Hoera (3x) Alexia 21 in het StamCafé
ONZE koningin
Vandaag zingen we het Wilhelmus net ietsje harder (doen we elke ochtend voor het schijten) want onze favoriete Prinses der Nederlanden alsook van Oranje Nassau, Hare Koninklijke Hoogheid ALEXIA is 21 jaar geworden. Betekent dus dat Alexia vanaf nu mag zuipen in Amerika, recht heeft 100 procent wettelijk minimumloon, mag gokken en zelfstandig een uitkering mag aanvragen. Dat laatste zal niet hoeven want een uitkering hebben papa Willie en zus Amaal al en bij acute geldnood kan ze desnoods Antoon ff aanschieten. Er zijn best wel wat dingetjes aan het Koningshuis waar we af en toe chagrijnig over zijn, maar op een of andere manier worden we nooit van Alexia. Al krijgt ze een toelage van 10 miljoen, al rolt ze in ieder kudtdorp waar ze handjes moet schudden de hele dag met haar ogen, al vlucht ze naar Canada Griekenland als heel Nederland op de IC ligt, al duikt ze bij elke irritante zanger in de auto, wij klagen niet. Uiteraard bedoelen we daarmee niet te zeggen dat Alexia 'de lekkerste' prinses is. Nee, dat bedoelde Sander Schimmelpenninck. Toen ze 15 was. #NeverForget.
Hardstyle-gemeenschap diep verontwaardigd dat camping vol doorgesnoven gekken zich gedraagt als camping vol doorgesnoven gekken
You are not one of us!
GOH sniff jeetje man sniff sniff echt heel erg dat Defqon.1 gisteravond last minute roggel werd afgelast. Nog veel erger sniff was dat daarna sniff de mensen die al op de festivalcamping stonden sniff sniff besloten om als woedende menigte het hele terrein kapotstuk te maken. Niet meer dan terecht dat roggel sniff de beukmuziekgemeenschap massaal afstand neemt van kaakschaats kaakschaats dit idiote gedrag. Hierboven zien we kuch roggel sniff hardstyle-artiest Outsiders met SSSNUIFF een kraakheldere visie op de gebeurtenissen en een duidelijke boodschap naar sniff de relschoppers: KOM NOOIT kuch kaakschaats sniff sniff MEER NAAR EEN HARDSTYLE-FESTIVAL, JULLIE HOREN NIET BIJ ONS. Wat bezielt sniff sniff je om je zo te gedragen?? Hebben jullie kuch sniff sniff kuch roggel kaakschaats DRUGS OP OF ZO??
Heel erg heet; code oranje
HITTEKOEPEL is hier
Sodeknetters, sodeju en meer van zulks. Het is al een week best wel een beetje warm in ons koude landje en vandaag is het in zo'n mate menens dat het KNMI vanaf nu CODE ORANJE uitroept in alle provincies behalve in het noorden. Dit allemaal nog bovenop het al langer geldende Nationaal Hitteplan en het Hitteprotocol van Rijkswaterstaat. 'Zoveel draaiboeken voor een beetje zomers weer, is dat niet wat overdreven?', horen we u dan denken. Nou NEE, we hebben namelijk vanaf vandaag te maken met een HITTEKOEPEL die over ons land hangt. Zo'n hittekoepel, niet te verwarren met de hittedakkapel en de hitteminaret, is dus een soort atmosferische KOEPEL waar heel veel HITTE onder hangt. Hoe dat allemaal kan gebeuren met die extreme hitte zocht gisteren De Volkskrant al voor u uit en het antwoord zal u: verbazen! Dus kom van die zolderkamer af maar blijf binnen, knuffel een ventilator (geen airco, dat mag ook al niet van de krant), houd uzelf en uw naaste NAT en voer geen verhitte discussies. Hot hot hot!
THIALF 2030 in het StamCafé
It's coming home!
We onderbreken heel eventjes de Oranjekoorts voor andersoortige sportpret, dit wegens het besluit van het IOC om de OLUMPISCHE WINTERSPELEN van 2030 naar FRIESLAND te halen. Officieel is Frankrijk aangewezen als gastland en gebeurt het langlaufen, rodelen, freestyle-snowboarden en alle andere dingen waar Nederland slecht in is in de Alpen. Een probleem echter: die rare Fransen hebben helemaal geen schaatshal. Dus wat doe je dan als organisator? Schaatsen schrappen van het programma want ja het zijn toch alleen de Nederlanders die het serieus nemen Op zoek naar alternatieve locaties, waarna je uiteraard al snel uitkomt bij onze THIALF. Hartstikke leuk, maar we willen nu natuurlijk wel een Nederlandse vinger in de pap als het om de aankleding gaat. In het officiële logo van Alpes & Fryslân 2030 moet het achterwerk van Jutta Leerdam verwerkt worden. Vinden we leuk, zie maar hoe je het regelt. Bij de openingsceremonie geen gedoe met fetisj-smurfen en laatste avondmalen dit keer. Wij eisen een hoofdrol voor de koningin van Fryslân, Lutz Jacobi Doutzen Kroes. De muziek wordt verzorgd door Dries Roelvink en Orgel Joke. Als grote finale wordt het Olympische vuur aangestoken door een brandende pijl van Raymond van Barneveld. Nu al zin in.
Jammer. Compleet debiel Talpa-format gaat niet door
We zijn gebroken
Wij weten ook ff niet wat we lezen: SBS6 heeft een streep gezet door een volslagen achterlijk programma met Jan Versteegh waarin domme mensen dom veel geld konden winnen door domme dingen te doen. Een genre waarvan het magnum opus (De Gouden Kooi) al bijna 20 jaar achter ons ligt. Het idee van realityshow Vijf dagen vast was dus dat vijf compleet wildvreemden gedurende vijf dagen (goh!) aan elkaar vastgeketend zouden worden, ook tijdens het schijten, en dan met z'n vijven debiele opdrachtjes zouden moeten uitvoeren. Klinkt compleet ruk en dat bleek het ook te zijn. Na één draaiperiode zet Talpa de boel stop. Wellicht omdat de aan elkaar geketende kandidaten elkaar al na een dag naar het leven stonden en continu op de vuist gingen, of wellicht omdat het in de praktijk uitmondde op een zeer expliciet neuqprogramma. Hoewel dat allebei dus juist klinkt als prachtige tv. In ieder geval heeft ome Sjon de Mol besloten de stekker uit een volstrekt idioot pauperformat te trekken en daarop vragen wij ons af: is dit Nederland nog wel??
Rob Jetten zegt SORRY tegen de Molukkers
Oepsiefloepsie
Je hoort ze niet veel, ze hebben immers al een hele poos geen gewelddadige fratsen met treinen meer uitgehaald en hun wijken zijn reeds homeopathisch verdund, maar je hebt in Nederland dus een heleboel Molukkers. Die vochten ooit aan onze zijde in Indië en daarna zei Nederland 'joh, kom zolang ff hierheen, dan regelen we dat eigen stukje grond voor jullie later wel', waarna het hele zooitje in voormalige doorvoerkampen werd gezet, niet mocht werken en ondertussen nooit meer iets van Nederland hoorde over een eigen vrije staat. Dat vond de Nederlandse regering prima zo, maar later weer lullig (in 1986 kwam al een erepenning, later collectieve erkenningsprojecten en subsidieregelingen) en nu vindt premier Jetten het dermate lullig dat hij het hele Nederlandse leger naar Ambon stuurt voor een bevrijdingsoperatie "SORRY" ZEGT. We hadden het niet zo bedoeld. Of wel. Maar nu achteraf toch niet. Mena muria!
Liveblog oorlog. JD Vance aangekomen in Zwitserland, Hezbollah en Israël blijven vechten
Nummer 159, waar het gisteren nog nummer 158 was
Nog even en ze kunnen in het serene Zwitserland de komende twee maanden een potje lekker nucleair onderhandelen. JD Vance (en een zwangere Usha Vance) zijn inmiddels daar (voor maximaal 2 dagen), alsook de Iraanse onderhandelaar Ghalibaf. De delegatie van bemiddelaar Pakistan is vanochtend als laatste gearriveerd. Zo sereen als het in Zwitserland is, zo onrustig is het in Libanon. Hezbollah sloeg toe bij een post van het Israëlische leger in Kfar Tebnit. Daarbij zijn 13 IDF-soldaten gewond zijn geraakt en kwam 1 Israëli om het leven. Dit alles terwijl Vance zegt dat het er in Libanon juist wat rustiger aan toe gaat. De IDF kondigt ondertussen de dood aan van twee belangrijke figuren voor de financiën van Hamas en Islamic Jihad. Hoessein Qadra en Mohammed Farra zouden de overdracht van een half miljard Shekels aan de terreurgroepen hebben verzorgd en werden vorige week gedood bij Israëlische aanvallen in Gaza. Ook zegt het Israëlische leger dat het een in Gaza gedode Al Jazeera-fotograaf heeft ontmaskerd als parttime sniper voor Hamas. Ze hebben het er druk mee. Het is ook ongezellig druk in de Straat van Hormuz, die gisteren gesloten werd verklaard door Iran en sindsdien ook daadwerkelijk dicht lijkt, op de radar althans. In hoeverre de zeestraat "toll free" gaat zijn bij vrede is ook nog de vraag: Trump beweert nu dat de VS mogelijk zelf tol gaat heffen. We houden vandaag een oog op Libanon en de open/gesloten/open/gesloten Straat. Live!
Update 09:08 - In Zwitserland gaan ze naast nucleair vergaderen ook spoedvergaderen over Libanon.
Update 13:15 - Beeld van ontmoeting tussen premier van Pakistan en JD Vance!
Update 16:45 - Peiling onder Amerikanen: VS moet oorlog beëindigen, maar deze deal is niet echt goed voor de VS. Peiling onder Israëli's: Iran heeft strijd gewonnen, veiligheid voor Israël op de lange termijn niet geholpen.
Update 16:50 - Trump heeft ondertussen Iran opgeroepen om hun proxy's eens in toom te houden, als die zich niet koest houden gaat Amerika weer schieten. Bij een fotomoment in Zwitserland heeft de Iraanse delegatie geweigerd Amerika de hand te schudden. Power play!
HITTESTRESS in het StamCafé
Beetje warm hier
Vanavond in het StamCafé ff alle ramen open en bij binnenkomst een gratis broodje gebraden mus want die zijn vanmiddag kant en klaar van het dak gevallen. In Limburg werd vandaag 35 graden gemeten, het KNMI had een liveblog (niet zo goed als de onze), in Driebergen werden mevrouwen uit voorzorg ondergespoten (foto) en de ANWB zette extra wegenwachten in. Ook in Frankrijk en België is het lekker warm en in Houston worden de Oranjefans gekookt. Het lijkt wel bijna zomer. Het is BLOEDJEHEET en we plakken allemaal, overal, van alle kanten. Maar toch moeten we ook even stilstaan bij de allergrootste slachtoffers, daar waar de klappen het hardst vielen en de HITTESTRESS tot een toppunt kwam. Dan bedoelen we natuurlijk onze hoofdstad. Het leed aldaar was dermate niet te overzien dat het ANP een FOTOSERIE online knalde met de titel "Hittestress in Amsterdam". Heet was het en gestrest waren ze. Om die arme Amsterdammers in onze thoughts en prayers te houden, beelden na de breek. Plakze en geniet van het onweer!
Arjan Lock stopt als Grote Leider EO, stapt over naar het leger
(des Heils)
Omroepnieuwsch cq nieuwsch om om te roepen! Een grote verandering bij de Evangelische Omroep, ze gaan zich bekeren tot jihadistisch-islamitische omroep gaan alleen nog maar programma's over satanistische gruntmetal maken gaan de porno in gaan afscheid nemen van directeur Arjan Lock. Die zwaait in 2027 na NEGENTIEN JAAR af en dat is niet alleen een Poetinesk aantal jaren als grote leider, evangelisch-dragend Nederland (het kruis op de rug, red.) was ook een beetje zijn Kremlin. Als de Tweede Kamer zat te debatteren over Grote Boze Bezuinigingen konden Kamerleden van bepaalde partijen een streng appje van de EO-meneer verwachten, waarin verzocht werd om de VVD even hard aan te pakken op dat maffe verhaal over omroephuizen. Zoals een echte Grote Leider dat behoort te doen, rekende Lock ook af met een maximumaantal termijnen voor het bestuursvoorzitterschap van de omroep. Nu vindt Arjan het dus toch mooi geweest en stapt hij over naar het Leger des Heils (NIET de gewapende tak van de EO, red.) waar hij als bestuurder zal heersen over de afdelingen Dienstverlening (het verlenen van kerkdiensten), Fondsenwerving (handjes ophouden, al dan niet naar de Here) en Reshare (kledingcontainers). Veel succes en Heil Lock! Of zo.
COA-baas: 'Er is geen gebrek aan opvangplekken'
oh huh wat zeuren we dan
Tussen het rondbellen bij sporthallen en het ophoesten van dwangsommen door heeft COA-baas Joeri (?) Kapteijns tijd gevonden om ff te kletsen met het AD over hoe moeilijk het COA het heeft. Kapteijns blijkt naast fulltime asielzoekersspreider ook parttime OMDENKER, blijkt uit de verhelderende mededeling dat er "geen gebrek aan opvangplekken" is. Dan horen we u al denken 'Goh Joeri wat lul je nou', maar Joeri begrijpt het juist volledig. Er is een "GEBREK AAN WIL", aldus het hoofd van de Combinatie Opportunisten + Ambtenaren. Zo heeft Nederland ook geen gebrek aan huizen, er zijn gewoon te veel mensen die nergens kunnen wonen. Het klimaat verandert niet, er zijn gewoon te weinig plekken waar het klimaat hetzelfde blijft. De benzine is niet duurder geworden, je kunt per euro gewoon niet meer zoveel benzine krijgen als eerst. Er is geen overlast van azc-criminaliteit, er zijn gewoon veel incidenten met asielzoekers die de wet overtreden en daar hebben sommige mensen last van. Ook is het volgens Joeri zo dat gemeentebestuurders vaak wel WILLEN samenwerken met het COA, de lokale bevolking en de gemeenteraden (ook wel: de gemeente die ze besturen) willen het dan weer vaak niet. Stom! Maar al met al vallen de problemen dus best mee. Misschien hebben we ook helemaal geen disfunctionele asielketen. Misschien hebben we te veel asielzoekers?
Instant update - Mogelijk EXPLOSIEF gevonden in aanstaand COA-locatie Nuenen. Hoe gaan we dit omdenken?

