Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Te koop in Amsterdam. 17m2 voor 200.000,-

MAAR DAN HEB JE OOK NIKS

Hallo hoekbank. Wat zijn we aan het doen?

Nou, dit was het alweer

U dacht dat het niet gekker kon op de overhitte huizenmarkt in 020. Maar het kan dus nog gekker op de overkokende Amsterdamse woonhel. De oranje/vvd vastgoedmaffia in Shithole City heeft nu een UNIEKE 'studio' in de aanbieding. Liefst 17 vierkante meter aan de gracht voor maar slechts TWEEHONDERDDUIZEND eurietjes. Plusminus 12K de vierkante meter. Maar dan heb je ook wat! Een nieuwe burgemeester bijvoorbeeld, drie liquidaties per week, wildpissende Britten overal en een hashwalm van hier tot Tokyo! Geen slaapkamer, dus gaarne iedere avond buiten de deur recreëren. Koop dan! (Of neem anders deze, in pittoresk Groningen.)

LOLOLOL

mirror

Reaguursels

Inloggen

Ik vind de aankondiging op Funda "Wilt U net als Anne Frank in een kast van een huis wonen" dus echt niet kunnen.

skoftig | 15-07-18 | 10:10

Inloopkast dit hok.

pennestront | 15-07-18 | 09:17

Ik stel me zo een feestje voor waarbij er ff eentje op dat pleetje de remanenties van een copieuze peulvruchtenmaaltijd in mercaptanen zit te om(w)olken.

Net op het punt dat jij de in de quinoa gedipte broccolies in het frituurmandje legt, gaat die deur achter je open....

JdelaT | 15-07-18 | 08:29

Dat betaal je omgerekend hier in Honmachi - Osaka ook. Maar dan zonder wietwalm, geen tot nauwelijks criminaliteit en uitstekend functionerende openbare voorzieningen en services, inclusief airco overigens

litebyte | 15-07-18 | 01:07

om eerlijk te zijn.. als ik de poen had had ik m gisteren al gekocht en dan contact gezocht met Sumatrakade 1003 of eoa COA, mooi dieltje gemaakt want perfecte plek voor onze nieuwe tandartsen om te integreren..... kijk dat gun ik die provincie nu wel....

Y&T | 14-07-18 | 23:18

Ik woon in Polen, klein stadje in het westen, vlakbij Frankfurt Oder. Je kunt Polen een and voor paupers noemen maar ik woon liever hier dan in NL, laat staan de afvoerput van NL - A'dam. In mijn boerengat in PL heb ik voor 180 k euro (omgerekend) een landgoed 90x120 meter tuin, 6 kamers, een binnenzwembad onder het huis en een grote ruimte/bar/opslag, meer dan 100 meter naar de dichtsbijzijnde buur, vrij uitzicht van zo'n 5 km, garage voor 4 auto's, saune, oangerie/serre, airco, twee badkamers. En natuurlijk 0 euro hypotheek. Mijn medeleven heeft ieder van jullie. Elke dag opnieuw.

MrPolska | 14-07-18 | 22:51

ja , je moet toch ruimte hebben voor je planten....

Y&T | 14-07-18 | 22:54

Nee, dat wil ik niet. Dan moet ik namelijk iedere keer van mijn zolder af. Ten eerste om naar buiten te gaan en om dan vervolgens een uur met de auto (die je niet kunt betalen met reaguren, dus maak daar maar een paar uur fietsen van) om iets te zien wat normaal door het zolderraam heen kan. Ten derde kun je niet meer klagen over moslims, waardoor je alleen nog maar over vage complottheorieën tegen de katholieke kerk kunt reaguren.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 00:53
-weggejorist-
hotmint | 14-07-18 | 21:30

Respect voor de persoon die zo'n positief wervend verhaal kon schrijven over dit kamertje. "U komt niets tekort" lijkt mij een wat voorbarige uitspraak aangezien het je daar qua hetgeen een woning normaliter heeft, bij deze woning juist ontbreekt zoals kamers enzo.

devil13 | 14-07-18 | 20:53

Een kennis van mij heeft een baan in New York aangenomen... 6000 Dollar per maand huur voor een klein appartementje.. Weliswaar betaald door z'n baas .maar toch?
Ook al is het in verhouding een klein stadje,Amsterdam behoort nu eenmaal tot de wereldsteden en daar hangt wat wonen betreft een prijskaartje aan vast. Dat heeft niets met links of rechts te maken maar is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Loebas | 14-07-18 | 20:52

Ik vind de plaatsing van de wasmachine en droger niet ideaal.
Nee dan kijk ik wel ergens anders.

Memek | 14-07-18 | 20:24

Knettergek. In Rotterdam zie je ook dit soort onzin. Van die zweverige blanke Nederlanders die voormalige arbeiderswoningen kopen voor de hoofdprijs, omdat het lekker 'karakteristiek' is en het is dicht bij het centrum.

Die mensen zijn zwaar gestoord. Die huizen waren +100 jaar geleden gebouwd voor de armste mensen, dus het moest snel en goedkoop. Ik heb sociale huurwoningen van dit soort type gezien waarvan de muren al scheef stonden. Bovendien zijn de straten smal, heb je parkeerproblemen en zit je tussen het kansenvolk.

Erno-NL | 14-07-18 | 20:19

Een mooi studentenhokje... Koop het voor je studerende zoon of dochter en doe het na een paar jaar met winst weer van de hand. Een vriend van mij heeft hetzelfde gedaan voor zijn zoon ... Beter dan honderden Euri's per maand dokken voor een crapuul als huisjesmelker Bernard jr.

Loebas | 14-07-18 | 20:00

En 126€ servicekosten.. voor wat dan?!

dutch bikkel | 14-07-18 | 18:33

Wat ik aan dit soort 'woningen' niet prettig vind is dat het toilet zo'n matige akoestiek heeft.
Daarom zou ik zo'n huis niet kopen.
Voor de rest is het natuurlijk een koopje.................................

Memek | 14-07-18 | 18:37

Voldoet niet aan het Bouwbesluit, toilet en badkamer mogen niet uitkomen in de keuken, er moet een gesloten hal tussen zijn!

Ikbeneenzelfbouwer | 14-07-18 | 18:25

Het is al gebouwd.

Ggroengras | 14-07-18 | 21:44

Ik woon in A'dam, het huis is op 2e verdieping (trappen lopen), 3 kamers. Huis is van mijn vriendin. Geen vrij uitzicht, een horizon van ca. 10 meter, en Amsterdam leeft 7 x 24.
Vooroorlogs, houten vloeren, zeer matig geluid/warmte/kou geïsoleerd. Technisch gas/electra behoorlijk verouderd, en ruimtelijk indelen bestond nog niet. Parkeren moeizaam en niet gratis. Alles is daar sowieso duurder. Voor dat soort huizen vraagt men meer dan 6,5 ton.
Mijn dochter woont in Malden, heeft een modern huis in rij van 275 mille. Vijf kamers, een tuin van 20 meter diep, met overdekt terras, vijver, 2 stenen bergingen. Vijf meter voortuin. Een garage en alles op eigen grond.
Gratis parkeren; veel rust en groene omgeving.
En dan 2 ton voor een bezemkast betalen.

Memek | 14-07-18 | 18:02

Wat vroeger dus eigenlijk alleen een slaapkamer of opslagruimte was is nu een heel huis? Die mensen van de VOC leefde best ruim? (Oh nee in het ruim zaten slaven)

brie-de-penis | 14-07-18 | 17:12

Hoezo Energielabel niet verplicht !?

Dirk_Dickerdack | 14-07-18 | 16:44

Ik heb er echt geen beeld bij waarom mensen in amsterdam willen wonen, gewoon niet.

Ongeblustekalk | 14-07-18 | 16:37

Noem je dit wonen? Ophokken bedoel je.

Dirk_Dickerdack | 14-07-18 | 16:45

Die echte Amsterdammers hebben anders altijd massaal PvdA gestemd, en plukken daar nu de vruchten van.

obominotie | 14-07-18 | 14:00 | favorietblock
Ja een hoop hebben te lang doorgegaan met stemmen op die nare partij maar het huidige beleid is veel meer Demofoben666, Vereniging Van Dieven en Groen(s)Links beleid. PvdA wordt politiek gezien gedecimeerd de afgelopen verkiezingen, al zijn de (top)ambtenaren en semi-overheden nog altijd doorspekt met PvdAers (je komt maar niet van ze af).

Als ik aan de traditionele Amsterdamse PvdA denk, dan denk ik aan Jan Schaefer. Toch echt heel anders dan gesjeesde carrière politici als Penthouse, Orwellongren, Marx Rutte, Dijkmof, Jessias, Halalsema of zelfs huidige PvdAers van Didi Samsam, Lolo Asscher en Spektrui. Het lijkt er niet eens op.

Ik kan tenminste nog begrijpen waarom Amsterdammers op een Schaefer zouden stemmen. En ik denk dat de overgebleven Amsterdammers dat ook wel weten en aanvoelen. Vandaar dat waar de hoogste concentraties Amsterdammers nog wonen in de stad (en ja ze zijn niet allemaal verdwenen), er FvD en PVV wordt gestemd.

Alleen we zijn tegenwoordig dik in de minderheid, weggedrukt door provincialen uit binnen- en buitenland, toeristen en expats. En dan krijg je je dus Fapke en de beroepsklagers van KRENK/BIJna.

Graaf_van_Hogendorp | 14-07-18 | 15:50

Het is maar goed dat ik dit reaguursel niet op mijn Microschoft Windhoos laptop heb zitten lezen. Dan had ik 'm helemaal niet getrokken.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 01:07

De deur van het schijthuis komt direct uit in de keuken met open verbinding naar de woonkamer. Het lijkt op een overtreding van de geldende bouwvoorschriften.

netniet | 14-07-18 | 15:22

ik krijg het al benauwd als ik naar die fotos kijk.

Henk de Vries2074 | 14-07-18 | 14:58

Voor dat geld krijg je er toch wel een parkeerplaats bij, mag ik hopen.

Guido | 14-07-18 | 14:38

Buiten de Ring, is nog wel even lopen.

Papa Jones | 14-07-18 | 16:04

Ik vrees dat het of is, niet en.

001_Mills | 15-07-18 | 03:46

Al eerder gezegd: bij 2% is het 4k per jaar, 330 euro per maand, komt nog wel 120 euro servicekosten bij, maar dan bespaar je her en der ook wat mee (verzekeringen en zeau). Stookkosten zullen wel meevallen zo geplet tussen al die andere woonlagen. Maar daarvoor kun je je studentendochter wel in het centrum van Amsterdam laten resideren, in plaats van de 'opkomende buurten'. Je hebt een risico dat het over vijf jaar nog maar 150k waard is, maar dan nog heeft je dochter goedkoop, veilig en op een leuke plek gewoond. En over vijf jaar kun je het alsnog verhuren aan iemand anders mocht de mogelijke verkoopprijs niet meewerken.

Wat ik wil zeggen: ik snap het wel, hoe belachelijk hoog de prijs ook is. Maar het is de rente hè...

MemeMagieIsEcht | 14-07-18 | 14:37

Die 4k van je is alleen de rente, nul aflossing. Daar gaat je sommetje.

Timide_Aso | 14-07-18 | 15:34

Timide_Aso | 14-07-18 | 15:34
Meeste mensen lossen bij het betalen van huurpenningen ook weinig af hoor. Sommetje staat nog prima. Een dergelijk huurobject doet makkelijk 800 piek per maand. En dan deel je alles.

Om het sommetje af te maken:
- Je geeft een ton gratis gratis aan je dochter (de jubelton)
- De andere ton leen je aan je dochter (rente scheldt je uiteraard kwijt, je bent immers haar vader)
- Dit bespaart je al een ton x 1,2% box 3-heffing (of meer tegenwoordig) = 1200 euri. Aflossing scheld je ook kwijt (je mag nogal wat schenken per jaar, iets van 6k, blijf je ruim onder)
- De maandlasten zijn ipv zeg 850 euro 450 euro per maand, dat bespaart je 400 x 12 is 4.800 euro per jaar

Netto kost dit je, inclusief servicekosten, 5400 euro per jaar - die 1200 euro box 3 is 4200 / 12 = 350 euro per maand. In de tussentijd bouwt je dochter wat vermogen op (die jubelton + de aflossing die je kwijt scheldt).

Alternatief is of 850 euro per maand daar huren, of voor 350 euro ergens in Nieuw-West gaan zitten.

Ik zeg niet dat het verstandig is, maar door de lage rente (op de bank) + box 3-heffing, hoeft dit niet eens een compleet achterlijk idee te zijn. Je moet wel wat euri hebben natuurlijk, maar het is de Prinsengracht, geen Purmerend.

MemeMagieIsEcht | 14-07-18 | 15:46

Dan reken je de 60 dagen a minimaal 150 euro per nacht nog niet mee, terwijl juist deze plek uitstekend geschikt is voor B&B.
Moet je wel twee maanden op vakantie willen, maar dan woon je praktisch gratis.

001_Mills | 15-07-18 | 03:50

Mooi stekkie voor een speknek om z'n stagiaire aan te douwen, kan mooi tegen het keukenblok. Daarna even onder de douche het zweet des aanschijns afspoelen en dan nog even afpilsen op het terras om de hoek. Wijntje voor mevrouw en hoppa terug naar kantoor of moeder de vrouw. Goed gedaan, pik!

TheOneWhoKnocks | 14-07-18 | 14:17

Op een of andere vreemde manier, zie ik ineens een bezweet hoofd van matthijs van Nieuwkerk, bezig achterop een dwdd stagiare op die hoekbank.

Gemsenherder | 14-07-18 | 14:33

Precies dit, die tienermeiden en/of begin 20 van tegenwoordig laten zich rustig uitwonen door stapels vol bejaarden met een zak geld die dan dit soort locaties kopen. Pauw of hoe die ook heet claimde er zelf al meer dan 200 te hebben gehad en dat was nog een paar jaar terug, Maxim is ook lekker bezig en zelfs die gast van D66 lukt het schijnbaar. De leidster van de SP dook ook al met de omroep Max bejaarde in bed. Wat Femke allemaal uitgespookt heeft in haar oude mercedes wil ik niet weten en het wordt waarschijnlijk alleen maar nog erger. De tweede hippietijd is aangebroken, verder, kom er maar in illegale negers!

Leukautootje | 14-07-18 | 15:03

Leukautootje | 14-07-18 | 15:03

Je vergeet Henk Bleker (CDA). Gast heeft gewoon een chickie geregeld die 31 jaar jonger is.... ook nog eens zwanger geschopt. Het meest verbazende is niet eens zijn leeftijd maar zijn uiterlijk die hij totaal niet mee heeft. Zo zie je maar weer: heb je poen dan kan je alle meisjes doen.

koter | 14-07-18 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ingericht door een vrouw, bankstel staat onhandig voor de televisie.

Gemsenherder | 14-07-18 | 14:10

Dat bankstel wordt gebruikt voor hele andere dingen, die tv is waarschijnlijk zo'n neppe die je ook bij de meubelboer ziet.

TheOneWhoKnocks | 14-07-18 | 14:18

Hm..nu u het zegt...zie inderdaad geen snoer naar stopcontact, dat gezegd hebbende..zie uberhaupt geen stopcontact, ja boven het aanrecht.
Vraag me af waar je de computer kan aansluiten in die woning.

Gemsenherder | 14-07-18 | 14:25

Ach het redement op zit soort hokjes is wel leuk, we zijn gewoon jaloers op de verkoper die zich nu een slag in de rondte lacht

Peildatum WOZ-waarde
01-01-2017 159.000 euro
01-01-2016 144.000 euro
01-01-2015 120.500 euro

gummetjes | 14-07-18 | 14:00

Tja, kun je lekker winst maken.

Reagurend_Nijlpaard | 14-07-18 | 14:29

Open grenzen, gelukszoekers en arbeidsmigranten die ook steeds vaker in huizen wonen en niet in stacaravans. De woningschaarste is hierdoor enorm toegomen. Bijna gratis geld lenen door al dat geld dat maandelijks bijgedrukt wordt, dat geld moet ergens heen en gaat naar de huizenmarkt en de beurs. Ben benieuwd wanneer het hele zooitje weer klapt en Jan met de Pet opdraait voor deze waanzin.

sprietatoom | 14-07-18 | 13:58

10 jaar na de crisis en we hebben er niks van geleerd. NADA.

rzer0 | 14-07-18 | 13:28

Jawel hoor. Wat ze geleerd hebben is als je maar genoeg hype creëert mensen de meest idiote dingen kopen voor de meest idiote prijzen. En na hen de zon vloed want dat komt paar hjaar later toch wel weer goed, kunnen ze het nog een keer doen.

Reagurend_Nijlpaard | 14-07-18 | 14:31

"De open keuken bevindt zich in dezelfde ruimte en is afgewerkt met witte hoogglans fronten. De keuken is compact, maar met een 2 pits inductiekookplaat en een koelkast een prima plek om uw kookkunsten ten tonele te brengen. "

Serieus, hoe krijg je 't uit je toetsenbord....

Tom Hagen | 14-07-18 | 13:19

Tis knap bedacht echt

Jacktheflipper | 14-07-18 | 14:03

Macaroni met Smac gaat prima op een tweepitter. Die koelkast is alleen voor het bier.

Papa Jones | 14-07-18 | 16:11

Ik zou gratis nog niet meer willen wonen in Islamsterdam. Niet alleen de woningmarkt is er ziek; zo'n beetje alles is er onderhand de vernieling in geholpen. Mijn condoleances aan de echte Amsterdammers, die ik wél hoog heb zitten!

benjeallanggek | 14-07-18 | 13:19

Die echte Amsterdammers hebben anders altijd massaal PvdA gestemd, en plukken daar nu de vruchten van.

obominotie | 14-07-18 | 14:00

Echte Amsterdammers zijn allang uit de stad verdwenen. Naar Almere Lelystad Purmerend Aalsmeer

Jacktheflipper | 14-07-18 | 14:05

Het past niet helemaal in het idee van een vrije markt, maar zou het een goed idee zijn om het investeren en speculeren op eerste levensbehoeften (water, energie, eten en een DAK BOVEN JE HOOFD) te verbieden? Want die zaken moeten voor iedereen financieel haalbaar blijven en het is ongezond als die prijs wordt opgedreven door investeerders.
Maak bijvoorbeeld een wet dat je per persoon niet meer dan 2 panden mag bezitten o.i.d.

Timide_Aso | 14-07-18 | 13:17

@marjen
Eens! Blijkbaar is er gewoon een markt voor masochisten die graag de hoofdprijs betalen om te kunnen 'wonen' in een bezemkast in een stad waar je als autochtoon tot de minderheid behoort, onder de duim van meesteres Femke.

benjeallanggek | 14-07-18 | 14:03

Daarom zeg ik ook "bijvoorbeeld 2". Mag ook 3 zijn, maar dat is wel echt de max. En "simpele idioten die niet gestudeerd hebben" hebben echt niet zomaar 3 huizen. Dat zijn mensen die al veel geld hebben (denk aan een prins Bernhard). Met geld kun je geld maken, maar dat gaat in dit geval ten koste van de huizenmarkt. De starter kan nauwelijks meer iets fatsoenlijks kopen. Tevens is dit slechts één oorzaak van de verziekte huizenmarkt. Het belachelijke beleid van de ECB moet ook snel stoppen.

Timide_Aso | 14-07-18 | 15:23

@marjen. Jij bekijkt het meer vanuit de verkoper. Ik meer vanuit de koper en de markt algemeen. Tuurlijk heb jij gelijk dat iedereen zijn huis voor de max wilt en mag verkopen. Helemaal logisch. Maar het is het zieke mechaniek er achter wat de prijzen zo ver op drijft. En dat heeft inderdaad OOK te maken met het feit dat (domme, hype-gevoelige) mensen blijkbaar bereid zijn deze belachelijke bedragen te betalen.

Timide_Aso | 14-07-18 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ook mooi hoe veel mensen kamers voor seks aanbieden . Zeer ziek, die markt.

zeertegendradig | 14-07-18 | 12:58

Dit gaat helemaal mis zometeen let maar op
Jonge generatie kan dus in een kartonnen box wonen en de babyboomers vullen hun zaken weer altijd hetzelfde

Haat-links | 14-07-18 | 15:20

Volgens @leukautootje 15.03 legen die babyboomers hun zakken alleen maar.

gestoptmetroken | 14-07-18 | 15:57

Voor 2 ton heb je hier in Brabant nog steeds een ruime doorzon woning met tuin. En aangezien de economie hier de motor van Nederland is en er duizenden vacatures open staan is het hier voor iedereen die een toekomst wil opbouwen goed toeven.

Trumme | 14-07-18 | 12:57

maar dat dialect he.. dat doet 't 'm

Y&T | 14-07-18 | 22:57

Plek zat daar. Zeker in Schijndel. Kun je zelfs nog pionieren als je wilt.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 01:08

Mooi peeskamertje. Mis alleen een bed of moet je het op die hoekbank doen?

postmodernismisdead | 14-07-18 | 12:54

Ja, zitting uittrekken. Heel zielig, een HAT eenheid, keuken en slaapkamer in een, hopelijk is er ergens een ontluchtingsgat.

Doe mij maar twee ! | 14-07-18 | 14:28

DE extra prijs opdrijven heb je te danken aan groenlinks der mogen geen koop woning gebouwd worden in Amsterdam dat is gewoon een groenlinks trucje om hun grachten huisjes flink duur te ver kopen.

gerrit5042 | 14-07-18 | 12:54

In andere landen waren Amsterdam en Rotterdam allang één stad geweest. We bouwen ontzettend compact in Nederland. Dat moet ook wel om het weidse landschap van al die stinkpolders te beschermen.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 01:10

Al kreeg ik het voor niets. Moet er niet aan denken om onder halasema in de hellhole te moeten wonen...

Bill le Koek | 14-07-18 | 12:47

Maar je wilt nog wel onder Halsema liggen dan ?

Doe mij maar twee ! | 14-07-18 | 14:29

Er gaat niets boven Groningen, dus ik kies Groningen. Het accent, dialect neem ik voor lief.

mercy | 14-07-18 | 12:47

Dialect grotendeels verdwenen ... de tijden veranderen ook daar . In de stad Groningen wordt voornamelijk Engels gesproken .. en natuurlijk arabierisch.

daytripper | 14-07-18 | 13:58

Voor 200K heb je hier:
Alleenstaand, ca 180m2
1 ha eigen grond
3 terrassen rondom het huis
1 Grange te gebruiken als garage
Zwembad 12x5 m
13% inkomsten belasting
Geen wegenbelasting
Jullie zijn gek.....

Pierre Lebon | 14-07-18 | 12:44

'Hier' is in Verweggistan, voormalig Oostblok... vlakbij Tsjernobyl...

Doe mij maar twee ! | 14-07-18 | 14:31

'Hier' is in Verweggistan, voormalig Oostblok... vlakbij Tsjernobyl...
Doe mij maar twee ! | 14-07-18 | 14:31

Mag toch hopen niet té dicht bij Tsjernobyl.
Tikje ongezond daar. U woont in Wit-Rusland?
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 14-07-18 | 15:35

Dat hier moet vast ergens zijn in een land zoals Servië of Estland. Alhoewel in Slochteren dit soort prijzen ook wel mogelijk zijn.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 01:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Als EU en dus Draghi in vijf jaar tijd 2x zoveel euro's op de markt flikkert moet je niet denken dat deze euro dezelfde waarde houdt.
Weer heel slim de beleggende en vastgoedhandelende elite, heeft weer de hardwerkende burger op de nullijn de crisis laten betalen.

gebrokenvleugel | 14-07-18 | 12:37

Open huis een idee?

IAKSAKKAK | 14-07-18 | 12:20

Stel dat er 3 mensen komen kijken dan moeten er 2 buiten wachten...

IAKSAKKAK | 14-07-18 | 12:21

Mooie prijs. Over 1 jaar verkoop je 't makkelijk voor 250K.

NV_2017 | 14-07-18 | 12:19

Of ze zakken naar een reële waarde en bent je zwaar de lul en loopt iedereen weer te janken. Aan alle onzin komt toch uiteindelijk een eind. Soort van natuurwet.

Jahowiseffe | 14-07-18 | 12:34

Hahaha.
Hij is leuk GeenSteil. Altijd lachen hier.
Een bezemkast voor 2 ton, je gelooft het niet.
Bij de makelaars zie je vooral "verkocht" bij alle aanbiedingen.
Het is wel vreemd, want de salarissen zijn nauwelijks gestegen - zeker als je prijsverhogingen van vaste lasten ervan aftrekt - en toch gaan mensen weer als een dolle aan het kopen. Rare ontwikkelingen. Zou men zich werkelijk laten regeren door de waan van de dag?

marjen | 14-07-18 | 12:14

salarissen klopt , maar geld lenen bijna graties . Dansen op de vulkaan ... en : niks geleerd.

daytripper | 14-07-18 | 14:02

Houd er ook even rekening mee dat er in drie dagen tijd ook 60+ bezichtigingen zijn geweest en hokje wss voor 270k wordt verkocht.

peterdh | 14-07-18 | 12:08

Klopt en zal het als airb&b op de markt komen. Met een opbrengst van €120 p/d 3 mnd per jaar is dat toch 10k. Woon je 9 mnd graties.

Trumme | 14-07-18 | 13:01

En met een hypotheek van 27 jaar heb je het compleet afgelost als je de inflatie niet meerekent.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 01:17

Pechtold zou het als neukhut nog niet gratis willen krijgen.

Maar het staat ongetwijfeld heel cool voor een bepaald slag mensen om tijdens een café-babbel te kunnen zeggen dat ze in Amsterdam wonen in een grachtenpand.

Dat je dat 2 ton voor over hebt zegt veel over je.

O.a. dat je goed bent in ruimte-management.

Scaramanga01 | 14-07-18 | 12:04

*dáár

Scaramanga01 | 14-07-18 | 12:04

De vraag blijft; is de kast groot genoeg om je slaapzak 's nachts in op te bergen...?

Air van Boven Dorens | 14-07-18 | 11:59

Waarom ben ik gejorist? Als ik zeg dat er geen uitzicht op de gracht is en dat mensen die dit kopen de huizenmarkt met zijn achterlijk hoge prijzen in stand houden heb ik toch niets verkeerd gezegd?
-edit kut emoticons-

RembrandtvanGogh | 14-07-18 | 11:59

Joris had zelf een oogje op dat pand denk ik...

Doe mij maar twee ! | 14-07-18 | 14:33

Misschien was het de manier waarop je het zei (ik citeer even mijn vrouw)

Papa Jones | 14-07-18 | 16:15

overkwam me onlangs ook... terwijl ik voor gs begrippen vrij fatsoenlijk ben.. komt misschien omdat iemand in zn boerka beledigd was en opgaf af bij gs dat ik erg gemeen ben, of dat iemand onbeschoft reageert op je bericht en dat ze dan de hele discussie sluiten..... ik noem maar wat...

Y&T | 14-07-18 | 23:00
▼ 1 antwoord verborgen

De gemiddelde asielzoeker/statushouder haalt hier natuurlijk wel zijn neus voor op. In de brochure stond dat je eenmaal aangekomen op de plek van bestemming (als je de juiste leugens hebt verteld) je wel wat beters te wachten staat.

JI-HAAT | 14-07-18 | 11:53

klopt, ik heb de miele niet zien staan.... het was toch all inclusive

gringo-brd | 14-07-18 | 13:11

Uitzicht is ook leuk. Op de brandtrap in de binnentuin.

Basil Fawlty | 14-07-18 | 11:50

Servicekosten 126 euro per maand? Dat is veel. Lekker verhuren op Airbnb.

EmilioEsteves | 14-07-18 | 11:49

@W_F : En waarom dan niet? VVE is verplicht.

Hopla! | 14-07-18 | 12:08

Verplicht? mijn huis heeft geen VVE en dus ook geen service kosten.

W_F | 14-07-18 | 12:24

@Hopla Sommige VvE's zijn van woningcorporaties. Dan mag jij dokken voor wat de woco's willen.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 01:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik woonde ooit op zoveel m2. Met twee buurmeisjes waar ik af en toe op mocht, soms tegelijk. Mooiste tijd van mijn leven. Vierkante meters zeggen niet zo gek veel, zeg maar.

kom hoe heet ie | 14-07-18 | 11:40

Zolang het pompmechaniek werkt uiteraard

Papa Jones | 14-07-18 | 11:54

... en anders haal je de combinatietang erbij...

Doe mij maar twee ! | 14-07-18 | 14:34

Zo wordt het wel een heel stuk makkelijker versieren voor reaguurders. Je kunt vanuit heel je huis horen of een van je knappe buurmeisjes zich aan het vingeren is. Doet ze dit, dan bij haar aankloppen en dan zwoel vragen of ze hulp nodig heeft.

Alexander des Burgus | 15-07-18 | 01:22
▼ 1 antwoord verborgen

Deze bezemkast stond volgens mij ook al een jaar geleden oid te koop en GS had er toen toch ook een topic over of vergis ik mij?

Basil Fawlty | 14-07-18 | 11:39

Ik heb de 3D VR versie van de woonkamer geprobeerd terwijl ik in mijn eigen toilet stond. best wel realistisch.

W_F | 14-07-18 | 11:38

Lol, dat geloof ik graag! :D

mitchconnor | 14-07-18 | 11:52

Op de foto van dat Groningse prachthuis zie ik aan de zijkant een stelling en een stuk muur waaraan duidelijk gewerkt is. Is er daar één of ander scheurtje dichtgevoegd misschien? Vandaar die aantrekkelijke prijs?

cyrieltje | 14-07-18 | 11:31

Die 'aantrekkelijke prijs' is vooral nieuw-Beerta... Weinigen willen op die plek en in zo'n oubollig huis wonen.

BozePaarseMan | 14-07-18 | 11:51

Mooi groot raam ook (in de tekening, niet in de foto).

W_F | 14-07-18 | 11:30

Wat zijn we aan het doen?
Wel ze gaan vluchten voor die GL( Geil)-Muts die Femke Halsema, maar ze begrijpen nog niet dat er nog Honderdduizend Euro van de prijs af moet gaan.
Amsterdam het was al verloren, arme Jordaan.

Havenwerker | 14-07-18 | 11:28

Op tafel een glazen vrijstaand huisje om naar te kijken als je met je rug naar de brandtrap van de buren zit.

kapoerewiet | 14-07-18 | 11:25

Hoe hoger de prijs hoe beter, dan geen raar volk en of dobbernegers naast je deur of doeken. Immers, zo een hok kost gewoon geld. Dus omhoog met die prijs daar. Beter voor mij als ik straks 020 ga verlaten.

AMX pri | 14-07-18 | 11:21
-weggejorist-
RembrandtvanGogh | 14-07-18 | 11:20

Als ik moest kiezen uit één van beide lokaties zou dat hetzelfde zijn als moeten kiezen tussen doodgeschoten of opgehangen worden.
.
Waarbij aangetekend dat in Amsterdam beide opties makkelijker te realiseren zijn; doodgeschoten kan je zomaar overkomen als je toevallig in een bepaald type auto rijdt (zwarte Audi/Seat bijvoorbeeld) en ophangen kan je geheel zelf doen aan de stevige hijsbalk waarover je als bezitter van dat konijnenhok kunt beschikken...

Brou Is Back | 14-07-18 | 11:12

Volgens mij is het bouwtechnisch verboden dat een toilet in de keuken uitkomt. Daar moet altijd een verkeersruimte tussen. Maar die locatie is altijd nog voor een zacht prijsje aan de buren te verkopen als inloopkast. Of beter een uitloopkast.

Premier Trutte | 14-07-18 | 11:11

Ik heb nieuwe studenten flats gezien met dezelfde indeling, dus het zal wel mogen als je de eerste meter van de keuken ziet als "gang".

Je kan de woonkamer ook niet afteken van de belasting als ZZP-werkruimte omdat de hoeveelheid glas niet voldoet aan de ARBO regels.

W_F | 14-07-18 | 11:32

Volgens mij mag het wel, het is alleen niet zo fris als je lekker een bruine trui aan het breien bent en de odeur trekt langzaam de kamer in.

BozePaarseMan | 14-07-18 | 11:55

Hier ligt een schone taak voor de nieuwe burgemeester en het linkse college dit soort uit de hand gelopen marktprijzen aan te pakken.

Mannes | 14-07-18 | 11:11

Hooguit indirect, door meer huizen te bouwen waar vraag naar is. Dat heeft het linkse bestuur echter stilgelegd voor de komende jaren. Helaas dus, marktverstoring kun je wel overlaten aan die gekkies.

Papa Jones | 14-07-18 | 11:25

Mensen, doe het niet! Laat voor wonen 020 centrum ( ook wel bekend als Groot Wassinkstan) gewoon kneiterlinks liggen. In Purmerend, Zaanstad of Almere heb je voor 2 ton 3x zoveel oppervlakte en vanuit 075 ben je binnen een kwartier met de trein (als ie rijdt) in Disneyland Amsterdam.

Brulboei_61SB | 14-07-18 | 11:10

Purmerend, Zaanstad of Almere? Zie mijn bovenstaande plempsel over doodgeschoten of opgehangen worden. Wordt in deze oorden wel een probleem, want je wilt in geen van alle dood gevonden worden...

Brou Is Back | 14-07-18 | 11:15

Buiten de deur slapen? Die hoekbank van Ikea kan 1-2-3 omgetoverd worden in een tweepersoons bed! Dat moeten de eeuwige studenten van GS toch wel weten...

Papa Jones | 14-07-18 | 11:04

Een douche die amper groter is dan de wc-pot. Maar twee stoelen die ook nog eens transparant moeten zijn want anders lijkt het veel te vol. Een kippenhok dus, meer niet. Nog even los van de locatie in een achterlijke gat van ruim zes meter onder zeenivo.

Angelica | 14-07-18 | 11:03

Nog mazzel dat het in Amsterdam is, want daar mag je gewoon uit het raam schijten, en dat moet in dit geval. Of mis ik iets in dit plaatje?

skoftig | 14-07-18 | 10:58

Bizare prijzen natuurlijk. Wel mooie stek. Reken maar dat het niet lang te koop staat.

Schepvogel | 14-07-18 | 10:51

Bij een kast maatschappij hoort een kast woning.

cat22 | 14-07-18 | 10:51

Geen slaapkamer.
Geen badkamer (toilet met wastafeltje = GEEN badkamer)
Wij hadden een stacaravan die groter was!

J. Jarig | 14-07-18 | 10:49

Leuk, maar een keer zitten is ook best wel fijn.

Boris die Sauertopf | 14-07-18 | 10:53

Oeps, ik zie dat er wel een douche in zit. Dus TOCH een "badkamer".
Nou, dan valt het alleszins mee. Ik zeg: "Kopen!".
Wahahaha.

J. Jarig | 14-07-18 | 10:54

Ik pleit dan ook voor meer stacaravans aan de grachten van Amsterdam

Papa Jones | 14-07-18 | 11:10

Woon er zelf ook niet maar dat gezeik op Amsterdam van GS, je hoeft er niet te wonen. En welke stad moet je dan wonen volgens GS? Het platteland is volgens GS volgens mij ook kut. Zuurpruimen...

purgie | 14-07-18 | 10:49

Je kan het ook níet als een persoonlijk woonadvies lezen?

Mensdier | 14-07-18 | 11:21

Kan het boeien, ik woon er ook. Overal is het kudt denken ze. Maar op het platteland is wel het goedkoopste natuurlijk. Maar kijk je weer verder dan is het over de grens weer goedkoper etc.

AMX pri | 14-07-18 | 11:31

Purgie, je hebt het verkeerd begrepen. Mensen die op het platteland wonen zeggen dat het kut is om daar te wonen. Niet dat het waar is, maar al die simpele zielen in de stad geloven dat en blijven dus weg. Houdt het lekker rustig. Dat is ook zo debiel aan al die Amsterdammers die ik ken. Eerst hoog opgeven hoe geweldig het is in Amsterdam, echt een wereldstad. En dan pissig zijn dat de prijzen onbetaalbaar zijn, je moet leven in een bezemkast en je in het toeristenseizoen over de koppen kunt lopen. Ben dan ook niet zo achterlijk om reclame te maken voor de stad.

dodo12321 | 14-07-18 | 13:14
▼ 1 antwoord verborgen

De indeling ook! 200k waard al zeg ik het zelf

Wie wil nou niet eerst een flinke drol leggen om vervolgens fijn een heerlijke maaltijd te bereiden in de keuken. Flinke schijtlucht op de achtergrond
Mmmm mmmm mmmm dutch oven

Free-J.T | 14-07-18 | 10:46

Ach, het is maar hoe je het bekijkt. Een hotelkamer daar van dezelfde orde doet 225 euro. Per nacht. Oftewel 6750 euro per maand.

070 | 14-07-18 | 10:41

De wekelijkse orgie bij de buurvrouw dan, in getoond hok is 3 écht al een crowd.
De servicekosten zijn net zoiets als administratiekosten op snelheidsboetes, een lekker winstpakkertje. Om daar vanaf te komen zou je het hele systeem om moeten gooien maar dat zal wel nooit gebeuren hier.
Laten we het anders zeggen:
Indien dit soort prijzen u verwonderen heeft u waarschijnlijk niets te zoeken in de grote stad.

elfenstein | 14-07-18 | 11:28

VVE van 126 EUR is toch niet heel gek? Gemeenschappelijk onderhoud van een dergelijk oud pand komt snel op duizenden euro's per jaar uit.

Supporter | 14-07-18 | 12:00

Die service kosten is om te sparen voor sloop en nieuwbouw. Fundering en dak zijn dus onherstelbaar weggerot. Ik zou het kopen na de herbouw, niet vlak voor de sloop.

W_F | 14-07-18 | 12:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Woon al 20 jaar anti-kraak.
De voordelen daarvan zijn legio, zo help ik actief mee om de wearehere en ander kraakvolk buiten te houden, lege ruimte wordt gebruikt, pand raakt niet verder in verval en wordt waar nodig zelfs nog weer enigszins bewoonbaar gemaakt en het kost geen ene flikker. Daarvoor moet je dan wel in staat zijn om je hele handel binnen 2 weken te verhuizen maar dat is ondertussen een routineklus geworden. Paar maten bellen, krat pils in de bus en het is zo gepiept.
Bovenstaande washok zou ik in het beste geval als opslag voor m'n platencollectie ofzo gebruiken, er wonen zou niemand moeten willen.
Maargoed, de markt bepaalt of iemand er heil in ziet en er 2 ton voor neertelt. Ik ken mensen die zo goed boeren dat ze actief op zoek zijn naar dit soort objecten om hun geld in kwijt te kunnen en te laten renderen op basis van verhuur aan expats etc..
Niks mis mee allemaal in Amsterdam, holladiejee!
Ps: bevalt het je niet, blijf dan lekker weg.

elfenstein | 14-07-18 | 10:36

"Niks mis mee allemaal in Amsterdam" Klopt, zolang het maar niet de standaard wordt in de rest van Nederland is daar niets mis mee.

Boris die Sauertopf | 14-07-18 | 10:48

Ik zou willen dat ik je gerust kon stellen.
Maar nee, de historie zegt dat alles wat hier gebeurt binnen een jaar of 10 doorsijpelt naar de provincie. Wel zijn er dan al wat scherpe kantjes afgeslepen door die dekselse Amsterdammers, de proefkonijnen van Nederland. DOen we gewoon voor jullie hoor, geen dank.

elfenstein | 14-07-18 | 10:58

Waar ter wereld ik ook kwam, nimmer trof ik zo een bende als in 't oude Amsterdam.
Welgelegen aan het IJ leven zij in Boerka fijn en o zo blij .
Ronkend in gepoetste blikkies, vreemde vogels met hun stickies
Uit hun monden wolken rook als liepen zij op oliestook
Speedy kauwend met hun tanden
Geen parkeerplaats meer voorhanden
En daar sta je op de stoep, glijend door de hondenpoep
En daar staat een Arabier, eet patat met veel plezier
Gebakken in, da's interessant, de olie uit z'n vaderland
Big city, Big city, Big, big city, you're so pretty

liegende lippen | 14-07-18 | 10:33

Hoe ik als klein manneke heb zitten geilen op de hoes van die LP.
Stond een grafitie-tiet op.

frickY | 14-07-18 | 10:35

Een Engelsman zit shocking klem between de deuren van de tram.
Nooit is er een mooiere regel tekst in een nummer verschenen.

elfenstein | 14-07-18 | 10:37


Ze zijn terug en niet teruggefloten
Hetzelfde slag dezelfde vlag hetzelfde lied
Ze zijn terug en niet teruggefloten
Dezelfde steen en toch nog weer gestoten

Air van Boven Dorens | 14-07-18 | 12:08

Tsjee, mijn CV hok is nog groter.

P.redgleuf | 14-07-18 | 10:32

Net als mijn kelderkast

Donderdraak | 14-07-18 | 11:13

Mijn zolder alleen al is vier keer zo groot.

Petskast | 14-07-18 | 13:08

Als je zoiets koopt, ben je knettergek.
Zo verkocht in Amsterdam dus.

Mr_Natural | 14-07-18 | 10:30

@redactie: probeer eens een exemplaar van "Huurwijzer nr 2 zomer 2018" uitgegeven door de Woonbond te bemachtigen en lees de eerste bladzijde.
Ik krijg dat ding net in de bus.

Bijtendehond | 14-07-18 | 10:29

Mooi man, de deur van je huurder dichtschroeven.

Verbandmeester | 14-07-18 | 12:02

"Ondanks het filmpje werd deze zaak door het Openbaar Ministerie geseponeerd." Criminele huisjesmelkers staan boven de wet.

W_F | 14-07-18 | 12:17

Ik zou er nog niet in begraven willen worden.
Als dat zou kunnen dan.

Mr_Natural | 14-07-18 | 10:29

.. maar goed. 2 Ton is wat duur voor een inloopkast, maar dat stukje Amsterdam is dan ook met gemak de volledige staatsschuld van Nederland waard gemaakt.

Jan Passant mk2 | 14-07-18 | 10:27

Ik denk overigens dat deze vorm van intensieve menshouderij een grote bijdrage levert aan de huidige idiotie die voor samen leven moet doorgaan in zulke steden. De langs de tralies ijsberende tijgers, zeg maar.

Parel van het Zuiden | 14-07-18 | 10:22

Komt daar nog het lawaai bij van de buren: houten vloeren ogen mooi maar zijn een marteling voor de geluidsgevoelige bewoner (zoals mezelf), die oude panden zijn meestal dan nog snel opgedeeld in aparte wooneenheden om snel geld te verdienen. Reken maar dat daarbij GEEN aandacht wordt gegeven aan geluidisolatie. Wel beetje hippe keuken erin met Amerikaanse ijskast en een shiny oven.

de_profeet | 14-07-18 | 12:15

Wel een beetje krap voor een studentenorgie.

Linkse allergie | 14-07-18 | 10:21

Tiny houses worden steeds populairder.

roberto9715 | 14-07-18 | 10:19

2 ton met 2% rente, das 4000 per jaar rente bruto, das dus 350 euro per maand. Geen geld voor een studentenkamer!

IJschpegel | 14-07-18 | 10:17

precies. En midden in t centrum. Koopje!

Chemokar | 14-07-18 | 10:47

U vergeet de totale oplichting van €126 servicekosten per maand. Niet aftrekbaar. Wat.een.afzetterij.

Inferi0r | 14-07-18 | 11:11

IJschpegel vergeet nog wel meer. Een hele waslijst. Misschien eerst even inlezen voordat je van huur overstapt op koop.

Papa Jones | 14-07-18 | 11:35

Mooi hoor. Wil ik ook wel hebben. Rest de vraag, een van de kamers in de hoofdwoning, bijgebouw, of op de woonetage van een de schuren?
.
Ik zal het hypotheekbedrag waar dit onder gaat vallen maar niet noemen. Gaat de toekomstige eigenaar van dit hok vast van huilen...

Parel van het Zuiden | 14-07-18 | 10:17

Hebbes, over 6 jaar doet dit 5 ton. Bitcoinhuizenmarkt....

Dima Beeline | 14-07-18 | 10:14

Geen tralies voor de ramen?

solcama | 14-07-18 | 10:13

Tja.. in dat huis in Groningen wil ik ook niet wonen, binnenstad is wat anders natuurlijk maar in die boerderegie nee. Studio in Amsterdam is handig voor expats, een bedrijf zal het wel kopen

Bokito ergo sum | 14-07-18 | 10:12

Gek he? "krapte op de woningmarkt" En ook de huurwoning "markt" is oververhit. Niet door scheefwoners maar door de aanwas van "vluchtelingen" die ook "recht op een woning" hebben. Dus de huurders moeten doorstromen en tja, dan gaan de koopwoningen ook in prijs omhoog. Rutte heeft zijn zin.

Is dit nog nieuws? | 14-07-18 | 10:12

Neuh, komt voornamelijk door Air B&B, en de lage rente, dit. Mensen zien alles in Amsterdam als een goede belegging, nu de beurs wat sukkelt en spaarrente nul is.

kapoerewiet | 14-07-18 | 11:43

Nee natuurlijk kopen vluchtelingen geen woning. Die krijgen al onze sociale huurwoningen. Zodat autochtoon nederland is aangewezen op vrije sectorvof koop. En dus een explosie van de huizenprijzen.

Papa Jones | 14-07-18 | 11:50

@vrijstijler:
"Ja, want die vluchtelingen kopen massaal onze huizen met koffers geld die ze met die bootjes hierheen brengen."
Ik weet niet of u het door hebt, maar geld doet niet terzake bij de kwestie 'vluchteling'. Die hoeven immers zelf geen cent te betalen, want uitkering en huurtoeslag. Wel zorgen ze voor een stevige druk op de sociale huurmarkt waardoor per saldo iedereen op moet schuiven.
En dat 'we te weinig woningen bouwen is een MSM-hoax waarbij oorzaak en gevolg steevast wordt omgedraaid.
De VRAAG is te sterk gestegen. En wat is hiervan een belangrijke, zo niet de belangrijkste, oorzaak?.. Juist...

druipsmurf | 14-07-18 | 12:08
▼ 2 antwoorden verborgen

muren mooi wit

McStuiver | 14-07-18 | 10:10

Dat zijn de muren in mijn woonkamer ook. lol

Lupuslupus | 14-07-18 | 10:12

En dat voor 200.000 strafpunten (de nieuwe Amsterdamse crypto munt)

Kwetsnat | 14-07-18 | 10:10

Goh, vorige week kocht mijn studentendochter precies dezelfde IKEA bank voor haar 32 m2 in Nijmegen. Voor € 350 per maand. Inclusief huursubsidie, dat dan weer wel.

Nummer 14 speciaal | 14-07-18 | 10:09

Havanna aan de Waal, dat dan weer wel.

Ruimedenker | 14-07-18 | 10:18

Nijmegen, dan noem je ook wel wat op.

Linkse allergie | 14-07-18 | 10:22

Veel van die hokken in stinkstad Amsterdam zijn hetzelfde. Prijzen variëren uiteraard van 400eu pm voor een studentenkamer op het Mercatorplein, tot >1000eu pm voor hokken als deze. De bewoners zijn altijd zelfde laken een pak, in een aantal categorieën: druggebruikers die dichtbij hun handel/wandel zitten en onder de radar huren bij een expat, rijkeluis-studenten die zo'n hok mogen 'bewonen' van papa (die er zelf weer winst op maakt) en yoga-hipster vrouwtjes die werkelijk nog geloven in het deugen van Amsterdam.
Elke keer dat ik in zo'n hok bleef crashen besefte ik mij dat men überhaupt in Amsterdam moet 'geloven' om er echt gelukkig te zijn. Nooit begrepen. Ik zag altijd ellendige -bovenal ongelukkige- individuen die wat meer moeite hebben met een 'normaal' leven in de plaats waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Rijk of arm, in dit soort hoofdprijs deughokken willen leven is belachelijk.

Mensdier | 14-07-18 | 10:08

Bij welke van deze drie categorieën crashte je dan?

kapoerewiet | 14-07-18 | 11:45

De rest van Nederland > de Randstad

XverderNix | 14-07-18 | 10:03

Kutstad. Als je dat gaat neerleggen voor 17 m2 dan mag je wat mij betreft de rest van je leven belachelijk gemaakt worden.

IslamPislam | 14-07-18 | 10:02

Op het stadhuis zitten genoeg regenten die het kunnen kopen van de onkostenvergoeding die hen toekomt. Geeft ze ook een plek waar zij hun privézaken kunnen regelen tijdens de uren dat zij aanwezig geacht zijn.

Jan Passant mk2 | 14-07-18 | 10:06

Wat kun je ook anders van zo'n achterlijk shithole als 020 verwachten. Erg divers. Dat wel.

Paaldanseres | 14-07-18 | 10:02

Groot genoeg hok om mijn secretaresse uit elkaar te trekken in de pauze maar verder kan ik er niks mee.

Barbarous_Relic | 14-07-18 | 10:00

Daar is het ook voor bedoeld. Zat lui met geld die zo’n hok erbij kopen. Als pied-a-terre voor het weekend of om buitenshuis dames te bepotelen.

Muxje | 14-07-18 | 10:09

Op de bank? Als je de reaguurders dan uitnodigt voor de koffie neem ik wel de hygienekit van John Williams mee.

Linkse allergie | 14-07-18 | 10:23

Toplocatie voor mensen die er bij willen horen. Bovendien altijd nog veel voordeliger dan huren.

Baron Clappique | 14-07-18 | 10:00

Gouden tip. Als je er zelf gaat wonen en de kast onderverhuurt woon je gratis.

Baron Clappique | 14-07-18 | 10:06

Moaw. Als ik naar de huren kijk dan betaal je nog steeds 20-25x de jaarhuur of zo. Niet bepaald een aantrekkelijke belegging. En dan kan de huurder ook nog naar de huurcommissie stappen.

Muxje | 14-07-18 | 10:19

Voor geen 200.000 toe zal ik in die linkse shariha dorp willen wonen .

Haat-links | 14-07-18 | 09:59

"Die dorp"; op zich zou je niet opvallen.

John McClane | 14-07-18 | 10:01

Er lopen genoeg mensen rond waar het geld tegen de plinten klotst, dus er is geld. En zo lang er geld is, is er handel.

Koos Knak | 14-07-18 | 09:57

Kijk maar naar Bernard.

gato | 14-07-18 | 10:28

En m'n bakfiets dan? Moet die buiten blijven staan?

Nelis SplitBloes | 14-07-18 | 09:57

hahaha. En je kunt er ook nog de was aan ophangen. win win.

Lupuslupus | 14-07-18 | 10:14

Daar moet je een matras in leggen want je moet wel ergens slapen natuurlijk.

Linkse allergie | 14-07-18 | 10:24

Die staat bij de buren voor de deur. (zie foto 1 op Funda). ;-)

Basil Fawlty | 14-07-18 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Complete gekte. Maar ook elders, zoals Eindhoven, zijn appartementjes helemaal door het dak aan het gaan. Bij sommige huurappartementen kunnen "inschrijvingskosten" voor een bezichtiging worden aangerekend...

Joris Beltsin | 14-07-18 | 09:56

Niet zo zeiken. Het is vraag en aanbod.
Niemand wordt gedwongen om een schoenendoos te kopen voor 2 ton.
Wie het vraagt kan wat verdienen, wie het ervoor geeft is gek.
De koper zal het vast weer verhuren en er op lange termijn aan verdienen.
Zo werkt dat in een gezonde economie.
En we vreten er redelijk goed van met z’n allen.

Ruimedenker | 14-07-18 | 09:56

Al die jonge lui die persé in de binnenstad willen wonen. Dat drijft de prijs op.
Al die buitenlander met poen die een dingetje willen kopen. Dat drijft de prijs op.
Die gasten nemen geen genoegen met een woning buiten Amsterdam, het mot en zal centrum zijn en niet Hoofddorp of Abcoude.
En ik zei het je toch, de lul van Mark smaakt naar de stront van Juncker.
Die vier woorden van jou snijden niet echt hout.
In een gezonde economie stijgen de prijzen. Waardeverlies is ongezond.

Ruimedenker | 14-07-18 | 10:23

Ruimedenker | 14-07-18 | 10:23
Als jij dit een gezonde economie noemt ben zelf ook niet helemaal gezond.
Huizen markt is allemaal kunstmatig net zoals veel andere dingen.
Er is al een tekort sinds ww2 en die immigranten helpen wel om de vastgoed prijzen nog verder op te drijven voor de overheid is het een soort spelletje zoals simcity.

Sjonie01 | 14-07-18 | 10:39

Je vergeet voor het gemak even dat het het aanbod sinds 2015 met zo'n 1000 woningen omlaag is gegaan in de regio Groot-Amsterdam, door de toewijzingen van sociale huurwoningen aan asielzoekers? Want sindsdien is de vrije sectorhuur aanzienlijk gegroeid en zijn de huizenprijzen méér gestegen dan men zou kunnen verwachten van een 'gezonde' economie. Ja, er wordt aan verdiend. Door rijken en criminelen. Geld is ongezond, waardeverlies is nodig.

Mensdier | 14-07-18 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik krijg soms wel eens rare gezichten als ik vertel dat ik nog thuis woon, maar met dit soort prijzen is dat gewoon heel logisch. En dan denk je "maar een starter kan dit toch makkelijk betalen?", neen want een bank leent me amper de helft. En dat met het doen van een prima studie en normale baan erna. Banken lenen gewoon echt niks meer. Hup omhoog die rente. Hup crash de markt maar, dan kan ik eindelijk het huis uit...

Martinspire | 14-07-18 | 09:55

@lulpulus Mijn zoon studeerde in Utrecht en wij woonden in Nieuwegein , zo met de tram naar de Universiteit, eten stond klaar en was werd voor hem gedaan, ja, door mij.

gato | 14-07-18 | 10:31

Banken lenen je alleen geld als je het niet nodig hebt...

Ditlandisstuk | 14-07-18 | 12:01

Je kan tijdens je studie wel thuis blijven wonen om geld te besparen, maar welke werkgever neemt een dergelijk onzelfstandige starter aan? Geen.

Supporter | 14-07-18 | 12:05
▼ 4 antwoorden verborgen

.. de onderverkopende eigenaar betrok het hele pand waarschijnlijk als kraker en "kocht" het van de vorige eigenaar voor een scheet en drie knikkers.
Waarna het levenslange cashen op Progressief Deugen kon beginnen.

Lelijke eigenaren hebben deze historische panden, heel wat lelijker dan de vermeende slavenhandelaren die deze panden lieten bouwen toen Amsterdam nog een stad was met een functionerend bestuur.

Jan Passant mk2 | 14-07-18 | 09:54

Nieuw-Scheemda, altijd plus 1.

eerstneukendanpraten | 14-07-18 | 09:53

Ik kwam als Hagenees in Twente wonen dus dat is echt niet zoveel anders dan in Groningen. Als je een beetje taalgevoel hebt kun je de mensen binnen no-time verstaan. En al spreek je hun dialect niet, zij hebben wel Nederlands geleerd op school dus kunnen ze jou ook verstaan. Geen enkel probleem of het moet zijn dat Groningers (net zoals Friezen) stugkoppen zijn. Maar dat is - behalve in de grote stad - eigenlijk overal zo; als je in een kleinere gemeente gaat wonen (waar dan ook) blijf je altijd iemand.die.er.niet.bijhoort. Al woon je er - zoals ik - al 30 jaar, je blijft een outsider.
Hoe anders was het toen we 8 jaar in Duitsland woonden! De buren liepen zich het vuur uit de sloffen om het ons naar de zin te maken, ons wegwijs te maken v.w.b. de winkels, elke dag moest ik wel 'am Zaun" komen om weer een heerlijke Duitse lekkernij in ontvangst te nemen en als mijn ouders ons kwamen bezoeken vanuit Nederland, werden zij ook uitgenodigd om koffie te komen drinken en dan kwamen er 5 (!) zelfgebakken taarten op tafel.

Lupuslupus | 14-07-18 | 10:30

In Nieuw-Scheemda kon je vroeger zelf prinsbernardje spelen, vanuit je paleisboerderijtje. Ook daar ligt dus perversie op de loer.

koperbij | 14-07-18 | 10:37

@luspul ''Hagenees"" Ah ok. Dat verklaart een boel.

Chemokar | 14-07-18 | 10:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Voor 200k een adres op de Prinsengracht. Hier gaat om gevochten worden en de koper wordt over 20 jaar jaloers aangekeken omdat hij het destijds aandurfde.

LaPetite | 14-07-18 | 09:53

Wie zegt dat die koper over 20 jaar nog in leven is?!

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:55

Ik vraag me wel af waar je in godsnaam je was moet ophangen. Aan de vlaggemast?

VanBukkem | 14-07-18 | 09:51

VanBukkem | 14-07-18 | 09:54 | Heeft iets treurigs. Op stand wonen en dan naar de wasserette, vind ik toch armoedig.

osolemio | 14-07-18 | 10:00

Ik vraag me af waar je jezelf moet ophangen in zo'n deprimerend hok.

Bari Oomsma | 14-07-18 | 10:44

@Bari plus veel

Road to serfdom | 15-07-18 | 00:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar waar slaap je dan?

basweetutwel | 14-07-18 | 09:49

Het is een bedbank. Gewoon er 's avonds (elke avond, wat een horror) even een bed van maken. Zulke banken hebben ook een lade onderin waar je overdag je dekbed en kussen kunt opbergen.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:54

op de strijkplank.

ogeon | 14-07-18 | 10:00

Op de strijkplank.....#LOL

Linkse allergie | 14-07-18 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Qua ruimte te doen als pied-à-terre. Wel prijzig. Krijg je er ook spaarzegeltjes bij?

atheïstisch stemvee | 14-07-18 | 09:48

Amsterdam kan beter de criminele bende in de Stopera vervangen, dat linkse wanbestuur trekt criminaliteit aan zoals een reuzendrol vliegen vergaart.
Daarna kan Amsterdam zeker met 500 minder van die als "politieman" vermomde hulpverlenertjes functioneren.

Jan Passant mk2 | 14-07-18 | 10:02

LOL, ik was je voor. :)

Ce ca! | 14-07-18 | 10:03

Mooi peeshok voor Pechtold. Misschien is de huidige eigenaar een gepensioneerde Canadese diplomaat en zijn er mogelijkheden voor hem om het gratis op de kop te tikken.

Jeroen65 | 14-07-18 | 09:45

De Canadezen blijven niet aan de gang zeg. Handelsverdrag met Canada is er toch al door? Niet dat dat wat met elkaar te maken heeft natuurlijk.

Mart6037 | 14-07-18 | 09:51

Misschien kan hij hem heen en weer rijden door Amsterdam zoals in zijn studententijd. En dan natuurlijk ook dit keer weer met een klein pijperijtje op de achterbank al is dat laatste natuurlijk een prive aangelegenheid.

Linkse allergie | 14-07-18 | 10:29

Trendy tiny wonen maar dan absurd duur. Genoeg ouders die zoiets voor hun intens verwende studerende kroost koopt.

kleinvrouwke | 14-07-18 | 09:44

Mijn suggestie op DK om een aantal postcodes in Aardgasveld voor de ingezetenen >183 verblijf tot een taxhaven te maken noemde ene Berbaar dom www.montecarlo-realestate.com/en/prop... Met 1 pennestreek al dat ge-ouwehoer over en 2030 pompen pompen en Max Verstappen is de 1ste NL die daar komt wonen samen met Benno Jr. Op loopafstand van het hernoemde Max Verstappen F-1 circuit.

hmariavanempel | 14-07-18 | 09:44

Check eens of er een geldige splitsingsakte is?

Ben heel benieuwd wie een woning zonder slaapkamer goedkeurt.

frickY | 14-07-18 | 09:43

Studio's hebben nooit een afzonderlijke slaapkamer.

Synecdoche | 14-07-18 | 14:53

Maar dan woon je wel in een kast van een huis.

John McClane | 14-07-18 | 09:42

+1

vluchtelingallergie | 14-07-18 | 09:51

Haha daar schepte Anne Frank ook over op in haar dagboek.

keestelpro | 14-07-18 | 09:57

Anne Frank draait zich om in zijn graf

DommeNeger | 14-07-18 | 10:08
▼ 1 antwoord verborgen

Even kijken, de stofzuiger en een emmertje past wel in die kast.
Dan alleen nog een espressomachine, tosti-ijzer, magnetron, wasmachine, droger, strijkplank, ijskast en mijn game pc, mijn werk pc, mijn printer, nog een kledingkast erbij, schoenenrek, paraplubak...
Entresolletje maken zit er zeker niet in?

Rommelende Onderbuik | 14-07-18 | 09:42

Alleen mijn kledingkasten zijn al 3x zo groot als deze kast. (3m x 60 cm). Alleen een zwerver met zijn bezittingen in een supermarktkarretje kan in deze 'kamer, lol' uit de weg.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:50

Espressomachine heb je niet nodig. Je gaat naar de Starbucks om daar met je Apple meuk een lauwe milkshake te drinken om daarna naar de salad bar een quinoia drabje naar binnen te werken. Wassen en drogen besteedt je ook uit en printen doe je allang niet meer. IJskast ook niet nodig, genoeg ijssalons in de buurt en een koud hipsterdrankje neem je natuurlijk op een terras, zodat je gezien kan worden.

Arnold Layne | 14-07-18 | 11:05

Dat was hier de oplossing: www.youtube.com/watch?v=TYVJbupG3Xg
Op 8 m2. Deze Emma heeft een vlog waarin ze wel eens heeft uitgelegd dat ze hier vooral was gaan wonen omdat het een "goede" buurt was. Helemaal Prinsengracht. Haar fiets staat buiten; dat lukt dan weer niet op de Prinsengracht.

Synecdoche | 14-07-18 | 14:52

De "nee nee" stickers op de brievenbus zijn toch niet meer nodig in Amsterdam.

Earl_of_Doncaster | 14-07-18 | 09:40

Voor dat bedrag koop je hier een vrijstaand huis met een tuin van 2000m2.

Gulliver | 14-07-18 | 09:39

diederik12345 | 14-07-18 | 10:13

Daar. Bij Gulliver.

Bijtendehond | 14-07-18 | 10:17

manbijthond..... lekker droog mate.... :-)

Y&T | 14-07-18 | 10:25

Koop gewoon een camper of carravan.

gato | 14-07-18 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Tiny-house maar dan zonder met wielen.

Het Licht | 14-07-18 | 09:37

Och, als je het nu nog in je hoofd haalt om naar A'dam te verhuizen verdien je het ook om een poot uitgedraaid te worden.

Knisperende_Tissue | 14-07-18 | 09:36

Helemaal mee eens.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:57


Een inloopdouche! Inloop vanaf je bankstel ja..

letopuwzaak | 14-07-18 | 09:36

Vandaar de uitdrukking "ik spring even onder de douche".

Synecdoche | 14-07-18 | 14:42

Voor een alleenstaande genderneutrale lilliputter met anorexia is het best wel ruim hoor.

Nivelleermarionet | 14-07-18 | 09:35

Wat een luxe. Zie ik daar zelfs twee ramen die ook nog open lijken te kunnen?

Rommelende Onderbuik | 14-07-18 | 09:35

Die kunnen open, zodat wanneer je de wanhoop nabij bent, als je de hypotheek niet meer kunt betalen eruit kan springen.
PS: de vorige zin klopt grammaticaal voor geen meter, maar goed. Taalnazí's: ik daag u uit.

Bijtendehond | 14-07-18 | 10:16

2 komma's verplaatsen en een 'je' toevoegen. Geen dank.

Jos Tiebent | 14-07-18 | 11:23

En wie is er nog steeds van mening dat het goed gaat met de economie??
Fockin luchtbel. Volgende crisis staat voor de deur.

schoon-schip-maken | 14-07-18 | 09:33

@diederik.
Vacatures zeggen me niet zoveel. Salarissen, secundaire arbeidsvoorwaarden en vaste lasten des te meer.
Het is er allemaal niet beter op geworden maar weet jan boerenlul veel. Die is blij met 3 weekjes vakantie, 1x uit eten per maand, en rekent zich rijk op zn pensioen wat ie nooit gaat krijgen..
Top man.

schoon-schip-maken | 14-07-18 | 10:22

@Lupuslupus
De destrastreuze financiële effecten van de fors toenemende kosten vanwege het ruimhartige immigratiebeleid (ook wel bekend als het faciliteren van mensenhandelaren) zullen pas echt zichtbaar worden in een crisis. Dan gaan we ongetwijfeld het bekende ‘Hoe heeft dit kunnen gebeuren?’ horen...

Berbarossa | 14-07-18 | 10:57

Berbarossa | 14-07-18 | 10:57

Als dat een aanleiding zal zijn om dat tuig er definitief uit te trappen, dan kom maar door met die crisis.

Lochos | 14-07-18 | 16:49
▼ 2 antwoorden verborgen

In 2009 had je ook dit soort prijzen alleen geen negatieve rente. De klap zal komen alleen wanneer? Overigens is het best leuk om met een ervaren schipperdoor de grachten te varen met mooi weer.

Cashforce1 | 14-07-18 | 09:32

ach lus, dat was in de jaren 70 zo ja, nu niet meer.

Chemokar | 14-07-18 | 10:05

Lupuslupus | 14-07-18 | 10:00 | Kwaliteit van de grachten is enorm vooruit gegaan. Zo goed zelfs dat bij bepaalde delen men gewoon kan zwemmen. Houdt lekker je muil dicht als je sinds 1972 er niet meer bent geweest.

Indoneesje | 14-07-18 | 10:19

@Indoneesje: leuk dat jij dat vindt, waarschijnlijk om aan jezelf goed te praten dat je voor veel te veel geld (en via illegale huur allicht?) in die stinkstad woont?
Kom er regelmatig (helaas, nu nog wel) en de grachten zijn goor en stinken; om over het vuil op straat nog niet eens te spreken. Als je het zelf niet ruikt, is het omdat je gewend bent geraakt aan die goorheid. En de stadsdelen zijn zó schoon dat ze pratende prullenbakken neerzetten om mensen te motiveren hun zooi in de vuilnisbak te pleuren. Ga weg uit die deugende drugsstad man, het vergiftigt logisch denken.

Mensdier | 14-07-18 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Verhuur het 6 maanden per jaar aan een student uit het buitendland:
+- €4000
Verhuur het 30 dagen via Airbnb:
+- €5000

Stukje afdragen aan de blauwe envelop en servicekosten. Is nog altijd meer dan je bij de bank krijgt over €200.000.

Brentjeee | 14-07-18 | 09:32

Groningen is natuurlijk het toekomstige 1 Euro gebied in Nederland: als alle babyboomers het loodje gaan leggen over 10 of 20 jaar, koop je daar een hele herenboerderij voor een eurootje. Geen hond die in de uitstervende dorpjes wil wonen..
Panden aan de grachtengordel zijn al sinds de 17de eeuw veel geld waard, dus een veel veiligere investering.

Zware Guy | 14-07-18 | 09:32

Geloel lupus, amsterdam is helemaal niet rijk geworden van slavenhandel, maar gewoon van handel. Die slaven waren at best a sideshow destijds. Maar dat mag je niet zeggen wnt de ome van iemands oma van iemands oma is er ooit een geweest en woont daardoor nu in Suriname ipv congo of whatever.

F#ckingAwesome | 14-07-18 | 09:51

Groningen wil je niet zitten van 2 redenen: 1 het ligt overal ver vandaan en 2 de huizen trillen kapot dus je houdt van je investering ook helemaal niks meer over omdat de waarde steeds minder wordt als de vraag nog verder afneemt

Martinspire | 14-07-18 | 09:54

@luspuslupus Niet alles geloven wat de censuurcreolen roepen. Die hebben letterlijk geen enkel besef van de daadwerkelijk handel waar t geld mee binnenkwam. Of over de staat van de hele grachtengordel tussen 1800 en 1970. Want dat was 1 grote verzakte gestutte dichtgetimmerde, gekraakte, en verkrotte zooi.

Chemokar | 14-07-18 | 09:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Het probleem zit dieper.
De Nederlandse Overheid en gemeenten zorgen ervoor dat we via de opvang, zorg en huisvesting van vluchtelingen en asielzoekers vanuit Afrika en moslimlanden... steeds meer inwoners met steeds meer woningnood krijgen, waardoor koop- en huurprijzen onbetaalbaar worden.
Tevens hebben we nu een grote instroom van arbeidsmigranten vanuit Oost-Europa waardoor we over 5 jaar op 19 miljoen inwoners zitten met bizarre prijzen en dichtgeslibde wegen.
Je hoeft geen helderziende te zijn om dit te kunnen voorspellen.

sociaal_econoom | 14-07-18 | 09:32

Wat jullie zeggen dat gaat ook gebeuren...
over een paar jaar zien we dat mensen vanuit Afrika en moslimlanden met man en macht naar NL komen en dat rijke en werkende Nederlanders dit land willen en zullen ontvluchten.
Dan heeft Den Haag het helemaal voor elkaar.

sociaal_econoom | 14-07-18 | 09:47

@Cash, ik kan en wil helemaal niet emigreren. Dit is het land waar ik ben geboren en waar ik mijn laatste adem zal uitblazen. Het land waar mijn grootouders 2 oorlogen en mijn ouders 1 oorlog hebben meegemaakt en in bittere armoe dit land hebben helpen opbouwen. Ook ik heb mijn steentje daaraan bijgedragen. Geen haar op mijn hoofd dat er over denkt om aan mijn stutten te trekken. Omdat ik van mijn land hou. Nee, zéker niet van een groot deel van de huidige inwoners - die ik haat als de pest en cholera samen - maar daar kan het land an sich niets aan doen. Dus ik blijf.

Lupuslupus | 14-07-18 | 10:08

sociaal_econoom | 14-07-18 | 09:47
Er zijn al zat mensen die nederland ontvluchten hoor je alleen niet zoveel over.

Sjonie01 | 14-07-18 | 10:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar laat je al je zagen?

keestelpro | 14-07-18 | 09:32

+1! LOL

Dutchbeaurouge | 14-07-18 | 10:08

Mooi

diederik12345 | 14-07-18 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

In een container woning heb je meer ruimte.

GroetenVanUrk | 14-07-18 | 09:31

Zeker weten. En nog een tuintje ook.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:32

Een container is iets smaller van binnen, de buitenmaat is 8 ft = 244 cm maar meestal langer, kleine zijn 6 meter (20 ft) grotere 12 meter (40 ft)

voldemort | 14-07-18 | 11:24

3700 euro voor een nieuwe gebruikte zijn er vanaf 1000 euro ofzo... Beetje materiaal ertegen aan en je bent voor 10 mille wel klaar.

voldemort | 14-07-18 | 11:27

Ah, de ruimte voor het yoga-hok van een seksueel gefrustreerde welgestelde veertiger is bekend! Zo opgelost, die veertigersdilemma's.

Mensdier | 14-07-18 | 09:30

Plus je bent waarschijnlijk ook nog eens honderden/duizenden euro's per jaar kwijt om je auto een paar honderd meter verderop te kunnen parkeren.

VanBukkem | 14-07-18 | 09:30

Duizenden euro's.

Baron Clappique | 14-07-18 | 10:03

En 1500 per jaar aan servicekosten

diederik12345 | 14-07-18 | 10:16

Ik heb tot halverwege 2005 aan de Prinsengracht gewoond. Toen was het al schier onmogelijk om binnen een straal van 3 km van de voordeur een parkeerplek te vinden.

normanius | 14-07-18 | 10:25

Geziwn het uitzicht ligt de woning wsg op de achterzijde. Vraag me ook af hoeveel huisgenoten je krijgt, gezien er nog 2 andere kliekjes naast je zitten en dan nog de zolder en verdiepingen er onder.

Iig lekker verdienen als je dit allemaal zo verkoopt, wil niet weten wat voor gebrekken je krijgt, afzuig is er niet dus prepare voor vocht overlast, zowel in ... ik wou zeggen keuken maar het is natuurlijk gewoon een kamer.. en wsg de douche cabine, een badkamer kun je het niet noemen.

Zal wel weer gekocht worden door een multi huis eigenaar van nl of buitenland om voor veel verhuurd te worden. Amsterdam is al jaren niet meer vd amsterdammera, men koopt op en verhuurd.

Blauwe Wafel | 14-07-18 | 09:29

Ik zie balken dus de vloeren en plafonds zijn gewoon enkelvoudige planken, zonder enige geluidsisolatie.

Synecdoche | 14-07-18 | 14:36

Een paar rode lampen bij het raam ........

Mart6037 | 14-07-18 | 09:28

Afhaalchinees?

Manus Olie | 14-07-18 | 09:36

Wel led gebruiken hè, anders krijg je nog een recognitie van de gemeen-te Dwaalsterdam.

Boris die Sauertopf | 14-07-18 | 10:44
-weggejorist-
RembrandtvanGogh | 14-07-18 | 12:05

"(Of neem anders deze, in pittoresk Groningen.)"

Leg daar even de "kaart aardbevingsgebieden Groningen" overheen en je begrijpt ineens waarom. Ligt in het donkerrode gebied, dus je 200.000 pleurt langzaam uit elkaar.

miff | 14-07-18 | 09:27

Los daarvan, gewoon 2 ton durven vragen voor zo'n turkenhut met satellietschotel. Moet je eens in de Adamse grachtengordel proberen.

Zo'n schotel bedoel ik.

Hetkanverkeren | 14-07-18 | 09:37

Precies. Gewoon leegtrekken daar die handel. En geef ze dan de middelvinger. Goed voor het dividend van Shell.

Mart6037 | 14-07-18 | 09:44

Dit huis is nieuwbouw, niet zo'n wrak arbeidershuisje. Risico is dus niet zo heel groot. Wat de afstand betreft (ergens in de reacties wordt gezegd "maar het is zo ver weg"): mijn familie in Amsterdam is drie kwartier onderweg naar het centrum. Hier sta je binnen een half uur op de Grote Markt in Groningen.

Synecdoche | 14-07-18 | 15:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik zou er dood nog niet gevonden willen worden.

VanBukkem | 14-07-18 | 09:27

Ik zou mijn auto er nog niet in willen parkeren.

Rommelende Onderbuik | 14-07-18 | 09:26
-weggejorist-
RembrandtvanGogh | 14-07-18 | 12:06

Let op, de kast heeft een oppervlakte van 50 bij 79 centimeter. Bedenk dat als je nu een dienblad met koffie en suiker voor je hebt staan.

Jos Tiebent | 14-07-18 | 09:24

Lol

letopuwzaak | 14-07-18 | 09:31

lollig...

Y&T | 14-07-18 | 23:09

Vorige eigenaar Wesley S. of Roel van V. ?

DrumPiet | 14-07-18 | 09:23

Maar.... dan woon je wel aan de Prinsengracht met een modaal inkomen!

Oepsie1234 | 14-07-18 | 09:22

Hoe lukt het je om 34 foto's van dit hok te maken?

Skunk57 | 14-07-18 | 09:19

Door de restrictieve politiek van links met name aan de aanbodzijde is de vraag nu vele maken groter dan het aanbod. Een oude wet die je vroeger nog op school leerde was dat dan de prijzen stijgen.

van Oeffelen | 14-07-18 | 09:19

Dat is m.i. niet helemaal juist. De stijging aan de vraagkant wordt gestuwd door door politiek links beleid (overigens in opdracht van Merkel,en met uitdrukkelijke goedkeuring van de VVD), maar evengoed door het fiscale stelsel in combinatie met de onevenwichtige verdeling van rijkdom in Nederland, die ervoor zorgen dat beleggen en speculeren in onroerend goed loont.
Maar aan de vraagkant zijn het toch echt de banken die bepalen hoeveel er geleend "mag" worden voor een hok.
De stand van de huizenprijzen is in ons land dus vooral het resultaat van het succesvolle een-tweetje tussen de neo-liberale kabinetten en het grootkapitaal.

jemagookniksmeer | 14-07-18 | 09:29

Dit soort hokken worden vaak zonder hypo afgetikt. Meestal investering van ouders voor kind. Kind moet anders het dubbele aan huur schuiven voor de helft.
verder is GL een zegen voor huidige woningbezitters, mits ze de erfpacht goed geregeld hebben, of nog handiger, een huis zonder erfpacht hebben.
men wil zo min mogelijk koop bijbouwen. Dan is sec vraag en aanbod de prijsbepaler.

Chemokar | 14-07-18 | 09:37

Misschien iets voor Femke?

Manus Olie | 14-07-18 | 09:19

Krijgt die geen ambtswoning?

diederik12345 | 14-07-18 | 10:18

Kostelijk

algoritmos | 14-07-18 | 09:19

Zal te maken hebben met het feit dat dit wc-hok op eigen grond staat ipv erfpacht. Maar hier wil je dood nog niet gevonden worden, als je al gevonden wordt in deze anonieme Halsema-shithole

Vage_barkennis | 14-07-18 | 09:18

Dus voor ongeveer 800 euro pmnd netto in de grote stad wonen incl servicekosten. Kun je met verhuren makkelijk het dubbele van maken en ga je zelf zomers op de camping staan. Koop je er 2 hoef je nooit meer te werken. Het zal wel niet legaal zijn maar het overwegen waard.

SlimmeBelg | 14-07-18 | 09:18

ik hoorde laatst dat de hypotheekrente de komende 30 jaar niet boven de 3% mag komen, anders gaat Nederland failliet.

ogeon | 14-07-18 | 09:16

Dat is kut. 3 Jaar geleden voor 4% 30 jaar vast gezet toen ik een huis kocht (zonder steun).

Cadaver | 14-07-18 | 11:56

Armoede is een keuze.

Stijlicoon | 14-07-18 | 09:16

iets voor alexander p. ?

bierhaalder | 14-07-18 | 09:14

Die kríjgt panden. Kópen is voor het gepeupel.

Ferdo76 | 14-07-18 | 11:41

Vind het wel een kunst hoe ze die stukjes op Funda schrijven... Die schrijven zelfs Auschwitz nog om naar een megavet familiepretpark beleving.

Alfred1977 | 14-07-18 | 09:14

LoL!

halfvolle glas | 14-07-18 | 10:36

<sarcasme>
In Auswitsch betaalde men geen servicekosten en kon men gratis douchen. De vraag is bijna wat beter is.
</sarcasme>

InAnumPerRegimine | 14-07-18 | 11:06

lol

Y&T | 14-07-18 | 23:11
▼ 4 antwoorden verborgen

De televisie kan alleen naast de bank. Zo kun je 's avonds heerlijk naar je favoriete programma's luisteren (niet te hard zetten).

LibertasSimplex | 14-07-18 | 09:14

De bank is meteen ook bed.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:27

Man o man mij garage is 45 m2, in zo'n pijpenla wil je toch niet wonen.

Vonkentrekker | 14-07-18 | 09:12

Inderdaad een koopje. Met de huidige rente dok je dan onder de 500 € pm. Dus kopen, en verhuren voor 1000, of een airbb van maken.

Chemokar | 14-07-18 | 09:11

@ogeon | 14-07-18 | 09:25. O ja, 'vrijstad' Amsterdam. Dat was ik - als brave burger - even vergeten.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:30

tetra | 14-07-18 | 09:24 U berekent de spaarboete verkeerd. Er is een deel boetevrij ( 10.000 als ik me niet vergis ) en het is geen 3%, maar 1,4%. De bank vergoed rente 0,3 % Blijft nog enorm zonde van het geld natuurlijk. Wat beter in onroerend goed te bestededen is. En dit is een van de voornaamste redenen dat de meeste woningen niet alleen voor de minima maar ook voor startende modaal zonder donatie van pappa en mamma onbetaalbaar is geworden.

Professor Kluns | 14-07-18 | 09:36

@chemocar
ja en met de huidige wetgeving ben je verplicht af te lossen, is toch al 555/mnd. Plus servicekosten 126, plus netto rentelasten 200, plus dat 020 de OZB omhoog gaat gooien, plus verzekering. Dus je betaalt al meer dan 1.000/mnd aan kosten.
En dan zal een hypotheekgever echt geen toestemming geven om te verhuren....

FW Ta-183 Huckebein | 14-07-18 | 14:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wil er nog niet doodgevonden worden. Een stad is leuk om heen te gaan, maar nog leuker om weer weg te gaan.

Maxx! | 14-07-18 | 09:11

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:22 | Goh 1972, de enige matrassen die er nu nog liggen vindt je hooguit in de allochtonen buurten. Het merendeel van de grachten en wijken erom heen zien er goed verzorgd uit. En stinken, ruikt u eens de verse petrolium lucht gemengd met open riool in Rotterdam eens. Als u er sinds 1972 niet meer komt, houdt u lekker de muil over Amsterdam. Het is al erg zat dat er een Links stadbestuur de dienst uitmaakt. Maar matrasswn in de grachten? Lachwekkend!

Indoneesje | 14-07-18 | 10:15

indoneesje.. ik denk u schrijft...

Y&T | 14-07-18 | 23:13

Indoneesje is duidelijk zo beledigt over zijn stad dat hij geen feiten naar boven kan halen, hier is een foto hoe de grachten eruit zagen in de jaren 70: ifthenisnow.eu/sites/default/files/st... Tot 1987 dreven er nog drollen in de grachten omdat toen pas de laatste herengrachtenpanden werden aangesloten aan de riolering, Hier is ook nog een foto uit 1959: www.amsterdam.nl/publish/pages/498659... Ook pas in 2010 werden de laatste woonboten aangesloten aan de riolering. Het water van de Amsterdamse grachten wordt nog steeds beschreven als: “Officieel is het geen zwemwater, maar het is net schoon genoeg om erin te mogen.”

Necramonium | 15-07-18 | 04:40
▼ 1 antwoord verborgen

In mijn studententijd op had ik een even grote kamer, alleen met douche en wc ernaast. Voor fl. 350/mnd inclusief servicekosten en glasverzekering.

Jos Tiebent | 14-07-18 | 09:11

Aha. Omgeving Nijmegen. (Moest het wel even opzoeken want heb die kengetallen niet allemaal in mijn hoofd). Mooi toch? Prima omgeving en goede prijs voor de kamer. Goed gedaan.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:43

Reken maar dat die kamer nu al 500 per maand kost, misschien meer. Prijzen zijn echt niet meer normaal

Martinspire | 14-07-18 | 09:51

@Jos Tiebent Toen werd je dus al keihard genaaid.

Boris die Sauertopf | 14-07-18 | 10:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoop dat Amsterdam ooit in een mega sinkhole verdwijnt. Joe!!!!!

Man-Bijt-Hond | 14-07-18 | 09:11

Gewoon die palen doorzagen, dan schiet het al een eind op.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:31

Gewoon wachten, bij deze droogte daalt de grondwaterspiegel en rotten de paalkoppen als ze boven water komen.

Dezenaamhier | 14-07-18 | 09:49

De kades van de grachten zijn al aan het verzakken door het zware verkeer, de meesten moeten compleet vervangen worden anders storten ze in wat al eens gebeurt is een paar keer: www.cobouw.nl/bouwbreed/nieuws/2017/1...

Necramonium | 15-07-18 | 04:32

Ach, in Hong Kong woon je dan daar met je schoonmoeder en haar 5 zussen op zo’n stekje.

MeneerGuggenheimer | 14-07-18 | 09:09

Ik was ooit in een studio appartement (ca. 30 M2) in Hong Kong.

Daar woonde 's-nachts 5 families in.

Overdag was het een restaurant.

Eén familie had blijkbaar een huis zonder muren want zij woonden in het midden van de kamer.

TriestGeval | 14-07-18 | 09:19

Ja hallo, we zijn hier niet in Hong Kong maar in Nederland. In Afrika wonen ze met 10 personen in een lemen hutje met een dak van bladeren. En honderdduizenden zwervers hebben niet eens een dak boven hun hoofd. Het kan altijd erger.

Lupuslupus | 14-07-18 | 09:46

Wat dacht je van London, of Parijs. Daar doet dit het dubbele, of meer. het lijkt veel, zeker als je het met een shithole/bevinggebied als nieuw scheemda gaat vergelijken. Want dan is alles veel te duur.

Chemokar | 14-07-18 | 09:49

Maar goed dat er flatscreen TV's zijn uitgevonden. Anders had je in deze 'studio' nooit naar de keuken kunnen lopen.

keestelpro | 14-07-18 | 09:09

Gelukkig is de warmtepomp dan ook niet al te groot/duur.

Ce ca! | 14-07-18 | 09:08

Voor de plaatsing op het dak, 1m2 mag je dan ook nog eens €12k aftikken denk ik exclusief kosten pomp.

Vonkentrekker | 14-07-18 | 09:14

vergeet de 126 euro servicekosten per maand niet. Koopje dus!

deministerpresident | 14-07-18 | 09:08

De eigen grond bevindt zich in een uitklapbakje in het keukenblok.

Knufter | 14-07-18 | 09:28

Wel op de 2e verdieping he.

Jos Tiebent | 14-07-18 | 09:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Een gevangene heeft nog recht op een groter hok dan dit.

keestelpro | 14-07-18 | 09:06

Qua beleving zal het ook niet anders zijn. Gevangen tussen de rest van de gekken :)

Ce ca! | 14-07-18 | 10:11

REAGEER OOK