Yes, Mona Keijzer gaat telemarketeers slopen

Belmeniet.
Mensen die met strategische nucleaire wapens vanuit een baan om de aarde uit hun stoel geschoten mogen worden: telemarketeers. Die fuckers die altijd bellen tijdens het eten. Die altijd een uniek aanbod hebben. Sowieso, mensen die telefoneren, hou daar eens mee op, wauweldino's. Weet je wie al helemaal dood moeten? De relatiegeschenkverkopers die via de semicriminele organisatie "Kamer van Koophandel" aan je nummer zijn gekomen. Die al helemaal. Dan mag de branche wel huilie-huilie doen bij de Noslims, van haa tee tee pee dubbele punt www.geenstijl.nl krijgen ze geen GREINTJE sympathie. Telefoons zijn kut, bellen is kut, dingen pushen is kut, dingen pushen per telefoon is het allerkutst en policiae die er wat aan doen zijn dientengevolge NAIS. Maarrrrreeee: stoppen die CDA'ers dan ook met brievenbusspam?
Reaguursels
InloggenCDA . jullie hebben mij bij de nekvel die [alleen voor de rijke] euro ingesleurd. Gelukkig krijg ik binnenkort de kans om geweldloos op een democratische partij te stemmen ,die het wel goed met mij voor heeft. dikketong.
3 tips voor als u gebeld wordt door telemarketeers en daar lol aan wilt beleven.
3, De marketeer persoonlijke vragen gaan stellen
2, Steeds midden in een zin vragen of dat ze een momentje hebben,
of steeds vragen "wat zegt u?"
1, Net doen alsof u het interessant vind, maar van de hak op de tak springen en
dezelfde vragen blijven stellen.
3 tips voor als u er direct van verlost wilt zijn.
3, Direct ophangen
2, Vragen of ze een ogenblikje hebben en dan op de hoorn naast de telefoon
leggen
1, Zeggen dat u het eerst met uw curator moet overleggen
Houd het gelijk bij punt twee, ik zeg: even wachten.
Dan stop ik mijn telefoon onder een kussen.
Deze wet gaat ook over de data die Geenstijl vergaard en doorverkoopt als de prijs goed is. Alle media partijen die hier iets van vinden hebben boter op hun hoofd.
Ben eens zogenaamd gebeld door een systeemsoftwareleverancier die werkelijk nooit zelf zou bellen. Mijn computer moest direct aan, want ik liep groot gevaar. Whehehe.
Die dus een kwartier bezig bezig gehouden dat mijn computer al aan was voor een paar maal, gore nepwachtwoirden doorgegeven díe hoogst onwaarschijnlijk waar konden zijn. Tjah, zoiets mis ik wanneer ik per ongeluk tijd heb wel.
Mona zelf wil niet mee gebeld worden en ook niks meer in haar gleuf......
Verbied ook meteen het verkopen aan de deur. Ik heb geen nieuwe energieleverancier nodig, geen bijbel en ga ook mijn huis niet beveiligen voor die ene iPad die er ligt.
Ik ben een consument-bewuste burger, als ik wat nodig heb, dan weet ik het wel te vinden.
Ik zocht onderaan dit topic de link waar ik Premium lid kon worden?
Koop dan!?
Mona zit precies op de plaats waar ze thuishoort. In de mallemolen draait ze maar door zonder ooit verder te komen.
Nu nog een boete (na 10 minuten) voor het ellenlang in de wacht staan!
Mona sloopt niets, liet zich vroeger vingeren achter de WirWar dat dan weer wel zei een man in een regenjas. Volledam, waar een vlieg een mug is en een mug een vlieg, Edammers dwars zijn en iedereen buiten het dorp vreemde lui (accent moet je er zelf maar bij bedenken). Lid van het Cda, die volgen slechts.
Waarom deze wet? Dit is al lang verboden in de nieuwe AVG, tenzij dit nu ook gaat gelden voor telefoontjes van bedrijf naar bedrijf, dan is het nieuw....
Binnen de AVG mocht dit nog wel
Ik vind Mona lief, al die tijd al. Een snoezig onderwerpje ook, op haar ranke lijfje geschreven. Ik zou haar nooit doen, ze hakt al zo lang met het bijltje, maar gezellig een suikerspin met haar eten? Quality time! Pur sang!
Heel erg goed initiatief. Het is van de zotte dat ik me moet registreren om me niet te laten bellen.
Het is net zo zot dat ik me moet registreren om geen donor te worden...
Toen ik me inschreef bij de KvK bewust een pre-paid nummertje opgegeven, die flikkers verkopen al je data. Ook als ik online bestel altijd een ander nummer erbij, als er iets is mailen ze maar, geen vaste lijn in huis. Heeerlijk, mij bellen ze nooit.
Bij mijn eerste registratie vroegen die ratten ook helemaal niet of ik mijn telefoonnummer zichtbaar wilde laten zijn. Sinds mijn registratie word ik platgebeld door telemarketeer-eikels :-(
Mooi.. kunnen ze ook die jongens en meisjes met die brutale praatjes aanknoop vraagtechnieken op straat verbieden? Vreselijk irritant om die van je af te houden. Ik ken je niet dus hoef je me ook niet te vragen naar mijn lievelingsdier, lievelingseten, wat ik van homo's vindt of kinderen die niet naar school kunnen. Het gaat je simpelweg niets aan. Sorry.. dit zit diep.
Beleefd maar cordaat zeg ik dat ik niet geontereseerd ben. 99 % houd het dan voor bekeken. Die toch voortlullen kwak ik telefoon dicht.
Prima dat ze dit aanpakken. Ze bellen zelfs dementerenden die in een verzorgingstehuis zitten en het bel-me-niet register voorkomt dat helaas niet.
Belangrijker: ongeadresseerde papieren reclame in mn brievenbus verbieden (niet duurzaam) en electronische spam aanpakken (kost veel energie en dus ook niet duurzaam. 1x per jaar een telemarketeer afpoeieren neem ik graag op de koop toe.
Een van de redenen dat ik 'onbekend' nooit opneem. Nou heeft me dat ook weleens een goeie wip gescheeld en iemand die op een flatgebouw stond en advies wilde. Maar goed..
Kunnen ze die wet ook niet laten ingaan voor deurwaarders en incassoburo's? Zodat ik weer vrienden kan worden met mijn telefoon?
Ik heb een goeie voor alle telefonische verkopers, colporteurs, studentencollectanten (gemiddeld 2 x in de week!). Ik zeg “dat mag ik niet van mijn geloof” niemand die informeert welk geloof dat dan is maar hangt op of druipt af.
Mona is een van onze beste volksvertegenwoordigers. Ze is er echt voor de mensen en niet voor zichzelf. Viva Mona!
Haha, is gewoon een Gristenpopulist die makkelijk wil scoren. Niets meer mijn inziens.
Dat ze eens een echte baan gaan zoeken. Ik geloof dat er nog putjesscheppers gezocht werden.
Ik ben altijd blij als er zo eentje belt, sta ze graag te woord. Meestal moet ik echter net na de wc of koffie zetten dus dan leg ik de hoorn met een " ogenblikje aub" even naast het toestel. Vreemde is als ik een uurtje later de rust gevonden heb hun ter woord te staan de verbinding verbroken is???? Zou er iets met mijn telefoon niet in orde zijn?
Jij wel, grappenmaker. Ik ben af en toe zo’n vervelende telemarketeer en weet je: ik het nog nóóit meegemaakt. En ik heb al zóvaak gehoord dat iemand dit doet.
Bloed-Zweet-Tranen | 08-10-18 | 16:32
Ik heb laatst toch echt iemand van ´Microsoft´ zeker 15 minuten aan de praat weten te houden. Gewoon bereidwillig meewerken, maar traag en onwetend, en op het moment supreme (als je gevraagd wordt toegang tot teamviewer te geven) zeggen dat je PC vastgelopen is en dan maar wachten. Uiteindelijk gooien ze scheldend op.
@joris Beltsin
Haha oke, die is wel grappig.
Maar dat zijn dan ook waarschijnlijk Afrikaanse of Indiase mannetjes die je puur willen oplichten. De gemiddelde telefoonverkeer doet het gewoon om zijn portomonnee en daarmee zijn baas te pleasen, niets meer.
Geweldig nieuws! Go Mona!
Ik vind die studenten die aan de deur aanbellen erger. Collectebussen mogen langskomen, maar niet die handtekeningenjagers.
Belt u ons niet? Wij bellen u !
Je kunt toch heel simpel gewoon "nee, geen interesse" zeggen en dan ophangen? Waarom moet dat van overheidswege nou weer geregeld gaan worden? Alsof we tegenwoordig helemaal zelf niets meer kunnen maar verwachten dat het voor ons wordt opgelost. Je bent niet verplicht om iemand aan de deur te woord te staan, je bent niet verplicht om iemand aan de telefoon uit te laten kwaken, gewoon "nee, bedankt, fijne avond" en ophangen/deur dichtdoen.
Omdat iedereen een mongool is tegenwoordig. Die alles en overal gepamperd moet worden.
Daarom snaaiert
Nacho_Vidal | 08-10-18 | 15:32
U windt zich nogal op maar het ontgaat u dat we een hoop thuiswonende ouderen hebben die niet zo assertief zijn als de gemiddelde reaguurder. Onzekere, dementerende of gewoon goedgelovige mensen die onder druk zwichten en hun handtekening zetten. Er zijn hyena's die doelbewust op deze ouderen jagen, alles voor de commissie. Ik heb al diverse zinloze contracten voor zo iemand terug moeten draaien.
Wat kost meer?
Enkelen gedupeerden per jaar.
Of.
De hele fucking santenkraam die nu weer op gang gezet wordt ten kostte vd belastingbetaler. En wat denk je van de (welwillende) telemarketeers die zonder werk komen!?
Bullshit I tell you.
Dat is al teveel moeite. Gewoon zonder iets te zeggen ophangen. Zelfde met aan de deur volk, "hallo wij zijn van.." en dan zit de deur al weer dicht. Geen woord aan vuil maken. Enige uitzondering is de postcodeloterij. Als die bellen is mijn vraag 'heb ik de hoofdprijs gewonnen?' en als het antwoord nee is, zie eerdere reactie.
Het belscript is meestal zo dat je pas begrijpt waar het over gaat als je een paar minuten verder bent. Zo slim zijn ze wel. Wat ik niet begrijp is dat je toch nog gebeld wordt als je in bel-me-niet staat. Bijvoorbeeld door een krant die je 5 jaar geleden hebt opgezegd. Je hebt toch niet voor niks opgezegd!
Goed idee!
... en Mona is een leuk MILFje. Dat ook nog es.
Mona is eng! Denk: Stormy Daniels zonder aarsgewei aan verkeerde kant...
Dat Bel-me-niet register werkt ook voor geen meter in de VS. Telemarketers spoofen een lokaal nummer (zelfde netnummer of exchange) vam een nietsvermoedende persoon.
Ze veranderen dat soms wel binnen een uur. Dus een klacht in het register indienen heeft geen nut want niet te traceren wie erachter zit.
Kreeg vorige week binnen 1 uur twee calls binnen van het zelfde netnummer en exchange, alleen de laatste 4 cijfers waren anders. Ze lieten exact hetzelfde bericht op mijn antwoordapparaat achter.
Wauw, wat cool. Dat jij in Amerika woont. Vind je het relevant voor Nederland? Zou dit ook in Nederland kunnen gebeuren? Ik denk het niet.
Nee, ui. Het punt van mijn tegel is, dat een dergelijke lijst OOK in Nederland niet gaat werken, alle goede bedoelingen ten spijt. Maar begrijpend lezen leerde jij niet meer op de basisschool? Of heb je op de middelbare school een pretdoorstroomprofiel gedaan?
Beide.
Wel dat verklaart dan je niet inhoudelijke reactie. Volgende keer beter.
Ik heb jaren in de callcenter branche gewerkt, zowel als bel-slet als hogerop. En 90% van de mensen die je belt op een avond hebben ZELF hun telefoonnummer ergens ingevoerd en daarna op "Ja, ik wil graag die {ontzettend mooie prijs die nooit gratis weggegeven kan worden} winnen". Dat ze daarbij vergeten te lezen waarom ze hun hele NAWT bekend moeten maken en dus gebeld kunnen worden is de schuld van het bedrijf wat later belt?
Heel logisch. Natuurlijk is het klote dat je gebeld word tijdens het eten. Maar het callcenter is vaak van 8.00 tot 22.00 uur open. Je zit echt niet de hele dag te eten. Als je aangeeft of ze later kunnen bellen is dat toch ook prima? Moet je je gegevens maar niet opgeven.
Kijk. Einde topic
Zo is het exact.
Top voor mensen is VOIP gebruiken.
1: U kunt alle anonieme gesprekken laten blokkeren.
2: U kunt oproepen die zich melden met een ander nummer dan waar ze
werkelijk vandaan bellen laten blokkeren.
Uw leverancier van de VOIP service kan dit voor u regelen.
't Is een goede bijverdienste voor studenten. Wel irritant, maar ik vind dat het Bel me niet-register redelijk werkt. Ad-blockers ook, maar zou GeenStijl daar ook zo blij mee zijn?
Dat bellen is nooit een vetpot geweest.
Meer wetgeving is niet altijd prettig. Maar ja, het nadeel is dat deze vorm van verkopen rendabel blijkt, en niet . Jammer dat het moreel kompas zoek is. Deze belpraktijken overleven immers alleen op het misbruik van labiele/goedgelovige mensen?
... en niet gecorrigeerd wordt door de markt.
Ooit zelf bij zo'n bel terreur bureau gewerkt. Getracht rechtse kranten te verkopen. Toen ik echter een Gristen aan de lijn kreeg, en met hem in gesprek raakte over het feit dat geloof de bron van kwaad en oorlog is in de wereld. Na een klacht van de Gristen werd mijn carrière drastisch ingekort. Ben hem daar nog steeds dankbaar voor, wat een kut baan was dat.
Ik kan in eerste instantie al niet begrijpen dat iemand zich kan verlagen om bij zo'n bedrijf te gaan werken.
Rechtse kranten? Die zijn er niet zo veel? Welk bedrijf was het? Telegraaf of de Persgroep?
Ik heb meer last van al die gasten aan de deur die je wat willen slijten, meestal laat ik ze gewoon staan en doe ik toch een keertje open dan is het gesprek netjes in 5 seconden beëindigt.
Het stond hier al ergens boven maar een niet-aanbel-register zou ook wel handig zijn. Dan weten bedrijven op voorhand waar ze niet moeten aanbellen.
Wat dacht u van een bordje "aan de deur wordt niet..... en vul dan zelf maar in". Kun je prima zelf doen, hoeft geen instantie aan te pas te komen.
Graaisnaaiert | 08-10-18 | 15:56
Ik vind zo'n bordje oerlelijk op mijn mooie deur.
Ik heb dat. Helpt niets, ze bellen eerst aan en lezen later...
Slash slash
Gaat dat dan ook tellen voor cookies?
Goed punt. Mag gelijk meegenomen worden.
Alleen voor cookies van eigen deeg.
Ik snap die jankerds nooit die altijd zitten te zeiken over telemarketeers.
Dat doodsbange gedoe als ze gebeld worden. Weet je wel.
Doe gewoon relaxed, die mensen moeten ook hun hypotheek betalen.
Dat dus. Het zijn ook maar mensen. Ik sta ze netjes te woord en vertel ze dat ik geen interesse heb. Kost je 30 seconden en je laat die mensen ook in hun waarde.
Precies.
Ik haat mensen die neerkijken op mensen die een bepaald vak uitoefenen. Het zijn geen kampbeulen ofzo snap je?
Uiteindelijk moeten ze ook gewoon vreten op tafel brengen, hoe kut hun werk ook.
Wil je het edele gilde der kampbeulen er even buiten laten? Hartelijk dank!
Onzin. Het zijn mensen die in eerste instantie klanten niet in hun waarde laten. Maken misbruik van simpele zielen door een wanproduct aan te smeren.
@van Urk
Dus?? Dat is hun probleem. Hadden ze maar beter na moeten denken. En de volgende keer laten ze het.
Waarom moeten er weer miljoenen tegenaan gegooid worden voor een paar randebielen?
Dus? 'Hadden ze maar beter na moeten denken?' Ik heb het over simpele zielen. Mensen die niet beter na kunnen denken. Goedgelovige oudjes. Daar drijft die branche op. Dat vind ik misselijkmakend.
@van urk
Geloof ik niks van. Wat overdreven weer!
een hypotheek? daar zijn ze nog niet aan toe, de drankrekening van de vorige week en de huur geven al zorgen genoeg.
Nacho_Vidal | 08-10-18 | 15:26
Klopt, een huurmoordenaar ook. Ik snap de ophef ook niet!
Jezus Christus, the fuck
Neem gelijk effe de onzin op TV mee, zoals tel-sell en astro-tv enzo...
Dat zij pas criminelen, ik zie je opa en dat ie gelukkig is voor 1 euro dertig per minuut.
Mona's favoriete scene uit Turks Fruit: "ik neuq beter dan God"
Praktische tip: ik heb voor de BV's die op mijn woonadres staan ingeschreven bij de KvK botweg de telefoonnummers gewijzigd in fictieve cijferreeksen. Duurt een paar jaartjes maar dan wordt het echt wel een stuk rustiger.
Maar die BV's staan wel gewoon op detelefoongids.nl?
Bijtendehond | 08-10-18 | 15:49
Ja, en er zijn nog meer van die sites die nooit hun gegevens verversen. Maar callcenters lijken wel actuele bestanden aan te kopen.
Mona, mag mij wel bellen, hoor.
Mij ook!
Mona is een christengekkie in de 2e soros kamer. Blijf ik verre van, van dat soort mensjes.
Mij niet.
@Mark_D_NL
Mona is van het CDA. Die is alleen met feestdagen een christen gekke.
Koud bellen zonder toestemming gebeurt zelden in Nederland. Is ook helemaal niet slim om te doen, want met dezelfde moeite krijg je een opt-in via facebook omdat mensen toch overal op klikken als ze iets gratis denken te krijgen.
Oftewel, mooi voorstel voor de bühne om de EU weer wat positiever te laten lijken. 'Kijk we helpen jullie!'
Daarnaast slaat de opmerking ' Die fuckers die altijd bellen tijdens het eten' nergens op, maar dat weet de redactie vast zelf ook wel. Alsof de rest van de dag de callcentres stof liggen te vangen...
Doe trouwens de groeten aan de salesmensen bij GS. Die zullen nooit prospects bellen...
Callcenters bellen 's avonds particulieren, overdag worden ze gebeld of bellen ze zakelijke gebruikers... dus slaat wel degelijk ergens op.
Je lult uit je nek. Heb jarenlang overdag zowel particulieren als bedrijven gebeld. Outbound agents zijn ook bijna nooit dezelfde persoon als de inbound agents. Vereist andere skills.
Ik krijg ze hier ook af en toe aan de telefoon en ga dan gewoon in mijn Manuel mode:
"Que?" hablablablabla "Que?"
Ik ben nog nooit gebeld door een telemarketeer.
en heb je ook een lul van 40 cm?
Reeds op DK gemeld:
In plaats daarvan komen ze nu onder etenstijd aan de deur hun rotzooi verkopen. Letterlijk elke avond is het wel raak. Energiebedrijven, goede-doelen oplichters en wat al niet meer.
Ik wil een bel-niet-aan-mijn-deur register.
Ding-dong.
* Schizofreen doet open.
"goedemiddag, ik ben van energiebedrijf GeenCentTeveel en.."
"Sorry, maar dat heeft geen zin."
"Oh? Maar ik heb een mooie aanbieding.."
"Wij hebben zonnepanelen."
Verkoper druipt af. En op het dak liggen nul panelen.
Die zijn inderdaad nóg erger dan telemarketeers, die energiebedrijven aan de deur.
Altijd leuk als ze bellen, mijn eerste vraag is standaard : "Wat is het salaris van de directeur van uw clubje ?"
En welk bedrag er dan ook genoemd wordt, is het antwoord : "Kijk, die verdiend meer dan ik, haal het daar maar."
Ze beginnen ook altijd met een praatje om op je gevoel in te spelen. Ik onderbreek dat door te zeggen: ‘ik heb je werk ook gedaan. Als ze bij jullie nou gewoon kappen met het bonussysteem houden ze meer over dan aan de klanten die jij vandaag binnen gaat halen... met je zeikstem..’
Ik zal een van de weinige zijn die hier wel van baalt. Deze gesprekken waren de enige sociale contacten die ik nog heb. Gemiddeld zat ik 25 min met zo'n bellert in gesprek, tot de verbinding uit pure wanhoop verbroken werd.
Wat is je telefoonnummer? Het roze leger wil je met alle liefde een vervangend middel bieden.
Jammer. Het is mijn hobby om die mensen zo enorm de hoek in te lullen dat zij zelf ophangen. En niet ik.
Ja dat is mooi.
Het mooist is het, als hun beleid is dat de klant zelf moet ophangen. Kan er enorm van genieten. Schreeuwend naar de Postcode Loterij brullen dat je denkt dat je een miljoen hebt gewonnen en die mevrouw er dan niet meer tussen laten komen. Ook dat neemt het kabinet mij dus af.
Ik neem op, En. Zeg. Niets.
Graag wordt er helemaal gek van ondanks ingeschreven in bel-me-niet register en bij KvK aangegeven niet aan derden te verstrekken. En dan nog minstens twee keer per week gebeld te worden. Stalkers zijn het.
Vroeger kwamen ze aan de deur.
In mijn studententijd stond ik op straat leden te werven voor Novib. Voornamelijk labiele personen eruit pikken. Werd je ook op getraind. Ik denk dat het 1 van mijn best betaalde baantjes is geweest... en nee... ik ben daar niet trots op! Achteraf vind ik het zelfs behoorlijk schandalig als ik zie wat ik als basis verdiende maar wat voor extra bonussen je ontving als je bepaalde targets haalde.
Ik vraag ne altijd af wat die telemarketeers of deurverkopers nu zelf overhouden aan het geld dat ze voor een "goed doel" vragen. Iemand?
Godkolere, Mona Keijzer op een hobbelpaard. Dat wekt vertrouwen!
Zo, Geenstijl krijgt binnenkort weer een vordering.
Om de NAW gegevens van de redactie bekend te maken.
Mona sloopt niets, die voert uit wat de eu haar voorkauwt. Ook Mona is een eu schaapje.
EU of niet. Hoe sneller deze bedrijfstak integraal achteraan in de rij bij het UWV kan aansluiten, hoe liever,
@Diederik Ja, ga maar weer vol communistisch op een bedrijfstak. Kapitalisme, we moeten het mensen maar weer een keer gaan uitleggen vermoed ik.
@Mark
Niets mis met kapitalisme maar sommige dingen hoeven niet perse.
Elke dag 50 ongevraagde mailtjes over een oplossing voor je nijpende gebrek aan piemellengte is ook kapitalisme. Heb je liever ook niet neem ik aan?
Overigens neem ik al jaren geen telefoon meer op als de caller ID geblokkeerd is. Geen idee wie ik daardoor allemaal ben misgelopen maar iig geen last meer van colportage.
Dus ook al die "goede" doelen die je geld aftroggelen voor arme kindjes in Afrika die dringend geld nodig hebben voor een smokkelaar naar de EU? Of komt er weer een uitzonderingsclausule?
Ik wordt nooit door die lui gebeld. Zelfs de goede doelen waar ik vroeger aan gaf zijn opgehouden met proberen mij terug te halen (en sommigen deden dat op zeer onangename wijze, maar dit terzijde). Maar ze bellen wel weer steeds vaker aan. Ik ga maar eens een stickertje plakken naast de bel.
REAGEER OOK