Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halsema zoekt politiecheckers met kleurenwaaier

Maar wie controleert de controleurs van de controleurs?

Amsterdam, bekend van schietpartijen, gaat preventief fouilleren om die schietpartijen tegen te gaan, maar dan wel op de meest polderknullige manier everooit. De politie gaat de controles uitvoeren onder toezicht van waarnemers die de gemeente momenteel werft en die controleren of de agenten zich wel een beetje netjes gedragen. Niet dat burgemeester Femke Halsema denkt dat de politie aan etnische profilering doet, maar ze zet wel waarnemers in om te kijken of er niet etnisch geprofileerd wordt. Dat niet alleen mensen met een kleurtje gecontroleerd worden, want ook blanke mensen kunnen een wapen bij zich dragen. Vraag maar aan de zoon van de burgemeester. Het is een enorme openbare motie van wantrouwen in de richting van de eigen politiediensten. Een onnodige knieval voor de discriminatie-roepers die denken dat ze hun Amerikaanse BLM-standpunten kunnen projecteren op de Nederlandse maatschappij. Een zwaktebod dat volkomen terecht tot veel woede en onbegrip leidt bij de hoofdstedelijke agenten. "Schandalig om het functioneren en de betrouwbaarheid van onze politie op deze wijze te ondermijnen", zo vat de voorzitter van de politievakbond het pakkend samen. Halsema krijgt het voor elkaar om haar eigen politiemacht tegen zich in het harnas te jagen en ondertussen lachen de criminelen zich suf met dat halfbakken flutbeleid. Gaat lekker daar binnen de ring. 

Social

Reaguursels

Inloggen

Kameraad Commissaris Waarnemer bepaald of conform het beleid van de groene Khmer gaat. Deze persoon legt direct verantwoording af aan Halsema Pot.

r04drunn3r | 12-08-21 | 10:27

Wacht maar tot de Controleurs beveiligd moeten worden. Je kunt de verantwoordelijke politie uit de wind houden tot het probleem bij controleurs op hun bord knalt en verzuimcijfers omhoog vliegen.

Cocorico | 12-08-21 | 09:21

Dus de politie gaat gecontroleerd worden door een "politieke commissaris" zoals ze dat in het voormalige ussr ook deden. Links heeft goed opgelet tijdens de geschiedenislessen. Het is gewoon een ziekmakend voorstel!!!

Nico1000 | 12-08-21 | 09:14

Maar dan wil ik wel cijfers zien van deze waarnemers. En owee als er meer blanken gefouilleerd worden, dat is pure discriminatie.

usb stok | 12-08-21 | 09:01

Als ik een wout was dan zou ik bij de eerste de beste inval waarbij grote hoeveelheden cash gevonden zou worden, een heel groot bedrag achterover drukken. Zó groot dat ik meteen afscheid kon nemen van dat hypocriete leugenachtige zooitje.

Luchtkasteel | 12-08-21 | 07:47

Er staat een foutje in de tekst. Het moet zijn *statistisch profileren.

KritischeKrikker | 12-08-21 | 07:09 | 1

Precies, etnisch profileren is gewoon een kwestie van statistiek. Maar Femke wil de pakkans natuurlijk het liefst op nul hebben.

Cor Netto | 12-08-21 | 09:27

En dat bezorgde smoeltje er bij trekken.

Raetsheer | 12-08-21 | 00:43

Dus als je alleen de tena doelgroep controleert is meteen het probleem met wapens en drugs verholpen. Niets gevonden, dus opgelost.

BenDover | 12-08-21 | 00:30

.. want ook blanke mensen kunnen een wapen bij zich dragen. Vraag maar aan de zoon van de burgemeester.

Correctie: de vader van de zoon van de burgemeester is, volgens eigen zeggen, een allochtoon. Hij is als kind ernstig gediscrimineerd in Middelburg; provincialen. Volgens hem zijn zijn kinderen, de zoon en dochter van de burgemeester dus ook allochtonen.

Theoretisch: als zijn zoon trouwt met een in- en in blanke vrouw uit, bv, Oost-Groningen, dan zijn hun kinderen, de kleinkinderen van de burgemeester en haar man, ook allochtonen.

Arachne | 12-08-21 | 00:14 | 1

Het woord allochtoon heeft niets met huidskleur te maken. Het betekent gewoon dat een of beide van je ouders niet in Nederlands geboren zijn.

dezakloper | 12-08-21 | 09:45

In de US doen die cops het nog niet zo slecht...

Drs. D. | 11-08-21 | 23:20

Dit verhaal klinkt als stalken van de politie.

robc | 11-08-21 | 22:35

“Dag meneer, ik zie u zojuist een AK-47 onder uw jas frummelen, maar aangezien u van kleur bent en er een waarnemer in mijn nek staat te hijgen mag u doorlopen.”

NikolaTestvla | 11-08-21 | 21:36

En als je wapens wilt vinden moet je juist etnisch profileren toch?

Ruud5 | 11-08-21 | 20:38

Elke keer denk je dat het niet gekker kan met Groenlinks, maar dan overtreffen ze zichzelf weer. Met een wethouder die uitgeprocedeerde asiezoekers toch weer te hulp schiet, over ondergraven van de rechtsstast gesproken. War een zooitje is dat tocy die partij.

Ruud5 | 11-08-21 | 20:36

Dat zullen alle agenten leuk vinden. Eerst een bodycam en nu een heuse controleur. Dat mogen vast geen blanken zijn. Maar moet een divers = van kleur (van kleur? wtf... met kleur!) persoon zijn met liefst ook nog wat andere intersectionele boxes to fill.

En, ik vind, als de politie controleurs krijgt, dan iedereen een controleur. Kom op zeg. Dus kappers, of er niet etnisch geknipt wordt, vuilophalers, of niet de zwarte zakken blijven staan, badmeesters, of ze niet alleen de meisjes maar ook naar de transgenders bepotelen. En mooi meegenomen: Het lost de werkloosheid op.

Beste_Landgenoten | 11-08-21 | 20:29 | 2

Robert Oey lost het allemaal op! Anders wat oxazepam bij Ellen halen.

Lukiluuk | 11-08-21 | 20:39

Een bodycam is juist goed. Dan heb je bewijs tegen mensen die liegen dat de politie in NL racistisch is.

dezakloper | 11-08-21 | 23:27

Robert Oey baas maken van de controleurs a 3 ton per jaar, die heeft een neusje voor wapens verstoppen. En vervolgens als het hele zooitje in mekaar getrimd wordt met ze in gesprek gaan en maanden over doen om cijfers bij OM op te halen.

Lukiluuk | 11-08-21 | 20:16

Waarnemers noemden ze vroeger in de heilstaat van Halsema Politiek Commissaris.

Bolder | 11-08-21 | 20:11

Sensitity-controleurs. Een mooi ambacht!

batvoca2 | 11-08-21 | 20:03

Die meneer kaakklem moet toch echt een tekort aan zelfrespect hebben, wil je samenleven met mevrouw kaakklem.
Of het is gewoon een watje, komt op hetzelfde neer dus.

ptrck | 11-08-21 | 19:39 | 1

Hoezo? Vrouw verdient de kost, hij houdt zich onledig met zijn documentaires maken. En hij fiets weleens tegen de richting in, als verzetsdaad. Als hij het zat is, gaat hij naar Azië. Ze "eten" beiden buiten de deur.

Arachne | 12-08-21 | 00:10

Dit is wel een moment om een onafhankelijk waarnemer gewoon mee te laten lopen met de politie, niet om de politie te checken maar te kijken naar statistische gegevens dus zijn eigen registratie bij te houden en dit aan geenstijl bekend maken.
Bijvoorbeeld: aantal mensen aangehouden, aantal mensen met wapens, man/vrouw, afkomst, leeftijd etc. Etc.

timmey | 11-08-21 | 19:39 | 1

Nee hoor, Halsema heeft geen cijfers, boeit haar niet zo.

Lukiluuk | 11-08-21 | 20:27

Ach ja. Links policor blijft zinloos. Die opmerking al, "om de bewoners een veiliger gevoel te geven..'. Het is dus blijkbaar niet de bedoeling de stad ook echt veiliger te maken. Maar ja, het volk accepteert het. Realiteitszin nul komma nul. Maar wel een vrouwelijke linkse burgemeester. Succes Amsterdam.

DanskeRob | 11-08-21 | 19:38

De Nederlandsche Bank, bij het controleren van bankbestuurders, controleert significant vaker blanke witte mannen van middelbare leeftijd. Dat is etnisch profileren!! Pak ze, Femke!

Malle moer | 11-08-21 | 19:24

Zo'n waarnemer maakt toch niets uit.
Als ie nu ook ff bijhoudt wat de score is, dan wordt eea wel wat duidelijker. Dan is vermeend racisme geen issue meer want ingehaald door de realiteit. Oh wacht........ Amsterdam en realiteit......

Een dingetje nog: wat is de kleur van de waarnemer? Wie waarneemt de waarnemer en met welke kleur?

Is de waarnemer inclusief? Bijv een zwarte homofiele fluïde joodse dwerg, die naast een moskee woont....

Opblaas_boot | 11-08-21 | 19:19

Dus als ik het goed begrijp; als we moeten kiezen tussen het fouilleren van een groep 15-20 jarige jongens met iets te dure auto’s (zorgvuldig opmerking over kleur vermijden doet) en verdacht gedrag, en een groep 100 jarigen achter hun rollator onder begeleiding van een paar verzorgers, dan gaan deze controleurs ervoor zorgen dat deze groepen even vaak gefouilleerd worden.

Gejank over capaciteitstekorten bij de politie in 3…2….1….

Malle moer | 11-08-21 | 19:18

Laten we een televisieserie houden voor de lieve stad met als titel "Hek erom".
Dat wordt zeker een doorslaand succes.

Here's Freddy | 11-08-21 | 19:12 | 2

Televisieactie......

Here's Freddy | 11-08-21 | 19:12

"Bom erop" zou beter zijn. Om de inwoners niet onnodig te laten lijden.

Cor Netto | 11-08-21 | 20:22

Heeft Sylvana al gereageerd?

starbuck280 | 11-08-21 | 19:11 | 1

Die heeft zich toch laten palen door een blanke oudere man? Is dus nog bezig met verwerkingsproces.

Lukiluuk | 11-08-21 | 20:34

Wij worden flink genaaid door die multiculti zooi. Ons niveau moet naar beneden om die van hun omhoog te krijgen (op papier).

Caesar.is.Keizer | 11-08-21 | 19:09 | 3

Kwalitatieve maatstaven worden overal naar beneden bijgesteld voor allochtonen. Taal, algemene kennis, vakkennis, sociale omgangsnormen, ict kennis enz. Maar vaak is er niemand anders beschikbaar dat is t rare. Onze maatschappij rolt door met de handrem dr op terwijl Azië de stuwraketten aanzet.
Ons onderwijs staat aan de basis van dit verval. De lat wordt verlaagd, men is te mild voor grote groepen en moet veels te veel tijd en aandacht besteden aan opvoeding en maatschappelijke nonsens.

Flow82 | 11-08-21 | 20:28

En je denkt niet dat er een groep is (lees blanke elite) die er uiteindelijk beter van wordt? Het is opgezet en men zal hierheen slagen, we zijn al slaaf en zullen slaafser worden

davidhasseltoff | 12-08-21 | 00:13

Met andere woorden, de puinhopen van soosjaaldemokraatiese onderweispolietiek.

Jezus_Boeddha | 12-08-21 | 09:21

Op elke gekleurde moet er dus 1 blanke worden gefouilleerd?
Dan worden veel blanken 10 maal per dag gefouilleerd en van iedere gekleurde 1 op de 100.
Schier lekker op hahahahaha

Foxcave | 11-08-21 | 19:06

en wie fouilleert de waarnemers?

Zyprexa20mg | 11-08-21 | 19:04 | 2

en wie fouilleert Halsema?

KC45 | 11-08-21 | 19:26

Uber is het probleem volgende de Joop. Het zijn Uber chauffeurs die dragqueens niet willen vervoeren en dat is de fout van het neo-liberale kapitalistische moeder bedrijf Uber. Dat heeft uiteraard niks te maken met de persoonlijke voorkeur van de Amsterdamse Uber chauffeurs.

Links redeneren in een notendop.

JanFTE | 11-08-21 | 18:56 | 1

Amsterdam was vroeger de gay-capitol of Europe. In het heden zijn er no-go zones voor homo's.

dezakloper | 11-08-21 | 23:31

Het beste is natuurlijk als de gemeente aankondigt waar en wanneer de acties gehouden gaan worden. Op radio 538 net na het nieuws. Vandaag worden op de volgende plekken preventieve acties gehouden. Zo is het probleem gelijk opgelost.

Mokum Kosher | 11-08-21 | 18:54
-weggejorist-
McPhart | 11-08-21 | 18:53

Er is zoveel wijsheid in Nederland en het beleid wordt bepaald door de grootste sukkels. Neem alleen al het CBR, het UWV, de belastingdienst. De overheid staat synoniem voor wanprestaties. Het kiezen voor vriendjes, vertrouwelingen en puur nepotisme levert dit soort situaties op. Het beleid waardoor Halsema burgemeester kon worden.

kalescheet | 11-08-21 | 18:53

Je loopt in het oerwoud. Je hebt dagen niet gegeten. Je ziet twee vruchten. Een fel rode met gekke witte vlekken en een groene. Om niet beschuldigd te worden van racisme eet je ook de fel rode vrucht met witte vlekken. Je sterft met een goed gevoel en een schoon geweten.

Mokum Kosher | 11-08-21 | 18:52

Halsema deze week op tv, in gesprek met agenten waar tegen zwaar geweld is gebruikt. Geen straffen en of weinig schadevergoeding. Niet op de hoogte want die cijfers liggen bij het OM, maar ze gaat het uitzoeken. Komt er over 2 maanden op terug. Het zal je baas zijn, goed op de hoogte en werkelijk geïnteresseerd.

Lukiluuk | 11-08-21 | 18:44

Wat een ramp die Halsema. Eerst met allerlei kul redenen preventief fouilleren weigeren, maar nu onder druk van de realiteit verzint ze een soort deug-variant om zich bij voorbaat in te dekken tegen protesten van linkse huilstruiken. Blijkbaar heeft ze veel vertrouwen in het politiecorps. Of is ze bezig stageplekken te creëren ?

Ruikbaard | 11-08-21 | 18:43

Rusland, China, Iran en Cuba hebben beloofd waarnemers te sturen.

Mokum Kosher | 11-08-21 | 18:42

Vrijwilligers die met een subjectieve bevooroordeelde mening “iets” vinden en daarmee zand in de motor strooien terwijl het straatgeweld steeds meer ruimte krijgt. Niemand wilde deze burgemeester die naar voren is geschoven door het kartel. We leven in een schijndemocratie en hebben helemaal niets te vertellen.

kalescheet | 11-08-21 | 18:37 | 1

Ik zie wel mogelijkheden voor de Amsterdamse Reaguurders in de panelen. Meldt U aan!

Nuuk | 11-08-21 | 18:45

Beveiligers en politiemensen worden juist getraind om verdacht gedrag te herkennen. En door ervaring worden ze ook steeds kundiger en effectiever.

Dan is het toch zonde, en een belediging voor deze mensen, om volgens de D66/GroenLinks-manier te werken?

Als je dan tóch aan het werven bent voor controleurs, werf dan gelijk maar sukkels die alleen tot 5 kunnen tellen, die kunnen dan nét zo ineffectief de wapencontroles doen.

Papa Jones | 11-08-21 | 18:35

Dat krijg je met een college van koekwauzen. Ik werk zelf bij de politie (niet in Amsterdam) maar voor zo'n deug toneelstuk zou ik bedanken. Dit is een motie van wantrouwen naar de politie. Die maken ook fouten maar dit gaat wat mij betreft veel te ver. Ik hoop dan ook dat er veel verzet komt van Pauw en z'n mensen, dit kan echt niet.

Okkie Trooi | 11-08-21 | 18:35 | 4

@Nuuk | 11-08-21 | 18:50: Heeft denk ik geen zin. Demonstratie van politieagenten wordt geinterpreteerd als een demonstratie tegen vooruitgang en inclusiviteit bij de politie Amsterdam. 'We willen als samenleving net af van de bevoordeelde politieagent, en de bevoordeelde types laten zich kennen door deel te nemen aan deze demonstratie' Aldus de burgermeester, woke politie top en ander marxistisch gajes..

JanFTE | 11-08-21 | 19:02

@Nuuk | 11-08-21 | 18:50: ik zou weigeren om mee te doen. Demonstreren hou ik zelf niet van. Ik denk dat weigeren mee te doen al een krachtig genoeg signaal is. Maar dan wel met z'n allen anders worden er die paar opgeofferd zie vasthouden aan hun principe. Hier hebben de bonden een belangrijke rol. Weten we gelijk waar die staan.

Okkie Trooi | 11-08-21 | 19:26

@Nuuk | 11-08-21 | 18:50: Ik zou niet meedoen met zo'n schertsvertoning en motie van wantrouwen. Maar alleen als de meerderheid meedoet heeft het zin. Anders worden de paar principiële collega's die wel hun poot stijf houden opgeofferd. Bonden hebben hier een belangrijke rol in. Weten we gelijk waar die staan.

Okkie Trooi | 11-08-21 | 19:29
▼ 1 antwoord verborgen

En die waarnemers zullen zo anti-preventief fouilleren zijn als de neten. Geloof me ik woon er en die types die zich aanmelden zullen allen Gutmenschen zijn. Creeps zonder ervaring in politiewerk zullen ieder stapje van politie nauwgezet volgen en bij het minste of geringste racisme!!! gaan roepen. Brrr zeer eng dit.
www.parool.nl/amsterdam/22-amsterdamm...

Basil Fawlty | 11-08-21 | 18:31

Maar die waarnemers? Moeten zij niet werken? Hebben ze geen schulden bij de belastingdienst?

TRUMP | 11-08-21 | 18:18

Ik snap die agenten daar niet. Kap er toch mee man, voor dat kutsalaris onregelmatige diensten moeten draaien en dan zo te kakken worden gezet door bij voorbaat schuldig te zijn.

opblaasschaap | 11-08-21 | 18:14

Die waarnemers, worden die ook etnisch geprofileerd?

Wiebenick | 11-08-21 | 18:09 | 1

Nee, positief gediscrimineerd...

Air van Boven Dorens | 11-08-21 | 18:17

Lekker handig ook aankondigen dat je gaat controleren..
Vooral de nederlandse opa’s en oma’s controleren hoor, het loopt de spuigaten uit met de criminaliteit onder hun.

timmey | 11-08-21 | 17:58

Defund the Police! ©️

wezen | 11-08-21 | 17:56

Ethnisch profileren mag niet nee. Statistisch selecteren wel.

pollens | 11-08-21 | 17:53 | 3

Etnisch profilleren mag gerust als dit door statistische selectie onderbouwd is

WasHetMaarMakkelijk | 11-08-21 | 17:59

Pak iedereen met een bontkraag, ongeacht ras of huidskleur.

W_F | 11-08-21 | 18:30

Ze doen niks anders.

BrokenTipi | 11-08-21 | 18:53

Preventief fouilleren werkt alleen op de juiste tijdstippen, de juiste locaties en bij de juiste RAL-kleuren. Dan heb je er wat aan.

Maar helaas, op de juiste tijdstippen zitten de meeste éénstrepers ook gewoon voor de televee, of liggen al in bed met een nachtmerrie over het papierwerk dat morgen weer wacht.
De juiste locaties worden exponentieel snel no-go area's voor éénstrepers alleen of met zijn 2-en, laat staan voor vrouwelijke agenten.
En de juiste RAL kleuren kennen het ritme van de nacht, de vluchtwegen en de rassieskaart als hun broekzak.

Kansloze excercitie dus.

Mijn advies; juiste tijdstippen, juiste locaties, juiste RAL kleuren en structureel mét ondersteuning van ME, motor/scooter/fiets agenten (M) en de lange lat.
En vooral zonder waarnemers, gewoon doorpakken. Nacht na nacht schoonvegen die pleintjes, plantsoenen en achteraf steegjes.

Graag gedaan Femmie. En dat zonder consultantskosten..

WasHetMaarMakkelijk | 11-08-21 | 17:49 | 2

En wel controleren naar de bevolkingssamenstelling van die buurt en niet naar de bevolkingssamenstelling van Nederland in het algemeen. Anders lopen de agenten dagenlang naar een autochtone, blanke, heterosexuele vrouw te zoeken om preventief te fouilleren

yawni | 11-08-21 | 17:54

@yawni | 11-08-21 | 17:54:
Vandaar de "juiste RAL kleuren"
Voeg daar dan nog maar mannelijk en "jongere" 14-34 aan toe.

WasHetMaarMakkelijk | 11-08-21 | 17:58

Volgens het Parool hebben tot nu toe 22 Amsterdammers zich aangemeld om als ‘waarnemer’ op te treden bij het experiment met preventief fouilleren. Allemaal blanke hetero's, naar ik gemakshalve maar aanneem.

Naadblaffer | 11-08-21 | 17:47 | 2

Stuk voor stuk leden van GL en/of D66.

Grachus | 11-08-21 | 18:27

Laat ze lekker iedereen fouilleren. Maar dan wel eerlijk zijn over de cijfers achteraf. Want ik kan je nu al vertellen dat dan 80% of meer van de mensen die iets illigaals bij zich heeft een kort westerse afkomst heeft. Ik vrees alleen dat die 20% het grootst in de media komt dan.

deministerpresident | 11-08-21 | 17:46

Wat een intens afschuwelijke vrouw is die Femke Halsema toch. Ik mag hopen dat de politie daar eens echt in opstand komt tegen la kaakklem. Gewoon een demonstratie bij het stadhuis en mevrouw in duidelijke bewoordingen voor de voeten werpen dat ze dus geen vertrouwen heeft in haar eigen politie.

Nuuk | 11-08-21 | 17:46 | 1

Dat zal haar leren!

BrokenTipi | 11-08-21 | 18:51

Wanneer wordt dat mens in godsnaam oneervol uit haar ambt gezet? Zij is continu bezig met links-extremistische plannetjes over Amsterdam uit te rollen en neemt totaal niet het statuur en de onpartijdigheid van het ambt in ogenschouw. Dit kan toch niet langer zo doorgaan? Dat mens moet echt zo snel mogelijk wieberen.

Grachus | 11-08-21 | 17:45

Campagne inclusie.
En lees wat jij kunt doen.

Waar blijven de ettelijke deradikalisatiepenningen?
De ongewensten kunnen immers niet ontevreden worden uitgerangeerd.
Met je closed sourced ingehuurde diensten en ongelezen akkkoord op any EUla.

Huidskleurselectie toepassen om te bepalen of iemand de oven in wordt geworpen was sedert 1945 in de consensus niet het beste idee.
I thought this was Ammerikah.
Toekerdjebs!

Aanraken kan dodelijk zijn, getraumatiseerde kan de zwarte waas voor de ogen niet verweten worden, wanneer in diens reflexmatige perceptie een verkrachtende schending van de fysieke integriteit wordt geperpetreerd.
Gezien is hoe alle haakvlaggen dezelfde kant oip wijzen.
Dit "land" is doodeng.

hallevvezool | 11-08-21 | 17:39 | 1

Gast, zelden zo'n onsamenhangend plempsel gelezen. Een zak hamers klinkt zinniger.

Grijskijkert | 11-08-21 | 18:40

Een beetje een systeem a la defensie dus... daar kijkt het OM mee bij zowat elk schot dat gelost wordt richting de vijand, waarbij al strikte "rules of engagement" gehanteerd worden (ofwel vechten met één hand op de rug). De politie krijgt dit nu in 020 ook voor de kiezen. De ironie is dat zulke maatregelen in de hand werken dat getinte en donkere figuren vaker de dans ontspringen, juist door ... etnisch profileren...

Nederlanddraaitdoor | 11-08-21 | 17:39 | 3

Dat zal de bedoeling ook zijn.

Roadblock | 11-08-21 | 17:41

Meer juristen dan mannetjes met wapens, NL anno nu, lachen.
Marinier Richard O. een afgeketste kogel die een Taliban boefje raakt, 10 jaar mee bezig.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:44

@Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:44:
Er is totaal geen besef, hoe het je overlevingskansen beinvloedt, als je bij elk schot moet gaan nadenken, hoe de juristen het zullen gaan uitleggen.

Roadblock | 11-08-21 | 19:18
-weggejorist-
KirbyMorgan | 11-08-21 | 17:35

Amsterdam is verloren. Het laatste zetje komt van Femke Halsema.
Betekent 'Femke' eigenlijk niet gewoon 'vrouw'?

aflaatverkoper | 11-08-21 | 17:34 | 1

Niet echt inclusief, die naam. Ik zeg, niet gewenst.

Okkie Trooi | 11-08-21 | 18:38

tja, wat er nu gaat gebeuren is dat alleen de blanken gefouilleerd gaan worden, alleen maar om niet etnisch te profileren.
De waarnemers schrijven een rapport, niet meer voor gekomen, en men vergeet als je alleen de blanken fouilleert dat dat ook etnisch profileren is.

Stijlloser_from_NL | 11-08-21 | 17:31 | 1

.. Juist expliciet wel etnisch profileren is.
Institutioneel bovendien omdat beleid het voorschrijft und befehl ist befehl..
Daarnaast is het een laf en wederrechtelijk ontwijken van de uit te voeren taak om de wapens van straat te krijgen.
KleurKaartKomitee is de zoveelste willekeurige ambtelijke uitholling van het gezag van de popo.
Driehoek in je onderbroek.

hallevvezool | 11-08-21 | 18:29

Ik hoor van kennissen bij de politie dat de kans op het aantreffen van een vuurwapen bij Antillianen een veelvoud is van de kans bij andere bevolkingsgroepen.
Maar ja ze zijn mensen van kleur he.

Roadblock | 11-08-21 | 17:31

Zo ik bij de politie in Amsterdam zou werken zou ik vandaag mijn sollicitatie naar een andere eenheid hebben ingediend. Hopelijk doen alle collega dat ook met mij en mag GL/D66 de stad gaan beschermen. Wat een zooitje ongetrainde koekwausen loopt daar in dat stadhuis rond! Mag ik dat zeggen? Geen idee. Doe het gewoon en verder ODT.

F. Jacobse | 11-08-21 | 17:27

Je eigen politie wantrouwen is jezelf een brevet van onvermogen opplakken als burgemeester. Dat linkse Amsterdam vertrouwt meer op haar inwoners die elkaar om de haverklap neersteken, liquideren, homo's in elkaar trappen, Joodse winkeliers het leven onmogelijk maken, vrouwen lastigvallen, als de politie die probeert de stad leefbaar te houden. Woon je in Amsterdam dan woon je niet alleen in een kutland maar ook nog eens in een kutstad (ben je 2x de klos)

johnyl | 11-08-21 | 17:24 | 1

Onder aanvoering van een zooitje kutvolk.

F. Jacobse | 11-08-21 | 17:28

Dus, hoewel je weet dat voornamelijk koeien melk geven, loop je de wei in en zet je je melkemmer onder elk 5e dier dat je tegenkomt. Vreemde redenatie.
Als ik een brood wil kopen ga ik naar de bakker, omdat de kans van slagen bij de kruidenier, de groenteboer en de slager redelijk klein is. Volgens de logica van Halsema moeten we elke 5e winkel inlopen om te ontdekken of daar brood te koop is, terwijl je eigenlijk precies weet waar je wezen moet...

Zupschufter | 11-08-21 | 17:19

Overigens laatst Bureau Burgwallen gekeken, moet zeggen wel meer vertrouwen in de politie gekregen, zat ook nog eens een mooie agente tussen, maar dat terzijde.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:18 | 4

Ik had medelijden met die gasten en vrouwen die probeerden echt politiewerk af te leveren.
Maar ja: D66 stoorde zich aan tv-programma Bureau Burgwallen.

Roadblock | 11-08-21 | 17:44

@Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:51:
Dan ben ik onduidelijk geweest.
Ik vond ze het ook goed doen, maar ik hoorde dat politiekcorrect D66 er weer een drol over moest draaien.

Roadblock | 11-08-21 | 19:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ben er geboren en getogen en woon inmiddels een jaar of 35 op het platteland met de laatste vijftien jaar (tot 2 jaar geleden) een werkplek daaro, maar ik krijg een steeds grotere weerzin om er straks als die coronahysterie voorbij is weer eens naartoe te gaan voor een avondje film, theater, hapje eten or whatever, laat staan dat ik er weer een werkplek zal nemen.

Krankzinnig dat die uitgenaste trut niet weggestemd gaat worden maar dat zou wel moeten want dit is partijpolitiek in plaats van boven de partijen staan en te zorgen dat burgers zich in plaats van veilig VOELEN veilig ZIJN. Maar dat laatste interesseert die cynische doos in het kwadraat geen reedt zolang ze met diezelfde arrogante toges op dat pluche kan blijven zitten.
Ze kan nog minder dan Hugochenko, by the fvcking way.

Maar afijn, inmiddels spreekt ruim de helft in de grote stad A. geen Nederlands meer en de andere helft bestaat uit posh plummy condescending jumped up self-entitled latte sipping yoga bubble brats dus wat maakt het ook eigenlijk nog uit allemaal??

Let's bloody hope dat die Tijgermug er een beetje zin in heeft daar want je gunt dat kneiterlinkse teringzooitje vol beroepsslachtoffers een hele grote poel vol ellende.

Tierelier | 11-08-21 | 17:18 | 3

goh.... tranen in mijn ogen van ontroering.... platteland is niks mis mee. Daar kun je je aan een roestige spijker bezeren, je zegt, kudt!, krabt de wond open en laat het flink bloeden en spuugt erop en gaat door met je werk, zonder krenking, zonder gevoel van slachtoffer zijn, zonder identiteitscrisis, zonder QR code paniek. Steden en platteland... Barber zegt: steden, daar moet je zijn... landen gaan verdwijnen.... ik hou meer van modder, bloed en samen de stront opruimen zonder gemekker. Ik bel straks wel de huisarts mocht ik striemen zien, nu eerst bloedworst met andijvie en karbonade.

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:27

@nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:27:
Ik moet toch een lans breken voor de mensen die in de grote stad wonen en zelfs in een prachtwijk toch hun waarden en normen overeind proberen te houden.
Stad kudt, platteland ok, klinkt misschien wel goed, maar dekt niet de lading.
Ik weet wie er in mijn wijkje wonen, want ik heb er vaak met verkiezingen geflyerd, en ik weet welk percentage er allochtoon is, maar ik weet ook de verkiezingsresultaten van juist zo'n wijk.
En dat geeft mij goede moed.

Roadblock | 11-08-21 | 19:28

@Roadblock | 11-08-21 | 19:28: Tuurlijk Roady, they're still there en ik ken er ook nog wel een paar. Maar dat zijn gemiddeld gesproken niet de loud mouths die ten Stopera en op de burelen der kranten de dienst uitmaken dus je hoort ze weinig, amper of nooit. De rest wel met dit soort oekazes dus daar reageert men dan op, mezelf incluis, met eh... soms liefst reaguurderige napalm want de zieke mentaliteit van die GroeneKhmerpolitburofreaks dient toch wel stevig afgebrand te worden. Naar wij dachten.

Tierelier | 11-08-21 | 20:07


Ik las preventief ruimen.
My bad.

King of the Oneliner | 11-08-21 | 17:17

Joh, dit gedoe hadden we 20 jaar terug bij de marechaussee ook. Voor ieder donker persoon ook een blank persoon controleren, en klaar. Geen gezeik meer, en met een beetje geluk pak je nog een dronken Pool, gezochte Brit of gesignaleerde Roemeen ook. Wordt wat lastiger in bepaalde wijken, dat wel.

Lerp | 11-08-21 | 17:17

Ik vrees dat bepaalde bevolkingsgroepen etnisch gaan profiteren van dat etnische profileren?

DatInternetDingetje | 11-08-21 | 17:15 | 1

agenten worden nu etnisch geprofiteerd.

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:30

Gewoon af en toe in verschillende wijken (van de ghetto's tot de dure wijken) een fuik opzetten, gelijk aan alcoholfuiken op de snelweg. Iedereen fouilleren die langs komt en wapens turven. Die uitslag gebruiken om vervolgens verdere stappen te ondernemen. Oh wacht, die statistieken zijn er al....

naglfar | 11-08-21 | 17:14 | 1

Of beginnen bij de grens m.n. in het oosten.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:22

Het is volkomen terecht dat Halsema zich zorgen maakt over het etnisch profileren door de politie als je kijkt naar het groot aantal arrestaties van Marokkaanse en eensAfrikaanse medelanders voor overvallen, ramkraken, messentrekken, schietpartijtjes enz enz.

Eugen Sandow | 11-08-21 | 17:13

Nu gaat de politie geforceerd niet risico groepen fouilleren om “correct” te zijn. Daarmee wordt het resultaat gemanipuleerd en kunstmatig klein gehouden.
Snap overigens het probleem van profileren niet. Het gebruik van statistiek verhoogd de pakkans en de effectiviteit van de inzet van schaarse capaciteit. Maar ja, hanteren van statistiek wordt nu ook uitgelegd als racisme. Maar wie is er de schuld van dat je in de misdaad statistiek komt? Volgens mij de crimineel zelf.

EG61 | 11-08-21 | 17:09 | 2

Als ik in een willekeurig zwart land om de 10 kilometer aan de kant zou worden gezet voor controle omdat blonde witmangs de gewone mensen intimideren mishandelen en de publieke ruimte hebben overgenomen met wapens en drugs, zou ik razend worden op die witmangs. Die politie, die snap ik wel. Maar ja, ik betrek dan ook niet alles op mijzelf. Niet altijd.

Sans Comique | 11-08-21 | 17:33

Resultaat zal nog steeds hetzelfde zijn, waarna efficiëntie toch een keer toegepast moet worden.

Maar even tussendoor, als je iedereen fouilleert doe je toch ook niet aan etnisch profileren?

LuNaTeeQ | 11-08-21 | 17:38

Maar hoe dan, in bepaalde wijken wonen alleen maar "mensen van kleur".

de honden blaffen... | 11-08-21 | 17:08 | 1

De Politie komt niet in die wijken.

homieguerneville | 11-08-21 | 17:13

Zie Insta-bericht: "Met deze proef onderzoeken we of wapencontroles helpen tegen wapenbezit en tegen geweld met wapens". De proef is er dus op gericht om aan te tonen dat preventief fouilleren NIET het antwoord is op wapengeweld. Dan is GL en D66 af van het gedram voor invoering.

Mister-Right | 11-08-21 | 17:06 | 4

@dumbfarmer | 11-08-21 | 17:13: Bijna goed; Ze doen het (de proef) wèl, maar de uitkomst zal zijn dat er geen significante reductie van wapengeweld kon worden vastgesteld. Preventief fouilleren is dus geen effectief middel... Mark my words!

Mister-Right | 11-08-21 | 17:23

"Met deze proef...".
De stad staat in brand, rokende puinhopen, en mevrouw de Burgemeester gaat proefjes doen in haar proeftuintje.
Die studie Criminologie van haar is dus ook een fopstudie. Je kunt daar slagen zonder iets van de materie te berijpen.

Sans Comique | 11-08-21 | 17:35

Heel goed, semantiek is zo mooi als je het door hebt.
Het is de bedoeling dat er een gewenste uitkomst komt en die is: Niet fouilleren.

Roadblock | 11-08-21 | 19:31
▼ 1 antwoord verborgen

Doordat men bang is voor etnisch profileren krijg je dat bepaalde groepen juist voluit etnisch kunnen prófiteren.
Je zag het in bijvoorbeeld in Rotherham Engeland, waar jaren lang kinderenmisbruik kon doorgaan, omdat de politie bang beschuldigd te worden van racisme, dit door liet etteren.

Kijkeensaan | 11-08-21 | 17:06 | 1

Rotherham en Telfort. Waarvan we weten. Want de angst en sociale druk is alleen maar groter geworden sindsdien.

Sans Comique | 11-08-21 | 17:36

ik snap niet waarom mensen op vakantie gaan in het buitenland, hier wordt het echt interessant als iedereen in griekenland is.
nieuwe regering nog voor september? totale chaos begin september?

isotope 465 | 11-08-21 | 17:05

Ik vertrouw die waarnemers veel minder dan de politie. Bij al die BLM-demonstraties in de VS zijn ook altijd zogenaamd onpartijdige waarnemers actief. In de praktijk zijn het altijd extreem-linkse activisten die elke handeling van de politie onder een vergrootglas leggen en uit zijn verband rukken, en tegelijkertijd de meest grove gewelddadigheden van de "demonstranten" toevallig net niet gezien hebben. Dat Halsema dat wel een goed idee vindt spreekt boekdelen over hoe zij erin staat.

Ivoren Toren | 11-08-21 | 17:05 | 1

U bedoelt de Legal Observers.(Juristen van NJCM )
Vast onderdeel van de bekende gesubsidieerde demonstraties zoals Extinction Rebellion.
extinctionrebellion.nl/app/uploads/20...
Ik heb ze nooit gezien bij een demonstratie van bijvoorbeeld de PVV.

Roadblock | 11-08-21 | 19:37

Ik kijk vaak op YouTube de serie achtung kontrolle. Daar geven de Duitse politie agenten ronduit toe dat ze etnisch profileren en dat mag. Schleierfahndung noemen ze dat. Dus van de eu mag het halsemuts.

Zatkniss | 11-08-21 | 17:03

Een aantal groepen wordt natuurlijk uitgesloten van preventief fouilleren.
- Volkert van de Graaf.
- Antifa.
- Drugsdealers die op het gemeentehuis moeten zijn.
- Drugsdealers die rekeningen komen incasseren (debiteurenbeheer)
- Drugsdealers op weg naar een ripdeal
- zoontje van de burgemeester

Osdorpertje | 11-08-21 | 17:03

Het middel preventief fouilleren is inderdaad een behoorlijke inbreuk op de vrijheden van burgers, maar dit middel zodanig nutteloos inzetten is weggegooide capaciteit. Het stigmatiserende karakter is er natuurlijk al door alle steek- en schietpartijen in de Bijlmer en Amsterdam-west. Ik snap niet dat de politie hier in meegaat, dan ga je toch gewoon op je handen zitten en wacht je op andere ideeën van d66 en groenlinks. De burgers van Amsterdam hebben hier voor gekozen, dus ik zie het probleem niet met al dat geweld.

De Blauwe Baviaan | 11-08-21 | 17:03 | 2

Veel Amerikaanse politieagenten zijn inderdaad al zover dat ze denken " zoek het maar uit, laat die zwarten elkaar maar overhoop schieten. En dat is inderdaad precies wat er gebeurt in Chicago, New York en andere grote steden. De moord ijzers zijn het afgelopen jaar verdubbeld en de meeste daders en slachtoffers zijn zwart.

Ivoren Toren | 11-08-21 | 17:09

De FBI heeft miljoenen dollars gestoken in etnisch profileren van verdachten. Leverde geen ene fuck op. Nederlandse politie wilde dit ook, vol overtuiging (van zichzelf). Gaat allemaal niks opleveren, is vooral ego streling van Halsema. (bron: Argos).

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:33

hoe zit dat ondertussen eigenlijk in amsterdam? Is het zo langzaamaan een halsema dictatuur geworden of heeft de gemeenteraad ook nog wat te zeggen over dit soort zaken in die stad??

dumbfarmer | 11-08-21 | 17:02 | 2

Ein Amsterdam. Ein auslandisches Volk, eine Haslsema.

Zatkniss | 11-08-21 | 17:05

Het merendeel van de gemeenteraad is tegen preventief fouilleren. Een andere oplossing vinden behoort kennelijk niet tot het takenpakket. Best wel treurig, want tot een aantal jaar geleden ging het juist een stukje beter met de Bijlmer. De komst van de Nationale Politie in combinatie met een gemeenteraad met gl en d66 met inclusieve diversiteit gedram heeft ervoor gezorgd dat Amsterdam binnen paar jaar is verworden tot de kutste stad van Nederland.

De Blauwe Baviaan | 11-08-21 | 17:21

Misschien een idee voor GeenStijl om iemand zich undercover aan te laten melden voor deze 'functie'?

Snoess | 11-08-21 | 17:02 | 3

Ben afgekeurd als onderkoffer agent, wat zou u doen als u een Marokkaan ziet: tegen de agenten zeggen grijp hem ! Daarna pakken we die Surinamer wel.
Kon weer weg.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:13

@Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:13: hahaha, echt gelachen....

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:34

Waarom niet gewoon fouilleren volgens laatste CBS geweldstatistieken? Oh wacht Halsema schiet in een spagaat.

william7055 | 11-08-21 | 17:02

Zijn bodycams niet een wat paratere en objectieve oplossing dan waarnemers?

foetgoud | 11-08-21 | 17:01

Ook even bejaarden fouileren anders is het discriminatie op leeftijd

Masteryu | 11-08-21 | 17:00 | 1

Gisteren in de krant een mooie foto, plissie bezig met aanpak maroc misdaad, stonden folders uit te delen aan bejaarden.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-21 | 17:14

Laten we een voorbeeld aan Zweden nemen.

SergeantPierlala | 11-08-21 | 17:00

Als ik dan moet werken lijkt dit baantje mij wel wat. Zou ik worden aangenomen? Mijn afkomst doet vermoeden dat dat wel snor zit. Mijn aanwezigheid bij GS gooit mogelijk roet in het eten.

El Rico Grande | 11-08-21 | 16:59 | 2

Het betreft een vrijwillige functie. Ik vermoed dat u als rechtse GS liefhebber een baan heeft, de doelgroep van Halsema zit vermoedelijk thuis en heeft doorgaans alle tijd van de wereld om zich vrijwillig op te geven voor een waarneem functie.

petrucci | 11-08-21 | 17:03

Als oprechte liefhebber van Nederland, als pure democraat met een sociaal hart die van werken houdt, kom ik dan in aanmerking voor dergelijke baan, of moet ik me maar melden bij Drechsler?

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:37

Hilarisch, het feit dat de focus ligt op bepaalde wijken, betekent dat Halsema zelf begint met profileren.

gekwetst | 11-08-21 | 16:58

Waarom alleen fouilleren. Gewoon oppakken. Was laatst nog in A'dam, komen er drie gasten van een jaar of twintig de Dsquared-winkel uit, je weet wel die shop met jeans van 500-1000 euro, met gevulde tassen. Steken de straat over en stappen in een BMW 5-serie oid, Die kun je toch allemaal preventief even meenemen voor wat vraagjes, kom op zeg, kan niet kloppen. En oh ja ze waren zwart, maar dat was ongetwijfeld toeval.

Root_Of_All_Evil | 11-08-21 | 16:57

Ik zou er een kunstwerk van maken. Een slang van kleur die zijn eigen staart opeet. Een drol dus. Midden op de Dam.

BrokenTipi | 11-08-21 | 16:57

Vroeger had je bij de npo de neger omdat het moet. Straks in a'dam de blanke omdat het moet. Kan raar lopen.

Schepvogel | 11-08-21 | 16:57

Ik zie het probleem niet als bepaalde bevolkingsgroepen elkaar naar het leven staan.

Tishetnetnie | 11-08-21 | 16:55 | 1

Mogelijk ervaren deze mensen geen probleem?

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:38

handig.. waar dit op uit draaid:
politie: doet niks, omdat ze alleen al bij het wijzen naar iemand meteen nu naast 'discriminatie' ook 'profileren' naar hun kop krijgen
boa: huilstruiken die een wapenstok willen.. omdat ze door hun eigen enorme irritante gedrag in de problemen komen
en dan nu de 'waarnemers': lui die geen dagjob hebben (anders hadden ze de tijd niet) die nu dan zonder dat enige kennis in de weg zit de politie in de gaten moet houden???
De criminelen lachen zich kapot.. die lopen lachend weg, hard roepend 'profilering!!'
Mooi.. dat toeristische uithangbord van nederland zo!!

dumbfarmer | 11-08-21 | 16:55 | 2

Idd, gewoon niemand meer aanhouden..... problem solved

BL!ZZ | 11-08-21 | 16:57

Draaid?

The Green*Machine | 11-08-21 | 17:02

Weet je hoe grote mensen bedrijven dat doen die willekeur willen forceren Femmie? Die gooien met een dobbelsteen.
Voor iedereen die je ziet even gooien en bij vijf moet je fouilleren.

En ook als je een allochtoon met een nektasje en raar loopje ziet, want anders is de kans dat je echt iets vind veel te laag.

frickY | 11-08-21 | 16:53 | 1

Ik heb wel een dobbelsteen met zes vijven

zevensprong | 11-08-21 | 17:20

Na de BOA's nu de NOA's?

funda | 11-08-21 | 16:53

Geef die agenten een dobbelsteen mee, even=fouilleren, oneven=doorlopen

sko | 11-08-21 | 16:53 | 1

Eerlijker kan het niet .

Koning BongoBongo | 11-08-21 | 17:44

Ik zou zeggen start een onderzoek, je laat enerzijds een groep agenten op intuïtie 1000 mensen preventief fouilleren en anderzijds een groep agenten met een schedelmeter aan hun zijde 1000 mensen preventief fouilleren.

Als de schedelmeter groep meer wapens vindt dan de andere groep, dan heeft het blijkbaar zin.

Terra | 11-08-21 | 16:52 | 2

Zeg ga jij eens in de hoek zitten met je racistische statistiek.

frickY | 11-08-21 | 16:55

is al in USA gedaan. Lukt niet (bron Argos). verder wel leuke interventie, 1000 stuks, genoeg power?

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:39

Beter waarnemers bij gemeentelijke besluitvorming

Tasmaneiland | 11-08-21 | 16:51

Ze gaan daar dus etnisch profileren in Amsterdam.

trekarm | 11-08-21 | 16:50

De Blanke Omdat Het Moet

DommeNeger | 11-08-21 | 16:50

Ze zet zogenaamde waarnegers in.

relatief | 11-08-21 | 16:50

Dus om politiek correct te zijn ga je zeker de helft van de tijd mensen fouilleren die bij voorbaat niks fouts hebben. Een oud vrouwtje van 80 ter compensatie van een top 600 gast.

Gelukkig heeft de politie genoeg mankracht voor dit soort onzin

allesofniks | 11-08-21 | 16:47 | 3

Doen we op luchthavens al 20 jaar

BobDobalina | 11-08-21 | 16:52

@allesofniks | 11-08-21 | 16:59: Bob zakt steeds verder af .... denk dat hij zijn trolsalaris deze maand niet gaat krijgen.

Koning BongoBongo | 11-08-21 | 17:47

Heel goed wat Femke Halsema hier overweegt. Ik snap totaal niet waar men zich nu zo druk om maakt. Zijn er geen ergere zaken in deze wereld om ons beklag te doen? Mevrouw Halsema gaat voor vrijwillige waarnemers die slechts toezien op de wijze waarop preventief zal worden gefouilleerd. Niet meer en minder. Hoezo vertrouwen in de politie weg? Lees de kranten en volg de media dan snap je ongetwijfeld wat er in ons mooie Nederland wel eens gebeurt door “kwaadwillende” (lees: etnisch profileren). Deze actie van Halsema juich ik toe. Wat straks als ze de niet witte mannen en vrouwen er al dan niet bewust uit zouden vissen, gaan we dan ook los? Goede agenten heb je zeker, maar laten we niet overdrijven en dit louter op wantrouwen naar de politie gooien. Plaats het in een bredere context. Ik zou eerder zeggen, de politie dichterbij de burger staan en voice versa en de samenwerking met de vrijwilligers, prachtig

Transparantje | 11-08-21 | 16:46 | 3

Pilletje vergeten?
Effectief en gericht werken is noodzakelijk om dit geweld te stoppen, de rest is allemaal politiek en emotioneel gelul.

allesofniks | 11-08-21 | 16:49

Ik vind dat je een beetje aan het stigmatiseren bent, met je 'niet witte mannen en vrouwen'. Alsof je niet weet dat er ook cistransmannen zijn, en vrouwen die zich met mannelijk gender indentificeren.

Reaguurdeskundige | 11-08-21 | 16:53

op zich wel een soort van werkverschaffing.. sowieso goede zaak dus. In het bedrijfsleven heb je ook quality loops en audits. Werkt "subliem".

nobodiesunmighty | 11-08-21 | 17:42

Kunnen we weer een heleboel kansloze rukkers aan een baan helpen. Mensen die echt niks kunnen mogen dan waarnemen bij preventief fouilleren. Het is werkelijk van de zotten. Dit kan alleen in Salafamsterdam.

Tommi | 11-08-21 | 16:45

Waarnemers zijn natuurlijk alleen mensen die in het social credit systeem de status van First Class Citizen hebben bereikt.

Dampende_aardappel | 11-08-21 | 16:45

Ik zie het voor me; Agent; Hier op dit plein waar dikwijls deze jongens met hoodies verblijven zijn al 2 mensen neergestoken afgelopen week. Laten we hen fouilleren. Waarnemer; Euh, nee, nee, wacht nog even, Er komt vast wel een student aan op een omafiets,

horsteknots | 11-08-21 | 16:44 | 1

Of dat omaatje met die veel te grote tas. Het lijkt erop dat die meneer een taser in zijn broek heeft zitten, maar kan ook ern teaser zijn.

Toverkol | 11-08-21 | 16:56

Geef iedereen een nummertje en dan draai je aan een rad en wie het goede nummer heeft wordt gefouilleerd. En dan een zwart rad en een wit rad.

laurentius | 11-08-21 | 16:44

Aan het eind van de proef constateren we dat het niets heeft opgeleverd en zeggen we tegen de mensen in die buurten dat ze weer aan zichzelf overgeleverd zijn en dat de OZB met 50% verhoogd wordt. We moesten de proef toch ergens van betalen?

Met_baard | 11-08-21 | 16:43

Ik eis dat de politie ook een evenredig quotum bejaarde rollator vrouwtjes fouilleert.

Anders is er sprake van leeftijds- en sexe discriminatie.

Vervijfvoudiging van het politie korps is dus hard nodig.

Deugen kost geld.

euroka | 11-08-21 | 16:42 | 1

Bedenk wel: van UW belastinggeld...

ReyNemaattori | 11-08-21 | 16:53

Halsema is een domme muts. Trouwens, alles in/uit/door/van/vanwege/om etc. Amsterdam is kut.

RGV42 | 11-08-21 | 16:41

Wat schuift het of moet ik zoiets onbetaald in mijn vrije tijd gaan doen?

Lorejas | 11-08-21 | 16:41 | 1

Gaat wel ten koste van je uitkering.

Toverkol | 11-08-21 | 16:57

Hadden ze bij de belastingdienst ook geen waarnemers? Of hoeft dat niet als er niemand meekijkt. Halsema en in het verlendlgde daarvan de gehele overheid, heeft last van een omgekeerd-effect panopticum.

TmC | 11-08-21 | 16:41 | 1

Waarnemers? Die door diezelfde overheid ingehuurd worden?

tiku99 | 11-08-21 | 16:42

Dus Halsema wil natuurlijk ook jury rechtspraak. Ze is helemaal we the people. Ik heb wel zin om in een zaak tegen een IS'er te zeggen: your honor, the jury has reached a verdict. Direct bij aanvang van het proces.

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:40

Muur er omheen en het zelf laten uitzoeken. Zorgen zelf maar voor energie en voedsel. Maar wel hun percentage asielzoekers over die muur kieperen.

Leffe Blonde | 11-08-21 | 16:40

De term waarnemers is ook wat vreemd.
Wat nou als ik toevallig langsloop maar mij niet aangemeld heb?

Transgender-Airlines | 11-08-21 | 16:40

Ik was er toevallig een keer getuige van. Bij Ikea 020 onder de tunnel door Zuidoost in ben je meteen in Greengang-hood, en die leden van die crip rijden in groene Jaquars. Die zeiden tegen die agenten: 'snij die auto maar ope en kijk of je de compartimenten kunt vinden. Zo nee, betaal je ons een ton voor de schade.' En toen daarna openden ze de kofferbak van de volgende auto die een ingepakte keukenset met messen van de Ikea bij zich hadden. Die namen ze toen in beslag. De politieman die dat moest doen was wel zo eerlijk om erbij te zeggen dat ze liever binnenvielen in de huizen waar Greenganleden verbliven. Maar dat sluit de wet dan net weer uit.

adhd-je | 11-08-21 | 16:40

Plaats metaal detectie poorten en laat iedereen daar doorheen lopen gaat ie ook af op blanke sleutelbossen

Habe das Gewust | 11-08-21 | 16:39 | 1

Meteen even de drugshond er aan laten ruiken.

Shoarmamasutra | 11-08-21 | 16:48

Iets zegt me dat die controleurs vooral van Bij1-huize zullen zijn.

LucaBrasi | 11-08-21 | 16:38 | 1

Quincy Gario als waarnemer: ja dat wijf moeten jullie hebben. Sylvana Simons.

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:43

Idioot plan van Halsema.
Wat moet zo'n amateur-waarnemer dan doen? Tellen van gefouilleerden volgens huidskleur en dat statistisch vergelijken met de bevolkingssamenstelling? En dat nog per wijk of straat? Krijgen ze daar een opleiding voor of volstaat het juiste partijlidmaatschap?? En wat doen ze als de kleurverhouding even niet klopt? "Racisme" roepen of direct de burgemeester bellen?

Schmalz | 11-08-21 | 16:38 | 3

Dit ja. Wat voor mandaat hebben deze waarnemers en wat wordt hun status? Gaan ze agenten vertellen wie ze moeten controleren? Of gaan ze agenten rappprteren?

Selassie | 11-08-21 | 16:52

Het is wel de bedoeling dat je een rapport van 100p schrijft. Dus Nederlands schrijven is een eerste vereiste.

Toverkol | 11-08-21 | 17:01

Exact, volkomen waanzin.

Nochtans_Immermans | 11-08-21 | 17:44

Je moet nooit etnisch profileren, je moet gewoon statistisch profileren en omdat het om preventief fouilleren gaat, ga je gewoon rustig naar de statistieken kijken en kijken of er een concentratie van misdaden is waarvan de misdadiger vaker een specifiek uiterlijk kenmerk heeft.

zhirek | 11-08-21 | 16:38 | 1

Het probleem is.. ze mogen tegenwoordig dus niet meer persoonlijke kenmerken als huidskleur en afkomst er bij noteren.. dus wat stellen die statistieken dan nog voor..

dumbfarmer | 11-08-21 | 16:59

Maar mensen met een kleurtje hebben toch ook baat bij een veilige buurt?
Of is halsema er alleen voor de crimineel?

Transgender-Airlines | 11-08-21 | 16:37

Trias Politica word een kwartetje. En in machtsverdeling ben je beter af met een oneven getal.

horsteknots | 11-08-21 | 16:36

WapenWappies en RAL-rellen

Hemmenaar7 | 11-08-21 | 16:36

Wat een klucht, Amsterdam met die woke shit van ze, het lijkt warempel of de De Mounties een reboot hebben gemaakt.

BadPatNL | 11-08-21 | 16:34

Ok politie, pak ze terug en fouilleer vooral veel GrLsers en D66ers. Om opzichtig te laten zien dat het zonder aanziens des peroons gebeurt. Kijken hoe lang ze nog bij hun maffe standpunten blijven.

isitsoornot | 11-08-21 | 16:34 | 1

Daar zullen de Berend's en Annefleur's van deze wereld niet zo gek lang blij mee zijn.

Je kent het credo van deze gutmenschen:
Not in my backyard! (want engels is hip)

Cannabooze | 11-08-21 | 16:41

Zie het helemaal voor me... degelijke blanke mensen van 60-plus/70-plus worden gefouilleerd om daarmee een soort evenwicht in de 'verdachten' te krijgen...

kibambam | 11-08-21 | 16:33

Politie moet helemaal niet preventief gaan fouilleren in Amsterdam, laat ze elkaar en hun linkse aanbidders maar lekker afmaken. Scheelt hoop onderzoek, geld en frustratie.

funkyd | 11-08-21 | 16:33 | 1

ja joh, bij elke 10 euro drug , gratis kogel.
verzamel een magazijn vol.

newray | 11-08-21 | 16:39

Femke Halsema is het levende bewijs dat een goed politicus niet per definitie ook een bekwaam bestuurder is. Mevrouw staat niet boven de partijen en is veel te politiek geëngageerd Een brevet van onvermogen afgeven aan het eigen politieapparaat dat dagelijks met de poten in de modder staat, ronduit schaamteloos.

therealbraindump | 11-08-21 | 16:33

en zeker alleen waarnemers van het grunlinks politburo

Captain_Dipshit | 11-08-21 | 16:32

Die Halsema schuwt werkelijk niets om zichzelf belachelijk te maken . Doe dan niks. Maar ja ik hoor geen tegengeluid van de zijde van de politie...... dus die doen maar weer wat er gevraagd wordt. Hoe is het toch mogelijk dat de popo in Nederland de risee geworden is van planeet aarde ; alleen Police Academy kan ze nog verslaan.

Koning BongoBongo | 11-08-21 | 16:31

En wéér durven ze de feiten niet onder ogen te zien!

Tikkie Terug | 11-08-21 | 16:31

Eindelijk iets voor jongeren, hij mag mee met de politie en belt dan zijn vrienden en familie op waar ze staan. Succes voor Halsema want er worden dan alleen wapens bij echt hele domme gevonden. Win win dus op ze Amsterdams.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 16:30

Mooi! Wordt die kit misschien ook eens wakker

TonyMontana010 | 11-08-21 | 16:29

Pure KGB praktijken

djs | 11-08-21 | 16:29 | 1

RGB praktijken!

FogerRederer | 11-08-21 | 16:38

80% van de bevolking kan het niks schelen wat er in Amsterdam gebeurd.

Bierkop | 11-08-21 | 16:29 | 4

gebeurt

Stratum | 11-08-21 | 16:38

NL heeft 020 min of meer opgegeven...

kibambam | 11-08-21 | 16:40

Genoeg blijkbaar om een tegel te tikken?

Lorejas | 11-08-21 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

In plaats van een mooi resultaat te behalen door etnisch te profileren, gaan we politiek correct geld verspillen.
Mooi hoor, zo'n doos als burgemeester.

Boeloeboe | 11-08-21 | 16:29

We hebben gewoon John de Mol en SBS6 nodig voor een nieuw programma 'De Tering, Politie Fouillering!' maar dan wel live uitgezonden. Ik weet nog dat er op enig moment op het internet werd gezegd dat Wegmisbruikers alleen nog maar situaties met Marokkanen uitzond (was ook waar, waren de grootste etterbakken) waarna er plots alleen nog maar situaties met lieve (blanke) mensen werden uitgezonden.
Live uitgezonden dus, zodat we een gedegen mening over de politie kunnen vormen.

Leptob | 11-08-21 | 16:28 | 1

Het beste is dat John de Mol alvast de locatie twee dagen daarvoor afzet met een bordje dat ze op deze plek gaan fouilleren en het op TV wordt uitgezonden. Als eerste fouilleren ze de zoon van halsema die door ze moeder wordt gebracht.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 16:35

Het volk wordt betrokken in overheidstaken want de overheidsdiensten die verantwoordelijk zijn moeten door het volk gecontroleerd worden. Aldus de burgemeester van Amsterdam.

Maar als Geenstijl namen publiceert van verdachten dan schreeuwt het OM en de media: volksgerecht! Abject!

Nou, ik ben wel benieuwd naar de mening van Halsema over de Geenstijl publicaties en de mening van Jeuken over de "volkssturm" van Halsema.

Odin | 11-08-21 | 16:28

Iedere dag Halsema fouilleren, om aan je blanken-quotum te komen.

John McClane | 11-08-21 | 16:28 | 1

Plus bewezen vuurwapengevaarlijke familie.

Hemmenaar7 | 11-08-21 | 16:38

Shithole city.

Ride_On | 11-08-21 | 16:27 | 1

Iedere stad krijgt de burgemeester die het verdient.

Toverkol | 11-08-21 | 17:03

Fijn dat vertrouwen en constructieve ondersteuning van de vuilnismannen van de multiculturele samenleving, a.k.a. de politie.

Je kunt op grachtengordelfeestjes beter zeggen dat je drugs verkoopt dan dat je bij de politie werkt.

Panos88 | 11-08-21 | 16:27 | 1

Het een sluit het ander niet uit, je verkoopt drugs aan je collega's bij de politie zou nog kunnen.

jan huppeldepup | 11-08-21 | 16:37

Ik zou trouwens wel een enorm stinkende scheet laten tijdens het gefouilleerd worden, maakt niet uit door wie.

Reaguurdeskundige | 11-08-21 | 16:27 | 2

Jaaaa, dat is echt humor, pffff

zoalsikhetzeg | 11-08-21 | 16:28

Hihihi scheet hihihi.

JJMS | 11-08-21 | 16:38

Gebruik je die Peter Griffin kleurenwaaier, zul je zien dat het enorm mee valt met wapens onder de jeugd...
Maar ik weet iets veel beters: Je fouilleert letterlijk 1 op de 5 die langs komt. En na 6 maanden publiceren we de wapenvondsten, inclusief etniciteit. Eerlijker en doorzichtiger kunnen we het niet maken. En niet te vergeten, etniciteit is enorm belangrijk volgens BLM, dus ook uit die hoek is het top-prioriteit om dat te registreren en rapporteren.
En dan niet stiekem dat rapport 6 maanden achterhouden, Groot-Wassink.

TheEgg | 11-08-21 | 16:27 | 1

En dan na die 6 maanden alleen de gevaarlijke kleuren verder fouilleren, obv rapport

Hemmenaar7 | 11-08-21 | 16:39

Een robot die foullieren kan, is dat er al?

Rest In Privacy | 11-08-21 | 16:27

Ik zou als politie lekker bedanken voor de taak. Laat de buurtcoaches van kleur het maar oplossen.

BobDobalina | 11-08-21 | 16:27 | 2

Maar jij zou dan ook direct ontslagen moeten worden bij de politie wegens plichtsverzuim.

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:30

Maar in een wijk waar 99% zwart is ben je als blanke daar dus behoorlijk het haasje. Om aan de juiste verhouding blank-zwart te komen word je om de 10 meter gefouilleerd.

2voor12 | 11-08-21 | 16:27 | 2

Ik woonde decennia terug een blauwe maandag in de bijlmer. Ik moest in de supermarkt op zoek naar shampoo voor normaal haar, nadat ik eerst door een haag van bolletje bruin/bolletje wit aanbieders moest. Toen ik 's avond een keer aanklopte bij de buren, durfde ze niet open te doen. Ik woonde op 7 hoog. Weinig buren namen de moeite om het vuil beneden in de container te doen, maar probeerden het gewoon van grote hoogte erin te mikken. Overal kakkerlakken. Was best een bijzondere ervaring. Maar goed, ik heb me daar overdag nooit onveilig gevoeld. Ik vermoed zo dat het geweld met name in eigen kring plaatsvond of ik ben grenzeloos naief (volgens vele reaguurders vanwege mijn stem op D66).

BobDobalina | 11-08-21 | 16:32

@BobDobalina | 11-08-21 | 16:32:

Dat laatste is natuurlijk sowieso waar. Desalniettemin heb ik een zelfde soort ervaring: een half jaar in het afvoerputje van Rotterdam-Zuid (Charlois) gewoond en daar vlogen ook regelmatig de kogels in het rond. Onder het witte laken lag dan wel altijd een POC en ik heb er persoonlijk nooit iets naars meegemaakt.

JJMS | 11-08-21 | 16:36

Vroeger bij gym moest je in de rij staan en werd je genummerd, om te voorkomen dat je niet bij je vriendinnen in het team zou komen.

Snel rekenen en we plaatsten onszelf zodanig in de rij, dat we hetzelfde nummer kregen en -nou da's toevallig!- tóch bij elkaar in het team kwamen.

Wat denk je dat die criminelen zullen doen dan? Die gaan ook lekker tellen en nadat een oud omaatje en een bakfietsvader op zijn papadag nutteloos zijn gefouilleerd, schuift de opgeschoren Fin in de rij.

Tandenknarsend moet de diender hem door laten lopen.
En de controleur ziet dat het goed gaat.

Nutteloos plan. Kan zo in een absurdistisch toneelstuk

Roos | 11-08-21 | 16:26

Elke 5e voorbijganger fouilleren. Dat gaat al fout doordat woke vindt dat 2+2=5.

Hee, je slaat er 1 over!

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:26

Etnisch profileren whoeha.. 9 van 10 benne Marokkanen, golfje 7 gti enz beetje dealen kraakie hier...

niv01 | 11-08-21 | 16:25

Een burgemeester die haar eigen politieapparaat niet vertrouwt. Een allemansvriendinnetje die bij alles zelf schone handen houdt, geen keuzes durft te maken en anderen aan laat modderen.

jochum1980 | 11-08-21 | 16:25 | 2

Daar lijdt Rutte ook aan.

gestoptmetroken | 11-08-21 | 16:26

Als de spreadsheets maar kloppen.

Ivoren Toren | 11-08-21 | 17:16

Al deze onzin krijg je gratis bij het inde media luid bejubelde burgemeesterschap van Femke Halsema

thanseeuwen | 11-08-21 | 16:25

Vorige maand in de Thalys naar Frankrijk. Naast me in eersteklas gaan twee getintiërs zitten. Zwarte conducteur stevent op de twee af. “Laat je plaatsbewijs zien.” Mij vroeg hij niets. Jongens dralen, conducteur werd nijdig. “Eruit. Ik heb geen tijd voor deze ongein.”
Na Rotterdam kwam hij opnieuw voorbij, met alweer twee opgepakte getintiërs, ook geen plaatsbewijs.

Fantastisch. In de Thalys geen plek voor tuig, zwarte conducteur had geen moeite met etnisch profileren. Voelde me hartstikke veilig dankzij die man.

Madame Poitiers | 11-08-21 | 16:24 | 1

Aan het eind van de rit met de pet voor hem rond gegaan?

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:29

Sherlock Holmes deed niet anders dan profileren, liefst in zijn leunstoel. Afwegen van kansen (waarschijnlijkheden) ligt aan de basis van het oplossen van misdaden. Maar dat mag nu dus niet meer. Tante Pollewop (blank, 63) en Opa Buiswater (blank, 84) zullen eraan moeten geloven. De waarnemers houden het scherp in de gaten!

J.P.Drapeau | 11-08-21 | 16:24 | 1

Seriemoordenaars. Blank, 20 tot 40 jaar, bestelbus, etc. Hele politiekorpsen werden geïnstrueerd.

Madame Poitiers | 11-08-21 | 16:26

Een foto van voor de eeuwwisseling bij die twiet van Halsema, aan het uniform van politiemevrouw te zien. Ah, onschuldige tijd.

JJMS | 11-08-21 | 16:23 | 2

Goed gezien.

IkwilJinekwel | 11-08-21 | 16:25

Wordt Halsema daar gefouilleerd? Ze kijkt wel verlekkerd naar het voor het grijpen liggende wapen. Leuk cadeau voor haar zoon.

gestoptmetroken | 11-08-21 | 16:32

Maar mogen die waarnemers ook aan "het volk" laten weten bij wie er wapens gevonden worden? Of komt er daar nog een commissie voor?

Gemankeerde | 11-08-21 | 16:22 | 1

De waarnemers mogen dit schriftelijk terugkoppelen aan de GL fractie, die het vakkundig in een diepe ladekast plempt.

Cannabooze | 11-08-21 | 16:34

Die foto spreekt toch boekdelen. Je vraagt je oprecht af waarom die vrouw gefouilleerd wordt. Allemaal voor de vorm. Preventief fouilleren, maar dan 5x minder effectief want we moeten wel alle kleurtjes meepikken.

Anaal_Geweten | 11-08-21 | 16:22 | 1

Niet te snel oordelen, die mevrouw kan zomaar van het kamp komen gezien de Mercedes.

JJMS | 11-08-21 | 16:24

Ik sta in mijn recht als ik enkel iemand van hetzelfde geslacht of gender mij wil laten fouilleren. Dus omdat ik gender fluide ben wordt het nog knap lastig om iemand te vinden die mij kan fouilleren...

Nekbaard | 11-08-21 | 16:21

Ik wil mevrouw Halsema wel fouilleren.

oldandwise | 11-08-21 | 16:21 | 1

Zo te zien is ze jonger dan u, ik zeg doen.

VoltaireJohn | 11-08-21 | 16:23

“ Maar wie controleert de controleurs van de controleurs?”
Die worden middels het roepen van ”Racisme! Racisme!” De mond gesnoerd.

Rico Tampeloerus | 11-08-21 | 16:20

Ik zal wel weer niet worden aangenomen om vrouwenbillen te betasten op zoek naar vuurwapens zoals op de foto.

Osdorpertje | 11-08-21 | 16:19 | 3

Voelleren natuurlijk, niet betasten.

Osdorpertje | 11-08-21 | 16:20

Je mag wel aan mannenbillen zitten.

Muxje | 11-08-21 | 16:22

@Muxje | 11-08-21 | 16:22:
Mannen van allochtone persuasie zijn meestal homofoob en vinden het niet fijn als je hun billen betast.

Osdorpertje | 11-08-21 | 16:25

Als ik die foto zie denk ik wel rot op met je tegeltjes.
Het is simpelweg laf burgers lastigvallen en laat ze elkaar lekker afpipappen, zolang die stille tochten in hun eigen segregatie succes paradijs plaatsvinden.

28 | 11-08-21 | 16:19

Ik wil de waarnemers wel waarnemen.

Kaal-dik-en-lelijk | 11-08-21 | 16:17

Daarom moet er ook meer pvk komen (poiltie van kleur). Want die kunnen wel mensen van kleur aanhouden zonder dat het DISCRIMINAZI is. Prima, wil ik alleen door blanke agenten worden aangehouden, bij nader inzien: agentes. Hoogblond, dat spreekt voor zich.

Otto Normal | 11-08-21 | 16:17 | 4

Zwarten beschuldigen van discriminatie van zwarten. Je onderschat extreem links. Als het moet dan aarzelen ze niet.

"Ze hebben de onderdrukker geïnternaliseerd"

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:21

@Jezus_Boeddha | 11-08-21 | 16:19: Twee meter - prima, maar dat moet dan wel 'uit de benen' komen anders is het geen gezicht. Die lengte sluit 60 jarigen dan wel weer uit. Can't win 'm all!

Otto Normal | 11-08-21 | 16:39
▼ 1 antwoord verborgen

Halsema zit toch tussen meerdere vuren: extreemlinks ziet overal racisme, FvD ziet Halsema als een slappe bestuurster die teveel aan woke eisen toegeeft, haar eigen partij zal ook wel allerlei standpunten hebben die niet overeenkomen met wat een burgemeester hoort te zijn, etc. Dus ze moet iedereen een beetje te vijand maken. Ik had altijd respect voor haar. Ze was de enige die Hirsi Ali steunde toen links haar inmiddels voor de islamistische leeuwen had gegooid.

Jezus_Boeddha | 11-08-21 | 16:16 | 1

Dat is waar, dat mogen we niet vergeten.

Tashtego | 11-08-21 | 16:35

Vooral blanken blijven fouilleren wegens policor, dan kunnen de gewapende licht en donker getinten elkaar overhoop blijven knallen en steken.

Madame Poitiers | 11-08-21 | 16:16 | 3

Het gevolg van dat beleid is dat men na de proefperiode vaststelt dat preventief fouilleren niet helpt, want er wordt niemand met wapens aangehouden, terwijl het aantal doden en gewonden toch blijft stijgen.

FrankVeer | 11-08-21 | 16:20

Ik vind het toch wel erg onbeschaafd, al dat knallen en steken. Waarom geen keurige scheldpartijen of duels met rapier of floret?

Jezus_Boeddha | 11-08-21 | 16:23

@FrankVeer | 11-08-21 | 16:20:

Ik stel vast dat u rechtsaf geslagen bent (realisme) en vervolgens na 180º draaien, het wensdenken van links in hun achterhoofd hebt gezien.

(gelukkig zijn er geen people of color met wapens aangetroffen, want die hebben een historisch onschuldstempel.
Zo een beetje zoals je tegen een kind zou kunnen aankijken - behalve als ze joden bespugen)

Kortom, u spreekt eenzelfde verwachting uit als welke ik heb.

De infantiliteit van GL en Letterbak-'66 is beschamend.

Milton_Styx | 11-08-21 | 17:14

Dan wil ik ook waarnemers die steekproefsgewijs de mails van Rutte controleren op malversaties.

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:16 | 1

Hoe staat het eigenlijk met dat lek? Hij wilde de naam niet geven van de persoon die hem eerder dan de kamer informeerde tijdens dat omtzigt debat. We moesten hem maar vertrouwen dat hij dat nooooooiiiit meer zou doen.

Kaal-dik-en-lelijk | 11-08-21 | 16:20

Zo daar krijgt de diender op de straat toch even mooi een mes in de rug van de (zichtbaar incompetente en onoprechte) baas. Ik zou me als diender eens goed achter de oren krabben of Amsterdam je wel verdient. Als er 1 groep een toezichthouder verdient dan is het de Amsterdamse B. en W.

Phantomas | 11-08-21 | 16:15

Noem etnisch profileren voortaan statistisch profileren. Fouilleer af en toe een willekeurig gekozen controlegroep om te kijken of de statistieken nog kloppen. Klaar.
Waarom trouwens geen bodycams voor agenten ipv waarnemers? Niks mis met transparantie.

beetje.jammer.dit | 11-08-21 | 16:15 | 1

Exact. Dat heet gewoon efficient je werk doen.

memanta82 | 11-08-21 | 16:29

Mij maakt het geen zier uit dat elkaar afmaken. Als je je druk maakt om onschuldige slachtoffers moet je iets doen. Maar kennelijk vinden GL en D66 dat niet. Jammer dan. Next.

knutsel_ | 11-08-21 | 16:13 | 2

Daar heb je een punt. Misschien zou de politie juist wapens moeten gaan uitdelen in Amsterdam, zodat dat derde-wereldtuig elkaar sneller af kan maken. Hoe minder er overblijven, hoe beter.

Reaguurdeskundige | 11-08-21 | 16:15

Vraag me werkelijk af hoe die waarnemers geselecteerd gaan worden. Mag iedereen met een IQ van onder de 100 dit doen? Dus resumerend: 4 jaar politieschool om te mogen handhaven maar iedere activist die zich aanmeldt mag de politie controleren op het juist toepassen van Halsema's doctrine?

Wat kan er misgaan?

Odin | 11-08-21 | 16:12 | 1

De BOA gaat nog eens als een toonbeeld van professionaliteit gezien worden.

Sitting_targets | 11-08-21 | 16:17

Maar goed, zie vervolgens nog maar eens een blanke te vinden in Amsterdam. Best een slimme zet van D66 en Groenlinks, typisch out-of-the-box.

Hetkanverkeren | 11-08-21 | 16:11

But who is watching the watchers?
And who will watch the people who watching the watchers.
Etc.
Ik neem aan dat Femke dat niet nodig vindt, dat er gekeken wordt of de mensen die gaan kijken of de politie niet etnisch profileert dat wel op de juiste manier doen.

TheOtherWhiteMeat | 11-08-21 | 16:11 | 2

Dat ad infinitum past anders goed in de onzinbaneneconomie.

Alsdan | 11-08-21 | 16:12

Heb m'n handen al vol.

Watching the Wheels | 11-08-21 | 16:13

De politie bewijst ook wel keer op keer bevoegdheden te misbruiken. Laatst weer met die camera's langs de wegen waar stiekem ook gezichten werden opgeslagen. Maar goed dat moet vast allemaal maar kunnen want iedereen is dol op de politie.

inbox123 | 11-08-21 | 16:10

Ze stonden net voor m’n deur te trommelen….

Heb het met m’n blanke ogen gezien…

neonreclame | 11-08-21 | 16:09 | 2

Alleen uw ogen zijn blank?

Met_baard | 11-08-21 | 16:17

Lekker inclusief buurtje. Ik ken dit soort buurten van horen zeggen. Brrrr je zal er (moeten) wonen.

pibasso | 11-08-21 | 16:14

Dit laat zien dat die wapencontroles nodig zijn, want er was vast geen wapencontrole geweest.
(De Kwintsheulstraat lijkt sowieso niet in de lijst van wijken waar de controles moeten komen te staan, maar voor goed dubbel blind onderzoek moet je natuurlijk bepaalde geweldadige wijken juist niet van controles voorzien).

TheOtherWhiteMeat | 11-08-21 | 16:15

Er is een middel dat (bewezen, zie Israël) super effectief is:
Profileren.
Maar die Halalsema doet liever iets anders:
Faciliteren;
van criminelen.

vliegende knorrepot | 11-08-21 | 16:08

Laat gewoon een zwik blauwhelmen uit Bangladesh aanrukken. Of is dat weer een overkill?

Enter Yeti | 11-08-21 | 16:08

Je kunt niet op kleur selecteren, je moet ook Oostblokkers fouilleren dus dan is dat racismeverhaal meteen opgelost.

Watching the Wheels | 11-08-21 | 16:08 | 1

Sowieso alles met een nektasje.

PlatteHoofd-IpneHaar | 11-08-21 | 16:16

De politie zou Halsema en haar familie meerdere keren per dag moeten gaan fouilleren.

Reaguurdeskundige | 11-08-21 | 16:08 | 1

Als is de diender nog zo snel, de rechter fixt het wel.

B.Spiritus | 11-08-21 | 17:11

Aan alles merk je dat zij er zo geen zin in heeft om het uit te voeren, dat ze met dit soort flauwekul aan komt zetten.
Ze moet iets dan aan het geweld, wilt dat niet op een manier die daadkrachtig en effectief is, dus gaat ze de boel traineren.

En oh ja, let op! kritiek op Halsema is vrouwenhaat!

Harvey2Face | 11-08-21 | 16:06 | 1

Nu is gebleken dat voornamelijk mocro's potenrammers zijn houdt GroenLinks dat liever in de doofpot. Remedie: regenboogzebrapaden en regenboogtrammetjes door de stad.
Mocro's en zwarten blijken de messentrekkers te zijn. Remedie: burgers die als amateurcontroleurs de politie gaan controleren tijdens het fouilleren.
GroenLinks wil de problemen met de multikul samenleving maar niet onderkennen.
Liever geld willen pompen in een (neger)slavernij museum en bokscursussen voor aspirant-criminelen.

leo de pejo | 11-08-21 | 16:15

Goeie tekening!! En het is statistisch fouilleren, obv statistiek!! Dat zijn cijfers, vaak feiten, en hebben niks met etniciteit of racisme te maken.

rman | 11-08-21 | 16:06 | 1

Dat zijn witte cijfers, geïnterpreteerd door witte personen. Kortom, volledig fout en niet inclusief.

FrankVeer | 11-08-21 | 16:23

Culturele revolutie op volle toeren.

OuweOuweLekkerMauwe | 11-08-21 | 16:06

@Politie Amsterdam. Maak een statement en ga niet preventief fouilleren.
En zeg het vertrouwen in Femke op

Noobster | 11-08-21 | 16:06 | 1

als ik diender was in dat chithole dan zou ik weigeren aan die flauwekul mee te doen. dat wijf is compleet gestoord.

jan den hollander | 11-08-21 | 16:16

Mooie stageplek voor haar zoon, schrijft iemand.

Watching the Wheels | 11-08-21 | 16:05

Iedere vijfde persoon die langskomt fouilleren. Dat gaat op drukke plekken natuurlijk nooit lukken. Tel je van links of van rechts? Als het drukker is moet je gewoon plukken. En dan houd je een verhouding aan, waarbij je kijkt naar het uiterlijk van de mensen die de afgelopen jaren zijn veroordeeld voor geweld met wapens. Makkelijker kan ik het niet maken. En dan nog wat over elk vijfde persoon. Kinderen tellen ook mee? Dat vind ik nogal wat, een jochie van negen fouilleren. Of van tien? En dan krijg je lieve kinderen van veertien maar er zijn ook al criminelen van veertien. Dan maar de lieve kinderen van veertien behandelen als de criminelen van veertien? Evenveel vrouwen als mannen fouilleren? Wat als de vijfde een zwaar spastisch persoon in een electrische rolstoel is, telt die wel of niet? Of een dement omaatje? Moet de politie die mensen bang maken met fouilleren? Maar als je hen niet meeneemt, is de telling niet meer eerlijk.
Ik wil mij best opgeven als waarnemer.

Leptob | 11-08-21 | 16:04 | 3

Elke 5e persoon fouilleren. En je telt van licht naar donker.

Muxje | 11-08-21 | 16:13

Zomaar wat preventief fouilleren gaat natuurlijk helemaal nix opleveren he
al die blanken hebben tenslotte geen pipa of stiletto op zak
Ben ergens benieuwd hoe Femke cs de resultaten zullen gaan spinnen tot een eclatant succes ofnee laat alsjeblieft maar

Tobi | 11-08-21 | 16:33

Gewoon lekker in de zomer onderaan de roltrap gaan staan daar bij bijlmer. Goed kijken of je ergens iets ziet dat op een wapen lijkt eruit pikken. Iedereen met een tas die niet overduidelijk voor toerisme school of werk is er ook uit pikken. Laat die waarnemers maar klagen dat je alleen finnen met een Louis Vuitton deruit gepikt hebt. Dan ga je de volgende keer lekker kinderen lastig vallen terwijl je op zoek gaat naar zo'n sukkel die een opinel mee heeft om zijn appel te schillen in de kantine. Ze worden schaars, maar je pikt ze er zo uit. Geheid dat je de volgende keer weer lekker in de op metro voeten-op-de-bank/croisantje-eten boetes mag doen.

dugo | 11-08-21 | 18:07
-weggejorist-
Morgen_Vrijman | 11-08-21 | 16:04 | 1

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com