Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brandweerbaas Amsterdam weer in opspraak; uitrukdienst zegt nu écht ÉCHT vertrouwen op

mak

Gaat wel lekker met Leen Schaap.

De Amsterdamse brandweerbaas heeft geprobeerd de brandweer schoon te vegen van stoere kerels met grote mond en groot hart. Frappant, want juist bij de brandweer zitten stoere kerels met grote mond en groot hart. Maak je die kerels uit voor maffia, te wit en te mannelijk, dan gaat dat wringen - dat hele korps komt in het geweer. Nu blijkt weer dat 'verschillende bronnen' aan de Volkskrant melden dat Schaap 'in zijn vorige baan bij de politie een 'substantieel bedrag aan de van verduistering verdachte oud-commissaris Ad Smit leende, zonder dat te melden'. Dat leverde Schaap, die ook onder vuur ligt vanwege vermeende denigrerende opmerkingen aan het adres van Femke Halsema, een berisping op. Tegelijkertijd ploft er hier maar weer eens een brief op de mat waarin de uitrukdienst OPNIEUW het vertrouwen opzegt in Schaap, omdat hij gezegd zou hebben dat 'brandweermannen 95 procent van de tijd met de handen over elkaar zitten te wachten op een brand'. Tsja, dat is ook niet zo leuk om te horen, als je lijf en leden riskeert door mensen uit brandende huizen te sleuren. "Het vertrouwen in de korpsleiding was al erg broos, maar wij zijn er nu echt klaar mee en kunnen (willen) niet verder met deze korpsleiding." Gaat wel goed he, met die verbinding.
UPDATE: Brandweerlieden luiden noodklok over dekkingsplan. Ja joh, dit gaat slechts om mensenlevens.

Reaguursels

Inloggen

Heeft een van de reaguurders enig idee waar dit conflict over gaat?

Michael03 | 01-03-19 | 08:49

morgen weer een topic vanwege Halalsemas uitspraken hierover vanavond?

Hadena | 01-03-19 | 01:17

Zo te zien komt er binnen de gelederen van politie en brandweer meer weerstand tegen de linkse corrupte bende

ZwarteRiek | 28-02-19 | 22:01

Tonge jonge, die verbinders oftewel politici zijn toch zo langzamerhand wel
briljantjes in het verstieren van ons ooit zo mooie land.

oakmont | 28-02-19 | 20:35

eindelijk helden die het niet meer slikken, snel de straat op en vergeet de gele hesjes niet.

Rene046 | 28-02-19 | 17:36

De heer Schaap herkent zich niet in de uitspraken in de Telegraaf. Schaap herkent zich zelf nog niet als hij bij het passeren van een zojuist drievoudig schoongemaakte spiegel in de spiegel kijkt.
Waarom handhaaf je als veiligheidsregio zo'n faalschaap?

F. Jacobse | 28-02-19 | 14:28

Halsema, Groot Wassink en de andere lichtgewichten falen jammerlijk. Besturen van een stad is veel te hoog gegrepen.Dat zag volgens mij iedereen met een beetje verstand wel aankomen.
Lijdelijk toezien hoe de stad definitief naar de kl.ten gaat lijkt onafwendbaar en misschien moet dit ook wel gebeuren.

xavier | 28-02-19 | 14:12 | 1

Weet niet of het nog zo is maar rond 2000 werden in onderwijs liefst meelopers aangenomen door direktie. Nl wel zo prettig voor direktie. Mensen met hart voor onderwijs liever niet, zoals nu kennelijk bij brandweer.

ger1306 | 28-02-19 | 14:27

1) keukenbrand javaeiland.
2) agresieve drenkeling/toerist oude zijds achter.
3) containerbrand hermitage amstel.
4) ijtunnel afgesloten voor het weekeinde.
Succes met je dekkingsplan.

brughslurph | 28-02-19 | 12:59

Dit wordt het scenario...

1) Verstoorde arbeidsverhouding
2) Enorme ontslagvergoeding aan heer Schaap
3) Een (re)organisatiebureau krijgt voor een absurd hoog bedrag de opdracht deze zaak te onderzoeken en met aanbevelingen te komen.
4) Een nieuwe incompentente idioot wordt benoemd als commandant

Daarna blijft alles zoals het was.

Dutch_Viscount | 28-02-19 | 12:26 | 2

En Schaap heeft zijn schaapjes straks op het droogje. Heeft een paar jaar de hork kunnen uithangen oftewel zichzelf en kan lekker met pensioen. Een pensioen dat is verzorgd door de Amsterdamse burgers inclusief de brandweermannen via hun premies en belastingen.

Graaier | 28-02-19 | 13:13

Werkelijk op alle beleidsterreinen heeft die PvdA/GL er van die stad en dit Land er een tyfus zooitje van gemaakt.
Stem Ze Weg !

liegende lippen | 28-02-19 | 12:24 | 1

Het college van burgemeester en wethouders voor de periode 2014-2018 werd gevormd door een coalitie van D66, VVD en SP

sLinksAmsterdam | 28-02-19 | 12:27

Denk dat ze een kosten-batenanalyse gedaan hebben en dat eruit kwam dat het gunstiger is als Amsterdam volledig affikt in plaats van de kosten voor goede brandweerdekking te dragen.

Durkmans | 28-02-19 | 12:17

Bij de politie is het meer van:

Top: Springen!
Lager management/Agenten: Hoe hoog?

Smeggel | 28-02-19 | 12:11 | 1

Het is geen handhaven meer maar jezelf handhaven!

CalamityJane | 28-02-19 | 13:00

Hmmz, als ik het goed begrijp verwacht Beeeeh schaap dat de jongens en meisjes van de brandweer hun eigen broek ophouden. Tijd om wat werk te verschaffen dus!!!

Cobalt bomb | 28-02-19 | 12:02

Gewoon gerookte vis en worst gaan verkopen. Alle brandweermannen op een kalender en gratis erbij geven, wat jij mammeloe?

vinzepinz | 28-02-19 | 12:01 | 1

Doen.

Mammeloe | 28-02-19 | 12:17

Wacht even: Schaap ligt vanwege zijn recente uitspraken onder vuur bij Halsema en de 020-gemeenteraad en dan duikt er - o, toeval! - een voor Schaap zeer belastend feit op in de Volkskrant?
Het laat zich raden uit welke hoek dit belastend feit komt.
Zeg, Halsema en consorten, wat zijn dit voor smerige streken? Is dit nou het besturen op z'n GroenLinks?
De 'verbindende' Volkskrant laat zich ook mooi voor dit smerige karretje spannen.

Amsterdamsko | 28-02-19 | 11:59 | 7

@sLinksAmsterdam
Kerel, je bent gewoon naïef. Op dit moment is het gewoon oorlog tussen Schaap en de 020-politiek en dan gaat het hard tegen hard. Gevoelige informatie lekken hoort daar gewoon bij. Iedereen in het politieke bestuur doet dat. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Halsema daar niet aan meedoet. Kerel, ik ken de politiek. Je overleeft daar niet als je niet bereid bent om je tegenstander genadeloos te vloeren en lekken naar de pers is in deze zeer effectief. Gezien de timing heeft Halsema gewoon de schijn tegen. Klaar!

Tuurlijk, op papier staat een burgemeester los van een partij. Maar.... het is wel opvallend dat het overgrote deel van de burgemeesters - en zeker die van de grote steden - gerecruteerd is uit politieke partij. Hoe verklaar jij dat?
Verder valt het op dat het verhaal van de partij-onafhankelijke burgemeester altijd in stelling wordt gebracht wanneer de burgemeester onder vuur ligt.
Wanneer de burgemeester daarentegen positieve kritieken krijgt, zijn zijn/haar partij en bewonderaars er als de kippen bij om dit succes toe te schrijven aan de politieke kleur.
Dan deelt men graag in het 'succes'.
Kerel, jouw opmerking zou correct zijn indien het gros van de burgemeesters niet gerecruteerd wordt uit de kaders van politieke partijen!

Amsterdamsko | 28-02-19 | 13:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Schaap is daar nooit komen te zitten omdat het zo'n enorme brandweerdeskundige is. Nee hij is daar geplaatst door dat walgelijke linkse Gemeentebestuur. En dat Gemeentebestuur is er weer gekomen omdat die stad vergeven is van bakfietsmoeders en linkse studenten. Die nog nooit wat gepresteerd hebben. Er zal best wat mis zijn bij de Brandweer maar nu is het een prestige ellende geworden.

Bertus Bolknak | 28-02-19 | 11:58 | 5

@Bertus Bolknak | 28-02-19 | 12:06: Is dat zo? Vertel mij eens kerel, wat zegt mijn naam precies?

sLinksAmsterdam | 28-02-19 | 12:12

Ze gaan een verrassing krijgen: een EU brandweer. Mogelijk geleid door een Oostenrijkse jurist met een sterke EU-identiteit. Taken: controlling, samenwerking met de EU en behartigen van de belangen van de EC. Vooral de vrijwillige brandweer kan rekenen op aanzienlijke taakverruiming.
Eenieder die zijn zinnen had gezet op een nationale, regionale of stadsbrandweer pleegt een gedachtenmisdrijf.

kindapaas | 28-02-19 | 12:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland moet kapot gereguleerd. Er staat een team klaar om dat te realiseren. Opgeleid om zelfstandig denken uit te schakelen.
Zelfs de brandweer moet een negen tot vijf baan worden. Binnenkort krijg zo'n spuitgast nog een boete als hij een paar minuten na zijn dienst nog ergens staat te blussen. Een sigaretje roken onder werktijd? Geen denken aan. Je prive bootje aanmeren bij een kazerne? Uit den boze. Een grap maken onder werktijd? Doe maar niet.

We hebben geen robots nodig. We worden zelf robots.

LinkeLotje | 28-02-19 | 11:56

Als ik een Nederlandse brandweerman zie, vraag ik mij altijd af waarom hij niet bij The Village People zit.

gestoptmetroken | 28-02-19 | 11:50 | 1

Omdat het inmiddels 2019 is...

vinzepinz | 28-02-19 | 12:04

Ik ben anders ook weer even uitgerukt.

Albert K. | 28-02-19 | 11:48

En trouwens, mensen uit brandende huizen sleuren mag niet eens van de Arbo dienst.

Uw Verzekeringsadvis | 28-02-19 | 11:41 | 1

Ja je mag per persoon nog maximaal 25 kg tillen.

ZZP-er | 28-02-19 | 11:58

Problemen genoeg in Amsterdam. Volgens de machthebbers op het stadhuis en hun zetbaas Leen echter behoren de snorren en de ethiek van eenvoudige blanke brandweermannen tot de allergrootste problemen.
Zoals altijd bij dit slag bestuurders zijn brandblussen en brandweertaken vooral bijzaken voor een politiek Deugende brandweer.

Jan Passant mk2 | 28-02-19 | 11:35 | 2

De ene helft van de brandjes komt door buitenlandse grachtengordelheaumeaus die met geurkaarsen spelen, de andere door moslims die aan het oefenen zijn voor de heilige oorlog. En daar loop je dan als blanke Nederlandse brandweerman naar binnen, en ja, dan gaat die slang maximaal open, gek is dat toch.

De Briemusketier | 28-02-19 | 11:41

Precies. Daarom kan zo'n beroepsdeuger als Leen S. niet hard genoeg afgefakkeld worden. Dit soort politieke intriganten zorgt ervoor dat het overal bij de overheid en semi-overheid één grote puinhoop is. Simpelweg omdat het doel van de organisatie van nul belang is en men daar ook de ballen verstand van heeft maar de organisatie vooral inclusief, divers, klinaatneutraal etc. moet zijn.

5611 | 28-02-19 | 13:03

Maar heeft die schaap uberhaupt wel eens een brandje geblust?

GOEM | 28-02-19 | 11:14 | 3

Hij weet waarschijnlijk niet eens hoe de abc blusser op kantoor werkt

Sprinkhaan | 28-02-19 | 11:25

Deze man straalt uit dat hij totaal ongeschikt is voor zijn werk, blijkt een achterbakse rat te zijn, wat ook aan hem af te zien is, opzouten.
Laatst een interview bij Buitenhof, inconsistente na trapper, dat is hij.

Uw Verzekeringsadvis | 28-02-19 | 11:39

Nee, ex-politie en iftarbezoeker.

Mammeloe | 28-02-19 | 12:19
-weggejorist en opgerot-
De Briemusketier | 28-02-19 | 11:14

Die Deltawerken doen ook 99% van de tijd niks. Schande.

Mammeloe | 28-02-19 | 11:05 | 2

ALs we daar nou eens een azc neerplempen, heb je d'r nog wat aan.

elfenstein | 28-02-19 | 11:06

Ik vond ze altijd al discriminerend tegen water.

Deflatiemonster | 28-02-19 | 11:59

Het is al zo lang hommeles bij de brandweer hier dat de spandoeken tegen de gevels van de verschillende kazernes al verbleekt zijn door de zon. Dit is de zoveelste kansloze faal daar, allemaal micromanagende zelfgeilende tussenpausen die allemaal vergeten zijn waar de brandweer eigenlijk voor is:
24/7 klaarstaan om branden te blussen en mensen te redden. Dát, integenstelling tot een heleboel andere onzin, mag dus wél gewoon geld kosten. Daarvoor betaal ik belasting, die kerntaken van de overheid moeten gewoon goed werken, klaar. Managed die Schaap niet goed? Opzouten en een flinke vuurvreter neerzetten die er voor gaat zorgen dat de brandweer voldoende bemand, goed uitgerust en voorzien van goed materiaal overal binnen de tijd kan zijn. Ook als er toevallig twee branden tegelijk zijn. Duh.

elfenstein | 28-02-19 | 11:05 | 4

@Solar666 | 28-02-19 | 11:08:
Ik heb in het verleden meerdere vrouwen meegemaakt in metaalfabrieken. M'n beste, u heeft geen flauw benul waartoe de gleufdierigen in staat zijn. Althans, sommigen. Het punt is dat het soms nodig is om mensen, ook mannen hoor, uit hun droom te helpen voor het te laat is. De dames die ik aanhaal hadden dat advies niet nodig, die stonden gewoon hun mannetje in't fabriek en met bijdehante types wisten die ook wel raad.

elfenstein | 28-02-19 | 11:12

@Solar666 | 28-02-19 | 11:08: Wel leuk al die paardenstaarten die je in een politie uniform ziet rond huppelen, je hebt er alleen niet veel aan.

Uw Verzekeringsadvis | 28-02-19 | 11:40

@Solar666 | 28-02-19 | 11:08: Heb hier een vrouwelijke stratenmaker aan het werk gezien. Verwar echte vrouwen niet met feministen. Wat die laatsten betreft heeft u gelijk.

CalamityJane | 28-02-19 | 11:42
▼ 1 antwoord verborgen

Dekkingsplan, heeft dat iets met brandweervrouwen te maken?

Kapitein Stijlvol | 28-02-19 | 11:02

Van schapen maakt men shoarma.

Solar666 | 28-02-19 | 11:00

De Amsterdamse brandweer moet 'afgebrand' worden, omdat deze perse gemengd moet worden.

Wolkbreuk | 28-02-19 | 10:58

Leen schaap: "De nieuwe brandweerwagens zijn binnen burgemeester !"

Femke halsema: "Wat leuk meneer schaap, welke kleur ?"

De Briemusketier | 28-02-19 | 10:57 | 1

Hahaha !

the namster | 28-02-19 | 11:01

Whats new, voor een hoge publieke functie in NL moet je totaal incapabel zijn, chantabel, wereldvreemd, geestelijk op een down niveau, arrogant en denken dat je onze lieve Heer zelf bent. Zie onze politiek in Den Haag!

nietmijnbaardvriend | 28-02-19 | 10:55 | 1

Je vergat PvdA-er. Dan mag je straffeloos een politicus mollen en zijn stemmers laten deporteren.

Mammeloe | 28-02-19 | 10:58

Scaaps management stijl..

Een man in een luchtballon is verdwaald. Hij zakt wat en ziet een vrouw op de begane grond lopen. Hij roept haar toe:

“Ik heb vrienden van mij beloofd mij over een uur ergens te vervoegen, maar ik heb geen idee waar ik nu precies ben”.

De vrouw roept terug: “U bevindt zich in een ballon op ongeveer tien meter boven de begane grond. U zit tussen de 51 en de 52 graden noorderbreedte en tussen de 5 en de 6 graden westerlengte”.

“U bent informaticus”, zegt de man.
“Inderdaad, hoe weet u dat?” vraagt de vrouw.

“Wel”, zegt de man, “U hebt mij een technisch perfecte uitleg gegeven, maar ik weet niet wat ik met uw informatie moet doen en heb nog steeds geen idee waar ik me bevind. In alle oprechtheid, u hebt me niet veel geholpen. Bovendien, u hebt mij nog eens kostbare tijd doen verliezen.”

“En u bent manager, neem ik aan?” antwoordt de vrouw.
“Klopt, hoe weet u dat?”

“Wel, u weet niet waar u zich bevindt, noch waar u naar toe moet. Een grote massa lucht heeft u gebracht waar u nu bent. U hebt een belofte gedaan waarbij u geen idee heeft hoe u die moet nakomen en u verwacht dat mensen die onder u staan, uw problemen oplossen.
Het feit is dat u zich in precies dezelfde situatie bevindt als vijf minuten geleden, alleen is het nu ineens mijn fout.”

fikkieblijf! | 28-02-19 | 10:55 | 4

Topverhaal. Niks meer aan toevoegen.

reagluurder010 | 28-02-19 | 11:26

En zo staat er straks aan clubje spuitgasten zonder water te discusseren terwijl de boel affikt.

LinkeLotje | 28-02-19 | 11:58

Dit geld voor alle managers.

ZZP-er | 28-02-19 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Mensenleven is niks meer waard joh. Paar meer of minder. We zitten al op 18 miljoen Hiero. Zat van dus.

Omebert | 28-02-19 | 10:53 | 2

En als er wat dood gaan halen we wat bootladingen uit Afrika om weer aan te vullen.

2voor12 | 28-02-19 | 10:55

Leen's positie is niet te houden.

sLinksAmsterdam | 28-02-19 | 10:53 | 2

Hij zit in geleende tijd

(Padoem... pats)

Glasgow Argus | 28-02-19 | 10:58

@Glasgow Argus | 28-02-19 | 10:58:
Het vuur ligt hem na aan de schenen.
(jajajajajajaja)

elfenstein | 28-02-19 | 11:08

Amsterdam groeit hard naar 1 miljoen inwoners maar in de dichtbevolkte Indische buurt gooit Halsema gewoon een kazerne 's nachts dicht: www.at5.nl/artikelen/187559/brandweer...
Want dat is efficienter ofzo. Nadat eerder de helft van de politieburo's al zijn gesloten. Waarom worden wij bestuurd door incompetente idioten?

Mammeloe | 28-02-19 | 10:49

Ik krijg de indruk dat er bij de Amsterdamse brandweer toch een heel andere cultuur heerst dan bij de overige korpsen. Ik zie dus niet in waarom zij nog ouderwetse privileges mogen hebben terwijl de rest met de tijd is meegegaan.

Diotima | 28-02-19 | 10:49 | 6

@Mammeloe | 28-02-19 | 11:19:
Machocultuur is wellicht een eufemisme voor 'we treiteren mensen die niet als wij zijn'. Dan zit je opgescheept met haantjes, meelopers en ongelukkige mensen. Lijkt me anders dan kameraadschap, zoals onder mijnwerkers, die ook zwaar en gevaarlijk werk deden (oh, en in de Belgische mijnen werkten ook nog eens veel gastarbeiders).

Diotima | 28-02-19 | 11:31

www.geenstijl.nl/5146497/harmonieus-g... Hoeft niet perse. Macho´s en macho´s. De slechts grofgebekten kunnen letterlijk door het vuur gaan. Voor de achtergestelden, hun voetbalclub, thuis voor vrouw en kinderen. Woord en daad!! Vrouwelijke kennis bij de politie, wist zich keurig te handhaven tussen de minder fijn besnaarde collega´s en kwam niet aan d´r. Verschillende ´talen´ spreken en verstaan doet wonderen. Niks is absoluut.
De gezonde ouwehoer macho/mannencultuur, lijkt het, mag niet meer. Die kerels met een grote bek die smelten voor hun vrouw.

CalamityJane | 28-02-19 | 11:54

Dat komt omdat de Amsterdamse brandweer een paar Hells Angels alsook doorgesnoven vakbondstypes kent, waar ze op het Waterlooplein geen raad mee weten. Dus sturen ze er iemand op af waarvan ze altijd dachten dat hij stevig in z’n schoenen stond. En dat stond hij ( naar nu blijkt: tot op zekere hoogte) ook wel, maar dat was in een andere ambtelijke organisatie met een andere cultuur. En als iemand een Augiasstal moet opruimen,dan moet hij een onbeperkt mandaat hebben - en als zo iemand even een stapje opzij moet doen, dan moet daar de hoogste autoriteit staan om hem of haar te backen. En die stond en tijdens van der Laan niet - en die staat er tijdens Halsema al helemaal niet.

bisbisbis | 28-02-19 | 12:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat er ook allemaal aan de hand is boeit mij verder niet. Het is wel een erg lastige club om privileges uit het verleden die nergens meer kunnen af te pakken. Het lijkt mij dat Schaap het niet helemaal handig aanpakt, maar gezeik krijg je toch.

pibasso | 28-02-19 | 10:49

Wat zeggen de vrijwilligers bij de brandweer eigenlijk? Die stemmen doorgaans met de voeten.

brughslurph | 28-02-19 | 10:42

Ik was even aan het zoeken naar een afbeelding van een vrouwelijke brandweerman en ik zag een paar hele leuke uniformpjes van latex op Ali Express.
Maar daar gaat het niet om. Straks krijg je zo'n klein meisje van 60 kilo die brandweerman wil worden en dan moeten ze haar aannemen in verband met de diversiteit. Die gaat dus niet is staat zijn om haar bepakking te dragen want die is te zwaar.

Osdorpertje | 28-02-19 | 10:41 | 5

Geen idee of je dit mag posten, maar die man die met zijn verschrikkelijk edelgermaanse bakkes 'alarm alarm!' bauwt is ontroerend.
nl.xhamster.com/videos/alarm-alarm-de...

Diotima | 28-02-19 | 11:22

@De Briemusketier | 28-02-19 | 11:02: niet alle mannen zijn hetro.. en zeker in Amsterdam is er sprake van genderneutraliteit en zijn er relatief veel van de mannenliefde en de vrouwen liefde .. die mannen willen dan ook graag door zo'n village people spuitgast naar buiten worden gedragen en mogen die potten in nood ook aan hun trekken komen!..

fikkieblijf! | 28-02-19 | 13:04
▼ 2 antwoorden verborgen

De Amsterdamse brandweer is een brandslangenkuil.

Mr_Natural | 28-02-19 | 10:35 | 2

En de leiding is uitgeblust

(Sorry, Seth)

Glasgow Argus | 28-02-19 | 10:46

En alle alarmbellen gaan af.

Mammeloe | 28-02-19 | 11:03

Wat is dat toch met die incompetente mensen op die posten.

wiers | 28-02-19 | 10:34 | 2

Die zijn slaafs, zijn niet al te snugger, dus die hebben ze graag op die posities. Doen wat er van ze verlangt wordt zonder na te denken. Zie je overal in Nederlandje.

peter_topic_vreter | 28-02-19 | 10:46

Kwestie van de juiste partijkaart. Nederland wordt bestuurd door mensen die lang genoeg de juiste partij hebben gesteund. Zo zit de sociale woningbouw vol met PvdA-ers, hoge ambtenaren posities in gemeentes met VVD-ers en ministeriële topposities (vooral buitenland) vol met CDA-ers.
Uit welke hoek de politie commissarissen en brandweercommandanten komen weet ik zo niet, maar ook daar zal beslist een circuitje zitten, waarbij incompetentie geen enkel beletsel voor de carrière is.
Burgemeestersposten zijn er dan weer voor afgedankte partijtop.

TheEgg | 28-02-19 | 10:50

Leen Schaap ... die zal vaak door islamieten gebeld worden.

Watching the Wheels | 28-02-19 | 10:34

Er lopen twee brandweermannen rond op onze voetbalclub. Mooie kerels. Kun je altijd een beroep op doen, gul en ze lusten een biertje. Over hun toenmalige baas, Eberhard van der Laan, hadden ze een openhartige eenduidige mening; die moest snel dood.

Mammeloe | 28-02-19 | 10:33 | 1

Van de regen in de drup.

CalamityJane | 28-02-19 | 13:04

Rooster die Leen Schaap boven een uitslaande brand en je hebt gratis shoarma! Voor het hele korps.

peter_topic_vreter | 28-02-19 | 10:32 | 2

Leen Schaap is vooral veel geschreeuw en weinig wol.

Glasgow Argus | 28-02-19 | 10:47

Yep.. de dag weer verder met een lach..

fikkieblijf! | 28-02-19 | 10:49

Oh vandaar die explosieve groei van autobranden.. Schaap zit hierachter..

maar verder, als een MP van Nederland zijn in crisistijd gedwongen werkeloze Nederlanders door een extreme werkeloosheid als nooit gekend in zijn regeerperiode kan uitmaken voor luie labbekakkers die op de 1e dag werkeloosheid al naar het UWV lopen.. tja, dan is schaap in deze nog mild over zijn verplicht stand by gestelde brandweeruitrukploeg... maar goed, hij heeft er wel zijn baan aan te danken en dat vergeet hij maar gemakshalve.

fikkieblijf! | 28-02-19 | 10:32 | 3

Voor autobranden heb je de politie. Die is altijd op tijd voor reconstructie. En dan kunnen ze bij de top de-escalerend thee gaan drinken met de daders.

Deflatiemonster | 28-02-19 | 10:42

De brandweer buiten de grote steden en dan vooral Amsterdammabad zijn vooral vrijwilligers of beroeps die na bv 18u fors afschalen, en dan op piket staan samen met vrijwilligers. Dat model kan natuurlijk ook in de steden wel. Alle beroeps in Amsterdammabad hebben een pleurishekel aan elke verandering terwijl. Door toegenomen veiligheid (denk aan een auto uit de jaren 80 of eentje van nu), brandwerende voorzieningen, melders etc zijn er simpelweg minder branden. Dus insteken op andere taken, een andere verdeling etc is zo gek nog niet. is een beetje analoog aan het GVB, dat prachtige gemeentelijke, dure vervoersbedrijf die van die knerpende trammetjes en die hele dure NZ lijn, die ja.

Jan Lange3373 | 28-02-19 | 10:31 | 2

weet je wel wat dat betekend in een stad om vrijwillige brandweer in te zetten.. je zal er maar wonen, jouw huis in de hens en maar hopen dat de vrijwillige brandweermannen op tijd ( ze bevinden zich elders) zich kunnen spoeden naar het vertrekpunt, hopelijk niet met auto of fiets vast komen te zitten in het verkeer, zich aldaar hijsen in de pakken en vervolgens kostbare minuten te laat arriveren .. Juist in een stad is standby van levensbelang! snelle uitruk om met gillende sirenes voorrang te krijgen op de wegen... en er zijn meer branden in dichtbevolkte gebieden te verwachten, zeker als er een appartement of iets in de hens vliegt.. die zijn vooral in steden volop aanwezig.

fikkieblijf! | 28-02-19 | 10:36

Er waren ook duikteams met vrijwilligers actief in het land. Opgeheven, want geen geld meer voor. Knettergek.

Mammeloe | 28-02-19 | 10:41

Leen Schaap geld en je ziet het nooit meer terug.

Mr_Natural | 28-02-19 | 10:30

Hij heeft geen prettig hoofd, laat ik het daar maar op houden.

brutus68 | 28-02-19 | 10:28

Vanaf het begin zie je al dat deze man niet geschikt is om leiding te geven aan een stel professionals met rechte ruggen. Nu is hij zelf niet eens integer. Man, man, man waarschijnlijk is hij bezig om een mooie afvloeiingsregeling van Halsema te krijgen Betaald door de brandweermannen en andere Amsterdammers die elke maand WW premies en belastingen overboeken. Kan meneer straks lekker op vroegpensioen en leuke dingen gaan doen.

Graaier | 28-02-19 | 10:26 | 1

Dat deed hij al lang samen met zijn partner Merel Ludwig. Er stond ooit een geruchtmakend interview in het Parool, waarin Schaap zei dat het geld tegen de plinten opklotste bij hem thuis. Geweldig motiverend voor de ondergeschikten. Later is dat van de Parool website verwijderd op last van zijn advocaat.

Beefbus | 28-02-19 | 10:39

Ok, jarenlange therapieën tegen mijn pyromaan zijn
en dan kom je met dit bericht!?

Halul gebakken | 28-02-19 | 10:23

Leen Schaap. Rat.

Zwezerik | 28-02-19 | 10:23

Nederlands leger zit al 74 jaar te wachten op een invasie uit België of Duitsland. Wat een bezopen vergelijking.

In onze inclusive samenleving moet een brandweerploeg bestaan uit een Somaliër van 50kg met een migratie-achtergrond, een transgender die niet kan rennen vanwege een paar nieuwe hechtingen en een Erica Terpstra omdat we niet aan fatshaming doen.

Brand is gewoon oorlog, alle regels overboord, mensen eruit, blussen en daarna de schade opmaken. Liefst door mannen en vrouwen die bij een echtelijke ruzie niet met servies gooien, maar met het grotere meubilair.

Feynman | 28-02-19 | 10:20 | 1

eens

sneakyPete | 28-02-19 | 19:01

Het geleuter over diversiteit is leuk voor studies als lesbisch dansen of zo iets, voor zaken waar het gaat om mensenlevens lijkt mij het enige criterium kundigheid en fysieke geschiktheid.

Franker | 28-02-19 | 10:20

Beetje meer repsect voor deze schaapachtige vent ja?
Die brandweerventjes pissen af en toe een brandje uit, rukken vooral en niksen verder de hele dag.
Nee, dan deze schaapachtige vent: staat dagel... wekelijks voor HETE VUREN als MANAGER ja?! MAN-AGER!! Dat is meer dan brandweer-MAN. die disrespectvol praat tegen vrouwen, en misschien ook wel negatief is over medelanders.
Deze MAN-ager verdient dus echt dat topsalaris!

[cynisme mudus off]

klimgek | 28-02-19 | 10:20

Van witte Schaap zwarte schaap maken?
Kwestie van perceptie...

wezen | 28-02-19 | 10:19

Waarom is 95% van de managers een narcist?

Dutch_Holland | 28-02-19 | 10:18 | 6

@Bennie Verbaasd | 28-02-19 | 10:22: precies.. en ze hebben daarbij ook altijd gelijk.. vinden zichzelf best en beter en boven iedereen verheven.. mieren vertrap je door er op te gaan staan.. en dan moet je wel over de competenties en kwaliteiten daarvoor beschikken.

fikkieblijf! | 28-02-19 | 10:39

"People management", "FTE's", "KPI's", "Human resources".
Omdat uitvoerend personeel een product van de kapitalist is geworden. Middenmanagers ook, maar dat zien ze zelf niet. Directie en bestuur ook, maar dan van de politiek. Wees je eigen product en bewaak je eigen houdbaarheid.

Toos Doos | 28-02-19 | 10:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Plegen brandweermannen/vrouwen geen onderhoud?

Kanarie_Geil | 28-02-19 | 10:17 | 1

of training?

starbuck280 | 28-02-19 | 10:17

Jammer dat de brandweer geen profvoetbalclub is. Dan hadden de spelers een paar potjes geen kut uitgespookt en vloog de trainer eruit.

PresidenteDeConjovia | 28-02-19 | 10:15

Kunnen ze tijdens het wachten niet hun brede schouders gebruiken om de klimaatjankerds erop uit te laten huilen?

Nacho_Vidal | 28-02-19 | 10:15 | 1

of biedt ze allemaal een managercursus- leidinggevende groei mogelijkheden aan zodat Schaap en zijn opvolgers niet meer nodig zijn.. doei! in menig bedrijf noemen ze dat een zelfsturend team.. en dan hebben meestal de uitvoerders GEEN cursus mogen volgen omdat ze niet met de handen over elkaar kunnen wachten maar de handen heel hard uit de mouwen steken omdat die manager 1 of meer ft's weg heeft bezuinigd..

fikkieblijf! | 28-02-19 | 10:42

Hij heeft waarschijnlijk wel gewoon gelijk.

mark1487 | 28-02-19 | 10:14

"Brandweermannen 95 procent van de tijd met de handen over elkaar zitten te wachten op een brand".
Wees blij dat ze op een brand zitten te wachten, daar zijn ze voor. Als ze allemaal bij Tilly en Willy in het schuimbad zitten is het pas echt foute boel.

Pedronegro | 28-02-19 | 10:13 | 1

In de efficientie maatschappij is een rendement van slechts 5% natuurlijk gewoon uitgesloten. Geen idee wat de efficientie van managers als Dhr. Schaap verder is.

Foolonthehill | 28-02-19 | 10:16

Heeft hij gedreigd met afsluiting van het bluswater in verband met het klimaat?

Toos Doos | 28-02-19 | 10:13 | 1

De CO2 blusser kan ook de deur uit lijkt mij, in dit klimaat.

Beefbus | 28-02-19 | 10:15

Wat hij gezegd heeft over Femke Halsema klopt dan weer wel.
Praten, praten, praten tot haar kaken niet meer van elkaar komen.

Osdorpertje | 28-02-19 | 10:13 | 1

Kort gesprek dus!

Beefbus | 28-02-19 | 10:15

Ook als de brandweer geen 95 maar 50% van de tijd niks doet, dan moet dat wel bespreekbaar kunnen worden gemaakt. Hoewel uitgerust zijn me ook héél belangrijk lijkt. Hakken uit het zand en praten met elkaar, lijkt me.

Joris Draaksteker | 28-02-19 | 10:12 | 3

Het aantal branden moet omhoog luidt dan de gebruikelijke ambtenarenconclusie.

Beefbus | 28-02-19 | 10:14

In geen geval doen ze 95% van de tijd niets. Ze moeten trainen en hun conditie op peil houden. Dan zijn er onderhoud en inspecties van hun apparatuur en cursussen.

2voor12 | 28-02-19 | 10:14

@2voor12 | 28-02-19 | 10:14: Ik neem eigenlijk aan dat die niet-blus-
en oefenactiviteiten óók worden beschouwd als nuttige werktijd.

Joris Draaksteker | 28-02-19 | 10:36

Het is wachten op een brandweer commandant die gaat voorstellen om branden gewoon te verbieden wegens zeer slecht voor het klimaat. Dan kan de brandweer opgedoekt worden en dat scheelt weer veel geld en nog veel meer CO2 uitstoot. Zeggen ze later dat het er op papier inderdaad beter uit zag dan in de praktijk, en dat met de kennis van nu een andere beslissing was genomen.

Dutchbeaurouge | 28-02-19 | 10:12

Schaap wil gewoon een dikke oprotpremie. Daar is ie nu alles voor aan het doen

2voor12 | 28-02-19 | 10:12 | 1

Als hij vrijwillig op stapt kan hij inderdaad fluiten naar een gouden handdruk en fluiten naar een WW-uitkering. Door zich zo ziek mogelijk te gedragen richting de brandweermannen hoopt meneer Schaap op gedwongen ontslag zodat hij er tot zijn pensioen warmpjes bij zit zonder ooit nog een poot uit te hoeven steken. Wat een walgelijk systeem in Nederland!

Wladimir 1928 | 28-02-19 | 10:57

Wat is er mis met 'denigrerende opmerkingen aan het adres van Femke Halsema'?

SergeantPierlala | 28-02-19 | 10:11 | 3

Zeggen dat ze capabel is. Dat moet haar diep geraakt hebben.

2voor12 | 28-02-19 | 10:12

@2voor12 | 28-02-19 | 10:12:
Capabel betekend dat je dingen kunt. Bij Femke moet je het juist hebben over incapabel.

Osdorpertje | 28-02-19 | 10:15

@Osdorpertje | 28-02-19 | 10:15:
Daarom dus. Zeggen dat ze het is is zo ver van de waarheid dat ze het zelf ook beledigend vind.

2voor12 | 28-02-19 | 10:26

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Dan kan Schaap moord en brand schreeuwen en kijken of hij water ziet branden maar zelf is hij dan ook niet brandschoon. Sterker nog, het geld brandt hem in de zak. En nu wil niemand hem meer uit de brand helpen.

Deflatiemonster | 28-02-19 | 10:10

Nederlandse topbestuurder doet besturen. Beetje rellen, beetje lullen over huidskleur, en het geldschip loopt binnen.

Dutchbeaurouge | 28-02-19 | 10:09 | 1

lid worden van andere commissariaten, creatief uitbesteden, laten feteren met vrijkaartjes en geschenken, cursussen in vakantielanden met vrouwelijke persoonlijk assistent, frequent dineren met geestverwanten op kosten van de zaak, dikke auto met chauffeur etc. etc.

Beefbus | 28-02-19 | 10:22

Ja kom nou. Schaap is niet gek. De rest is gek.

Hollende_Kleurling | 28-02-19 | 10:08

Typische manager. Niets toevoegen, medewerkers frustreren, links lullen en zakken vullen met smerige zaakjes. Oh en geen enkele werkervaring of affiniteit hebben met het werkgebied is een must.

Repetitive Beats | 28-02-19 | 10:05 | 1

En straks met een vette premie oprotten, daar zijn ze goed in.

Oepsie1234 | 28-02-19 | 10:18

Schaap is eigenlijk een zeer slimme man, die wil dat de stad 24/7 in de fik staat. (goed idee)

kwark001 | 28-02-19 | 10:05

Leiding geven is iets anders dan dictatortje spelen maar dat snappen policor dwazen niet.

Conan de Rabarber | 28-02-19 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken