Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Identificeer jezelf!

Het gaat lekker met de identificatieplicht. De wet, ingesteld om Nederland veiliger *kuch* te maken, blijkt nogal wat irritatie op te wekken bij jullie. De enige die er tot op heden beter van is geworden, is de staat zelf. Zo zijn er het afgelopen half jaar maar liefst 40.000 mensen op de bon geslingerd omdat zij geen identificatiebewijs op zak hadden. Ongeveer tien procent van de bonnen ging naar bReEzAh’s. De Nationale Ombudsman stelt nu een onderzoek in. Met name het uitschrijven van twee bonnen kan op weinig begrip rekenen. En dus gaat Nederland massaal in beroep. Maar liefst 30 procent pikt het niet, waardoor het Justitieapparaat dreigt te bezwijken. Foei, ga jullie schamen! UPDATE: En ondergetekende gaat zich ook diep schamen.

Reaguursels

Inloggen

Over enkele weken in het nieuws (mocht het toch nog goed weer worden...): gemeente Den Haag heeft begrotingstekort opgelost door op strand Scheveningen controle op identificatieplicht uit te voeren.

TromboneFreakus | 21-08-05 | 17:28

Gewoon iedereen een streepjescode geven bij de geboorte,door middel van tatoo!
Zijn we ons hele leven af van die leges kosten!

nummertje | 21-08-05 | 09:06

De pliessie moet geen respect afdwingen maar verdienen. Goed ID van......

kansatsu | 21-08-05 | 01:30

Net terug uit de US. Voordat ik het vliegtuig in mocht ben ik drie keer gechecked (mijn neushaarschaartje kwam niet door de controle.) Ik de US werden mijn vingerafdrukken digitaal opgeslagen alsmede een oogscan. Overdreven? Welnee standardprocedure.
Terugkomst in 0031: een goedwillende douanier kijkt even half in mijn paspoort. "Loopt u maar door". Tjonge, wat voel ik mij veilig in dit land. Wat mij betreft kunnen die controles op ID hier nog veel intensiever. En daar hoort respect voor politie wat mij betreft ook bij, maar die moeten ze dan wel zelf afdwingen.

Dokter Spin | 20-08-05 | 13:34

Gewoon keihard aanpakken die gasten. Wat is er nou op tegen om je rijbewijs of idkaart bij je te dragen. Ja, je kan dan niet annoniem een bushokkie slopen of andere rotgein uithalen. Zwartrijden wordt ook moeilijker. Dus moeten de boetes maar 10x hoger worden als je zo'n ding niet bij je hebt. Slap kudtland dit. Weet je wat je in zwitserland voor geldstraf krijgt als je met 1 biertje teveel in de auto zit??
Zfr 45.000 =± Euro 29.000, Rij je daar 30Km te hard dan moet je een jaar brommen plus Euro 2.000 betalen. Laat je het wel uit je hoofd.

BitchSuperSoaker | 20-08-05 | 12:36

wie ben ik ?

frenske | 20-08-05 | 09:30

Hoeveel boeven zouden ze nu al met dat ID-plicht-wet-gezeik gepakt hebben?

Juist.

Afschaffen die hap.

patricksavalle.com | 20-08-05 | 00:36

Zolang ons dienders' inspanningen vooraf meegeteld worden in de begroting van volgend jaar, heb ik geen vertrouwen in dit soort veiligheidsmaatregelen.

Mij bekruipt toch altijd weer het gevoel dat, met elk nieuwe regeltje waar we als burger rekening mee moeten houden, het voornaamste doel is het spekken van de staatskas

Pjeutr | 19-08-05 | 22:30

@Mokum Deze id-terrorist komt naar je toe deze zomer. Je kunt me herkennen aan mijn bivakmuts en explosieve gordelroos.

Gavrilo | 19-08-05 | 20:31

@Gavrilo: Je bent een topcrimineel. Als ik jou was zou ik me de komende weken niet laten zien op de Apollolaan in het altijd mooie, vriendelijke en veilige Am*dam.

;-)

Mokum Kosher | 19-08-05 | 19:53

Alsof zo'n id-kaart gratis is. Ik heb al geld betaald voor een paspoort en ben echt niet van plan om nog een keer te betalen voor nog eentje omdat die wel in mijn portemonnaie past. Als dat betekent dat ik een crimineel ben dan zo zij het.

Gavrilo | 19-08-05 | 19:29

houdoe en bedankt! 19-08-05 @ 18:30
Koop gewoon zo'n identiteitskaart vent, formaat giropas en waterproof. Vervangt trouwens door vrijwel heel Europa het paspoort.

Pannie | 19-08-05 | 18:43

Tm altijd handig als de politie bij een verdenking gelijk je identiteit kan weten ja. Het heeft mij al zeker 2 keer een reisje politiebureau gescheeld.
Volgens mij heb je in zo'n beetje heel de wereld identificatieplicht trouwens??
En dan krijg je misschien geen boete, maar moet je wel mee naar het bureau, (of wat daar voor door moet gaan)

Pannie | 19-08-05 | 18:39

Eigenlijk best wel een kleine moeite om even je paspoort op zak te steken voor je de deur uit gaat.
Heb zo al minstens 4 boetes voorkomen. :)

houdoe en bedankt! | 19-08-05 | 18:30

In dat hele artikeltje komt het woord 'terrorisme' trouwens niet voor, het gaat over 'veiligheid'. De 'veiligheid' waar iedereen hier al tijden over loopt te zeiken. Dus waar hebben jullie het eigenlijk over?

Op die paar na die hier geen moeite mee hebben : Dit is toch wat jullie willen? Dat ze ook van iedere tulband, Marokkaan of Antilliaan een ID kunnen eisen? Ja, en als je dan zelf ook mee moet doen dan vind men hier zeker opeens niet zo leuk meer?

Meten met twee maten mensen. Wel of niet, maak je keuze eens.

TM | 19-08-05 | 17:19

. King of controversy 19-08-05 @ 16:15
Zo weet ik er nog wel een paar.
als elke Nederlander een maand lang "kill Bush allah akbar" in z'n telefoon schreeuwt
bij elk telefoontje dan blazen we heel dat Echelon op.
Als elke Nederlander een maand lang z'n auto zou laten staan zouden de benzineprijzen zakken.
als elke Nederlander een maand lang minder zou lummelen op z'n werk zat de economie niet in een dip.
Als elke Nederlander een maand lang niet zomaar z'n troep op straat zou gooien hadden we ineens een schoon land.
enz enz.

Pannie | 19-08-05 | 16:34

m'n id-kaart zit gewoon altijd in m'n portemonee.kleine moeite.zo'n id-plicht heeft ook heus wel kleine voordelen:zwartrijders e.d. kunnen niet zomaar een naam opgeven(die van u bijv.),maar de manier waarop het nu word toegepast lijkt op geldklopperij:eerst moesten alle oude dametjes een id-kaart kopen voor hun zondagse wandeling en nu de dubbele boetes.tegen terrorisme helpt het in ieder geval geen zak: die hebben genoeg valse identiteiten en weten ook heus wel dat bijna niemand de foto in het paspoort ooit echt controleert(zelfs vlak na de aanslagen in londen kon je nog met valse papieren onder het kanaal doorreizen).chinezen weten ook al jaren dat de marrechausee de ene rijstvreter niet van de ander kan onderscheiden.

aurora | 19-08-05 | 16:28

Als je wat te blowen gaat kopen moet je ook regelmatig je id showen, en ik verdenk 60% of meer hier ervan dat ze bij het boodschappen doen ook zo'n zielig klantenpasje tevoorschijn trekken, dus waar lullen we over?

Pannie | 19-08-05 | 16:24

Laatst kreeg ik een boete omdat mijn voorlichtje het niet deed. Het was voor mijn eigen veiligheid legde ze uit. Ik had geen id bij me en toen ze daarnaar vroegen riep ik maar dat ik er toch niet uit zag als terrorist "of krijg ik daarvoor ook een boete voor mijn eigen veiligheid?". Nee, ik kreeg alleen een boete voor het miniscule mankementje aan mijn tweewieler. Van de gelegenheid gebruikmakend gaf ik mijn bankpas als id en verzon een leuk adres en geboortejaar erbij. De acceptgiro van Koos heb ik nog steeds niet gezien.

Gavrilo | 19-08-05 | 16:23

Stap 1)
Vraag de agent ook om zijn legitimatie
Stap 2)
Publiceer de naam op het internet
Stap 3)
Bel een pizzabedrijf
Moet je eens kijken hoe vrolijk die agenten zijn als alle burgers van Nederland dat een maandje volhouden.

King of controversy | 19-08-05 | 16:15

Jahoor wannabecool, traangas bij het niet tonen van je id. Tsjongejongejonge....

Pannie | 19-08-05 | 16:15

@Hawkboy, De pliesie mag vragen om een ID i.g.v. handhaving van de openbare orde, wat er feitelijk op neer komt dat ie het dus altijd kan vragen. Net zozeer dat er geen draagplicht is vastgesteld maar wel een toonplicht.

Lekker Belangrijk© | 19-08-05 | 16:11

Best te verwachten dat de politie hier eens lekker misbruik van ging maken...

Vergeet hun target niet (doen ze zelf toch ook niet)en tja zeg nu zelf, dit is toch een vrij simpele en voornamelijk makkelijke manier om je target te halen.

Er lopen meer dan genoeg agenten rond die echt geen crimineel kunnen vangen (zelfs niet, als hij/zij zelf struikelt) maar nog best een bejaarde tegen de grond kunnen trappen om die vervolgens een prent te geven.
Maar goed, loop uit protest dus nog steeds rond zonden en eigelijk lijkt het me heerlijk hier 6 dagen voor te zitten.

Prima rede voor verlof & het is absolute BS dat Nederland hier 1 haar veiliger van is geworden.

szol2001 | 19-08-05 | 15:57

@ZI
Oom Agent mag helemaal niet zomaar om je ID bewijs vragen, ook niet bij een demonstratie. Dus je laat je juist niet intimideren als je je kaart niet laat zien.

Hawkboy | 19-08-05 | 15:52

@Carpa : En natuurlijk deze prachtige aanvulling : en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitl...

@style.counciller: Niet geheel juist : "Guy's corollary : If a Usenet discussion mentions Godwin's law as a counter-rebuttal to a mention of Hitler/Nazis, then the probability of Godwin's law being disputed is equal to 1."

En dat is in deze thread weer eens bewezen! lol!

TM | 19-08-05 | 15:40

@wannabecool
Haha, dus ik loop over straat, ik kom Oom Agent tegen, die vraagt mij om mijn ID en ik weiger. Denk je dat ie me dan arresteert? Jij doelt op hoe de pliesie handelt bij demonstraties en dan kan ik het me voorstellen. Kun je het beste vrolijk je kaartje laten zien, agent groeten en verder lopen. Als je je laat intimideren door een agent dieom je ID vraagt, dan ben je wat bij betreft gewoon een loserdemonstrant.

ZI | 19-08-05 | 15:32

Das Experiment. Ja, dat wil Donnert dus.
Met dank aan Pooky: en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_...
.
Donnert... ... je mist wat. En ik ga niet zeggen wat, want dan heb ik het weer gedaan.

HyBriD VorTeX | 19-08-05 | 15:26

@Zi, ja mooi dat je mag weigeren maar daar hebben die eikels meestal schijt aan. Dan pakken ze toch een busje traangas en nemen ze je toch mee. Heel nauwkeurig hun naam overschrijven uit hun legitimatieplicht en dan het telefoonboek doorpluizen lijkt me het beste.

wannabecool | 19-08-05 | 15:26

@Carpa (part deux).
Daarbij komt dat degene die er op wijst dat de wet van Godwin op de draad van toepassing is, eveneens als verliezer van de discussie wordt beschouwd, omdat het als slechte gewoonte wordt gezien de wet expliciet te noemen.

style.councillor | 19-08-05 | 15:22

@wannabecool
Dan mag je volgens mij gewoon weigeren. Volgens mij moet de pliesie een duidelijke reden hebben om jou om je ID te vragen. Dus als je voldoet aan het signalement van een overvaller, of als je te hard hebt gereden. In ieder geval niet zonder reden.

ZI | 19-08-05 | 15:18

Gewoon met dezelfde wapens terugslaan; Immers is de pliesie VERPLICHT zich alsdan eauk aan *jou* te legitimeren en geloof me daar hebben ze een ongeziene typhushekel aan. (Gek hè.)
Memorie van toelichting Wet ID Plicht;
[..]Op grond van artikel 2 van de Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke
marechaussee en de buitengewoon opsporingsambtenaar is de politieambtenaar die in
burgerkleding optreedt, gehouden zich ongevraagd te legitimeren en de politieambtenaar
in uniform legitimeert zich op verzoek daartoe. De toezichthouder is daartoe eveneens
verplicht (artikel 5:12 Awb).[..]
www.identificatieplicht.nl/memorie2921...

Lekker Belangrijk© | 19-08-05 | 15:17

@Carpa 14:21: Neuh, dat heb ik een week of wat geleden al zitten doen toen driekwart van de posters de comments niet hadden doorgelezen en niet doorhadden dat iets een hoax was...

Overigens; als jullie nou allemaal je id thuis laten en lekker beboet worden dan betalen jullie tenminste lekker het politiebudget. Hou ik mijn rijbewijs bij me, want dat scheelt toch aardig wat pegels.

Serieus; Dit helpt natuurlijk geen fluit tegen terrorisme. Maar het helpt wel tegen zwart-werkers, tegen die helden die een valse naam opgeven als ze tegen de lamp lopen(of nog vervelender; iemand ander's naam opgeven), enzovoort.
Dus al die knakkers en knakkerinnen die lopen te zeiken over 'de illegale Polen enzovoort die hier het werk onder de handen van den nederlanders weghalen' kunnen hier nooit tegenzijn. Tenzij ze gewoon lopen te terpentijnzeiken.

Tuurlijk: als de kit me bij een lekke band om mijn id zouden vragen dan zou ik ze zichzelf eerst laten legitimeren. Ik wil wel weten aan wie ik mijn id laat zien natuurlijk. En als die agent dan niet moeilijk doet zal ik dat ook niet doen. Alleen zou ik wel een klacht indienen met vermelding van naam en toenaam van den diender.

TM | 19-08-05 | 15:16

@Carpa
John Cleese wist het al

style.councillor | 19-08-05 | 15:16

Vroeger hadden agenten een uniek nummer op hun borst zodat je ze in geval van misbruik kon identificeren. Die hebben er af gehaald omdat ze anoniem mensen willen kunnen beuken.

Je mag ze nu, als ze je om jouw ausweiss vragen, zelf ook naar hun legitimatiebewijs vragen en alle gegegevens noteren.

Als iedereen dat doet en die gegevens ergens centraal worden opgeslagen kun je uitvinden of er ook pliessies zijn die overdreven veel mensen naar hun Id vragen.

Er worden overigens al mensen om hun legitimatiebewsij gevraagt alleen maar omdat ze over straat lopen.

Vooral in den haag wordt het gebruikt demonstranten aan te intimideren.

kutsnorren!

wannabecool | 19-08-05 | 15:13

@Carpa net zoals je zinnen niet nakijken voordat je op Post ramt gvd

Ik bedoelde dus "Mooie regel die wat mij betreft zo in het huisreglement kan."

Carpa | 19-08-05 | 15:10

@Mokum
Ok, dan zitten wij op 1 lijn. Normaal gesproken vind ik ook wel dat gewoon je ID mee moet nemen. Wellicht een idee om je wel die boete te geven, maar dat je deze ongedaan kunt maken als je de volgende dag op het bureau je ID wel kunt laten zien. En als ze dan slim zijn nemen ze direct een aanvullende regel op dat je dat geintje 1 of 2 keer kan flikken en dat het daarna toch echt betalen wordt.

ZI | 19-08-05 | 15:10

@joris> Nu het stukje van MrFancy nog en dan mag je wat mij betreft weer gaan slapen.

Lange Neus | 19-08-05 | 15:07

En aan de ip poort van iedere toegangsweg tot internet annex fora als GS een duimscannert.

style.councillor | 19-08-05 | 15:04

Ik ben benieuwd hoeveel de netto opbrengst van de ID-plicht is:

netto inkomen = boetes - kosten procedures

Als we genoeg bezwaar & beroep aantekenen dan komt de balans vanzelf negatief te liggen en krijgt justitie zelf genoeg van het ongegrond vorderen van identificatie.

geytennöker | 19-08-05 | 15:03

@Eskimauh 19-08-05 @ 14:46: LOL, maar waar blijft je nieuwe poging?

Albert Heijn | 19-08-05 | 15:03

@Zi: Dat bedoel ik niet Zi. Ik neem mijn integraal ook mee als ik naar de bank ga en laat mijn Id thuis. Ik bedoel dat de plisjie het recht heeft om naar het Id te vragen bij bijzondere omstandigheden, zoals bij een bankoverval en ik voldoe aan het signalement. Ze mogen dus niet zomaar lukraak vragen. Maar wat ik nu zie en lees is dat de politie je bij een klapperende fietsband staande houdt en vraagt naar de legitimatie. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Mokum Kosher | 19-08-05 | 15:03

Ondanks dat ik het een leuk geschreven stukje vind van MrFancyPants moet je gewoon een identiteitsbewijs bij je hebben. Dus nog 1 keer:

IEDEREEN DIE OP DIT MOMENT GEEN ID BIJ ZICH HEEFT IS HARDLEERS, EIGENWIJS EN ZET ZICH AF TEGEN REGELS TEGEN BETER WETEN IN(waarschijnlijk vroeger misbruikt door ouders/verzorgers)

-=PyP=- | 19-08-05 | 15:02

WOII wordt te pas en te onpas betrokken in dit soort discusies,. Nu was m/i/ het ausweis gebeuren niet zo'n groot probleem als wel het schier oneindig zorgvuldige bevolkingsregister in Nederland.

style.councillor | 19-08-05 | 15:00

ultra-links 19-08-05 @ 14:53
Mijn zakken zitten anders nog aardig vol, en dat terwijl ik weinig werk.
maarja ik rijd dan ook geen auto en ga nooit op vliegvakantie bijvoorbeeld, niks aan de handa.

Pannie | 19-08-05 | 15:00

Nou wil het toeval dat ik zelf crimineel ben. Ik volg op straat iemand die een beetje op mij lijkt in de wetenschap dat degene een identificatiebewijs bij zich heeft, hetwelk ik goed kan gebruiken om allerlei geldverstrekkende instanties om de tuin te leiden. Ook rijd ik regelmatig 380, waar maar 100 is toegestaan.

ffulpen | 19-08-05 | 14:59

Wat een gemiep. Laat de politie gewoon een tijdje turven hoe vaak het opvragen van de identiteitskaart heeft geleid tot een 'succes' in de vorm van opsporing van een misdadiger/overtreder. Pas dan kun je zeggen of 40.000 bonnen veel is. Want laten we wel wezen. De ID-plicht is misschien wel heel zinvol. En waarom zou je het dan niet rechtlijnig handhaven. Opvoeden van luie landgenoten, heet dat. Dus iedereen die er moeite mee heeft; had je maar beter je best moeten doen met de verkiezingen!

Klaverjas | 19-08-05 | 14:58

@Ultra links
De Staat... Het is lekker Kafka weer, veel leesplezier

style.councillor | 19-08-05 | 14:57

@ultra-links
nice one

BroodjeKipmetEi | 19-08-05 | 14:57

@Mokum Kosher
Uit ervaring weet ik dat ik geen ID meeneem als ik een bankje overval. En dan nog, als ik met mn buit wordt aangehouden geef ik die snor 50 euro en is het klaar.

ZI | 19-08-05 | 14:55

@Eskimauh
Ga terug naar de Noordpool, vanwege ernstige vervuiling alhier, niet zozeer inhoudelijk, maar wel qua wijze van publicatie.

style.councillor | 19-08-05 | 14:54

De staat probeert je wijs te maken dat het gevaar komt van mensen zonder papieren. Ik denk dat het gevaar komt van mensen met papieren. Van de zakkenvullers van de energiebedrijven, Schiphol, ziekenhuisdirecties etc. Het verdeel en heers principe wordt weer eens uit de kast gehaald. Je wordt banggemaakt voor mensen zonder oormerk terwijl je zakken worden leeggehaald.

ultra-links | 19-08-05 | 14:53

@Jackrandom
Het betreft jouw stickercampagne
ID's wat mij beteft worden we allemaal getagd bij de geboorte.

style.councillor | 19-08-05 | 14:52

@ Joris: joehoe, ben je wakker; krijg rsi van het scrollen over het stuk(je) van eskimeauh!

JBD | 19-08-05 | 14:52

Ik vind het een raar onderwerp. Moet het niet legitimatieplicht zijn? Ik dien mij op verzoek van het Blauw op straat te legitimeren, aangezien ik mij zelf niet kan identificeren. Voor identificatie heb je speciale teams. Een van die teams zit nu in Asieauh om slachtoffers te identificeren van die Zoef zoefnami. Als al die mensen een legitimatie op zak hadden gehad, was dat werk een stuk makkelijker geworden. Anyway, ik kan mij wel legitimeren maar niet identificeren. Verder is het wel bizar dat het Blauw op straat je er dus naar mag vragen als je remlicht niet werkt. Vroegerrrrrrrrr zeiden de politici dat het alleen mocht als er een echte verdenking was of als de situatie er om vroeg, denk dan aan rellen, bankovervallen of een rugzak met massavernietigingswapens.
Het is vrijdag. Ik ga naar huis!!! Zo!

Mokum Kosher | 19-08-05 | 14:51

@style: Nee, ik pleit er voor om CDA en D66 kiezers seperaat op te hangen. Maar wie kan er nou tegen een stem ID-plicht zijn? want we hebben toch niets te verbergen?

JackRandom | 19-08-05 | 14:48

@Stylz
dichterlijke freiheit

style.councillor | 19-08-05 | 14:48

Gaat er hier nog gejorist worden? Ik krijg kramp in m'n middelvinger van al dat gescroll door die lange lappen text. Strax kan ik m'n vriendin niet vingeren vanavond!
Foei!

Lange Neus | 19-08-05 | 14:48

@ style.councillor

grammaticale spelling?

die kende ik nog niet ;)

Stylzz | 19-08-05 | 14:46

@AH
Héé ik kom zo effe plakken he!? trouwens you're right, kom't ie zo nog een keer.

Eskimauh | 19-08-05 | 14:46

@Jackrandom
Jij pleit er voor separaat opgehangen te worden?

style.councillor | 19-08-05 | 14:46

ultra-links 19-08-05 @ 14:28
Voor een schijntje 16 uur per dag is natuurlijk zwaar overdreven. Ze krijgen ongeveer per dag wat ze gemiddeld in eigen land in een week uitgeven schat ik.

Pannie | 19-08-05 | 14:45

Illegalen huren sociale woningbouw, werken, krijgen uitkeringen, hun kinderen zitten gewoon op school, hebben een sofinummer. Waar zouden die illegalen toch zitten?

ultra-links | 19-08-05 | 14:45

@MrFancyPants: ook zo'n zielige telegraafman die een keertje geflitst is toe ie nog snel voor zessen een hemaworst in de aanbieding wilde halen. Quasi-intellectueel gelul van iemand zonder ook maar een greintje historisch besef. Denkt "shockerend" te zijn door nazi's erbij te halen. Donder toch op met je kletspraat. Ga onderbroeken verkopen op de markt tussen je soortgenoten.

Culo | 19-08-05 | 14:45

@Eskimauh: volgens mij heb je bij art14, lid d een typefoutje gemaakt: dat moet zijn: 752 kg.

Albert Heijn | 19-08-05 | 14:44

@RDJ134
Of één grammaticale spelling?

style.councillor | 19-08-05 | 14:44

Ik ben trouwens wel voor een ID-plicht per stemmer, dus dat je een sticker ofzo op je voorhoofd moet plakken met daarop op welke partij je gestemd hebt. Weet iedereen gelijk wie er voor dit kabinet verantwoordelijk zijn.

JackRandom | 19-08-05 | 14:44

Bruine hemden blauwe hemden allemaal 1 pot nat. We hebben ausweisse controlle, we hebben 1 europa 1 munt vraag me af waneer het 1 ras ingevoert gaat worden.

RDJ134 | 19-08-05 | 14:43

Geintjuh: bijna weekend...

Eskimauh | 19-08-05 | 14:42

hey @eskimauh
Nog een geluk dat de de Statenbijbel niet bediscusiëren.

style.councillor | 19-08-05 | 14:41

@Eskimauh

kansloos.

Stylzz | 19-08-05 | 14:40

. ultra-links 19-08-05 @ 14:28
Volgens mij krijg je 7000 euri's boete als je gepakt wordt, en die boetes worden volgens mij nog zeer regelmatig uitgedeeld ook.
Zakelijk gebeurt dit volgens mij niet zo veel.
Ik zou prive wel zo'n goedkope bouwvakker nemen trouwens, wat dacht jij?

Pannie | 19-08-05 | 14:40

-edit-

Eskimauh | 19-08-05 | 14:39

Opeen wist ik het, ik bouw voor m'n huis en ID-tolpoortje dat zal het boeventuigh
afschrikken.

Dank u wel excellentie Donnert.

style.councillor | 19-08-05 | 14:39

we moeten het geheel dus afbreken vanaf boven; god, koningin en vaderland. en als we nog zin hebben wat irritante kansarmen voor wie euthanasieeen moeilijk woord is maar wel al jaren dringend nodig was.
het zal wel weer verboden zijn niet zo dol te zijn op deze subsidie heilstaat. en voor talpa: een speciale 'wie ben ik' aflevering met ID onwilligen en pliesies in het panel. we komen er wel zo :)

SloopKogel (wie zijn | 19-08-05 | 14:38

@lange neus
Dus jij hebt ook in zwembad je ID bij je? Of als hij net gestolen is?

Blasfemie | 19-08-05 | 14:38

Identificatieplicht is een goede zaak.
Het schelt belasting, zolang er maar voldoende mensen zijn die de kaart niet bij zich hebben.
Bovendien weet je met wie je te doen hebt.

Joey | 19-08-05 | 14:38

@X-es
Zit nog wel een verschil in effectiviteit. Het plaatsen van feauteaux van rellerts heeft effect aangezien ze bijna allemaal gepakt zijn. Deze identificatieplicht heeft natuurlijk geen zin, het land wordt er niet veiliger door. En er wordne ook niet meer boeven gevangen. Het heeftm aar 1 doel, de staatskas spekken.

ZI | 19-08-05 | 14:36

Wat mij betreft zou je een prent kunnen krijgen als je zun ipv zijn schrijft.. maar dat is slechts mho.

Voor de rest ID plicht prima ID.
Kleine moeite om zo'n klein papiertje bij je te houden en verder maakt t het allemaal een stuk eenvoudiger voor agenten/conducteurs/etc.

Je wilt toch niet dat die mensen zelf moeten gaan nadenken he...

Stylzz | 19-08-05 | 14:35

Bij het huis van Prins Pils krijg je een prent als je zun hek van het door jou gefinancieerde paleisje fotografeerd.

ultra-links | 19-08-05 | 14:31

Rare jongens hier bij de GeenStijl...
Eerst miepen over het CBP en dan miepen over de identificatieplicht...

X-es | 19-08-05 | 14:30

Hoe zit dat met leden van het koninklijk huis? Zij worden immers nogal eens staande gehouden wegens een verkeersovertreding of ongeluk(je) in het verkeer.

Zo van ?ja maar ik ben toch PWA , kijk maar naar m?n gebit?

style.councillor | 19-08-05 | 14:29

Een beetje terrorist of crimineel lacht zich suf om de ID-plicht, want hij heeft tenminste 2 of 3 niet van echt te onderscheiden ID-bewijzen op zak. Zoals gewoonlijk is de gewone burger weer de lul. Wij zijn allemaal schuldig, totdat we met een ID onze onschuld kunnen bewijzen.

JackRandom | 19-08-05 | 14:28

De rijken laten massaal hun optrekjes verbouwen door illegalen. De agrarische sector draait al jaren op illegale medewerkers. Want die werken voor een schijntje, 16 uur per dag, zijn nooit ziek en kun je ontslaan wanneer je maar wil. Iedereen weet precies waar ze werken en hoe je een illegaal kunt inhuren als slaaf. Maar zolang de upperclass zun zakken kan vullen is het allemaal toegestaan.

ultra-links | 19-08-05 | 14:28

Je moet trouwens ook aan de agenten hun legetimatie vragen als ze die van jouw willen zien, dat zijn ze wettelijk verplicht volgens mij & vinden ze vaak supperirritant.

Pannie | 19-08-05 | 14:24

Volgens gaat het helemal niet om het identiteitsbewijs.

Nederlanders zijn nu eenmaal paradoxaal, wijzen met vingertjes naar anderen, hoe zij zich moeten gedragen.

O wee echter als het nijvere volk achter de eens zo blanke toppen der duinen zelf tot iets verplicht wordt, dan zijn de rapen gaar.

style.councillor | 19-08-05 | 14:23

@TM rofl zullen we ze gaan afvinken?
Sloopkogel : 1
Mr Fancypants : 1+

Ben benieuwd...... hahaha :-)

Carpa | 19-08-05 | 14:21

@lucifer

Juist!

Sjit | 19-08-05 | 14:20

Tsja, omdat de overheid echte misdadigers en terroristen niet wil/kan oppakken, gaat ze maar de gewone burger pesten met die legitimatieplicht. Maar waarom zou ik, onschuldige en ongelovige Nederlander, net zo veel kans lopen om door deze 'pliesie' gedwongen te worden mijn ID te laten zien (op straffe van ene gevangenisstraf) als een groep hangjongeren of een eventuele mohammedaanse terrorist? Big Brother, here we come!

Nordthiad | 19-08-05 | 14:20

@everyone; REVOLUTIE Mr FancyPants gaat ons voor op de baricaden. REVOLUTIE

dan-nie.nl | 19-08-05 | 14:19

Snap het probleem niet .. zo moeilijk is het toch niet om je PP, ID of RB bij je te steken? Heb zelf toch altijd mn RB bij, dus kom maar op meneer snor!

OmegaProject | 19-08-05 | 14:16

Mr Fancypants = Frank Jacobs??

Carpa | 19-08-05 | 14:15

@mystery quest
Heb jij al iemand ontmoet die iedere week een boete kreeg voor het niet bij zich hebben van een paspoort... heb je de oorlog meegemaakt?

BroodjeKipmetEi | 19-08-05 | 14:15

helaas doen we het onszelf aan.. een volk van belerende collaborende dominees. en die blauwe baasjes in rechtmatige oefening hunner bediening krijgen hun speeltjes van gruwelgristenen als donner die op een of andere manier democratisch aan de macht is gekomen. na de mislukte staatsgreep deed adolf h. dat ook. de onderdrukkende staat is beter georganiseerd dan de klagende onderdanen. dus met een beetje nadenken zijn ze zo weg dus.

SloopKogel (wie zijn | 19-08-05 | 14:14

Binnenkort moeten we allemaal een roze onderbroek dragen. Anders... op de bon!
(we hebben het geld hard nodig voor failliet Nederland)

recaltje | 19-08-05 | 14:14

@Joris:
Wat mij betreft mag er een charge plaatsvinden in het verhaal van MrFancyPants.
@wattan!!:
Is dit kabinet uit de lucht komen vallen?

.grover | 19-08-05 | 14:14

@Pants; leuk verhaal maar als je een bon voor een overtreding al met de jodenvervolging gaat vergelijken dan sla je gewoon door.

@Carpa : Zie je wel, daar is Godwin al! lol!

TM | 19-08-05 | 14:14

MrFancyPants> Heb je dat van je eigen weblog gecopy/paste?
Zo'n lap text leest niet zo prettig hier, volgende keer gewoon de url? Of anders niet.

Lange Neus | 19-08-05 | 14:12

@TM inderdaad, maar je begrijpt natuurlijk dat al die agenten die adressen verzamelen voor privé doeleinden, zoals daar is het spammen van opsporingsberichten danwel het maandblad van de politiesportvereniging. Daar moeten we tegen beschermd worden!

Carpa | 19-08-05 | 14:11

Ik heb altijd m'n ID-kaart bij me, zoveel moeite is dat toch niet?
Maar ik vind wel dat er een aanleiding moet zijn om iemand aan te houden en om z'n identificatie te vragen.
Een tijdje terug kreeg een vriend van mij een bon voor het rijden zonder licht (op de fiets), maar hij was op dat moment op vakantie!
Iemand anders had z'n naam en adres opgegeven aan Oom Agent. Zoiets kan nu dus niet meer.

Lange Neus | 19-08-05 | 14:09

-edit: kan dat niet korter?-

MrFancyPants | 19-08-05 | 14:09

Ach, laat al die trieste gevallen gewoon een ID kaart kopen, dat is veel goedkoper dan elke week een boete betalen, het is ook nog eens handig als je ergens naar toe moet :D

MysteryQuest | 19-08-05 | 14:08

Dadelijk gaan ze de melkkoe nog meer melken door in winkelstraten barricades op te werpen en iedere passant te controleren. Dat wordt dan de 3e soort 100% controle naast Schiphol en flitsen!

.grover | 19-08-05 | 14:08

@Carpa; yep ,dit moet binnen enkele postings een Godwinnetje kunnen worden.
Onzin allemaal, je moet je al jaren legitimeren in het verkeer. Ik heb al vanaf mijn 18e altijd mijn rijbewijs bij me. Kijk, dat je niet hoeft te vertellen hoeveel je op je bankrekening hebt staan is uiteraard o.k. Maar je fucking naam en adres, mijn God, wat een verlies van privacy!

Dus waar hebben we het eigenlijk over...?

TM | 19-08-05 | 14:08

@wattan!! We????

Carpa | 19-08-05 | 14:08

@verbatim doen ze dat niet dan? .... ja maar.....
@ ultra-links het vervelende in deze is ook nog eens dat we helemaal niet op dit kabinet gestemd hebben.

wattan!! | 19-08-05 | 14:07

Ben het met verbatim eens! Id-plicht is een goede zaak, echter wordt overal wel weer een slaatje uitgeslagen, helaas!

mayotje | 19-08-05 | 14:06

@da wizard:

Hebben ze al eerder gedaan, vonden een aantal mensen niet leuk.

-=Scarlet=- | 19-08-05 | 14:06

Wat kan jou het nou schelen dat je je rijbewijs moet laten zien? Als je niets te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen (jaja ik weet wie dit eerder riep). Het wachten is nu op de eerste die 'ausweiss bitte' gaat roepen, da wizard is al aardig op weg.

Carpa | 19-08-05 | 14:06

Straks ga je me nog vertellen dat als ik op een lege vierbaans snelweg met 3 km te hard wordt geflits, dat ze dat niet voor mijn veiligheid doen.

verbatim | 19-08-05 | 14:04

Herhaalde oproep: wil diegene die op dit kabinet heeft gestemd zich melden bij de euthenasiebalie!

ultra-links | 19-08-05 | 14:04

Indetificatieplicht is een goede zaak, jammer dat het alleen wordt gebruikt om geld uit de zakken van de eerlijke burger te kloppen.

Lucifer | 19-08-05 | 14:02

En dat terwijl de terroristen onze papieren en bagage controleren op schiphol.

ultra-links | 19-08-05 | 14:02

@ ultra-links
Nee, je krijgt een tatoeage op je arm...

da wizard | 19-08-05 | 14:01

hoezo geen goede zaak die ID plicht. Er is sinds de invoering ervan geen enkele aanslag geweest in NL! Die terroristen laten het nu wel uit hun hoofd om hier iets te flikken.

verbatim | 19-08-05 | 14:01

de blauwe ss heeft macht omdat mensen het toelaten wat ze doen. er mogen er dan veel zijn, er zijn er nog meer die er geen lid van zijn. en ik neem aan dat niet iedereen er van houdt om bij meesteres blauwe sandra met de matrak te krijgen. verzet! misschien heeft gretta wat stenen over voor een rel. de kolonisten zijn nu toch weg.

SloopKogel (wie zijn | 19-08-05 | 14:01

Komt er nou ook een paspoort dat je anaal kan inbrengen voor op het naaktstrand?

ultra-links | 19-08-05 | 14:00

bureaucratie bij GS? hehehe

m.u.f.f | 19-08-05 | 13:59

Mierenneukende NSB-ers die hun macht willen uitoefenen moesten toch strenger optreden van iedereen, dit is het resultaat...

da wizard | 19-08-05 | 13:59

En laten we ook niet vergeten te vermelden dat veel getuigen van bijvoorbeeld aan ongeval zich nu niet meer durven te melden omdat ze bang zijn een bekeuring te krijgen... uhm, hoezo veiliger? De eerste indruk is idd dat van een wederom zakkenvullend log apparaat terwijl het veiligheidsgevoel niet echt toeneemt

The_Smiley | 19-08-05 | 13:57

@fleisch, lees ook es .nws

wesnanda | 19-08-05 | 13:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken