@lobo,
vooral dan dit stukje:
"Burgemeester Brouwer houdt vol dat de wijk niet onleefbaar is geworden. ,,De politie doet genoeg, maar kan het niet alleen.’’ De korpschef pleit voor lik-op-stukbeleid, maar de PvdA vindt zero tolerance te ver gaan."

Iemand zei PvdA?

de Pvda is bezig dit land ten gronde te richten, de stuitende regentenmentaliteit uitgeoefend door schooljuffen en studentjes die rechtstreeks uit de schoolbanken de partij carriere zijn ingestapt is ronduit misdadig te noemen.
Hoe laat je zo'n burgermeester nu arresteren?

vander F | 24-09-07 | 21:51

Zorry voor de typefouten.

Vigil | 24-09-07 | 21:51

Citaat van de website van Cordaid:
"Ook in Nederland komt armoede en sociale uitsluiting voor. En omdat Cordaid zich richt op wereldewijde aanpak van armoede, sluit ze haar ogen niet voor wat er in eigen land gebeurt. Cordaid Nederland biedt mensen in de groeiende onerklasse aan de rand van de samenleving eennhelpende hand.
Met ingang van 2007 komen ook individuele aanvragen voor ondersteuning in aanmerking foor financiering uit het fonds Cordaid Bond Zonder Naam.
Daarnaast krijgen migranten organisaties hulp van Cordaid. Het Selam Netwerk voor moslims, de Seva Network Foundation voor hindoes en de Vereniging Afrikanen netwerk krijgen hulp van Cordaid. Deze partijen werken op hun beurt samen met lokale organisaties in het zuiden.
[---]
www.cordaid.nl/Ons_werk/Cordaid_in_Ned...

Vigil | 24-09-07 | 21:50

Heavy artikelen in het ad, zeg.
Zie Ms_Priss 21:25 en Lobo 21:35

M'n bloed gaat kolken.
En met alle respect Ms_Priss, hoe kom je erbij dat je niet weet of dit echt is of een hoax?!
Dat gebeurt iedere dag, overal.

wopper | 24-09-07 | 21:48

'En toch liet Ploumen haar toorn niet varen: zij keerde opnieuw zich tot Pronk's zoon met bittere woorden: Gij slaaf van de wijn, met de blik van een hond en het hart van een hinde!

Don Quichote | 24-09-07 | 21:46

-weggejorist-

Marco1245 | 24-09-07 | 21:44

-weggejorist-

Lizzard | 24-09-07 | 21:44

@Lobo 24-09-07 @ 21:35 Dat was inderdaad een erg treurig verhaal. Utrecht is niet leuk meer.

Ms_Priss | 24-09-07 | 21:43

@ wopperT

Ik bedoel natuurlijk: laat zich NIET .... etc

bottehond | 24-09-07 | 21:42

Geef die Pronk eens een column hier op Geenstijl: Een beetje comedy relief is nooit weg :)

En het zou me ook niks verbazen als die ouwe knar dan ook nog weer wel het lef heeft ook daadwerkelijk met reaguurders in discussie te gaan. Hij wel.

plaspop | 24-09-07 | 21:41

@vander F
@bottehond

Morgen bestellen, 1000 pags, daar kom je de herfst wel mee door; je hoort nog eens iemand met werkelijk interessante visies; dit als intellectueel en filosofisch tegenwicht voor de razendsnelle en bizarre ontwikkelingen in den lande.

wopper | 24-09-07 | 21:36

Ik zeg dit: Eet meer stoeptegels!

Boris Poepnagel | 24-09-07 | 21:34

Laten wij onze tijd niet verdoen aan dat linksche tuygh ! Schuim der natie !
Bocht van de richel!

louis van gaal | 24-09-07 | 21:34

Ploumen?

Don Quichote | 24-09-07 | 21:33

Dus als ik het goed begrijp bestaat de PVDA-top nu uit prutser Tichelaar, uberdraaikont Bos en dan een vrouw aan het stuur? Dat had Jantje P. toch nooit sneller kunnen verklooien. Mooi.

straight-flush | 24-09-07 | 21:33

-weggejorist-

Lizzard | 24-09-07 | 21:32

Deze vragen staan centraal op Earth Day 22 april 2006. Met veel debat, interactieve workshops, films, lezingen en muziek. Uitgenodigd zijn: Wijnand Duyvendak (GroenLinks), Wim Sinke (onderzoeker), Marc Cornelissen (directielid van Nuon), Cordaid, Milieudefensie, Greenpeace, Wereld Natuur Fonds en vele anderen.

Mw. Ploumen verkeert in goed gezelschap.....
En is dik met milieudefensie.
nl.wikipedia.org/wiki/Milieudefensie

vander F | 24-09-07 | 21:28

Totally off topic (sorry Fleischbaum): iemand dit artikel al gelezen: www.ad.nl/utrecht/stad/article1687405.... in het kort 5 jarig jongetje dat van een zwarte school moest ivm pesten door Marokkaanse klasgenootjes. Hoax of echt is mijn vraag.

Ms_Priss | 24-09-07 | 21:25

Jan Tomaat lacht zich rijk. Ik zie her en der op fora zichzelf "sosjaal demokraties" noemende pvdi-luiden roepen dat ze naar de SP overstappen. Haha.

@ wopperT

goeie kerel. Gebruikt zijn verstand en laat zich meeslepen door uit de bocht gevlogen emoties. Skitterend.

bottehond | 24-09-07 | 21:21

Het leuke is, dat mensen die tegen Jan Pronk waren ook echt tegen Jan Pronk waren, dan zet je hem dus heel laag op je lijstje. Mensen die voor Jan Pronk waren hadden minder problemen met Ploumen, dus die stond bij hen ws. op plaats 2 of 3. Als er dan een oud communistisch stemsysteem van stal gehaald wordt, is de uitslag bijvoorbaat al bekend. Een grijze muis met bestuurlijke ervaring wint.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 21:18

De afrekening met de PvdI komt hoe dan ook, maak je daar maar niet druk om. De linkse (publieke) media krijgen steeds minder invloed en de burger wordt steeds mondiger. Op een dag gaan ze op de strontkar door de straten. Tot die tijd moeten we nog maar even nagels bijten.

kersenflap | 24-09-07 | 21:18

met 2 x li in je voornaam wordt je nooit rechts

kn@tergek | 24-09-07 | 21:17

@wopper 24-09-07 @ 20:59,
geweldige man, die Pierre Vinken

vander F | 24-09-07 | 21:17

Pronk: ,,Waarom zeg ik gewoon niet: Ik heb gefaald! Gefaald! Ik ben potverdrie die verkiezingen ingerommeld.''

Bokassa | 24-09-07 | 21:17

@nadenkeniseenkunst 24-09-07 @ 21:10
Dat ze toch niet kiezen voor iemand als Pronk, die een echte uitgesproken linkse koers voorstaat zegt toch ook wel iets over de richting waarin de leden de partij - niet - willen. Maar waarheen willen de leden dan wel? waar staat die Ploumen eigenlijk voor? Zegt wel iets over de inhoudelijke crisis waarin ze zitten.

Schout-bij-nacht | 24-09-07 | 21:17

jan-lul-de-behanger 24-09-07 @ 20:19
Ja, hoor veel mensen geloven dit. Omdat ze het willen geloven.

Korte termijn continuïteit voor alles. Pronk als voorzitter zou immers hara kiri van de PvdI betekenen.
En brengt mogelijk de realisering van de EUSSR in gevaar, dus de rest van het establishment zal waar mogelijk steun verlenen.

Een kleine troost is dat de linkse indoctrinatie van de media ook een negatieve backblow kent. Er zijn vast de nodige idealistische linkse luchtfietsende hournalisten en columnisten die keurig uit de doeken zullen doen hoe dit fraaie stukje volksverlakkerij vorm heeft gekregen.

Conan | 24-09-07 | 21:16

De laatste kans voor de PvdA is voorbij, Jan Marijnissen kan zich op gaan maken om te gaan regeren, dankzij de laatste PvdA kiezers.

thehollander | 24-09-07 | 21:16

De MPP is here to stay en gaat never nooit meer away. Pleur je stemkaart voortaan maar in de plee.

Rest In Privacy | 24-09-07 | 21:15

Elke voorzitter is blijkbaar mogelijk, het is alleen maar een kwestie van doortellen!

Wouterr | 24-09-07 | 21:14

religion is war 24-09-07 @ 20:56

Nog voorstanders van elektronisch stemmen? Echt, we worden genept door een oldboys network die onder de verschillende partijen de baantjes toebedeeld krijgen.

Boeddhi | 24-09-07 | 21:12

Het is dus een meisje geworden. Kudo's aan Lilianne en een beschuit met muisjes op je gezondheid.

Hoen | 24-09-07 | 21:12

Ploumen . Dat is een typische ik-hou-mijn-mond-als-dat-goed-is -voor mijn toekomstige-carriere- als staatssecretaris wereldverbeteraar. Ontwikkelingshulp is wel het laatste wat de PVDA nodig heeft.Toch bewijst de PVDA de samenleving een goede dienst: Ze gaan zich overbodig maken.

De PVDA bloed leeg en gaat samen met de VVD naar de zijlijn van de geschiedenis.En terecht. Want als je zo bang bent voor een praatjesmaker die heel weinig klaar maakt als Pronk heb je recht op één bestemming: een naamloze afgrond.

nadenkeniseenkunst | 24-09-07 | 21:10

Ik doe mn best maar dit wordt niks
http://www.google.nl/search?q=Liliane+Ploumen+sex&hl=nl&cr=countryNL&safe=off&start=20&sa=N

LibertasSimplex | 24-09-07 | 21:10

@klauwkikker 24-09-07 @ 20:51
Als dat echt waar is dan gaan we daar ongetwijfeld meer over horen. Zou wel een mooie rel zijn!

Aussie | 24-09-07 | 21:09

@Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 20:57
Weet er eigenlijk heel weinig van; heb wel Botte's artikel gelezen natuurlijk.
Misschien is de incestueuze RvS te weinig sjeuïg voor deze site.

wopper | 24-09-07 | 21:08

Het is vast een HOAX, maar waarom was Rutger er niet om live de uitslag mee te krijgen en mw de nieuwe voorzitster te feliciteren? *het niet zo heeft op PvdA voorzitsters*

Robin Hood | 24-09-07 | 21:07

@kersenflap
wat je zegt. Ik geleuf het ook maar nauwelijks, zie alleen al Klauwkikker @ 20.52 . De grote vraag is dan ook wat het congres hiervan vindt en of pronk dan nog bereid is zich alsnog te laten kiezen, wat mogelijk is met tweederde van de stemmen.

waskuip-admiraal | 24-09-07 | 21:07

welk imbecielootje stem nu nog op de pvda(lochtoon) ?????
zelfs een tbs-er heeft meer verstand

Pipo de klooner | 24-09-07 | 21:07

De partij-democratie is deaud.

Wel Flauw | 24-09-07 | 21:06

Ik vond die buurtwerkers op Sstaatss 2 ook wel aardig, ze blijven miljoenen smijten in die wijk, willen die opbouwwerkers helemaal niet hebben,
ze willen keihard politieoptreden, maar dat kan, dat mag, en dat gebeurt niet dankzij die lijers in Den Haag.
Die alweer klaar staan om de volgende miljoenen over de wijk uit te storten.

vander F | 24-09-07 | 21:04

@ Jan1800 24-09-07 @ 20:28,
Om te overleven bij de PvdA moet je juist een anonieme, onzichtbare draaikont zijn die ja knikt bij iedere draai die de partij maakt. Jan Pronk was veel te uitgesproken.

Overigens: ik geloof geen ene snars van deze uitslag. Noem mij maar een aluhoedje, maar hier is fraude in het spel. Vermoedelijk heeft Pronk een baantje aangeboden gekregen in ruil voor het partijvoorzitterschap.

kersenflap | 24-09-07 | 21:04

Kudt!! Het had zo mooi kunnen zijn. Met Pronk hadden die rooie rothonden rechtstreeks de afgrond ingegleden. Nu gaat het met een omweg.

Dr Mastermind | 24-09-07 | 21:03

@Cpt. Michael Brant 24-09-07 @ 20:57,
die eurofiele nepotisten ZIJN Nederland, z'n regering en rechterlijke macht.
Lekker handig en geen gedoe met dat vervelende stemmen.

vander F | 24-09-07 | 21:01

Alle paaltjes opgepast, Jantje komt eraan, hik....

Karel100 | 24-09-07 | 21:00

De pluche-belangetjes waren toch even belangrijker. Dus alle PvdA -raadsleden, -wethoudertjes, -burgemeestertjes, -gedeputeerden ( en dat zijn er bij elkaar nogal wat) hebben en masse op mevrouw Ploumen gestemd. Allemaal nét genoeg om het regentschap niet voortijdig de nek te laten omdraaien door de laatste arrebeiders binnen de partij.

colonnecinco | 24-09-07 | 20:59

DurdenFights 24-09-07 @ 20:54
Contributiebetalend lid? van de PvdA?

ROFLMAO!

Iefje | 24-09-07 | 20:59

Ergens is dit nog wel leuk. Met die ploumen aan het roer is de kans nihil dat de pvda zich aan haar referendum belofte gaat houden en dat opent de mogelijkheid om legitiem tegels uit de stoep te trekken. Het lijkt me verdomde mooi om dat een keer mee te maken.

waskuip-admiraal | 24-09-07 | 20:59

@bottehond,
Max Pam interview met Pierre Vinken al gelezen?
Zie rechterkolom HVV.

wopper | 24-09-07 | 20:59

Die chagrijnige opa, dat al binnen te zijn!!!

worm | 24-09-07 | 20:58

Had strarf*ckert dit al niet voorspeld?

vander F | 24-09-07 | 20:58

Overigens: de foto dateert uit zijn drankrijdersperiode in het kabinet Den Uyl.

metalgrandpa | 24-09-07 | 20:58

Ik lees net dat de partij de tweede voorkeur van de stemmer ook mee telde, want geen enkele kandidaat had de absolute meerderheid. Kan dat zomaar? Belangrijker mag het? Anders adviseer ik Jan om lekker te gaan rellen.

Ms_Priss | 24-09-07 | 20:57

@wopper
ZO zijn er wel meer interessante topics te maken. Waarom vraagt GS zich bijvoorbeeld niet eens af, hoe het kan dat de RvS in Nederland tegelijkertijd een rechtssprekend als een adviserend orgaan kan zijn. Trias Politica, iemand?
Zo'n verkiezing van een PvdA voorzitter leidt de aandacht weer fijn af van de zaken die er echt toe doen. Begrijpelijk.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 20:57

Lang leve de IT... wist ik al jaren. Nog even en ik weet hoe ik de juiste partijen naar de meerderheid kan manipuleren.

religion is war | 24-09-07 | 20:56

Pronk andermaal de sloot in.....................

metalgrandpa | 24-09-07 | 20:56

HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa!

vander F | 24-09-07 | 20:55

cloggie42 24-09-07 @ 20:52
Ging 'ie al niet vanzelf naar de sodemieterij?

metalgrandpa | 24-09-07 | 20:54

Wat is de PvdA ook een domme partij geworden. Bang om een keer te kiezen voor een man met ballen. Het is echt een hele laffe partij. Als niet contributiebetalend lid zeg ik bij deze mijn lidmaatschap op. Niet dat er een andere partij is die iets nuttigs heeft te melden... Tjonge, kan hier echt boos over worden moet ik zeggen. Pronk gewipt door een of ander niets-zeggend figuur....

DurdenFights | 24-09-07 | 20:54

@The eimer 24-09-07 @ 20:52
Vindt de verklaring van Libertas wel plausibel: als wegflikkeren van geld sinds je oprichting je core competence is dan kun je ook wel een stapeltje stemmen wegflikkeren.

Schout-bij-nacht | 24-09-07 | 20:54

@dlseth 24-09-07 @ 20:52
Nu niet in een linkse stuip schieten he.....

religion is war | 24-09-07 | 20:53

Nappert 24-09-07 @ 20:31

ik ook niet. ongezien de tyfus.

ganzo | 24-09-07 | 20:53

Haha, 1-0 tegen het politburo!

metalgrandpa | 24-09-07 | 20:53

klauwkikker 24-09-07 @ 20:51

Zeg hem dat hij de Tele-praaljonker belt.

bottehond | 24-09-07 | 20:52

Complot! Hoax! De joden zitten erachter! Chemtrails! De schoonmoeder van Boze Buur heeft een anaalprobe in me neusgat geramd! Hellep!

dlseth | 24-09-07 | 20:52

Waar gaat dit over?

jonathan88 | 24-09-07 | 20:52

Nu gaat de PvdA tenminste heel snel naar de sodemieterij. Met dank aan de IT afdeling.

cloggie42 | 24-09-07 | 20:52

@Schout bij nacht ;
Hoe kan dat nu? Hij zou toch 60 % van de stemmen krijgen volgens de peilingen? Wat voor manipulatiestreken zij er nu weer uitgehaald?

The eimer | 24-09-07 | 20:52

Een kennis van me, die pvdi-lid is, heeft het hele weekend proberen te stemmen voor Pronk, is hem niet gelukt wegens problemen op de site..

klauwkikker | 24-09-07 | 20:51

Hoera!! Nooit meer openheid over Irak!!

Romanov | 24-09-07 | 20:50

Je zou toch denken dat als je gespecialiseerd bent in het wegflikkeren van geld, je dan ook met een computer kan werken

LibertasSimplex | 24-09-07 | 20:49

hahaha wat een zielige vertoning.
net zolang tellen tot de uitslag je uitkomt. het lijkent de VVD wel.
en nu nog het congres klapvee eroverheen en de partij kan worden begraven.
humor.

ranqneuzeKleinburger | 24-09-07 | 20:49

@Redactie:
OT in deze maar hot nieuws is übertroetelallochtoon maxima die beweert dat nederlanders niet bestaan.
Topicje doen, morgen ofzo?

wopper | 24-09-07 | 20:49

Je zou jezelf toch helemaalvan de vlakte zuipen en alle palen in Den Haag de grond uitrijden.

The eimer | 24-09-07 | 20:47

Stemcomputers gaan het helemaal worden.

de honden blaffen... | 24-09-07 | 20:45

Wat ik me nou afvraag is waarom rond 60 procent van hun leden, toch mensen die zich tegen politiek willen aanbemoeien enzo, eigenlijk NIET hebben gestemd. Kon via internet, telefoon etc. dus lag het niet aan. Lijkt net of ze er zelf ook geen gat meer inzien?
Of zou die computer deel van de stemmen op dat drankorgel hebben weggegooid?

Schout-bij-nacht | 24-09-07 | 20:43

@kuttekrap 24-09-07 @ 20:41

Jan krijgt wachtgeld tot 2048.

El Gouda | 24-09-07 | 20:43

Jammer Jan, dat wordt inschrijven bij het UWV en éénmaal per week verplicht solliciteren.

kuttekrap | 24-09-07 | 20:41

Als ik Jan was zou ik hertelling van de stemmen eisen.

~Johan | 24-09-07 | 20:38

Zou dat mijn naam daar zijn? hihihi... Staat er op dus, vraag me af hoe lang.

religion is war | 24-09-07 | 20:37

Hee Fleisch,

er wordt te veel gemodereerd om dit als een MaAvBeau te verkopen!

Boris Poepnagel | 24-09-07 | 20:35

Heb haar ff gefeliciteerd, pleurt meteen de site ondersteboven.

"Gefeliciteerd, succes met het uitvoeren van het partijprogramma waar zo velen op hebben gestemd. Onder andere het opnieuw houden van een referendum voor het EU verdrag, en een onderzoek naar de manier waarop we de irak-oorlog zijn ingerold."

Affijn, vergeefse moeite natuurlijk.

religion is war | 24-09-07 | 20:35

Tommygunner 24-09-07 @ 20:31> Hoofdrolspeler uit The Peepshow op Comedy Central.

Lange Neus | 24-09-07 | 20:34

Dat is heel goed nieuws, iemand die gaat besturen, wat ze nu ook doet, in plaats van iemand die overheen moet pissen met een ontzettend goor moralistisch straaltje.

Der Schmarotzer | 24-09-07 | 20:34

@Jan1800 24-09-07 @ 20:28
Whoehahaha, als je directeur bent van Cordaid, kun je in ieder geval stellen dat je onmogelijk integer kunt zijn. Cordaid is een hele enge club, die nog engere clubjes financiert in hele enge landen.

Cpt. Michael Brant | 24-09-07 | 20:32

Nooit van dat mens gehoord. Ongezien de tyfus.

Nappert | 24-09-07 | 20:31

@lange neus
En die rechter is?

Tommygunner | 24-09-07 | 20:31

Een ramp voor het land.
De pvdi slaat terug en sluit de gelederen.

wopper | 24-09-07 | 20:30

zo ook weer achter de rug dat gezeik nog 3 jaar en ze gaan d66 achterna rechtse wannebe's

K.jongerensponsor | 24-09-07 | 20:29

Die Ploumen heeft niet toevallig De Buisonjé als meisjesnaam?

Aussie | 24-09-07 | 20:29

Om bij de PvdA te kunnen overleven moet je een rat zijn zoals Jan Pronk. Deze mevrouw lijkt me veel te integer en te lief

Jan1800 | 24-09-07 | 20:28

Ploumen maakte in 2003 de overstap van groenlinks naar de PVDi omdat groenlinks niets in de melk te brokkelen heeft. carrierehoerrrrrr met principes zo hard als blubber.

bottehond | 24-09-07 | 20:28

Misschien kan dat congres Pronk nog als adviseur aanstellen?

Schout-bij-nacht | 24-09-07 | 20:28

"Sinds 2004 is ze directeur van de ontwikkelingsorganisatie Cordaid."

Goh ze komt uit de zieligheidsindustrie, wat een verrassing...

liggend_streepje | 24-09-07 | 20:28

Hahahaha!! Die vieze gremlin is bedrogen door z'n eigen partij!
Echt fantastisch die censuur! Compleet schaamteloos "euh.. de compupjoetur is ff stuk, euh.. we moeten een paar uur wachten..." en dan gewoon dat vrouwtje als winnaar aanwijzen. GENIAAL!

Pippo van Eenennaam | 24-09-07 | 20:27

kanaleneiland live op 2

kn@tergek | 24-09-07 | 20:27

Jammer, Pronk was de doodsklap voor die linkse rakkers geweest

Zeeuwsch | 24-09-07 | 20:26

Einde is nu even wat verder weg helaas. Gecondoleerd iedereen met dit grote verlies...

Tommygunner | 24-09-07 | 20:26

Goh, de PvdA en liegen.... had nooit gedacht dat ik die twee woorden in éen zin zou kunnen plaatsen.

De God van Empel | 24-09-07 | 20:25

Mark my words: binnenkort een breifwisseling tussen Pronk en Kauwes in de Azijnbode

Joe Speedboot | 24-09-07 | 20:24

Jammer hoor zou toch zo mooi worden ,alles naar de kloten helpen.
pvda kaputt, kabinet kaputt, pronk zelf ook kaputt.
zonde zonde eeuwig zonde.

boertje | 24-09-07 | 20:23

Met een vrouw aan het roer gaan ze ook wel naar de klote hoor. Vrouwen en politiek gaan nu eenmaal niet samen. Vrouwen willen overal compromien over sluiten en dat gaat in de politiek nu eenmaal niet. je moet een egoist zijn om er te overleven.

broodje gezond | 24-09-07 | 20:23

Rutger?

kutkip | 24-09-07 | 20:23

de reageerknop op die site is een beetje kapot aan het gaan

kudtjepikandijvie | 24-09-07 | 20:22

Hoax! Kan gewoon niet anders.

Aussie | 24-09-07 | 20:22

O nee! nog meer vrouwtjes in de politiek.

baggerboer | 24-09-07 | 20:21

Jammer jantje hik, die gaat z`n eigen weer verdrinken in de jajem hahahaha

geese | 24-09-07 | 20:21

Vreselijk jammer. Jan had het EU referendum geforceerd én de PvdI opgeblazen.

Mark d'Aviano | 24-09-07 | 20:20

Godsamme waarom helpen die lui zichzelf nou niet naar de klote met Pronk... ik baal hier echt van. In plaats daarvan krijgen we zo'n grijze muis.

liggend_streepje | 24-09-07 | 20:20

jammer, pronk had het licht definitief uitgedaan

twents neuqkevertje | 24-09-07 | 20:20

Kut. Geen Pronk. Dus ondergang PVDi gaat mogelijk wat langer duren.

Schout-bij-nacht | 24-09-07 | 20:20

zielig....

mastercel | 24-09-07 | 20:19

zouden er in 0031 nog mensen zijn die denken dat dit een eerlijke verkiezing was?

jan-lul-de-behanger | 24-09-07 | 20:19

Partij Van De Oplichters

Vaagteken | 24-09-07 | 20:19

Haha exit pronk dat is even zuur voor meneer zuur

meenjedatnou | 24-09-07 | 20:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken