Juichen voor de dubbellikker in het StamCafé
In ons allen schuilt een dubbellikker
Cultureel erfgoed. Daar gaan we het dus even over hebben. Want het gaat over het algemeen slecht met dat van ons. TRADITIES verdwijnen. Sint Maarten wordt weggeconcurreerd door Halloween, zwijnentikken blijkt dierenleed, Zwarte Piet blijkt racisme. Allemaal vreselijk tragisch en zonde, maar daarom is het dus des te mooier wanneer iets voor de verandering WEL behouden blijft. Vandaag gaat daarom bij ons de vlag uit voor: DE DUBBELLIKKER. Die is namelijk gered. IJsfabrikant Dedert in Roermond, onze enige dubbellikkermaker, maakt een doorstart.
U kunt de dubbellikker uiteraard kennen als het Raketje voor mensen die van een uitdaging houden. Twee stokjes, dat is niet voor iedereen weggelegd. Je voelt je Mia Khalifa tijdens een dubbelsessie. De dubbellikker is ooit in de Verenigde Staten uitgevonden met de bedoeling hem doormidden te breken en met een ander te delen, maar de volgens goed Nederlands gebruik slurp je hem in je eentje naar binnen (zie foto van dubbellikker Willem-Alexander, red.). De Franse wijze is dan weer met 2 man aan dezelfde dubbellikker likken zonder breken, lekker gay weet je wel. Hoe je hem ook nuttigt, de dubbellikker is uniek en mag niet uit ons land verdwijnen. Tijd dus om deze ijskoude versnapering in het zonnetje te zetten. Niet te lang, anders smelt 'ie.
De koning, ook een dubbellikker
Wat je OOK ziet als je googelt op "dubbellikker"
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Artikel 23 schrappen in het Stamcafé
Joah het is warm u mag ook gewoon wat te zuipen pakken hoor
HITTESTRESS in het StamCafé
Beetje warm hier
Thuiskomen in de stampub
It's coming home
GSTV. Oorlog veroorzaken in het Stamcafé
Niet te verwarren met oorlog maken, dat is bij voetbal, of oorlog verprutsen, dat is bij Trump
Fantaseren over voetbal in het Stamcafé
(Heeft hier niets mee te maken verder maar wat is Willem Vissers een stilistisch gemankeerde oen)
Hele nacht stokoude tv kijken en radio luisteren in het Stamcafé
Wij zeggen altijd maar: geluk is uitgestelde nostalgie
GSTV. Gedwongen X verlaten in het Stamcafé
Iedereen een enkeltje BlueSky (als het aan ons aller topambtenaren ligt)
