'Radicaal-linkse' Haagse Stadspartij weigert ex-medewerker en alleenstaande moeder te betalen
Links lullen!
We schakelen over naar Den Haag, waar het niet goed gaat met de Haagse Stadspartij, bekend van Fatima Faïd, bekend van bloemrijk taalgebruik. Afgelopen maart kregen ze bij de gemeenteverkiezingen precies nul zetels, waardoor ze na ruim 28 jaar uit de raad verdwenen. De HSP was lang een radicaal sociale 'witte krakerspartij met een stevige woonagenda', maar schoof de afgelopen tijd steeds meer op naar identitair links. Afijn, van die ruim 28 jaar werkte ene Nic Timmerman er 27 bij de partij, maar nu is die arme Nic haar baan kwijt. Nou wil het geval dat Fatima haar medewerkers 'kankerhonden' vond, een lijn die ze ook postuum doortrekt. "Op 23 maart kreeg ik een mailtje van Fatima Faïd waarin stond dat ik per 1 april, een week later dus, op straat zou staan en dat ik mijn spullen in moest leveren," vertelt Nic, wier ontslag niet werd aangevraagd bij het UWV, waardoor de alleenstaande moeder van een 15-jarige puberdochter nu zonder inkomen zit. "We zijn nu aan het lenen, want de huur moet gewoon worden betaald." Echt iets waar een linkse partij zich om zou moeten bekommeren, kortom, maar ja, kom er maar eens om.
BESTE ANTWOORD OOIT OP VRAAG: 'Waarom noemt u uw eigen medewerkers kankerhonden?'
Fatima Faïd, fenomeen
Mocht u op GeenStijl wel eens een topic over huizencrisis hebben gelezen, dan kan het zijn dat u daarin een video heeft gezien van Fatima Faïd van de Haagse Stads Partij. Welnu. Er is gisteren een nieuwe video opgedoken van Fatima Faïd van de Haagse Stads Partij. Met bovenstaande vraag. En een uitstekend antwoord. We kunnen wel zeggen: als u iemand nodig hebt voor leuke video's van acht seconden, dan is Fatima Faïd uw vrouw. Wat we niet kunnen zeggen: als u trouwens iemand nodig hebt om op een normale manier een lokale partij te leiden en/of in de rest van het interview normale antwoorden te geven, dan is Fatima Faïd uw vrouw. Maar hee. Je kunt niet alles hebben.
