Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tamara - Mensen kunnen sterk zijn, maar niemand is onverwoestbaar

"Zonder Willie is de wereld een stukje minder mooi." 

Mijn hemel, wat een bizarre week was dit. Wat een drama voor zoveel mensen. Nu heb ik weinig recht van spreken, want rationeel gezien stond ik wat verder weg, maar damn, wat zal ik Willie missen. En ja, dat schrijf ik hier, op Geenstijl, wat sommige mensen zo intens haten. Maar wel passend binnen Willie's leven en nagedachtenis, want haat kwam niet in haar hart voor.

Mensen kunnen sterk zijn, maar niemand is onverwoestbaar. En sterk was zij. Beresterk. Bijna anderhalf jaar lang liep zij rond met een gruwelijk geheim waar slechts een enkeling van wist. Woede en onmacht hielden haar op de been. Haar trots weerhield haar ervan direct aangifte te gaan doen. Haar vastbeslotenheid en doorzettingsvermogen lieten haar functioneren. Toen zij dat later wel overwoog, werd zij door de politie heengezonden met de boodschap dat het haar zelf meer kwaad dan goed zou doen als ze aangifte zou doen. Dat "het politiehart zei aangifte doen, maar dat als ze zíjn vrouw was geweest, hij het haar ten zeerste ontraden had". Nee, want dat wil je natuurlijk horen wanneer je eindelijk besloten hebt dat er toch iets gedaan moet worden aan de horror die jou aangedaan is. Tel daarbij op alle ervaringen met politie en justitie van mensen die na vergelijkbare delicten schaamteloos in de steek werden gelaten of zelfs letterlijk belachelijk gemaakt en een Willie is ineens nog sterker wanneer zij besluit het niet te doen.

Willie was een PVV'er in hart en nieren. En iedere PVV'er die daar openlijk voor uitkomt krijgt vroeg of laat te maken met haat en/of bedreigingen wegens die politieke voorkeur. Bij wet verboden natuurlijk (geloof het of niet, maar juridisch gezien geldt art. 1 van de grondwet óók voor PVV'ers), maar probeer er voor de grap eens aangifte van te doen. Wanneer het in het nieuws komt, dan lukt dat nog wel, maar als je het stilhoudt, dan honen ze je nog net het politiebureau niet uit. Mijn buren haten mij ook intens vanwege mijn mening. Moeten ze helemaal zelf weten, dat is hun goed recht en ik zal er niet minder om slapen, maar als je vervolgens structureel handelt naar die haat, dan gaat er wat mis. Als de politie daar dan ook niks mee doet, dan gaat er nog veel meer mis. En dat overkwam ook Willie. Zo lang gekozen PVV volksvertegenwoordiger. Wonend in het Nederlandse kalifaat Den Hagistan, bekend gezicht en veel buiten met alle kinderen die haar zorg genoten. En Willie kon wel tegen een stootje. Ze konden haar bedreigen tot ze een ons wogen, maar daar liet zij zich niet door klein krijgen. Maar ze kwamen aan haar kinderen. Goddank nog niet fysiek, maar wel verbaal. En dat was Willie's druppel. Zoveel jaar al niet gehoord, niet serieus genomen, niet beschermd, wie zou haar garanderen dat haar kinderen niets zou overkomen?

Om dit te kunnen begrijpen moet je Willie gekend hebben of net als haar zijn. Willie was een intrinsiek lieve vrouw. Zorgzaam, eerlijk, oprecht, betrokken en bijna onwaarschijnlijk geduldig. Ik ken niemand anders zoals zij. Zonder Willie is de wereld een stukje minder mooi. Ik wil hier geen politieke boodschap van maken, maar ik hoop dat een ieder die dit leest eens naar zijn of haar eigen handelen en integriteit wil kijken. In plaats van iemand als gek te bestempelen, te beschimpen of uit te lachen, had je haar ook de hand kunnen reiken of op zijn minst kunnen luisteren naar haar boodschap.

Lieve lieve Willie, ook ik zal jou vreselijk missen. Jij was een topwijf, een lieve moeder, geweldige vriendin, een voorbeeld voor iedereen. Jij bent beter af zonder deze wereld. Jouw laatste hartekreet, dat je dacht dat het vrije woord met jou zou sterven? Dat laten we niet gebeuren. Nooit! Ontzettend veel sterkte en kracht gewenst voor iedereen die haar liefhad. Rust zacht lief maatje. 

Reaguursels

Inloggen

Ik hoop dat er binnenkort als de familie op fatsoenlijke wijze afscheid heeft kunnen nemen, er wat lijken uit de kast komen in de vorm van opnames. Mevrouw Dille leek mij een dame die aan dossiervorming heeft gedaan en van de door haar gevoerde gesprekken met Krikke en politie opnames heeft gemaakt.

LostSandWich | 14-08-18 | 12:46

Tragisch. Kan niet in het hoofd van een ander kijken. Misschien zit ik fout, maar dit lijkt me toch wel een zeer raar verhaal. De auteur valt elke keer weer ook wel heel erg uit de toon vergeleken bij de gebruikelijke bijdragen.

Scepticus | 13-08-18 | 15:14

Volgens mij is er meer aan de hand dan de beschuldiging van een misdaad.

Valt het de mond snoeren van een politicus met geweld en gewelddreiging niet gewoon onder de definitie van TERRORISME van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding ?
>> "Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, [............... ] met als doel [.................] politieke besluitvorming te beïnvloeden. " <<

Ik ben nieuwsgierig om te weten of de gesprekken van Willie Dille met burgemeester en politie ertoe hebben geleid om vanuit die denkrichting te handelen en andere terzake kundige instanties in te schakelen.

Aangifte biedt helaas niet altijd de oplossing. Het is nog niet te laat om een volgende terreurdaad te voorkomen. Ook omwille van haar nagedachtenis.

de_Wolf_junior | 13-08-18 | 11:48 | 1

U is correct. Dit was een terreurdaad, zoals u helder uiteenzet. Vreemd dat u de eerste bent die dit opmerkt.

foetgoud | 13-08-18 | 15:01

Dank U wel mevrouw Wulffelé. Ik hoop dat ook U iets kunt betekenen voor de kinderen van Willie, die nu of later ook lezen wat wij hier allemaal schrijven.

de_Wolf_junior | 13-08-18 | 11:38

Heeft die Lachende Naaijer nog iets anders van zich laten horen dan alleen 'geschokt' te zijn? Een MP als slappe zaadloze koorknaap hebben we. Als het een VVD'ster was geweest had er direct een onderzoek plaatsgevonden.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 09:39 | 7

-20, Kuifje.

duh! | 13-08-18 | 16:12

Gifkikkerts heb je altijd bij zoiets, staan vooraan om betrokkenen een schuldgevoel aan te praten. Volgende stap is van een slachtoffer een dader te maken. Als dat niet lukt is het toch minstens ‘wel een beetje zijn/haar eigen schuld hè’. Alles ter meerdere eer en glorie van het eigen ikje.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 17:05

Wat Gifkikkert zegt.

DrumPiet | 13-08-18 | 21:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is heel simpel: als dit een linkse vrouw betrof die in een video-boodschap, vlak voor haar zelfmoord, anstig aangaf dat zij was verkracht en bedreigd door extreem rechtse nazi's. Dan was de wereld te klein, stond de Tweede Kamer op zijn kop en de MSM vol met de schreeuw om een onderzoek.
Nu het de islam betreft en een rechtse vrouw is het stil. Wie dat recht wil praten is gewoon een NSB'er en antidemocraat!

benjeallanggek | 13-08-18 | 08:31 | 3

Het is alsof Tommy Robinson een het woord is bij de BBC..... Een waarheid als een koe!

Koning BongoBongo | 13-08-18 | 08:45

'Een' is 'aan '

Koning BongoBongo | 13-08-18 | 08:46

benjeallanggek | 13-08-18 | 08:31 |
Komt ook nog eens bij dat mensen nog huiveriger worden om zich aan te melden bij de PVV voor een functie.
Wat dat betreft heeft de maffia ten haag een duidelijke boodschap uitgegeven.

komtdatschot | 13-08-18 | 08:50

De politie kan onderzoek doen ook als een slachtoffer geen aangifte doet. Kijk naar een moord. Zou raar zijn als er geen onderzoek gedaan werd omdat het slachtoffer niet in staat is om aangifte te doen. Nu het betreffende raadslid dood is kan je je afvragen of er niet gesproken kan worden van een misdrijf met dodelijke afloop dat alsnog onderzocht moet worden. Al was het maar omdat nu een verdenking geopperd wordt tegen een groep en die groep de kans moet krijgen op een eerlijke rechtszaak. Ze zijn immers onschuldig tot hun schuld bewezen is.
Ook voor onze democratie zou een onderzoek goed zijn. Aan de ene kant is daar een politicus die vanwege haar ideeën mogelijk bedreigd en mishandeld is. Aan de andere kant is er een hele groep ambtenaren die mogelijk hun plicht tegenover deze politicus verzaakt heeft en ook dat moet onderzocht worden.
Om je werk te kunnen doen als politicus moet je wel er van op aan kunnen dat onze vrijheden en waarden en normen actief nageleefd worden en dus politici in staat gesteld worden hun denkbeelden, binnen de kaders van de wet, uit te dragen in onze samenleving.
Doen we dat niet dan staan we toe dat terreur en onderdrukking de maatstaf is van onze democratie.

NemesisNL | 13-08-18 | 06:40 | 2

Hoe is die haat tegen PVV-ers toch ontstaan ? O ja door de 'collega ' politici die wat mij betreft dus de veroorzakers zijn voor deze haat . Dat politieagenten aan de balie niet meer reageren op klachten ligt volgens mij aan het feit dat dit het meest gefrustreerde beroep is in Nederland momenteel. Je krijgt allerlei klachten waar je van je bazen niets mee mag doen want discriminatie ; ik kan me voorstellen dat je er zo langzaam tabak van krijgt ....... En zo glijden we verder af naar anarchie...

Koning BongoBongo | 13-08-18 | 07:55

@Koning BongoBongo

hier heeft u gelijk in - de politie heeft het in Nederland erg druk.
Zij doen hun best maar zien ook dat NL steeds meer verloedert - met steeds meer onvrede en een afkeer... tegen Den Haag, de regering, de politiek en gemeenten.
Onze overheidsinstanties vinden zichzelf sociaal door een oneindige stroom migranten uit Afrika en moslimlanden hier opvang, zorg, een woning met een levenslange uitkering te verlenen. Echter dit verhaal is onbetaalbaar en onbeheersbaar geworden.

Hoe is Nederland over 5 jaar... 19 miljoen inwoners met veel mensen die afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering met veel onvrede en nare dingen in een land waar de politie het niet meer aankan.
De fout ligt 100% bij de regering en de Tweede Kamer - terwijl Polen geen asielzoekers opneemt... blijft onze overheid en gemeenten tegen beter weten in hiermee doorgaan.
Opvang en zorg in eigen regio is goedkoper en beter - zowel voor ons als voor hen... wat heb je eraan om migranten hier langdurig een uitkering te geven?
Over 5 jaar is dit verhaal onbetaalbaar en onleefbaar.
Zodra de PVV hier iets van zegt dan draaien de Kamerleden en de verslaggevers van de NPO met hun hoofd de andere kant op. In wat voor land komen wij terecht?

sociaal_econoom | 13-08-18 | 08:55

Het is bekend dat PVV Kamerleden en Raadsleden worden bedreigd waarbij ze soms materieel en lichamelijk echt worden aangevallen.... beveiliging is niet voor niets noodzakelijk.
Het leven wordt je letterlijk en figuurlijk moeilijk gemaakt.
Het Openbaar Ministerie en de rechters maken zich hier niet druk om - wel om een uitspraak als minder, minder, minder.

Wie wil er nog PVV-Kamerlid of raadslid worden, terwijl je ziet dat de regering haar ruimhartig migratiesysteem met betrekking tot de instroom van migranten uit Afrika en moslimlanden toch niet strenger maakt.
Misschien doen ze dit expres.... omdat ze de PVV geen gelijk willen geven?

Ik verwacht dat net als het Vlaams Belang in België... de PVV steeds kleiner wordt en over 8 jaar niet meer zal bestaan.
Maar de opvang, huisvesting, zorg en uitkeringen aan migranten afkomstig uit moslimlanden... dat zal er dan nog wel zijn.

De VVD, het CDA en zeker partijen zoals GroenLinks, PvdA, D66 en de ChristenUnie blijven hiermee doorgaan, terwijl Polen en Oost-Europa niets doen. Het zou zomaar kunnen dat we over 8 jaar hier 19 miljoen inwoners hebben.
De Nederlandse bevolking heeft na 1945 (toen we 9.2 miljoen inwoners hadden) hard gewerkt aan de wederopbouw - maar Den Haag en onze gemeenten krijgen het toch verwoest.

sociaal_econoom | 13-08-18 | 05:23 | 2

Het cordon sanitaire doet het voorwerk, de bedreigingen doen de rest..

duh! | 13-08-18 | 11:47

Klopt als een bus en ook duh! heeft helaas gelijk.

Maris v.d Hof5393 | 13-08-18 | 17:29

Sterkte aan alle geliefden van mevr. Dille.
Ik heb geen mening over het vermeende gebeuren, daarover zijn geen feiten van die dag publiek gemaakt, kan daar niks zinnigs over zeggen.

Willie Dille werd wel bedreigd. Ik las ergens dat een gemeenteraadslid bedreiging wel mee zou vallen.. nou JUIST op lokaal niveau weten ze je te vinden!! En helemaal in een stad als Den Haag als je PVV' er bent en wat in de pap te roeren hebt/krijgt.

Bedreigingen alleen al zijn genoeg om iemand tot wanhoop te drijven. Ik blijf er maar mee bezig.. hoe erg bang moet je zijn, dat een vrouw die niet bekend staat om psychiatrische ziekten (voor zover wij weten) zichzelf het leven neemt. Afschuwelijk. Zonder meer moet hier alle onderzoek naar gedaan worden.

Wat de politie heeft gezegd herken ik. Als de daders dreigen dat je niet naar de politie mag stappen, en de politie acht dit gevaar significant, kan je ontraden worden aangifte te doen. Wel kan er dan (ongeweten) bescherming komen.
Ik kan me wel voorstellen dat dit geval zo ernstig is, dat je het gevoel hebt dat niets je meer kan beschermen. Intriest...

Verder, en dit geldt niet voor deze zaak; als je bang bent of van plan bent jezelf iets aan te doen; praat erover. Als een naaste hiermee worstelt; elke strohalm van hoop is iets om aan vast te klampen, geef dit als je kan.
Niet zelden plegen mensen zelfmoord in een fase, dit wordt besloten in een opwelling van psychische nood. Het is wél dégelijk mogelijk om iemand hier tijdelijk doorheen te praten!
Enkel in het geval van ernstige psychiatrische ziektebeelden 'had het toch wel gebeurd' .
Dit is een cliche wat zeker niet op alle gevallen van toepassing is.

Ik vind het erg dat het voor haar geen optie meer was om bijvoorbeeld uit de politiek terug te trekken. Dan had ze zichzelf nog.. ze heeft het ultieme gedaan. In welke psychische nood verkeer je dan...
Door haar verklaring in het filmpje is er een morele en wettelijke verplichting tot onderzoek.
Als het onderzoek blijft hangen op gebrek aan feiten, dan is dat zo, maar onderzoek ALLES wat je maar kan.

letopuwzaak | 13-08-18 | 01:41

Voorzitter Taheri van moskee As-Soenna: valse beschuldiging aan adres Arnoud van Doorn is beschuldiging richting hele moslimgemeenschap.

LinkeLotje | 13-08-18 | 01:34 | 2

Natuurlijk! En op grond van wat precies, Taheri?
Als 1 moslim ergens van beschuldigd wordt, voelen alle moslims zich geslachtofferd?
Moet niet gekker worden met die moskee uitspraken.

letopuwzaak | 13-08-18 | 01:48

En juist daarom kotsen wij op die islam.
WAARHEID wordt ondergeschikt gemaakt aan een nep-broederschap.
Want die islamitische 'broederschap' bestaan dus NIET!
Ze slaan elkaar de hersens in.
Waarheid is nummer 1. Feitelijke waarheid.
Valse emotie als die van een zogenaamde broederschap is de absolute leugen.
islam staat bol van de leugens.

marjen | 13-08-18 | 04:20

Mooi geschreven Tamara!

BozePaarseMan | 13-08-18 | 00:27

Raar verhaal allemaal. Maar goed.. als Willie D66 of PvdA had aangehangen, dan waren de media-kaarten heel anders geschud geweest... ofwel 24/7 Willie op de NPO...

Nederlanddraaitdoor | 12-08-18 | 23:56 | 4

Als je lid bent van een nietszeggende partij hoef je per definitie nergens voor te vrezen.

LinkeLotje | 13-08-18 | 00:08

PVV stelt in de Gemeenteraad meestal weinig voor, inderdaad.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 00:11

Slecht commentaar, Kuifje. Het loopt veel VVD’ers dun door de broek als de PVV en FvD (of Leefbaar) om de hoek komen kijken, dat weet je heel goed. Vandaar ook de gebruikelijke cordons sanitaires.

duh! | 13-08-18 | 00:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ook Tamara heeft één hersencel meer dan een koe.Oh wacht...

F. von Zeikhoven | 12-08-18 | 23:36 | 1

En ze eet geen konijn of paard of hond

Pedro el Negro | 12-08-18 | 23:44

Bizar hoeveel reaguurders precies weten hoe het zat met Willie Dille. Objectief gezien is het gewoon een raar verhaal. Er doen in Nederland niet zoveel publieke personen verslag van een groepsverkrachting om vervolgens geen aangifte te doen. Om precies te zijn: niemand behalve Willie Dille.
.
Waar iedereen het recht heeft haar te geloven en tot in de lengte van dagen Van Doorn en zijn booslim vrienden te beschuldigen, mag het omgekeerde ook lijkt me. Maar blijkbaar niet in de panelen hier want dan wordt er meteen om Joris gejankt.

de Voorzittert | 12-08-18 | 23:29 | 10

Mee eens. Slachtoffer zijn van een groepsverkrachting en je omgeving -waaronder je echtgenoot- merkt daar niets van? Klinkt erg onwaarschijnlijk.
En dan vervolgens burgemeester Krikke beschuldigen van moord. Ik heb een boel infantiele beschuldigingen gelezen in de reacties.

Kuifje-in-Afrika | 12-08-18 | 23:50

Dom stripfiguur jij weet totaal niks van verkrachtingszaken, dus hou je bek erover linkse trol

vinzDH | 13-08-18 | 09:55

He Vinz, jij klinkt als een verkrachtingexpert. Leg het ons eens effe uit.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 11:38

Valt me nu weer op dat de volgorde en duur van alles wordt genegeerd door de gek roepers. Ik vind dat raar.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 12:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Een depressie kan rare dingen met je doen. De oorzaak ervan weten we vaak niet.. Genen, omgevingsfactoren, of was het toch die vermeende verkrachting? We zullen het nooit weten, maar zelf acht ik verkrachting onwaarschijnlijk, omdat het zo'n absurd verhaal is. RIP

Nappa | 12-08-18 | 23:11 | 2

Credo quia absurdum *ook op Zweinstein geweest is*

atheïstisch stemvee | 12-08-18 | 23:15

Groepsverkrachting is helemaal niet onwaarschijnlijk en zeker niet in bepaalde culturen en zeker wel als straf/pressiemiddel.
Vrouwen die zeggen verkracht te zijn, moet je per definitie altijd 'eerst geloven'.

De schade is onnoemelijk groot als iemand die verkracht is niet geloofd wordt.
Vanuit dat standpunt doe je verder onderzoek.

letopuwzaak | 13-08-18 | 01:56

Damnant qoud non intellegent.

w. gansfort | 12-08-18 | 23:09 | 1

Tovenaarsspreuken werken alleen indien correct geciteerd ;)

atheïstisch stemvee | 12-08-18 | 23:11

Willie was een PVV-er in hart en nieren en vond dat je een atoombom op moslims moet gooien. Daar kwam natuurlijk wel een beetje terechte kritiek op, toch?

Rest In Privacy | 12-08-18 | 23:04 | 8

Wie nu nog op de VVD stemt na alle corruptie schandalen is bij mij af en krijgt stempel NSB 2.0

Rest In Privacy | 13-08-18 | 09:50

Tokkies als jij hebben we inderdaad liever niet bij de VVD. We zijn een partij voor nette mensen.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 12:08

“Hebben we”, “we zijn een partij”. Maar Kuifje is geen lid van de VVD hoor mensen.

duh! | 13-08-18 | 16:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Als ik het goed begrijp, is het hele verhaal de waarheid omdat mevrouw Wulffelé het zelf van mevrouw Dille heeft gehoord. Dus als mijn psychotische neef tegen mij zegt dat hij jesus is, dan is dat waar omdat hij mij dat zelf heeft verteld?

medusa324 | 12-08-18 | 22:34 | 8

Haha Knutsel, ik vroeg niet of je jesus kent, maar of je mijn neef kent. Hier zelfde laken een pak, daarom ook geen hoofdletter j. Je moet de dingen niet belangrijker maken dan ze zijn.

medusa324 | 12-08-18 | 23:30

Jezus is toch gewoon een eigennaam? Mag wel met een hoofdletter :)

knutsel_ | 12-08-18 | 23:32

medusa324 | 12-08-18 | 22:34
Jij suggereert dat deze mevrouw Willie psychotisch was? Seksueel misbruik of een ander trauma kan er juist toe bijdragen dat iemand een psychose krijgt! Als je dat weet zou je deze zaak juist tot op de bodem moeten onderzoeken.
www.psychosenet.nl/psychose/oorzaken-...

JI-HAAT | 13-08-18 | 09:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Ijzersterk stuk, met veel feiten over Tel Aviv!

letopuwzaak | 13-08-18 | 00:23

Tja moslims met dubbele moraal/agenda, is er nog nieuws?

rattenvanger XL | 13-08-18 | 00:51

Mooi geschreven!

atheïstisch stemvee | 12-08-18 | 22:17 | 1

Sluit ik mij bij aan!
Als ik het zo lees, behoorde Willie tot de steeds kleiner wordende groep van mensen die niet uitsluitend voor zichzelf leven en die bereid zijn om veel tijd, liefde en zorg aan hun naasten te geven. En dat dus al gedurende meer dan 50 jaar.
Ik ken haar verder niet, maar wil op deze plek toch even zeggen: petje af hiervoor!

Wering | 13-08-18 | 02:26

Je kunt er m.i. vergif op innemen dat dit de doofpot ingaat. Niemand gaat zijn vingers branden aan iets dat de meest afschuwelijke politieke gebeurtenis/schandaal/conflict van het decennium zou kunnen zijn.

knutsel_ | 12-08-18 | 22:02 | 44

Ik zou berbaar wel missen hoor, zo'n waus is bijna schattig. Maar wel lelijk van binnen, triest gewoon.

rattenvanger XL | 13-08-18 | 00:54

Dat niet alleen, Berbaar valt hier gewoon keihard door de mand door allerlei beweringen te doen over een zaak waar hij heel weinig van weet (zo schrijft hij: “Er is geen enkel bewijs en mevrouw wilde niet meewerken aan een onderzoek naar haar beweringen.” Wat al niet klopt want er is niet gezegd datzelfde niet wilde meewerken, maar dat ze geen aangifte wilde doen.. Ook is gewoon niet duidelijk of er wel of geen / geen enkel bewijs is). Maar ook valt hij door de mand door boos te worden en te gaan schelden: dat doen in een discussie meestal degenen die ongelijk hebben en dat weten.

duh! | 13-08-18 | 00:57

Och gut, miss Eror praat namens vele reaguurders. Heb je een opiniepeilinkje gedaan?

Rest In Privacy | 13-08-18 | 01:24
▼ 41 antwoorden verborgen

@Tamara Wulffelé

Mooi stukje respect en ook gecondoleerd met je vriendin.

Rene046 | 12-08-18 | 21:58 | 1

Respek xoxo

Pedro el Negro | 12-08-18 | 23:13

Er moet iemand vermoord worden voordat de politie wat doet in dit land.

Mr.PvanderAart | 12-08-18 | 21:33 | 3

Ja vergaderen. Koffie zuipen en de andere kant op kijken.

fiinderskeepers | 12-08-18 | 22:09

Ze heeft zelfmoord gepleegd,ze is niet vermoord noch heeft ze iemand vermoord.

miko | 12-08-18 | 22:33

@miko dat is niet mijn punt.

Mr.PvanderAart | 13-08-18 | 15:53

Mijn gevoelens van onmacht gaan naar de familie van Willy en haar man en kinderen.
Wens ze alle sterkte toe want denk er om dat ze straks heel veel shit over zich heen krijgen van mensen die denken alles te weten en zelf helemaal niets weten.
En wat betreft die aangifte, is mij ook overkomen, doe maar geen aangifte want ze krijgen je naam en adres dus kans op wraak.

roodborstje1 | 12-08-18 | 21:19 | 3

Die naam en haar adressen, in dit geval, hadden ze al dus dat is geen reden.

Berbaar | 12-08-18 | 21:36

Berbaar is zelf kennelijk nog nooit serieus bedreigd, noch een publieke figuur.

duh! | 13-08-18 | 00:53

Moslim gaan u deaud maken: Berbaar: Geen bewijs, welke mo's, doen ze niet .

rattenvanger XL | 13-08-18 | 00:59

Godver, gaat nu elke menopauzale PVV adept een lul verhaal ophangen? Juffrouw Dille is niet verkracht. Moslims zijn dan wel niet de democraten die we hopen maar stom zijn ze niet. W.D. is er in geslaagd om met haar suïcide haar machteloze woede tegen de wereld vorm te geven. En gezien het aantal verdwaasde complotdenkers hier was zij niet de enige met een enorm psychisch probleem.

MagIkAlWeer | 12-08-18 | 21:13 | 7

Laat het ze gewoon maar roepen. De ware splijters van deze samenleving. Ben je ziek of behoor je tot de verkeerde partij dan is onderzoek niet nodig.

LinkeLotje | 12-08-18 | 21:26

Zoek hulp. Je ziet wat er van komt.

MagIkAlWeer | 12-08-18 | 21:36

Het had de burgemeester, de politie en Flutte in elk geval gesiert geen donder los te laten over deze zaak totdat haar direct betrokkenen klaar waren voor gesprekken. Alleen al het feit dat het niet is gebeurd en er allemaal prive informatie naar buiten is gebracht maakt dit drama nu al een grof schandaal.
Ze zouden allemaal met gebogen hoofd de benen moeten nemen maandag.

LinkeLotje | 12-08-18 | 22:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Tamara, effe objectieve, normale vragen. Als vriendin (volgens uw artikel) heeft u de signalen niet opgevangen? Heeft u nergens gemerkt dat het mis ging? Heeft ze nooit me u gesproken dat ze verkracht was oid? Signalen afgegeven dat er problemen waren?

Basil Fawlty | 12-08-18 | 21:11 | 11

@Pedro el Negro
Misschien wel. De laatste zelfmoord in mijn familie was een jaar of 15 geleden. Zoals ik al zei een neef die ik al 20 jaar niet had gezien. Was er ook niet mee bezig maar ik ben nu, iets ouder, bijna 50 wel in geinteresseerd. Toen vroeg ik het mij niet af, nu wel als ik dit verhaal lees omdat je het via via hebt meegemaakt. Niet dat ik het had kunnen veranderen omdat ik hem eigenlijk niet kende maar ik ben nieuwsgierig van aard, vandaar.

Basil Fawlty | 12-08-18 | 23:02

Ik geloofde em niet, niemand om ons heen

Pedro el Negro | 12-08-18 | 23:15

@Pedro el Negro
Zoals Bassiehof eerder vandaag al suggereerde en ik heb de neiging, ik weet niet waarom, gut feeling, om er in mee te gaan. Het Croiset of Singh Varma verhaal. Zit ik mis? Prima, maar het knaagt bij mij.

Basil Fawlty | 12-08-18 | 23:21
▼ 8 antwoorden verborgen

De kans dat mevr. Een ernstige psychiatrische aandoening had is vele malen groter dan de kans dat haar verhaal klopt.
Had het verhaal geklopt, dan was er al lang ruchtbaarheid aan gegeven.

zeeman73 | 12-08-18 | 21:04 | 5

zeeman73 | 12-08-18 | 21:04,

Alsof je uit 2 internetfilmpjes een serieuze diagnose kan stelen. En trouwens, ook mensen met een psychiatrische aandoening kunnen verkracht worden.
Wist je dat niet?
En het gebeurt ook wel dat mensen na een verkrachting getraumatiseerd raken.
Aan het verhaal is trouwens wèl ruchtbaarheid gegeven, maar dat terzijde.

Kortom, misschien is dit niet het moment om teveel te speculeren.

Dandruff | 12-08-18 | 21:18

O ja? nou ik heb het ook jaren voor me gehouden, zelfs de kinderen wisten het niet en ik was weduwe dus sta je alleen. En het gevoel van schaamte.

roodborstje1 | 12-08-18 | 21:25

Dandruff | 12-08-18 | 21:18
'En het gebeurt ook wel dat mensen na een verkrachting getraumatiseerd raken'
Helemaal gelijk,kijk maar naar ongebluste kalk. kan hij niks aan doen.

miko | 12-08-18 | 22:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat ik het voor mijzelf even samenvatten; Gezien de ervaringen in het verleden met politie, OM, openbaar bestuur en aangiftes tegen zielige slachtoffers van het witte patriarchaat, en het feit dat Willie in haar gesprekken met burgemeester en OM en haar echtgenoot en verder iedereen, nergens vermeldenswaardige tekeken van geestelijke instabiliteit vertoonde, hebben politie, OM en openbaar bestuur de schijn behoorlijk sterk tegen.

Sans Comique | 12-08-18 | 20:56 | 2

Schijn is voor alu-hoedjes dit gaat om feiten.
Mevrouw Dille heeft de feiten, als die er al waren, in haar dood meegenomen.

Berbaar | 12-08-18 | 21:08

Sans Comique | 12-08-18 | 20:56,

Net zo ongefundeerd als het getrol van berbaar en drumpiet.
Niemand hier weet wat er werkelijk is gebeurd, punt.
Er is van alles mis met politie en justitie, maar het ene geval is het andere niet. En in dit geval was het Willie zelf die uiteindelijk geen aangifte deed. Of ze wel of niet stabiel overkwam (laat staan; stabiel was) bewijst ook helemaal niks.
Deze zaak zou ik laten rusten tot die echt is onderzocht.

Dandruff | 12-08-18 | 21:12

Berbaar
Het moet mij toch even van het hart dat ik met bewondering heb gelezen hoe standvastig jij bent in je mening. In het eerste topic over Willie ging je er met gestrekt been in, maar een dag later was je nergens te bekennen.. ff met vakantie zeker? Nu Tamara haar verhaal doet over Willie, om jullie mee te geven wat voor vrouw Willie was in de ogen van velen, moet je ineens weer ff bashen.. Bravo hoor, duidelijk gevalletje van ‘shoot the messenger’. Respect had niet misstaan hier.
R.i.p. Willie en mooi geschreven, Tamara!

CobyG | 12-08-18 | 20:54 | 2

L*lkoek natuurlijk en simpel te weerleggen.
Dit was mijn initiële reactie in het eerste topikkie:
"Triest, het lijkt me dat mevrouw beter eens met een professional gaat praten want dit gaat niet goed.
Het lijkt haar allemaal een beetje teveel geworden dit jaar.
Eerst een rel of ze nu wél of niet in de gemeente woonde.
Daarna het verlies van 3/4 van de zetels in de Haagse raad.
En nu dit weer.............
Berbaar | 08-08-18 | 09:26
Ik zag net als vele andere reaguurders dat het met mevrouw helemaal niet goed ging en dat ze hulp nodig had.

Berbaar | 12-08-18 | 21:06

berbaar is geen reaguurder net als dks dat ook niet is. Dan mag het.

Ongeblustekalk | 12-08-18 | 21:29

DEN HAAG - De Partij van de Eenheid (PvdE) in de Haagse gemeenteraad neemt dit weekend in een persbericht afstand van de uitlatingen en 'bizarre' beschuldigingen van Willie Dille aan het adres van fractievoorzitter Arnoud van Doorn. Daarnaast kondigt de partij juridische stappen aan tegen iedereen 'die haar valselijke en lasterlijke beschuldigingen' in stand houdt.
www.omroepwest.nl/nieuws/3677735/PvdE...

AntonJensen | 12-08-18 | 20:48 | 4

De PvdE zijn idioten maar ze hebben gelijk om iedereen die zonder vorm van bewijs beschuldigt voor de rechter te slepen.

Berbaar | 12-08-18 | 21:02

Ze haten ‘onze’ rechtsstaat, maar gebruiken hem continue wanneer het hun uitkomt. Headdeskje doet

WaltherP99 | 12-08-18 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen

Triest verhaal, sterkte aan de nabestaanden.
Voor de rest lijkt het me niet verstandig te ruziën over hoe het nou zat. Dat weet feitelijk niemand voor dat echt onderzocht is, en daarmee wordt ze alleen maar meer door het slijk gehaald.

Dandruff | 12-08-18 | 20:42

Ja alleen dat ze 'een schim' was geworden. Als deze verslaggever zijn werk goed had gedaan, had hij geweten dat ze samen met haar man een hele tijd een vermageringsdiëet heeft gevolgd.

Lupuslupus | 12-08-18 | 21:52

Wat een Facebook verhaal dit

Rest In Privacy | 12-08-18 | 20:39 | 2

Dat dus.

Basil Fawlty | 12-08-18 | 21:36

Inderdaad.

Mather | 12-08-18 | 21:52

Mevrouw Dille had met de realiteit te maken dat aangifte doen niet noodzakelijkerwijs tot een bevredigende oplossing leidt. Bovendien is Nederland nog steeds ongelooflijk naïef als het gaat om het beveiligen van hen die eventueel voor hun leven én dat van hun naasten moeten vrezen als zij iets aanhangig maken dat in een politiek correcte samenleving met verschrikkelijke deugmensen in alle geledingen van de samenleving als grote zonde wordt gezien. Ik kan me in zo'n situatie voorstellen dat iemand dan geen andere uitweg meer ziet dan zich het leven te benemen, want de pijn is er niet meer en de naasten worden met rust gelaten.

Willibald von Klúúúk | 12-08-18 | 20:35

Als dit waar is, dan zal ik de eerste Boeddhist zijn die geweld gaat gebruiken. Oh nee, dat deden ze in Sri Lanka en Banghladesh ook. Mooie traditie.. not, maar ik ga hem wel volgen.

w@rrIOr | 12-08-18 | 20:24

Mensen kunnen sterk zijn, maar niemand is onverwoestbaar.
Willie kende ik niet. Ik had nog nooit van haar gehoord totdat ik op GS las dat ze zichzelf had gedood. Ik kan niets goeds over haar schrijven, noch iets slechts. Ik weet net zoveel van haar als de meeste reaguurders.
Ze was sterk, schrijven mensen die dichtbij haar stonden. Wat houdt sterk zijn in. Wat maakt een vrouw sterk.
Ik heb begrepen dat ze haar mannetje stond. Dat ze zich door niets en niemand bang liet maken. Dat ze opkwam voor mensen die het slechter hadden dan zij. Dat zij kinderen hielp, een zeer kwetsbare groep. Kinderen hebben bescherming nodig. Kinderen overleven niet zonder.
Dat zij een politieke overtuiging had en niet bang was om daar voor uit te komen. Dat ze een PVV’er was en in die idealen geloofde.
Ze was sterk. Tot ongeveer een jaar geleden. Toen is haar iets overkomen. Zijzelf zegt verkracht te zijn door een groep moslims. Het kan. We hoeven maar naar Engeland te kijken om te weten dat groepsverkrachting door moslims gebeurt en gebeurd is. We hoeven maar naar Engeland te kijken om te weten hoe aangiftes van verkrachting verlopen. We hoeven maar naar T. Robinson te luisteren om te weten hoe de justitie werkt in verkrachtingsgevallen. Nederland is niet veel anders dan Engeland.
Sinds die tijd, sinds vorig jaar, was ze zichzelf niet meer. Sinds die tijd was ze een schim van zichzelf.
Was en bleef ze sterk om haar naasten te beschermen? Wilde zij haar geliefden niet in een draaikolk mee de afgrond innemen? Veel vragen, geen antwoorden.
Willie is geveld. Willie bleek verwoestbaar te zijn. Willie kon het leven niet meer aan. Willie kon het niet aan het leven van haar naasten te vernielen. Bedreigingen werden geuit naar haar geliefden. Wat kon ze eraan doen, dat wilde ze niet.
Verwoestbaar, maar toch sterk. Uiteindelijk. Haar leven voor het leven van anderen.
Deze zaak moet opgehelderd worden. Alle vragen moeten beantwoord worden. Glashelder.

onnosel | 12-08-18 | 20:20 | 5

onnosel 1000 * van mij.

roodborstje1 | 12-08-18 | 21:34

Ze heeft diverse(!) gesprekken gehad met de politie èn met Krikke die haar heeft aangeraden om aangifte te doen maar dat wilde ze niet. Haar verhaal was zó ernstig dat Krikke haar dus die raad gaf. Alleen Krikke en de politie weten wat tijdens die gesprekken gezegd is maar die houden hun klep stijf dicht. Willie Dille leeft niet meer dus van een 'zwijgplicht' kan geen sprake meer zijn. Die is opgeheven toen ze stierf.

Lupuslupus | 12-08-18 | 21:50

Zo is het precies, in Nederland is het niet anders dan in Engeland. Ook niet in Zweden waar ze meisjes die aangifte doen van verkrachting het liefst arresteren wegens racisme terwijl de gruwelijkheden in o.a. Frankfort aanvankelijk ontkend en daarna gebagatelliseerd werden. Mevrouw Dille en haar gezin waren vogelvrij, wat ook niet hielp natuurlijk waren haar 'verkeerde' politieke overtuiging en 'verkeerde' kleur.

Maris v.d Hof5393 | 13-08-18 | 02:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Sterkte! Verschrikkelijk iemand te verliezen. En dan de overheid die meteen met de verklaring komt dat er geen onderzoek ingesteld gaat worden. In plaats van meelevende woorden. Dat maakt het extra wrang. Ik wens de familie veel sterkte in deze tijd die al moeilijk is en door bepaalde groepen en overheden nog veel moeilijker wordt gemaakt.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 20:15 | 4

DEN HAAG - Premier Rutte zegt geschokt te zijn door het overlijden van het Haagse PVV-gemeenteraadslid Willie Dille. 'Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden', schrijft hij op Twitter.

'Heb Geert Wilders en de PVV veel sterkte gewenst met dit zware verlies. Sta in nauw contact met burgemeester Pauline Krikke en minister van Justitie en Veiligheid Ferdinand Grapperhaus', staat er verder in zijn bericht.

ok burgemeester Pauline Krikke heeft geschokt gereageerd op het overlijden van Dille. 'Het bericht van het overlijden van Willie Dille raakt mij zeer', zegt zij in een verklaring. De burgemeester heeft laten weten dat zij vanwege de dood van Dille vandaag terugkomt van haar vakantie.

Bron: www.omroepwest.nl/nieuws/3676047/Rutt...

de IJsman | 12-08-18 | 20:27

Berbaar | 12-08-18 | 20:18 |
Ze was van de PVV en dat doet zeer.
Omdat zij het naar herhaald aandringen geen aangifte wenste te doen worden nu blikken met complot theorieën naar hartenlust open getrokken.
Voor de nabestaanden is het triest, hier op GS proberen enkelingen er een politiek voordeeltje uit te slaan.

botbot | 12-08-18 | 20:36

@botbot | 12-08-18 | 20:36
Ach die alu-hoedjes hou je toch, onderzoek of geen onderzoek.
Micha Kat is er expat door geworden ;)

Berbaar | 12-08-18 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

De verhalen dat de politie afhoudend is met het aannemen (laat staan behandelen) van aangiftes met dit soort excuses hoor je vaker. Ik geloof absoluut dat er in die verhalen, zo ook in deze, een (kern van) waarheid zit die het daglicht niet kan verdragen. Ik hoop dan ook dat deze, toch ietwat publiekere, casus die beerput open zal trekken - zo zal haar dood niet voor niets zijn geweest. Maar ik vrees het ergste.

Sterkte aan de nabestaanden... Blijf alsjeblieft strijden opdat Willie haar dood niet voor niets zal zijn geweest.

algoritmos | 12-08-18 | 19:58 | 2

Er zit meer dan een kern van waarheid in. Het is al jaren bekend, maar Rutte staat niet bekend om zijn betrokkenheid bij het welzijn van de Nederlandse burger. U betaalt maar en u crepeert maar.

Frau Merkel | 12-08-18 | 20:40

Cijfers CBS en mInisterie Justitie laten zien: Verkrachters gaan in Nederland vrijuit

Bij melding van een sexueel misdrijf krijgt je eerste "uitgebreide informatieverstrekking" en een verplichte "bedenktijd."

Belangrijke elementen : "denk je echt dat we het kunnen bewijzen? "; "denk je echt dat je het aankunt, zo'n heel proces?", " slaat het niet op je eigen kop terug?"

Resultaat: meer dan de helft van de melders haakt af.

Tussen 90% en 95% van die toch doorgezette aangiftes leidt niet tot een veroordeling.

Ook Willie Dille zal dit geweten hebben.

de_Wolf_junior | 13-08-18 | 11:19

Hoe begrijpelijk het misschien ook is dat Dille geen aangifte deed; de zaak van de PVV zou ermee gediend zijn geweest. Als zij echt verkracht is heeft de terreur nu gewonnen.

Kopje Suiker | 12-08-18 | 19:57

Het zelfverkozen levenseinde van het Haagse PVV-raadslid is absoluut tragisch, dat staat niet ter discussie. Dat gezegd hebbende, wil ik mij richten tot de hoofdredacteur: Meneer Nijman, schandalig dat u dit bericht heeft goedgekeurd. Werkelijk stuitend wat hier, niet gehinderd door enige onderbouwing, als waarheid gepresenteerd wordt (daarmee zeg ik niet dat het niet de waarheid kan zijn, maar dat dit wel enige feitelijke onderbouwing behoeft):

- "Bijna anderhalf jaar lang liep zij rond met een gruwelijk geheim waar slechts een enkeling van wist. Woede en onmacht hielden haar op de been. Haar trots weerhield haar ervan direct aangifte te gaan doen."
- "Toen zij dat later wel overwoog (het doen van aangifte, red.), werd zij door de politie heengezonden met de boodschap dat het haar zelf meer kwaad dan goed zou doen als ze aangifte zou doen."
- "En iedere PVV'er die daar openlijk voor uitkomt krijgt vroeg of laat te maken met haat en/of bedreigingen wegens die politieke voorkeur. Bij wet verboden natuurlijk (geloof het of niet, maar juridisch gezien geldt art. 1 van de grondwet óók voor PVV'ers), maar probeer er voor de grap eens aangifte van te doen. Wanneer het in het nieuws komt, dan lukt dat nog wel, maar als je het stilhoudt, dan honen ze je nog net het politiebureau niet uit."
- "Maar ze kwamen aan haar kinderen. Goddank nog niet fysiek, maar wel verbaal."

Nogmaals, er zijn geen aanwijzingen dat dit is werkelijk is gebeurd. Als je dit stelt, mag je wel met enig bewijs komen.

de IJsman | 12-08-18 | 19:50 | 10

@miss error | 12-08-18 | 21:04
Nou kom maar op dan welke "harde feiten" die voorbarig zijn meld ik dan?
Verwacht weinig respons maar ach..........
Tamara krijgt hier een platform om aannames en hearsay te spuien en daar heeft de Ijsman terecht bezwaar tegen.

Berbaar | 12-08-18 | 21:29

De Ijsman heeft gelijk.
Verder zeg ik hier niets meer over anders wordt ik weer weggejorist.
Hopelijk komt de familie over enige tijd met een verklaring die meer duidelijkheid geeft over de psyche van mevrouw Dille.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 22:47

Kennelijk kende Tamara mevrouw Dille persoonlijk. Dan weet ze dus ook meer dan de gemiddelde reaguurder hier: reden om wat zij beweert iig meer serieus te nemen dan wat anderen roepen..!

duh! | 13-08-18 | 01:09
▼ 7 antwoorden verborgen

Het advies van de politie kan ingegeven zijn door de behoefte om Willie tegen haarzelf te beschermen.

BrabantsVerzet | 12-08-18 | 19:49 | 1

En waarom zou dat nodig zijn?

Frau Merkel | 12-08-18 | 20:41

Mocht je ooit aangifte moeten doen bij de politie mag je dit gewoon, zonder kenbaar te maken, opnemen met bv je mobieltje. Dan kun je er later nog eens iets mee doen.

Oepsie1234 | 12-08-18 | 19:39

De focus van deze topic zit helemaal op Willie Dille, maar er lijkt een patroon te bestaan waarbij de overheden tegenover PVV-ers hun ambtelijke verantwoordelijkheden zomaar spontaan opeens gaan vergeten. Het is bekend dat PVV-ers als Wilders zich dikwijls onvoorspelbaar gedragen. Geeft dat de overheden een vrijbrief om zelf zich niet meer vormvast te gedragen? De overheden dienen zich te gedragen op een wijze die bij hun ambtelijke verantwoordelijkheid past. Mw. Dille was raadslid namens de PVV in Den Haag. Mw. Dille pleegde onverwachts zelfmoord. Het enig juiste antwoord van de overheden hierop is: grondig onderzoek plegen. Niet alleen uit piëteit jegens mw. Dille en haar familie, maar ook uit piëteit jegens de democratie. Mensen als mw. Krikke vergeten dat zij in dienst staan van de democratie. Zij vergeet dat ze aangesteld is als burgemeester van de stad Den Haag.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-08-18 | 19:39

Als kind uit de gymles getrokken worden omdat er thuis iets aan de hand is, en je direct die kant op moet om daar te horen dat een van je ouders zelfmoord heeft gepleegd, dat is geen kattenpis.
Ik snap de vraag van Tamara om enige terughoudendheid in de panelen wel.

Jackanders | 12-08-18 | 19:32 | 1

Jij ook sterkte. Willie had 4 kinderen, 3 adoptiekinderen en 3 pleegkinderen.

tipo | 12-08-18 | 19:40

Vrouwen in de politiek brengt alleen maar ellende.

Van Urk | 12-08-18 | 19:28 | 4

Ga es deaud.

Frau Merkel | 12-08-18 | 20:42

@Van Urk: De meest domme reactie van de dag. Kudo's.

Graaisnaaiert | 12-08-18 | 20:53

Dus jij bent een omgebouwde man met borsten en voorbips?

Kwetsnat | 12-08-18 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Robin Hood | 12-08-18 | 19:12

Ik heb een vraag. Hadden jij of anderen ooit het gevoel dat - afgezien van de toedracht - ze zichzelf van het leven zou beroven?

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 19:28 | 19

Gulliver doet als groupies ook nog even een duit in het zakje. Bedankt meis!

Ongeblustekalk | 12-08-18 | 22:05

Ongeblustekalk | 12-08-18 | 21:49

Soms moet men gewoon stoppen met graven. Vind je die kuil nu echt niet diep genoeg? Of heb je zitten pimpelen?

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 23:16

Stel je niet aan dks. Ben je mij nu echt serieus aan het bedreigen?
Ok dit moet ophouden.

Ongeblustekalk | 13-08-18 | 00:20
▼ 16 antwoorden verborgen

Ik vind het lastig om hier een oordeel over te hebben.
Ga ik ook niet proberen.

HoerieHarry | 12-08-18 | 19:16 | 1

Inderdaad, Er zijn veeel te veel vragen.

knutsel_ | 12-08-18 | 19:33

Een reactie in 2 citaten, allereerst van het artikel zelf: "Mijn buren haten mij ook intens vanwege mijn mening. Moeten ze helemaal zelf weten, dat is hun goed recht en ik zal er niet minder om slapen, maar als je vervolgens structureel handelt naar die haat, dan gaat er wat mis." Haat. Van oudsher de motor van de beschaving.

De tweede is uit de losse pols en vrij vertaald naar Ridley Scott: sentiment is onverdiende emotie. Mevrouw Dille heeft onder uiterst onduidelijke omstandigheden een eind aan haar leven gemaakt. En daarmee een eind aan haar emoties. Het leven, het enige wat ons hopelijk echt gegund is zolang als het duurt.

Er zijn hele theorieën over hoe groot je je beïnvloedbare wereld kunt maken. De meest waardevolle houden het eigenlijk op niet zo gek groot. Elke profeet die wat anders beweert is niets anders dan dat. Een profeet. Een oude wijsheid wil dat profeten niet in eigen land gewaardeerd worden. Tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.

Dit drama proberen te begrijpen, zo oncomfortabel dichtbij als het is, is onbegonnen werk. Een misquote: iedereen is op zijn eigen manier ongelukkig. Mochten er inderdaad externe omstandigheden zijn, dan kan ik alleen maar hopen dat er meer duidelijkheid komt. Een doofpot is iets anders dan de mantel der liefde.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 19:06

Als ze aan mijn kinderen zouden komen is zelfmoord geen optie, vechtend ten onder om ze ten alle tijden te beschermen. Verder zou ik graag een bron zien waar bevestigd wordt dat haar afgeraden is aangifte te doen en die bron ben jij niet Tamara je staat immers, rationeel gezien, wat verder af. Het is best triest allemaal, en al helemaal als je denkt dat met jouw zelfmoord het vrije woord verdwijnt.

yadda | 12-08-18 | 19:05 | 3

Die kracht is niet iedereen gegeven en inderdaad Tamara is geen bron maar een vriendinnetje en ex-collega van mevrouw Dille.
Zo bevooroordeeld als het maar kan,

Berbaar | 12-08-18 | 19:32

Strijdend ten onder .......
Maar wat nu als jouw in leven blijven jouw kinderen in gevaar brengt?

MarcS | 12-08-18 | 19:47

Desnoods terugtrekken uit mijn functie maar zelfmoord is nooit een optie. Daarnaast een ander level zoeken om de strijd voort te zetten.

yadda | 12-08-18 | 19:51

Bij "Den Hagistan" gestopt met het voordeel van de twijfel. Het is Den Haag. Rotterdam. Amsterdam. Die kleuternaampjes gelijk 010 of 020 zijn voor loosers!

Promedio | 12-08-18 | 19:05 | 2

Een reden gevonden om dit stuk niet te lezen? Goed gedaan hoor.

zwartzondersuiker | 12-08-18 | 19:14

En dan je betoog eindigen met 'loosers'.
Ow de ironie,....

miko | 12-08-18 | 19:19

groepsverkracht zijn en je mond moeten houden omdat het anders laster is en als je kan bewijzen dat het toch echt zo is; dan is het wel smaad. En als je niks zegt en aangifte doet (als dat al lukt) krijgt de groep nog je adres en telefoonnummer ook. Je hebt eigenlijk alleen een zaak als je het sperma nog in je haar hebt zitten, van die hele groep dan he, een foto hebt van jezelf met blauwe plekken van recente datum liefst van dezelfde arm ook van vlak voor t incident zonder blauwe plekken en dan moet je ook nog bewijzen dat je geen sm liefhebber bent die klaarkomt op blauwe plekken en striemen om haar nek.
Stel dat t allemaal niet waar is...
Dan vraagt dit land nog heel veel van alle slachtoffers voor wie t wel waar is.

zazkia | 12-08-18 | 19:01 | 2

@zazkia | 12-08-18 | 19:01 |
"Je hebt eigenlijk alleen een zaak als je het sperma nog in je haar hebt zitten, (...)"

Zelfs dan moet je het nog maar afwachten. Casus in kwestie: De jonge vrouw die in Hoorn op zeer gewelddadige manier verkracht en bijna gewurgd werd door een Somalische asielzoeker.

- www.ad.nl/binnenland/vrouw-lokt-aanra...

Ze moest zélf(!) het meeste opsporingswerk doen. Ook hier liet het gehele justitiële apparaat het slachtoffer op wanstaltige wijze in de kou staan. U heeft dus volkomen gelijk met uw laatste, zeer trieste opmerking "Dan vraagt dit land nog heel veel van alle slachtoffers voor wie t wel waar is."...

Sjefke7807 | 12-08-18 | 19:15

Nogmaals. Verkrachting kan veel betekenen. Het kan zijn dat mannen vingers in haar mond hebben gestopt, of de loop van een alarmpistool. Ook dat is verkrachting. Hou die seksverhalen voor je zolang je niet weet wat er is gebeurd.

LinkeLotje | 12-08-18 | 20:03

Ik weet niet wat ik geloven moet.
Maar eea moet tot de bodem worden uitgezocht.

Oepsie1234 | 12-08-18 | 18:59 | 3

... als het maar niet Rutte is die op zoek gaat naar de onderste steen.

Oepsie1234 | 12-08-18 | 18:59

Mevrouw Krikke is van dezelfde club, haar mannetje PvdA dus dat komt wel goed.

Dr. Blechtrummel | 12-08-18 | 19:07

Oh Oh, een VVder en een PvdAer op een kussen. Ik voel een criminele organisatie aankomen.

Pelforth | 12-08-18 | 19:18

Het stukkie dat je wist dat zou komen.
Na het item over het filmpje van mevrouw Dille had ik weinig gelegenheid en behoefte nog iets toe te voegen.
Mijn initiële constatering was:
"Triest, het lijkt me dat mevrouw beter eens met een professional gaat praten want dit gaat niet goed.
Het lijkt haar allemaal een beetje teveel geworden dit jaar."
Helaas is dat niet gebeurd met een tragische afloop waarvoor een paar reaguurders al vreesden.

Berbaar | 12-08-18 | 18:58 | 1

Ach wat zou het mooi zijn als gelegenheid en behoefte nog steeds zouden ontbreken bij je. Maar je mengt je alweer in menig draadje.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 22:07

Indrukwekkend Tamara, jij ook sterkte.

hoogstetijd | 12-08-18 | 18:58

Tuurlijk, het is allemaal waar wat Willie beweerde. Een beetje journalist houdt zich afzijdig totdat er feiten naar boven komen.

mocroGS | 12-08-18 | 18:55 | 3

Mee eens. Willie was niet in haar normale doen en dan neem je zeker niet alles wat ze zegt voor waar aan.

BrabantsVerzet | 12-08-18 | 19:52

Nee dan moet je uitvinden waarom ze niet in haar normale doen is. Wat de reden daarvan is. En niet 'alles wat ze zegt' bagatelliseren! Juist niet! De oorzaak boven water zien te krijgen. Dus beginnen met wat ze zegt wèl te geloven. Iemand verandert niet van de ene op de andere dag 'zomaar'.

Lupuslupus | 12-08-18 | 20:35

Lupuslupus | 12-08-18 | 20:35
Volgens mij is ze aardig verandert in een dag . Van een mondige politicus naar een nogal zwijgzaam type.

miko | 12-08-18 | 21:47

Haagse defenestratie

zazkia | 12-08-18 | 18:53

nou die Tamara kan ook met pensioen, wat een zijn stuk. sterke vrouw Blabla,

Padre Grassi | 12-08-18 | 18:50 | 7

@kleurdoosje. Gelul, dks is een vrouwelijke psycholoog. Jij wil ons gaan vertellen dat een man dat geleuter kan produceren?

Ongeblustekalk | 12-08-18 | 21:22

@ Ongeblustekalk, Ik dacht het wel hoor. DKS lijkt mij zeer zeker een man. Naam is misleidend, maar no way dat dat een vrouw is.

Robin Hood | 13-08-18 | 01:02

@Robin Hood. hoax. Jij kent dat groepje waar hij bij hoort en als dat een man is het zeker een omgebouwde.

Ongeblustekalk | 13-08-18 | 06:46
▼ 4 antwoorden verborgen

En wat heb jijzelf gedaan voor je vriendin behalve met dit vage stuk op GS om medeleven en stilte verzoeken Tamara?
Geef eens wat openheid van zaken.

DrumPiet | 12-08-18 | 18:49 | 6

@drumpiet en btw, altijd positief gezind en altijd opbeurend. Zo van ach dat komt wel goed en een knuffel kreeg je dan.

Manson666 | 12-08-18 | 19:13

Ook fijn dat bakito niet reageert...

Ongeblustekalk | 12-08-18 | 20:56

@drumpiet
A new low! Knap!

benjeallanggek | 13-08-18 | 08:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat door Willie Dille in het filmpje beweerd werd wordt hier als feit genomen. En ook wordt gesuggereerd dat Dille in een later stadium wel degelijk aangifte wilde doen, maar dat het haar door de politie werd afgeraden en ze werd heengezonden.
We lezen vervolgens 'Dat "het politiehart zei aangifte doen, maar dat als ze zíjn vrouw was geweest, hij het haar ten zeerste ontraden had", hetgeen alleen al vanwege de aanhalingstekens de indruk geeft dat het hier om een citaat gaat, om iets wat een politiefunctionaris haar letterlijk of in soortgelijke bewoordingen gezegd zou hebben.
Dat is nogal wat.
Zou toch graag van Tamara in iets strakkere formuleringen weten of zij méér weet dan wij allen.

Schoorsteenveger | 12-08-18 | 18:49 | 9

@Robin Hood | 12-08-18 | 19:34
Omdat mevrouw Dille medewerking weigerde kwam er geen onderzoek en nu ze dood is komt er geen onderzoek want er zijn nog steeds geen feiten.
Misschien maar beter ook want wat als de familie over een aantal maanden moet lezen dat alles onderzocht is en er geen enkel bewijs of zelfs maar spoor is gevonden.
Dan gaat ze de boeken in als Croiset/Singh Varma 2.0

Berbaar | 12-08-18 | 19:49

Robin Hood | 12-08-18 | 19:04 |
Als zij jou dat letterlijk verteld heeft, dan is dat dynamiet in deze zaak. Of het moet zo zijn dat deze uitlating slechts gedaan is door één domme diender, en dat al die anderen die beweren haar met klem geadviseerd te hebben aangifte te doen niet gelogen hebben. Als jij namen en rugnummers weet, zorg dan dat je het goed speelt, haal er desnoods een door de wol geverfde specialist bij, want dan heb je een zware strijd te voeren.

Schoorsteenveger | 12-08-18 | 20:36

Berbaar | 12-08-18 | 19:49
Dat risico zou ik als nabestaande beslist bereid zijn te nemen wanneer ik zelfs maar het geringste vermoeden had dat haar een groot onrecht is aangedaan.

2tribes | 13-08-18 | 19:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik wil hier graag nog even aan toevoegen dat ik het filmpje wat Edwin Wagensveld heeft gemaakt (met die varkens in de tuin) echt tergend respectloos is.

Mastermattie | 12-08-18 | 18:47 | 1

Dat maakt hier niet uit, want GS.

Baron Clappique | 12-08-18 | 19:10

Als iedereen hier al weet wat er precies is gebeurd, waarom dan alweer een topic hierover. Het betreft een verzonnen verhaal van een diep gestoorde vrouw, zo leid ik af uit de meeste reacties. Deze mensen zijn kennelijk op de hoogte van de feiten , net al politie, justitie en de burgemeester. Verzin eens wat nieuws.

Baron Clappique | 12-08-18 | 18:45 | 2
-weggejorist-
bertus bolderbast | 12-08-18 | 18:51
-weggejorist-
Baron Clappique | 12-08-18 | 19:05

Alle aantekeningen en notities van burgemeester, politie en OM veiligstellen ivm doofpot.

Musset | 12-08-18 | 18:41 | 3

het vervelende van een doofpot is dat je er nooit meer iets over hoort.

newray | 12-08-18 | 18:44

@ newray | 12-08-18 | 18:44
Het ontbreken van bewijsstukken is ook een bewijs, voor het bestaan van een doofpot.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 19:32

Haha, dus alles wat niet te bewijzen is duidt op een doofpot? De wereld bevat niet genoeg aluminium voor mensen als u.

Stompe_Loeres | 13-08-18 | 01:56

maar even serieus. dat filmpje van haar klinkt totaal niet geloofwaardig? Ze is erg veward zal wel problemen hebben gehad. het is in en in triest hoor. Maar ik ben erg skeptisch

Autist | 12-08-18 | 18:37 | 1

Een lange periode van bedreiging en waarschijnlijk erger, en daarbij alles weggewuifd zien, zou u niets doen? U zou daar dan vrolijk lachend uw verhaal doen? Ga toch weg!

miss error | 12-08-18 | 19:23

Als men (puur hypothetisch) gezien Nederland op zou delen in twee delen. Links boven en rechts onder, zou het mij benieuwen van welk deel de economie de ander voorbij streeft.

Manson666 | 12-08-18 | 18:36 | 1

Wat dacht je zelf? Mijn man heeft een bedrijf en spreekt uiteraard veel collegae uit zijn branche, middenstanders en anderen uit het MKB. Zij stemmen stiekem, dat wel want gevaarlijk, overwegend PVV. Zij zijn de aanhoudende inbraken en diefstallen zo zat, ondanks dat -voor de verzekering- hun bedrijven beveiligd zijn als Ford Knox wat amper helpt en goudgeld kost. De stemmers op links zijn meestal ambtenaren en uitkeringsgerechtigden, al dan niet allochtoon. Daar ga je echt deze wedstrijd niet mee winnen.

Maris v.d Hof5393 | 13-08-18 | 02:58

Ik zat meer aan een werktitel te denken: "Mein Kampf". Wat een prutverhaal en politiek statement maken van wat tot nu toe een verwarde vrouw is. Externaliseren van de oorzaak. Wie zijn daar ook alweer zo goed in? (ja, ik bedoel de pvda).

TheseDays00 | 12-08-18 | 18:34

Het is maar een dubieus verhaal.

Autist | 12-08-18 | 18:33

Maar hoe kan het nu makkelijker worden gemaakt voor slachtoffers van zedenmisdrijven om aangifte te doen? Zou het bijvoorbeeld helpen, om een verbod op het publiceren van hun naam in te stellen net zoals dat met verdachten gebeurt? De angst dat de daders het adres van het slchtoffer krijgen, heeft een enorme invloed op het al dan niet doen van aangifte, naast de angst voor publiciteit, de angst om niet geloofd te worden, en de schaamte, hoe onterecht ook. Willie Dille kwam niet uit die worsteling is mijn indruk. Dus moet aangifte onder andere voorwaarden kunnen plaatsvinden. Als dat hierdoor te wegg wordt gebracht, dan is er ten minste iets goeds uit zo iets treurigs voortgekomen.

tipo | 12-08-18 | 18:31 | 31

Verdere verduidelijking. Het is helaas zo dat allerlei politici van links tot rechts tot 'ver' 'rechts' bijna dagelijks bedreigd worden. En ja PVV aanhang doet dat ook.

De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 11:30

@ DKS: mail mij eens alsjeblieft. robinhoedt at gmail. Ik ga niet alles hier bespreken, maar ik wil je wel uitleggen waarom je het mis hebt.

Robin Hood | 13-08-18 | 11:31

De Koreaanse Slet | 13-08-18 | 08:28
''Justitie moet aan de rechter aantonen dat het 1.) daadwerkelijk heeft plaatsgevonden 2.) geheel onvrijwillige seks betreft.''
Behalve blijkbaar als je een publiek figuur bent en meer mensen met eenzelfde soort (onbewezen) verhaal over jou, van soms jaren geleden, naar buiten komen. Dan geldt die bewijslast ineens een stuk minder. In theorie kan dat juridisch dan natuurlijk nog steeds als laster worden beschouwd.

2tribes | 13-08-18 | 19:39
▼ 28 antwoorden verborgen

Politie die zegt dat aangifte doen gevaarlijk kan zijn.... Ja. Dat klopt. Heb zelf ook een keer geen aangifte gedaan om die reden. Was bedreigd door een zeer leip figuur dat wist waar ik woonde. Pakkans nihil. Politie zou nooit op tijd zijn geweest als er wat was gebeurd. Dan maak je afwegingen. In mijn geval zei de politie hetzelfde als in het geval van Willie. Ik liep reëel gevaar. En ja, dat is heel erg fout. Ze zouden de daders moeten pakken. Maar weet je wat ze ook zeiden? Dan hebben ze de dader gepakt en dan staan ze dezelfde middag weer op straat dankzij het OM. Onze samenleving is stuk. Tuig wordt binnen gehaald en ze zijn dankzij justitie zo ongeveer vrij om te doen en te laten wat ze willen. Ze hebben onze straten al veroverd. En ze weten het. Dus wat zou jij doen? Je staat machteloos, je bent een sitting duck, politie doet niks en als ze al wel wat willen of kunnen doen, trapt het OM het slachtoffer in de rug en maakt het goede politiewerk weer ongedaan.

Rheia | 12-08-18 | 18:30 | 6

Wat ook een extra gevaar kan opleveren is dat je adresgegevens bekend gemaakt kunnen worden aan de leipo tegen wie je aangifte doet. Waarom dat toch is snap ik echt niet, het lijkt onderdeel van een ontmoedigingsbeleid om mensen te weerhouden aangifte te doen.
Ik vind het een heel tragische geschiedenis, heel jammer dat deze vrouw geen andere uitweg zag dan zichzelf het leven te ontnemen. Veel sterkte voor de nabestaanden. Ik kende haar niet, maar wordt verdrietig van haar verhaal.
Ik ben verkracht geweest en het is inderdaad mogelijk kort daarna door te gaan met je bezigheden, zelts zo dat anderen in eerste instantie niks merken, een overlevingsstrategie is dat, men ontwikkeld in sommige gevallen zelfs een andere personaliteit, een afsplitsing, die de regie overneemt. Maar ook zonder dat kan men doordenderen, zeker vrouwen met kinderen, je zet je tsores makkelijker opzij voor je kroost, lijdt in stilte in de verloren uurtjes. De slag komt later, wanneer acuut gevaar geweken is en men denkt veilig te zijn, soms denkt men dat ten onrechte wanneer men hulp heeft gezocht: ' Nu ben ik er niet meer alleen mee, men gaat me nu zeker helpen', waarna de klap des te harder aankomt als dat niet het geval blijkt te zijn.
Ik ben verraden door politieagenten. Ik was in elkaar geslagen door een ex, had blauw oog, bloedende lip, kapotte scheen en kapotte broek, opgedroogde tranen, uitgelopen maskara, het was net gebeurd. De politie hoorde mijn verhaal aan, bracht me zelfs thuis. Later bleek in een rapport te staan dat ze als aantekening hadden gemaakt: 'Vermoedelijk zwaar onder invloed van harddrugs' Ik rookte zelfs geen weed, ik was net in elkaar geslagen, maar daar hadden ze het met geen woord over, 'Maakte een verwarde indruk.' Ja me dunkt! Dit is later door tegenpartij nog tegen mij gebruikt in een rechtzaak ivm met voogdijschap over mijn zoon.
Onrecht.
Ik geloof zeker wel dat deze mevrouw iets vreselijks als een groepsverkrachting heeft meegemaakt en ook dat zij vreesde voor de veiligheid van de kinderen. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor haar familie en vrienden.

kleurdoosje | 12-08-18 | 20:27

@kleurdoosje. Jij moet kinderboeken gaan schrijven, wat jij niet allemaal mee maakt...

Ongeblustekalk | 12-08-18 | 20:37

@kleurdoosje | 12-08-18 | 20:27
Uiteraard moet de beschuldigde weten wie hem/haar beschuldigt. Je moet je toch kunnen verdedigen? En ja, daar hoort nu eenmaal ook de geloofwaardigheid van de beschuldigende bij.

MarcS | 12-08-18 | 21:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Zaak die tot op de bodem uitgezocht moet worden. Maar zo'n vooringenomen stuk plaatsen vind ik zelf in dit stadium wat te snel.

Chow | 12-08-18 | 18:29 | 2

Te beginnen met het op vakantie naar sturen van Arnoud van Doorn naar Oekraïne voor verhoor. Daar weten ze wel hoe ze informatie los moeten krijgen.

Rheia | 12-08-18 | 18:46

Rheia | 12-08-18 | 18:46

Ze morgen Arnoud van Doorn permanent ergens naar toe sturen heel ver weg. Neemt niet weg dat we domweg niet weten wat er is gebeurd. En daarom is dit schrijfsel voorbarig.

Chow | 12-08-18 | 19:41

Wilde de politie haar aangifte niet opnemen, of werd het haar met klem ontraden en heeft ze toen besloten om geen aangifte te doen? Wat een land zijn wij geworden, verschrikkelijk gewoon. Maar we deugen wel hoor, kijk eens hoe goed wij zijn! Maar ondertussen...

Alpengeist | 12-08-18 | 18:28 | 1

@Alpengeist | 12-08-18 | 18:28 |
En de toon van het debat! Denkt u toch vooral aan de tóón....

Sjefke7807 | 12-08-18 | 18:31

En je was een fantast.

de Voorzittert | 12-08-18 | 18:27

Bij "Geen Stijl, wat" ben ik afgehaakt. Tokkie talks as tokkie does. Wat mij betreft wordt die haatzaaiende/dragende PVV opgeheven, liefst morgen.

BenPakdee | 12-08-18 | 18:27 | 5

Gebeurt vaker dat mensen afhaken als ze geen inhoudelijke argumenten meer hebben.

Kwetsnat | 12-08-18 | 18:41

Ben, heb je nou nog niet die Koran gelezen? Zo lang is die ook weer niet met 800 pagina's. Lees het nou eens een keer, luie of bange donder!, voordat je zo hoog van de toren roeptoetert.

SaintNick | 12-08-18 | 18:41

Probeert u het eens bij Joop. Daar zitten de mensen die de realiteit niet aankunnen. Slaap lekker verder in uw roze politiek correcte droomwereldje.

Rheia | 12-08-18 | 18:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrouwen die elkaar "maatje" noemen. Ik moet daarvan kotsen. Het spijt mij.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 18:27

Iedereen vedient een waardig afscheid. Het is de laatste kaart die je trekt. Ik zit te denken... keert je uitvaartverzekering uit bij suicide? Vragen vragen.

horsteknots | 12-08-18 | 18:26 | 4

Ja, ook levensverzekering indien langer dan 1 jaar premie.
Nu naar iedereen verdient een waardig afscheid .......
Echt waar?
Van Gogh slachter?
Fortuyn moordenaar?
Die idioot die Anne verkrachtte en vermoordde?
Of die galbak die laatst die lieve studente zo verkrachtte en mishandelde dat ze dagen niet aanspreekbaar zijn?
Die pedo (babymisbruiker), kom hoe heet hij?

MarcS | 12-08-18 | 19:32

MarcS | 12-08-18 | 19:32 |
Levensverzekeraars keren in principe niet uit. Al wijken de meeste, in het geval van minimaal twee jaar premiebetaling, van dat principe af. Niet alle.
Het principe is wat ik zei. Moet je het mee doen.

LibertasSimplex | 12-08-18 | 19:37

Ja, MarcS .. iedereen. Je hebt je prijs betaald bij de uitgang. En Thnx Libetras

horsteknots | 12-08-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Maar hoe zit het nu? Tamara schrijft hier al een tijd, was blijkbaar vriendin met Willie, wist van de hoed en de rand, deze week een filmpje van Willie in doodsnood en nu een post mortum oplepel-verhaaltje. Ik ben lichtelijk in de war nu.

Normpje | 12-08-18 | 18:24 | 1

Idd. Gaarne uitleg!

horsteknots | 12-08-18 | 18:28

Iedere keer dat ik de proza van Tamara lees, dan hoor ik een Nico Dijkshoorn in de bijkamer gniffelen. Die roos, de eerste paragraaf, opmerkingen als 'het is heel erg dat mensen PVV'ers haten' gevolgd door zinnen als 'maar mij doet het niks'... meesterlijke satire.

Sjors W. | 12-08-18 | 18:24 | 2

Ik dacht in eerste instantie dat Dijkshoorn Tamara was

Pedro el Negro | 12-08-18 | 18:57

Heb ik vroeger ook gedacht. Robin Hood en hoe heet ze, Piqwants.
Maar kennelijk is dat niet zo.

LibertasSimplex | 12-08-18 | 19:32

GVD, dus ze heeft geprobeerd aangifte te doen? Nu moet er helemaal een onderzoek komen!

funkyd | 12-08-18 | 18:22 | 1

Als ik anderhalf jaar na dato aangifte kom doen van een inbraak zegt de politie ook: "nu nog? zou u dat wel doen? wat heeft het voor zin?". En dan hebben ze nog gelijk ook. Maar ik ken het hele verhaal niet, dus wacht de uitslag van het onderzoek maar af.

Synecdoche | 13-08-18 | 13:03

Vreselijk verhaal en veel sterkte voor de nabestaanden. Maar een openlijke oproep van reaguurders om maar vooral je mond te houden mocht je je vraagtekens hebben bij het hele verhaal?

RIP GeenStijl.

Ashtrey | 12-08-18 | 18:22 | 10

Precies,ze had het ook kunnen laten weet ze zeker dat er niks gezegd word.

miko | 12-08-18 | 19:01

Duidelijk Tamara. Maar je wist al dat er vragen zoals van @Schoorsteenveger en @Drumpiet zouden komen toch?

Ashtrey | 12-08-18 | 19:04

Natuurlijk. Is ook prima. Ik kan niet alle vragen beantwoorden, maar enkele wel. Vragen zijn ook geen enkel probleem. Opmerkingen ook niet. Kritiek ook niet. Ik sta vol voor de VVMU. Het ging mij enkel om de toon.

Robin Hood | 12-08-18 | 19:12
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb diepe bewondering voor iedereen die er openlijk voor uit komt voor de PVV te zijn. Ik moet toegeven dat ik het soms geheim hou vanwege de verschrikkelijke haatreacties die het oproept bij de gutmenschen. Ik behandel iemand nooit anders op basis van diens politieke overtuiging, maar omgekeerd heb ik het vaak genoeg meegemaakt hoe verbeten en kwaad linkse mensen opeens alle contact verbreken als ze weten dat je tegen de islamisering van Nederland bent. Ik heb diepe bewondering voor Willie; mooie woorden Tamara.

Wladimir 1928 | 12-08-18 | 18:21 | 10

Koreaanse sletjes hoeven van mij ook niet het land uit.

Pelforth | 12-08-18 | 19:08

@De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 18:43
Wel een beetje uw niveau, Frans Timmermans over laatste momenten MH017. Ik miste de ingetogen snik, nog even oefenen.

MarcS | 12-08-18 | 19:26

Dit had ik niet beter kunnen verwoorden, dit is precies zoals het is. Dank je wel.

Maris v.d Hof5393 | 13-08-18 | 03:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Mooi geschreven Tamara. Sterkte voor de nabestaanden!

miss error | 12-08-18 | 18:20

Sterkte.

pegaje | 12-08-18 | 18:17

Zou het JOOP gekkie en waanzinnig veel schrijver Han van der Horst hier ook weer het ultra linkse zijne van gaan vinden en dan neerpennen op JOOP???

kippevlees | 12-08-18 | 18:16

Wat een in- en intrieste zaak. Voor haar, haar kinderen, de politieke partij die ze vertegenwoordigde. Bijzonder mooi relaas Tamara! Opdat haar heengaan niet voor niets geweest zal zijn.....

*Virtuele roos aanreiken doet*

Sjefke7807 | 12-08-18 | 18:14

Zo dan, die komt even binnen....

theJ71 | 12-08-18 | 18:14
-weggejorist-
zeeman73 | 12-08-18 | 18:13 | 3

Een mooie schone roos voor Tamara en Willie, een dode rode roos voor degenen die niet naar Willie en de andere Hollanders wilden/willen luisteren.

Kwetsnat | 12-08-18 | 18:09

Hopelijk houden sommige reaguurders zich in en laten ze het verhaal voor zich spreken.

komtdatschot | 12-08-18 | 18:09

"... werd zij door de politie heengezonden..."
Dus toch. En Krikke maar beweren dat zij geen aangifte wilde doen.

Nogood Boyo | 12-08-18 | 18:07 | 3

Schijnheilig mens die Krikke
en verspreidster van nep-nieuws, blijkt dus nu

Tobi | 12-08-18 | 18:29

Nope,burgemeester raadde haar het aan maar de politie vond het ongeloofwaardig. kan,ik vind het nog al wat om de politie voor ingenomen noemt terwijl ik denk dat er relatief veel PVV stemmers zijn onder politiemensen. In ieder geval wel onder de paar die ik ken. Alle twee namelijk

miko | 12-08-18 | 18:56

De Nederlandse politietop zit vol met linkse figuren, Aalbersberg, Welten, Riessens, Schaap, Nordholt. Wie zal het zeggen, zo'n figuur als Riessens of Schaap zie ik er wel voor aan om te sturen.

Pelforth | 12-08-18 | 19:15

Mooi bericht. Hulde ook aan GS om dit te plaatsen (zeker nadat het eerste filmpje van Willy toch wel een beetje in twijfel getrokken werd).

Het is natuurlijk van de gekken dat de politie adviseert om niets te doen, maar ja.... andere prioriteiten hé?

Nogmaals sterkte voor de nabestaanden van Willie maar nog steeds met de vraag of er ooit iets zal veranderen...

Mastermattie | 12-08-18 | 18:06 | 6

Nu ben ik een beetje een rare maar ik zou toch liever een aanklacht wegens smaad/laster aan mijn broek hebben hangen dan dood zijn...

knutsel_ | 12-08-18 | 19:30

@knutsel_ | 12-08-18 | 19:30
In het geval van mevrouw Dille had smaad/laster en vervolging voor valse aangifte einde carrière betekend plus had ze haar logeerhuis in Rijswijk voor gehandicapte kindertjes wel kunnen/moeten sluiten.
Er stond dus meer op het spel.

Berbaar | 12-08-18 | 19:40

Ja dat kan wel zijn maar nu hebben die kinderen haar helemaal niet meer. Ik vind het een in- en intriest verhaal. Geen idee wat de waarheid is, ik ga me ook niet wagen aan speculaties, Ik denk er wel het mijne van maar dat is slechts onderbuik, help ik verder ook niemand mee...

knutsel_ | 12-08-18 | 19:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil graag even zeggen dat de familie mee leest. Houdt iedereen zich een beetje in alsjeblieft?

Robin Hood | 12-08-18 | 18:04 | 14

Okee. Maar meer eens fatsoenlijke mensen als vrienden uit te kiezen, het is ruig en DKS hoort daarbij, hij noemde haar nota bene aandachtshoer en dat is een vriend van jou? Trap die kliek rond die indiaan de laan uit, is ook beter voor jezelf en je weet het.

Ongeblustekalk | 12-08-18 | 18:56

Sjefke7807 | 12-08-18 | 18:53
Feit dat iedereen nabestaanden heeft. En veel mensen houden misschien van mensen die andere klootzakken vinden. Hej, misschien houd jou moeder ook van jou? En nogmaals, ik heb nog niks onaardigs over Willie gezegd, jij bent kwetsender tegen mij dan ik tegen haar. Mijn vrouw,vader,kinderen en mijn schildpad zijn nu erg gekwetst.

miko | 12-08-18 | 19:17

miko | 12-08-18 | 19:17
jouw moeder.

miko | 12-08-18 | 19:23
▼ 11 antwoorden verborgen

Een voorbeeld voor iedereen?
Nou,dat word me een dooie boel dan.

miko | 12-08-18 | 18:04 | 27

@Patje2011
Mooi! Flessen die al klaar staan. De man begreep het.
Andere anekdote. Voordeel, in mijn geval, Limburgse begrafenissen en crematies. Maw de koffietafels. Lees aan de drank. Een van de mooiste was ooit. De moeder van een goede vriend stierf 25 jaar geleden. Schofterig oud geld. Je ziet het niet aan ze. Ze woonden in een dorp in de buurt van Roermond in een 18e eeuws gigantisch herenhuis. En zij was een alcoholiste. Ze begon om 10 uur 's ochtends als aan het bier. Altijd Grolsch. Ze liepen stijf van het geld en ze was altijd gekleed in het bekende Coco Chanel driedelig blauw setje. Op en top dame maar altijd kachel. Anyways zij stierf redelijk jong en wij (maten en ik) naar die mis. Na de mis, in april, werd ze naar het kerkhof gebracht en dat was mooi. Zij was beschermvrouwe van de harmonie en die speelden Italiaanse rouwmarsen achter de kist terwijl ze een heuvel opliepen waar de zon achter hing. Leek alsof ik in een Italiaanse film was. Maar nog mooier. Koffietafel. Maw drinken. Haar favoriete restaurant in Roermond was afgehuurd en wat, volgens haar laatste wens, kon men daar alleen drinken? Champagne of water. Hahahaha. Geniaal. Man wat zijn wij daar dronken geworden en hebben gedronken op Marije. "when you go? go in style!"

Basil Fawlty | 12-08-18 | 23:41

@Ongeblustekalk | 12-08-18 | 23:30 |
Kalkie! Zo ken ik je weer. Ongefundeerd dom blaten. Was effe bang dat je iets zinnigs zou zeggen.

Basil Fawlty | 12-08-18 | 23:42

Basil Fawlty
Mooi! Lelijke of verdrietige zaken kunnen ook mooi zijn.

Rest In Privacy | 13-08-18 | 13:48
▼ 24 antwoorden verborgen

even stil zijn doet....

FW Ta-183 Huckebein | 12-08-18 | 18:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl