Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Migranten-krakers 020-Oost gooien block party, krijgen acht weken om zichzelf te jorissen

Wat een emotionele achtbaan in Amsterdam-Oost afgelopen week. Worden begin deze week doodleuk bewoonde woningen gekraakt door de pelgrims van We Are Here, en staat een douchende vrouw zelfs OOG IN OOG met een van hunnie. Wordt er vandaag gewoon een block-party gegooid, is alles koek alsook ei en wordt de slechte berichtgeving gewijd aan "door de media geselecteerde buurtbewoners". Het charme-offensief mocht overigens niet al teveel baten, want vanochtend werd de uitheemse krakers per Nederlands geschreven brief gesommeerd de woningen te verlaten. Wel werd rekening gehouden met Sub-Saharische tijdsbeleving, want ze krijgen maar liefst ACHT WEKEN om hun rugzak in te pakken. "Er is nu niet genoeg grond om over te gaan tot spoedontruiming. Dat gebeurt alleen als er sprake is van een dusdanige verstoring van de openbare orde," aldus een OM-woordvoerder.

Social

Reaguursels

Inloggen

in Groningen is een boot ter beschikking gesteld voor deze gasten op onze kosten uiteraard. Er bivakkeren bijvoorbeeld al een aantal weken Roemenen op met een redelijk nieuwe Audi A6 voor de deur. Ik snap er geen reet meer van.

mondkapje | 09-04-18 | 14:45

Huisvredebreuk, daar heb je toch 14dagen voor?

boerk | 09-04-18 | 13:05

in je eigen huis mag je die mensen er toch zeker wel uit gooien?

etwaboy | 09-04-18 | 09:20 | 1

Nee, is geweld.
Mag jij eerst aantonen dat je er woont en dan een civiele procedure starten om over enige weken of maanden, je eigen hut weer in te kunnen.
In 020 al eerder gebeurt.
In 030 hiero heb ik t ook gehad, dat een stel klaplopers mijn koopwoning wilden kraken.
Ik was nog niet zover om erin te trekken en heb toen Pitbull Grijpstra en de Gier er maar vast in gezet, met hun manden en eten.
Deur naar de afgesloten tuin stond open, zodat Grijpstra en de Gier hun hut vast konden bewaken.
Geen enkele klaplopende cq uitkering trekkende en niet fris ruikende krakerstypjes, haalden het toen niet meer in hun harses.
Toch handig, mijn toenmalige viervoeters.

De-Glijdende-Rechter | 09-04-18 | 20:25

Acht weken om uit die huizen te verdwijnen, terwijl ze al lang het LAND uit hadden moeten zijn. Wat is dit voor een geschifte boel?

JvanDeventer | 08-04-18 | 23:23 | 1

020 is een staat in NL.
Dit is niet representatief.

De-Glijdende-Rechter | 09-04-18 | 20:26

Over ensceneren gesproken, met al die linkse buurtjes.

Spare Rib | 08-04-18 | 21:44 | 1

Vooral dat jochie/meisje (?) met een A4'tje vol met een stuk of wel vier handtekeningen van mensen die wél positief zijn.

sinaasappelpap | 08-04-18 | 23:36

Ik wil er niets meer over horen. Hoezo procederen als je uitgeprocedeerd bent? Het interesserd me niet waar je vandaan komt. Het-land-uit-flikkeren. En niet over 8 weken, of 8 uur maar nu!

krijgdetiefusmaar | 08-04-18 | 21:25

wijzijnhier.org/over-het-asielgat/ille...
Ilhaam Awees
31jaar oud.
afgewezen vluchtelinge uit Somalie/Jemen/Saudi Arabia.
vijf jaar in Nederland.

Zozo. Niet eens duidelijk waar deze "vluchtelinge" vandaan komt?
We willen heus wel werken en belasting betalen; naar school toe gaan. Maar wordt deze mogelijkheid gegeven? We hebben niks kunnen doen omdat we moesten wachten op een verblijfsvergunning. In al die jaren dat we wachtten, hadden we allang kunnen werken en studeren. Nu kost het de overheid alleen maar meer!

Emotionele chantage, hop naar Somalie/Jemen/Saudi Arabia.
En rap een beetje.

Is dit nog nieuws? | 08-04-18 | 21:19

Je kunt echt al van kilometers zien waarop dit uiteindelijk gaat uitdraaien. Uiteindelijk zal Grapperhaus, of een Grapperhaus-achtige, in ieder geval, een boven-ons-gestelde, gaan zeggen: Ach, die mensen zitten hier nu al zo lang, ze spreken redelijk Nederlands, wij zijn te besodemieterd om ze het land uit te sodemieteren - want, o jee, de "verdragen" - laat ze dan in godsnaam maar blijven.

En daar is het natuurlijk allemaal om begonnen. Dan krijgen ze een verblijfsvergunning, het gedroomde, hevig begeerde toegangskaartje naar gratis huisvesting (gemeentes hebben maar sociale huurwoningen voor lui ter beschikking te stellen), gratis gezondheidszorg,gratis onderwijs, en, het allerbelangrijkste, gratis geld. Dan kan het onbezorgd relaxen en genieten eindelijk een aanvang nemen: 24/7 qat kauwen, en twee keer per jaar op "familiebezoek" in de heimat.

Dit land is knettergek, en op niet eens zo heel lange termijn, verloren.

Dr_Johnson | 08-04-18 | 21:12

Die woordvoerder van 'we are here' spreekt al best goed nederlands, daarom +1

Biff Everwood | 08-04-18 | 20:35 | 1

Inderdaadm er zit ook wel wat positief nieuws in deze. Zoals het spreken van Nederlands, het begrijpen van het systeem en het feit dat ze kraken in Amsterdam. Jammer dat ze het niet doen op de hoek bij de woning coorperatie Samenwerking waar Basil hieronder over schreef. (Zie: Basil Fawlty | 08-04-18 | 13:40, kan nog steeds geen links plaats ondanks hulp, waarvoor dank).

O2Neutraal | 09-04-18 | 08:26

Vindt Jesse ervan ? En wat gaat 'ie doen dan ? En wat vindt neukkussen van Ojik ervan ?
Voorheen had je wel een plaatselijke supportersgroep die 't wel eventjes regelde, maar zelfs dát is in Mokum (lllllllleuk joh! ) voorbij.
Sjappen.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 08-04-18 | 20:34

Omdat ik zeer onregelmatige diensten werk verdien ik teveel, dus scheefhuurder.Mijn onregelmatigheidstoeslag mag verrekenen met de huurverhogingen. Een huis onder 2 ton is niet meer te krijgen in mijn geboorte/woonplaats. Wel goed om te weten dat de extra belasting die ik, over mijn onregelmatige diensten, betaal naar dat soort uitzuigers gaat. De T*fus!

thekolere | 08-04-18 | 19:49

Dat stelletje ridicuul politiek vullis in 020, 070 en brussel is zelfs te DOM om te begrijpen dat dit alleen maar in het nadeel werkt van onze culturele verrijkers.
Blijkbaar moet er (bijv. door gl?) een (spoed?) wet ‘uitstel verplichting tot het volgen van Wetgeving. Slechts geldende voor niet-europese immigranten’ worden ontwikkeld.
Dan klopt, om met gabberhouse te spreken, alles juridisch weer.
En als die wet er dan opeens is, zijn critici van het beleid automatisch criminelen.
Het Volk moet vervangen worden.
Of desnoods achter gaas.

pennestront | 08-04-18 | 19:38

Bwahaha! Uitgeprocedeerde asieleisers die nu een procedure hebben qua kraken. Kost dat? En stel dat ze die procedure verliezen? Dan blijven ze ook? Want uitzetten gebeurt niet in Nederland. Verzoek om op te typhen, meer niet. Handhaving?
Kik maar eens wie er achter dat we Stay here zitten. Gloria wekkertje etc?

Is dit nog nieuws? | 08-04-18 | 19:16 | 2

Daar zit de kraakbeweging achter. Als ik me het goed herinner was er een kantoortje in de Pijp waar dat clubje zit. Het zelfde pand waar Duijvendak indertijd nog bommen knutselde.

Oblast68 | 08-04-18 | 20:56

Daar was Israel dus goed mee bezig: op een akkoordje gegooid met Rwanda waar hun Afrikanen dus naar toe konden en veilig waren. En toen gingen "EU Officials" er zich tegenaan bemoeien en ging het opeens niet door. Nu weet je waarom: als het eerste schaap over de dam is, volgen er meer. Zoals deze vriendelijk vrienden (en die atvokaatjes -Linksche spelling- mogen misschien ook mee).

EnNouJijWeer | 09-04-18 | 02:32

Hoeveel kamers heeft dat nieuwe huis van Sylvana Simons?

JI-HAAT | 08-04-18 | 19:13

Als ik een strafbaar feit pleeg word ik opgepakt. Waarom zij niet ?

bas ooms53686289 | 08-04-18 | 19:01 | 1

Omdat jij en ik Nederlands staatsbezit.. Sorry, staatsburger zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 08-04-18 | 19:21

Ze hebben die Lui toch Zelf hier heen binnen gehaald laat maar lekkers zitten, het liefste in 1 van die 400 panden van Prins Bernhard hebben die Oranjes ook wat.

liegende lippen | 08-04-18 | 18:55

"Er is niet genoeg grond om tot ontruiming over te gaan"

Is huisvredebreuk geen grond genoeg @Het_OM, @Gemeente Amsterdam?

Ik word echt doodziek van die smoesjes.
De wet biedt mogelijkheden genoeg, maar zowel @Het_OM als de gemeentes doen alsof ze machteloos staan.

Enkele jaren geleden is kraken illegaal verklaard.
Dat is grond 1.

Artikel 138a en b Wetboek van Strafrecht

Artikel 138a
1. Hij die in een woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende is beëindigd, wederrechtelijk binnendringt of wederrechtelijk aldaar vertoeft, wordt, als schuldig aan kraken, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

3. De in het eerste en tweede lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen.

Let bij bovenstaande vooral op het punt achter 3. En het is dus een misdrijf.

Maar aangezien er dus bewoonde woningen gekraakt worden is het geen kraken, maar gewoon huisvredebreuk

En dat is dan weer gewoon artikel 138 Wetboek van Strafrecht:

1Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen.
3 Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
4 De in het eerste en derde lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen.
Grond 2 dus.

En het zijn dus uitgeprocedureerde asieleisers en illegaal in Nederland.

Het is wel oud nieuws, maar geheel onstrafbaar is illegaal verblijf niet:

www.stichtinglos.nl/content/strafbaars...

En Grond 3: In de Sahara is grond genoeg, dus ook grond genoeg om ze uit te zetten.

Bijtendehond | 08-04-18 | 18:42 | 2

Dat geld alleen maar voor het eigen nederlands volk!

vluchtelingallergie | 08-04-18 | 19:02

Het lijkt me dan ook sterk dat er daadwerkelijk sprake van bewoning was. Is er wat meer info dan alleen die van een omwonende?

Muxje | 08-04-18 | 19:46

Alle domme naïeve Nederlanders vinden het prachtig, en die gasten weten precies op welke 'knopjes' ze moeten drukken om het gewenste effect te krijgen; bloemetjes planten ("goh wat zijn die mensen goed voor het milieu"), een knuffel geven ("goh wat zijn die mensen aardig"), of gratis thee en koffie aan te bieden ("kijk eens hoe goed ze geïntegreerd zijn").

En de politie en justitie? Die staan liever te flitsen, parkeerboetes uit te delen, of versturen liever enveloppen uit Leeuwarden.

En de gebrainwashte Nederlander/Reaguurder? Die vindt dat allemaal best, want "milieu" en "verkeersveiligheid" en zo....

Ik hoop dat ze de woning van die hypocriete lul van 1:10 kraken die een knuffel gekregen heeft! "Ik kom naar binnuh en ik kraig een knufful, niksj aan de hand."

Klassenfeind | 08-04-18 | 18:29

Probeer ook eens Junge Freiheit, een goed opinieblad!

https://jungefreiheit.de/kultur/gesellschaft/2018/polizei-verhindert-anschlag-auf-berliner-halbmarathon/

Klassenfeind | 08-04-18 | 18:57

Een overheid die niet handhaaft moet niet raar staan te kijken mensen zelf gaan ingrijpen. Anarchie in Nederland. Slappe linkse GroenLinks met hun eigen regels. Je moet de wet handhaven dus uitzetten.

franck7020 | 08-04-18 | 18:28 | 1

Dat is juist het ding, als jij als Nederlander ingrijpt kunnen ze opeens wel hard ingrijpen.

Deviant | 08-04-18 | 18:46

Er staan steeds meer gevangenissen in Nederland leeg, laat ze die kraken.

GroetenVanUrk | 08-04-18 | 18:15 | 1

Neem aan dat wij wel even de sleutel spontaan kwijtraken van hun gekraakte cellen?

Standvastig | 08-04-18 | 18:21

Heeft mevrouw Simons al haar kaken laten klepperen? Nee, dus! Illegalen mogen namelijk niet stemmen. Zal er van alles mee te maken hebben. Wat een shitshow. En Grapjas zit er nog dus dat komt ook niet goed. Wij, de bevolking? De lange vinger voor ons.

Standvastig | 08-04-18 | 18:14

Echt ongebrijpelijk hoe wij in dit land deze ongewenste vreemdelingen voor hun slechte gedrag belonen.

harbi | 08-04-18 | 18:02

Gelukkig heb ik al deze liefde gemist. Dát kan ook zo'n mooie stad als Amsterdam... pfieuw

Sandronique | 08-04-18 | 17:53

Mark my words.
De kruik gaat zolang te water tot ie barst.
De Damslapers werden in Amsterdam door 'n stelletje mariniers met één actie van de Dam af gesleept/verjaagd. Het recept is dus bekend.
Het is wachten op 'n stelletje pragmatische jongens, die al die kansloze uitgeprocedeerden met één actie op straat sodemieteren.
Dan ontstaat er natuurlijk ach en wee. En 'dat' is nou ook weer niet de bedoeling.
Zeker als er gewonden vallen, of doden.
Maar hé, het verschijnsel van uitlokkende mede-verantwoordelijkheid moet nog in 't Wetboek van Strafrecht worden uitgewerkt.
Dat als bestuurders door niets-doen en tolereren wat wettelijk verboden is, zij natuurlijk de reactie vanuit de burgerij oproepen; die van eigenrichting.
En eigenlijk wel terecht. Dat wie niet horen wil, maar moet voelen.
En jammer dat er dan geen 'protocollen' bestaan om burgers in hun eigenrichting mee te beoordelen. Vergelijk dat maar met 'oorlogsrecht', waaraan strijdende partijen zouden moeten voldoen, ookal schieten die elkaar 't leven uit. Er zou ook 'n soort van oorlogsrecht moeten bestaan in vredestijd, waarmee burgers hun bestuurders en politici kunnen aanspreken op het nalaten van functioneren binnen hun functie. Dat nalaten en passiviteit net zo verwijtbaar worden.
Want de kansloze asielzoekers zijn de aanleiding.
Maar de lakse bestuurders in Nederland zijn de oorzaak van de problemen.
Slechts via buitenlanders wordt duidelijk, dat de binnenlandse politici verrot zijn, omdat die opportunistisch en 'pragmatisch' de weg zoeken van de minste weerstand.
Eh, was die Van Aartsen niet zoveel jaren geleden al niet slachtoffer van een aanslag door 'n 'verwarde vrouw', die hem in Den Haag wilde overrijden? Hij zou dus beter moeten weten. Dat je beter niet de gok kunt nemen, nooit tegen 'n gek aan te lopen.
Amsterdam wordt steeds meer 'n jungle met oorlogsgeweld in vredestijd; 'n slagveld tussen met scherp schietende Molukkers, criminele asielzoekers en andere jungle-kruipers.
Disclaimer; ik bepleit geen geweld; ik onderscheid slechts, dat als iemand zich welbewust in 't bommenveld begeeft, dat dan de kans groter wordt, dat ie ooit 'n keer tegen 'n bom oploopt, en dat die dan afgaat.
Aarghh, m'n póót........ roepen, is dan echt te laat hoor.
*de kruik* & *water*
Sterkte iedereen; welcome to the jungle named Amsterdam.

Der Paulie | 08-04-18 | 17:43 | 1

"Wanneer bestuurders tolereren wat wetteljk verboden is". Scherpe observatie.
Maar de uitgeprocedeerde asielzoekers hebben niks te vrezen. De nederlandse man/vent is allang verdwenen, die is met zijn wijf mee op zwangerschaps=gymnastiek, moet Jaap-Jan naar pianoles brengen, en Fleurtje naar ballet, bovendien kan ie het zich niet permitteren om krakers bij de ongewasen haren de straat op te flikkeren, want dan breken zijn nagels af.

dysdiadochokinese | 08-04-18 | 17:52

Tja, als mensen in Amsterdam zo dom zijn om op partijtjes met linkse totaalidioten als Groenlinks te stemmen, dan zul je moeten slikken dat dit soort gespuis de hand boven het hoofd wordt gehouden! Ik woon al heel lang niet meer in Amsterdam (en zal er ook nooit meer gaan wonen), maar als ik met zulke 'buren' te maken zou krijgen zou ik ze wel eens willen vragen waarom ze een illegaal bestaan in Nederland verkiezen in plaats van gewoon terug te gaan. Vluchtelingen zijn het niet, ze zijn niet voor niets afgewezen en uitgeprocedeerd. Wellicht dat schaamte om met hangende pootjes terug naar hun familie te gaan een rol speelt, maar voor dit soort lamlemdige niksnutten die dan maar liever een bestaan als dief en bedelaar verkiezen hoeft niemand ook maar een greintje respect of begrip op te brengen!

kunstliefhebber | 08-04-18 | 17:38 | 1

Ook de rest van Nederland moet bijbetalen, want deze linkse experimenten kosten bakken met geld. Daar wordt op grote schaal geleefd op kosten van serieus werkende mensen.

marjen | 08-04-18 | 17:47

Huur gewoon een oude zeecruiser, geef ze 8 weken feest op zee met gratis hoeren, en zet we weer af voor de deur in Freetown (Lol). Home sweet home. deze gekkigheid duurt te lang. En neem die "faciliteerders' ook even mee.

zimmerschwanz | 08-04-18 | 17:32

Die man met die dreadlocks gaat de komende weken/ maanden alle praatprogramma's af, let op mijn woorden. Heel vrouwelijk sjw-Nederland zit nu al te soppen op haar tv-stoel.

Zenzeo | 08-04-18 | 17:28

Linkeballende autoriteiten die niet door durven te pakken, dat kan alleen maar in ons hypertolerante kikkerlandje.

Luchtbakfietser | 08-04-18 | 17:22

Klagen dat ze jouw woning willen kraken? Ja sorry hoor, dan moet je niet in Amsterdam gaan wonen, ga je maar in een hutje op de hei zitten.

Zenzeo | 08-04-18 | 17:19 | 1

Stuur ze dan maar naar een groenlinks buurt

Barre_de_k | 08-04-18 | 17:38

Verwachten dat ze na 8 weken ook daadwerkelijk weg zijn toont weer hoe wereldvreemd de Amsterdamse grachtengordel is. Waarschijnlijk is dit 8 weken bedoelt in de hoop dat iedereen het weer vergeten is zodat ze er niks aan hoeven te doen.

Deviant | 08-04-18 | 17:16 | 2

Einstein had daar ook iets over gezegd. Hetzelfde opnieuw blijven doen en andere resultaten verwachten. Die gekken in het bestuur hebben een dwangbuis nodig en dan daarna even in een gewatteerd kamertje gooien. Die gasten zijn een gevaar voor iedereen en zichzelf.

Standvastig | 08-04-18 | 18:09

En verwacht maar geen verantwoording voor hun falen. Die gaan lekker zitten deugen. Ligt altijd aan een ander! Stelletje niksnutten die zuurstof aan het verspillen zijn.

Standvastig | 08-04-18 | 18:20

Die agressieve buurtbezetting van de uitgeprocedeerden straalt ook al zo negatief af op de kansloze gelukzoekers/asielzoekers.
Oh wacht....

Der Paulie | 08-04-18 | 17:01

Illegaal, betekent dat iemand zich onrechtmatig bevindt op een plek/plaats/land waar hij/zij/genderneutraal/genderdivers/genderweetniet wat hij/zij is, zich bevindt en/of iets doet wat volgens de wet niet mag. Duidelijk zou je zeggen. Maar niet in het Softe, deugende landje aan de Noordzee, genaamd Nederland. Daar geldt het alleen voor de autochtone bevolking. Die wordt hier stevig op aangepakt. Voor elk ander niet behorende tot deze groep betekent "illegaal", prima, geoorloofd. Doen we niks mee. Staan we oogluikend toe. Ja mensen, gewoon doorlopen, nothing to see.

De Evangelist | 08-04-18 | 16:49

Stadnomaden van uitgeprocedeerde asylanten tribes.
Deze is al bij het eerste charme-offensive voor de buurt?
Hahahaha... die zijn niet weg in 8 weken.
Het zou natuurlijk kunnen, dat deze tribe geen verdere problemen gaat veroorzaken, maar ik zou er niet mee rekenen.

MistaRazista | 08-04-18 | 16:42 | 2

Criminelen kunnen ook erg charmant doen. En sukkels trappen daar in.
Wetsovertreding is wetsovertreding. Alle glimlach ten spijt.

marjen | 08-04-18 | 16:48

Maar waar is silly Syl? Oh... Wacht... Illegalen kunnen niet stemmen. Nou veel BIJ1, zie ik weer.

Standvastig | 08-04-18 | 18:11

Deze mensen hebben de rechstprocedures doorlopen en zijn illegaal. En dan ook nog illegaal huizen bezetten en een grote mond dat ze blijven. Dat levert geen begrip meer op onder de weldenkende burger.
Het is linkse anarchie die dit steunt.

marjen | 08-04-18 | 16:39 | 1

Nou, niet alleen linkse anarchie, ook de 'gewone' linksman vindt dit kennelijk prima.

BozePaarseMan | 08-04-18 | 16:49

Ik verhuis wel naar Spanje dan, Nederland heb ik opgegeven.

Deviant | 08-04-18 | 17:20

Niks daarvan, die gasten zijn niet welkom in het mooie Spanje. Dan is het werk van de Reconquistadores voor niks geweest.

Tipped Relic | 08-04-18 | 17:22

Kunnen ze geen lege varkensstal of kippenfarm kraken?

Jos Tiebent | 08-04-18 | 16:21 | 2

En dan een wietkwekerij beginnen?

lingo star | 08-04-18 | 16:35

Als u even een coffeeshop in de buurt opent. Die beelden zijn veelzeggend geweest. Denk ook dat @lingo star daar op doelt.

Standvastig | 08-04-18 | 18:17

En wie komen er op dat "buurtfeest" af?
Ik zie prakties allemaal van die bleke groen linkse koppies uit de grachtengordel want alles gratis.

copywriter | 08-04-18 | 16:18

Hoe naief kun je zijn? Ik word hier een beetje moedeloos van. En dan acht weken en dan weer eindeloos verder in Amsterdam blijven wonen gefaciliteerd door de gemeente en de krachtdadige burgemeester Van Aartsen. Gelukkig woon ik niet in Amsterdam.

lingo star | 08-04-18 | 16:16

Geachte krakers, de heer Olsthoorn nodigt u allen uit gratis in zijn huis te komen wonen over 8 weken (eerder mag ook). Ik vind dat de bewoner uiterst correct zijn mening laat horen, duidelijk, zonder overlast, aanhef met "please" netjes beginnen, mening onderbouwd met feit, zonder andermans eigendommen stuk te maken en niet beledigend. Alleen wereldvreemde nimby's en aso's kunnen er wat anders van vinden.

TheseDays00 | 08-04-18 | 16:16

@Spartacus, doe eens inburgeringscursus Nederlands afmaken. Het voltooid deelwoord van "wijten" is niet "gewijd" maar "geweten".

beniknouzoslim | 08-04-18 | 16:03 | 2

ach, sommigen wijden hun gebeden aan g'd, anderen wijden hun slechte berichtgeving aan geselecteerde buurtbewoners. ;-)

einStina | 08-04-18 | 16:35

Regels aan je laars lappen en dan een charme offensief? Zal ik ook eens proberen bij een verkeersovertreding.

JohnWalker | 08-04-18 | 16:01

Een beetje Burgemeester laat de ME ingrijpen en geeft deze onwettige figuren maximaal 8 minuten om naar buiten te komen om vervolgens over te brengen naar een uitzendcentra. Maar helaas bestaat de driehoek van Amsterdam uit lafhartige personages.

Goedverdoemme | 08-04-18 | 15:51 | 3

De angst regeert

JohnWalker | 08-04-18 | 16:00

Men is vooral bevreesd voor het oordeel van de BN'ers en opiniemakers uit de grachtendeuggordel.

Luchtbakfietser | 08-04-18 | 16:03

@Luchtbakfietser | 08-04-18 | 16:03
Daar hebben wij onder andere die grachten ook voor. Gewoon erin flikkeren en verzuip maar.

Standvastig | 08-04-18 | 18:25

Als buurman van een gekraakt huis zou ik wel weten wat te doen.

JohnWalker | 08-04-18 | 15:45 | 4

Gezellig een borreltje samen drinken?

Dr. Blechtrummel | 08-04-18 | 16:06

Verbindende buurt-BBQ?

Luchtbakfietser | 08-04-18 | 16:11

Wordt ik gejorist

JohnWalker | 08-04-18 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Er staat hier in de straat nog een huis leeg , te wachten op de nieuwe bewoners die volgende week komen. Volgens Amsterdam is het dus geen enkel probleem als ik met een stel uitgeprocedeerde illegale criminelen inbreek en daar 8 weken gratis ga wonen en het huis ga verbouwen.

Zwizalletju | 08-04-18 | 15:42 | 1

Wel even uw paspoort verbranden en even in de oven gaan liggen voor een kleurtje. Beetje deugen erbij en u heeft succes.

Standvastig | 08-04-18 | 18:31

Mooiste is dat ze tijdens die 8 weken uiteraadd huursubsidie ontvangen!

MeneerGuggenheimer | 08-04-18 | 15:37

Kunnen we de heer Olsthoorn geen verplichte taalcursus aanbieden?. Mokum lijkt steeds meer te verworden tot een sociaal experiment waar de grenzen van de ultralinkse "De wereld is van iedereen" politiek worden verkend.
Ik sla dit op veilige afstand in de provincie met enig leedvermaak gade.

Luchtbakfietser | 08-04-18 | 15:34

Even kijken. Dus als ik morgen een parkeerplaats kraak, dan kan ik daar 8 weken gratis parkeren? Of werkt het anders met gemeente eigendom... vragen vragen..
tevens is dit waarschijnlijk in overleg met Gl gedaan, om zo even hun punt te maken dat je 24/7 Bed bad brood dient te voorzien. Ander probleem is aanzuigende werking voor meer uitgeprocedeerden, en het feitelijk aanmoedigen van dat hele gare concept. De rechtmatige statushouders en native indians hebben t nakijken.

Chemokar | 08-04-18 | 15:33

8 weken om wat te doen? Ze zijn uitgeprocedeerd. Hebben ze dan 8 weken om het land te verlaten of 8 weken om iets nieuws te kraken?

yeps | 08-04-18 | 15:29 | 2

8 weken om de boel te slopen en een advocaat (graties voor hen) te vinden dei voorkomt dat de wet die vooreenieder geldt voor hen niet opgaat want illegaal en uitgeprocedeerd dus wettelijk geen burger van dit land etc etc! En dan gelden er andere wetten en rechten...plichten hebben ze nl niet.

fikkieblijf! | 08-04-18 | 15:34

Iets nieuws kraken. En met deze media-aandacht krijgen ze straks een pardon. Hallo nieuwe buren!

perdelul | 08-04-18 | 15:43

Wat is het adres van Jesse Klaver? Stuur ik er vandaag nog 180 naartoe.

K. Westergaard | 08-04-18 | 15:24

Ik heb net m'n buurman voor 8 weken z'n huis uit getrapt. Voor logees uit WeAreHeristan. Vandaar. Goed voorbeeld doet goed volgen.

Fijnstoffer | 08-04-18 | 15:22 | 1

Hoop voor u dat u in een hoekhuis woont.

Dr. Blechtrummel | 08-04-18 | 16:36

De mensen die er nu nog zitten (huur betalen), moeten er toch ook uit? Als buurt/plein/straat tegen de vlakte wordt gegooid en opnieuw een blok wordt neergezet, met nieuwe woningen? Planning.
Woningbouw geeft hen toch een nieuwe/andere woning en een soort vergoeding, om te vertrekken?
Dus eigenlijk is het voor de woningbouw: 'laat ze maar overlast veroorzaken, des te eerder gaan de mensen, die er nog zitten, ook vertrekken, zodat alles tegen de vlakte kan'.
De mensen, die er echt last van hebben, wonen er om heen. Die gaan blijven. Krijgen geen nieuwe woning. Want dat blok of die straat wordt niet gesloopt. Geen plannen voor.
En de mensen, die gezellig op het pleinfeestje zijn geweest, denken: "Thanks, jullie zorgen ervoor dat ik een betere woning krijg en ondertussen hebben we het heel gezellig/ik doe mee met jullie'.
Ik kan het verkeerd hebben, hoor.

sunshine&rain | 08-04-18 | 15:10

Oke 8 weken de tijd om hun biezen te pakken... En dan? Deze mensen gaan niet vrijwillig naar het thuisland terug, dus tenzij ze begeleid worden naar boot en/ of vliegtuig, is het niks meer dan verplaatsing van het probleem. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Onno Barendsen9337 | 08-04-18 | 15:10 | 3

Ze wachten tot de nieuwe woningen klaar zijn. Halsema, tegen die tijd burgemeester, gaat als eerste daad deze zwaar beproefde mensen een welverdiende nieuwe woning geven.

gestoptmetroken | 08-04-18 | 15:22

Kunnen ze ook grasmaaien?

boerk | 08-04-18 | 16:07

@boerk | 08-04-18 | 16:07
Maaien? Dat is allemaal wit gedoe. Grazen doen zij weer wel. Zou alleen even het zaakje in de gaten houden. Voordat u het weet is uw hele tuin leeg geroofd.

Standvastig | 08-04-18 | 18:42

Kunnen die krakers niet dat corrupte Penthouse in Scheveningen nemen?

Hallalieheliaal | 08-04-18 | 15:09 | 1

Dat vond ik dus ook al. En als ik er onderuit zou kunnen komen, had ik wel het penthouse gekraakt voor 8 weken. Summertime. Verschil inbreker/kraker. "Ja, maar rechter, het huis stond echt leeg hoor. Laatste tijd nooit iemand gezien! Dus ik dacht, het is leeg".
Hoe oud was je vroeger, als je het huis uit kon?
Tegenwoordig, kan je alleen het huis uit, als je dubbelinkomen hebt en samen een huis kunt kopen.
Of als je back-up hebt, van je ouders.
Studentenwoningen gaan moeizaam.
Laten we vooral, iedereen op een wachtlijst zetten van 10 jaar en hopen dat ze allemaal thuis kunnen blijven wonen tot hun dertigste.
Komt goed. No worries.
Andere mensen hebben het nog slechter in andere landen, dus logisch, dat ze voorrang krijgen in Nederland.
Kinderen hier in Nederland, vinden het prima, het vooruitzicht, dat ze geen woning kunnen krijgen. Tenzij ze kopen.
Wachtlijsten zijn helemaal top. Van 10 jaar en nog langer.

sunshine&rain | 08-04-18 | 15:38

Een straatfeest in Amsterdam is meldingsplichtig. Dat moet twee weken tevoren gedaan zijn. Toen waren de woningen nog niet gekraakt, of was er in ieder geval nog geen ophef genoeg om een straatfeest te organiseren. Gaat Amsterdam mij nu vertellen dat je niet meer aan de voorwaarden van een melding hoeft te voldoen om iets te organiseren? Dit precedent geeft weer een beetje spontaniteit terug in de stad. Lekker weer de bankjes op straat om met de buurtjes een biosapje te drinken.

r@face | 08-04-18 | 14:59 | 1

Apartheid.

Baron Clappique | 08-04-18 | 16:05

mooi voorbeeld voor de rest van de uitgeproduceerde asielzoekers, hopenlijk ook voor eenieder die geen dak boven het hoofd heeft vanwege geen woning door scheiding of uit de tijdelijke vakantiewoning gejaagd etc etc etc
Kraken is in en het verbod erop bij deze uit! in ieder geval 8 weken graties wonen en daarna zoek je gewoon weer een andere woning etc etc

fikkieblijf! | 08-04-18 | 14:59

Deze sub-sahariers zijn een soort Kolonisten van Catan

Rest In Privacy | 08-04-18 | 14:48

Waar het hier om gaat is de schizofrene moraal welke de Gutmensch en Overheid hanteert, nl. als er ’n huizen overschot zou zijn dan valt er nog iets voor te zeggen, echter het tegendeel is waar:

- Wachtlijst huurwoning A’dam ca. 12jr.

Dit komt mede omdat A’dam een aantrekkingskracht heeft op hordes gelukszoekers welke menen daar in de hemel te geraken. De Overheid arrangeert dit stelselmatig.

- Wachtlijst huurwoning NW-Veluwe ca. 10jr.

Dit komt o.a. omdat autochtonen uit de grote steden wegens diepgaande sociale problemen hun heil verderop zoeken. Daar deze geld meebrengen ontvangen Gemeentes deze ‘rijke nieuwkomers’ met open armen.

Lokale starters of bijzondere gevallen worden rücksichtsloos uit hun (recreatie)woning uitgetrapt. Zo heb ik vernomen dat er een gezin met jonge kinderen nu op hun bootje woont daar ze door diezelfde Gemeente onder hevige dwangsommen hun kotje uit zijn getreiterd, je hoort er natuurlijk niemand meer over, en zeker geen Gutmensch welke het voor ze opneemt.

Als je in enkele decennia ’s 1.5 milj. mensen het land laat instromen, zonder hier de wekelijke faciliteiten voor aan te leggen, wentel je het probleem af op de burger (statushouders versus gewone ingeschrevenen). Tevens wordt diezelfde burger keihard afgestraft als deze net iets buiten de lijntjes kleurt omdat hij of zij moet overleven. Dit geeft enorme wrevel, en wie hier tegen ageert is ’n >>> racist volgens diezelfde Gutmensch. Dit is kortzichtig en intens gemeen.

Dan het gekraakte woning probleem in A’dam, mij maak je niet wijs dat deze figuren dit soort lege woningen zomaar kunnen vinden, ze worden bijgestaan door Gutmensch gekkie’s welke hier hun missie in zien... deze lieden w.o. dhr, Olsthoorn zijn verongelijkt als een officiële huurder een briefje op z’n deur plakt dat hij of zij huur betaald en de overlast meer dan zat is.

Meer gekte zal ik vandaag niet aantonen, geniet v.h. lekkere weer.

Veluwse-Eikel | 08-04-18 | 14:47 | 2
-weggejorist-
Lars030 | 08-04-18 | 15:07

Volgens mijn weten betreffen de Black Panthers een militante club van Molukkers (rechts, aldus). En Antifa betreft een extreem links terreurclubje wat indirect banden heeft met de politiek. De eerstgenoemde opereren zelfstandig, en de laatstgenoemde zijn de ‘rode stormtroepen’ van links om politiek beleid met geweld op straatniveau te arrangeren. Zelf geloof ik dat de nuttige idioten welke deze mensen aan een kraak-woning helpen, niet in extreme linkse of rechtse clubjes te vinden zijn. Het betreffen eerder gehersenspoelde figuren welke de linkse socialistische / communistische agenda helpen uit te voeren.

Dat er iets goed mis is in dit land, lijkt mij ’n feit.

Veluwse-Eikel | 08-04-18 | 15:32

Maar goed. Leuk buurtje zo, met die bloemetjes en juichende journalisten en hoera roepende Gutmenschen (die er zelf waarschijnlijk niet wonen).
Leuke nieuwe buren, die je met briefjes moet verzoeken of zij je huis niet willen overnemen uit solidariteit met hun vroegere buren uit het shithole-country.

Die cultuurbrengers zullen ook regelmatig op de stoep staan om dingen te vragen die zij met je delen willen, omdat jij toch al zo schuldig rijk wit en gek bent om huur te betalen. Eerst vriendelijk lachend, natuurlijk. Tot je dat nare woordje "nee" te vaak gebruikt om nog leuk te zijn.

Jan Passant mk2 | 08-04-18 | 14:42

En zo..., ettert de wond door.

Maak alvast maar een artikel opzetje voor kraak nr. 36, want dat gaat er over 8 weken ook weer van komen.

Claudia M. | 08-04-18 | 14:41

Dit is dus een land waar je doodleuk als uitgeprocedeerde vreemdeling kunt inbreken, woningen kan toe-eigenen, overlast kan veroorzaken en met je kop in de media kan verschijnen. Wanneer de politie je dan eindelijk in de smiezen heeft dan wordt je opgepakt en vastgezet totdat je deportatievlucht klaar staat - oh wacht; je krijgt een brief waarin staat dat je over 8 weken wordt opgepakt zodat je mooi de tijd hebt een andere woning te vorderen ergens.

Dit land is een wettenloze jungle. Wat nou rechtstaart.

Trekbeest | 08-04-18 | 14:40 | 1

Maar het is eigenlijk nooit anders geweest. Na de Bijlmerramp hebben 2000 illegalen een verblijfsvergunning gekregen. Iedereen die hier illegaal binnenkomt gaat nooit meer weg.

osolemio | 08-04-18 | 14:48

Bah! Weer een gevalletje 'gaslighting' en virulente 'framing' van AT5 waar ik helemaal kotsmisselijk van word!

En dan die tweet van die slappe opperlul Ronald Osthoorn: "Meeste buurtbewoners die ik spreek heb geen problemen met ze, maar ja, deze kom je ook nog tegen." is de konijnenkeutel op de gierende stront taart met een walm waar je stante pede dysenterie van krijgt.

Amsterdammers (zowel de echte als de import 'Amsterdammers': waaronder de veelal lelieblanke schijtprovenciaaltjes met kosmopolitische pretenties; oftewel al die bakfiets-proleten!) die dus in de stad wonen, en in het bevolkingsregister ingeschreven staan, EN op zoek zijn naar een sociale-huurwoning (want daar gaat het hier om!) moeten gemiddeld 15 jaar inschrijfduur hebben om, als ze er nog voor in aanmerking komen, zo een huurwoning te kunnen betrekken. En dan komt het gesubsidieerde regressieve cultuur-Marxistische AT5; propaganda vehikel van de heersende (pvda/d66/gl) politieke/bestuurlijke elite die woning jattende en vernielende uitgerangeerde uitgeprocedeerde illegale migranten, die NOTA BENE GEEN asiel verleend wordt EN juridisch dus de status hebben van: ongewenste vreemdeling, portretteren als een welkome aanvulling in de buurt die het leven komen opleuken voor de huur betalende echte en legale bewoners.
En als je daar als bewoner niet van gediend bent wordt je door die policor hipster schijtlijster Olsthoorn weggezet als een aso. Wedden dat die klootviool Olsthoorn (mocht hij niet zelf als kraker zijn wooncarrière gestart zijn?!) ergens resideert waar hij nooit last heeft van kraker gajes die zijn woning of er één direct naast/boven/onder komen openbreken, onrechtmatig toe-eigenen, en uitwonen!

GeinPonempie | 08-04-18 | 14:32 | 2

En, luchtte het op? ;-)

Deksmaat | 08-04-18 | 17:08

Het "heb geen probleem met ze" geeft ook mooi het niveau en de kundigheid van Oltshoorn weer.

TheseDays00 | 08-04-18 | 17:09

Hoe zou meneer Olsthoorn het vinden als er een wild uitziende asielzoeker z'n huis binnenkwam als ie stond te douchen. Wat hebben ze toch een hoogstaande moraal die groenlinksers als het over andere mensen bekritiseren gaat. Links wil altijd alleen delen met lieden die meer hebben nooit met mensen die minder hebben...

Slough | 08-04-18 | 14:27

De meeste zorg bij mij is over die mensen die dit allemaal maar goed vinden. Zie de poll van Geenstijl...

Overrijp | 08-04-18 | 14:25 | 2

Ik vermoed dat een groot deel van die mensen die het zogenaamd goed vinden dit als grap zo beantwoorden.

maxrelax | 08-04-18 | 14:27

Die poll slaat natuurlijk ook nergens op, een bewoond huis kraken en mogen blijven? Het is wel bar wat er gebeurt maar ook weer niet zo bar.

drastic | 08-04-18 | 14:46

Ik dacht dat kraken alleen in leegstaande panden kon, maar blijkbaar maakt het niet uit wat erin zit. En natuurlijk schandalig dat ze er niet uit worden gehaald. Maar dat snap ik best, opvang (want die hebben natuurlijk geen cent) kost geld en dit kost Amsterdam (vooralsnog) niks.

Martinspire | 08-04-18 | 14:22

Oplossingen zijn vaak heel simpel. Overlast van finnen bij een buurthuis 's avonds.
Wifi koppelen aan het alarm. De laatste gaat weg, wifi uit. Geen finnen meer, die staan nou een straat verderop bij een of andere lul die z'n wifi niet heeft beveiligd.

kwark001 | 08-04-18 | 14:20

Stel je toch eens voor, dat de zwijgende meerderheid het echt niet meer pikt en zelf orde op zaken gaat stellen.
Ja ik stel me dat zo langzamerhand voor.

Hallalieheliaal | 08-04-18 | 14:20 | 5

Wij laten ons dit land niet afpakken. Wij hebben geen paspoort van een tweede land elders. Als er niet snel wat gebeurt breekt er een revolutie uit.

Avin | 08-04-18 | 15:22

Wij zitten als ratten in de val zonder tweede paspoort!

JohnWalker | 08-04-18 | 15:42

Gaat niet gebeuren helaas....

IkwilJinekwel | 08-04-18 | 15:52
▼ 2 antwoorden verborgen

En na 8 weken hopen we dat iedereen het is vergeten en na 8 maanden zitten ze er nog steeds? Enfin, we gaan het wel zien!

Jan, Leiden | 08-04-18 | 14:18

Hoeveel van de oorspronkelijke " wij zijn hier " zijn nog hier?

brughslurph | 08-04-18 | 14:16

Ok, maar dan wel water en elektra afsluiten en een stoorzender installeren voor mobiele telefoons die ze van de belastingbetaler hebben gekregen en op wiens kosten ze de hele wereld over bellen.

Genoegelijk | 08-04-18 | 14:15

Dus eigenlijk, mag een woninkje Scheveningen, ook gewoon zo maar ingenomen worden voor 8 weken? Mmmm, de zomer komt eraan. ik wil wel een huisje aan het strand tijdelijk.....

sunshine&rain | 08-04-18 | 14:15 | 1

Misschien eens wat posten bij die GL-coryfee grachtenpandjes. Die lui gaan zo ook met vakantie en leegstand is misdaad. Even kraken en je hebt een goedlopende AirBNB.

ChatBot | 08-04-18 | 14:18

Kennelijk vinden die buurtbewoners het prima dus wat mij betreft laat ze daar lekker zitten. Er zijn vast nog wel buurten met welkom in mijn land mensen waar ze ook nog wel een paar huizen kunnen kraken. In deze bananenrepubliek geldt kennelijk het recht van de sterkste en het wordt toegestaan door onze bewindslieden. Alleen als je 5 km te hard rijdt in NL dan weten ze te vinden.
Ook de werkende niet zeiken gewoon nog een jaartje doorwerken want deze zielige personen moeten wel voorzien worden van een uitkering, gezondheidszorg, een woning met voorrang en 6000 euro om het huis in te richten. Het zijn niet alleen onze politici die de weg kwijt zijn maar het klootjesvolk pikt ook alles. Werken tot je er bij neer valt om heel de wereld van uitkering te voorzien. Hoe gek kan je zijn.

johnelec | 08-04-18 | 14:14 | 1

Ze durven niet te klagen aangezien er in bewoonde woningen wordt ingebroken, `s snachts op deuren wordt gebeukt en de AFA wel vaker geweld gebruikt.

Feynman | 08-04-18 | 14:18

'We Are Here'... en meester.

Kijkeensaan | 08-04-18 | 14:13 | 1

Yep, and now you re their, you motherfucker, jammer dat er geen instantie is die dit waar kan maken.

Uw Verzekeringsadvis | 08-04-18 | 14:25

Als er 1 ding duidelijk gaat worden gedurende de Groen Links coalitie in Amsterdam is het wel dat de sociale ellende over de hele stad verspreid gaat worden. Geen wijk zal gespaard worden, men plaatst er gewoon de meest asociale gezinnen en andersoortig tuig zodat men het hoofd nog dieper kan buigen voor het sociale gezicht van GL.
ls je de plannen van GL bekijkt lopen de rillingen over je rug.

Memek | 08-04-18 | 14:12 | 1

Precies wat Amsterdam nodig heeft..

schoon-schip-maken | 08-04-18 | 14:13

Weet je wat ermee gebeurt als in mijn huis zo een binnenkomt? Juist. En dat moeten we met die hele groep doen.

Patatter | 08-04-18 | 14:09

Misschien gaan ze na ontruiming,
een elfsteden tocht doen?

Kanarie_Geil | 08-04-18 | 14:07 | 1

Na uitzetting gaan ze met instemming van het linkse sujet naar het volgende adres, misschien wel die van u..

BozePaarseMan | 08-04-18 | 14:09

Knippen en buigen in A'dam. Nu is GL nog niet eens aan de macht.

BozePaarseMan | 08-04-18 | 14:07

.. toch moet de Amsterdamse politieke politie rekening houden met het label "racisme" dat hen zal treffen. Zelfs (of vooral) een kleurenblind Gutmensch kan zien dat deze krakers behoren tot het "Only Black Lives Matter" -type.

Jan Passant mk2 | 08-04-18 | 14:04

Prachtig pamflet! Lekker helder, kort & krachtig, authentiek schrift ook. Kunnen we dat scannen, editen en verspreiden aan de grens? Of zou er copyright op zitten?
"Please keep away, we were born to live here."

einStina | 08-04-18 | 14:04

Dankzij het twitter-linkje besef ik maar weer eens dat er veel te veel journalisten zijn

Kartelmaster2000 | 08-04-18 | 14:04 | 1

Nou ja, journalisten, misschien moeten we een nieuwe term bedenken. Copypasters ofzo.

einStina | 08-04-18 | 14:06

Als dit is toegestaan tip dan de krakers waar de burgermeester woont of nog mooier waar ons opperhoofd
Rutten woont, dan wil ik wel eens zien hoe vlug ze er uit gezet worden.
Maar dit kan je ook doen als slachtoffer van die kraakers

demeul | 08-04-18 | 14:04 | 2

Moeten ze proberen. Zijn wij meteen van het gezeik af. Je begrijpt toch wel dat de politie dan meteen vol op dit probleem duikt.

VeelTeSteil | 08-04-18 | 14:08

Zal echt niet helpen. Die krakers zijn niet gek. Die weten ook wel waar wel en waar niet gedoogd wordt.

Janas | 08-04-18 | 14:12

020 krijgt haar, het boegbeeld van gl komt als burgemeesteres en heeft gelijk haar naam aangepast:
Ekmef Amselah ftw

Hallalieheliaal | 08-04-18 | 14:00 | 5

Moet dat niet Ekmef Ameslah zijn?

rob007 | 08-04-18 | 14:25

Tara Singh Varma loopt zich al warm in de coulissen, alleen de ambtsketting nog!

Rico den Hollander | 08-04-18 | 15:38

Prachtig, De stad vernoemen naar de eerste en laatste vrouwelijke profeet! Ze veranderde geen water in wijn, maar ongelijk in gelijk met wat vieze debatingtechnieken. Vrede zij met haar!

ti ta toverkuffar | 08-04-18 | 16:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Types als Olsthoorn moet je in de nek fluimen. Deze AT5-er doet wat jungle toerisme, hangt de medelevende journalist uit en heeft vervolgens een opinie over burgers die gewoon de huur betalen. Wat een paarde*** !

ChatBot | 08-04-18 | 13:58 | 2

Maar de vraag is toch,mogen ze ook roken...........

rein9576 | 08-04-18 | 14:00

rein9576 | 08-04-18 | 14:00
Wel stoppen met roken.

VeelTeSteil | 08-04-18 | 14:01

Hele aardige mensen...ze jatten alleen je huis onder je reet vandaan.

RenHoek | 08-04-18 | 13:58 | 1

Of ze zorgen ervoor dat je huis in die wijk geen ruk meer waard is. Na een jaar of 2 ziet het er daar uit als Baltimore East.

ChatBot | 08-04-18 | 14:09

Als er een onnozel akkefietje is voor de deur van een café , discotheek of shisha lounge, (op de openbare weg) dan kan de tent een half jaar tot een jaar dicht. Zonder compensatie van de eigenaar, die nergens schuldig aan is, ergens van verdacht wordt, of ergens van veroordeeld is. Meestal ziet zo iemand jaren van hard werk daardoor eindigen in een faillissement. www.rtlnieuws.nl/nederland/twee-cafes... Het stelen van een woning wordt gedoogd.

Men kan wel afdwingen dat u 100 km/h rijdt op een lege vierbaans snelweg, kon vroeger afdwingen dat u een jaar in militaire dienst ging, en vandaag krijgen ze uw donorcodicil niet ingevuld. Het wordt steeds gekker. AT5 heeft alle adressen van gekraakte woningen gepubliceerd, die ontruiming zou eens veel sneller kunnen komen, en dat is dit keer niet de sterke arm.

Feynman | 08-04-18 | 13:58 | 7

Vroeger hadden we kazernes vol zeekadetten die in 5 minuten tijdens een avondje stappen in Amsterdam meer voor elkaar kregen dan het stadsbestuur in een heel jaar.
nl.wikipedia.org/wiki/Schoonvegen_van...

Stormageddon | 08-04-18 | 14:16

rechtsdwalendeautist | 08-04-18 | 14:07
zie
Stormageddon | 08-04-18 | 14:16
of een woedende menigte gevormd door de mensen beschreven in:
einStina | 08-04-18 | 14:11

Feynman | 08-04-18 | 14:20

Dat wordt levensgevaarlijk. Straks steekt iemand de boel in de hens om een punt te maken (ik hoop het niet want daar schiet niemand iets mee op). Zou er niet naast willen wonen.

osolemio | 08-04-18 | 14:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Als antikraakwacht heb je dus minder rechten dan een uitgeprocedeerde asielzoeker.

John Toroflex | 08-04-18 | 13:56 | 2

Later als ik groot ben wordt ik ook uitgeprocudeerde asielzoeker in een stad waar een gutmensch de scepter zwaait.

perdelul | 08-04-18 | 14:13

ja, dat is waar dit op neerkomt. Nu is dit van een woningbouw, maar de kans dat de al oude knokploegen ( jaren 90 ) weer terugkomen lijkt me reëel aanwezig.

Chemokar | 08-04-18 | 15:53

moet jij eens proberen als oerhollander die al 10 jaar op een wachtlijst staat voor een huurwoning en keer op keer je van plaats 3, 2,1 naar 4,5,6, schuift..
Wedde dat je binnen een dag buiten staat met je spullen om je heen!

fikkieblijf! | 08-04-18 | 13:56 | 1

Bij ons ook. Bijna alle huizen gaan naar directe toewijzing (lees statushouders) en de andere woningen worden vaak toegewezen aan mensen met voorrang/urgentie. Je kunt als je mazzel hebt een jongerenwoning krijgen voor vijf jaar en daarna wordt je eruit gezet. Dus dan kunnen ze wél ontruimen.

osolemio | 08-04-18 | 14:02

We hebben er weer een les bijgeleerd van onze uitgeprocedeerde bezoekers.
Wordt je je huis uitgezet wegens huurachterstand of hypotheek problemen dan zoek je een leuk jaren 60 wijkje uit.
Je kijkt of er wat vrij staat.
Je trapt de achterdeur in.
Je sluit het licht water en gas weer aan.
Je hangt een "we are here" briefje op de deur.
Prullebak onder de brievenbus monteren.
Komt er iemand langs, licht dreigend overkomen.
Je nodigt de buren uit voor koffie en thee.
Vervolgens woon je voorlopig gratis.
Zo werkt het dus. Geen politie en/of deurwaarders te zien op de filmpjes.

Rest In Privacy | 08-04-18 | 13:54 | 2

Ik zou zeggen doe eens een poging.
Ik ben bang dat u als autochtone kraker de week niet vol zult maken.

jemagookniksmeer | 08-04-18 | 13:58

Die zijn misschien druk bezig te sleepnetten?

O2Neutraal | 08-04-18 | 13:59

De gewone hardwerkende burger, die deze samenleving draagt en onderhoud, wordt met ijzeren vuist geregeerd, geen enkele compassie! Lang doorwerken, en je bek houden, en je moet maar zien, hoe het je na je werkzame leven zal vergaan(financieel)!
Kom je van buiten nederland, migrant bijvoorbeeld, deze wordt met de mantel der liefde omringd! Er wordt gezorgd, dat hem /haar aan niets ontbreekt, en mag wetten overtreden, zonder dat dat, gevolgen heeft!

vluchtelingallergie | 08-04-18 | 13:53 | 1

Straks mogen ze nog meer in 020 want Ekmef Amselah komt eraan, met haar campagnelIJder van gl 1 van de elite's Rene Anton Rutger Ad om er maar een paar te noemen. Volkert als chauffeur.

Hallalieheliaal | 08-04-18 | 13:57

In acht weken is de hele boel gesloopt en dusdanig uitgewoond dat er geen student meer in te huisvesten is. Lekker sociaal allemaal. Onbegrijpelijk dit beleid. Helemaal doorgeslagen.

osolemio | 08-04-18 | 13:53 | 2

Och, deze panden stonden toch op de slooplijst van de Woningbouw.
Deze keer valt het dus mee....

TeeJee | 08-04-18 | 13:58

Ze stonden wel op de slooplijst maar waren nog wel geschikt voor tijdelijke bewoning. Nu niet meer dus.

osolemio | 08-04-18 | 14:05

Hier zien we de donkergepigmenteerde roofmijt.

ChacarronMacarron | 08-04-18 | 13:49

Moet je eens proberen om 2 maanden huurachterstand te hebben! Ze staan meteen met 30 agenten om je het huis uit te trekken.

Gomezlopez | 08-04-18 | 13:48 | 1

Meestal toch pas bij 3 maanden, maar het kan inderdaad bij 2 al gebeuren. Sommige verhuurders beginnen pas met de eerste herinnering na 2 maanden (maar dat zijn vaak de particuliere huisjesmelkers die geen brieven kunnen schrijven).

paulpils | 08-04-18 | 13:56

Ik snap ook niet 'krijgen 8 weken om zichzelf te jorissen'

Waar moeten die mensen heen? Is er iemand in Nederland die verwacht dat ze naar huis gaan? Of dat ze niet alsnog gaan kraken?

Het is een beetje de rommel van het hok naar de zolder verplaatsen en weer terug.

Hufterst | 08-04-18 | 13:48 | 6

Uitgeprocedeerden hebben in dit land niets meer te zoeken en dienen het land te verlaten. Dit tuig dat continue sgeit heeft aan onze wetten en ook aan de NLers, mag direct aan de andere kant van de grens gegooid worden!

Rest In Privacy | 08-04-18 | 13:56

@Ad Bervoets7847 | 08-04-18 | 13:56
Hoe dan Ad?
Doe nu eens niet zo simplistisch als gekke Greet, waar moeten die mensen naar toe?
Ze kunnen niet terug naar eigen land dus waarheen dan?
We kunnen ze kwalijk over de grens met Duitsland zetten want voor je het weet doen de Duitsers hetzelfde met types die zij niet willen hebben.
Dus Ad, denk eens wat langer na want dit is geen oplossing.

Berbaar | 08-04-18 | 14:50

@Berbaar | 08-04-18 | 14:50
Wat dacht je van een cel Berbaar.

Kost inderdaad geld maar deze mensen kosten de maatschappij toch al geld, dus laten we ze dan op een plek stoppen waar ze dit soort onzin niet uit kunnen halen. Voldoe je ook nog eens aan Bed,Bad,Brood.

Wil men naar huis? Prima, laten we de betreffende ambassade even langs komen om te zien wie je bent. Crimineel in eigen land? Uitlevering vinden we ook prima.

Internationale afspraken worden toch links en rechts al gebogen en genegeerd, dus laten we er voor gaan.
Kijken wat er van die aanzuigende werking over blijft wanneer het bekend wordt dat je gewoon de cel in kan gaan in NL.

TeeJee | 08-04-18 | 14:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat van die "intimidatie en pogingen tot kraak van bewoonde woningen" doet mij denken aan een bepaalde periode uit de vorige eeuw. Maar het zal mijn paranoia-brein wel weer zijn, die weer eens verbanden legt die er niet zijn.

kweethetooknietbeter | 08-04-18 | 13:48 | 1

Zestiger jaren. Of bedoel je nog eerder?

Baron Clappique | 08-04-18 | 13:55

En ondertussen gooit Assad weer met gifgas in Syrië. Donald, waar blijven de raketten?!

Rest In Privacy | 08-04-18 | 13:44 | 3

Heb je bewijs dat het Assad is.... ?

Mark_D_NL | 08-04-18 | 13:46

Mark_D_NL | 08-04-18 | 13:46 |
Bewijs is niet nodig. Dit is reeds gebleken na de gifgas aanval op die spion in Engeland. Dat was te wijten aan Rusland want Rusland. En dit is te wijten aan Assad want Assad.

maxrelax | 08-04-18 | 13:51

Donald begint de dag met golf.

Baron Clappique | 08-04-18 | 14:05

Inbraak, vernieling, huisvredebreuk, geen woonvergunning, geen verblijfsvergunning, mogelijk ook geen geldig identificatiebewijs, niet betalen van huur, hoeveel geldige redenen zijn er nog meer nodig om ze binnen 8 uur buiten te zetten (en dan bedoel ik de landsgrenzen)?

Dezenaamhier | 08-04-18 | 13:43

Gelukkig zullen de krakers straks met burgemeester Halsema wel keihard aangepakt worden.

spanarchist | 08-04-18 | 13:43 | 2

lololol

xkinkykongx | 08-04-18 | 13:54

Ik heb een beter voorstel, als Halsema er twee in het huis opneemt waar ze zelf woont, dan neem ik er ook een in huis (ik woon kleiner). Ik heb het al met mijn vriendin besproken.

O2Neutraal | 08-04-18 | 14:03

Zuidafrikaanse en Zimbabwaanse taferelen in Amsterdam. Ach, ‘t is eens wat anders al de gebruikelijke maghrebianse toestanden en islamitische probleemoplossing. De stad is weer een stukje rijker.
.
We don’t need no water, let the motherfucker burn...

Parel van het Zuiden | 08-04-18 | 13:42

Schop die "We are here" klaplopers nou eindelijk Nederland eens uit. Die niksnutten waren ca 7 jaar geleden al uitgeprocedeerd, hadden toen Nederland al uit gemoeten.

Maar niks hoor, ze "mogen" nog 8 weken blijven zitten in die gekraakte huizen, waarna zij en hun "sympathisanten" wel weer een ander "vlucht"gebouw kraken.

Ik ben zo compleet, totaal, helemaal klaar met die klaplopers. Eruit met die lui!

Dr_Johnson | 08-04-18 | 13:39 | 5

Ach berbaartje...Wanneer DKS zegt spring, vraag jij hoe hoog. Slaafje..

Mark_D_NL | 08-04-18 | 13:58

@Berbaar | 08-04-18 | 13:51

Ik ben bereid alle kosten te betalen van transport van dit rapalje naar uw residentie.
.
Mocht het nou niet passen en u moet plaatsmaken dan ben ik ook bereid het transport naar uw nieuwe bestemming te betalen.
.
In dat laatste geval bepaal ik dan wel die bestemming. Ik weet wel wat leerzame plekjes waar ze u eea aan het verstand zullen weten te brengen.

Parel van het Zuiden | 08-04-18 | 14:24

"maar uitzetten, waarheen?"

Christus. Naar waar ze vandaan zijn gekomen en waar ze thuishoren, in het overgrote geval Somalië. Met een marechausseebusje naar Schiphol rijden en op de eerste de beste vlucht naar Mogadishu zetten.

"Maar ze hebben geen papieren, en Somalië wil ze niet terugnemen"? hoor ik je zeggen. Daar moeten we als Nederland eindelijk eens schijt aan gaan hebben. Zonder papieren op die vlucht zetten en op moment van landen een officieel bericht aan de Somalische overheid sturen wie er op die vlucht zitten. Lui waarvan wij hebben vastgesteld dat het Somaliërs zijn die geen recht o pverblijf in Nederland hebben; hier hebben jullie ze terug, geluk ermee.

Nederland moet ophouden zich te laten chanteren door al die stoffige stinklanden die weigeren hun eigen mensen - eigen mensen hè, het zijn geen Nederlanders - terug te nemen.

Dus ze zijn feitelijk makkelijk uit te zetten, waar een wil is is een weg. Probleem is alleen dat al die Gutmenschen de wil niet hebben en mekkeren dat ze niet "uitzetbaar" zijn.

Dr_Johnson | 08-04-18 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Het mooie hiervan vind ik wel dat vroeger krakers voornamelijk rijkeluiskinderen waren en het nu mensen betreft die echt een dak boven hun hoofd nodig hebben.

Baron Clappique | 08-04-18 | 13:38 | 2

Scherpe observatie.

kaasfondue | 08-04-18 | 13:40

"echt een dak boven hun hoofd nodig hebben"
Maar niet in Nederland volgens de eerdere procedures.

Is dit nog nieuws? | 08-04-18 | 19:27

Off-topic maar gericht aan de auteur:

Mogen we van Spartacus een repliek verwachten op het vrij kansloze laatste kwartier van Buitenhof?

E-Burke | 08-04-18 | 13:37 | 7

Zo te horen geven wij mannen best wel veel ruimte aan verwarde vrouwen. */tevreden over deugbolletje aait.

kaasfondue | 08-04-18 | 13:52

@kaansfondue

Het was een 'discussie' tussen twee mannen, die het grotendeels met elkaar eens waren.

E-Burke | 08-04-18 | 13:54

Dan zijn het inderdaad zoals cor321 stelt zelfbevlekkers die hun deugdoekje volspoten.

kaasfondue | 08-04-18 | 18:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Ahh good old socialisme aan het werk

MaxiCosi24 | 08-04-18 | 13:37

Ik heb op zich ook helemaal geen problemen met de mensen zelf en gun iedereen het beste.

Ik heb wel problemen met wanneer de wet niet wordt nageleefd door de overheid, er niet gehandhaafd wordt en ons sociale stelsel wordt ondermijnd en uitgehold.

Niets tegen migranten. Maar wel volgens een migratiebeleid mensen selecteren die hier een van te voren geaccordeerde bijdrage aan de samenleving kunnen en komen leveren. (Dus niet hij blowt zo gezellig en hij doet aan lichte muziek.)

Dat de overlast wel meevalt en ze een aantal vriendjes in de buurt maken. Goed en wel. Maar dat is criterium om het illegale verblijf van iemand maar te gedogen.

En nee, geen mens is illegaal. Maar hun verblijf hier is dat wel. Zo simpel is het.

Rommelende Onderbuik | 08-04-18 | 13:36

Geenstijl had ooit een topic met de prachtige stulpjes van politici en bestuurders. Stuk voor stuk uitstekend geoutilleerd voor opvang. Kunnen we de adressen niet even opnieuw gepubliceerd krijgen?
.
Gezien de warmte vandaag zou wat extra doucheruimte voor eenieder goed uitkomen.
.
En kunnen we meteen de buurt schouwen voor de plaatsing van een AZC.

Parel van het Zuiden | 08-04-18 | 13:35 | 6

Basil Fawlty | 08-04-18 | 13:40
Geweldige link. Dit was voor mij een nieuw verhaal. Bedankt.

O2Neutraal | 08-04-18 | 13:45

;-)

Basil Fawlty | 08-04-18 | 13:55

Amsterdamsche Coöperatieve Woningvereeniging Samenwerking. Net gelezen, dat artikel. Walgelijk schandalig.

Baron Clappique | 08-04-18 | 16:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom wordt er steeds over 'kraken' gesproken? Het gaat om inbreken, of op z'n minst om huisvredebreuk (in geval van bewoonde huizen). Hoe zou die slappe van Aartsen het vinden als er vreemden toegang tot zijn huis forceren. Blijft hij dan ook bij zijn stanpunt om 'gekraakte panden voorlopig te gedogen totdat de gemeente een nieuw beleid heeft" ?

orange pekoe | 08-04-18 | 13:34

Met een burgemeester als van Arschloch heb je geen Groen Links meer nodig om de stad nog verder te verzieken. Wat een bal gehakt is die Jozakkenwasser.
Met van Aartsen of Halsema aan het roer, gaat de stad naar z'n malle moer.
Als een stad/land niet in bereid cq. in staat is om zijn wetten te handhaven dan ben je aan de allerlaagste wal geraakt.
Dit illegale tuigh gaat straks de volgende wijk in om hun kunstje weer te flikken.
Zolang je die lui niet het land uitsodemietert zal je dit houden.
Groen Links helpt ze graag daarbij want ellende veroorzaken in de samenleving dat is hun devies.

Memek | 08-04-18 | 13:34 | 1

Van Aartsen lijkt in ernstige mate zoiets als gezond verstand te ontberen. Zolang iets hem niet persoonlijk aangaat. Je zult zien dat hij wel kan doorpakken als er sprake is van eigenbelang. Van hem of van zijn 'vrindjes'.

orange pekoe | 08-04-18 | 13:38

"Ik kom net binnen en ik krijg een knuffel, dus niks aan de hand". Kom nog eens terug als er geen camera's bij zijn, meneer van GevoelLinks.

JackStick | 08-04-18 | 13:34

Hoe ingewikkeld is om de straat af te sluiten met een paar ME busjes (vooral tegen opgetrommeld AFA tuig en andere Rutger Groot Wassinks van buiten de wijk), de krakers in twee justitiebussen laden (ze hebben bij de DJI/DVeO hele mooie bussen voor dit soort klussen www.compactmedia.nl/2011/05/21/justit... ), naar Schiphol Oost te rijden, in een Boeing te flikkeren en pas weer op Afrikaanse bodem uit te laden?

Stormageddon | 08-04-18 | 13:34

Als ik iets illegaals doe, wordt ik opgepakt. Wat voor een precedent scheppen we voor die mensen? En geniet de thuisstam gezellig mee via de smartphone van de kolderieke avonturen in Nederland. Als die horen dat je hier alles straffeloos kunt maken, komen die ook deze kant op.

Rest In Privacy | 08-04-18 | 13:32

Het OM gooit het na de acht weken op gewoonterecht en kunnen de krakers gewoon blijven zitten. Uw rechtstaat is de mijne niet!

El Gouda | 08-04-18 | 13:32

Betalen ze wel voor hun energie?
Loop jij een paar maanden achter dreigen ze met uit huis zetting.

Johan_Voorhaar | 08-04-18 | 13:31

Kijk ook even vanaf 2:20 deze rapportage:

www.powned.tv/artikel/vrij-spel-voor-...

"Tot nu toe heb ik alleen maar mannen gezien dus ik weet niet of het de bedoeling is dat eerst de mannen komen en de panden kraken en dat dan de vrouwen en kinderen komen maar tot nu toe heb ik dus nog geen vrouwen en kinderen gezien"

Hufterst | 08-04-18 | 13:28 | 2

U ziet nooit de beelden van "Mediterannee Ferries"?

D-Fens_1963 | 08-04-18 | 13:31

De poëtische en vileine ondertoon van die dame is echt fantastisch.

Feynman | 08-04-18 | 14:01

Maar een beetje wiet kweken voor eigen gebruik en je kan direct inpakken en wegwezen uit je huurwoning met hulp van de politie.

steekmug | 08-04-18 | 13:28 | 3

Dat is helemaal prima, pleurt op met je wietkwekerijen.

Berbaar | 08-04-18 | 13:40

Berbaartje de bitch van DKS.. hilarisch.. https://imgur.com/a/idOrD

Mark_D_NL | 08-04-18 | 13:42

Berbaar wordt high van het snuiven aan de reedt van Rutte.

kaasfondue | 08-04-18 | 13:44

Ach ja, een stukje diversiteits folklore. ik mag er altijd graag naar kijken... bij een ander in de straat.

Pedronegro | 08-04-18 | 13:27 | 1

En dan de volgende straat, straat na straat...
.
Laten we hopen dat uw straat de laatste is, dan heeft u voldoende tijd gehad om de gevolgen van apathie en medeburgers in de steek laten tot u te nemen.

Parel van het Zuiden | 08-04-18 | 13:46

squaters... jij betaalt huur,.. je 'buren' niet. way to go A'dam

horsteknots | 08-04-18 | 13:25

Een doodordinaire woninginginbraak waar de politie per onmiddelijk iets aan moet doen!
Of ze moeten huur, gas, water en electra betalen? Of een (bloed?) diamantje per maand?
Gouden oorbellen, halskettingen en ringen ook goed?

Katoentje | 08-04-18 | 13:25 | 1

Nee, zeker niet. Politie komt mogelijk wel even kijken, maar zien dit als een civiele kwestie en dan kan je als eigenaar op eigen kosten naar de rechter.

Baron Clappique | 08-04-18 | 13:32

"I pay rent to live here" Ja, die bewoner wel. Maar volgens meneertje Ronald Olsthoorn van een marginaal stadszendertje ben je dan een naargeestige racist.

brutus68 | 08-04-18 | 13:23 | 2

Dat " maar ja " doet mijn bloed koken. Klootzak die Olsthoorn.

Yperiet | 08-04-18 | 13:29

Olsthoorn is een zwaar ongetalenteerde journalist. Na de tweede zin snap je zijn verhaal al niet meer. Blijkt nu dus ook een racist te zijn. At5 was toch al niks meer aan dus de stekker eruit is pijnloos..

VeelTeSteil | 08-04-18 | 13:35

Ik hoop dat Ymere een schadevergoeding gaat eisen voor het niet direct ontruimen door de politie. Hier legt de burgemeester én het parket van het Openbaar ministerie de wet naast zich neer.

De rechter heeft in de tijd waar kraken legaal was nooit zo`n ruime termijn opgelegd om te vertrekken, zeker niet als er pas enkele dagen gekraakt was. Ze zijn er in 8 seconden ingegaan, dus kunnen ze er in 8 minuten uit.

Feynman | 08-04-18 | 13:23 | 3

In 8 minuten eruit?
Dan hoop ik niet dat de rechtmatige eigenaar zijn eigendom in oorspronkelijke staat hersteld terug wil zien.
Anders wordt 8 minuten lastig denk ik.
Of achteraf zelf (laten) repareren en de rekening sturen naar............?
Ja naar wie eigenlijk?

D-Fens_1963 | 08-04-18 | 13:29

Ik denk dat we ze kunnen helpen die 8 minuten nog wat aan te scherpen...

Parel van het Zuiden | 08-04-18 | 13:30

D-Fens_1963 | 08-04-18 | 13:29
Gewoon traangas erin en daarna goed ventileren.

Feynman | 08-04-18 | 14:02

Amsterdam gaat vol op de "Sanctuary" city trend in de US of A... Vrij triest, want het betekent niets anders dan wetten negeren, onfatsoenlijkheid belonen , ernstige verstoring van de openbare orde en machtsverhoudingen en het nemen van grote risico's ten aanzien van alle inwoners van de stad. Waarschijnlijk voelen de groenslinksers zich cool, stoer en heel er goed bij dit soort acties. Maar in mijn ogen, en bij velen anderen, is het niets anders dan egoïstisch kinderlijk dram gedrag van mensen zonder moreel, moraal, respect, fatsoen of karakter.
--
Maar het is wel leuk om te kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen. De humor ligt op straat in Amsterdam de komende jaren.

Mark_D_NL | 08-04-18 | 13:22 | 5

In heel veel Franse en Belgische steden ligt de humor al jaren op straat.....
En soms zit tie op zn knieën (voorzover humor mannelijk is).

D-Fens_1963 | 08-04-18 | 13:34

Oud-krakers die hun gekraakte pandje ooit mochten kopen voor een symbolisch bedrag komen nu wel in het geweer tegen het geluid van rolkoffers voor de deur van hun huidige miljoenenpand. Tot zover de inhoud en diepgang van het Amsterdamse socialisme van extreemGroenLinks.
De nieuwe krakers zullen wel genoeg straten ver wonen, zodat "solidariteit" de persoonlijk levenssfeer van oude krakers niet stoort.

Jan Passant mk2 | 08-04-18 | 13:36

@hufterst Het is toch wel lachen zoveel onzinnigheid. Want wie gaat er beter worden van dat onzinnige goedmensch gedoe.. Alleen de goedmensch dmv subsidies, 15 minutes of fame bij DWDD et cetera. Het is een puur ego spelletje over de rug van mensen met nauwelijks een echte toekomst.
--
Vluchtelingen zijn een businessmodel voor al die Amsterdamse goedmensjes. En dat is verdomd triest voor die vluchtelingen. Die snappen er namelijk geen reet van en zijn niet goed genoeg opgeleid om dit alles te doorgronden. Goedmenschen zijn zoals altijd weer goed bezig met het naar de verdoemenis brengen van mensen levens onder valse voorwendselen en voornamelijk voor eigen gewin.

Mark_D_NL | 08-04-18 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wrange is dat doordat het uitblijven van handhaving en de vele media aandacht het een precedent schept. Dit hutje kapen gaan we nog veel vaker zien.

normanius | 08-04-18 | 13:22

2 maanden huur is toch echt duurder dan enkeltje veilig afrika.

van stampij | 08-04-18 | 13:22

Die uitgeprocedeerde gasten hebben al de hele stad afgezworven. In het begin kregen ze effe illegaal onderdak bij grachtengordel gutmenschen want ow, ow wat zielig maar tsja: Een gast en een vis blijven maar drie dagen fris ook en vooral bij salonsocialisten. Dus toen die erachter kwamen dat het uitvreters waren was die liefde snel bekoeld en werden ze zonder (generaal) pardon (hihi) op straat geflikkerd. Sindsdien kraken ze met ondersteuning van wat links radicale groepjes, huizen in de stad. Maar ik denk dat AT5-er Olsthoorn met plezier een stuk of 10 van die mensen liefdevol opneemt in zijn barak. Toch?

Basil Fawlty | 08-04-18 | 13:22 | 1

Met zo veel goede en lieve GL stemmers moeten deze mensen toch een fijn huis kunnen vinden in Amsterdam. Misschien kunnen ze bij de toekomstige burgemeester Halsema een paar van deze mensen een prachtig thuis geven.

O2Neutraal | 08-04-18 | 13:38

Altijd leuk om te zien hoe accomoderend de door politiekcorrecte bezette overheid kan zijn voor uitvretend andermans spullen afpakkend tuigh.
.
Een schril contract met de financiële afstraffingen die zij in peto heeft voor mensen die zich aan de wet houden en inkomen verdienen om aan woonruimte en spullen te komen.
.
Want tuigh daar moet een land het van hebben, hè. Gezagsgetrouwe werkende burgers zijn slechts ballast.

Parel van het Zuiden | 08-04-18 | 13:21

Tja, dan hadden ze maar geen touwtje uit de brievenbus moeten laten hangen. Gisteren was ook nog Funda open huizen dag. Staan volledig in hun recht.

Baron Clappique | 08-04-18 | 13:21

Ik DENK dat ik niet wil weten wie Ronald Olsthoorn is, die meneer lijkt het maar schande te vinden dat mensen zich niet openlijk schamen omdat zij dus WEL betalen voor hun huur.

Jan Passant mk2 | 08-04-18 | 13:21

De primaire taak van een overheid is het monopolie op geweld te beheren. Dit betekent wetten instellen en deze handhaven. Wanneer de overheid faalt in deze taken verleidt zij tot eigenrichting. Eigenrichting leidt tot zuidafrikaanse toestanden. Daarom moet de overheid zo nu en dan een daad stellen. Ik ben daarom een groot fan van symboolpolitiek: soms een duidelijk streep trekken.

In het geval van deze kraakillegalen is het simpel: OF je legaliseert hun status OF je onderneemt actie. Veel moeilijker wordt het niet. Alles heeft te maken met het bericht dat men uitstraalt: de overheid, het rechtssysteem is hier de baas. Dat bericht wordt nu niet uitgestraald. Al heel lang niet.

Hufterst | 08-04-18 | 13:20 | 4

Zeker niet na de opmerking van van Aartsen: "Waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen vraagt eigenaren van gekraakte panden waar uitgeprocedeerde asielzoekers in zitten voorlopig niet te laten ontruimen." Oftewel: wij weten ook niet meer wat we met ze aanmoeten, maar wilt u om de lieve vrede te bewaren onze drol niet van uw stoepje vegen?

Muxje | 08-04-18 | 13:23

Wat de meeste mensen niet schijnen te begrijpen: Die wijk staat op de nominatie om gesloopt te gaan worden. De laatste bewoners met huurbescherming zullen moeten verhuizen. Dat is in potentie een kostbare zaak voor de gemeente en woningbouwvereniging. Ze maken nu dus dankbaar gebruik van deze bende om de laatste overgebleven legale bewoners uit hun huizen te jagen....

EenGoedBegin | 08-04-18 | 13:35

@hufterest: anarchie.

Is dit nog nieuws? | 08-04-18 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

haha die 2e man is rooie Jos van foute vrienden..

Zaal3 | 08-04-18 | 13:20 | 2

Haha, ik ben blij dat ik niet de enige freak ben die dat gelijk herkende.

jakeguan | 08-04-18 | 13:36

Bingo,dacht het al....

ger1306 | 08-04-18 | 21:48

Ik kan mij wel vonden in de tweet van NIMBY Olsthoorn: geen last van, dus lekker hun gang laten gaan.
Alleen wel in Amsterdam uiteraard, want daar is voldoende democratisch draagvlak voor deze gang van zaken, getuige de uitslag van de gr verkiezingen van 2018.

jemagookniksmeer | 08-04-18 | 13:19 | 2

Als mensen zich ongestraft woningen kunnen toe-eigenen, dan heb ik daar last van. Niet direct misschien, maar wel indirect. Net zoals ik geen last heb van fietsendieven... totdat het mijn karretje is dat gejat wordt. Het in stand houden van de rechtsstaat gaat ons allen aan, en we hebben het hier niet over een paar jongens die wat veel herrie maken bij het balletje trappen.

Muxje | 08-04-18 | 13:27

Het in stand houden van de rechtsstaat is al lang geleden opgegeven, overigens wel met overweldigend democratisch draagvlak. Het is logisch dat de individuele kiezer dan vroeg of laat ook zelf op de blaren moet zitten.

jemagookniksmeer | 08-04-18 | 13:36

Waar is de rest van de club? die laten ze niet zien. Enkel 1 fastoenlijk sprekende man. Toneelstukje waar ik in elk geval niet in trap

doskabouter | 08-04-18 | 13:18

Hier de oplossing: www.airbnb.nl/welcome/refugees
Gezellig, zo'n rasta naast je vrouw en dochter. Gaat hem helemaal worden.

Oprisp | 08-04-18 | 13:18 | 1

Ja, dat wordt lang wachten voordat je zelf weer aan de beurt bent.

Baron Clappique | 08-04-18 | 14:08

Jetten ... de ringen van het potje nog in zijn arrogante kontje ..... gaat de zaak redden ... hahaha .... man man man ....

Pjotterdjotter | 08-04-18 | 13:16 | 1

Sorry verkeerd verbonden ....

Pjotterdjotter | 08-04-18 | 13:20

Ik voel een algemeen pardon incl.gezinshereniging en levenslang vakantie aankomen...
Gewoon... omdat het kan in dit gave land !

Jimmy Mc Clure | 08-04-18 | 13:15 | 1

Ik voel een nieuwe lichting aankomen. Een actiegroep die zich "We also come here" noemt of zo.

Hufterst | 08-04-18 | 13:21

Acht weken niet douchen vanwege de kraaknegers.

Lewis Lewinsky | 08-04-18 | 13:15

"Dat gebeurt alleen als er sprake is van een dusdanige verstoring van de openbare orde," aldus een OM-woordvoerder."

Dusdanig dat ???

Lasius | 08-04-18 | 13:15 | 2

Dusdanig dat boven ons gestelden hier ook last van krijgen.

Baron Clappique | 08-04-18 | 13:25

@Baron Clappique: Daar komt het wel op neer, ja. Het hele idee van de-escalatie is daar op gericht: voorkomen dat de boel dusdanig uit de hand loopt dat het op het bordje van de heren bestuurders belandt. En dat hoeft niet per se neer te komen op gewelddadigheden; het kan ook betekenen dat na een paar ontruimingen er een één of andere naar okselhaar stinkende actiegroep op de stoep van het stadhuis staat.

Muxje | 08-04-18 | 13:32

Ach, even geduld voor ze. Krijgen ze vanzelf
een verblijfsvergunning en alsnog alles gratis. De rest van hun leven. Groot aantal van de wisselende groep is hen al voor gegaan. Fantastisch land! Voor hullie ja. Es war einmahl.

Dagdief | 08-04-18 | 13:14 | 1

"pardon regeling"
Alsof we nog pardon moeten zeggen ook. Gotspe.

Is dit nog nieuws? | 08-04-18 | 19:24

Tja, anarchie heerst natuurlijk in Amsterdam onder GroenLinks bestuur. Grappig dat de politie wel in staat is adeqaat te reageren op mensen met een Ajax shirtje. Maar een groep illegale die nota bene de wet overtreden krijgen 8 weken de tijd om te verhuizen. Je word er schijtziek van dat wetten en regels alleen gelden voor gehoorzame betalende burgers. Af en toe haat ik mijn stad en ook dit land.

Indoneesje | 08-04-18 | 13:14 | 1

Af en toe?... het is tegenwoordig dagelijkse kost met het linkse gedachtengoed.

Paaldanseres | 08-04-18 | 13:43

Ene Richard Oltshoorn staat vanaf nu ook op “Dze List”.

JanvandeBiertent | 08-04-18 | 13:13

De illegale krakers mogen nog procederen.

kwark001 | 08-04-18 | 13:13

Allemaal in een ouwe dieselbus naar ter apel sturen. Hoe moeilijk kan het zijn. .

Degrelle | 08-04-18 | 13:13

"Meeste buurtbewoners die ik spreek heb geen problemen met ze..."
Nee, zolang je ze geen strobreed in de weg legt hoeft dat ook niet.
Maar wee je gebeente als je ze komt vertellen dat ze niet aan "onze" dochters mogen zitten ook al hebben die geen lichaamsbedekkende kleding aan.
Of dat het bv in Nederland en in grote andere delen van de vrije, welvarende wereld gebruikelijk is om te betalen voor je woonruimte.
Of dat wij er hier een gedegen woon, leef, werk regime erop na houden, gedicteerd door het "dag en nachtritme".

D-Fens_1963 | 08-04-18 | 13:12 | 1

+1

De Profundus | 08-04-18 | 15:29

En ik altijd maar denken dat kraken verboten is.. Niet dus als je er een asielopvanghut van maakt dus. Ik zeg keihard eruit knuppelen en snel.

Ommezwaai | 08-04-18 | 13:11

Die gasten zijn toch helemaal klaar in Nederland, uitgeprocedeerd etc..... wanneer gaan ze nu naar hun eigen huis terug, is dat al gevraagd?
Nederland wil ze namelijk niet!

Fatwabuster | 08-04-18 | 13:11 | 1

Nou.... Blijkbaar kunnen ze nog procedure voeren over kraken.
In plaats dat de overheid zegt: je hoort hier niet, dus je hoort hier ook niet te kraken. En deze lui per directe vlucht naar Somalië te vliegen. Somalië? Ja, waarom niet? Oh komen ze niet vandaan? Nou en? Hier ook niet.....

Is dit nog nieuws? | 08-04-18 | 19:23

"maar ja, deze kom je ook nog tegen"

Lekker dan, word je door AT5 "journalist" weggezet als foutmensch.

solcama | 08-04-18 | 13:11 | 2

Ja dat ligt eraan wie of wat en hoe het leest.....
Ik denk dan; held!

D-Fens_1963 | 08-04-18 | 13:14

D-Fens Klopt. Ik las het met het stemmetje van Olsthoorn in gedachte. De bewoner heeft uiteraard het grootste gelijk op te komen voor de leefomgeving waar hij wel (financiële) offers voor brengt.

solcama | 08-04-18 | 13:20

Verplaatsen van het probleem
en geen oplossingen bedenken.
Klaar voor de landelijke politiek.

Plorkface | 08-04-18 | 13:09

Er staat in de brief: Binnen 8 weken. De ontruiming kan dus ook morgen al plaatsvinden.

kommabijmebinnen | 08-04-18 | 13:08 | 1

Ambtenaren en snel te werk gegaan.... U bent nog niet geheel wakker?

Croxifoxio | 08-04-18 | 13:10

Wat is dit nu weer voor framing: "Meeste buurtbewoners die ik spreek heb geen problemen met ze, maar ja, deze kom je ook nog tegen."
Hoeveel buurtbewoners heeft Ronald Oltshoorn gesproken? Wat was de exacte vraag/vragen hierbij? Was RO alleen toen deze vragen aan "buurtbewoners" werden gesteld of waren hier meer mensen bij aanwezig (in kader van groepsdruk/intimidatie/sociaal wenselijk gedrag). Vragen vragen vragen

ViaNova | 08-04-18 | 13:07 | 3

Die buurtbewoners zijn al zwaar geïntimideerd. Natuurlijk bukken die voor de nieuwe dictatuur. Allemaal.

Feynman | 08-04-18 | 13:09

En dan heeft GL nog niet eens de macht in handen. Als die het voor het zeggen krijgen is het hek van de dam.

BozePaarseMan | 08-04-18 | 13:18

De vraag was " zullen we jou effe in elkaar rammen en je woning in de fik steken OF..
zeg je vrijwillig dat we hele lieve mensen zijn en je blij bent dat we hier wonen". De meeste hebben geantwoord dat ze blij waren, de enkeling die dat niet vond, kan nog niet spreken.

jan huppeldepup | 08-04-18 | 14:09

En daar betaal je dan 1 miljoen OZB per maamd voor zodat de politiek je met een probleem opzadelt waardoor je eigendommen en jij niet meer veilig kan zijn....

En men stond er bij en keek er naar... Veel plezoer met groenlinks de komende vier jaar

Re:Kniftig | 08-04-18 | 13:07

22 woniningen maal 8 weken maal 700 euro sociale huur: 123.200 euro
1 winkel maal 8 weken maal 2000 euro huur: 16.000 euro
23 ontruimingen maal 1000 euro het stuk: 23.000 euro
Totale schade voor Ymere zonder overhead: 162.200 euro

Allemaal betaald en opgebracht door de arme Amsterdammer die in aanmerking komt voor sociale huur en iedere euro moet omdraaien.

Feynman | 08-04-18 | 13:07 | 7

Berbaar | 08-04-18 | 13:19
De halve bouw ligt op zijn gat door trage ambtenaren en vergunningen, de andere helft voor een gebrek aan mensen die met een handen leuke dingen willen maken. Ik kan me erin verdiepen, maar het is altijd hetzelfde. Op het oog zag het eruit als gehorige naoorlogse noodbouw met te kleine kamers, of varianten erop uit de jaren vijftig en zestig, daar zijn bijna geen energie normale, schimmelvrije en brandveilige woningen van te maken.

Feynman | 08-04-18 | 13:29

@Feynman | 08-04-18 | 13:29
Dank voor de verduidelijking!
Neemt niet weg dat Ymere die oude zooi natuurlijk wel alvast plat had kunnen gooien.
Of inderdaad zoals voorgesteld een anti-kraak bewoner in ieder appartementje.

Berbaar | 08-04-18 | 13:45

Die Arme Amsterdammer die in aanmerking zou komen moet eerst de gewortelde dobbernegers met het stempel statushouder laten voorgaan :/

Mathijs2017 | 08-04-18 | 13:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Intimidatie en géén reden tot spoedontruiming lijkt mij iets dat niet goed samen gaat.

devil13 | 08-04-18 | 13:05 | 3

Inbraak in bewoonde woning, waar de bewoonster stond te douchen. Het is dat ze van zich afbeet en 112 belde, anders hadden we over negen maanden nog een extra krakertje.

Feynman | 08-04-18 | 13:08

Maar 5 wietplantjes in huis en je moet er direct uit.

steekmug | 08-04-18 | 13:25

Feynman, dit soort beeldspraak mag ik wel. Meer van dit graag.

Normpje | 08-04-18 | 14:05

Ik zou zeggen, kraak één van de huizen van de raadsleden van GroenLinks, die steunen dit namelijk.
kan je daar lekker goedkoop wonen, ze zullen je er toch niet uit laten zetten, toch........ (wat denkt u zelf)

erwtje59 | 08-04-18 | 13:04 | 6

Huis van Rosemuller dan graag, heb ik nog appeltje mee te schillen.

De Profundus | 08-04-18 | 15:30

Maar het is in Amsterdam dus werkelijk niemand heeft er last van.

JanBrel | 08-04-18 | 15:44

Ik woon in een appartement met Groen Linksers als buren. Zij vinden het prima dat er een zwerver in ons gebouw slaapt/rookt/piest. Want ‘ach zo’n man moet toch ergens slapen’.
Ik denk dus dat de GroenLinksers hun huis serieus graag zouden afstaan aan de WijBlijvenHier-ers.

Vega Mindy | 08-04-18 | 17:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind het ook prima,na ja ik zit dan wel hier.

rein9576 | 08-04-18 | 13:04

+ veel .....

Pjotterdjotter | 08-04-18 | 13:12

Keurig gedaan door de popo!!

Berbaar | 08-04-18 | 13:16

Droef filmpje, zo lastig kan het zijn extreemGroenLinkse mensen iets te vertellen wat zij dus ECHT niet willen horen. Dingen die buiten hun eigen wereld van verdraaid eigendomsrecht en vliegende eenhoorns valt. Worden ze gevaarlijk van.

Jan Passant mk2 | 08-04-18 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken