Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou Geert, dat wordt weer aangifte doen

En dat is niet eerlijkLeraren, conciërges en sociaal werkers krijgen een cursus om radicalisering sneller te herkennen. Dit alles staat in het actieplan radicalisering waarover het kabinet binnenkort een besluit neemt en er dan ook de Tweede Kamer over inlicht. Leraren worden getraind om te herkennen wanneer Abdoella of Mohammed zijn baard laat staan en voetbalshirt verruilt voor een jurk. En als iemand ridicule pica’s van Geert Wilders in zijn agenda heeft staan. Gewoon even melden. Baat het niet dan schaadt het niet. GeenStijl denkt mee en geeft een voorzetje. Welke leraar in omgeving Delft herkent zijn pupil tussen deze terroristen in de dop? Van wie is deze opruiende huisvlijt? Wie heeft bijvoorbeeld deze bewerking gemaakt van dit nummer van de Scheme015 straatdichters? Nu moet Geert alwéér aangifte doen…

Reaguursels

Inloggen

Ik ben slachtoffer maar eigenlijk zorg ik zelf voor die positie.

witteneger | 24-08-07 | 19:29

De oplossing verbied elk geloof en knal wilders af.

dragonfly | 23-08-07 | 12:01

Gripzz 23-08-07 @ 00:20

En hoe definieer je 'dat tuig' dan? Iedereen met een bepaalde kleur of een bepaalde afkomst? Ook degenen die een noemenswaardige positieve bijdrage leven aan de maatschappij? Iedereen die een strafblad heeft? Is het eerlijk om Nederlanders die een strafblad hebben, een tweede kans te geven, en mensen die toevallig een kleurtje hebben geen tweede kans te geven? De situatie is niet altijd zo zwart wit dat mensen een puur negatieve bijdrage leveren, veel mensen doen zowel slechte als goede dingen voor de maatschappij, naar aanleiding van wat zal dan bepaald worden wie slecht is en wie goed? Wat als er 100 goede dingen tegenover 1 fout die voor een strafblad zorgde staan? Tellen die goede dingen dan niet meer mee? Ik vind je stelling dus veel te simplistisch.
.
Daarbij is het wettelijk helemaal niet mogelijk. De meeste probleemgevallen zijn mensen die gewoon een Nederlands paspoort hebben en voor de wet dus Nederlands zijn. Dat iemand niet normaal Nederlands praat, wil niet zeggen dat hij het voor de wet ook niet is (hoewel iemand paspoort wat mij betreft afgepakt mag worden als hij weigert normaal Nederlans te spreken terwijl hij hier geboren is - hij wil dan blijkbaar geen Nederlander zijn, en je moet iemand geen privileges geven waar ie niet op zit te wachten - maar dat terzijde). Je kunt niet zeggen; we gaan binnen de groep Nederlanders, selecterend op kleur, een aantal mensen het land uit gooien. Dat is namelijk WEL echt discriminatie. Als er echt zo'n simpele oplossing mogelijk was dan hadden ze dat al lang gedaan hoor.
.
Wat mij beter lijkt, is zowel betere begeleiding ter voorkoming als strengere straffen. Ik kan me vinden in de plannen van de SP m.b.t. probleem jeugd e.d. maar kan me eveneens vinden in de plannen voor strengere straffen. Ik denk dat 1 van die 2 tekortschiet en dat beide nodig zijn, en dat de 2de kamer meer gericht zou moeten zijn op van elkaar leren en zo een compleet systeem maken met het beste van iedere benaderingswijze i.p.v. het hele ego en ik heb gelijk en jij DUS niet gedoe. En dan die luxe in gevangenissen, absurd gewoon, alsof het een hotelletje is, waar mensen voor hun lol in- en uitchecken. Rot op man, ze zitten daar niet voor niets!
.
Er moet m.i. gewoon een totaal aanpak komen, waarmee zowel gewerkt wordt aan het voorkomen van dit soort situaties, als aan het gepast ingrijpen wanneer het uit de hand loopt: en dan wel bij ALLEMAAL - niet alleen de Marrokanen.

Ohja | 23-08-07 | 08:15

Nee ik kom hier niet voor de mannen, was al voorzien. Maar goed, met een beetje inleven en begrip kom je misschien verder als je met mij wilt praten Draaitafel Demagoog.

Ohja | 23-08-07 | 07:47

-weggejorist-

Ronnie D. | 23-08-07 | 00:55

Dat zullen de leraren, concierges etc leuk vinden....
Laat mij maar rondjes rijden door NL

Gripzz | 23-08-07 | 00:20

@Ohja 22-08-07 @ 20:39 .. zit je dan wel op de goede site vraag ik me nu opeens af .. of kom je hier netzoals smartie eigenlijk stiekem voor de mannen ?
bello 22-08-07 @ 22:34 .. er is niks mis met inleven .. moet ik elke dag gebruiken in me normale leven. Sterker nog: hoofdzakelijk verdien ik daar zelfs me brood mee. En ik werk gewoon in de platte commercie btw. Voor de rest kan ik je garanderen dat zonder inleven het in het leven oog om oog en tand om tand is .. gelukkig is dat niet het geval ! Al begrijp ik dat de politieke lading jullie inmiddels een vieze smaak in de mond veroorzaakt ( ja ik kan me ook in jullie inleven) Echter das leuk om jullie visie op Cohen zijn beleid aan te duiden maar in de echte wereld ( persoon tot persoon )heeft 't nog lang niet zijn waarde verloren .. of wil je soms beweren dat ook dit poep is ? Ook ben ik hier haast nooit sarcastisch of cynisch maar ironisch .. maar in dit geval is daar geen spraken van.

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 23:58

@Nico Mudde 22-08-07 @ 20:52

Jaaaa, ik was ook even wat anders aan het doen..

Inderdaad, de marokkaanse gemeenschap is in zij totaltiteit niet schuldig aan de wantoestanden die hun slechte appels veroorzaken, tuurlijk zijn er zat marokkanen die er wel wat van maken, maar het zelfcorrigerend vermogen van deze bevolkingsgroep ligt kennelijk aanzienlijk lager dan bij andere groepen die relatief vers in NL zijn, dat wil ik even aangeven.

Waar dat aan ligt weet ik niet precies, ik vermoed gewoon een mentalitietskwestie/ probleem, maar er komen gewoon bar weinig signalen uit die gemeenschap die aangeven dat ze van plan zijn om er samen met de rest van de piepels wat aan te doen, want ze weten dondersgoed dat Rachid rottigheid aan het uithalen is en geen eendjes in het park aan het voeren is. Boter op het koppie heet dat. En daar stoor ik me aan, en het valt op.

En dat ik soms harde dingen zeg, is omdat ik denk dat de tijd van eeuwig om de tafel zitten met buurtwerkers/vaders en wat dies meer zij een beetje aan zijn einde is, helaas peaunutbutter, het heeft niet gewerkt, dus moet er een ander plan komen. En dan maar een wat hardere lijn, het is niet anders.

bello | 22-08-07 | 22:48

Ik hoop dat ik over een paar jaar ook zo'n filmpje kan dumpen, maar dan met plaatjes van een paddenstoelwolk boven Mekka. En dat dan niet eens gefeauteaushopt is. Kudtgastjes. Flikkert dan gewoon op als het je hier allemaal niet aanstaat.

Breinstein | 22-08-07 | 22:35

@Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 20:08

Ja daar was ik weer, sorry voor de late reactie.

Kijk , dat ik het 'geitewollesokkenthema erin bracht was een reactie op jouw post ( ik weet niet of die post met het 'inleven' e.d sarcastisch bedoeld was), maar als dat serieus was, dan vond ik dat inderdaad geitewollesokkengeleuter, en nog steeds . Klaar.

En nobel van je dat je wilt uitleggen aan Ohja dat een belerend vingertje niet werkt , ben ik met je eens, maar wat ik aan wilde geven is dat naar mijn idee 'inleven' en 'niet op gedrag aanspreken' zoals gepost een gepasseerd station zijn.

Dus , ik heb nooit beweerd dat jouw les in converseren met Mossad aan Ohja poep is, maar wel de uitspraken over 'inleven' en 'niet op gedrag aanspreken' , mits niet sarcastisch bedoeld.

Zo inhoudelijk genoeg?

bello | 22-08-07 | 22:34

bello 22-08-07 @
Ik was even eten, maar hier mijn eerlijke mening. Allereerst, de Turkse gemeenschap hangt veel meer aan elkaar dan de Hollandse of Marokkaanse, die corrigeren elkaar direct. En zijn meer gericht op het opbouwen van contacten met Nederlanders. Ik heb een aantal vrienden van Turkse afkomst en die veroordelen de huidige problemen zeer concreet.
Maar over het feit dat de Marokkaanse gemeenschap dit, als is het maar ietsiepietsie, over zichzelf heeft afgeroepen ben ik het absoluut oneens met je.
Je kan toch niet zomaar een complete gemeenschap schuldig laten zijn over conflicten die een minderheid veroorzaakt.
Ik weet je leeftijd niet maar ik hoef je niet te vertellen dat er vroeger en nu nog steeds bevolkingsgroepen ge-excommuniseerd worden door jan en alleman omdat ze zij tot een gemeenschap behoren die iets anders zijn dan de autochtone bevolking, en een minderheid problemen veroorzaakt. Ik hoop dan ook echt dat jouw uitspraak een metafoor is voor het aangeven van de problemen waarover wij nu discussieren.
Ik schat je namelijk redelijk hoog in gezien je discussie punten.

Nico Mudde | 22-08-07 | 20:52

Spuwen doen wij doorgaans in een emmer of op het daarvoor bedoelde toilet, niet richting mensen die het goed met je voor hebben.

Ohja | 22-08-07 | 20:39

@Ohja 22-08-07 @ 20:11 .. hehehehe als je goed las had je toch wel door dat ie niet uit was op een conversatie .. hij wilde gewoon zijn gal spuwen !

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 20:35

(En ik ben een zij)

Ohja | 22-08-07 | 20:12

Oke bij deze: als dat de voorwaarden zijn kan ie dat 'converseren' vergeten en kannie daar lekker weer slachtoffer over komen spelen, heeft ie eindelijk z'n excuus, want dat is blijkbaar wat hij graag bevestigd wil hebben, anders had hij zich zelf wel wat gemotiveerder opgesteld.

Ohja | 22-08-07 | 20:11

@Ohja 22-08-07 @ 19:35 .. weet ik niet ? jij praat tegen hem of wil met hem converseren .. niet ik ! dus op die vraag moet je toch echt zelf antwoord geven
@bello 22-08-07 @ 19:46 .. Nee je reageerde op het door jou ingebrachte thema geitenwollen sokken ... Ohja wil met Mossad converseren en ik leg hem uit dat als ie dat wil, een belerend vingertje avrechts werkt.. Nou mag jij mij nogmaals uitleggen wat daar poep aan is ( En nu dus wel ECHT inhoudelijk reageren op wat ik schrijf he )

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 20:08

Niet op het biljart maar tegen de muur van de HemaL dit soort gassies!

jojo56 | 22-08-07 | 20:01

Niet op het biljart maar tegen de muur dus dit soort kankergassies!

jojo56 | 22-08-07 | 20:00

@Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 19:22

Nou nou , gaan we schelden? Ik sidder van angst, werkelijk waar.

Ik gaf een inhoudelijke reactie op je alinea, die ik poep vind, okee? Mag toch? Hoef je niet gelijk boos te worden..... sjongejongejonge

bello | 22-08-07 | 19:46

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 19:31

Nou dat is heel simpel. Graag of niet. Als ik eerst 20 centimeter z'n reedt in moet om een normaal gesprek te kunnen voeren, dan gaat hij eerst maar een communicatie training volgen, wil ik uberhaupt nog in gesprek met hem gaan. DIT snap ik dus niet, dat mensen out of their way zouden moeten gaan, om gewoon een normaal gesprek te kunnen voeren, ook nog vooral in het belang van de zich veroordeeld voelende ander. Waarom precies zou ik dat moeten willen?

Ohja | 22-08-07 | 19:35

@rokershoest 22-08-07 @ 19:27 .. ik woon 100 meter van de lijnbaan in r'dam. Ik hoef niks te herkennen. Ik kom daar geregeld opschoten jeugd tegen rond het nachtelijk uur.

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 19:34

@Ohja 22-08-07 @ 19:20 .. Als mensen boos zijn dan valt er vaak niet veel meer te praten anders waren ze namelijk niet boos maar geirriteerd. En tuurlijk is gedrag de vertaalslag van wat je doet met je karakter .. echter ik probeer jou en mossaad on speaking terms te krijgen .. niet om jou gedachtegangen te voeden .. sorry !

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 19:31

Gelukkig hoef ik geen psychologieboek te kopen. Ik herken het gedrag van de grote horde criminele profiteurs en parasieten reeds van kilometers afstand. Jammer dat een hele hoop mensen in dit land erg kortzichtig zijn en dit zuigende gedrag van onze parasiterende gasten niet zo makkelijk kunnen herkennen.

rokershoest | 22-08-07 | 19:27

@bello 22-08-07 @ 19:09 .. ik heb het hier alleen over het contact wat ohja zoekt met mossad .. that's all .. En als je het niet gelooft swa .. er zijn al duizenden en duizenden boeken over geschreven in de psychologie. Voor de rest zeg ik niet dat inleven altijd helpt.Maar daar hebben ik het hier niet over ( dat haal jij er weer bij! ). Daarnaast spreek ik hier dagelijks mensen aan op hun gedrag (ik laat nu effe me ware aard zien ) en dat heeft nog geen ene flikker opgelevert ! Dus om effe in me normale gedrag reageren. De enige die hier poep praat ben jij sukkel ! En dat weet ik, met iedereen met mij die mij harde posts leest dat ook die oplossing alles behalve zoden aan de dijk zet ! Of wil je dit, mij post kennende , nu opeens gaan ontkennen ? wie houdt wie hiernou voor de gek ?

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 19:22

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 19:13
Wat wil je weten van psychologie? Laat ik nu net aardig ingelezen zijn op dat gebied. ;-)
.
Ik heb alleen maar contact met mensen die emoties hebben, mensen zonder bestaan nml niet, de manier waarop ze daar dan weer mee omgaan echter is voor mij een zeer geldig selectiecriterium om daarbinnen nog enig onderscheid te maken..

Ohja | 22-08-07 | 19:20

@Ohja 22-08-07 @ 18:56 .. je hebt het volgens mij wel goed voor met moslims echter het spijt me om te zeggen maar ga eens een psychologie boek kopen of verdiep je er eens in op het net .. Doe niet alsof jij voor reden vatbaar ben als je boos bent (hebben jullie hier uberhaubt wel eens contact met met mensen met emoties hier ? .. damn ) zoekwoorden : EQ en empathie .. succes !

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 19:13

@Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 18:47

Ik wil Mossad gedrag niet altijd goedpraten maar ik begrijp hem wel ... zijn repliek op sulkava 22-08-07 @ 16:28 vind ik bijv prima .. Als je echt ot hem wil doordringen meot je hem dus niet op zijn gedrag aanspreken ( belerend vingertje werkt nooit goed) maar je inleven .. althans als je hem wil bereiken that's is ..

Mijn lieve hereeee jezus, ik heb nog nooit zo'n geitewollesokke- alinea van je mogen lezen Demagoog. Sorry hoor, maar het moet me even van het hart.

Juist mede door dit soort ridicuul softe geneuzel van 'begrijpen', 'inleven', niet op gedrag aanspreken etc is het hele zwikkie zo massaal ontspoort! Zit je de zaak nou in de zeik te nemen of meen je dit echt? Ik kan het bijna niet geloven.

30 jaar lang dit soort knuffel bullshit heeft hinderden miljoenen gekost en de problemen met die etters worden alleen maar groter en extremer. Het werkt dus niet. Dus Demagoog, in deze praat u ( met alle respect) ... poep.

bello | 22-08-07 | 19:09

rokershoest 22-08-07 @ 19:05

Een groot aantal zit in Beverwijk op de markt.

Ohja | 22-08-07 | 19:09

Waar zouden die leuke en interessante Marokkanen zich in Hemelsnaam toch schuil houden?? Jaaa.. OK.. de vele leuke en slimme Marokkaanse meiden worden na hun schooltijd uiteindelijk uitgehuwelijkt, vlug zwanger gemaakt en opgesloten in de keuken.. dat weten we ondertussen wel.. maar waar is de rest van die leuke en intelligente Marokkanen toch gebleven??

rokershoest | 22-08-07 | 19:05

Mooie nummer, ik zeg: meteen grijsdraaien op TMF en MTV.

Mocro4Flavour | 22-08-07 | 19:04

-weggejorist-

stijlloze1988 | 22-08-07 | 19:04

Aangezien er een volledig nummerbord in dat tweede filmpje zit, zal het niet zo moeilijk zijn om er minstens een te vinden.

Don Juan | 22-08-07 | 19:01

-weggejorist-

ZiekteFreak | 22-08-07 | 18:58

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 18:47
Zo werkt dat niet als mensen boos zijn... Noem je dat serieus als argument? Tsja nouja, je kan ook zeggen dat mensen anderen niet mogen slaan op straat, maar zo werkt dat niet als mensen boos zijn. En je kan ook zeggen dat een oud wijf van dr fiets af meppen helemaalniemag, maar zo werkt dat niet als mensen boos zijn. Kom op man kom dan op z'n minst met een argument dat wel ergens op slaat.
.
Hij kaatst de bal terug naar de verkeerde en dat slaat gewoon nergens op, wat voor slap excuus jij er ook van maakt (betaald ie je ofzo?). Als iemand mij op mn bek slaat, sla ik ook niet zijn vriend terug, omdat de klap nou maar eens bij iemand aan die kant terecht moet komen, dan sla ik degene die mij sloeg. Zo simpel ligt dat, en niet simpeler.
.
Daarbij heb ik me genoeg geprobeerd in te leven en heeft hij zelf geen enkele poging gedaan om 'de andere kant' te begrijpen - 2 richtingsverkeer? Ohnee tuurlijk niet, een zelfbenoemd slachtoffer hoeft zelf niets te doen, alleen te nemen. Rechten volgen na plichten, andere volgordes werken niet want dan laat men de plichten wel voor wat ze zijn, dat blijkt toch steeds? Het is pas 'oke' (nog niet eens goed) als je je totaal kritiekloos op stelt wat hun betreft, dat doe ik naar een Nederlander nog niet eens, hoe bedoel je ik wil een voorkeursbehandeling? Nogal bullsjit?

Ohja | 22-08-07 | 18:56

@Traag
Goed stuk.

Zo jammer! | 22-08-07 | 18:53

@ohja .. hij ketst de bal gewoon terug .. genoeg oneliners hier die uitermate kwetsend zijn voor moslims .. dus scheert hij jou met het rest van het GS kamp over 1 kam. Dan kan jij wel gaan verwachten dat hij jou niet als 'standaard' gs-er behandeld maar zo werkt dat niet als mensen boos zijn. (hoeveel van stormfronter oneliners hier gaan nu de discussie aan ? haast geen 1)

Wat dat over zichtbaar maken betreft .. die mensen willen gewoon leven en niet met hun kop boven het maaiveld uitkomen omdat ze volgens hun niks goed kunnen doen bij die stormfronters (en gelijk hebben ze want dergelijke mensen zitten alleen maar met hun hakken in het zand netzoals die islam terroristen ) Das dus verspilde moeite

Ik wil Mossad gedrag niet altijd goedpraten maar ik begrijp hem wel ... zijn repliek op sulkava 22-08-07 @ 16:28 vind ik bijv prima .. Als je echt ot hem wil doordringen meot je hem dus niet op zijn gedrag aanspreken ( belerend vingertje werkt nooit goed) maar je inleven .. althans als je hem wil bereiken that's is ..

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 18:47

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 18:15
Ik spreek hem aan op zijn gedrag. Dat is het tegenovergestelde van een slachtofferrol en dat zou hij zelf bijvoorbeeld ook eens kunnen proberen wanneer hij zich onterecht negatief behandeld voelt i.p.v. meteen om zich heen te trappen.
.
Ik neem zelf mijn verantwoordelijkheid en werk met de dingen die in mijn bereik liggen om aan mezelf en aan de wereld zoals ik daar in geloof te werken, maar dit wil niet zeggen dat ik me verantwoordelijk voel voor iedere Sjonnie alleen maar omdat die toevallig ook Nederlander is - ik vind dat dat voor een Marrokaan net zo goed geld. Zij zijn niet verantwoordelijk voor wat een ander verkeerd doet. Wat ik WEL vind is dat ze meer initiatief kunnen nemen om zichtbaar te maken dat zij zelf anders zijn, dus zonder nog meer aandacht te besteden aan het negatieve het positieve geluid wat meer bereik geven, want die negatieve schreeuwerds horen we toch wel, maar het zijn de leuke interessante Marrokanen die IK nou wel eens wat meer zou willen horen. Ze zijn er wel, ze zijn alleen een beetje te stil. Kom kom, niet zo bescheiden! Laat gerust wat meer van je horen hoor! Op jullie zitten we namelijk WEL te wachten. Volgens mij voelen die etters (wat voor kleur dan ook, die Nederlandse Sjonnies ben ik ook meer dan zat) zich alleen maar vereerd als je ze aandacht geeft. Negatieve aandacht is ook aandacht.
.
Wat je aandacht geef groeit... daar misschien ook wat selectiever in zijn?

Ohja | 22-08-07 | 18:24

Ik zal vast antwoorden op de reacties. Wij hebben niet op alle vragen een antwoord en hoe iedereen dit probleem bekijkt is gelukkig verschillend. Wij hebben allemaal onze eigen ervaringen en oplossingen. Maar wat het allerbelangrijkste van alles is denk ik, dat wij moeten proberen om de mens niet te veroordelen op waar hij of zij vandaan komt hoe moeilijk dat ook is, ik doe hetzelf ook wel eens, niets menselijk is mij vreemd, maar over hetgene wat die persoon geflikt heeft. En of je nu weet ik veel waar vandaan komt maakt mij geen moer uit.
Maar door met elkaar erover in discussie te gaan is al zo'n stap vooruit, laten we dat in ieder geval blijven doen. Hoe discriminerend het ook soms klinkt.

Nico Mudde | 22-08-07 | 18:21

Toch bespeur ik ook wel iets positiefs in dat gerep van die apies, zolang ze bezig zijn met reppen stelen ze niet.

djiezuskrijst | 22-08-07 | 18:20

@Ohja 22-08-07 @ 18:06.. ik bedoelde slachtofferrol innemen t.o.v. mossad .. Ik heb zelf ook hekel aan mensen die wel klagen over vuilins op straat maar nog nooit iets hebben geprobeert op te rapen .. Voor de rest ben voor het harder aanpakken van de jeugd in zijn geheel als die teveel problemen veroorzaken want veel mensen vergissen zich ... Voor de rest hoeven jullie niet inhoudelijk in te gaan om mijn reacties op jullie schrijfsels .. it's all good cause i know why ;)

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 18:15

Wanneer kenkert dat ondermaatse schemerige 015 (zonder hoofdletter want dat verdienen ze niet) nou eens op, op zulke apies zitten we helemaal niet te wachten.

djiezuskrijst | 22-08-07 | 18:14

@scheme015 22-08-07 @ 18:03 .. der zit wel zeker een verwensing in .. alleen niet in de tekst maar in de beelden .. dat grafbeeld spreekt boekdelen ! maar gs hebt wel gelijk dat jullie een stel ontalenteerde straatjochies met een deathwish zijn ! luister maar eens eric b & rakim, mos def, common etc. als je nog niet kan rappen en wil weten waar het nu eigenlijk ECHT omgaat ..

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 18:09

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 17:50
Wellicht heb ik heel diep in mijn hart de stille wens dat het eens een keertje goed zal gaan escaleren. Dan zal de politiek wel MOETEN ingrijpen. Zoals het nu gaat kan het gewoon niet langer. Uit alles blijkt dat de gemiddelde Nederlander het onbeschofte en uiterst criminele gedrag meer dan zat is. En inderdaad zullen de goeien dan onder de kwaaien moeten lijden. Het is niet anders. Het is trouwens hun eigen schuld aangezien ze op geen enkele wijze hun eigen straatje wensen schoon te houden. Ze proberen het niet eens.

DJTriest | 22-08-07 | 18:08

Ik vind dat Bello en DJ Triest wel een punt hebben - en nee direct een situatie beschrijven zoals die was heeft *niets* met een slachtofferrol te maken. Ik heb alles gedaan wat in mijn bereik lag om de situatie goed te laten verlopen. Een slachtoffer rol is wanneer je al klaagt VOORdat je alles hebt gedaan wat in je bereik lag, omdat je niet WIL doen wat er in je bereik ligt, met als 'reden' dat het 'toch geen zin heeft' terwijl de Marrokanen die het WEL goed doen in Nederland bewijzen dat het wel degelijk zin heeft. En die zijn er ook zat.

Ohja | 22-08-07 | 18:06

Triador 22-08-07 @
Gelukkig droom ik nog, maar blijf realistisch. Maar als je het toch over cijfers hebt. Waarom zijn er meer allochtone criminelen dan autochtone? Simpel de autochtone gezinnen bestaan uit 1 a 2 kinderen en allochtone uit meerdere kinderen. Dus procentgewijs bestaat de kans dat er dan meer criminelen uit voortkomen.
Maar ook waar je vandaan komt uit de wereld is hier van toepassing. Hoe zuidelijker je gaat in Europa hoe meer emoties er bij de mens aanwezig zijn.
Ik weet dat ik ook niet alle antwoorden heb op dit levensgrote probleem, alleen probeer ik het wel uit een aantal hoeken te bekijken. Want leven met vooroordelen vind ik pas echt een misdrijf.
Ik vind het te makkelijk om te zeggen die vu*le k*t M******an of iets in die trent. We zijn allemaal mens niets meer en niets minder.
Straffen op delict, en dan ook goed, van mij part de doodstraf, maar niet op waar je vandaan komt. Dat is vroeger al eens geprobeerd is niet echt een succes gebleken.

Nico Mudde | 22-08-07 | 18:06

Ik zit op school in Delft. Ik hoor ook heletijd dat schemeshit zooi. :-/ Nou, ik hoef die herrie niet. Btw, vrij weinig allochtonen op school. (vergeleken met...)

Fastfox | 22-08-07 | 18:04

JAH SCHEME 015!!!!
we rullen .. de delftse wijken,.
en het nummertje over wilders is geen bedreiging..
er zit helemaal geen verwensing in..

dus niet lullen

scheme015 | 22-08-07 | 18:03

@Triador 22-08-07 @ 17:34 .. ook voor jou geldt de tokkie opmerking ! ik zie geen enkele autochtoon iets doen tegen dit soort mensen .. sterker nog, er wordt alleen maar hard gelachen als iemand dronken voor een ruit roept dat die persoon achter die ruit hem alcoholist heeft gemaakt .. oftewel: koffiepot verwijt de theepot dat ie zwart ziet

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 17:55

Nico Mudde 22-08-07 @ 17:47
Nico... alsjeblieft... het is gewoon klinklare onzin wat je nu schrijft.. Wij hebben hier in ons bedrijf prachtige stageplekken gehad voor een paar Marokkanen. Zal ik je wat vertellen?? Ze zijn allemaal voortijdig vertrokken omdat ze plots niet meer op kwamen dagen, structureel (veel) te laat kwamen, regelrecht onbeschoft waren en werkelijk geen enkele motivatie hadden. Ook hun kennis van de Nederlandse taal was dramatisch te noemen. Turkse jongeren daarentegen deden het over het algemeen prima! En dan praat ik over minimaal MBO niveau.

DJTriest | 22-08-07 | 17:55

@ Nico Mudde

"Je word, ondanks dat je alles aangereikt krijgt, overal genegeerd" .

Ik haal er effe 1 zinnetje uit als je het niet erg vindt.

Dan is het toch knap, dat je ondank AL deze geboden kansen en AL het geld wat er tegenaan gesmeten is gedurende je laatste 30 jaar, je als marokkaanse bevolkingsgroep het nog steeds presteert om een bijzonder slechte reputatie op te bouwen.

Iets wat je bij turken veel minder ziet bijvoorbeeld, bij chinezen/javanen bijna helemaal niet, om maar een zijstraat te noemen.

Denk je dan ook niet dat de marokkaanse gemeenschap het ook niet een heeeeel klein ietsiepietsie beetje aan zichzelf te danken heeft dat ze nu geleidelijk aan worden uitgekotst? Eerlijk zeggen!

bello | 22-08-07 | 17:54

@Ohja 22-08-07 @ 17:36 .. volgens mij duw jezelf nou in een slachtoffer rol .. Ik heb trouwens mossad alleen heftig zien reageren op mongolen zoals sulkava .. en terecht !

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 17:52

@DJTriest 22-08-07 @ 17:28 .. ik zie jou ook geen tokkies corrigeren .. daarnaast zitten goede moslims gewoon op school en op het werk ! kom ze geregeld tegen .. van schoonmakers tot hyper intelligente dames

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 17:50

Nico Mudde 22-08-07 @ 17:31
Triador heeft wel een punt. De statistieken liegen niet. Ik ben zelf niet xenofobisch aangelegd. Wij hebben ook buitenlandse aangetrouwde familie en dat zijn mensen waar ik stuk voor stuk erg veel om geef. Zij ontkennen overigens ook niet dat er een probleem is. Ik begrijp dat jij het in die buurt dus wel naar je zin hebt en dat is natuurlijk een goed ding, maar ik denk dat je je kunt voorstellen dat iemand die zelf aan de echte slachtofferkant van die statistieken staat daar iets anders over denkt. Zelf ben ik vaak op de markt in Beverwijk geweest - wat echt een multicultureel succes te noemen is. Ik ben absoluut niet bij voorbaat bang voor wat 'anders' is, eerder nieuwsgierig - dat neemt niet weg, dat er gewoon een relatief groot percentage mensen is, dat zijn of haar weg hier niet kan vinden.
.
Naar mijn mening ligt dat voor een klein deel aan discriminerende mensen in Nederland en voor een groot deel aan de heersende (sub)cultuur mentaliteit binnen de problematische functionerende groep. Gezien mijn werkzaamheden voor eerder genoemd buurthuis, heb ik ook mijn dingen mee gemaakt. Zo waren er enerzijds Marrokaanse jongeren die ik echt heb kunnen helpen en een andere groep die mij (een vrouw, best triest dus) stonden op te wachten met een mes omdat ik ze eerder die avond had verzocht niet binnen te blowen i.v.m. het rookalarm en de automatisch aanspringende watersproeiers.... (geeft zo'n rommel). Nu besef ik heel goed dat deze groep probleem jongeren niet het prototype voor dé Marrokaan zijn, maar ik moet zeggen dat ik door die ervaring toch mijn reserves heb.
.
Overigens vind ik dat je evengoed generaliseert als je alle Nederlanders bij voorbaat ziet als racistisch en zelfs wil beweren dat de mensen die wel aardig doen het niet menen (hoe weet je dat eigenlijk?).

Ohja | 22-08-07 | 17:48

bello 22-08-07 @
Waarom Hollanders nu in hun donder gebeten worden? Stigmatisatie, discriminatie, onderdrukking.
Stel je dit voor, jij woont ergens op de wereld, en je wilt een toekomst opbouwen.
Je word, ondanks dat je alles aangereikt krijgt, overal genegeerd en je hebt een opleiding waar je U tegen zegt, je solliciteerd je helemaal gek. Maar je krijgt alleen maar te maken met tegenwerking en vooroordelen en moet met je universitaire opleiding, vakken gaan vullen, jaar in jaar uit. En je ziet hoe je autochtone buurjongen met een lagere opleiding, executive manager, ik noem maar een dwarsstraat, word bij een bedrijf waar jij ook gesolliciteerd hebt en jij niet aan de bak komt, dan wil ik wel zien hoe lang iemand dat volhoud om daar niet tegen in opstand te komen.
Het is maar een voorbeeld, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik ermee bedoelde. Van je af bijten als je stigmatiserend in een hoek getrapt word, dat zou jij ook doen.

Nico Mudde | 22-08-07 | 17:47

@azijnseiker 22-08-07 @ 17:40

Dat fenomeen heet : 'geen ruggegraat hebben'.

bello | 22-08-07 | 17:46

Kortom; discussies met deze groep bewoners van ons land zijn volstrekt zinloos en nutteloos. Uit alles blijkt dat alleen ZIJ de (linkse) politieke agenda bepalen en niet de overgrote meerderheid van de inwoners van Nederland. Waarom zouden ze zich dan aanpassen en gedragen? Ze klooien en roven lekker door want ze worden regelrecht beloond voor hun wangedrag.

DJTriest | 22-08-07 | 17:46

Nico Mudde 22-08-07 @ 17:31

Je kunt toch niet om cijfers (oa criminaliteit) heen? Zeker niet als wat jouw betreft eigen verantwoordelijkheid hoog in het vaandel staat.

Triador 22-08-07 @ 17:34

Dit is een heel raar fenomeen. Als er iets slechts in de groep Finnen gebeurt dan trekken ze hun hand af van de groep. Ze beschouwen het dan als een individuele daad. Andersom, als er een paar Finnen aan de deur worden geweigert dan staati edereen op en praat over dat Finnen worden gediscrimineerd. Dit laveren tussen de groep en individu is een raar fenomeen dat ik een aantal keer heb geconstateerd.

azijnseiker | 22-08-07 | 17:40

Nico Mudde 22-08-07 @ 17:31... Blijven dromen Nico... blijven dromen! De cijfers wijzen namelijk onomstotelijk uit dat (zelfs in percentages omgerekend naar het aantal mensen uit een bevolkingsgroep), dat Finnen en Zweden de meeste misdaden begaan... dat het allemaal wel meevalt en dat jij vroeger zelf ook een boefje bent geweest, doet niets af aan het harde bewijs! De gemiddelde Nederlander moet daarom eens ophouden de boel te vergoelijken!!! STOP! Finse en Zweedse extremisten en boefjes NU!

Triador | 22-08-07 | 17:39

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 17:25
Ik voel me niet verantwoordelijk voor wat geen stijl schrijft en wens daar ook niet op aangevallen te worden. Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zelf zeg en daar mag wat mij betreft dan ook inhoudelijk op gereageerd worden, maar hoewel ik me volgens mij niet onredelijk heb opgesteld krijg ook ik alleen boze oneliners van deze persoon. Zijn houding naar mij toe is op geen enkele manier te rechtvaardigen ook niet als heel geen stijl erbij gehaald moet worden.
.
Wat mij betreft mag een discussie best fel zijn en mag iedereen zijn of haar mening uiten - maar enige argumentatie en inhoudelijk op elkaar in gaan houd een discussie boeiend. Ik vind het gewoon jammer dat dat van zijn kant niet gebeurd (en van sommige reaguurders ook niet, maar die hebben dan tenminste nog humor als toegevoegde waarde wat ook wel weer aangeeft dat het allemaal wel wat minder zwaar opgevat mag worden dan deze meneer noodzakelijk acht). Ik blijf erbij dat hij gewoon enorme tenen heeft. Overigens zijn er genoeg reaguurders die WEL genuanceerd hebben gereaguurd - maar goed alleen de negatieve dingen opmerken is ook weer typisch ik-ben-een-slachtoffer-en-zeg-niet-dat-het-niet-zo-is, iets.
.
Een slachtoffer van je eigen mentaliteit zijn is natuurlijk vervelend, maar daar moet je niet anderen de schuld van geven. Is best wat aan te doen overigens hoor.

Ohja | 22-08-07 | 17:36

En iedereen stemt wilders.

LoL @ S?v?ke | 22-08-07 | 17:36

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 17:25... Er wordt altijd gesproken over een kleine groep Finse raddraaiers. Maar de grote groep Finnen (en enkele andere nationaliteiten) doet er helemaal niets aan... zien het als ons probleem en niet de hunne! Als dat zo is... moet je ook niet "mauwen" als je als groep wordt aangesproken en niet als individu wordt behandeld. In zo'n geval moeten de goeden onder de kwaden lijden! Gevalletje: eigen schuld, dikke bult!

Triador | 22-08-07 | 17:34

Ohja 22-08-07 @
Ik woon zelf in 020 ZO, redelijk multicultureel zou ik zo zeggen. En ik zie dat hier de mensen zo met elkaar omgaan dat er harmonie is. Maar toen de wijk bevolkt werd door de mensen uit Suriname waren dat ook gelijk voor een hoop Hollanders, messentrekkers, dieven en junkies.
Wat ik wil zeggen is dat wij er nogal een handje van hebben om direct met het wijzende vingertje klaar te staan om er een oordeel over te vellen. Met een redelijk rascistisch sausje er overheen.
Dat er schorum zit tussen alle in Nederland verblijvende bevolkingsgroepen ben ik absoluut met je eens. En dat mensen zich lekker voelen in een slachtoffer rol zie ik ook om mij heen.
Maar hebben we dat niet te danken aan regeringen uit vervlogen tijden. Maar daar kan je zelf iets aan doen.
Bij ons was het vroeger ook geen vetpot maar ik heb nu een leven, met vele malen op mijn bek vallen, waarin ik gelukkig ben. Op eigen kracht bereikt. Niet zeiken, opstaan en verder gaan.

Nico Mudde | 22-08-07 | 17:31

Draaitafel Demagoog 22-08-07 @ 17:25
Vertel.. waar zijn die goede Moslims dan precies te vinden?? En als ze dan te vinden zijn, waarom grijpen ze hun uiterst criminele en zeer jonge geloofsgenootjes dan niet eens een keertje hard in hun dunne kippennekjes??

DJTriest | 22-08-07 | 17:28

@Ohja 22-08-07 @ 17:17 .. hoe vaak zie je op GS stukjes over goede moslims dan ? er zijn ook goed moslims maar daar hebben ze het hier nooit over .. Dan neem ik Mossad niks kwalijk .. hij hebt groot gelijk om die losers hier met gelijke munt te betalen .. als gs zich inhoudelijk niet in goede moslims wil vrediepen that is ..

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 17:25

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 17:14... Leuk dat je kan pingen... maar alles wat met een 10.x.x.x begint is een standaard adres voor netwerken. Dus succes met je cursus computergebruik en met je zoektocht naar Brulkikker!

Triador | 22-08-07 | 17:22

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 17:14
Een glas warme melk voor het slapen gaan wil ook nog wel eens helpen tegen overmatige drukte in je hoofd.

DJTriest | 22-08-07 | 17:18

Er zitten een hoop inhoudelijke reacties tussen, Mossad. Daar had je ook op kunnen reageren, maar je wilt je alleen maar afzetten lijkt het. Vind je dat jij je heel erg anders opstelt dan de uit wrok reagerende mensen waar je je tegen lijkt af te zetten?

Ohja | 22-08-07 | 17:17

Ja lijkt er wel op dat ik Brulkikker gelijk moet geven. Er is echt niets constructiefs uit die gast te krijgen zo te zien.

Ohja | 22-08-07 | 17:15

-weggejorist-

Mossad_Katsa | 22-08-07 | 17:14

@Ohja 22-08-07 @ 17:07

Ik zou hem lekker negeren als ik jou was, want zoals Brulkikker terecht opmerkt: met dit soort volk is een dialoog voeren ijdele hoop.

Of je kan hem gewoon op de kast jagen, want hij hapt wel lekker, die Mossad_Katsa, dat dan weer wel. Haphaphap!

bello | 22-08-07 | 17:13

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 17:06
Lieve arme schat.. je wilt ons toch niet gaan vertellen dat ook jij met zo'n capuchonnetje over je hoofd loopt?? Doe nu maar eens rustig en doe gewoon goed je best op school. Daar leer je fijn lezen en goed en netjes Nederlands schrijven. Of is jouw schooltje nog niet begonnen??

DJTriest | 22-08-07 | 17:13

-weggejorist-

kay de cop | 22-08-07 | 17:11

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 17:06

Waarom geef je geen antwoord op inhoudelijke vragen en opmerkingen? Is dat te moeilijk of geeft dat te weinig sensatie? Waar ben je nu eigenlijk op uit?

Ohja | 22-08-07 | 17:08

bello 22-08-07 @ 17:00
Ja en het begrijpend lezen wilde ook nog niet lukken, of zie jij wel waar ik mensen over 1 kam scheer? Oh wacht ik zeg mensen! dat is een verzamelwoord he? Ben ik nu racistisch? Lange tenen indeed.

Ohja | 22-08-07 | 17:07

-weggejorist-

Mossad_Katsa | 22-08-07 | 17:06

Ohja 22-08-07 @ 16:54
Beste Ohja, je verspilt je moeite met hem.
Je bent nog steeds behoorlijk mild in je kritiek en desondanks moet je er nog steeds achter komen dat dergelijke mensen een blok beton voor hun kop hebben waar zelfs milde kritiek wordt gezien als onwenselijk en onterecht.
De meesten van ons (vermoed ik) zijn dat station allang gepasseerd en weten dat milde en hoopvolle kritiek geen enkel effect heeft. Dit is precies het punt, en de reden dat Wilders steeds populairder wordt. Er is met de politiek correcte garde en de multiculturalisten geen land te bezeilen, en dat geldt nog minder voor een substantieel aantal moslims. Op een gegeven moment geef ook jij het op, denk ik. Dan begrijp je misschien de hardheid van anderen die dat proces al doorgemaakt hebben en weten dat het zinloos is om te geloven in een "dialoog" met dergelijke types.

brulkikker | 22-08-07 | 17:03

@Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:50

Leuk voor je dt je zo goed NL kan spitten ( wat dat ook moge betekenen), alleen beetje jammer voor je dat het schrijven nog niet helemaal goed gaat he?

bello | 22-08-07 | 17:00

Goede morco's zien we zoiezo niet veel.
Laten we reeel blijven.

sulkava | 22-08-07 | 16:59

Ach.. die Marokkaantjes zijn nu eenmaal niet de allerslimste bewoners van deze planeet. Dat komt waarschijnlijk door eeuwenlange incest en het geyteneuqen als belangrijkste hobby in die regionen. Als men dan de pielemoos niet wast na het geyteneuqen bij groot gebrek aan (schoon) water krijg je de meest vreselijke mutaties. Eigenlijk is het best een beetje zielig. Ik krijg altijd een beetje medelijden als ik een sissend en rare kreten slakend groepje zie staan die uit alle macht trachten hun Marokkaan zijn te verbergen onder de kapuchon van een armetierig en goedkoop joggingpakje. Traumatische ervaring moet dat zijn. Kan de postcodeloterij die arme jongelui niet voorzien van een mooi kostuum met dito stropdasje? Wellicht helpt het die jongelui zich een beetje meer normaal mens te voelen.

DJTriest | 22-08-07 | 16:58

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:50

Waar precies doe ik dat volgens jou? Ik denk zelf dat jij denkt dat wij dat doen en dat je zoekt naar bevestigingen dat dat inderdaad zo is. Volgens mij heb ik heel positieve dingen gezegd en ik kan me niet voorstellen dat je daar allemaal over heen gelezen hebt en toch reageert. Toch?

Ohja | 22-08-07 | 16:54

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:50

pssst, nieuwe spelling... panneNkoek, met tussen "N"... je weet tog?

van dal | 22-08-07 | 16:51

@ Nico Mudde 22-08-07 @ 16:39

" Als je een hond, niet doelend op een bepaalde bevolkinsgroep, constant in een hoek trapt bijt hij je een keer in je donder. Dat heet zelfbescherming. "

Ik begrijp je beeldspraak, maar leg eens uit wat voor trappen het NL volk heeft uitgedeeld aan laten we zeggen : de verse nederlanders van marokkaanse oorsprong?

Wat mij betreft hebben we vooral uitkeringen, kinderbijslag, huursubsidie, gratis onderwijs, prima gezondheidszorg, huisvesting, buurthuizen etc. etc. uitgedeeld, en geen trappen.

Waarom hollanders dus nu volgens jouw beeldspraak in hun donder worden gebeten door deze groep ontgaat mij dus een beetje. Er bestaat ook nog een spreekwoord als : Never bite the hand that feeds you....

bello | 22-08-07 | 16:51

-weggejorist-

Mossad_Katsa | 22-08-07 | 16:50

Nico Mudde 22-08-07 @ 16:39
Ik ben het grotendeels met je eens maar het probleem is niet echt alleen dat mensen tegen elkaar uit gespeeld worden. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Waarom zitten bij mij op school, alle Marrokanen bij elkaar? Waarom niet gewoon bij de rest? Ik draag mijn steentje wel bij hoor, ik heb o.a. een avond koken voor NL en Marrokaanse vrouwen georganiseerd in een buurthuis en zelf in een 'multiculturele buurt' gewoond (niet de aller ergste hoor, maar wel een wijk met wat problemen).
.
Ik denk dat vooral de probleemgroep Marrokanen (ik besef dus, dat er ook Marrokanen zijn die buiten die probleemgroep vallen en prima meedraaien) zich veel te afhankelijk op stelt. Hoe willen zij verklaren, dat er ook Marrokanen zijn die het in dat 'kanker racistische Nederland' naar hun woorden, wel bijzonder goed doen? Hebben die gewoon geluk gehad, of hebben die gewoon wat meer hun best gedaan? Ik denk toch echt het tweede. En ze hoeven echt niet te denken dat ze de enige zijn. Iedereen heeft te maken met vooroordelen en lichte vormen van discriminatie. Ik kom zelf uit een redelijk aso familie, studeer nu rechten, heb ook heel wat moeten overwinnen hoor en vecht er ook gewoon voor (nee ik heb geen vet rijke ouders die mijn studie 'wel eventjes' betalen nee).
.
Ik vind het gewoon te makkelijk als je het er maar meteen bij laat zitten alleen maar omdat je wat tegenslagen ondervind. Heel veel mensen die er wel zijn gekomen, zijn vanuit een minder dan perfecte situatie begonnen. Ik zie niet in waarom dat alleen voor hen onmogelijk zou zijn. Daarbij zijn er evengoed wel plaatsen waar ze juist positief discrimineren maar goed dat zie je niet als je het te druk hebt met slachtoffer spelen.

Ohja | 22-08-07 | 16:49

marokkanen stelen niet.
kijk maar weer even naar dat kinderliedje: tante in marokko.. enz.., dan weet je dus dat die tante een hoop bagage heeft, en dus behulpzame mensen die haar helpen dragen. daarmee zijn de marokkaanse jongeren genetisch behept, ze willen nog steeds graag tantes tas dragen.... dus als er een je tante komt helpen met dragen... schreeuw dan niet meteen dat het een tasjesdief is. en dat ie zo hard loopt met die tas? nou dan kan ie die vast wegbrengen en terugkomen om nog iemand te helpen dragen. duidelijk toch?

van dal | 22-08-07 | 16:48

@nico:
Wat fucking sneu zeg, tegen andere wijken vechten.

sulkava | 22-08-07 | 16:46

"Fuck dit land, ik voel mij niet thuis hier"

Een steeds groter aantal Nederlanders ook niet.

brulkikker | 22-08-07 | 16:46

-weggejorist-

Schapenmelker | 22-08-07 | 16:44

@Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:33

Op GS prefereren wij het woord 'deaud' . Dat is minder stigmatiserend.

bello | 22-08-07 | 16:41

Deze excessen hebben totaal niets met geloof te maken, maar gewoon met jeugd op weg naar volwassenheid. Ik kan het weten, ik ben ook jong geweest en heb ook vroeger mijn steentje bijgedragen in een "gang".
Matten tegen andere wijken en samen weer tegen de ME. Onrust, wie is er niet groot mee geworden.
Alleen word er nu door een aantal op stemmen ge*lende populistische, narcistische, doe mij maar een relletje meer, politici misbruik van gemaakt.
Ik zal nooit de problemen ontkennen die er wel degelijk zijn. Maar wanneer stoppen we nu eens om ons op te laten na*ien door dat zooitje Haagse tuig. Word toch wakker.
Die veredelde kampbewakers spelen ons uit, tegen elkaar wat weer zorgt voor angst en dat willen ze juist. Dat iedereen het in zijn of haar broek doet bij het zien van iemand met een andere nationaliteit.
En om het nog verder te laten escaleren vertellen ze er specifiek bij uit welk land de eventuelle dader(s) komen.
Als je een hond, niet doelend op een bepaalde bevolkinsgroep, constant in een hoek trapt bijt hij je een keer in je donder. Dat heet zelfbescherming.
Dat doe jij en ieder zichzelf respecterende persoon.
Problemen los je op, door naast elkaar te gaan staan en tegen de ware vijand te strijden.
En eens een keer die na-gemaakte Hollandse, ik ben zelf een kaaskop, trots overboord te kieperen en te aanvaarden dat de wereld nu eenmaal veranderd en hoe wij daar het best in kunnen samenleven. Want hoe je het ook went of keert, het blijft zoals het is, en daar kan zelfs een Wilders niets aan veranderen. Opgroeien doe je samen en kijk soms heel even bij de buren hoe zij leven. Kan heel leuk zijn. Ik ben realist geen idealist en niet bang. Wie volgt.

Nico Mudde | 22-08-07 | 16:39

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:26
Ik vind het wel leuk dat je ook mee discussieert. Hoe denk jij zelf over radicalisering? Mocht je dat nog niet uit mijn reacties hebben op gemaakt, ik ben geen racist, ik discrimineer mensen met een slachtofferhouding - ongeacht kleur of ras. Wat vind jij van de houding van sommige Marrokaanse jongeren? En hoe ga je om met vooroordelen als je daar mee te maken krijgt? Trouwens, ik ben zo iemand die niet aardig doet als je me tegen komt, maar dat verder niet onaardig bedoelde, dus niet exactly je omschrijving. Misschien zelf ook een beetje last van vooroordelen?

Ohja | 22-08-07 | 16:39

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:15

Iets in jouw reaguursel zegt me dat jij een hekel hebt aan heaumeaux. Mag ik vragen wat jij van je geloofsgenoten vindt die voor een habbekrats stokslobberen in ieder willekeurig stadspark?

LJBrinkhorst | 22-08-07 | 16:39

@Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:26

Bedankt voor je heldere * proest * uitleg. Goh, je leert ook iedere dag weer wat hier op GS. Fijn!

bello | 22-08-07 | 16:34

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:26 - Leer eens fatsoenlijk Nederlands voor je gaat reaguren... Mafkees Katsa!

Triador | 22-08-07 | 16:33

-weggejorist-

Mossad_Katsa | 22-08-07 | 16:33

Tubifiks 22-08-07 @ 16:20
Die is best wel lang ja.
.
Dat is wel inderdaad irritant van religie, dat je er niet normaal over kunt praten of er is weer iemand beledigd. En zelf wel heel extreme meningen hebben he?? Maar dan is het religie dus dan 'mag' het ineens. Maar dat vind ik dus ook van gristenen, dat ze niet normaal kunnen doen en dat veel onderwerpen moeilijk bespreekbaar zijn, if at all en dat vind ik dan weer lomp van Wilders dat hij daar een dubbele standaard in heeft. Want Nederlanders zijn zo lief.. nou.
.
Ik zou zeggen, pak gewoon die dingen aan, waar we last van hebben. Zijn dat inderdaad meer Marrokanen, worden die er ook het meest in getroffen, zijn het niet meer Marrokanen, dan wordt er ook niet gediscrimineerd. Dus overdreven religieus gedrag en geen respect voor andermans vrijheid in het algemeen. Zo vind ik het ook idioot, dat ondernemers in gristelijke dorpen op zondag niets kunnen doen, geloven oke, maar een ander daarmee in zn vrijheid in praktische zin beperken: NEE. Nu is dat niet het meest ernstige voorbeeld, maar goed, de strekking is duidelijk.

Ohja | 22-08-07 | 16:32

De Marokkaanse jeugd zijn allemaal moslim wanneer het goed uitkomt.
Ik zie ze roken, blowen en drinken terwijl dat allemaal niet mag van dat sprookjesbroek. Ook heb ik ze meerdere malen gezien dat ze aan het stelen waren, geen idee of dat van het boek mag, maar niet netjes. Ook hebben zij vaak de behoefte de aandacht naar hun groepje toe te trekken, zoals het schreeuwen en uitlokken van andere tijdens een film in de bios. Wat volgens mij ook zo is(of geld dat alleen voor meisjes) dat deze jongens ook geen seks mogen hebben voor het huwelijk. Ik zie de hoor ze regelmatig in de bus tegen elkaar vertellen hoe ze een blonde chick hebben geneukt waarop de ander met wallah dit bevestigd. Stoere praat zou je snel denken, maar ik zie ook regelmatig (voornamelijk blond en vies)meisjes(vaak uit een sociaal zwakke omgegeving) met deze jongens, die op de zelfde manier uit hun ogen blijven kijken wanneer ze betast worden door deze jongens. Ook merkwaardig aan de marokkaanse jeugd is dat zij allemaal de zelfde smaak hebben. Scarface is de beste film. Je houdt van de muziek: Hiphop, R&B en Arabisch. Als kapsel heb je een: Vies matje, een petje half op je hoofd of je zijkant kaal geschoren met daarboven korthaar of krulletjes, een combinatie is ook mogelijk. Het favoriete vervoermiddel is de scooter of een patserBMW.
Nederlandse meisjes noem je chickies omdat je daar geen respect voor hoort te hebben.

Ik woon in een omgeving met veel van dit soort lui en ik ben benieuwd wie dit niet bij dit volk herkent...

sulkava | 22-08-07 | 16:28

Op SBS wordt het televisievolk vergast op afgesneden ledematen en seriemoordenaars, steeds ruiger en extremer, ja, de psychopaat weet hoe hij lekker zichzelf kan zijn. Of dan het buitenaardse pornografische lijf van Lolo Ferrari, in geen geval meer menselijk, gisteravond gezien, op televisie, precies Doctor Who, maar dan in 't echt. In Groningen is 't ook leuk, daar worden mannen tegen hun wil besmet met het H.I.V. virus, men beweert dat het S.M. is, maar goed bedoeld hoor, voortaan kunnen ze geneukt worden zonder condoom, lekker.! Daarbovenop de islam, ze zeggen dat het een godsdienst is, maar het lijkt meer op een stroming binnen de gangstah subcultuur, stoer hoor, die marihuana-jeugd.

We leven in een narcistisch c.q. psychotisch universum dat van drugs, porno, geweld en gelul aan elkaar hangt, en dat willen we zelf, uit angst voor burgelijkheid. Vandaar dat we ons vastklampen aan Geert Wilders, ons blindstaren op de besognes van de islam, en eindeloos doorzeuren over het "subsidie-socialisme", want stel je eens voor zeg, dat we worden geconfronteerd met de wrange vruchten van onze eigen anti-burgelijkheid. Een ieder die zich als een losgeslagen psychopaat gedraagt, is van mening bijzonder te zijn, in werkelijkheid is het allemaal conformisme. Nee, een blik in de spiegel is nooit leuk. Vrijheid, Blijheid.!.., en de beuk 'r in.! Zo, en nu gaat oma Hannalore weer verder met d'r breiwerkje.

Hannalore | 22-08-07 | 16:28

Beste bello. Wrokohomo's zijn mensen die met een buikje vol wrok rondlopen. Goudkuipje( ies wielders) maakt hier dom gebruik van. Deze mensen hebben nl een iq van net onder de -000,89, straatmaken en ook nog vol met haat zitten. Als je dit soort onkruid tegenkomt zijn ze super"aardig", maar ondertussen haten ze je. Goudkuipje spreekt heeft z'n pijltjes op dat volk gezet. Dit was lesson 1 van de 13 series.

Mossad_Katsa | 22-08-07 | 16:26

Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:15... Ach... waarschijnlijk een reactie van de enige Fin van Scheme015 die een pc heeft! Rot op lutser... terug naar Maroc.nl!

Triador | 22-08-07 | 16:25

@Mossad_Katsa 22-08-07 @ 16:15:
Dank voor deze wijze woorden en de goede raad. Helaas gebiedt mijn geloof dat ik Uw raad niet kan en mag opvolgen.
-
Gratis advies: "Geh' mit Gott, aber geh'"

Reinaert | 22-08-07 | 16:20

@ohja
damn, die laatste zin is net zo lang als de tenen van een allochtoon.

Tubifiks | 22-08-07 | 16:20

@ Mossad_Katsa

Hoipipeloi! KK-wrokhomo's , wat zijn deze? Wat is deze woord?

bello | 22-08-07 | 16:18

Dit is echt triest. Ik ken gelukkig ook Moslims die absoluut NIET zo denken en WEL hardop dit soort dingen veroordelen. Waarom gaat Rutger niet eens met ze praten? Ik weet eerlijkgezegd niet waar ik sta hier in. Ik geloof enerzijds niet in oog om oog, tand om tand, dat heeft nog nooit ergens gewerkt en weet anderszijds dat een mensen met een slachtoffermentaliteit niet open staan voor constructieve oplossingen. Dan kan je ze dood maken, maar dan staat er ergens anders weer 1 die jou dood wil maken, en dan krijg je die hele endless reeks van geweld op geweld op geweld weer zonder dat er ooit wat veranderd. Wat net zo goed zinloos is. Maar goed, meningen moeten WEL geuit worden, maar je bek houden omdat ze anders misschien een beetje boos worden, dat vind ik ook belachelijk.
.
Wilders heeft op een aantal punten gewoon gelijk, hij is alleen bijzonder kortzichtig en inconsequent. Veel van de dingen die hij zegt, kunnen evengoed over Nederlandse geloofsstromingen gezegd worden en over 'onze' eigen gedragsgestoorde jongeren (rot op man, net of die er niet zijn!) en daar hoor je hem niet over. Ik was pas op mn vakantie baantje, werken met een Marrokaan (ja dat lees je goed, een werkende Marrokaan! die zijn er ook ja) en ik loop dus altijd koekjes te jatten, zegt die chef daar 'wie loopt er hier te jatten, zeker dat blonde meisje weer?' wat natuurlijk ook gewoon zo is, maar goed, hij stemt Wilders, dus ik zeg, 'wie stemt er hier Wilders? oh dus wie loopt er hier te jatten? zeker die kut Marrokaan weer!'. Want dat zegt je wel als je Wilders stemt. Wel goed want hij krijgt dus overal de schuld van, ook van wat ik fout doe.
.
Dit zeg ik dus ff niet om de racist uit te hangen, want die jongen is best oke en je kan best met m lachen. Maar dat is wel ook een realiteit. Alleen vind ik dat je dan als Marrokaan niet in een hoekje moet gaan janken en je afzetten want dat is gewoon puberaal en onnodig vanuit een slachtofferrol reagerend maar kies er dan juist voor je stem meer te laten gelden, je goede eigenschappen hardop te benadrukken, als je mensen wat anders laat zien, zijn ze vaak best bereid om ook wat anders te concluderen, maar als je al niks anders wilt laten zien alleen maar omdat de eerste conclusie volgens jou fout was, dan ben je gewoon een jankerd.

Ohja | 22-08-07 | 16:16

-weggejorist en opgerot-

Mossad_Katsa | 22-08-07 | 16:15

De eerste symptomen treden doorgaans twee tot vijf dagen na besmetting op. Builenpest gaat gepaard met zeer pijnlijke klierzwellingen, deze zwellingen kunnen overgaan tot verettering. Meestal komen ook koorts, hoofdpijn en delirium voor.

Klassieke middeleeuwse aandoening, wel passend voor de thematiek

bello | 22-08-07 | 16:11

Striaat ????

Jan Gordelroos | 22-08-07 | 16:10

@van dal 22-08-07 @ 16:04
mwa geen slecht idee..... flesje alcohol met brandend doekje erin ...... werkt ook goed.

overVecht | 22-08-07 | 16:10

Ach zo zie je ook weer eens waar je belastingcenten naartoe gaan..

Huupie | 22-08-07 | 16:08

@van dal 22-08-07 @ 16:00

Nogal ja. Maar goed, aangezien de stumpers in het fillumpie toch niks met NL of Hollanders te maken willen hebben zullen wij hoogstwaarschijnlijk buiten besmettingsgevaar blijven. Het blijft idd een beetje een risico, maar je moet er wat voor over hebben.

bello | 22-08-07 | 16:05

overVecht 22-08-07 @ 16:02

ideetje... die rifraffers rijden graag in honda civic en bmw 3-seie... als nou iedereen die er een te koop heeft.... nee.. wordt te gek... de uitlaat naar binnen laat lopen...

van dal | 22-08-07 | 16:04

@van dal 22-08-07 @ 15:58
me vader zette destijds ook heel wat gas opzij om het vrij en naar eigen behoefte te kunnen besteden..... maarja..

overVecht | 22-08-07 | 16:02

bello 22-08-07 @ 15:58

builenpest? is dat niet vreselijk besmettelijk?

van dal | 22-08-07 | 16:00

@van dal 22-08-07 @ 15:53

ROFLOL!

En dat 'bewerkte clipje'..... tevens ROFLOL!

En ongezien de builenpest voor de makers ervan, dat dan ook weer wel.

bello | 22-08-07 | 15:58

overVecht 22-08-07 @ 15:56

ik ook niet, maar je werd natuurlijk opgevoed met het idee dat je je gastvrij moest opstellen, en helemaal als er familie van ver kwam...

van dal | 22-08-07 | 15:58

@van dal 22-08-07 @ 15:53
ik heb dat hiep hoi echt NOOIT begrepen!

overVecht | 22-08-07 | 15:56

@ed.. 22-08-07 @ 15:52:
Ze komen alleen van de plank als ik excessief zwaar getafeld heb en een acute verstopping dreig op te lopen.
't Is dat ik alhier niet beschik over een voldoende ruim vomarium, anders had ik aldaar een boekenplankje doen monteren. U begrijpt me wel.

Reinaert | 22-08-07 | 15:56

en alsof we niet gewaarschuwd waren, of je het niet van te voren kon weten dat er zoveel marokkanen hiernaartoe zouden komen....
nog voordat ze kwamen was er al een oud kinderliedje, we hebben het op de kleuterschool al leren zingen... het gaat van: ik heb een tante in marokko en ze komt hiephoi, ik een tante in marokko en ze komt hiephoi... en daar zaten zo'n vijfendertighonderd coupletten bij met wat ze allemaal mee zou brengen....
alsof die tante dat allemaal in haar eentje zou kunnen dragen...
je kon dus aan je (toendertijd nog veel gedragen) klompen aanvoelen dat er een gevolg mee zou komen... en dat heeft nu zijn gevolgen.

van dal | 22-08-07 | 15:53

@reinaert
heb ooit een exemplaar in bezit gehad, uit de bij jou ook welbekende UB op het acedemieplein... maar zoals je al zei, een slaapverwekkend stukje proza.. ik zeg, nooit meer afstoffen u exemplaar... en, hij is in goed gezelschap!

ed.. | 22-08-07 | 15:52

Omdat ze zelf niet stoer genoeg zijn :D

sulkava | 22-08-07 | 15:52

ik heb een gruwelijke hekel aan matigheid en bescheidenheid.

ganzo | 22-08-07 | 15:51

@Tubifiks 22-08-07 @ 15:37
site voor mensen die GS niet aan kunnen....

overVecht | 22-08-07 | 15:51

Broodje zalm 22-08-07 @ 15:41
nounou, mag ik jou gewoon netjes deaudtwensen, lijkt me wat vriendelijker.

overVecht | 22-08-07 | 15:50

hahahaha zetten ze, the game op het laatst in hun filmpje.

sulkava | 22-08-07 | 15:47

GEERT WILDERS STERF!

Krijg ongezien de tyfus!

michaelrobertstewart | 22-08-07 | 15:43

Neqschot, allemaal. Stelletje kleautvieaulen.

Broodje zalm | 22-08-07 | 15:41

@reuzel
wat de neuk is fok?

Tubifiks | 22-08-07 | 15:37

Delft daar gebeurd toch nooit wat.

sulkava | 22-08-07 | 15:37

@ed.. 22-08-07 @ 15:28:
Oeps, dat had ik ff niet door, ff niet opgelet dus.
-
Maar helaas: dit schrijfseltje is in 0031 echt wel te vinden, vers gedrukt, alleen niet in een nederlandsche vertaling volgens mij.
-
Academische boekwinkels voeren dit titeltje volgens mij echt nog wel, daarnaast heb ik het ook wel eens zien liggen bij "The English Bookshop" (if i don't mistake), dus wie zoekt zal ook in 0031 vinden.
-
Mijn exemplaar is overigens antiquarisch verkregen. Staat stof te vangen tussen Lenin en de Markies. Dat dan weer wel.

Reinaert | 22-08-07 | 15:33

@reinaert
mijn residentie is juist in het M_O, hopenlijk kun je dit boekwerkje, in welke taal dan ook niet verkrijgen in 0031

ed.. | 22-08-07 | 15:28

Die is raak, sjaak!

rikderechtserakkert | 22-08-07 | 15:23

@Reinaert 22-08-07 @ 14:23

Dank voor deze nuttige verwijzing. Kunnen de dhimmy's die beweren dat het anti-semitisme in de Arabische wereld komt door de Israelische bezetting mooi in hun broekzak steken.

LJBrinkhorst | 22-08-07 | 15:23

@rikderechtserakkert 22-08-07 @ 15:12
Een rechtse rakkert met een genuanceerde mening... dat zouden er meer moeten doen, hulde!

Zeurders | 22-08-07 | 15:18

@rikderechtserakkert 22-08-07 @ 15:12
Toffe nick, rik!

sjaakdeslinksesul | 22-08-07 | 15:16

Kraamzorg betaalt, ziekenhuis betaalt, sociale huurflat betaalt, school betaalt, sportvereniging betaalt, moskee betaalt, speelveldje betaalt, buurthuis betaalt, rap-cursus betaalt en dan krijg je teksten als "kaaskoppen gunnen ons niks", "als moslim tel je toch niet mee" en "ze willen ons in het ghetto houden". Ironisch natuurlijk dat ze zichzelf portretteren als stoere gangsters, maar het eigenlijk jankers, zielepoten, stakkers, luie flikkers, mietjes en papventjes zijn. Doe maar aangifte vanwege nutteloosheid, levenslang verzekert.

sjaakdeslinksesul | 22-08-07 | 15:15

@ed.. 22-08-07 @ 15:10:
Al jaren een bestseller in arabierië, niet uit de top-10 te krijgen!
Dat 't hier eauk te koop is in arabierische versie dat zuigt.
Slaapverwekkend proza zou verboden moeten worden namelijk!

Reinaert | 22-08-07 | 15:14

Hit Me With Your Rhythm Stick !!!!

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 15:12

Schapenkudde

Reez | 22-08-07 | 15:12

Wat nou kutmuziek? In een aangenaam sausje van rytmiek en metrum worden vatbaren in hen welgekozen eigen idioom gemanipuleerd een onredelijk vijandbeeld en een onjuist voorgestelde slachtofferrol aan te nemen op weg naar verdere raciaal-ethnische segregatie en sociale desintegratie met grote waarschijnlijkheid leidend tot verdere polemisering, polarisatie en escalatie aldan bijdragend aan de creatie van een duurzame, anarchistische chaos waar mufta en kalif wel bij zouden spinnen.

Waarbij ik van mening blijf dat oorzaak van dergelijke destructiedrang eerder in sociale achterstand sociale deprivatie gezocht moet worden dan in de Islam. En er maar op wil wijzen dat juist religieuze maatschappelijke groeperingen - dan wel andere vormen van saamhorige wereldbeschouwing als het Socialisme - via verzuiling, vereningingsleven en de diverse jeugdbeweging hebben bijgedragen tot het autochtoon Nederlandse beschavingsniveau en de brede Volksverheffing van begin 20e eeuw waarvan helaas soms zo bedroevend weinig akte alhier.

rikderechtserakkert | 22-08-07 | 15:12

Prachtig. Altijd weer die verongelijkte, stoere slachtofferrol! :)

U.S. Arseman | 22-08-07 | 15:11

@Reinaert
ach ja, deze foto
img211.imageshack.us/img211/2633/huhmi...
nam ik vorige week in een van de grootste boekwinkels in mijn residentie te M-O. let wel, in de etalage, tussen de arabierische bestsellers....

ed.. | 22-08-07 | 15:10

@wijsvinger 22-08-07 @ 15:08:
Nou mot je niet één van m'n jeugdhelden gaan beledigen hè?
Gek was is wel, Spastisch eauk. Dat dan weer wel.
En helaas inmiddels niet meer onder ons. Dat eauk nog eens.

Reinaert | 22-08-07 | 15:09

toch doet het mij om de een of andere reden denken aan een nummer uit de 70-er jaren van Ian Dury: "I'm spasticus autisticus" heette dat geloof ik.

wijsvinger | 22-08-07 | 15:08

Volgens mij moeten er wat jongens naar de moskee worden gestuurd voor een lekker drankje en een genoegzaam avondgebedje...

Mufasa | 22-08-07 | 15:06

@Tubifiks 22-08-07 @ 15:00
Dank voor de verheldering. maar probeer de volgende keer iets minder Fok! in je bericht te stoppen, en het gewoon kanker noemen. Of klinkt dat te hard?

Reuzelbek | 22-08-07 | 15:05

@DonJohnson

En daar zit je fout, nederland is niet van iedereen, nederland is er voor de nederlanders.. niet van dat choleratuig dat dit land naar de kloten wil helpen (dank alvast ons mooie kabinet voor het voorwerk) Dit gebroed vind nederlanders varkens, en vinden dat ze met hun inteeltkoppen het land wel kunnen overnemen, of ons mee te sleuren naar hun middeleeuwse leefstijl. Ik denk dat deze rasmongolen op dezelfde lijn zitten als de nazi's.... wereldoverheersing en genocide voor hen die niet doen/geloven wat ze willen..... afdrogen dat tuig.

doomwalker | 22-08-07 | 15:05

Enne nog een linkje dan maar want dat had er ook nog bij gemogen:
en.wikipedia.org/wiki/Mohammad_Amin_al...
-
* Zingt Horst Wessellied op z'n arabierisch en eet broodje ham-kaas *

Reinaert | 22-08-07 | 15:03

@ed.. 22-08-07 @ 14:40:
Omdat je het zo netjes vraagt dan......
En met excuses voor de trage reactie maar ik werk ondertussen soms ook nog.
Check this:

en.wikipedia.org/wiki/13th_Waffen_Moun...)

Reinaert | 22-08-07 | 15:01

Zul je zien dat die clip in elkaar is gezet in een gesubsisieerd buurtcentrum tijdens een 'multicultureel jongerenavondje'.

lichie! | 22-08-07 | 15:00

Ja, hallo spreek ik met de AIVD?? Ja, ik sta hier op de Dappermarkt en zie 6000 donkere mensen lopen in exotische klederdracht, ze zitten op de grond, drinken thee boven vuurtjes, schillen rare vruchten en verkrachten geitjes. Kunnen jullie even komen kijken?

Lying Dutchman | 22-08-07 | 15:00

@reuzel
kenker is het gezwel dat Nederland van binnenuit opvreet, zeg maar een inside allochtonen job.

Tubifiks | 22-08-07 | 15:00

Een cursus, training, afganistanpakket, mailing, enquete. Leraren hebben doorgaans zo'n mooi postvakje en daar stoppen andere mensen allemaal mooie dingen in. Is de politiek ook weer gerustgesteld. Maar hoe minder er in zo'n postvak zit, hoe meer ze les kunnen geven.

911 | 22-08-07 | 14:58

Waarlijk geen feest om naar te luisteren ja.

OBG Sepp | 22-08-07 | 14:57

Jezus wat een kut muziek.

monaco | 22-08-07 | 14:54

@fuckje
S'heerenloo haha de grootste letterlijk de grootste mongeaulen instelling van +31

overVecht | 22-08-07 | 14:54

Hartstikke geïntegreerd toch, die delftse marokkaantjes?
-
Ze spelen leuk een spelletje baseball, laten leuk het hondje uit (pitbulls zijn niet onrein, toch?) en draaien leuk een rondje op een brommertje - en ze zingen er ook nog een vrolijk liedje bij.
-
Kom daar maar eens om, bij de hollandse jeugd van tegenwoordig!

azoturie | 22-08-07 | 14:54

Flodder 22-08-07 @ 14:49
Die was ik vergeten.. daar kan nog geen jihad-rapper aan tippen.
Geniaal die Maassen.

MAXIMO | 22-08-07 | 14:53

fuckje 22-08-07 @ 14:47
Nee, je vergist je..
Dat was die pedofiele vader van je.

MAXIMO | 22-08-07 | 14:50

oog om oog, tand om tand fuckje ..

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 14:50

@maximeau,
Mag dat in jouw kliniek? 's Heeren Loo zat je toch?

fuckje | 22-08-07 | 14:47

@fuckje
Vind je het geen goed(e) nummers dan?
Ik kan erop bouncen heur, volume staat hier voluit..

MAXIMO | 22-08-07 | 14:46

Wat is er mis met nederhop? Ik gun Geert ook graag een brokje lood. Ieder zijn mening. Nederland is van iedereen.

DonJohnson | 22-08-07 | 14:43

Laat ze vallen als de WTC ... hehehehehe TUIG !

Draaitafel Demagoog | 22-08-07 | 14:41

@Fuckje 14.32."Afknallen mag ", alleen maar omdat ze zo een klein pikkie hebben,nou nou.

Uw Verzekeringsadvis | 22-08-07 | 14:41

@maximeau, je bent een beroepszuigert, heaumeau!

fuckje | 22-08-07 | 14:41

@Reinaert 22-08-07 @ 14:23
ook niet als we het netjes vragen?
*wat is dan die zogenaamde handschaar divisie meneer reinaert?*

ed.. | 22-08-07 | 14:40

reuzebek t zijn maar r'dammers

yhk | 22-08-07 | 14:40

@Tubifiks 22-08-07 @ 14:20
@Tuvai 22-08-07 @ 14:33
Wat de neuk is kenker?

Reuzelbek | 22-08-07 | 14:39

Het is kunst en kunstenaar vertolken wat er leeft in de maatschappij en zijn hun tijd vaak vooruit. DUS WEET WAT U TE WACHTEN STAAT.

speerpunt | 22-08-07 | 14:36

Kunnen die rifapen niet geweaun een liedje zingen?

kneuterzak | 22-08-07 | 14:36

@Shani 22-08-07 @ 14:31
Morgen hebben ze nog steeds 9 zetels. Pas NA de verkiezingen (over een paar jaar) kun je spreken van winst of verlies. En je ziet altijd dat partijen die tussentijds hoog scoren vanwege hun ene issue op het moment supreme hooguit gelijk blijven of krimpen vanwege het gebrek aan echte inhoud tijdens discussies.

*plakt nog een geert feauteauf*ck op de kantoordeur*

[-InFiDeLz!-] | 22-08-07 | 14:36

"Fuck dit land, ik voel mij niet thuis hier"

MOOI. Rot dan op naar je woestijn...

Hakbarrr | 22-08-07 | 14:35

Mmmm. Wedden dat er een advocaat aangifte gaat doen tegen deze boy's.

Contra | 22-08-07 | 14:34

allemaal 'kunst' natuurlijk.

iemand dood wensen is tegenwoordig kunst of art etc etc.

QB (ja die.....) | 22-08-07 | 14:34

scheme015 de hele groep het land uit trappen + de familie
we zullen wel zien wie het laaste lacht in nederland

kom er maar in geert!

rainmaster | 22-08-07 | 14:33

En dan meteen "dizzkriminasie!" gaan roepen wanneer mensen zulk gedrag de keel uithangt.
.
Opkenkeren met dit volk voordat 't te laat is met dit land.

Tuvai | 22-08-07 | 14:33

Aan hun manier van " zingen " hoor je al dat ze een pikkie van hooguit 3 centimeter hebben. Afknallen mag van mij.

fuckje | 22-08-07 | 14:32

Gaat weer goed vandaag. Kerstbomen en paaseieren afschaffen, Geert bedreigen, wedden dat de PVV vandaag weer een extra zetel krijgt? Moehaha, ga zo door, mohammedaantjes!

Shani | 22-08-07 | 14:31

Is die gave tekst er al als ringtone

in de regenjas | 22-08-07 | 14:29

Mensen mensen, de culturele uiting van deze met hun rug naar de samenleving gekeerde kansenjongeren rust allemaal op een misverstand!

@ Moslims

Geert Wilders is NIET - wij herhalen NIET - de baas van Nederland!

www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artn...

maakniesaaknie | 22-08-07 | 14:29

RoelVink op 4
Scheme 015 binnenkort op 3

who`s next?

Ik wil natuurlijk wel een interview van RuckTor met Scheme..... check it out!

azijnseiker | 22-08-07 | 14:29

Welke desintegratiecursus hebben die gevolgd ?Slaap verder Nedrland.

speerpunt | 22-08-07 | 14:28

en je dan afvragen waarom er mensen zoals geert wilders zijn die jullie uit nederland weg willen
go geert

bravvour | 22-08-07 | 14:26

Geertje, kom er maar in...

Bob Paalhout | 22-08-07 | 14:26

mééééh!!! Geloven doe je maar in die kudtmoskee... ver weg in Marokko!

Dr Mastermind | 22-08-07 | 14:25

En ridicule pica's van Geert op de muur van je kantoor? Mag dat dan wel?

[-InFiDeLz!-] | 22-08-07 | 14:24

Calimero?

the specialist | 22-08-07 | 14:23

En dan maar ff zeuren over de inhoud ook nog.......
-
Wel grappig dat deze lutsers Geert vergelijken met Adolf H.
Kennelijk weer moslemische lutsers zonder diploma, anders zouden ze wel geweten hebben dat onze vriend Adolf H. uitstekende contacten onderhield in de arabierische wereld.
-
En nee hoor, ik ga niet voor de zoveelste keer de Groot-Moefti van Jerusalem noemen of de SS-Handschar Division, dat zou vervelend worden.
-
Zeau jammer dit!

Reinaert | 22-08-07 | 14:23

Het selchte nieuws; er zijn weer eens wat mocro's de weg kwijt en tonen dit door Geert te bedreigen. Het goede nieuw; Geert wordt alleen maar groter en groter en binnen enkele weken vliegt hij in de peiling de PvdA en de VVD voorbij.

karmahead | 22-08-07 | 14:22

foei tubifiks das nie netjes

yhk | 22-08-07 | 14:21

*is op zoek naar een zelfde trendy alu-hoedje als Geert*

wisselend | 22-08-07 | 14:21

Die Geert Wilders heeft gewoon helemaal gelijk! Alleen is de rest te laf om iets te zeggen. Oja, ik heb geen tijd om muziek te maken of om op straat te slenteren.... werken, dat mag ik!
Zeau! en wat zij zingen mag wel??

kareltje krultang | 22-08-07 | 14:21

spastische kenkerapen

Tubifiks | 22-08-07 | 14:20

Nie echt slecht.
Waar kan ik de ringtone downloaden?

MAXIMO | 22-08-07 | 14:20

Ridicule pica's van Geert? Ik zou het eerder melden wanneer er een normale foto aangetroffen wordt. Ten eerste omdat dat pas echt een prestatie is en ten tweede.... (laat maar.. geen zin in een aangifte)

-edit | 22-08-07 | 14:20

Voer voor de AIVD. Op z'n minst. En voor voor Geert uiteraard.
Wat mij betreft mag deze bagger overigens direct offline gehaald worden.
Maar dat is dan mijn opinie als kunstminnaar uiteraard.

Reinaert | 22-08-07 | 14:19

tuurlijk joh dalijk gaan ze nog sit ins doen ook die vredelievende k.tkabouters met omgekeerde kkk muts over hun hele lichaam

yhk | 22-08-07 | 14:18

Hey, pratende geiten..

Dachthetwel | 22-08-07 | 14:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl