Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van lood ga je dood

meerloodZie hier het echte probleem van de jeugd van 010. Niet MTV, TMF of games zijn schuldig aan groepsverkrachtingen in kelderboxen. Het is de schuld van de waterleiding in oude volksbuurten! Rotterdamse kindertjes zitten namelijk vol lood. Toegegeven, het loodgehalte neemt af in het bloed maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door lood in lichaamsdelen zoals bekend. En kinderen met lood in hun lijf krijgen leerproblemen (lees: ze zijn DOM). Goede nieuws: ze gaan ook eerder dood.

Reaguursels

Inloggen

cremateur heeft last van slakken...

hel | 30-11-05 | 07:56

Goed nieuws voorr de ijzer/oud metaal handelaren...

Lijken brengen nu ook geld op.

GutterMouth | 29-11-05 | 22:44

Zorgt lood ook voor verzuring ... en verzwaring? Ahhh vandaar... :-))

-
Recht zo die gaat stoere mannen, in 010

WillemIII | 29-11-05 | 22:04

@Hoxha
"Goede nieuws: ze gaan ook eerder dood."
Het is "het goede nieuws" of "goed nieuws", niet iets daartussen.

Stijlloos persoon nr | 29-11-05 | 17:17

Over lood gesproken. Een loden pijp in je nek is ook niet bevorderlijk voor het onthouden van rijtjes Franse woorden.

blawablawa | 29-11-05 | 14:16

Als lood dom maakt, dan eet en drinkt Femke Halsema pure lood

burnie | 29-11-05 | 13:31

Nu ga ik Pim zijn uitspraken ook in perspectief zien...

MAXIMO | 29-11-05 | 12:54

Het loodgehalte neemt af! Iemand moet daar iets aan doen. Straks blijven ze te lang leven.

Framoes | 29-11-05 | 12:45

dan maar een schot hagel met millijeu-vriendelijke ijzer-pellets.

zeiksmurf | 29-11-05 | 12:23

Eisbaer, met 138 kom je er niet, toch nog lastig hè.

Levereter | 29-11-05 | 12:23

zweefvlieger , Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee, ik ben een driftkop dus zo'n ding is huis komt niet goed. En ze opvangen lijkt mij ook niet het je van het

hans-1975-laptop | 29-11-05 | 12:08

@hans-1975-laptop 29-11-05 @ 10:39
De eigenlijke kogel is nog altijd van lood hoor.

zweefvlieger | 29-11-05 | 12:00

@Levereter
Des neen. Knap van Levereter dat hij met de 'alt' en '138' de è heeft weten te produceren.

Der Icebear | 29-11-05 | 11:48

Ha daar is onze geachte confrère Eisbaer weer, even geen zitting?

Levereter | 29-11-05 | 11:44

@Rukkert
Het gaat hier ook over wapens-munitie-lood. Heb er alle tijd en, gek genoeg, ook de plaats voor.

Der Icebear | 29-11-05 | 11:27

@R.Ukker

Graag wil ik je bedanken voor je correcte en constructieve bijdrage aan deze topic.
Hama gaat een deurtje verder.
Leuke topic over Geert, geen bedreiging, het is meer een meningsverschil waar wij, hopelijk als volwassen mensen, uit kunnen komen. Zonder enig verder moddergooien.

hama | 29-11-05 | 11:24

skcus-idlA 29-11-05 @ 11:13

Herhaling... Lijkt me onnodig. Hun hebben het nogsteeds over lood..
Maarja.
@Zalking Wombie
@Der Icebear
Over wapens mag je inderdaad ergens anders praten. Is hier niet de plaats nog de tijd voor.

R. Ukker | 29-11-05 | 11:20

@Zalking Wombie
@Der Icebear
Kunnen jullie niet eens afspreken en dan deze, kennelijk voor jullie wel boeiende materie doornemen?

Gaan wij intussen verder met het afzeiken van R.Ukker
(einde citaat)

skcus-idlA | 29-11-05 | 11:13

@Zalking Wombie
Ja in je Beretta, als ik het mij goed herinner. Ik weet niet hoeveel magazijnen jij hebt, maar ik heb er gemiddeld twee per vuistvuurwapen. Die moet je toch weer vullen als je lekker hebt lopen knallen.

Der Icebear | 29-11-05 | 11:11

@Hama, dat noem ik geen afzeiken hoor, het is meer een meningsverschil waar wij, hopelijk als volwassen mensen, uit kunnen komen. Zonder enig verder moddergooien. Gewoon netjes bij de mening houden.

R. Ukker | 29-11-05 | 11:10

@Der Icebear
Hollow points laat je niet slingeren... die prop je in een magazijn!

The Zalking Wombie | 29-11-05 | 11:07

hans-1975-laptop 29-11-05 @ 10:50
Dank voor je toelichting. Zou je ook willen uitleggen hoe dat lood gelijkmatig in je bloed komp? Als ik mijn doosjes met hollow point laat slingeren? Kan je bijvoorbeeld door melk te drinken de schade beperken? Kan je het ook uit je bloed krijgen?

Der Icebear | 29-11-05 | 11:03

@ zeurders
@ lucifer

Kunnen jullie niet eens afspreken en dan deze, kennelijk voor jullie wel boeiende materie doornemen?

Gaan wij intussen verder met het afzeiken van R.Ukker

hama | 29-11-05 | 11:03

@skcus-idlA 29-11-05 @ 10:52

De gang van zaken dezer dagen. Een moslim die plannen heeft een aanslag te plegen die vrij word gelaten vanwege van te weinig bewijs (kaarten en ontstekingsmechanismen liggen al bij hem thuis) en een nederlandse jongen die loopt uit te sloven tegen zijn vrienden over het in de brand zetten van een moskee die gelijk 2 jaar vastzit. (zijn maar een paar voorbeelden van het kromme rechtssysteem. de Rare Kreuk. in de maatschappij dus.

R. Ukker | 29-11-05 | 11:02

@zeurders
Inderdaad, loden leidingen er altijd als eerste uit rammen. Als dat niet kan (bv huurhuis) dan is doorspoelen de beste optie.

Lucifer | 29-11-05 | 10:58

@Lucifer: thanx voor de toelichting. Inderdaad niet onverstandig om in ieder geval even door te spoelen, maar ook bij doorstromen lost er nog steeds (inderdaad langzaam) wat lood op. Ik zou zelf toch niet met een gerust hart de loden leidingen in mijn huis laten zitten.

Zeurders | 29-11-05 | 10:56

LOL@LB

Lucifer | 29-11-05 | 10:54

@R.Ukker, Nee, je moet Josti eerst husselen, dus dan wordt het Tisjo, dat staat dan eigenlijk dus voor T'isjo, dus is het Jo. Jou hoofd ziet dus Josti en denk jij naar die band ,maar da's is niet zo want je moet dan de radio in je kies eerst uitzetten om dus niet chaotisch te denken. Of zoiets.

Lekker Belangrijk© | 29-11-05 | 10:52

Rukker: En wat is een "rare kreuk in de maatschappij" dan?

skcus-idlA | 29-11-05 | 10:52

@ R.Ukker,

Kennelijk vindt LB je een mongool, welk gedeelte snap je niet?

hama | 29-11-05 | 10:50

@Zeurders de loden leidingen zijn in de oude panden, het hoofdnet is van pvc. Op het moment dat het stilstaat in de leidingen dan krijg je geringe concentraties lood in het water en dus ook in het lichaam (= zoals je al zei schadelijk). Als je het door laat stromen is het contactmoment te kort om lood op te nemen en is het grootste gevaar geweken. Overigens dronken en bewaarden de oude Romeinen hun wijn in loden kannen, daar liepen zij loodvergiftiging van op. Kristal bevat soms ook vrij hoge concentraties lood, dus kijk altijd argwanend als iemand je kristallen glazen/ karaffen voorzet, hoe mooi het ook is.

Lucifer | 29-11-05 | 10:50

Het aantal mg lood dat in het menselijk lichaam voorkomt, verschilt per lichaam vanwege het gewicht. Daarom wordt de concentratie aangeduid in µg/ml. De hoeveelheid lood in bloed die niet critisch is, is door de American Conference of Governmental Industrial Hygiene vastgesteld op 30 µg/ 100 mL. Het wil dus niet zeggen dat iedereen die concentratie bevat. Dat is afhankelijk van enorm veel factoren. Onder andere wat je eet en drinkt en in welke ruimtes je verblijft. Al die dingen kunnen lood bevatten.
Wel is er een grens gesteld (threshold limit value) en die bedraagt 0,05 mg/m3. Deze concentratie zou het menselijk lichaam in principe tijdens een 40 urige werkweek kunnen verdragen.
Een concentratie die direct, dus een zeer korte blootstelling, zeer gevaarlijk en zelfs dodelijk kan zijn is 100 mg/m3.****

hans-1975-laptop | 29-11-05 | 10:50

Ach uiteindelijk leggen we allemaal het "loodje".

Buk-is | 29-11-05 | 10:50

Kleine hama's worden vanzelf groot. En hopelijk ook steeds slimmer.:-)

fuckje | 29-11-05 | 10:48

Interessant om te lezen over gemiddelde waarden in het bloed, in een wijk. Het dondert alleen niet op individueel niveau, zelfs niet als referentiepunt. Het niveau zonder lood van buiten het lichaam dient het uitgangspunt voor vergelijking te zijn, niet de gemiddelde waarde. Die laatste waarde is immers inclusief personen met een teveel aan lood. In dit geval wordt gesteld dat een aantal mensen op de totale populatie een verschijnsel heeft. Dat leidt tot een bepaald gemiddelde. Dat zou vervolgens tot de conclusie leiden dat iemand onder dat gemiddelde gezond zou zijn. Duidelijk gevalletje statistiek verneuqen.

Der Icebear | 29-11-05 | 10:47

@LB: Die snap ik even niet van je. Jij noemt mij een Josti?

R. Ukker | 29-11-05 | 10:46

"R.Ukker" Spitsvondige prestatie van deze josti.

Lekker Belangrijk© | 29-11-05 | 10:45

Dus als ik het goed begrijp leggen waterdrinkers eerder het loodje?

Zag je dat Fuckje, nog een woordspeling! jaja hama heeft het eindelijk begrepen hoor!

hama | 29-11-05 | 10:44

Hussel de letters van Ukker. Krijg je Kreuk. R staat voor Rare. Jou hoofd ziet het woord Rukker. en kortzichtig als je denkt. Denk je dat het richting sex bedacht is.
Maar dat is het niet.
Snap? Of ben ik gewoon te chaotisch om het goed uit te leggen op het moment?

R. Ukker | 29-11-05 | 10:43

@Lucifer: niet mee eens, lood accumuleert in het lichaam, en je raakt het niet meer kwijt. Dus ook kleine hoeveelheden zijn op de lange duur schadelijk.

Zeurders | 29-11-05 | 10:41

Geachte Rukker, Wat bedoel je met:
Jij pakt die naam op als sexueel doe je helemaal zelf.
R. Ukker. is gewoon als geintje richting de Rare Kreuk in de maatschappij. Je moet altijd verder kijken dan je neus lang is. Mijn naam heeft niks met sex te maken. Het is waar jou hoofd die het naar sex leid. Niet het mijne
Ik snap er geen hol van (excusé le mot).

skcus-idlA | 29-11-05 | 10:40

zweefvlieger 29-11-05 @ 10:37 * Schieten ze daar nog met lood? Ik dacht koper.
Dan is koper ook dodelijk!

hans-1975-laptop | 29-11-05 | 10:39

Gewoon eerst een minuutje je leiding door laten stromen voor je drinkwater gebruikt en je hebt nergens last van.

Lucifer | 29-11-05 | 10:39

@skcus-idlA 29-11-05 @ 10:26

Jij pakt die naam op als sexueel doe je helemaal zelf.
R. Ukker. is gewoon als geintje richting de Rare Kreuk in de maatschappij. Je moet altijd verder kijken dan je neus lang is. Mijn naam heeft niks met sex te maken. Het is waar jou hoofd die het naar sex leid. Niet het mijne.

R. Ukker | 29-11-05 | 10:38

Ik altijd met lood in m'n schoenen naar 010.

Lekker Belangrijk© | 29-11-05 | 10:38

@Van Rechts: ik heb het niet zelf bedacht, hoor, er zijn zelfs theorien dat het koken in loden potten en loden waterleidingen tot de val van het Romeinse rijk hebben geleid, omdat de leiders lichtelijk idioot werden.
http://www.sonic.net/kryptox/environ/lead/romans.htm
http://ancienthistory.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=ancienthistory&zu=http%3A%2F%2Fwww.nipissingu.ca%2Fdepartment%2Fhistory%2Fmuhlberger%2Forb%2Flead.htm

Zeurders | 29-11-05 | 10:38

Zucht, drink dan ook gewoon wijn of whisky.

Muxje | 29-11-05 | 10:38

Update het peerd van ome luuks is ook van lood. Wat kan mij het boeien of de waterleiding van lood, koper of pvc is dood gaan we toch eens! *Breekt zijn tuinpad op en zoekt de waterleiding* Ehhh lood is slecht belt de WMD hellup

hans-1975-laptop | 29-11-05 | 10:37

Dat is toch overal zo? Er zijn de laatste tijd nogal wat mensen doodgegaan aan acute loodvergiftiging, bijvoorbeeld al die criminelen. Pomp iemand vol lood en negen van de tien keer isie snel dood hoor.

zweefvlieger | 29-11-05 | 10:37

Nou... dan hoeven we toch alleen te wachten tot ze omvallen?

Klaploper | 29-11-05 | 10:36

@Hama Lood roest wel, maar vomt direct een oxidatielaagje dat de rest afsluit zodat het niet verder roest. Zie ook aluminium.

Lucifer | 29-11-05 | 10:36

@hama,
een woordspeling, gezien het topic. Duidelijk?

fuckje | 29-11-05 | 10:35

Ik heb wel eens last van een loden voet, is dat hetzelfde?

Lucifer | 29-11-05 | 10:35

eh, fuckje?, lood roest niet

hama | 29-11-05 | 10:33

@skcus-idlA, (whatever that may mean),
Ja, na een nacht goeie sex is mijn Brein weer helder. :-)

fuckje | 29-11-05 | 10:33

Brekend nieuws: fuckje zegt iets verstandigs!

skcus-idlA | 29-11-05 | 10:31

Alles is de schuld van de privatisering, zie ook de gas- en stroomstoringen.
Alles moet op een koopje, immers allerlei voetbalclupjes moeten zo nodig worden gesponsord, en de bazen dienen hun reeds overvolle portefeuilles nog verder te spekken, en wat er aan onderhoud nodig is zal hun aan hun loden reet geroest zijn!
Gas-, Water-, en Electriciteitsleveranties dienen staatsaangelegenheden te zijn, tegen zo laag mogelijke kosten, en zo veel mogelijk service en onderhoud. Het gaat immers om de eerste levensbehoeften van mensen? !!

fuckje | 29-11-05 | 10:29

Zonder lood had ik een andere nick gehad.

de visser | 29-11-05 | 10:29

meer lood richting 010 en andere achterstands wijken 070 - 020 west en van grote hoogte naar beneden flikkeren. Mag uiteraard ook per persoon geinjecteerd worden.

hillbilly | 29-11-05 | 10:27

Bovendien denkt "het volk" alleen maar aan sex, als ik de nicks hier mag geloven (rukker, fuckje etc.)

skcus-idlA | 29-11-05 | 10:26

Over lood gesproken:
"Waarschuwing voor moordaanslag op Wilders "........ De auteur van de mail schrijft in gebrekkig Nederlands dat Wilders het bericht serieus moet nemen, omdat hij op de lijst is gezet van de Hofstadgroep. "U word op het maand december vermoord. welke dag weet ik niet precies", staat er letterlijk...........
Volgens de afzender zijn er mensen die vanuit het buitenland komen om Wilders "op te ruimen". Ze hebben volgens hem ook alle informatie waar het Kamerlid verblijft. "Ik zelf ben een lid van de Hofstadgroep maar ben altijd tegen hun extreme plannen", stelt de internetter.......

de knutselallochtoon | 29-11-05 | 10:25

Er zijn ook nog weldenkende mensen in Noord Brabant. (ja ik ben een brabander)

Maarja om maar even op het topic te hangen. De loden leidingen moesten een aantal jaar geleden toch al uit de grond? of hebben de mensen daar gewoon weer een manier gevonden om subsidie te krijgen en te zeggen dat nederland racistisch is?

R. Ukker | 29-11-05 | 10:23

Het volk is gek (en kan niet spellen), en Balkenende ook. Ik wil graag verstandige en intelligente mensen in de politiek die niet zo luisteren naar naar "het volk", maar gewoon doen, wat ze moeten doen: regeren, besturen, de boel draaiende houden.

skcus-idlA | 29-11-05 | 10:22

@Josina K,
gelukkig zijn er nog steeds weldenkende mensen, ook in het mooie Grunn.

fuckje | 29-11-05 | 10:21

R. Ukker geeft mooi aan hoe gelijk Fuckje heeft.

Josina K | 29-11-05 | 10:19

@ Frozenhenk : FYI in de Verenigde Staten is het gebruik van loodhoudende benzine al in 1973 (jaaa 1973) verboden in de Clean Air Act.
Aleen de achterlijke Europese Gemeenschap met z'n Spaanse, Franse en Italiaanse auto-industrie heeft lood in benzine pas een kleine tien jaar geleden uitgebannen.

V.w.b. de loden waterleidingen; voor zover mij bekend hadden / hebben ? we hier een NL een subsidieprogramma voor de vervanging van loden leidingen.

theo-is-dood | 29-11-05 | 10:18

@Zeurders 29-11-05 @ 09:52

Dat de Romeinen in lood kookten lijkt me sterk; lood smelt namelijk nogal snel.
Wel is het zo dat de Romeinen óók loden waterleiding hadden en inderdaad liepen nogal wat Romeinen met een loodvergiftiging rond.

Van Rechts | 29-11-05 | 10:17

@skcus-idlA 29-11-05 @ 09:58:
Dus jij bent tevreden met JP Balkenende op het moment? Jij bent tevrede met de gang van zaken tegenwoordig?
Ik denk dat jij de strond uit je ogen en je oren moet vegen. Ik ben een LPF stemmer. Zoals Pim het wou doen was het goed. Alleen jammer dat de rest van zijn partij het niet heeft doorgezet. EN natuurlijk jammer dat balkenende het kabinet stiekem liet vallen toe bernhard overleden was. Die wou LPF uit de kamer. Is hem gelukt. Nu kunnen ze weer doen wat ze altijd doen. NIET luisteren naar het volk...

En nu ontopic: Loodvergifteging is nooit leuk. Ik wens niemand een dood door loodvergifteging toe. Maarja in sommige gevallen mag het langzaam en pijnlijk zijn...

R. Ukker | 29-11-05 | 10:15

Tis mij allemaal lood om oud ijzer.

van Bimsbergen | 29-11-05 | 10:15

Flauw.... Erg flauw!

Trebax | 29-11-05 | 10:13

Nee, niet chago, gewoon gelijk hebben.

skcus-idlA | 29-11-05 | 10:11

@skcus-idlA,
als je chagrijnig wil wezen, doe dat dan ergens anders, keej?

fuckje | 29-11-05 | 10:08

het beste is om het hele gebied in quarantaine te zetten met een groot hek erom heen

Mellorenz | 29-11-05 | 10:08

Woordgrapjes zijn zeau D-Day 2005.

skcus-idlA | 29-11-05 | 10:05

de loden jas komt weer helemaal terug, let op mijn woorden... of zijn die kinderen uit het lood geslagen?

kuifjes | 29-11-05 | 10:03

@Zeurders
Je link is wél toepasselijk op de stichting; anti-sociaal, aantasting van denkvermogen enz, enz, :-)

linksisooknietalles | 29-11-05 | 10:02

@skcus-idlA

Nee, de tolerantie druipt er bij jóu vanaf, zullen we zeggen.

linksisooknietalles | 29-11-05 | 10:00

@linksisooknietalles: Brein zit overal, pas maar op! ;)

Zeurders | 29-11-05 | 09:59

Gelukkig de hoerenlook mag blijven bij MTV en TMF

Mellorenz | 29-11-05 | 09:59

LPF-stemmers hebben een ander probleem: stront in hun oren, schijt in hun ogen, race-kak in hun broek. Het grote verongelijkte deel der nederlanden: wel zeiken, maar zelf iets veranderen ho maar. LPF stemmers zijn ook altijd degene die vinden dat zero-tolerance helpt, MAAR niet voor hun zelf.

skcus-idlA | 29-11-05 | 09:58

@Zeurders

Zit Brein in 010 dan?

linksisooknietalles | 29-11-05 | 09:56

@Zeurders,
Antillianen en KaapVerdianen waren geen LPF- LR stemmers.
Dat was het weldenkende deel van de bevolkings van Rotterdam.

fuckje | 29-11-05 | 09:54

Was al een probleem bij de Romeinen die in loden potten kookten: lood tast het Brein aan.
http://www.fi.edu/brain/metals.htm#effectlead
Zou er een verband zijn met het massaal stemmen op de LPF een aantal jaartjes terug?

Zeurders | 29-11-05 | 09:52

Logisch dus dat ze voor hun jonge dood nog zo veel mogelijk willen neuqen.
Die loden pijpjes hebben die jochies niet voor niets tussen hun beentjes.

fuckje | 29-11-05 | 09:48

Oost West, 010's lood Best!

FruitmandjeXL | 29-11-05 | 09:43

juist, het is de schuld van het waterleidingbedrijf, dat de gehele planeet tot 10 jaar terug op loodhoudende benzine reed en dat dat nogsteeds terug te vinden is is natuurlijk een lulverhaal,

frozenhenk | 29-11-05 | 09:40

Gaat niets boven een loodwit geverfde flat met loden leidingen

pieterjan | 29-11-05 | 09:40

Kauwgom is zoooo 1989....
Een bullit tussen je kiezen is tha bomb!

Kakbouter | 29-11-05 | 09:39

Dus lood is Oke, in ieder geval in achterstandswijken.

osama bin laden | 29-11-05 | 09:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken