Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FEEST. Aantal Turkse migranten naar Nederland neemt sterk toe, aldus CBS

Social

Kijk aan, het gaat weer GOED met Nederland ons Vaderland. Waarom zouden AL die Turken die zoveel van hun sultan houden desondanks tóch hierheen komen! Ja, sorry, we hebben het geprobeerd, maar een veel populistischere draai konden we niet geven aan het feit er in het tweede kwartaal van 2018 maar liefst 330 (eerste kwartaal 185) Turkse asielzoekers deze kant op kwamen, en dat dit mogelijk samenhangt met Erdogans dictatoriale machtsgreep. Tenminste, dat suggereert Elsevier in een artikel genaamd "Aantal Turkse migranten verder gestegen, dat komt hierdoor", dat niet heel veel verder komt dan de suggestie herhalen. Maar goed, weer een paar vriendelijke bakkers extra om Blok mee om z'n oren te meppen, en dat is natuurlijk nooit verkeerd want oh oh oh racisme.

Reaguursels

Inloggen

Ik dacht dat wij een deal met Turkije hadden en dat ze de vluchtelingen daar zouden houden. Blijken ze zelf weer leverancier te worden.

Joep1998 | 25-07-18 | 09:27

@Youssef27 | 24-07-18 | 22:32 |
Flikker op gek.

bosmaloot | 25-07-18 | 05:59

Wij willen geen Erdogaanse reetneukers

restman | 25-07-18 | 02:43

Wij willen eventueel wel turken met al die blauwe groenten kisten voor de deur, maar ik heb bedenkingen tegen de geitenneukers waarvan men zegt dat ze zich hebben verenigd rond de grote geitenneuker in Ankara

gratias | 25-07-18 | 00:12
-weggejorist en opgerot-
Youssef27 | 24-07-18 | 22:32 | 1

Niet toelaten! Turkije is volgens de criteria geen onveilig land. Halen we nog neer ellende binnen. Denk na, geen DENK.

SaintA | 24-07-18 | 21:04
-weggejorist-
Bartel-Gaap | 24-07-18 | 20:43

Ik leg een andere link:
Asielzoekers uit een land waar Volkskrantlezers naar toe op varkansie gaan.
Ik snap het wel.

LuckyGirl | 24-07-18 | 20:17

Misschien wordt het gemiddelde intellectuele niveau van de Turkse gemeenschap hierdoor iets omhoog gekrikt. Gelukkig hebben ze goede belangenbehartigers in de vorm van de Erdoganpijpertjes Kuzu en Öztürk, want die zijn er voor alle Turken. Zolang ze achter hun Islamistische Führer Erdogan aanrennen, tenminste.

Heiner | 24-07-18 | 19:48
-weggejorist-
Lexus01 | 24-07-18 | 19:06

Zijn dit vluchtelingen of zijn ze door hun grote sultan gestuurd om de Güller fans op te sporen,
een soort aanvulling van de 5e colonne,

berg545 | 24-07-18 | 18:02 | 2
-weggejorist-
Rikky61 | 24-07-18 | 20:02

Rikky61 | 24-07-18 | 20:02 :
Geen emojis, Rikky.

LuckyGirl | 24-07-18 | 20:18

Ze komen allemaal omdat Femke de Burgemeester verkiezingen van Amsterdam heeft gewonnen, de verkiezingen zien ze als identiek aan die van Turkije maar dan met nog minder moeite, de burgers van Amsterdam hoeven er niet voor van hun luie reet te komen.

CarloCarpacio | 24-07-18 | 17:39

graag voederverbod voor vriendelijke bakkers

Ciara | 24-07-18 | 17:31

Hoe komt het nou toch dat zij bij een AZC niet naar een hotel worden verwezen? Heeft dat iets te maken met de dubbele agenda's en de dubbele tongen van Rutte, Druncker en hun pears? Ja, natuurlijk, want wij hebben geen vrije emigratie met kost en inwoning en geld toe.

eastender | 24-07-18 | 17:11

En als hun hielen niet genoeg gelikt worden gillen ze meteen raccisme.
Groeten van Ozil

joppo0 | 24-07-18 | 16:54

Turkije moet uit de NAVO, nu! Anders wij eruit. In de vrije wereld is geen plaats voor dictators, die horen in het Warschaupact. Of....

Boerkablaffer | 24-07-18 | 16:37

Asielzoekers op de vlucht voor een dictator uit een bevriend NAVO land.Het moet niet gekker worden.
Meeste opgesloten journalisten ter wereld volgens onderzoek .
Maar wel straks schouder aan schouder mee moeten staan als een NAVO land wordt aangevallen om de "collectieve democratische waarden " te verdedigen?
Lekker geloofwaardig ook naar Assad toe met onze praatjes over mensenrechten

pga | 24-07-18 | 16:29

In plaats van minder minder minder worden het er meer meer meer.

VanBukkem | 24-07-18 | 15:53 | 2

Rotterdam gaat er een tweede brug voor bouwen naast de Erasmus brug

CarloCarpacio | 24-07-18 | 17:40

Uiteindelijk worden het er echt wel minderminderminder.
En uiteindelijk duurt niet zooooo lang meer.
eu-burgers zijn criminele terroristische uitvreter beu.

pennestront | 24-07-18 | 19:42

Mesut Özil wordt de Gavrilo Princip van de 21e eeuw.

Reaganmania | 24-07-18 | 15:52

En allemaal genieten van de oprot premie.. zo 4500 in het handje om terug te gaan

Henk P | 24-07-18 | 15:49 | 1

Wat in Turkije ruim 25.000 waard is. Plus (pensioen)uitkering en zorgverzekering.. Samen met het huis dat daar van NL uitkeringen en toeslagen is gebouwd natuurlijk. En wij maar stug doorploeteren tot ons 67e. Hmm wat klopt hier niet?

2tribes | 25-07-18 | 00:13

Dat is wat dit land nodig heeft, nog meer mensen die niks met onze manier van leven heeft, een religie waar deze samenleving niet op ingericht is. Achterlijke opvattingen en gebruiken uit een cultuur die niet bij de onze past. Leven in 1 land en loyaal zijn aan een ander. Je zou toch denken dat mensen eens de ogen openen, maar de vraag is wanneer ? Wanneer is er eindelijk eens iemand die het maar gewoon roept en ook uitvoert ? Geen asielzoekers meer uit islamitische landen. We zijn gewoon niet compatible. Wat kijk ik met jaloerse blik naar het voormalig oostblok. Hoop dat die i.i.g. de poot stijf houden.

Bari Oomsma | 24-07-18 | 15:35
-weggejorist-
Grand Ebbetteh | 24-07-18 | 15:33 | 2

verkapte invasie?

RamondeM | 24-07-18 | 15:21

ik heb het ook wel eens niet naar mijn zin in Nederland wegens corrupte bestuurders maar ik ga mijn eigen land niet verlaten, ik vecht er eerder voor. Turken zijn ras oppurtunisten, pleuren meteen op naar gratis voorzieningen landen.

ILF2 | 24-07-18 | 15:05 | 2

Met je mening ben ik het waarschijnijk eens maar je schrijft wel ontzettend onhandig, bij de coupe gingen de Turken massaal de straat op om de tanks te blokkeren, als Turkije een voetbalwedstrijd wint of er is iets mis met de politiek rijden ze toeterend door de straten of bezetten ze onze Erasmus brug in Rotterdam. Als hier Nederlandse meisjes verkracht worden of politici vermoord worden zitten alle Nederlanders juist als angsthazen thuis, wat je schrijft (ik vecht er eerder voor) ontbreekt nu juist in Nederland waardoor het land zo aantrekkelijk is voor die culturen.

CarloCarpacio | 24-07-18 | 17:45

CarloCarpacio | 24-07-18 | 17:45
De kruik gaat net zolang te water totdat hij barst

Vergeet niet dat NL volcontinu wordt voorgelogen door de MSM, cijfers over criminaliteit en uitkeringen worden gemanipuleerd, en we hebben natuurlijk Claudia de Breij c.s.
Wat ik bedoel te zeggen in TR houd Erdie z'n macht door geweld, hier houd de elite de meute tevreden met leugens
.. en die worden steeds langzamer....

Joost2B | 25-07-18 | 11:01

mmmmmm heerlijk zo’n moslimvrije vakantie!
Leuke dames zonder boobtraps, speklappen, bier, hardrock en een echt SUPERleuk dartboard met het harsis van mo-de-pedo erop.
Aanradertje!

pennestront | 24-07-18 | 14:56

hele probleem kan simpel en snel worden opgelost en in pakweg 80 jaar bestaat Nederland weer uit alleen Nederlanders, hoe ze zich in hun kop dan voelen is hun probleem. We moeten gewoon zeggen vanaf een bepaalde datum kun je alleen nog de Nederlandse nationaliteit verkrijgen als je je huidige opzegt, kan dat niet jammer dan, komen de SJW weer aan met hoe moet het dan met de mensen die al een meervoudige nationaliteit hebben incluis Nederlands, niks aan doen ze sterven vanzelf uit. Ook moet een immigrant naar ons land zichzelf minimaal 2 jaar kunnen bedruipen dmv eigen geld.

Umberto die trotzoni | 24-07-18 | 14:51 | 2

Precis! En de eerste 5 jaar geen recht op auwtkierung, toeslags, gratiezz Miele en voordring-huurwoning.
En na 3 mnd. werkloosheid terug naar je heilige land.

pennestront | 24-07-18 | 14:59

Twee jaar is te kort. 15 jaar is eerlijker. De autochtoon werkt zich 40-50 jaar de schompes. Verder vind ik het niet meer dan normaal, dat nieuwe Nederlanders, indien ze niet werken, op leefgeld gezet moeten worden. Nu staan ze elke 14e van de maand de helft van hun uitkering+ toeslagen naar hun thuisland over te maken bij het lokale belhol.

lokoolokie | 24-07-18 | 15:21

Waren het maar bakkers. Hier hebben ze een soort Ahold opgetuigd. De Tangermarkt. Verder hier nog wat islamistische ketens die hier floreren. De AH is nog nooit zo autochtoon geweest, behalve als de pleerollen in de aanbieding zijn, of die opfokdrankjes. Ja dan, dan draait de AH ineens een topomzet. Maar voor de rest is het een groot gescheiden winkelen. Hullie daar, wij hier.

lokoolokie | 24-07-18 | 14:49 | 2

Uitstekende!, want onhoudbare ontwikkeling!
Gelukkig is eu-breed de bevolking aan het groeperen voor een flink en winnend tegenoffensief.

pennestront | 24-07-18 | 15:01

De EU zal op basis van in het verleden behaalde resultaten uiteenvallen in pro- en contra bukken delen.
Resultaten voor de toekomst?
Geen garanties.

D-Fens_1963 | 24-07-18 | 15:56

Zo blijkt Nederland steeds steviger aan het Turkije-infuus te liggen. De voorraad Turken in het moederland is schier oneindig met 80.000.000 inwoners, dus er kan wat vanaf. Daar zullen ze het nauwelijks merken, maar hier in dit kleine landje des te meer. En zo zou je kunnen zeggen dat naast de islamisering, Nederland ook steeds meer verturkt (?). Je ziet het bijvoorbeeld doordat er al Turken zijn die ongegeneerd hun rode vlag met de islamitische maansikkel op het balkon laten wapperen. Want hoewel in Nederland van alles profiterend, daarmee toch nadrukkelijk aangevend Turks te zijn en Turks te willen blijven. Türkiye boven.

Willibald von Klúúúk | 24-07-18 | 14:47 | 3

Die vlaggen en ondergespoten auto's zijn hier ook schering en inslag. Wat veel geniepiger is, is dat de turken in mijn wijk meeliften op de ophef over ons verleden. Er is een aanvraag ingediend om een straatnaam te wijzigen. Er is stadsvernieuwing, dus het stratenplan verandert iets. Lang verhaal kort. We krijgen een Barbarossastraat in de wijk. Omdat elke autochtoon een beetje achter de oren ging krabben, zijn ze eens gaan spitten in de totstandkoming. Bleek dat alleen de Turken een oproep tot stemmen hebben gekregen. De rest van de wijk, en dat is toch al gauw 40% heeft nimmer geweten van die stemming. Turken bepalen hun eigen regeltjes, en Nederland kijkt vrolijk de andere kant op.

lokoolokie | 24-07-18 | 15:00

Barbarossa, is toch die Turkse piraat, die rijk werd van de slavenhandel in Europeanen?.

Pelforth | 24-07-18 | 15:02

Pelforth | 24-07-18 | 15:02: Ja, maar het is een held in Turkije. Turkije heeft het voor het zeggen in een aanzienlijk deel van de wijk. Dit zal ook niet de laatste verandering zijn, denk ik. Al die Turken wonen in de zeeheldenbuurt. Ik denk dan ook dat de 2 Belgen ook een petitie gaan houden om de Van Speijkstraat uit te gummen. Het slaat helemaal nergens meer op.

lokoolokie | 24-07-18 | 16:08

Meteen de moskee in rennen natuurlijk deze gasten. Lekker zwaaien met rooie vlaggen als er getrouwd word (met nicht of neef) bij verkiezingen op Turkse dictators stemmen 3000 km verderop. Maar turkye nummer #1!!! Altijd jeweetzelf.

Repetitive Beats | 24-07-18 | 14:46

Dat komt natuurlijk door de nasleep van de kebab-oorlog. (rip never forget)

Repetitive Beats | 24-07-18 | 14:43

Dat ga je uiteindelijk wel krijgen ja, was wel te voorspellen..

Twisted_Faith | 24-07-18 | 17:41

Overigens wil ik hier wel aan toevoegen dat Bosnische of Afghaanse meisjes en jongens die helemaal meedoen vooral welkom zijn. Misschien nog meer welkom dan het Rif-schuim wat hier toch al zit of de katholieke en protestantse rouwdouwers die weinig anders zijn dan orthodoxe joden of moslims. Ik ben dan ook rechts maar progressief liberaal. Economisch rechts maar met een sociaal hart.

De Koreaanse Slet | 24-07-18 | 14:30 | 1

Bij ons heet dat een identiteitscrisis. Gewoon doorademen, dan komt alles goed.

lokoolokie | 24-07-18 | 16:13

Dat is al tijden gaande
Een beetje Erdofiel zal roepen: "Erdogan is geweldig! iedereen met kanker krijgt gratis behandeling!" ... maar realiseert zich niet dat de staatskas dadelijk zo leeg is dat er geen enkel ziekenhuis nog open kan blijven

Joost2B | 24-07-18 | 15:02

Nederland heeft toch goede vluchtelingenafspraken met Turkije? Deze mensen kunnen toch gewoon terug? Krijgen zij ook allen asiel?

Mannes | 24-07-18 | 14:28

Volgens de turken is er niets aan de hand dus die komen hier 1. het welvaartspeil nog verder naar beneden halen en 2. de stoottroepen hier versterken....

Mazoeza | 24-07-18 | 14:27

Volgens het CBS worden het er juist toch steeds minder:
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...

1970 - 23.600
1980 - 119.600
1990 - 191.500
2000 - 100.700
2010 - 90.800
2016 - 75.400
2017 - 74.100

Daar heeft men de oplossing voor gevonden in de definities m.b.t. 'Nederlander'. Zo daalt vanzelf het aantal niet-Nederlanders met de Turkse natioanliteit gestaag.

Voor Marokkanen iden dito, respectievelijk (niet-NL) vanaf 1970:
17.400 - 71.800 - 148.000 - 119.700 - 66.600 - 42.300 - 39.900

Wering | 24-07-18 | 14:26 | 2

Statestieken is iets waar je jezelf als simpele ziel niet moet bezighouden. Zo spreken Marokkaanse criminelen onderling geen Tamzigt of Arabisch. Ze spreken Nederlands. Integratie? Ja vast. Maar ik ben er weinig prettig mee.

De Koreaanse Slet | 24-07-18 | 14:33

Sja, het CBS. Ik zie op straat vooral het beeld van een Halvemaniserend Nederland en ik voel me daar knap onprettig bij. Begrijp nu ook hoe homo's zich moeten voelen; liep een paar dagen terug met een maat ( die nog twijfelt, maar goed, hij is de enige, de omgeving heeft het allang door en boeit het helemaal niks... ) langs een recreatieplas en de blikken die ons werden toegeworpen vanuit de Halvemaanhoek ( waarvan de wijfjes niet eens bekopvod waren ), beangstigend gewoon, die haat die daaruit sprak. Echt, nog nooit zoiets gezien. Medelijden met homofiel Nederland want dit gaat niet goed aflopen voor ze...

Graaisnaaiert | 24-07-18 | 14:36

Yanet Garcia is ook weer op de markt lees ik net. Ook belangrijk nieuws.

miko | 24-07-18 | 14:20

Het lijkt mij dat je nu dan wel een handje uit mag steken want het btreft dan waarschijnlijk geen "normale" turken.
Normale crimiturken hoeven geen asiel in NL aan te vragen. Die wandelen gewoon in en uit naar believen.

Cobalt bomb | 24-07-18 | 14:18

Kan iemand me even uitleggen waarom we hier ook nog maar één van die Turkse lieden binnen zouden laten? Want we hebben voorlopig genoeg ellende van degenen die hier al zijn. Ja, Erdogan als president is k*t, maar dan ga je met elkaar bedenken hoe je je land weer terug de moderniteit in krijgt en die snor de dikke doei kan geven. Ik persoonlijk zit niet op nóg meer Turken hier te wachten. Zeker niet vanwege het feit dat het merendeel allemaal zo idolaat is van Erdosnor en we daar nu al de fijne vruchten van plukken. We hebben meerdere keren kunnen zien hoe bij de minste kik vanuit Ankara hier hele hordes de straat op gaan en de inheemse bevolking meer dan duidelijk maken waar de échte loyaliteit ligt. We zijn hier k.n.e.t.t.e.r.g.e.k. dat we de hele wereld maar laten binnen spoelen op onze kosten. Zie ook het topic hiervoor. 385,000 euri naar de vaantjes en ook deze klaploper zal ons de rest van zijn miezerige rotleven alleen maar geld blijven kosten. Maar we laten wel de ouderen in de pisluiers zitten want daar is dan ineens géén geld voor...

Sjefke7807 | 24-07-18 | 14:11 | 4

Ja, want Nederlanders hebben hun hele leven doorgaans gwerkt en overal voor betaald, 'dus' die moeten ook als zij hulpbehoevend worden natuurlijk wel hun plaats weten: melkkoe voor het leven.

Wering | 24-07-18 | 14:30

Na het grote Landverraders & Volksvervangerstribunaal lassen we samen een mooie -duurzame- kooi voor de veroordeelden, OK?
Ik zorg voor staal, bier en strakke beertenders!

pennestront | 24-07-18 | 15:07

Precies. Twee 'zusters' op 1 gang in de avond en opa zijn tanden worden niet gepoetst en het broodnodige kletspraatje (helemaal nadat oma was overleden) is ook zoek.

Niet dat ik de tanden niet wilde poetsen, maar je leeft in de veronderstelling dat dat daar gewoon netjes bij het avondritueel hoort.

Geen idee of die bezuiniging rechtstreeks een ander duitzakje inging, maar als dit allemaal 'zo nodig' was moet je toch eens kritisch kijken naar je uitgavenpatroon.

De andere kant is dat alles privaat ging en marktwerking. Dus elk bedrijf beknibbelde op de werkvloer om zoveel mogelijk aan de top te houden. Anyway het kwam opa allemaal niet echt ten goede.

letopuwzaak | 24-07-18 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

Dat ze asiel aanvragen om naar Rusland te gaan, kunnen ze gelijk sneeuw gaan scheppen in Siberië.

rexm | 24-07-18 | 14:11

Inflatie van 15,4% rente van 17,75%. Zimbabwe is er niks bij. Dat krijg je als je een Albayrak op financien zet. Weer een pauperstaat die bij de EU wil. Ben benieuwd hoe al die immigraten denken hun geld mee te kunnen nemen uit Turkije.

Met al die lage credit ratings wordt het voor Turklje moeilijk om geld te lenen. Gelukkig hebben ze dakzij Merkel de pinpas van de EU in handen gekregen.

ChatBot | 24-07-18 | 14:22

Maar, maar, maar... Turkije is een veilig land. Toch?
En dus kan die asiel aanvraag maar 1 resultaat hebben: AFGEWEZEN!!

Oh wacht.... Dit is Nederland. De afgewezen asiel aanvrager gaat dan illegaal verder, haalt ergens Bed, Bad en Brood op en met een beetje geduld (of geweld zoals We Are Here) kunnen ze alsnog blijven.

Eagle0511 | 24-07-18 | 14:05

Als al die Turken "moesten" vluchten omdat ze in "levensgevaar" verkeerden, zou dan Griekenland en Bulgarije niet meer voor de hand liggen? Of in het oosten, Iran, Georgië, of Armenië? Dat zijn aangrenzende landen, waarvan die in het oosten qua cultuur en geloof ook nog eens beter aansluiten. Waarom "vluchten" ze nou nooit eens naar het oosten om daar asiel aan te vragen?

Nee, pas in Duitsland en Nederland is men kennelijk echt "veilig". Ik snap best dat sultan Erdogan geen frisse figuur is, die steeds meer macht naar zich toe trekt, en de kenmerken vertoont van een dictator, met duizenden politieke tegenstanders in de gevangenis, en duizenden ontslagen van politieke tegenstanders (of waarvan dat vermoed wordt). Standrechtelijke executies zijn er dacht ik nog niet geweest, dus dat "levensgevaar" zie ik niet zo duidelijk. Dan betekent het dat Turkije hun land is, waar zij de zaken met elkaar moeten proberen op te lossen, ook als dat "strijd" betekent. Niet door helemaal naar Nederland te komen en "Asiel" te roepen. Al dit soort lui zijn m.i. niet "asielwaardig". Opzouten ermee.

We hebben hier echt meer dan genoeg Turken en Marokkanen. Ik hoef er niet nog meer bij. Liever minder, minder.

Dr_Johnson | 24-07-18 | 14:04

Tsja, en je zal er toch wat van vinden. Racisme, buitensluiten, tweederangs burgers. Terug van het reces allemaal! Erdogan is ook een dictator, dus met uitspraken van meerderheid van de tweede kamer politici kunnen de Turken nog met recht een asiel procedure aanvragen: ik ben po de vlucht voor Erdo... Leuk man.

BBRDWR | 24-07-18 | 14:03

tijd dat het asielverdrag flink wordt herzien.. als half Turkije op de stoep staat met 'we vinden Erdogan niet lief' krijgen we hier het gevecht met de pro en anti erdogan leden.

fikkieblijf! | 24-07-18 | 14:00 | 1

Die is er al. Hier wonen diehard Turken en een groep Koerden. Zoals bekend, gaan die niet hand in hand door een deur. De bedoeling van Erdogan is het zuiveren van zuidoost Turkije. Daar wonen ongeveer 15 miljoen Koerden. Die gaan er of aan, of ze gaan verdreven worden. Een aanzienlijk deel gaat Europa binnentrekken. Het zijn immers onze moderne KNIL soldaten. De hoos van Turken is een reactie op wat gaat komen. Trap er niet in, want hier leven we in rust en vrede. Laat hun gevecht niet ons gevecht worden.

lokoolokie | 24-07-18 | 17:02

www.zerohedge.com/news/2018-07-24/cha...

erdogan bepaalt inmiddels alles in het land. geliefd doelwit van zijn tirades zijn "valutaspeculanten", terwijl niemand en zijn moeder nog turkse lira wil hebben. Omdat Erdogan alles beter weet, heeft hij nu besloten de rente niet te verhogen.

Met een derderangs dictator als Erdogan staat Turkije nog veel slechts te wachten.

Glasgow Argus | 24-07-18 | 14:00 | 2

Hij is eerlijk gekozen en als de economie inelkaar pleurt zijn probleem
Shit is dat ze dan bij de EU aan kloppen om het gat te vullen NL gaat betalen

Jacktheflipper | 24-07-18 | 14:06

Nou ja, de rente is daar nu reeds 17.75 %. De Forex markt is niet onder de indruk van het geblaf van erdolf. Nog wat rating downgrades , en dan op naar CCC, junk status. Binnen 2 jaar default, en dan is het zwaaien naar Erdolfje.

Chemokar | 24-07-18 | 14:08

(terecht) vluchten voor dat regime, wat trouwens op de nominatie staat zich bij de eu te voegen, om er dan achter te komen dat met den sleepwet alle gegevens over je persoontje gedeeld gaan worden met erdo, zodat zijn grijze wolfjes je leven hier, of je niet gevluchte dierbaren aldaar, verder kunnen verzieken.

NerdAlert | 24-07-18 | 13:57

Turkije komt niet bij de EU maar het Turkse volk wel.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 13:57

En er zullen er nog velen volgen.. Ongemerkt, zoals in de jaren '80. Dat dan weer wel.

Ommezwaai | 24-07-18 | 13:55

Het probleem is natuurlijk dat de meeste niet zullen integreren.

Turkije komt op de eerste plaats bij deze migranten (daar ligt hun hart) ; dan komt vaak de islam en daar ver achteraan komt pas Nederland.

Kaskensj | 24-07-18 | 13:55 | 1

Andersom. Eerst de islam, daarna het thuisland. Meer zit er niet in.

lokoolokie | 24-07-18 | 17:40

Maar asiel aanvragen is dus asiel krijgen? Wie komt mag blijven in de EU.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 13:53

Ik las nare-reizigers.

Croxifoxio | 24-07-18 | 13:52

asiel aanvragen in west europa is een heel rationeel bedacht van deze Turken. De thuiseconomie staat op instorten en de alleenheerschappij van Erdogan gaat het land heel snel in de richting van een hyperinflatie sturen.

Heersende beleggingstip is het inruilen van de zwakke lira voor een sterke euro, of beter nog us dollar, goud of zilver gedekt en shorten van alles wat Turks is. Tot na de komende burgeroorlog of de vlucht naar voren in de vorm van een aanval op griekenland, cyprus en israel.

en daarna mag het cbs nog eens tellen, hoeveel turken naar west europa stromen. meer dan we er kunnen herbergen, zoveel is duidelijk.

Glasgow Argus | 24-07-18 | 13:51

Turken in Nederland stemmen in meerderheid op Erdogan. Best vreemd dat voor Erdogan vluchtende Turken dan in Nederland asiel aanvragen. Huiskamervraag, wat wordt er hier (niet) geimporteerd?

padbuffel | 24-07-18 | 13:50 | 1

oorlog.. tussen de Turken.. hier!

fikkieblijf! | 24-07-18 | 14:02

Als Turk zou ik dat ook doen. Altijd lekker weer, moskeeën overal onder handbereik en levenslange uitkering, gezondheidszorg en huisvesting compleet met inrichting.

donkeyman | 24-07-18 | 13:49

Zolang er Nederlanders voor een paar Euro daar op vakantie gaan hoeven wij geen Turken op te nemen. Dan is het daar veilig, leuk en gezellig en wonen er alleen maar aardige mensen. Gv€d?4:-8!!?

Normpje | 24-07-18 | 13:46

Trouwens, die Ozil wel eens gezien als het Duits volkslied werd gespeeld ? Je hoorde hem al denken. Ik wil geen Duitser zijn, ik ben Turk. Net als die zogenaamde voetbal-Mocro's, die als Nederlander moest doorgaan. Zij hebben niets met het westen. Nu niet, nooit niet. Voor hen geldt alleen de islam.
Op radio1 meldde zo'n politiek-correcte: "Tijdens het WK waren alle Nederlanders voor Marokko". Of we dat even met z'n allen wilde geloven. Steeds meer merk je dat wij niets met deze moslims willen hebben. Uitsluitend zij, die er een verdienmodel op los laten en BN-ertje s die het in hun broek doen om geen zendtijd te verliezen blijven wanhopig de andere kans op kijken.

Kamervraag | 24-07-18 | 13:46 | 2

"Alle Nederlanders waren voor Marokko". Nou, wat ik gehoord heb waren de meeste Nederlanders voor Kroatië inclusief deze.

Ruud Hazes56616330 | 24-07-18 | 14:45

De NPO had ingezet op een "alle Menschen werden Brueder all-inclusive multicultifeestje". helaas hebben de Marokkaantjes dat weer eens voor ons verpest ( en deze keer niet eens opzettelijk ). Tekenend trouwens weer hoe zij als vrijwel enigen ( samen met de Tunesiers ) agressief werden op beslissingen van de VAR inn hun nadeel. De rest van de landen accepteerden hetb gewoon maar ja, Halnemaniakken die door Kuffar worden aangesproken he, dat gaat niet worden geaccepteerd, zit gewoon in dat rotvolk ingebakken.

Graaisnaaiert | 24-07-18 | 15:21

Komen even uitkeringen en toeslagen regelen.
Die krijgen ze dan levenslang op hun rekening uitgekeerd terwijl ze op termijn stiekem weer de wijk nemen. Leven daar dan als vorst.

B0bBer | 24-07-18 | 13:44

Woonruimte zat.

Baron Clappique | 24-07-18 | 13:42 | 1

Precies plek zat en als er géén plek is wordt er direct iets voor je geregeld.

lacucaracha | 24-07-18 | 13:50

Om aan te kloppen bij het Gemeentelijke bijstands-loket, UWV, zorgverzekering en vanuit hier op oom Erdogan te stemmen.

Ervaringsdeskundige | 24-07-18 | 13:41

Zit er niet op te wachten, op nieuw volk uit de Halvemaangordel. Laten we eerst maar eens proberen dat wat er nu al is aangepast & ingepast te krijgen ( en natuurlijk terug zo snel het kan als ze hier aan het subsidieinfuus liggen ). Kostenposten die rondhangen worden vervelend, namelijk, en daar zit geen normaal mens op te wachten.

Graaisnaaiert | 24-07-18 | 13:41 | 1

Eerst dacht ik, misschien is ruilen wat. Wat erdo turken voor deze vluchtturken. Maar bij nader inzien.. het blijft inderdaad halvemaangordel en we hebben een groot halvemaangordel probleem.
Hoop wel dat in bepaalde kringen mensen zich eens hardop gaan afvragen (en benoemen) waarom bepaalde turken daar weg willen..

letopuwzaak | 24-07-18 | 14:00

.. een economie die centraal geleid wordt door een strenge Erdogan kan wel wat geld gebruiken uit de koloniën om zichzelf staande te houden.

Jan Passant mk2 | 24-07-18 | 13:40 | 1

Die schoonzoon en zijn zoon Bilal zullen er niet tussen zitten. Net zo min als de lieftallige vrouw van Recep, die heeft het maar druk met het verzamelen van ziekenhuizen en privéklinieken.
Ja, de familie Erdogan zorgt goed voor zichzelf, terwijl de Turkse economie door het putje gaat. De ongeletterde en diepgelovige plattelandsbevolking blijft toch wel op deze integere democraat stemmen.

Pelforth | 24-07-18 | 13:44

Maar goed. De prangende vraag blijft wanneer gaan we het asielbeleid weer voeren voor waar het voor bedoelt is?

Hint het is niet om de ellende van de wereld te stoppen maar om intellectuelen een veilig thuis te geven en indien wanneer mogelijk huiswaarts te sturen. Niet om allemaal volk met 2,000 € op de bankrekening binnen te halen. Met al die miljarden kunnen we alle Jantjes met de korte achternaam in de regio opvangen en veel betere omstandigheden ritselen. Het huidige asielbeleid is niet alleen misdadig naar de nieuwkomers en orginele bevolking maar ook naar de achterblijvers. Ik snap werkelijk niet dat iemand zich "links" durft te noemen en anders durft te beweren.

Voor elke randdebiel uit Somalië die hier nooit een baan gaat vinden of een fatsoenlijk leven gaat bouwen kan je in de regio 100-500 mensen voorzien van behuizing, scholing, voedsel en water, gezondheidszorg enzovoort. Dat is pas slecht. En al die vluchtelingen managers hoeven echt niet bang te zijn voor hun baantjes. Ook dat kan daar opgelost worden.

De Koreaanse Slet | 24-07-18 | 13:39 | 15

atheïstisch stemvee | 24-07-18 | 14:12

VVDers doen ook vaak wat. Alhoewel ik zeker open sta voor kritiek op het huidige beleid en sterker zelf erg kritisch ben op bepaalde zaken.

De Koreaanse Slet | 24-07-18 | 14:16

Dat assielbeleid is inderdaad gemaakt voor die enkele sovjet dissident die over de muur kwam zetten. Niet voor duizenden uitkeringskolonisten.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 15:08

Ayatholla_Buttbanger
Dit asielbeleid is gemaakt vanuit schuldgevoel omdat NL voor de oorlog Joden rustig terugstuurde naar Duitsland of ze opving in kampen (Westerbork bv). Het is een continu zoeken naar wat redelijk is. Helaas kun je vanuit een ivoren moraaltoren elke inhoudelijke discussie hierover eenvoudig doodslaan met een Godwin. Sad.

atheïstisch stemvee | 24-07-18 | 15:45
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik neem aan dat die assielzoeker het wat slimmere deel van de populatie is, dat het niet zo met Erdogan opheeft?
In tegenstelling tot die achterlijke uitkeringskolonisten uit de bergen van Anatolie die we tot nu toe hebben mogen verwelkomen.
Dan zijn ze onder voorbehoud welkom., mits ze die schijtgodsdienst ook afzweren. Anders mogen ze lekker in SA assiel aanvragen.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 13:39

Kan me inderdaad wel voorstellen dat er meer Turkse asielzoekers zijn. Zo hadden we laatst nog dat incident met die Russische asielzoeker. Met een beetje pech mogen we over een aantal jaren Amerikaanse asielzoekers ontvangen.

De Koreaanse Slet | 24-07-18 | 13:31

Je is echt een topdeal die we hebben gesloten met Turkije.

lacucaracha | 24-07-18 | 13:31

lacucaracha | 24-07-18 | 13:31 |
Een deal sluiten met Turken, dat is wel het domste wat je kunt doen. Maar ja, maak de EU dat maar eens wijs.

Wasbakplasser | 24-07-18 | 13:35

Ebru Umar heeft dus een aanzuigende werking.

DrumPiet | 24-07-18 | 13:24 | 1

LOL Column vertalen in Turks. Eenieder die dit aanspreekt is welkom alsook ingeburgerd.

atheïstisch stemvee | 24-07-18 | 13:26

Ik ken er een paar.
Dit keer zijn het vooral mensen met kennis en werklust die zich niet naar een dictator willen voegen.
Geen probleem mee.

laatmaargaan | 24-07-18 | 13:24

Voor de zekerheid die Turkse asielzoekers extra doorlichten. Het zou mij niets verbazen als het gewoon om kansloze Syriërs gaat met een Turks paspoort. Dat er tussen de asielzoekers ook Turken aanwezig zijn met een APK achtergrond zou mij ook niets verbazen.

Wasbakplasser | 24-07-18 | 13:23 | 4

De meesten komen geeneens door de APK keuring.

ChatBot | 24-07-18 | 14:05

Ai, ik bedoel de AK partij.. :) Ik geef gewoon de warmte de schuld. :P

Wasbakplasser | 24-07-18 | 17:34

Wasbakplasser | 24-07-18 | 17:34 Lol @ APK achtergrond.

EA 827 | 24-07-18 | 18:13
▼ 1 antwoord verborgen

Trap er niet in, het is het paard van Troje!

Rest In Privacy | 24-07-18 | 13:23 | 2

Zijn al meerdere paarden hier hoor mocht je het gemist hebben .....

Daddy1968 | 24-07-18 | 13:31

Troje (Truva) ligt in Turkije. Ze hebben daar het paard weer opgelapt - Grieken eruit, Turken erin.

piloot47 | 24-07-18 | 14:03

Zolang ze werken en geen overlast veroorzaken dan prima.

Alleycat | 24-07-18 | 13:19 | 1

We hebben helemaal geen migranten uit Turkije nodig die komen wel uit Oost-Europa. Die passen ook een stuk beter bij ons.

lacucaracha | 24-07-18 | 13:39

Als die vriendelijke bakkers dan maar croissantjes bakken...

OverdaanDerOnderheid | 24-07-18 | 13:17 | 1

Alleen hele grote ronde...

Ries13 | 24-07-18 | 13:22

Als we tot in de eeuwigheid kunnen tekenen voor max 330 per kwartaal, zijn we spekkoper. Waar kan het kruisje?

de Voorzittert | 24-07-18 | 13:17 | 4

Voor álle asielzoekers: ja!. Maar dit betreft alleen Turken die onderdeel van de EU willen worden/vluchten voor Turkije dat onderdeel van de EU wil worden. Toppie!

Winter_is_coming | 24-07-18 | 13:22

Is toch netto zo'n 33000 per 25 jaar exclusief kinderen. Zet dat kruisje maar even niet.

BozePaarseMan | 24-07-18 | 13:23

Die 330 zijn extra, bovenop degenen die al kwamen.

Peter_K | 24-07-18 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan mij vergissen maar met een groot aantal Erdogan aanhangers lijkt NL niet de meest veilige vluchtplek.

BozePaarseMan | 24-07-18 | 13:16

Het gaat druk worden in Oost- Europa.

Mark_D_NL | 24-07-18 | 13:15

Guttegut 145 Turken extra in het tweede kwartaal.
Beman de reddingsvlotten, vrouwen en kinderen eerst.
Wat een hysterie LOL

Berbaar | 24-07-18 | 13:15 | 4

Jonge gezonde mannen toch eerst?

BozePaarseMan | 24-07-18 | 13:19

@Berbaar
Het feit dat Turken asiel aanvragen ( = hun thuisland ontvluchtten) zegt toch wel iets over het land?
Net als de 3e en 4e generatie Neder-turken die hier geboren zijn uit Neder-turken die hier geboren zijn, die.. etc. .. MAAR zich nog steeds Turk voelen en derhalve de NL-taal ook maar matig beheersen.
Kwalijker nog, die zich niet lijken te realiseren dat hun (over)grootouders ook als (economisch) vluchteling naar Nederland kwamen...

Joost2B | 24-07-18 | 13:25

Joost2B | 24-07-18 | 13:25 |
Dat zegt meer iets over Nederland. Dat het mogelijk is.

TheseDays00 | 24-07-18 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Acidbrain | 24-07-18 | 13:14

Ah, 3 jaar ná de ongebreidelde/ongecontroleerde instroom van allerhande migranten en/of uitvreters heeft het Centraal Bureau voor Staatspropaganda de juiste statistische methode gevonden om de nadruk te leggen op een land dat toevállig binnenkort bij de EU wil horen. Wat een feest weer!

Mensdier | 24-07-18 | 13:14

Voor iedere Turk die hierheen komt omdat hij niet met Erdogan door één deur kan, er twee die kant opsturen die hier op hem gestemd hebben.

Bertorelli | 24-07-18 | 13:13 | 1

Zo'n uitwisselingsprogramma kan de maatschappij alleen maar ten goede komen.

Pelforth | 24-07-18 | 13:48

Nu maar hopen dat hun kinderen en kleinkinderen later nog weten waarom ze in Nederland wonen i.p.v. Turkije, als ze voorovergebogen zoeken naar #TeamVleermuis op het racistische stembiljet van dit racistische land.

atheïstisch stemvee | 24-07-18 | 13:13

persoonlijke noot; Ik heb een duitse vrouw (jawohl) Als het bij haar familie over politiek gaat en ik zegt ook maar iets nuchters en/of feiten tegen Merkel,.. dan wordt ik meteen overschreeuwd en weggewuifd. Niet voor feiten of rede vatbaar.. ik kom er dan ook niet graag.. of ik vermijd dit soort geklets. Bij erdogan-berichten denk ik hieraan.. tussen mensen zitten die je niet willen horen... vingers in de oren lalalaala. Behoorlijk frustrerend. Gelukkig is er geen stijl en reaguurders die me nu in de pan gaan hakken ofzo..

horsteknots | 24-07-18 | 13:12 | 3

Is een cult familie systeem. Ieder moet dezelfde waarheid aanhangen anders is er iets mis met je. Net als de kerk.

Alleycat | 24-07-18 | 13:22

Als ze lekker kan koken is er niks aan de hand.

HoerieHarry | 24-07-18 | 13:23

HoerieHarry Dat kan ze zeker! en andere zaken...

horsteknots | 24-07-18 | 13:27

Wat is er mis met Bulgarije?
Oh ja, geen sociale voorzieningen en ze haten moslims...

HoerieHarry | 24-07-18 | 13:12 | 1

Wel raar als je vlucht naar het land waar de grootste fans van Erdogan zitten.

Deflatiemonster | 24-07-18 | 13:11

De grootste rede is dat goudzoekers uit Afrika en het MiddenOosten in Turkije een paspoort krijgen en daardoor vrij de EU in kunnen. Veel van die migranten zijn dus nep-Turken.

Premier Trutte | 24-07-18 | 13:09 | 1

Een Nurk dus...

Ries13 | 24-07-18 | 13:20

Mark riep "wij zijn met meer".
Fake news volgens mij.

marcoplarco | 24-07-18 | 13:08

Als ik een land en/of een continent zou willen overnemen zou ik het ook zo doen. Nederlanders hebben zich jarenlang in slaap laten sussen en binnenkort komt de islamitische aap uit de mouw.

Bennie Boos | 24-07-18 | 13:07

En dan vervolgens hier lopen zwaaien met die turkse vlaggen waar ik mijn reedt mee afveeg. Koekoek!

Vout | 24-07-18 | 13:06

We blijven de narigheid importeren. Snel nadert de afgrond. We donderen er samen in met alle buitenlanders.

Pislinq | 24-07-18 | 13:06 | 1

Ach laten we alle zielige negers en ontevreden noord afrikanen naar Europa halen. Gaan wij allemaal naar Zuid-Afrika emn Mozambique. Kijken waar de nieuwe Europeanen over 27 jaar heen willen

Cashforce1 | 24-07-18 | 13:33

Dus de zielige turken die vluchten voor het regime komen naar hier waar de ware diehard erdopummels wonen. Veel succes, genoeg landgenoten die je bedreigen, onder druk zetten etc.

horsteknots | 24-07-18 | 13:05

Als de machtsgreep van Erdogan de reden is verwacht ik bij de volgende Turkse verkiezingen vanuit de dependance in Nederland een erg lage steun voor Erdogan. Toch..?

koeberg | 24-07-18 | 13:05 | 1

Volgende verkiezingen,... worden die nog gehouden denk je?

miko | 24-07-18 | 13:58

Anders inteelt hahahah

rein9576 | 24-07-18 | 13:05 | 1

Scherp. Grote blij.

Rest In Privacy | 24-07-18 | 13:56

Meer meer meer meer voor de werkverschaffing alleen al. Cynisme uit.

Slough | 24-07-18 | 13:04

Iedere islamiet is er één te veel...

Jahowiseffe | 24-07-18 | 13:03

Waarom gaan die moffen niet naar Duitsland?

RickTheDick | 24-07-18 | 13:02 | 1

De echte hoogopgeleide mof is al aan het pakken richting Balkan.

rein9576 | 24-07-18 | 13:06
-weggejorist-
Bakito | 24-07-18 | 13:01 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik las: "Asielzoekers en narigheid met Turkse nationaliteit..."

Bakkeleures | 24-07-18 | 13:01 | 1

Ah,
Ik was dus niet de enige...

Wijze uit het Oosten | 24-07-18 | 13:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland