Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Britse Conservatieven stemmen TEGEN Mayxit

Tension and sensation.

We kunnen het niet helpen maar elke keer als we haar zien, krijgen we een beetje meer Maydelijden met Theresa. Na een vernederende bedeltocht door Europa kreeg ze vanochtend de natte wind van het 1922 Committee in haar gezicht en nou volgt er zometeen een stemming over haar leiderschap van de Conservatieve Partij en daarmee van het Verenigd Koninkrijk. May heeft zojuist aan haar partijgenoten beloofd dat ze na de volgende verkiezingen stopt als partijleider. Ze heeft dan ook de zwaarste baan van iedere Europese politicus in deze eeuw ooit. Onderhandelen met de getergde Eurocraten en tegelijkertijd Noord-Ierse nationalisten, keiharde Brexiteers, rancuneuze Remoaners en Nigel Farage tevreden houden. Mission impossible dus, al hebben 185 partijgenoten in het openbaar hun steun uitgesproken. Maar! De stemming is geheim en de Brexit bal is rond dus er kan nog van alles gebeuren. We keep you up the height. 
UPDATE: Uitslag is binnen. May mag blijven. Ze wint de stemming met 200 tegen 117. Een wehebbengeenalternatiefdushetmotmaar uitslag. Dat betekent dat ze nu een jaar lang niet meer kan worden uitgedaagd. May zal zo nog een speech geven voor haar ambtswoning in Downing Street.
UPDATE: May belooft dat ze zal proberen een betere afspraak over Noord-Ierland te maken met de EU, erkent dat ze met 117 stemmen tegen toch een flinke tik gekregen heeft. En ze moet nog steeds een meerderheid in het Lagerhuis krijgen voor de Meaningful Vote over haar Brexit-deal.

Social

Reaguursels

Inloggen

De tegenstemmers hebben duidelijk niet door dat de EU volkomen bereidt is UK grote schade toe te brengen als dat in hun eigen belang is. Met zo'n organisatie zou ik als land niets te maken willen hebben.

moitambien | 13-12-18 | 11:41

De EU heeft vanaf het begin een helder standpunt gehad, dit was openbaar en voor iedereen te lezen. Onbeperkte toegang tot de interne markt is niet mogelijk zonder de 4 vrijheden te accepteren.

Het waren de Britten die hiervan wilden afwijken. Het zijn de Britten die een deal niet accepteren. Het zijn de Britten die sturen op een harde Brexit.

Nou leg mij eens uit, hoe is de EU bereidt om het VK grote schade toe te brengen?

Meeroever | 13-12-18 | 12:35

Meeroever | 13-12-18 | 12:35 De openbaarheid heeft niks te maken met het punt dat hij maakt. Uiteraard moesten de Britten afwijken, ze vertrokken immers uit het keurslijf, daarmee vervallen ook de regels. Barnier heeft genoeg schadelijks laten zien tijdens de onderhandelingen, van visserij tot douane tot vrij personenvervoer en laten we ook het tarief niet vergeten dat hij wil opleggen voor deelname aan veiligheidsorganisaties, oa op het gebied van terreurbestrijding. Allemaal enorm schadelijk.

sockpuppet | 13-12-18 | 12:56

Het is toch juist de bedoeling dat de EU doet wat in het belang is van de EU en de leden van de EU. Dat is het hele punt.
Dat wat in het belang is van de EU, niet altijd in het belang is van niet-EU is ook logisch.
I zou juist niets te maken willen hebben met een EU die NIET voor de belangen van Nederland op zou komen.

RogerWilco | 13-12-18 | 13:44

Geweldig, dit! Al sinds vorig jaar oktober roept diverse binnen- en buitenlandse pers dat het gebeurd is met May; eerder een kwestie van dagen dan van weken. Conclusie: een fors aantal journalisten heeft geen flauw idee. Letten we op, mediabaasjes?

Goldfinger | 13-12-18 | 11:31

Ik heb in de media anders vernomen dat May deze stemming juist waarschijnlijk zou overleven. Daarnaast zou het zelfmoord van het VK zijn om op dit moment een andere leider te laten onderhandelen. Dat zullen veel leden van haar partij wel ter dege beseft hebben.

Meeroever | 13-12-18 | 12:49

May kan blijven maar deal wordt weggestemd. Dan is alle typewerk hieronder voor niks geweest. Ha ha!

Brabant hier | 13-12-18 | 10:42

Een Margaret Thatcher is May helaas niet, ondanks dat aangeleerde ‘ferme’ toontje.

BosrandDirk | 13-12-18 | 10:31

Iron Lady vs Teflon Tess.

Ikbeneenzelfbouwer | 13-12-18 | 10:35

Eeg was goed, maar de EU niet. Ik heb het al eens eerder gezegd en nu weer. Zolang niemand, als hij op vakantie gaat buiten Europa, zegt ik kom uit Europa ipv het land waar hij vandaan komt, dan is het Europeese project gedoemd om te mislukken. Daarnaast zijn er in de wereldoorlogen miljoenen mensen gestorven om de grenzen te behouden en voor hun land te vechten. Dat sentiment is er nog steeds. Neem gewoon een voetbal wedstrijd tussen landen. Het is niet weg en dat zal het ook nooit gaan doen, wat ze ook proberen in Brussel. En zeker niet de Oost Europeese landen. Die weten hoe het is om onder een totaalregime te moeten leven. Ook dat is mislukt.

PijlVader | 13-12-18 | 09:53

Zodra je als land handelsafspraken maakt die voor iedereen gelden binnen die organisatie, is het onvoorkomelijk om geen politieke afspraken te maken. Stel dat 2 landen een economische unie beginnen, maar dat het ene land werkweken van 50 uur heeft en bijna geen vrije dagen, terwijl de andere werkweken van 36 uur heeft en veel vrije dagen. Dan heb je een oneerlijke situatie. het is dan helemaal niet raar om een maximum van 48 uur gemiddeld per week over 17 weken te stellen. Dat is namelijk de regel binnen de EU. Net als dat wanneer je 6 uren achtereen werkt, daar minsten één pauze tussen moet zitten.

Een economische unie, zal altijd een politieke unie met zich mee brengen. Ga er maar vanuit dat er ook afspraken worden gemaakt over belasting, omdat daar nu ook ongelijkheid in de EU bestaat.

Meeroever | 13-12-18 | 12:41

Ik ben best voor de EU.
- Geen rommel in mijn voedsel.
- Geen mobiele roaming kosten in andere landen.
- Geen kosten door het wisselen van valuta.
- Goede privacy bscherming.
- Stekkers die het gewoon doen in een ander land.
- Goedkoop eten en drinken.
- Eerlijke en gelijke rechtspraak.
- Niet weer oorlog met Duitsland.

RogerWilco | 13-12-18 | 13:49

de ondankbare honden in Brussel zijn vergeten wat voor een offers Engeland heeft moeten brengen in 40-45 ! terecht dat er een brexit komt , en die gluipers willen bepalen wat in hun straatjes past !!

geeratz8217 | 13-12-18 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp werkelijk niet waarom iedereen zo negatief is over de EU. Het is een succesverhaal in bijna alle opzichten en die zogenaamde soevereiniteit die zou worden ingeperkt door Brussel geldt vooral op zaken die de handel betreffen en de veiligheidsregels. Dat heeft de schijn van bemoeienis maar heeft meer positieve dan negatieve kanten.

www.elsevierweekblad.nl/economie/acht...

Mijn idee is dat iedereen straal verwend is. De generatie van nu is doodgepamperd met subsidies, veiligheid, vrede en welvaart een heeft geen enkel idee van de wereld buiten Europa. En geen enkel idee van de problemen en nadelen van een klein landje dat als eenling moet vechten voor zijn bestaan.

Niet voor niets waren we decennia lang vast geketend aan de Duitse Mark, feitelijk een onderdeel van Duitsland, economische gezien en niemand vond dat ooit een probleem. Onze export leed daar onder wegens de sterke gulden (feitelijk de D-Mark in een vaste ratio).

Ik erger me dagelijks kapot aan de negatieve berichtgeving en alle slakken waarop zout wordt gelegd zonder enig oog te hebben voor de positieve kanten van de EU. ja, er zijn onvolkomenheden, er zijn fouten en verschillen in welvaart. Maar vergelijk eens de situatie in pak hem beet Portugal eind jaren 80 met nu: Wat een wereld van verschil in positieve zin. Kijk eens naar de toegenomen handel en de toegenomen welvaart in ons eigen land.

Ja er zijn migranten, maar dat is niet de schuld van de EU, ook zonder de EU was dit probleem gegeroeid simpelweg omdat er nu meer mensen zijn en meer ellende in de vorm van oorlogen zoals in Syrie. Waren we soeverein, dan ook hadden we die vluchtelingen gehad. Maar, alles is natuurlijk de schuld van Brussel en alles zal alleen maar goed komen als we uit de EU stappen. Ik lees zelden zoveel dommigheden als hier bij elkaar.

En men blaat elkaar maar na, ondertussen alle berichten aandikkend en overdrijvend. Hele vloedgolven aan migranten staan ons te wachten bij Marrakech. Heel Afrika komt hier wonen, nee zelfs is het heimelijk beleid van de EU "eiite" om ons allemaal te veranderen in islamitische heilstaten! Dat zijn echt absurde veronderstellingen. Het zal wel de VVMU zijn die maakt dat iedereen kan plempen wat ie wil, maakt niet uit of het een feitelijke basis heeft of niet, kennelijk.

Als die geweldige Orban zo anti-EU is, waarom graait hij dan toch steeds weer in de EU subsidiepot? Waarom wil hij in de EU blijven? Omdat het allemaal zo kudt is? Ik dacht het niet!. Orban is zo'n typische rattenvanger die met zijn praatjes iedereen ophitst maar ondertussen een dicatoriale stijl hanteert die inmddels langzaam helder wordt. Denk aan het "gratis" overwerk-voorstel. Maar nee, die buitenlanders...!

Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 09:18

@B_L
Net als de meeste eurofielen gaat u er vanuit, dat economische samenwerking logischerwijs dient uit te monden in een politieke unie en een gecentraliseerde supranationale staatsmacht. En knoopt u daar tevens het globaiistische axioma aan vast, dat de huidige geo-economische en geopolitieke situatie deze gecentraliseerde supranationale staatsmacht onontbeerlijk en noodzakelijk maakt.

Beide beweringen berusten echter op ahistorische en ideologische generalisaties. Want, ten eerste, is economische samenwerking niets nieuws en in feite al zo oud als de middeleeeuwse Hanze. En een dergelijke economische samenwerking kan heel goed bestaan zonder dat zij noodzakelijkerwijs verbonden dient te zijn met een politieke unie en een gecentraliseerde supranationale staatsmacht. Er is overigens helemaal niets mis met bilaterale handelsovereenkomsten en vrij verkeer van goederen en kapitaal, omdat dit inderdaad welvaart genereert. Maar het is een generaliserende en globalistische misvatting om te veronderstellen dat dit dan koste zou moeten gaan van regionale politieke autonomie en nationale soevereiniteit en onafhankelijkheid.

En, ten tweede; globalisme en het streven van machthebbers naar een supranationale gecentraliseerde staatsmacht is niets nieuws. En ook allesbehalve een economische noodzakelijkheid, zoals de globalisten u dit als axioma in media en politiek discours trachten aan te praten.
Vanuit een rebellie tegen het streven naar een toenmalige gecentraliseerde (Habsburgse) staatsmacht, die onder andere de vrijheid van godsdienst wilde beknotten, maar die ook en vooral een verstikkend belastingklimaat wilde opleggen, is destijds in de XVIe en XVIIe eeuw zelfs de Republiek der Verenigde Nederlanden ontstaan!
Deze rebellie werd een succes zoals u weet.

Een onsuccesvolle rebellie van dit soort was de bloedige en tragische Amerikaanse burgeroorlog, die het voorheen schatrijke Zuiden van de VS zodanig verarmde dat men er tot aan vandaag de dag aan toe nog steeds de negatieve gevolgen van ondervindt. En die het hele land daarna in een vrijwel onregeerbare chaos dompelde, waarin de banken en de grote bedrijven in het gat van dit machtsvacuum sprongen. Het zogenaamde ''Wilde Westen'', waaraan pas na een jaar of veertig (1865-ca1905/1910) een einde kwam.

Twee meer recente voorbeelden van het door sociaal-economische en culturele factoren in elkaar storten van een gecentraliseerde en supranationale staatsmacht zijn de Sowjet Unie en het voormalige Joegoslavie.
Deze tegel begint een beetje te lijken op een collegedictaat geschiedenis, maar hopelijk hebt u hierdoor een klein inzicht gekregen in het valse liedje van het globalisme.

Ab Sconditus | 13-12-18 | 13:45

@ Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 13:43
Je hebt een grote mond, ontwijkt elke keer een antwoord op de argumenten die te moeilijk voor je zijn en blijft hetzelfde riedeltje afdraaien. Je hebt gewoon GEEN weerwoord en ook in deze discussie heb je je feiten WEER niet op orde.

Het is wel typisch dat al die Pro-EU leuteraars het blijven hebben over "migratie". Migratie is een natuurlijk en LEGAAL proces. Waar wij het hier over hebben is een kleine groep legale asielzoekers en een grote groep gelukszoekers die hier echt niet komen om hard te werken. Dergelijke "newspeak" sodemieter je maar even lekker mee op.

De EU en het rampzalige beleid zijn juist een pull factor geweest, beleid gericht op het "redden" van mensen en ze de hele Middellandse Zee over te varen is ronduit stupide en was er NIET geweest zonder de EU.
Net zoals dat achterlijke beleid om Turkije een bak met geld te geven om vluchtelingen en gelukszoekers tegen te houden, maar waarbij we er wel een paar overnemen. Turkije stuurt lekker alle kansloze figuren door, en behouden degenen die nog wel wat kunnen; onder beroerde omstandigheden natuurlijk.
Denk je dat zit onzin is? Ga maar eens praten met de medewerkers van vluchtelingorganisaties die in Turkije zitten. Gaat een wereld voor je open.

Ga nou maar gauw even de linkjes lezen die ik je gegeven heb, staat verdomd duidelijk in waar het allemaal precies op mis gaat. Dat zijn de feiten, die jij dus NIET onder ogen wil komen zwetskous.

Overigens is je stelling nutteloos in deze discussie. De EEG was ook een vorm van Europese samenwerking, die inderdaad positief was voor de deelnemers.
Dat wil niet zeggen dat een supra-nationale wetgever bovenop een transferunie, met een monetaire unie, dat vervolgens ook is.

Ik heb je constant om de oren geslagen met contra argumenten, maar je beantwoordt ze niet omdat je het niet kan.
Veel plezier met je oogkleppen.

Edit; Ik moest er wel om lachen toen je zei dat Nederland nog steeds soeverein is. Weer een begrip wat je overduidelijk niet begrijpt, want dat zijn we dus allang niet meer.

TeeJee | 13-12-18 | 14:05

@TeeJee
Eurofilie is een dogma van de Lynxe Kerk.
Het vasthouden aan dit dogma is te beschouwen als een vorm van geseculariseerde religiositeit. Het is dus een geloofskwestie die grondt op deontologische morele aannames, die naar hun aard een eenzijdig en autoritair karakter dragen. Zoals iedere religie in feite eenzijdig en autoritair is. Het zich onderwerpen aan deze deontologische en morele eenzijdigheid verschaft de gelovigen van de Lynxe Kerk echter wel een identiteit waaraan zij hun zelfwaarde ontlenen. En waarmee zij ook hun deugdzaamheid en hun vermeende morele superioriteit richting buitenwereld kunnen tonen.
De geestelijke prijs die zij daarvoor moeten betalen is het negeren van feiten die hun deontologische morele dogma's tegenspreken; een zogenaamd ''sacrificium intellectum.''

Maar zij hebben geen andere keuze.
Omdat anders hun hele wereldbeeld, mitsgaders de identiteit die zij daaraan ontlenen, in elkaar zal storten. Het Godsgeloof is in de mindset van de Lynxe Kerk vervangen door het geloof in de maakbaarheid van de samenleving, En in het verlengde daarvan zelfs van de hele wereld; tot aan het klimaat en de natuur aan toe! Zoals het moderne heidendom van de klimaatreligie dit hen op een net zo morele en autoritaire wijze oplegt. Daarom is een discussie met zulke mensen ook ten enen male onmogelijk.

Ab Sconditus | 13-12-18 | 14:36
▼ 14 antwoorden verborgen

@Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 23:24 |

Als Ierland slim is dan doen ze mee met de Brexit.
Ierland heeft veel profijt gehad van Brussel via miljarden euro's ondersteuning wat ze gekregen hebben.
Dat is nu een stuk minder geworden--> dus tijd om ''houdoe en bedankt'' te zeggen.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 09:05

sociaal_econoom | 13-12-18 | 09:38 |
Daarom moeten die landen ook gehouden worden aan de afspraken. je kunt niet EU subsidies ontvangen en dan bij de herverdeling van vluchtelingen opeens zeggen: Laat die maar lekker in Italie blijven. Zo werkt dat natuurlijk niet. Het is de opgestoken middelvinger naar de grenslanden van de EU: Zoek het maar uit.

Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 10:03

Het zijn juist die landen die zich houden aan gemaakte afspraken (akkoord van Dublin). Niet andersom

warflame | 13-12-18 | 10:13

@Beste_Landgenoten

Constant loopt die arrogante EU te zeuren over verspreiding van nep-nieuws, al het nieuws dat negatief over de EU is is nepnieuws. Daarentegen zijn de schijnheiligen zelf de grootste verspreiders van nep-nieuws. Ben je toevallig zelf ook niet een EU bot?

bicycle | 14-12-18 | 11:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgend jaar komen de kaarten er toch heel anders voor te liggen: de EU telt steeds minder eurofiele regeringen, dus de Raad wordt nu al steeds minder federalistisch, die regeringen vaardigen nieuwe eurocommissarissen af van dito politieke kleur, en dan zijn er ook nog EP-verkiezingen.

JTKDM | 13-12-18 | 07:36

TeeJee | 13-12-18 | 09:28 |
Frans spreekt in ieder geval heeeel veel talen.

Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 09:31

@Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 09:31
Altijd prettig, sorry kunnen zeggen voor je onzin in meerdere talen.

TeeJee | 13-12-18 | 09:37

Eurofielen zijn niets anders dan de dictators van het Midden-Oosten ! de bevolking knechten ! democratie wordt bepaald door de multinationals ! de bevolking (het pleps ) heeft ook na verkiezingen niks maar ook niks te vertellen ! betalen dat zullen zij !!

geeratz8217 | 13-12-18 | 22:10
▼ 6 antwoorden verborgen

@Kop Kaaz | 13-12-18 | 00:35 |.... Nederland is inderdaad te klein om zich alleen af te scheiden.
Wat wel zou kunnen is dat we de oude EEG van 9 landen terughalen.
Waarbij de (voor ons dure) Oostbloklanden zich samenvoegen tot de Sovjet Unie.

Tot 2002 (de gouden guldentijd)... ging de welvaart met sprongen vooruit.
Nu wordt de lastendruk voor de burger ieder jaar hoger en de mensen hier wanhopig.
Dit heeft niet alleen met het grote EU te maken van 28 lidstaten maar ook met de instroom van migranten uit Afrika en moslimlanden die hier opvang, huisvesting en een uitkering behoeven.
Daarnaast hebben we de Klimaatafspraken van Parijs waarbij de energierekening onbetaalbaar wordt en we per gezin minimaal tienduizend euro moeten uitgeven omdat we van het gas af moeten.
Kortom de toekomst voor onze kinderen ziet er slecht uit.

Via Brussel worden wij hiertoe gedwongen - je ziet wel dat landen als Polen, Hongarije en meer landen in Oost-Europa lak hebben aan Brussel en niet doen wat Juncker en Timmermans zeggen... ze doen niet mee met Parijs en Marrakesh.
Ze hebben nog nooit een cent aan betaald Brussel, ze beuren alleen maar.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 07:29

TeeJee | 13-12-18 | 10:24 |
Kosten volgens miljoenennota 2018 zorg, onderwijs en sociale zaken 200 miljard. Kosten asielopvang 40.000 per asielzoeker x 30.000, 1.2 miljard. Dus ja, mogelijk 1% van die andere grote uitgaven.

Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 11:36

@Beste_Landgenoten | 13-12-18 | 11:36
Reken je daar ook even je de asielzoekers van vorig jaar bij? En die van het jaar daarvoor? En daarvoor? Etc etc? Het is geen op zichzelf, los staand, issue wat je netjes per jaar af kunnen bakenen en op 1 januari is het niet ineens "poef weg".

Het is een cumulatief probleem, wat blijft groeien en groeien, terwijl de werkende bevolking blijft dalen. Die 1,2 miljard is de nieuwe instroom. Die mag je er BIJ tellen.

Als bonus, dat zijn dus de kosten voor gezondheidszorg, AZC's en levensonderhoud. De extra kosten voor onderwijs, uitkeringen en criminaliteit (ja, helaas, gebeurd nou eenmaal) zitten daar dus nog niet eens bij. Die zitten in die andere potjes verborgen.

TeeJee | 13-12-18 | 12:09

@TeeJee | 13-12-18 | 12:09 |
*werkende bevolking naar rato*

TeeJee | 13-12-18 | 14:11
▼ 6 antwoorden verborgen

dyslexieman | 13-12-18 | 06:15 |.... goede vraag - wanneer valt de EU?

de EU valt zodra getergde Fransen, Duitsers, Belgen en Nederlanders in gele hesjes het Europees Parlement in Brussel en Straatsburg gaan bestormen op 14 juli 2019.

De Franse revolutie is begonnen met de bestorming van de Bastille op 14 juli 1789.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 07:00

Ok, ik heb hem genoteerd. We gaan het zien!

dyslexieman | 13-12-18 | 09:06

En het waren hooguit 59 mensen.

gato | 13-12-18 | 09:07

@Nonkel Strijd tussen Duitsers en Fransen wordt uitgevochten in België. Dat is traditie.

koeberg | 13-12-18 | 09:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat mij betreft is dat May blijft de best mogelijke uitkomst.
- Als May was gevallen hadden wilde sprongen zoals uitstel van artikel 50, tweede referendum of nieuwe verkiezingen kunnen komen.
- May is nu voor n jaar veilig, zelfs als haar steun nog kleiner wordt.
- Haar steun is dun geworden, 1/3 van eigen partij verloren. De steun om haar deal door de commons te krijgen is dus ook kleiner.
Boffo!

Munchhausen | 13-12-18 | 06:02

De Britse conservatieven noemen haar Maycut.
In Nederland mag dit woord niet gebruikt worden.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 02:36

Ik heb het gegoogeld, niet gevonden. Heeft u een linkje voor me?

Earl_of_Doncaster | 13-12-18 | 03:24

Je moet typen maycüt - goed opletten... cut met twee puntjes erop

sociaal_econoom | 13-12-18 | 06:49

Die 200 zijn als de dood dat zij tot nieuwe PM worden gekozen.
Op het moment is PM van de UK een baan die niemand wil.
Na de Brexit, als het vuile werk gedaan is wordt ze onmiddelijk opzij geschoven.

lieverdeauddanreaud | 13-12-18 | 02:26

Je moet Maycut zien als Mozes, die mocht het Beloofde Land ook niet betreden.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 02:38

Binnen nu en 5 jaar valt een veel belangrijkere peiler dan het VK onder het EUSSR monstrum weg; Frankrijk. Want de Makroon moet lel peuple koest houden.
En dat kan hij alleen maar zolang de economie nog een beetje draait.
Maar de euro is op ongedekt fiatgeld-drijfzand en 0% rente gebouwd en dat gaat hoe dan ook een keer klappen. Dan worden le peuple opnieuw furieux.

In het beste geval stemmen ze de Makroon er dan uit.
En in het ergste geval moet hij rennen voor zijn leven.
Komt er, net als nu in de VS, een populistische president.
(De Franse revolutie vond destijds ook plaats na, en als reactie op, de Amerikaanse revolutie.)
En dan is het fini met de EU en de globalisten.

Vlag voor het eerst sinds lang uithangt.

Ab Sconditus | 13-12-18 | 00:58

Frankrijk valt via Macron niet weg... maar komt aan het infuus te liggen net als Griekenland.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 02:45

Ik hoop dat ik dat nog mee mag maken. Koop ik ook een vlag. Zakje guldens, knaken, joeten ende geeltjes vast zoeken gaat.

Kinkfactor | 13-12-18 | 03:01

De EU zou al 25 keer gevallen zijn, de laatste keer zouden ze omvallen als de Britten er uit stappen. Ik ga iig geen voorspellingen meer doen...

dyslexieman | 13-12-18 | 06:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger of later maar het project EU is ten dode opgeschreven in zijn huidige vorm. Brussel leeft nog steeds in een soort koortsdroom en probeert op alle mogelijke manieren het toenemende aantal kikkers in de gammele kruiwagen te houden. Eurosceptische partijen groeien in elke lidstaat (ook al worden ze in een soort van cordon sanitaire gedonderd door de bekende kliek), het openlijke verzet (Italië, Visegrad groep) is groeiend en figuren als Timmerfrans en Verhofstadt zijn allesbehalve pleitbezorgers van het utopische EU ideaal. De EU "is a goner", menigeen ziet en beseft dat. De patiënt zelf wilt er nog niet echt aan.

Grijskijkert | 13-12-18 | 00:46

@Grijskijkert
Amen!
Zie boven,

Ab Sconditus | 13-12-18 | 01:00

Het Cordon Sanitaire is een sterk middel om de macht in je regering te behouden.
Echter het volk wordt steeds bozer met de alsmaar stijgende lastendruk.
Daarom heeft D66 de volksraadpleging afgeschaft - ook in Nederland zullen de protesten toenemen.
Dit komt niet alleen door de geldverspilling bij Brussel maar ook door het onbetaalbaar geworden kostenplaatje voor migratie en migranten.
Daarnaast worden de klimaatkosten van Parijs onbetaalbaar.

Bij de volgende economische recessie gaat het fout met Rutte III en EU-Brussel.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 08:53

De UK betaalt elk jaar 12 miljard euro aan de fascisten van de EU. Goed dat May doorzet om uit de Eu te stappen . Gaat gewoon door, met of zonder akkoord van Brussel . Nederland betaalt 8 miljard euro per jaar aan die Eu globalisten .. Tijd voor een Nexit en laten we ond maar aansluiten bij Zwitserland en Noorwegen die ook geen lid van die EU fascisten club 😊

FrankOngerust | 13-12-18 | 00:15

Ik zie een raar rond bolletje aan het eind van uw betoog. Gaat het allemaal wel goed met u Frank?

Langshetrandje | 13-12-18 | 00:21

Geen 8 mrd en bovendien is dat bruto, netto gaat het om ongeveer 3 mrd...

ZwarteDag | 13-12-18 | 01:28

@ZwarteDag
3 miljard & een stapel verplichtingen zoals opvang van dobbernegers

LangeNeus51 | 13-12-18 | 07:37
▼ 3 antwoorden verborgen

De bestuurders in Brussel hebben gemakkelijk praten... zij beuren iedere maand een vorstelijk loon via de contributie wat ze ieder jaar ontvangen van de ''rijke'' EU-landen zoals Duitsland, Nederland en Engeland.
Groot-Brittannië betaalt ieder jaar 12 miljard euro... take it or leave it.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 00:13

De EU is gewoon een gedrocht..... reizende in een rechte lijn naar het ravijn. Vrijheid en democratie zijn niet gratis, maar alleen zo krijg je je souvereiniteit weer terug. Ook wij moeten eruit.

Oepsie1234 | 13-12-18 | 00:07

En daarom pakt de EU Polen en Hongarije aan omdat ze ondemocratische maatregelen nemen?

Meeroever | 13-12-18 | 00:09

In 1944 en 1945 hebben we hard voor onze vrijheid moeten vechten....

sociaal_econoom | 13-12-18 | 00:15

Oepsie1234 | 13-12-18 | 00:07

U heeft gelijk. Hoge vijf!

Kop Kaaz | 13-12-18 | 01:11

De enige goede deal is de harde Brexit. Er gaat dan direct een wereld voor ze open.... een wereld waar ze ooit al deel van uitmaakten.

Oepsie1234 | 13-12-18 | 00:02

Ab Sconditus, ja ik heb van het Gemenebest gehoord. Voormalige kolonièn met wisselende en verschillende relaties met het VK.

Eerder noemde ik India al, dat een deal met de EU wil sluiten maar uitgerekend het VK lag dwars.

Canada heeft al een deal met de EU.

Australië en de EU zijn een handelsovereenkomst aan het bespreken, de EU is namelijk de op één na grootste handelspartner van Australië.

Zuid-Afrika en de EU hebben al een handelsverdrag, de EU is de grootste handelspartner van Zuid-Afrika.

Waarom zouden deze landen ook maar ene fuck om het VK geven (kleine worst) als ze al een deal met de EU hebben (hele grote worst)?

Daarnaast kosten een deal veel tijd, na een harde Brexit duurt het nog jaren voordat er deals zijn gesloten.

Meeroever | 13-12-18 | 00:49

@Meeroever Kom op, enig idee waarom een deal maken zo lang duurt? Juist omdat het met het molog van de EU 'moet'. Even nadenken dus...

VP732 | 13-12-18 | 02:54

VP
EU is allang akkoord met Brexitdeal, duurde niet zo lang. Het VK is de langzame en logge kant van het verhaal. Het parlement daar ligt al maanden te rollebollen met elkaar. Lekkere onderhandelingspartner zullen al die landen denken.

Langshetrandje | 13-12-18 | 08:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Dus tante May komt nog een keertje langs, nu weer om verder te leuren over Ierland. Zou ze een keertje begrijpen dat er geen rek meer zit in de concessies? Of hoopt ze dat de EU uiteindelijk door de knietjes gaat? Niet geschoten altijd mis, dat wel.

Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 23:24

Meeroever | 13-12-18 | 00:21

Wat de huidige propaganda ook mag zijn.............. wilt u in een wilde rivier springen omdat anderen dat doen?

Dat klinkt als groepsdruk, waarde. En ik denk dat velen met mij daar steeds meer allergisch voor worden.

Kop Kaaz | 13-12-18 | 00:38

Ik word een beetje gek van al die mensen die roepen dat de eu goed is, ik kan jullie verzekeren dat wij voor de eu ook in welvaart leefden, een betere welvaart ook nog.

Muuke | 13-12-18 | 01:42

@Muuke, maar vóór de EU waren onze buurlanden ook geen EU-lid, en nu wel. Dat verandert de zaak nogal. Geen Nexit zonder Dexit.

JTKDM | 13-12-18 | 07:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Langshetrandje | 12-12-18 | 23:09

Ah, daar is u weer. Ik geloof dat onze laatste woordenwisseling op het einde werd weggejorist. We waren in ieder geval allebei de klos, dat schept toch een band, vindt u niet?

Goed om te zien dat na een meningsverschil we de dialoog toch weer aangaan. En inderdaad, da's geen verkeerde kerstboom.

Nogmaals, of ik het nou met May eens ben of niet, ik vind het gewoon slappe hap. Die brexit (of niet) had 18 maanden geleden moeten worden beklonken.

Goed om te zien dat wij het daarover eens zijn? Hoop ik?

Kop Kaaz | 12-12-18 | 23:16

Nog een keer Kaaz, lieve vriend, Johnson heeft zich in 2016 zelf teruggetrokken voor de verkiezing van het lijsttrekkerschap van de conservatieven. En nu ga ik echt even iets anders doen.

Langshetrandje | 13-12-18 | 00:50

Langshetrandje | 13-12-18 | 00:50

Ok, hoop dat u een goede nachtrust krijgt net zoals ik.

Maar nogmaals, ik zie onze Boris dagelijks langskomen in het nieuws omdat hij een degelijke brexit wil afleveren? Ik snap niet waarom men denkt dat hij "wegloopt" voor iets of zo. U had verwacht dat hij wel even May zou vervangen?

Er zijn zoveel politieke lagen aanwezig dat dat dat niet eens mogelijk is.?

In ieder geval, trusten. Het is ook bedtijd voor mij.

Tot ziens/spreeks!

Kop Kaaz | 13-12-18 | 00:57

@Langshetrandje: wat een ongelofelijke onzin weer. Uit zeer persoonlijke en betrouwbare bronnen (van binnen de conservatieve partij!!) was en is bekend dat Boris zich als pro-brexit supporter onder zeer extreme druk MOEST terugtrekken voor de ANTI-brexit puppet May terugtrekken anders....
Voor de geïnteresseerden: Duidelijk te zien in het filmpje van de BBC die hem die ochtend op straat ondervraagt over waarom juist hij zich terugtrekt. Zijn lichaamstaal voor de camera spreekt boekdelen en wat hij zegt ook.....

kunnenzedanniks | 13-12-18 | 08:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Ennnn, de oude doos blijft zitten. Wat ze ook goed doet of niet, ze is blijkbaar te waardevol voor een land wat overspoeld is door immigratie en politieke correctheid etc. Ik vind het echt zo'n slappe leidster, bijna net zo erg als Kwarkie Prutte.

Afzinken dan maar? Ik heb er een paar jaar gewoond en was blij dat ik er weg kon. Jammer, was ooit een grootse natie.

Kop Kaaz | 12-12-18 | 23:04

Kuifje-in-Afrika | 12-12-18 | 23:32

Vergis u niet in de voorgaande en resterende britse intelligentie. Deze jongens waren ooit een wereldmacht en hebben veel van onze vrijheden bewerkstelligd. Samen met de amerikanen. Het zijn/waren briljante uitvinders en intellectuelen, nog steeds soms.

Het is ergens misgegaan rond de jaren 60/70, geloof ik.

Kop Kaaz | 12-12-18 | 23:44

Historicus Tony Jud heeft er een aardig boek over geschreven. Ik meen dat het Postwar heet. Conclusie: de Britten zijn zwaar gehavend uit WO-2 gekomen. Die oorlog heeft ze economisch enorm teruggeworpen. Terwijl de Duitsers gek genoeg vrij snel na de oorlog de boel weer op de rails hadden. Die klap van de (gewonnen!) oorlog zijn ze nooit helemaal te boven gekomen, ondanks de kwaliteiten die ze zeker hebben.

Rest In Privacy | 13-12-18 | 00:10

Kuifje, weet niet of u iets heeft om te pijpen. Ben daar op zich ook niet zo van, maar voor een veelplemper heeft u tegels van een zeer hoog niveau. Uw alias berbaar zou er jaloers op kunnen/moeten zijn.

Langshetrandje | 13-12-18 | 00:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi voor May, die als tegenstander van de Brexit toch blijft volharden in de wens van een meerderheid van het volk (althans destijds bij het referendum). De angst voor een Labour-regering was voor een meerderheid van de Conservatieven voldoende om de premier te steunen. Volgens mij zal er alsnog een oplossing komen voor de grens-kwestie en wordt de Brexit goedgekeurd. Voor Nederland als exportland is dat erg nadelig, maar de wil van het Engelse volk moet gerespecteerd worden.

Mannes | 12-12-18 | 23:02

Bij een harde Brexit moeten alle goederen in en uit het VK worden gecontroleerd en moeten er heffingen worden betaalt. Ben je dan een boer in het VK dan gaan je bedervelijke waren langer op transport dan voorheen, naast het risico op bederf en het verminderen van de kwaliteit van je product heb je ook nog eens meer concurrentie van boeren uit de EU.

Dus je producten zijn langer onderweg (langer vervoer is duurder), bederven meer (voor producten van minder kwaliteit krijg je minder geld) en de heffingen maken je product nog duurder.

Daarnaast hebben ze dan meer chauffeurs nodig, iets waar ze nu al een tekort aan hebben.

Je producten aan andere landen verkopen kan, maar die zijn allemaal verder weg dan de EU, dus een nog groter probleem voor de kwaliteit van je product en voor het vervoer. Verder moet je dan concurreren met de EU die naar alle waarschijnlijk een betere deal met je gewenste exportland heeft dan het VK (als ze dan uberhaupt al een deal hebben, want zo'n deal duurt jaren om op te stellen).

En dit geldt niet alleen voor boeren, ook voor vissers, transporteurs, producten van auto(-onderdelen).

En dan heb je nog de financiële sector, waar nu alle banen verloren gaan omdat ze verhuizen naar het vasteland.

Talloze zorgmedewerkers hebben een EU maar niet VK paspoort. Die kunnen niet weg.

Talloze toeleveranciers die dankzij bovenstaande ook minder gaan verdienen...

Een deal is al slechter dan de situatie waarin ze zich nu bevinden.. no deal is chaos.

Meeroever | 12-12-18 | 22:58

Beste mensen... Van lieden zoals Meeroever met de arrogantie van de D66 kant van de VVD wint u het toch niet in debat. Altijd met cijfers en argumenten aan komen zetten die gaan over pro EU economische groei-praatjes. Dit soort mensen slaan de plank volledig mis omdat ze niet in de gaten hebben dat er binnenkort geen economie meer bestaat als dit soort mensen hun zin krijgen. De economie en maatschappij houden elkaar wederzijds in stand en gaat er een onderuit dan gaat de ander onherroepelijk mee. Dat gezegd hebbende is dat het beter is dat er nu een zware financiële crisis uitbreekt (in GB door Brexit bijvoorbeeld) dan over 5 tot 10 jaar een volle en bloedige burgeroorlog door culturele verschillen (met één daarvan met terroristisch oogmerk niet mis te verstaan). Schijt aan om een tijd lang geen biefstuk kunnen vreten opdat ik over een tijd weer iedere dag biefstuk kan vreten, zou ik denken als ik Brit was en hoop dat Nederland binnenkort dezelfde beslissing tegemoet gaat!

Expertus_Dico | 13-12-18 | 01:27

@Meeroever | 13-12-18 | 00:29
Zolang er rente over de staatschuld moet worden betaald, er een begrotingstekort is en er werkloosheid bestaat (en correct gemeten graag), dan kan er geen sprake zijn van een gezonde economie, alle propaganda ten spijt.

kindapaas | 13-12-18 | 06:00

@Expertus Dico, ik heb helemaal niets te maken met de VVD en D66. Ik breng je argumenten en jij stelt daar helemaal niets tegenover. Ik vertel je dat de tegenstemmers in het VK vooral komen uit districten met weinig immigranten, terwijl de voorstemmers vooral komen uit districten met veel immigranten. Ik vertel je dat migranten een netto bijdrage leveren aan de economie van het VK. En ik zeg je dat veel migranten helemaal geen moslims achtergrond hebben, en dat veel die die achtergrond wel hebben, komen uit voormalige koloniën van het VK.

Daarnaast is het VK zelf akkoord gegaan met de maatregelen (zeg mij welke), waar ze het nu opeens oneens mee zijn.

Ik heb nog geen enkel goed argument voor een Brexit gehoord. De situatie waarin het VK zich begaf als EU-lid is beter dan de situatie waarin ze zich na een Brexit zullen begeven, want in de nieuwe situatie zijn minstens evenveel, maar waarschijnlijk veel meer handelsbelemmeringen.

Meeroever | 13-12-18 | 12:47
▼ 16 antwoorden verborgen

EU: "We've got em by the balls anyway!" Ha!-ha!-ha!

mozaard | 12-12-18 | 22:38

Goed nieuws uit het VK. Ik was bang dat Corbyn wellicht de nieuwe PM zou worden. Dan zou het definitief zijn afgelopen met het VK.

ViagraFalls | 12-12-18 | 22:37

marjen | 12-12-18 | 23:34
Niet alleen vs...... er zijn nog meerdere mogelijkheden. De ene deur sluit maar meerdere openen. We moeten niet denken dat er alleen maar eu is. Onderga delen met de eu is lastiger dan met 1 enkel land.... iets met verschillende belangen

Dulacs | 12-12-18 | 23:46

Pfff onderga delen is onderhandelen

Dulacs | 12-12-18 | 23:47

Als de Brexit slecht uitpakt is ie dat evengoed hoor....

Epistulae_Morales | 12-12-18 | 23:53
▼ 9 antwoorden verborgen

De roep om een tweede referendum wordt alleen maar luider. De kans op een tweede referendum vergroot ook alleen maar. Stel je voor en het VK blijft in de EU, zijn dan de voorgestelde afdracht verhogingen van NL aan de EU ook van de baan?

pale-blue-dot | 12-12-18 | 22:34

Dat tweede referendum gaat ook op Brexit uitkomen. Mensen zijn het meer zat dan je denkt. En de instorting die voorspeld werd na het eerste referendum is ook niet gekomen. Dus halen mensen alleen maar nóg meer de schouders op over voorspelde hel en verdoemenis.

Knufter | 12-12-18 | 23:34

Volgens mij is de Brexot nog niet rond en heb nog even geduld.. we gaan dingen zien die we niet voor mogelijk hebben gehouden...

Epistulae_Morales | 12-12-18 | 23:55

De EU heeft totaal lak aan Britse democratische besluiten. De EU zal traineren, manipuleren en complotteren totdat deze democratische beslissing ongedaan wordt gemaakt. Welkom in de wereld van de steeds openlijker wordende EU dictatuur.

matrixbluepill | 12-12-18 | 22:22

Dulacs | 12-12-18 | 22:49
Oeps, maar ik hou van oud Hollandse gezegdes.
Zolang het nog in de van Dale staat ben ik mij van geen kwaad bewust.

botbot | 12-12-18 | 23:25

Controllos | 12-12-18 | 23:03

Ah daarom blijft er nog een netto rekening open staan van 60 miljard. Om hun lopende verplichtingen af te ronden. Natuurlijk, dat is omdat ze netto ontvanger zijn!

Knufter | 12-12-18 | 23:35

Gelul x 3
De Brexit wordt enkel getraineerd door GB, met als dieptepunt de Brexitminister die in een kabinetsvergadering tegen zijn eigen onderhandelingsresultaat stemt...
De EU manipuleert niet, de Brexit is het gevolg van manipulatie. Immigratie uit Pakistan en India aanwenden om de EU de schuld te geven daarvan...
De EU heeft keer op keer gezegd dat GB het recht heeft maar dat de EU de rekening van hun feestje niet gaat betalen.. dat zijn nl u en ik.. ik merk dat de EU haat van bepaalde sukkels in NL zo groot is dat het blind maakt voor het feit dat als GB de Brexit niet betaalt, wij dat zelf zullen doen.. misschien lekker makkelijk voor onrendabelen, maar dat handje ophouden heeft ook een limiet

Epistulae_Morales | 13-12-18 | 00:01
▼ 7 antwoorden verborgen

Petje af voor May. Als ik haar was geweest had ik al lang het bijltje er bij neer gegooid. Wat een hondenbaan.

Koos Knak | 12-12-18 | 22:21

Heb zeker respect voor haar, maar er is ook duidelijk sprake van verlies van realiteitszin waar te nemen. Ze is als onderhandelaar totaal verloren.

Langshetrandje | 12-12-18 | 22:40

Nu ze mag blijven is de kans op een harde Brexit groter dan die ooit is geweest.Nu kunt u alvast er vanuit gaan dat de Britse ponden die u in bezit heeft zo gauw mogelijk van de hand kunt doen.

kzegje | 12-12-18 | 22:17

Ze zal na haar ontmoetingen met alle EU kopstukken die gasten wel spuugzat zijn. Dus heeft de oude dame een beetje ballen, geeft ze hen lekker een dikke middelvinger.

Muuke | 12-12-18 | 23:41

LOL, 'A legally binding attached letter', een inlegvelletje, daarom ging ze naar Rutte.

Kanarie_Geil | 12-12-18 | 22:16

Zouden ze daar ook een nepparlement hebben?

JohnJames_001 | 12-12-18 | 22:30

Mark-inlegvel-Rutte. Specialist in het toevoegen van eenzijdige verklaringen die niets maar dan ook niets uithalen, maar perfect als excuus functioneren om je kutplannen gewoon door te zetten.

Joostmochtnietsweten | 12-12-18 | 22:41

Joost heeft het begrepen.

Langshetrandje | 12-12-18 | 23:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf me nog steeds afvragen waarom de Britten Theresa May hebben aangesteld als onderhandelaar, terwijl iedereen wist dat ze reeds ver voor het referendum altijd mordicus TEGEN de Brexit was.
Misschien om de wraakzuchtige rancuneuze Varkens van Brussel te paajen, wetende dat ze zich niet hard tegen hen zou gaan opstellen (zols Boris Yeltsin dat WEL zou hebben gedaan).
Vragen, vragen.........

telelezer | 12-12-18 | 22:09

Dulacs, dus als jij een loonsverhoging wil onderhandelen, dan vraag je ook jou manager die je wilde ontslaan om het woord voor je te voeren?

Joostmochtnietsweten | 12-12-18 | 22:43

Joostmochtnietsweten | 12-12-18 | 22:43
Appels met peren vergelijken..... we hebben het hier over politiek en niet zo maar 1

Dulacs | 12-12-18 | 22:47

Er waren helemaal geen ( nul) kabinetsleden die voor een Brexit waren.
De Brexit is een uit de hand gelopen spelletje blufpoker van Cameron die met een referendum de EU onder druk wilde zetten.
May pakt dit eervol op, alhoewel de taak onmogelijk is... ze heeft al wel 100x herhaald dat de Brexit doorgaat.
Als ze echt niet wilden dat het doorging hadden ze vervroegde verkiezingen uitgeschreven en was het waarschijnlijk niet doorgegaan, of indien wel, was het uitgevoerd door UKIP...

Epistulae_Morales | 13-12-18 | 00:10
▼ 6 antwoorden verborgen

De stemming overleeft, maar ruim 1/3 van haar partij heeft er geen vertrouwen meer in. Dat gaat wel degelijk schade opleveren voor haar autoriteit en leiderschap.

De deal kan zomaar gaan sneuvelen wanneer het in stemming komt.

TeeJee | 12-12-18 | 22:07

Joostmochtnietsweten
Ze zullen als zij handel met de Europese landen willen even moeten aftikken.
En buiten Europa nieuwe contracten af moeten sluiten daar ben je nog wel even zoet mee.

botbot | 12-12-18 | 23:20

Die deal sneuvelt... en dan wordt het dus een ‘no deal Brexit’.
Voordeel is wel dat vanuit die situatie dingen alleen maar beter kunnen gaan want de gehele handelstelatie wordt gereset. Letterlijk zullen we vrachtwagens in een haven zien staan met goederen die alleen de EU in mogen als er een deal over is gesloten.. per product dus....
dat duurt maanden...

Epistulae_Morales | 13-12-18 | 00:15

Ik zie het tijdstip waarop een contract wordt gesloten niet echt als indicator van de hoeveelheid wurging... of eigenlijk.. als tijdsdruk een bepalende factor wordt ( oogsttijden bijvoorbeeld) en er is voor die oogst geen deal, dan wordt dat product dus niet toegelaten tot de EU. Duitse, Franse en Nederlandse boeren hebben die afzetmarkt wel en geen deal nodig. Uitgelezen mogelijkheid om je te ontdoen van concurrenten.. al is het maar om de prijzen hoger te laten worden... met al die quotums wordt dat nog lachen

Epistulae_Morales | 13-12-18 | 00:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik neem een Tuborg extra op May. Skål!

Tuborg øl | 12-12-18 | 22:04

Prosit!

Ce ca! | 12-12-18 | 22:12

Je zal als 18-30 jarige Brit maar toe moeten kijken hoe die oude nationalistische babyboomers er zo’n enorm potje van maken. Wat een ellende.

Ardbeg | 12-12-18 | 22:03

Zij hebben dan in elk geval hun eigen land nog, terwijl wij een provincie van de EU zijn.Go Nigel!

IkwilJinekwel | 12-12-18 | 22:16

Wat Ardbeg zegt.

Rest In Privacy | 13-12-18 | 00:00

Wat willen ze dan graag regelen en wat kunnen ze daarvoor afdwingen dan?
Noorwegen en Zwitserland zijn ook ‘EU vrij’.. maar hebben over elke scheet een deal..
en daarnaast.. denk je dat het Zwitserse bankgeheim, dat praktisch niet meer bestaat omdat de EU dat niet wilde, een Zwitserse beslissing was?
De Zwitserse verantwoordelijk minister kon hettreffend verwoorden..
De realiteit is dat Zwitserland volledig omringd wordt door EU landen. En hij doelde daar op grenscontroles...

Epistulae_Morales | 13-12-18 | 00:25
▼ 5 antwoorden verborgen

The bullet is thru the church.

gristen | 12-12-18 | 22:03

They have hacked the button, that's clear as a cube.

Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 22:16

Now is breaking my wooden shoe, with this halfbaked English.

Gewinflipt | 12-12-18 | 21:42

Sack-launderers!

threeheadedmonkey | 12-12-18 | 22:05

The people who are stabbing the dragon with that are just acornbiters.

Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 22:11

Minimaal 176 votes voor May. Geen probleem dus.

JohnJames_001 | 12-12-18 | 21:36

lol

Langshetrandje | 12-12-18 | 21:38

Vermoed gezien de kenners aldaar dat ze het glorieus wint vanavond.

Naar vanavond was dat er geen onderhandelingsruimte wordt gegeven door de EU, waardoor het niet door de House of Lords (?) komt. Echte probleem, veel Britten vinden de tussentijds aan te passen regels niet goed, soort blanco cheque voor Europa.

Veel naarder was het bitchy commentaar van die Sophie in t Veld: this is it of remain of zoiets. Niet erg polderachtig, maar heksachtig? Bah! Naargeestig mens ben je dan?

Jan, Leiden | 12-12-18 | 21:30

Zei ik toch... volop vertrouwen.

Jan, Leiden | 12-12-18 | 22:03

Ze lijkt het te gaan overleven.
Wat de weg opent naar acceptatie van de deal.
Wat weer de weg opent voor de EU om enkele verzachtende concessies te doen.
Wat op zich een goede situatie oplevert.
In ieder geval beter dan een no-deal Brexit.
Hoewel ik zelf een harde Brexit wel aardig zou vinden.

Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 21:30

Een no-deal zou wel grappig zijn. Maar ook vooral erg kostbaar. Voor Nederland, want Engeland is een goede handelspartner, voor het VK zelf (maar dat interesseert me niet want dat doen ze zichzelf aan) en voor Ierland.

koeberg | 12-12-18 | 22:10

Een harde Brexit zou rampzalig zijn voor het Verenigd Koninkrijk. Op dat moment kan het land zich alleen beroepen of de "standaard" voorwaarden van de WHO. Het land heeft dan met geen enkel land een afspraak over export, terwijl de EU dat bijvoorbeeld wel heeft met veel landen. Dat houdt in dat de EU dat met minder beperkingen (minder heffingen) dezelfde producten naar die land kan exporteren, dat maakt het VK kapot.

Los dat het ook nadeling voor de EU zal zijn. De deal tussen de EU en Japan duurde 5 jaar. De deal tussen de EU en Canada kwam in werking in 2017, de deal was al rond in 2014, onderhandelingen begonnen in 2009! Hoe de hel denkt het VK na een harde Brexit te kunnen handelen met de wereld.. totale waanzin..

Meeroever | 12-12-18 | 21:29

Met de VS kunnen ze misschien wel snel een handelsverdrag sluiten. Ze moeten dan alleen nogal wat slikken en zaken toestaan die nu niet de EU in komen, zoals GMO's, chlorine kippen en hormoonvlees.Bovendien exporteert de UK voor ongeveer 30 miljard meer naar de VS dan het importeert uit de VS. Trump zal zeker eisen dat de UK meer uit de VS importeert, zoals sojabonen en auto's.

Controllos | 12-12-18 | 21:38

Ze hebben helemaal geen plan B. Een harde Brexit is erg slecht voor de Britten Maar misschien hebben ze dat wel verdiend.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:41

Meeroever | 12-12-18 | 21:29
Een snoeiharde en juiste analyse van u.
Voor mij mogen ze wieberen altijd ligt dat land dwars in de besluitvorming.

botbot | 12-12-18 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Of May wel of niet een motie van wantrouwen overleeft doet niet echt ter zake. Haar backstop deal komt nooit door het Britse lagerhuis. Dus of een nieuw referendum ( denk dat de Tories dat doen als May het overleefd) of een hard-Brexit onder een nieuwe Engelse PM ( Davis).
Mocht dat allemaal niet werken voor de conservatieven: nieuwe algemene verkiezingen...

Eendragtmaaktmagt | 12-12-18 | 21:18

De slinkse NOS en de pers willen ons doen geloven dat de opstandige parlementsleden tegen de Brexit zijn, maar in werkelijkheid zijn die juist voor een nog hardere Brexit. Manipulatie op laag niveau.

070 | 12-12-18 | 21:03

Het journaal en de krant brengen de leugen in het land.

JohnJames_001 | 12-12-18 | 21:07

Harde Brexit, hahaha!!

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:42

070
Jij hebt de tactiek inmiddels ook door van de 'Lügenpresse'.

Volgens de npo en consorten hing alles aan een 'zijden draadje' en was de kans heeeeel groot dat May het veld moest ruimen......
-------
't Is te hopen dat die lui bij die linkse media nog eens in hun eigen leugens stikken.
'n Een beetje snel graag !

@xel | 13-12-18 | 00:07
▼ 1 antwoord verborgen

May zal gisteren wel geleerd hebben in het kotshuis hoe ze een inlegvel aanbrengt en als alternatief een nieuw referendum wil uitschrijven.. om aan de uitkomst van alle stemmers (dus ook de thuisblijvers)tegemoet te komen.
Geheel en al naar voorbeeld van te tovenaar van het binnenhof.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 20:54

Langshetrandje | 12-12-18 | 21:19
nazi'tje

piloot47 | 12-12-18 | 21:44

Piloot was op de Mulo goed in Nederlandsche taal. Heeft hij later op de Kweekschool nog een boel profijt van gehad.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:44

Fout 2 nazi
nazi - WikiWoordenboek
nl.wiktionary.org/wiki/nazi
naamwoord, nazi, nazi's · verkleinwoord · nazietje · nazietjes ... of antisemitische ideologie. Tegenstanders zeggen dat hij een onvervalste racist en zelfs nazi is.

Langshetrandje | 12-12-18 | 21:58
▼ 4 antwoorden verborgen

De NPO was weer opvallend onafhankelijk over dit onderwerp , aldus Peuter r de Vries.

ja,diedus! | 12-12-18 | 20:54

Schotlands premier heeft zojuist duidelijk gemaakt dat bij een Brexit Schotland wat haar betreft weer stappen gaat ondernemen om uit VK te stappen. Britania rules the waves!!!

Langshetrandje | 12-12-18 | 20:53

@ TeeJee | 12-12-18 | 22:05
#metoo!
Ik block ze allemaal maar, en unblock ze als de discussie interessant wordt.
Het scheelt me minimaal 50% aan frustratie en typewerk.

Ce ca! | 12-12-18 | 22:07

Schotland heeft niet zoveel te willen. Het kan zijn aandeel in de Britse staatsschuld niet veroorloven. En denken we dat de EU de toetreding van het onafhankelijke Schotland zo makkelijk gaat doen? Harde Brexit en vervolgens onafhankelijk Schotland betekent toetredingsonderhandelingen van een failliet land....
Gaat de EU dan Scotland als netto-bedelaar via de ECB van geld voorzien? De Ierse grens was al een probleem, wat gaan we dan zien op de grens tussen Engeland en Schotland?
De SNP kan dat wel willen, maar tussen droom en daad....

Glasgow Argus | 12-12-18 | 22:20

Argus, er was toch een four nations deal hierover? Of niet? Schotland kan prima leven van toerisme alleen. Elke gefortuneerde Japanner en Chinees wil naar the Highlands. Pretpark voor rijke lui. Prima business case voor te schrijven.

Langshetrandje | 12-12-18 | 23:15
▼ 10 antwoorden verborgen

Overigens is het na de Brexit nog lang niet opgelost. Er is nog steeds het probleem Noord-Ierland. Zolang het VK niet van de EU af is, blijft er altijd een probleem over. Ook als May haar karwei kan afmaken.

azijnseikerT | 12-12-18 | 20:53

Gewoon ff over de Engelse arrogantie heenstappen, een nieuw referendum organiseren. En wat blijkt? Geschrokken door de hoge kosten van de Brexit stemt opeens 70% van de Britten voor de EU! Probleem opgelost.

Swoop | 12-12-18 | 20:52

@Swoop | 12-12-18 | 21:17
Door iets te zeggen over "tokkies"? Dat is een schrijnend gebrek aan inhoud.

Overigens hebben de jongeren amper gestemd. En dan achteraf janken over de uitslag. Dat is gewoon zielig.

TeeJee | 12-12-18 | 21:18

Het waren vooral tokkies, daar helpt geen moedertje lief aan.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 23:58

@Kuifje-in-Afrika | 12-12-18 | 23:58
Tuurlijk Kuifje, blijf maar lekker dom blaten. Je kan er tenslotte ook niks aan doen dat dit je maximale niveau is.

TeeJee | 13-12-18 | 09:30
▼ 14 antwoorden verborgen

Als je je verveelt kun je de ruim 24.000 reacties op deze kwestie in The Guardian lezen.

gestoptmetroken | 12-12-18 | 20:52

www.vox.com/world/2018/12/12/18137606...
Ze heeft de openlijke steun van 160 Conservatieve MPs. Dat is precies het getal wat ze nodig heeft. Maar in het baantjeskartelcircuit zullen wel de nodige bobo's zijn, die hun zinnen gesteld hadden op een warm plekje bij de Brusselse haard. Die hebben nu een streep zien trekken door hun ambities en kunnen haar dat nu via de geheime stemming betaald gaan zetten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-12-18 | 20:51

Livestream, politiek! Wie heeft de immuniteitsketting? *Pakt snel wat fish and chips.

Nee klets, al die negativiteit op de tv.. vroeger was alles beter. Battlefield V aanzetten doet.

XGesch1kt | 12-12-18 | 20:46

Farage lijkt mij een nogal opportunistische heer. Dat hij de rug toekeert aan de Ukip omdat ze teveel anti islam politiek bedrijven klinkt als een wat late inkeer. Mogelijk begrijpt hij dat zijn carrière vanaf nu meer gebaat is bij een wat gematigder standpunt. Maar hij was het van die leugens over EU geld dat direct naar de zorg zou gaan. Dat heeft menig twijfelaar over de streep getrokken. Naast natuurlijk de anti islam retoriek. Waar Farage nu ook opeens afstand van neemt.

Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 20:45

Marjen, je klinkt vooral emotioneel. En dat iemand veel heeft moeten lijden zegt natuurlijk weinig over de kwaliteit van zijn standpunten. De hier vaak verguisde Soros heeft ook veel ellende meegemaakt en beroept zich eveneens op humanistische principes. Toch komt hij tot heel andere conclusies betreffende de EU dan die door jou bewonderde Rus. Ik zou toch eerder naar de feiten kijken en dan zie je dat inwoners van pakweg Nederland, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk en Ierland toch echt vele malen beter af zijn dan de toenmalige bevolking van de Sovjet-Unie. Het is gewoon een belachelijke vergelijking. En dat zeg ik als iemand die in 3 verschillende EU-landen heeft gewoond.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 23:51

Niet de echte Kuifje,
Wat nou emotioneel? De man schreef een aantal goede boeken over zijn inzichten en ervaringen. Buitengewoon goede analyses. Rationele analyses.
Maar de USSR dissidenten werden in de linkse jaren ook al niet serieus genomen, omdat ze "te subjectief" zouden zijn. Zo rolt dat linkse vooroordeel tegen alles wat niet gelooft in de linkse progressie.

marjen | 13-12-18 | 00:06

@Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 22:59
Haha, tegengas? Je tegels staan bol van ongenuanceerde calimero huilie huilie en schromelijke zelfoverschatting.

Hou toch op man. Je hebt je feiten en je kennis niet op orde, je geeft het nota bene zelf toe. Scheer je weg, kletskous.

TeeJee | 13-12-18 | 09:17
▼ 23 antwoorden verborgen

Ik zie veel waardering voor May in deze burelen. Dat snap ik in het geheel niet. Blijven zitten op je stoel met veel tegenwind is voor mij slechts een teken van een bord voor je kop. Maar heeft May ook daadwerkelijk wat bereikt? Het tegendeel lijkt vooralsnog het geval.

Foolonthehill | 12-12-18 | 20:42

marjen | 12-12-18 | 20:48
Mooi verwoord.

Superior Bastard | 12-12-18 | 20:52

Met de typering tragische held kan ik wel leven.

Foolonthehill | 12-12-18 | 21:02

Fool, die waardering voor May komt voornamelijk van vrouwen en onechte mannen, die hebben medelijden met May.

BosrandDirk | 13-12-18 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

May blijft, geen twijfel mogelijk. Er is niemand die het aandurft om nu leider van de Tories en PM te worden. En ze zijn als de dood dat de enigen die dat wel durven extremisten zijn die de partij nog verder uit elkaar rukken. May krijgt minimaal 75% van de stemmen.

Controllos | 12-12-18 | 20:42

Een natte wind in je gezicht krijgen. Ik probeer mij dat visueel voor te stellen.

Osdorpertje | 12-12-18 | 20:41

@ Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 22:35 |
Control + F "kuifjeinafrika"

Ce ca! | 12-12-18 | 22:59

Ce ca! | 12-12-18 | 22:59 |
Hah. Beter idd!

/maakt stekende beweging naar het onderlichaam met een veer

Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 23:29

@ Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 23:29
Even die van @Kop kaaz eruit halen, en er is ruimte voor den uwe. ;)
Dank u wel!

Ce ca! | 12-12-18 | 23:32
▼ 3 antwoorden verborgen

I was curious, but is the bat already through the henhouse ?

suscrofa | 12-12-18 | 20:40

I have no idea but i hope she will have the wind may.

Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 20:50

Well, a cat in the corner makes retard jumps

Runderknak | 12-12-18 | 21:12

I hoop de boelit kos trhoe de kerk.

Ce ca! | 12-12-18 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

May Leadership: The vote. * proest *

Dionysius1 | 12-12-18 | 20:35

Als ik Engeland was zou ik toch even blijven in de eu en opnieuw gaan uitzoeken hoe men erover denkt. Eu is ook kut, kiezen tussen twee kwaden is geen makkie
Zonder de Eu gaat Engeland het heel moeilijk krijgen, ze sterven van de migranten, dat is zelf bijna niet te bekostigen.

snapal | 12-12-18 | 20:35

Groot voordeel van de Brexit is wel dat we alle migranten op weg naar GB dan gewoon kunnen doorsturen. Dat is gelijk het overgrote deel...

Controllos | 12-12-18 | 20:43

En nog hebben ze personeel te kort, na Brexit hoeven de Engelsen geen krachten maar uit de EU aan te trekken maar hebben ze beschikking over goedkope arbeidskrachten uit de rest van de wereld wat weer perfect uitkomt met het UN pact over immigratie.

the Jackdawn | 12-12-18 | 20:45

Ja. Want die Britten doen graag het werk van die Polen, tegen dat tarief... dat was ook de reden dat die Polen nooit nodig waren, right?

Epistulae_Morales | 13-12-18 | 00:30

Als Thatcher er nog gezeten had was het allang een snoeiharde Brexit geweest. Deze May-mevrouw is gewoon ongeschikt, veel te slap.

Kop Kaaz | 12-12-18 | 20:34

Controllos | 12-12-18 | 20:39
Klopt volkomen. Dat was een generatie die nog een grijstinten kon denken. Europese landen individueel en de EU als geheel gaan in rap tempo ten onder aan zwart wit denken. Waarschijnlijk niet te verhelpen vanwege het digitale tijdperk. Ben wel benieuwd naar hoe het tijdperk hierna gaat heten. Ik heb begrepen dat onder hedendaagse pubers ouderwetse bordspelletjes, met de bijbehorende ruzie aan tafel, aan een enorme opmars bezig zijn. Wellicht een hoopvolle ontwikkeling.

Langshetrandje | 12-12-18 | 20:46

@allen

Het zijn inderdaad andere tijden, misschien gaat mijn theorie niet op.

Kop Kaaz | 12-12-18 | 20:47

Thatcher was meer dan pro-EU.

Superior Bastard | 12-12-18 | 20:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Als May dit overleeft is ze echt van buitencategorie hoor, qua politieke laveerskills. Ik ben vooral benieuwd of ze ooit in haar memoires gaat loslaten waar die ontbijtjes met Mark Rutte nou ooit toe hebben geleid...

de Voorzittert | 12-12-18 | 20:34

Mark is een womanizer, vergis je niet.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:21

Naar Rutte wordt geluisterd in Europa.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:22

Kuifje-in-Afrika | 12-12-18 | 21:22

Dat komt omdat "hahahaha" in andere talen veelal dezelfde betekenis heeft.

Binkoo | 12-12-18 | 22:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb best respect voor deze tante. Maar medelijden? Als ze het niet haalt, gaat ze daarna gewoon haar zakken vullen. Het zal voor haar eerder een verlossing zijn. Nee, ze heeft in deze de moeilijkste weg gekozen.

Lafayette | 12-12-18 | 20:28

Vanaf het begin was bekent dat Brexit haar laatste kunstje zou zijn.

the Jackdawn | 12-12-18 | 20:47

Wie heeft dat bekent?

Runderknak | 12-12-18 | 21:14

Jammer runderknak, maar dat klopt ook niet.

hustler01 | 13-12-18 | 08:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zet er 10 eypo's op dat ze morgen weg is. En dan een harde brexit. Dan zijn de rapen gaar. Het gaat de laatste 10 jaar niet echt lekker in de wereld, zeg maar.

de visser | 12-12-18 | 20:28

Hoe die May dat heeft volgehouden is mij een raadsel. Ondanks de helse toestanden toch overeind blijven, Engelse politicy zijn verbaal heel sterk en hebben zelden een blad voor hun mond.
Diepe buiging.

snapal | 12-12-18 | 20:28

May is nodig om de hete kastanjes uit het vuur te halen en vervolgens op te offeren als zondebok. De Brexit is nog niet rond dus vanavond is te vroeg om haar te wieberen.

koeberg | 12-12-18 | 20:27

Maar wie gaat haar opvolgen?

Rest In Privacy | 12-12-18 | 20:45

De neocommunist. Het is immers allemaal nog niet treurig genoeg.

Langshetrandje | 12-12-18 | 20:48

Corbyn met zijn bewondering voor Chávez. Hajaha. De euro wordt dan meer waard dan het pond.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:23

The tension is to cut for

gristen | 12-12-18 | 20:26

Yes, my wife just shouted at me; can you stop icebearing all the time please ?!

suscrofa | 12-12-18 | 20:44

Media proberen het spannen te maken maar er is 0 kans dat ze verliest. Meerderheid van de conservatieven is voor haar Brexit plan en zullen nooit willen toe geven aan de radicale harde Brexit vleugel. Het gaat er niet om of May ideaal is, het gaat er om of er alternatieven zijn gegeven de omstandigheden en die zijn er niet.

JanP999 | 12-12-18 | 20:23

Dit is wel een redelijk perfecte samenvatting.

Wijze uit het Oosten | 12-12-18 | 21:03

Het alternatief is een nieuwe referendum, als ze even die stiff upperlip kunnen inslikken. Zo’n beetje iedereen is het inmiddels duidelijk dat stemmen tegen de EU een van de grootste blunders ever is geweest.

Swoop | 12-12-18 | 21:23

Swoop: lekker hè. Als de uitkomst van een referendum je niet zint, dan doe je het toch gewoon nog een keer. Net zo lang tot de uitkomst jou welgevallig is.

Leffe Blonde | 13-12-18 | 08:20

Ik vind dat ze het buitengewoon knap doet. Over sterke vrouwen gesproken in een onmogelijke positie. Dus +10 kuddo's voor mevrouw. Lange leve de vrouw.

Datkanjenietmenen | 12-12-18 | 20:20

Wat u zegt.

MickeyGouda | 12-12-18 | 20:29

Niet alleen een sterke vrouw. Voorbeeld van leiderschap waar ook de huidige generatie mannelijke politici bij in de schaduw staan. Allemaal een beetje mee waaien met de waan van de dag en over de grond kruipen voor de burger. Iedereen weet wat er gebeurd als je zo je kinderen op voedt. In de politiek is het niet anders

JanP999 | 12-12-18 | 20:31

Over de grond kruipen voor de burger? Wie van de huidige Europese leiders doen dat en mochten ze het doen, dan doen ze precies waarvoor WIJ de burger ze kiezen.

Teresa May is een remainer die de wil van de leavers moet realiseren, dat is niet makkelijk en daar heb ik respect voor. Maar daar eindigt mijn respect ook. Dat heeft verder niks te maken met het feit dat ze een vrouw is, voor feministisch gelul heb je andere sites btw.

Sceptische_autist | 12-12-18 | 20:45

Het is alweer woensdag. Wat zou er zaterdag gebeuren?

Eierbal-is-fijn | 12-12-18 | 20:17

Die Cherif zit ondertussen wel in Syrie, toch?

Eierbal-is-fijn | 12-12-18 | 20:56

Cherif ligt te ijlen op een kamertje bij vrienden.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 21:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb respect voor deze dame. Hopelijk blijft ze.

Landstorm | 12-12-18 | 20:16

Een #Maystay noemen we dat.

Ce ca! | 12-12-18 | 22:01

EU-craten = eng volk.
Wil je eruit, gaan ze je lopen om te praten, tegenwerken, belazeren, intimideren, bedreigen, en straffen.
In die volgorde.
Godenverdomme net jehova-getuigjes.
En die weten precies hoe ik over hen denk. Hoewel ze mijn woorden doof als ze zijn toch wel naast zich neerkeilen. Net als de EU lovertjes, de EU kissertjes. Juichaapies.

chicago river | 12-12-18 | 20:15

Kuifje-in-Afrika | 12-12-18 | 20:46 |
4.705.685 kruisjes in 2005 zeiden ook dat je dat niet moest doen.

Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 22:23

Ik had het over de Britten.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 23:54

De ca
Onzin.. de tweede grootste partij wordt helemaal niet buiten de besluitvorming gehouden, die mogen gewoon stemmen. En als ze een keer met een normaal voorstel durven komen i.p.v. dat eeuwige benoemen...
En uiteraard.. als je zelf zegt “ik wil niet met de VVD” dan zal de VVD graag zeggen... ok.. jij je zin.

Epistulae_Morales | 13-12-18 | 00:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaat ze overleven en dan heeft ze minimaal 1 jaar geen last meer van back stabbers. En nu op naar een keiharde Brexit. Go Theresa.

JohnJames_001 | 12-12-18 | 20:12

Dat vind ik inderdaad een mooie bijkomstigheid van deze procedure, je mag hem binnen een jaar niet nog eens aanvragen.
Dus laat May hem maar overleven, dan is ze voorlopig van die backstabbers af.

Wijze uit het Oosten | 12-12-18 | 20:54

Meer deze geheime stemming denk ik einde voor May
Er is stemgeheim bij ons voor de burger maar waarom nooit in bv de tweede kamer, daar altijd openlijk.

Johan_Voorhaar | 12-12-18 | 20:12

Misschien is dat, opdat de boeren, burgers en bubbellui, die op die Kamerleden gestemd hebben, op die manier kunnen controleren of de Kamerleden hen nog wel vertegenwoordigen?

kweethetooknietbeter | 12-12-18 | 20:19

Brexit is er niet, komt er niet en is nooit geweest..

Roep al vanaf het beginners dit een poppenkast os die net zolang door zal gaan totdat er ‘blijven’ gestemd zal worden..

killRoy1982 | 12-12-18 | 20:12

@yeps De Brexit-stemmers zijn inmiddels wel een minderheidje geworden.

Swoop | 12-12-18 | 21:52

@swoop
En dat is gebaseerd op polls?
Polls voorspelde ook dat het geen brexit zou worden.

yeps | 12-12-18 | 22:37

@Swoop | 12-12-18 | 21:52
Als de Remainers niet op komen dagen bij een referendum maakt het weinig uit wie er wel/geen minderheid is.

TeeJee | 12-12-18 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

May moet weg!

smdyasc | 12-12-18 | 20:11

May blijft (voorlopig), Brexit gaat door. Zou me echt verbazen als dit anders loopt.

threeheadedmonkey | 12-12-18 | 20:11

Laat Farage en Johnson het maar oplossen. Zij zijn immers ook de oorzaak van deze chaos. Waar zijn ze eigenlijk nu de nood het hoogst is? Zij hebben tenslotte de tokkies gemobiliseerd.
Geld dat anders naar de EU zou gaan gaat nu rechtstreeks naar de zorg, right.
Misselijke miesgasters.

Superior Bastard | 12-12-18 | 20:09

Kuifje-in-Afrika | 12-12-18 | 20:49 |
Opvallend dat bepaalde argumenten regelmatig waardeoordelen bevatten.

Aap Noot Miesje | 12-12-18 | 20:56

Wat SB zegt. Opvallend dat vooral oudjes en onrendabele gele hesjes voor de Brexit hebben gestemd.

Kuifje-in-Afrika | 12-12-18 | 20:49 |
15% van de jongeren tussen 18 en 25 hebben gestemd met het referendum
Omdat ze het zo belangrijk vonden.
Rot toch op met je non argumenten.

ditotje | 12-12-18 | 21:00

Het beste oordeel is een vooroordeel.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 23:55
▼ 19 antwoorden verborgen

Gaan we live naar een geheime stemming kijken? Spannend!

keestelpro | 12-12-18 | 20:09

Voorspelling: May overleeft de stemming met een redelijke meerderheid en blijft in het zadel. Ze komt na de EU top met lege handen thuis en kan kiezen voor No Deal of in de EU blijven. Ze kiest er uiteindelijk voor om er toch maar in te blijven.

Likqua | 12-12-18 | 20:08

Zij maakt die keuze niet. May zal tot het bittere einde haar deal blijven verdedigen. Niet afblazen van Brexit en niet no-deal.

koeberg | 12-12-18 | 20:29

Likqua | 12-12-18 | 20:08 Laat het voorspellen maar aan de professionals over. Craig Hamilton-Parker is een helderziende die zowel juist zat (tegen de opiniepeilingen in) dat Trump president zou worden, en hij heeft tot nu toe ook altijd het juiste voorspeld als het ging om Brexit: "In 2019 Craig foresees a hard Brexit. He predicts that Theresa May will resign after Brexit is complete. Boris Johnson is predicted to succeed Theresa May after which a General election will be called." Kortom: vandaag zal Theresa Maybe de stemming overleven. youtu.be/sg36DJHNfaE?t=1125

Wladimir 1928 | 12-12-18 | 21:43

Dionysius1 | 12-12-18 | 20:17
Onzin, May wil geen brexit, ze is een remainer, May wil in de EU blijven, ze weet alleen niet hoe ze dat moet realiseren, maar ze is hard op zoek.

BosrandDirk | 13-12-18 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken