achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Zorro

Heilstaat Oldambt gevallen, voorman Verenigde Communistische Partij emigreert naar Servië

DOEI

Erg jammer dit voor de verworpenen der aarde. Het is klaar met de communistische heilstaat Oost-Groningen, de enige plek in Nederland waar Lenin en Marx ooit echt op een voetstuk stonden. Kameraad Engel Modderman stopt met het aanwakkeren van de revolutie vanuit de gemeenteraad van Oldambt en vertrekt naar Servië. Hij zat er sinds 1982, maar in die tijd hebben de Grunnegse arbeiders ook veel aan hem gehad. Modderman verzette zich tegen de komst van een nieuw dorp in het Oldambtmeer, dat kwam er toch, Modderman verzette zich tegen een nieuw cultuurhuis in Winschoten, dat kwam er toch, maar de rode rakkers knokten daar wel een Hamer en sikkellaan in Nieuw-Beerta en een enorm beeld van Lenin op een bedrijventerrein in Tjuchem voor terug. Prestaties waar de successen van Che Guevara bij verbleken. Topgozer was dat trouwens. Na Esmah Lahlah nu dus weer een strijder die vertrekt naar een oord dat nog wel commie-vriendelijk is. De toekomst van de polderbolsjewieken rust nu volledig op de schouders van Bob van Left Laser.

Krijg nou wat. NPO wil graag UW MENING

En die kunnen ze krijgen!

Huh wat de Nederlandse Publieke Omroep gaat zo waar luisteren naar HET VOLK. U dus. Omdat de er onder de 4.000 fte daar maar weinig mensen weten wat er echt speelt in den lande en wat de kijker van hen verlangt (en ze daar in een honderdtal managementvergaderingen en redactionele kringgesprekken blijkbaar ook geen eenduidig antwoord op wisten te bedenken) wordt het publiek naar hun meningen en wensen gevraagd middels een ONLINE VRAGENLIJST. Vragen als 'hebt u ook zo gejankt toen Heel Holland Bakt dreigde te verdwijnen?', 'op een schaal van behoorlijk tot oneindig groot, hoe groot fan bent u van Bas Erlings?' en 'wilt u meer of juist veel meer mensen van het NOS-journaal in documentaires van Omroep Zwart?'. Dit is allemaal nog maar een beginnetje, want in het kader van de "overkoepelende strategie" wil de NPO het liefst "voortdurend in verbinding" met u zijn, aldus NPO-baas Jet de Ranitz. You heard it here first. De NPO wil met u opstaan en met u naar bed. Liever niet neuken met de NPO? Laat het de NPO lekker weten via de NPO Publieksraadpleging. HIERRR INVULLEN.

Zonvakantie? Denk ook eens aan Syrië

Het is hier fantastisch

We weten niet precies waar op de is-een-land-eigenlijk-wel-veilig-ladder we zitten, maar we zitten in ieder geval op het punt dat Nederlandse jongeren in hun tussenjaar naar Syrië afreizen om een hostel te bouwen. Paar quotejes van Syriëganger nieuwe stijl Lucas (21) bij RTV Noord: "Ze denken bij Syrië aan een oorlogsland", "Het is het veiligste land waar ik ooit ben geweest, denk ik.", "Zodra mensen weten dat ik een buitenlander ben, zie je een glimlach.", "Het is ook super makkelijk shoppen", "In Spanje word je eerder beroofd dan hier, dat kan ik je zeker zeggen.". Klinkt al met al toch als een aanrader. En waarom ook niet. Gaat u op vakantie voor de zon? Die is er. Kijkt u graag naar ruïnes? Die zijn er. Heel veel. Wie van avontuur houdt kan er zelfs voor 5 euro een heel dagdeel een kalasjnikov huren, en meer van dat soort speelse activiteiten. Damascus, Homs, het zijn speeltuinen voor volwassenen. Toch nog ff niks voor u? Dan weten wij wel wat andere lieden die er (terug) naartoe kunnen.

Videootje van Lucas' Instagram

Powned-pleegvaders Mathias en Steven veroordeeld voor misbruik kinderen en hond, ONTLOPEN GEVANGENISSTRAF

Deze hufters

Steven van H. en Mathias T., die we nog kennen van toen ze bij Powned-programma Verboden Liefde mochten uithuilen over gristelijke (schoon)moeder Eltje die destijds niet accepteerde dat Mathias en Steven samen heaumeau waren, zijn veroordeeld voor ontucht met kinderen en een hond. De zieke praktijken van de twee kwamen aan het licht door een connectie met een andere misbruikzaak. Mathias en Steven bleken in de kamer van hun pleegzoons (7 en 10 jaar oud) camera's te hebben hangen, waarmee ze filmden hoe ze aan zichzelf en elkaar zaten of seks hadden in de deuropening terwijl de kinderen sliepen of zaten te spelen. Ook werden de kinderen misbruikt onder de douche, allemaal op camera. De kloothommels waren in het bezit van 1.700 afbeeldingen met kinderporno en 540 afbeeldingen van soortgelijke zooi met hun hond. Gad- gad- gadverdamme, Eltje had al die tijd gelijk. Was nou maar teruggekeerd naar je zus, kunnen we achteraf zeggen. Mathias en Steven zijn hartstikke schuldig en gaan dus heel erg lang de bak in. NOT. De ploerten hebben 4,5 maand in voorarrest gezeten en dat is lang genoeg, vindt de rechter. Naast een jaar VOORWAARDELIJKE celstraf van een jaartje mogen ze 240 uur schoffelen. O ja en pas over 5 jaar een nieuwe hond in huis halen. WTF.

Wim T. Schippers dood

Is Ernie meer

Droevig nieuws voor iedereen die van pindakaasvloeren en Sesamstraat houdt. Wim T. Schippers is op 83-jarige leeftijd overleden. We kennen Wim van dat onze ouders hem kennen van hondsbrutale VPRO-televisie in de jaren '70, toen bloot nog mocht maar ook eigenlijk niet mocht en de Nederlandse televisie dankzij Wim een hoog oehlala-gehalte kreeg. Wim was vooral kunstenaar en we weten niet veel van kunst maar (wellicht precies om die reden) vinden we het wel geinig als iemand zegt 'laten we een heel stuk vloer onderkwakken met pindakaas' en dat daar vervolgens allemaal serieus museumvolk knikkend en kinwrijvend naar gaat staan loeren. Verder was Wim voor het jonge volk onder ons vooral Ernie van Bert en Ernie, een rol die hij samen met Paul Haenen als Bert zo goed vertolkte dat Jim Henson de twee toestemming gaf om op eigen houtje Nederlandse Bert & Ernie-platen, -cassettebandjes en -CD's uit te brengen. Oh ja en Adriaan van Dis deed het jarenlang met zijn vrouw. Enfin, Wim T. Schippers. Rare vogel, kunstmeneer, tv-figuur en allround absurdist is niet meer. RIP.

Syriër (58) uit Druten krijgt 26 jaar cel voor foltering, marteling en verkrachting in naam van Assad

Vadsige beul met bril genoot van het leed van slachtoffers

Je hebt mazzelpikken en je hebt enorme mazzelpikken en Rafik A. uit Druten is dat tweede. Die mocht in Syrië namelijk jarenlang de sadistische teringhond uithangen onder de vlag van de National Defense Force, waarbij hij tegenstanders van Assad helemaal de moeder mocht martelen in de beruchte horrorkelders en -villa's. Rafik mocht slachtoffers tot op het diepst vernederen, martelen, folteren en, als de verhoorde dissident een vrouw was, verkrachten en andere vormen van seksueel geweld toedoen. AD schrijft over twee jongens die in handen van Rafik vielen nadat ze demonstreerden tegen Assad: "De twee vrienden werden opgepakt en in een villa buiten de stad Salamiyah gevangen gehouden. Daar werden ze onder meer ondersteboven aan het plafond gehangen, geschopt, geslagen, elektrische schokken toegebracht en met kokend water besprenkeld." Allemaal een hele eer voor Rafik, dat is namelijk een psychopatische freak die aan al het leed dat hij mensen mocht aandoen plezier beleefde. Goed, dan ben je dus een dolgelukkige beul geweest voor de terreurstaat van Assad, en in plaats van tijdens de val van het regime aan stukken worden gescheurd door de bevolking die al die jaren door jouw clubje werden onderdrukt, mag je boeten voor wat je gedaan hebt met 26 jaar celstraf in Nederland. De rechter heeft zelfs nog een paar jaar van de eis van het OM (30 jaar cel) afgesnoept.  Mazzelpik.

Iran en Verenigde Staten bereiken 'VREDESAKKOORD'

Vrede op aarde

BREEK want volgens de Pakistaanse premier Shehbaz Sharif hebben de Verenigde Staten en Iran een akkoord bereikt over het stoppen van de oorlog (voor tenminste 60 dagen vol onderhandelingen over het Iraanse kernprogramma), inclusief een wapenstilstand in Libanon. De deal zou komende vrijdag in Zwitserland getekend worden. Een deal leek vandaag nog even in gevaar te komen toen Israël luchtaanvallen op Beiroet uitvoerde, waarop Iran dreigde met het nieuwe raketten richting Israël. Of dat nog gaat gebeuren is onduidelijk, maar goed VOLGENS PAKISTAN (de bemiddelende partij) is het dus over met het schieten. Zowel Iran als de Verenigde Staten hebben nog niet gereageerd op het bericht van Sharif. De afgelopen weken en dagen werd vooral door 'US sources' het ene gezegd over de inhoud van de conceptdeal, terwijl 'Tehran officials' dus weer precies het andere zeiden. Waar de waarheid ligt, wat ervan terecht komt en waar deze hele operatie nu precies toe diende (het Iraanse volk bevrijden, iemand??) zullen we nog zien.

UPDATE 23:37 - TRUMP BEVESTIGT deal op TruthSocial. Straat van Hormuz gaat OPEN, aldus Trump. 'Ships of the World, start your engines. Let the oil flow!'
Update 23:45 - Iran blaast poging tot opblazen van Israël af, aldus NYT.
Update 23:50 - Iraanse staatstelevisie: 'Verenigde Staten zijn gedwongen een akkoord te tekenen om de oorlog tegen Iran te beëindigen.'
Update 23:56 - Volgens Iraans staatsmedium Fars gaat Oman tijdens de vredesperiode het verkeer in de Perzische Golf overzien.
Update 00:01 - Iraanse onderminster van Buitenlandse Zaken, die namens Iran betrokken was bij de onderhandelingen: 'Deal houdt in dat alle militaire operaties in de regio vanavond nog stoppen. Oh ja en we vertrouwen Amerika nog steeds niet'.
Update 00:06 - Volgens diezelfde Iraanse onderminister (Kazem Gharibabadi) heeft het handelen van Israël de afgelopen dagen invloed gehad op de uiteindelijke deal, in het voordeel van Iran. 'Some of the revisions we sought in the agreement were facilitated by the events that took place in Lebanon and by the statements issued by the armed forces, which helped move the negotiations forward.' Hij schetst een beeld dat Trump en de VS achter de schermen kritisch zijn op de houding van Israël.
Update 00:12 - Geen onbelangrijk detail: onderhandelaar namens Iran zegt dat nu dat de 60-daagse onderhandelingsperiode pas ingaat als de VS bevroren Iraanse miljarden vrijgeeft en dat tot die tijd geen woord over het kernprogramma zal worden gewisseld. Iran zal bij een 
Update 00:14 - HUGE if true. Volgens Israëlische krant Maariv heeft Netanyahu aan Trump laten weten dat Israël zich niet terugtrekt uit Libanon.
Update 00:16 - JD Vance roept nu bij Fox News dat de deal betekent dat Iran nooit een kernwapen zal hebben. Zover zijn we nog niet he.
Update 00:32 - Nieuwe Truth van Trump: Straat van Hormuz toch niet meteen open (duh) maar pas na het tekenen van de deal vrijdag. 'With the opening of the Strait upon the signing of the Deal on Friday, for purposes of mine removal, oil will flow on both ends again for the Region, and the World!'.
Update 00:35 - Nog altijd geen officiële reactie van Israël.
Update 00:36 - Niet verrassend, maar: Revolutionaire Garde zegt dat VS en Israël geen andere keus hadden dan hun verlies accepteren.
Update 00:47 - De punten van de deal VOLGENS IRAN (!) bij (staats)persbureau Mehr: onmiddellijke wapenstilstand op alle fronten inclusief Libanon, toezegging van de VS om zich niet te bemoeien met binnenlandse zaken van Iran (lees: demonstranten), einde Amerikaanse blokkade en opening Straat van Hormuz in 30 dagen, terugtrekking van VS uit de omgeving van Iran, einde van olie-sancties, fonds van 300 MILJARD DOLLAR van Amerika en bondgenoten voor wederopbouwprojecten in Iran, 60 dagen onderhandelingstijd over kernprogramma, 'her-toezegging' Iran over het niet zullen bemachtigen van een kernwapen, geen nieuwe troepen richting Iran en geen nieuwe sancties tijdens 60-dagen-tijd, 24 miljard dollar aan Iraanse tegoeden ontdooid, samenstelling VN Veiligheidsraad-commissie voor uiteindelijke deal, raketprogramma en proxy-groepen van Iran GEEN ONDERDEEL VAN DE DEAL. Eens zien wat hiervan allemaal waar is (en wat er wordt weggelaten).
Update 00:49 - Macron blij met deal.
Update 00:58 - Deal zal namens Iran worden ondertekend door Mojtaba Khamenei parlementsvoorzitter Ghalibaf, die ergens komende dagen afreist naar Genève.
Update 01:06 - Iraanse bronnen meldden eerder vannacht aan de New York Times dat Iran bewust heeft gewacht met het akkoord tot na middernacht (Iraanse tijd) om de verjaardag van Trump te omzeilen. NYT belde ook kort met Trump, die aan zijn eerdere statements toevoegde dat de Straat van Hormuz permanent 'toll-free' zal zijn en dat de VS gewoon weer gaan schieten als er geen nuclear deal komt. 12D CHESS???
Update 01:42 - Duitsland, Frankrijk, Italië en het VK zijn bereid sancties te schrappen als Iran verifieerbare stappen zal zetten met betrekking tot het kernprogramma, aldus Reuters.

Slotje op dit topic, hier verder

KOEMANBAL O'CLOCK. Nederlands elftal vreet Japan op in het Oranje StamCafé

Groot scherm!

Daar zijn we dan. Dit is waar het allemaal op aankomt. Dit is waarom we de Kuip hebben volgeladen met schreeuwende Algerijnen en ons in de bek lieten tijdens de "uitzwaaiwedstrijd", dit is waarom we deden alsof het allemaal heel moeilijk was op een New Yorks trainingsveldje tegen Oezbekistan. Dit is waarom Memphis Depay bij de nummer 17 van Brazilië is gaan spelen en de afgelopen maanden deed alsof hij verre van fit is en dit is waarom alle andere spitsen daar niet bovenuit stegen. Tuurlijk, als dit niet allemaal onderdeel van Koemans masterplan was, stond het er niet per se geweldig voor. Maar heus, die samuraikrijgers zijn geen kleine jongens (wat uitzonderingen in de letterlijke zin daar gelaten), maar wij zijn Holland. Of Nederland. Hoe dan ook, Oranje. Wij hebben Frenkie, Virgil, Hazes, Rob Kemps, Johan Cruijff. Wij hebben de Tietenman. Wij zijn een volk van brutale handelslui en lompe boeren, zij plegen seppuku als ze een hogergeplaatste te lang in de ogen kijken. Zoals Koeman het zo mooi zei: wie riespect djeppen, but we are Holland. Daar vertrouwen we op. We gaan WINNEN en we worden WERELDKAMPIOEN.
RUST - NUL TEGEN NUL
51' - JAAAAAAA 1-0 VIRGIL VAN DIJK
57' - 1-1
64' - 2-1 HEUJ
89' - 2-2
AFGELOPEN. Nederland forceert gelijkspel om loting des doods als groepswinnaar te voorkomen.

Wtf. Politie pakt fatbiker op die HONDERD kilometer per uur reed

Mag dat?

Ok we zijn hier altijd vrij duidelijk als het om onze mening over fatbikes gaat, maar het gevaar van die debiele dingen wordt werkelijk elke dag een beetje duidelijker. Is het niet vanwege allemaal gebroken bejaardenschedels dan is het wel de verhalen van politieagenten die elke dag met fatbiketerreur én de types die op fatbikes rijden moeten dealen. (Geldt niet voor de politieagenten die gewoon vrolijk meedoen met de fatbiketerreur, red.) Afijn, bij Sint-Michelsgestel heeft de popo dus een gast opgepakt die bij een snelheidscontrole HONDERD KILOMETER PER UUR bleek te rijden. Dat is dus eeeeh ff rekenen VIJFENZEVENTIG kilometer per uur harder dan die dingen mogen rijden. Zo te zien op een behoorlijk opgevoerd ding van de firma Coswheel. Nou, wat doe je dan? Rijbewijs afpakken is zinloos want die heb je dus voor een dikfiets niet nodig. In plaats daarvan krijgt de debiel in kwestie een boete en moet een OvJ nog beoordelen of hij zijn fiets terug mag krijgen. Nou vragen wij ons dus af: was de snelheidsduivel een roomblanke turbo-tokkie of een zoefzoef-zanddebiel?

FOTOSERIE - Planvertrouwers wachten koortsachtig op avondje KOEMANBAL

Voorbeschouw- en beschenktopic

Al dan niet digitale handtekenigen onder een vermeend vredesakkoord of niet, vanavond is het oorlog want vanavond is het voetbal. De Oranjekoorts heerst en dat is niet meer dan logisch want er kan eigenlijk helemaal niets meer misgaan. Onze man met het plan, de bondscoach, heeft er in de oefenpotjes alles aan gedaan om Japan en de hele wereld op het verkeerde been te zetten. De man die nooit wint van de grote jongens verbaasde vriend en vijand door ineens ook niet te winnen van de kleine jongens, wat betekent dat de oranje leeuw het WK ingaat als ultieme underdog. De spelers zijn vanavond: gemotiveerd. Het spel wordt: inspirerend. Omdat u er allemaal net zoveel vertrouwen in heeft als wij, gaan we alvast eventje digitaal indrinken terwijl we genieten van mooie ORANJEKOORTSPLAATJES uit alle uithoeken van ons land en zelfs ver daarbuiten. HUP KOEMAN HUP.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.