Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hé pssst, 100.000 dollar verdienen?

doe es stok halenDat kan! En 50.000 dollar extra als de tekenaar wordt afgeslacht als een lam...

Reaguursels

Inloggen

Hee Bertje Koenders, lees je even mee. Blijkbaar hebben die gasten in Irak genoeg geld, anders zouden ze hiervoor niet zo veel over hebben.

Hodja | 16-09-07 | 16:58

@mafkees je nick zegt al genoeg

sijtje boes | 16-09-07 | 12:37

@koerbagh ? 15-09-07 @ 15:50

Je redenatie is een perfecte voltreffer. Het moet droevig gesteld zijn met de godvruchtige schaapjes als er eerst een ton moet worden uitgeloofd eer dat er iets gebeurt. Zelfs de Fatwah is niet meer wat ie geweest is kennelijk. En ach, Rushdie loopt ook nog steeds rond, nietwaar? Laat ze lekker raaskallen.

Het is overigens opmerkelijk dat sommige mensen, ook hier, zich dan toch graag wensen associeren c.q. conformeren met perverse schizofrene sadisten die er hun hand niet voor omdraaien om kinderen uit eigen land dood te martelen. Kwestie van prioriteiten waarschijnlijk.

Islam is geen vrede. Christendom ook niet. Vraag het de meest orthodoxe, conservatieve en vurige gelovigen, die draaien er geen doekjes om. Godsdienst is onderwerping, je leven in dienst stellen. Niets anders. Dat algehele onderwerping van de hele wereld aan een bepaalde tak van sport in een utopisch geval een vorm van vrede met zich mee zou kunnen brengen is een heel ander verhaal. Nee, ze zullen wel weten waarover ze praten i.t.t. knuffelagogen en schijnheiligerts die voor de vorm in 'iets' geloven en er verder niet al teveel tijd aan besteden.

Stir Glenfarclas II | 16-09-07 | 12:15

Zielig soort zeg die moslims. Die hebben echt niks beters te doen als je jezelf zo druk maakt over een prent. Laten we hopen op veel rellen en een hoop moslim slachtoffers, een win win situatie.

DutchWax | 16-09-07 | 11:42

@sijtje boes
Als je toch met jezelf chat, doe dat dan lekker ergens anders

Mafkeez | 16-09-07 | 11:41

Het is een beetje jammer dat DIT soort berichten weer wel mogen.
Een zeer slechte tekening tegen een oproep tot het moorden van enkele nietsnutten met een potlood. Vreemde wereld.

DatDus | 16-09-07 | 11:23

Jezus!!! om 06,41 was ik knap diepzinnig zeg.

sijtje boes | 16-09-07 | 10:12

Omdat de gematigde moslimgemeenschap met dit soort extremistische "dood aan" verklaringen niets doet kweken zij zelf een voedingsbodem een extreme beweging de andere kant op. En dan zijn daar ineens de Geert Wilders-en en de Jami's op deze wereld.

Het zou een tijd worden de normale moslims deze handschoen gingen oppakken en zich verzetten tegen het extremisme. Dan zijn we heel snel van Geert en Jami af. Dubbelfris zou ik zeggen.

GSpot | 16-09-07 | 08:05

Ach binnen afzienbare tijd is de olie op, en dan hebben die paupers daar echt niks meer te vreten of te doen.
Als al die emirs en sjeiks hun geld in hun volk en land terug hadden gepomt ipv het zelf allemaal op te maken aan hun 400ste nieuwe rolls of hun 25ste snelle jet en meer van dat soort onzin had men nu net als in isreal een welvaarts staat. En maakte men zich niet druk om een tekening meer of minder van die mohammed.
Maar houdt het volk vooral dom en arm, en je hebt een voedingsbodem voor dit soort mongolen en asbakken als bijvoorbeeld Hesbolla of Al Qaida. Vervolgens voer je het volk haat en manipuleer je ze op een slimme manier (schuld van het westen etc) en laat je een stel imams zich druk maken om dit soort dingen en het volk let niet op wat voor stelende en rovende bende die sjeiks eigenlijk zijn
Want waarom is het zo dat Isreal, een land wat werkelijk de slechste/droogste grond van het midden oosten kreeg/kocht er wel ingeslaagd is om er een welvaarts staat van te maken in pakweg 60 jaar en is het in de landen er omheen die alk veel langer bestaan notabene, nog steeds een gore zooi met veel armoede, geen fatsoenlijke behuizing, riolering, ziekenhuizen, onhygienische omstandigheden etc.
Maar waar wel de rijkste mensen ter wereld vandaan komen of zelfs de eigenaars van zo een land zijn.
Ja maak je daar dan vooral druk om een tekening die door zo een schlemiel van een cartoonist is gemaakt waar mohammed als een hond wordt afgebeeld. Of als men hier grapjes maakt over jullie achterlijke wetten en geloofsovertuiging. Tuurlijk dis lekker de westerse wereld stel hypocrieten. De gewone man in het midden oosten is te dom om verder te kijken en te snappen niet hoe ze gemanipuleerd worden.
Maar de emirs en sjieks...
Op het moment dat zij met hun vette reet op het pluche van een first class stoel zitten in hun vliegtuig weten zij ook niet hoe snel de dimpel moeten worden aangerukt. En de dikke sigaren in de brand. Vervolgens geven zij weer eens 20 miljoen uit in een westers land aan allerlei luxe onzin dingen. Das uiteraard veel belangrijker dan eens iets doen aan de opbouw van je land. Of zorgen dat er rust en ballans komt. En men zich eens druk gaat maken om dingen die er toe doen ipv zo een mislukte tekening.

sijtje boes | 16-09-07 | 06:41

Je reinste kul natuurlijk, volgens de koran horen die baardapen in hun zelfuitgeroepen moslimstaatje niet eens te weten hoe Mo eruitzag, de cartoontekenaar ook niet omdat er gewoon geen voorbeeldtekening beschikbaar is.
Toch hebben ze gevoel voor humor, als er idd iemand gek genoeg is om die moord te plegen zijn ze in Bagdad over tien jaar nog niet uitgelachen...

djiezuskrijst | 16-09-07 | 03:58

@Slecht Idee 16-09-07 @ 00:50
Goed idee

Mark d'Aviano | 16-09-07 | 00:59

Varkens zijn het.

uitdekleigetrokken | 16-09-07 | 00:56

Als de westerse samenleving nou eens gaat dreigen met degene die het proberen te injecteren met varkensbloed alvorens te laten bungelen zodat de mannelijke of vrouwelijke hakbar niet in het paradijs van allard komt? Geen 15 maagden voor de mannelijke hakbar en geen 15 dekhengsten voor de vrouwelijke hakbar daar zij het paradijs niet in komen vanwege onrein bloed in hun donder. Denk dat de hakbars dan wel 2 keer zullen nadenken voordat ze zich aan zoiets als een fatwah schuldig maken.

Slecht Idee | 16-09-07 | 00:50

wat is er voor schokkends aan deze tekening?
of staat er een tekst bij? want bij deze krabbels kan ik niks achter zoeken!

john schipper | 15-09-07 | 23:43

@Allahanden 15-09-07 @ 23:09
.
Niet schelden ajb. Hier kan je Zweeds naar Engels vertalen:
translation.langenberg.com/
.
De vertaling van de 2 zinnen:
.
"Gooi alle moslimklootzakken onmiddelijk uit Zweden"
"En ook uit Nederland"

Mark d'Aviano | 15-09-07 | 23:23

@pbuh

hou je het wel fff in het nederlands, pik?

Allahanden | 15-09-07 | 23:09

släng ut alla muslimjävlar ur sverige omedelbart
@ Mark d'Aviano 15-09-07 @ 22:07
Oh, yes, och ur nederländerna ocksa.

pbuh | 15-09-07 | 23:07

ik wordt doodziek van al dat islam gezever. Die gasten kunnen ook nergens tegen!

Allahanden | 15-09-07 | 22:59

Misschien een leuke klus voor Bijstandskoning? Heeft-ie wat te doen en hij krijgt als minimumlijer zijnde nog een extraatje ook.

kermitthefrog | 15-09-07 | 21:31

Typisch, in het journaal werd er niets verteld over de extra centjes die men krijgt na extragratis bloedige afslachting.

4LXS | 15-09-07 | 21:11

Eigenlijk is de cartoon visueel even lelijk als de fatwa moreel lelijk is. En met de moraal van de cartoon is het mis omdat een virtuele hond wordt misbruikt. Met de moraal van de fatwa is het mis omdat het een ordinaire oproep tot moord is uit naam van een virtuele godheid Allah, gericht tot moreel asthenische hysterici.
Ga geweaun is deaud!

Hammar | 15-09-07 | 21:03

Het feit dat men nu geld inzet geeft te kennen dat het geloof ook een materialistische kant heeft.
En das volgens mij niet halal.

Zo jammer! | 15-09-07 | 20:59

@de honden blaffen... 15-09-07 @ 20:20
Volgens mij niet. Het is het verschil tussen het wel of niet bestaan van de gematigde moslim of de gematigde islam.

-edit | 15-09-07 | 20:42

Het is trouwens 150.000 dollar.

Wat is een figuurworst feauteauf*ck van de profeet waard?

taxidermist | 15-09-07 | 20:36

@StijlvolRechts 19.36
Wat betreft zwart wit,zolang men als mens tot mens tegenover elkaar staat is de situtie inderdaad niet zwart-wit.
Echter islam en democratie zijn onverenigbaar.(imo).
Uit,ik ga lezen wat de botte hond schrijft.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 20:28

@King of controversy 15-09-07 @ 20:01:
www.schrijversvakschool.nl/
En jij ook een fijne ziekte naar keuze toegewenst.

koerbagh ? | 15-09-07 | 20:23

@-edit 19.30
Hier verwijs ik weer naar mijn post van 18.38,en is de cirkel rond.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 20:20

-weggejorist-

Ronnie D. | 15-09-07 | 20:18

@Lizzard 15-09-07 @ 19:52:
Oh, als King geen andere kant op kan dan zichzelf vastlullen, dan heb ik daar graag wat tijd voor over. Daar heb ik dan ook wel lol in.

koerbagh ? | 15-09-07 | 19:59

@King of controversy 15-09-07 @ 19:50:
Zo effectief is die tactiek dus helemaal gebleken, want de meeste kopstukken vanb Al Quaida lopen nog gewoon rond. Feit blijft, en jij schrijft het gewoon keihard op, het uitloven van van een bedrag voor het vermoorden van een cartoonist "goed nieuws" is. Zo staat het er. Ook na 10x lezen. Dat blijft er staan, ook na 100x lezen. Als je wat anders bedoelt: LEER SCHRIJVEN.

koerbagh ? | 15-09-07 | 19:57

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 19:52

@ koerbagh 19:43
God jochie, leer lezen man.
Als de ene partij een taktiek over neemt die zijn vijand tegen hem gebruikt, ervaart die partij die taktiek dan als effectief, of als waardeloos?
Nou, denk goed na, ik weet het, het is een moeilijke vraag...
Ja, ben je er uit?
Goed, dan snap je dus nu dat de Amerikanen kennelijk een effectieve taktiek gebruiken tegen al-Queida, en ja DAT NOEM IK GOED NIEUWS, IK HERHAAL, GOED NIEUWS.
Hoe zou jij dat willen kwalificeren? Als slecht nieuws soms?
Oh ja, je beschuldiging is dus nog steeds ongegrond.

En verder, iemand is een cirmineel op basis van een mening. Bijvoorbeeld dat je niet mag stelen. Een mening die tot stand is gekomen na uitvoerige democratische processen, maar nog steeds een mening. Geen universele natuurwet.
Rest me nog je grootmoedig gelijk te geven over die Rushdi.

King of controversy | 15-09-07 | 19:50

@King of controversy 15-09-07 @ 18:46:
Bij Rushdie staat er zelfs een miljoen op, uit te betalen door de Iraanse Islamitische Republiek. Let wel: stáát! O.T.T., de fatwa is nog immer niet ingetrokken, namelijk.

"Volgens mij vergeet je daarbij dat iemand 'crimineel' noemen, ook maar een mening is."
Nee, in Amerika (en hier ook) wordt een geldbedrag uitgeloofd voor de opsporing van een crimineel door de D.A., het Openbaar Ministerie. Zij hebben daartoe het wettelijke recht als er voldoende verdenking tegen de persoon bestaat en voor het gerecht moet worden gebracht. Allemaal keurig democratisch vastgelegd in procedures en wetten.

Voor het overige, ik trek niets in. Je schrijft het namelijk zelf @ 17:50:
"omdat de Amerikanen dat eerder op al-Quaida toepasten, dat al-Quaida het kennelijk een zeer effectieve methode heeft gevonden. En dat is dan weer goed nieuws."
Moet ik jouw eigen woorden nog even herhalen?
EN DAT IS DAN WEER GOED NIEUWS. Nog een keertje: EN DAT IS DAN WEER GOED NIEUWS.
Het is dus helemaal geen valse beschuldiging King, je schrijft het echt helemaal zelf op. Ik hoef me niet te schamen. Ik weet namelijk altijd verdomd goed wat ik opschrijf en waarom.

koerbagh ? | 15-09-07 | 19:43

de honden blaffen... 15-09-07 @ 19:25

In mijn ogen niet. Jami is een ex-moslim want die neemt afstand van de Koran en alles wat daarbij hoort. Sommige moslims nemen alleen afstand van het geweld en lezen het boek in hun tijd. Dat is met christenen echt niet anders. Ik ken moderne christenen die wel in een god geloven maar zeker niet vinden dat homo's ziek zijn en weet ik het allemaal nog meer voor onzin wat er in die boeken staat. Die gaan ook niet elk jaar op bedevaart of naar de EO jongeren dag. Maar je hebt er ook bij die net zo fana zijn als de uitwassen van de moslims. Het is maar net in welk dorp je komt denk ik. Nogmaal ik praat het allemaal niet goed maar na topic weet ik hoeveel over moslims heb ik me goed in kunnen lezen en hebben mensen zoals bijvoorbeeld -edit mij kunnen overtuigen dat het allemaal niet zo zwart wit is..

StijlvolRechts | 15-09-07 | 19:36

@de honden blaffen... 15-09-07 @ 19:25
Dat is waar: het is de definitie van de koran. We moeten vaststellen dat vrijwel iedere moslim niet volgens de letter van de Koran leeft en dat daarmee de gematigde moslim wel bestaat. Je kunt -met Wilders- wel zeggen dat de gematigde Islam niet bestaat. Maar dat is iets anders.

-edit | 15-09-07 | 19:30

Ronnie D. 15-09-07 @ 19:06
Die moslim die niks met zijn geloof heeft is geen moslim.,verder wel een goed betoog.
-edit 15-09-07 @ 19:07
Dat is niet mijn definitie maar die van de koran
StijlvolRechts 15-09-07 @ 19:05.
Zijn zij niet eigenlijk ex-moslims?

de honden blaffen... | 15-09-07 | 19:25

@tha_rami 15-09-07 @ 18:48,
'Desalniettemin begint dit bij iemand die wederom zonder reden een groot deel van de wereld tot in het diepst van haar hart beledigd'

Om te beginnen een minderheid in deze wereld en geen groot deel,
er lopen meer Chinezen rond dan Moslims.
China noem je toch ook geen groot deel van de wereld.

" Desalniettemin begint dit bij iemand die wederom zonder reden..."
de tekenaar heeft WEL een reden en wel een verdomd goeie,
maar dat interesseert je blijkbaar niet, alleen de vorm telt bij jou en niet de inhoud?
Je lijkt Wilders wel

vander F | 15-09-07 | 19:21

Is dit dan geen variant van het kinderboek: Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.

spooky | 15-09-07 | 19:08

Aanvullig @ 19:04
Daarmee bestaan er volgens jouw defintie dus bijzonder weinig moslims, omdat het een zeldzaamheid is dat je een moslim aantreft die volgens de letter van de Koran leeft.

-edit | 15-09-07 | 19:07

-weggejorist-

Ronnie D. | 15-09-07 | 19:06

de honden blaffen... 15-09-07 @ 19:01

Omdat geen mens hetzelfde is en moslims ongetwijfeld mensen zijn.

Kijk en met dat in het achterhoofd kan de discussie verder. Er zijn echt wel moslims die niet volgens de letter van de Koran leven. En ja dat zijn afvallige in de ogen die dat wel doen. Maar dat wil niet zeggen dat ze geen moslim zijn.

StijlvolRechts | 15-09-07 | 19:05

@de honden blaffen... 15-09-07 @ 19:01
Juist wel. Het omschrijft wat moslims zouden moeten doen wanneer ze naar de letter van de Koran leven, nietwaar? En dat gebeurt in de westerse samenleving eigenlijk.... nooit. Nou, vooruit. Verwaarloosbaar.

-edit | 15-09-07 | 19:04

ik zou zweren als dat Mohammed niet is.

santadomenica | 15-09-07 | 19:02

-edit 15-09-07 @ 18:52
Omdat geen mens hetzelfde is en moslims ongetwijfeld mensen zijn.
Overigens het beeld dat je schetst van de moslim in post 18.43 is niet erg hoopgevend.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 19:01

tha_rami 15-09-07 @ 18:48
precies en daarom allen... verlaat ALSTUBLIEFT dit goddeloze oord en ga geld proberen te verdienen met de verkoop van dadels.
HENCE THE IRONY. wat kan bot simplisme af en toe toch lekker zijn.
tha rami je begrijpt er werkelijk niks van. en ik verlaag me door mijn emotie tot jou niveau.

p.s:
"Maar zoveel Nederlanders die zo begaan zijn met hun land zijn er niet volgens mij"

ik vote jou THA RAMI (zeker de gemiddelde 50 cent aanhanger) voor most ignorant member! de groenten.

gideonscience | 15-09-07 | 18:55

@de honden blaffen... 15-09-07 @ 18:46
Hoe moet ik jouw definitie dan lezen? De enige moslim leeft toch volgens de letter naar de Koran en de rest is ongelovig?

-edit | 15-09-07 | 18:52

hier kan ik me zo kwaad om maken he..

boinzor | 15-09-07 | 18:49

[quote]Misschien is dit de gelegenheid voor de "echte" moslims om te laten zien dat zij de gijzeling van hun geloof door radicalen niet meer accepteren door stelling te nemen tegen deze gekte.
Dus ik verwacht minimaal net zoveel muzzelmannen in de actualiteiten programma's om dit af te keuren als wanneer Geert weer eens wat aangeroert heeft. Of zou het dan toch zo zijn dat het merendeel stilletjes sympathie heeft voor deze oproep en de islamisten ziet als de hoeders en sterke arm van de religie van de vrede?[/quote]

Hoe denk jij dat je zomaar in de media komt? Ik heb het geprobeerd hoor, naar moskeeën, de plaatselijke krant. Media boeit dit soort dingen niet, lijkt het. Heb een 4 A4 statement laten vertalen in Turks en Marrokaans, zodat het in de moskee kon worden gebruikt. Daar is het dan weer te progressief voor. Maar ik denk dat de meeste onschuldige moslims vooral boos zijn dat er zonder reden zo met hun religie wordt gespot. Is net zoiets als dat je écht waarde aan Nederland hecht, echt chauvinistisch zou zijn, je echt aan je land zou hechten en dan zou zien dat mensen de Nederlandse vlag met mest bedelven en dan verbranden.

Maar zoveel Nederlanders die zo begaan zijn met hun land zijn er niet volgens mij. Niet veel die bij dergelijke beelden pijn zou voelen. Moslims zijn dat wel met hun geloof. De extremisten zitten ontzettend fout, maar die buiten dat uit - een emotie is een sterk wapen bij manipulatie.

Desalniettemin begint dit bij iemand die wederom zonder reden een groot deel van de wereld tot in het diepst van haar hart beledigd en dan raar opkijkt als het meest logische gebeurt: de radicalen krijgen hun gelijk - het Westen is intolerant, slecht en goddeloos.

tha_rami | 15-09-07 | 18:48

Zeker niet,ik beweer ook niet dat alle moslims hetzelfde zijn.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 18:46

LOL @ vander F 18:11
@ het leuke zuiden 18:11
Onzin, Europa veranderd maar lijkt in de verste verte nog niet op een kalifaat oid. Dat is overdreven angsthazerij waar ik niet aan mee doe. Ik noem angsthazerij ook geen principe. En hierbij wil ik nog wel even heel duidelijk zeggen dat ik kies voor openheid, tolerantie en vrijheid
@ koerbagh 18:20
Rushdi had een fatwa aan z'n broek, maar van een geldbedrag kan ik me weinig herinneren. Overigens kennen de Amerikanen een lange traditie op het gebied van geld geven voor "outlaws".
Geld uitloven voor een crimineel is iets anders dan geld uitloven voor een mening zeg je. Volgens mij vergeet je daarbij dat iemand 'crimineel' noemen, ook maar een mening is.

"het punt is dat vanuit religieus oogpunt een moordoproep wordt gedaan en dat mensen als jij en bilo dat eigenlijk wel goed vinden"
Die zin mag je even hard maken, met bewijzen en citaten enzo. Je kunt ook meteen toegeven dat die zin poep was. Zelfde geld voor de rest van die beschuldiging. Pure demonisering, de oude Koerbagh zou zich rot schamen voor je.
En koerbagh, nogmaal, Gekken zul je altijd houden. punt. Maar weet je wat het dan is. Morgen wordt die cartoonist dood gemaakt, dan kom jij en de hele goegemeente hier weer binnenstormen met teksten als alle moslims zijn allemaal hetzelfde ect. Ik neem alvast een voorschot op die discussie. Dat heet vooruitdenken, zou je ook eens moeten proberen.

Maar goed, ik ga eerst even afwachten of je je beschuldiging gaat intrekken als een reaguurder waardig, of dat je blijft bij je valselijke beschuldiging, en je daarmee in feite schuldig maakt aan trolgedrag. Ik ben benieuwd...

King of controversy | 15-09-07 | 18:46

de honden blaffen... 15-09-07 @ 18:38
dat heb ik vaker dan eens gesteld. dus we kunnen elkaar de hand schudden,haha.

gideonscience | 15-09-07 | 18:45

@de honden blaffen... 15-09-07 @ 18:38
Met die definitie zijn er maar verdomd weinig moslims in het westen. Want anders zouden er dagelijks in europa ongelovigen worden omgebracht en homo's van flats afgegooid worden, overspelige vrouwen gestenigd worden, enz, enz.
.
Goed bericht, eigenlijk.

-edit | 15-09-07 | 18:43

Als ze nou zouden zeggen van "die vent heeft geen enkel tekentalent" dan kon ik er nog inkomen. Wat een lelijke tekening. Maar om iemand daar nou een kopje kleiner om te maken gaat ook weer te ver.
Ik stel voor om een Mohammed/Islam cartoonwedstrijd te organiseren in plaats van een FotoFuckVrijdag!
Het enige wat we kunnen doen is wat hier de afgelopen 50 jaar ook met het Christendom gebeurd is: gewoon net zo lang creatief in de zeik zetten tot men eraan gewend is en keurig een vereniging als bijvoorbeeld de 'Bond tegen het Vloeken' opricht in plaats van te ontaarden in geweld.
Trouwens, je moet de cartoons over Joden eens zien in Islamitische kranten... daar is deze cartoon nog peanuts bij, maar van mij mogen ze hoor: vrijheid van expressie moet er zijn!

diepvrieskip | 15-09-07 | 18:43

-weggejorist-

Ronnie D. | 15-09-07 | 18:40

de honden blaffen... 15-09-07 @ 18:38

Ja en onze christen zijn ook allemaal hetzelfde he?

StijlvolRechts | 15-09-07 | 18:39

gideonscience 15-09-07 @ 18:28
Ik durf te stellen dat "de gematigde moslim" niet bestaat.
Ofwel men is moslim,dan dient men de koran (het woord van allah) letterlijk te volgen.
Hij die dat niet doet (de koran letterlijk volgen) is volgens diezelfde koran een ongelovige.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 18:38

@koerbagh ? 15-09-07 @ 18:20
Het is voorstelbaar dat moslims zich beledigd voelen door deze cartoon. Zegt iets over de cartoonist en over degene die zich beledigd voelt. Moslims zouden een sterk wapen in handen hebben wanneer ze zich minder snel laten beledigen, want dan houdt het tekenen van cartoons vanzelf op. Maar goed: gaat niet gebeuren.
.
Ik kan mij niet voorstellen dat KoC of Billo de bedreiging met de dood goedkeuren in enig opzicht. Bedreiging met de dood is in west-europa strafbaar. Kennelijk mag dit in andere gebieden op deze aardkloot wel.
.
Het probleem is als iemand met enig charisma ergens in de wereld roept dat een persoon gedood kan worden, heb je altijd idioten die gehoor geven aan die oproep. Ik denk dat het gevaar beperkt is tot een paar gekken, die daadwerkelijk de daad bij het woord voegen. Omdat de meeste moslims in Europa niet volgens de letter van de Koran leven.

-edit | 15-09-07 | 18:35

-edit 15-09-07 @ 18:12
mee eens, je kan het vanuit verschillende percepties opvatten.

gideonscience | 15-09-07 | 18:30

koerbagh ? 15-09-07 @ 18:20
korte reactie betreft gematigde moslims:
die gematigde moslims zijn gematigd geworden door de westerse technologie en behoeften en bovenal invloed vanuit het westen. De mosims pikken hun graantje mee door bijv. te emigreren naar een westers land om zo hun welzijn te verbeteren. anderzijds blijven zij hun normen en waarden praktiseren die haaks op "de onze" staan. dat is de essentie van het probleem, en niet de fundementalisten die de islam een zelfs kwaadaardiger stigma geeft.
islam als geloof (net als elk ander geloof) draagt nergens aan bij (collectief gezien), met name in deze tijd. vanuit een westers perspectief.

gideonscience | 15-09-07 | 18:28

.. overigens, als de multikul ons 1 ding heeft gebracht, dan is dat wel een goede reden voor het ontwikkelen van groot wantrouwen voor alles wat niet tot de eigen groep behoort.

Jan Passant | 15-09-07 | 18:27

@ koerbagh ? 15-09-07 @ 18:20

Duidelijk stukje dank u

StijlvolRechts | 15-09-07 | 18:26

Zo'n tekenaar afslachten is 1 ding, maar de beloning ontvangen van de boze profeet is weer wat anders.
Tenzij iedere gematigde moslim het zwitserse bankrekeningnummer weet van betrokkene, natuurlijk.

Jan Passant | 15-09-07 | 18:25

@King of controversy 15-09-07 @ 17:50:
"Nee, wat je van dit bericht kunt zeggen is dat mongolen van al-Quaida het heel normaal vinden om geld ophet hoofd van je vijand te zetten. (en misschien kun je zelfs zeggen dat, omdat de Amerikanen dat eerder op al-Quaida toepasten, dat al-Quaida het kennelijk een zeer effectieve methode heeft gevonden. En dat is dan weer goed nieuws)."

Oh. Salman Rushdie had een fatwa aan z'n broek omdat de Amerikanen al eerder geld op het hoofd van Al Quaida hadden gezet? Je maakt wel een potje van de geschiedenis. Geld uitloven voor de opsporing van een crimineel is van een heel andere orde dan geld uitloven voor het vermoorden van een mening. En nu kom je natuurlijk met het trol-argument dat de koran voor de moslim een wetboek is, en dus iemand die beledigt in de ogen van de moslim ook een crimineel. Maar dan lul je jezelf vast, want dan vindt je dus dat een religieuze wet een hogere waarde heeft dan de democratische wet van een rechtsstaat. Mag je vinden hoor. Maar dan hoef je nooit meer over de vrijheid van meningsuiting te beginnen.
Maar moslims vinden het heel normaal dat er prijs wordt gezet op het hoofd van iemand de profeet beledigt. Je kunt toch lezen wat onze moslimvriend bilo schrijft? Men moet maar rekening met religieuze gevoelens in het M-O. Ook in Zweden. De gemiddelde moslim snapt het best en vindt het wel prima.

"en volgens mij kun je echt wel stellen dat als de cartoonist niet wordt afgemaakt, Zweden niet vol zit met radicale moslims die, wanneer al-Quaida het bevel geeft, allemaal opspringen en gaan moorden."
Wat jij volgens jou kunt stellen is nonsens. Je stelde dat je conclusies kan trekken over de religieuze beleving van moslims in Zweden en Europa; de invloed en aanhang van Al Quaida in Europa als hij niet wordt vermoord. Daarover kun je logischerwijs helemaal geen conclusies uit trekken. Er hoeft er namelijk ook maar eentje te zijn die hem wel wil vermoorden. Dat is het punt.

Het punt is niet dat alle moslims (of een meerderheid of een groot deel) radicaal zijn; het punt is dat vanuit religieus oogpunt een moordoproep wordt gedaan en dat mensen als jij en bilo dat eigenlijk wel goed vinden. Of tenminste vinden dat ze dat recht hebben en dat bedreigen met de dood omwille van een mening over een religie moet kunnen. En dat als je niet wil worden afgemaakt uit naam van allah dat je dan je mond moet houden.
En het punt is dat de overgrote meerderheid van de moslimgemeenschap dat best vindt want Mo de pedoprofeet beledigen mag niet. Wil je weten hoe de religieuze beleving is in Europa? Zo ongeveer:
video.google.com/videoplay?docid=26685...
Dat betekent niet dat alle moslims radicaal zijn, dat beweer ik nergens. JIJ beweert dat je de conclusie kunt trekken dat INDIEN Lars Vik NIET wordt vermoord dat je dán kan concluderen dat de meeste moslims niet radicaal zijn. Tsja, dat is een vrij loze conclusie uit een logisch onzinnige redenatie. Dat kun je namelijk nu ook wel stellen, zonder die redenatie. Dat volgt niet uit het niet vermoord worden van Lars. Het gaat erom: er hoeft maar ééntje te zijn.

koerbagh ? | 15-09-07 | 18:20

@vander F 15-09-07 @ 18:11
De duivelsverzen was voor hun tijd. Je hoort er Rusdi ook niet meer over.

-edit | 15-09-07 | 18:13

@gideonscience 15-09-07 @ 18:08
Ik begin je te begrijpen, denk ik. Jouw definitie van een open samenleving is inderdaad een utopie. In mijn definitie van een open samenleving is er juist ruimte voor andersdenkenden. Daardoor is er ook polarisatie. Onontkoombaar.

-edit | 15-09-07 | 18:12

King of controversy 15-09-07 @ 17:21
Komt doordat jou idealen geen conflikt hebben met de toenemende verandering van Europa en de wereld. En doordat je liever zwijgt ipv te kiezen voor openheid, tolerantie en vrijheid.

Het_leuke_zuiden | 15-09-07 | 18:11

@King of controversy 15-09-07 @ 17:50,
niet zo benepen denken KOC,
tekeningetje, Al Queida..
Ik heb hier de Duivelsverzen in de kast staan, daar heb ik Al-Qeida nooit over gehoord.

Of ze lezen geen boeken, bij Al-queida, kan ook, dat verklaard dan weer dat ze zo boos op plaatjes worden.

vander F | 15-09-07 | 18:11

-edit 15-09-07 @ 17:58
ik begrijp wat je bedoelt en wat je wil uitleggen. feit blijft dat die open samenleving altijd al een mooi fabeltje is geweest. we hebben te maken met veel ego's, veel verschillende groepen, het volk en de regering etc etc... er is teveel "chaos" (mooi he, die verwijzing;) ) die de samenleving er van weerhoudt om ooit echt open te zijn. sterker nog: polarisatie neemt alleen maar toe. open samenleving is een mooi concept, maar jammer genoeg niet haalbaar.
mensen van hogerop kunnen veel bepalen maar iets als een open samenleving kan je niet opleggen, dat zit tussen de oren. collectief gezien is het jammer genoeg, fictie.

gideonscience | 15-09-07 | 18:08

@de honden blaffen... 15-09-07 @ 18:01
Dat is inderdaad de vraag. Zou goed zijn om daar eens een fatsoenlijk onderzoek naar te laten doen. Wat wel het geval is, is dat we in 0031 het aantal dodelijke slachtoffers in de laatste 10 jaar als gevolg van haatzaaiende oproepen op 1 hand kunnen tellen. Dat zegt in mijn opinie ook iets over de dadendrang van de moslim hier.

-edit | 15-09-07 | 18:06

de honden blaffen... 15-09-07 @ 18:01
Filip de Winter zegt hierover: ik word hier bang van.
Vervolgens word hij via de rechter veroordeeld vanwege discriminatie.
Ik raad iedereen aan om The legend of the overfiend te kijken. Anime over de creatie van de wereld, en zijn ondergang. Voor een tekenfilm best diep geredeneerd.
Ps: dit is wel godslastering, dus ik adviseer christenhonden af te kijken naar deze manga, er komt namelijk vooral in het eerste deel 3 dubbele penetratie voor door onderwezens in de mensenwereld.

Het_leuke_zuiden | 15-09-07 | 18:05

-edit 15-09-07 @ 17.40
De vraag is hoeveel moslims in het westen het volgende citaat verwerpen:
Deze belediging en de weigering deze belediging gelaten te ondergaan is niet meer dan een uiting van het grootste conflict in de wereld, dat tussen valsheid en verheven Goddelijke waarheid. De Clash of Civilizations tussen enerzijds het secularisme, de beschaving die dus belediging van miljarden rechtvaardigt en verder ondermeer extreme armoede van miljarden rechtvaardigt ten gunste van extreme rijkdom van de heersende klasse. En anderzijds, de oplossing voor de ellende die het secularisme tot stand heeft gebracht in de wereld, Islam, de ideologie die tot uitdrukking komt in haar staat de Khilafah. Bij deze aanschouwing van de vuiligheid die het liberaal secularisme over de wereld verspreidt, hebben de moslims zich achter Islam en haar oplossing in de vorm van de Khilafah-staat geschaard. En wanneer de moslims zich verenigen achter Islam, dan is de dag van terugkeer van deze verlossing voor de mensheid niet meer ver af. En wat een gezegende dag zal dit zijn!

de honden blaffen... | 15-09-07 | 18:01

Bij dezxe een beloning voor diegen, die Al quaida eens en voor altijd uit de wegf ruimt. Ik heb het zo gehad met die gasten. Ze verstieren dit tijdperk en voegen verder niets toe. Dood aan terroristen. Join me against the strugle against Al Quada.

krommeteen | 15-09-07 | 18:01

@Lizzard 15-09-07 @ 17:57
Precies. Geheel conform de cao.

-edit | 15-09-07 | 18:00

@gideonscience 15-09-07 @ 17:50
Punt is dat je hier vrij van a naar b kunt gaan. Wanneer je je aan de normale regeltjes houdt, houdt niemand je tegen. Doe ik al jaren en velen met mij hier. Sterker: je kunt nu zonder gecontroleerd te worden de grens over in een groot deel van Europa. Laatst naar Italië gereden zonder oponthoud, behalve tanken en eten. Dát is wat ik bedoel met een open samenleving. Probeer maar eens van Noord naar Zuid Korea te reizen. Succes.
.
Een open samenleving biedt vele voordelen, maar heeft als nadeel dat mensen lastiger te controleren zijn. En dus ook de groep mensen die je liever wel in de gaten wilt houden. Dat is mijn punt.

-edit | 15-09-07 | 17:58

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 17:57

@Lizzard 15-09-07 @ 17:50
.... veel buitenlanders, waaronder veel kleaudtzakjes die volgens velen allen met de kromzwaard in de hand klaarstaan de fatwa, uitgeroepen door de kamelen uit de woestijn uit te voeren. Tsja.

-edit | 15-09-07 | 17:53

-edit 15-09-07 @ 17:35
wat jij schetst is een utopium -edit. die open samenleving klinkt erg gemoedelijk, maar zo werkt het niet. wat ik probeerde uit te leggen is dat openheid in veel elementen valt terug te vinden ook in onderdrukking. kijk, jij en ik weten dat het anders kan, maar het overgrote deel van n-korea is blij met wat ze hebben. gek maar waar. die open samenleving bestaat niet, en als die bestaat is t in een onderdrukte/ totalitaire samenleving. en dat heeft weer te maken met perceptie.

gideonscience | 15-09-07 | 17:50

@koerbagh ? 15-09-07 @ 17:48
Ok. LOL. Toegegeven. Maar wel een beetje karikatuur van wat ik bedoel en dat weet je zelf ook.

-edit | 15-09-07 | 17:50

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 17:50

@ sockpuppet
De kans lijkt mij vrij klein dat alle moslims van Zweden opeens buikloop gaat krijgen
Nee, wat we hier zien is een vervolg op de uitspraak:""they vote with their feet". De moslims in Zweden gaan nu ook een keuze maken, tussen de geloofsversie zoals die door al-Quaide beleeft wordt, en tussen een meer westerse manier van leven. Ik zou willen zeggen dat de moslims in Zweden gaan stemmen met hun zwaard. Die keuze maakt elke moslim zelf.
@ koerbagh 17:35
"Wat je kunt zeggen van dit bericht is dat het blijkbaar voor de moslims heel gewoon is dat er omwille van een mening, een tekeningtje een oproep wordt gedaan om de maker te vermoorden"
Nee, wat je van dit bericht kunt zeggen is dat mongolen van al-Quaida het heel normaal vinden om geld ophet hoofd van je vijand te zetten. (en misschien kun je zelfs zeggen dat, omdat de Amerikanen dat eerder op al-Quaida toepasten, dat al-Quaida het kennelijk een zeer effectieve methode heeft gevonden. En dat is dan weer goed nieuws).

en volgens mij kun je echt wel stellen dat als de cartoonist niet wordt afgemaakt, Zweden niet vol zit met radicale moslims die, wanneer al-Quaida het bevel geeft, allemaal opspringen en gaan moorden. Dat is gewoon een empirische waarneming. Al-Quaida heeft namelijk zojuist dat bevel gegeven, en we zullen wel eens zien hoeveel moslims daar gehoor aan zullen geven.

King of controversy | 15-09-07 | 17:50

Nou heb ik net een buurt enquete gehouden op Vaillantlaan en ik moet zeggen dat de uitkomst onverwacht mild is.
Ruim 70% van de ondervraagde moslims was het wel eens dat de tekenaar dood moet echter het halal slachten als een lam hoefde niet voor hun. De miljoenen van Vogelaar en Ter Horst beginnen hun vruchten af te werpen. De resterende 30% was van mening dat de fatwa duidelijk was.

capo | 15-09-07 | 17:49

@Lizzard 15-09-07 @ 17:45
Dan heb ik nieuws voor je: ik werk in kanaleneiland.

-edit | 15-09-07 | 17:49

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 17:45

die tekening is zo slecht.
ik zeg: handen eraf
tenzij hij zn voeten heeft gebruikt.
dan zeg ik: voeten eraf

Ali Bi | 15-09-07 | 17:45

Lizzard 15-09-07 @ 17:40
Zucht, ik ken ook zo'n hoekie waar ze elke ochtend staan, om je te naaien als je naar je werk gaat.
Maar het was al een poosje bekend, justitie functioneerd alleen als ze een acceptgiro kunnen sturen.

Maaknieuitjoh! | 15-09-07 | 17:43

@Lizzard 15-09-07 @ 17:40
Dan heb ik medelijden met je. Als ik naar mijn werk ga, zie ik nooit politie en zeker niet op iedere staathoek. Daarnaast telt 0031 vele straathoeken meer dan er politieagenten zijn. Klein adviesje voor je: Hans Anders, wellicht?

-edit | 15-09-07 | 17:42

@de honden blaffen... 15-09-07 @ 17:38
Ik denk ook dat duidelijk is dat de meeste moslims in het westen het ook wel relativeren. Meestal vinden ze het smakeloos, maar dat mag natuurlijk. De heftige demonstraties n.a.v. de cartoonrellen vonden dan ook plaats in de minder ontwikkelde gebieden van deze aardkloot en in het westen viel dat wel mee. Zeker in vergelijking.

-edit | 15-09-07 | 17:40

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 17:40

StijlvolRechts 15-09-07 @ 17:20
Daarom ga ik ook nooit naar het voetballen.
Het blijft onbegrijpelijk dat mensen zich "tot in het diepst van hun ziel gekwetst" kunnen voelen door een paar tekeningen,of de term"geitenneuker"etc.
Deze dingen moet je in een samenleving als de onze kunnen relativeren.
Kun je dat niet omdat je een volgeling van het boek bent kun je beter naar Iran of Saudi Arabie gaan waar je onder gelijkgestemden leeft.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 17:38

zal ik ook maar op Bilo reageren dan:

Gast, als 'jullie' zo tolerant zijn, waarom is het dan zo ongeveer onmogelijk om een christelijke kerk in het middenoosten te hebben?

www.katholieknederland.nl/actualiteit/...

Bij 'jullie' (*patent op device om kaf van koren te scheiden gewenst*) gaat het er net zo aan toe, en nog veel erger.
Dan hebben 'jullie' het zo slecht nog niet hier of wel? Als wij het voor 'jullie' beter maken, ga jij je dan inzetten voor de christenen daar? Dacht 't niet...

Zo'n cartoonist maakt n tekeningetje, probeer t eens weg te lachen. Dat helpt en je zal je beter voelen. Relativeren is een woord dat iedere wereldburger zou moeten kennen. Dan zullen jij en de 'jouwen' een stuk meer bereiken, maar goed dat is natuurlijk tegen dovemansoren gericht.

wtf? | 15-09-07 | 17:36

bello 15-09-07 @ 16:10
Naar het paradijs? Ben je gek!

Als zo'n moordzuchtige knakker aan de hemelpoort komt zal Petrus hooguit aan Jezus vragen of hij een taxi besteld heeft.

Lamenielachen, religie, barf!

Maaknieuitjoh! | 15-09-07 | 17:36

@Lizzard 15-09-07 @ 17:26, @gideonscience 15-09-07 @ 17:29
Een open samenleving is een samenleving waarin men zich vrijelijk kan bewegen en uitten zonder dat op iedere straathoek een plisieman of militair staat. Dat heeft juist niets met een homogeen gedachtedoed te maken. Tsjonge jonge, zeg. Landen waarin een zogenaamd homogeen gedachtengoed aanwezig is (althans volgens hun leiders) zijn niet bepaald open te noemen. Ik noem een Noord-Korea.

-edit | 15-09-07 | 17:35

"Wat zegt dat dan over
a) de aanhang die al-Quaida hier in Zweden en Europa heeft
b) Hoe groot de invloed van al-Quaida is op moslims in Zweden en Europa
c) Hoe de religie beleefd wordt door de moslims in Zweden en Europa"
@King of controversy 15-09-07 @ 17:09:

Helemaal niks. Het zegt helemaal niks. Je kunt de redenering in elk geval al helemaal niet omdraaien, zoals jij impliciet stelt. "Als blijkt dat de cartoonist NIET wordt afgemaakt zijn de moslims in Zweden allemaal beschaafde en goedwillende burgers, heeft Al-Quaida geen invloed in Europa en wordt religie in Zweden en Europa heel anders beleefd dan in het Midden-Oosten."
Dat is drogredeneren, King. Da's 'Post hoc ergo propter hoc' en het omdraaien van de proposities. Daar kun je niks uit concluderen.
Het enige dat je er dán uit zou kunnen concluderen is dat de persoonsbescherming in Zweden blijkbaar in orde is, of dat Lars Vik zichzelf blijkbaar zo goed verbergt dat ze hem niet kunnen vinden.

Wat je kunt zeggen van dit bericht is dat het blijkbaar voor de moslims heel gewoon is dat er omwille van een mening, een tekeningtje een oproep wordt gedaan om de maker te vermoorden en dat er naar alle waarschijnlijkheid idioten zijn die aan die oproep gehoor willen gaan geven en dat de meerderheid van de moslimgemeenschap dat wel o.k. vindt en dat de vrijheid om te zeggen wat je wilt over de koran, allah, mohammed en islam voor een moslim gesmoord mag worden in bloed.
Ik hoor/lees/zie het tegendeel namelijk niet.

koerbagh ? | 15-09-07 | 17:35

King of controversy 15-09-07 @ 17:09
Je was al vrij duidelijk. Als er niks gebeurt betekent dat niks. Je kunt er van alles achter zoeken, vooral waar je eigen voorkeur naar uitgaat, maar je weet het niet. Niemand weet of een aanslag op het laatste moment wegens buikloop werd afgeblazen of wegens plotselinge geloofsafval.
Dreiging is serieus te nemen als de risico's serieus zijn. Daarvan i s in het verleden genoefg gebleken.
Wat zou jij afleiden uit het feit dat 'roesjdi' niet 'daut' is gemaakt terwijl er een paar jaar geleden zo mooi op de Dam om werd geroepen door aanhangers van het vredesgeloof? Dat diens beveiliging overbodig was? Droom dan maar verder.

sockpuppet | 15-09-07 | 17:33

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 17:32

onze samenleving is verre van open... die kan alleen verkregen worden door een homogeen gedachtegoed die door iedereen wordt aangenomen. in de film equilibrium heerst een open samenleving, heeft niks te maken met openheid maar met absolute gelijkheid.

gideonscience | 15-09-07 | 17:29

Hoeveel extra heeft mohammed bouyeri gevangen voor het afslachten van Theo van Gogh?

solidstate | 15-09-07 | 17:29

bilo 15-09-07 @ 15:37
Eh.. Bilo? Ben jij belazerd! Deze godsdienst zit in hetzelfde stadium als het christendom 400 jaar geleden. Lijkt me niet dat we ze moeten stimuleren om daar te blijven.... Heeft met cultuur heel erg weinig te maken. Tenzij je het op commando en ritueel afslachten van mensen vanwege een tekening of uitgesproken mening cultuur vindt.

uberdude | 15-09-07 | 17:27

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 17:26

Ik snap die cartoon geloof ik niet helemaal. Mohammed (Pedo Is Zijn Vak) heeft hier het lichaam van een tekkel en wie staar er rechts naast dan? Z'n broer?

De Vrolijke Kaafir? | 15-09-07 | 17:24

@King of controversy 15-09-07 @ 17:09
Helemaal juist, KoC! Goede analyse van het probleem.
We moeten de reiktweidte van de debiele oproepen uit de woestijn niet overschatten in het westen. Tegelijkertijd moet je naar aanleiding van zo'n oproep de cartoonist in bescherming nemen. Aan gekken valt weinig te doen. Dat opzich heeft niets met de Islam te maken, maar is meer een gevolg van een open samenleving. Die is nou eenmaal niet zonder risico's.

-edit | 15-09-07 | 17:24

islam is vrede je weet tog

lachendnaarhuis | 15-09-07 | 17:22

@ het leuke zuiden 17:16
Volgens mij doe ik dat ook helemaal niet.

King of controversy | 15-09-07 | 17:21

de honden blaffen... 15-09-07 @ 17:11

ik ga hier een vergelijking bijhalen die ik in vorige topics ook gemaakt hebt. Stel je bent een normale supporter die naar het voetbal gaat. Een stelletje hooligans verpesten de sfeer en de ME begint te hakken. Maar wel zo dat ze nergens meer naar kijken. Ook jij word geslagen en hardhandig weg gestuurd of misschien zelfs wel gearesteerd. Dit gebeurd zo'n 4 wedstrijden achter elkaar buiten jou schuld om. En weer krijg je een zaaier van de lat van meneer de me'er.. Ik durf bijna te wedden dat ook jij je mond niet houd en misschien zelfs wel met stenen gaat gooien. Vanaf dat moment ben jij ook een Hooligan of je nou wil of niet...

StijlvolRechts | 15-09-07 | 17:20

King of controversy 15-09-07 @ 17:09
Je moet niet buigen voor slechte invloeden, en je moet geen consessies doen aan je idealen. Hierover valt niet te onderhandelen, nochthans te discussieren.

Het_leuke_zuiden | 15-09-07 | 17:16

4LXS 15-09-07 @ 17:11
LOL.
Alleen een kenner ziet gelijk echte kunst.

Boze Buur | 15-09-07 | 17:16

@ Koerbagh @ 16:56

Feitelijk zeggen ze "tja, als je niet afgemaakt wil worden, dan moet je je bek houden"

En dat is de spijker op zijn kop.

bello | 15-09-07 | 17:16

StijlvolRechts 15-09-07 @ 17:00
Een "moslim die het goed bedoeld" zal nooit radicaliseren.
We moeten goed beseffen dat diegenen die zich "gematigd moslim" noemen volgens de letter van de koran geen moslim zijn maar ongelovigen.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 17:11

Denkt: alleen idioten nemen idioten serieus.

volksmenner | 15-09-07 | 17:11

Boze Buur 15-09-07 @ 17:07
Prachtig vormgegeven stukje kunsdt. Mooie tegenstelling tussen het onschuldige kuikentje en het boze schaap. Goede diepte-verhoudingen. Emotioneel, het eenzame bloemetje op de voorgrond. Goede tekst, ook. Originele vormgeving van het gras.

4LXS | 15-09-07 | 17:11

@ koerbagh 16:56
Je mist het punt, zoals wel vaker
Hier, ik zal het even duidelijk zeggen: dit is een schandalige oproep van die halal hufters uit de woestijn. Dat is het morele standpunt. Maar je kunt hier ook zeer praktisch naar kijken:
Stel je voor dat deze cartoon inderdaad als zeer kwetsend wordt ervaren. Tel daarbij op dat de mongolenbrigade uit de woestijn nu een flinke beloning uitlooft voor de kop van de tekenaar.
Je zult het met me eens zijn, dat deze twee factoren de kans op een moordpoging nogal verhogen. Dat de kans op een Zweedse Bouyari enorm toeneemt, nietwaar?
Met dat in gedachte, lees mijn comment nog eens over: Stel je nu eens voor dat er geen enkele moslim de behoefte voelt om zijn kromzwaard uit het vet te halen. Wat zegt dat dan over
a) de aanhang die al-Quaida hier in Zweden en Europa heeft
b) Hoe groot de invloed van al-Quaida is op moslims in Zweden en Europa
c) Hoe de religie beleefd wordt door de moslims in Zweden en Europa

En ja, gekken zul je altijd hebben. En gekken lopen ook in Zweden rond. Als er zometeen zeg 1 of 2 moslims worden opgepakt, dan zegt dat helemaal niets. Dat waren mijn punten, schnappie?

King of controversy | 15-09-07 | 17:09

@StijlvolRechts 15-09-07 @ 17:00
'het resultaat daarvan kan zijn dat ook moslims die het wel goed bedoelen gaan radicaliseren'
omdat ergens een Zweed een kriebeltekeningetje maakt?

vander F | 15-09-07 | 17:04

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 17:03

En 50.000 dollar extra als de tekenaar wordt afgeslacht als een lam...

Dus een halal slachting?

volksmenner | 15-09-07 | 17:03

"IN een boodschap op internet" mogen wij onbeduidende reguurders wellicht een link naar een site waar dit staat of enige uitleg welke baardmans dit zegt en wat zijn invloed is. Kan iemand die baardmans ook even een boterham geven, een hypo als gevolg van ramadan heeft gekke gevolgen.

spooky | 15-09-07 | 17:02

@ mijzelf! Nu doe je het weer stomme luster! Het is natuurlijk @ alpha_mannetje 15-09-07 @ 16:53

Ja ja posten heb ik nog niet zo onder de knie ;)

StijlvolRechts | 15-09-07 | 17:01

Ach, het is weer eens zo ver... Gewoon negeren, dan hebben ze vanzelf wel in de gaten dat ze niet serieus genomen worden. Probleem opgelost.<br>
Fuck Religion!!

Sulfuric-Acid | 15-09-07 | 17:00

@ StijlvolRechts 15-09-07 @ 16:43

Jawel hoor. Ik zeg ook alles wat ik wil. Ook tegen mijn collega die moslim is, we maken er zelfs grappen over. Het enige wat ik eigenlijk zeggen wil is dat er misschien meer rekening met elkaar gehouden kan worden. He bah ik klink nu wel erg links. Stel wij noemen jou moeder stelselmatig een hoer en we gaan haar ook nog eens tekening in de meest vreemde standjes en iets met herders van maken. Nu mag je een enorme kille vent zijn en zeggen dat het je geen reet intreseerd, maar je kan er ook enorm pissig om worden. Als het een keertje gezegd word okee maar stelselmatig kan niet anders als gaan irriteren. Misschien is dit niet het juiste voorbeeld maar ik probeer een punt te maken. Je hoeft van mij geen rekening met Moslims te houden als je dat niet wil maar het resultaat daarvan kan zijn dat ook moslims die het wel goed bedoelen gaan radicaliseren. Feit is wel ze zijn er nu eenmaal en ervan af komen we nooit. Maar je moest eens weten hoeveel moslims er net zo denken als wij, het jammere daarvan is dan wel weer dat je ze niet hoort...

StijlvolRechts | 15-09-07 | 17:00

Verdikkeme. Lig ik eventjes een uurtje te pitten op de bank, zijn alle flauwe grappen al gemaakt. Nou ja. Voor zover ik de koekenbakers bij Al-Qaeda ken, krijg ik in de loop van het jaar wel nog een keer een kans.

Cookie v. eigen deeg | 15-09-07 | 16:57

@King of controversy 15-09-07 @ 16:37:
Je mist het punt, zoals zo vaak. Er hoeft maar ÉÉN Mohammed Bouyeri te zijn. de reactie van bilo illustreert het prachtig. In plaats van te staan voor de vrijheid van meningsuiting (dus ook de mening dat het een KUT-cartoon is), vergoeilijkt hij deze "fatwa" cq. openbare personeels-advertentie voor een huurmoordenaar met het argument dat we rekening moeten houden met "religieuze gevoelens".
Punt 1: Dan zit de religieuze overtuiging niet erg diep, als je door een paar lijntjes van een pen beledigd bent.
Punt 2: Een moord-oproep van uit religieuze motieven strookt niet met het eigen adagium "islam is vrede".
Punt 3: De religieuze moslim gemeenschap in het westen spreekt schande van de cartoon, en dát mag, ze genieten de vrijheid van meningsuiting, maar ik hoor NOOIT een afkeuring vanuit die gemeenschappen over dit soort oproepen die juist dergelijke vrijheden om zeep willen brengen, maar altijd weer een censuuroproep à la bilo.
Feitelijk zeggen ze "tja, als je niet afgemaakt wil worden, dan moet je je bek houden". En dat vinden ze heel normaal. En jij dus blijkbaar ook.

koerbagh ? | 15-09-07 | 16:56

@ StijlvolRechts 15-09-07 @ 16:43
Maw, we moeten niet alles kunnen zeggen?

alpha_mannetje | 15-09-07 | 16:53

zie ik daar trouwens rechts op de cartoon een VW-busje ? is dat wel halal ? moet de tekenaar nu niet 2 keer gedooderd worden ?

toshke | 15-09-07 | 16:52

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 16:48

Ik woon in Zweden en ik kan u allen mededelen dat hier OOK een enorm aandeel aan moslims woont. Ik ben van mening, hoe het nu is, het een verarming van dit land is in plaats van een verrijking. In elk opzicht slagen zij er niet in (met uitsluiting van een zeer klein aantal) om zich daadwerkelijk aan te passen. Daarmee bedoel ik alle generaties, met verschillen in gedrag natuurlijk.
Affijn je kan niet deze al qaida figuren garant stellen voor een "heel
" geloof. Islam als geheel is naar mijn mening een niet zozeer vredelievend, maar werkelijk haatzaaiende geloof onder de geloofsbelijder. Ik heb het dan over de werkelijke koran en hoe het in 611 na gristus werd gepraktiseerd.
In elke religie is er een bepaalde kern van fundamentalisten, die het net iets beter willen doen of een andere overtreffende trap willen maken. Volgelingen zijn vaak de grootste groep en dat is bij deze religie ook het geval. Schaapjes die blindeling een gedachtegoed volgen zonder er bij stil te staan of het nou eigenlijk wel reeel is om zo te denken, of om vragen te stellen aan zichzelf.
De samenleving waar wij in leven is zeer complex en niet voor elk persoon weggelegd om er diep op in te gaan. De een kan het niks interesseren, de ander reageert zeer extreem en de ander kan het werkelijk geen bal interesseren. Wij allen zijn een mengeling en verstrengeling van onze emoties, ratio en ga zo maar door.
Komt dit ooit goed met woorden, NEE kan ik u antwoorden, daarvoor is deze samenleving gewoonweg TE complex. Wel kan ik u garanderen dat we afstevenen op een debakel, want dames en heren er komt namelijk geen einde aan, totdat er een bepaald iets zich gaat voltrekken. Ik neem aan dat u zich wel een voorstelling kan maken.
Tot slot, tekenaars, blijf lekker tekenen en ga niets uit de weg. Moslims an sich zijn degenen die er 90% van de keren ervoor passen om zich aan te passen aan alles wat hen vreemd is. Een gesloten groep dus. Als progressief Europa kunnen we dat eigenlijk niet hebben. We hebben er mee te dealen, maar een oplossing... tja, die is er niet. Verschillende samenlevingen, culturen en religies zijn een feit... vredelievend en respecterend (vervelend woord) ermee omgaan is een tweede. Ik heb mijn hoop opgegeven, ik neem nog even een knackebrod met boter en irriteer me aan de gedachte dat Islam dominant is en afstevent op werelddominantie. Een grap? I think not.

gideonscience | 15-09-07 | 16:46

@ StijlvolRechts 15-09-07 @ 16:43

jij wil voor sinterklaas zekers en vast een tulband en een schap kadeau ?

toshke | 15-09-07 | 16:45

Dit kan nog wel eens erg vervelend aflopen voor meneer de tekenaar. Ik bedoel 150.000 eurie zijn een hoop schaapjes. Maar goed ergens kan ik wel begrijpen dat de Moslims zich beledigd voelen. Zo tekening raakt meer mensen dan alleen de smerige uitwas van de moslims. Ook de normaale brave moslim (Je echt ze bestaan, ik er een paar) voelt zich hierdoor in zijn eer aangetast. Het is en blijft dezelfde profeet die beledigd word. Ik keur hiermee natuurlijk niet goed dat de tekenaar dood moet een beetje zelfspot moet kunnen. Maar wij hebben als niet gelovigen of als christenen geen idee hoe diep hun liefde voor de profeet zit. En ja ook ik maak me schuldig aan moslims bashing maar ben me relativerings vermogen gelukkig niet verloren. Ik sprak toevalig laatst met een collega die een Moslim is. Hij zei het volgende. "Ik kan wel begrijpen dat de mensen het zat zijn en zulke tekeningen maken om ons te krenken. Maar het is ook mijn profeet en kan niet zeggen dat ik er om kan lachen" Zo maken we dus van de gematigde moslims extreme.. Dat zette me wel even aan het denken ja. Hoe hard ik er ook om kan lachen.

StijlvolRechts | 15-09-07 | 16:43

Eens kijken of Wilders hier ook commentaar op heeft. Ik bedoel: die cartoonist wordt toch net zo goed met de dood bedreigd? Ik bedoel: die moslims zijn ook geen lievertjes.

-edit | 15-09-07 | 16:43

mooi zo, en nu alle in europa wonende moslims persoonlijk verantwoordelijk stellen voor de uitspraken van hun "gekozen" leiders. begrijp trouwens heel de heisa rond die tekening niet. mohamed IS toch een hond ???

toshke | 15-09-07 | 16:43

religion is war 15-09-07 @ 16:40
China is kapitalistischer dan Nederland op dit moment, maar hoe je het went of keert, doden door religie of doden door de staat, maakt eigenlijk weinig uit.

Het_leuke_zuiden | 15-09-07 | 16:42

ieslam ies vreede, toch ?

toshke | 15-09-07 | 16:41

@Het_leuke_zuiden 15-09-07 @ 16:38
Nee, communisme, dat is leuk. Ook maar een paar doden op hun geweten.

religion is war | 15-09-07 | 16:40

Nah, volgens mij is de vaart er een beetje uit bij 'Razendsnel'.

bello | 15-09-07 | 16:39

Weet je wat scheelt, China is atheistisch. Mocht Europa geassimileerd worden door de Islam, dan is er nog altijd het China dat ons komt redden!

Het_leuke_zuiden | 15-09-07 | 16:38

Maar goed, wat is de conclusie als, nadat de Ramadan over is, er geen enkele poging is ondernomen om de tekenaar te vermoorden? Dat moslims in Zweden toch misschien allemaal een stukje minder radicaal zijn dan dat menig reaguurder zich hier voorstelt?

King of controversy | 15-09-07 | 16:37

Honden zijn liev, die beledigen niet.

4LXS | 15-09-07 | 16:35

@Razendsnel 15-09-07 @ 16:18:
Ik zal even je hele reactie citeren:
Ik vraag me af wat er gebeurt als er ineens spotprenten van Wilders of Verdonk verschijnen. Dan staat men op deze site ook ineens op de achterste pootjes. Niet op dezelfde manier als de radicale moslims, maar dan is zo'n spotprent wel weer ineens fout en kinderachtig, etc.
Niet dat ik het eens ben met Al Qaeda hoor m-a-a-r w-e-l m-e-t B-i-l-o-'s p-o-s-t."
Razendsnel 15-09-07 @ 15:51

Dáár reageer ik dus op. Misschien dat je het nu wel snapt.

koerbagh ? | 15-09-07 | 16:33

@ernieenbert,
Met verschgeraspte nootmuskaat, en een wit wijntje!
Maar dat maakt jullie geen racisten, hoogstens smulpapen.

fuckje | 15-09-07 | 16:30

bilo 15-09-07 @ 15:37
Wat is dat voor kleuterklasopmerking? Zij verspreiden ook geen Jezus tekeningen, dus wij mogen dat ook niet van Mohammed. Als ik rekening houdt met de gevoels van het midden-oosten dan pleeg ik inbreuk op mijn identiteit. Waarom? omdat alles gezegd moet kunnen worden

Het_leuke_zuiden | 15-09-07 | 16:30

@ Razendsnel 15-09-07 @ 16:18
Jij leest wat je wil lezen,

Dolf Janssen noem ik zielig ja (niet omdat ie Wilders afmaakt, maar omdat hij dat te makkelijk doet en niet grappig is), maar Geenstijl plaatst genoeg materiaal (zoals het genoemde Chucky filmpje wat je niet eens bekeken hebt volgens mij), maar dat wil je niet horen.

Ik veroordeel je niet, ik heb het over je drijfveren. Overigens ben ik heel mild, want ik gooi het op P.C. Dat is een stuk beter dan fascist vind je ook niet?

En, het is algemeen bekend dat 'die gasten' niet sporen, dat is wel heel makkelijk... half Amsterdam West stond te juichen toen die torens vielen, maar als het er op aankomt is Al Qaeda een splintergroepering, die niks te betekenen heeft (Nou ja in jouw interpetatie dan). Dan vraag ik jou, hoe kan een een miniscule groep excentriekelingen, die absoluut geen steun vinden in de rest van de wereld, hele landen in z'n greep houden, tienduizenden laarzen laten marcheren en een paar miljard rondpompen?

alpha_mannetje | 15-09-07 | 16:28

@Razendsnel 15-09-07 @ 16:05:
Appa? De Appa die heeft gezegd "Als ik Wilders ooit tegen kom, is ie van mij. Egt iek sweer het je!" Die Appa? De moslim reppert die zélf bedreigingen uit? Die? www.geenstijl.nl/mt/archieven/995251.h...
Ik kan in de commentaren in dat topic wel het welgemeende advies en de hartgrondige wens "ga eens deaud" vinden, maar ik zie geen reaguurder die een geldbedrag uitlooft om hem om te leggen. Het gaat niet om beledigen, de vrijheid van meningsuiting betekent namelijk óók het recht om je beledigd te mogen voelen, indien de aanleiding daarvoor bestaat. De grens ligt bij geweld of het oproepen daartoe dan wel met geweld dreigen.
Hans Teeuwen legt het je nog 1x uit: www.dumpert.nl/mediabase/25169/d1ad3df...

koerbagh ? | 15-09-07 | 16:27

Day_Of_The_Triffids 15-09-07 @ ROLF

idv01 | 15-09-07 | 16:26

@Razendsnel 15-09-07 @ 16:20

Aha, ik begrijp dat jij het denkbeeldige wezen mohammed dus wel eens ontmoet hebt en dus weet hoe 'hij ' eruit ziet? Knap van je...

bello | 15-09-07 | 16:25

Inmiddels heeft ook de kynologenbond een fatwa over de cartoonist uitgesproken.

de honden blaffen... | 15-09-07 | 16:24

Monaco.

Dank voor de tip, ook namens het lam.

Zoetwaterpan haring.

Het lam kan niet wachten.

* soms he, heel soms verlangen ernieenbert naar draadjes vlees met spruitjes en gekookte aardappels*

Maakt dat ons een racist?

ernieenbert | 15-09-07 | 16:23

-weggejorist-

Lizzard | 15-09-07 | 16:20

die hofstadtgruppe 15-09-07 @ 16:12
'k Moet inderdaad zeggen dat het toch wel knap is dat ze er een mohammed uit hebben gehaald, zo slecht als dat het is. Het is dat het erbij staat dat het mohammed in spotprent is, anders had je het niet kunnen zien.

Razendsnel | 15-09-07 | 16:20

koerbagh ? 15-09-07 @ 16:05
Ik zal even een zin uit mijn eerste reactie citeren en spellen: 'n-i-e-t d-a-t i-k h-e-t e-e-n-s b-e-n m-e-t A-l Q-a-e-d-a'. Misschien dat je het nu wel snapt.

alpha_mannetje 15-09-07 @ 16:06
Valt me tegen dat je direct komt met 'zeurmormel' e.d. We zijn grote kindjes, wij kunnen vast wel discuseren zonder mensen direct te veroordelen toch?

Je zegt het heel mooi. Dolf Janssen wordt direct zielig genoemd door je. Dat is precies wat de moslims vinden van de cartoonist. Dat kan je toch wel enigszins vergelijken toch? En nee, jij looft geen 100.000 euro/dollar uit voor de dood van Dolf Janssen in vergelijking met Al Qaeda. Maar hey, het is algemeen bekend dat die gasten gewoon niet sporen.

Razendsnel | 15-09-07 | 16:18

Kudttekenaar!
Nu denkt men overal ter wereld dat westerlingen niet kunnen tekenen.

De God van Empel | 15-09-07 | 16:17

@ nattebever 15-09-07 @ 16:06

Daar had ik die oproep niet voor nodig, hoor.. Jij wel?

Robin Hood | 15-09-07 | 16:13

Die cartoon is inderdaad belabberd getekend, maar een simpele berisping van de hoofdredacteur volstaat volgens mij ook wel...

die hofstadtgruppe | 15-09-07 | 16:12

Wat is dit vredellievende volkje toch weer traag... De rooksignalen zijn zeker de verkeerde kant heen geblazen, want deze cartoon is ook al weer een tijdje geleden gepubliceerd.

Goed idee om een fotofuck te maken! En de leukste op een t-shirtje drukken.
Leuke gevangeniskleding voor allochtonen? Of alle allochtonen die voorwaardelijk hebben gekregen, verplicht met dit t-shirt naar de moskee?

idv01 | 15-09-07 | 16:11

ach, laat maar want ik speel immers al mee in de lotto, heb meer vertrouwen daarin.......

QB (ja die.....) | 15-09-07 | 16:11

bilo,

Van mij mogen ze jesus beledigen. Zolang ze maar niet aan Zeus en Sinterklaas komen.

Davitamon | 15-09-07 | 16:11

@Korreltje Zout 15-09-07 @ 15:55

Sterker nog, het is ook heel normaal dat Hamas bijvoorbeeld een pensioen uitkeert aan de nabestaanden van zelfmoordaanslagers. Vaak is dat een vast bedrag bij gebleken succes van de actie, en dan een bedrag per maand.

Oftewel: geef jezelf op als martelaar voor de jihad, verdien een zakcentje in je laatste dagen op aarde, blaas zoveel mogelijk mensen op en vervolgens ga je naar het paradijs en kan je familie rekenen op een pensioentje van Hamas.

bello | 15-09-07 | 16:10

Iemand die respect heeft voor een religie is per definitie niet goed bij zijn hoofd. Waarom ook zou je respect hebben voor onzin? Stuur die malloten naar een normale school.
De oproep om de cartoonist te doden is daarvan een mooie illustratie.

nattebever | 15-09-07 | 16:06

@ Razendsnel 15-09-07 @ 15:51
Grappig, volgens mij wordt Wilders elke 5 minuten wel belachlijk gemaakt, met name door zielige mensen als Dolf Janssen, maar ook wel op deze site (ik denk aan het Chucky filmpje) en behoorlijk ook trouwens (vergelijkingen met Hitler ed zijn niet van de lucht) en Rita, tja zoals Korreltje Zout 15-09-07 @ 15:59 al zei... jij bent zo'n p.c. zeurmormel doe toch ff normaal, zie je Wilders zich zelf al opblazen in VARA HQ?

alpha_mannetje | 15-09-07 | 16:06

@Hans Worst 15-09-07 @ 16:00
Het lijkt me een beetje op uitlokking, een islamtopic is goed voor megaveel comments. Goed voor de pageviews dus. Daar zullen gegarandeerd reacties tussen zitten die in de subjectieve mening van GS niet kunnen. Maar wie zegt dat degene die hier een virtueel ne*sch**t uitdeelt daar in real life niet toe in staat is? Hier niet commenten wat je in het echte leven niet meent is nu dus de regel. Beetje raar, want mijn mening over de islam kan door een moslim wel als extreem worden getypeerd. Dat lijkt me nu juist de bedoeling, dat een molsim dat vindt, misschien (wishfull thinking) gaan ze dan eindelijk wat ontspannener om hun maangodreligie.

religion is war | 15-09-07 | 16:06

@Razendsnel 15-09-07 @ 15:51:
En wanneer heb jij voor het laatst een oproep van de VVD of PVV voor een huurmoordenaar voor Jos Collignon of Opland gezien? Ik kan het me niet herinneren. Alle moslims mogen de prent fout en kinderachtig vinden. Daar zeg ik niks van. Ik vind het als tekening ook niet erg best en kinderachtig.
Maar waarom zou een Zweedse voor een Zweedse krant rekening moeten houden met gevoelens in het Midden-Oosten? Flikker toch een heel eind op.
Godverdomme.
Ze houden in Saoedie-Arabië ook geen rekening met mijn gevoelens als ze uit naam van een pedo-profeet vrouwen stenigen, homo's ophangen, handjes afhakken en kinderen verkrachten.

koerbagh ? | 15-09-07 | 16:05

Korreltje Zout 15-09-07 @ 15:59
Tsjah, daar heb je me ;-) Toch blijf ik wel bij mijn standpunt. Als Geenstijl bijvoorbeeld een topic opende voor het onderstaande lied, hadden de comments vol gestaan met beledigingen en misschien ook bedreigingen.

www.youtube.com/watch?v=z7IADuPpcok

Razendsnel | 15-09-07 | 16:05

@ bilo 15-09-07 @ 15:37
Dan in onze kranten ook maar geen foto's publiceren van zoenende mensen? Dat vinden ze in India namelijk heel onfatsoenlijk en beledigend.

Korreltje Zout | 15-09-07 | 16:04

Hoeveel heeft Bouyeri dan gekregen?

de honden blaffen... | 15-09-07 | 16:01

@ bilo 15-09-07 @ 15:37
Als de olie 'jullie' zo'n welvaart geschonken heeft wat doe je dan hier in het 'verdorveren' Europa?

De God van Empel | 15-09-07 | 16:00

religion is war 15-09-07 @ 15:56
Daarvoor is er ook het knopje "deze reactie is niet OK", maar dat schijnt dus niet te werken.

Hans Worst | 15-09-07 | 16:00

@ bilo 15-09-07 @ 15:37
Bilo, donder toch eens een end op met je roep om respect voor achterlijke culturen

Tobi | 15-09-07 | 15:59

@ Razendsnel 15-09-07 @ 15:51
Zie de pica van een paar berichtjes terug. Verdonk neuqend met Rutte.

Korreltje Zout | 15-09-07 | 15:59

@james Lastig

Prima idee! Geenstijl moet niet aanzetten tot haat en beledigen maar een fotofuck ridiculiseerd een vorm van status en macht (H.T), echt geenstijl dus!

Ben benieuwd!!!

Aerox | 15-09-07 | 15:59

@ bilo 15-09-07 @ 15:37
Pardon? Allereerst slaat je vergelijking nergens op want Jezus is ook heilig in de Koran maar vlaggenverbranding is zo'n beetje dagelijkse kost daar.
Verder... Ten tweede waarom de fuck zouden mensen niet meer kunnen doen in hun eigen omgeving omdat mensen duizenden kilometers dat liever niet zouden willen hebben? Nu nog mooier? Denk je dat ik me niet stoor aan die achterlijke retoriek? Vrouwen die rondlopen in een soort vuilniszakken (Als ze uberhaupt al buiten komen)? Premature genetalieverminking? Zie je mij een prijs op het hoofd van iemand stellen?

alpha_mannetje | 15-09-07 | 15:57

Ja Boeie, weer een debiele extreme soepbaard die onzin blaat, daarmee kan je half internet vullen.

bakoenin | 15-09-07 | 15:57

Misschien wel een beetje vervelend hoor, maar als GS geen extreme uitingen meer wil, waarom is er iedere dag dan weer een islamtopic?
Overigens, Al Qaida, ongezien de tyfus. Blijf lekker in die achterlijke bergen in pakistan, en bemoei je niet met culturen die honderden jaren verder in beschaving en ontwikkeling zijn.

religion is war | 15-09-07 | 15:56

Huh? Ik snap er werkelijk niets meer van. Islam is toch vrede,liefde en gezellieheid?

braadlap | 15-09-07 | 15:55

@ koerbagh ? 15-09-07 @ 15:50
Die is raak! Het is inderdaad raar dat er geld voor nodig is om vredesislamisten over te halen de belediging te vergelden.

Korreltje Zout | 15-09-07 | 15:55

Ach, Al Qaida verliest de ene kopstuk en strijder na de andere en moet nu al beloningen in het vooruitzicht stellen om moslims zover te krijgen dat ze gaan moorden.
Sicko's heb je helaas in elke bevolkingsgroep.

Sikkeneur | 15-09-07 | 15:53

@realiteitswaanzin 15-09-07 @ 15:46
Schitterend idee ... een fotofuck waarbij de pedofiel Mohammed (de tyfus zij met hem) op zoveel mogelijk manieren belachelijk gemaakt wordt.

Redactie, durven jullie het aan of zijn jullie ook bang voor die baardapen?

James Lastig | 15-09-07 | 15:52

@ ernieenbert 15-09-07 @ 15:38

Als volgt:
Slaughtering them in customary Islamic halal fashion: The lambs were hung by their hind legs, their throats were cut and their blood was collected in a barrel. They were then skinned, gutted and sold whole.
www.hvk.org/articles/0204/88.html

Zoetwaterpanharing | 15-09-07 | 15:51

Ik vraag me af wat er gebeurt als er ineens spotprenten van Wilders of Verdonk verschijnen. Dan staat men op deze site ook ineens op de achterste pootjes. Niet op dezelfde manier als de radicale moslims, maar dan is zo'n spotprent wel weer ineens fout en kinderachtig, etc.

Niet dat ik het eens ben met Al Qaeda hoor, maar wel met Bilo's post.

Razendsnel | 15-09-07 | 15:51

Blijkbaar is hebzucht en geldelijk gewin (de hoeksteen van het kapitalisme en van individualisme) nodig om mensen over te halen iemand te vermoorden vanwege een "belediging" en "kwetsen van religieuze gevoelens".
Het gekwetst zijn zelf is dus onvoldoende. De 72 rozijntjes die in de hemel op de "martelaar" wachten is blijkbaar ook niet genoeg. Nee, er moet nog met dollars (dollars? van het verderfelijk Amerika?) worden gestrooid.
Dan zit die gekrenktheid dus niet zo diep. Het is gewoon een ordinaire oproep voor een huurmoordenaar. In elk beschaafd land is dat strafbaar.

koerbagh ? | 15-09-07 | 15:50

En dat voor zo'n ontzettend slechte tekening...

KapiteinClaus | 15-09-07 | 15:50

En de islam is zo vredelievend .... nou kom op "liberale moslims". Vertel eens wereldwijd hoe belachelijk jullie dit vinden ?
Oeps ... nog steeds stil ? ......

Gezellig he? | 15-09-07 | 15:49

Gaaf man, dan tel je als tekenaar pas mee. Serieus nu, stel dat het gebeurt... hebben die oppergeyten al eens nagedacht waar je het geld dan op kunt halen? Of moet je ervoor naar Afghanistan (Talibanweg 1, grot 3b)? Slaat dus nergens op en iedereen neemt het nog serieus ook.

Kingeef1975 | 15-09-07 | 15:46

@nebulous 15-09-07 @ 15:40
iro·nie (de ~ (v.))
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen.

Pittybrad | 15-09-07 | 15:46

@capo
precies... daarom moeten er gewoon zoveel mogelijk, 'beledigende' prenten gemaakt worden van mohammed en jezus. laat de andere godsdiensten er maar even uit want daar draait het hier nu niet om. om het slim te spelen, eerst een week jezus belachelijk maken dmv een fotofuck, daar kunnen christenen tegenwoordig wel tegen. om vervolgens de week erna precies hetzelfde met mohammed te doen. Tuurlijk is er verschil tussen moslims hier en daar in die gebergtes. maar het wordt tijd dat ze zichzelf met dat geloof eens wat minder serieus gaan nemen.
.
vroeger is me bijgebracht respect voor gelovigen te hebben, erg moeilijk tegenwoordig.

realiteitswaanzin | 15-09-07 | 15:46

@ bilo 15-09-07 @ 15:37

Hee moslim, een niet-islamitische Zweedse cartoonist mag tekenen wat hij wil, daar hebben een stel geitenneukers in Irak NIKS over te zeggen. Als je het niet leuk vindt kijk je maar lekker niet naar die cartoon. Wen er in Mohammedsnaam (schurft zij met hem) maar aan dat de wereld wordt bevolkt door miljarden mensen die niks hebben met de islam, sterker nog, die schijten op die kutreligie. En dat de islam niet objectief als superieure religie kan worden aangemerkt.

zum kotzen | 15-09-07 | 15:45

Een tekening waarbij de profeet Mohammed keihard in z'n reet wordt geneukt door Aisha met een voorbind dildo om terwijl Allah masturberend toekijkt....
Moeten ze tegenkunnen, die humorloze zandratten

pewp | 15-09-07 | 15:45

@ernieenbert 15-09-07 @ 15:38
Met een mes de keel insnijden en dan deaud laten bloeden.

monaco | 15-09-07 | 15:44

*pakt potloden en papier en besluit dat het tijd word dat er honderdduizenden anderen ook een prent moeten maken*

bannibal | 15-09-07 | 15:44

@bilo 15-09-07 @ 15:37:
Niks cultuurconflict. Het is gepubliceerd door een niet-moslim, in een niet-moslim krant, in een niet-moslim land. Ze hebben er geen fuck over te zeggen. Het vrije woord (en beeld) is voor ons heilig. Daar houden de dames en heren geytenneuqers en baardapen ook geen rekening mee. Laat ze naar de hel lopen. Als dat idiote Jemenitische maangodje (de tyfus zij met hem) dan zo almachtig en alwetend is dan laten ze oordeel van wie mag leven en dood moet toch mooi aan hem over? Waar bemoeien ze zich mee.

koerbagh ? | 15-09-07 | 15:43

@ bilo 15-09-07 @ 15:37

Bilo, lutser, sodemieter toch eens op met dat multikulti gezwets van je. Ga lekker zelf een hoofddoekje dragen of je vrouw in elkaar meppen ofzeau, maar kom niet aan met gezeik als rekening houden met blablabla. Als cartoonist/columnist/cabaretier (excuses als ik wat vergeten ben) moet je gewoon de vrijheid hebben om alles wat je maar bedenken kunt op de hak te nemen. Korreltje zout hebben ze kennelijk nog nooit van gehoord in die woestijn Waarschijnlijk omdat ook dat tuig (alleen de slechterikken, ik heb het NIET over de welwillende allahtonen) wat hier rondloopt het verrot om Nederlands te leren. Hulde aan die cartoonist als ie zich niet laat intimideren. Hulde ook aan de @redaksie dat ze die cartoon gewoon plaatsen hier!

Robin Hood | 15-09-07 | 15:43

Dus na de rammendan krijgen ze geen moer.

monaco | 15-09-07 | 15:41

@bilo 15-09-07 @ 15:37

Rekening houden met het midden oosten? En met hun geloof en gevoelens? Whuhahahaaa, ga toch weg man. De deal is : jullie verkopen ons olie, totdat het op is. En verder moeten we helemaal niets.

bello | 15-09-07 | 15:41

50.000 om de 'tekenaar' eens op tekenles te sturen lijkt me passender

Tobi | 15-09-07 | 15:40

@ Pittybrad 15-09-07 @ 15:33
Hoezo vraagt die 'cartoonist' er om om doodgemaakt te worden? Om boze reacties te krijgen, ok, daarom provoceer je. Maar de reactie die hier wordt voorgesteld gaat dusdanig veel verder dat er geen vergelijking mogelijk is.

Het is net als hoerige kleding op jongedames. Ze 'vragen er om' om daarop commentaar te krijgen, zowel positief als negatief als ordinair. Ze vragen er niet om om verkracht te worden.

Die grens ligt misschien dan toch bij geweld.

nebulous | 15-09-07 | 15:40

Gatverdamme, extra geld als de doodstraf bloederig en pijnlijk wordt uitgevoerd. De ware aard van die Al Qaeda beesten. Uitroeien dat volk, wereldwijd.

zum kotzen | 15-09-07 | 15:39

Misschien is dit de gelegenheid voor de "echte" moslims om te laten zien dat zij de gijzeling van hun geloof door radicalen niet meer accepteren door stelling te nemen tegen deze gekte.
Dus ik verwacht minimaal net zoveel muzzelmannen in de actualiteiten programma's om dit af te keuren als wanneer Geert weer eens wat aangeroert heeft. Of zou het dan toch zo zijn dat het merendeel stilletjes sympathie heeft voor deze oproep en de islamisten ziet als de hoeders en sterke arm van de religie van de vrede?
Daarom de oproep aan alle tekenaars; Laat u niet censureren en publiceer zoveel mogenlijk cartoons en impressie's van een morsige arabisch type met een drol op zijn kop. Echter liever geen afbeeldingen uit de profeet zijn kinderneuk periode ivm strafrechtelijke implicaties.

capo | 15-09-07 | 15:38

Mensen?

Hoe slacht je een lam?

ernieenbert | 15-09-07 | 15:38

-weggejorist-

Hans Worst | 15-09-07 | 15:38

Toch best triest dat cultuurconflict. Die mensen kunnen zich niet voorstellen dat je zonder geloof kan leven. Dat is een gruwelvoorstelling voor hen. Ze hebben gelijk dat we rekening met hen moeten houden. Zij verspreiden ook geen jesus cartoons want is voor hen heilig. De westerse wereld zou eens wat meer rekening moeten houden met de gevoelens in het midden oosten. De olie die ons welvaart en zijn verdorven bijverschijnselen heeft gebracht is tenminste door Allah (geprezen zij zijn naam) aan de mensheid geschonken.

bilo | 15-09-07 | 15:37

Sorry, te snel gereaguurd.

pbuh | 15-09-07 | 15:35

Die tekenaar vraagt helemaal nergens om.

pbuh | 15-09-07 | 15:34

Ei, maar nu effe serieus: ik wist helemaal niet dat Mohammed een hondenlijf had? Was het soms een mythisch figuur?

Boris Poepnagel | 15-09-07 | 15:34

waar blijft de geenstijl mohammed fotofuck?

realiteitswaanzin | 15-09-07 | 15:33

Volkert deed het gratis.

Hans Worst | 15-09-07 | 15:33

De enige mogenlijkheid om dit soort achterlijke oproepen de das om te doen is om allemaal een Mohammed tekening te maken en die op je persoonlijke site te zetten. (maak er maar eentje, dat kost je niets).
Als iedereen dat doet dan is nooit zo veel geld om iedereen persoonlijk om te leggen.
En dan mag je ook weer mee praten...

da wizard | 15-09-07 | 15:33

Terrorisme is niet ok maar waarom provoceren? Die tekenaar vraagt er eigenlijk wel een beetje om. Ik keur beide extremen af! /gematigde moslim modus uit.

Pittybrad | 15-09-07 | 15:33

Gewoon doen wat Blonde Geert ook doet. Geert wordt bedreigt, z'n toon wordt steeds erger. Dus is het niets voor die zweed om dan maar meer van zulke tekeningen te maken

pieter bastard | 15-09-07 | 15:32

*kuch* geldT

De God van Empel | 15-09-07 | 15:31

Let wel: Deze aanbieding geld alléen tijdens de ramadan.

De God van Empel | 15-09-07 | 15:30

Nou, zeg maar dááág tegen Pippi dan

Leukelampoverigens | 15-09-07 | 15:30

Als je een tekening van de profeet maakt, moet je keel worden afgesneden. Maar verder zijn de moslims hele redelijke, vredelievende mensen hoor.

Neuken geen bezwaar | 15-09-07 | 15:29

@mijzelf

Eerst ook linkjes lezen.... :P

K kan aan de slag...

Hakbarrr | 15-09-07 | 15:29

De Dollar is niks meer waard...

Ik kom pas in actie als ze me uitbetalen in Euro's....

Hakbarrr | 15-09-07 | 15:28

Ik tekende dat al toen ik 6 jaar was... En nu?

mrf00l | 15-09-07 | 15:27

-weggejorist-

de grote boze wolf | 15-09-07 | 15:27

De storm in het glaasje VVD is gaan liggen..... Over tot de orde van de dag?

Kakbouter | 15-09-07 | 15:27

Ja met zo'n paupere tekening vraag je er wel om.

De God van Empel | 15-09-07 | 15:25

Allah doet t maar lekker zelf.

PausTokkie | 15-09-07 | 15:25

Waar woont z'n huis?

realistischer | 15-09-07 | 15:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken