Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Echt Hema...

elhemagstv.jpgOnze Rutger en Twan zijn lekker aan het integreren geslagen. Waren zij vrijdag al getuigen van de Naturalisatiedag, gisteren besloten zij een kijkje te nemen in de splinternieuwe El Hema. Halal rookworsten, onbegrijpelijke T-shirts, Arabische chocoladeletters en Palestijnen sjaals. Speciale aanbieding. De El Hema is een kunstproject dat tot en met 4 november in 020 toegankelijk is voor het winkelend publiek. En nou niet zeiken over de uitverkoop van onze normen en waarden, want de Hema is van oorsprong ook een Joodse winkel. Niks Nederlands aan. In de jaren 20 opgericht door Sam en Moos, mensen met raar haar, vreemd eten en stom geloof. Enfin... FILMPJE!

Reaguursels

Inloggen

Heb toch liever een hebreeuwse choco letter dan een arabische.

Rachel Stein | 27-08-07 | 20:57

Wat heerst er een haat zeg..

Maria_Maria | 27-08-07 | 19:35

Goed, de HEMA zijn we dus ook kwijt. Wanneer zien we de eerste tuinkabouter met een burka?

stemdesvolks | 27-08-07 | 15:43

Waar is mijn reactie trouwens?

Joshua | 27-08-07 | 12:34

K3
op welke HBO hebt u de toiletten schoon mogen maken? Of kotste u deze alleen onder?
Ga eens inburgeren, of, indien u uitspraken wenst te doen over WO II en de Joden, zoek het eerst eens op alvorens dorre brij uit uw mond/pen/toetsenbord te laten ontsnappen.
Waarom wordt er zo gegeild tov JOODS-Christelijke cultuur?
Noem mij eens een paar nobelprijswinnaars uit uw "rootslanden"!
Noem mij iets in de schappen van Albert Heijn uit uw rootslanden wat wij kunnen boycotten............
Noem mij, ach ja de verrijking sic

Wijze van Zion | 27-08-07 | 11:58

Het is geen kunst maar het schrikbeeld van de toekomst. De Cultuurverkrachtingen worden alleen maar bejubbelt.
De grote Steden veranderen in Getto's waar zelfs de gematigde Moslims uit willen ontsnappen naar de slaapsteden.
En niemand in den Haag durft ze nek uittesteken om hier een halt toe te roepen.

thehollander | 27-08-07 | 11:24

Waar heeft het dan mee te maken? Waar is de chinese Hema? Dat hoeft nauurlijk niet want die passen zich gewoon aan in nederland. Het grappige is ook dat het niet om de vormgeving gaat. Die is namelijk beneden alle pijl. Ik ben er gaan kijken en vond niets anders dan 1 op 1 suffe designs.

thetosser | 27-08-07 | 10:55

thetosser 27-08-07 @ 10:14
Daar heeft het niks mee te maken.

Maria_Maria | 27-08-07 | 10:20

Bange schijters die willen pleasen zijn het. Het heeft geen reet met vormgeving te maken. Waarom geen Chinese of Japanse Hema dan? mooiere lettertekens ook nog. Nee, het zijn de angsthazen die iets voor onze slecht aangepaste medemens willen doen in de hoop dat ze met rust worden gelaten.

thetosser | 27-08-07 | 10:14

k3 26-08-07 @ 23:42
Ik dacht niet dat ik gezegd had dat de vergelijking niet gemaakt mag worden. Het ging mij slechts om de vraag wat de uitkomst daarvan is.

Schoorsteenveger | 27-08-07 | 08:23

Hadden de Joden nou maar voortbestaan, door de de oorlog heen. Er zijn geweldenaren en zijn geweest, maar hadden alle Joden nou maar niet zijn omgekomen in de oorlog.

LibertasSimplex | 27-08-07 | 03:46

nou dat klopt dus.
stupide religie raar volk ,whining brulaapjes.
niks veranderd in al die jaren dus.
Écht hema.

zal mijn nick motten aanpassen naar Hamasworstje..

hemaworstje | 27-08-07 | 00:54

Het begint toch wel heel erg zielig te worden als je op deze manier van de arabische cultuur een hapklare brok voor de bevolking probeert te maken. Helaas, ze blijft zeer zwaar op de maag liggen.

speerpunt | 27-08-07 | 00:54

Bij de weg, iemand die en bestaand concept aanpast en gesubsidieerd als kunst door je strot probeert te duwen spoort niet. Dit hele el hema gebeuren doet mij denken aan het socialistisch realisme van de Sovjet Unie toendertijd. Dit zal je als kunst ervaren of ik schiet.

kaasblokje | 27-08-07 | 00:35

uncleben 26-08-07 @ 14:21
quote:Denk maar eens aan wat je op school geleerd hebt. Ervan uitgaand dat het niet de ambachtsschool was. einde quote. Wat een geborneerd geneuzel.Vroegguh, leerling, aspirant gezel, gezel, knecht, meester, misschien patroon en als je héél goed was in je vak(vroegguh ambacht) kunstenaar. Lange weg maar dan had je ook wat. En dit alles op eigen kunde en meesterschap. Voorbeelden van olieverfschilders, frescoschilders houtsnijders, meubelmakers, steenhouwers,tapijtwevers etc.? Doe een cursus kunstgeschiedenis.

kaasblokje | 27-08-07 | 00:25

@Schoorsteen
Als het om het ene punt van integreren/niet-integreren gaat, mogen de joden best met moslims vergeleken worden. Dat ze op heel veel andere vlakken totaal anders zijn maakt dan niet uit. Je kunt een koe ook met een geit vergelijken, in de context van bijvoorbeeld melkproductie.
Als ze hier gaan blaten dat de joden wel makkelijk geintegreerd zijn en de moslims niet, is dat erg kort door de bocht. Ik ken persoonlijk genoeg moslims die geintegreerd zijn. Bij mij op het HBO zaten er ook een paar. En niet alleen bij bouwkunde...

k3 | 26-08-07 | 23:42

(he he laatste woord: ies DubbelDePunt)

dubbeldepunt | 26-08-07 | 23:13

Sam en Moos dat was nog eens echte oude jiddische humor. Hadden we maar een miljoen Joden in dit land. Ze hadden tenminste humor en handelsgeest.

gebenschte | 26-08-07 | 23:12

He fuckie cs: hoe gaan jullie, rabiate moslimhaters die jullie daar zijn, hoe gaan jullie 0031 er bovenop helpen dan? (democratisch bedoel ik, goed systeem!). Er zijn er 1 mio hoor. 1 mio mohammemensjemedaantjes! Laat ze toch een potje bidden, zich sluieren, niet drinken en het niet eens zijn met van alles en nog wat. In NY hoor je nooit over moslo's vs yanks. Is daar geen issue! werken met je gatje! Maar boeken verbieden, zoals wilders wil? het gaat hier om een paar rifmarokkaanse jongens die overlast veroorzaken. verder niks! daar ga je toch niks voor verbieden? Je hele systeem voor overhoopgooien? beetje vertrouwen in het aborptievermogen van NL!

dubbeldepunt | 26-08-07 | 23:01

Was erbij, en zag Rutger enigszins rond ijsberen op zoek naar een mooi item/slachtoffer. Ik had geen zin in geenstijl, en ben daarom maar buiten gaan borrelen.

Gils | 26-08-07 | 22:51

@Mas Rob 26-08-07 @ 20:02:
I stand corrected. Het arabisch schrift is van oorsprong inderdaad Perzisch, geimporteerd door de analfabetische Arabieren. Het Arabisch heeft van oorsprong helemaal geen geschreven vorm. De Koran is inderdaad oorspronkelijk niet in het Nasta`liq schrift opgesteld (maar in het Aramees, in elk geval door een -waarschijnlijk- joodse alfabetische bediende van Mo de pedo profeet), en pas later in het Nasta`liq hertaald. Maar ik blijf erbij dat het een onleesbaar schrift is door het ontbreken van klinkers en dat het geen plek heeft in West-Europa. Wij hebben hier een schrift dat prima voldoet en onderling uitwisselbaar is.

koerbagh ® | 26-08-07 | 22:29

hahahhahha leuk tog

De AraBier | 26-08-07 | 22:11

yep de hema echt hollands is mij nogal saai ja; ik ben blij dat ik ook eens kebab kan eten ipv altijd patat of spruiten. Ik weet het, i'm living on the edge you know

Te_Gek | 26-08-07 | 22:07

@Te_Gek 26-08-07 @ 21:21
OK, dus dat is het, je smacht naar een boeiender samenleving. Deze is dus te saai voor een cosmopoliet als jij.

CoJoNes | 26-08-07 | 21:32

@ kotelet

Jij kan mij alvast meedelen dat het (wat de islamisering?) niet gaat gebeuren? En wie ben jij? Kan je in de toekomst kijken? Of bereid je je eigen revolutionaire verzet alvast voor? Of nee, ik weet het je bent deel van een machtige organisatie die dit wel allemaal even zal tegenhouden.. Al een naam? De 'geen-stijl calimero's' lijkt me een hele goede anders. Wat zeg ik over islamisering, de samenstelling van steden verandert, niet enkel blanke mannen en vrouwen maar ook andere kleurtjes en jawel zélfs mensen die niet in protestants calvinisme zijn grootgebracht komen in ons landje wonen. Dus zullen winkels, banken, overheden zich daar allemaal wat aan aanpassen, met respect voor een paar fundamentele waarden en de vrijheden van een ander loopt dat allemaal wel los en levert het in elk geval een boeiender samenleving op, al zullen er ook wel problemen opduiken. Zo ik heb geen glazen bol maar mijn toekomstvoospellingen zijn toch wat realistischer dan de jouwe denk ik.

Te_Gek | 26-08-07 | 21:21

vandaag in de aanbieding:
-het boek ''hoe pleeg ik een aanslag'' 12,00 euro
-bomgordels 3 halen 2 betalen
-valse paspoorten 40,00 euro

stijlloze1988 | 26-08-07 | 21:10

Oeps, verkeerde topic. Excuses.

CoJoNes | 26-08-07 | 20:46

Zo jammer! 26-08-07 @ 20:12
Beterschap! Zeker de verkeerde worst gegeten.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 20:38

-weggejorist-

Oerhollander | 26-08-07 | 20:35

bottehond 26-08-07 @ 20:16
Vergeet de wereldomroep voor mijn part. Het argument is helder. Waren 'de joden' in 1926 'totaal niet geïntegreerd' of dienen we hier enige nuance aan te brengen? Mijn voorzichtige stelling is dat enige nuance hier zeker op zijn plaats is, en dat de stelling van Velthoven dat de Hema als een bijdrage 'van buiten' onze cultuur beschouwd dient te worden, enkel en alleen omdat de oprichters 'joden' waren wat kort door de bocht is.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 20:35

Even de feiten straight:
pas op het allerlaatste moment zag de HEMA af van rechtszaken tegen de orhanisatoren.

Toegevoegde verrijking : nil
Toegevoegde lol: nil'.
Enige positieve : de Halal codooms!

Vraag: bekostigd ? Uit entreegelden? In ieder geval is de HEMA geen sponsor.

Wet iemand of de oprichters heelhuids de WO II zijn doorgekomen?

Mo-h-umor | 26-08-07 | 20:13

Kots, kots, kots, kots en driewerf kots.

Zo jammer! | 26-08-07 | 20:12

k3 26-08-07 @ 19:55

Op www.wereldomroep.nl/actua/nl/samenlevi... kunnen we lezen "Joodse integratie verliep ook niet soepel". In de tekst vinden we evenwel ook "Dat gold overigens voor bijna alle bevolkingsgroepen. Als gevolg van de strikte politieke en religieuze verzuiling leefden ook katholieken en protestanten grotendeels in hun eigen wereld." Sterk staaltje van 'hineininterpretieren' zou ik zeggen, wanneer nu eenvoudigweg gesteld wordt dat de moslims de nieuwe joden zijn.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 20:08

@ koerbagh ? 26-08-07 @ 16:41 *Dat is beter dan het dwingend opleggen van arabierisch, de enige taal die in het arabierisch schrift wordt opgetekend.*

Ook andere talen maken gebruik van het Arabisch schrift o.a. Perzisch, Kurdisch en Urdu. Ook Maleis werd vroeger in het Arabische schrift geschreven. Dat heette Jawi.

Mas Rob | 26-08-07 | 20:02

@MTB
Wat betreft de het cijferschrift ging het er om dat waskuip een domme opmerking maakte, niet om het feit dat ze in de woestijn zich de afgelopen 1424 jaar niet meer ontwikkeld hebben.

k3 | 26-08-07 | 20:00

Pederastische kinderverkrachters dat het zijn!

Hesje | 26-08-07 | 19:58

@Koerbargh
Opekta is het bedrijf van Otto Frank dat naar Amsterdam verhuisde in 1940. So what? In Duitsland, waar het opgezet was, was het niet zo leuk meer... En daar moet ik me voor schamen? WTF heeft dat te maken met de integratie van joden in Nederland?

Dat er hier ook duizenden chinezen zitten, die geen rotzooi veroorzaken, althans niet op straat, zegt toch niets over de integratie van de chinezen?

k3 | 26-08-07 | 19:55

Liever joden dan moslims! Joden houden zich tenminste koest! Ok soms té koest.. u weet wel wanneer dat was.

Nifelheim | 26-08-07 | 19:52

Jam jam, wat een lekker schatje!

Faust96 | 26-08-07 | 19:48

@ Te gek,
Los van je overdreven, stigmatiserende, geneuzel.
Jij hebt je neergelegt bij de islamisering van Nederland, een hele hoop mensen (lees het merendeel van de Nederlanders) niet. Ik kan je nu alvast mededelen dat het níet gaat gebeuren.

kotelet | 26-08-07 | 19:44

objectief191 26-08-07 @ 18:17

Gezien de voortreffelijke polls (nu op 22!) beseffen kennelijk meer menschen dat de koers van de PVDi volkomen wereldvreemd is en desastreus uitpakt voor Nederland.

bottehond | 26-08-07 | 19:25

Misschien kunnen in sommige steden gewoon echte el hema's opengaan. Nederland verandert, je klanten veranderen, dan moet je daar als bedrijf in meegaan natuurlijk. Pech voor al die zeikers die die graag in een blank conservatief van de buitenwreld afgesloten dorpje zouden wonen, dan radicaliseren ze maar wat verder... Wilders & co zijn nu al extremer dan Vlaams Belang dus goed bezig jongens!

Te_Gek | 26-08-07 | 19:04

De grote uitverkoop van Nederland door Ella Burka en Wouter Boslim is begonnen.

objectief191 | 26-08-07 | 18:17

@k3 26-08-07 @ 17:47:
Google even op "Opekta" en ga dan in een hoekje zitten en jezelf diep schamen.

koerbagh ? | 26-08-07 | 18:06

k3 26-08-07 @ 17:47
Totaal niet geïntegreerd? Ik waag het te betwijfelen.
Zelfs dan kun je niet stellen dat de Hema een geschenk 'van buiten' was.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 18:02

@ k3 26-08-07 @ 17:47

erg toch dat ze die nalatenschap te grabbel gooien. De arabieren zijn inderdaad de grondleggers van de huidige wiskunde. Jammer voor hun, en nu ook voor ons, zijn ze niet verder gegaan met zulke wetenschappen maar hebben ze zich op een intolerante religie gestort.

MTB | 26-08-07 | 18:02

@Libertas
Bij jullie is het altijd zomer.

CoJoNes | 26-08-07 | 17:58

Als ik een Joods Schrijver zou zijn geweest, dan had ik kunnen zeggen dat de harde grappen over El Hema een voortzetting vormen van de oude jiddische traditie van zelfspot, toegepast op een ander.
Maar ja. Ben ook maar een stomme neger. Daar kom je niet mee in Zomergasten

LibertasSimplex | 26-08-07 | 17:51

@waskuip. (13:29)
Met 'gezond verstand' meneer Rottweiler afzeiken. Jammer alleen dat je geen flauw benul hebt waar je over praat. We gebruiken hier de arabische cijfers. Arabieren gebruiken tegenwoordig Arabisch-Indische cijfers. Daarmee zijn ze nog steeds de uitvinders er van, of je het nu leuk vindt of niet. nl.wikipedia.org/wiki/Cijfer

@Schoorsteen (15:18)
[quote]Als ik nederlandse jood was zou ik me toch diep beledigd voelen door meneer Velthoven als van mij en mijn familie, en generaties terug, beweerd wordt dat we niet 'echt nederlands' zijn.[/quote]
Je gaat hier voorbij aan het feit dat de joden tot de tweedewereldoorlog totaal niet geintegreerd waren in de samenleving. Nu is dat anders toen niet.
www.anno.nl/anno/anno/i004034.html

k3 | 26-08-07 | 17:47

De presentatie van mode met burka die uitging, met leuke en voor moslim begrippen vrij uitdagende kleding vond ik toch wel humor. Deze site is toch altijd van de ironische kijk op dingen, nou ik vind dit kunstproject net zo. Niet zo serieus over doen dus.

spooky | 26-08-07 | 17:20

Dat heb met die bult te maken. Jaloezie. Zijn het hufters van geworden

LibertasSimplex | 26-08-07 | 17:15

LMAO@Libertas 1712

CoJoNes | 26-08-07 | 17:15

LOL @ Kamelenverhuursite. Over hoe kamelen en dromedarissen totaal anders zijn.
"Ze behoren wel tot dezelfde familie maar zijn in uiterlijk maar zeker ook in karakter totaal verschillend."
Terwijl kamelen, eerlijke dieren, erudiet ook, beschaving kennen, zijn dromedarissen daarentegen niet te vertrouwen. Ze jatten je beurs leeg terwijl ze aan je vrouw zitten

LibertasSimplex | 26-08-07 | 17:12

@doe eens niet 26-08-07 @ 17:11
Is ook wel aardige ruil. Familie dagje kameelrijden, ik dagje...
Nou ja laat maar, de topic begint z'n halal karakter een beetje te verliezen.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 17:12

@Cookie

kamelen wel weer terugjatten na de daad jah.... mooi toch?

doe eens niet | 26-08-07 | 17:11

@doe eens niet 26-08-07 @ 17:08
En dan maar hopen dat je schoonfamilie daar intrapt.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 17:09

@Schoorsteenveger 26-08-07 @ 16:51:
Bij de eerste Hema's van Nederland stond ook geen Hema op de gevel maar dit:
ּעללאנדסֶ ֱֶנהִֶדספרִjזֶנ םאאתסצהאפפִj מסתֶראד
Logisch toch?

koerbagh ? | 26-08-07 | 17:06

reprise@Schoorsteenveger 26-08-07 @ 17:00
Ze was dus eigenlijk de Euroknaller!

CoJoNes | 26-08-07 | 17:04

@Schoorsteenveger 26-08-07 @ 17:00
€3,80/19 reken zelf maar uit.

CoJoNes | 26-08-07 | 17:03

Leuke moslima's hoor.
Fab fab fab.

mastrubeertje | 26-08-07 | 17:02

Subsidie-idee: We richten een Rutgersstichting op.

LibertasSimplex | 26-08-07 | 17:01

doe eens niet 26-08-07 @ 16:58
Er was wel meer het bekijken waard overigens.
Wat kost een kameel vandaag de dag trouwens?

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 17:00

@Fonta 16.26

Wat niet punt 1,2 of 3 en waarom niet?

Kwil best nader toelichten maar het is zo in herhalingen vervallen over de multikulti dat ik daar een beetje moe van word. Bottehond heeft daar meer energie voor.

Dat we belastinggeld verspillen aan zo een gesubsidieerd kunstproject daar ben ik het ook niet mee eens. Niet eens voor het multikul onderwerp maar ik vind het zo een vergezochte manier van interessant doen. Kunst moet boeien, je raken in het diepst van je hart, confronteren, je wakker schudden, of troost bieden. Dat doet dit niet voor mij.

Optimist als ik ben kijk ik altijd naar de zonnige kant der zaken zo ook in dit filmpje. Al wat voor mij rest aan waarde van deze tentoonstelling is dat Rutger er een filmpje van gemaakt heeft en dat Rutger sowieso de moeite van het bekijken waard is voor de dames en de homosensuelen onder ons. Een troostrijke gedachte, gezien bovenstaande bijna kunst. Wellicht kan Rutger rijkssubsidie ontvangen.

doe eens niet | 26-08-07 | 16:58

uncleben 26-08-07 @ 16:54
Denk dat je dat aardig inschat. Ik zie hem in het oostelijk deel van Berlijn nog wel een beetje passen in het straatbeeld. Willkommen, bienvenue, welcome...

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 16:58

schoorsteenveger
Dat gaat hem inderdaad in Duitsland zwaar vallen. Ik ken de oosterburen redelijk goed. Lekker praktische lieden en licht behoudend. Alleen Berlijn is een beetje ausserordentlich omdat men graag weer kultuurcentrum wil worden zoals in de dertiger jaren vorige eeuw.
In dat licht zullen ze deze malloot wel professor gemaakt hebben.

uncleben | 26-08-07 | 16:54

CoJoNes 26-08-07 @ 16:24
lol. Jij kunt dat. Aan een femiseksueel uitleggen wat dat nou eigenlijk is, humor

LibertasSimplex | 26-08-07 | 16:52

Antwoordde op:
CoJoNes 26-08-07 @ 16:45
maar bedoelde te antwoorden op:
dikkemik 26-08-07 @ 16:43

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 16:52

@dikkemik 26-08-07 @ 16:43:
Eerst even filmpje kijken en pas dan je domme drolletje in de panelen dumpen. Die uitspraak komt dus van een totaal *kuch* deugdelijke, multiculturele, helemaal 100% politiek correcte kunstemaker annex organiseermeneer van het "El Hema" projectje.

koerbagh ? | 26-08-07 | 16:51

CoJoNes 26-08-07 @ 16:45
Luister naar wat professor Willem Velthoven ons leert en begrijp dat joden gewoon geen nederlanders zijn. Bijdragen van joden aan onze samenleving zijn geschenken 'van buiten'. De Hema is was joods, niet nederlands, begrijp dat nou.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 16:51

uncleben 26-08-07 @ 16:37
Mediamatic is een archaïsch clubje dat jaren geleden van die opgeblazen ideeën had over hoe de wereld door 'de computer' en door 'interaction design' ingrijpend zou veranderen in een 'heile Welt' van ontmoetingen in virtuele werelden en zo.
De wereld is inderdaad ingrijpend veranderd maar de 'doors of perception' waar mediamatic ons zondaars doorheen wilde sturen zijn gesloten gebleven. En ja, je moet wat op je oude dag dus ga je een stapje verder en meen je plots cultuurcriticus te zijn en echt iets te vertellen te hebben. Laat 'm dat maar in Duitsland doen, daar is denk ik nog iets meer werk te verzetten als hier, maar ik vrees dat zijn bijdrage, getuige zijn uitlatingen alhier, averechts zal werken.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 16:47

@dikkemik 26-08-07 @ 16:43
Jij snapt het niet helemaal, hè? Tsjek het filmpje even, wil je?

CoJoNes | 26-08-07 | 16:45

"de Hema is van oorsprong ook een Joodse winkel. Niks Nederlands aan". Bedenkelijk staaltje racisme meneer Fleischbaum.

dikkemik | 26-08-07 | 16:43

Gezien de felle reacties die het oproept is dit project als kunst-project in de zin van de vrijheid van meningsuiting en het uitlokken van een maatschappelijk debat wel degelijk geslaagd. Alleen denk ik dat het een beetje averrechts werkt. Tenzij dit project een ironisch commentaar op de eenzijdige integratie-gekte en de islamisering is, dan is het weer wél 100% geslaagd, maar gezien de arabierische achtergrond van de kunstemakers zal dat wel niet.
Affijn, het boeit verder niet, en wat mij betreft wordt de arabierische "Hema" letter (waar het allemaal om begonnen is, niewaar) een groot succes. Maar dan wel in de arabierische landen, wel te verstaan, niet hier.
Het aardige van het Graeco-Latijnse (en dus ook Cyrillische) alfabet is namelijk de klanknabootsing van de symbolen en het gebruik van klinkers. Dat maakt elke taal met die letters opgeschreven in elk geval leesbaar, ook al beheers je de taal niet. Die moet je dan nog even leren, maar da's niet erg. Dat is beter dan het dwingend opleggen van arabierisch, de enige taal die in het arabierisch schrift wordt opgetekend.
Enfin... Hockey tussenstand: Nederland - Spanje 1 - 0.

koerbagh ? | 26-08-07 | 16:41

@schoorsteenveger
Ik bezocht de site mediamatic.
Wat een enge man zeg. Zijn zoon zal hem wel dankbaar zijn dat hij in zijn blote pik op de site staat. Mag dat zo maar?
Wat in elk geval niet mag is jezelf een titel geven die in Nederland niet geldig is.
Deze kunstvlo is wellicht "professor" in het land der Alemannen, hier zeker niet. Strafbaar misbruik van titels?

uncleben | 26-08-07 | 16:37

ik heb 't idee dat Jan Pronk onder verschillende pseudoniemen hier aan het posten is hmmm.....

lounge01 | 26-08-07 | 16:37

CoJoNes 26-08-07 @ 16:33
Echt uit de kunst!

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 16:34

@Schoorsteenveger 26-08-07 @ 16:32
Ik hou alle opties open.

CoJoNes | 26-08-07 | 16:33

CoJoNes 26-08-07 @ 16:24
We zitten op één lijn, tenzij het lijntje breekt natuurlijk, maar dan kunnen we het nog altijd eens worden misschien.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 16:32

Maria_Maria 26-08-07 @ 16:20
Helemaal mee eens denk ik. Algemeen gesteld moet het toch soms wel zo zijn dat de uitzondering de regel bevestigt en dat de groep moet boeten voor wat een enkeling gedaan zou hebben terwijl het nooit zeker is welk complot achter die acties zit, tenzij natuurlijk we eigenlijk als het erop aankomt toch wel zeker weten dat bijna iedereen het daarmee eens is, een enkeling daargelaten. Datmag ik toch wel stellen, toch, zonder dat zij ons van discriminatie kunnen betichen, want ik hoor niet bij die groep, echt niet, en ben tegen discrimineren en tegen algeneenheden in het bijzonder.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 16:30

@doe eens niet 26-08-07 @ 16:23
Doe eens niet...

Fonta | 26-08-07 | 16:26

@CoJoNes 26-08-07 @ 16:24
Djiezus, en ik maar denken dat ik moeilijk kon praten. Daar kom ik niet overheen CoJo.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 16:26

@Maria_Maria 26-08-07 @ 16:20
Sommige dingen worden door een aantal niet nader te noemen lieden op een bepaalde manier uitgelegd. Hoewel het aan de ene kant soms misschien wel een kern van waarheid bevat, zou je eventueel kunnen stellen dat het hier en daar nogal interpretabel is,
Het één is niet altijd vanzelfsprekend het ander waardoor je dus bepaalde subjectieve begrippen moet terugkoppelen naar het één of het ander.

CoJoNes | 26-08-07 | 16:24

Na het zien van dit filmpje wil ik 3 dingen kwijt:

1. Deze kunstvorm kan me gestolen worden;

2. HEMA vind ik sowieso shit;

3. Rutger is best wel lekker ja.

doe eens niet | 26-08-07 | 16:23

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 16:19,<br>
blijft dus een puntje van aandacht. Wees blij dat ze er nog niet achter gekomen is, anders had je wel wat klapjes gehad met een prei... Nou ja, sommige mensen vinden dat lekker...

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 16:23

110% Haags 26-08-07 @ 16:03
Ik ben het er niet mee eens, de media maakt er altijd zo een drama van. Ik ken der genoeg die geen Arabieren zijn en die er in zitten. Ik zal der niet te veel over vertellen, anders dwalen we te veel van het onderwerp af. Maar zo zijn er ook dingen die worden vertelt of afgeveegd op een bepaald cultuur. En ik vind dat men niet zomaar dingen moet zeggen als hij/zij der niks over weet. Zo kan ik ook dingen noemen die in enkele culturen voorkomen die de media opnoemt waar geen bal van klopt, als je naar de werkelijkheid vraagt.

Maria_Maria | 26-08-07 | 16:20

@Sulfuric-Acid 26-08-07 @ 16:16
Ik ben wel extreem femifiel. Bij buien. Maar of dat gevaarlijk is? Valt wel mee denk ik, zolang mevrouw v. eigen deeg het niet merkt.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 16:19

LOL@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 16:14
Wat zegt van Dale erover?

CoJoNes | 26-08-07 | 16:17

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 16:14,<br>
Extrefemifielen... Het klinkt in ieder geval wél gevaarlijk..

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 16:16

verkopen ze hier ook worsten van gecastreerde biggetjes?

Tjoep over the hills | 26-08-07 | 16:16

@Sulfuric-Acid 26-08-07 @ 16:11
Komt door de uitgang .. isten. Femifiel is prettiger.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 16:14

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 16:03,<br>
LOL. Die zijn levensgevaarlijk, die extre(fe)ministen.

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 16:11

*Ding-Dong* Internationale Vlaggen in de aanbieding, Korting bij aanschaf Amerikaanse vlag 2 voor de prijs van 1 . *Ding-Dong*

110% Haags | 26-08-07 | 16:08

@Maria_Maria 26-08-07 @ 15:59
Om te kopiëren klik je eerst Ctr+P en dan herstart je de computer.

VanFrikschoten | 26-08-07 | 16:05

@ Sulfuric-Acid 26-08-07 @ 16:01
Met bergschoenen en rugzak met uitstekende prei...

VanFrikschoten | 26-08-07 | 16:03

@Maria_Maria 26-08-07 @ 15:54
de meeste arabieren staan bekend om hun losse handjes en dat de blijf-van-me-lijfhuizen steeds meer overspoeld worden door moslims als een tsunami zullen we maar zeggen :) zit daar toch een kern van waarheid in wat LibertasSimplex schrijft.

110% Haags | 26-08-07 | 16:03

Inderdaad niet. We zullen het hier maar bij laten.

MTB | 26-08-07 | 16:03

@MTB 26-08-07 @ 15:55
Van mij mag de betekenis van kunst dus breder zijn. Bij klijnkunst is dat volledig geaccepteerd. Niemand gaat naar Joep van het Hek omdat ie zo mooi kan zingen. Bij andere kunstvormen is dat doel niet altijd even duidelijk, maar schoonheid is lang niet altijd het (enige) doel. Ik ben daar voor, ik denk dat dat cultureel en maatschappelijk waarde heeft en ik ben van mening dat dat eing overheidsgeld mag kosten. Maar goed, ik val in herhaling. Nader tot elkaar dan waar we zijn komen we niet op dit onderwerp.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 16:01

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 15:56,<br>
Ies tuinbroek...

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 16:01

VanFrikschoten 26-08-07 @ 15:56
Pardon, ik dacht dat we het ergens anders over hadden.. Wees inhoudelijk ;)

Maria_Maria | 26-08-07 | 15:59

@Maria_Maria 26-08-07 @ 15:54
Pardon, ik dacht dat we het ergens anders over hadden.. Wees inhoudelijk ;)

Maria_Maria | 26-08-07 | 15:58

@Maria_Maria 26-08-07 @ 15:54
Zeg, muts... heb jij al een beurt gehad vandaag?

VanFrikschoten | 26-08-07 | 15:56

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:42

daarom ook. Dat moet ik nog ff voor elkaar krijgen.
Nee, mijn punt was dat iets wat je als kunst beschouwt vooral mooi is. Ik ben rechtoe rechtaan wat dat betreft. Ik heb het niet zo op die achterliggende moraal van "kunst". Vind een goede film nog altijd mooier als een schilderij, sanp je em.

MTB | 26-08-07 | 15:55

LibertasSimplex 26-08-07 @ 15:45

Dat klopt voor geen mm. Ik zou god niet weten waar jij dat vandaan hebt. Velen maken vergelijkingen die helemaal niet klopen. Ik raad mensen aan die weinig over iets weten of nauwelijks wat weten hun vingers geen verkeerde dingen te laten tikken ;)

Maria_Maria | 26-08-07 | 15:54

CoJoNes 26-08-07 @ 15:50
'Als je zulks op een beetje halalle manier doet, dan lossen we dat samen wel op' aldus een nuchtere Mamzouni, woordvoerder El Hema

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:54

@ Cookie Echt Hema is vooral leuk, de eerste reactie op die webfilosofen pagina was iets minder... maar juist dan schiet ik in de slappe lach.

boeglul | 26-08-07 | 15:52

@CoJoNes 26-08-07 @ 15:30
Ik lulde maar wat haha

Fonta | 26-08-07 | 15:51

@Libertas
Je mag zelfs gewoon je dochter vermoorden uit eerwraak, als je maar niet teveel over de rekken spettert en de boel weer opruimt.

CoJoNes | 26-08-07 | 15:50

@bitchert 26-08-07 @ 15:42,<br>
Vast wel. Liggen in de niet-halal sectie ;-)

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 15:46

Maria_Maria 26-08-07 @ 15:42
Het is toch zeker zo. Dat mag elders niet eens meer

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:45

@zuurtje 15:36

LOL
Hebben ze die ook als gordel?

bitchert | 26-08-07 | 15:42

LibertasSimplex 26-08-07 @ 15:31

Dit slaat dus werkelijk nergens op.. Wat een domme opmerking.

Maria_Maria | 26-08-07 | 15:42

@MTB 26-08-07 @ 15:39
Dat doe ik al met enige regelmaat,. En die opleiding en die baan, dat zit hier al wel okee.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:42

@boeglul 26-08-07 @ 15:38
De vraag 'wat is kunst' is de meest stompzinnige die je kunt stellen. Discussievoer voor paarse broeken.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 15:41

@boeglul 26-08-07 @ 15:38
Heb jij eigenlijk een mening? Geef die dan eens in plaats van op voorhand op anderen te leunen. Als je je mening nog moet vormen, ook prima, maar dan kan je je eerst even tot lezen beperken.
Verras ons eens met een inhoudelijk, on topic reaguursel boeglul!

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:40

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:14

ga jij dan maar lekker van je zogenaamde kunstintellect genieten, dan maak ik mijn opleiding af en ga een goede baan zoeken. Succes.

MTB | 26-08-07 | 15:39

-weggejorist-

boeglul | 26-08-07 | 15:38

@Murdockyoufool 26-08-07 @ 15:33
Ik reaguur op de reaguursels die ik lees. De termen in mijn @ 15:33 (Hautain, verheven) heb ik niet ingebracht. Verheffend vond ik de meeste posts niet. En welke opmerking voor welke reaguurder is moet men er zelf maar uithalen waar ik geen @... heb gezet.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:37

*ding-dong* halal reetveters nu in aanbieding, 3 voor 7.99 *ding-dong*

toshke | 26-08-07 | 15:35

Vigil 26-08-07 @ 15:26
Hoc est amoris poculum, doloris est antidotum.
Ave

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 15:33

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:14
Waar heb je het in hemelsnaam over? Er worden hier altijd zoveel aannames gedaan....
Ik geniet van kunst en design en heb op het gebied van vormgeving een aardige verzameling opgebouwd. Dat wil niet zeggen dat ik elke scheet van een wannabekunstenaar wil ondersteunen, dus ook El Hema niet.
Wie overigens troep uit depots wil aanschaffen, kan sinds een paar maanden op e-bay terecht. Veelal door de overheid verplicht werk in ruil voor een inkomen.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 15:33

Bij El Hema mag je tenminste nog gewoon je vrouw slaan

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:31

@Fonta 1529
Kudt, nou ja, de tweede dan.

CoJoNes | 26-08-07 | 15:30

@CoJoNes 26-08-07 @ 15:26
Die bestaat! Rotterdam Zuid, vlak bij Now&Wow :-P

Fonta | 26-08-07 | 15:29

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:22
een eigen account aanmaken is handiger dunkt me :)

110% Haags | 26-08-07 | 15:27

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:22
een eigen account aanmaken is handiger dunkt me

110% Haags | 26-08-07 | 15:26

'ding dong', nu verkrijgbaar, molotov coctails in handige navulverpakking

ed.. | 26-08-07 | 15:26

@Schoorsteenveger 26-08-07 @ 15:18
Psies, ik moet de eerste turkse winkel nog tegen komen die 'Hollandse Avondwinkel Rotterdam' heet.

CoJoNes | 26-08-07 | 15:26

Helaas moet ik nu weg. Ik heb genoten van al die schitterende grappen.
Io vivat nostrorum sanitas.

Vigil | 26-08-07 | 15:26

Tuinset 'Palestina'. Nu in de aanbieding

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:24

"Twee batterijen en een ontsteker mijnheer Dóner , anders nog iets?"

kotelet | 26-08-07 | 15:22

PS @ mezelf @ @ 15:14
Als ik echt zo verheven was ging ik wel wat anders doen dan hier mijn menig een beetje zitten ventileren. Wellicht breng deze opmering ons allen weer wat nader tot elkaar lieve medereaguurdertjes.

* Aangezien mevr. v. eigen deeg aan de afwas is gegegaan ben ik genoodzaakt verder te reaguren, even het contact herstellen *

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:22

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:09
Misschien moet je dan eens wat vaker afwassen??
shalal!

Fonta | 26-08-07 | 15:21

Ik was er ook en het zag er leuk uit. Was wel stukken duurder als de Hema!

Maria_Maria | 26-08-07 | 15:21

'Spaart u ook crashmiles'

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:20

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 15:18
Vang! Typografisch onbenul! "d"

VanFrikschoten | 26-08-07 | 15:19

-Ding-dong-
Abdellah-Rammalah wil door zijn ouders opgehaald worden uit het maagden-paradijs. Herhaling: Abdellah-Rammalah wil door zijn ouders opgehaald worden uit het maagden-paradijs.

kotelet | 26-08-07 | 15:19

"Heeft u een ZelfmoordCart?"

VanFrikschoten | 26-08-07 | 15:18

Willem Velthoven van Mediamatic over El Hema:
"Als je weet dat de hema oorspronkelijk een joodse winkel is. Iedereen denkt 'is echt nederlands, is van ons'.. weet ik veel.. is dus wél in de jaren twintig door meneer Isaac en meneer Meyer.. eh.. gesticht. Dat was.. eh.. op zaterdag dicht, dat waren mensen met raar haar, vreemd eten, stom geloof.. eh.. en allemaal rare regels. Van die enge mensen zeg maar, die nu in De Baarsjes wonen, zo, dat soort volk, die hebben de Hema gemaakt. Wij denken nu allemaal 'dat is echt nederlands'. Typisch voorbeeld eigenlijk al van hoe.. eh.. hoe die dingen die je van buiten cadeau krijgt je eigen cultuur sterker kunnen maken en je gevoel over jezelf sterker kunnen maken, en je eigen identiteit zelfs sterker kunnen maken, binnen een paar generaties."

Dus, als ik Velthoven goed begrijp trekt hij een directe parallel tussen de oprichting van de Hema in 1926 en de tentoonstelling El Hema in 2007, en trekt hij tevens een parallel tussen de positie van de joden toen en de positie van moslims nu?

Tendentieus stukje teks, nader beschouwd. Nederlandse joden hadden volgens Velthoven in 1926 geen deel aan het vormen in standhouden en verrijken van de nederlandse identiteit, nee, zij waren niet 'echt nederlands' en hebben 'van buiten' ons geschenken gegeven waar 'wij' dankbaar voor moeten zijn omdat wij hierdoor 'onze eigen cultuur' en 'onze eigen identiteit' hebben kunnen versterken. Bedankt, joden!
Natuurlijk, meneer de professor wil ons, rechts-gepeupel-dat-niet-nadenkt een spiegel voorhouden, ons aan het denken zetten en zo, want zonder zijn kunst lukt het ons uiteraard niet de nuance te ontdekken, maar hij schiet in zijn overmoed en arrogantie flink door en verraadt zichzelf: als punje bij paaltje komt zijn joden znatuurlijk niet écht nederlands en staan ze buiten onze samenleving.

Voorts deugt de helle vergelijking natuurlijk niet. Isaac en Meyer hebben vanuit een reeds bestaande succesformule, De Bijenkorf, de Hema opgericht (niet gesticht natuurlijk), en die Hema was gewoon een slimme zet van slimme mensen die op een slimme manier door het leven gingen. Dus, wat ze al zeker niet wilden was een door zevenarmige kandelaars verlichte winkel met enkel joodse producten en verpakkingen met enkel joodse typografie. Integendeel, de nederlanders Isaac en Meyer openden een winkel voor nederlanders, en de formule bleek te werken. Niks 'van buiten', niks cadeau voor 'onze' cultuur en identiteit. Als ik nederlandse jood was zou ik me toch diep beledigd voelen door meneer Velthoven als van mij en mijn familie, en generaties terug, beweerd wordt dat we niet 'echt nederlands' zijn.

Degenen die meer over meneer de wijze professor willen weten:
www.mediamatic.nl/whoiswho/willemvelth...

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 15:18

Ding-dong, vandaag 20% korting op de Tariq Ramadan action figures. (excl. batterijen.)

CoJoNes | 26-08-07 | 15:18

El Hema. Daar zijn de kassameisjes tenminste nog ouder dan je vrouw

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:16

'En welke maat heeft uw vrouw, meneer Jabbar?' 'Ah, een klein kindermaatje. Dan heb ik hier iets heel leuks'

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:14

@MTB 26-08-07 @ 15:10
Ik ben het gewoon lekker met je oneens. Dat is wat anders dan niet begrijpen. Kan toch?
Ik ervaar de reaguursels op deze pagina deels als een soort cultureel/filosofisch vacuüm. Daarmee zet ik mijzelf neer als hautain en verheven als ik de reacties goed begrepen heb. Soit, daar kan ik mee leven als het oplucht voor de posters.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:14

"Hallal pennenset. Schrijven alleen van rechts naar links. Nu 4,95"

VanFrikschoten | 26-08-07 | 15:14

Ding-Dong;
"Nieuw bij El-hema; 'Het Duizend Dingen Doekje Plus', nu met extra functie!"

Herman Flipsen | 26-08-07 | 15:13

LOL@cojones 15.09
denk dat ze het repeteren laten voor wat het is, ze denken na over hun volgende stuk; 'wie is er bang voor fatima el-wolfasin'.. dat zou de verstrekte subsidie zo maar kunnen vertienvoudigen..

ed.. | 26-08-07 | 15:13

@CoJoNes 26-08-07 @ 15:09
LOL. Naakt, met sombrero op, kreten slakend. En een ieder die het niet waardeert, begrijpt het niet, is dus dom en moet derhalve z'n mond houden.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 15:12

"Bij diefstal hakken wij onmiddelijk uw hand eraf."

kotelet | 26-08-07 | 15:12

lol @ CoJoNes @ 15:11

110% Haags | 26-08-07 | 15:12

"Ding-Dong! Speciale aanbieding! Op de damesafdeling welke via de achterkant van het gebouw is te bereiken NU een modieuze set van een bruine ribcord broek met groene rok. Deze week bijpassende kinderwagen voor de halve prijs!"

VanFrikschoten | 26-08-07 | 15:11

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:09
Dat zegt dan genoeg over de grootte van jouw afwasjes.

CoJoNes | 26-08-07 | 15:11

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 14:25

en wederom presteer je het om mijn punt niet te begrijpen. En trouwens, MTV? is dat niet alleen voor breezersletjes bedoeld??

MTB | 26-08-07 | 15:10

@Murdockyoufool 26-08-07 @ 15:08

Die is aan het repeteren in de schuur van boer Dijkstra. Naakt natuurlijk, dat vergemakkelijkt de subsidie aanvraag.

CoJoNes | 26-08-07 | 15:09

'Bij ons kunnen de dames hun hart ophalen, en kunnen de heren rustig rondhangen op de afdeling kinderondergoed' aldus Hamzi El Mamzouni, woordvoerder van El Hema

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:09

@CoJoNes 26-08-07 @ 15:07
Tijdens het afwassen kan ik altijd even mijn geest ordenen. Werkt bijna net zo helend als het brengen van een bezoek aan een molen.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:09

Waar zou toneelamateur Bernhard Bang toch zijn?

Murdockyoufool | 26-08-07 | 15:08

@Cookie 1505
Die reactie geef je iets omvloerster al de hele middag.
Tip: Koop een vaatwasser, kost geen flikker meer tegenwoordig.

CoJoNes | 26-08-07 | 15:07

@Murdockyoufool 26-08-07 @ 15:05
Ik ben heel eng. Nog veel enger dan menigeen hier in de gaten heeft.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:06

"Ding-dong! El Hema gaat over 5 minuten sluiten voor het 2e middag gebed, over 15 minuten zijn wij weer geopend."

CoJoNes | 26-08-07 | 15:06

@CoJoNes 26-08-07 @ 15:02
Daahaag, CoKoNes, cultuurarm stuk plebs.

Of was dat niet de reactie die je hoopte te krijgen?

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 15:05

@ed 1459
Die onthoud ik! Prachtig!

Vigil | 26-08-07 | 15:05

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 14:59
Omdat reaguurders El Hema neersabelen en jouw kijk op (de totstandkoming van) kunst niet delen, spreek je van maatschappelijke en culturele armoede... Heel. Eng.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 15:05

-ding dong-, allllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh hak barrr!

kotelet | 26-08-07 | 15:04

Gehaktbal met halal-rookworstsmaak. Minpuntje

LibertasSimplex | 26-08-07 | 15:03

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 14:59
Beetje makkelijk en hautain, vind je niet? Je komt met verschrikkelijke nonsens vergelijkingen maar op het moment dat je daar op wordt aangesproken vind je je zelf verheven boven ons plebs?
Daahaag, Cookie, slappe zak.

CoJoNes | 26-08-07 | 15:02

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 14:59
Zou je bij mij thuis ook willen afwassen, durf me bed niet uit te komen omdat ik de nachtmerrie op het aanrecht niet wil zien.

110% Haags | 26-08-07 | 15:02

@cookie
puntje 11 mist nog; kunst als subsidiespons...

ed.. | 26-08-07 | 15:01

'ding dong', de speciale opblaasweken zijn weer van start gegaan, een leven betalen, 72 maagden halen *zolang de voorraad strekt*

ed.. | 26-08-07 | 14:59

* hele diepe zucht *
Vooralsnog heb ik wel weer genoeg maatschappleijke en culturele armoede gesnoven voor vandaag. Ik ga meer eens afwassen of zo. Veel plezier nog allemaal en tot later. En voor wie nog zin in een stukje lezen heeft: www.webfilosofen.nl/artikel.php?kunst

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 14:59

Ik ben zeer bewogen door de schoonheid en emotie van Qut Hema. De kleuren... en de vormen... de nepworst... en de achterliggende gedachte, die je ook nog kan promoten met een t-shirt met arabische tekst... Geweldig!
De schoonmaakdienst verdient dus alle lof en de emotie van de Hema-meneer was buitengewoon fascinerend... Het is alsof er een Nieuw Rijk met eenheidsworsten of hansworsten aan het ontstaan is. Waarlijk, dit alles ter verheffing van het Volk. Dingdong... vampiergewaden in de aanbieding voor 47 euro! Dingdong... Andere moslim uniformen gratis af te halen bij de stand van de PvdA-klantenservice... Fascinerend... kunsjt!

Vigil | 26-08-07 | 14:57

@Cookie 14.45

Dus als het ministerie van Defensie een Apachehelicopter koopt, dan geven ze de bouwer van die dingen eigenlijk subsidie? Haha, je maakt me in ieder geval wel aan het lachen...

brutus68 | 26-08-07 | 14:56

VanFrikschoten heeft er vandaag zin in en dat is goed te merken :)

110% Haags | 26-08-07 | 14:54

"Ding-Dong. Speciale aanbieding! Nu bij aankoop van 2 zakken kunstmest de derde zak gratis."

CoJoNes | 26-08-07 | 14:54

ROFLOL@VanFrikschoten 26-08-07 @ 14:50

CoJoNes | 26-08-07 | 14:52

"Ding-dong! Wil de broeder van de bruine ford transit bj '69 deze van de stoep verwijderen, InshaAllah? Bishmilah!

VanFrikschoten | 26-08-07 | 14:50

@CoJoNes 26-08-07 @ 14:43
Pas een half jaar geleden kwam ik erachter dat filmmakers (althans door hun ingehuurde 'wachters') letterlijk op de stoep van een beoordelingsinstantie moeten slapen om in aanmerking te komen voor een bijdrage. Een zeer gezonde, onbureaucratische situatie.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 14:50

Jaha, das toch mooi, wat het Multiculturele Drama ons allemaal biedt

Mohammed de 69-ste | 26-08-07 | 14:49

In dit geval is het dus geen kunst, maar een gesubsidieerde, van geloof doorweven, uiting hoe goed de islam wel niet is en kan zijn over een paar jaar. Dat het nou toevallig een, van oorsprong, joodse winkelketen betreft welk is omgevormd naar een keten met allerlei Islamitische producten is natuurlijk puur toeval... En dat is de enigste reden dat er ruchtbaarheid aan gegeven wordt.

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 14:49

'Bij Mekka! Knotsgekka worstweken' 'El Hema'

LibertasSimplex | 26-08-07 | 14:48

@CoJoNes
Daar kan je wel eens gelijk in hebben.
www.ethesis.net/kunst/kunst.htm
Ondanks de steeds weer oplaaiende discussie over de rol van de overheid en van het particulier initiatief in de kunstsector, lijkt van een breuk met ingezette trends vooralsnog geen sprake. De sector wordt commerciëler, maar het is niet zo dat de vrije markt dan toonaangevend wordt. In plaats daarvan houdt de overheid de touwtjes nog altijd stevig in handen en van de kunstinstellingen wordt een zakelijke houding geëist, niet om meer publiek te trekken, maar om subsidies veilig te stellen
Hans van Dulken. Sanering van de subsidiëring. Overheidsbemoeienis met monumentenzorg, film en toneel vanaf de jaren zestig (Amsterdam: Boekmanstichting, 2002), p. 148

110% Haags | 26-08-07 | 14:47

@Cookie
Houd toch een sop. Volgens jou is de leverancier van de post-it memos aan de gemeente dus gesubsidieerd? Zo lul je alles recht wat krom is.

CoJoNes | 26-08-07 | 14:47

Kosten? een tonnetje of 4/5......

Ondertussen zit mijn oma op een smerige afdeling van een zorgcentrum vol met vliegen. Want : "dit kabinet bezuinigt op de ouderen-zorg".

kotelet | 26-08-07 | 14:46

@ed.. 26-08-07 @ 14:40
Bernhard is, als lid van een zieltogend toneelgezelschap, een beetje in z'n kruis getast. Lees de link van 110% Haags 26-08-07 @ 14:35. Hoezo bepalen ambtenaren aan welke eisen subsidiekunst moet voldoen....?

Murdockyoufool | 26-08-07 | 14:46

Wat is het minimaal aantal zetels dat de PvdA kan halen, als je uitrekent dat alle oorspronkelijk autochtonen EN de overtrouwe aanhang op ze gaat stemmen? 15 zetels ofzo? Dus nog 7 zetelstjes te bashen!

Het_leuke_zuiden | 26-08-07 | 14:46

@brutus68 26-08-07 @ 14:39
Aardig voorbeeld. Voor wie had dhr Rembrandt dat schilderij ook alweer gemaakt? En waar haalde die club z'n geld vandaan? Het bestel is welliswaar veranderd, maar je kan hier wel degelijk van subsidie spreken. Net zoals dat opgaat voor kunstenaars die vroeger in dienst waren van de adel. Gewoon betaald van belastingcenten zeg maar, al duizenden jaren.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 14:45

@ Razendsnel,
Het vervelende is dat dit weer zo'n typisch PvdA-projectje is dat moet laten zien dat onze cultuur gewoon inwisselbaar is. Dit soort linkse kunstenaars willen de maatschappij alvast een beetje laten wennen aan de volledige integratie van de Islam in onze cultuur. En daar mogen we nog zélf voor opdraaien ook!

kotelet | 26-08-07 | 14:43

Een fraai voorbeeld van het feit dat kunst weldegelijk staatsgoedgekeurd moet zijn, bleek wel uit het feit dat van Gogh geen subsidie kreeg voor z'n films.

CoJoNes | 26-08-07 | 14:43

@bernard bang
waar ga ik over de zeik dan? heb volgens mij niets gezegd over de zin en onzin van het kunstbestel.. jij bent de deskundige begrijp ik, help malle edje dan ook even aan deze kennis?

ed.. | 26-08-07 | 14:40

"Ding-dong, mevrouw Elatik afdeling vleeswaren, Fatima Elatik afdeling vleeswaren."

CoJoNes | 26-08-07 | 14:40

Het is maar wat voor definitie je aan kunst geeft, en die is voor iedereen verschillend. Subsidie geven aan kunstenaars of werkschuw volk wat daar voor moet doorgaan is onzinnig, zoals de overvolle depots van het Rijk in Rijswijk bewijzen. Kreeg Rembrandt subsidie? Dacht van niet. De kunst van kunst is dat het verkoopt, anders is het geen kunst.

brutus68 | 26-08-07 | 14:39

@Bernhard Bang 26-08-07 @ 14:30
Dat meen ik ook te bespeuren. Maar kennelijk is dat lastig te onderscheiden. Eigenlijk heeft dat ook wel iets moois. Er komt iets tot stand op basis van iets waarvan velen liever gezien hadden dat het er niet was gekomen. Diep filosofisch onderwerp eigenlijk. De maatshappelijke functie van kunst bewezen door de tegenstanders daarvan.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 14:39

@Bernhard Bang 26-08-07 @ 14:30
Voor je het weet, discusseer je over de vraag 'wat is kunst?' Het gaat niet om opbrengsten, het gaat om de waardering van een publiek, dat na te hebben genoten meer dan blij is een bijdrage te leveren om dergelijk moois in stand te houden. Welnu, is een muzikant zonder mensen die hem willen horen musiceren een muzikant? Of is het een prutser? Wil je voor deze man betalen in de hoop dat hij het ooit in de vingers krijgt?

Murdockyoufool | 26-08-07 | 14:36

"Ding-dong! Speciale aanbieding! Azuurblauwe Burka met zeedieren motief. Nu 14,95! &#9834; El Hema! &#9834;"

VanFrikschoten | 26-08-07 | 14:35

LOL @ botte 14.09

*kluif geeft*

Aussie | 26-08-07 | 14:33

@Cookie
Hoe nou toch eens op met dat 'aangezien kunst ook voor jou werkt', voorlopig werk ik nog steeds voor al die kunst,

CoJoNes | 26-08-07 | 14:30

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 14:25,<br>
Maar ik dan dit geen kunst noemen. Dit is gewoon een spin-off van de situatie zoals die nu bestaat in het MO, tussen Israel en de Islam. Het feit dat die 'kunstenaar' het jodendom neerzet als mensen met een raar kapsel en een stom geloof, laat in mijn ogen zien dat die man behoorlijke sympathieen heeft met de moslims / islam.<br>

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 14:30

Het idee dat de kwaliteit van kunst is af te lezen uit wat het opbrengt, spoort interessant genoeg heel aardig met het onderwerp waar de reaguurders bij dit topic zich zo lelijk over opwinden...

Bernhard Bang | 26-08-07 | 14:30

Dat moslimvrouwtje met de babyblauwe hoofddoek, dat is een van de vele mocro's waar je een klein beetje mee kan lachen.

Ha! | 26-08-07 | 14:30

@Bernhard Bang 26-08-07 @ 14:26
Net even autodidact bezig geweest, maar mijn mening verandert niet: een kunstenaar die zich uiteindelijk niet zonder subsidie staande kan houden is geen kunstenaar.
Dahaaag, lid van toneelgezelschap Ruk ende Trek.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 14:29

Dus Jan M en de Hemaworsten zijn een Joodscomplot...

da wizard | 26-08-07 | 14:28

@ Murdockyoufool 26-08-07 @ 14:22
Zelfstudie, is dat een concept wat jou aanspreekt? Of staat het mondje de hele tijd open in de verwachting dat het papje naar binnen wordt gelepeld?

Bernhard Bang | 26-08-07 | 14:26

@Rukter
Kom maar op.
Ik bied vijf kamelen en twee geiten...
(Zo'n interieurverzorgster, is mij een nachtelijk bezoek aan Boltini wel waard)

Herman Flipsen | 26-08-07 | 14:25

@MTB 26-08-07 @ 14:22
Jouw cultuurhistorisch besef gaat kennelijk niet verder dan wat er de afgelopen twee weken op MTV geweest is. Dat kan natuurlijk. Het is ook niet erg, aangezien kunst ook voor jou werkt. Tegen wil en dank.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 14:25

Kunst hoeft geen overheidsgeld te kosten. Sterker nog, ik ken meerdere bekende personen die er miljoenen mee verdienen: regisseurs als steven spielberg, quentin tarantino, Tim burton, James Cameron, Peter jackson en ga zo maar door. En dan noem ik nog geneens de makers van clips voor beroemde sterren als Britney Spears, Madonna, enz.

Als kunst alleen maar tot doel heeft om mooi te zijn ( wat het naar mijn mening ook tot doel heeft ) , dan zijn al deze mensen kunstenaars. De "oude" kunstvormen zoals schilderijen, beeldhouwerken enz zijn gewoon niet meer van deze tijd en worden met overheids (lees: belasting) geld kunstmatig in leven gehouden.

MTB | 26-08-07 | 14:22

@Bernhard Bang 26-08-07 @ 14:19
Nu leg je nog niet uit hoe het werkt, domkop. En wat nu 'jullie soort', gefrustreerd mannetje. Waarschijnlijk ben jij één van de geweldenaars die zich zonder staatsgelden niet overeind kan houden.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 14:22

Als iemand mij kan uitleggen waarom de overheid kunst moet subsidiëren, zou ik hem zeer erkentelijk zijn. Volgens mij is Nederland één van de zeer weinige Westerse landen waar beeldende kunst wordt gesubsidiëerd en om nou te zeggen dat onze staatsgesponsorde 'kunstenaars' het zo goed doen in het buitenland, neuh.

CoJoNes | 26-08-07 | 14:21

@uncleben 26-08-07 @ 14:09
Kunst werkt ook voor jou! Wellicht ben je je daar niet van bewust maar daarmee is het nog niet onwaar.
Verder wordt kunst al gesubsidieerd in vrijwel elke cultuur sinds we de berenvellen van ons hebben afgeschud. Dat zal dus nog wel even doorgaan, goddank.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 14:21

@ von frik

dat staat er echt alleen bij jou hoor !

toshke | 26-08-07 | 14:21

@ cookie
Er honderden definities van wat Kunst is. Daarover strijden is dom.

Maar om elk stukje gesubsidieerd handarbeid kunst te noemen is helaas een beetje decadent.

Denk maar eens aan wat je op school geleerd hebt. Ervan uitgaand dat het niet de ambachtsschool was.

uncleben | 26-08-07 | 14:21

@ VanFrikschoten 26-08-07 @ 14:19
Begrepen!

Bernhard Bang | 26-08-07 | 14:20

@redactie
Waarom staat hieronder in opvallend roze"(Uitloggen)"?
Is dat een subtiele hint of zo?

VanFrikschoten | 26-08-07 | 14:19

@ Murdockyoufool 26-08-07 @ 14:16
Het kunstbestel domkop, heb je daar wel eens van gehoord? Enig idee wat dat is en hoe het werkt? Net als malle edje .. heb je daar geen idee van, en daarom is het nou net kunst. En dat jullie soort voorspelbaar over de zeik gaat, dat maakt daar ook deel van uit.

Bernhard Bang | 26-08-07 | 14:19

Da's met een "K" tegenwoordig, zeker...?

VanFrikschoten | 26-08-07 | 14:16

@ twinsisterjoyce 26-08-07 @ 13:57

je beantwoord je vraag zelf: "in HUN tijd"...

toshke | 26-08-07 | 14:16

@Bernhard Bang 26-08-07 @ 14:13
Verklaar je nader.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 14:16

@ ed.. 26-08-07 @ 14:15
Kijk, dat is nou kunst.

Bernhard Bang | 26-08-07 | 14:16

@LibertasSimplex 26-08-07 @ 14:12
Nee, is weinig lachen met die lui..."Ga maar een circel tekenen: hier heb je een lineaal....

VanFrikschoten | 26-08-07 | 14:15

@bernard bang
hoe gaat het dan in zijn werk? hoe is deze typograaf dan in subsidieluilekkerland gekomen?

ed.. | 26-08-07 | 14:15

@ Murdockyoufool 26-08-07 @ 14:05
Je kunt wel een geuzennick gekozen hebben, maar toch moet je niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt.

Bernhard Bang | 26-08-07 | 14:13

Of meneer van Frikschoten het ding volgende keer niet wil komen indienen in zn blote reet met een gespietste badeend
Narrowminded zijn ze

LibertasSimplex | 26-08-07 | 14:12

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 14:10
Ja, anders hadden we nu op een riante boerderij zitten fröbelen ergens op het Hoge Land... Daar wordt je blij van; 4km fietsen voor een pakje peuken....

VanFrikschoten | 26-08-07 | 14:12

Met mijn olieverf impressie van "De idioot in bad" ben ik AF-GE-WE-ZEN op academie Minerva want "Hij is nog niet droog".... Nou vraag ik je...?

VanFrikschoten | 26-08-07 | 14:10

twinsisterjoyce 26-08-07 @ 13:57

Da's nou zo leuk van GS: rijp en groen buitelt lekker over elkaar heen. Tis dat ik van vander F. niet meer over onnozele newbs heen mag rollen met mijn wals, anders zou ik jou in 5 zinnen uitleggen dat je post imponeert als herman van idols die auditie doet bij een operagezelschap.

bottehond | 26-08-07 | 14:09

@ cookie
Kunst werkt?

Sinds wanneer?

Wanneer stoppen we eens met alles maar te subsidieren? We zijn wel afgezakt. Brood en spelen en onze politici zullen wel uitmaken wat goed voor ons is.
Bah.

uncleben | 26-08-07 | 14:09

110% Haags 26-08-07 @ 14:06
Geen idee. ERr is meer dan zat markt voor, dat weet ik wel

LibertasSimplex | 26-08-07 | 14:08

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 13:52

"Kunst (mooi of niet) is een werktuig voor de geest, voor wie dat wil." Dus voor wie het geen werktuig is, is het eigen schuld, volgens jouw redenering. *denkt aan iets met goudvissen in blenders, gefrituurde mensenembryos, onopgemaakte bedden, kunstenaarspoep in een blikje voor E40.000, zalen vol met sigarettenas en sculpturen gemaakt van eigen ingevroren bloed*

3*links=rechts | 26-08-07 | 14:07

@cookie
Vanuit welke kennis en achtergrond? Nou daar laat ik even verstek gaan, houdt t maar op gezond verstand. Schijnt trouwens zeldzaam en waardevol te zijn.
Verder beetje een vermoeiend verhaal wat je daar houdt. Kunst heeft op de eerste plaats tot doel om mooi te zijn, roeren is daar inherent aan. Dit is niet bijzonder mooi, en geen uitmuntende prestatie. Elke graficus met wat tijd kan dit voormekaar krijgen. Waarmee ik maar wil zeggen dat dit kunstje zich onderscheidt door de hoeveelheid arbeid die er in is gestoken. Nou als je het niet erg vind, zet ik mijn petje niet af voor gesubsidieerde handvaardigheid en laat ik me hier dus ook niet door roeren.

Als het op zo'n tentoonstelling aankomt ga ik ook liever niet wensdenken, maar bezie ik het liever naar haar aard. En dan zie ik een platte vertaling van een simpele cultuur in Hema-jargon, dat is gewoon een flauw truckje, hier is dus ook helemaal niets complex aan. (Dat hele woord is trouwens een voorbeeld van pvda-rookgordijn-jargon).

Stiekem laat El-Hema de geestelijke armoe zien van de zand en tapijtcultuur. Want probeer jij de europese cultuur maar eens in bijvoorbeeld walmartjargon te vertalen..

Dit issue terugbrengen tot een paar flauwe vragen is een kinderachtig truckje, waar ik niet in meega. Ik wens een cultuur niet te beoordelen op zijn onschuldige exponenten, een kever is ook een mooie auto.

misschien geen heel volledig antwoord, maar iniedergeval wel wat losse gedachtes bij dit thema, nav je post.

waskuip-admiraal | 26-08-07 | 14:07

@LibertasSimplex 26-08-07 @ 14:02
Hoeveel mensen zijn op uitnodiging gekomen?

110% Haags | 26-08-07 | 14:06

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 13:59
Subsidie betekent wel degelijk het SStaatsstempel OK. Een subsidieverzoek gaat immers gepaard met een beschrijving van een project. Als een gemeente, provincie of landelijke overheid er geen been in ziet, wordt er geen subsidie verleend. Je kunt op je klompen aanvoelen dat ambtenaren daarbij beslissen in de geldende politieke lijn. Politiek oncorrecte kunst komt dus niet door het filter heen.
'Kunstenaars' die hun gehele leven met geld van de belastingbetaler onzinnig projectje na onzinnig projectje opstarten, bestaan nog steeds. Ik ken er zelfs meerdere.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 14:05

CoJoNes 26-08-07 @ 14:03
Als je dat kunt dan doe je het goed. Itt tot de subsidieverstrekker die dan nog het best opgeknoopt aan een lantaarnpaal kan

LibertasSimplex | 26-08-07 | 14:05

@ uncleben 26-08-07 @ 14:01
Dat is niet alleen simpel voor jou hoor, dat vinden wij ook simpel.

Bernhard Bang | 26-08-07 | 14:03

@LibertasSimplex 26-08-07 @ 14:02
Als ik Audi RS6-en ga verkopen voor €20.000 euro loopt mijn tent ook.

CoJoNes | 26-08-07 | 14:03

Het simpele gegeven dat deze dicussie gevoerd wordt, in de breedte waarin het onderwerp wordt behandeld, is alleen al een rechtvaardiging voor het project. Het is voor mij een onderstreping van mijn post @13:52
In andere woorden: Kunst werkt.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 14:02

Twinsisterjoyce = Smartie??

fuckje | 26-08-07 | 14:02

Die tent loopt toch? Dan is het toch goed gedaan? Of ben ik nou zo dom

LibertasSimplex | 26-08-07 | 14:02

Zgn kunstenaars hebben ons altijd al belazerd. Denk maar eens aan de BKR.
Volgens mij is het leven simpel. Als jouw kunst niet verkocht wordt, dan ben je een prutsers en kun beter loodgieter worden als je tenminste wil eten.

Deze EL Hema kunstemaker is zelfs geen kunstenaar maar een media-mislukkeling die alleen maar zoiets kan realiseren met overheids subsidie.

Ik stel voor de verantwoordelijke k-ambtenaren te onslaan zonder behoud van pensioen. En de Hema te mijden om aankopen te doen. Dan kunnen zij de schade verhalen op deze media-klungel.

uncleben | 26-08-07 | 14:01

@twinsisterjoyce 26-08-07 @ 13:57
Dat komt hier binnen, flikkert een zak afval leeg, trapt alle open deuren in huis in en vlak voor het weggaan wordt er nog even een drogredenering op de mat gedraaid. Welkom!

CoJoNes | 26-08-07 | 13:59

@Murdockyoufool 26-08-07 @ 13:49
"De maatschappij zit niet te wachten op...." Je mag in deze voor jezelf spreken maar ik vind dat de maatschapij daar wel op zit te wachten. Ondermeer vanwege wat ik @13:52 heb gepost.
Dat zaken gesubsidieerd zijn wil niet zeggen dat ze staats-aproved zijn in de zin van dat ze aansluiten bij regeerakoorden en dergelijke. Dat ligt wel degelijk ruimer.
Tot slot: Kunstenaars die een leven lang gesubsidieerd worden bestaan al lange tijd niet meer (als je subsidies op gezelschappen even niet als zodanig beschouwd). Dat obderwerp hebben we enige tijd geleden ook al eens uitgebreid doorgenomen.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:59

Rembrandt, van Gogh, de oude meesters dat is kunst. Die heren zijn niet op de universiteit geweest. Die kregen geen subsidie. Een echte kunstenaar is een artiest met aangeboren talenten en creativiteit.
Dit soort gasten zijn gesubsidieerde kunstjesmakers.

claudi-jaah | 26-08-07 | 13:58

dr. Alban 26-08-07 @ 13:48
Helft Eenheidsprijs Mawhaha. Typisch weer

LibertasSimplex | 26-08-07 | 13:58

@cookie
het gaat toch niet om het feit dat je buurman wel of geen alcohol drinkt, of als er bordjes zijn met een andere taal? het gaat om het feit dat het overgrote deel van de moslims zich niet willen aanpassen in 0031.. en dat ze dit mogelijk word gemaakt door de linkse kerk onder het mom van cultuurbescherming... ik mag over een paar weken niet meer eten en drinken tijdens de ramadan gedurende de dag, ik ben hier (00971) te gast en pas mezelf dan ook aan... hun land, hun regels...

ed.. | 26-08-07 | 13:58

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 13:54
Ja, ja... en dat zeker op de melodie van "Sadam! Sadam! Lalaaalala lala"?

VanFrikschoten | 26-08-07 | 13:57

@Cookie,
van mij mogen de buren hun schapen en geyten neuqen, als het mij ( ons ) allemaal maar niet opgedrongen wordt!

fuckje | 26-08-07 | 13:57

jammer dat er hier zo veel mensen zijn die bij het woord moslim meteen de xenofobie in schieten. Zo veel mensen die oordelen vanuit angst voor het onbekende en vanuit verkeerd geinformeerd te zijn. Hebben jullie je misschien ooit wel eens afgevraagd wat het christelijk geloof op zijn/haar geweten heeft? Zoek maar eens op wat kruisvaarders deden in hun tijd.

twinsisterjoyce | 26-08-07 | 13:57

@Cookie 1352
Geitenwollensokken breien ook, voor wie dat wil. Youghurt eten ook, voor wie dat wil.

CoJoNes | 26-08-07 | 13:55

Pimpampet en om zeven uur naar bed!

VanFrikschoten | 26-08-07 | 13:54

@MTB 26-08-07 @ 13:46
De bewoner heeft de krijttekst verwijderd en vervangen door een *kuch* meer geaccepteerd schrijfsel. Wat dat nu precies was, is me ontschoten. Was ook niet meer belangrijk; het kwaad was geschied.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 13:52

Olympische Spelen verzamelalbums met losse vellen plastic likplaatjes van sporters!

VanFrikschoten | 26-08-07 | 13:52

@waskuip-admiraal 26-08-07 @ 13:45
En vanuit welke kennis en achtergrond komt u tot deze conclusie?

Kunst heeft vaak geen ander doel dan mooi of ontroerend te zijn. Soms is kunst echter ook een vehikel om mensen tot denken aan te zetten over zaken. Dat is in dit geval aardig gelukt denk ik. Wie een beetje tijd neemt om te contempleren op wat hij/zij van deze tentoonstelling vind geeft zich zelf de kans de multicultisamenleving eens vanuit een ander perspectief te bezien. Eens een keer niet bomaanslagen, tasjesdieverij of ander ongijn als startpunt. tel uzelve eens een paar vragen: Kan het mij wat schelen of iemand een worst wil eten waar geen varkensvlees in zit? Maakt het mij wat uit of mijn buurman wel of geen alcohol drinkt? Is het erg als ik in mijn eigen stad bepaalde borden en teksten niet kan lezen. De punten zijn complex en het antwoord op de grote schare vragen kan niet altijd hetzelfde zijn. Niet voor mij in elk geval. Kunst (mooi of niet) is een werktuig voor de geest, voor wie dat wil.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:52

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 13:42
De maatschappij zit niet te wachten op subsidiekunst. Je kunt al direct vraagtekens plaatsen bij uitingen die door de staat zijn betaald (lees: goedgekeurd). Bovendien is een kunstenaar die het z'n hele leven moet rooien met bijdragen uit de staatsruif eenvoudigweg geen kunstenaar. Hij is blijkbaar niet zo vernieuwend en inspirerend dat mensen er eigenhandig voor willen betalen.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 13:49

Hollandse Eenheidspijzen MAatschappij klinkt inderdaad als een groots zionistisch complot...

dr. Alban | 26-08-07 | 13:48

Japie Kingcorn!

VanFrikschoten | 26-08-07 | 13:47

Voor mij dus geen Hema meer en ook geen AH met al die kopvodden achter de kassa.
Hopelijk komt de Gruyter weer terug met hun snoepje van de week en vers gebrande koffie.... of Simon de WIT (wie kent die nog).

Mazzeltov | 26-08-07 | 13:46

@ Murdockyoufool 26-08-07 @ 13:39

weet je toevallig ook hoe het ermee is afgelopen? Met een sisser lijkt me: is weggehaald en geen haan die er naar kraait.

MTB | 26-08-07 | 13:46

@Cookie
Jij betaalt helemaal niet mee aan die snelwegen waar jij niet over rijdt, over de meeste wegen rijdt het brood dat jij vreet in de supermarkt.

Kunst is een onderdeel van een cultuur, gepolitiseerde/gesubsidieerde kunst is geen kunst, da's verkapte staatspropaganda gekenmerkt door incompetentie.

CoJoNes | 26-08-07 | 13:46

@cookie
Dit is geen kunst maar een flauwe grap die een middelbare scholier nog kan bedenken. Alleen snobs en wanna-be cultuurkenners durven dit kunst te noemen, de rest van nederland zucht en zapt.

waskuip-admiraal | 26-08-07 | 13:45

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 13:40

Ja ok sorry, had hem meteen moeten posten. Ben wel blij dat je mijn standpunt nu snapt en het er mee eens bent dat dit gewoon krom is.

MTB | 26-08-07 | 13:45

@CoJoNes 26-08-07 @ 13:39
Ik moet ook meebetalen aan snelwegen waar ik nooit over rijd en aan sociale woningen waar ik niet woon. Per definitie ben ik voor het subsidiëren van kunst. Kunst is een noodzakelijk onderdeel van een cultuur of maatschapij wat mij betreft.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:42

@CoJoNes,
Het postkantoor is tegenwoordig echt geen postkLantoor meer hoor.
@ed..,
Ik geloof dat ik jou brgrijp;-)

fuckje | 26-08-07 | 13:41

@MTB 26-08-07 @ 13:30
Okay, punt voor jou.
Volgende keer meteen linkje posten? Kan ik me beter inlezen, ik kende dit verhaal slechts oppervlakkig. Het juridische aspect waarvan ik sprak zit er wel degelijk in, de grondslag voor het verbod is op z'n minst discutabel. Ben ik met je eens.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:40

Maar zodra het weer een beetje Arabisch is... Oei oei oei, drama drama...

Razendsnel 26-08-07 @ 13:29
--------------

Dat is inderdaad drama. Niet in de laatste plaats door huilende arabieren zelf.

Slachtoffers van cartoons!

HHAHA, wat een drama !

solidstate | 26-08-07 | 13:40

@fuckje
arabisch is natuurlijk gewoon een taal als ieder ander.. alleen als je de woorden in een bepaalde volgorde plaatst en er dan mohammed onder zet, dan is het weer wat minder...

ed.. | 26-08-07 | 13:39

"... En het mooie van kunst is dat je er niet heen hoeft als je er niks aanvindt."
-price-fucking-less

Maar je MOET er wel aan mee betalen,

Dit hele project ging over de arabische typografie en dat het altijd zo achterbleef bij de strakke westerse letters. Niemand die zich de vraag stelt, waarom er in het westen in godsnaam Arabische letters op een bordje bij het postklantoor moeten staan,

CoJoNes | 26-08-07 | 13:39

@MTB 26-08-07 @ 13:30
Heb die zaak destijd nauwlettend gevolgd. Schofterigheid van de bovenste plank om een spreuk waar iedereen het mee eens kan zijn -ziekelingen daargelaten- te laten verwijderen omwille van een nabijgelegen moskee. Iesj provocerend! En die moskee dan, daar neem nu ik aanstoot aan.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 13:39

@ je weet het 26-08-07 @ 13:25
verkeerde woordkeuze, moet stom zijn. Ik heb de eerste 12 bladzijdes met moeite gelezen en toen kreeg ik het koud en maakte met dat boek me open haard aan. Is hij toch nog voor iets nuttigs gebruikt,

@Razendsnel 26-08-07 @ 13:29
Omdat de Moslims gezien worden als ongewenste bezetters dan is het vrij logisch dat men allergisch wordt van Arabische culturele nonsens.

110% Haags | 26-08-07 | 13:38

@Razendsnel,
natuurlijk heb ik niets tegen Belgisch, Japans, Mexicaans spul, maar ik heb mijn strot vol van alles wat met de islam te maken heeft, lijkt me logisch voor elk weldenkend mens.

fuckje | 26-08-07 | 13:35

@mtb
stond deze site (www.theo...) ook niet op het verdomlijstje van het nrc? foei!

ed.. | 26-08-07 | 13:33

@ed..

Je weet het ;)

je weet het | 26-08-07 | 13:33

@Razendsnel 26-08-07 @ 13:29
Het eeuwige eenrichtingsverkeer is echter vermoeiend.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 13:33

@Fleischbaum
Van een kundts topic krijg je cea draadjes. Laat Joris maar even wat voor zichzelf gaan doen; we redden ons wel verder....

VanFrikschoten | 26-08-07 | 13:33

De tent ziet er mooi uit. Gewoon heel goed. Gevuld met mooie vrouwen ook n og. Jammer dat de rookworst er niet te vreten is. Gadverdamme

LibertasSimplex | 26-08-07 | 13:33

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 13:30

Ik had er dan ook 7 minuten meer tijd voor nodig om 'm te verwoorden :-(

Leuke metafoor trouwens.

MK VII | 26-08-07 | 13:32

@je weet het
en let ook even op de pepsi cola reclame in het arabisch! is ook kunst!

ed.. | 26-08-07 | 13:32

@bwahaha> rookworst is haram schat. Zit kinnebakspek in van zwijnen.
Moet zeggen dat die "El Hema" er (typografisch e.d.) erg goed uit ziet.

superjan | 26-08-07 | 13:31

Betekent typografie nou, dat je tekens creeert die onleesbaar zijn?

Auke | 26-08-07 | 13:30

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 13:20

het was op zijn eigen huis, en het ging wel degelijk om de tekst zelf. Het zou provocerend zijn tegenover islamieten. Ook omdat er een moskee bij hem in de buurt was.

en voordat je nog meer onzin gaat verkopen wat nergens op gebaseerd is:
www.theovangogh.nl/krijtje.htm

MTB | 26-08-07 | 13:30

@je weet het
ach ja, wel leuke bediening en genoeg parkeer ruimte (zand ies graties..)

ed.. | 26-08-07 | 13:30

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 13:23
Het zoeloeconcept Dhmeea zou gedurfder zijn. Bontrokjes, armbanden, Shakaposters, topless chocokoninginnen. Kijken hoeveel moslima's met hun mandje van schildpadschild in Dhmeea worden aangetroffen.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 13:30

@MK VII 26-08-07 @ 13:27
De metafoor was kennelijk te moeilijk. Duidelijker dan jouw post kan ik het niet verwoorden.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:30

Kom allemaal maar in een kringetje, kunnen wel een groepsknuffeltje doen als troost! Wat een stellete huilebalken lopen hier toch rond. Pas op zeg, een Arabische tentoonstelling! Oei, oei, oei. Zometeen ontploffen ze nog!

En opzich vind ik het niet raar als mensen zo tegen die buitenlandse tentoonstellingen en kleren zijn, maar doen dan ook even per direct je Nike shirt e.d uit. Dat is immers net zo goed buitenlands. Of wacht, dat is natuurlijk Westers. Nee, dan mag het ineens weer wel.

Er zijn al genoeg buitenlandse winkels. Engels, Braziliaans, Spaans, Duits, Vlaams, etc. Nooit hoor ik iemand daarover zeiken. Maar zodra het weer een beetje Arabisch is... Oei oei oei, drama drama...

Razendsnel | 26-08-07 | 13:29

@rottweiler
BULLSHIT! Ga me nou niet vertellen dat dat arabisch mooi is. Met veel afronden en indikken is er iets normaal ogends van te maken, maar het blijft een duivels slangenschrift.
content.answers.com/main/content/wp/en...
.. en er is trouwens een klein verschil tussen onze getallen en die van de zand en tapijtcultuur:
www.geocities.com/uripi/arabic1.jpg
Dus beste rottweiler, in je mand of een enkeltje woestijn. Houdoe!

waskuip-admiraal | 26-08-07 | 13:29

@QB
Gezien het feit dat Clairie Polak in NOVA er met zoveel enthousiasme zo veel aandacht aan schonk, inclusief de beelden van in burka gehulde schonen, doet mij vermoeden, dat het inderdaad iets meer is dan "kunst". Ik heb mensen gehoord, die het een regelrechte provocatie vonden. Maar dat soort critici komen uitteraard niet voor de camera.

Vigil | 26-08-07 | 13:29

Geweldig passend muziekje erbij. :)

Kartoffelz | 26-08-07 | 13:28

@ ed...

Mooi supermarktje, leuke buurt ook. Zo zie je maar weer geen hang jongeren daar voor de supermarkt. Tell me the differance.

*sloopt hier ook alle huizen rond het winkelcentrum*

je weet het | 26-08-07 | 13:28

@ MTB 26-08-07 @ 13:15

Andermans muur onderkalken is illegaal, een kunstproject inrichten niet. De inhoud staat hier los van.

MK VII | 26-08-07 | 13:27

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 13:23
Of een homosensuele variant: De harde worst van de GayMa.

QB (ja die.....) 26-08-07 @ 13:24
Welke 'berichten'? BTW, als het peopen een keer heel goed en mooi gelukt is, gooi dan even een pica in de dump. Kunnen wij kijken of 't kunst is.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:27

Moet zo nog even tanken bij de Semtex en langs het El Kruitvat. Heerlijk dat deze gewoon op zondag open zijn. Een verademing

LibertasSimplex | 26-08-07 | 13:26

@110% Haags 26-08-07 @ 13:20:

Hoe kunnen boeken nou dom zijn?

je weet het | 26-08-07 | 13:25

ed.. heeft de slaap nog diep in zn ogen..

..zapper | 26-08-07 | 13:25

eigenlijk is alles kunst als je de berichten van de laatste tijd mag geloven, dus als je hier wat neerplempt is dat kunst, als je zit te peopen is dat kunst, als je 200+ km/u over een woonerf rijdt is dat kunst.

ff een kopje koffie zetten, is ook een kunst.

QB (ja die.....) | 26-08-07 | 13:24

Qua typografie zijn die Arabsiche tekens ook erg mooi.... net als onze cijfertjes: ies ook Arabisch. Moslimmeisjes met hoofddoekjes waren keurig... lieten zelfs Rutger aan zich friemelen... lieve meiskes. Voorbeeld voor integratie.

Verder gewoon kunsyproject dus over subsidie e.d. kun je zeiken maar over de islam... pfff af en toe eens ander plaatje opzetten.

Rottweilertje | 26-08-07 | 13:23

Het wachten is op een sjinese variant.. lookwolst va' He Ma

VanFrikschoten | 26-08-07 | 13:23

@bwahaha 26-08-07 @ 13:13
concept Hema is geeneens zo slecht. Er is zelfs een dom boek over dat concept dat bijna nergens anders ter wereld te vinden is.
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfini...
"Ik mis alleen de HEMA"

110% Haags | 26-08-07 | 13:20

@MTB 26-08-07 @ 13:15
Of de kunstenaar zich aan de spelregels heeft gehouden heeft geen ene biet te maken met aan welk geloof zijn kunstuiting vastzit. Je mag niet zonder toestemming op muren verven, dat was volgens mij het punt. Dat kan je an sich onzin vinden maar het is een juridisch aspect wat hier een rol speelt, geen religieus.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:20

ed.. 26-08-07 @ 13:14
Mijn God!

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 13:19

Hier,de oplossing.. Laat ze gewoon een el Hema op de bazaar in beverwijk openen.Iedereen happy.

de grote Anti | 26-08-07 | 13:19

@ Draaitafel Demagoog 26-08-07 @ 13:14

Je plaat blijft hangen.
Zet eens een andere krasvrije plaat op.

solidstate | 26-08-07 | 13:18

rutger houdt het een beeeetje kustmatig met die schone op het eind, probeerdt er dan toch nog wta leuks van te maken....
.
Wat ik nu heeeel graag wil weten is:
.
Hoe is dit verder gegaan zonder de camera????
.
1. Hij loopt er erchteraan en ze zegt: Optiefen nouw lolbroek
.
2. Hij loopt 2 passen erachteraan en komt snel wieder zuruck
.
3.Hij heeft deze bijzonder creatieve openings zin, met enorme misser toch recht weten te breien en is een echte held. Fap Fap
.
4. Anders?

je weet het | 26-08-07 | 13:18

De Hema is in 1926 opgericht als dochter van de Bijenkorf.

bijtertje | 26-08-07 | 13:18

@Waskuip
Precies. En daarom had het ook Qut Hema moeten heten.

Vigil | 26-08-07 | 13:16

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 13:03

ik snap jouw vergelijking niet. "Door rood fietsen op klompen" en "een kebabzaak openen" hebben niets met elkaar van doen.

Het gaat er mij om dat een Islamitische ( of op islamieten gerichte ) kunstuiting met open armen ontvangen wordt en een christelijke zwaar afgekeurd.

Nadenken mag wel voordat je wat zegt. Of in jouw woorden: stierenpoep begint te praten.

MTB | 26-08-07 | 13:15

Ik zit al tijdens te wachten op een goeie Al Jazeeman.

uwesbeki | 26-08-07 | 13:15

Wat een stuk onbenul, dat stuk pratende kudt annex projectbedenkert. Volgens meneer is de islamitische dan wel bergcultuur een 'cadeau'. Hoppa, vergelijking met joden in de jaren twintig er bovenop en het plaatje is compleet. Appels en peren. De oprichters van de Hema, en andere joden, hebben nooit de behoefte gehad om de maatschappij naar hun geloofsopvattingen in te richten, in tegenstelling tot veel Mekkabuigers.

Ook als kunstproject is El Hema een aanfluiting. Absoluut niet vernieuwend of ook maar enigszins interessant. Bevestigt alleen de status aparte van moslims in Nederland.

Murdockyoufool | 26-08-07 | 13:14

@fuckje .. wat loop je weer te stampvoeten meid .. ik kan de klompen hier horen .. pas je op voor je oude hollandse spreuktegeltjes ?

Draaitafel Demagoog | 26-08-07 | 13:14

@schoorsteenveger
verkeerde topic?

ed.. | 26-08-07 | 13:14

MTB 26-08-07 @ 13:09
Ach, zo lang het maar betaald wordt, niet? Het volgende project is al in de maak: een slagerij/groentenboer in Bos en Lommer, maar dan voor kufars.

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 13:14

.. en eigenlijk is zo'n tentoonstelling er vooral aan te danken dat die arabofielen ook dondersgoed weten dat dat arabisch eigenlijk maar een angstaanjagend en gemeen uitziend schrift is.

waskuip-admiraal | 26-08-07 | 13:13

@110: Duh. Hema is ook gewoon KUT. Daar zal deze viral weinig aan veranderen. Als ik er heen ga, doe ik het alleen voor de rookworst.

bwahaha | 26-08-07 | 13:13

Staat er daarom in hele grote koeienletters geverfd "KUT HEMA" als je Leiden Centraal binnenrijdt als je vanuit Den Haag komt, met de trein.
Maak morgenochtend eens een foto iemand, lukte mij niet..

110% Haags | 26-08-07 | 13:11

"Aantal mystieke ervaringen op EO Jongerendag neemt toe."

Schoorsteenveger | 26-08-07 | 13:11

Die ontwerper van de el hema is het iig wel erover eens dat dit niet nodig is in nederland.

MTB | 26-08-07 | 13:09

*pakje camel koopt*, Doet mij maar een harem! Lekker filmpje, alleen komt die bril iets te lang aan het woord.

..zapper | 26-08-07 | 13:09

@waskuip-admiraal 26-08-07 @ 12:55
Die motieven zijn vooral achteraf allemaal bedacht heb ik het idee. De man praat wel ernstig uit z'n nek, dat ben ik met je eens.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:09

Wat een geweldig project wat moet het voorstellen een vooruitblik hoe Nederland er over 40 jaar uitziet.
Dit kan mooi in het rijtje van Vincent van Gogh, Rembrand, Karel Appel , Jonas Staal, Willem Velthoven enz.
He, nu doe ik hetzelfde als het NRC gooi ik kunstenaars en frummelaars ook al door elkaar.

nostraflamoes2 | 26-08-07 | 13:07

@ed.. 26-08-07 @ 12:54
Mischiem reageerde die mevrouw gewoon beleefd.

@MTB 26-08-07 @ 12:59
Wat een stierenpeop. Net zo sterk als 'Dus een kebabzaak openen mag wel maar met klompen aan door een rood licht fietsen niet.'

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 13:03

@Cookie: ja. Maar niet voordat Wilders een column heeft geschreven. Kan er weer wat gelachen worden...

bwahaha | 26-08-07 | 13:02

Bwahaha,
Die moskee was in mei, nu was het een pretpark en een lasershow.
Maar raar he? Waar geen moslims wonen is er over het algemeen vrede.

fuckje | 26-08-07 | 13:01

Het wordt tijd dat die omhooggevallen typograaf eens gewoon gaat werken.

Gravin v Kippenbouth | 26-08-07 | 12:59

ah dus een islamitische Hema mag wel, maar als een kunstenaar de bijbelse leus "gij zult niet doden" op zijn muur verft moet de pliesie dr aan te pas komen om het te verwijderen.

Hoezo islamitisering?!?!

MTB | 26-08-07 | 12:59

@VanFrikschoten 26-08-07 @ 12:53
Aan gefriemel met wederzijds goedvinden heb ik geen hekel Frik. Ik mag zelf graag aan dames pulken. Vooraf maak dan wel even de inschatting of dat op prijs gesteld wordt. Ik voorspel dat Rutgert nog een keer een enorme dreun krijgt door dit te doen. Waarschijnlijk iet eens van een fin maar van een oerhollandse kampert die er niet van gedient is dat iemand aan de bling-bling op het hempje van z'n breezer zit.

@fuckje 26-08-07 @ 12:50
Het ging hier om het recontextualiseren van een een vermeend hollandsch fenomeen. Da's geen moslim-gedoe dat is (heel erg westers) kunst-gedoe.
En het mooie van kunst is dat je er niet heen hoeft als je er niks aanvindt, net zo iets als misseryland zeg maar.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 12:58

@fuckje: nu.nl/news/1209105/20/Onontplofte_bomm...
India is overwegend Hindoes. Maar de stad waar de bommen afgingen woont toevallig 40% moslims. Is ook de zelfde stad waar de moskee werd gebomd

bwahaha | 26-08-07 | 12:57

Voor je het weet richten ze een vliegtuigmaatschappij op en noemen die El Al.....

MichieldeMuiter | 26-08-07 | 12:56

@cookie
Dacht ook dat het een eerlijk kunstinitiatief was. Totdat die vent ineens moraliserend begon te doen over mensen uit de Baarsjes.

waskuip-admiraal | 26-08-07 | 12:55

@cookie
rutger met zijn handen ervan afblijven? heb geen geluid bij het filmpje maar die mevrouw kan er wel hartelijk om lachen... sterker nog, ze lust volgens mij wel pap van ons rutger...

ed.. | 26-08-07 | 12:54

@Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 12:47
Ik overweeg zelfs om een hoofdstedelijk beeld te beklimmen, ten einde eens lekker door Rutger te worden befriemeld....

VanFrikschoten | 26-08-07 | 12:53

@bwahaha,
Heb je het nieuws gezien?

fuckje | 26-08-07 | 12:51

"How many camels do you cost? 5, 5 camels"... Verkocht!<br>
Whahahaha, lachen dit zeg. Maar het is eigenlijk te gek voor woorden.<br>
Als dit kunt is, dan wordt ik vandaag nog kunstenaar. Ik kan nog wel meer van dit soort dingen bedenken. Vervolgens lekker soepsidie opstrijken en op me reedt gaan zitten, biertje erbij en nog meer van dit soort achterlijke dingen gaan bedenken. Iets met Hutsies en Tutsies (als je dat zo schrijft). Iets Zuid-Afrikaans met blank winkelpersoneel en managers en zwarte schoonmakers. e.d.

Sulfuric-Acid | 26-08-07 | 12:51

@ solidstate 26-08-07 @ 12:43

"Waar hebben we dat aan verdiend?" Simpel:

1. Te weinig kinderen krijgen.
2. Voor het behoud van onze eigen uitkeringen PvdA en erger blijven stemmen.
3. Wegkijken bij geweld tegen anderen door terroriserende minderheid.

MK VII | 26-08-07 | 12:50

Geil van die hoofddoekjes met uitpuilende zwarte ogen!!!

Babemagnet | 26-08-07 | 12:50

@Cookie,
Jawel, het ging over kunst, en ik zal er geen Hema minder om bezoeken als daar iets van mijn gading te vinden is, maar al dat verrekte moslim-gedoe geeft mij een gore vieze smaak in de mond zo langzamerhand. Er is al teveel gebeurd, and we ain't seen nothing yet.

fuckje | 26-08-07 | 12:50

@Fuckje: de laatste aanslagen in India waren op een moskee. Nu is niet bekend wie de aanslagen pleegden. Dus wat lul je nu dat moslims het hebben gedaan, zonder dat dat bekend is?

bwahaha | 26-08-07 | 12:49

Verkopen ze er ook bomgordels?????????

objectief191 | 26-08-07 | 12:48

Best moeilijk om te snappen waar het over gaat voor een aantal reaguurders hier. Het ging over kunst. Met typografie als bais (vanderF gaat door voor de rookworst). Mensen die ook dit item weer zien als een leuke ingang om over moslims te zaniken hebben een wat beperkt repertoire. Mensen die nu niet meer naar de Hema gaan omdat dat ooit door joden is opgericht zijn helemaal vreemd. Voor mensen die menen dat dit een marketingstunt van de echte hema is is er geen hoop meer.
Het ging over kunst! Laten we daar gewoon weer eens een keer lekker over debateren. Of over Rutgert die z'n handen niet thuis kan houden.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 12:47

-weggejorist-

fuckje | 26-08-07 | 12:43

Dus als we meneer mogen geloven is de sharia hier binnen een paar generaties ingevoerd.

Lekkere verrijking voor ons land, halleluja !

Sam en Moos geven ons de hema en achmed en mohammed geven ons de sharia.
Waar hebben we dat aan verdiend?

solidstate | 26-08-07 | 12:43

Je mag raden wie op moet draaien voor de verliezen van dit cultuurproject--> De burger.
Moet zeggen dat ik dit als trotse xenofoob geen leuq project vind. Zie liever een echte plattelandsvariant van de Hema met klompen en molentjes.
Ik vraag me af en toe wel eens af wie nou aan t integreren is in NL: Met dit project moeten wij leren wennen aan alle Arabische tintjes die er aan zitten te komen?!
Moet andersom: Bij inburgeringscursus verplicht op klompen lopen. 1 Dag verplichte stage bij een molen en als aflsluiting tulpenbollen eten (zoals in de hongerwinter).
Dus stel voor dat t volgende cultuurproject het volledig hollands inrichten van een Moskee wordt. Compleet met Dels blauw. Die dingen zijn namelijk meestal zo vies lelijk, blegh.

Dr.Faust | 26-08-07 | 12:43

Ah, gevonden.

Open Thurs-Sat 18:00-22:00, Sun from 14:00-18:00 in het Post CS-gebouw

bwahaha | 26-08-07 | 12:43

In tegenstelling tot de meeste Islam-topics hier, kan ik me over deze niet echt druk maken. Er wordt niet met paspoorten gestrooid, er wordt niet positief gediscrimineerd en voor de verandering moet er bij de kassa afgerekend worden.

MK VII | 26-08-07 | 12:41

Die vergelijking van die parasiet, ik bedoel kunstenaar, betreffende de Joodse achtergrond van de Hema en anno nu slaat als een tang op een varken. Joden waren indertijd (jaren 20) al een stuk verder in hun "inburgering" dan veel baardmensen anno nu.

brutus68 | 26-08-07 | 12:40

Dit kan ook alleen maar in Nederland, hier mag je gewoon lekker lang studeren en kunswetenschappen of moderne kunst kiezen. Als je eindelijk eens klaar bent mag je de bijdrage gaan leveren aan de maatschappij. Ten eerste de subsidie aanvragen bij de overheid. Zo werkt dat door heel Nederland en op vrij grote schaal, op zich is het wel eens aardig dat we nu eens kunnen zien wat er met die centen gedaan wordt. Reden genoeg om die subsidies te stoppen en studiekeuzes die geen nut hebben gewoon door de mensen uit eigen zak laten betalen.

claudi-jaah | 26-08-07 | 12:38

@ dubbeldepunt 26-08-07 @ 12:22

Liever een zuurpruimpje dan een fascistische geytenneuqer.

solidstate | 26-08-07 | 12:38

In rookworst zit varkensvlees. Sjlager Achmed sjegt: "Iesj niet goed...".

JumboXL | 26-08-07 | 12:37

@bwahaha
.
Ja maar dat is hun pakkie-aan.. Tijd om eens het goede voorbeeld te stellen door niet het goede voorbeeld te stellen.

de grote Anti | 26-08-07 | 12:37

Citaatje van Veldhoven:van die enge mensen zeg maar,die nu in de Baarsjes wonen.
Xenofoob.

de honden blaffen... | 26-08-07 | 12:37

Ik begrijp dat je in El Hema onder het genot van een kopje muntthee geheel cultureel correct moet afdingen op de prijs van een setje wasknijpers?

Suske | 26-08-07 | 12:36

zo daar kom ik ook niet meer in die neuzen hema

wieowie | 26-08-07 | 12:35

@Cookie v. eigen deeg
I.d.d. Ik vind dat iemand hem een flinke dreun en dan een waarschuwing moet geven om het hem af te leren.

St. Varken | 26-08-07 | 12:35

Om in een Big Mac te kunnen bijten moet je een behoorlijk grote bek hebben. De uitslag komt me dan ook niet vreemd voor gezien de milde attitude van de meeste hier...

VanFrikschoten | 26-08-07 | 12:35

@Befke: Ja, inderdaad. Hoe zat het ook al weer? Ze zitten vol ongeduld te wachten tot de witte Nederlander met hoofddoekverboden en andere beledigende verboden hun komt 'bevrijden'...

bwahaha | 26-08-07 | 12:32

Ik vind het echt belachelijk dat de Whopper populairder is dan de Big Mac. Hier zouden mensen voor moeten worden vervolgd...

DonMartini | 26-08-07 | 12:31

@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 12:15

Inderdaad, aan andermans kleding trekken kan écht niet, heel vervelend.

De God van Empel | 26-08-07 | 12:30

Bascii 26-08-07 @ 12:26
Die vrouwen zijn ook haast nooit het probleem.
Strerker nog die hebben het dubbel zo moeilijk om tegen de stroom op te zwemmen met die baardmannen.

Ben nu weer even off.
groetjes.

befke | 26-08-07 | 12:30

@Fac ut vivas 12:21: ''Al verkopen we de hele winkel leeg, het is een zwaar verliesgevend project.". Tja, geld maken (in de amerikaanse betekenis van "making money", oftewel waarde toevoegen) is iets waar deze subsidiesponsen nog nooit van gehoord hebben. En zelfs winst draaien met het gemeenschapsgeld dat erbij komt lukt dus niet. Of misschien vinden ze winst maken wel vies...

Muxje | 26-08-07 | 12:28

Er zijn echt nog teveel mensen die de cultuurmenging afdoen als 'gezellig en leuk'.

Boze Buur | 26-08-07 | 12:28

"AMSTERDAM - De Hema is boos over een tentoonstelling waarbij het warenhuis in een Arabisch jasje wordt gestoken. De Hema stapt naar de rechter als de culturele instelling Mediamatic in Amsterdam niet onmiddellijk stopt met het kunstproject El Hema."

Was dus gewoon gevirald met steun van de echte Hema? Ik heb van geen rechter gehoord...

bwahaha | 26-08-07 | 12:26

@befke
Ja, natuurlijk zijn ze erbij als er wat te verdienen is; 't zijn joden! :)
Stom concept trouwens. Wat me wel opvalt is dat die twee dames met hoofddoekje echt vloeiend Nederlandsch spreken.

Bascii | 26-08-07 | 12:26

@12:15 Fuckje is een zuurpruimpje.

dubbeldepunt | 26-08-07 | 12:22

En deze mensen worden gesubsidieerd...

Fac ut vivas | 26-08-07 | 12:21

Als er wat te verdienen is zijn ze erbij hoor.
Verkopen ze ook bomgorderls?

befke | 26-08-07 | 12:20

Ik wil Rutger ook wel eens aan zijn kleren trekken en dan met bruine suiker bestrooien en helemaal aflikken.....

VanFrikschoten | 26-08-07 | 12:20

Het ging hier toch uiteindelijk over typografie?

vander F | 26-08-07 | 12:19

fuckje 26-08-07 @ 12:15
de Bijenkorf heeft toch ook "De jaarlijkse Dwaze Dagen."

Karel kwakbol | 26-08-07 | 12:19

Het mailtje van het MDI is vast al onderweg.

Hansje Brinker | 26-08-07 | 12:18

@Cookie v. eigen deeg

Hij is jalours hij wilt ook graag die kleren laat hem

Sontax | 26-08-07 | 12:18

Waar kan ik deze el-hema vinden dan ?

bwahaha | 26-08-07 | 12:15

De gedachte erachter, te walgelijk voor woorden.

fuckje | 26-08-07 | 12:15

Dus als ik die meneer goed begrijp is de Hema een echte verrijking voor onze cultuur. Sorry hoor maar dan vind ik de aanwezigheid van Chinese resteaurants en kebabzaken toch eerder een aanwinst die we aan 'rare mensen met een achtelijk geloof' te danken hebben.

Rutgert, je hebt nogal eens de neiging om aan mensen (of aan hun kleding) te zitten. Mijn advies: Niet doen. Niet vanwege de cultuur van deze mevrouw, ook bij anderen niet doen. Ik vind het een ongemanierd trekje.

Cookie v. eigen deeg | 26-08-07 | 12:15

Ali osram
&#1585;&#1610;&#1601;&#1575;&#1575;&#1576;

Sontax | 26-08-07 | 12:13

Nou, dat was de laatste keer HEMA. Snap best dat de HEMA vanuit commercieel oogpunt een markt wil aanboren, maar het is ook een teken dat men zich aanpast aan de onaangepasten. Maar ja.. het is een Joodse winkel, dus je kan op zulk opportunisme wachten.

inquisitra | 26-08-07 | 12:12

is het een idee om gewoon alle comments uit het vorige moslim topic te copy pasten?

kentika | 26-08-07 | 12:12

5 kamelen???? Even snel regelen dan, heeft er iemand ff 5 voor mij te leen?

ramon1975 | 26-08-07 | 12:12

met Sam en Moos kon je nog lachen tenminste...

VanFrikschoten | 26-08-07 | 12:09

en nu maar wachten op Abdellaoui Heijn

ProW | 26-08-07 | 12:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland