Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Balkenende wint in Europa

Fuck Eu!Dat we die dag nog mochten meemaken. Balkenende heeft vanochtend één miljard euri voor ons verdiend, ofwel 61 euro per inwoner. Eerlijk is eerlijk, we hebben een winnaar. Nederland gaat vanaf 2007 per jaar één miljard euro minder betalen aan de Europese Unie. Dus we zijn niet langer de grootste nettobetaler. Hoe dat kan? Andere landen -die nu boos zijn op Nederland- gaan fijn meer betalen. De Britten gaan van 2007 tot en met 2013 ruim tien miljard meer bijdragen. Verder wordt de landbouwsteun -lees: financiering van Franse keuterganzenboeren- verder afgebouwd. De reactie van JP: "Nu is rechtgezet wat rechtgezet moest worden". Het akkoord is zo vers dat Zalm nog geen antwoord had op de vraag: wat gaan we met dat extraatje doen? Suggesties zijn dus meer dan welkom.

Reaguursels

Inloggen

@flipje: Klopt.
Terroristen wassen zich nooit.
Dat zou ook weinig nut hebben, huh. Zò heb je lekker gedouched, zò lig je aan stukjes.
.

De rest van de xenofobia is voor jouw rekening.

filter | 19-12-05 | 20:42

@filter
?... ze dom zijn, te lui zijn om te werken en hun kinderen niet opvoeden? ..... en ze wassen zich vast ook nooit. Trouwens, wist je dat alle negers lui zijn, alle Indonesiers onbetrouwbaar, alle Fransen arrogante caravanhaters, alle Chinezen achterbaks, alle Oostenrjikers stiekeme nazi?s, alle Indiërs kinderlokkers, enne, enne..

Als je dat nou allemaal maar goed onthoudt, dan kom je er wel in deze wereld. O, en dan nog even over niet opvoeden: ga jij maar eens in internationale hotels of op vliegvelden vragen uit welk land de onbeschoftste gasten komen.
Het enige dat mij simpel lijkt ben jij.

flipje01 | 19-12-05 | 20:18

het moet gebruikt worden voor een reallife soup bij balkenende thuis

Baba | 19-12-05 | 20:15

@flipje: Het feit dat iedere terrorist een hekel heeft aan Israel = Israëli zijn intelligent, hardwerkend en goede ouders.
.
Dat niet onaanzienlijke deel van de wereldbevolking = genaaid omdat ze dom zijn, te lui zijn om te werken en hun kinderen niet opvoeden.
.
Voilà. C'est simple.

filter | 19-12-05 | 19:12

@Moi

Wat ben jij een ongelofelijke zak hout, zeg. Drie jaar in je kutkibboets geven jou het recht om de waarheid in jouw voordeel te verdraaien? Het is lekker makkelijk om te roepen dat de Israeli?s geen blaam treft (die schieten immers met donzen kogeltjes) voor de ellende van de Palestijnen. Lekker makkelijk, omdat jij niet voor een oplossing hoeft te zorgen: jij bent immers weer terug in het veilige Nederland. Net als al die kolonisten met de grootste bekken meestal een New-Yorks accent hebben: loopt het alsnog verkeerd af, kan je altijd weer terug naar je penthouse in Manhattan. Sharon had ook vast geen enkele verantwoording voor de massaslachtingen van Sabra en Shatila, hoewel een israelische rechtbank oordeelde van wèl.

Ik denk dat je jezelf wel eens zou mogen afvragen of de stichting van de staat Israel geen directe of indirecte oorzaak is geweest van heel veel ellende in het nabije oosten. in Iran zou geen pro-westerse dictator aan de macht zijn geholpen, waardoor een tegenrectie kwam in de vorm van Khomeiny, waardoor we zonodig Saddam Hoessein moesten steunen om die voor Israel zo gevaarlijk sji?íeten te bestrijden, waardoor uiteindelijk honderdduizenden doden zijn gevallen. Voor de goede zaak natuurlijk, dat weer wel, nietwaar? Je moet immers rustig in je kibboets kunnen zitten en je op de borst slaan voor het bananen verbouwen à raison van 900 liter water per kilo, terwijl er in Israel zelf slechts 300 liter per persoon per jaar te vergeven is. In Libanon moesten Syrië en Israel zonodig hun strijd uitvechten, daarbij vielen ook een paar honderdduizen doden. En dan heb jij het lef om namens Israel het heilige boontje uit te hangen? Arafat een terrorist? Misschien wel, maar volgens mij is het feit dat iedere terrorist een hekel heeft aan Israel geen teken van een gebrek aan propaganda van Israelische zijde (jij werkt er zelf ook weer aan mee) maar meer een teken van een enorme frustratie bij een niet onaanzienlijk deel van de wereldbevolking dat zich keer op keer genaaid voelt. Trek je kop eens uit je geïrrigeerde woestijzand, en denk even na, asjeblieft.

Flipje

flipje01 | 19-12-05 | 18:13

Sigaar uit eigen dooZ!
Hoor ook niemand over het feit dat we door die eikels jaren teveel hebben betaald.
Wat er vervolgens met die 1 mil. gaat gebeuren is ook interessant.... was er al een doel!?
:P

HaRRyNak | 19-12-05 | 16:03

Turkije wegkopen uit de EU

mhelvert | 19-12-05 | 14:14

mmm mijn girorekening kan nog wel een extraatje gebruiken

Zwemles. | 19-12-05 | 13:41

@ veest van pim 18-12-05 @ 23:24
Arafat schoot zelf helemaal niemand dood, hij gaf alleen de opdracht daartoe.
Waar bij Israëlisch het doodschieten van kinderen niet het doel is, is dat bij Arafats kliekje wel zo.
Sterker nog, de blazen hun eigen kinderen op als hun dat een klein media succesje geeft.
Dat is ook de reden dat je bijvoorbeeld steeds weer die stenengooiende pubers ziet.
Men hoopt erop dat een soldaat gaat schieten en ze daardoor weer kunnen roepen hoe slecht Israël weer is.
-
Maar ik begrijp dat jij je informatie uit krantjes en blaadjes haalt.
Tja, daar kan ik met mijn "first hand" ervaringen natuurlijk niet tegenop.
Ik kan natuurlijk alleen maar spreken over wat ik zelf gezien en meegemaakt heb en dat telt natuurlijk niet.
-
Voor het slapen gaan..
In de krant staat alles wel zwart op wit.... maar dat zegt om een of andere reden niks over het waarheidsgehalte. ... noch in Nederland noch in België
-
Dus prettige avond and .. Dream on.

Moi | 19-12-05 | 00:30

@ Veest

Klopt maar net zoals jij heeft ieder zn uitgang nodig om zn mening over de gekte te spuien.
Maar ik persoonlijk hoor eigenlijk liever concrete aragumenten hoe het wel zou moeten en met daad kracht. En daar hoor ik niemand over.

defenz | 18-12-05 | 23:30

@filter: nu reageer je al op dingen waarvan jij zegt dat ik ze 'zeker' vind. Dat betekent dat je mijn inbreng niet nodig hebt om met me in discussie te gaan: wel zo makkelijk voor mij. Veel plezier.

veest van pim | 18-12-05 | 23:28

Ik heb helemaal geen 'erg positief beeld over de palestijnen'. Ik heb geen drie jaar in een Kibboets gewoond en heb dus ook geen 'erg positief beeld' over de Israëli's. Etiketten kleven en selectief feiten aanhalen is geen goeie grond voor een serieus debat over welke kwestie dan ook, dus waarom zou het hier lukken? Iemand die drie wéken als oorlogscorrespondent in de Gazastrip rondloopt kan al een veelvoud van jouw stichtende kampvuurverhalen vertellen. Geef mij dan maar kritische afstand en de mogelijkheid om uit zowel pro-Israëlische (Nederlandse, Amerikaanse en Britse) als pro-Palestijnse (Vlaamse) informatiebronnen te putten. Zie je: zo kom ik er toe om genuanceerde standpunten in te nemen als 'ik zou niet in de plaats willen zijn van een Israëlische busforens' en 'Arafat was geen heilige'.

Ik blijf er wel bij, dat Arafat geen kinderen doodschoot en dat heeft jouw filmpje ook niet weerlegd. En dat Israël zich ten koste van Palestina ontwikkeld heeft zou je na drie jaar kibboets toch zelf moeten beseffen - ik had het al over dat watermanagement en landje-pik. Je kan net zo goed het omgekeerde beweren van wat jij zegt: zonder de Israëlische bezetting had de Palestijnse autoriteit zich in alle rust kunnen toeleggen op het exploiteren van hun natuurlijke hulpbronnen en het uitbouwen van een welvarende staat.
Dat is een stelling die even veel waard is als die 'zonder de Israelis zaten de Palestijnen nog in de middeleeuwen' van jou: niks. Juist omdat het een veronderstelling is die niks met de werkelijkheid te maken heeft, maar door jou wordt gebruikt om een wederrechtelijke en wrede bezetting te rechtvaardigen. Dat helpt jou misschien de nacht door, maar mij overtuig je er niet mee.

veest van pim | 18-12-05 | 23:24

Dat is allemaal toch al ouwe shit. En het idiote is ik snap ze ook nog allebei.
Wat ik niet snap is dat Balkenende het hele spelletje mee speelt aan de kant van de Yankees. Je maakt mij niet wijs dat een geleerd iemand als hij en ook nog christen niet weet dat het niet deugd wat er allemaal gaande is.
Dat is dus hypocriet en het enge is hij kan dat dus goedpraten voor zichzelf anders zou je dat niet eens kunen doen.
En nog enger is dat hoor je zelfs te kunnen als politici.
Hoe lang nog?

defenz | 18-12-05 | 23:19

Kijk hier ook even hoe de Palestijnen hun kinderen opvoeden. Vol liefde voor de Joden............... not.

www.compfused.com/directlink/903/

[het duurt even vordat het filmpje is gedownload]

filter | 18-12-05 | 21:35

veest van pim 18-12-05 @ 16:04
-
"De terrorist Arafat' schoot geen kinderen neer"
Kijk even hier. Dit gaat over de kibbutz waar ik heb gewoond.
web.israelinsider.com/Articles/Securit...
Let vooral even op de zin "The Al-Aqsa Martyrs' Brigade of Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat's Fatah movement claimed responsibility for the attack on Kibbutz Metzer."
-
"Israël is wat het nu is TEN KOSTE VAN Palestina"
Jij hebt een wel heel erg positief beeld over de Palestijnen.
Palestijnen zijn eerder een blok aan het been dat dat ze Israël op enigerlei manier helpen.
Zonder Israël zouden ze nog steeds leven als in de middeleeuwen.
Kijk eens in een Palestijns dorp en een Israëlisch dorp.
Verschil is ezels en traktoren.
Denk eraan, geld hebben Palestijen zat, maar zoals in alle moslim landen gaat het meeste geld op aan corruptie.
-
Zonder de terrorist Arafat zouden de Palestijnen en Israëlis nu samengewerkt hebben en er beide beter vanaf zijn gekomen.
Ik weet dat Israël echt enorm veel moeite gedaan heeft op samen met de Palestijnen vreedzaam te leven.
De Palestijnse bevolking wilde wel maar die hufter van een Arafat niet.
Die had namelijk een PERSOONLIJKE afkeer tegen joden.
En vanwege die afkeer kan het Palestijnse volk nu bloeden.
Als Abbas de zieke geest van Arafat uit het land kan krijgen dan gaan de Palestijnen waarschijnlijk een gouden toekomst tegemoet.
Als het Israëlische volk dan tenminste nog de energie kan opbrengen om de zoveelste vredesactie met de Palestijnen te starten.

Moi | 18-12-05 | 21:19

En een 'Death to the jews' to you, correct, veest van pim?
.
Groups under Arafat's direct or indirect command ? including Fatah, Black September, Tanzim and Al Aqsa Martyrs Brigade ? were responsible for hundreds of bombings, hijackings, assassinations and other attacks, including the 1972 murder of 11 of Israel's Olympic athletes in Munich, the 1973 murder of the American ambassador to Sudan, Cleo Noel, and the 1985 hijacking of the Achille Lauro cruiseship (resulting in the murder of wheelchair-bound Leon Klinghoffer).
.
Key Events in Yasir Arafat's Terrorist Career

? Aug 4, 1929: Arafat born in Cairo. Muhammad Abdel Rahman Abdel Rauf al-Qudwa al-Husseini is fifth child of prosperous merchant, Abdel Raouf al-Qudwa al-Husseini.

? 1933: Arafat's mother dies. He and his infant brother are sent to live with uncle in Jerusalem.

? Late 1950's: Arafat co-founds Fatah, the ?Movement for the National Liberation of Palestine.?

? Jan. 1, 1965: Fatah fails in its first attempted attack within Israel ? the bombing of the National Water Carrier.

? July 5, 1965: A Fatah cell plants explosives at Mitzpe Massua, near Beit Guvrin; and on the railroad tracks to Jerusalem near Kafr Battir.

? 1965-1967: Numerous Fatah bomb attacks target Israeli villages, water pipes, railroads. Homes are destroyed and Israelis are killed.

? July 1968: Fatah joins and becomes the dominant member of the PLO, an umbrella organization of Palestinian terrorist groups.

? Feb. 4, 1969: Arafat is appointed Chairman of the Executive Committee of the PLO

? Feb. 21, 1970: SwissAir flight 330, bound for Tel Aviv, is bombed in mid-flight by PFLP, a PLO member group. 47 people are killed.

? May 8, 1970: PLO terrorists attack an Israeli schoolbus with bazooka fire, killing nine pupils and three teachers from Moshav Avivim

? Sept. 6, 1970: TWA, Pan-Am, and BOAC airplanes are hijacked by PLO terrorists.

? September 1970: Jordanian forces battle the PLO terrorist organization, driving its members out of Jordan after the group's violent activity threatens to destabilize the kingdom. The terrorists flee to Lebanon. This period in PLO history is called ?Black September.?

? May 1972: PFLP, part of the PLO, dispatches members of the Japanese Red Army to attack Lod Airport in Tel Aviv, killing 27 people.

? Sept. 5, 1972: Munich Massacre ?11 Israeli athletes are murdered at the Munich Olympics by a group calling themselves ?Black September,?said to be an arm of Fatah, operating under Arafat's direct command.

? March 1, 1973: Palestinian terrorists take over Saudi embassy in Khartoum. The next day, two Americans ?including the United States' ambassador to Sudan, Cleo Noel ? and a Belgian were shot and killed. James J. Welsh, an analyst for the National Security Agency from 1969 through 1974, charged Arafat with direct complicity in these murders.

? April 11, 1974: 11 people are killed by Palestinian terrorists who attack apartment building in Kiryat Shmona.

? May 15, 1974: PLO terrorists infiltrating from Lebanon hold children hostage in Ma'alot school. 26 people, 21 of them children, are killed.

? June 9, 1974: Palestinian National Council adopts ?Phased Plan,? which calls for the establishment of a Palestinian state on any territory evacuated by Israel, to be used as a base of operations for destroying the whole of Israel. The PLO reaffirms its rejection of United Nations Security Council Resolution 242, which calls for a ?just and lasting peace? and the ?right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force.?

? November 1974: PLO takes responsibility for the PDFLP's Beit She'an murders in which 4 Israelis are killed.

? Nov. 13, 1974: Arafat, wearing a holster (he had to leave his gun at the entrance), addresses the U.N. General Assembly.

? March 1975: Members of Fatah attack the Tel Aviv seafront and take hostages in the Savoy hotel. Three soldiers, three civilians and seven terrorists are killed.

? March 1978: Coastal Road Massacre ?Fatah terrorists take over a bus on the Haifa-Tel Aviv highway and kill 21 Israelis.

? 1982: Having created a terrorist mini-state in Lebanon destabilizing that nation, PLO is expelled as a result of Israel's response to incessant PLO missile attacks against northern Israeli communities. Arafat relocates to Tunis.

? Oct. 7, 1985: Italian cruise ship Achille Lauro is hijacked by Palestinian terrorists. Wheelchair-bound elderly man, Leon Klinghoffer, was shot and thrown overboard. Intelligence reports note that instructions originated from Arafat's headquarters in Tunis.

? Dec. 12, 1988: Arafat claims to accept Israel's right to exist.

? September 1993: Arafat shakes hands with Israeli Prime Minister Rabin, inaugurating the Oslo Accords. Arafat pledges to stop incitement and terror, and to foster co-existence with Israel, but fails to comply. Throughout the years of negotiations, aside from passing, token efforts, Arafat does nothing to stop Hamas, PFLP, and Islamic Jihad from carrying out thousands of terrorist attacks against Israeli civilians. With Arafat's encouragement and financial support, groups directly under Arafat's command, such as the Tanzim and Al Aqsa Martyrs Brigade, also carry out terror attacks.

? Oct. 21, 1996: Speaking at a rally near Bethlehem, Arafat said "We know only one word - jihad. jihad, jihad, jihad. Whoever does not like it can drink from the Dead Sea or from the Sea of Gaza." (Yediot Ahronot, October 23, 1996)

? April 16, 1998: In a statement published in the official Palestinian Authority newspaper Al-Hayat Al-Jadeeda, Arafat is quoted: "O my dear ones on the occupied lands, relatives and friends throughout Palestine and the diaspora, my colleagues in struggle and in arms, my colleagues in struggle and in jihad... Intensify the revolution and the blessed intifada... We must burn the ground under the feet of the invaders."

? July 2000: Arafat rejects peace settlement offered by Israeli Prime Minister Ehud Barak, which would have led to a Palestinian state.

? September 2000: New "intifada" is launched. Arafat continues to incite, support and fund terrorism.

? Jan. 3, 2002: Israelis intercept the Karine-A, a ship loaded with 50 tons of mortars, rocket launchers, anti-tank mines and other weapons intended for the Palestinian war against the Israelis. The captain admits he was under the command of the Palestinian Authority.

? September 2003: IMF report titled "Economic Performance and Reforms under Conflict Conditions," states that Arafat has diverted $900 million of public PA funds into his own accounts from 1995 - 2000.

Below are some of the attacks since Sept 2000 perpetrated by groups under Arafat's command:

? May 29, 2001: Gilad Zar, an Itamar resident, was shot dead in a terrorist ambush by Fatah Tanzim.

? May 29, 2001: Sara Blaustein, 53, and Esther Alvan, 20, of Efrat, were killed in a drive-by shooting south of Jerusalem. The Fatah Tanzim claimed responsibility for the attack.

? June 18, 2001: Doron Zisserman, 38, shot and killed in his car by Fatah sniper fire.

? Aug 26, 2001: Dov Rosman, 58, killed in a shooting attack by Fatah terrorist.

? Sept 6, 2001: Erez Merhavi, 23, killed in a Fatah Tanzim ambush shooting near Hadera while driving to a wedding.

? Sept 20, 2001: Sarit Amrani, 26, killed by Fatah terrorist snipers as she was traveling in a car with her husband and 3 children.

? Oct 4, 2001: 3 killed, 13 wounded, when a Fatah terrorist, dressed as an Israeli paratrooper, opened fire on Israeli civilians waiting at the central bus station in Afula.

? Nov 27, 2001 - 2 killed 50 injured when two Palestinian terrorists opened fire with Kalashnikov assault rifles on a crowd of people near the central bus station in Afula. Fatah and the Islamic Jihad claimed joint responsibility.

? Nov 29, 2001: 3 killed and 9 wounded in a suicide bombing on an Egged 823 bus en route from Nazereth to Tel Aviv near the city of Hadera. The Islamic Jihad and Fatah claimed responsibility for the attack.

? Dec 12, 2001 - 11 killed and 30 wounded when three terrorists attacked a bus and several passenger cars with a roadside bomb, anti-tank grenades, and light arms fire near the entrance to Emmanuel in Samaria . Both Fatah and Hamas claimed responsibility for the attack.

? Jan 15, 2002: Avi Boaz, 71, an American citizen, was kidnapped at a PA security checkpoint in Beit Jala. His bullet-riddled body was found in a car near Bethlehem. The Fatah's Al-Aksa Brigade claimed responsibility for the murder.

? Jan 15, 2002: Yoela Chen, 45, was shot dead by an Al Aqsa Brigade terrorist

? Jan 17, 2002: 6 killed, 35 wounded when a Fatah terrorist burst into a bat mitzva reception in a banquet hall in Hadera opening fire with an M-16 assault rifle.

? Jan 22, 2002: 2 killed, 40 injured when a Fatah terrorist opened fire with an M-16 assault rifle near a bus stop in downtown Jerusalem.

? Jan. 27, 2002: One person was killed and more than 150 were wounded by a female Fatah suicide bomber in the center of Jerusalem.

? Feb 6, 2002 - A mother and her 11 year old daughter were murdered in their home by a Palestinian terrorist disguised in an IDF uniform. Both Fatah and Hamas claimed responsibility.

? Feb 18, 2002 : - Ahuva Amergi, 30, was killed and a 60-year old man was injured when a Palestinian terrorist opened fire on her car. Maj. Mor Elraz, 25, and St.-Sgt. Amir Mansouri, 21, who came to their assistance, were killed while trying to intercept the terrorist. The terrorist was killed when the explosives he was carrying were detonated. The Fatah al-Aqsa Martyrs Brigades claimed responsibility for the attack.

? Feb 22, 2002: Valery Ahmir, 59, was killed by terrorists in a Fatah drive-by shooting north of Jerusalem as he returned home from work.

? Feb 25, 2002: Avraham Fish, 65, and Aharon Gorov, 46, were killed in a Fatah terrorist shooting attack south of Bethlehem. Fish's daughter, 9 months pregnant, was seriously injured but delivered a baby girl.

? Feb 25, 2002: Police officer 1st Sgt. Galit Arbiv, 21, died after being fatally shot, when a Fatah terrorist opened fire at a bus stop in the Neve Ya'akov residential neighbhorhood in northern Jerusalem. Eight others were injured.

? Feb 27, 2002: Gad Rejwan, 34, of Jerusalem, was shot and killed by one of his Palestinian employees in a factory north of Jerusalem. Two Fatah groups issued a joint statement taking responsibility for the murder.

? March 2, 2002: A suicide bombing by Al Aqsa Martyrs Brigade in an ultra-Orthodox Jewish neighborhood of Jerusalem killed 11 people and injured more than 50.

? Mar 5, 2002: 3 were killed and over 30 people were wounded in Tel-Aviv when a Fatah terrorist opened fire on two adjacent restaurants shortly after 2:00 AM.

? Mar 5, 2002: Devorah Friedman, 45, of Efrat, was killed and her husband injured in a Fatah shooting attack on the Bethlehem bypass "tunnel road", south of Jerusalem.

? Mar 9, 2002: Avia Malka, 9 months, and Israel Yihye, 27, were killed and about 50 people were injured when two Fatah terrorists opened fire and threw grenades at cars and pedestrians in the coastal city of Netanya on Saturday evening, close to the city's boardwalk and hotels.

?March 21, 2002: An Al Aqsa Martyrs Brigade suicide bomber exploded himself in a crowd of shoppers in Jerusalem, killing 3 and injuring 86.

? March 29, 2002: Two killed and 28 injured when a female Fatah suicide bomber blew herself up in a Jerusalem supermarket.

? March 30, 2002: One killed and 30 injured in an Al Aqsa Martyrs Brigade suicide bombing in Tel Aviv.

? April 12, 2002: Six killed and 104 wounded when a female Al Aqsa Martyrs Brigade suicide bomber blew herself up at a bus stop on Jaffa road at the entrance to Jerusalem's Mahane Yehuda open-air market.

? May 27, 2002: Ruth Peled, 56, of Herzliya and her infant granddaughter, aged 14 months, were killed and 37 people were injured when a Fatah suicide bomber detonated himself near an ice cream parlor outside a shopping mall in Petah Tikva.

? May 28, 2002 - Albert Maloul, 50, of Jerusalem, was killed when shots were fired by Fatah terrorists at the car in which he was traveling south on the Ramallah bypass road.

? May 28, 2002 - Al Aqsa Martyrs Brigade terrorists killed Netanel Riachi, 17, Gilad Stiglitz, 14, and Avraham Siton, 17, three yeshiva high school students playing basketball.

? June 19, 2002: Seven people were killed and 37 injured when a Fatah suicide bomber blew himself up at a crowded bus stop and hitchhiking post in the French Hill neighborhood of Jerusalem.

? June 20, 2002: Rachel Shabo, 40, and three of her sons - Neria, 16, Zvika, 12, and Avishai, 5 - as well as a neighbor, Yosef Twito, 31, who came to their aid, were murdered when a terrorist entered their home in Itamar, south of Nablus, and opened fire. Two other children were injured, as well as two soldiers. The PFLP and the Fatah Al Aqsa Brigades claimed responsibility for the attack.

? July 25, 2002: Rabbi Elimelech Shapira, 43, was killed in a Fatah shooting attack near the West Bank community of Alei Zahav.

? July 26, 2002: St.-Sgt. Elazar Lebovitch, 21, of Hebron; Rabbi Yosef Dikstein, 45, of Psagot, his wife Hannah, 42, and their 9-year-old son Shuv'el Zion were killed in a Fatah Al Aqsa Brigade shooting attack south of Hebron. Two other of their children were injured. ? July 30, 2002: Shlomo Odesser, 60, and his brother Mordechai, 52, both of Tapuach in Samaria, were shot and killed when their truck came under Fatah fire in the West Bank village of Jama'in.

? Aug 4, 2002: 2 killed and 17 wounded when a Fatah terrorist opened fire with a pistol near the Damascus Gate of Jerusalem's Old City.

? Aug 5, 2002: Avi Wolanski (29) and his wife Avital (27), of Eli, were killed and one of their children, aged 3, was injured when terrorists opened fire on their car as they were traveling on the Ramallah-Nablus road in Samaria. The Martyrs of the Palestinian Popular Army, a splinter group associated with Arafat's Fatah movement, claimed responsibility for the attack.

? Aug 10, 2002: Yafit Herenstein, 31, of Moshav Mechora in the Jordan Valley, was killed and her husband, Arno, seriously wounded when a Fatah terrorist infiltrated the moshav and opened fire outside their home.

? Sept 18, 2002: Yosef Ajami, 36, was killed when Fatah terrorists opened fire on his car near Mevo Dotan, north of Jenin in the West Bank.

? Oct 29, 2002: Three people, including 2 fourteen year olds, were shot to death by a Fatah terrorist.

-- Nov 10, 2002: Revital Ohayon, 34, and her two sons, Matan, 5, and Noam, 4, as well as Yitzhak Dori, 44 - all of Kibbutz Metzer - and Tirza Damari, 42, were killed when a Fatah terrorist infiltrated the kibbutz, located east of Hadera near the Green Line, and opened fire.

? Nov 28, 2002: 5 killed and 40 wounded when two Fatah terrorists opened fire and threw grenades at the Likud polling station in Beit She'an, near the central bus station, where party members were casting their votes in the Likud primary.

? Apr 24, 2003 - 1 was killed and 13 were wounded in a suicide bombing outside the train station in Kfar Sava. Groups related to the Fatah al-Aqsa Martyrs Brigades and the PFLP clamied joint responsibility for the attack.

? May 5, 2003 - Gideon Lichterman, 27, was killed and two other passengers, his six-year-old daughter Moriah and a reserve soldier, were seriously wounded when Fatah terrorists fired shots at their vehicle in Samaria.

? May 19, 2003: 3 were killed and 70 were wounded in a suicide bombing at the entrance to the Amakim Mall in Afula. The Islamic Jihad and the Fatah al-Aqsa Martyrs Brigades both claimed responsibility for the attack.

? Aug 29, 2003: Shalom Har-Melekh, 25, was killed in a Fatah shooting attack while driving northeast of Ramallah. His wife, Limor, who was seven months pregnant, sustained moderate injuries, and gave birth to a baby girl by Caesarean section.

? Jan 29, 2004: 11 people were killed and over 50 wounded in a suicide bombing of an Egged bus no. 19 at the corner of Gaza and Arlozorov streets in Jerusalem. Both the Fatah-related Al Aqsa Martyrs' Brigades and Hamas claimed responsibility for the attack.

? Mar 14, 2004: 10 were killed and 16 wounded in a double suicide bombing at Ashdod Port. Hamas and Fatah claimed responsibility for the attack.

? May 2, 2004: Tali Hatuel, 34, and her daughters - Hila, 11, Hadar, 9, Roni, 7, and Merav, 2 - of Katif in the Gaza Strip were killed when two Palestinian terrorists fired on an Israeli car at the entrance to the Gaza Strip settlement bloc of Gush Katif. Fatah and Islamic Jihad claimed joint responsibility for the attack.

www.camera.org/index.asp?x_article=795...
.
De Europese Unie doet tenminste nog ìèts goed:
Het dreigt de hulp aan de Palestijnen op te zeggen als de Hamas aan de macht blijft.
.
Ariël Sharon: Beterschap, ouwe havik.

filter | 18-12-05 | 21:06

@ChristenUnie: natuurlijk is dat zo. Gelijk hebben en niet moeten zeggen waarom is heel erg Christelijk. Wist je trouwens dat je terrorist zo lang hij nog kon elk jaar trouw de middennachtmis in Jeruzalem bezocht met Kerstmis?
Zalig Kerstfeest.

veest van pim | 18-12-05 | 18:54

Ons burgertrutje strikes again!

mañana | 18-12-05 | 18:48

veest van pim weet er geen ene moer van zo te zien waar haal jij die informatie vandaan vast en zeker de krant, ik zou je zeggen als je ergens over wilt discussieren over een onderwerp verdiep je er dan echt in en vertel geen media onzin. yasser arafat is een terrorist punt. en ik ga je niet vertellen waarom want wie zich een beetje in de heer Arafat verdiept heeft weet dat overal waar hij zich met zijn bende vestigden oorlog uitbrak.

ChristenUnie | 18-12-05 | 16:36

@Moi: mooi maar in de laatste allinea ga je zwaar uit de bocht. 'De terrorist Arafat' schoot geen kinderen neer, pikte geen land in en hield zich niet bezig met mensen die willen gaan werken voor de kost, uren lang op te houden en te vernederen. Hij schoot ook geen mensen uit hun rolstoel met telegeleide raketten. Arafat was een democratisch verkozen Palestijnse leider die de Nobelprijs voor de vrede niet voor niks kreeg. Tuurlijk was zijn PLO corrupt en als je subtop systematisch wordt vermoord of opgesloten is het moeilijk werken, zeker als je eigen actieradius beperkt is tot het enige kantoortje van je gebouw waar geen Israëlische tank bovenop geparkeerd staat. Arafat is geen heilige. Maar hem het labeltje 'terrorist' opkleven is te bekrompen om als basis voor een redelijke discussie te dienen.
Ik kan ook niet geloven dat je echt denkt dat Palestina kan 'meeliften met Israël'. Israël is wat het nu is TEN KOSTE VAN Palestina. Het watermanagement is daar maar een voorbeeldje van.

En zoals je zelf al opmerkte zijn die historische rechten nu absoluut irrelevant. Vandaag wonen in het gebied volgens de goeie ouwe 80/20 regel 80% Palestijnen op 20% van de grond en wordt de rest ingenomen door 20% Israëli's.

Die hebben zo lekker veel plaats om op volgens nu geldende internationale verdragen GESTOLEN grond kernwapens te ontwikkelen, sinaasappelen te kweken, wapens en communicatiesystemen te maken en internationale spionagenetwerken op te zetten (Urban Moving Systems New York, Google 't maar eens, of anders op 'the spy who came in from the art school).

veest van pim | 18-12-05 | 16:04

@filter: eentje nog: het voorbeeld van de kransen komt niet van mij maar van jou. En wat je er mee wou aanhalen, zou je zelf moeten weten, maar volgens mij was het zoiets als 'de islam is de allerergste godsdienst ooit in het universum en het is een prima bezigheid of strategie om alle moslims in Nederland en daarbuiten dat voortdurend voor de voeten te gooien'. Als je MIJ al om verantwoording gaat vragen voor dingen die JIJ zegt, moet je dat citaatje dat je gegoogled hebt nog maar eens goed lezen. De passage over tirannie heb ik expres weggelaten omdat ik wist dat jij de hele zaak daartoe zou vernauwen. En oh verrassing: ik kreeg gelijk.

veest van pim | 18-12-05 | 15:54

Dit is wel heel goed van hem. Het blijft een houten klaas zonder charisma met rare ideeen, maar dit is wel heel goed van hem.

Framoes | 18-12-05 | 14:57

Ja hoor ChristenUnie...

bethundered | 18-12-05 | 13:30

JP is niet zo goed hij ontkend zijn identiteit door ramaddan te vieren en vervolgens niet aanwezig te zijn geweest op het joodse nieuwjaar-dag erna.
Ook was hij voorstander van de ongelovige eu grondwet waarin God opzij word gezet voor humanitaire wetten die schijnbaar beter zijn dan de allerhoogste God.
Hij is een schande voor de christelijke samenleving en het CDA is het niet waard om de naam met de C te dragen. Ik zou zeggen alle ware christenen stem niet op CDA maar op Groepwilders, CU of SGP.

ChristenUnie | 18-12-05 | 13:22

Goed gedaan JP.
Laat die linkse rakkers maar lullen. Hun populisme wordt toch wel herkend door het volk.

spelen | 18-12-05 | 12:04

veest van pim 18-12-05 @ 00:20
"Dus zo bekeken is die Iraanse president zo gek nog niet als hij zegt: Duitsland heeft de Joden willen uitroeien: geef ze dan een staat op Duits grondgebied."
Deze Iraanse president geeft zijn bek maar een populistische douw.
-
Waarschijnlijk weet hij niet dat de joden de oorspronkelijke bewoners van dat gebied zijn.
Weet je nog wel, het waren toch de joden die Jezus zogenaamd aan het kruis gespijkerd hebben... ? (Volgens mij waren dat de italianen, maar dat even terzijde)
Joden zijn NOOIT weggeweest uit dat gebied, maar leefden daar als onderdrukten onder verschillende moslim of Christen regimes.
-
Historisch gezien zijn het eigenlijk de palestijnen de bezetters.
Palestijnen zijn afstammelingen van diverse invasielegers zoals bv Turkse.
Dit is overigens eenvoudig te zien als je archeologisch onderzoek doet.
Hoe diep je ook graaft, ze zult altijd joodse dingen bijven vinden.
Ik heb daar hele mooie Synagoogvloeren gezien die duizenden jaren oud waren.
-
Het is natuurlijk wel zo dat Palestijnen, omdat ze er al eeuwen wonen, nu ook rechten op dat land hebben.
Nu die terrorist Arafat eindelijk dood is, hebben de Palestijnen een kans om mee te liften met Israël en zo uit hun middeleeuwse samenleving te ontsnappen en een modern land te worden.
Het zal nog wel even duren, maar er is licht .. heel, heel ver weg.

Moi | 18-12-05 | 11:03

Ali Bi 18-12-05 @ 04:31
ben ik effe op vakantie, is die hele fokking seit veranderd

ja, en ?

Hammiehetvarken | 18-12-05 | 10:45

Mooi, kunnen we daar fijn wat kruisraketten van kopen, zoals GWBush het wil.

3*links=rechts | 18-12-05 | 10:18

> Maar voor de Pali's is 't toch nog erger.

Ja, dat Hamas SUVs worden opgeblazen is erger dan dat bussen worden opgeblazen :: roll-eyes ::

Drop | 18-12-05 | 10:17

Goed gedaan hoor Balkenende. Hoop ik. Het is een ondoorzichtige constructie. Nee we betalen niet minder. Nee de Engelsen krijgen nog steeds korting, die wij dus betalen. Ja, we betalen nog steeds kansloze Franse boeren. Maar wij houden nu invoerrechten, die normaliter aan Europa zouden vervallen. Wat vreemd is, want daar werden we eerder van beschuldigd. Wat is er dan veranderd? En als X landen invoerrechten aan Europa laten, krijgen ze dan niet uiteindelijk ongeveer hun inleg terug? Ik zou die Bakellende niet vertrouwen, zijn partij heeft afgelopen week tenslotte nog een door het volk gekozen vertegenwoordiger gesteund die herhaaldelijk tegen datzelfde volk bewust heeft gelogen. Zoals het een leugenachtige christenhondenpartij betaamt.

Henk Hunk | 18-12-05 | 10:05

@veest van pim: >>"Als een paar over en weer geschopte kransen van drie jaar terug"....<<
Dat kan je toch niet menen, hè.
.
Wou jij beweren dat het schoppen van kransen het enige incident is/was waaruit blijkt hoezeer de moslims joden haten?
Dan zou je wel heel onoprecht zijn.
.
@vraagstaart: De enige vraagstaart die ik ken is die van Proust, maar wat dat met jou nick te maken heeft is me een raadsel.
.
Je hebt wèl gelijk dat je in 2015 niet in hetzelfde moslimland komt te wonen als ik.
Ik zit dan in een urn en weet niets meer van wat dan ook.
Om veest van pim's William Lloyd Garrison nog maar eens te citeren:
.
"With reasonable men I will reason; with humane men I will plea; but to tyrants I will give no quarter, nor waste arguments where they will certainly be lost".
.
De 'tirannen' zijn de moslims in deze en ik zal geen argumenten aan ze verspillen. Ik zal andere methoden gebruiken.
Vandaar de urn.
.
En al m'n kwartjes hebben ze al opgemaakt. :D

filter | 18-12-05 | 07:24

ben ik effe op vakantie, is die hele fokking seit veranderd

Ali Bi | 18-12-05 | 04:31

koekje erbij?, maar dat is altijd al zo geweest, en zal altijd zo zijn.

Levereter | 18-12-05 | 03:06

En als je geen geld hebt om plotseling hoge ziektekosten op te vangen,moet je dus aanvullend verzekerd zijn! Of te wel als je niet genoeg geld hebt,ben je altijd de lul (had ik maar opgelet op school).

koekje erbij? | 18-12-05 | 02:58

Hoogervorst is niet aanvullend verzekerd zei die bij Nova. Een hint om hem alsnog op kosten te jagen?

De Geus en Hoogervorst ga zo door en jullie spannen Wilders en Hirschi Ali naar de kroon

matazurka | 18-12-05 | 02:18

2ehands auto dan,oke.Maar ? 2000 voor een beugel is niet weinig.

koekje erbij? | 18-12-05 | 02:07

BTW,die ?218 is met aanvullende verzekering. Want voor de prijs van een beugeltje voor de kinderen,koop ik bijna een nieuwe auto!

koekje erbij? | 18-12-05 | 02:03

@koekje erbij? 18-12-05 @ 01:39
Je mist geld, en je bent niet de enige. Leve Hoogervost.

K1100 | 18-12-05 | 01:50

Ach,je zal maar alleenverdiener zijn (man,vrouw,twee kids).En je zorg verzekering gaat van ? 98 naar ? 218 (nog niet met teruggave).Plus vet hogere energierekening (april) en minder belastingteruggave.(?100).Maar we gaan er allemaal op vooruit ?????.Mis ik wat,ofzo?

koekje erbij? | 18-12-05 | 01:39

Harry potter heeft et em geflikt.
Hij kan dan wel geen nederlandse politiek bedrijven... maar europeesche politiek dat is duidelijk toch echt toveren.
Je roert wat in de pot zecht wijze woorden en kaboem de hoofdprijs, nah een goede tweede prijs, maar een leuk begin.

Brederodekater | 18-12-05 | 01:23

@matazurka 18-12-05 @ 00:23
Effe naar de hoeren, in 070, Tippelzone na 23:00 kun je je voor een joet laten bevredigen, anyway you want, niet kieskeurig zijn natuurlijk.
100.000.000.000/10=10.000.000. x naar dehoeren haal je vast het guinnessbook of records mee.

K1100 | 18-12-05 | 00:44

Hoor je wel vaker in die ketreien, een Syrische kennis zij eens tegen mij:" Jullie Europeanen hadden de joden met rust moeten laten, of je had ze allemaal moeten afmaken, want nou is het ons probleem", recht voor z'n raap, maar er zit wel iets in.

Levereter | 18-12-05 | 00:24

Met die 61 euro kan ik volgende week mooi ff naar de hoeren. Het zal wel weer een Oost-blok hoer wprden want voor een Nederlandse hoer moet je nu btw betalen geloof ik. 1 keer pijpen en die miljard is er zo door heen

matazurka | 18-12-05 | 00:23

@Levereter: hoera voor Gretta dan :p

Ik vind dat de Israëli toch behoorlijk loos gaan met die hi-tech, satelietgestuurde raketten op de SUV van Hamasleiders afvuren is best geavanceerd vergeleken bij zo'n raket van aan elkaar geductapete afvoerbuizen en kunstmest die dan een roetvlek maakt op de buitenmuur van een kibboets. Daarom dat de Palestijnen na de derde keer wijselijk besloten de naam van hun nieuwe Hamasbaas niet bekend te maken :) Ze leren, maar niet erg snel.

Maar ik had je dus verkeerd gelezen? Dat kan. Mijn lontje is soms korter dan mijn neus lang is.

Ik zou ook niet graag in de schoenen van een Israëliër staan die elke dag met de bus naar zijn werk moet. Maar voor de Pali's is 't toch nog erger. Dus zo bekeken is die Iraanse president zo gek nog niet als hij zegt: Duitsland heeft de Joden willen uitroeien: geef ze dan een staat op Duits grondgebied.

veest van pim | 18-12-05 | 00:20

@k1100
Dank je voor je reactie, het zijn overigens mijn eigen foto,s. Dus zelf gemaakt.
Ik ga het wel uitzoeken.

geenleven | 18-12-05 | 00:12

Hulde aan de Balk! Hij heeft gewonnen de zilvervloot!

President Babboe Bab | 18-12-05 | 00:11

veest van pim 17-12-05 @ 13:44, ben absoluut niet anti-palestijns, integendeel zou ik zeggen, wat ik bedoelde is dat die lui geen schijn van kans hebben tegen de moderne westerse hi tec shit die Israel zou kunnen inzetten, alleen omdat ze zich dan helemaal onmogelijk zouden hebben gemaakt heeft Israel dat niet gedaan.

Levereter | 18-12-05 | 00:08

@filter: je weerlegt niet wat ik schreef, je bevestigt het veeleer. Als een paar over en weer geschopte kransen van drie jaar terug en de praatjes van een politicus jouw basis vormen om aan godsdienstwetenschap te doen, heb je mijn zegen, maar je zal 't zonder mij moeten doen: 'ik verspil geen argumenten waar ze zeker verloren gaan' (William Loyd Garrisson).

veest van pim | 18-12-05 | 00:07

@geenleven 17-12-05 @ 23:48
Dump je foto´s in het stamcafé daar mag het, hier riskeer je een BAN.
*Iets met FLURLUPLOAD.COM* of zoiets. Google weet alles!

K1100 | 18-12-05 | 00:03

lekker gedaan JP :D... een complimentje is hier wel op zijn plaats denk ik...

frontmill | 18-12-05 | 00:01

@maximo, en de rest

Hee jij weet alles beter, vertel me nu hoe ik hier een foto op kan pleuren dan wordt het nog veel leuker.

geenleven | 17-12-05 | 23:48

@Drop 23;15 filter is wel heeeeeel erg snel om zijn sluitende bewijsvoering te demonstreren, niet?

vraagstaart | 17-12-05 | 23:17

*komt nog ff kijken en denkt: jeetje!*
In volgorde dan maar:
@ Drop 17-12-05 @ 22:23 Het aardige was de eerste (1e) alinea, waar de in de bijbel beschreven volkerenmoord op de Babyloniërs genoemd wordt. het Oude Testament bevat, zoals je weet, nog wel wat beschrijvingen van dit soort excessen door het Volk Israëls op haar buren. Jouw aangegeven link kende ik nog niet, ik ben ook niet zo van de warfare, maar hij is wel duivels interessant - dank daarvoor.
@Maximo da's al de tweede keer! Zullen we trouwen?
@filter Geïrriteerd (de ouwe spelling beheers ik tenminste nog een B-tje): nee, hoogstens omdat ik dingen niet weet die anderen weer wel weten maar dat is ook het leuke van GS. Soms. Naast het domme geL... L af en toe maar daar doe ik graag aan mee. Aperte nonsens probeer ik meestal wel te vermijden. Als je op alles sluitende bewijsvoering zoekt in mijn - en waarschijnlijk vele andere - teksten, kan ik je bij deze teleurstellen. Ga dan naar Wikipedia. Als sluitende bewijsvoering een voorwaarde wordt bij GS, ben jij wellicht de enige reguurder hier? Hulde daarvoor. In 2015 woon ik inderdaad in een moslimland,maar niet bij jou - en ik ben geen moslim, geen dhimmie, maar als je mijn nick weet te vertalen had je dat al lang geweten. Dat Israël oorlogen weet te winnen is precies waarom het ging in m'n reactie naar Drop - het winnen van een vrede gaat ze namelijk veel minder goed af dan het winnen van een oorlog en ik zou me kunnen voorstellen dat een echte oplossing dáár ligt. Van een Bibi Netanyahu, die de oorlogen van 2000 jaar geleden als "gisteren" benoemt, kun je m.i. net zo treurig worden als van een Milosevic die de Slag op het Merelveld bejuicht of van de Oranjemarsen in Noord-Ierland. Waarom je je teksten lardeert met behoorlijk emotionele adjectieven is me overigens niet duidelijk.
@K1100 Net op tijd! borrel? :-)

vraagstaart | 17-12-05 | 23:14

@vraagstaart 17-12-05 @ 21:43
Die R? heb ik weggelaten, blijft er wat te raden over.

K1100 | 17-12-05 | 22:46

@vraagstaart 17-12-05 @ 21:43
Was even eten. Ik zei toch:het houdt een keer op.

K1100 | 17-12-05 | 22:44

Geïrriteerd [of misgien geierieteerd] vraagstaart, als iemand meer benul van geschiedenis heeft dan jezelfe?
Aperte nonsens opschrijven - of zeggen, zie Mahmoud Ahmadinejad - is niet zo'n kunst.
.
De kunst is het - inderdaad, professoresk - te bewijzen en daar zie ik bij jou verdomd weinig van.
.
Maar misschien kan je niet wachten tot 2015 - als we in een Moslimland wonen, zoals Lodelul Asscher en z'n baas Bos ons leert - en begin je nù al met anti-semieten streken?
Effe wachten nog, hoor.
Voordat jij, als moslim - of dhimmie - het voor het zeggen krijgt, vergeet niet: Israël heeft, als klein kutlandje, grotere imbecielen in de pan gehakt. [en dat zijn ze nog steeds niet vergeten ... hehehehe :D]

filter | 17-12-05 | 22:39

@ vraagstaart

Mijn favoriete oorlogs-site is deze:
www.strategypage.com/
Bevat nieuws en analyses.

Drop | 17-12-05 | 22:37

@Vraagstaart.
Thanks voor die link, interessante info...

MAXIMO | 17-12-05 | 22:35

Beetje ivoren toren verhaal. Of straattereur door een bepaalde groep en gebrekkige ordehandhaving door de Staat een combinatie is die tot genocide leidt, moeten we afwachten.

Drop | 17-12-05 | 22:32

Wat een gebrekkige link. Er staat bij wie afgeslacht is, maar niet door wie. De Armeniers en de Soedenezen in ieder geval door moslims.

Drop | 17-12-05 | 22:23

raagstaart weet niets van geschiedenis af.

De Joden van Medina namen de asielzoekende profeet Mohammed op in hun stad. In 627 werden ze ge-executeerd.

Drop | 17-12-05 | 22:04

@filter Och, als uitvinders van religieuze intolerantie, genocide en meer van dat fraais mogen de Joden / joden / jeauden (onderstreep de juiste spellingswijze volgens het Groene Boekje) niet zeuren. Als je "moslems" en "Israel" in bovenstaande tekst verwisselt, is-ie nog net zo stuitend en net zo weinig verrassend. Alleen is die andere holocaust een paar duizend jaar eerder geweest.

vraagstaart | 17-12-05 | 21:54

@veest van pim:
We zullen snel genoeg weten hoe vredelievend Islam is.
De stand-up comedian Mahmoud Ahmadinejad heeft alle moslims ter wereld opgeroepen om tegen de Israëli te ageren.
-----

Teheran - Iranian President Mahmoud Ahmadinejad on Saturday called on world Moslems to increase their vigilance against Israel, the news agency Fars reported.

'The Zionist regime (Israel) is today a threat to the whole Middle East region and therefore Moslems should increase their vigilance against this regime,' Ahmadinejad said in a meeting with local officials.

Ahmadinejad has been condemned worldwide this week for his anti- Israeli rhetoric and doubts over the extent of the Holocaust voiced last Wednesday.
--------
.
Klinkt ook zo vredelievend, huh.
Ben benieuwd hoeveel anti-semitisme dit in Nederland weer opleverd.
Misschien nog wat voetballen met herdenkings-kransen voor de WWII gevallenen, anyone?

filter | 17-12-05 | 21:47

@K1100 (leuke nick! RS ook?) Jawel, maar als we de rest van dat wat leeft ook willen behouden wordt het toch wat lastiger - een Soylent Green beschaving gaan we toch niet willen? Hier: www.ecology.com/feature-stories/popula... wordt ik niet vrolijk van.

vraagstaart | 17-12-05 | 21:43

@vraagstaart 17-12-05 @ 21:23
Die 1.5 Miljard die leven in China, of is het china of sjiena kunnen in principe zichzelf bedruipen. Die andere 5 M(m)iljard kunnen elkaar in leven houden als het voedsel op deze aardkloot wat beter zou worden verdeeld. Er is genoeg voor iedereen! Maar het houdt een keer op natuurlijk.

K1100 | 17-12-05 | 21:34

> waar die o zo gevaarlijke islam dan tijdens de Koude Oorlog

Egypte, Turkije en Albanie waren christelijk, maar zijn met het zwaard bekeerd.

Spanje, Oostenrijk en Servie zijn bezet geweest door de Moslims, maar de Moslims zijn daar voor enige tijd van verdreven.

Drop | 17-12-05 | 21:27

*leest nog eens wat leuke boekjes na van Samuel Huntington, Maryam Jameelah c.s. en denkt dat de 24/7 mythe van de bedreiging door de Islam en de 24/7 mythe van het militair-industrieel complex dat de westerse wereld regeert versluieren waar de echte oorzaak zou kunnen liggen * Op een klont materie waar 1,5 miljard mensen in balans met de natuur kunnen leven zijn er 4 keer teveel. Wij zijn een plaag.

vraagstaart | 17-12-05 | 21:23

*schuift met een vette boer af van het diner bij troela en spreekt een woordje van dank uit naar Days-of-Wild.*

vraagstaart | 17-12-05 | 21:15

@Hammiehetvarken: ELK geloof is met argumenten onderuit te halen. Daarom heet het 'geloof' en dat maakt het niet zwak, maar juist sterk: het is 'above and beyond' ratio. Geloof bestaat al zo lang mensen rondlopen, ratio dateert pas van bij de Grieken of zo. Je trapt open deuren in omdat je je hebt laten wijsmaken dat de islam de vijand-van-de-week is. Gezien de bangmakerij die 24/7 de media wordt ingepompt is dat niet verwonderlijk. Vraag je je nou echt nooit eens af waar die o zo gevaarlijke islam dan tijdens de Koude Oorlog gebleven is? Het stond op de vijftigste verjaardag van de NATO, lang voor de aanvallen op het WTC en lang voor de tweede Amerikaanse oorlog tegen Irak, al vast dat de rijkeluisregeringen van het westen en hun sponsors in de vliegtuig- en wapenindustrie een nieuwe vijand nodig hadden. Waarom denk je dat Israël zo de hand boven het hoofd gehouden wordt door de USA en het UK? Verdeeldheid brengt meer op dan eenheid en zolang er geen vrede in het middenoosten is komen ze ook niet op het idee hun oliebronnen voor zichzelf te gaan gebruiken. Allemaal heel simpel hoor en al lang gekend. Gek dat je dat niet weet.

veest van pim | 17-12-05 | 21:04

Het is en blijft een eikel, maar hulde voor hem dat hij dit voor elkaar gekregen heeft
* zich afvraagt op welke andere plekken we nu genaaid gaan worden *
En nu live op tv dat regeringsdiner voor die troela die aan het hoofd van ons land staat, Je kan 1000 keer roepen dat het aangeboden is door de regering, het is Jan met de pet die voor dat uitschot het vreten betaald. Een woord van dank zou op zijn plaats zijn.

Days-Of-Wild | 17-12-05 | 20:28

Groningea 17-12-05 @ 20:14

Zalm gaat er een begrotingstekortje mee wegsmeren. Zodat het saldo tenminste op nul staat als alle Nederlanders het land verlaten hebben.

Het lijkt me een goed idee om een flink stuk Noordzee droog te leggen waar wij dan onze toevlucht kunnen zoeken wanneer het zover is, dan hoeven we niet zover, daar kunnen wij dan onze eigen cultuur weer voortzetten... Oh ja,onze linkse verkwanselaars mogen niet mee !

Rubberen regenburka | 17-12-05 | 20:26

Zalm gaat er een begrotingstekortje mee wegsmeren. Zodat het saldo tenminste op nul staat als alle Nederlanders het land verlaten hebben.

Groningea | 17-12-05 | 20:14

Balkenede heeft niets verdiend.... hij stemde voor de EU wet, de rest van de gewone Nederlanders die tegen stemde hebben 1 miljard verdiend! In een artikel, in Elsevier, voor de verkiezing van de EU stonden 10 redenen om tegen te stemmen, een daarvan was "dan kunnen we onderhandelen over ons extreem hoge bijdrage"

grijsoogje | 17-12-05 | 20:12

Dat extraatje! gewoon doorsluizen naar jullie zuiderburen de Vlamingen.

a la flamande | 17-12-05 | 19:54

@Shortwire Voel ik me nog klant bij de overheid? Wtf? Dat is WimKok-taal uit de tijd dat ie Nederland een BV noemde (als foute lul die hij is).

Gratis drugs voor iedereen? Laat ze dat bij Pfizer en Heineken maar niet horen.

Shareholder | 17-12-05 | 18:48

Drugsgeld, fuckje gearresteerd, AHA blijkt een negerin te zijn, MAXIMO weet meer van bouwfraudes en Zalm krijgt een miljard om niet uit te geven....

vander F | 17-12-05 | 18:38

gratis drugs voor iedereen!!!!!

Pie.R | 17-12-05 | 18:20

al waren het 10 miljard geweest , de armoe sloebers zien hier toch geen cent van terug .

Marley | 17-12-05 | 18:17

@ drop vreemd dat de moslims een religie hebben die Submission niet kan verdragen. In plaats van te wachten op de bliksemnschicht van allah moet er wel gewoon mensenwerk worden verricht om de zogenaamde wil van allah op te leggen. Dit laat mi zien dat de islam een zwak geloof is, snel met argumenten onder uit te halen.

Hammiehetvarken | 17-12-05 | 18:13

balkenbrij en zalmpate.... met mayonaise. Zijn we er nu nog niet achter dat het anders moet in dit "geweldige" land? ff scoren met een euro-hitje en half tokkie-lovend nederland vergeet dat ze eigenlijk Frans bauer for president riepen (met dank aan de hond). Over tot de orde van de dag en we hobbelen gewoon weer in de Christen-democratische kudde verder. Als het aan kortdraad ligt is er maar 1 (lees één) criterium voor de volgende verkiezingsuitslag: {{{{{de klant is koning}}}}}. Voel jij je nog een klant bij deze overheid ?

ShortWire | 17-12-05 | 18:06

Bewaren voor Woutertje Boslim straks ?

Nee, staatsschuld verminderen !

Rubberen regenburka | 17-12-05 | 17:46

> Met Submission 1 heeft AHA al meer dan duidelijk gemaakt

Ja, toen had ze kunnen stoppen.

Maar er werd iemand vermoord. En dan kan je niet meer stoppen, dan moet je doorgaan om de terroristen te laten zien dat moorden geen effect heeft.

Drop | 17-12-05 | 17:39

Ach zolang het niet naar Polen gaat.

Shareholder | 17-12-05 | 17:28

Ik durf te wedden dat we niets terugzien van die 61 euri...
Oh ja, zien we daar wel wat van terug komt er nog 60% BTW bij, en 38% moeten we aan de ambtenaren betalen omdat hun "geld nodig hebben".
Een kleine 1 euro minder belastinggeld betalen dus!

Mr. Crimineel | 17-12-05 | 17:16

Wat we met dat miljard gaan doen?
Nou, gewoon...
Bos kiezen en smijten met die hap!

Harige Bangmaker | 17-12-05 | 16:39

17/12/05

Bron : RTL nieuws

Met de arrestatie gisteren van de vermeende terroriste F. te G. is een einde gekomen aan de verhoogde terreurdreiging.
F. wordt o.a. in verband gebracht met het openzetten van de deuren van het binnenhof, de liquidatie van een nog onbekende ongewassen, vermoedelijk werkeloze man in Groningen, en het in het bezit hebben van tientallen liters afgewerkte sla-olie, mogelijk bestemd voor het vervaardigen van een zgn. vuile bom.

De eerste verhoren hebben vooralsnog niets opgeleverd. Hoewel de verdachte honderduit praat is er nog niets zinvols uitgekomen. Overwogen wordt om verdachte onder te brengen in het Pieter Baan Centrum maar tot op heden is er nog geen therapeut gevonden die haar Grunns accent langer dan 10 minuten kon verdragen. Tot die tijd wordt F. in beperking gehouden wat inhoudt dat zij geen contact met de buitenwereld mag onderhouden. Op diverse internetfora is de arrestatie van F. toegejuicht en naderen de reacties van lezers de magische grens van 1000.

later meer...

hama | 17-12-05 | 16:05

eindelijk laat balkenende zien dat ie ballen heeft.
goede actie

larsbreda | 17-12-05 | 15:58

Balkenende en Arnold Zwartzenegger for president.

mefke | 17-12-05 | 15:58

@Hama.
Ze zullen in zo'n hypothetisch geval natuurlijk voor de duurste optie gaan via een bevriend bouwbedrijf ofzo. Of dat een nieuw gebouw wordt of dat ie wordt gerepareerd maakt ze natuurlijk niet zoveel uit.

MAXIMO | 17-12-05 | 15:55

Balkenende rouleert de pan uit! (voor even dan)

Fioravanti | 17-12-05 | 15:55

Ook al denkt ie dat ie wint, een loesur blijft een loesur.

gebbetje | 17-12-05 | 15:52

hulde balkie, ik vind dit een top prestatie voor iemand met verstandelijke gehandicap.

de-iraanier | 17-12-05 | 15:50

gemaakt of gerepareerd, that's the question, maar daar zijn ze nog niet uit geloof ik.

hama | 17-12-05 | 15:50

@geenleven.
Hoogmoed komt inderdaad voor de val.
Ik zie je straks weer als je in de hoedanigheid van zweefvlieger post.
@hama
Op zijn minst één brandveilig detentiecentrum moet er wel van gemaakt kunnen worden, dacht ik zo...

MAXIMO | 17-12-05 | 15:48

Hoeveel gevangenissen krijg je eigenlijk brandveilig voor 1 miljard?

hama | 17-12-05 | 15:35

Eerst zien dan geloven. Wie weet wat er nog voor kosten op Nederland afkomen. Die korting gaat pas in 2007 in...

Slikken Kreng | 17-12-05 | 15:30

@ geenleven

Je hoeft nergens bang voor te zijn hoor, Hama is niet zo groot geschapen, zie het maar als een flinke zetpil

hama | 17-12-05 | 15:23

@hamaximo,

Ben nu bang geworden, dus ga ik maar wat anders doen.
Hoogmoed komt voor de val.

geenleven | 17-12-05 | 15:20

Waarschijnlijk geeft europa de centen als steun voor de huidige kliek om te overleven.
Brussel heeft er geen baat bij wanneer er radicale veranderingen komen, beter blijven deze jongens welke het beste met Europa voor hebben zitten, daarbij zijn het makkelijke jongens.
Balkie heeft helemaal geen ruggengraat, dat is niet zomaar even veranderd.

..Whatever | 17-12-05 | 15:18

@ geenleven,

Nee, dat niet, hoezo, had je interesse?

Buck dan maar even hoor, Hama ramt hem er wel even in..

hama | 17-12-05 | 15:14

@geenleven
Jaloers op interactie? Of gewoon geen leven?

MAXIMO | 17-12-05 | 15:14

Iefje 17-12-05 @ 14:28, Opa heeft wel gelijk.

..Whatever | 17-12-05 | 15:13

@hamaximo,

Billemaatjes soms?

geenleven | 17-12-05 | 15:11

@hama
Dank je voor de inside-info.
Dan moet het zweefvlieger wel zijn...

MAXIMO | 17-12-05 | 15:10

@Apollo 15:07
LOL! Nee, toevallig niet...

MAXIMO | 17-12-05 | 15:09

@ MAXIMO 15.07

Neenee, het is zeker niet fuckje, die is na haar onbezonnen actie van gisteravond ( Martinitoren) nog steeds op de vlucht.

hama | 17-12-05 | 15:09

@geenleven
Ben jij niet toevallig een vaste bezoeker die mij nu effe met een nieuwe nick in zijn eerste post de grond in "probeert" te boren?
Ik denk dat je zweefvlieger bent, of fuckje dat kan ook, die is ook seniel.

MAXIMO | 17-12-05 | 15:07

Ach Maximo Verhaegen, what's in a name ?

Apollo | 17-12-05 | 15:07

@Apollo
Ohh, nu begrijp ik ook je vorige posts.
No Hard Feelings...

MAXIMO | 17-12-05 | 15:05

@ Maximo
Zitten opvreten!?, Ik kots ze eerder uit die comments van jou, en je noemt iedereen seniel ect. wat voor zielig persoontje zit er achter jouw PC.

geenleven | 17-12-05 | 15:04

oeps, reaguursel

Apollo | 17-12-05 | 15:03

@ Maximo, fout, lees mijn laatste topic

Apollo | 17-12-05 | 15:02

@apollo
Ik stem denk ik geen Bos, en al helemaal geen Maorijnisse.
Maar jij stemt dus Nawijn, Wilders of Smit?
@von_cicero
Kok was voor ja, maar pas bij het 1e kabinet balkenende is hier een besluit over genomen, en toen was de PvdA tegen. Hoe had de LPF anders voor kunnen stemmen? Kok heeft dus niks door de strot geduwd, demagoog!

MAXIMO | 17-12-05 | 15:02

AHA krijgt een redelijk salaris om zich met diverse politieke issues uit haar portefeuille bezig te houden. Het schrijven en verfilmen van sprokkjes behoort daar niet toe.

Indien zij werkelijk vindt dat ze haar boodschap middels het submission-drieluik wereldkundig moet maken moet ze dat natuurlijk gewoon doen, maar niet op kosten van de staat.

Hup, aan het werk of je zetel opgeven voor iemand die wel nuttig werk wenst te verrichten!

hama | 17-12-05 | 15:01

@ Maximo, ik heb altijd PvdA gestemd. Met PF wilde ik op hem stemmen, Toen ie werd vermoord wist ik zo goed als zeker dat de LPF een zooitje zou worden. Maar scheer de mensen die op hem hebben gestemd niet over een kam, sommigen hadden nog hoop weet je, en zijn zekerlijk niet achterlijk. Relaxed

Apollo | 17-12-05 | 15:00

Ik zeg een gros van die kruisraketten.

Ahonen | 17-12-05 | 14:59

ook weer zo tupisch: "Andere landen -die nu boos zijn op Nederland- gaan fijn meer betalen", Ja? nou en? dat die landen boos zijn op NL? so what? waarom zijn wij niet boos dat wij al die jaren te veel hebben betaald? Wij hebben het meeste recht om boos te zijn omdat nu pas de rekeninks (die hoog blijft btw) ietsiepietsie omlaag gaat.
Laat dit een begin zijn van een fermere houding t.o.v. de rest van de EU.
Ow ja JP: als we voor hadden gestemd voor die zgn. 'grondwet' waarbij we dus niet meer het recht hebben op een veto, dan kan dit in de toekomst niet meer he? Dan beslissen de grote landjes het voor ons he?. Met meerderheid van stemmen he?, dat dan weer wel he? De democratie is dood! lang leve de democratie!
tssssk, sukkels

yumpie | 17-12-05 | 14:59

@MAXIMO
De LPF aanhang was boos en teleurgesteld, maar ook vastberaden om door te gaan. Er is nu weinig van de LPF meer over, dus Volkert heeft zijn zin gekregen. Hoe het gelopen zou zijn als Pim er nog was geweest zullen we nooit weten. Maar we dwalen af. 1 miljard in de pocket, ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Maak er een mooie dag van.

Iefje | 17-12-05 | 14:58

@zweefvlieger
De PvdA had toen tegen de JSF gestemd, als de andere (rechtse) partijen dat ook hadden gedaan dan hadden we nu nog een miljard overgehouden...

MAXIMO 17-12-05 @ 12:44

He sukkel! Het was wel Wim Kok die 't JSF project door de strot van de Tweede Kamer heeft geduwd.
Wat vergeet 't volk toch snel.

von_cicero | 17-12-05 | 14:58

@geenleven
Ik heb een prachtig leven en tussendoor hoort daar mijn mening op GS geven bij aangezien je hier nog gewoon met allerlei soorten mensen in discussie kan treden. Zou jij ook eens moeten proberen ipv met opgekropte frustaties stil achter je toetsenbord aan mijn comments zitten op te vreten.

MAXIMO | 17-12-05 | 14:58

Tja lariekoekmonster voor hetzelfde geld open je de doos van Pandora met zo'n film, stel je voor.

capo | 17-12-05 | 14:57

@ Maximo,stem je Bos om je eigen achterlijke ambtenarenbaantje veilig te stellen ? Of kick je op zijn ruime kont ? Oh nee, je stemt vast Marijnissen ? Lekker rood als onbevlekt onbevangen ?

Apollo | 17-12-05 | 14:56

@Iefje
Dat vind ik dan weer heel jammer, het ging immers om wat belangrijkers dan het uitten van medeleven aan die overleden leider dmv het stemmen op een dode. Daar hebben we condoleance-registers voor. Overigens laat de LPF zien dat zij van zijn gedachtengoed zijn verwijderd getuige de 26.000 asielzoekers die Pim wou binnenlaten en de JSF die nooit mocht worden aangekocht....

MAXIMO | 17-12-05 | 14:53

@MAXIMO
Vervuiling kan ik het niet noemen. Deze film is een artistieke mening op een maatschappelijk vraagstuk. Ik zie er de artistieke waarde echter niet van in, maar ja, smaken verschillen.

lariekoekjesmonster | 17-12-05 | 14:52

Maximo, inderdaad, omdat de leider vermoord is moet men maar niet meer stemmen op de richting die men wil ?
PS, niet mijn richting, respect weet je

Apollo | 17-12-05 | 14:50

@mamaloe de 2de
Je lacht er nu om, maar denk je dat het in de toekomst beter wordt?
We mogen straks kiezen, Wouter of nog een keer JP. Ik kies JP.

Iefje | 17-12-05 | 14:49

@Maximo
Zorg dat je een leven krijgt.

geenleven | 17-12-05 | 14:49

toch knap van die dodo,mischien zeggen we over 10 jaar nog eens "zo;n slechte was hij niet" ehmmm,buhahahahahahaha

Mamaloe de 2de | 17-12-05 | 14:47

De toon is gezet. Gelukkig hebben we nee gestemd, anders hadden we die 61 Euro per inwoner niet eens terug gezien. Goed begin, nu de rest nog van wat we teveel dokken

Apollo | 17-12-05 | 14:47

@MAXIMO
Pim werd bruut afgeknald, mensen kotsten van Ad Melkert en de andere losers en stemden toch op Pim. Tuurlijk, de LPF hing als los zand aan elkaar, maar de LPF-stemmers gunden de anderen de eer niet. Not over his dead body, zeg maar.

Iefje | 17-12-05 | 14:46

@lariekoekjesmonster @ 14:39
Je hebt helemaal gelijk in deze, het is gewoon vervuiling en dan nog wel gemaakt door een politica die haar gezicht niet eens laat zien in de kamer...

MAXIMO | 17-12-05 | 14:44

@lara
Energiemeters kan je door de gemiddelde weedkwekende uitkeringstrekker gewoon tegen een voordeliger tarief af laten stellen.

lariekoekjesmonster | 17-12-05 | 14:44

Die miljard minder betalen is dat ook van terug werkende kracht?

joloe | 17-12-05 | 14:42

@ lariekoekjesmonster
Het nut zie ik ook niet, maar dat probleem had ik ook met Costa, het Schnitzelparadijs etc..

CoJoNes | 17-12-05 | 14:42

@Iefje
Is in principe ook zo, maar vergeet niet dat die partij, die overigens de naam droeg van de *kuch* grote visionair, toch echt afhankelijk was van diezelfde leider die opeens ophield met roken. Dat diezelfde LPF-stemmers dat niet doorhadden getuigt wederom m.i. van niet zoveel slimheid bij die achterban.
BTW Ik spreek in de hoedanigheid van een commenter hier op GS.

MAXIMO | 17-12-05 | 14:42

@lara
Dan moeten ze minder stoken. of maar 1x per jaar op vakantie gaan.
Hoe hoger de bijstand, des te minder mensen het de moeite waard vinden om te gaan werken voor hun geld. Slecht plan.

Iefje | 17-12-05 | 14:41

Soms doet Balkenende iets leuks, heel soms zelfs iets briljants, maar een lijn zit er niet in en zijn kabinet kluunt maar door.

gevallenverstand | 17-12-05 | 14:40

Gevoel voor humor kan jou niet ontzegd worden, lara

CoJoNes | 17-12-05 | 14:39

@CoJoNes
Vrijheid van meningsuiting ben ik helemaal voor. Het interesseert me dan ook weinig wat er voor films gemaakt worden, maar ik kijk meer naar het nut van de film van AHA en dat nut gaat aan me voorbij.

lariekoekjesmonster | 17-12-05 | 14:39

moet naar onderwijs, en ouderzorg. En als wat over is moet bijstanduitkering omhoog. Mensen kunnen nauwelijks de energie rekening betalen.

lara | 17-12-05 | 14:38

@MAXIMO
Waren die stemmen daardoor minder waard? Iedere stem is gelijk, ik word zelf gek van GroenLinks, maar als iemand het nodig vind om daarop te stemmen noem ik hem nog niet dom.
Sterker nog: Als ik een ongeschoolde allochtoon was zou ik waaarschijnlijk GL stemmen. Of SP. Misshien hadden die 20% die op Pim stemden daar een hele goede reden voor: who are you to judge?

Iefje | 17-12-05 | 14:33

@Joesten
Lees Dwalmpje om 12:42 en 12:51; het lachen zal je vergaan...

MAXIMO | 17-12-05 | 14:32

Lang leve Balkenende!!

bedivere | 17-12-05 | 14:31

Dit betekent dat er 1 miljard minder belastinggeld nodig is.
Doe de BTW maar een half procentje omlaag.

Iefje | 17-12-05 | 14:30

Eindelijk eens goed nieuws uit de Nederlandse politiek :) Good job!

Joesten | 17-12-05 | 14:30

@Iefje
We hebben na de dood van PF toch wel gezien dat 20% van de samenleving deze maatschappij aardig weet te verpesten door op een dode te stemmen.Lijkt mij ook niet echt getuigen van slimheid. Opa heeft dus wel een punt.

MAXIMO | 17-12-05 | 14:30

Snap ik het nou goed? Moet die 1 miljard van Balkenende in de productie van de film Submission II worden gestoken. Of haal ik nu alles door elkaar?

aivd | 17-12-05 | 14:28

@opa-buiswater
Ik help wel verhuizen! Opzouten met je onzin.
"En dankzij deze stunt en de gemiddelde intelligentie van de nederlandse kiezer in 2007 dus wéér een kabinet Nalkenende"
Gelukkig ben jij zo bovenmatig slim dat je wel weet wat goed voor een ander is. Werk je toevallig bij de Volkskrant?

Iefje | 17-12-05 | 14:28

@Shareholder
Ter aanvulling...
Wat heeft AHA trouwens dit land voor verlichting gebracht met haar film?
Wat heeft zij uberhaupt gedaan voor de Nederlanders of voor de Nederlandse vrouwen?
Haar hele doen en laten is gebaseerd op een manier om moslims zo zwart mogelijk te maken en zodoende het fundamentalisme hier aan te wakkeren, maar heeft ze daarnaast nog iets ander te bieden?

MAXIMO | 17-12-05 | 14:27

Wat de neuq?? Heeft iemand submission II al gezien dan?

CoJoNes | 17-12-05 | 14:26

Méévaller van 1 miljard? Voor wie? Niet voor de de belastingbetaler vrees ik. Dat geld verdwijnt linea recta naar ome Gerrit onder het mom van "vermindering van de staatsschul"en niemand hoort er meer wat van. Tot de verkiezingen wabt dan worden we dood gegooid met verklaringen hoeveel voordeel deze boys toch wel voor de burger hebben binnen gesleept! Dus knoop het even in de oren: niks teruggave, niks belastingverlaging , niks naar ambtenaren en niks naar uitkeringen..... gewoon alles naar Gerrit! En dankzij deze stunt en de gemiddelde intelligentie van de nederlandse kiezer in 2007 dus wéér een kabinet Nalkenende. *zoekt in de papierbak naar de emigratiegids*

Opa-Buiswater | 17-12-05 | 14:26

@Drop
Met Submission 1 heeft AHA al meer dan duidelijk gemaakt hoe ze tegen de Islam en de rechten van de vrouw aankijkt. Dat er in de Islam fossiele levensopvattingen heersen, ben ik het geheel en al mee eens. Maar ergens moet je de grens trekken, aangezien de films op zich niet bijdragen aan een oplossing maar juist meer aan een kloof tussen Islamieten en anders denkenden. Deze films zijn nu juist olie op het vuur voor de extremist.

lariekoekjesmonster | 17-12-05 | 14:25

Hmms ik vind het maar jammer. Ik had liever gezien dat de anderen landen allemaal meer gingen betalen dan dat wij juist minder gingen betalen. Een begroting van 1,045 vind ik mierneuqen. Wil je een krachtig Europa hebben dan zou ik 5% voorstellen. Veel geld hiervan komt terug naar Nederland maar ondertussen heeft Brussel wel veel meer speling. Ik hoop dat die miljard euro per jaar niet wordt gebruikt om wat zwerverds uit de Bijlmer te subsideren maar dat het wordt gebruikt voor de HSL Oost iets waar iedereen iets aan heeft in Europa.

Dance-Energy | 17-12-05 | 14:25

Het komt door die kutterroristen die hun middeleeuwse moslimgebruiken bij iedereen door de strot willen duwen. Fatwa's, eerwraak, vrouwenonderdrukking, Hakbars en weet ik veel wat allemaal. Kappen ermee.
Als die lieden eens zouden gaan chillen, waren die films niet nodig.

Iefje | 17-12-05 | 14:24

@Shareholder
Diegene die zo weglopen met AHA zijn types zoals Leon de Winter, Frits Barend en die heks van Opzij die haar dankbaar zijn dat haar werk perfect binnen het agressieve zionisme past....
Voor de rest zie ik bijna niemand echt positief over AHA praten ook al basht ze moslims voortdurend, het is nou eenmaal niet kies om als rechts-extremist voor een Somalische te kiezen al komen de standpunten overeen.
Rita heeft daarom natuurlijk meer fans, en we weten allebei in welke hoek ze zitten die 20%.

MAXIMO | 17-12-05 | 14:22

Iedere steuntrekker krijgt van de Overheid een blik Spam.

aivd | 17-12-05 | 14:22

Hoezo geld terug per inwoner? geld terug per netto belastingbetaler en niet per netto belastingontvanger. dan wordt het ineens 2x zoveel.. helaas verdwijnt deze 1 miljard weer in allerlei projecten waar niemand om gevraagd heeft en een flink gedeelte in de zakken van de betrokken ambtenaren. Trouwens door de verkapte belasting (geld bijdrukken) is die 1 miljard over een paar jaar al weer veel minder waard..

pazzo | 17-12-05 | 14:20

@lariekoekjesmonster 17-12-05 @ 14:12

Inderdaad, weet je wat? We gaan in het vervolg eerst kijken of de inhoud van een film door de meerderheid van de minderheid wordt gewaardeerd, dan controleren we nog even of onze gasten er geen aanstoot aan zullen nemen. Mocht het zo zijn dat de film kritische geluiden en extreme acties oproept bij een paar kudtberbers, dan verbieden we de film. Is AHA nou helemaal besodemietert, wat een stuk tuig is ze ook.
Mocht bij de voorvertoning blijken dat de linksdraaiende censuur-maffia zich niet kan vinden in de boodschap, stel ik voor de maker standrechtelijk te executeren.
Het moet toch niet gekker worden met die vrijheid van meningsuiting, hang er maar rustig een prijskaartje aan. This is not a fokking democracy!!

CoJoNes | 17-12-05 | 14:19

@lariekoekjesmonster
Precies, dan kan ze wel kosten gaan besparen door zelf Allah te spelen maar dan nog wil niemand die bagger zien. Ik vraag me af hoe lang ze die rotzooi zelf nog kan uithouden...

MAXIMO | 17-12-05 | 14:16

> de gevolgen van die films zijn nogal kostbaar

Misschen moet je niet bij AHA klagen,
maar bij mosims die in het stenen tijdperk leven (dubbelop?).

Drop | 17-12-05 | 14:16

@zweefvlieger
Die reden van toen geldt niet meer aangezien onbemande vbliegtuigen de toekomst hebben.
Breznjev? Jij bent echt seniel....

MAXIMO | 17-12-05 | 14:13

Ha ha die Maximo, tis dat je het niet tegen mij hebt, maar een AHA of Rita zijn m.i. nou bij uitstek mensen die er qua politieke daden en meningen bovenuit staken. Is dan ook nationaal en internationaal erkend. Van dat soort mensen (links of rechts) zijn er nog veel meer nodig. Deze twee voorbeelden zijn -volgens mij- ook zowel links als rechts te noemen. En op zich is een liberale omgeving dan niet onlogisch. Hoewel ikzelf de VVD ansich een zielig groepje vind. AHA en Rita en nog een paar mensen zouden juist een nieuwe partij moeten beginnen. Die kunnen jarenlang regeren.

Shareholder | 17-12-05 | 14:12

Het zal wel weer op gaan aan extra ondersteuning van de minima ("uitkeringsgerechtigten" dus ) en extra ambtenaren.
Weggegooid geld dus.

feuerfrei | 17-12-05 | 14:12

@MAXIMO
AHA's films kosten idd geen fuck, maar de gevolgen van die films zijn nogal kostbaar. 24/7 bewaking, huisvestingskosten, processen voor de zoveelste bedreigerts, etc, etc. AHA maakt hiermee dat hele miljard wel op als ze die Submission soap blijft doorvoeren.

lariekoekjesmonster | 17-12-05 | 14:12

@MAXIMO
Die reden van TOEN geldt NU nog steeds. En jij kent die duidelijk niet. En daar hoef je ook niet voor te gaan schelden, hoor. Gewoon eerlijk blijven en niet zo de-PvdA-is-links-en-dus-goed uithangen. Ik weet nog ene Ien van den Heuvel (inderdaad, PvdA) die zo wegliep met Breznjev, want hij was links en DUS goed. Dat dit een belachelijk standpunt was, is nou zelfs tot de meeste PvdA-leden doorgedrongen.
En nogmaals, als links per definitie goed is, dan was Hitler met zijn NSDAP ook goed. Maar die redenatie kun jij kennelijk nog steeds niet volgen.

zweefvlieger | 17-12-05 | 14:11

Lood om oud ijzer. Wat je nu minder gaat betalen krijg je straks minder terug. Blij maken met een dode mus noemen ze dat.
Toch leuk geprobeert Balkie. Eindelijk eens je poot stijf gehouden; chapeau...

stretch | 17-12-05 | 14:10

well done

ranonkel | 17-12-05 | 14:08

@Stringpolitie.
Niet enkel ambtenaren, met politici zou dat ook mogelijk moeten zijn.
Niks gepresteerd? Of niet goed gepresteerd? Eruit! Ik denk aan een AHA, verdonk, donner, balkenende etc. etc.
@derks
Als we de niet werkende integratie-projecten van Rita en AHA stopzetten zal dat inderdaad veel schelen al denk ik dat die C-films van AHA niet echt veel kosten gezien de kwaliteit en verhaal van de 1ste.

MAXIMO | 17-12-05 | 14:03

Je kan het gvd beter mij vragen wat er met die centen moet gebeuren dan aan dat kleine mannetje Zalm. Ik dacht dat ik die centen als belastingbetaler aan hem had geleend.
Maar zoals het vaak gaat met 'vrienden': as je zeg geld hebt geleend zie je ze nooit meer terug. Aan de andere kant, voor Zalm niet terugzien heb ik best 61 euro over.

Nietzsky | 17-12-05 | 14:00

@ MAXIMO
en hoeveel miljard zouden wij besparen als wij de subsidies aan milieugropejes en niet werkende integratieprojekten stop zetten???

derks | 17-12-05 | 13:58

@Maximo he he he dat was de enige opmerking die ik niet terug wilde heauren ;)

Shareholder | 17-12-05 | 13:56

We zijn toch niet vergeten dat kabouter Bos een half jaar geleden de voorgesteld korting voor Nederland van 600 miljoen voldoende vond? Wij moesten niet zo gierig zijn. Hij zal straks wel weeroorop staan om de poen te verbrassen, mark my words

derks | 17-12-05 | 13:55

eerst 100k bijleggen om bridget naaqt te krijgen in de pb

de rest mag besteed worden aan een nieuw wetsvoorstel wat het mogelijk maakt om niet functionerende ambtenaren uit hun functie te ontheven
ingaande per 1 januari 2006

Stringpolitie | 17-12-05 | 13:54

De Palestijnen zijn tussen de Israelisch gaan wonen, niet andersom.
Bij de Israeliers was werk en Egypte en Jordanie gooiden de Palestijnen de grens over om als menselijk schild te gebruiken.

Drop | 17-12-05 | 13:51

@Shareholder
Ach, jij voelde je aangesproken door de op 12:59 door mij geplaatste post terwijl die niet aan jou was gericht.
Dat zegt toch wel wat meer over jou dan over mij ;)

MAXIMO | 17-12-05 | 13:45

Joehoe dames.... dat geld is al uitgegeven hoor. Op de site van min. v. ontwikkelingshulp staat dat er voor de komende drie jaar 400 miljoen JAARLIJKS extra uitgegeven gaat worden. Verder is er nog een stompzinnig windmolenpark dat ergens in zee aangelgd moet worden en verder moeten er nog wat kruisraketten worden aangeschaft voor oud en nieuw.

Kortom: iedereen is weer blij met een dode mus..... En die beestjes zijn nog wel beschermt.

Anti-links | 17-12-05 | 13:45

'linkse luitjes als jij ' is ook bewust abstract zeker?
Lafaard.

veest van pim | 17-12-05 | 13:45

@Levereter: sure. Als jij 't zegt zijn de Palestijnen inderdaad de enigen die een volksopstand voeren tegen buitenlandse onderdrukkers en is het inderdaad louter aan de goedertierendheid van die nobele Israëliërs te danken dat ze daarvoor niet terecht allemaal tot de laatste baby zijn afgeslacht. Want wat hebben ze 't nu goed he? Ook dank zij die Israëli's en hun fijngevoeligheid waarschijnlijk. Tijdverlies en off topic deze discussie.

veest van pim | 17-12-05 | 13:44

Precies Bono. Had het ook niet verwacht maar wellicht hielp het omdat hij nu écht onder druk stond van de media.

ic3y | 17-12-05 | 13:42

@zweefvlieger
Tuurlijk waren er binnen elke partij een paar tegendraadse stemmers maar uiteindelijk heeft elke partij dmv het aantal stemmen voor of tegen laten zien waar zij stonden.
CDA stemde juist wel voor evenals de VVD, LPF en de kleine christelijke partijen.
PvdA, SP, D66 en GL stemden tegen.
Ik weet wel waarom Nederland TOEN voor de JSF koos, ik denk alleen dat jij het niet weet gezien je vorige Drop-achtige waanbeelden...

MAXIMO | 17-12-05 | 13:41

nou, eerlijk is eerlijk.. hulde voor balkenende

Bono | 17-12-05 | 13:40

NL mag dan niet meer de grootste netto-betaler worden, maar we blijven wel netto-betaler, ofwel er wordt meer betaald voor het lidmaatschap aan deze herenclub, dan dat het oplevert. Als het geld oa wordt gebruikt voor de steun aan de armere EU landen, dan lijkt dat net ontwikkelingshulp en is daar niet een ander potje voor?!
Dat hele EU lidmaatschap blijft dus zwaar kleaute en kost alleen maar geld.

lariekoekjesmonster | 17-12-05 | 13:40

@Maximo, Rita is een warm mens met goede bedoelingen. Ik snap oprecht niet dat zo veel mensen kijken en zo weinig mensen zien. En mijn 'eigen volk eerst' van daarnet, dat is het spelletje dat afgelopen 2dagen op het hoogste niveau is gespeeld. JP heeft het spel dus goed meegespeeld. Dat is wat ik (bewust abstract) zei, ten faveure van cynische lading. En dan is het m.i. grappig te zien hoe dat bij linkse luitjes (als jij) reflexen aanwakkert i.p.v de 'bewuste' reactie ;)

Shareholder | 17-12-05 | 13:38

Go JP Go!!! Pak ze!!!

Der Bart | 17-12-05 | 13:36

De duitsers zouden weer hun "Puma" moeten gaan fabriceren, dat was nou een mooi apparaat.

Levereter | 17-12-05 | 13:36

@blawablawa
Je hebt gelijk: JP heeft een klein succesje behaald, het boek van Boslim is vele malen interessanter. Ga toch wandelen!

@MAXIMO
Ja hoor, droom maar door. Ook in de andere partijen waren er voor- en tegenstemmers. En wie eiste dat het doorging? Iemand die nou bij Shell zit.
Maar wie of wat dan ook, het was NIET Balkenende die voor de JSF stemde.
Overigens, was het de JSF niet geweest, dan was het de Eurofighter geworden. Ben je er al achter waarom Nederland aan de JSF de voorkeur gaf? (Nee, niet die compensaties!)

zweefvlieger | 17-12-05 | 13:32

veest, de enige echte Intifadah was tot nog toe de Palestijnse, en als Israel zich niet om de wereldopinie had bekommerd, was die binnen één week in bloed gesmoord.

Levereter | 17-12-05 | 13:29

zweefvlieger 17-12-05 @ 12:41

Jij verdraait de feiten net zoals je schrijft. Leer eens Nederlands en gebruik geen dure woorden als je ze niet kent. Balkie was wel degene die voor elkaar kreeg wat Kok nooit gelukt is.

-------------------------------------------------------------------------------------

Het enige wat we daar uit kunnen concluderen is dat kok nog kleinere paarse kloten had dan JP heeft. Maar dat wisten we natuurlijk al..

spitzfire | 17-12-05 | 13:29

@Iefje
Dat dachten we bij de WO II ook al..

MAXIMO | 17-12-05 | 13:26

Yes. Fennek = Stryker.

Drop | 17-12-05 | 13:25

@Drop: een intifada neerslaan met een auto? Ja hoor. En KITT praat ook echt.

veest van pim | 17-12-05 | 13:24

Drop, denk ook dat in de huidige tijd de fenneks een beter alternatief is, met lucht aanvallen tref je altijd onschuldigen en zaai je zo meer haat, terwijl je met landvoertuigen "surgical strikes" kan uitvoeren, eventueel ondersteund door "Apaches". kortom JSF nergens voor nodig, zelfs de Amerikanen twijfelen nu.

Levereter | 17-12-05 | 13:24

bouw er een detentiecentrum mee dat niet in de fik gaat zodra je er naar kijkt en gebruik het overschot voor een clitorisreconstructie bij AHA. Iedereen blij. Ik ga zo dicht bij kerst de pret niet bederven door er aan te herinneren van wie die eenheidsmunt en die economische unie er nou zo nodig moesten komen en wie daar uiteindelijk door het wegvallen van allerlei invoerrechten en belastingen al jàren dik aan verdient.

veest van pim | 17-12-05 | 13:22

Ik betaal ? 61,- per maand extra aan ziektekosten, die andere 11 maanden moeten dus ook nog gecompenseerd worden. Of zien we van die ? 61,- ook niets terug...

da wizard | 17-12-05 | 13:21

Ik stel voor dat we dan gewoon neutraal blijven en ons aansluiten bij wie wint. Net als WO I, zeg maar.

Iefje | 17-12-05 | 13:19

we kunnen met het geld het leger uitbouwen om België te veroveren

kan niemand meer klagen dat nederland vol is (de helft is dood en we hebben extra land)

Barre_de_k | 17-12-05 | 13:19

@Mujahid 12:17: inderdaad... het is een "wie dan leeft, die dan zorgt" compromis. Maar beter dan niets.

Muxje | 17-12-05 | 13:19

hans_1975.
Dat lukt niet voor 61 euro, ik denk dat het gewoon knippen en scheren wordt in je plaatselijke hoerebuurtje.

Djef | 17-12-05 | 13:18

Doe voor mij maar weer gewoon het oude gulden tijdperk dat klinkt lekkerder namelijk f 142,= per inwoner. Verder nog even zorgen dat er helemaal geen eu komt qua grondwet, Nederland is namelijk niet te koop!!!!!!! Ook niet voor een lowsy 61 euri Ping

Big Willem | 17-12-05 | 13:18

MAXIMO, dat zou dan wel eens het begin van het einde kunnen zijn, (denk niet dat Rusland dan doet of zijn neus bloedt), en dan helpen die JSFen ook niet meer.

Levereter | 17-12-05 | 13:15

De Fennek is een leuke auto... om een intifadah mee neer te slaan.
Vandaar dat NL er 410 heeft besteld.

Drop | 17-12-05 | 13:14

Hulde!

.bolletje | 17-12-05 | 13:14

Levereter @ 13:06
En China gaat zich zeker mengen indien de door hun duur aanbetaalde oliereserves in gevaar komen. Ze zijn de grootste investeerder inIran.

MAXIMO | 17-12-05 | 13:11

Krijg ik nu van balkie elk weekend een topescort voor m'n geestelijk en lichamelijk welzijn?

hans_1975 | 17-12-05 | 13:11

Klinkt trouwens wel spannend "Plan-B".

Levereter | 17-12-05 | 13:10

@Shareholder.
Ach, ze staat ook in de top 3 van slechtste politici.
Overigens was maar 20% overtuigd van haar kwaliteiten dus dat is nog niks.
Nu weten we wel hoeveel % zich laat leiden door onderbuikgevoelens, maar dat wisten eigenlijk ook al aangezien die 20% al een tijdje voor de grootste rotzooi in dit land zorgt getuige de LPF-achtigen...

MAXIMO | 17-12-05 | 13:09

Nederland betaalt 1 miljard minder! Vanmorgen is er zoals verwacht een akkoord gesloten over de EU begroting. Nederland gaat 1 miljard minder betalen. Balkenende is erg blij. Zijn we blij? Nee, ik niet, want de machtsovername gaat verder.

Nederland heeft tegen de EU Grondwet gestemd. In die EU Grondwet werd er een EU staat gesticht. Nederland werd weggezet als een (kleine) provincie. Toch gaat de vergroting van macht vanuit de (niet democratisch gekozen) EU-commissie voort. De EU-commissie bemoeit zich met van alles en nog wat, terwijl ze daar niet de bevoegdheid voor heeft.

Wie pro-Nederland is, weerlegt alle aanvallen op de nationale bevoegdheden. Feitelijk heeft de EU alleen iets te zeggen over de douane, de Euro, de mededinging, de visserij, de handelspolitiek en de consumenten bescherming. Dus niet over de belastingen, de zorg, het onderwijs, het verkeer, het milieu, de politie of de defensie en noem verder maar op.

Er moet een nieuwe EU Grondwet komen, die duidelijk de nationale en Europese bevoegdheden scheidt. Daartoe heb ik een voorstel ingediend bij de Europese regeringsleiders. Het voorstel heet Plan-B. Het voorstel omvat ook een andere "contributie" regeling.

Iedereen kan Plan B (72kB, Engels) downloaden op www.fortuynpolitiek.nl/portal/images/euplanb1...

In het Nederlands kan met het Plan-B bekijken en erover discussiëren op: www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?TOPIC...

Wim Boogaart | 17-12-05 | 13:08

Achja die 1 milljard zijn we bij het volgende overleg weer kwijt als Woutert aan de tafel zit. Woutert de Kaboutert heeft namelijk een ruggengraat van een pak hopjesvla.

Nageboorte | 17-12-05 | 13:08

"De JSF-kwestie zorgde destijds voor grote verdeeldheid binnen de PvdA. Enkele toenmalige PvdA-bewindslieden, onder wie Wouter Bos en Klaas de Vries waren voor, evenals partijleider Ad Melkert. Maar het merendeel van de PvdA-fractie in de Tweede Kamer stemde uiteindelijk tegen (ga naar een reconstructie van Elsevier over de PvdA en de JSF). Wouter Bos is nu fractievoorzitter van de PvdA in de Tweede Kamer; Klaas de Vries kamerlid."

www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuws...

controle | 17-12-05 | 13:08

Hoe doet die gast dat toch ? Filipendo ?

ex-reauker | 17-12-05 | 13:07

Drop, Israel is zo veel machtiger als Iran, zeker als de US zullen bijspringen, (en dat zullen ze doen) dat hier wel degelijk sprake is van een asymetrisch conflict. Het wordt pas echt levensgevaarlijk als Amerika gedonder krijgt met China, en dan helpen onze JSF jes ook niet meer.

Levereter | 17-12-05 | 13:06

Goede zaak. scheelt weer 1 miljard per jaar. Een druppel op de gloeiende plaat, maar toch.

Iefje | 17-12-05 | 13:06

WTF heeft de JSF met de bijdrage van NL aan de EU te maken, welk warhoofd heeft dit er in godsnaam bijgehaald?

Mujahid | 17-12-05 | 13:05

@Maximo, jij bedoelt mijn opmerking neem ik aan? Verdonk is (ook m.i.) inderdaad met afstand de populairste politica.

Shareholder | 17-12-05 | 13:04

@Drop.
Was jij toen al geboren? Je praat onzin namelijk. Alleen WB,KdV en AM binnen de PvdA waren voor, de rest van de PvdA heeft tegen gestemd.
Het JSF debacle is dus niet aan de PvdA of een andere linkse partij te danken maar aan de LPF, VVD etc.
Mocht je inderdaad zo slecht geinformeerd zijn hier nog een linkie:
www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuws...

MAXIMO | 17-12-05 | 13:03

Nu nog de Fennek lekker verkopen.

Return of the Beasjt | 17-12-05 | 13:02

Toekomstige conflicten:
- kernoorlog tussen Israel en Iran
- democratisering van Syrie

Das niet assymetrisch.

Drop | 17-12-05 | 13:02

Aangzien toekomstige conflicten asymetrisch zullen zijn, (dus met 2de en 3de wereldlanden) lijkt me de aanschaf van de "uitgeklede" JSF, ook dat nog niet echt getuigen van visie.

Levereter | 17-12-05 | 12:59

WAKE UP CALL!! dit is een sigaar uit eigen doos!! Eerst lezen, dan juichen. dwalmpje heeft het in de gaten

CoJoNes | 17-12-05 | 12:59

Markant om te zien dat dit kabinet vooral bij rechts-extremistische lieden populair is, zou dat nou door verdonk komen?

MAXIMO | 17-12-05 | 12:59

Wat gaat Balkenende nog meer voor ons regelen zo vlak voor de (gemeenteraads-) verkiezingen?

aivd | 17-12-05 | 12:58

"Op 8 februari 2002 besloot het toenmalige Kabinet Kok II
dat Nederland moest deelnemen aan het JSF-Project.

Na veel discussie, rapporten, en tegenstand uit politiek
en samenleving, stemde de Tweede Kamer tenslotte
op 4 juni 2002 in meerderheid voor definitieve deelname.

Pikant detail was dat ook de LPF voor stemde, hoewel hun
een maand eerder doodgeschoten lijsttrekker Pim Fortuyn
altijd een tegenstander van het JSF-project was geweest."

nl.wikipedia.org/wiki/JSF

Zo, dus links wilde de JSF, rechts was tegen en werd dus vermoord.

Drop | 17-12-05 | 12:58

Heel goed begrepen Balkenende; eigen volk eerst.

Shareholder | 17-12-05 | 12:56

zweefvlieger 17-12-05 @ 12:37
WB, ons 4 dagenrakkertje heeft uitstraling?
Bijdeweg: Hoe wanhopig ben je als je op die partij stemt?

cor123 | 17-12-05 | 12:54

@dwalmpje
Dat zijn de kleine lettertjes hé!? In een vorig topic zei ik al zoiets, we mogen minder betalen maar daaraantegen zullen we ook minder de vruchten van de EU plukken....
Leve Balkie! *Prrrt*

MAXIMO | 17-12-05 | 12:52

De 25% korting op douaneheffing vervalt.

Verschil afdrachten ontvangsten (alle afdrachten):
3.000,1 Dit is per inwoner 187 euro

Verschil afdrachten ontvangsten (zonder heffingen):
1.716,4 Dit is per inwoner 107 euro

Weg 87 euro, als compensatie krijgen we 605 miljoen = 37 euro per inwoner, voor 50 euro genaaid dus. 1 miljard korting = 62,5 euro per inwoner - 50 euro en we betalen met z'n alle maar liefst 12,50 euro minder. Nou nou, geweldig hoor, bravo!

dwalmpje | 17-12-05 | 12:51

planet.nl/planet/show/id=862406/conten...

De Europese meerjarenbegroting gaat uit van een totaalbedrag van 862,3 miljard euro, oftewel 1,045 procent van het Europese bruto nationaal inkomen (bni), de totale omvang van de economie in de EU. Het Britse EU-voorzitterschap stelde vorige week nog een begroting voor van 1,03 procent van het bni.
---
1% Waar lullen we over, wat gebeurt er met die andere 99%...

da wizard | 17-12-05 | 12:49

Die foto van Balkenende is niet zozeer een overwinning als meer een groet naar het Nederlandse volk volgens mij.

blawablawa | 17-12-05 | 12:46

@zweefvlieger
De PvdA had toen tegen de JSF gestemd, als de andere (rechtse) partijen dat ook hadden gedaan dan hadden we nu nog een miljard overgehouden...

MAXIMO | 17-12-05 | 12:44

Overmaken naar Tsunamie? Of naar Motherhood?

aivd | 17-12-05 | 12:44

> zweefvlieger 17-12-05 @ 12:37
> En wat stond er over in het AD? Een heel klein stukkie,
.
Kleine resultaatjes krijgen kleine berichtjes. Bovendien die miljard is al uitgegeven aan de JSF en die JSFs krijgen we waarschijnlijk nog niet eens ook niet omdat Amerika er geen zin meer in heeft.

blawablawa | 17-12-05 | 12:44

Volgens mij worden we alweer bij de neus genomen...
Ik vertrouw deze zin niet:

De korting op de afdracht uit douaneheffingen is na bezwaren van de Belgische premier Verhofstadt geschrapt. Als compensatie werd de afdracht op basis van het nationaal inkomen met 605 miljoen euro verminderd. Verhofstadt had principiële bezwaren omdat douaneheffingen als 'eigen middelen' van de Europese Unie worden beschouwd.

dwalmpje | 17-12-05 | 12:42

Onafhankelijk worden van olie.
.
Eb-en-vloed-krachtcentrale?
Tredmolen-park voor lastige jongeren?

Drop | 17-12-05 | 12:41

@manna
Jij verdraait de feiten net zoals je schrijft. Leer eens Nederlands en gebruik geen dure woorden als je ze niet kent. Balkie was wel degene die voor elkaar kreeg wat Kok nooit gelukt is.

zweefvlieger | 17-12-05 | 12:41

@zweefvlieger
Mede mogelijk gemaakt door de LPF, toch?

MAXIMO | 17-12-05 | 12:40

@MAXIMO
Natuurlijk heb jij wel weer iets negatiefs te vinden. Al eens uitgezocht wie er indertijd voor die JSF gekozen heeft? Ik bedoel maar.

zweefvlieger | 17-12-05 | 12:39

Zie je wel dat het goed was dat we tegen die EU Grondwet gestemd hebben.
En meneer Balkenende: Gefeliciteerd!

Prof | 17-12-05 | 12:39

@ manna
Blijn dat ik niet de enige ben met ernstige bedenkingen, bij dit zoethoudertje

CoJoNes | 17-12-05 | 12:37

Kijk dat is nou eens wat anders dan een of ander lullig boekie van Woutertje. En wat stond er over in het AD? Een heel klein stukkie, maar wel het boekie breed uitgemeten.
JP heeft gewoon getoond ruggegraat te hebben. Dat moet Woutertje nog maar eens laten zien. Uitstraling brengt geen miljard in het laatje, maar op je punten staan wel.

zweefvlieger | 17-12-05 | 12:37

Het is belasting geld wat teveel is betaald, dus dan zullen we het wel *kuch* terug krijgen.... of ben ik nu erg naïef?

Karel Kruizenruiker | 17-12-05 | 12:37

lieve positievelingen,

zijn we vergeten dat de 2e kamer als opdracht 2 miljard aan de regering heeft meegegeven? begrijpen jullie niet dat we weer bedonderd worden? dit is allemaal vooropgezet onder het mum van 'twee krijgen jullie niet, maar als je één vraagt zorgen we daar voor'. in feite worden we met een pireaus-overwinning naar huis gestuurd en nog erger: we hebben er een goed gevoel bij!!!

manna | 17-12-05 | 12:36

1 miljard 1 schmiljard. Een jodenfooi heet dat toch in het oud Nederlands?

CoJoNes | 17-12-05 | 12:35

@Iwamoto 17-12-05 @ 12:12
Ja, als de regering een site laat maken dan verdwijnt er op miraculeuze wijze altijd 300 miljoen in de zakken van de plaatselijke kunstenaar. Tegen de 300 euro die het zou kosten bij een internet bedrijfje.

blawablawa | 17-12-05 | 12:34

Laat ze maar boos zijn; wij plukken tot 2013 de vruchten van deze rechtvaardigheid, terwijl de rest van de motherfuckers dit in 2008 al weer vergeten is.

DJW | 17-12-05 | 12:33

Daar kunnen we ook duizend Tomahawk-kruisvluchtwapens van kopen voor de bevrijding van Iran.

Dr. Faustus | 17-12-05 | 12:30

Giro 41563: Kudt studenten geen kudt acties meer!

sjonniej | 17-12-05 | 12:24

"ik denk dat we van die 1 miljard nog een kiesbeter.nl krijgen, hé waarom niet he. en van de rest krijgt JP een nieuwe bak, want daar heeft ie het toch ook voor gedaan."
Iwamoto 17-12-05 @ 12:12

Hmm dan zal 'ie denk ik hooguit zijn huidige mobiel kunnen voorzien van een setje winterbanden en een gevulde tank.
Dergelijke websites zijn duur joh.

Gijsie | 17-12-05 | 12:24

Giro 555: Help Nappert De Winter Door

Nappert | 17-12-05 | 12:22

Die 1 miljard kunnen we fijn uitgeven aan het terug geven van het kwartje van kok

Kloothommel | 17-12-05 | 12:20

oeps in 2008 gingen ze nadenken over het beleid van na 2014, goed het nettoresultaat blijft hetzelfde: er veranderd gewoon geen ruk en de engelsen mogen nu extra dokken voor de franse boeren.

Mujahid | 17-12-05 | 12:19

Wiet uit polen importeren?

sjonniej | 17-12-05 | 12:19

@Muxje 17-12-05 @ 12:15,

de afspraak is dat in 2014 er op nieuw nagedacht gaat worden over de landbouwsubsidies (lees: er verandert helemaal geen ruk aan die subsidies...)

Mujahid | 17-12-05 | 12:17

Het werd tijd dat die Fransozen eens minder staatssteun zouden krijgen, en de Engelse wat meer gingen betalen. Nou het geld nog eerlijk verdelen en dan is Europa bijna communistisch...

da wizard | 17-12-05 | 12:17

Voorlopig ga ik zo meteen rond de vijftig euris kapotslaan in de kroeg dus waar lullen we eigenlijk over?

Pannie | 17-12-05 | 12:16

Een lagere afdracht en hervorming van de landbouwsinterklaas. Tot zover klinkt het voor de verandering een keer verdomme zowaar positief!

Muxje | 17-12-05 | 12:15

En daarna kopen we nog wat extra JSF's of zo. Of misschien een leuke missie naar Afgenistan, ook leuk. Of een soort betuwelijn. De mogelijkheden zijn legio!

Balkenende | 17-12-05 | 12:15

Dat extratje wordt gewoon gebruikt om de aankomende 3 jaar ons geweldige koningshuis te bekostigen.

Balkenende | 17-12-05 | 12:13

Jeuj, net of wij ooit iets van dat geld terug zullen zien.

Rest In Privacy | 17-12-05 | 12:13

ik denk dat we van die 1 miljard nog een kiesbeter.nl krijgen, hé waarom niet he. en van de rest krijgt JP een nieuwe bak, want daar heeft ie het toch ook voor gedaan.

Iwamoto | 17-12-05 | 12:12

en het overstappen van de gulden naar de euro dat was pas kuwt

Bonzohondevoer | 17-12-05 | 12:11

En ik was nog wel zo naief om voor de Europese Grondwet stemmen..... Omdat ik geloofde dat als Nederland de grondwet zouden verwerpen dat dit toch niet later gebruikt zou kunnen worden als een onderhandelingsmiddel om een lagere afdracht te bedingen net zoals Denemarken met de EMU destijds... Ik ga nu de computer uitzetten en me in een hoekje van de kamer terug trekken om me kapot te schamen!!!
Mannelijke groet A. Nus, broer van P. Nus.

A. Nus, broer van P. | 17-12-05 | 12:10

*gaat naar Baarle Hertog om nog even snel voor 6 tientjes extra vuurwerk te halen*

vraagstaart | 17-12-05 | 12:10

Hoeveel keer zou Balkenende een miljard van de EU moeten lospeuteren voordat we weer quitte staan met wat ze hebben weggegooid aan kutprojecten?

Wadgem | 17-12-05 | 12:09

Van die 1 miljard gaan we helemaal niks merken vrees ik. zal wel gebruikt worden om wat minder ambtenaren te ontslaan en uitkeringen te verhogen en sociaal zwakkeren ... [vul dure nutteloze maatregel in]

pieterjan | 17-12-05 | 12:07

Oh! Optellen bij die 30 euro is reeds 91 euro dat ze weer kunnen sparen en oppotten! Kunnen we ons allen warmen aan de nationale bankrekening. Wat een heerlijk warme winter gaat dit worden.

blawablawa | 17-12-05 | 12:06

Dit zal wel breed uitgemeten worden in de komende verkiezingen door die klojo's.

ErachterKijkerd | 17-12-05 | 12:06

Harry for PM!!

Quintana | 17-12-05 | 12:06

Ik denk dat hiermee wel het verlies kan worden gecompenseerd van de JSF, dat vliegtuigje wat zelfs over 50 jaar niet af zal zijn....

MAXIMO | 17-12-05 | 12:05

en een jaar gratis tanken?

DatGeloofJeTochGewoo | 17-12-05 | 12:05

nou alvast wat spaargeld voor de nieuwe xbox 360

Bonzohondevoer | 17-12-05 | 12:05

61 euro per inwonert... Ik denk niet dat die inwoner daar zelf iets van terugziet.

DiagnosisTyphus | 17-12-05 | 12:04

krijgen we nu dan allemaal een nieuwe auto?

DatGeloofJeTochGewoo | 17-12-05 | 12:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl