Terugkijken. NPO Lubach sloopt NPO
Niks meer aan toe te voegen.
ROF ende LOL. Zelden werd op de NPO, waar het nogal vaak over de NPO gaat, beter uitgelegd wat er mis is met de NPO. Hoed af voor de Lubach Human Factor Kajsa Ollongren BV Producties Redactie van de VPRO en tot volgend seizoen!
Reaguursels
InloggenGewoon weer terug naar 1 publiek kanaal met een lekkere omroepster en lelijke plant.
En na 22.00 weer naakte wijven bij een Sjef van Oekel 2.0 en de dag vervolgens afsluiten met een vaag gedicht.
Daarna weer testbeeld tot Stax met een strak truitje ons wakker maakt met het ochtendjournaal.
Lubach zelf een van de kutste programma's.
Inderdaad, drie keer niks!
Wel dapper dat ie dit "durft" + de nodige zelfspot.
Links geluid, politieke correctheid en nietszeggende programma's met reizende BN'ers (die vaak niet bekend zijn). En dat kost dan 750 miljoen per jaar. Graag aftikken a.u.b. van uw centen.
Er zijn wel 100 manieren om het op te lossen, maakt niet uit hoe, maar saneer de NPO zodat het wel voor alle doelgroepen interessant is. Dat is immers hun hoofdtaak.
Maar iets in mij zegt dat te veel mensen belang hebben om alles bij het oude te houden.
Ik vond Lublaag erg mild. Zijn conclusie was dat je met de verplichte leden moet stoppen en dat het geld dan direct naar producenten zoals hij kan. Met de bijsluiter dat de commerciëlen alleen maar domme spelletjes en de NPO de inhoud.
Beter is om slechts 1 staats-tv zenden en radio-omroep te hebben en de rest aan het nog vrije internet over te laten. Op die staatszenders dan alleen maar journalistieke progamma's ipv die weg te bezuinigen. Onder in beeld dan net als bij sigaretten de waarschuwende tekst:
Pas Op. Indoctrinatie Kan Dodelijk Zijn Voor Uw Hersens.
grappig is dat zijn voorbeeld volgens mij bij de bejubelde bbc werd uitgezonden
De staatsmedia dient volledig ontmanteld te worden.
Geen fusies, geen 'terug naar 2 zenders-doctrine, maar van A tot Z ontmanteld.
Zindelijke democratieën behoren geen Orwelliaanse Staatsmedia te hebben.
Infantiel en humorloos, heel die VPRO. Heel dat publiek bestel afschaffen. Op alle Nederlandstalige zenders zie je dezelfde bullshit. Een keer of 10 volstaat. Niets toe te voegen, achterhaald en politiek gekleurd ook nog. Geen cent wil ik daaraan uitgeven den haag. Opdoeken die handel.
NPO is de exponent van alles wat er mis is in Nederland. Ancien regime.
Allemaal minimaal 10 jaar Rottumeroog!
Wil je Groningen nog meer ellende bezorgen?
Waarom zou ik buitenlandse productiebedrijven -EndemolShine, Talpa, Blue Circle, Waner etc.- met belastinggeld moeten subsidiëren? Alleen een paar kleine productiehuizen is nog Nederlands Duidelijk dat een legertje managers en medewerkers zich zorgen maakt over hun kerstbonus. Net zoals loterijgeld gepompt werd in noodlijdende musicals van Stage om de verkoopprijs voor Joop van den Ende op te krikken. Moord en brand schreeuwen over Netflix, Youtube, Apple en andere on demand-aanbieders om vervolgens de oude buitenlandse industrie te redden
Ik moest dan wel weer hard lachen om die grap over NPO-Start. Wat een misbaksel is dat inderdaad met die kut-cookies en voorkeuren. Onthoudt niets, dus je kunt elke keer van voor af aan beginnen.
Als je alle cookies weigert, dan kunnen ze geen cookie plaatsen met die voorkeur.
Zelfs als ik cookies accepteer, begint het gezeik elke keer opnieuw.
TV met een schotel en ziggo kan ik de hele wereld ontvangen.
Als ik lb zijn verhaal goed begrepen heb zitten er heel wat overbodige vinger in de pap mee eters bij aangesloten die een duit in het zakje doen en flink wat in de zak steken.
Door reclame inkomsten moet de boel overeind gehouden worden.
Vroeger moest je apart luister en kijkgeld betalen en was er geen reclame op tv.
Nu wordt je hoorndol van dat repeterende gezeik
En als je de tv uitzet en ze vragen je over de reclame wat was er op weet je dat soms echt niet meer.
En dan die politieke talk shows daar worden bewust mensen voor uitgenodigd
met een passende politieke mening.
Voorzichtig wordt er nog weleens over het actuele probleem van de moslim aanslagplegers gesproken dat is taboe en gevaarlijk
De pvda zenders draaien ons nog steeds een rad voor de ogen
Of is het discriminatie als geloofs gerelateerde misdaden benoemd worden
nou wel typisch dat zembla ,brandpunt + en meer van die programma`s die misstanden aan de kaak stellen .Wegbezuinigd gaan worden .Gaat dus precies zo als die corrupten politici willen die hooggeplaatst zijn. Burgemeesters ,EU commissarissen partij bonzen enz .gingen gewoon de geldkraan dichtdraaien .en dat werkt bij de werknemers en tegen de waarheid.
De NPO zou teruggebracht moeten worden naar 1 zender. Op die zender kun je dan de hele dag ANP-berichten lezen. Om 18:00, 20:00 en 22:00 uur leest Dionne Stax ze aan je voor, gevolgd door een weerbericht. Met Kerst kun je naar de koning kijken. Met Pasen naar de paus. In geval van een ramp spreekt de minister-president de bevolking via dit kanaal toe. Kost maximaal 5 miljoen, maar dan heb je ook wat.
Nog nooit flauw van de reclame geworden om de 10 minuten
Kunnen we die rampenzender niet gewoon vervangen door een rampen youtube kanaal? Als álle data-centers van Google plat gaan dan kan je net zo goed buiten naar zo'n grote vuurbal kijken als onder de keuken tafel schuilen.
Ik denk dat we eerder EU1 T/m 40 op TV gaan krijgen.
Laat die productiehuizen maar geld bieden om op hen voor hun gunstig moment van de dag hun programma's uit te mogen zenden. Het hoogste bod krijgt het slot.
Op zich oud nieuws maar Lubach is vergeten om nog één onderdeel te vermelden.
Diverse BN'ers die al jarenlang riant verdienen voor de camera (maar wel nét onder de Balkenendenorm blijven) die runnen daarnaast een productiebedrijf. Zodat ze vervolgens hun producties kunnen slijten aan dezelfde omroep(en) waarze voor werken.
Dus bij een Paul de Leeuw klotst het geld tegen de klippen op.
Zie ook het sprekersbedrijfje van Pauw.
Daar is op zich niets mis mee, zolang die BN'ers in de hoedanigheid van publieke omroeper maar geen invloed hebben op de selectie van het produktiebedrijf. Prima als de Leeuw wat formats verkoopt aan de NPO, maar niet als hij zelf in die programma's voorkomt en zowel van de NPO als van zijn eigen BV een vergoeding opstrijkt.
maar ook dit verhaal dan wel conclusie van Lubach is opmerkelijk. Immers, met cut out the middle man is stelt hij z'n eigen bv of productiehuis veilig. Terwijl je ook kan redeneren dat al die externe productiehuizen volstrekt onnodig zijn. Want ook daar zitten hoger marges. Waarom produceert de NPO niet weer gewoon zelf? En stop eens met iemand als Pauw of van Nieuwkerk gewoon x ton te betalen. Loop eens een keer door de salariskosten. Een Astrid Joosten doet bijna 2 ton per jaar. Dat valt gewoon niet te verantwoorden.
Zo lang het programma’s als Brandpunt, Nieuwsuur en vooral ook ons NOS journaal qua objectiviteit en kleur op niveautje Cuba zitten gaat er wat mij betreft geen cent naar toe.
Niveau Cuba! Die houden we erin.
nou wat zembla openbaart .betreft het meestal politici die in de fout gaan en bestuurders.en bedrijven ,want dat is een groter probleem dan een bijstandmoeder
Willen jullie meer of minder NPO in in Nederland?
- Dan gaan we dat regelen...
Je had even moeten wachten tot drie mensen 'minder' hadden geantwoord en dan pas moeten reageren met 'dan gaan we dat regelen. Je verpest je eigen combo nog voor hij begint.
Ik keek met iemand die het ineens besefte; wij betalen zelf voor een deugmening die we in elk programma door de strot geduwd krijgen. Ineens viel het kwartje ofzo.
Want dan lijkt het aanbod ineens niet meer zo veelzijdig.
En dat hoort staatsmedia misschien wel te zijn, voor het volk.
Dat Andere Tijden stopt vind ik wel echt erg.
Ik heb ergens het idee dat Andere Tijden vooral gestopt is om een punt te maken: "Dit krijg je dus als je op ons gaat bezuinigen". Als een gemeente minder geld krijgt bezuinigen ze ook altijd als eerste op de bibliotheek, het zwembad en voorzieningen voor scholen, en nooit op de straatverlichting, de tripjes naar zustersteden of kunst in de openbare ruimte. Raak de mensen waar het pijn doet, dan gaan ze vanzelf demonstreren voor jouw zaak.
'Andere Tijden' stak ook wat mij betreft boven het maaiveld uit, maar ja, geschiedenis wordt leuker naarmate je er zelf langer deel van uitmaakt. Jongeren zullen er denk ik niet snel op afstemmen, ook niet online.
Verder vermoed ik dat het accent op 'multiculti' de NPO opbreekt. Ik wil me persoonlijk best verdiepen in de problematiek van de Arabische vrouw, maar na de zoveelste documentaire geloof ik het wel. Op een gegeven moment wil een mens toch ook weer eens iets zien waarmee hij of zij zich kan identificeren. En dan ook nog vaak dat toontje erbij.
@mickey. Ik lees en hoor al sinds de tijd van zeg eens AAA dat we de witte onderdrukkers zijn. Maakte ik al Afrikaanse hutjes of sloppenwijken op school en haalde papier en weet ik wat op om geld in te zamelen. Nu ik wat ouder ben geloof ik het allemaal wel. De ene dictator na de andere met miljoenen op de bank in heel Afrika. Zimbabwe met Mugabe, Arafat, blanke Afrikaanse boeren die verkracht en vermoord worden. Hutu's en Tutsi's. Indonesië met de opkomst van de Islam en het vervolgen van de Christelijke minderheid. De extreme import van kanslozen uit het jaar 0 hierheen. Ben er wel een beetje klaar mee allemaal als ik weer te horen krijg dat het onze fout is en dan vooral de witte man zoals ik terwijl ik met een belasting druk van bijna 90% de boel draaiende te houden elke dag weer. Flikker op NPO. Kom met wat nieuws.
@Dirk III | 19-11-18 | 11:15
Ja, en bij dat gestage aanpraten van een schuldcomplex over ons koloniale- en slavernijverleden wordt stelselmatig verzwegen dat al die slaven, die wij transporteerden en verkochten (toegegeven, dat was niet zo netjes allemaal) uit het oerwoud werden gehaald door Arabieren en mede-Afrikanen (van andere stammen weliswaar, maar wel mede-negers)!
.
Kortom, aan de slavenhandel werkten veel meer raciale groepen mee dan alleen de blanke man. Iedereen deed gewoon waar hij goed in was en wij waren in die tijd gewoon goed in handel en transport, zoals nog steeds het geval is.
.
Zowel Arabieren als inheemse negerstammen hadden in die tijd echt niet meer scrupules dan wij over de slavenhandel. Het was gewoon het recht van de sterkste en als er iets te verdienen viel, was het al snel goed. Erst das Fressen, dann die Moral, zoals onze Oosterburen dat zo treffend weten te zeggen.
Dat is wel mooi gezegd, dat geschiedenis meer aanspreekt hoe langer je er zelf deel van uitmaakt.
Andere Tijden deed mij als jonge kijker altijd beseffen dat er ' meer' was. Een blik in generaties, in denkbeelden, in wat er kan spelen in een volk en hoe het verloop kan zijn.
Soms hoor ik jongeren praten alsof er niks anders in de geschiedenis is geweest dan slavernij.
Ze weten niet eens waar. Als ik iets vraag over de DDR of Ierland.. geen idee. Weten ze niet.
Tweede wereldoorlog?
Ver van hun bed.
Maar die slavernij.. ja daar hebben ze wat mee.
Compleet buiten alle perspectief. Nu is dit natuurlijk ook niet het publiek wat afstemt op Andere Tijden, maar het baart mij wel zorgen dat het geluid zo wel heel eenzijdig wordt bij die NPO.
de npo hoort helemaal vrij te zijn,maar dat gaat niet lukken .en of rechts of links regeert ze moeten met die mond praten.Anders dreigt men met de geldkraan.
Zelfs bij de documentaire "80 jarige oorlog" wist de NTR, een aflevering zo te spinnen dat men begon over de syrische vluchtelingen en de hedendaagse migratiegolf in het algemeen. Ik wilde iets weten over onze nederlandse geschiedenis, niet om naar linkse propangande te kijken/luisteren.
En even over die lubach, leest ook van een script of wordt gesouffleerd, totaal niet grappig, zogenaamd zijn broodheer in de zeik zetten.
De uitzending van Lubach heeft succes... de Tweede Kamer heeft besloten dat de
Publieke omroep 40 miljoen minder hoeft te bezuinigen.
Vpro is sinds diep de vorige eeuw al geen afkorting meer, maar dat terzijde. Goed punt van Lubach en team overigens. Invoering kan best makkelijk: geldoormerken. Omroepen mogen géén Rijksgeld voor ledenwerving inzetten. Gewoon niet. Zo'n alineaatje in een partijprogramma zou voor mij een tipping point kunnen zijn om op die club te stemmen.
Nog eenvoudiger: de omroepen moeten volledig door leden gefinancierd worden. Ze mogen zelf blijven beslissen welk deel ze gebruiken om meer leden te werven en welk deel ze gebruiken om programma's te maken en zendtijd in te kopen.
De publieke omroep moet terug naar de basis. Gewoon weer rondreizende omroepers die van wijk naar wijk, dorpsplein naar dorpsplein reizen om hun boodschappen of toneelspel te brengen. Het publiek kan na de voorstelling muntjes in het bakje gooien. Sleep zo’n DWDD klaptafel maar door het land.
.
Het lijkt me namelijk heel goed dat al die “unieke” talenten moeten werken op armlengte van het publiek. Eens kijken welk toontje zo’n hitser als Pauw, zo’n narcistische gifkikker als Petur of zo’n politiekcorrecte messentrekker als Twannie dan aanslaan...
Over je eerste alinea: da bi-stoat al Perl: nl.wikipedia.org/wiki/Regionale_Publi...
Ik vond het einde vooral echt slecht. ZML kan het wel simpel uitleggen, maar niet alles kan je bagatelliseren tot een Keynote van 3 minuten. Een soort slordig; "Ja en dan moet er bij de NPO even een paar commissies die per genre bepalen wat er wel of niet wordt uitgezonden." Dat is wel een besparing, maar ook een centralisatie die de politieke agenda van links nog beter uitkomt dan het bestel van nu. Daarbij is het haast ondenkbaar dat je zo'n grote culturele verandering binnen een organisatie als de NPO goed kunt managen, zonder dat daar een directe échte noodzaak is. Als je bezuinigt zoals nu, nog transaparanter bent over de producenten en eventueel wat regulatie toepast, dan ben je echt al een heel eind.
Balzak: Over 20 jaar kijkt er echt, helemaal niemand meer naar nederlandse tv zoals die nu wordt aangeboden. Niet alleen is 50 % dan allochtoon, die via internet naar hun eigen arabische zenders kijken, maar wij, ontwikkelde autochtonen kijken alleen on demand, direct van de producent. Of torrenten, natuurlijk.
@BenPakdee Ik zou dit niet te hard roepen. De krant zou sterven met de invoering van de radio. Radio zou de ether verlaten met de komst van tv. TV zou op zwart gaan met de komst van internet en internetvideokanalen zouden de stekker eruit trekken vanwege Pay TV en Netflixachtigen.
Alles blijft, maar kleiner en gemuteerd. Zolang adverteerders markt zien en de kosten van airplay/millimeters het afleggen tegen opbrengsten, blijft de boodschapdrager overeind. Money talks, vecht er niet tegen, maar gebruik het mechanisme; KOBBGVLW! (Kick-out belastingbetalergeld voor ledenwerving.)
@BenPakdee "Over 20 jaar kijkt er echt, helemaal niemand meer naar nederlandse tv zoals die nu wordt aangeboden." Dat zegt niets over de allocatie van de budgetten die aangeboden worden vanuit de staat. Het maakt niet uit hoe een omroep omroept. Zelfs als de TV verdwijnt, zal de NPO blijven bestaan.
Boer zoekt touw, het nieuwe tv format waarin yvon jaspers depri boeren opvrolijkt met een cursus macrammeejen bij de plaastselijke plattelandsvrouwenvereniging (PVV).
"Boer Zoekt Touw" is toch het nieuwe format rondom het stijgend aantal zelfmoorden onder boeren die het krankjoreme beleid van Den Haag en Europa niet meer trekken?
Wat lubach vergeet te vertellen is dat men reeds 15 jaar bezig is om de boel te saneren in Hilversum, maar dat simpelweg niet gelukt is. En dat bv de VPRO 1 van de rijkste omroepen was/is. De VARA heeft het slechts overleefd wat betreft leden door de trouwe BNN leden schare. Niet voor niets is recent het voormalige BNN kader opgestapt, die hadden toch wat moeite met het activistische toontje.
En dan heeft hij het nog sec over TV, de radio is al helemaal totaal of vercommercialiseerd ( radio 2 ) of is een activistische zender geworden . Vooral radio 1 heeft niets meer met '' public radio'' te maken.
15 jaar saneren, niet gelukt?
Gewoon niet meer betalen. Zo wordt het leger ook 'gesaneerd'. En wie niet mee werkt gewoon ontslaan.
Lubach verkondigt wel wat vaker standpunten die hier op GS ook heel goed liggen. Hij doet het alleen wat luchtiger en zonder zwartgallig cynisme. Het chagrijn over zijn programma dat je hier zo vaak aantreft is onterecht en gebaseerd op simpele vooroordelen zoals 'vriendinnetje van producer' en 'staatsomroep'. Of je misschien vind je het niet grappig. Maar ik denk dat GS in haar handjes had mogen knijpen met een POWNed die elke week deze kwaliteit had weten neer te zetten.
Ik vind dit een chagrijnige reactie. Lighten up.
@jorisbeltsin. Ik ben het helemaal eens met dat er niks te chagrijnen valt over dat programma en de makers.
Net het fragment gekeken. Erg goed gedaan door Lubach.. Maar het kan nog simpeler, efficienter en effectiever: de Publieke Omroep mag alleen programma's uizenden die niet door commerciële zenders zullen of kunnen worden uitgezonden.
Dus: voetbal, boer zoekt vrouw, etc kan dan prima naar de commercielen. En er blijft één publieke zender over met zembla, andere tijden, brandpunt, documentaires, achtergrondprogramma's en minder bekeken sporten. De Publieke Omroep is er dus niet voor iedereen, maar alleen voor de programma's waarin de markt niet voorziet.En dat doet ook recht aan de filosofie van onze overheid: niet markttaken gaan uitvoeren.
Vind je Lubach leuk?
@HoerieHarry | 19-11-18 | 10:00 |
Ja, écht grappig.
Het gevaar is dat we dan hoofdzakelijk links getinte informatie krijgen... over het Klimaatverdrag van Parijs en het Migratieverdrag van Marrakesh.
Hetzelfde als nu bij Pauw, DwdD en de NPO... maar dan heel de dag.
Tjaa, ik niet. Kan er niks aan doen. Niet mijn humor.
Grappig, waar jij schreef: " boer zoekt vrouw" las ik : " hoer zoekt voetballer" . Lijkt mij ook wel een grappig programma, trouwens, vooral de opvolger ervan: " 10 years after. Gedumpte voetbalhoeren".
Een beetje dom van Lubach--> nu lopen er nog meer leden weg.
Ook de STER inkomsten gaan omlaag.
Om te beginnen moet Nederland III verdwijnen... twee zenders is voldoende want je kunt maar op een zender tegelijk kijken.
Dit scheelt 1/3 deel van de kosten en uitgaven.
Over 3 jaar kan ook Nederland II verdwijnen, want je kunt maar op een zender tegelijk kijken... dit scheelt weer 1/3 van de kosten en uitgaven.
Over 6 jaar kan ook Nederland I verdwijnen.
Voor de actualiteiten kijk ik naar het RTL-4 journaal en naar SBS Hart van Nederland.
Uiteindelijk kan ook Rutte III verdwijnen met een Nexit... dit scheelt ons 30 miljard euro per jaar.
Klaver I is voldoende.
Ik wil graag een jaarverslag inzien van Human Factor TV. Nergens te vinden. Die Lubach heeft een bepaalde agenda en als je dat als kijker niet door hebt dan ben je hierbij gewaarschuwd.
Het is onderdeel van EndemolShine.
In het verhaal miste ik de kosten van de voetbaluitzendrechten. Wat mij betreft mogen ze dat wegbezuinigen. De NPO schijnt hierin een publieke taak te hebben om dat aan het publiek te laten zien maar er zijn nog honderden andere sporten die geen aandacht krijgen van de NPO en het meest leuke is dat die ook geen vele miljoenen aan uitzendrechten vragen maar het eerder gratis willen voor de promotie van hun sport.
Zo hoor en zie je weinig over speervangen en het prijsneuken met een versierde lul.
@De Briemusketier, idd, ook geen klootschieten.
En hoe zit het met de baten (reclame-inkomsten) van het voetbal (maar ook BZV en HHB)? Zolang we niet weten of deze programma's onder aan de streep misschien geld opleveren praten we in het luchtledige.
PEDANT MENNEKE
Het nationale hersenspoeling-, inprentings- en betuttelingskanaal heeft zijn taak dermate succesvol uitgevoerd dat de,stekker er nu uitkan. Het heeft zijn beste tijd gehad, en je moet niet blijven drammen als iedereen het na veel gezeik, gezever en gezeur onvoorwaardelijk met je eens is. Ik ga nu even doneren aan Jemen, dat is dat buurland van saudie arabie, waar demense al net zo arm zijn, en dus jemen niet kunnen helpen van de hongerdeaud,
Lubach had het alleen nog maar over de TV. De NPO doet ook aan radio. Neem Radio1. De nieuws-, en sportzender. De sport gaat prima. Zo'n Radio Tour de France of een live verslag van AFC Ajax of het Nederlands elftal, zijn prima te verteren. Het gaat wel helemaal met nieuws. Dat is er namelijk helemaal niet meer. Ja, ik weet wie er aan het winnen is bij Boer zoekt vrouw en wat er gisteren was op Pauw en Nieuwsuur, maar dat is geen nieuws. Dat is gezever over TV programma's. Dan krijg je weer de dagelijkse schoffering van Trump en gewone, niet in de Randstedeling, burgers. De rest zijn meninkjes van zichzelf op het schild gehezen randdebielen. Tussen 12-14u gaat het helemaal los, want dan mag er vrijelijk opgehitst worden en proberen ze de vrije geesten murw te beuken, om toch maar zo snel mogelijk die SS'ers uit het kalifaat weer in onze armen te sluiten. Dat gaat zo dag in, dag uit. Horendol word je ervan.
Radio 4 een idee?
Wat doet u u zelf aan met radio 1, bent u wel helemaal in orde?
Waarom moet ik met belastinggeld gaan luisteren wie het hardst kan fietsen? Snap ik echt niet.
Ik kan juist se tongue-in-cheek humor tussen 12 en 2 wel waarderen, met name Roelof van de redactie kan scherp rechts uit de hoek komen. Op Willemijn Veenhoven ben ik stiekem verliefd. De ochtend met Jurgen kan ik ook wel waarderen vooral als hij een knorrige dag heeft. De ellende begint pas om 16:00 uur met Lara Rensen dat is pure multiculti-agitprop.
Op zich is het een idee van een publieke omroep zo slecht nog niet. Jammer alleen dat het altijd en overal verwordt tot een propaganda-machine.
Vervang 'omroepen' door 'ambtenaren' en 'productiemaatschappijen' door 'consultants' en je hebt ook meteen het probleem van de Nederlandse overheid in kaart.
Ondanks VPRO is Lubach een prima programma met humor en feiten, dus zonder een dikke vette linkse saus.
Als de omroepen 1000 leden per dag verliezen zal de Joop (Jolo's Ongewassen Onderbroek Prut) dan toch binnenkort wel omvallen neem ik aan? Dat wordt zogenaamd met ledengeld betaald.
Godsakkerdju wat ben jij origineel met je J.O.O.P. Het ganse weekeinde over zitten breinen, zeker?
Die analyse hoe rottig dat hele NPO in elkaar steekt was wel een betere afsluiting van het seizoen dan zijn antie zwartepiet standpunt waar Lubach het vorige mee afsloot,
bij het NPO bashen heeft hij in ieder geval meer medestanders.
Zure kutten allemaal. Er zijn best prima programma's op de NPO, voor zover televisie al prima kan zijn. Maar, er is ook graaierij en zelfpijperij waar de Mol 'U' tegen zegt en dat kan niet. Er wordt oneerbiedig omgegaan met het belastingeld. Maar om de NPO nu af te schaffen? Neen. Dan zitten we enkel met die reclamegevulde en clickbaiterige commerciële zenders en dat is nóg minder soeps.
Hallo VARA-coryfee!
Heel holland bakt, maar u bakt ze bruiner!
Dan kijkt u toch geen televisie?
Ik ben eigenlijk steeds meer voor een opt-in belastngformulier.
Dat je gewoon je vaste bedrag hebt met daaronder een aantal regels waar je extra bijdrages zelf kunt invullen.
[x] koningshuis 5 euro
[x] floortje Dressing 1 euro
[0] matthijs van de nieuwenkerk 0 euro
Waarom kruis je niet aan dat matthijs 0 euro krijgt?,nu krijgt hij alsnog geld.
Het bedrag vul je zelf in maar ik kan geen lijntje onder het bedrag krijgen.
Ook deze lachbandterreur trek ik niet.
Ik dacht dat ik de enige was die nooit publiek zag bij Lubach.
Boer Zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt en dat soort ellende naar de commerciëlen, dan blijft er budget over voor bv Andere Tijden en Tegenlicht.
Potverdomme de enige programma's die nog interessant plus de kerntaak van de NPO zijn, gaan ze op bezuinigingen.
Ridicuul.
Dat is expres zodat ze argumenten hebben om weer subsidie te kunnen pingelen
Omdat ze menen te moeten concurreren met de commerciëlen. En dat moeten ze ook, omdat een deel van hun inkomsten uit reclame komt. Dat is het mooie van ons stelsel: het combineert de nadelen van publieke en commerciële omroepen.
De kerntaak van de keizer is het bestendigen van de keizer. Het beheren van het rijk is daartoe slechts middel en niet het hoofddoel van de keizer.
Bij de omroep zitten sowieso allemaal van de pot gerukte millenials en late babyboomers, een dodelijke combinatie, die niks van het leven gezien hebben.
De NPO moet geen programma's meer maken die concurreren met gewone bedrijven. Geen reisprogramma's meer enz.
De NPO die concurreert met normale omroepen is als een staatsbakker.
Wat ze wel mogen doen van mij is programma's maken die anders niet zouden bestaan. Educatieve programma's en journalistieke programma's die buiten een commercieel budget vallen. Maar dan wel zonder propaganda.
De wereld draait door moet gewoon niet door ons bekostigd worden. We betalen de overheid toch niet voor fucking 'gezelligheid' terwijl onze militairen hun eigen schoenen moeten kopen?
Die fusie tussen NOS en Vara was al bizar, je mag het met recht het Socialistische Staatsjournaal noemen.
Voor zover ik weet is dat nooit gebeurd. BNN wel ja.
Verdomd. Links is het in ieder geval wel.
Ma... uw inbreng is nep.
Nee Arjan.
De publieke omroep moet worden opgeheven.
Wegens gebrek aan kijkcijfers, maatschappelijke interesse, objectiviteit, kostenefficiëntie, dynamiek, relevantie en zelfreflectie.
Kijkcijfers? Zoek het eens op, NPO claimt vaak 15 plekken in de top 20 of zo.
Top 5 gisteren, 4 x NPO #5 Lubach met 900K kijkertjes.
Ik moet altijd lachen om sneue types die claimen dat er niemand meer kijkt.
Je kunt vinden van de NPO wat je wilt. Maar ze hebben zeer goed bekeken programma's. Niet veel, maar ze zijn er wel.
www.spreekbuis.nl/onderzoek-nederlande...
jemagookniksmeer | 19-11-18 | 10:01
Als je mij 800 miljoen geeft maak ik ook een paar goed bekeken programma's hoor. Huur ik elke dag kijkcijferkanonnen in. Simpel.
NPO = bnorm?
Productiebedrijfjes= freeforall?
En helaas steeds meer reclame bij de NPO (voor eigen programma's). Is dat niet aan regels gebonden?
Drie kwartier per week. Studio Sport als er gevoetbald wordt.
En soms (vanavond) een live-wedstrijd. Voor de rest alleen films op de commercielen. Dus NPO mag wat mij betreft opgeheven worden.
Hear, hear!
Human Factor doet een greep naar de macht.
Vreemd. Na het kijken van deze aflevering van Lubach heb ik hetzelfde gevoel als toen ik de film Titanic had gekeken.
en dat gevoel is/was?
Zin om te zwemmen nou goed!
keestelpro: een gruwelijke hekel aan Celine Dion?
het gevoel naar een zinkend schip te kijken?
@ mailadresonbekend Bingo, u gaat door voor de magnetron.
@ vanBarchum LOL dat heb ik 24/7. Gruwelijk stemgeluid. Ik luister nog liever naar nagels die over een schoolbord krassen.
Hahaha, celine dion, alias tante sidonia, the horror ! Lig ie te verzuipen in de poolzee, krijg je dat nog even als laatste voor je kiezen.
Lubach op zondag is een van de weinige programma's op de staatstelevisie die nog enigszins kritisch is t.a.v. MSM en politieke correctheid.
Verder is Lubach gewoon grappig en spitsvondig. En soms heeft hij zeer scherpe analyses, zoals een paar weken geleden toen hij die Chinese president totaal fileerde. Hopelijk is dat filmpje ook in de Chinese Volksrepubliek terechtgekomen (met ondertiteling).
Na mijn verhuizing van 6 à 7 jaar geleden heb ik dat Ziggo televisiekastje nooit meer aangesloten dus van de televisiezenders ben ik jaren geleden al verlost; de TV staat nog altijd op zolder stof te vangen. Ik heb in de woonkamer enkel een beeldscherm staan die op een Chromecast en speakers is aangesloten, maar tegenwoordig staat zelfs díé amper meer aan — ja, junior van 3 jaar oud kijkt graag tekenfilms e.d. via YouTube. Maar voor de volwassenen in dit huis... zelfs dingen als Netflix boeien ons vanwege verveling van de content niet meer. Dus die Lubach boeit me eigenlijk ook geen drol. En ja, saneer de hele godganse bende maar z.s.m. want het is allemaal indoctrinatie met een financieel belang.
Maar eh, dan kunt u niet "meepraten" bij de koffiemasjien?
Maar helaas betaal je nog wel steeds mee aan de NPO.
Los daarvan: Lubach is wel een aanrader. Zoek hem eens op YouTube op, dat helpt wellicht tegen de verveling.
Haha, ja, dat klopt, Kanarie. En dat is heerlijk, kan ik u zeggen. Wát een vrijheid en wát een rust. Want áls er al gepraat wordt is het negen van de tien keer één of andere SJW'er die de boventoon voert. Van die D66-kwezels met een sterk gefiatteerde mening, u weet wel.
Ik blijf wel graag op de hoogte wat 'men' vindt wat we moeten vinden en houd dus geregeld een oogje in het zeil. Soort mediale mens erger je niet.
Langshetrandje: daar is Twitter toch voor?
mailadresonbekend: ik verveel me geen seconde hoor. Heb nu juist veel meer tijd voor andere dingen die wel leuk zijn.
Dan ben je zeker ook zo'n iemand dat politiek en referenda niet meer interesseert en daarom ook nooit je stem laat horen?
Barchum, wat is een twitter?
Politiek en referenda zijn best interessant, wat de NOS er van vind niet.
Ik wil een NPO waarin alleen mijn mening vertegenwoordigd is. Alleen wat ik vind, mag, nee moet, als feit gesteld worden. Al het andere is kwaadaardige nonsense waar geen geld en tijd aan verspild mag worden.
Gefeliciteerd! Dan kom je prima aan je trekken, vooropgesteld dat jouw mening ook ernstig rood gekleurd is tenminste.
Liever 1 Andere Tijden in de hand 10 NOS journaals in de lucht.
Andere tijden is een bijzonder gekleurd programma en maakt in vergelijking het NOS journaal bijna neutraal en onafhankelijk.
Niks mis met gekleurd, programma's naast het nieuws hoeven niet neutraal te zijn.
Nu we het over gekleurd hebben: ieder journalistiek programma dat gebruik maakt van achtergrondmuziek of zwart wit beeld is manipulatief. Let daar even op.
Nee, hoeft niet. Vanuit de ideologisch gekleurde omroepvereniging zoals BNN VARA mag je zoiets verwachten. Vanuit de NTR, de zogenaamd “neutrale” omroep is dat minder voor de hand liggend en zou je tenminste een disclaimer moeten tonen.
@menage | 19-11-18 | 09:17
Mee eens, maar het zou leuk zijn als het journaal dan wél neutraal zou zijn. Daar is, sinds Vara en NOS gingen samenwerken, al heel lang geen sprake meer van.
Wat onbesproken bleef, waren de riante topsalarissen van de NPO-presentatoren. Wellicht dat Lubach op dat punt z'n eigen nest niet wil vervuilen.
Arjen Lubach is geen voorstander van het salarisplafond voor presentatoren bij de NPO. Hij vindt dat presentatoren bij de publieke omroep best meer dan 181.000 euro mogen verdienen. “Ik ben ook wel voor dat marktwaarde-argument"
Uiteraard. Beetje satire mag wel, voor de lachers thuis, maar je moet wel 'uniek talent' kunnen worden. Dan moet je niet te veel naar boven schoppen.
@TeeJee
Ik denk vooral goed kunnen pijpen. Het is me nog steeds een raadsel wat die Beelen en van Nieuwkerk nu precies voor toegevoegde waarde hebben (gehad).
Bezuinigingen, bezuinigingen, bezuinigingen...
Dat wil zeggen dat ze nog steeds subsidie krijgen.
Wacht maar tot je net als iedere andere normale Nederlandse onderneming gewoon geld moet gaan verdienen en belasting betalen.
Het grappige is wel dat ze de afgelopen tijd meer dan 200 miljoen hebben moeten bezuinigen, maar dat het budget nog steeds hetzelfde is.
En dat mensen hun lidmaatschap opzeggen heeft niets met "cadeautjes" te maken, maar alles met dat het uniforme bruine bagger is geworden, met een hoog propaganda niveau.
Ik was lid van BNN, maar vertik het om lid te zijn van de Vara. Dus dag lidmaatschap.
BNN-VARA. Klinkt hetzelfde als VVD-SP.
En toch lijkt die show op een slecht nagesynchroniseerde Amerikaanse late night show (hallo Peppa Pig-stemmetje) met foutief vertaalde, typisch Amerikaanse grappen.
Toch een prestatie dat ze het in Amerika in een show over de NPO hebben.
Voor een 'uniek talent' heeft hij inderdaad wel heel veel John Stewart-maniertjes gestolen, maar hij is tegenwoordig wel de enige NPOer die iets toevoegt aan dat failliete bestel.
Een klapsigaar uit eigen doos.
Gaan we mijn plannetje nog uitvoeren dan, GS?
These-Antithese-Synthese?????
Prothese.
REAGEER OOK