Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sinterklaas en zwarte piet...

Bla bla blaaaaaaatDames en heren, u dacht dat Sinterklaas niet bestond? Welnu, hij bestaat wel degelijk. Hier zit ie, achter de tafel. Een historisch fragment uit de oude doos van een jonge Hans Wiegel die Joop den Uyl even op zijn plaats zet. Gisteravond in Zomergasten uitgekozen door de zwaar bouncende strafpleiter Willem Anker. Ach, toen was geluk nog heel gewoon. Tegenwoordig moeten we genoegen nemen met types als Hilbrand Nawijn. Zet hem tegenover een zeurende negert en meneer toont zijn ware aard...

Reaguursels

Inloggen

Schande van de racisten die het hier voor die clown van een nawijn opnemen.
Jullie laten jezelf wel kennen.
Daarmee beanwoorden jullie gelijk die vraag van Makkinga; hier in Nederland mogen inderdaad nog veel lesuren worden gestoken in educatie over onze (wrede)rol bij de koloniale slavernij zodat daarover meer bewustwording kan ontstaan en dom gezwam gedeeltelijk zal uitbannen........
Daarmee is zelfs Makkinga's afkomst niet te verklaren, en of hij wel of niet een koloniaal verleden heeft, maar het zal een hoop schelen........

MAXIMO | 23-08-05 | 21:31

ik lul ook maar wat 23-08-05 @ 10:53
Sjeesus dat was inderdaad een geniaal fragment indertijd!
Jammer dat Gs toen nog niet bestond!! ;)

Pannie | 23-08-05 | 17:09

Ik had liever het fragment gezien, waarin Wim Kok de PC probeert te bedienen met de muis, omdat hij dacht dat het de afstandsbediening was. :-)

ik lul ook maar wat | 23-08-05 | 10:53

In Ierland bestaat na 300 jaar nog een mars. Ik vind dat zielig. Ik vind het nog zieliger als mensen tegenwoordig op basis van de huidskleur anderen een beschuldigende vinger gaan toesteken. Die man tegenover Nawijn is een racist. En een erg domme omdat hij van zichzelf niet eens door heeft.

Roberto Fransisco | 23-08-05 | 09:59

In Ierland bestaat na 300 jaar nog een mars. Ik vind dat zielig. Ik vind het nog zieliger als mensen tegenwoordig op basis van de huidskleur anderen een beschuldigende vinger gaan toesteken. Die man tegenover Nawijn is een racist. En een erg domme omdat hij van zichzelf niet eens doorheeft.

Roberto Fransisco | 23-08-05 | 09:59

@ Galileo
En als Hitler er niet was geweest zouden we hier met al die joden zitten.

En als die atoombom niet was gevallen was het mischien nog steeds oorlog.

En als we geen slavernij hadden gehad zou de derde wereld een eerlijke kans hebben gehad om zich vandaag de dag in een betere finaciele positie te bevinden.

En als ik deze log niet zou hebben gelezen zou ik niet zo walgen van alle vieze racisten hier. bha!

rock | 23-08-05 | 09:11

Nawijn is de Nawee van Flipje van de Frieten,dus noemen wij Nawijn danmaar Flipje van de Betuwe!
Een zwart uniform met de letters NSE zou hem wel staan kan hij bij Beau van Talpa gaan solliciteren!

nummertje | 23-08-05 | 08:54

Van Holland houden is zooo 1988

schoft | 23-08-05 | 01:00

Sinterklaas kwam trouwens uit Turkije (om toch nog maar wat zinnigs aan deze discussie toe te voegen ;-).

Hatseflatse | 23-08-05 | 00:43

Makelijk hoor zeiken op Nawijn, de linkse macht probeert eerst de jonge jeugd te beivloeden die zijn nog week in de hersens maar als ze ouder worden worden ze ook wijzer, dus NAWIJN IS OK en heeft het beste voor met iedereen , is het nou echt zo moeilijk om van Holland te houden

magic mike | 23-08-05 | 00:29

Als we geen slavernij hadden gehad, was die negert er niet geweest. Geen speld tussen te krijgen lijkt me?

Galileo | 22-08-05 | 22:42

@quickshare. Je hebt de meest onzinnige en kortzichtige bijdrage in dit hele rijtje. Slavernij is zo oud als het oudste beroep en bestaat nog steeds tot en met vandaag de dag. En schrik niet: het bestaat over 100 jaar ook nog.

Roberto Fransisco | 22-08-05 | 21:15

Wouter Bos en die andere populisten hebben een geschiedenisboek. Gefeliciteerd. Maar weten ze ook hoe de cacao tegenwoordig wordt geoogst met slaven, de bling bling onder dwangarbeid wordt gemaakt en de textiel in achteraf krotten in Guangzhou (China). Met dit soort lieden op een festival wordt de jeugd geindoctrineerd met een beperkte kijk op de geschiedenis, en de waarheid over het heden wordt niets verteld. Om maar te zwijgen dat het juist minderheden zijn die zich nog het minst bekommeren om het lot van de armen in ontwikkelingslanden, maar wel klagen over het lot van hun voorouders. Schandalig hypocriet.

Roberto Fransisco | 22-08-05 | 21:08

@quickshare

Volgens mij hadden de romeinen al slaven, ook de koran en de bijbel hebben het over slaven. Beetje onzin dus om te denken dat alleen Hollanders slavenhandel dreven. Daarnaast is het ook wel net zo eerlijk te bedenken dat de gewone zeelui in dienst van de VOC een kans van 1 op 3 hadden om te sterven tijdens een reis, gemiddeld dus drie zeereizen per zeeman. De gewone man profiteerde echt niet van de slavenhandel. Tegenwoordig zijn er nog steeds slavenmarkten in de westelijke Sahara. Niet dat ik bijv. de slachtpartijen van Coen wil bagataliseren, maar om nu te doen alsof ik als blanke Hollander anno 2005 iets met slavernij te maken heb vind ik belachelijke linkse weg met ons praat

Hammiehetvarken | 22-08-05 | 20:30

Ja hoor Quickshare de dijken hier zijn aangelegd door slaven. En daarna hebben ze de polders leeg moeten pompen. En koeien melken natuurlijk...

Pannie | 22-08-05 | 20:27

@ quickshare
Warm he, zo'n boetekleed? Je zou er bijna schreeuwerig van worden.
Heel terecht ook, dat schuldgevoel. Hel ende pest, het was bijna gisteren dat ik nog op de houten V.O.C. kotter langs Kaap de Goede hoop ging, blanke duivel die ik er ben. Vind jij peper ook zo duur? En wat vind jij van de Amerikaanse onafhankelijkheid? Ik hoop dat die Spanjaarden en Fransen ook maar meedoen.
Leve de koningin!

Jean-Jaques Appelque | 22-08-05 | 19:59

Wat is er mis met de opmerking van Nawijn: Als de Batavieren er niet waren geweest had nu nog een moeraslandje geweest.

Volgens mij heet die negert Makkinga (what's in the name?).
Een negert uit Friesland: toppunt van integratie?

Nooit meer slapen | 22-08-05 | 19:49

Makkelijk hoor, als je als Wiegel zijnde zo je respect moet opbouwen om een punt te maken door een ander te citeren.

Marten | 22-08-05 | 19:48

@Hammiehetvarken
De westerse wereld was ook de enige, en met name de Nederlanders, die slavernij wel handig vond. Dus dat ze het afschaffen is echt niet zo'n compliment

quickshare | 22-08-05 | 19:47

@ROBUSTUS
Als er geen slavernij was geweest had iedere negert nog lekker onder een palmboom gezeten. Maar neeeeee.... Komt er z'on vette roodharige koloniaal aan land en koopt de inheemse bevolking om met kraaltjes en spiegeltjes. Nederland krijgt z'n verdiende loon, eikel! Voor elk jaar slavernij en kolonialisme boet Nederland nu! Bot bekende iig de zwarte bladzijdes die Nederland heeft en bood daarvoor z'n excuses aan in Indonesie. Daar mogen Balkenende en Beatrix wel een voorbeeld aan nemen. Stelletje rukkers!

quickshare | 22-08-05 | 19:45

Anker die BOUNCED??? Heb je eigenlijk wel gekeken naar dat programma of bedoel je het - zeeeeeeer - figuurlijk. Zelden zo'n echte advokaat gezien, zelden iemand als 'publiek figuur' horen spreken en zeau zijn woorden zien afwegen.

Goed, da's intelligent tegenwoordig. Maar Bouncen???

TM | 22-08-05 | 19:33

Een Kaapverdische Gangband ?

Hammiehetvarken | 22-08-05 | 18:50

Ik vind dat ze heel dat racistische Lowlands af mogen schaffen trouwens. Er is daar nog nooit een Turk of Marokkaan in het publiek gesignaleerd, wat wil je ook met al die 100% blanke lutserbandjes. Waarom staan daar nooit Kaapverdische, Turkse, Antilliaanse of Marokaanse bands? Die mensen wonen ook in Nederland!
Er stond geloof ik welgeteld EEN gemixte hiphopband.
Maarja het zijn allemaal van die draaitafeldemagoog socialisten daar natuurlijk...

Pannie | 22-08-05 | 18:45

Ik vind dat ze heel dat racistische Lowlands af mogen schaffen trouwens. Er is daar nog nooit een Turk of Marokkaan in het publiek gesignaleerd, wat wil je ook met al die 100% blanke lutserbandjes. Waarom staan daar nooit Kaapverdische, Turkse, Antilliaanse of Marokaanse bands? Die mensen wonen ook in Nederland!
Er stond geloof ik welgeteld EEN gemixte hiphopband.
Maarja het zijn allemaal van die draaitafeldemagoog socialisten daar natuurlijk...

Pannie | 22-08-05 | 18:40

Sinterklaas is geen turk. Het is een Armenier.

Nageboorte | 22-08-05 | 18:30

En dan nu de waarheid over slavernij:

De westerse beschaving is de eerste beschaving in de geschiedenis die de slavernij heeft afgeschaft !

(het moest een discussie in one-liners zijn, dit lijkt mij de beste )

Hammiehetvarken | 22-08-05 | 18:24

Ja, dat keek ik gewoon even, hoe ongelovelijk saai en zijn depressie-overdragend die Wim Ankert ook was tussen haakjes.

lucas88 | 22-08-05 | 18:05

@JJ Appelque
Dat wilde ik ff weten! Bedankt

@Ruthie
Kijk, zo kan het ook... vraag->antwoord.
En die smilies van jou, die neem ik net zo serieus als de rest van je geblaat, je had je bij ons vorige 'treffen' al laten kennen als een zeikerd 1e klas, die als het erop aan komt iemand niet van repliek kan dienen. Ja, ik was daarnet sarcastisch!
=D

Grazert | 22-08-05 | 17:14

@ sukkel
Bouncen = op en neer gaan. Dus: de zwaar 'neukende' Anker. Alleen is het hier dan weer positief bedoeld, denk ik. Bouncen = rocken, dus.

Jean-Jaques Appelque | 22-08-05 | 17:04

Keb Anker gezien bij ZomerG. Geweldig!
Maar net als Grazert: wat's bouncen?

Sukkel | 22-08-05 | 16:56

@Grazert
Nou, vanavond dan maar eens bestuderen wat bouncen en die gekke smilies op dat vreemde internet betekenen, niet. Ze zeggen dat je er de hele wereld mee bereiken kan. Ja, heus.

Ruthie Lingle | 22-08-05 | 16:51

Slavernij. kopen - verkopen. Er is zoveel onrecht in de wereld.(nu en toen). Nu vele generaties later ga ik (blanke)me er echt niet verantwoordelijk voor voelen! Alle mensen die nu hier in Nederland wonen hebben voordeel van het geroofde zilver en specerijen, eeuwen geleden door "onze" zeehelden.

wILL | 22-08-05 | 16:48

in herhaling : Nawijn weer gelijk ...

zinloosgekweld | 22-08-05 | 16:36

Als de indianen harder hadden gewerkt op de plantages, hadden we die negers niet nodig gehad. Dan zouden er nu tipi's in de 'ghetto's' staan.

Jean-Jaques Appelque | 22-08-05 | 16:34

@tosti 22-08-05 @ 16:10
Tsja, ik heb ook niet beweerd dat er op de universiteit geen sukkels rondlopen.
.
@verbatim 22-08-05 @ 16:27
Gelijk heb je, als je ergens de beste in bent, moet je geen plaatsen opzoeken waar ze je kunnen overtreffen.

blawablawa | 22-08-05 | 16:32

@ blalbalal (oid)

Gelul, ze hebben politieke steun gegeven en dan kun je niet achteraf beweren dat je tegen was. Verder ben ik niet bekend met de kwaliteit van de Wibra, daar lopen mij teveel types zoals jij.

verbatim | 22-08-05 | 16:27

@Ruthie
M'n respect voor je strategisch inzicht blijft groeien! Eerst een loze kut-opmerking maken en dan later roepen dat het een geintje is... bril-jant!

Grazert | 22-08-05 | 16:26

Aaaarg,

Wat een ongelofelijke, ... deze vent is toch gewoon (behalve te dik) niet te filmen.

szol2001 | 22-08-05 | 16:24

Geschiedenis: Wat was erger, een blanke die een negert koopt of een negert die een andere negert aan een blanke verkoopt?
Ook erg: De JODEN hebben een andere jood aangewezen om door de romeinen (zeg maar wat later de maffia is geworden) aan het kruis te laten spijkeren. Deed heel erg zeer maar het leverde wel 't christundom op en de christenen verbrandden de ketters in hapklare brokken, hetgeen me ook erg pijnlijk lijkt.

Toch leuk, zo'n discussie over politieke actualiteit op 'n popfestival...

tichtus | 22-08-05 | 16:24

@verbatim 22-08-05 @ 16:20
Ja, als je met zijn allen aan elkaar geketend in het water wordt gegooid, zul je met zijn allen moeten zwemmen. Ik snap dat de PvdA je niet ligt, maar je redenatietalent is van wibra kwaliteit.

blawablawa | 22-08-05 | 16:23

@Draaitafel Demagoog 22-08-05 @ 16:16

Het is toch ook ronduit schandalig en zeau politiek inkorrekt om een negert een negert te noemen, wie is er dan dus een racist????
Knuffel lekker door.

KaiserSoza | 22-08-05 | 16:22

Bij Nawijn moet ik helaas altijd denken aan één van de acteurs uit de "Huilende professor" uit de reeks met de welbekende B&A Van Tor. Maar afgezien van dit jeugdtrama, wat is nu precies het schokkende aan de uitspraak van Hilbrand? Volgens mij wordt in sommige reacties hierboven realisme met racisme verward. O ja, en genuanceerd zijn is zoooo flower power!

Kapitein Stijlvol | 22-08-05 | 16:21

@Draaitafel Demagoog, hoezo 'dat zou je willen'? Ik denk dat ik zelf wel weet wat ik zoal doe met mijn leven of niet soms? En iemand die iets rechtser lult dan jij is nog niet direct een rascistisch zwijn hoor.

tosti | 22-08-05 | 16:20

jammer dat je dat stukje van voordat Nawijn aan het woord kwam niet ziet. Wouter Bos beweert dat zij altijd tegen de oorlog in Irak zijn geweest, want hij wist dat dat de wereld niet veiliger zou maken. Alsof de PvdA de oorlog niet politiek steunden. Maar goed je speelt toneel of niet he..

verbatim | 22-08-05 | 16:20

@Grazert: "Ik wou dat ik zo eloquent was!"
Tja, niet iedereen is ermee gezegend.

Mens lighten-up, neem toch niet alles zo serieus en zwaar.

Ruthie Lingle | 22-08-05 | 16:20

dat zou je willen tost .. en idd fuckje voor nawijn is een negert een negert .. zo'n rascistisch zwijn is het wel ja !

Draaitafel Demagoog | 22-08-05 | 16:16

@Jaymz Blonde 15:35

De echte Sint Nicolaas - de bisschop van Mira, inderdaad in Turkije - overleed in 366. De onechte, door Wiegel bedoelde, in 1987.

Succes met de rouwverwerking!

redelijk toch | 22-08-05 | 16:12

@. blawablawa 22-08-05 @ 16:07

Nee hoor, ik heb zojuist een universitaire studie afgerond en heb zicht op een goede baan. Maar toch bedankt dat je me even in een hokje drukte!

tosti | 22-08-05 | 16:10

@Ruthie Lingle
Wow, keiharde comeback... Daar heb ik niet van terug! Bedankt dat je me zo op m'n plaats hebt gezet, dat had ik net nodig. On-topic en relevant... ik wou dat ik zo eloquent was!

Grazert | 22-08-05 | 16:08

@tosti 22-08-05 @ 16:04
Als je dat onder humor schaart, ben je vast van het type dat meteen is gaan werken na mavo-c

blawablawa | 22-08-05 | 16:07

Ik mag die Nawijn wel, het kan mij niet gauw rechts genoeg zijn. En hij heeft nog droge humor ook :P

tosti | 22-08-05 | 16:04

@Grazert
Misschien dat die info te vinden is in een foldertje van de man waarvan je net zijn kraampje hebt omver geluld. :)

Ruthie Lingle | 22-08-05 | 16:03

Er werd gisteren in het programma Zomergasten verteld dat er onder de statements van Wiegel door de media applaus was gemonteerd dat bedoeld was voor den Uyl. Dat was nog eens een sterk staaltje televisie.

Ayaan | 22-08-05 | 15:58

@zweefvlieger 15:43

Mee eens. Eerst lopen uitdagen en dan verontwaardigd zijn dat iemand een scherp antwoord teruggeeft. Selectief, selectief.

Trouwens die (linkse) gozer daarna was helemaal lachen, ja hij was wel geïnteresseerd in politiek, maar hoe en wat precies "... euh ...". Wat een loser.

Ruthie Lingle | 22-08-05 | 15:57

Om toneel te spelen moet ie eerst leren wat overtuigender over te komen.

-273,15°C | 22-08-05 | 15:51

Meestal fileert Geenstijl genuanceerde types als Win Anker? Hij probeert toch juist de moordenaar te verdedigen? Om lage straffen te krijgen? De natuurlijke vijand van de Telegraaf ! ( en dus Geenstijl lijkt mij ).

basszje | 22-08-05 | 15:49

@Robustus als er geen slavernij was geweest, was Nawijn nu, gezien zijn hersencapaciteit, een uitkeringstrekker geweest.

Een uitkering he Neuzel,wat heb jij?uitkeringstrekkertje.

mefke | 22-08-05 | 15:45

Het is natuurlijk een kutopmerking, maar die negert maakte het er ook wel naar en Nawijn heeft gelijk. Maar ik zal echt niet op hem stemmen.
Overigens ook niet op die boskabouter die daar zat, want die heeft ook geen hersens in zijn kop. Die kan beter gaan toneelspelen.

zweefvlieger | 22-08-05 | 15:43

Om nou te zeggen dat types als Nabier de mening van de gemiddelde Nederlander werwoordt...
Dan is dat òf onzin, of ik ken niet zo veel gemiddelder Nederlanders (om van mezelf maar niet te spreken).

-273,15°C | 22-08-05 | 15:42

Zal wel een domme vraag zijn, en misschien snap ik het niet omdat ik die fragmenten niet op m'n scherm krijg, maar wat de FOK is 'bouncen' nou weer?
Ik word te oud...

Grazert | 22-08-05 | 15:41

Waarom werkt de stream niet?

zaadschieter | 22-08-05 | 15:36

Sinterklaas toch niet dood? Dus die hele traumatische verwerking om die pedofiele turk die ik in m'n jeugd moest doormaken is voor niets geweest? RIAAAAAGGGG!!! Boehoee, snik, snuf. Het komt ineens weer allemaal boven.

Jaymz Blonde | 22-08-05 | 15:35

@ROBUSTUS 22-08-05 @ 14:34
Zo zie je maar dat gelijk hebben en dom zijn prima samengaan.

blawablawa | 22-08-05 | 15:34

@MAXIMO,
je kent toch het Motto van Nawijn:
Een negert is een negert!

fuckje | 22-08-05 | 15:33

altijd leuk, mensen te zien die de voorgeschreven meningen uitdragen om het wij gevoel te verstreken.

SloopKogel (wie zijn | 22-08-05 | 15:31

Je moet er maar willen zitten als Nawijn zijnde tussen de linkse rocknrollerts die na elke scheet van Wouter Bos de handjes stukklappen. Daarbij opgeteld die zuigende neger van het lagerhuis en je hebt een leuke quote van Nawijn.

de Kraai | 22-08-05 | 15:31

Die zwaar bouncende Anker is echt zo'n tiepje die gezellig zijn geit mee naar het café neemt.
Komende zomergasten. Hoopelijk wordt daar pas echt gebounced!

Traag | 22-08-05 | 15:30

@style, platgewalste paden, fok!-ers zijn er gek op.

Lekker Belangrijk© | 22-08-05 | 15:28

ach in die tijd was politiek vooral een kwestie van elkaar de loef afsteken. inmiddels is het allemaal wat zakelijker geworden.

Rabarberke | 22-08-05 | 15:23

Wel even erbij vermelden dat er in het fragment van Den Uyl en Hans Wiegel is geknipt en dat het applaus voor Den Uyl achter Wiegel is geplakt en omgekeerd.

stevwonder | 22-08-05 | 15:19

Nu in de aanbieding!

Joop B. | 22-08-05 | 15:16

Er zijn van die onderwerpen opp GS, waarbij de reaguursels dermate platgetreden paden bewandelen dat je je in de hoogstijdagen van Wiegel waant

Een grote gaap voor deze topic.

style.councillor | 22-08-05 | 15:15

Het antwoord van Nawijn had scherper gekund. De slaven uit Afrika werden uitgekozen en aangeleverd door de stamoudsten aldaar. De lastigste family's, vijanden en gevangenen werden verkocht aan de slavenhandelaren.

wILL | 22-08-05 | 15:14

@pietro
Je moet Windows Mediaplayer of Realplayer gebruiken, dan werkt het wel. Alleen kan de server van Nova de drukte niet echt meer aan volgens mij.

de Meelman | 22-08-05 | 15:14

Haha als Sander .. ( van mtv ) aan t woord is, breekt er een een man in op de achtergrond.. Hij verschaft zichzelf op onrechtmatige wijze toegang!
Wat een lul die Nawijn, bah!

Blue-one | 22-08-05 | 15:14

Sinterklaas=kindervriend=pedofiel.....

Chocoprins | 22-08-05 | 15:13

@Puntenslijper
Ik geloof niet dat de gemiddelde blanke Nederlander eruit ziet als Nawijn (je moet niet alleen van jezelf uitgaan) en het feit dat jij die mening deelt is een zware belediging jegens die gemiddelde blanke Nederlander. Tenzij je de gemiddelde blanke Nederlander vindt lijken op een bijna exploderende pad met een kikker in z'n keel.

Keez | 22-08-05 | 15:06

@pietro nee

neuzel | 22-08-05 | 15:05

Nawijn = De Chileen???

Michiel de Ruyter | 22-08-05 | 15:05

He waarom kan ik dat bestandje van Nawijn niet afspelen, is het 182 kb? Ik heb het hier eigenlijk wel vaker dat winamp of win media het niet kan afspelen.... kan iemand mij helpen?
Hans kon ik wel afspelen, geweldige vent!

pietro | 22-08-05 | 15:03

tja .. wat hij eigenlijk wilde zeggen is dat als de
slavernij er niet was geweest, hij daar ook niet had gezeten .. maar drew heeft natuurlijk een punt .. dat nawijn niet serieus antwoord kan geven spreekt vooral tegen meneer nawijn .. maarja what elke is new .. dat het een tyfus rascist is hoef ik niemand hier meer uit te leggen .. en dat dergelijke mensen niet op het onderwerp ingaan als in normaal gesprek is ook niet meer bijzonder .. dus nekschot lijkt me weer voldoende .. next !

Draaitafel Demagoog | 22-08-05 | 15:01

@PMS
inderdaad als GastArbeiders, tijdelijk dus.

Mazzel | 22-08-05 | 15:01

haal op het doek voor barbapapa...

rohypnol | 22-08-05 | 15:01

zo had Pim het gewild...

klaarsz | 22-08-05 | 14:58

Ik heb er echt om moeten lachen! Die nawijn heeft wel humor. Ennnnnn geen woord gelogen

Chinuk | 22-08-05 | 14:57

Hebben we eindelijk eens een politicus die eruit ziet als de gemiddelde blanke Nederlander en ook dezelfde mening verwoordt is het nog niet goed.

Puntenslijper | 22-08-05 | 14:56

Duidend op vluchtelingen...
Nawijn had inderdaad gelijk. Tijdens de koude oorlog is er enorm geinvesteerd in Africa, met name in allerlei dictators en bijbehorend oorlogstuig om de 'vrij van het koloniale' te beschermen tegen het oprukkende rode gevaar of het alles vernietigende imperialisme. Die investeringen krijgen we sinds de laatste 15 jaar terug.

de Japanner | 22-08-05 | 14:56

@head honcho
'Ik vind dat je ongedierte van zo'n paard krijgt'

Joop B. | 22-08-05 | 14:54

-weggejorist-

its-hammertime | 22-08-05 | 14:52

ik vond dat stukje van die man die een paard in z'n tuin had staan een stuk leuker eigenlijk.

head honcho | 22-08-05 | 14:51

Heerlijke historische tv! Dat zouden meer mensen moeten zien!!

fuckje | 22-08-05 | 14:49

@Robustus als er geen slavernij was geweest, was Nawijn nu, gezien zijn hersencapaciteit, een uitkeringstrekker geweest.

neuzel | 22-08-05 | 14:45

Sinterklaas is eigenlijk een excuusblanke. In het oorspronkelijke verhaal komt ie helemaal niet voor!
Maar dat vonden de Germaantjes niet leuk. Maar om hem dan direct de baas te maken...

loekieloek | 22-08-05 | 14:45

het was juist de VVD die eiste dat buitenlanders naar Nederland moesten komen!

pms | 22-08-05 | 14:37

gaan we nu nieuws recyclen? ;)

Stylzz | 22-08-05 | 14:36

Sinterklaas is dood en wij zitten met de zwarte pieten!

redelijk toch | 22-08-05 | 14:34

Hij heeft toch gelijk?

Als er geen slavernij was geweest hadden de meeste negerts hier waarschijnlijk niet gezeten en van de 'sociale welvaart staat' kunnen profiteren.

ROBUSTUS | 22-08-05 | 14:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken