achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Mosterd

GSTV. Beelden belangrijk Fortuyn-fragment gecensureerd door BNNVARA, minister (D66) pruttelt over 'context' en 'lading'

Leefde Marcel van Dam nog maar - nee wacht, leefde Pim Fortuyn nog maar

TEVENS STAMCAFÉ

In februari 1997 kruisten VARA-nerd Marcel van Dam en de politieke atoombom Pim Fortuyn de degens in het programma Het Lagerhuis. The rest is history: Van Dam gooide benzine op de maatschappelijke bermbrand door Fortuyn een 'minderwaardig mens' te noemen; een paar jaar later werd Fortuyn op klaarlichte dag overhoop geschoten. Bedankt he Marcel! Nu mocht, 24 jaar na de moord op Pim, het fragment van Het Lagerhuis niet worden uitgezonden bij Nieuws van de Dag, omdat BNNVARA dat blokkeerde. Kamerlid A. Nanninga van JA21 stelde daar maar eens wat vragen over en minister Letschert van D66 pruttelde wat (f)lauwe antwoorden over 'context' en 'lading'. Blijkbaar staat D66 niet voor transparantie en openheid, maar voor snoeiharde CENSUUR. Reden genoeg om Tom Staal maar eens op pad te sturen. Spoiler alert: het eindigt met: "Jezus, wat slecht." En het probleem meneer, dat blijft.

HUH van ons mag het fragment wel??

Steun de journalistiek van GeenStijl

LIVE. RONALDO

De neppe

Kijk het is natuurlijk ook helemaal niet leuk als je de nepvariant bent van de echte. Zoals iemand met een nep petje van Burberry een variant is op iemand met een echt petje van Burberry (geen idee wie zoiets koopt trouwens). Of zoals Red Bull Salzburg de nepvariant is van Austria Salzburg, of PRO de linksradicale schijtvariant is van de PvdA en Cristiano Ronaldo (dus) de nepvariant is van de echte Ronaldo, de échte échte Ronaldo, de dikke Ronaldo, en dan hebben WIJ hier op GSHQ ook nog eens een Ronaldo, wat van die Cristiano de variant op de variant maakt. Nu wil het toeval dat we hier ook wel een beetje klaar zijn met die geriatrische autist van een Lionel Messi die bij ieder doelpunt een tomeloze cumshot in het broekje van de NOS-commentator ontlokt. Nu mag je best fan zijn van die dwerg maar dat Frank Wielaard na iedere wedstrijd twee nieuwe Sportswear-boxers bij de Zeeman kan gaan halen gaat wel wat ver. Bovendien: leuk dat die Messi een paar balletjes erin peert, maar met al die hele en halve doodschoppende criminelen als Paredes, De Paul, Romero, Medina en die doorgesnoven idioot van een keeper Martínez is er helemaal geen flikker aan om dit WK naar Argentinië te kijken. Ettert dat zooitje dwazen de tegenstander niet helemaal de vernieling in, krijgen ze het wel cadeau van de FIFA. Gianni Infantino en z'n kliek flappenpakkers hebben de rode loper voor Messi uitgerold om bij diens laatste kunstje nog één keer de beker te mogen ophalen en als die corrupte gek van een Infantino klaar is met het uitreiken van de prijzen mag-ie mooi weer op allerlei leuke plekken op vakantie. Enfin, is Ronaldo dan BETER dan Messi, zoals patat beter is dan friet, openbaar onderwijs beter is dan islamitisch onderwijs, pure hagelslag beter is dan het Nederlandse pak verraad genaamd hagelslag 'melk', de kroket superieur is aan de frikandel, dorpen beter zijn dan steden, pep beter is dan pillen, enzovoorts, NOU JA u kent het wel. Nee natuurlijk niet! Maar hij is wel een van de allerbeste spelers ooit, die gekke Ronaldo, met z'n lelijke standbeeld op Madeira. Misschien ná Messi, en ná Maradona en ná Cruijff en ná Viscaal, maar hij staat er maar mooi wel tussen. Stijlloze voorspelling: Portugal - Oezbekistan, 4-0, 3x de neppe Ronaldo.
Update 6' - RONALLLLLDOOOOOOOOOOOOOO 1-0 RONALDOOOOOOO RONALDOOOOO RONALDOOOO
Update 17' - 2-0 Niet door Ronnie
Update 39' - RONALLLLLDOOOOOOOOOOO 3-0
Update 59' - 4-0. Weet u nog dat Nederland het in de voorbereiding errug lastig had met de Oekjes

Update einde - 4-0. Zeiden we toch. Ronaldo eerste speler ooit die op zes (!) WK's scoort
Update einde - Oh nee 5-0. Zeiden we niet

Bloedirritante zelfhulpgoeroe Clen Verkleij 'verdacht' van vergiftigen & verdrinken van z'n vrouw

ABN-AMRO-moordenaar 1

Daarrrr zijn de 'verdenkingen' tegen Clen Verkleij (39), de 'zelfhulpondernemer' die het internet en televisie volplempte met positivogebral, schijnvrolijkheid en tergende aandachtstrekkerij. Deze wannabe influencer, bekend van datingshows op televisie en z'n gare plannertje, verkocht aan de buitenwereld een heel leuk leven, maar het hengelen naar likes en aandacht kwam in een ander licht te staan toen hij werd opgepakt voor de moord op z'n bloedeigen vrouw, tevens de moeder van zijn jonge kind. De verdenking door het OM: het vergiftigen en verdrinken van de vrouw. Zij werkte bij ABN-Amro en was een van de twee werknemers van de bank die in enkele dagen tijd werd vermoord: 'toeval', volgens de politie. Over de verdachte in die andere zaak, een 36-jarige """Italiaan""", hebben we opmerkelijk genoeg NIKS meer gehoord. Iemand?

Vaderdag vieren in het StamCafé

Foto - een vader

Voor al die keren dat hij je naar school bracht - tot je zelf mocht. Dat hij kwam kijken bij de voetbal. Dat hij de bandenspanning controleerde. Dat hij na z'n werk een lekker groot potje bier dronk. Dat hij zich niet bemoeide met het koken. Dat hij zich wel bemoeide met het koken en dat het niet per se een succes was. Dat hij je op de fiets zette, al was dat eigenlijk opa, maar dat is ook een vader. Dat hij het hele takkeneind naar Perpignan reed. Dat hij je hielp bij het huiswerk tot het huiswerk voor hem ook wat te ingewikkeld werd. Dat hij het grind ging harken en dat hij het gras ging maaien. Dat hij de beesten ging voeren. Dat hij een trucje had met de appelmoes die niet open ging: mes onder de deksel, floep, en gaan. Dat hij je leerde een spijker in de muur te rammen, al snapte hij er zelf ook weinig van. Dat hij je meenam naar de voetbal, naar de TT, naar het korfbal (?), naar het dorpsfeest. Nu neem je hém mee. Dat hij zei dat je 'voorzichtig' moest doen. Dat hij het oliepeil controleerde. Dat hij in de discotheek stond om je op te halen. Dat hij je leerde wie je kon vertrouwen. Dat hij grote verhalen had. Dat hij voordeed hoe een fietsband te plakken - dag later weer lek. Dat hij je meenam naar oma. Dat hij de kozijnen schilderde. Dat hij er was als je weer eens moest verhuizen. Dat hij er was toen je was gevallen. Dat hij er was toen je was gedumpt. Dat hij je wat leerde over verenigingsleven, vrijwilligerswerk, punctualiteit, broederschap, vriendschap en allerlei andere dingen die in meer of mindere mate belangrijk zijn. Vaders, de meesten dan toch, zijn geweldig. Deel uw mooiste herinnering aan uw vader in de comments. Beloning: een schouderklopje, van uw vader.

Keesfeest

Fotoquiz. Wie zijn dit?

Alleen foute antwoorden mogelijk

A) Columnistendag Volkskrant weer groot succes
B) Ideologische switch Rita Verdonk (can't unsee)
C) Man (rechts) schoot uit met de tabasco in de groentesoep. Heeft daar nu last van
D) Fractievergadering Denk met overdosis shisha giert weer helemaal uit de klauwen
E) Capo's sfeerteam FC St. Pauli bereiden nieuw voetbalseizoen in Duitsland voor
F) De herziene Vitruvian Man van Da Vinci
G) Pauze tijdens nieuwe productie Meiden van Holland. Filmtitel: 'Free Palestine - wut no money?'
H) Betonstaalvlechter Flip Diksen samen met zijn heerlijke vriendje Dik Flipsen. Ze kwamen elkaar tegen in een homo-erotische arcadehal en omdat hun namen op elkaar leken doken ze meteen met elkaar de kast in. Ze zijn inmiddels getrouwd en hebben elkaars achternaam aangenomen. Gefeliciteerd Flip Flipsen-Diksen en Dik Diksen-Flipsen!
I) Valentino Rossi (rechts) undercover op Palestina-festival
J) Geen idee
K) Anders, namelijk

HOERA het is vandaag Toplessdag

Hmmm interessante dag

HOERA vandaag is het weer heel veel dagen, waar zullen we eens uit kiezen? Het is vandaag Wereld Humanismedag. Veeeeel te belegen, veel te stoffig & veel te ingewikkeld. Het is Wereld Muziek Dag. Het is iedere dag Wereld Muziek Dag! Het is natuurlijk Vaderdag. Het is de Langste Dag. Het is Internationale Yogadag. Het is Wereld ALS-dag. Het is, ja echt, Turkey Lovers' Day (niet het land). Het is Wagyu Dag. Het is Selfie Dag. Het is Internationale Dag voor het Skateboarden. Én het is vandaag Toplessdag. Hmmmmm ingewikkeld ingewikkeld...

Oranje - het rapport (2)

We worden wereldkampioen

Het Nederlands elftal knuffelt elkaar

In navolging van Oranje - het rapport (1) ziet u vandaag Oranje - het rapport (2), het definitieve en ultieme eindoordeel over Koemans Koningen na de oorwassing van de surströmmingvreters. We worden WERELDKAMPIOEN.

Verbruggen. Ook wel 'het matras van Breda' genoemd en niet omdat-ie zo vaak naait. Is je buurjongen die per ongeluk profvoetballer is geworden. Bart, in Breda mochten ze vroeger Bartje zeggen, die plots ballen van Gjukkeres en Izaak uit het doel staat te maaien. Prima potje gekeept kerel, goede reddingen, minder klamme handjes dan vorige keer. Einde van de eerste helft hadden we toch het gevoel gehad dat die Zweden er eentje in zouden leggen, maar daar stond altijd BARTJE. Weliswaar ook een keer langs het balletje geslagen, maar toen stond die Zweedse knaap buitenspel. Mazzel! Geen wereldkeeper. Wel een keeper. En hij slaapt 's nachts lekker, op een matras dus.

Dumfries. Onze favoriete echte Fries, Dumfries, kwam er dit keer een stuk beter doorheen: omdat Malen en Summerville wat meer naar binnen trokken, omdat Zweden de boel organisatorisch wat minder op orde had, zoek zelf maar een oorzaak. Dumfries pompen we voor iedere wedstrijd op met een half litertje Nozem Olie en dan gaat-ie weer als de brandweer. Rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan.

Van Dijk. El Capitano. Gewoon weer een prima pot van de Leider. Is alweer 34 jaar, maar staat erbij als een speler van 33. Iedereen vooraf 'bang' voor Gjukkeres en Izaak maar met ONZE Virgil van Dijk in het veld kan er helemaal niks gebeuren. De wereld is bang voor Virgil van Dijk, over wie twee vrouwen in het buurthuis zeiden dat hij een woest aantrekkelijke man is. Wij vinden Virgil van Dijk ook een knappe man. Denken we. Visioen: Virgil die op 25 juli met de Cup in z'n handen ladderzat in de Keizersgracht dondert.

Hecke. Tikt harder dan de klok van Arnemuiden. Hard om weg om Michiel de Ruyter (1ste) en Paskal Jakobsen van Bløf (2de) af te lossen als Grootste Zeeuw aller tijden. We hebben Japie hier vorige keer gebombardeerd tot beste man van de wedstrijd en daarom dacht-ie tegen Zweden: goh laat ik eens naar voren spurten, laat ik eens combinaties maken in de zestien van de tegenstander, laat ik eens Gakpo in de weg lopen. Hebben we nieuws voor onze vriend Van Hecke: mannetje uitschakelen, balletje inleveren bij Frenkie, meer niet. Dimmen, tijger!

Ven. Doet samen met Dumfries wedstrijdjes hardrennen zonder techniek. Van de Ven kan teringhard rennen, maar niet voetballen. Dat harde rennen is natuurlijk wel een KWALITEIT. Bij die goal van die Zweed stond meneer te gapen, maar kwam hij in de achtervolging nog bijna op terug. Sliding net te laat, vette snelheid. Nadat we jarenlang naar Daley Blind, alias 'de tractor', hebben moeten kijken, is dit een verademing.

Van Oranje feliciteert de troepen

Feynman en/of Feiten – Buigen wordt barsten

Sommige compromissen veroorzaken oorlogen

Als onderdeel van “vredesonderhandelingen” hebben Ayatollahs bedongen dat hun Hezbollah in Libanon mag blijven. Dit is recht tegen het Libanese kabinet en parlement in en schendt dus de soevereiniteit van Libanese kiezers. Libanon, Israël en de VS sloten weken geleden al een akkoord op voorwaarde dat Hezbollah zich zou terugtrekken.

Het Libanese kabinet verbood in maart Hezbollah haar activiteiten, en wil haar militairen het land uit. Het wordt tijd dat Zuid-Libanon weer een democratisch gebied wordt. Hezbollah zou zich mogen terugtrekken naar Iran, ze zijn immers ooit opgericht door de PLO en Iran, en vervolgens getraind door de Iraanse Republikeinse Garde.

De VN besloot in 2006 unaniem dat Hezbollah ontwapend moest worden, daar sneuvelden negen Nederlanders voor. De Ayatollahs proberen hun vooruitgeschoven post te behouden, tegen deze VN-resolutie in, voor de vernietiging van Israël, dit is het tegenovergestelde van vrede, dit is terreur en oorlog in de eeuwige poging tot genocide.

Het doet me denken aan de genocide in Srebrenica waar Dutchbat3 zonder mandaat, materieel en munitie naar mocht kijken, terwijl ze werden beschoten. Daar zag je een botsing tussen de diplomatieke theorie uit Ivoren Torens en de militaire praktijk uit een loop. Praten, papier en principes hebben te weinig invloed op dictators of terroristen.

Hezbollah vermoordde op Valentijnsdag 2005 de gekozen premier van Libanon. We vergeten vaak dat dictators en terroristen eerst en op grote schaal hun eigen volk ontvoeren, martelen en vermoorden om aan de macht te komen, een soort autogenocide, eventuele oorlogen en aanslagen op anderen komen pas veel later.

NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN

De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics

Een straat met veel oranje

Het maakt in de groepsfase van dit turbo-WK vol lammen & blinden helemaal niet uit of we vandaag winnen van Zweden of niet, want straks pakken we het belachelijke Tunesië sowieso in en dan zijn we alsnog door naar de volgende ronde. MÁÁR. Het masterplan van Ronald Koeman zal zich vanavond voor het eerst aan de wereld ontvouwen. Maandenlang heeft hij de wereld zand in de ogen gestrooid met slaapverwekkend poepvoetbal. Maar nu. Maar nu. Met flitsend spel worden de gehaktballenvreters van FC Ikea huilend in een hoek geschilderd door de machtige kleur ORANJE. Zweden heeft twee goede spelers (Gjukkeres en Izaak) en die zitten jankend in de zak van Virgil van Dijk en Jan Paul van Hecke. Mensen, we gaan WINNEN. Met 2-1 5-1. We gaan naar de VOLGENDE RONDE. We gaan zelfs naar de FINALE. Maar nu dus eerst aan de beurt: Zweden, dat met belachelijk veel mazzel de WK-kwalificatie heeft overleefd, en nog steeds net zo slecht is als toen. BRUL! 

Dit is een LIVEBLOG +++ Praat mee +++ Ragebaiten na de klik

Update - Bijna beginnen. Arman Arvanagnsgnaosgnaosghjsgassgasglu is de commentator. De leeuw is oranje. We zijn emotioneel. Het wordt 2-1 5-1
Update 5' - BROBBBBBBEYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY BROBBBBBBBEEEAAAST 1-0
Update 16' - We trouwen Brian Brobbey. We zijn verliefd op Brian Brobbey. Brian Brobbey is onze held. De Oliehoorn Mayonaise onder de mayonaises. De voetballer der voetballer. TWEEEE NUL TWEEEEE NUL
Update 35' - Plots Zweden wat sterker. Allemaal onderdeel van masterplan Koeman. Laat ze maar geløven
Update 44' - Zweden kopt 2-1 binnen maar knakker staat buitenspel. Koemanbal gaat niet werken op deze manier. M.a.w. blijft 2-0
Update 48' - Het buurthuis wordt gek - iedereen wordt gek - GAKPO 3-0
Update 55' - GAKPO 4-0 we komen superlatieven tekort
Update 60' - 4-1 
Update - DRINKPAUZE! Coca Cola! Reclame! Fedex! Pornhub! Kapitalisme!
Update 72' - Daar komt onze TOPSCORER ALLER TIJDEN: Memphis de baas
Update 88' - SUMMERVILLE. 5-1. Ronald Koeman heeft iedereen tuk. Nederland wordt wereldkampioen. Ronald Koeman is onze koning, Brian Brobbey onze vorst

DE LEEUWEN

Hoera BLONDE ON BLONDE 60 jaar

Dorbeck is een tergende verrader, Bob Dylan is de grootste ooit

Mensen allemaal van harte gefeliciteerd. Het is niet het beste album ooit, het is niet eens het beste album van Bob Dylan - dat is Blood on the Tracks. Maar Blonde on Blonde is het creatieve hoogtepunt, een poëtisch meesterwerk in een tijd waarin 'rockmuziek' vooral over zo min mogelijk ging. Artistiek, fascinerend, grensverleggend, revolutionair als eerste klassieke dubbelaar. 24 was hij nog maar, de meester, en eigenlijk moet u dit kwijlverhaal helemaal niet lezen, en luisteren naar de losse nummertjes hier evenmin. Stap in de auto, kachel door Drenthe (geen idee), zoek een bestemming en laat u meevoeren door Alle 14 Goed.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.