achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@Mosterd

'Rotondeleeuw' krijgt boete bij vieren winst Nederlands elftal, toeterende automobilisten ook op de bon geslingerd

Het kan dus wél

Je ploeggie wint, je gaat de rotonde op, steekt een fakkeltje af en roept een paar keer 'HUP'! Ies koeltoer en ies traditie in Nederland, traditie in Apeldoorn, traditie in de Schilderswijk. Handhaaft helemaal niemand op. Behalve! Als je de rotondeleeuw bent. De rotondeleeuw (foto boven: een leeuw, mogelijk niet de rotondeleeuw) heeft een BOETE gekregen omdat hij na de overwinning van Nederland op Tunesië een feestje vierde op de Oranjerotonde in Apeldoorn. Check deze verdrietige foto: "De rotondeleeuw krijgt te horen dat hij een boete krijgt." En waarom raakte de rotondeleeuw met z'n prachtige manen verstrikt in het net der wet? Voor het afsteken van een fakkeltje. "Ook automobilisten die feestvierend toeterden, werden door de politie aan de kant gezet of kregen een boete op kenteken." Okee is genoteerd: fakkels afsteken & toeteren na een voetbalwedstrijd is VERBODEN en daar HANDHAAFT de politie keihard op. Heel benieuwd, komende dinsdagnacht!

Filmpje hieronder = geen boete, wegens geen 'rotondeleeuw'

Oranje - het rapport (3)!

In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning

Nederlands elftal viert de overwinning

Verbruggen. Eerder beschreven ook al: geen topkeeper, maar slaapt wel lekker op een duur matras. Heeft niet veel te doen gehad, want dat Tunesië bleek wel écht abominabel slecht. Over Tunesië gesproken: die Hervé Renard had een kop als een gedeserteerde Franse legionair die nu als tussenpersoon Russische wapens levert aan jihadistische groeperingen in de Sahel. Maar daar heeft Bartje Verbruggen niks mee van doen, die verkoopt matrassen, en vast niet aan jihadisten.

Dumfries. Tjoeke tjoeke! Na een paar minuten knalde dank Thomas de Trein alweer langs de lijn. Die Tunesiërs gingen liggen op de grond als toeristen op een handdoekje in Hammamet en weg was onze favoriete echte Fries. Verdedigen kan Dumfries niet zo goed, voetballen ook niet, maar deze kerel rent langs de lijn als een totale volwassene. Wat een genot. Denzel, jij bent onze held, we worden WE-RELD-KAM-PI-OEN.

Dijk. El Captino. Prachtig momentje ergens halverwege de eerste helft, als Van Dijk een of andere Tunesische schooier van de bal loopt en het ding vervolgens heel chill inlevert bij een ploeggenoot. Echt heel erg solide ziet die verdediging er ook niet uit en zelfs het armetierige Tunesië kreeg twee kansjes op de aansluitingstreffer. Dat moet wel anders als we straks in de kwartfinale tegen Mbappé staan. Maar ja, dan vliegen we er toch uit.

Hecke. Goedemorgen! Sober, degelijk en gewoon een doelpunt. Daarom belonen we Jan Paul van Hecke met een heerlijk gebakje van bakkerij Kok te Arnemuiden. Gelukkig is zijn oog al wat minder blauw want hij liep erbij als een Milka-koe. 

Aké. Onze vriend Aké speelt bij Manchester City en is 31 jaar oud maar loopt erbij als een 38-jarige veteraan die na een mooi dienstverband in het eerste elftal gaat uitbuiken in het vijfde. Het oogt allemaal zo sloom. Mooiste moment: de botsing met de scheids, over wie we kunnen zeggen dat het wel leuk is dat een vrouw een wedstrijd fluit, maar daar laten we het dan maar bij. Geen topper, die scheids.

Kansloze Duitse visfluencersplaag ongehinderd verder

PAPIERE BITTE

Vispas laten zien

Nederland wordt overspoeld door mofjes die bij ons de vis uit het water hengelen. In Duitsland is een visvergunning duur & ingewikkeld, hier kost een Vispas maar een paar tientjes per jaar. Bovendien hebben wij veel water en veel vis. En dus zijn er inmiddels al 120.000 Duitsers met een oer-Hollandse vispas. Dat heeft mede te maken met VISFLUENCERS: "Steeds meer Duitse visfluencers nemen video’s op in Nederland. Die video’s gaan rond en brengen mensen op ideeën." He maar vraagje: wie van jullie heeft weleens gefist?

Na klarrrrrrrr Amsterrrrdammmm

Zander fischen

Pannekoeken voeren wolf pannekoeken

Straks krijgt een wolf nog darmkrampjes door al die Van Gilse schenkstroop op z'n schijven

wolf pannekoeken voeren

Die gore wolf in Epe heeft de hond van de schaapsherder al opgevreten (daar lopen nu twee kuddebeschermingshonden bij dus nu durft die miet niet meer) en nu is hij toe aan het toetje. PANNEKOEKEN. Nu zit er in de bossen bij Epe een uitstekend pannekoekenrestaurant en kennelijk zijn daar mensen die wolven pannekoekjes voeren. En zo gaat die wolf mensen associëren met vreten en is het geen wolf meer, maar gewoon een valse teirnghond die alleen maar meer vreten komt halen bij de mensen. De gemeente heeft bordjes opgehangen dat het beest niet gevoerd mag worden, ook geen pannekoeken. Maurice la Haye van de Zoogdiervereniging: "Als er signalen zijn dat een wolf gevoerd is, schiet het dier dan dood." Het is niet bekend of de wolf een voorkeur heeft voor stroop, poedersuiker, kaas+spek of alleen kaas.

VIDEO. Franse jongen Louis (17) doodgetrapt door vijf exponenten van het nieuwe Frankrijk

De rauwe werkelijkheid van het nieuwe Frankrijk

Beeld. Het tragische einde van Louis, een zeventienjarige jongen die zaterdag zwaargewond werd aangetroffen op een bouwterrein in Narbonne, waarna hij enkele dagen later in een ziekenhuis overleed. Wat was er gebeurd? Gelukkig hebben we de beelden nog! Louis is op krankzinnige wijze doodgeslagen en doodgetrapt door vijf exponenten van het Nieuwe Frankrijk. Of hoe ze dat in Frankrijk noemen: """"""Jeunes""""""""". De vijf daders zijn snel gepakt, van die vijf zijn er drie minderjarig. Frankrijk is in rep en roer en Marine Le Pen is er als de kippen bij: "De lynchpartij breekt het hart en voedt een immense woede bij de Fransen tegenover deze alledaagse barbarij die niet langer kan worden geminimaliseerd, gerelativeerd of verborgen." Ahhhh Frankrijk, wat was het mooi toen de guillotine nog bestond.
Update - Nieuwe video opgedoken: de daders zouden nog een keer zijn teruggekeerd naar plaats delict waar het lichaam van Louis nog lag. Vertaling: "Ni__euwe video volstrekt ondraaglijk. De moordenaars van Louis zijn teruggekeerd naar de plaats delict om het lichaam van de jongeman te filmen, liggend op de grond in zijn bloed."

Louis eerder ook al aangevallen

Deze zaak niet gevonden bij DPG?

Bedrag:

17-jarige 'man' uit Hendrik-Ido-Ambacht aangehouden voor 9 aanrandingen; licht getinte huidskleur, reed op fatbike

Foto: niet de fatbike in het verhaal

fatbike, mogelijk onschuldig

Ja altijd weer die zeventienjarige knapen uit Hendrik-Ido-Ambacht! Er is er weer eens aangehouden. Andere details: licht getinte huidskleur, witte schoenen, zwarte fatbike, negen aanrandingen. Het joch heeft meerdere vrouwen betast in Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht. Ook heeft hij seksueel getinte opmerkingen gemaakt. Weet u trouwens wie ook...?

Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander

Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko

Was gisteren weer een vrolijke bedoening (ja wacht maar tot ze verliezen) in de Haagse Schilderswijk na de wedstrijd van Nederland-B. Er staat wel een beetje popo in de buurt, maar dat zijn van die lulletjes met helmpjes op fietsjes. Die durven niks te doen, want dan worden ze uitgelachen & in hun gezicht getuft. Omdat Marokko met 4-2 heeft gewonnen van Haïti is dat land in de nacht van maandag op dinsdag waarschijnlijk de volgende tegenstander van Oranje - hoeven wij vannacht alleen nog maar effe een paar goaltjes te maken tegen het armzalige Tunesië. Burgemeesters zijn nu al doodsbang - dat wordt lachen!

Stadionverbod!

Zware aardbevingen Venezuela, extreme verwoesting, vrees voor tienduizenden doden

Dubbele aardbeving treft Venezuela +++ Totale verwoesting +++ Vrees voor 10.000 tot wel 100.000 slachtoffers

Het is vannacht helemaal misgegaan in Venezuela. Bij twee krachtige aardbevingen zijn delen van het land in puin gelegd. De eerste beving was er een van 7,2 op de Schaal van Richter op zee bij Puerto Cabello, de tweede beving tientallen seconden later was er eentje van 7,5. Twee aardbevingen in extreem korte tijd na elkaar zijn uiterst zeldzaam. Het geologische onderzoeksbureau USGS van de Verenigde Staten meldt 'high casualties and extensive damage' en sluit 100.000 doden niet uit - dat zou het een van de dodelijkste aardbevingen aller tijden maken. Krankzinnige beelden op het account van Cristian Crespo: gebouwen ingestort, mensen onder het puin, vermiste personen, brand en doffe ellende. We updaten, later meer.
Update 07:08 - De eerste officiële telling is nu 32 doden en 700 gewonden, maar dat aantal gaat helaas nog (veel) verder oplopen.
Update 07:22 - Online circuleren veel posters van vermiste personen
Update 07:27 - Keihard getroffen: La Guaira, een havenstad in het noorden, met 25.000 inwoners in de stad zelf en circa 270.000 inwoners in het stedelijk gebied. Te zien ook op de tweet boven dit topic: totale verwoesting. Veel gebouwen ingestort, zoals het beroemde Eduard Hotel. Kennelijk zijn daar een aantal beroemde honkballers omgekomen, zoals Eliézer Alfonzo en Gorkys Hernández. Rijden door La Guaira is als rijden door oorlogsgebied
Update 7:32 - Geen verrassing maar de noodtoestand is uitgeroepen. Ondertussen hebben veel wereldleiders al gereageerd.Zo schrijft Donald Trump: "The two major earthquakes that just hit the great people of Venezuela are both massive in scale and have left a devastating number of deaths. The U.S.A. stands ready, willing, and able to help! I have instructed all agencies of our government to get ready to move quickly. We will be there for our new and great friends. Early reports are not good!" Rob Jetten ligt nog te slapen, maar zijn tweetje zal straks wel komen
Update 07:37 - Een jonge Venezolaan loopt de trap af van een hoog gebouw na de aardbeving. Hoe dichter hij bij de begane grond komt, hoe groter de verwoesting
Update 08:08 - Reportage uit La Guaira hiero. Echt ellende. Een spookstad. En economisch ging het al niet zo best met het land
Update 08:35 - "The scale of destruction in Venezuela is staggering"
Update 08:38 - Tientallen beelden van mensen die onder het puin vandaag gehaald worden. Het is echt een drama
Update 08:46 - POV - een gebouw stort in
Update 09:31 - ISRAËL - heeft zelfs ook gedoe - is van plan een hulpteam van IsraAID naar Venezuela te sturen
Update 11:02 - Totale verwoesting. Oorlogsgebied
Update 12:38 - Nieuwe 'officiële' update: 164 dood, meer dan 11.000 mensen vermist
Update 12:40 - Afgrijselijk, die schreeuwen
Update 13:22 - Nederland stuurt hulp naar Venezuela, zo laat de afgrijselijke minister Sjoerd Sjoerdsma van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking weten. Er is € 2 miljoen vrijgemaakt om het Urban Search and Rescue-team met reddingswerkers, honden en materieel in te zetten.
Update 13:59 - Jetten trouwens ook wakker. Doet retweetjes van Sjoerdsma (zie 13:22) en Tom Berendsen
Update 20:45 - Na een dag vol ellende een nieuw officieel getal: 188 dood, 1.520 gewond

Nederland is een land van evenementen - maar ze gaan niet door

Afgelast +++ Gaat niet door

Timon Dias op een stoel

De teckelwandeling in Huisduinen gaat niet door. Avondwandeling Schaapskudde Blaricum afgelast. De seniorenkermis in Schagen gaat niet door. Het energiecafé in Vaassen is afgelast. Jaarmarkt Haarlemmerstraat gaat niet door. Eventing Emmeloord gaat niet door. Eerste grote evenement Hippisch Centrum De Wolden afgelast. De bingo bij WHC gaat niet door. Rommelmarkt Sparta'25 gecanceld. Zomeravondconcert Harmonie Excelsior bij de Tsjerke oan it Dok gaat niet door. Onthulling Moluks Monument Winterswijk gaat niet door. Ibiza Markt te Wijhe afgelast. Crazy Bingo Show in Haarlo gaat niet door. Eerste editie tweedaags muziekfestival Amijeko op Drielandenpunt Vaals gaat nu 'helemaal' niet door. Bakkie Troost gaat niet door. Muziekavond ‘Oud en vertrouwd’ in Jozuagemeente in Alblasserdam gaat niet door. Jeu de boules-uitje van Parkinson Café Helmond gaat niet door. Reggesurvival in Nijverdal gaat niet door. Tractorpulling Bakel gaat niet door. Avond4daagse in Wageningen gaat niet door. De Elastiekenkoers gaat niet door. Kinderrommelmarkt Almelo afgelast. Endurance Zeewolde gaat niet door. Zeepkistenrace bij Assink Lyceum Eibergen gaat niet door. Harddraverij Beverwijk gaat niet door. Ronde van Peize afgelast. Puttense sportmarathon afgelast. Clubmiddag Missie Oost Papendrecht gaat niet door. Wandelvierdaagse voor Twentenaren met niet-aangeboren hersenletsel afgelast. Schuiteman Valley Run gaat niet door. Opening brug bij Fort Isabella uitgesteld. Zomerse markt Suderigge gaat niet door. Scholierentoernooi Hellas Beach afgelast. Kids Living Statues gaat niet door. Zomerwandeltocht Oudenbosch afgelast. Goudse kaasmarkt gaat niet door. Vier voorstellingen Huus van Twente uitgesteld. Politiek café GroenLinks-PvdA Almelo afgelast. Speelstad Rijssen afgelast. Opruimdagen gemeente Den Haag gaan niet door. Ballonfestival Hardenberg afgelast. Boekenmarkt in Museum Kruithuis afgelast. Zomeractie Hart van Huizen afgelast. NK atletiek U18 & U20 afgelast. Cultuurdag Valkenswaard afgelast. Stadsloop Appingedam afgelast. Beach Handball Tour afgelast. Halve marathon Roosendaal afgelast. Bedrijventoernooi sv 't Harde afgelast. Jeugdactiviteiten Beachfestijn in de Zeilberg gaan niet door. Jubileumeditie Streekmarkt BetuwsBuren afgelast. Beleef Passie in de Wijngaard afgelast. Toer de Dellen afgelast. Open Dag gemeente Stichtse Vecht afgelast. Kofferbakverkoop Molen de Duif afgelast. Hardloopfeest door Oud-Beijerland afgelast. Heijkamp Makelaars Schoolkorfbaltoernooi gaat niet door. Alzheimer Trefpunt afgelast. Senergiek-lezing in Nuenen afgelast. Nationale Running Blind Dag in Vught afgelast. Workshop Mixed Media afgelast. Inloopbijeenkomst Omgevingsvisie Brummen gaat niet door. Zuvoc-volleybaltoernooi gaat niet door. Het Café van Toen en Nu in het Streekmuseum Krimpenerwaard afgelast.

Dit is een greep.

Al die prachtige evenementen. Allemaal afgelast. Alleen maar verliezers. Sterkte allemaal.

Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt

Dit had echt helemaal niemand verwacht

Melanie van der Horst van D66

Amsterdam. Ondernemers, zzp'ers, mkb'ers die een werkbusje bezitten en in de stad wonen zijn richting de afgrond gedreven en kapot gepest met die haastige geldingsdrang om het groenste jochie van de klas te willen zijn: elektrische busjes zijn voor veel eenpitters en kleine bedrijfjes onbetaalbaar, de occassionmarkt moet nog op gang komen, de eerste generatie busjes heeft het bereik van een pak melk, enzovoorts. Maar hey, wat PRO- en D66-figuren hebben in ruil voor een paar kapotte bedrijfjes en wat zelfmoordjes van mensen die de rekeningen niet meer konden betalen een aantal groene vinkjes op het cv kunnen zetten. Gefeliciteerd he Zita Pels! Ondernemers, zzp'ers en mkb'ers van buiten de stad komen gewoon niet meer opdagen; zo gaf de grootste thuisinstallateur Feenstra er de brui aan.

Een van die magistrale ideeën van automotive klungel Melanie van der Horst (D66) was een KLUSHUB: de werkbus parkeren bij een overstappunt en dan de stad in met een deel-Biro. WAT BLIJKT NU? In de praktijk is het voor werklui heel erg lastig iedere dag een Sortimo-inrichting over te bouwen in een Biro, lukt het zonnepaneelinstallateurs niet om zonnepalen+omvormers+ladders in de kattenbak van een deelwagen te proppen, kunnen steigerbouwers de steigers niet op hun rug dragen, is het voor dakdekkers onmogelijk om branders+gasflessen+dakbedekking mee te nemen op de fiets en past de nieuwe dakkapel voor de uitbouw helemaal niet in de Biro. Daar had bij de gemeente Amsterdam natuurlijk helemaal niemand aan gedacht en dus is de klushub: geflopt. 'Slechts drie bedrijven werden klant' en dat vinden we nog veel. Héél erg benieuwd wat het volgende plannetje is van PRO, D66 en de 22.000 rovers. Toch die Haarlemse Handkar proberen?

Euh euh euh DE KAR

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.